جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

گوشواره و اهميت تناسب آن با صورت

اغلب خانم‌ها هنگام خريد گوشواره طلا سعي مي‌كنند كمد لباس‌هايشان را در نظر داشته باشند و بر اساس رنگ و تيپ لباس‌هايشان خريد خود را انجام دهند. اما فارغ از رنگ لباس، خوب است گوشواره را بر اساس فرم صورت خود خريداري كنيد. براي اينكه با اصول اين كار آشنا شويد از شما دعوت مي‌كنيم تا انتهاي اين مطلب با طلا فروشي آنلاين آزادي  همراه باشيد.

گوشواره يكي از زيورآلاتي است كه در مدل‌هاي مختلف زنانه، مردانه و بچه‌گانه طراحي و عرضه مي‌شود و در همه جاي جهان محبوبيت بسيار زيادي دارد. انواع گوشواره از مواد مختلفي همانند طلاي ۱۸ عيار، پلاتين، تيتانيوم، مس و نقره استرلينگ ساخته مي‌شوند كه هر فردي بنا به سليقه و علاقه خود يكي از آنها را انتخاب مي‌كند. البته بايد توجه داشته باشيد كه طلاي سفيد از تركيب نيكل ساخته مي‌شود، در نتيجه براي كساني كه حساسيت دارند به هيچ عنوان گزينه‌ي مناسبي نيست زيرا مي‌تواند باعث خارش، التهاب، تحريك، سوزش پوست يا تاول زدن آن شود.

بيشتر بخوانيد :

گوشواره انواع و شكل‌هاي بسيار متنوعي دارد. به همين خاطر بسيار مهم است كه اين زيور را بر اساس فرم صورت خود انتخاب كنيد. به طور مثال، گوشواره‌هاي ميخي با و بدون سنگ قيمتي براي صورت‌هاي باريك و كشيده مناسب هستند. يا مثلاً گوشواره‌هاي حلقه‌اي براي صورت‌هاي مربعي بهترين گزينه بشمار مي‌روند. گوشواره‌هاي آويز براي زناني كه موهاي بلندي دارند گزينه مناسبي هستند. يا مثلاً گوشواره رشته‌اي براي صورت‌هاي قلبي مناسبند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۹:۱۸ توسط:netware موضوع:

راهنماي جامع خريد مطمئن طلا از سايت‌هاي اينترنتي(بخش اول )

اين روزها تقريبا هرچيزي را مي‌توان به صورت اينترنتي از فروشگاه‌هاي آنلاين خريداري كرد. حتي موضوع همه‌گيري كرونا باعث شده كه طي يك سال گذشته آمار خريد و فروش‌هاي آنلاين افزايش يابد. از سايت‌هاي اينترنتي گرفته تا صفحات شبكه‌هاي مجازي (مخصوصا اينستاگرام) بستر بسيار مناسبي را براي خريدهاي از راه دور فراهم كرده و اين روزها حتي طلا و جواهرات را به صورت آنلاين و اينترنتي به فروش مي‌رسانند. در اين بين، بسياري از افراد هنوز درباره خريد اينترنتي (مخصوصا خريد اينترنتي طلا) دو به شك هستند و برايشان سخت است به اين فروشگاه‌ها اعتماد كنند.

ليستي از فروشگاه‌هاي آنلاين فروش طلا و جواهر را پيدا كنيد

اكنون كه دقيقا مي‌دانيد قصد خريد چه چيزي داريد، دست بكار شويد و در گوگل به جستجو بپردازيد. سعي كنيد براي اينكار كمي وقت اختصاص دهيد و ليستي از چند طلافروشي اينترنتي تهيه كنيد.

براي نوشتن ليست خودتان مي‌توانيد مستقيماً در اينترنت يا شبكه‌هاي مجازي مانند اينستاگرام با سرچ كلماتي مانند “خريد طلا آنلاين” يا “خريد طلا”، “خريد النگو طلا”، “خريد دستبند طلا” و يا خريد هر چيزي كه تصميم به داشتن آن داريد، تعدادي طلافروشي پيدا كنيد.

به دنبال مجوزهاي فروش فروشگاه باشيد

با فرض اينكه اكنون شما در ليست خود نام و آدرس چند طلافروشي آنلاين را نوشته‌ايد، اكنون بياييد چند نكته ديگري كه در خريد آنلاين طلا به كارتان مي‌آيد را با هم بررسي كنيم.

به آدرس تمام طلافروشي‌هايي كه نوشته‌ايد سر بزنيد و در اولين گام به دنبال مجوزهاي فروش و يا نشان اعتماد الكترونيك در آن سايت‌ها بگرديد. معمولا سايت‌هايي كه قصد فروش اينترنتي دارند براي جلب اعتماد مشتريان و كاربران خود از سازمان‌هاي معتبر و دولتي، مجوزهاي فروش دريافت كرده و با ثبت اطلاعات واقعي (شامل آدرس و شماره‌هاي تماس) در اين سازمان‌ها نشاني موسوم به نشان اعتماد الكترونيك دريافت مي‌كنند.

به دنبال محصولات مطمئن و داراي گارانتي باشيد

پس از آنكه فروشگاه‌هاي نامعتبر را از ليست خود خط زديد اكنون به دنبال محصول مد نظر خود بگرديد. فراموش نكنيد كه قرار شد شما از ابتدا مشخص كنيد دقيقا قصد خريد چه چيزي را داريد.

با فرض اينكه مثلا شما قصد خريد انگشتر طلا به صورت آنلاين را داريد، به دسته‌بندي محصولات سايت برويد. در اين بخش دسته بندي انگشتر طلا را پيدا كنيد و بر اساس بودجه خود تعدادي انگشتر را در ليست خريد خود قرار دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۶:۵۳ توسط:netware موضوع:

معيارهاي انتخاب طلا به‌عنوان كادو

گفتيم كه براي هديه دادن طلا بايد سن، جنسيت، سليقه و مناسبتي كه به‌خاطر آن قصد خريد طلا به‌عنوان كادو داريد را مدنظر داشته باشيد.

بنابراين، در نخستين قدم پيش از خريد طلا به عنوان هديه بايد موارد زير را در ذهن خود لحاظ كنيد:

به زن يا مرد بودن فردي كه قرار است برايش هديه بخريد، توجه كنيد.

مناسبت هديه‌ي موردنظرتان را در نظر داشته باشيد: به‌طور مثال، آيا قرار است براي تولد فرد طلا بخريد يا براي سالگرد ازدواجتان؟ زيورآلاتي كه براي هر كدام از اين مناسبت‌ها انتخاب مي‌كنيد با هم متفاوت خواهد بود.

سن مخاطب را در نظر بگيريد: كادويي كه براي يك خانم مسن خريداري مي‌كنيد، بدون شك با هديه‌اي كه براي دختربچه‌هاي كم‌سن مي‌خريد متفاوت است.

سليقه فرد را حتما در انتخاب خود لحاظ كنيد: توجه داشته باشيد كه هديه بايد به سليقه فرد مقابل خريداري شود، نه صرفا سليقه شخصي شما، زيرا آن فرد قرار است از كادوي شما استفاده كند. پس اگر باب ميلش نباشد، هم هديه شما بي‌ارزش مي‌شود و هم ممكن است، براي آن شخص كادوي جذابي به‌نظر نرسد. حتي اگر هزينه‌ي زيادي هم متقبل شده باشيد.

بيشتر بخوانيد :

محدوده قيمت را براي خود مشخص كنيد: اين مساله مي‌تواند به نزديك يا دور بودن نسبت فرد به شما مربوط باشد؛ و اينكه چه مبلغي براي او مي‌خواهيد هزينه كنيد. به‌طور مثال، براي همسر يا عشق خود بسيار بيشتر از يك دوست معمولي خرج خواهيد كرد. بنابراين، تعيين محدوده قيمت كمك مي‌كند تا گزينه مناسبي را برگزينيد.

قيمت روزِ طلا را بررسي كنيد: اين فاكتور در جمع‌بندي بودجه و هزينه نهايي شما نقش اساسي دارد. پس حتما پيش از خريد، قيمت هر گرم طلا را در همان روز مورد بررسي قرار دهيد.

با رعايت گزينه‌هاي مذكور، در واقع انتخاب‌هاي خود را فيلتر مي‌كنيد تا در نهايت به بهترين و مناسب‌ترين گزينه دست بيابيد. يعني در اصل، گزينه‌هاي نامربوط و اضافه از دايره انتخاب‌هاي شما حذف شده و زيورآلات محدودي در ليست‌تان شما باقي مي‌مانند. به اين ترتيب، انتخاب بهترين گزينه بسيار راحت‌تر خواهد شد.

منبع : https://www.azadi.gold/shop/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۹:۱۰ توسط:netware موضوع:

تفاوت نقره با طلا سفيد و پلاتين

نقره، پلاتين و طلاي سفيد هر سه سفيد و درخشان هستند و ممكن است با هم اشتباه گرفته شوند. اما واقعيت اين است كه اين فلزها با هم بسيار متفاوتند و مي‌توان با برخي نشان‌ها تفاوت آنها را تشخيص داد. در زير اين تفاوت‌ها را برايتان نوشته‌ايم:

تفاوت نقره با طلا سفيد

طلاي سفيد و نقره از لحاظ ظاهري شبيه هم هستند اما تفاوت‌هاي زيادي با يكديگر دارند كه در زير برايتان نوشته‌ايم:

طلاي سفيد آلياژي تركيبي از طلاي زرد و ساير فلزات است. اما نقره يك عنصر خالص است.

طلاي سفيد نسبت به نقره نسبت به خراش و زنگ زدگي مقاومت بيشتري دارد.

طلاي سفيد خاصيت چكش‌خواري بيشتري دارد و راحت‌تر از نقره مي‌توان روي آن حكاكي كرد.

ته‌رنگ نقره بيشتر مايل به خاكستري است در حالي كه رنگ طلاي سفيد ممكن است كمي به زردي يا خاكستري بزند.

جواهرات ساخته شده از نقره مي‌توانند تا ۹۹.۹% درصد خلوص داشته باشند در حالي كه بيشترين درصد خلوص طلاي سفيد ۷۵% يا همان ۱۸ عيار است.

بيشتر بخوانيد : راهنماي جامع خريد طلا

تفاوت نقره با پلاتين

پلاتين و نقره از لحاظ ظاهري شبيه هم هستند اما تفاوت‌هايي با هم دارند كه در زير برايتان نوشته‌ايم:

پلاتين حدود ۳۰ درصد از نقره سنگين‌تر است.

آلياژ مورد استفاده در نقره، آلياژ استرلينگ معروف به ۹۲۵ است. اما روي زيورآلات پلاتين كد ۸۵۰، ۶۰۰ يا ۹۵۰ در كنار نشان PLAT يا PT حك مي‌شود.

پلاتين در مقايسه با نقره مقاومت بيشتري نسبت به كدر شدن دارد.

پلاتين بسيار كمياب‌تر از نقره است.

نقره در برابر حرارت تغيير رنگ مي‌دهد اما پلاتين مقاونت بيشتري نسبت به حرارت دارد و رنگش تغيير نمي‌كند.

منبع : مجله  طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۵:۴۴ توسط:netware موضوع:

انواع گوشواره حلقه‌اي

هوب (Hoop) يك طراحي دايره‌اي شكل است كه از قسمت جلوي لاله گوش به سمت پشت آن مي‌رود. اين نوع گوشواره اغلب از جنس طلا ساخته مي‌شود و براي زيبايي بيشتر ممكن است روي آن سنگ‌هاي ريز كار كنند. حلقه‌هاي باريك و بزرگ براي جوانان و نوجوان‌ها مناسب است. نمونه‌هاي كوچك‌تر براي كساني كه شيك و باكلاس بودن را دوست دارند.

گوشواره‌هاي حلقه‌اي براي صورت‌هاي مربعي بهترين گزينه بشمار مي‌روند. اين گوشواره مي‌تواند ساده، فلزي يا به‌همراه سنگ‌هاي قيمتي باشد.

گوشواره طلا حلقه اي با اينكه طراحي بسيار ساده‌اي دارد اما روش خاصي براي پوشيدن دارد كه اگر از آن اطلاع نداشته باشيد، ممكن است تيپ و استايلتان را خراب كند. به همين دليل در ادامه پيشنهادهاي يك استاليست مشهور آمريكايي را برايتان نوشته‌ايم تا با توجه به پيشنهادهاي او بهترين گوشواره حلقه‌اي را خريداري و با لباس‌هاي مناسب ست كنيد.

گوشواره‌هاي حلقه‌اي با اشكال هندسي و اندازه متوسط

براي اينكه گوشواره در چهره شما خودنمايي كند بهتر است مدل‌هاي چند ضلعي را انتخاب كنيد. هوپ‌هايي كه اشكال هندسي دارند با كت‌هاي چرمي يا كاپشن ست مي‌شوند. خوبي اين مدل‌ها اين است كه چندكاره و چند منظوره هستند و مي‌توانيد علاوه بر مراسم‌هاي رسمي براي محيط‌هاي دوستانه و غيررسمي هم از آنها استفاده كنيد. فقط بايد حواستان باشد كه آرايش موهايتان مناسب اين گوشواره‌ها باشد.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

گوشواره حلقه‌اي كوچك و طلايي

براي تيپ‌هاي رمانتيك و كلاسيك بهتر است گوشواره هاي حلقه اي طلايي انتخاب كنيد. خوبي اين مدل اين است كه با هر تيپ و لباسي ست مي‌شود. يعني با روسري و مانتو در خيابان و با لباس شب در مهماني مي‌توانيد از گوشواره‌هاي حلقه‌اي كوچك بهره بگيريد.

گوشواره حلقه اي آويزدار (Hoop-drop)

افرادي كه دنبال طرح‌هاي مينيماليستي هستند اغلب سراغ اين گوشواره‌ها مي‌روند. يك جفت گوشواره نامتقارن خريداري كنيد و آن را با يك لباس يقه باز، يا لباسي كه يقه يك طرفه دارد و موهاي كاملا صاف ست كنيد تا كاملا زنانه و شيك به نظر برسيد. بهتر است هميشه ساده بودن لباس را هنگام استفاده از اين اكسسوري مد نظر داشته باشيد.

حلقه گوش (Cartilage hoop)

اگر دوست داريد خلاق بودن خود را به همه نشان دهيد مي‌توانيد از حلقه‌هاي ظريف گوش كه روي لبه‌هاي گوش قرار مي‌گيرند استفاده كنيد. اين حلقه‌ها را مي‌توانيد با گوشواره‌هاي حلقه‌اي بزرگ ست كنيد تا جلوه بهتري داشته باشد. لباس‌هايي كه با اين گوشواره‌ها مي‌توان ست كرد بايد ساده، تميز و شيك باشد و طرح يا خطوط شلوغي نداشته باشند.

منبع : آزادي گلد

رفرنس : https://www.azadi.gold/shop/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۷:۵۸ توسط:netware موضوع:

راهنماي انتخاب سايز و اندازه دقيق مصنوعات طلا

اگر قصد خريد اينترنتي طلا مانند انگشتر، گردنبند و دستبند طلا را داريد اما نمي‌دانيد دقيقا چه سايزي را خريداري كنيد خوب جايي آمده ايد. در اين مقاله با روش هاي بسيار ساده به شما نشان مي دهيم كه چطور سايز اين مصنوعات طلا را پيدا كرده و خريد بهتري رضايت بخشي داشته باشيد.

راهنماي انتخاب سايز انگشتر طلا

حتي اگر قيمت انگشتر طلا سر به فلك بكشد، باز هم انگشترها يكي از ملزوماتِ دست كم عروس و داماد‌ها هستند و بهتر است خريداري شوند. اگر شما مي‌خواهيد براي استفاده خودتان حضوري به يك طلافروشي برويد كه گمان نمي كنيم مشكلي براي سايز كردن انگشتر طلا داشته باشيد. اما اگر قصد خريد طلا از يك طلا فروشي اينترنتي يا آنلاين را داشته باشيد و يا اگر مي خواهيد كسي را سورپزايز كنيد كه سايز انگشت او را نمي دانيد، حتما بايد سايز انگشتري كه قصد خريد آن را داريد بدانيد.

طلافروشان چطور سايز انگشتر مناسب شما را پيدا مي كنند؟

طلافروشان براي سايز كردن انگشت خريداران معمولا از حلقه هاي سايزبندي شده خاصي استفاده مي كنند اما اين حلقه ها تنها در طلافروشي ها پيدا مي شوند و بجز آنجا هيچ كاربرد ديگري ندارد. بنابراين براي سايز كردن انگشتر طلا در خانه، شما مي‌بايست از روش ديگر استفاده كنيد.

چطور به سادگي سايز انگشتر طلا را پيدا كنيم؟

براي پيدا كردن سايز انگشتر طلا قبل از خريد آن مي توانيد از يك تكه نوار كاغذي يا پارچه اي كوچك و باريك استفاده كنيد. به اين شكل كه نوار را دور انگشتي كه قصد خريد انگشتر طلا براي آن را داريد بپيچيد.

راهنماي انتخاب سايز دستبند طلا

پيدا كردن اندازه دقيق دستبند طلا بسيار آسان‌تر از سايز انگشتر است. براي اينكار تنها كافيست كه از يك متر نواري (متر خياطي) استفاده كنند. چون اندازه مچ مردان و زنان با هم كمي متفاوت است.

راهنماي انتخاب سايز گردنبد طلا

هم خانم ها و هم آقايان از ديرباز گردنبد به گردن مي آويخته اند اما هميشه اندازه گردنبدها در اين دو جنس با هم متفاوت بوده. مثلا مرسوم نيست كه آقايان گردنبندهاي بلند بي‌اندازند و بيشترين اندازه گردنبد طلا در آقاياني با قد متوسط 50 سانتي متر است.

اندازه و سايز گردنبند طلا زنانه معمولا چقدر است و چطور محاسبه مي شود؟

البته مروسم است كه گردنبد را بر اساس سبك لباس پوشيدن انتخاب كرده يا به گردن مي آويزند. براي مثال گردنبندهايي با طول 35 سانتي متر معمولا براي انواع پيراهن هاي يقه باز مناسب در نظر گرفته مي شود اما گردنبند طلا مورد استفاده بر روي پيراهن يقه گرد معمولا بلندتر است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۰:۵۵ توسط:netware موضوع:

ميناكاري روي طلا چيست؟

ميناكاري روي طلا يعني به وسيله‌ي رنگ‌هاي لعاب‌دار مخصوصي نقش‌هايي را روي مصنوعات طلا بكشند و سپس آنها در حرارت زياد بپزند تا رنگ و نقش ثابت شود. طلا تنها فلزي است كه هنگام ذوب شدن با مينا اكسيد نمي‌شود و به همين دليل است كه مي‌توان هر نوع طرح و نقشي را روي آن پياده كرد.

بد نيست بدانيد ميناكاري روي طلا در زمان سلجوقيان به اوج خود رسيد. در اين دوران بود كه ظروف ميناكاري و برنجي نيز متداول شد و حتي اين آثار به كشورهاي همسايه ارسال مي‌شد.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

ميناكاري بر روي طلا چه كاربردي دارد؟

در دنياي مد و فشن، طلاي ميناكاري‌شده از محبوبيت بسيار بالايي برخوردار است. دليلش هم اين است كه رنگ و طرح‌هاي ويژه‌اي به طلاهاي معمولي مي‌بخشد.

جواهرات ميناكاري‌شده در انواعِ رنگ‌ها، طرح‌ها و شكل‌ها در اختيار مشتري‌ها قرار دارند تا هر فردي بنا به سليقه شخصي خود، هرآنچه مي‌خواهد را انتخاب و خريداري كند. اين طلاها عموما قيمت مناسبي هم دارند، در نتيجه براي معتادان به مد و فشن كه عاشق تنوع هستند، گزينه‌هاي بسيار مقرون‌به‌صرفه‌اي بشمار خواهند رفت.

تنوع اين محصولات بسيار زياد است. از جنس‌هاي ارزان با طلاهايي كه عيار كم و قيمت پايين دارند گرفته تا طلاهاي گران‌قيمتي كه از مواد خوب ساخته شده و در نهايت ميناكاري‌شده‌اند.

هنرمنداني كه به طراحي اين جواهرات مي‌پردازند، براي خلق آثار منحصربه‌فرد وقت و زمان زيادي صرف مي‌كنند. همان‌طور كه اشاره كرديم، مزيت طلاي ميناكاري‌شده در تنوع رنگ، طرح و قيمت آن است.

اين جواهرات در همه مدل‌ها از انگشتر و دستبند گرفته تا گوشواره و گردنبند استفاده مي‌شوند. شما مي‌توانيد براي ايجاد يك تيپ خاص براي خود، از يك قطعه طلاي ميناكاري‌شده درشت استفاده كنيد. يا براي ست كردن جواهرات خود با لباستان، از چندين قطعه كوچك‌تر بهره بگيريد.

استفاده از طرح‌هاي رنگي براي داشتن تيپ و استايل شخصي و منحصربه‌خود، بيشتر توصيه مي‌شود. به اين صورت با هر لباس خود، از جواهراتي همرنگ مي‌توانيد بهره بگيريد. بنابراين، پيش از خريد جواهرات و طلاي ميناكاري‌شده حتما به رنگ و طرح لباس‌هاي خود توجه داشته باشيد تا پولتان را بيهوده خرج نكرده باشيد. به تِم و طرح جواهر هم توجه داشته باشيد.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۷:۲۰ توسط:netware موضوع:

ميناكاري روي طلا چيست؟

ميناكاري روي طلا يعني به وسيله‌ي رنگ‌هاي لعاب‌دار مخصوصي نقش‌هايي را روي مصنوعات طلا بكشند و سپس آنها در حرارت زياد بپزند تا رنگ و نقش ثابت شود. طلا تنها فلزي است كه هنگام ذوب شدن با مينا اكسيد نمي‌شود و به همين دليل است كه مي‌توان هر نوع طرح و نقشي را روي آن پياده كرد.

بد نيست بدانيد ميناكاري روي طلا در زمان سلجوقيان به اوج خود رسيد. در اين دوران بود كه ظروف ميناكاري و برنجي نيز متداول شد و حتي اين آثار به كشورهاي همسايه ارسال مي‌شد.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

ميناكاري بر روي طلا چه كاربردي دارد؟

در دنياي مد و فشن، طلاي ميناكاري‌شده از محبوبيت بسيار بالايي برخوردار است. دليلش هم اين است كه رنگ و طرح‌هاي ويژه‌اي به طلاهاي معمولي مي‌بخشد.

جواهرات ميناكاري‌شده در انواعِ رنگ‌ها، طرح‌ها و شكل‌ها در اختيار مشتري‌ها قرار دارند تا هر فردي بنا به سليقه شخصي خود، هرآنچه مي‌خواهد را انتخاب و خريداري كند. اين طلاها عموما قيمت مناسبي هم دارند، در نتيجه براي معتادان به مد و فشن كه عاشق تنوع هستند، گزينه‌هاي بسيار مقرون‌به‌صرفه‌اي بشمار خواهند رفت.

تنوع اين محصولات بسيار زياد است. از جنس‌هاي ارزان با طلاهايي كه عيار كم و قيمت پايين دارند گرفته تا طلاهاي گران‌قيمتي كه از مواد خوب ساخته شده و در نهايت ميناكاري‌شده‌اند.

هنرمنداني كه به طراحي اين جواهرات مي‌پردازند، براي خلق آثار منحصربه‌فرد وقت و زمان زيادي صرف مي‌كنند. همان‌طور كه اشاره كرديم، مزيت طلاي ميناكاري‌شده در تنوع رنگ، طرح و قيمت آن است.

اين جواهرات در همه مدل‌ها از انگشتر و دستبند گرفته تا گوشواره و گردنبند استفاده مي‌شوند. شما مي‌توانيد براي ايجاد يك تيپ خاص براي خود، از يك قطعه طلاي ميناكاري‌شده درشت استفاده كنيد. يا براي ست كردن جواهرات خود با لباستان، از چندين قطعه كوچك‌تر بهره بگيريد.

استفاده از طرح‌هاي رنگي براي داشتن تيپ و استايل شخصي و منحصربه‌خود، بيشتر توصيه مي‌شود. به اين صورت با هر لباس خود، از جواهراتي همرنگ مي‌توانيد بهره بگيريد. بنابراين، پيش از خريد جواهرات و طلاي ميناكاري‌شده حتما به رنگ و طرح لباس‌هاي خود توجه داشته باشيد تا پولتان را بيهوده خرج نكرده باشيد. به تِم و طرح جواهر هم توجه داشته باشيد.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۶:۲۱ توسط:netware موضوع:

طلا يا الماس ؛ كدام يك مناسب شماست؟

طلا يا الماس سوالي است كه احتمالا بسياري از افراد به آن فكر كرده‌اند؛ مخصوصاً در مورد اينكه چرا الماس تا اين اندازه گران است و آيا واقعا الماس سنگ كميابي است يا فقط در بازار جواهرات به خاطر داشتن مشتري زياد با اين قيمت‌هاي گزاف فروخته مي‌شود؟

طلا كمياب‌تر است يا الماس

اگر بخواهيم ميزان وجود الماس در جهان را با طلا مقايسه كنيم بايد بدانيد الماس در حدود ۲۰۰ هزار واحد در هر ميليارد در سطح زمين است. بنابراين، به خاطر نادر بودن الماس‌ها نمي‌توان استفاده خيلي زيادي از آنها داشت. بعلاوه، روند طبيعي تبديل شدن كربن به الماس بسيار پرمشقت و سخت است و خيلي كم پيش مي‌آيد كه موفقيت‌آميز باشد.

با اين تفاسير كاملا واضح است كه الماس طبيعي و قابل استخراج ناياب‌تر از طلاست.

اما در فرم اوليه و حالت خام، طلا بسيار كمياب‌تر از الماس است. به اين خاطر كه كربن را در همه جاي كره خاكي مي‌توان پيدا كرد و در مقايسه با طلا، بسيار رايج و فراوان است. (همان‌طور كه مي‌دانيد فرم اصلي و اوليه الماس، كربن است كه تحت فشار و حرارت زياد به اين جواهر گرانبها تبديل مي‌شود.)

البته در آخر بايد گفت، مراحل ساخت الماس مصنوعي پاسخ به اين سوال كه كدام يك كمياب‌تر است: طلا يا الماس؟ را پيچيده مي‌كند. چون دانشمندان مي‌توانند در محيط آزمايشگاهي شرايطي را فراهم كنند كه گرافيت به الماس بدل شود. شرايطي كه به فوران آتشفشان و سال‌هاي طولاني نيازي ندارد. اما هيچ روش آزمايشگاهي براي توليد طلاي مصنوعي وجود ندارد.

البته الماس‌هاي مصنوعي با اينكه با مواد طبيعي ساخته مي‌شوند اما از ارزش و بهاي زيادي برخوردار نيستند و در بازار با قيمت حداقل ۳۰ درصد كمتر از الماس طبيعي خريد و فروش مي‌شوند.

بيشتر بخوانيد :

خريد گوشواره طلا

خريد دستبند طلا

طلا گرانتر است يا الماس

در پاسخ به اينكه آيا ارزش  خريد طلا بيشتر است يا الماس بايد يك قانون كلي را برايتان يادآوري كنيم: هر چه سنگ يا فلز قيمتي كمياب‌تر باشد، قيمت و ارزش آن بيشتر خواهد بود. بنابراين، الماس از طلا گران‌تر و با ارزش‌تر است. اين در حالي است كه در بالا هم اشاره كرديم كه كميابي الماس خيلي بيشتر از طلا نيست. اما چون طلا به اندازه كافي براي رفع نياز بازار استخراج مي‌شود، به نسبت الماس از ارزش كمتري برخوردار است.

به عبارت ديگر، دليل گراني الماس فقط كمياب بودن آن نيست، بلكه اين است كه به اندازه تقاضاي بازار، موجود نيست.

شايد برايتان جالب باشد كه طلا، پانزدهمين ماده گرانبهاي جهان است. الماس در اين ليست در رتبه سوم قرار دارد. در رتبه‌هاي اول و دوم كاليفورنيوم (يك فلز خالص) و ضدماده قرار دارند.

منبع : https://www.azadi.gold/shop/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۳:۲۵ توسط:netware موضوع:

پايه جواهرات چه ويژگي‌هايي بايد داشته باشد؟

پايه جواهرات بايد بر اساس ويژگي‌هاي طلاي شما و هدفتان از استفاده از نگين انتخاب شود. مثلاً اگر امنيت نگين از درخشش آن برايتان مهم‌تر است بايد به تعداد و شكل چنگه‌هاي پايه توجه كنيد. اما اگر درخشش و جلوه‌نمائي جواهر مهم‌تر از ديگر ويژگي‌هاي آن است، بهتر است پايه‌اي انتخاب كنيد كه كوتاه باشد و تعداد چنگه‌هاي آن هم كم باشد.

براي درك بهتر اين موضوع برايتان چندين مثال مي‌زنيم. مثلاً در پايه‌هاي ۶ دندانه‌اي سنگ‌هاي روي جواهر كوچكتر ديده مي‌شوند. كه دليلش پوشيده شدن بيش از حد سنگ‌ها توسط اين چنگه‌ها است. بنابراين الماس يا ساير سنگ‌هاي روي ركاب حلقه يا پايه‌ي نگين گرذنبند، درخشش و شفافيت كمتري خواهد داشت.

هرچه تعداد دندانه‌هاي پايه‌هاي چنگه‌اي جواهر كمتر باشد، نور بيشتري با سنگ برخورد مي‌كند و در نتيجه نور بيشتري هم بازتاب داده مي‌شود. همچنين جلوه‌ي درخشاني به جواهر مي‌بخشد و باعث مي‌شوند الماس يا ديگر سنگ‌هاي قيمتي بزرگتر از آنچه هستند به نظر برسند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

اين در حالي است كه اگر امنيت و سلامت سنگ برايتان مهم است، بهتر است سراغ پايه‌هايي برويد كه نهايت حفاظت را دارند. به طور مثال، پايه‌هاي چنگه‌اي كه ۶ دندانه دارند، شايد جلوه و زيبايي سنگ وجواهرات را كاهش دهند و نگهداري و تميز كردن‌ آنها هم دشوارتر باشد اما در عوض ايمني بيشتري نسبت به مدل‌ها ديگر دارند. بنابراين بايد گفت كه بيشتر بودن تعداد چنگه‌هاي پايه‌ي جواهر، مزيت بزرگي براي ايمني آن محسوب مي‌شود.

به اين دليل كه هر يك از چنگه‌ها به مرور زمان فرسوده مي‌شوند و زماني كه خيلي ساييده شوند، به راحتي هم خم مي‌شوند يا مي‌شكنند. بنابراين، وقتي چنگه‌ها زياد باشند، در صورت خراب شدن يكي از آنها، تعداد بيشتري باقي مي‌ماند تا از جواهر روي پايه نگهداري كند. در نتيجه، سنگ قيمتي جواهرات شما كمتر در معرض خطر شل شدن يا گم شدن قرار مي‌گيرد.

پايه‌هاي كه بخش زيادي از سنگ قيمتي را در بر مي‌گيرند، آن را در برابر ضربه‌هاي ناگهاني نيز محافظت مي‌كنند.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۷:۲۲ توسط:netware موضوع: