جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انداختن دستبند در دست راست و مزاياي آن

دستبند طلا، الماس، چرم يا هر متريال ارزشمند ديگري كه باشد، زينت‌بخش دست‌هاي زنان و مردان است. در زيبايي آن هيچ‌شكي وجود ندارد اما آيا مي‌دانيد كه بنابر اعتقاد چيني‌هاي باستان نبايد دستبند را به دست چپ خود ببنديد؟

مراقب نقطه‌ي حساس Shenmen باشيد

در طب سنتي و در شاخه‌ي طب سوزنيِ چيني‌ها فرضيه‌اي وجود دارد كه مي‌گويد بعضي از اعضاي بدن انسان داراي نقطه‌ي «شِنمِن» هستند. Shenmen را «دروازه بهشت» يا «دروازه آسمان» هم مي‌نامند و در طب سوزني از آن براي درمان تقريباً همه‌چيز از استرس و اضطراب گرفته تا افسردگي و بيماري‌هاي التهابي بهره مي‌گيرند. يكي از نقاط شن‌من در بدن در گوش‌ها قرار دارد و نقطه ديگر آن روي مچ دست چپ است.

بيشتر بخوانيد :

در محل تلاقي كانال حركتي مچ دست و تاندون‌ها، نقطه‌اي وجود دارد كه در طب سنتي چيني به آن Shenmen مي‌گويند. بر اساس اين طب، اگر شما دستبند – هر چقدر هم كه باريك و نازك باشد – را به دست چپ ببنديد، باعث آسيب ديدن و رگ‌به‌رگ شدن رباط‌ها و تاندون‌هاي مچ دست مي‌شود. در مواردي كه اين آسيب جدي شود، ممكن است به بيماري «سندرم كارپال تونل» منجر شود، كه در نتيجه‌ي فشردگي عصب مياني در ناحيه تونل كارپال ايجاد مي‌شود. به‌دنبال اين عارضه، انگشتان دست دچار اختلالات حسي و حركتي مي‌شوند. به همين خاطر است كه مي‌گويند دستبند را در دست چپ استفاده نكنيد.

يكي ديگر از دلايلي كه گفته مي‌شود نبايد دستبند را به دست چپ بست اين است كه مي‌گويند مردان بايد ساعت و دستبند را به دست چپ و زنان به دست راست ببندند. در گذشته‌ها، نياكان ما اين قانون را رعايت مي‌كردند زيرا به تفاوت آناتومي بدن زنان و مردان معتقد بودند. بنابراين شما اگر زن و مونث هستيد، مهم نيست كه دستبند طلا، دستبند چرم يا دستبند مهره‌دار استفاده مي‌كنيد، فقط مهم اين است كه آن را به مچ دست چپ خود نبنديد.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۳:۲۶ توسط:netware موضوع:

دستبند طلا و جذابيت‌هاي آن

همه‌ي مردم دوست دارند تيپ و ظاهر زيبا و جذابي داشته باشند و براي اين منظور هم از انواع مختلف وسايل زينتي و لباس و اكسسوري كمك مي‌گيرند. يكي از جواهراتي كه مثل يك برند براي شخصيت شما عمل مي‌كند دستبند است. بنابراين در پوشيدن آن بايد دقت كنيد تا پيوندي شيك با ساير تيپ شما داشته باشد. مثلاً هميشه سعي كنيد دستبند و ساعت خود را از زير آستين بيرون بياوريد تا ديده شود. يا اگر ساعت لوكس و گران‌قيمتي داريد پيشنهاد مي‌كنيم آن را در معرض خراش برداشتن با دستبند طلا قرار ندهيد. يعني هر دو را به يك دست نبنديد. اگر مثلاً ساعت را به مچ دست چپ مي‌بينديد، دستبند را حتماً در دست راست استفاده كنيد.

همچنين بايد بدانيد كه دستبند طلا در اندازه‌ي استاندارد بايد كاملاً روي مچ دست شما بنشيند و خيلي بالا و پايين نشود. توجه داشته باشيد كه اصولاً پهن‌ترين قسمت مچ دست يا قسمت پايين استخوان مچ كه در كنار كف دست قرار دارد را براي سايز دستبند اندازه‌گيري مي‌كنند. اين قسمت را با نخ يا متر اندازه بگيريد و عدد دقيق آن را يادداشت كنيد. هنگام خريد دستبند، شما بايد ۱.۳ سانتي‌متر به اندازه‌ي دور مچ اضافه كنيد تا دستبند طلا در دست خيلي تنگ نباشد. اگر دوست داريد كه دستبند طلا در دستتان آزاد باشد و حركت زيادي داشته باشد بهتر است حدود ۲.۵ سانتي‌متر به عدد مچ دست خود اضافه كنيد نه ۱.۳ سانتي‌متر.

بيشتر بخوانيد :

همچين توصيه مي‌كنيم كه زيورآلات خود را هميشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب كنيد. اگر دست‌هاي بزرگي داريد، حتماً دستبند طلاي درشت خريداري كنيد. چون دستبندهاي ظريف روي دست‌هاي شما جلوه‌ي چندان زيبايي ندارند و اصلاً به چشم نمي‌آيند.

منبع : كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۲:۴۵ توسط:netware موضوع:

كاربرد پلاتين در جواهرات

بر اساس اسناد تاريخي، اولين بار بوميان قاره آمريكا در كشور اكوادور كنوني پلاتين را از شن‌هاي رودخانه استخراج كردند. سپس از آلياژ پلاتين و طلا براي ساخت زيورآلات استفاده كردند. از آنجا كه پلاتين به طور طبيعي داراي رنگ سفيد و درخشندگي زياد است هميشه در طول تاريخ در جواهرات كاربرد زيادي داشته و دارد.

فلز پلاتين در مقايسه با طلا مقاومت بيشتر در برابر كدر شدن نشان مي‌دهد و از طلا هم كمياب‌تر است. شكل‌پذيري آن هم بالاتر از طلا و نقره و مس است. به همين دليل، پلاتين گزينه‌ي مناسبي براي ساخت جواهرات محسوب مي‌شود. جواهرات پلاتين عموماً با عيار ۹۵۰ از هزار ساخته مي‌شوند.

بيشتر بخوانيد :

جواهراتي كه از پلاتين خالص ساخته مي شوند، به‌خاطر خلوص بالا براي افرادي كه نسبت به طلا حساسيت دارند، بهترين گزينه هستند. حساسيت برخي از افراد نسبت به طلا به خاطر آلياژهايي مثل نيكل است كه در روند ساخت جواهر استفاده مي‌شوند. از آنجائيكه جواهرات پلاتيني حاوي آلياژهاي بسيار كمتري نسبت به طلا هستند، انتخاب خوبي براي كساني به‌شمار مي‌روند كه نسبت به فلزات حساسيت دارند. براي درك بهتر بايد بگوئيم كه جواهرات پلاتيني از پلاتين بسيار خالص ساخته مي‌شوند. در مقايسه با طلا، پلاتين شامل ۹۵ درصد پلاتين و ۵ درصد ساير فلزات است. يعني براي ساخت جواهر پلاتيني، به آلياژ بسيار كمي براي تركيب شدن نياز است. اما جواهر ۱۸ عيار طلا ۷۵ درصد خالص است و ۲۵ درصد باقيمانده‌ي آن يك آلياژ مثل نقره، روي يا مس است. پس براي افراد كه نسبت به طلا حساسيت دارند خريد طلا پلاتين نسبت به خريد طلا انتخاب هوشمندانه تري است.

البته بايد توجه داشته باشيد كه قيمت پلاتين نسبت به طلا نوسان بيشتري دارد. اين فلز معمولاً در وضعيت ثبات و رشد اقتصادي گران‌تر از طلاست و قيمت آن تا دو برابر طلا مي‌رسد. اما در دوره‌هاي بي‌ثباتي اقتصادي گاهي از طلا ارزانتر مي‌شود. دليلش هم اين است كه پلاتين در درجه‌ي اول كاربرد صنعتي دارد.

منبع : طلا فروشي آنلاين كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۸:۱۸ توسط:netware موضوع:

فرق پلاتين با طلا سفيد

با اينكه پلاتين و طلاي سفيد هر دو سايه‌ي نقره‌اي رنگ مشابه دارند و ظاهراً شبيه هم هستند، اما در واقعيت هيچ شباهتي با هم ندارند. اين دو فلز از نظر مقاومت، قيمت، رنگ و ديگر ويژگي‌ها كاملاً با هم تفاوت دارند. در نگاه كلي مي‌توان گفت، پلاتين سفيدتر، درخشان‌تر، مقاوم‌تر و گران‌تر از طلا سفيد است. در واقع سنگين‌ترين و سخت‌ترين فلز سفيد موجود در طبيعت، پلاتين است اما طلاي سفيد تركيبي از چندين فلز است. اگر قصد خريد طلاي سفيد يا پلاتين داريد در اين مقاله همراه ما باشيد.

حالا براي اينكه فرق بين طلاي سفيد و پلاتين را بهتر متوجه شويد در زير اين دو فلز را با هم مقايسه كرده‌ايم.

قيمت

در مقايسه پلاتين با طلا سفيد بايد بدانيد كه پلاتين بسيار كمياب و بسيار متراكم است كه آن را به گران‌ترين فلز تبديل كرده است. قيمت پلاتين بين دو تا پنج برابر گران‌تر از طلاي سفيد است. در نتيجه، خريد جواهرات از جنس طلاي سفيد به لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه‌تر از جواهرات پلاتيني است.

تراكم و استحكام

پلاتين حدود ۲۰ درصد از طلاي سفيد متراكم‌تر است. ساختار متراكم پلاتين باعث شده تا در برابر خط و خش بسيار مقاوم باشد. در واقع پلاتينوم يكي از بادوام‌ترين فلزات براي ساخت زيورآلات ‌قيمتي بشمار مي‌رود. اين فلز وقتي خراش بر مي‌دارد، برخلاف طلا در طول زمان دچار خوردگي و فرسايش نمي‌شود. همچنين پلاتين قابليت خم شدن دارد و به همين خاطر خيلي سخت دچار شكستگي مي‌شود. براي اين ويژگي‌ها، اغلب براي ساخت زنجيرهاي حلقه‌اي از اين فلز استفاده مي‌شود.

طلاي سفيد نيز دوام و پايداري خوبي دارد. اما استحكام آن به عيار طلا بستگي دارد؛ هر چه عيارش پايين‌تر باشد به اين خاطر كه طلاي كمتري در خود دارد، دوام بيشتري خواهد داشت. در مقابل، طلاهايي كه عيار بالا دارند، چون ميزان طلاي مصرفي در آن‌ها بيشتر است و از آنجا كه طلا فلز نرمي محسوب مي‌شود، در نتيجه ممكن است استحكام چندان بالايي نداشته باشد. همچنين بايد بدانيد كه طلاي سفيد در مجاورت مواد شيميايي موجود در خانه بسيار آسيب‌پذير است. اما پلاتين اين مشكل را ندارد.

بيشتر بخوانيد :

خلوص

طلاي سفيد از تركيب طلا با فلزات سفيد ديگري مثل نقره، پالاديوم و نيكل ساخته مي‌شود. يعني داراي ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد آلياژ است. اما پلاتين شامل ۹۵ درصد پلاتين و ۵ درصد ساير فلزات است.

وزن

به‌صورت كلي، مصنوعاتي كه با پلاتين ساخته مي‌شوند سنگين‌تر از نمونه‌هاي ساخته شده با طلاي سفيد هستند. اين مساله اهميت چنداني ندارد مگر اينكه بخواهيد مثلاً حلقه‌ي بزرگ‌تري بخريد كه سنگي هم روي آن سوار شده باشد. بنابراين، پيش از خريد به اين نكته توجه داشته باشيد كه قطعه طلاي سفيد يا پلاتين انتخابي خود را آيا قرار است هر روز استفاده كنيد يا فقط براي مناسبت‌هاي خاص! مسلماً محصول سنگين براي استفاده روزانه چندان گزينه مناسبي نيست.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۵:۰۸ توسط:netware موضوع:

فرق بين عيارهاي طلا چيست و كدام يك از همه بهتر است؟

«عيار» به ‏درجه خلوص طلا در مصنوعات ساخته‌شده از طلا گفته مي‌شود. عيار طلا را از واحد كامل ۲۴ حساب مي‌كنند. براي مثال طلاي ۲۴ عيار طلاي خالص با حداقل ۹۹٬۹ درصد طلاست. يا مثلا طلاي ۱۸ عيار از ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد فلز ديگر تشكيل شده‌است.

بايد بدانيد كه عيار تعيين كننده مرغوب بودن يا نبودن طلا نيست؛ بلكه ميزان وجود فلزات ديگري كه در ساخت مصنوعات طلا استفاده مي‌شود را تعيين مي‌كند.

به طور كلي براي تعيين عيار از اعداد مختلفي همچون ۱۸K، ۱۴K يا ۱۰K  استفاده مي‌شود. هريك از اين اعداد بيانگر وجود درصد ‏مشخصي از طلا در يك شئ است. ‏حرف انگليسي K در كنار اين اعداد اولين حرف كلمه قيراط (karat) است. از قيراط براي نمايش درصد خلوص طلا استفاده مي‌كنند. البته بايد توجه داشته باشيد كه در زبان انگليسي «عيار» را «قيراط» (carat يا Karat) مي‌نامند و به همين خاطر با حرف اختصاري K مشخص مي‌كنند. اما اين قيراط با آن قيراطي كه واحد اندازه‌گيري جرم سنگ‌هاي قيمتي و مرواريد است، فرق دارد.

پس متوجه شديم كه «عيار»، واحد اندازه‌گيري خلوص آلياژهاي طلا و ديگر فلزات گران‌بهاست. احتمالا برايتان سوال پيش آمده كه چرا طلا را با ديگر فلزها تركيب مي‌كنند؟ به اين خاطر كه طلاي خالص ذاتا نرم است و هنگام استفاده در ساخت مصنوعات ممكن است تغيير شكل پيدا كند. ‏به همين خاطر براي اينكه سختي و استحكام كافي داشته باشد، معمولا آن را با فلزهاي ديگر همچون مس، نقره، پلاتين و نيكل تركيب مي‌كنند.

بيشتر بخوانيد :

در بالا اشاره كرديم كه هر چه ميزان ساير فلزات در مصنوع طلا بيشتر باشد، عيار پايين‌تر است و برعكس؛ هر چه ميزان طلا بيشتر و فلزات ديگر كمتر باشد، عيار مصنوع طلا بالاتر است و ارزش بيشتري دارد.

براي درك بهتر اين مساله به موارد زير توجه كنيد:

طلاي ۲۴ عيار (۲۴K): يك طلاي خالص است و از تركيب هيچ فلز ديگري در آن استفاده نشده است.

طلاي ۱۸ عيار (۱۸K): از ۱۸ واحد طلا و ۶ واحد فلزات ديگر (مس، نقره يا پلاتين) تشكيل شده است. يعني خلوص طلاي آن ۷۵ درصد است.

طلاي ۱۴ عيار (۱۴K): از ۱۴ واحد طلا و ۱۰ واحد فلزات ديگر تشكيل شده است. يعني خلوص طلاي آن ۵۸٫۳ درصد است.

نكته اول: بايد توجه داشته باشيد كه به اين كدهايي كه روي طلا زده مي‌شود اصطلاحا «انگ» هم مي‌گويند. كه همان مفهوم عيار را دارد.

نكته دوم: فلزهاي گرانبها مثل طلا را نقره گاهي با واحد ۱۰۰۰ عيار مي‌شوند. مثلا عيار «۷۵۰» طلا معادل همان عيار ۱۸ است. يعني ۷۵۰ واحد از هزار واحد مصنوع طلا از طلاي خالص تشكيل شده و بقيه‌ي آن آلياژي از ديگر فلزهاست.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۷:۳۰ توسط:netware موضوع:

چگونه مي‌توان خط ‌و ‌خش روي طلا را از بين برد؟

از آنجا كه طلا فلز نرمي است، به‌راحتي خراشيده مي‌شود. بنابراين، بزرگ‌ترين نگراني در استفاده بعد از خريد طلا است ، خط‌ و خش‌هايي است كه روي آن‌ها مي‌افتد. به‌همين خاطر بد نيست با چند راهكار پوليش كردن طلا و جواهر آشنا شويد تا در صورت بروز مشكل، سريعاً آن را برطرف كنيد.

– از بين بردن خط و خش طلا در خانه با دستمال پوليش

يكي از آسان‌ترين روش‌هاي پرداخت طلا در خانه استفاده از پارچه‌هاي مخصوص جلا دادن است كه در بيشتر فروشگاه‌هاي مربوط به وسايل طلاسازي به فروش مي‌رسد. البته اين پارچه‌ها براي برطرف كردن خراش‌هاي سطحي و كم‌عمق كاربرد دارند. براي از بين بردن خراشيدگي عميق، حتماً بايد به‌سراغ متخصصان اين كار برويد.

پيش از استفاده از پارچه‌ي پوليش طلا، مطمئن شويد كه طلاي شما كاملا تميز است. براي اين‌منظور، بهتر است از يك دستمال نرم استفاده كنيد. دستمال را درون محلول آب‌وصابون نم‌دار كنيد و سپس طلاي خود را با آن تميز كنيد. پس از تميز و خشك كردن طلا، با دستمال مخصوص پوليش آن را جلا دهيد و برق بيندازيد. فقط مراقب باشيد كه اين دستمال را روي سنگ جواهر نكشيد زيرا سبب آسيب ديدن آن مي‌شود.

بيشتر بخوانيد :

– از بين بردن خط و خش طلا در خانه با آب جوش

اول از همه بگوئيم كه اين روش فقط براي طلا مناسب است و به هيچ عنوان براي پوليش كردن جواهرات از آب جوش استفاده نكنيد. چون دماي زياد آب به سنگ‌هاي قيمتي آسيب مي‌رساند و موجب شكستن يا ترك برداشتن آنها مي‌شود. براي اين كار فقط كافي است يك قابلمه مسي يا استيل را تا نصفه آب كنيد. آن را روي اجاق‌گاز و شعله‌ي متوسط بگذاريد. مقدار كمي مايع ظرفشويي درون قابلمه بريزيد و هم بزنيد. سپس، قطعه‌هاي طلا را طوري در كف ظرف بچينيد كه هيچ برخوردي با يكديگر نداشته باشند. اجازه دهيد آب به جوش بيايد و قل بخورد. اين كار باعث مي‌شود تا مواد اضافي و چربي‌هاي روي طلا زدوده شوند. سپس دوباره آنها را زير آب جوش ديگري بگيريد تا چربي‌هاي باقيمانده به طور كامل از سطح طلا شسته شوند.

– پاك كردن خراشيدگي طلا به روش حرفه‌اي

وقتي عمق خراش‌ها زياد است آن را به متخصص تعميرات طلا بسپاريد. در واقع براي رفع خط وخش طلا بهتر است به كارگاه‌هاي طلاسازي مراجعه كنيد‌. چون افراد متخصص، وسايل و ابزار مخصوصي براي پرداخت كردن و جلا دادن طلا دارند كه نتيجه‌ي بسيار بهتري از دستمال پوليش خواهد داشت. آنها ابتدا طلا را با يك د‌ستگاه چرخان كه فرچه‌اي نمد‌ي د‌ارد‌، پرد‌اخت مي‌كنند. د‌ر اين مرحله يك لايه‌ي نازك از سطح طلا برد‌اشته مي‌شود‌ تا خط وخش‌ها از بين برود‌. به همين خاطر است كه وزن طلا پس از پولش‌كردن كاهش مي‌يابد. بعد از اين مرحله هم نوبت به آبكاري طلا مي‌رسد‌ تا طلا مثل روز اول براق و سالم و درخشان شود.

منبع : طلا فروشي آنلاين كيش طلا

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۰:۳۲ توسط:netware موضوع:

چگونه از خراشيدگي سطح طلا پيشگيري كنيم؟

چگونه از خراشيدگي سطح طلا پيشگيري كنيم؟
لازم به يادآوري نيست كه بايد از طلاي خود به‌درستي نگهداري كنيد تا مشكلي براي آن پيش نيايد. اما فارغ از اين بديهيات، در زير چند نكته را گفته‌ايم كه خوب است هنگام خريد طلا به آن‌ها توجه داشته باشيد. با اين كارها مي‌توانيد از از خراشيدگي سطح طلا پيشگيري كنيد.

– طلايي بخريد كه به‌راحتي خراش بر نمي‌دارد
طلا فلز نرمي است. هرچه عيار بالاتري داشته باشد، يعني خلوصش بيشتر است و در نتيجه نرم‌تر است. اما برعكس، وقتي عيار آن پايين باشد، يعني فلزات بيشتري در ساخت آن به‌كار رفته و در نتيجه، در برابر ضربه و خراشيدگي سفت‌تر و محكم‌تر خواهد بود. با اين توصيفات، بهتر است براي خريد انگشتر طلا يا خريد النگو طلا كه بيشتر در معرض آسيب ديدن هستند، عيار پايين‌تري را انتخاب كنيد. اما براي طلاهاي ديگر همچون گوشواره، آويز يا گردنبند كه جايشان امن‌تر است، از عيارهاي بالا استفاده كنيد.

همچنين توجه داشته باشيد كه در بازار معمولاً دو مدل طلا عرضه مي شود. يك، طلاهاي درجه‌ي يك كه كيفيت بالايي دارند و دو، طلاهاي درجه دو كه با اجرت كمي فروخته مي‌شوند. طلاهاي كه باكيفيت پاپين‌تري ساخته شده‌اند، بسيار سريع‌تر از طلاهاي دسته‌ي دوم تيره و كدر مي‌شوند و ممكن است سريع‌تر هم خطوخش بردارند. بنابراين بهتر است از فروشگاه‌هاي معتبري همچون گالري پرسته طلاي موردنظر خود را خريداري كنيد تا مطمئن باشيد كه ۱۸ عيار و اصل هستند.

بيشتر بخوانيد :

خريد آنلاين طلا 
– طلاهاي ظريف را فقط در مواقع خاص استفاده كنيد
وقتي مي‌دانيد طلاي شما بسيار ظريف و آسيب‌پذير است، بهتر است آن را هر روز و هميشه و همه‌جا استفاده نكنيد. در مراسم يا قرارهايي كه برايتان اهميت بيشتري دارند از زيبايي اين جواهرات بهره بگيريد. استفاد‌ه كوتاه‌مد‌ت از طلا و جواهر باعث مي‌شود‌ كه هميشه برق خود‌ را حفظ كنند‌ و كنر دچار خراشيدگي شوند.

– از طلاي خود در حمام يا استخر استفاده نكنيد
هنگام حمام كردن يا شست‌وشوي د‌ست‌هـا، جـواهرآلات خـود‌ را د‌ر بياوريد‌ چون صابون سبب ايجاد‌ لايه‌اي نازك روي جواهرآلات مي‌شود‌ و برق و درخشش آن را به‌تد‌ريج از بين مي‌برد

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۱:۴۵ توسط:netware موضوع:

نكاتي كه قبل از خريد طلا بايد بدانيد

قيمت طلا در ايران در نوسان است و به طور روزانه و گاهاً ساعتي از طريق اتحاديه به طلا فروشان اعلام مي‌شود. بنابراين هنگام خريد بايد به قيمت روز طلا دقت كنيد.

– به اجرت ساخت طلا توجه داشته باشيد. اجرت ساخت در واقع قيمتي است كه علاوه بر وزن طلا بابت ساخت آن پرداخت مي‌شود. بعضي طلاها كم اجرت هستند و برخي ديگر اجرت بيشتري دارند. يكي از اين دلايل اين امر مي‌تواند به خاطر جديد بودن طرح و تازه بودن كالكشن آن طرح خاص از طلا باشد. طلاهايي كه با ماشين و در تيراژ بالا ساخته مي‌شوند، مزد ساخت پايين‌تر و آنهايي كه كار دست و محدود‌تر است، مزد ساخت بالاتري دارند.

– درصد سود طلافروشان ۱۲ درصد است كه شامل ۵ درصد ماليات ارزش افزوده و ۷ درصد سود فروشنده است.

– حواستان باشد كه طلاي دست دوم را به جاي طلاي دست اول خريداري نكنيد. در اين رابطه بهتر است به قسمت قفل دستبند و گردنبند و خط و خش وارد شده به آن دقت كنيد؛ چرا كه بيشترين جايي كه امكان تشخيص آن وجود دارد در همين قسمت‌ها است.

– پيش از خريد آنلاين طلا حتما بررسي كنيد و ببينيد آيا به زيورآلات ساخته شده از طلا حساسيت داريد يا خير. اغلب كساني كه به طلا حساسيت دارند، در واقع به نيكل موجود در مصنوعات طلا آلرژي دارند. نيكل باعث استحكام و سفت شدن طلا مي‌شود. به همين خاطر از اين فلز به وفور در ساخت مصنوعات طلايي استفاده مي‌شود. اگر شما جزو اين افراد هستيد، پيش از خريد اينترنتي طلا حتما به بالا بودن عيار آن توجه كنيد. هر چه عيار طلا بالاتر باشد، خلوص آن بيشتر است و فلزات جانبي كمتري در ساختش به كار رفته. در نتيجه احتمال بروز آلرژي كمتر خواهد بود.

– اگر قرار است طلا را هر روز و همه جا استفاده كنيد، پس بهتر است مدل‌هايي را انتخاب كنيد كه دوام و استحكام زيادي دارند. در بالا توضيح داديم كه هر چه عيار طلا پايين‌تر باشد، استحكام آن بيشتر است. چرا؟ چون با فلزات ديگر آلياژ شده و سفت‌تر و محكم‌تر است.

بيشتر بخوانيد :

خريد النگو طلا

– توجه داشته باشيد كه در ايران، عيار اغلب طلاهاي موجود در بازار ۱۸ يا ۱۷ است. اگر هنگام خريد طلا با اعداد ۷۵۰ يا يا ۷۰۵ هك شده در آن روبرو شديد، بايد بدانيد كه منظور به ترتيب ۱۸ و ۱۷ عيار است.

– در آخر هم توصيه مي‌كنيم مراقب باشيد كه طلاي فيك به شما نفروشند. تست خش‌اندازي يك راه ساده براي تعيين اصالت طلا است. به اين صورت كه، با طلا بر روي يك سكه‌ي مسي يا بشقاب سراميكي بدون لعاب خط بكشيد. اگر طلا روي آنها خط بياندازد يعني طلاي شما اصل نيست زيرا طلاي واقعي روي سكه خط نمي‌اندازد بلكه خودش خراشيده مي‌شود.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۹:۳۶ توسط:netware موضوع:

نكاتي كه قبل از خريد جواهر بايد بدانيد

جواهر چيست؟

جواهر همان طلاست با اين تفاوت كه روي آن سنگ و نگين قيمتي سوار مي‌شود. در واقع اين سنگ‌ها و نگين‌ها هستند كه طلا و جواهر را از هم متمايز مي‌كنند. در واقع، براي ساخت يك جواهر ابتدا براي آن قالب طلايي (پايه‌ي جواهر) ساخته مي‌شود تا در مراحل بعدي، نگين و سنگ بر روي آن قرار دهند.

جواهرات ممكن است از طيف گسترده‌اي از مواد ساخته شوند. سنگ‌هاي قيمتي و مواد مشابه مانند كهربا و مرجان، فلزات گرانبها، مهره‌ها و پوست‌ها به طور گسترده در ساخت جواهر استفاده مي‌شوند و در اين ميان الماس از بيشترين اهميت در ساخت جواهر برخوردار است.

در گذشته جواهر مصارف مختلفي از جمله رفع بلا و جلوگيري از آسيب شيطان داشت. اغلب مردم دوران باستان بر اين باور بودند كه جواهرات قدرت اثبات بي‌گناهي دارند يا مي‌توانند پيشگويي كنند.

بيشتر بخوانيد :

جالب است بدانيد كه در گذشته‌هاي دور، دسته‌بندي جواهرات فقط از روي رنگ آنها صورت مي‌گرفت؛ به اين شكل كه به تمامي جواهراتِ به رنگ قرمز ياقوت، به جواهرات سبزرنگ، زمرد و به جواهرات آبي‌رنگ، ياقوت كبود مي‌گفتند. اما در حال حاضر، به طور كلي ۴ نوع سنگ قيمتي (الماس، زمرد، ياقوت كبود و ياقوت قرمز) و تعداد زيادي سنگ‌هاي نيمه‌قيمتي همچون آميتيس، سيترين، توپاز و… داريم؛ كه پياده شدن اين سنگ‌ها روي زيورآلات طلا آنها را به جواهر تبديل مي‌كند.

خريد طلا نگين‌دار مي‌تواند قوانين خاص خود را داشته باشد و بسته به نوع نگين و وزن آن، بر روي قيمت طلا تاثير بگذارد.

– از جواهر‌فروشي‌هايي خريد كنيد كه معتبر باشند و جنس خريداري شده را تضمين كنند. جواهر‌فروشي‌هاي معتبر هنگام فروش، تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختي شما را كسر مي‌كنند، اما در غير اين صورت، هنگام فروش جواهر، ممكن است ضرر زيادي متحمل شويد.

– درست است كه سنگ و نگين‌هاي زينتي بر زيبابي قطعه‌ي طلا تاثير بسياري دارد، ولي قيمت محصول را هم تا حد زيادي افزايش مي‌دهد. در نتيجه، در زمان فروش مبلغ بسيار پايين‌تري در انتظار شماست. بعلاوه، ممكن است به دليل شناخت كم، سنگ و نگين تقلبي خريده باشيد كه در اين صورت بيشتر ضرر خواهيد كرد.

– حتماً از فروشنده فاكتور دريافت كنيد. فاكتور براي فروش جواهرات بسيار مهم است زيرا ثابت مي‌كند كه طلا و جواهر شما سرقتي و جعلي نيست.

منبع : گالري طلا و جواهر كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۹:۰۳ توسط:netware موضوع:

تفاوت خريد و فروش طلا و جواهر چيست؟

علاوه بر تفاوت قيمتي كه طلا و جواهر با هم دارند، طريقه‌ي خريد و فروش آنها نيز با هم متفاوت است. ما در زير نحوه محاسبه خريد و فروش طلا و جواهر را به‌طور مجزا برايتان نوشته‌ايم تا پيش از خريد هر كدام بدانيد كه هنگام فروش با چه سود يا ضررهايي مواجه خواهيد شد:

فرق خريد طلا و جواهر

خريد طلا: قيمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت + سود فروشنده (عموماً ۷ تا ۸ درصد است)

خريد جواهر: قيمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت* + سود فروشنده (عموماً ۱۵ تا ۲۰ درصد است)نكته ۱: توجه داشته باشيد كه اجرت ساخت جواهر شامل ارزش سنگ‌هاي به كار رفته در محصول + اجرت ساخت پايه جواهر + مخراجي و ساير هزينه‌هاست.

نكته ۲: همان‌طور كه مي‌بينيد، سودي كه فروشنده براي فروش جواهر براي خود برمي‌دارد تقريباً دو تا سه برابر بيشتر از طلاست. پس اگر قصد سرمايه‌گذاري با مصنوعات طلا را داريد، بهتر است سراغ خريد طلا برويد نه مدل‌هايي كه سنگ و نگين دارند (جواهر).

بيشتر بخوانيد:

فرق فروش طلا و جواهر

فروش طلا: اگر شما بخواهيد طلاي خود را بفروشيد هنگام مراجعه به طلا فروشي، دستمزد ساخت و سود فروشنده كم و به قيمت روز طلاي شما خريداري مي‌شود.

فروش جواهر: براي فروش جواهر هم به همين صورت است كه سود فروشنده از قيمت كل كم مي شود. اما به‌علاوه‌ي آن، افزايش يا كاهش قيمت جواهر نيز با قيمت در زمان خريد مقايسه، مابه‌التفاوت آنها محاسبه و قيمت جواهر به فروشنده پرداخت مي‌شود. در واقع مزد ساخت جواهرات كه از قيمت نهايي كم مي‌شود، شامل بهاي سنگ‌هاي به‌كار رفته در محصول به‌علاوه‌ي اجرت ساخت پايه‌ي جواهر و مخراجي و ساير هزينه‌هاست.

نكته: هميشه فاكتور خريد جواهر را نزد خود نگهداري كنيد. چون هنگام فروش محصول به آن نياز خواهيد داشت. جواهر فروشي‌هاي معتبر هنگام فروش تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختي شما را كسر مي‌كنند اين در حالي‌است كه اگر فاكتور معتبري نداشته باشيد هنگام فروش جواهر ممكن است ضرر زيادي را متحمل شويد.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۱:۲۷ توسط:netware موضوع: