جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تفاوت طلاي آب‎شده با شمش طلا

شمش‌هاي طلا قطعاً تفاوت زيادي با طلاي آبشده دارند و خب البته از هر نظري كه حساب كنيد شمش‌هاي طلا ارزشمندتر هستند. اولين تفاوت طلاي آبشده با شمش، در عيار آن هست. همانطور كه گفتيم طلاي آب شده همان طلاجات مستعمل يا طلاهاي از مد رفته و خاك گرفته ويترين طلافروشان است. كه چون عيار اين طلاجات ۱۸ است در نتيجه عيار طلاي آبشده ۱۸ است يا كمي بيشتر يا كمتر از ۱۸ عيار هست. اما شمش‌هاي طلا، ۲۴ عيار هستند و كمترين ناخالصي را دارند به همين خاطر است كه گاهي به شمش‌هاي ۲۴ عيار نيز طلاي خام هم گفته مي‌شود

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

دومين تفاوت اين هست كه طلاي آبشده فقط در ايران خريد و فروش مي شود در حالي كه شمش طلا بين‌المللي هست. درست هست كه شكل هر دو يكي هست ولي چون عيار آنها فرق دارد، گواهي استاندارد بين الملي به طلاي آبشده تعلق نمي‌گيرد. براي اينكه طلاي ابشده به عنوان شمش باشد بايد عيار آن حداقل ۹۵۰ باشد.

سومين تفاوت در ابعاد آن‌ها مي‌باشد. طلاي آبشده در اشكال مختلف موجود هست و هيچ قاعده‌اي ندارد در حالي كه شمش، بين الملي مي‌باشد و داراي وزن و ابعاد مشخصي هست. چون اكثرا كارگاه‌هاي طلاسازي از طلاي ابشده براي ساخت مصنوعات طلا استفاده مي كنند، راحت تر هستند كه طلاي آبشده به صورت مفتول (منظور به صورت باريك و دراز مي‌باشد.) باشد و هر اندازه كه بخواهند ببرند و از آن براي كار خود استفاده كنند.

اما چهارمين تفاوت: درست برعكس طلاي آب شده شمش‌هاي شركتي طلا بسيار معتبر با علائم حك شده بر روي آن و با عياري مشخص و تضمين شده در بازار عرضه مي‌شوند. خب مسلماً محصولي كه از اعتبار زيادي برخوردار است و ما با خيال راحتتري آن را خريداري مي‌كنيم كمي گرانتر از محصولي فاقد اعتبار است.

پنجمين تفاوت را مي‌توان در اجرت آن‌ها دانست. شمش‌هاي ۲۴ عيار شركتي اجرت و كارمزد مشخصي دارند كه توسط اتحاديه صنف طلا و جواهر هر كشور اعلام مي‌شود و در مقابل آن طلاي آب شده بدون اجرت و بدون هيچ كارمزدي در بين مردم خريد و فروش مي‌شوند. كه همين دليليست كه مردم و سرمايه گذاران به خريد و فروش طلاي آب شده بيشتر علاقه دارند تا شمش‌هاي ۲۴ عيار شركتي!

منبع : https://www.asby.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۶:۵۱ توسط:netware موضوع:

موقع خريد طلا دقت كنيد/ تغيير در قانون ماليات بر ارزش افزوده

طبق قانون جديد ماليات بر ارزش افزوده از اين پس ۹ درصد ماليات خريد طلا، فقط به سود و اجرت تعلق مي‌گيرد و اصل قيمت طلا از اين ماليات معاف است.

از اين پس در صورت خريد طلا بايد دقت كرد كه ۹ درصد ماليات را روي قيمت اصلي طلا حساب نكنند و تنها سود و اجرت طلافروش شامل ماليات مي‌شود

بيش از يك سال است كه لايحه حذف ماليات بر ارزش افزوده طلا تصويب شده است و قرار بود اين مصوبه در سال ۹۹ اجرا شود. فعالان بازار طلا معتقد بودند ماليات بر ارزش افزوده طلا هزينه سنگيني به قيمت نهايي مصنوعات و زيورآلات طلا تحميل مي‌كند و همين موضوع انگيزه خريد طلاي دست دوم را تقويت كرده و سازندگان زيورآلات طلا را با مشكل مواجه كرده است.

بيشتر بخوانيد : خريد گوشواره طلا

اما از ۱۲ تير ماه امسال دريافت ماليات از اصل طلا حذف شده و اين اتفاق مهمي براي بازار طلا محسوب مي‌شود.

محمدجواد حيدري، يك توليدكننده طلا در گفتگويي راديويي گفته است: بر اساس قانون جديد ماليات بر ارزش‌افزوده كه ۱۲ تير ماه امسال به دولت ابلاغ شد، ماليات بر ارزش افزوده تنها از سود و اجرت كالا دريافت مي‌شود و ماليات‌ستاني از اصل طلا منتفي است.

گلدنيوز نيز با استناد به همين گفته‌ها نوشته است: طبق اين مصوبه، مردم از اين پس خواهند توانست طلاي ساخته شده و زيورآلات را نيز به عنوان كالاي سرمايه‌اي خريداري كنند و در واقع ضمن كمك به چرخه توليد، نيازي به خريد طلاي آب شده و سكه غيربانكي نيست.

منبع : طلا فروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۲:۵۲ توسط:netware موضوع:

منظور از طلاي خام چيست؟

فلز طلا با نشان شيميايي Au در گروه ۱۱ جدول تناوبي قرار دارد. نام طلا از نام لاتين Aurum به معني «درخشش سپيده دم»، گرفته شده‌است. طلا با ويژگي‌هاي منحصر به فردش، تمامي مردم جهان را شيفته‌ي خود كرده است! چگالي بالا، شكل پذيري فوق‌العاده و داشتن رنگ زرد براق و روشن از خصوصيات بارز طلا خام است.

طلاي خام Pure Gold طلاييست كه به طور طبيعي از معادن طلا استخراج مي‌شود و همراه با ناخالصي است و هيچگونه عملياتي براي جدا كردن ناخالصي آن صورت نگرفته است و بايد طي مراحلي آن را خالص كنند. اين مراحل بستگي به معادني كه طلا از آنجا پيدا مي‌شود، دارد و ممكن است چندين روز طول بكشد.  طلاي خام را پس از استخراج از معادن و پاكسازي آن، به صورت شمش‌هاي ۲۴ عيار در مي‌آورند؛ اما چون طلا با ناخالصي‌هايي همراه است درصد خلوص شمش‌هاي ساخته شده از طلاي خام را %۹۹ در نظر مي‌گيرند و شركت‌هاي سازنده‌ي شمش طلا، اين عيار را روي شمش‌هايشان درج مي‌كنند. البته دليل ديگري هم براي آن كه درصد خلوص طلاي خام را ۱۰۰۰ در نظر نمي‌گيرند هم وجود دارد و آن نرمي بيش از حد طلا خالص است. طلايي كه بدون هيچگونه ناخالصي در طبيعت وجود داشته باشد بسيار نرم است. به طوري كه به راحتي  تغيير شكل مي‌دهند. به همين خاطر شمش‌هاي خالص طلا را در بازار به صورت پلمپ يا وكيوم شده خريد و فروش مي‌كنند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

 يكي ديگر از شگفت‌انگيزي‌هاي اين فلز درخشان پايدار بودن آن در برابر اسيدهاست البته به غير از اسيد سلطاني (نيترو هيدروكلريك اسيد) كه به سادگي با طلا واكنش مي‌دهد؛ به خاطر همين امر است كه باعث شده تا از همين اسيد سلطاني به همراه سنگي به نام سنگ محك براي شناسايي، تاييد و عيار سنجي فلز طلا استفاده كنند. همچنين از اين اسيد براي جدا كردن طلا از املاح معدني استفاده مي‌شود و خيلي مي‌تواند مفيد باشد.

اما خدا مي‌داند كه طلاي خام در طبيعت چگونه يافت مي‌شود و چه مراحلي را پشت سر مي‌گذارد تا به صورت مصنوعات طلا پشت ويترين طلا فروشي‌ها خودنمايي كند؟!

منبع : https://www.asby.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۷:۱۰ توسط:netware موضوع:

آيا خريد طلاي نو هم سرمايه‌گذاري موفقي است؟

حال كه به نحوه قيمت‌گذاري روي طلا آشنا شديم به اين نتيجه مي‌رسيم كه خريد هر طلايي نمي‌تواند سرمايه‌گذاري موفقي باشد به ويژه در كوتاه‌مدت، پس اگر قصد داريد روي خريد طلا سرمايه‌گذاري كنيد شما را به مطالعه اين بخش دعوت مي‌كنيم.

در ابتدا بايد گفت كه خريد طلا در هر شرايط و موقعيتي بهترين و امن‌ترين روش سرمايه‌گذاري در مقايسه با امور ديگر است، اين روش سرمايه‌گذاري نيز در بلندمدت سوددهي بيشتري خواهد داشت، اما سوال اينجا است كه اگر به قصد سرمايه‌گذاري طلا بخريم چه طلايي بهتر است؟ سكه، طلاي نو، طلاي دست دوم يا طلاي آب شده.

اگر بخواهيم مقايسه‌اي انجام دهيم بايد بگوييم كه در مقايسه ميان طلا و سكه، سكه در زمان فروش سوددهي بيشتري نصيب شما خواهد كرد، چرا كه براي سكه كارمزدي تعيين نمي‌شود.

در انتخاب ميان سكه و طلاي دست دوم يك فرضيه مطرح است، مثلا شما يك مدل انگشتر طلا دست دوم را براي خريد انتخاب مي‌كنيد اما اين ريسك وجود دارد كه طلاي انتخابي شما فاقد اصالت يا تقلبي باشد، اصولا  كارشناسان حوزه طلا معتقدند كه خريد طلاي دست دوم ريسك بالايي دارد و اين كار را پيشنهاد نمي‌كنند. بهترين گزينه در اين حالت خريد طلاي كم اجرت است.

خريد طلاي آب شده نيز يك راه بسيار پرسود براي سرمايه‌گذاري است اما به شرطي كه آن را از جاي مطمئن خريداري كنيد چرا كه تقلب و ناخالصي در اين شكل از خريد و فروش طلا بسيار زياد است.

بيشتر بخوانيد :

بايد بگوييم كه هيچ فرقي نمي‌كند كدام شكل از طلا را براي سرمايه‌گذاري انتخاب  مي‌كنيد، مهم اين است كه شما مي‌توانيد با خريد طلا پول خود را پس‌انداز كنيد و در دراز مدت از سوددهي آن بهره‌مند شويد. بنابراين مي‌توان گفت كه خريد طلا يكي از بهترين راه‌هاي سرمايه‌گذاري است، حال فرقي نمي‌كند كه شما براي اين كار خريد سكه طلا را انتخاب كرده‌ايد، طلاي دست دوم مي‌خريد يا تصميم مي‌گيريد كه طلاي آب شده خريداري كنيد.

منبع : طلا فروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۰:۱۳ توسط:netware موضوع:

خريد طلا روز زن

زنان در تمام طول تاريخ شيفته اين فلز گرانبها بوده اند و درخشش و زيبايي زيورآلات طلا همواره براي زنان جذابيتي بي‌بديل داشته است.

از آنجايي كه روز زن، روز مهمي براي قدرداني از مقام ارزشمند زنان است، مردان نيز در پي بهترين و شايسته ترين هدايا براي اين روز هستند.

از آنجايي كه اين روز هر ساله تكرار مي‌شود، مردان در بسياري مواقع ممكن است براي تكراري نشدن هديه خود دچار سردرگمي شوند كه امسال هديه ارزنده خود را از چه گستره‌اي انتخاب نمايند.

نكته جالب درباره خريد هديه طلا در روز زن اين است كه طلا هرگز براي خانم‌ها تكراري نخواهد شد.

بيشتر بخوانيد : خريد گوشواره طلا

مقالات جالبي در رابطه با مقوله روانشناسي علاقه خانم‌ها به زيورآلات طلا ذكر شده كه در آن مقالات به رابطه‌ انكار نشدني هديه طلا براي خانم‌ها و گرم نگهداشتن عشق و مهرشان به همسر اشاره گرديده است.

بنابراين شما مي‌توانيد بدون ترديد و يا سردرگمي براي هر مناسبتي اقدام به خريد طلا براي همسر خود نماييد و يقين داشته باشيد كه هرگز اين هديه شما براي وي تكراري نخواهد شد.

در ضمن، طلا هديه‌اي مصرفي يا خراب شدني نيست. لباس، كفش، كيف، گل و هر نوع هديه ديگري با وجود ارزنده بودن پس از مدت مشخصي كنار گذاشته مي‌شود؛ اما هديه طلا همواره مورد استفاده قرار خواهد گرفت و كنار نيز گذاشته نخواهد شد.

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر آزادي 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۶:۱۵ توسط:netware موضوع:

خريد نيم ست طلا

خريد نيم‌ست طلا نيز وضعيتي مشابه سرويس طلا دارد كه پيش از اين درباره آن صحبت نموديم.

نيم‌ست طلا به سرويسي از طلاي هم طرح گفته مي‌شود كه حداقل يكي از اجزاي اصلي آن كم شده باشد.

نيم‌ست طلا مي‌تواند شامل گردنبند و گوشواره يا گردنبند و دستبند يا دستبند و گوشواره باشد.

گاهي يك انگشتر و دستبند هم‌طرح نيز مي‌تواند يك نيم‌ست زيبا باشد.

نيم‌ست‌ها معمولاً مورد توجه دختران مجرد و خانم‌هاي جوان است كه به زيورآلات ساده‌تر علاقه دارند و از شلوغي در زيورآلات چندان خوششان نمي‌آيد.

به طور كلي، نيم‌ست‌ها معمولا حالتي اسپرت نسبت به سرويس‌هاي طلا دارند و براي استفاده روزانه و مهماني‌هاي دوستانه مناسب‌تر هستند.

البته اين قاعده يك قانون هميشگي نيست و در بسياري مواقع نيز نيم‌ست‌ها ممكن است كاملاً رسمي باشند و در مهماني‌هاي مجلسي‌تر مورد استفاده قرار بگيرند.

هنگام خريد نيم‌ست طلا بايد پيش از هر چيز هدف خود را مشخص كنيد. اينكه مي‌خواهيد اين نيم‌ست شامل چه مواردي از زيورآلات باشد و همچنين ظاهري رسمي يا اسپرت داشته باشد.

بايد بدانيد كه اين نيم‌ست را براي چه سبك مهماني‌هايي مي‌خواهيد استفاده نماييد. بعد از آن است كه مي‌توانيد در جستجوي طرح مورد نظر خود برويد.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

نكته بعدي درباره كاربردهاي نيم‌ست طلا به عنوان هديه است. فلسفه نيم‌ست شايد در ابتدا از گراني سرويس‌هاي رسمي و سنگين طلا آغاز شده باشد و كساني كه مي‌خواهند يك سرويس طلا به همسر يا مادرشان هديه بدهند اما مي‌خواهند هزينه كمتري براي اين هديه انجام دهند، مي‌توانند نيم‌ست طلا شامل گردنبند و گوشواره يا دستبند را به عنوان هديه انتخاب كنند.

امروزه طرح‌هاي جديدي براي نيم‌ست‌ طلا به بازار آمده كه شكل و طرح اجزاي مختلف آن بجاي آن‌كه عيناً مشابه هم باشد، به نوعي مكمل يكديگر است.

اين نوع طرح‌ها كه بعضاً انتزاعي هم هستند، در چند سال اخير طرفداران بسياري پيدا كرده‌اند و ايده‌هاي خلاقانه‌اي هم براي آن‌ها توسط جواهرسازان در حال پياده سازي و اجرا است.

منبع : http://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۲:۰۴ توسط:netware موضوع:

طلاي دست دوم

طلا و جواهر جزء اكسسوري‌هايي هستند كه به وسيله آنها مي‌توانيد ظاهر خود را صيقل دهيد. اما اغلب اوقات، قيمت يك گردنبند از قيمت تمام وسايل داخل كمد شما بيشتر شود. در اين مواقع تصميم گيري براي خريد طلا و جواهر سخت مي‌شود و حتي برخي از خريد منصرف مي‌شوند.

دنياي طلا و جواهر دنيايي است كه هيچ كس نمي‌تواند در برابر آن مقاومت كند. طرح‌ها و مدل‌هايي زيبا و مد روز هر روز در ويترين و وب‌سايت‌ها ديده مي‌شود كه ممكن است برخي از آنها قيمت‌هاي غيرقابل دسترسي داشته باشند و به اصطلاح خريد آنها براي قشر خاصي غيرممكن باشد.

اما خبر خوش اين است كه مي‌توان با خريد طلا دست دوم و كم اجرت، طلا دار شويد و هزينه‌اي بسيار كمتر از هزينه روز طلا و جواهر پرداخت كنيد. خريد طلا و جواهر دست دوم راهي آسان و مقرون به صرفه براي طلا دار شدن است. بسياري براي سرمايه گذاري نيز سراغ خريد طلاي دست دوم مي‌آيند كه با توجه به اينكه اجرت ساخت در آنها بسيار كم است، مي‌توان آن را سرمايه گذاري بسيار خوبي دانست.

طلاهاي تقلبي به جاي طلاي دست دوم

امروزه آنقدر در ساخت زيورآلات بدل پيشرفت كرده‌‌‌‌‌اند كه واقعاً تشخيص برخي از زيورآلات بدل با طلا را فقط بايد به دستگاه‌هاي مخصوص يا سنگ محك سپرد. ممكن است به بهانه آنكه فاكتور طلا گم شده است يا اينكه سال‌ها پيش طلا را خريداري كرده‌‌‌‌‌ايم و در حال حاضر هيچ نشاني از آن مغازه طلافروشيي نداريم؛ طلاهاي تقلبي را با نام طلاي دست دوم و كم اجرت به شما بيندازند. البته توجه كنيد كه بسياري از افراد هستند براي قطعه طلاي تقلبي، فاكتور طلا جعل مي‌كنند؛ به همين منظور هر طلاي دست دومي كه فاكتور داشت دليلي ندارد كه اصل و با كيفيت باشد

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

وجود نقص در طلاي دست دوم

زيورآلاتي كه داراي قفل هستند، مثل دستبند، پابند، گردنبند و گوشواره؛ بسيار حساسند چرا كه در صورت خرابي و يا محكم نبودن قفل به راحتي گم مي‌شوند. همين موضوع دليلي است كه نمي‌توان به راحتي از آن گذشت و بهتر است از خير طلاي دست دومي كه خراب شده و اصطلاحاً پيچ و مهره‌هايش شل شده و چندان قابل استفاده نيست، بگذريم چون احتمال گم شدن و از دست رفتن چنين طلايي زياد است. در اينجاست كه مي‌گويند خريد يك طلاي نو و با كيفيت بهتر از خريد يك طلاي بدون كارمزد زوار در رفته است.

فاكتورهاي غير معتبر طلاي دست دوم

ديگر آن دوران گذشت كه عيار طلاها را با دندان مي‌سنجيدند؛ حال نه دندان‌ها مانند سابق است و نه طلاها! امروزه اعتبار طلا به طلافروش است و كاغذي كه به عنوان فاكتور به دستمان مي‌دهند. فاكتوري كه قرار است هم ضمانتي براي طلايمان باشد و هم امنيتي براي سرمايه‌گذاريمان. اما واي به حال روزي كه متوجه شويم آنچه در اين فاكتورها نوشته‌‌‌‌‌اند با طلايي كه خريداري كرده‌‌‌‌‌ايم مطابقت ندارد و تكه كاغذي بي‌ربط است! آن‎‎وقت است كه كارمان درآمده، در پله‌هاي دادگاه‌ها سرگردان مي‌شويم تا شايد بتوانيم اندكي از پول خود را كه صرف خريد يك طلاي دست دوم با يك فاكتور قلابي كرده‌ايم را زنده كنيم. اين نكته را در خريد و فروش طلاي دست دوم بسيار جدي بگيريد، اگر طلاي دست دومي بخريد كه فاكتور معتبري نداشته باشد و يا فاكتور آن به اسم صاحب قبلي طلا باشد؛ در صورت وجود مشكل مثل پس بودن عيار طلا، اتحاديه طلا و جواهر در مقابل شكايت شما هيچ گونه مسئوليتي ندارد و هيچ كاري از دستشان بر نمي‌آيد و بايد قيد پول خود را بزنيد.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۸:۴۱ توسط:netware موضوع:

چرا توصيه مي شود طلاي ارزان قيمت نخريد

هنگام خريد طلا و جواهرات ارزان قيمت ممكن است بسيار خشنود باشيد و تصور كنيد كه در معامله برنده شده ايد. اما به دلايل زير طلا و جواهرات ارزان قيمت ارزش سرمايه گذاري ندارند. * طلا و جواهرات ارزان قيمت به راحتي مي ‌شكنند: كيفيت، نقش مهمي در خريد هر كالا از جمله طلا و جواهرات ايفا مي كند. سازندگان طلا و جواهرات ارزان قيمت براي دستيابي سريع تر به بازار، كيفيت محصولات خود را كاهش مي دهند. اين زيورآلات ارزان قيمت يا روكش طلا هستند و يا از طلاي نازك و شكننده و سنگ هاي قيمتي غير اصل و ارزان قيمت مي باشند.

بنابراين جاي تعجب نيست اگر سنگ هاي قيمتي موجود در اين طلا و جواهرات هنگام برخورد با يك سطح سخت شكسته شود و به دليل كيفيت نامرغوب امكان تعمير آنها وجود ندارد. * طلاي ارزان قيمت ممكن است تقلبي باشد: طلا و جواهراتي كه با قيمت ‌هاي غير واقعي و خيلي ارزان فروخته مي شوند احتمالا تقلبي هستند و يا ممكن است جواهري كه به عنوان سنگ اصل فروخته مي‌شود، تقلبي و مصنوعي باشد. * طلاي ارزان قيمت ممكن است حاوي مواد سمي باشد: يكي از مهم ترين دلايل منع خريد طلاي ارزان قيمت، خطرات احتمالي براي سلامتي است. موادي مانند سرب و كادميوم سلامت را تهديد مي كنند. طلا و جواهرات ارزان قيمت حاوي سطح بالايي از كادميوم هستند. كادميوم يك ماده سرطان زا است كه اگر به طور منظم در معرض آن قرار بگيريد، باعث نارسايي كليه و نرم شدن استخوان مي شود. بنابراين هميشه از طلا و جواهر فروشي هاي معتبر خريد كنيد. *

بيشتر بخوانيد :

 طلا و جواهرات ارزان قيمت به مرور زمان درخشندگي و جلاي خود را از دست مي‌دهند: جواهرت ارزان قيمت ممكن است در روزهاي اول درخشان به نظر برسند، اما با گذشت مدت زمان كوتاهي كدر مي‌شوند و جلاي خود را از دست مي‌دهند. حتي با پوليش كردن نيز درخشش اين طلاها باز نمي‌گردد ولي طلاي باكيفيت را مي‌توان پوليش كرد و درخشندگي و جذابيت اوليه را به آن بازگرداند. * طلاي ارزان قيمت ممكن است آلرژي ‌زا باشد: نيكل اغلب در جواهرات ارزان قيمت به عنوان جايگزيني براي فلزات با كيفيت استفاده مي شود. همچنين يكي از مهمترين دلايل واكنشهاي پوستي آلرژيك است. اگر بعد از پوشيدن جواهرات ارزان قيمت، جوش يا خارش پيدا كرديد، احتمالا به نيكل حساسيت داريد. اين علائم هميشه بلافاصله اتفاق نمي افتد. ممكن است چندين روز طول بكشد تا قرمزي يا تورم به وجود آيد اما در صورت بروز، اثرات آن پايدار است و در صورت عدم درمان، آلرژي به نيكل باعث خطرات جدي از جمله ايجاد عفونت خواهد شد.

منيع : طلا فروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۲:۲۳ توسط:netware موضوع:

نكات مهم در خريد اينترنتي طلا

امروزه با توسعه اينترنت و فروشگاه‌هاي اينترنتي و بخصوص با شيوع ويروس كرونا، خريدهاي اينترنتي به شكل جدايي ناپذيري به بخش مهمي از زندگي مردم تبديل شده و قطعاً خريد اينترنتي طلا نيز از اين قاعده مستثني نيست.

در حال حاضر برترين و مشهورترين گالري‌هاي طلا و جواهر كشور، حجم قابل توجهي از فروش خود را از طريق مشتري‌هاي اينترنتي خود دارند و از طريق وب سايت يا صفحه اينستاگرام خود اقدام به فروش طلا مي‌كنند.

از سويي ديگر توسعه اين نوع از خريد طلا زمينه‌اي را براي سودجويان فراهم كرده كه باعث مي‌شود از اين خريد غير حضوري به عنوان فرصتي براي فروش طلاي تقلبي يا عيار پايين استفاده نمايند.

به همين دليل نكاتي را درباره خريد اينترنتي طلا با شما در ميان خواهيم گذاشت كه اگر به آن‌ها توجه داشته باشيد، همواره خريدي مطمئن خواهيد داشت.

1-اعتبار طلافروشي:

همواره سعي كنيد از طلا فروشي‌هاي داراي اعتبار، خريد اينترنتي طلا را انجام دهيد. فروشگاه‌هاي معتبر و داراي نام و نشان معروف، هرگز اعتبار خود را به پول‌هاي خرد نمي‌فروشند و رضايت مشتري در صدر اهميت آن‌ها است.

2-ضمانت دريافت كالا:

پيش از واريز وجه، از ضمانت فروشگاه درباره ايمني ارسال كالا اطمينان حاصل نماييد. اين ضمانت در اين حد است كه فروشگاه شيوه پستي مطمئني را انتخاب كند و در صورت عدم رسيدن كالا مسئوليت آن را به عهده بگيرد.

3-كامل بودن فاكتور:

مواردي كه در فاكتور خريدتان قيد خواهد شد را بررسي نماييد. شما حق داريد موارد نامبرده در اين مقاله را از فروشنده بخواهيد كه در فاكتور قيد كند.

4-درگاه مطمئن پرداخت:

پرداخت از درگاه الكترونيكي مطمئن‌تر از كارت به كارت است و وجود يك درگاه نشان‌دهنده اعتبار فروشگاه خواهد بود.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۵:۲۵ توسط:netware موضوع:

اصول خريد و فروش طلا

شايد كمتر به اين موضوعات با اين صراحت پرداخته شده باشد، اما خريد و فروش طلا نيز داراي اصول و قوانيني است كه اگر از آن‌ها آگاه باشيد، قطعاً موفقيت بيشتري چشم به راه‌تان خواهد بود.

اگر قصد هديه دادن طلا را داريد، خريد سرويس طلا و يا خريد انگشتر طلا  با نگين يا يك نوع از زيور آلات را در نظر داشته باشيد و سعي كنيد حتماً از يك طلا فروشي معتبر كه داراي كالكشن جديد سال جاري است خريداري كنيد.

در اين صورت اجرت پرداختي شما در واقع هزينه طراحي طلا و جواهر است و آنچه به عنوان هديه خريده ايد، جديدترين و در مُد ترين طرح بازار خواهد بود. اين نكته درباره خريد براي مصرف شخصي‌تان نيز صادق است.

اما اگر قصد سرمايه گذاري در طلا را داريد، به نكاتي كه پيش از اين در مقاله به آن‌ها اشاره كرديم، توجه داشته باشيد.

خريد طلا معامله‌اي همواره پر سود است و حتي به عنوان هديه‌اي شناخته مي‌شود كه هرگز از ارزش آن كاسته نخواهد شد.

بهتر است كه به قطعات طلا و جواهر به چشم حفظ ارزش دارايي نگاه كنيد و با خريد زيورآلات طلا دارايي با ارزشي رو به افزايش خريداري نماييد.

در اين ميان نكات اصول ديگري نيز وجود دارد كه بايد درباره آن‌ها اطلاعات كسب كنيد.

به عنوان مثال از آنجايي كه خريد و فروش طلاي 18 عيار در بازار ايران رواج بيشتري دارد، بنابراين اين عيار طلايي است كه هنگام فروش كمتر شما را اذيت خواهد نمود.

امروزه شركت‌هاي توليد و طراحي طلا و جواهرات بعضاً رو به توليد طلاهايي با عيار پايين‌تر آورده‌اند كه اين امر با توجه به صداقت آن‌ها و اعلام آن هنگام عرضه و همچنين به دليل گران شدن طلا در چند سال اخير، امري صحيح و قانوني و منطقي به شمار مي‌رود.

با اين حال اما همين امر ممكن است هنگام فروش طلا كمي شما را به دردسر بياندازد؛ چرا كه تنها انواع سكه و قطعه طلاهاي 17 و 18 عيار همواره بدون دردسر به فروش مي‌روند.

منبع : طلا فروشي آنلاين آزادي

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۶:۰۲ توسط:netware موضوع: