جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

همه چيز در مورد حساسيت به طلا

طلاي خالص بسيار نرم است و نمي‌توان با آن جواهر و مصنوعات زينتي ساخت. به همين خاطر طلا را با فلزهاي ديگري مثل مس، نقره و نيكل تركيب مي‌كنند تا استحكام بيشتري پيدا كند. همچنين همه زيورآلات طلا براي اينكه درخشان و براق شوند با يك لايه طلا يا روديوم آبكاري مي‌شوند. ديگر فلزهاي موجود در طلا با اكسيژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واكنش شيميايي مي‌شوند و اين باعث مي‌شود تا طلا بعد از مدتي سياه و كدر شود. همچنين باعث ايجاد آلرژي پوستي هم مي‌شود. در ادامه با طلا فروشي اينترنتي آزادي گلد همراه باشيد تا شما را با عوامل و علائم حساسيت به طلا آشنا كنيم.

عوامل حساسيت زا چيست؟

نيكل يك فلز مقاوم، چكش‌خوار، نسبتا كمياب، براق با ساختار بلورين و مكعبي‌شكل به رنگ سفيد و نقره‌اي است. اين فلز از گروه آهن‌ها است كه سخت و قابل انعطاف است، هادي جريان الكتريسيته و يكي از عوامل حساسيت‌زاست.

يكي ديگر از فلزاتي كه در صنعت طلاسازي از آن استفاده مي شود فلز كادميوم است. اين فلز داراي خاصيت سمي است و براي انسان، خطرات زيادي به همراه دارد. از اين رو آن را با تركيبات ديگر، مورد استفاده قرار مي‌دهند. البته استفاده از فلز كادميوم در ساخت زيورآلات، بسيار نادر است؛ اما اگر در تهيه آنها، از اين فلز استفاده شده باشد ممكن است بعد از استفاده، متوجه حساسيت‌هاي پوستي شويد. كادميوم بيشتر در ساخت بدليجات به كار برده مي‌شود.

اكثر ما فكر مي‌كنيم كه كه امكان ندارد طلا آلرژي‌زا باشند و حساسيتي روي پوست ما ايجاد كند اما بايد بدانيد كه طلا هم تا حدودي مي‌تواند حساسيت‌زا باشد. اما احتمال اين اتفاق خيلي كم است و بيشتر هم در طلاهاي با عيار پائين مشاهده مي‌شود. چون در اين طلاجات از مس و نيكل بيشتري استفاده شده است. در نتيجه احتمال بروز حساسيت‌هاي پوستي بيشتر خواهد بود. مس و نيكل فلزاتي هستند كه به سرعت در جاي مرطوب و خيس، اكسيد مي‌شوند. بنابراين اگر حساسيت پوستي داريد، احتمال دارد در تماس با اين فلزها علاوه بر سياه شدن پوست، شاهد خارش و سوزش پوست هم باشيد.

بيشتر بخوانيد : خريد گوشواره طلا

علائم حساسيت به طلا چيست؟

نشانه‌هاي حساسيت به نيكل موجود در طلا اغلب پس از ۱۲ تا ۴۸ ساعت پس از استفاده از طلا خود را نشان مي‌دهد. از جمله مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • خارش
  • قرمز شدن پوست
  • التهاب يا تاول زدن پوست
  • پينه بستن

همچنين ايجاد حالتي مانند سوختگي روي پوست از جمله نشانه‌هاي يك پوست حساس در برابر زيورآلات و طلاجات است. شايع‌ترين نواحي ايجاد واكنش‌هاي آلرژيك به زيورآلات، لاله گوش (استفاده از گوشواره)، انگشتان (استفاده از انگشتر طلا و حلقه)، دور گردن (استفاده از گردنبند) است.

پمفوليكس يك نوع درماتيت دست تاول دار است كه در افرادي كه سابقه آلرژي به جواهرات دارند شايع است و ناشي از تماس با منابع ديگر نيكل مثل سكه يا كليد است. واكنش به جواهرات هميشه ناشي از آلرژي به فلز خاص نيست.

توجه داشته باشيد كه اگر اين نشانه‌ها درمان نشوند ممكن است پراكنده شوند و به ديگر نقاط بدن هم سرايت كنند. عرق كردن بدن باعث پخش شدن دانه و محل خارش در پوست مي‌شود.

منبع : آزادي گلد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۶:۱۲ توسط:netware موضوع:

نكاتي كه در مورد تميز كردن طلا و جواهر بايد بدانيد

طلا با گذشت زمان در كنار محصولاتي مانند عطر، مواد بهداشتي و همچنين عرق بدن، درخشش خود را از دست مي‌دهد. استفاده‌ي مداوم از قطعات طلا ( انگشتر طلا ، گوشواره طلا و....) هم باعث كدر شدن و سايش آنها مي‌شود. بنابراين لازم است حتما هر چند وقت يك بار تميز شود تا دوباره درخشش خود را به دست بياورد.

اينكه برخي از طلاها سياه مي‌شوند به خاطر وجود فلزات ديگر است. به جز طلاي خالص موجود در جواهرات، بقيه آلياژها با اكسيژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واكنش شيميايي مي‌شوند و اين باعث مي‌شود تا طلاي شما بعد از مدتي سياه و كدر شود. طلاي ۲۴ عيار كه همان طلاي خالص است، بسيار نرم است و نمي‌توان به راحتي از آن مصنوعات ساخت. به همين خاطر، طلاي ۲۴ عيار را با فلزات ارزشمند ديگري همچون مس و نقره تركيب مي‌كنند تا به سفتي موردنظر برسد تا بتوان از آن جواهر يا هر مصنوعي از جنس طلا ساخت.

يعني در واقع سياه شدن و كدر شدن مصنوعات طلا به خاطر اين نيست كه طلاي آنها اصل نيست، بلكه به خاطر وجود مقدار زيادي فلزات ديگر غير از طلا در آنهاست. هر چه عيار طلايي كه مي‌خريد بالاتر باشد، امكان سياه شدن آن كمتر خواهد بود. اگر فلز مس به كار رفته در ساخت طلا، كيفيت پاييني داشته باشد يا درصد مس بيشتر از نقره باشد، احتمال اينكه طلا سياه شود زياد است. اين امر در فصل‌هاي گرم سال بيشتر مشاهده مي‌شود. چون بدن انسان عرق مي‌كند و نمك موجود در آن با مس موجود در طلا واكنش نشان مي‌دهد و رد سياه يا سبز از خود بر جا مي‌گذارد.

بيشتربخوانيد : راهنماي خريد طلا

زيورآلات طلا به راحتي گرد و خاك را به خود جذب مي‌كنند. به همين دليل، اگر به طور مرتب از زيورآلات خود استفاده نمي‌كنيد، بهتر است آن‌ها را در يك جعبه در بسته نگهداري كنيد تا خاك نگيرند.

كلر درون آب استخرهاي شنا از دشمنان اصلي طلا و جواهر شماست. بنابراين براي حفظ درخشندگي طلا بهتر است هنگام شنا طلاهاي خود را در بياوريد.

با استفاده از يك خمير دندان و مسواك هم مي‌توانيد به راحتي زيورآلات خود را براق كنيد و از درخشندگي آن لذت ببريد. كمي خميردندان روي طلا بريزيد. با مسواك بسيار نرم روي آن بكشيد. سپس طلا را زير آب بشوئيد و با دستمال بدون پرز خشك كنيد.

پس از استفاده از طلاهايتان، آن‌ها را در يك كيسه‌ي نرم و ضد لك و يا كيف جواهرات خود قرار دهيد و در جاي خشك و بدون رطوبت نگه‌داريد.

– خوب است بدانيد كه از فروشگاه‌هاي طلا و جواهر مي‌توانيد محلول مخصوص شست‌وشوي جواهرات گران‌قيمت را خريداري كنيد.

منبع : https://www.asby.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۱:۰۰ توسط:netware موضوع:

روشهاي تميز كردن طلا

شستشوي طلا در خانه به راحتي و با چند روش خيلي راحت انجام مي شود. شايد تميز كردن برخي از آنها مانند دستبند طلا ساده تر و راحتتر از مثلا يك انگشتر با نگين هاي ريز باشد. در اين مقاله  شما را با 4 روش خيلي ساده آشنا خواهيم كرد كه با ساده ترين وسايلي كه هر شخصي در خانه ي خود دارد انجام مي شود. با ما همراه باشيد.

1- استفاده از مايع ظرفشويي

در اين روش يك پياله كوچك  را از آب پر كنيد و چند قطره مايع ظرفشويي را در آن بريزيد و به هم بزنيد تا خوب مخلوط شوند.

استفاده از آب شهري براي تميز كردن طلا بلا مانع است اما شما مي توانيد از آب كربناته نيز استفاده كنيد. كربنات موجود در اين آب، چربي را بهتر از بين مي برد. همچنين بايد توجه داشته باشيد كه در استفاده از آب جوش احتياط كنيد چرا كه طلا هايي كه سنگ و جواهرات ظريف دارند ممكن است آسيب ببينند.

در مرحله بعد براي برق انداختن طلا ي خود آن را در محلول آب و مايع ظرفشويي قرار دهيد. 15 دقيقه كافيست تا اين محلول چربي ها و كثيفي هاي طلاي شما را از بين ببرد.

براي نتيجه گيري بهتر بعد از بيرون آوردن طلاي خود از  اين محلول از يك مسواك استفاده كنيد. مسواك را روي تمامي سطح طلاي خود بكشيد و تما درز هاي آن را با مسواك تميز كنيد.

حالا وقت آن رسيده كه طلاي خود را زير شير آب بشوئيد. طلاهاي ساده را با آب گرم و طلاهايي كه داراي سنگ ها ي قيمتي هستند را با آب ولرم رو به سرد شستشو دهيد ، چراكه ممكن است جواهر زير آب گرم بشكند.

پس از شستشوي طلا آن را با يك  حوله ي نرم خشك كنيد.

به همين راحتي بعد از انجام اين چند كار مشاهده خواهيد كرد كه طلاي شما همانند روز اول درخشش و جلاي  كافي را پيدا خواهد كرد.

بيشتر بخوانيد :

خريد انگشتر طلا

2- استفاده از جوش شيرين

يكي از موارد بسيار رايجي كه در تميز كردن طلا كاربرد دارد جوش شيرين است. اين ماده ي قوي حتما در خانه ي همه شما موجود است و به راحتي مي توانيد از آن بهره بگيريد.

براي تميز كردن طلا مقداري جوش شيرين را با مقداري مايع ظرفشويي مخلوط كنيد. از مخلوط شدن اين دو ماده خميري حاصل مي شود كه مي توانيد مقداري از آن را با مسواكي برداشته و بر روي طلاي خود بزنيد و با مسواك نرم به خوبي طلا را تميز كنيد. بعد از آن كه به خوبي تمام قسمت هاي طلاي خود را تميز كرديد آن را در زير آب ولرم شستشو دهيد و سپس با يك حوله ي نرم به خوبي خشك كنيد. مشاهده خواهيد كرد كه طلاي شما همانند روزهاي اوليه ي استفاده ي شما درخشان و براق شده است.

3- تميز كردن طلاهايي كه چسب دارند

براي تميز كردن طلاهايي كه نگين آنها با استفاده از چسب بر روي آنها قرار گرفته است نمي توانيد از آب استفاده كنيد چرا كه آب باعث از بين رفتن خاصيت چسب و سپس افتادن نگين مي شود.

در اين مواقع براي برق انداختن طلا مي توانيد چند قطره مايع ظرفشويي را در يك پياله آب بريزيد و يك دستمال يا حوله ي نرم را آغشته به اين محلول كنيد و سپس بر روي طلاي خود بكشيد تا تميز شود.

بعد از آن حوله را به آب ولرم آغشته كرده و دوباره بر روي طلاي خود بكشيد. مشاهده خواهيد كرد كه طلاي شما همانند روز اولش درخشان خواهد شد.

منبع : https://www.azadi.gold/

 

رفرنس : https://www.azadi.gold/shop/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۱:۲۱ توسط:netware موضوع:

تاريخچه برند كارتيه چيست؟

كارتير يا كارتيه، احتمالا بارها نام اين برند معروف سوييسي رو شنيديد. جواهرات كارتيه سالهاست كه زينت بخش افراد معروف و اشراف زادگان بزرگ اوروپاست. اما به غير از محصولات لوكس، خيلي از مدل ها و نمونه هاي توليدي اين برند براي استفاده مردم عادي طراحي مي‌شوند. همچنين خيلي از توليد كنندگان داخلي و خارجي اقدام به كپي برداري از مدل‌ هاي اين برند، به خصوص دستبند كارتير و انگشتر كارتير مي‌كنند.

پس اگر قصد خريد طلا از يكي از مدل هاي اصل يا كپي برند كارتير رو داريد حتما اين مقاله رو تا انتها بخونيد، تا هم انتخاب هوشمندانه تري انجام داده باشيد، هم از خريد جنس تقلبي در امان باشيد، و هم با فلسفه پشت انتخاب خودتون بيشتر آشنا بشيد.

همان گونه كه بيان شد ،يكي از برترين و معروف ترين برند هاي معتبر دنيا و هم چنين جزء صد برند برتر طلا و جواهر در دنياست كه به ساخت زيورآلات و جواهرات مي پردازد كارتيه نام دارد. سبك خاص و زيباي محصولات اين برند باعث شده تا طرف داران زيادي را در سرتاسر دنيا داشته باشد. اين كمپاني به طور كلي فعاليت هايي نظير: طراحي، ساخت، توزيع و فروش ساعت ها و جواهرات خاص خود را انجام مي رساند.اين برند فرانسوي در سال ۱۸۴۷ ميلادي تاسيس شد و تا سال ۱۹۶۴ توسط خانواده فرانكويس مديريت مي ‌شد.

بيشتر بخوانيد :

از همان ابتدا ساعت هاي مچي و جواهرات و زيورالات مختلفي توسط اين برند به توليد مي رسيد و اعتبار آن ها تا اندازه اي بود كه در جشن ها و مراسم هاي سلطنتي از اين زيور آلات استفاده مي شد. در واقع بيشتر، پادشاهان و اقشار مرفه جامعه به محصولات اين برند دسترسي داشته اند.

سال ها بعد يعني درست در سال ۱۹۰۴ يكي از دوستان نزديك لوئيس فرانكويس كه خلباني خبره و پيشكسوت بود، به خاطر حل مشكل اختلال كاري ساعت ها در پرواز، اقدام به طراحي نوع خاصي از ساعت مچي نمود كه صفحه تخت و قاب مربعي شكل داشت. در همين بازه اولين برند ساعت مچي به نام كارتيه ثبت شد و بعد از آن نظر همگان را به خود جلب كرد.

چهار سال پس از آن، عرضه جهاني ساعت هاي اين برند به صورت گسترده افزايش يافت و همين موضوع باعث شد تا كارتيه به يك برند موفق و جهاني تبديل شود به طوري كه حتي اين برند، موفق به دريافت لقب جواهر پادشاهان از جانب يكي از پرنس‌ هاي والس شد. كارتيه براي نخستين بار در سال ۱۹۰۴ امتياز طراحي و توليد جواهرات سلطنتي انگليس را از پادشاه ادوارد ششم دريافت نمود.

لازم به ذكر است كه طراحي خاص و منحصر به فردي كه در جواهرات اين برند وجود دارد، سبب مي شود كه بسياري از خانواده هاي سلطنتي كه در آن زمان مي زيستند از اين برند استفاده كنند و امروزه نيز افراد زماني كه نام برند كارتيه به گوششان مي رسد، ياد اكسسوري و عينك هاي جذاب و زيباي آن مي افتند.

امروزه تمامي افراد جوامع مختلف علاقه دارند تا از اين برند معروف اكسسوري داشته باشند ، اما بايد توجه كنند كه اكسسوري ها و جواهرات تقلبي اين برند در بازار ها موجود است و اگر علاقه دارند كه اكسسوري هاي اورجينال و جواهرات برند كارتيه را داشته باشند، بايد به نكات خاصي توجه كنند كه تشخيص دهند محصولاتي كه پيش رو است تقلبي مي باشد يا خير.بسياري از بانوان علاقه دارند تا سرويس طلا كارتيه را داشته باشند به دليل آن كه طراحي اين سرويس هاي طلا به گونه ايي است كه براي هر تيپ و استايل مناسب مي باشد و جلوه و درخشندگي خاص خود را دارد.

منبع : https://www.asby.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۴:۴۳ توسط:netware موضوع:

خطرات خريد و فروش طلاي دست دوم

خريد و فروش طلاي دست دوم در بين بسياري از مردم ايران رواج دارد چون يكي از روش‌هاي امن براي سرمايه‌گذاري مالي است. حالا براي اينكه بهتر بدانيد مزاياي خريد طلاي دست دوم چيست و چه قوانيني دارد از شما دعوت مي‌كنيم تا انتهاي مطلب با ماه همراه باشيد.

با اينكه بازار خريد طلا دست دوم بسيار داغ است اما خريد و فروش طلاي دست دوم خطرات و مشكلاتي هم دارد كه بايد به آنها توجه داشته باشيد. مثلاً امكان دارد طلاي دست دومي كه شما مي‌خريد تقلبي و فاقد اصالت باشد. يعني ممكن است زيورآلات مس يا نقره را با طلا آبكاري كنند و به جاي زيورآلات طلا به شما بفروشند. در اين صورت، شما نمي‌توانيد از خالص بودن طلاي دست دوم مطمئن باشيد. يا حتي ممكن است برخي از طلافروشان بدليجات ۱۷ عياري كه در سال‌هاي گذشته توليد شده را به عنوان طلاي دست دوم و طلاي بدون اجرت به شما بفروشند. بنابراين شما بايد حتماً از مغازه‌هاي معتبر طلاي دست دوم بخريد كه سرتان كلاه نرود. پيشنهاد مي‌كنيم براي اينكه جنس تقلبي را به جاي اصل به شما قالب نكنند، قبل از خريد مطلب آموزشي تشخيص طلاي اصل از بدل با ۱۲ روش كاربردي و دقيق را مطالعه كنيد.

بيشتر بخوانيد :

از ديگر خطرات خريد و فروش طلاي دست دوم هم مي‌توان به انتقال بيماري‌هاي پوستي اشاره كرد. بنابراين، اگر طلاي دست دوم خريداري كرديد و قصد استفاده از آن را داشتيد حتماً قبل از استفاده، آن را ضدعفوني و تميز كنيد.

حتماً طلاي دست دوم را از فروشگاه‌هاي معتبر خريداري كنيد تا مطمئن باشيد كه دزدي يا قاچاق نيست و طلاي تقلبي را جاي طلاي اصل به شما نفروخته‌اند. توجه داشته باشيد كه براي خريد طلاي دست دوم نبايد كارمزدي پرداخت كنيد. اگر فروشگاهي بابت طلاي دست دوم اجرت گرفت كارش غيرقانوني است و مي‌توانيد از او شكايت كنيد.

منبع : طلافروشي اينترنتي آزادي گلد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۵:۴۲ توسط:netware موضوع:

دستبند طلا و جذابيت‌هاي آن

همه‌ي مردم دوست دارند تيپ و ظاهر زيبا و جذابي داشته باشند و براي اين منظور هم از انواع مختلف وسايل زينتي و لباس و اكسسوري كمك مي‌گيرند. يكي از جواهراتي كه مثل يك برند براي شخصيت شما عمل مي‌كند دستبند است. بنابراين در پوشيدن آن بايد دقت كنيد تا پيوندي شيك با ساير تيپ شما داشته باشد. مثلاً هميشه سعي كنيد دستبند و ساعت خود را از زير آستين بيرون بياوريد تا ديده شود. يا اگر ساعت لوكس و گران‌قيمتي داريد پيشنهاد مي‌كنيم آن را در معرض خراش برداشتن با دستبند طلا قرار ندهيد. يعني هر دو را به يك دست نبنديد. اگر مثلاً ساعت را به مچ دست چپ مي‌بينديد، دستبند را حتماً در دست راست استفاده كنيد.

همچنين بايد بدانيد كه دستبند طلا در اندازه‌ي استاندارد بايد كاملاً روي مچ دست شما بنشيند و خيلي بالا و پايين نشود. توجه داشته باشيد كه اصولاً پهن‌ترين قسمت مچ دست يا قسمت پايين استخوان مچ كه در كنار كف دست قرار دارد را براي سايز دستبند اندازه‌گيري مي‌كنند. اين قسمت را با نخ يا متر اندازه بگيريد و عدد دقيق آن را يادداشت كنيد. هنگام خريد دستبند، شما بايد ۱.۳ سانتي‌متر به اندازه‌ي دور مچ اضافه كنيد تا دستبند طلا در دست خيلي تنگ نباشد. اگر دوست داريد كه دستبند طلا در دستتان آزاد باشد و حركت زيادي داشته باشد بهتر است حدود ۲.۵ سانتي‌متر به عدد مچ دست خود اضافه كنيد نه ۱.۳ سانتي‌متر.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

همچين توصيه مي‌كنيم كه زيورآلات خود را هميشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب كنيد. اگر دست‌هاي بزرگي داريد، حتماً دستبند طلاي درشت خريداري كنيد. چون دستبندهاي ظريف روي دست‌هاي شما جلوه‌ي چندان زيبايي ندارند و اصلاً به چشم نمي‌آيند.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۶:۰۶ توسط:netware موضوع:

دستبند طلا و جذابيت‌هاي آن

همه‌ي مردم دوست دارند تيپ و ظاهر زيبا و جذابي داشته باشند و براي اين منظور هم از انواع مختلف وسايل زينتي و لباس و اكسسوري كمك مي‌گيرند. يكي از جواهراتي كه مثل يك برند براي شخصيت شما عمل مي‌كند دستبند است. بنابراين در پوشيدن آن بايد دقت كنيد تا پيوندي شيك با ساير تيپ شما داشته باشد. مثلاً هميشه سعي كنيد دستبند و ساعت خود را از زير آستين بيرون بياوريد تا ديده شود. يا اگر ساعت لوكس و گران‌قيمتي داريد پيشنهاد مي‌كنيم آن را در معرض خراش برداشتن با دستبند طلا قرار ندهيد. يعني هر دو را به يك دست نبنديد. اگر مثلاً ساعت را به مچ دست چپ مي‌بينديد، دستبند را حتماً در دست راست استفاده كنيد.

همچنين بايد بدانيد كه دستبند طلا در اندازه‌ي استاندارد بايد كاملاً روي مچ دست شما بنشيند و خيلي بالا و پايين نشود. توجه داشته باشيد كه اصولاً پهن‌ترين قسمت مچ دست يا قسمت پايين استخوان مچ كه در كنار كف دست قرار دارد را براي سايز دستبند اندازه‌گيري مي‌كنند. اين قسمت را با نخ يا متر اندازه بگيريد و عدد دقيق آن را يادداشت كنيد. هنگام خريد دستبند، شما بايد ۱.۳ سانتي‌متر به اندازه‌ي دور مچ اضافه كنيد تا دستبند طلا در دست خيلي تنگ نباشد. اگر دوست داريد كه دستبند طلا در دستتان آزاد باشد و حركت زيادي داشته باشد بهتر است حدود ۲.۵ سانتي‌متر به عدد مچ دست خود اضافه كنيد نه ۱.۳ سانتي‌متر.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

همچين توصيه مي‌كنيم كه زيورآلات خود را هميشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب كنيد. اگر دست‌هاي بزرگي داريد، حتماً دستبند طلاي درشت خريداري كنيد. چون دستبندهاي ظريف روي دست‌هاي شما جلوه‌ي چندان زيبايي ندارند و اصلاً به چشم نمي‌آيند.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۵:۴۹ توسط:netware موضوع:

دستبند طلا و جذابيت‌هاي آن

همه‌ي مردم دوست دارند تيپ و ظاهر زيبا و جذابي داشته باشند و براي اين منظور هم از انواع مختلف وسايل زينتي و لباس و اكسسوري كمك مي‌گيرند. يكي از جواهراتي كه مثل يك برند براي شخصيت شما عمل مي‌كند دستبند است. بنابراين در پوشيدن آن بايد دقت كنيد تا پيوندي شيك با ساير تيپ شما داشته باشد. مثلاً هميشه سعي كنيد دستبند و ساعت خود را از زير آستين بيرون بياوريد تا ديده شود. يا اگر ساعت لوكس و گران‌قيمتي داريد پيشنهاد مي‌كنيم آن را در معرض خراش برداشتن با دستبند طلا قرار ندهيد. يعني هر دو را به يك دست نبنديد. اگر مثلاً ساعت را به مچ دست چپ مي‌بينديد، دستبند را حتماً در دست راست استفاده كنيد.

همچنين بايد بدانيد كه دستبند طلا در اندازه‌ي استاندارد بايد كاملاً روي مچ دست شما بنشيند و خيلي بالا و پايين نشود. توجه داشته باشيد كه اصولاً پهن‌ترين قسمت مچ دست يا قسمت پايين استخوان مچ كه در كنار كف دست قرار دارد را براي سايز دستبند اندازه‌گيري مي‌كنند. اين قسمت را با نخ يا متر اندازه بگيريد و عدد دقيق آن را يادداشت كنيد. هنگام خريد دستبند، شما بايد ۱.۳ سانتي‌متر به اندازه‌ي دور مچ اضافه كنيد تا دستبند طلا در دست خيلي تنگ نباشد. اگر دوست داريد كه دستبند طلا در دستتان آزاد باشد و حركت زيادي داشته باشد بهتر است حدود ۲.۵ سانتي‌متر به عدد مچ دست خود اضافه كنيد نه ۱.۳ سانتي‌متر.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

همچين توصيه مي‌كنيم كه زيورآلات خود را هميشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب كنيد. اگر دست‌هاي بزرگي داريد، حتماً دستبند طلاي درشت خريداري كنيد. چون دستبندهاي ظريف روي دست‌هاي شما جلوه‌ي چندان زيبايي ندارند و اصلاً به چشم نمي‌آيند.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۵:۳۱ توسط:netware موضوع:

دستبند طلا و جذابيت‌هاي آن

همه‌ي مردم دوست دارند تيپ و ظاهر زيبا و جذابي داشته باشند و براي اين منظور هم از انواع مختلف وسايل زينتي و لباس و اكسسوري كمك مي‌گيرند. يكي از جواهراتي كه مثل يك برند براي شخصيت شما عمل مي‌كند دستبند است. بنابراين در پوشيدن آن بايد دقت كنيد تا پيوندي شيك با ساير تيپ شما داشته باشد. مثلاً هميشه سعي كنيد دستبند و ساعت خود را از زير آستين بيرون بياوريد تا ديده شود. يا اگر ساعت لوكس و گران‌قيمتي داريد پيشنهاد مي‌كنيم آن را در معرض خراش برداشتن با دستبند طلا قرار ندهيد. يعني هر دو را به يك دست نبنديد. اگر مثلاً ساعت را به مچ دست چپ مي‌بينديد، دستبند را حتماً در دست راست استفاده كنيد.

همچنين بايد بدانيد كه دستبند طلا در اندازه‌ي استاندارد بايد كاملاً روي مچ دست شما بنشيند و خيلي بالا و پايين نشود. توجه داشته باشيد كه اصولاً پهن‌ترين قسمت مچ دست يا قسمت پايين استخوان مچ كه در كنار كف دست قرار دارد را براي سايز دستبند اندازه‌گيري مي‌كنند. اين قسمت را با نخ يا متر اندازه بگيريد و عدد دقيق آن را يادداشت كنيد. هنگام خريد دستبند، شما بايد ۱.۳ سانتي‌متر به اندازه‌ي دور مچ اضافه كنيد تا دستبند طلا در دست خيلي تنگ نباشد. اگر دوست داريد كه دستبند طلا در دستتان آزاد باشد و حركت زيادي داشته باشد بهتر است حدود ۲.۵ سانتي‌متر به عدد مچ دست خود اضافه كنيد نه ۱.۳ سانتي‌متر.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

همچين توصيه مي‌كنيم كه زيورآلات خود را هميشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب كنيد. اگر دست‌هاي بزرگي داريد، حتماً دستبند طلاي درشت خريداري كنيد. چون دستبندهاي ظريف روي دست‌هاي شما جلوه‌ي چندان زيبايي ندارند و اصلاً به چشم نمي‌آيند.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۵:۱۴ توسط:netware موضوع:

دستبند طلا و جذابيت‌هاي آن

همه‌ي مردم دوست دارند تيپ و ظاهر زيبا و جذابي داشته باشند و براي اين منظور هم از انواع مختلف وسايل زينتي و لباس و اكسسوري كمك مي‌گيرند. يكي از جواهراتي كه مثل يك برند براي شخصيت شما عمل مي‌كند دستبند است. بنابراين در پوشيدن آن بايد دقت كنيد تا پيوندي شيك با ساير تيپ شما داشته باشد. مثلاً هميشه سعي كنيد دستبند و ساعت خود را از زير آستين بيرون بياوريد تا ديده شود. يا اگر ساعت لوكس و گران‌قيمتي داريد پيشنهاد مي‌كنيم آن را در معرض خراش برداشتن با دستبند طلا قرار ندهيد. يعني هر دو را به يك دست نبنديد. اگر مثلاً ساعت را به مچ دست چپ مي‌بينديد، دستبند را حتماً در دست راست استفاده كنيد.

همچنين بايد بدانيد كه دستبند طلا در اندازه‌ي استاندارد بايد كاملاً روي مچ دست شما بنشيند و خيلي بالا و پايين نشود. توجه داشته باشيد كه اصولاً پهن‌ترين قسمت مچ دست يا قسمت پايين استخوان مچ كه در كنار كف دست قرار دارد را براي سايز دستبند اندازه‌گيري مي‌كنند. اين قسمت را با نخ يا متر اندازه بگيريد و عدد دقيق آن را يادداشت كنيد. هنگام خريد دستبند، شما بايد ۱.۳ سانتي‌متر به اندازه‌ي دور مچ اضافه كنيد تا دستبند طلا در دست خيلي تنگ نباشد. اگر دوست داريد كه دستبند طلا در دستتان آزاد باشد و حركت زيادي داشته باشد بهتر است حدود ۲.۵ سانتي‌متر به عدد مچ دست خود اضافه كنيد نه ۱.۳ سانتي‌متر.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

همچين توصيه مي‌كنيم كه زيورآلات خود را هميشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب كنيد. اگر دست‌هاي بزرگي داريد، حتماً دستبند طلاي درشت خريداري كنيد. چون دستبندهاي ظريف روي دست‌هاي شما جلوه‌ي چندان زيبايي ندارند و اصلاً به چشم نمي‌آيند.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۴:۱۳ توسط:netware موضوع: