جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

راهنماي ست كردن رنگ سال ۲۰۲۱ با طلا و جواهرات

ما امسال دو رنگ زيبا در اختيار داريم كه هر دو در صنعت طلا و جواهر به وفور استفاده مي‌شوند. سنگ‌هاي قيمتي زردرنگ روي طلاي سفيد يا پلاتين (يا برعكس) دقيقاً تركيب رنگ سال ۲۰۲۱ را با هم تشكيل مي‌دهند. بنابراين، ست كردن رنگ سال ۲۰۲۱ با طلا و جواهرات چندان سخت به‌نظر نمي‌رسد.

شما مي‌توانيد يك گردنبند طلاي سفيد، نقره يا پلاتين با آويزهاي بزرگ خاكستري را با يك پيراهن زرد رنگ ست كنيد. يا يك جفت گوشواره‌ي زرد رنگ را با يك پيراهن يا دامن خاكستري بپوشيد. مي‌توانيد دستبندهاي زرد را با لباس‌هاي خاكستري يا طلاي سفيد را با لباس زرد ست كنيد.

خوشبختانه هر دو رنگ زرد و خاكستري كه به‌عنوان رنگ امسال انتخاب شده‌اند در طراحي و ساخت طلا و جواهر كاربرد زيادي دارد. ما نيز در گالري پرسته انواع متنوعي از تركيب رنگ‌هاي زرد و خاكستري داريم كه مي‌توانيد با هم ست كنيد. مثلا سنگ سيترين رايج‌ترين سنگ قيمتي به رنگ زرد است كه در محصولات گالري طلا و جواهر كيش طلا  مي‌توانيد نمونه‌هايي از آن را پيدا كنيد.

بيشتر بخوانيد :

استفاده از طلاي سفيد يا پلاتين به‌عنوان جايگزيني براي رنگ خاكستري سال ۲۰۲۱

گفتيم كه مي‌توان از طلاي سفيد يا پلاتين به جاي رنگ خاكستري ۲۰۲۱ در ست كردن طلا با لباس استفاده كرد.

طلاي سفيد

طلاي سفيد كه نگين زردرنگ داشته باشد بهترين تركيب براي سال ۲۰۲۱ است. اما اگر تركيب طلاي سفيد و سنگ زرد دوست نداريد، مي‌توانيد طلاي سفيد را با لباس‌ها يا ديگر اكسسوري‌هاي زرد ست كنيد تا بر اساس مد امسال باشد.

پلاتين

فلز پلاتين هم شبيه رنگ خاكستريِ سال ۲۰۲۱ است. از اين فلز گران‌قيمت هم مي‌توانيد براي ست كردن جواهرات با رنگ سال كمك بگيريد. توجه داشته باشيد كه پلاتين بسيار مستعد خراش برداشتن و زنگار گرفتن است. در نتيجه، به مرور زمان درخشندگي خود را از دست داده و رنگي مات با سايه‌اي از سبز پيدا مي‌كند. براي بازگرداندن درخشندگي و زرق‌وبرق به پلاتين بايد آن را پوليش بزنيد. مزيت پلاتين اين است كه ضد حساسيت است و هرگز موجب آزردگي يا خارش پوست نمي‌شود. اما در طلاي سفيد، ممكن است از نيكل زيادي استفاده شود كه منجر به بروز خارش، قرمزي يا آزردگي پوست مي‌شود. نيكل كه در ساخت طلا و جواهر زياد استفاده مي‌شود، يك فلز حساسيت‌زاي قوي است.

منبع : كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۴:۵۰ توسط:netware موضوع:

نحوه محاسبه قيمت طلاي دست‌دوم

براي اينكه بدانيد نحوه محاسبه قيمت طلاي دست دوم چگونه است بايد بدانيد اجرت چيست و چگونه محاسبه مي‌شود. چون بيشتر طلاهاي موجود در طلافروشي ها با كارمزد بسيار بالايي به فروش برسد و اگر خريدار بخواهد بعد از مدت زمان كوتاه تصميم به فروش آن بگيرد، ضرر بسياري خواهد كرد. در صورتي كه براي خريد طلاي دست دوم نيازي نيست كه شما اجرتي را پرداخت كنيد. تنها مبلغي كه بايد براي خريد طلاي دست دوم پرداخت كرد، سود فروشندگان و مالياتي است كه به مبلغ نهايي خريد طلاي دست دوم اضافه مي شود.

گفتيم كه كساني كه قصد خريد طلا ي نو دارند بايد مبالغي را به‌عنوان اجرت، سود فروشنده و ماليات بپردازند كه در زمان فروش از قيمت خريد آنها كسر خواهد شد. اجرت پرداخت در واقع به مقدار پولي مي‌گويند كه براي هر گرم طلاي ساخته شده به فروشنده پرداخت مي‌شود. بايد بدانيد كه طلاهاي مختلف اجرات ساخت متفاوتي دارند. هر چه مدل طلا به‌روزتر و جديدتر باشد، اجرت آن بيشتر خواهد بود. اجرت جواهرات هميشه بسيار بيشتر از اجرت طلاست به اين خاطر كه ساخت جواهر دقت و زمان بيشتري نياز دارد و چون از سنگ‌هاي قيمتي در ساخت آنها استفاده مي‌شود و احتمال شكستن اين سنگ‌ها وجود دارد، معمولاً كار پر خطري محسوب مي‌شود و در نتيجه براي ساخت جواهر هم اجرت بيشتري دريافت مي‌شود.

حتما بخوانيد :

به طور كلي بايد گفت بر اساس ميزان وقت و تلاشي كه براي ساخت طلا صرف شده، اجرت ساخت طلا نيز تغيير مي‌كند؛ اما توجه داشته باشيد كه فروشنده سر خود اجازه ندارد مبلغ اجرت و دريافت آن را تعيين كند، بلكه بايد بر اساس فاكتورهاي خريد كه از توليدي و بنكداران طلا تحويل گرفته اين مبالغ را دريافت كند.

قيمت طلاي دست دوم بر مبناي فرمول مشخصي است و هر طلا فروشي بايد از آن تبعيت كند. در اصل براي خريد طلاي دست دوم، طلا فروش نبايد از خريدار پولي را بابت اجرت دريافت كند. بنابراين اختلاف بين قيمت طلاي نو و دست دوم در ميزان پولي است كه بابت اجرت دريافت مي شود.

به‌علاوه، ميزان كارمزدي كه طلافروشان مجاز به دريافت آن براي فروش طلاي دست دوم هستند، كاملاً مشخص است. طلا فروشان مي‌توانند حداكثر ۷ درصد كارمزد بابت فروش طلاي دست دوم دريافت كنند. البته در اين ميان، طلا فروشان مجاز هستند ۹ درصد ماليات ارزش افزوده را نيز دريافت كنند. اما طلا فروش به هيچ عنوان مجاز به دريافت هيچ گونه مبلغ مازادي از خريدار نيست.

منبع : طلافروشي آنلاين كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۷:۲۰ توسط:netware موضوع:

قوانين خريد و فروش طلاي دست دوم در ايران

خريد و فروش طلاي دست دوم در ايران قواعد خاص خود را دارد كه در زير توضيح داده‌ايم.

۱. فاكتور خريد طلا را هميشه نزد خود نگه داريد

اولين موضوعي كه هنگام فروش طلاي دست‌دوم بايد مدنظر داشته باشيد، «فاكتور خريد» است. اگر فاكتور خريد جنس طلا را گم كنيد، ممكن است برايتان مشكل پيش بيايد. به اين صورت كه شما براي فروش طلاي خود به طلا فروشي مراجعه مي‌كنيد اما چون امكان اثبات اين‌ را نداريد كه مالك جنس طلا هستيد، طلا از شما خريداري نخواهد شد. البته اگر مشتري ثابت يك طلافروشي خاص باشيد و طلافروش شما را بشناسد ممكن است اين كار را برايتان انجام دهد. اما به صورت كلي و بر اساس قواعدي كه در ميان طلافروشان وجود دارد، اكثر آنها بدون فاكتور خريد حاضر به خريد جنس طلاي شما نخواهند بود.

اگر فاكتور خريد خود را گم كرده‌ايد، مي‌توانيد به همان فروشگاهي كه طلا را از آن خريداري كرده‌ايد مراجعه كنيد و تاريخ دقيق خريداري خود را به آن واحد اطلاع دهيد. در اين صورت احتمال دارد كه فروشنده بر اساس ليست فروش خود در تاريخ ياد شده، خريد شما را تاييد و برايتان فاكتور المثني صادر كند.

البته، اين را در نظر داشته باشيد كه خيلي از طلافروشان ليست خريد خود را مدت زماني طولاني نگهداري نمي‌كنند. بنابراين نمي‌توانند بر اساس ليست فروش خود، خريد شما را تاييد كنند.

در عين حال، چون نمي‌توانند به افراد مختلف اعتماد كنند و مطمئن شوند جنس طلا متعلق به آنهاست از فروشنده فاكتور خريد طلب مي‌كنند.

بيشتر بخوانيد :

۲. اجرت پرداخت و سود طلافروش از جنس طلا كسر مي‌شود

شما همچنين بايد به اين توجه داشته باشيد كه حتي اگر فقط يك روز از خريد طلاي شما گذشته باشد و بخواهيد آن را بفروشيد، اجرت پرداخت و سودي كه طلا فروش برده است از جنس طلا كسر مي‌شود و طلا به قيمت طلاي دست دوم از شما خريداري خواهد شد. اين يك قانون است و در همه واحدهاي طلافروشي اجرا مي‌شود.

حتما برايتان سوال پيش آمده كه چرا؟ به اين دليل كه بر اساس قانون، طلا فروش حق ندارد طلاي نويي را كه به قيمت طلاي كهنه خريداري كرده، دوباره به فرد ديگر بفروشد. اين عمل خلاف قانون است و در صورت مشاهده اين قضيه با واحدهاي طلافروشي خاطي برخورد مي‌شود.

البته بايد بگوييم كه هيچ ملاكي براي تشخيص طلاي نو از طلايي كه پس از چند روز به قيمت طلاي دست دوم خريداري شده (اما هنوز نو است) وجود ندارد. اين امر فقط به وجدان طلا فروش بستگي دارد كه طلاي نويي را كه اجرت و سود آن را كم كرده و دوباره آن را خريده، به فرد ديگري به عنوان طلاي نو بفروشد يا نفروشد.

منبع : https://www.kishtala.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۹:۰۰ توسط:netware موضوع:

كاهش قيمت طلا در بازار جهاني و افزايش قيمت طلا و سكه در بازار ايران

امروز با افزايش ارزش دلار آمريكا شاهد كاهش ارزش طلا بوديم، اين در حالي اتفاق افتاد كه ارزش دلار در يك شيب صعودي در حال رشد است. اما با اين حال بيشتر مردم در تمام كشورهاي جهان، با توجه به شرايط كرونا باز هم دوست دارند تا روي اين فلز گرانبها به عنوان تنها سرمايه گذاري امن، سرمايه گذاري كنند.

در چند هفته اخير شاهد كاهش قيمت طلا در بازار جهاني بوديم و اين كاهش امروز به حدود 35 دلار رسيد و در حال حاضر قيمت هر اونس طلا به 1914 دلار و 34 سنت رسيده است، كه نسبت به چند ماه گذشته افت بسياري داشته است.

به گزارش تسنيم، افزايش ارزش دلار به بالاترين رقم در حدود 6 هفته اخير عامل افت شديد قيمت طلا در معاملات بازارهاي جهاني بوده است.

اين در حالي است كه امروز سه شنبه در حالي كه طلا در بازار جهاني با افت همراه بوده است، اما قيمت سكه و طلاي آبشده در ايران با افزايش قيمت همراه بوده است و اين روند طي چند هفته اخير ادامه‌دار بوده است.

پس از چند هفته كاهش قيمت طلا در بازار جهاني، انتظار مي‌رفت كه با كاهش قيمت طلا و سكه در ايران مواجه شويم كه اين انتظارات عملي نشد و رقم اين فلز گرانبها در ايران كماكان روند افزايشي خود را طي مي‌كند.

از ابتداي امسال و بعد از بروز مشكلات و بحران‌هاي اقتصادي در تمام كشورها، خريد طلا به عنوان بهترين انتخاب براي سرمايه گذاري انتخاب شد. قيمت اين فلز در بازار جهاني و هم در ايران همواره با افزايش رو به رو بود و مي‌توان گفت در برخي مواقع شاهد جهش حدودا 26 درصدي قيمت اين فلز از ابتداي امسال بوديم.

پس از تمام اين كش و قوس‌ها در اقتصاد جهاني و اتخاذ راه كارهايي براي كاهش قيمت طلا و همچنين افزايش ارزش دلار توسط آمريكا، شاهد كاهش قيمت طلا بوديم و در حال حاضر قيمت هر انس جهاني طلا در بازار جهاني يك هزار و ۹۰۵ دلار قيمت‌گذاري شده است.

حتما بخوانيد :

اين در حالي است كه علاوه بر اين در بازار ايران، بهاي يك گرم طلاي خام ۱۸ عيار يك ميليون و ۲۳۷ هزار تومان بوده است كه در مقايسه با قبل ۱۰ هزار توماني افزايش قيمت داشته است. همين‌طور هر مثقال طلا پنج ميليون و ۳۶۰ هزار تومان در بازار خريد و فروش شد حدود ۴۰ هزار توماني كاهش قيمت داشته است.

يكي ديگر از محصولاتي كه در بازار طلا ايران به فروش مي‌رسد، سكه است. سكه تمام بهار آزادي طرح جديد امروز به بهاي ۱۳ ميليون و ۱۵۰ هزار تومان فروخته شد كه اين قيمت نسبت به روز گذشته افزايش ۵۰ هزار توماني داشته است. سكه تمام بهار آزادي طرح قديم نيز ۱۲ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسيد كه ۱۰۰ هزار تومان نسبت به روز قبل افزايش قيمت داشته است.

به همين ترتيب، نيم سكه نيز ۶ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته شد، ربع سكه سه ميليون و ۹۵۰ هزار تومان و هر قطعه سكه يك گرمي نيز دو ميليون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

منبع : طلا فروشي آنلاين كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۲:۳۸ توسط:netware موضوع:

نكاتي مهم هنگام خريد پايه جواهر

كساني كه عاشق طلا و جواهر هستند، هميشه به دنبال راهي هستند كه طلا و جواهر را با سليقه خود بسازند و سنگ و نگين آن را خود انتخاب كنند. همان‌طور كه در مقاله پايه جواهر چيست عنوان كرديم، پايه جواهر در انواع مختلف از حلقه ست، گوشواره، آويز، سرويس پايه جواهر، انگشتر، نيم ست دستبند، گزينه‌اي عالي براي شماست تا بتوانيد سنگ، نگين، و رنگ طلا را خودتان انتخاب كنيد و آنها را به جواهري تبديل كنيد كه دلخواه و طبق سليقه‌تان است. در واقع پايه جواهر بيانگر نوع شخصيت و سليقه شماست و مطابق با طرز تفكر شما ساخته شده است.

براي اينكه بدانيد چگونه پايه جواهر بخريد و آن را براي خود شخصي سازي كنيد، نكاتي را براي شما جمع آوري كرديم كه در اين مقاله آنها را با شما در ميان خواهيم گذاشت.

1. خريد از برند و جواهر فروشي معتبر

طلا و جواهر وسايل ارزاني نيستند، كه بخواهيد آنها را از هر فروشگاه و طلافروشي بخريد. خريد پايه جواهر نيز مانند طلا و جواهر نياز به پيدا كردن فروشگاهي معتبر و با سابقه دارد.

2. انتخاب سنگ و نگيني ماندگار

بعضي اوقات عشق ما به انواع جواهر مي‌تواند ما را در مورد انتخاب‌هاي درستي كه مي‌توانيم داشته باشيم، كور كند. برخي اوقات ممكن است جواهري را ببينم كه روي آن سنگ بي كيفيت وجود دارد ولي در هر حال آن را پسنديدم و دوست داريم بخريم. خب اين حالا را در زمان خريد پايه جواهر نداريد و مي‌توانيد بهترين سنگ‌هاي قيمتي مانند الماس، ياقوت كبود، مرواريد، كهربا، زيركونيوم زرد و بسياري ديگر را زمان ساخت جواهر خود با پايه جواهر انتخاب كنيد.

البته زماني كه قصد داريد پايه جواهر سفارش دهيد و سنگ و نگين آن را مطابق سليقه خود انتخاب كنيد، توجه داشته باشيد كه در سنگ‌ها و رنگ‌هاي آنها زياده روي نكنيد.

حتما بخوانيد :

3. مرواريد مي‌تواند گزينه‌اي عالي براي شما باشد

الماس سنگ قيمتي است كه كسي از آن سير نمي‌شود و همه تشنه آن هستند، اما مرواريد مي‌تواند براي شما بهترين گزينه باشد. اگر بودجه شما امكان سفارش الماس همراه با پايه جواهر را نمي‌دهد، انواع مرواريد را در نظر داشته باشيد. مرواريد به هر سليقه و سبكي زيبايي و اصالت خاصي مي‌دهد.

4- سنگ هاي قيمتي و سنگ ماه تولد

يك ايده خوب براي هديه دادن جواهر اين است كه پايه جواهر را بخريد و آن را با سنگ ماه تولد شخص تزيين كنيد. حال، بديهي است كه سنگ ماه تولد برخي افراد سنگ ‌هاي قيمتي هستند اما شما مي‌توانيد اين سنگ‌ها را با قيمتي ارزان‌تر بخريد و آن را روي پايه جواهر بندازيد.

5- از جواهر فروش سوال كنيد

اگر براي خريد پايه جواهر به كمك نياز داريد، منطقي است كه تنها از شخصي كه زندگي خود را صرف ساختن پايه جواهر كرده است، سؤال كنيد. اين افراد سال‌هاي بسيار در اين حرفه فعاليت كردند و به خوبي مي‌دانند كه هر فرد چه مدلي را دوست دارند و چه مدلي را نمي‌پسندند.

بهترين مكان براي خريد پايه جواهر

اكنون كه نكات مهمي در مورد خريد پايه جواهر دانستيد، وقت آن رسيده كه براي خريد اقدام كنيد. خريد آنلاين طلا و جواهر فروشي معتبر كه هم قيمت مناسبي داشته باشد و هم كيفيت بالايي داشته باشد، به سادگي رفتن به بازار نيست. و مستلزم مراجعه به يك طلا فروشي اينترنتي معتبر است .

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۲:۵۰ توسط:netware موضوع:

آيا كد روي طلا اصل بودن آن را تضمين مي‌كند؟

هر مصنوعي از جنس طلا و جواهر بايد كد شناسايي داشته باشد. در غير اين صورت خريدوفروش آن غيرقانوني است. قانون درج كد روي مصنوعات طلا براي اين اعمال شده كه از هرگونه تقلب و دروغي از جانب سازنده پيشگيري شود. اما با اين وجود، اين امر تضمين‌كننده اصل بودن كالا نيست. چون اين كد نمي‌تواند ثابت كند كه محصول موردنظر شما آيا واقعا طلاست يا روكش طلا!

بعضي از مصنوعات طلا از فلز طلا نيستند و فقط روكش طلا دارند. كه در چنين مواردي سازنده موظف است از كد GP استفاده كند، مثلا ۱۴K GP يعني روكش با طلاي ۱۴ عيار. اين كدها براي مشتري مشخص مي‌كنند كه جنس دلخواهشان از فلزي ديگر ساخته شده و در نهايت با فلز طلا روكش شده است.

يا ممكن است عيار طلا بيشتر از آنچه واقعا هست درج شود. چون قانون به سازنده‌ها اجازه مي‌دهد تا حدود ۰.۵ قيراط در نمايش عيار جابه‌جايي داشته باشند. يعني ممكن است يك قطعه طلا كه روي آن ۱۴ عيار درج شده، در واقع ۱۳.۸ يا ۱۳.۶ باشد. اما براي اينكه اين تفاوت عيار بسيار اندك است، آن را با رقم استاندارد جهاني نشان مي‌دهند. البته، اگر عيار طلا كمتر از ۱۳.۵ باشد، فروشنده حق درج كد ۱۴K را ندارد.

تنها راه تضمين‌كننده خلوص طلايي كه مي‌خريد اين است كه آن را نزد طلافروشي خوشنام و قابل اعتماد ببريد تا عيار واقعي جواهر را بسنجد.

بيشتر بخوانيد :

در اين مطلب برايتان توضيح داديم كه كد طلا به نوعي شناسنامه زيورآلاتي است كه خريداري كرده‌ايد و مشخص مي‌كند كه عيار طلا  چند است. ايراني بودن طلا را هم از روي كد روي آن مي‌توان تشخيص داد. چون هر كارگاهي در هر شهري از كشور كه باشد، كد مخصوص خود را بايد روي مصنوعات طلا حك كند.

اما فارغ از كد طلا كه در بيشتر مواقع، تعيين‌كننده اصل يا بدل بودن طلاست، شما بايد هنگام خريد طلا فاكتور هم دريافت كنيد. چرا؟ چون فاكتور هر قطعه طلا، در واقع سند خريد شماست. به اين صورت كه بدون در دست داشتن فاكتور معتبر نمي‌توانيد تخلفي را ثابت و ثبت كنيد. دليلش هم اين است كه اتحاديه صنف طلافروشان و ديگر نهادهاي مربوطه بدون داشتن فاكتور معتبر به شكايات شما رسيدگي نمي‌كنند.

از آنجا كه دريافت فاكتور طلا بسيار اهميت دارد، اين اطمينان‌خاطر را به شما مي‌دهيم كه گالري پرسته به مشتري‌هاي خود فاكتور فروش ارائه مي‌كند. تمامي طلاهاي اين گالري نيز داراي كد شناسايي هستند. فاكتور  طلا به طور كلي شامل قيمت طلا، اجرت، متعلقات، سود و ماليات است.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۴:۱۱ توسط:netware موضوع:

چه كدهايي روي طلا حك مي‌شوند؟

۱. عيار: عدد + K

يكي از كدهايي كه روي طلا حك مي‌شوند، «عيار» طلاست. حتما مي‌دانيد كه عيار، نشان‌دهنده ميزان خلوص طلاي مصرف شده در زيورآلاتي است كه قصد خريد آن را داريد. به‌طور مثال، طلاي ۲۴ عيار يعني محصول موردنظرتان از ۹۹.۹۹ درصد طلاي خالص تهيه شده است. يا مثلا وقتي روي طلا كد ۱۴K مهر شده، يعني عيار آن ۱۴ است.

حرف انگليسي K در كنار اعداد در واقع سرنام كلمه‌ي karat است. هر چه عدد عيار بزرگ‌تر باشد، يعني طلا خالص‌تر است، بنابراين، بالا بودن عيار طلا به معناي بالا بودن قيمت آن است.

طلاي ۲۴ عيار(۲۴K): يك طلاي خالص است و از هيچ فلز ديگري در تركيب آن استفاده نشده است.

طلاي ۱۸ عيار (۱۸K): از ۱۸ واحد طلا و ۶ واحد فلزات ديگر (اغلب مس) تشكيل شده است. يعني خلوص طلاي آن ۷۵ درصد است.

طلاي ۱۴ عيار (۱۴K): از ۱۴ واحد طلا و ۱۰ واحد فلزات ديگر تشكيل شده است. يعني خلوص طلاي آن ۵۸.۳ درصد است.

طلاي ۱۲ عيار (۱۲K): از ۱۲ واحد طلا و ۱۲ واحد فلزات ديگر تشكيل شده است. يعني خلوص طلاي آن ۵۰ درصد است.

طلاي ۱۰ عيار (۱۰K): از ۱۰ واحد طلا و ۱۴ واحد فلزات ديگر تشكيل شده است. يعني خلوص طلاي آن ۴۱.۷ درصد است. طلاي ۱۰ عيار، كم عيارترين طلايي است كه همچنان به عنوان «طلا» شناخته و موردمصرف قرار مي‌گيرد.

۲. عيار به صورت عدد واحد

يكي ديگر از انواع كد روي طلا ، عدد كامل بدون حرف K انگليسي است. به‌طور مثال، عدد ۷۵۰ نشان‌دهنده اين است كه ۷۵ درصد از جواهر موردنظر از طلا تهيه شده است. يعني يك طلاي ۱۸ عيار است.

اغلب طلاهاي اروپايي با اين كدها ساخته و عرضه مي‌شوند.

۷۵۰ يعني طلاي ۱۸ عيار كه نشان‌ مي‌دهد از ۷۵ درصد طلاي خالص در ساخت محصول استفاده شده است.

۵۸۵ يعني طلاي ۱۴ عيار كه نشان‌ مي‌دهد از ۵۸.۵ درصد طلاي خالص در ساخت محصول استفاده شده است.

۴۱۷ يعني طلاي ۱۰ عيار كه نشان‌ مي‌دهد از ۴۱.۷ درصد طلاي خالص در ساخت محصول استفاده شده است.

بايد بدانيد كه كد روي طلا، پلاتين و نقره با هم فرق دارند:

كد مصنوعات طلا شامل اين اعداد است: ۳۷۵, ۵۰۰, ۵۸۳, ۵۸۵, ۷۵۰, ۹۱۶, ۹۵۸, ۹۹۹

كد مصنوعات نقره شامل اين اعداد است: ۸۰۰, ۸۳۰, ۸۷۵, ۹۲۵, ۹۶۰, ۹۹۹

كد مصنوعات پلاتين شامل اين اعداد است: ۸۵۰, ۹۰۰, ۹۵۰, ۹۹۹

بيشتر بخوانيد :

۳. حروف اختصاري

در برخي مواقع، عدد ديگري هم در كنار عيار يا خلوص طلا درج مي شود كه اطلاعات بيشتري در مورد طريقه ساخت طلا به مشتري مي‌دهد. به‌طور مثال، حرف اختصاري GP يا HGP نشان‌دهنده اين است كه اين محصول موردنظر از جنس طلا نيست و فقط «روكش طلا» دارد. حرف G به معني GOLD (طلا) است و حرف P به معني Plate يا PLATED (روكش) است.

علامتي همانند ۱/۲۰ ۱۲K G.F يعني يك‌بيستم از وزن نهايي اين جواهر را طلاي ۱۲ عيار تشكيل داده است.

۴. كد روي طلا كه نشان‌دهنده‌ي رنگ آن است

گاهي علاوه بر اعداد، حروفي هم روي طلا حك مي‌شود كه نشان‌دهنده ‌ رنگ آن است:

W يعني طلاي سفيد

Y يعني طلاي زرد

P يعني طلاي صورتي

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۷:۳۴ توسط:netware موضوع:

نكته‌هاي عمومي كه خوب است در مورد روكش طلا بدانيد

پيش از اين در مطالب قبلي سعي كرديم شما را آب كاري طلا ، انواع روش ها و مراحل ان آشنا كنيم اما امروز در اين مقاله سعي داريم با نكاتي كه هنگام آبكاري طلا حتما بايد در نظر گرفته شود پس در ادامه اين مقاله همراه ما باشيد !

۱. اگر قصد داريد طلا را هر روز و همه جا دست كنيد، بهتر است طلاي كامل بخريد. اما اگر هر چند وقت يكبار پس خريد انگشتر طلا  آن را استفاده مي‌كنيد اگر روكش باشد هم مشكلي ايجاد نخواهد كرد.

۲. اگر به نيكل حساسيت داريد مطمئن شويد كه فلز اصلي انگشتر از نيكل نيست تا مشكلي براي پوست شما ايجاد نشود.

۳. در صنعت جواهر سازي، اغلب از روكش طلاي ۲۴ عيار روي مصنوعات استفاده مي‌شود تا درخشندگي رنگ آن حفظ شود.

۴. حروف اختصاري “GP” روي كد طلا نشان‌دهنده اين است كه آن قطعه از جنس طلا نيست و فقط روكش طلا دارد.

۵. برخي مواقع براي كاهش قيمت طلا ، روي آهن روكش طلا مي‌كشند و به عنوان طلا به مشتري عرضه مي‌كنند. براي اينكه از طلا بودن محصولي كه خريداري كرده‌ايد مطمئن شويد، فقط كافيست خاصيت آهنربايي آن را امتحان كنيد. طلا و نقره نبايد به آهنربا بچسبند. اگر زيورآلاتي كه خريده‌ايد به آهنربا چسبيد، سريعا آن را به فروشنده پس دهيد.

۶. هر چقدر ضخامت روكش طلا بيشتر باشد مقاومت و ماندگاري آن بيشتر مي‌شود.

7. مدت زمان آبكاري طلا براي هر يك قطعه كوچك بين ۱۰ تا ۲۰ دقيقه طول مي‌كشد. البته اين زمان هم به عوامل مختلفي مثل ضخامت روكش طلا بستگي دارد. يعني اگر زمان زيادتر باشد، لايه روكش‌شده هم ضخيم‌تر خواهد بود.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۹:۵۲ توسط:netware موضوع:

مراحل آبكاري طلا

آبكاري طلا يا روكش طلا چيست؟

از آنجا كه طلاي خالص (۲۴ عيار) بسيار نرم است نمي‌توان از آن براي ساخت مصنوعات طلا استفاده كرد، آن را با فلزات گرانبهاي ديگر آلياژ مي‌كنند تا درجه سختي آن بيشتر شود و خاصيت چكش‌خواري پيدا كند. وقتي يك مصنوع طلا با طلاي ۱۸ عيار ساخته شد، براي اينكه محصول نهايي كاملا براق و درخشان باشد، روي آن را با يك لايه طلاي ۲۴ عيار روكش مي‌كنند.

يعني در واقع، روكش كردن يك قطعه طلا به‌وسيله طلا را آب‌كاري طلا مي‌گويند. به آبكاري‌طلا در اصطلاح عاميانه، «تغيير رنگ طلا» هم گفته مي‌شود. عموما افراد براي تغيير رنگ طلا، مثلا از زرد به سفيد يا از سفيد به طلاي رزگلد از روش آبكاري استفاده مي‌كنند. يا حتي ممكن است فقط براي نونوار كردن طلاي قديمي خود، آن را آبكاري كنند چون اين كار باعث مي‌شود تا طلا مثل روز اول، براق و درخشان شود.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

گفتيم كه روكش كردن يك قطعه طلا بوسيله طلا به روش الكتروليز را آبكاري مي‌گويند كه در چندين انجام مي­‌گيرد. در طول آبكاري بايد دما، ولتاژ و زمان با دقت چك شود تا مشكلي پيش نيايد.

۱. آماده سازي: براق كردن و تميز كردن زيركار در آبكاري طلا بسيار مهم و ضروري است. اين كار اغلب توسط دينام صورت مي‌گيرد. روي دينام فرچه­‌هاي مويي، نمدي يا پنبه‌­اي قرار دارد كه همراه با روغن پنزا براي از بين بردن خط‌هاي تقريبا عميق مورد استفاده قرار مي‌گيرد. براي براق كردن روي كار هم از روغن پوليش مخصوص طلا و فرچه موئي استفاده مي‌شود.

۲. شست‌وشو: زيركار را با پودر شوينده و آب داغ مي‌شويند تا همه چربي‌ها از بين برود. سپس آن را در محلولي متشكل از ۳۰ گرم سيانور پتاسيم يا سديم (NACN يا KCN) در يك ليتر آب مقطر مي‌ريزند. در آخر هم با آب شهري آن را آبكشي مي‌كنند.

۳. ليزگيري و خشك كردن: زيركار كه قرار است روكش شود را درون محلولي متشكل از يك ليتر آب مقطر ۱۰۰ يا يك استكان اسيد سولفوريك غليظ (۲SO4) قرار مي‌دهند. سپس با آب شهر مي‌شويند. در آخر هم فلز را با استفاده از خاك اره خشك مي‌كنند تا همه رطوبت فلز گرفته شود.

۴. وان آبكاري: زير كار را درون محفظه‌اي شيشه­‌اي از نوع پيركس- فايبر گلاس يا وان (محفظه) فلزي با پوشش P.V.C قرار مي‌دهند و الكتروليت روي آن مي‌ريزند.

براي تهيه الكتروليت بايد آب مقطر، يك گرم طلا با عيار بالا، ۳ گرم هيدروژن، ۵ گرم سيانور سديم يا پتاسيم، ۳ گرم كربنات سديم يا پتاسيم، يك استكان جوهر نمك و يك چهارم استكان محلول آمونياك را با هم مخلوط كرد. البته اين كار بايد به صورت تخصصي و مرحله‌به مرحله و توسط كارشناس اين امر صورت بگيرد.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۴:۰۲ توسط:netware موضوع:

راهنماي انتخاب سايز حلقه نامزدي

حلقه طلا نامزدي شما پس از گذشت سال‌ها، به عنوان نمادي از عشق و قبول كردن عهد و پيمان بين شما خواهد بود. به همين دليل قبل از مطرح كردن درخواست ازدواج، مهم است درباره سايز انگشت همسر آينده خود تحقيق كنيد. مطمئنا هيچ چيزي نااميد كننده‌تر از اين نيست كه حلقه نامزدي كه ارزش زيادي براي شما دارد، اندازه دست شما نشود و تو انگشتان‌تان لق بزند. در اين مقاله، راهنمايي جامع در مورد نحوه انتخاب سايز حلقه نامزدي يا حلقه عروسي براي شما آماده كرديم. چرا كه خريدن حلقه نامزدي، كاري نيست كه آن را با حدس و گمان بتوان انجام داد.

مباني اندازه گيري حلقه نامزدي

در واقع تعيين اندازه درست پايه حلقه مي‌تواند يكي از پيچيده‌ترين قسمت‌هاي پروسه خريد حلقه نامزدي و همچنين زمان انتخاب حلقه عروسي باشد، زيرا چندين مؤلفه مختلف بر اندازه گيري و انتخاب حلقه نامزدي اثر دارد.

محيط و فعاليت

دما، رژيم، بارداري و ساير عناصر بيولوژيكي مي‌توانند روي سايز انگشتان شما تأثير بگذارند. از تغيير اندازه انگشت خود نترسيد. اين بدان معني است كه شما زنده هستيد و فعاليت طبيعي بدن در حال انجام شدن است. اين تغيير اندازه مي‌تواند بر اثر فعاليت، فصل و بسياري از عوامل شخصي باشد. در واقع فرمولي براي انتخاب اندازه درست حلقه وجود ندارد، زيرا نوع اندازه‌گيري فرد به فرد فرق دارد و اين بستگي به سبك زندگي افراد دارد.

بيشتر بخوانيد :

شكل انگشت

 بله، درست است. انواع مختلفي از انگشت وجود دارد و اين تنوع مي‌تواند بر اندازه و اندازه شدن حلقه تأثير بگذارند. اگر انگشت حلقه شما حالت مخروطي دارد، به اين شكل است كه هر چه سمت پايين مي‌آيد پهن‌تر مي‌شود و جايي كه حلقه در آن قرار مي‌گيرد، بزرگ‌ترين نقطه از انگشت شما است. معمولا حلقه‌هاي نامزدي براي انگشتان باريك ساخته مي‌شوند، بنابراين لازم است هنگام خريد آنلاين طلا و حلقه نامزدي فرم و حالت انگشتان را بيان كنيد. از طرف ديگر، انگشتي داريم كه داراي برآمدگي است و برآمدگي روي اين انگشتان معمولا در وسط انگشت است و اين نقطه را عريض مي‌كند. درست از اين نقطه است كه بايد حلقه عبور كند و در انگشت جاي بگيرد. در اين نوع انگشت‌ها ممكن است حلقه را بزرگ‌تر انتخاب كنند كه از برآمدگي عبور كند، اما حلقه در انتهاي انگشتان لق خواهد زد.

پهناي حلقه

حلقه‌هايي كه نازك‌تر هستند معمولا براي انگشت بزرگ‌تر هستند و آنها كه رينگ آنها پهن‌تر است، در انگشت راحت‌تر قرار مي‌گيرند و تكان نمي‌خورند. هرچه فلز در اطراف انگشت شما بيشتر باشد، فضاي بيشتري در انگشت اشغال مي‌كند كه جاي آن را محكم‌تر مي‌كند. يك حلقه با رينگ نازك به اندازه 6 به اندازه يك حلقه با رينگ ضخيم به سايز 6 يكي نيست و راحتي آن را ندارد. اگر عاشق حلقه‌هاي نامزدي نازك و ظريف هستيد (كه در حال حاضر جزء ترندهاي طلا و جواهر هستند)، دنبال اندازه كوچك‌تر اين حلقه‌ها برويد.

سايز بين المللي حلقه نامزدي

در ايالات متحده و كانادا اندازه حلقه‌ها از 3 تا 13 متغير است. اندازه‌ها بر اساس قطر يا دور حلقه در اينچ يا ميلي‌متر اندازه گيري مي‌شوند. براي قطر طول داخلي حلقه را اندازه گيري مي‌كنند، در حالي كه براي اندازه گيري محيط آن طول كل رينگ را اندازه گيري مي‌كند. اندازه بين المللي حلقه شامل همان فرآيند اندازه گيري مي‌شود، اما اندازه‌ها و شماره گذاري آنها در مقياس‌هاي مختلف و بسته به كشور متفاوت هستند. استراليا و انگلستان در سيستم اندازه گيري خود از حروف الفبا استفاده مي‌كنند.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۶:۴۹ توسط:netware موضوع: