جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

رنگ جواهرات مناسب فصل پاييز

آيا در مورد تناسب رنگ طلا با فصل‌ها براي مثال رنگ جواهرات مناسب فصل پاييز اطلاعات كافي در اختيارداريد؟ در مورد اين‌كه جواهرات پاييزه چه رنگ‌هايي هستند چقدر مي‌دانيد؟ در ادامه با طلا فروشي اينترنتي كيش طلا همراه باشيد تا جواب تمامي اسن سوالات را بگيريد.  

جواهرات مناسب فصل پاييز

بدون شك با شروع فصل پاييز، با توجه به مطالبي كه در بخش قبلي اين مقاله به آن اشاره شد،، آرام آرام، تغييرات در پوشش و استايل افراد نيز آغاز شده و به‌طور حتم هم‌زمان با اين تغييرات، تغيير در نحوه استفاده و همچنين انتخاب طلا و جواهرات نيز در اين فصل زيبا و دل فريب به‌چشم مي‌خورد.

در هنگام انتخاب انواع مختلف طلا و جواهرات مناسب فصل پاييز بايد به اين نكته توجه داشت كه با توجه به اين موضوع كه لباس‌هاي پاييزه اغلب يا داراي تناژ رنگي تيره و گرم بوده يا داراي رنگ‌هاي خنثي هستند، بنابراين استفاده از طلا و جواهرات رنگي و مزين به سنگ‌هاي رنگارنگ و قيمتي مانند مرواريد، يشم و همچنين جواهراتي كه در آن از سنگ‌هاي زمرد، ياقوت، عقيق و…، استفاده شده است، مي‌توانند گزينه مناسبي در انتخاب جواهرات مناسب فصل پاييز و طلاي پاييزه باشند.

بيشتر بخوانيد :

سنگ‌هاي رنگارنگ در جواهرات مناسب فصل پاييز

پاييز پادشاه فصل‌ها است. بنابراين با الهام گرفتن از طبيعت و تنوع رنگ در فصل زيباي پاييز، استفاده از طلا و جواهراتي كه توسط سنگ‌هاي رنگي و قيمتي مانند مرواريد، يشم، زمرد، ياقوت، عقيق و…، تزيين شده‌اند، قطعاً مي‌توانند انتخاب مناسبي در بحث انواع جواهرات مناسب فصل پاييز باشند و در اوج ايجاد هارموني و هماهنگي با اين فصل، زيبايي يك استايل پاييزه را چند برابر كنند.

رنگ سرخ يا قرمز در جواهرات مناسب فصل پاييز

قرمز در طبيعت يك رنگ تند و آتشين است كه به‌راحتي نمي‌توان از آن عبور كرد. انتخاب رنگ قرمز زماني كه قصد داريد در محفلي بيش از اندازه بدرخشيد و توجه بيشتري به سمت خود جلب نماييد، بهترين گزينه است. اين امر همچنين در انتخاب جواهرات مناسب فصل پاييز نيز صدق مي‌كند. بنابراين استفاده از طلا و جواهراتي كه مزين به سنگ‌هاي قرمز و طيف رنگي مربوط به آن هستند، مي‌تواند زيبايي ذخيره كننده‌اي به استايل شما ببخشد. از انواع سنگ‌هاي سرخ رنگ مي‌توان به عقيق سرخ، ياقوت سرخ، جاسپر قرمز و…، اشاره نمود.

رنگ طلايي يا كهربايي در جواهرات پاييزه

رنگ طلايي، يك رنگ درخشان و بي‌نظير در صنعت طلا و جواهرسازي است، طلايي يا كهربايي درواقع، دقيقاً همان رنگي است كه در فصل پاييز بيش از ساير رنگ‌ها به چشم مي‌خورد. در صورتي كه مي‌خواهيد مديريت و كنترل بيروني شما بر محيط پيرامونتان تأثير بگذارد، بهتر است كه در فصل پاييز از طلا و جواهرات كهربايي يا طلايي رنگ استفاده كنيد. همچنين سنگ‌هاي قيمتي كهربايي يا طلايي رنگ نيز كه در جواهرات استفاده مي‌شوند، مي‌توانند گزينه بسيار مناسبي در بخش جواهرات مناسب فصل پاييز باشند.

رنگ بنفش در جواهرات پاييزه

همان‌طور كه مي‌دانيد، رنگ بنفش به رنگ سلطنتي معروف است. اين رنگ در عين حال رنگ مناسبي براي فصل سرما است. به‌خصوص استفاده از رنگ بنفش تيره در جواهرات، در روزهاي رنگارنگ فصل پاييز، علاوه بر ايجاد هارموني با رنگ‌هاي زرد و طلايي اين فصل، نشان دهنده اعتماد به نفس بالا و داشتن قدرت تصميم‌گيري فردي نيز هست. همچنين رنگ بنفش تيره يكي از محكم‌ترين و پايدارترين رنگ‌ها در طبيعت است كه استفاده از آن مي‌تواند حس اقتدار زيادي را به افراد ببخشد.

منبع : كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۷:۲۶ توسط:netware موضوع:

طلاي هندي به چه طلاهايي گفته مي شود؟

در تمام دنيا شهرت زنان هندي به استفاده مداوم و هميشگي ازطلا و جواهرات شناخته شده است. در واقع طلا و جواهرات مختلف به‌عنوان بخشي از لباس سنتي هندي‌ها محسوب مي‌شود و جزئي از انتخاب آنها محسوب نمي‌شود. پوشيدن يك دست‌ساري هندي در مراسم رسمي بايد به همراه مجموعه مفصلي از انواع زيورآلات شيك و زيبا هندي صورت گيرد.

ويژگي‌هاي طلاي هندي چيست؟

هندي‌ها از جمله ركورد‌داران استفاده از طلا در جهان به شمار مي‌آيند. ميزان اين علاقه هر ساله در حال افزايش است. اين مسئله سبب شده است كه بيشترين اختصاص مصرف فلز طلا در دنيا به هند برسد. با اين حال طلا هندي در تمام دنيا بسيار طرفدار دارد و ميان آنها محبوب است.

از آن جايي كه زيبايي‌ها و طراحي‌هاي خاص و منحصر‌به‌فرد طلا هندي مرسوم است، اين سبك طلا مشتريان ويژه خود را يافته است. وجود سنگ‌هاي ريز و رنگي به‌مقدار فراوان به‌صورت كار شده در كنار طلاي زرد هندي از ويژگي‌هاي بارز طلا هندي به شمار مي‌آيد.

طلا هندي ويژگي‌هاي زيادي دارد كه از اين ويژگي‌هاي ظاهري طلا هندي رنگ زرد، براقيت آن و بزرگ بودن ابعاد زيورآلات هندي نيز مرسوم‌ترين اين ويژگي‌ها است. در واقع سبك طلاي هندي با اين ويژگي‌ها قابل تشخيص است.

در واقع اين طرح يك ويژگي براي طلا هندي شناخته مي‌شود و در تمام مدل‌هاي آن كاملا قابل مشاهده است. نكته جالب توجه اين است كه طلا هندي شامل عيار پايين تري نسبت به ساير طلاها و طلاي ايراني است. ساخت طلا هندي معمولا با عيار ۱۴ و حتي پايين‌تر صورت مي‌گيرد.

در مورد قيمت طلا هندي بايد بگوييم كه بسته به مناطق و شهرهاي مختلف هند داراي قيمت‌هاي متفاوتي است. در مناطق فقيرنشين براي خريد طلا هندي نسبت به ساير مناطق كمتر هزينه مي‌كنند. دليل اين امر اين است كه اين قشر درآمد كمتري دارند و سعي دارند كه طلاي هندي ارزان تري تهيه كنند.

بيشتر بخوانيد :

طلاي ارزان

بهترين زمان خريد طلا

قيمت طلاي هندي به چه عواملي بستگي دارد؟

قدرت خريد مردم است كه تعيين‌كننده قيمت طلا هندي به حساب مي‌آيد. همان‌گونه كه پيش تر ذكر شد، قيمت طلا هندي در بخش هاي مختلف هند با يك ديگر تفاوت دارد و به وضعيت اقتصادي مردم هر منطقه وابسته است.

به‌عنوان مثال در قسمت‌هاي اعيان نشين، طلا هندي با قيمت بالاتري به افراد فروخته مي‌شود. نوع و سبك زيورآلات هندي نيز در قيمت اين نوع طلاها موثر خواهد بود. نمونه‌هاي مينا‌كاري داراي قيمتي مناسب است و گزينه‌اي مقرون‌ه‌صرفه براي خريد شناخته مي‌شود.

انواع طلا هندي در نمونه‌هاي ديگري كه سنگ‌هاي قيمتي در ساخت آن به كار رفته شده باشد، قيمت بيشتري را دارا خواهد بود. به‌طور كل طلا هندي به دليل‌هاي گوناگوني مانند وزن سبك تر و عيار پايين‌تر، قيمت پايين‌تري دارد. ساخت طلا هندي معمولا با عيار ۱۸ و ۱۴ انجام مي‌شود و همين امر باعث شده است كه شاهد كاهش قيمت طلا هندي به صورت چشمگيري باشيم.

چه تفاوت‌هايي ميان طلاي ايراني و طلاي هندي وجود دارد؟

تفاوت طلاي هندي در معيارها و پارامترهاي زيادي با طلاي ايراني ديده مي‌شود. طلاي ايراني معمولا ظريف‌تر، ساده‌تر، زيباتر است و داراي اجرت ساخت بالاتري نسبت به طلا هندي خواهد بود. براي اينكه طلا و زيورآلات ايراني ساخته شود، معمولا طلاي ۱۸ عيار به‌كار مي‌رود چنانچه طلا هندي عيار ۱۴ و پايين‌تر را دارا خواهد بود.

منبع : كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۲:۰۹ توسط:netware موضوع:

طلاي سبك چه طلايي است؟

به‌طور معمول، طلاي كم وزن به طلا و جواهراتي گفته مي‌شود كه بر خلاف طراحي و ساختاري با اشكال كامل، اما با حجمي خالي از طلا تهيه مي‌شود. به بيان ديگر در تمام حجم يك قطعه زيورآلات ساخته شده از طلا، از فلز طلا استفاده نشده است و در طراحي آن از فضاهاي خالي يا تركيبي از فلزات و سنگ‌هاي تزئيني استفاده شده است.

در اين روش، يك قطعه از زيورآلات طلا بدون آن‌كه آسيبي به طراحي و شكل آن وارد شود ساخته مي‌شود اما وزن آن به اندازه قابل توجهي كاهش مي‌يابد. در ادامه با طلا فروشي انلاين كيش طلا همراه باشيد تا با اين نوع از طلا بيشتر اشنا شويد.

روش‌هاي توليد طلاي سبك

به‌طور كلي بايد گفت كه چهار روش اصلي زير براي توليد انواع زيورآلات طلا و جواهر در دنيا وجود دارد:

  • ساخت طلا به روش ريخته‌گري
  • ساخت طلا به روش پرس كاري
  • ساخت طلا به روش الكتروفرمينگ
  • ساخت طلا به روش ساخت دستي يا همان روش سنتي

اما لازم به ذكر است كه براي توليد انواع طلاي سبك تنها از دو روش ساخت طلا به روش پرس كاري و ساخت طلا به روش الكتروفرمينگ استفاده مي‌شود. بنابراين ما در اين بخش از مقاله سعي داريم كه به معرفي و بررسي اين دو روش خاص بپردازيم.

بيشتر بخوانيد :

ساخت طلا به روش پرس كاري

در حال حاضر بايد گفت كه درصد بيش‌تري از طلا و جواهرات ساخته شده از طلاي كم وزن در صنعت طلاسازي با روش پرس كاري ساخته مي‌شوند؛ در واقع به جرات مي‌توان گفت كه ساخت طلا و جواهرات به روش پرس كاري ارزان‌ترين را براي توليد زيورآلات اين فلز گران‌قيمت مي‌باشد. در اين روش زيورآلات طلا معمولاً به‌صورت عمده و سري توليد مي‌شوند.

ساخت طلا به روش الكتروفرمينگ

امروزه ساخت طلا به روش الكتروفرمينگ نسبت به روش ساخت طلا به روش پرس كاري، موفق‌تر بوده و دائماً در حال توسعه و پيشرفت مي‌باشد. در حال حاضر در توليد توليد طلا و جواهرات سبك وزن و ظريف و مجسمه‌هاي تزييني ظريف و سبك از روش الكتروفرمينگ استفاده مي‌شود. تنوع كار و ساخت انواع زيورآلات به اين روش بسيار بالا بوده و مي‌توان طرح

بسياري را براي ساخت انواع مدل‌ها و طرح‌ها مانند انواع گوشواره، آويز، گل يا سنجاق سينه زنجير، النگو، دستبند و…، با استفاده از اين روش ساخت. همچنين ساخت زيورآلات مخصوص كودكان كه بدن و لباس‌هاي آن‌ها تحمل جواهرات سنگين وزن را ندارد نيز مي‌توانند از طلاي سبك و به روش الكتروفرمينگ ساخته شوند.

علاوه بر آن مي‌توان با تركيب طلاي سبك، با مواد و فلزات مدرن و كاربردي ديگر مانند تيتانيوم، پلاتين و…، علاوه بر بهينه سازي توليدات، كاهش استفاده از منابع گران‌بها و مهم و البته كمياب مانند فلز طلا مي‌توان از آن در حوزه‌هاي مختلف ديگري مانند الكترونيك، پزشكي، مخابرات و…، استفاده نمود.

در واقع بايد گفت كه اهميت روش الكتروفرمينگ در ساخت طلا و جواهرات سبك وزن، در اين است كه با اين روش مي‌توان انواع متنوعي از طرح‌هاي پيچيده و نامتعارف را با تمام جزئيات آن ساخت. ساخت و توليد طلا و جواهرات با طراحي ۳ بعدي نيز از مزاياي استفاده از روش الكتروفرمينگ است.

بنابراين ساخت طلاي كم وزن به روش الكتروفرمينگ با وجود هزينه بسيار بالاي اقتصادي آن نسبت به ساخت طلاي سبك به روش پرس كاري، بسيار مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع مي‌توان گفت كه روش الكتروفرمينگ تقريباً جديدترين تكنولوژي براي توليد طلا و جواهرات سبك وزن در جهان به‌شمار مي‌آيد

منبع : https://www.kishtala.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۸:۳۷ توسط:netware موضوع:

سفارش طلاي ارزان چگونه است؟

سفارش طلاي كم‌وزن به‌صورت حضوري

سفارش طلاي ارزان به‌صورت حضوري و با مراجعه به فروشگاه‌هاي طلافروشي، روشي قابل اعتماد است. با اين وجود توجه ‌به برخي نكات، باعث رسيدن به نتيجه‌اي بهتر مي‌شود.

سفارش طلاي ارزان از فروشگاه‌هاي معتبر

ارزان بودن قيمت طلاي سبك، درصد فروش جواهرات تقلبي و بي‌كيفيت را بالا برده‌است. بنابراين براي سفارش طلاي سبك، بايد به سراغ فروشگاه‌هاي معتبر و شناخته‌شده رفت. با اين ‌وجود بايد توجه كرد كه سفارش طلاي كم‌وزن به‌اين فروشگاه‌ها، مستلزم پرداخت هزينه بيشتري نسبت ‌به ساير جواهرفروشي‌ها است.

سفارش طلاي كم‌وزن با قيمت پايين‌تر

معمولاً سفارش طلاي سبك به فروشگاه‌هاي شناخته‌شده و معتبر، پرداخت هزينه بيشتري را در‌بر دارد. به‌همين دليل برخي از افراد به‌ سراغ جواهرفروشي‌هاي كوچك مي‌روند. در اين حالت، بررسي گواهي‌نامه فروشنده طلا، به خريدي مطمئن كمك مي‌كند. فروشنده‌ها معمولاً گواهي‌نامه خود را در اختيار مشتريان قرار مي‌دهند.

مقايسه قيمت‌ها

معمولاً راحت‌ترين روش براي سفارش طلاي كم‌وزن، سفارش آن به اولين فروشگاه قابل اعتماد است. با اين ‌وجود، مقايسه و بررسي قيمت جواهرفروشي‌هاي مختلف، به خريد طلا ارزان‌تر كمك مي‌كند جست‌و‌جو بين فروشگاه‌هاي معتبر براي يافتن پايين‌ترين قيمت طلاي سبك، معمولاً نتيجه‌بخش است.

سنگ‌هاي قيمتي به‌كار رفته در طلاي ارزان

پس از سفارش طلاي سبك، بايد نتيجه آن به ‌دقت بررسي شود. يكي از موارد مهم براي بررسي، نوع و نحوه قرار‌گيري سنگ‌هاي قيمتي روي طلاي ارزان است.

اگر اين سنگ‌ها محكم سر جاي خود قرار نگرفته باشند؛ احتمال افتادن و گم‌شدن آن‌ها زياد است. همچنين اگر مشتري استفاده از سنگي مانند الماس را در سفارش خود ذكر كرده‌ باشد؛ بايد قبل از خريد، حتماً نوع سنگ زينتي جواهر را بررسي كند.

سفارش آنلاين طلاي كم‌وزن

سفارش طلاي سبك به‌صورت آنلاين چالش‌هاي بيشتري نسبت ‌به سفارش حضوري آن دارد. خريد اينترنتي طلاي سبك، نياز‌به صبر بيشتري دارد. بررسي چند نكته در روند سفارش آنلاين جواهرات الزامي است.

تحقيق و بررسي فروشنده طلاي ارزان

قبل از انتخاب و سفارش طلاي كم‌وزن، بررسي نظرات كاربران در مورد فروشنده آن الزامي است. در برخي از وبسايت‌ها اين امكان براي كاربران فراهم‌شده تا از فروش طلاي تقلبي يا گران‌قيمت جلوگيري شود. بنابراين بررسي نظرات براي سنجيدن انصاف و اخلاق فروشنده در احساس امنيت هنگام سفارش طلاي سبك بسيار موثر است.

براي مطالعه بيشتر :

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۱:۱۷ توسط:netware موضوع:

5 دليل خوب براي خريد طلا

از گذشته تا به امروز اكثريت مردم دنيا به دلايل مختلف به نگه‌داري و خريد طلا مي‌پرداختند. طلا در اقتصاد جهان ارزش ويژه‌اي دارد و همين امر موجب تداوم خريد و فروش طلا مي‌گردد. طلا فروشي اينترنتي كيش طلا  در اينجا به 5 دليل خوب در رابطه با طلا و خريد آن مي‌پردازد.

تاريخچه ارزش طلا

طلا بر خلاف ارز كاغذي، جزء دارايي‌هايي بوده كه در تمامي اعصار مورد احترام همه قوم‌ها قرار گرفته است. انسان‌ها طلا را به عنوان راهي براي انتقال و حفظ ثروت از نسلي به نسل ديگر مي‌دانند.

در روزگاران قديم مردم به ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين فلز گرانبها اهميت مي‌دادند. علاوه بر طلا ساير عناصر در خانواده اين فلز از ارزش والايي برخوردار مي‌باشد. انعطاف‌پذيري بالاي طلا موجب شد در طول تاريخ زيورآلات زيبايي همچون انگشتر و دستبند طلا، گوشواره، زنجير و … توليد شود.

افزايش تورم

طلا در طول تاريخ يك محافظ عالي در برابر تورم بوده، زيرا وقتي قيمت‌ها افزايش مي‌يابند، قيمت طلا به شكل چشمگيري افزايش مي‌يابد. طي ۵۰ سال گذشته سرمايه‌گذاران شاهد افزايش قيمت طلا و سقوط بورس در سال‌هايي با تورم بالا بوده‌اند.

بيشتر بخوانيد : طلاي كم اجرت

عرضه و تقاضا

در سال‌هاي گذشته، افزايش ثروت در اقتصادهاي نوظهور تاثير به‌سزايي در افزايش قيمت طلا داشت. در بسياري از اين كشورها طلا با فرهنگ درهم آميخته است. هند يكي از بزرگ‌ترين كشورهاي مصرف‌كننده طلا به شمار مي‌رود.

ضعف ارز

اگرچه دلار آمريكا يكي از مهم‌ترين ارزهاي جهان محسوب مي‌شود، اما هنگامي كه ارزش دلار را در مقايسه با ساير ارزها در سال‌هاي ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۸ مشاهده مي‌كنيد، متوجه كاهش چشمگيري آن مي‌شويد.

خط اصلي سرمايه

طلا بخش مهمي از سرمايه افراد به شمار مي‌رود، نوسان قيمت طلا مانند ارزش، سهام و اوراق قرضه نيست. قيمت طلا در كوتاه مدت مي‌تواند بي‌ثبات باشد، اما هميشه ارزش خود را در بلندمدت حفظ كرده است.

بيشتر بخوانيد : بهترين زمان خريد طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۴:۰۶ توسط:netware موضوع:

آبكاري طلا يا روكش طلا چيست و از آن چه ميدانيد؟

آبكاري طلا، روشي براي زينت‌بخشيدن به جواهرات است. آشنايي با نحوه انجام آبكاري طلا، مضرات و مزاياي آن، به انجام خريدي آگاهانه كمك مي‌كند. در پروسه آبكاري طلا، روكشي نازك از طلا روي سطح انواع فلزات قرار مي‌گيرد. در مناطقي كه رطوبت هوا زياد است؛ بدليجات به‌سرعت دچار پوسيدگي مي‌شوند. روكش طلا باعث افزايش دوام اين جواهرات مي‌شود.

آبكاري طلا

در پروسه آبكاري، جواهري كه از فلز يا آلياژ خاصي ساخته شده است؛ توسط طلا پوشانده مي‌شود. به‌عنوان مثال: انگشتري از جنس نقره، با روكش طلا زينت مي‌شود. ضخامت لايه طلا براي جواهرات گوناگون، ميزان متفاوتي دارد.

در روند آبكاري ، طلا و جواهرات را در ظرفي حاوي آلياژ طلا قرار مي‌دهند. سپس به جسم، جريان الكترونيكي وارد مي‌شود. اين جريان باعث رسوب لايه‌اي نازك از طلا روي جواهرات بدلي مي‌شود.

خريد طلاي آبكاري شده

مضرات آبكاري‌، خريد جواهرات بدلي را كمي مشكل كرده‌است. اين مسئله باعث شده بسياري از افراد از خريد طلا و جواهرات آبكاري شده خودداري كنند. با‌اين وجود، اطلاع از مضرات و مزاياي آبكاري طلا، به انجام خريدي رضايت‌مندانه كمك مي‌كند.

طلاي آبكاري شده، گزينه‌اي مناسب براي افرادي است كه قصد استفاده روزانه از جواهرات خود را ندارند. براي مثال: اگر فردي نياز‌به يك انگشتر خاص براي مراسم‌هاي ويژه دارد؛ جواهرات آبكاري شده گزينه‌اي مناسب و ارزان هستند.

بيشتر بخوانيد :

مزاياي آبكاري طلا

خريد طلاي آبكاري شده، مزاياي گوناگوني دارد. هزينه پايين در كنار تنوع بسيار بالاي اين جواهرات، از ويژگي‌هاي مهم و مثبت آبكاري است. در ادامه، برخي ديگر از مزاياي روكش طلا عنوان مي‌شود.

ظاهر روكش طلا

يكي از مزاياي آبكاري طلا، تبديل فلزات بي‌ارزش به جواهراتي با ظاهر زيبا است. براي مثال: يك انگشتر ساخته‌شده از نيكل با آبكاري طلاي ۱۸ عيار، در مراسم‌هاي گوناگون قابل استفاده است. با‌اين وجود، همواره اين سوال مطرح است كه ظاهر طلاي آبكاري شده چقدر به طلاي واقعي شباهت دارد؟ اين مسئله به عيار روكش طلا وابسته است. هر چقدر آبكاري ، خالص‌تر باشد؛ رنگ آن طلايي‌تر است.

طرح‌هاي متنوع

ساخت جواهراتي كه آبكاري طلا دارند؛ بسيار آسان است. هنگام ساخت اين جواهرات، طرح‌هاي بسيار متنوعي قابل اجرا است. تغيير مداوم ترند طلا و جواهرات بر كسي پوشيده نيست. دنبال كردن اين ترند‌ها، براي بسياري از افراد اهميت زيادي دارد.

جواهراتي كه روكش طلا دارند؛ به‌دليل تنوع بسيار بالا، انتخاب مناسبي براي ست كردن با لباس و مطابق‌با ترند روز هستند. امكان استفاده از اين جواهرات در مراسم‌هاي گوناگون، يكي از مزاياي آبكاري است.

هزينه پايين

طلاي اصل، بسيار گران‌قيمت است. بسياري از افراد قادر به پرداخت هزينه‌هاي هنگفت براي خريد جواهرات نيستند. در روش آبكاري ، فلز پايه ارزان است و روكش طلاي آن بسيار نازك است. به‌همين دليل، محصول نهايي با قيمتي پايين به فروش مي‌رسد. ميزان نازك بودن اين روكش به‌حدي است كه حتي اگر آبكاري طلاي ۲۴ عيار روي فلزات انجام گيرد؛ قيمت محصول نهايي بسيار كم است.

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا https://www.kishtala.com/shop/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۶:۰۵ توسط:netware موضوع:

حلقه هاي فلاور (flower ring)، بهترين هديه طلا براي زنان

امروزه، يكي از پر طرفدارترين نوع حلقه ي طلا ازدواج، حلقه طلا فلاور (flower ring) ، مي باشد. اما چرا اين نوع حلقه هاي طلا، يكي از پر طرفدارترين نوع حلقه ها مي باشد. ادامه اين مقاله با فروشگاه انلاين طلا و جواهر كيش طلا همراه ما باشيد تا با اين نوع از حلقه ها بيشتر آشنا شويد.

امروزه، يكي از پر طرفدارترين نوع حلقه هاي طلاي ازدواج، حلقه طلا فلاور (flower ring) ، مي باشد. اما چرا اين نوع حلقه هاي طلا، يكي از پر طرفدارترين نوع حلقه ها مي باشد.خوب مي توان گفت كه براي هر شخصي ازدواج، مهمترين مرحله زندگي وي مي باشد.

ازدواج به عنوان آغاز فصل جديدي از زندگي است كه اين آغاز همراه با اتحاد و همدلي همرا است. پس بهتر است شروع اين فصل را با دادن هدايايي چون گل جشن بگيريم دسته ي گل به عنوان يك هديه ، بسيار هديه خوبي بوده و تنها اشكالي كه دارد نا ماندگاري آن مي باشد. به همين دليل براي هديه دادن ايده آل نمي باشد. هرچند با اين حقيقت آشنا هستيم اما هنوز افراد بسياري هستند كه هزينه ي زيادي را براي خريدن اين گلهايي كه حتي براي مدت طولاني ماندگاري ندارند ، مي پردازند.

بيشتر بخوانيد : بهترين زمان خريد طلا

بسياري از همسران خوش سليقه از آنجايي كه به فكر يك هديه ي مناسب براي همسر خود مي باشند، به اين نتيجه مي رسند كه بهتر است از حلقه هاي فلاور (flower ring)  براي اثبات همدلي خود استفاده نمايند. از آنجايي كه خانم ها به گل و جواهرات همانند آن ، علاقه ي بسياري دارند بدون شك بسيار خوشحال مي شوند.

از طرف ديگر خريد حلقه نامزدي، يكي از مهمترين خريدهاي ازدواج مي باشد و ارزش هر جواهري به نوع سنگ آن مي باشد.گران ترين سنگ و همچنين مرسوم ترين نوع سنگ در بين جواهرات، الماس مي باشد كه هر چه اندازه آن بزرگتر باشد، قيمت آن گران تر مي باشد.

از طرف ديگر حلقه فلاور (flower ring)  براي اين بسيار مورد علاقه قرار مي گيرد كه وقتي اين الماس ها در كنار هم قرار مي گيرند تلالو چشمگيري داشته و از بالا چون يك نگين بزرگ جلوه مي كند و مي توان گفت اين حلقه يكي از مقرون به صرفه ترين حلقه هاي ازدواج با جلوه بسيار زياد مي باشد.

منبع : https://www.kishtala.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۸:۱۸ توسط:netware موضوع:

اجرت ساخت طلا

پيشنهاد ما به شما اين است كه هنگام خريد طلا و جواهر، از طلافروش درباره ميزان اجرت ساخت و نحوه محاسبه آن بپرسيد، تا طلافروشان راحت‌تر بتوانند درباره ميزان اجرت ساخت محصولاتشان با شما صحبت كنند و قيمت نهايي را با شما در ميان بگذارند. در ادامه قصد داريم تا سراغ چگونگي حساب اجرت ساخت طلا برويم و به شما از نحوه محاسبه آن بگوييم. سازندگان و فروشندگان طلا اجرت ساخت طلا به سه روش انجام مي‌دهند كه تمام اين روش ها مورد تاييد اتحاديه است.

اجرت ساخت درصدي

اجرت ساخت برخي طلاها به صورت درصدي محاسبه مي‌شود و در اين حالت طلافروش به شما مقدار مشخصي درصد عنوان مي‌كند كه اين درصد را روي كل مبلغ طلا محاسبه مي‌كنند و آن به قيمت نهايي طلا اضافه مي‌كنند. به عنوان مثال ممكن است طلافروشي درصد اجرت ساخت را 20 درصد اعلام كند، كه 20 درصد كل مبلغ طلا را محاسبه مي‌كند و به قيمت نهايي اضافه مي‌كند.

در اين حالت افزايش و كاهش قيمت طلا در بازار روي ميزان اجرت ساخت تاثير مستقيم مي‌گذارد و با كاهش قيمت طلا، اجرت كمتر و با افزايش قيمت طلا، اجرت ساخت آن نيز افزايش مي‌يابد. اما نحوه محاسبه دقيق اجرت ساخت طلا در اين حالت درصدي به چه گونه است؟

فرض كنيد به طلافروشي مراجعه كرديد و قيمت يك گرم طلاي 18 عيار در آن روز 545,000 تومان است و اجرت طلايي كه شما انتخاب كرديد 20% درصد قيمت طلا است و قيمت نهايي آن به صورت زير محاسبه مي‌شود:

109,00 = %20 × 545,000

بيشتر بخوانيد : بهترين زمان خريد طلا

اجرت ساخت به تومان

اجرت ساخت طلا در برخي محصولات به تومان حساب مي‌شود و قيمت آن متغير است و طلا با طلا فرق مي‌كند. برخي اين نرخ را از 30000 تومان تا 10000 تومان اعلام مي‌كنند، كه خب اين نرخ بسته به نوع كار، تراشكاري و زماني كه مي‌برد متغير است. طلافروشان هنگام محاسبه قيمت نهايي طلا اين نرخ را به قيمت طلا خام اضافه مي‌كنند.

اجرت ساخت به تومان و درصد

در اين مورد، اجرت ساخت طلا هم به صورت درصدي و هم به تومان محاسبه مي‌شود. ممكن است طلافروش هم نرخ تومان به عنوان مثال 20000 تومان و هم درصد، به عنوان مثال 10 درصد را براي محاسبه اجرت ساخت استفاده كند.

در اين حالت ابتدا نرخ طلاي خام در ميزان درصد ضرب مي‌شود و بعد نرخ تومان اجرت به آن اضافه مي‌شود و قيمت طلا با اجرت ساخت اعلام مي‌شود. به عنوان مثال اگر قيمت خام طلا 545,000 تومان باشد، اجرت ساخت آن اينگونه محاسبه مي‌شود:

74,500= 20,000 + 54,500 = %10 × 545,000

طلا با اجرت بخريم يا بدون اجرت

هدف بسياري از افراد هنگام خريد طلا، تنها سرمايه گذاري است و دوست دارند طلا را براي آينده بخرند و داشته باشند و خيلي نوع طراحي و زيبايي براي آنها مهم نيست. براي اين افراد خريد طلا نو و با اجرت ساخت، شايد خيلي گزينه مناسبي نباشد و بهتر است سراغ گزينه‌هاي ديگري مانند طلاي دست دوم بروند.

طلاي كم اجرت

طلاي كم اجرت با طلاي دست دوم يك تفاوت دارد و آن هم اين است كه طلاي كم اجرت طلاي استفاده شده نيست. طلاي كم اجرت به دليل برخي مشكلاتي كه ممكن است هنگام ساخت و همچنين فروش براي آن به وجود مي‌آيد، نسبت به طلاي نو اجرت كمتري به آن تعلق مي‌گيرد و اين طلا، طلاي دست دوم نيست. خريد طلاي كم اجرت براي شما كه عاشق طلا هستيد و ظاهر آن خيلي براي شما مهم نيست، انتخاب خوبي است و مانند طلاي دست دوم مي تواند براي سرمايه گذاري گزينه عالي باشد.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۳:۲۳ توسط:netware موضوع:

نيم ست طلا با سرويس طلا چه فرقي دارد؟

ممكن است اين سوال براي شما نيز به وجود آمده باشد كه تفاوت نيم ست با سرويس طلا چيست؟ يا هر كدام چه مواردي دارند كه آنها را از هم متفاوت مي‌كند. حتي برخي افراد قبل از اينكه بخواهند بدانند كه سرويس طلاي عروس سفيد بخريم يا زرد، به دنبال جوانب مثبت و منفي نيم ست و سرويس طلا مي‌روند، تا خريد به صرفه و در عين حال خوبي داشته باشند.

در اين مقاله  از طلا فروشي آنلاين كيش طلا قصد داريم تا در مورد تفاوت نيم ست با سرويس طلا صحبت كنيم و به شما بگوييم كه هر كدام از چه اكسسوري‌هايي تشكيل شده‌اند. اما براي شروع حتما بايد تعريفي از هر كدام داشته باشيم تا راحت‌تر بتوانيم تفاوت اين دو را درك كنيم.

بيشتر بخوانيد : بهترين زمان خريد طلا

نيم ست طلا

نيم ست طلا را، با توجه به نامي كه دارد مي‌توانيم مجموعه‌اي كوچك‌تر از سرويس طلا بدانيم. هنگام خريد سرويس طلا با مجموعه‌اي كامل كه شامل دستبند، گردنبند و گوشواره مي‌شود رو به رو هستيم ، اما نيم ست معمولا يكي از اين موارد را ندارد و حتي در برخي موارد، دو مورد از اكسسوري‌هاي داخل سرويس طلا را ندارد.

معمولا افرادي كه به دنبال خريد نيم ست طلا ميٰ‌روند، به دنبال اين هستند كه خريد به صرفه‌تر داشته باشند و همچنين كالايي كه مي‌خرند به بزرگي سرويس طلا نباشد. نيم ست طلا و طرح‌هاي آن معمولا نسبت به سرويس طلا ظريف‌تر است و به همين خاطر، افرادي كه به دنبال خريد نيم ست طلا هستند سن كمتري نسبت به سرويس طلا دوستان دارند و هنگام خريد به دنبال طلاهاي ظريف هستند. حتي برخي افراد براي رسيدن به سوال چه سرويس طلايي براي دخترمان بخريم، تفاوت نيم ست با سرويس طلا را نيز بررسي مي‌كنند.

بيشتر بخوانيد : طلاي كم اجرت

سرويس طلا

سرويس طلا نيز با توجه به اسمي كه دارد، مجموعه‌اي كامل‌تر نسبت به نيم ست طلا به شمار مي‌آيد و معمولا در آن گردنبند، گوشواره، دستبند و انگشتر ديده مي‌شود كه اين كامل‌ترين نوع سرويس طلا مي‌باشد. اما با اين حال، اين موارد در انواع سرويس طلا متغير است و ممكن است در برخي انگشتر نباشد و در مدلي ديگر دستبند نباشد. اما بايد عنوان كنيم كه گردنبند و گوشواره جزء اصلي‌ترين موارد سرويس طلا هستند، كه امكان حذف شدن آنها از سرويس خيلي كم است.

معمولا در ساخت سرويس طلا از سنگ‌ها و نگين‌ها مرغوب و اصل استفاده مي‌شود، اما با اين حال سرويس طلا با نگين اتم نيز در ايران پرطرفدار است، چرا كه قيمت نگين اتم كمتر از برليان و ديگر موارد است. در هر دو به كار رفته طلا ۱۸ عيار است و به ندرت عيار بالاتر و پايين‌تر پيدا مي‌شود.

تفاوت نيم ست با سرويس طلا چيست؟

براي جمع بندي اگر بخواهيم بگوييم تفاوت نيم ست با سرويس طلا در چيست، بايد بگوييم كه اقلام موجود درد نيم ست طلا كمتر از سرويس طلاست و معمولا در نيم ست گردنبند و گوشواره وجود دارد كه گاهي نيز انگشتر نيز اضافه مي‌شود؛ اما در سرويس طلا تمام محصولاتي كه با طلا ساخته مي‌شود ديده مي‌شود.

سرويس طلا معمولا توسط افراد ميانسال مورد استفاده قرار مي‌گيرد و مكاني كه از آن استفاده مي‌شود مراسم‌هاي عروسي و مهماني‌هاي خاص است. اما نيم ست طلا معمولا توسط دختران جوان مورد استفاده قرار مي‌گيرد و مورد استفاده آن به صورت روزمره و دورهمي‌ها و مهماني‌هاي دوستانه و خانوادگي است.

بيشتر بخوانيد : خريد طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۷:۰۹ توسط:netware موضوع:

مرواريد با چه پايه جواهري بهتر است؟

مرواريد كه معمولاً با نام‌هايي مانند "سنگ قيمتي ارگانيك" يا "اشك ماه" نيز شناخته مي‌شود، به عنوان سنگي ارزشمند بر روي جواهرات گذاشته مي‌شود و ارزش آنها را دو چندان مي‌كند. بسياري از افراد بدون توجه به هزينه‌اي كه اين سنگ قيمتي دارد، از آن در جواهرات و پايه جواهر خود استفاده مي‌كنند و زيبايي و درخشش بسياري به پايه جواهر خود مي‌دهند. اگر به دنبال اين هستيد كه روي پايه جواهر خود مرواريد استفاده كنيد، بايد هنگام خريد پايه جواهر به اين دقت كنيد كه مرواريد با چه پايه جواهري بهتر است.

در ادامه با طلا فروشي اينترنتي  كيش طلا همراه باشيد تا شما را در اين باره راهنمايي كنيد.

بيشتر بخوانيد :

مرواريد چيست؟

مرواريد سنگي زيبا و قيمتي است كه از قرار گرفتن يك ماده تحريك كننده، معمولاً شن، درون صدف به وجود مي‌آيد. صدف براي محافظت از خود در برابر اين ماده، لايه‌هاي غشائي آزاد مي‌كند كه ماده‌اي مات هستند. اين نوع محافظت صدف از خود در برابر ماده‌اي مانند شن، به مرور زمان مرواريد را به وجود مي‌آورد.

اين روند طولاني مي‌تواند از شش ماه تا دو سال طول بكشد و به همين دليل است كه مرواريد طبيعي مي‌تواند هم گران و هم ارزشمند باشد. مرواريد هميشه به شكل گرد نيست و در انواع اشكال و رنگ‌ها وجود دارد.

انتخاب مرواريد براي پايه جواهر اگرچه برخي از مردم فكر مي‌كنند كه مرواريد تاريخ مصرف دارد و قديمي مي‌شود، اما اين درست نيست. اين سنگ قيمتي بسيار با ارزش است و مي‌توان از آن براي سال‌ها و دهه‌ها استفاده كرد و به هيچ عنوان نگران از مد افتادن آن نبود. شايد همه ما مرواريد را به شكل آن گردنبندهاي كلاسيك رشته‌اي ديديم و جواهرات مرواريد را به آن شكل مي‌شناسيم، اما اين طرز فكر اشتباه است. همان‌طور كه در مقاله نكات مهم هنگام خريد پايه جواهر گفتيم، مرواريد بر روي هر پايه جواهري مي‌تواند زيبايي خاصي داشته باشد و مي‌تواند گزينه‌ي عالي براي پايه جواهر باشد. در واقع، طراحان مد از مرواريد براي زرق و برق دادن به جواهرات استفاده مي‌كنند و آن را با مدل‌هاي مختلف نشان مي‌دهند.

تصميم گيري در مورد انتخاب سنگ براي پايه جواهر و همچنين انتخاب نوع پايه جواهر براي مرواريد، مي‌تواند تصميم دشواري باشد. احتمالاً رايج‌ترين نوع پايه جواهر كه مردم براي ست كردن با مرواريد به دنبال آن مي‌‌روند، گردنبند، آويز و سرويس است. سرويس‌هاي جواهر تقريبا براي همه نوع مرواريدي مناسب است، فقط بايد با توجه به طول، اندازه مرواريد استفاده شده و ميزان فضاي موجود براي قرار دادن مرواريد آن را چيدمان كنيد.

اگر گردنبند موجود در سرويس پايه جواهر داراي فضاي كمي براي قرار دادن مرواريد است، مي‌توانيد سراغ مرواريدهاي درشت‌تر برويد و همان تعداد كم مرواريد را در آن برجسته كنيد. حتي در برخي جواهرات مشاهده كرديم كه تنها از يك مرواريد به صورت تك استفاده شده است و آن را در پايه جواهرهايي قرار دادند كه گردنبند آن قسمتي مانند آويز دارد. فراموش نكنيد كه مي‌توانيد مرواريد را هم به شكل گرد و هم به اشكال مختلف استفاده كنيد، بنابراين مرواريدهاي اشكي نيز مي‌توانيد گزينه عالي براي سرويس هاي پايه جواهر باشند.

براي انگشتر پايه جواهر، بهتر است سراغ مدل‌هايي برويد كه تنها يك مرواريد و آن هم در مركز آن قرار بگيرد. تصوير بالا نمونه يك پايه جواهر زيبا است كه با مرواريد شيك و مجلل شده است.

استفاده از مرواريد در گوشواره و دستبند پايه جواهر نيز، بسيار رايج است. انتخاب پايه جواهر گوشواره براي مرواريد، به قدري زياد است كه به هيچ عنوان نمي‌توانيد خود را محدود به مدل‌هاي خاصي بكنيد. گوشواره‌هاي گرد، آويزي، ميخي و انواع مختلف گوشواره مي‌تواند به خوبي با مرواريد ست شوند و از بابت انتخاب پايه جواهر گوشواره براي مرواريد به هيچ عنوان مشكلي نخواهيد داشت.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۰:۳۷ توسط:netware موضوع: