جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

راهنماي خريد طلا دست دوم

خريد طلا دسته دوم يا طلاي كم اجرت يكي از راه‌هاي سرمايه گذاري در بازار طلا است.

از آنجايي كه تنها يكبار و در اولين فروش، اجرت به طلا تعلق ميگيرد، طلاي دست دوم طلايي است كه از اجرت طلاساز، معاف است و لذا قيمت آن از طلاي جديد با طرح روز كمتر خواهد بود.

درباره خريد طلاي دست دوم چند نكته مهم وجود دارد كه بايد بدانيد.

نكته اول اين است كه طلاي دست دوم طبق قانون اتحاديه طلاسازان بايد جمع آوري و آب شود تا مجدداً وارد چرخه ساخت طلا قرار بگيرد.

به استناد اين قانون، وقتي كسي طلاي خود را براي فروش به طلافروشي مي‌برد، آن طلا بايد به سبب مسائل بهداشتي و طبق قانون صنف، به قيمت وزن آن (با كسر اجرت از فاكتور) خريداري و براي آب شدن ارسال گردد.

اما حقيقت آن است كه نه تنها اين طلاها به خاطر قيمت پايين‌تر خود در بازار داد و ستد مي‌شوند؛ بلكه حتي شاهد آن هستيم كه بعضاً به عنوان طلايي دست اول مجدداً به مردم نيز عرضه مي‌گردند.

بنابراين هنگام خريد طلا بايد بسيار هشيار باشيد كه طلاي دست دوم را به جاي طلاي دست اول خريداري نكنيد.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

در اين زمينه بهتر است به قسمت قفل دستبند و گردنبند و خط و خش وارد شده به آن دقت كنيد؛ چرا كه بيشترين جايي كه امكان تشخيص آن وجود دارد در همين قسمت‌ها است.

امروزه خريد و فروش طلاي دست دوم به عنوان نوعي سرمايه گذاري در بازار طلا محسوب مي‌شود و بسياري از مردم براي فرار از اجرت طلاساز و به انتظار بالا رفتن قيمت طلا اقدام به خريد آن مي‌كنند.

در اين مورد بايد بگوييم كه راه‌هاي بهتر و پرسودتري براي سرمايه گذاري در طلا وجود دارد كه در ادامه به آن خواهيم پرداخت؛ اما اگر با همه اين‌ها قصد خريد طلا دست دوم را داريد، سعي كنيد كه آن را براي استفاده شخصي خود خريداري نكنيد.

همچنين سعي كنيد براي اطمينان بيشتر طلاي آب شده را جايگزين زيورآلات دست دوم كنيد كه نياز به پرداخت هزينه نگين و… نباشيد.

منبع : مجله طلا وجواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۱:۳۲ توسط:netware موضوع:

دليل جذابيت طلا چيست؟

سرمايه گذاران براي سرمايه گذاري معمولا چندين گزينه پيش رو دارند بازار سرمايه كه در آن مي توانند سهام يا اوراق قرضه دولتي و خصوصي را بخرند مي توانند در بانكها سپرده گذاري كنند و از قبل اين سپرده گذاري درصد سود ثابتي بگيرند مي توانند در مستغلات سرمايه گذاري كنند و از تفاوت قيمت سود گيري كنند.بسته به ريسك طلبي فرد گزينه هاي سرمايه گذاري متفاوت است.اما سرمايه گذاري با خريد طلا در چه شرايطي انجام مي شود.برخي اعتقاد دارند سرمايه گذاري روي طلا يك نوع سرمايه گذاري مرده است و فقط ارزش حفظ پول دارد اما برخي ديگر نظري متفاوتي دارند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلاي اينترنتي

آنچه مشخص است نگهداري طلا بازده مشخص و مطمئني ( نظير سود سپرده‌هاي بانكي يا اوراق قرضه ) به دنبال نخواهد داشت زيرا قيمت طلا در معرض نوسان است بنابراين وقتي يك سرمايه گذار تصميم مي گيرد دارايي خود را به طلا تبديل كند ريشه در دو نوع ذهنيت دارد يا تصور مي كند قيمت طلا در بازار افزايشي خواهد بود كه در اين  حالت با نوعي رفتار سفته بازارنه يا شرط بندي روبرو هستيم.حالت ديگر نوعي اطمينان خاطر است طلا دارايي امن است برخي سرمايه گذاران با هدف حفظ قدرت پول خود طلا مي خرند در كشورهايي كه تورم بالا دارند اين رفتار مي تواند زياد به چشم بخورد در اين حالت طلا به عنوان يك پناهگاه شناخته مي شود.زيرا  گزينه‌هايي (نظير خريد‌سهام ) به هرحال خطر از دست دادن اصل سرمايه را با خود دارند.اما طلا در بلند مدت بري از چنين خطري است.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۷:۴۳ توسط:netware موضوع:

رابطه قيمت طلا و دلار

قيمت دلار در بازار جهاني دو نقش دارد؛نقش عملياتي و نقش مبنايي.در حالت اول بسياري از كالاها و داد ستدها بر مبناي دلار انجام مي شود. در حالت دوم ممكن است كالا يا خدمت داد و ستد شده با ارزهاي ديگر انجام شود؛ اما مبناي قيمت گذاري دلار باشد.بنابراين دلار به واسطه اين دو نقش در اقتصاد جهان يكي از ارزهاي مسلط به حساب مي‌آيد.به همين واسطه نيز تقويت و تضعيف دلار مي‌تواند با برخي كالاها رابطه عكس داشته باشد.

يكي از كالاهايي كه دلار با آن رابطه معكوس دارد اونس طلا است.به اين حالت كه هر گاه دلار تقويت مي شود اونس تضعيف مي شود و عكس آن هر گاه دلار تضعيف مي شود قيمت اونس تقويت مي‌شود.براي اينكه اين رابطه به صورت ملموس‌تري درك شود؛ فرض كنيد در اقتصاد جهان فقط دو ارز دلار و يورو وجود دارد.در فرض دوم قيمت يك اونس طلا ۱۵۹۴ دلار و ۱۲۲۳ يورو در نظر گرفته مي‌شود و بالاخره در فرض سوم نرخ تبديل يا نرخ براي  يورو به دلار ۳۰۳/۱ (11/1) در نظر گرفته شود.

در اين حالت خريداران آمريكايي براي خريد هر اونس طلا  ۱۵۹۴ دلار مي بپردازند در مقابل اروپايي‌ها نيز ۱۲۲۳ (1434) يورو بابت خريد و فروش هر اونس طلا رد و بدل مي كنند.حال به هر دليل ارزش برابري يورو به دلار از ۳۰۳/۱ دلار به ۴/۱  افزايش يابد.يعني براي هر يك يورو يك دلار و چهار سنت پرداخت شود

در اين حالت اگر قيمت طلا در سطح۱۵۹۴ دلار تثبيت شود، قيمت طلا براي دارندگان يورو كه با دارندگان دلار معامله مي‌كنند به ۱۱۳۸ يورو تنزل پيدا خواهد كرد. براي امتحان مي توانيد نرخ دلاري طلا را بر نرخ برابري يورو به دلار تقسيم كنيد تا تفاوت ها را به صورت ملموس تري دريابيد. در اين حالت، تعادل خريد و فروش ميان صاحبان يورو و دلار از بين مي رود زيرا فروشندگان طلا در حوزه يورو علاقه كمتري به فروش طلاي خود  به قيمت ۱۵۹۴ دلار خواهند داشت زيرا يورو كمتري از اين فروش عايد آنها خواهد شد در مقابل خريداران طلا در حوزه يورو علاقه بيشتري دارند كه طلاي با قيمت ۱۵۹۴ دلار را بر مبناي يورو خريداري كنند زيرا مي توانند يورو كمتري بپردازند اما طلاي بيشتري صاحب شوند.

در اين وضعيت بنابراين با پيشي گرفتن تقاضا از عرضه، بايد قيمت طلا به يورو بيشتر از ۱۱۳۸ يورو بشود. اگر قرار باشد كه قيمت طلا به يورو بيشتر از ۱۱۳۸ بشود، اجبارا با توجه به نرخ برابري ۴/۱، قيمت طلا به دلار بايد بيشتر از ۱۵۹۴ باشد. تضعيف دلار نسبت به يورو به دليل وجود دلار‌هاي بيشتر نسبت به يورو اتفاق مي‌افتد و چون دلار بيشتري براي خريد طلا وجود دارد، مي‌توان گفت كه تحت شرايط اين مثال، تعادل قيمتي براي طلا در قيمت ۱۷۱۲ دلار اتفاق خواهد افتاد.

رفرنس : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر

منبع : آزادي گلد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۲:۲۶ توسط:netware موضوع:

آيا خريد طلاي نو سرمايه‌گذاري موفقي است؟

حال كه به نحوه قيمت‌گذاري روي طلا آشنا شديم به اين نتيجه مي‌رسيم كه خريد هر طلايي نمي‌تواند سرمايه‌گذاري موفقي باشد به ويژه در كوتاه‌مدت، پس اگر قصد داريد روي خريد طلا سرمايه‌گذاري كنيد شما را به مطالعه اين بخش دعوت مي‌كنيم.

در ابتدا بايد گفت كه خريد طلا در هر شرايط و موقعيتي بهترين و امن‌ترين روش سرمايه‌گذاري در مقايسه با امور ديگر است، اين روش سرمايه‌گذاري نيز در بلندمدت سوددهي بيشتري خواهد داشت، اما سوال اينجا است كه اگر به قصد سرمايه‌گذاري طلا بخريم چه طلايي بهتر است؟ سكه، طلاي نو، طلاي دست دوم يا طلاي آب شده.

اگر بخواهيم مقايسه‌اي انجام دهيم بايد بگوييم كه در مقايسه ميان طلا و سكه، سكه در زمان فروش سوددهي بيشتري نصيب شما خواهد كرد، چرا كه براي سكه كارمزدي تعيين نمي‌شود.

در انتخاب ميان سكه و طلاي دست دوم يك فرضيه مطرح است، مثلا شما يك مدل انگشتر طلا دست دوم را براي خريد انتخاب مي‌كنيد اما اين ريسك وجود دارد كه طلاي انتخابي شما فاقد اصالت يا تقلبي باشد، اصولا  كارشناسان حوزه طلا معتقدند كه خريد طلاي دست دوم ريسك بالايي دارد و اين كار را پيشنهاد نمي‌كنند. بهترين گزينه در اين حالت خريد طلاي كم اجرت است.

خريد طلاي آب شده نيز يك راه بسيار پرسود براي سرمايه‌گذاري است اما به شرطي كه آن را از جاي مطمئن خريداري كنيد چرا كه تقلب و ناخالصي در اين شكل از خريد و فروش طلا بسيار زياد است.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۶:۴۶ توسط:netware موضوع:

پيش از خريد طلا بدانيد

قبل از خريد طلا لازم است بدانيد كه طلاي ۲۴ عيار طلاي خام و با ارزشترين طلا به حساب مي‌آيد. البته طلاي ۲۴ عيار براي زيورآلات مناسب نيست. اينكه مي‌گويند طلا عيار ۱۰ دارد بدين معناست كه اگر طلا به ۲۴ قسمت تقسيم شود، ۱۰ قسمت آن طلاي خالص بوده و ۱۴ قسمت ديگر آن فلز‌هاي ديگر از قبيل كربن، نقره، روي يا نيكل مي‌باشد.

طلا و جواهرات در ايران غالبا با طلاي ۱۸ عيار ساخته مي‌شوند. طبق تعاريف بالا يعني ۱۸ قسمت از آن طلاي خالص بوده و ۶ قسمت آن از فلزاتي ديگر ساخته شده است. پس نتيجه مي‌گيريم هرچقدر عيار طلا بالاتر باشد، آن طلا با ارزشتر و گرانتر خواهد بود.

كته ديگر كه لازم است بدانيد اين است كه تحت هيچ شرايطي نبايد فريب چيزي به اسم طلاي ۲۴ عيار را بخوريد. اين نوع طلا فقط به صورت شمش وجود دارد و به دليل نرم بودن قابل استفاده در ساخت زيورآلات نمي‌باشد. به همين خاطر طلاسازان مجبورند ميزاني از فلزات ديگر را به آن اضافه كنند تا قابل ساخت شود.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد انگشتر طلا

اصطلاحات مرتبط با طلا

مثقال: هر مثقال طلا برابر با ۶۰۸/ ۴ گرم است.

سوت: هر گرم طلا برابر با ۱۰۰۰ سوت است.

قيراط: هر قيراط طلا برابر با ۲۰۰ سوت مي‌باشد.

سكه ربع بهار آزادي: وزني برابر با ۰۳۲۲۵/ ۲ گرم با عيار ۹۰۰ دارد. (عيار ۲۲ هم خوانده مي‌شود)

سكه نيم بهار آزادي: وزني برابر با ۰۶۶۵ / ۴ گرم با عيار ۹۰۰ دارد.

سكه تمام بهار آزادي: وزني برابر با ۱۳۳ /۸ با عيار ۹۰۰ دارد.

اجرت: بابت هرگرم ساخت طلا شما بايد مبلغي را به عنوان اجرت به طلاساز بدهيد. اجرت طلا‌ها مي‌توانند متفاوت باشند و معمولا اجرت طلا‌ها با مدل‌هاي جديدتر بيشتر هستند.

مظنه يا قيمت طلا: قيمت روز طلا يا مظنه يا في هر سه معاني يكساني دارند. قيمت روز طلا معمولا توسط اتحاده اعلام مي‌شود. در ايران معمولا مظنه را براساس يك مثقال طلاي ۱۷ عيار عنوان مي‌كنند. البته قيمت يك گرم طلاي ۱۸ عيار آب شده نيز به عنوان مظنه استفاده مي‌گردد.

نشانه‌هاي هك شده روي طلا

معمولا نشانه‌هايي كه بيانگر عيار طلاي زيورآلات باشد روي قسمتي از طلا كه جلوي چشم نباشد، هك مي‌شوند. در ايران، چون طلاي ۱۸ عيار رايج است، شما بايد به دنبال عبارت ۱۸k روي طلاي خود باشيد. K در واقع بيانگر عيار طلا بوده و اول كلمه‌ي karat به معني عيار مي‌باشد.

البته اين امكان كه خودتان مطمئنا بتوانيد اصل يا تقلبي بودن طلايي را تشخيص دهيد، وجود ندارد. حتي برخي از طلافروشان خود معترف هستند كه با وجود گذراندن دوره‌هاي فني تشخيص طلا، باز هم گاهي دچار خطا در تشخيص مي‌شوند.

منبع : طلا فروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۲:۵۵ توسط:netware موضوع:

آيا خريد جواهر به صرفه است؟

طلا وسيله‌اي است كه در طول زمان ارزش خود را حفظ مي‌كند. حتي در بعضي مواقع، ارزش آن افزايش مي‌يابد و مي‌توانيد بعد از چند سال از خريد آن سود نيز بكنيد. اگر مي‌خواهيد بعداً پول نقد را داشته باشيد و در حال حاضر امكان نگه داشتن آن را نداريد، مي‌توانيد روي طلا و جواهرات قيمت بالاتر سرمايه گذاري كنيد.

بر اساس اعلام بانك مركزي جهان، سرمايه گذاري بر روي طلا در دسته بندي A سرمايه گذاري‌ها قرار مي‌گيرد. اين بدان معني است كه آنها آن را به عنوان يك سرمايه گذاري خوب به شدت توصيه مي‌كنند، زيرا ارزش آن با گذشت زمان يا با تورم كاهش نمي‌يابد.

مردم منطقه شرقي جهان مانند ما ايرانيان، هندي‌ها و چيني‌ها علاقه و ارادت خاصي به جواهرات و انواع طلا دارند. اين بخش از جهان مدت‌هاست كه به سرمايه گذاري در جواهر و طلا اعتقاد دارند و اين فلز گرانبها را مي‌خرند تا روزي در آينده از سود آن استفاده كنند

پس از سرمايه گذاري در املاك و مستغلات، سهام و اوراق قرضه، سومين سرمايه گذاري پر طرفدار سرمايه گذاري در جواهر و طلا به شمار مي‌آيد. نكته مثبت در مورد سرمايه گذاري روي طلا و جواهر و خريد سرويس طلا اين است كه به هيچ وجه شامل ماليات نمي‌شود. همچنين اين نوع سرمايه گذاري در هر زمان قابل تبديل به پول است و مي‌توانيد آن را در هر جاي دنيا با خود ببريد.

فقط بايد مراقب باشيد كه در فصولي كه قيمت جواهر و طلا بسيار بالا است و حالت حبابي دارد، سراغ خريد نرويد. اين زمان، همان زماني كه صفوف و هجوم مردم براي خريد بسيار زياد مي‌شود و به همين خاطر، قيمت در آن زمان قيمت واقعي نخواهد بود و حباب است.

فقط بايد مراقب باشيد كه در فصولي كه قيمت جواهر و طلا بسيار بالا است و حالت حبابي دارد، سراغ خريد نرويد. اين زمان، همان زماني كه صفوف و هجوم مردم براي خريد بسيار زياد مي‌شود و به همين خاطر، قيمت در آن زمان قيمت واقعي نخواهد بود و حباب است

خريد آنلاين طلا به اين صورت تنها تفاوتي كه با خريد طلاي دست دوم دارد اين است، كه از نظر كيفيت و ظاهر آن تميزتر و زيباتر است. براي كساني كه قصد استفاده از طلا و جواهر را ندارند، خريد طلاي دست دوم و كم اجرت مي‌تواند گزينه خوبي باشد و به راحتي به جواب سوال آيا طلاي دست دوم بخريم مي‌رسند. وقتي صحبت از فروش جواهر مي‌شود، شما متوجه كمي تفاوت قيمت با آن قيمتي كه خريديد مي‌شويد. به اين نكته حتما توجه كنيد كه جواهر و طلاي گران قيمت به معناي ارزشمند بودن آن نيست.

تصميم گيري براي سرمايه گذاري در طلا يك تعهد است. بايد قبل از هر كاري، همه چيز را بررسي كنيد. بايد خود جواهرات را بررسي كنيد. جواهرفروشي‌ها و طلافروشي‌هاي معتبر را شناسايي كنيد. ميزان بودجه خود را مشخص كنيد و ... .

بازده اين سرمايه زياد است و بايد در مورد بازدهي نيز بسيار تحقيق كنيد. شما همچنين بايد براي مديريت و حفظ اين سرمايه گذاري از نظر مالي آماده باشيد. جواهر و طلا برخلاف زماني كه پول را در بانك مي‌گذاريد، يك سرمايه گذاري فيزيكي و ملموس است. مي‌توانيد آن را نگه داريد و حتي از آن استفاده كنيد.

بيشتر از فكر كردن به سرمايه گذاري روي جواهر، شما بايد به نحوه و مكان نگهداري از اين فلز گرانبها فكر كنيد، جايي كه هيچ كس غير از شما نتواند به آن دسترسي داشته باشد.

شايد يكي از اصلي‌ترين نقاط ضعف اين نوع سرمايه گذاري اين است، كه در خانه بسيار خطرناك است و نمي‌توان جلوي دزديده شدن آن را گرفت. نگهداري جواهر در خانه باعث به وجود آمدن يك نوع شك دائمي و پارانويا مي‌شود.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۴:۱۰ توسط:netware موضوع:

چرا طلا و جواهر يك سرمايه گذاري خوب است؟

واضح‌ترين دليل براي خوب بودن خريد طلا و  سرمايه گذاري روي آن ، نوع جنسي است كه اين فلز دارد. جواهر به هيچ عنوان خراب نمي‌شوند و تا پايان عمر مانند روز اول باقي مي‌ماند. به همين دليل است كه شاهد اين هستيم كه طلا و جواهر در خانواده‌ها به صورت ارثي دست به دست مي‌چرخد و از مادربزرگ به نوه و نتيجه مي‌ر‌ٰسد.

با تغيير در اوضاع اقتصادي و مشكلات داخلي، طلا و جواهر تحت تأثير قيمت تورم يا تغييرات اقتصادي قرار نمي‌گيرند. اين بدان معني است كه جواهر و طلا هميشه ارزش خود را دارند و هر زمان مي‌توانيد آنها را به عنوان سرمايه بفروشيد و از پول آن استفاده كنيد.

بسياري از كساني كه تا به امروز طلا و جواهر داشتند شنيديم كه از سودي كه هنگام فروش داشتند، تعريف كردند و از آن راضي بودند. اگر در وسايل خود طلا و جواهر داريد و به پول آنها نياز داريد، مي‌توانيد در زماني كه قيمت طلا بسيار بالا است و به اصطلاح حباب است، آن را بفروشيد تا سود زيادي كسب كنيد.

بيشتر بخوانيد :

جوانب مثبت و منفي سرمايه گذاري در جواهر

جوانب مثبت

اين فلز در جهان ارزش دارد و مي‌توانيد به جاي پول نقد در مواقع سخت از آن استفاده كنيد.

اين يك سرمايه گذاري است كه مي‌توانيد آن را استفاده كنيد و همچنين با سود آن را بفروشيد.

جواهرات از طلا درست شدند كه فلز آن ماندگار است و زنگ نمي‌خورد.

هميشه مد است.

جوانب منفي

اين فلز گرانبها مشكل در مورد نگهداري دارد. براي نگه داشتن آنها بايد وسيله‌ي مناسب داشت و يا آن را در صندوق‌هاي امانات گذاشت كه خب هزينه‌بر هستند.

جواهر و طلا مانند ديگر سرمايه گذاري‌ها مانند طلا درآمد ماهانه براي شخص به همراه ندارد. جواهر فقط وسيله‌اي ارزشمند است كه از فروش آن مي‌توانيد سود كنيد.

وجود سنگ و نگين در جواهر باعث كاهش قيمت آن هنگام فروش مي‌شود و مانند طلاي خام سود ندارد.

اگر طلا را دست اول بخريد بايد هزينه اجرت ساخت بدهيد كه خب اين براي شما به صرفه نخواهد بود.

منبع : طلا فروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۲:۴۶ توسط:netware موضوع:

مزاياي خريد سكه

اگرچه بازار سكه و ارز هميشه مورد توجه بوده است، اما اين بازار با توجه به نوسانات و التهابات بازار بسيار تغيير پذير است. يكي از مهم‌ترين مواردي كه در بازار سكه تاثير مستقيم دارد، قيمت ارز در ايران است. در طي چند سال اخير شاهد بوديم كه با افزايش قيمت ارز و دلار در ايران، قيمت سكه تيز با افزايش بسياري همراه بوده است و اين موضوع، اين بازار را براي سرمايه گذاري بازاري پر ريسك كرده است.

با اين حال، بايد توجه داشته باشيد كه سرمايه گذاري روي طلا و سكه مي‌تواند اقتصاد كشور را دچار اختلال كند. در حالي كه در اقتصاد پويا سود سرمايه بايد از چرخش سرمايه در كارخانه‌ها ناشي شود، اين اقتصاد بيمار است كه سرمايه گذاري روي طلاي دست دوم و سكه را به يك سرمايه گذاري پرطرفدار تبديل كرده است.

بيشتر بخوانيد : خريد دستبند طلا

مزاياي خريد سكه شامل موارد زير مي‌شود:

قابليت نقد شدن بالا

سكه نيز مانند طلاي دست دوم به هيچ عنوان نفروخته باقي نمي‌ماند. خريد و فروش سكه در ايران به ميزاني افزايش پيدا كرده است، كه به راحتي مي‌توان در هر زمان آن را فروخت و تبديل به پول نقد كرد.

بازدهي بالا در سود

يكي از مهم‌ترين دلايلي كه باعث شده است مردم به خريد و فروش سكه روي آورند، اين است كه اين كالا به خوبي مي‌تواند ميزان بازدهي سود خوبي داشته باشد خريد سكه نياز به سرمايه ميلياردي ندارد و نيازي نيست هزينه خريد خانه را براي خريد سكه بگذاريد. شما مي‌توانيد با خريد سكه يك گرمي و ربع سكه، سرمايه گذاري خود را آغاز كنيد و به مرور زمان آن را افزايش دهيد.

تقلب كمتر در سكه‌هاي وكيوم شده

خريد سكه به صورت وكيوم شده و زير نظر بانك مركزي، مي‌تواند ميزان خريد سكه تقلبي را كاهش دهد و مطمئن باشيد كه كالايي كه مي‌خريد اصل است. اين مزيت نسبت به طلاي دست دوم، مزيت خوبي است و خيال خريدار را نسبت به آنچه مي‌خرد مطمئن مي‌كند. البته كه خريد طلاي دست دوم از جاي مطمئن هيچ‌گونه نگراني براي خريدار به وجود نمي‌آورد.

اما با اين حال، بازار سكه مانند ديگر بازارهاي سرمايه گذاري معايبي دارد كه شامل موارد زير مي‌شود:

نگهداري

نوسان بسيار

بازار سكه و قيمت آن ارتباط مستقيمي با نوسانات بازار ارز و طلا دارد. حتي قيمت سكه در بازار ايران تاثيرپذيري بسياري از شرايط سياسي و اقتصادي ايران و جهان دارد. بنابراين ريسك خريد سكه با توجه به ميزان بالاي تحولات در جهان بسيار بالاست و ممكن است با خبري قيمت آن كاهش پيدا كند.

محدوديت در خريد

خريد سكه برخلاف خريد طلا دست دوم با محدوديت مواجه است و شخصي كه قصد سرمايه گذاري دارد، نمي‌تواند به صورت يكباره و تعداد زياد سكه خريداري كند. اين در حالي است كه خريد طلاي دست دوم محدوديتي در خريد ندارد و مي‌توانيد مناسب بودجه‌اي كه داريد طلاي دست دوم خريداري كنيد.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۴:۲۸ توسط:netware موضوع:

آماده‌سازي براي فروش طلاي دست دوم

بسته به اينكه طلا و جواهر دست دومتان را كجا مي‌فروشيد، جلا دادن دوباره به آن مي‌تواند در به فروش رساندنش به قيمت مناسب، تفاوت بسيار زيادي ايجاد كند. گاهي اوقات تنها چيزي كه يك يادگاري قديمي و رنگ‌ورورفته نياز دارد، كمي تميزكاري است تا دوباره برق بزند.

پيشنهاد مي‌كنيم براي تميز كردن طلا و درخشش دوباره، از كمي آب گرم با مقداري مايع ظرف‌شويي استفاده كنيد. براي تميز كردن ملايم كالاي‌تان، از مسواكي با موهاي نرم استفاده كنيد (مسواك زبر ممكن است روي طلا يا برخي جواهرات ديگر خش بيندازد). بعد بگذاريد تا كاملا خشك شود. اگر قطعه جواهر نياز به پودر پاك‌كننده‌ي بيشتري دارد، خودتان هم مي‌توانيد با نمك، جوش شيرين و مايع‌ ظرف‌شويي مقداري تميز‌كننده‌ي جواهر خانگي درست كنيد.

براي بعضي اقلام، از يك حمام درست‌وحسابي با مواد تميزكننده دندان مصنوعي يا مقداري سركه، يا اسپري ويندِكس هم مي‌توان براي اين ترفند استفاده كرد.

اگر در مورد اينكه خودتان اين قطعه را تميز كنيد ۱۰۰ درصد مطمئن نيستيد، طلافروشان در بازار تهران تهران به شما توصيه مي‌كند از يك متخصص كمك بگيريد:

حتي بعضي از طلا و جواهرفروشان شايد به طور رايگان آن را تميز كنند. هشدار: تميز كردن نادرست مي‌تواند به جواهرات صدمه بزند و حتي خراب‌شان كند. اگر از روش تميز كردن جواهر يا گوهر اطمينان نداريد، اجازه بدهيد حرفه‌اي‌ها اين كار را انجام دهند. هرگز طلا و سنگ‌هاي قيمتي را با كلر تميز نكنيد.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

در تمام صنعت طلا و جواهر از محصولات تميزكننده مبتني بر آمونياك استفاده مي‌شود، اما اين محصولات مي‌تواند به برخي از سنگ‌هاي قيمتي آسيب برساند. امتحان‌شان كنيد تا ازشان اجتناب كنيد. بهترين نكته‌ي تميز كردن اين است كه با اطمينان بهترين تميزكننده‌ها را بشناسيد و براي جواهرات‌تان از آنها استفاده كنيد و اين كار را با دقت انجام دهيد.

اگر جنس‌تان نياز به تعمير دارد، باز هم بهترين كار سپردن اين كار به افراد حرفه‌اي است. اگر ندانيد داريد چه كار مي‌كنيد، ممكن است بعدا باعث خرابي جنس بشويد كه تاثير زيادي بر ارزش آن مي‌گذارد. اگر فقط به دنبال اين هستيد كه طلاي دست دوم خود را براي مصرف شخصي دوباره قابل‌استفاده كنيد، در هر صورت شما مختاريد. ولي اگر تصميم‌تان براي فروش آن جدي است، بگذاريد اول يك حرفه‌اي نگاهي به آن بيندازد.

منبع : https://www.asby.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۹:۲۲ توسط:netware موضوع:

اصالت طلا و جواهر دست دوم

خريد طلا و جواهر دست دوم يا به صورت آنلاين از طلا فروشي آنلاين  يا در طلافروشي‌ها بايد با ذهني باز، اما قلبي كنجكاو انجام شود. به عنوان يكي از بايدها و نبايدهاي خريد طلا، براي اينكه خريد مطمئني داشته باشيد و پول خود را در جاي درست خرج كنيد، بسيار مهم است كه اصالت كالا را قبل از نهايي شدن معامله بسنجيد تا از نااميدي بعد از خريد جلوگيري كنيد.

اگر تصميم داريد تا طلا و جواهر دست دوم را از دست بخريد، بايد خودتان اصالت طلا را بسنجيد. نحوه بررسي اصالت طلا و جواهر و تشخيص تقلب و اصل بودن آن به فاكتورهاي مختلفي بستگي دارد، از جمله:

كدهاي روي طلاي و جواهر – روي تمام طلا و جواهرها كدهايي وجود دارد كه آنها با توجه به عياري كه دارند فرق مي‌كند. به عنوان مثال ممكن است بر روي طلايي عدد 925 حك شده باشد كه اين عدد نشان مي‌دهد كه كالاي شما 92.5 درصد از طلاي خالص ساخته شده است.

·        برندها - بسياري از برندها نام خود را بر روي طلا و جواهر حك مي‌كنند، بنابراين هنگام خريد طلاي دست دوم برندهاي به دنبال اين باشيد. البته اين موضوع ممكن است در ميان برندهاي ايران خيلي مرسوم نباشد، اما در جهان و براي برندهاي بزرگ جهان اين كار عرف است.

·        تست آهنربا - براي بررسي اصل بودن طلاي خود، سعي كنيد آزمايش آهنربا را انجام دهيد. طلاي واقعي به آهنربا نمي‌چسبد. جواهرسازان از روش‌هاي علمي بيشتري مانند آزمايش اسيد يا XRF استفاده مي‌كنند، كه در آن با اشعه ايكس طلا و جواهر و اصل بودن آن را تشخيص مي‌دهند. اگر جواهر دست دوم مي‌خريد و روي آن الماس دارد مي‌توانيد در مقاله تشخيص تقلبي و اصل بودن الماس در خانه، از اصل بودن نگين‌هاي آن نيز مطمئن شويد.

·        فاكتور و شناسنامه – طلاي دست دوم نيز در طلافروشي‌ها با فاكتور خريد و فروش مي‌شود، بنابراين مي‌توانيد با مشاهده فاكتور و شناسنامه كالا از اصالت آن مطمئن شويد. البته اسنادي كه همراه با طلا و جواهر دست دوم است نيز مي‌تواند جعلي باشد، بنابراين بسيار مراقب باشيد! به دنبال اشتباهات املايي، متني يا چاپ مبهم يا دستور زبان بد در آنها باشيد.

·        خريد از طلافروشي معتبر - توصيه مي‌كنيم بررسي اصالت كالا را به دست افراد متخصص و با اعتبار بازار بسپاريد و سراغ طلا و جواهر دست دومي برويد كه ديگر نياز به بررسي اصالت آنها نباشد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۵:۲۰ توسط:netware موضوع: