جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

درباره قانون ماليات بر ارزش افزوده طلا در سال ۱۴۰۰ چه مي‌دانيد؟

قانون جديد ماليات بر ارزش افزوده طلا و حذف ماليات از اصل طلا هفته گذشته ابلاغ شد، ولي اجراي آن بر اساس اعلام سازمان مالياتي به شش ماه آينده موكول شد.

ماليات بر ارزش افزوده در واقع مبلغي اضافه بر قيمت طلاست كه خريدار هنگام خريد طلا بايد به فروشنده پرداخت كند و فروشنده هم موظف است آن را به  خزانه‌ي دولت واريز كند. يعني در واقع، فروشنده‌ي طلا در اين ميان فقط يك واسطه براي دريافت ماليات از مردم و پرداخت به دولت است.

حالا بر اساس قانون جديد ماليات بر ارزش افزوده  كه در روز ۱۲ تيرماه سال ۱۴۰۰ توسط رياست جمهوري ابلاغ  شده، «اصل» طلا از ماليات بر ارزش افزوده معاف شده و فقط از اجرت و سود مصنوعات طلا ماليات دريافت مي‌شود. البته اين قانون شرط و شروطي هم دارد. يعني فقط به شرطي اصل طلا از ماليات بر ارزش افزوده معاف است كه طلافروشان معاملات خود را در سامانه‌ي جامع سازمان امور مالياتي ثبت كند.

البته هنوز اين سامانه طراحي و ساخته نشده است و بسترهاي لازم براي اجراي اين قانون نيز مهيا نيست. «ابراهيم محمدولي» رئيس اتحاديه طلا، جواهر، نقره و سكه تهران نيز بر همين اساس گفته، زمان اجراي اين قانون براساس اعلام مسئولين سازمان امور مالياتي، دي ماه سال جاري خواهد بود. يعني اجرايي شدن اين قانون تا شش ماه آينده ممكن نيست. بنابراين تا آن زمان، معاملات طلا با همان قانون قبلي اجرا خواهند شد.

بيشتر بخوانيد :                              

قانون جديد ماليات بر ارزش افزوده طلا به نفع طلافروشان نيز هست

رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران در رابطه با تصويب اين قانون گفته، صنف طلا و جواهر از همه بيشتر براي حذف ماليات از اصل طلا مشتاق است. به اين دليل كه دريافت ۹ درصد ماليات بر ارزش افزوده از كل طلا، باعث شده تا قيمت تمام شده براي خريدار طلا بالا برود و به همان نسبت هم تقاضا براي خريد كاهش پيدا كند. اين امر ركود بي‌سابقه‌اي در صنف و صنعت طلا و جواهر ايجاد كرد و موجب تعطيلي بخش وسيعي از توليدكنندگان و فروشندگان اين حوزه شد.

بنابراين، اجرايي شدن اين قانون سرآغاز فصل جديد و مباركي براي رشد و ارتقاء صنعت كهن طلا و جواهر در كشور خواهد شد و زمينه توسعه و پيشرفت توليد و صادرات را به دنبال خواهد داشت. به اين دليل كه با اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده قيمت تمام شده كالا براي مردم كاهش پيدا مي‌كند و قيمت تمام شده كه كاهش پيدا كند، طبيعتاً جنس ارزان‌تر به دست مردم مي‌رسد و اين باعث رونق بازار و صنعت طلا و جواهر خواهد شد.

منبع : طلافروشي آنلاين آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۲:۵۹ توسط:netware موضوع:

انواع سكه طلا

ضرابخانه‌ي بانك مركزي ايران، هر سال انواع سكه طلا را ضرب و از طريق بانك‌هاي عامل يا صرافي‌هاي مجاز به بازار عرضه مي‌كند. اين سكه‌ها به صورت خرد يا عمده و به قيمت روز خريد طلا  مي‌شوند. اين سكه‌ها شامل موارد زير است:

تمام سكه بهار آزادي (طرح قديم)، سال ضرب ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۶ با عيار ۹۰۰ و وزن ۸.۱۳ گرمي

تمام سكه بهار آزادي (طرح جديد-امامي)، سال ضرب ۱۳۸۶ با عيار ۹۰۰ و وزن ۸.۱۳ گرمي

نيم سكه بهار آزادي (طرح قديم)، سال ضرب ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۶ با عيار ۹۰۰ و وزن ۴.۰۷ گرمي

ربع سكه بهار آزادي (طرح قديم)، سال ضرب ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۶ با عيار ۹۰۰ و وزن ۲.۰۳ گرمي

سكه يك گرمي بهار آزادي، سال ضرب ۱۳۹۰ به بعد با عيار ۹۰۰ و وزن ۱.۰۱ گرمي

بيشتر بخوانيد :                          

در بين انواع سكه‌هاي بهار آزادي، سكه‌ي يك گرمي از سال ۱۳۹۰ به بعد ضرب شده است. به همين دليل كمتر بين مردم شناخته شده. دليل اينكه بانك مركزي چنين سكه‌اي ضرب مي‌كند هم كاهش قدرت خريد مردم است. در سال‌هاي اخير بيشتر مردم براي هديه دادن به خريد سكه پارسيان روي آورده بودند. به همين خاطر، بانك مركزي تصميم گرفت تا سكه‌اي جديد ضرب كند كه عيار بيشتري نسبت به سكه پارسيان دارد (عيار سكه يك گرمي ۲۲ است در حالي كه عيار سكه‌ي پارسيان ۱۸ است.) تا به اين ترتيب، پاسخگوي نياز افرادي باشد كه خواهان سكه يك گرمي با قيمت مناسب‌ترو عيار بيشتر هستند.

بد نيست اشاره كنيم در قديم، يعني سال ۱۳۵۸ سكه‌ها پنج بهارآزادي نيز ضرب شدند كه ضرب آن‌ها محدود به همان سال است و پس از آن ديگر ضرب و وارد بازار نشدند.

از انواع سكه طلا بايد گفت كه دونيم بهار آزادي نيز بسيار ناياب است و در سال‌هاي كمي ضرب شده. حتي سكه‌هاي دونيم بهار آزادي سال ۱۳۸۷ از همه‌ي انواع سكه طلا كمياب‌تر است.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۲:۵۸ توسط:netware موضوع:

چطور از تغيير رنگ طلا سفيد جلوگيري كنيم؟

براي پيشگيري از از تغيير رنگ طلا سفيد بهترين و آسان‌ترين كار اين است كه حين انجام كارهايتان از آن ها استفاده نكنيد. مصنوعات طلاي سفيد به دليل داشتن روكش روديم، كمتر از ديگر مصنوعات طلا در برابر ضربه و ساييدگي مقاومت دارند. بنابراين در صورت كشيده شدن به سطوح يا ضربه ديدن، خيلي سريع روكششان از بين مي‌رود و رنگ خود را از دست مي‌دهند.

البته لازم نيست نگران باشيد. چون براي از بين بردن خطوخش‌هاي آن مي‌توانيد طلا سفيد را پوليش كنيد. اما حواستان باشد بيش از يكي يا دو بار در سال اين كار را انجام ندهيد؛ چون ممكن است با اين كار روكش روديم روي طلا سفيد با سرعت بيشتر و در زمان كوتاه‌تري از بين برود.

بيشتر بخوانيد : خريد گوشواره طلا

در صورت تغيير رنگ طلاي سفيد چه كنيم؟

واقعيت اين است كه تميز كردن طلا سفيد با نگهداري و مراقبت زياد هم ميسر نيست. چون علت زرد شدن طلا سفيد و كدر شدن آن از بين رفتن روكش روديوم آن به مرور زمان است. اما مي‌توانيد با آبكاري آن قطعه‌ي طلا را دوباره از نو درخشان و براق كنيد. براي اين كار كافي است آن را به يك طلاساز بدهيد تا طلا سفيد را با روديوم آبكاري كند.

البته آبكاري طلا سفيد با روديوم صرفاً به خاطر زيبايي و درخشش آن نيست. اين روكش باعث مي‌شود تا طلاي شما ضدحساسيت هم بشود. چون همانطور كه قبلاً هم گفتيم، يكي از فلزاتي كه در ساخت زيورآلات طلا سفيد استفاده مي‌شود نيكل است. بسياري از افراد هم به نيكل حساسيت دارند. چنانچه شما جز اين دسته از افراد هستيد، بهتر است به محض از بين رفتن روكش طلا سفيد، مجدد آن را با روديوم روكش كنيد. تا طلاي زرد پايه با پوست شما تماس مستقيم نداشته باشد و آلرژي ايجاد نكند.

پوليش كردن طلا و جواهرات روشي است كه به واسطه‌ي آن سطح طلاي سفيد صيقل داده مي‌شود و چنانچه خط و خشي داشته باشد برطرف مي‌شود. البته توجه داشته باشيد كه با هر بار پوليش كردن، يك لايه‌ي بسيار ظريف از سطح طلا تراشيده مي‌شود. خب، مي‌دانيم كه لايه سطحيِ طلاي سفيد همان روكش روديوم است كه وقتي طلا را پوليش مي‌كنيد، يعني روديوم را مي‌تراشيد. بنابراين، سفيدي طلا خيلي سريع‌تر از حالت عادي پاك مي‌شود و طلاي زرد از زير آن بيرون مي‌زند. بنابراين نبايد طلا را بيش از حد پوليش كنيد.

منبع : https://www.azadi.gold/

 

رفرنس

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۶:۴۷ توسط:netware موضوع:

نكات كلي درباره‌ي ست كردن مدل صورت با گوشواره

اگر نمي‌دانيد صورت شما چه فرمي دارد، يا نمي‌دانيد چه مدل گوشواره‌اي دوست داريد اما در عين حال مي‌خواهيد خوش‌تيپ و زيبا ديده شويد، توصيه مي‌كنيم سراغ گوشواره‌هاي ميخي الماس (با سنگ واقعي يا اتمي) برويد. مزيت اين گوشواره‌ها در اين است كه با هر تيپي از لباس‌هاي رسمي گرفته تا اسپرت و غيررسمي ست مي‌شوند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

به صورت كلي، اگر موهاي كوتاه داريد، چون هر گوشواره‌اي در گوش‌هايتان ديده مي‌شود خيلي فرقي نمي‌كند چه مدلي را انتخاب كنيد.

اما به كساني كه موهاي بلند دارند، توصيه مي‌كنيم آويزهاي بلند و گوشواره‌هاي سفيد و درخشاني انتخاب كنند كه برق آن از زير موهايشان ديده شود.

البته اگر قرار است موهاي بلند خود را در پشت سرتان جمع كنيد، فرقي ندارد چه مدل گوشواره‌اي انتخاب كنيد.

اگر موهاي بلوند و روشن داريد، بدون شك گوشواره طلاي زرد بسيار بهتر از طلاي سفيد يا پلاتين است.

برعكس، اگر موهاي تيره داريد بهتر است بدنبال خريد گوشواره‌هاي طلاي سفيد يا پلاتين باشيد.

اگر موهاي قرمز داريد، گوشواره طلا ي زرد گزينه بسيار خوبي است اما شك نكنيد كه رزگلد از آن هم بهتر است. گوشواره رزگلد چون از خانواده قرمز است، در زناني كه موهاي قرمز دارند جلوه بسيار بيشتري خواهد داشت.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۰:۵۸ توسط:netware موضوع:

نكاتي كه در مورد استفاده از دستبند مردانه خوب است بدانيد

نگاهي كوتاه به دستبند مردانه و اهميت آن در تيپ آقايان

دستبند طلاي مردانه در انواع مختلفي عرضه مي‌شود؛ از دستبند زنجيري ساده گرفته تا انواع دستبند سنگي، مهره‌اي، بافت، چرمي و … براي تعيين جنس دستبند بايد به سبك زندگي و تيپ و لباس‌هاي خود توجه كنيد. به طور مثال اگر تيپ كلاسيك و كاملاً مردانه داريد، دستبندهاي بافت براي شما مناسب نيست. چون اغلب اين دستبندها رنگارنگ هستند و براي تيپ‌هاي هنري، بوهمي و تيپ‌هاي اسپرت طراحي شده‌اند و با كت‌وشلوار چندان جلوه زيبايي نخواهند داشت. . براي تيپ كلاسيك بهتر است زيورآلات هم كلاسيك باشد مثلاً دستبند تماماً طلا براي چنين تيپي بهترين گزينه است.

بيشتر بخوانيد :خريد انگشتر طلا

توجه داشته باشيد كه راز تكميل خوش‌تيپي مردان با دستبند اين است كه اكسسوري‌ حتماً همرنگ لباس‌هايي باشد كه به تن دارند.

برخي از دستبندهاي مردانه در بازار موجود هستند كه مهره يا تزئيناتي از آنها آويزان شده است. سعي كنيد تا حد امكان سراغ اين تيپ از اكسسوري‌ها نرويد.

اگر ساعت مچي به دست داريد و نمي‌خواهيد با دستبند، نماي آن را شلوغ كنيد، عاقلانه‌ترين كار اين است كه دستبند را به دست ديگر خود ببنديد.

توجه داشته باشيد كه هنگام استفاده از دستبندهاي سنگي و مهره‌اي در كنار ساعت، حتماً مهره‌هاي آنها گرد و بدون زاويه باشد تا تيزي نداشته باشد و به سطح ساعت آسيبي نرسانند.

طلاهاي درشت و بزرگ و زيورآلاتي كه جلب توجه مي‌كنند براي افراد جسور مناسب است.

هنگام خريد دستبند طلا مردانه توجه داشته باشيد كه دستبندهاي مردانه ساده براي آقاياني مناسب است كه شخصيت آرام و محافظه‌كار دارند.

هميشه دستبند و ساعت خود را از زير آستين بيرون بياوريد تا ديده شود.

منبع : آزادي گلد

رفرني : طلا فروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۴:۱۹ توسط:netware موضوع:

همه آنچه كه بايد درباره طلاي سفيد بدانيد

به طور قطع يكي از به يادماندني ترين شركت هاي ساخت جواهر، تيفاني است كه تاريخ تأسيس آن به سال ۱۸۳۷ بر مي گردد. يعني زمانيكه چارلز لوئيس تيفاني ۲۵ ساله به همراه دوستش جان بي يانگ يك فروشگاه زيورآلاتي كوچك در خياباني واقع در شهر نيويورك البته با كمك يك هزار دلاري پدر چارلز راه اندازي كردند.

اولين مؤسس يعني چارلز لوئيس تيفاني اولين فروشگاه خود را در خيابان برادوي در نيويورك با كمك هزينه يك هزار دلاري پدرش تأسيس كرد. به سبب موقعيت مكاني كه اين فروشگاه داشت، به زودي مورد توجه بانوان ثروتمند آمريكايي قرار گرفت. بانواني كه به دنبال سبك هاي جديد جواهرات امريكايي يا سبك هاي زمان ويكتوريا بودند.

تيفاني در سال 1837 توسط چارلز لوئيس تيفاني 25 ساله و جان بي يانگ تأسيس شد و به همين دليل تا مدت‌ها پيش نام اين برند با عنوان تيفاني اند يانگ شناخته مي‌شد. در شروع كار پدر لوئيس تيفاني با پيش‌پرداخت 1000 دلار به راه‌اندازي اين كمپاني كمك كرد. تيفاني در ابتداي مسير، در حوزه “لوازم‌التحرير و كالاهاي فانتزي” شروع به فعاليت كرد و پس‌ازآن بود كه در دهه 1840 به سراغ توليد و طراحي جواهرات رفت.

زودتر از چيزي كه انتظار داشتند نام برند جواهرات تيفاني در سراسر آمريكا پيچيد! علت هم چيزي جز طراحي‌هاي ساده اين برند نبود! مديران كمپاني تيفاني اند كو معتقد بودند كه سادگي رمز پيشرفتشان است، آن‌ها جهان طبيعي را منبع اصلي الهام خود در طراحي‌هاي مي‌دانستند و سعي بر اين داشتند تا با حفظ سادگي در طرح‌ها بيشترين هماهنگي را با جهان هستي و طبيعت داشته باشند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي جامع خريد طلا

سرانجام از دهه 1840 تا 1880 رخ داد اتفاقات محدود اما بزرگي باعث شدند كه برند جواهرات تيفاني اند كو بيش‌ازپيش محبوب و مشهور شود. براي مثال در سال ۱۸۶۱، آبراهام لينكلن، ساخت جامي از طلا را به شركت تيفاني سپرد كه قرار بود براي مراسم تحليف رياست‌جمهوري از آن رونمايي شود. تيفاني وظيفه خودش را به بهترين شكل به سرانجام رساند و اين اتفاق به نقطه عطفي در فعاليت او تبديل شد. پس از اين رخ داد تيفاني به محبوب‌ترين برند جواهرات براي همسر رئيس‌جمهور آمريكا تبديل شد.

يكي ديگر از اتفاقاتي كه به شنيده شدن هرچه بيشتر نام تيفاني كمك كرد خريداري بزرگ‌ترين و مرغوب‌ترين الماس زردرنگ جهان توسط اين كمپاني بود. در سال 1878 چارلز لوئيس تيفاني بزرگ‌ترين و بهترين الماس زرد جهان را خريداري كرد. اين خبري بود كه مانند بمب در سرتاسر جهان پيچيد! اين الماس با قيراط 287.42 به نام “الماس تيفاني” نام‌گذاري شد.

هفت سال پس از اين اتفاق برند تيفاني اند كو اين افتخار را به دست آورد كه براي دومين بار «نشان بزرگ ايالات‌متحده آمريكا» را طراحي كند. تمام اين اتفاقات دست به دست هم دادند تا برند تيفاني به سرعت در رده گران‌قيمت‌ترين و معروف‌ترين برندهاي جهاني قرار گيرد. البته كه كيفيت و طراحي منحصربه‌فرد محصولات اين برند هم در ارزشمندي آن بي‌تأثير نبودند.

چرخه توليد تيفاني تنها به جواهرات محدود نمي‌شود. اين كمپاني بزرگ محصولات لوكس متعددي را به چرخه توليد خود وارد كرده است؛ اما مي‌توان گفت كه شهرت هيچ ‌يك از محصولات تيفاني به اندازه شهرت آن در طراحي، ساخت و فروش طلا و جواهراتش نيست.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۱:۴۷ توسط:netware موضوع:

انواع روش هاي سرمايه گذاري در طلا و سكه چيست؟

امروزه روش هاي مختلفي براي سرمايه گذاري در طلا وجود دارد كه شناخته شده ترين آن طلاي فيزيكي است، مابقي اين روش ها عبارتند از:

صندوق هاي سرمايه گذاري در طلا

گواهي سپرده سكه در بورس كالا

در ايران قراردادهاي آتي نيز قبلا فعال بوده كه با توجه به اين كه در حال حاضر امكان آن فراهم نيست، به اين موضوع نخواهيم پرداخت، ضمنا فعاليت در بازار فاركس نيز مي تواند شما را از نوسانات نرخ جهاني طلا بهره مند كند كه در اين مقاله موضوع بحث ابزارهاي داخلي خواهد بود.

۱- خريد فيزيكي طلا و سكه

خريد طلا و سكه از ديرباز از مرسوم ترين روش هاي سرمايه گذاري در اين فلز گران بها بوده است، در ايران انواع مختلف سكه اعم از سكه‌هاي گرمي، ربع، نيم، تمام و… در دسترس است و متداول ترين عيار طلا نيز، طلاي ۱۸ عيار است. در هنگام ورود به اين سرمايه گذاري توجه داشته باشيد كه سكه در ايران ممكن است با حباب قيمتي روبرو باشد.

۲- گواهي سپرده طلا

نوع ديگري از سرمايه گذاري در اين دسته از دارايي، گواهي سپرده طلاست، در دست داشتن گواهي سپرده دقيقا عين داشتن خود دارايي است كه با در دست داشتن آن و مراجعه به انبارهاي كالايي مي توانيد آن را دريافت كنيد. گواهي سپرده كالايي ورقه بهاداري است كه مويد مالكيت دارنده آن بر مقدار معيني كالاي سپرده شده به انبار است و پشتوانه آن قبض انبار صادر شده توسط انباردار است.

هر نماد گواهي سپرده سكه يك تاريخ سررسيد دارد. خريدار هم مي‌تواند بعد از خريد سكه، آن را تحويل بگيرد و هم مي‌تواند اين اوراق را تا سررسيد نگهداري كند.

پس از تعطيل شدن معاملات آتي سكه در بورس كالا، در حال حاضر معاملات ثانويه گواهي سپرده سكه در بورس اوراق بهادار انجام مي ‌شود. هدف از راه‌ اندازي اين ابزار، شفافيت و كشف قيمت رسمي سكه و همچنين تنوع بخشي به سبد ابزارهاي مالي بوده است.

درواقع اين گواهي ورقه بهاداري است كه نشان دهنده مالكيت روي دارايي است. دارايي ها نيز در انبارها قرار دارند. براي مثال بانك رفاه كارگران براي سكه طلا انبار دارد.

لازم به ذكر است كه اگر مي خواهيد از اين روش اقدام به سرمايه گذاري كنيد نيازمند كد بورسي خواهيد بود. نحوه خريد اوراق نيز همانند سهام است. هر ۱۰ ورقه گواهي سپرده معادل ۱ سكه تمام بهار آزادي مي باشد. اين معامله هزينه كارشناسي، ارزيابي و انبارداري دارد و كارمزد معاملات نيز درصدي از مبلغ معامله است.

بيشتر بخوانيد :

۳- صندوق هاي سرمايه گذاري مبتني بر طلا

صندوق‌هاي سرمايه گذاري بر مبناي دارايي‌هايي كه روي آن ها سرمايه گذاري مي كنند دسته بندي مي شوند. صندوق كالايي قابل معامله (ETC) يكي از ابزارهاي مالي نوين هستند كه به سرمايه گذاران اين امكان را مي دهند كه به جاي خريد و نگهداري كالاي مورد نظر و تحمل هزينه‌هاي حمل و نقل، انبارداري و خسارت‌هاي احتمالي آن، اوراق اين صندوق ها را خريداري نمايند. با خريد اين اوراق، سرمايه گذار در عين داشتن مالكيت كالاي مورد نظر، مسئوليت نگهداري از آن كالا را بر عهده ندارد.

عمده دارايي‌هاي اين نوع از صندوق ها گواهي‌هاي سپرده هستند، به بيان ساده طلا و سكه ماهيت سرمايه گذاري اين صندوق ها را تشكيل مي دهد و اگر قصد سرمايه گذاري در اين دسته از دارايي را داريد، اين صندوق ها نيز شما را از تغييرات نرخ اين بازار بهره مند مي كند.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۲:۱۴ توسط:netware موضوع:

انواع دستبند طلا مردانه

استفاده از يك دستبند مردانه در بين سلبريتي‌هاي خارجي، يك امر عادي است، اما مردان ايراني همچنان در مورد دستبند طلا و مدل‌هاي مختلف آن، اطلاعات كافي ندارند. اما فارغ از اين موارد، انتخاب دستبند، بسته به سليقه و نوع استايل فرد متفاوت است. به همين دليل در توليد دستبند مردانه از مواد و متريال‌هاي مختلف استقاده مي‌شود. پركاربردترين آنها مدل‌هاي تمام زنجير، پلاك طلا در كنار چرم، مهره و بافت است. در ادامه اين مدل‌ها را معرفي كرده‌ايم.

دستبند مردانه زنجيري طلا

اگر استايل شما رسمي است و بيشتر از كت و شلوار استفاده مي‌كنيد، دستبندهاي تمام زنجير به شما پيشنهاد مي‌شود. اگر قصد داريد در كنار ساعت از دستبندهاي زنجيري استفاده كنيد، بهتر است اين دستبندها، ظريف و نازك باشند. يه طور كلي، براي يك مرد، مقاومت يك دستبند مي‌تواند مهم تر از زيبايي آن باشد. چون زيبايي بدون استحكام، به راحتي از بين مي‌رود. مردها در طول روز، بيشتر با دست‌هاي خود كار دارند. حتي اگر قرار است در يك مهماني آن را دست كنيد، بهتر است حواستان به اين موضوع ساده باشد.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

دستبند چرم مردانه با پلاك طلا

يك دستبند چرم كه پلاكي از طلا داشته باشد، گزينه مناسب و ايده‌الي براي خريد دستبند مردانه است. طلاي استفاده شده در اين دستبندها، طرح متفاوتي خواهد داشت و مانند زنجيرهاي معمولي، صرفاً يك زيورآلات طلايي نيست. خلاقيت در طراحي مدل‌هاي مختلف اين دستبند، باعث شده كه زيبايي و شيك بودن را با هم داشته باشيد.

به طور كلي، متداول ترين نوع دستبندهاي مردانه تلفيق چرم و طلا است. اين مدل از دستبندها بيشتر مناسب استايل اسپرت و استفاده روزمره هستند. امكان سفارشي سازي در ساخت اين دستبندها نيز وجود دارد. چرا كه انتخاب رنگ، مدل و جنس چرم همچنين طرح، عيار و وزن پلاك طلا امكان‌پذير است.

دستبند بافت مردانه

طراحي دستبندهاي بافت شبيه به دستبندهاي چرم است و فقط به جاي چرم از نوعي نخ بافت استفاده مي‌شود. به اين خاطر كه در آن ها هم از مهره‌ها يا پلاك طلااستفاده مي‌شود. طرفداران دستبندهاي بافت، پسران و مردهاي جوان و كم سن هستند. رنگ، مدل و نوع بافت اين دستبندها قابل انتخاب است بنابراين مي‌توان آنها را به صورت سفارشي ساخت.

دستبند مهره و طلاي مردانه

سنگ‌ها و مهره‌ها عموماً خواص خاص خود را دارند. به همين دليل بعضي از افراد براي استفاده از انرژي‌هاي آنها و جذب سلامتي روحي و جسمي دوست دارند از اين نوع از دستبندها استفاده كنند. در واقع با خريد اين دستبندها فرد با يك تير دو نشان مي‌زند و در كنار استفاده از طلا از خاصيت اين نوع سنگ‌ها نيز بهره‌مند مي‌شود.

منبع : https://www.azadi.gold/

 

رفرنس : https://www.azadi.gold/shop/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۵:۲۸ توسط:netware موضوع:

خواص و ويژگي‌هاي طلاي سفيد

ويژگي‌هاي طلاي سفيد به ميزان فلزهاي به‌كاررفته در آن بستگي دارد. به طور مثال، آلياژ نيكليِ طلاي سفيد، سنگين و بسيار محكم است و براي درست كردن حلقه و زنجير كاربرد دارد. اين در حالي‌است‌كه آلياژ پالاديمي طلاي سفيد نرم و قابل انعطاف است و در نتيجه براي توليد جواهرات با نگين‌هاي ظريف مورداستفاده قرار مي‌گيرد.

كاربردهاي طلاي سفيد

بيشترين كاربرد طلاي سفيد براي ساخت جواهرات و حلقه‌هاي نامزدي و ازدواج است. چون اين رنگ از طلا با انواع رنگ‌هاي سنگ‌هاي قيمتي ست مي‌شود. به طور مثال، سنگ الماس روي طلاي سفيد خيلي بيشتر و بهتر خود را نشان مي‌دهد تا روي طلاي زرد يا رزگلد. به همين خاطر از اين آلياژ طلا براي انواع سرويس و حلقه‌هاي ازدواج استفاده مي‌كنند. طلاي سفيد به طور كلي محبوب‌تر از طلاي زرد است.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

عيار طلاي سفيد چند است؟

بالاترين عيار طلاي سفيد موجود در ايران ۱۸ است. عيار ۱۸ از ۲۴ (۷۵۰ از ۱۰۰۰) يعني ۱۸ قسمت طلا و ۶ قسمت فلزات ديگر تشكيل دهنده آلياژ طلاي سفيد هستند. البته طلاي سفيد با عيارهاي ۱۴ و ۱۲ نيز در بازارهاي جهاني (غير از ايران) موجود است. اين طلاها جنس محكم‌تر، جلاي كمتر و قيمت پايين‌تري نسبت به طلاي سفيد ۱۸ عيار دارند. اما بايد بدانيد كه در ايران خريد و فروش طلاي زير ۱۸ عيار قانوني نيست.

قيمت طلاي سفيد چقدر است؟

قيمت طلاي سفيد با طلاي زرد فرقي ندارد. در واقع، رنگ طلا در قيمت و ارزش آن تاثيري ندارد، بلكه اين عيار طلاست كه ارزش آن را مشخص مي‌كند. يعني قيمت يك قطعه طلاي سفيد ۱۸ عيار با همان قطعه طلاي زرد ۱۸ عيار با هم برابر است. ارزش گذاري انواع مختلف طلا به رنگ آن بستگي ندارد، بلكه وابسته به عيار طلاست.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۲:۴۳ توسط:netware موضوع:

تفاوت‌هاي عمدة طلاي ماشيني و دست‌ساز

حالا كه تفاوت طلاآلات ماشيني و دست‌ساز را از نظر نوع ساخت با هم مرور كرديم، در ادامه به بيان تفاوت‌هاي كلّيِ اين دو مي‌پردازيم:

ميزان توليد:

واضح است كه ميزان توليد طلاي دست‌ساز با طلايي كه ماشين توليد مي‌كند برابر نيست؛ بسته به نوع مدل ساختن يك وسيلة زينتي با دست، ممكن است روزها و يا حتّي هفته‌ها طول بكشد در حالي‌كه دستگاه مي‌تواند در يك روز تعداد زيادي از اين زيورآلات را به شما تحويل دهد. با اين حساب بيشتر زيورهاي موجود در طلافروشي‌ها ماشين‌ساز هستند.

بايد در نظر داشت كه در سفارش‌هاي انبوه و يا سري‌سازي‌ها نمي‌توانيد روي ساخته‌هاي دست حساب كنيد و براي صرفه‌جويي در زمان و هزينه حتما مجبوريد اين كار را به ماشين‌ها بسپاريد.

قيمت يا اجرت ساخت:

در بعضي موارد بسته به زحمتي كه روي طلاهاي ساخته شده با دست كشيده مي‌شود، قيمت آن در بازار بالاتر از ماشيني‌هاست. طبيعي است كه هنرمندان اين عرصه براي ساخت اين زيورآلات زيبا دستمزد بيشتري مي‌گيرند،

البته اين مربوط به طرح‌هاي خاص و بسيار پُر كار و سنگين است كه زمان زيادي را براي ساخت نياز دارند و يا سنگ‌هاي قيمتي روي آنها كار شده است.

امّا در مدل‌هاي سبك كارهاي ماشيني اگر متعلق به برند خاصي باشند ممكن است قيمت آنها از مدل مشابه دست‌ساز بيشتر باشد. به طور معمول در بازار كارهاي ساختة دست قيمت پايين‌تري دارند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

مزايا و معايب طلاي دست ساز و ماشيني

– يكي از بارزترين مزاياي طلاي ماشيني نسبت به طلاي دست‌ساز اين است كه ساخت محكم‌تر و قابل اعتمادتري دارند. به اين خاطر كه اين جواهرات قرار است در فروشگاه‌هاي مختلف عرضه شوند، بنابراين لازم است كه استانداردهاي ويژه‌اي در ساختشان رعايت شود. همه جواهرات ماشيني بايد بر اساس اصول واحدي ساخته شوند. اما طلاي دست‌ساز اين اجبار را ندارد. بنابراين، ممكن است تكه‌اي از طلا بشكند، يا گم شود و حتي در طول زمان بافت و قفل‌هاي آن از كار بيفتند. در ساخت طلاهاي ماشيني همچنين از مواد سخت‌تري نيز استفاده مي‌شود كه دوام و پايداري محصول تضمين شود.

– بايد بدانيد كه دستگاه در هر روز مي‌تواند تعداد زيادي قطعات طلا توليد كند. اما براي ساخت طلاي دست‌ساز به چندين روز و حتي در برخي موارد به چندين ماه ها زمان نياز است. در نتيجه در ساخت طلاي ماشيني در وقت صرفه‌جويي مي‌شود و سرعت توليد آن بيشتر است.

– اجرت ساخت طلا با زحمت و مدت زماني است كه براي ساخت آن صرف شده رابطه مستقيمي دارد. پس قطعاً طلاي دست ساز از قيمت بالاتري نسبت به طلاي ماشيني برخوردار است.

– هر چه طراحي يك اثر پيچيده‌تر باشد و سنگ‌هاي قيمتي بيشتري در آن به كار رفته باشد احتمال ساخت آن توسط ماشين كمتر است.

– از نظر كيفيت بايد بدانيد كه اصولاً طلاهاي دست ساز نسبت به طلاي ماشيني از كيفيت بيشتري برخوردار هستند.

منبع : https://www.asby.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۶:۳۵ توسط:netware موضوع: