جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي متحرك و زود بازده

ارتودنسي يكي از شيوه هاي درمان ناهنجاري هاي دنداني است كه طرفداران بسيار زيادي دارد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا به طور مختصر راجع به دو نوع از انواع ارتودنسي يعني ارتودنسي متحرك و ارتودنسي زودبازده با شما عزيزان سخن بگوييم. با ما همراه باشيد تا اطلاعات خوبي را در اختيارتان قرار دهيم.

ارتودنسي زود بازده چيست؟

يكي از راه ها اصلاح بدفرمي هاي دهان و دندان ها، انجام ارتودنسي دندان است. در صورتي كه شما مايل به درمان ناهنجاري فك و دندان هاي خود از طريق انجام ارتودنسي باشيد، ممكن است بخواهيد اين كار را با كمك روش هايي كه زودتر به نتيجه مي رسند، انجام دهيد..

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي نامرئي اينجا كليك كنيد.

علاوه بر تاثيري كه دندان هاي مرتب و منظم بر زيبايي ظاهري و طرح لبخند شما دارد، همچنين مي تواند باعث ارتقا سطح بهداشت و سلامت دهان و دندان هاي شما شود. اگر دندان هاي شما مرتب بوده و در يك رديف منظم قرار داشته باشند، شما مي توانيد به راحتي تمام قسمت هاي سطحي دندان هاي خود را مسواك بزنيد و به راحتي نخ دندان بكشيد؛ در نتيجه موقعيت مناسبي براي رشد باكتري ها در محيط دهان فراهم نمي شود و از پوسيدگي و خراب شدن دندان ها جلوگيري مي شود.

راجع به ارتودنسي كامل نيز بيشتر بدانيد.

ارتودنسي متحرك چيست؟

تفاوت ارتودنسي متحرك نسبت به ثابت از اسم آن پيداست. ارتودنسي ثابت به دندان شما مي‌چسبد، در حالي كه ارتودنسي متحرك را مي‌توانيد از دهان خارج كنيد. بسياري از روش‌هاي ارتودنسي مراحل مختلفي دارند، بنابراين ترجيح داده مي‌شود از اين مدل براي درمان استفاده شود و اين روش درماني مي‌تواند بسيار مفيدتر واقع شود. معمولا وقتي مي‌خواهند فك‌ها را درمان كنند از ارتودنسي متحرك استفاده مي‌شود و براي درمان ناهنجاري دندان از ارتودنسي ثابت استفاده مي‌كنند. چند مدل مختلف ارتودنسي متحرك وجود دارد كه در ادامه درباره آن‌ها توضيح خواهيم داد.

همانطور كه گفته شد ارتودنسي متحرك روشي محبوب در درمان ناهنجاري‌هاي دهاني است، اما فرد نمي‌تواند خودش نوع درمان را انتخاب كند. معمولا دكتر ارتودسني نسبت به نوع ناهنجاري مدل ارتودنسي را انتخاب مي‌كند. انواع ارتودنسي متحرك به شرح زير است:

  • اينويزالاين يا ارتودنسي شفاف
  • نگهدارنده‌ها
  • تنظيم كننده فضاي دندان‌ها
  • گسترش دهنده كامي

درمورد مراقبت از ارتودنسي سنتي بيشتر بدانيد.

ارتودنسي پيشگيرانه

درمواردي دندانپزشك تنها دندان هاي كودك شما را معاينه كرده و از روش ها و دستگاه هايي براي متوقف كردن پيشرفت مشكلات و ناهنجاري هاي دهان و دندان هاي او جلوگيري مي كند تا زمان مناسب براي انجام ارتودنسي فرا برسد. به علاوه اصلاح مشكلات و ناهنجاري هاي مربوط به فك، دهان و دندان ها، در كودكان راحت تر و با سرعت بيشتري انجام مي شود؛ زيرا  استخوان هاي فك در كودكان هنوز رشد خود را كامل نكرده اند و با كمك دستگاه هاي مخصوص دندانپزشكي مي توان فضاي بيشتري براي جا به جايي دندان ها در دهان كودكان ايجاد كرد.

سخن آخر

در اين مقاله سعي شد تا اطلاعاتي راجع به ارتودنسي زود بازده و انواع ارتودنسي متحرك را در اختيار شما قرار دهيم اما، همانطور كه مي‌دانيد دانستن تنها چند چيز براي يك تصميم گيري جدي كافي نيست. شما بايد تمام تلاشتان را بكنيد تا سطح معلومات خود را به خوبي افزايش دهيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۷:۰۲ توسط:netware موضوع:

واحدهاي اندازه گيري وزن طلا

در ادامه چهار واحد اصلي اندازه‌گيري وزن طلا معرفي مي‌شود.

قيراط: اسمي با ابهت اما كوچك

بارها در فيلم، سريال، كتاب و يا از زبان فردي درباره الماس يا مرواريد زياد شنيده‌ايم. خريداري كه در يك سريال به مغازه طلافروشي رفته است از فروشنده درباره وزن الماس مي‌پرسد و او در پاسخ مي‌گويد اين الماس 2.5 قيراط است. قيراط يك واحد اندازه گيري بسيار كوچك طلا است. بيشترين كاربرد آن اندازه گيري وزن سنگ‌هاي قيمتي است. اما گاهي براي محاسبه وزن طلا نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اين كلمه از زبان اروپا گرفته شده است و آن را به اختصار با حرف k نمايش داده مي‌شود. هر قيراط معادل ۰.۲گرم است. بنابراين 5 قيراط نزديك به يك گرم است. اگر دقت كرده باشيد زماني كه به طلا فروشي مراجعه مي‌كنيد براي اندازه گيري وزن سنگ‌هاي قيمتي، مرواريد و الماس از قيراط به جاي واحد سوت استفاده مي‌كنند.

سوت: واحدي رونق گرفته از دوران پارسيان

اگر براي خريد سكه پارسيان به طلا فروشي برويد از شما ميپرسد سكه چند سوتي ميخواهيد؟ (البته سكه پارسيان اشتباه است و در مقاله‌اي كامل در مورد اين سكه‌ها بحث خواهيم كرد) واحد اندازه گيري طلا در موارد ديگر سوت است. زماني كه مي‌خواهند وزن طلا را مشخص كنند تا دو رقم بعد اعشار خوانده مي‌شود. هر گرم طلا برابر با ۱۰۰۰ سوت است. سوت يا صوت در واقع همان ميلي گرم است كه براي وزن طلا مورد استفاده قرار مي‌گيرد. سوت در اصل يك هزارم گرم است.

بيشتر بخوانيد :

رابطه قيراط و سوت

قيراط و سوت هر دو از واحدهاي وزني هستند كه در ميان طلا فروشان و جواهر سازان كاربرد دارند. قيراط بيشترين كاربرد را براي محاسبه وزن سنگ‌هاي قيمتي دارد. هر قيراط معادل ۲۰۰ سوت است. هر گرم معادل ۵ قيراط است. به طور مثال الماسي با ۴۰۰ سوت وزن را الماسي ۲ قيراطي مي‌خوانند.

انس يا يك ساچمه

انس از ديگر واحدهاي اندازه گيري طلاست كه با نماد oz نيز نمايش داده مي‌شود. هر انس طلا برابر ۲۸.۳۴۹۵۲۳۱۲۵ گرم است. انس طلا به معناي يك ساچمه با خلص ۹۹.۹۹ درصد طلاي ۲۴ عيار است.

مثقال، واحد اصيل كشورهاي اسلامي

يكي ديگر از واحدهاي اندازه گيري طلا مثقال است. مثقال داراي انواع مختلف مثقال صيرفي، شرعي و مثقال معمولي است. هر مثقال حدود ۴.۵ الي ۵  و در برخي منابع معادل ۴.۲۵ است. در طلا فروشي‌ها از مثقال صيرفي براي محاسبه وزن طلا استفاده مي‌كنند. مثقال واحدي است كه در كشورهاي اسلامي رواج دارد.

منبع : https://www.azadi.gold/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۱:۰۶ توسط:netware موضوع:

ايمپلنت يا بريج كدام يك بهتري است؟

ايمپلنت و بريج دندان هر دو از روش هاي جايگزيني دندان هاي از دست رفته هستند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا به طور كمال اين دو را با يكديگر مقايسه كنيم و به شما بگوييم با توجه به شرايطتتان، كدام يك از اين دو مورد براي شما بهتر است و بايد از كدام يك استفاده كنيد. با ما همراه باشيد تا اطلاعات بسيار مفيدي را در مورد بريج ها و ايمپلنت هاي دنداني در اختيارتان قرار دهيم.

بريج دنداني

همانطور كه در مقدمه نيز اشاره كرديم، بريج دندان يكي از روش هاي جايگزين كردن دندان است كه ميتوانيد به جاي دنداني كه اخيرا از دست داده ايد از آن استفاده كنيد. به دليل پايين بودن هزينه بريج در مقايسه با ساير روش هاي جايگزيني دندان از جمله ايمپلنت ها، معمولا از بريج بيشتر استفاده ميشود همچنين بريج دنداني انواعي دارد كه در ادمه به برسي آنها مي‌پردازيم

  • پل دندانپزشكي سنتي: از آنجا كه دندان هاي سالم در اين روش تراشيده مي شوند، استفاده از پل هاي سنتي چندان توصيه نمي شود و به هيچ عنوان فرآيندي محافظاكارانه نيستند. آن ها اغلب براي جاگزين كردن دندان هاي از دست رفته خلفي استفاده مي شوند.
  • پل هاي مريلند
  • پل كانتي لور: پل دندان كانتي لور يا (Cantilever Bridge) از نظر ساختار كمي متفاوت از ساير انواع بريج هاي دنداني است. براي نصب اين نوع بريج دندان به يك دندان سالم نياز داريم. اين دندان تراشيده مي شود تا بتوان روي آن پل كانتي لور را نصب كرد.
  • بريج دندان متكي بر ايمپلنت

همچنين همه چيز را راجع به هزينه ايمپلنت دندان نيز بدانيد.

مزاياي ايمپلنت دندان

ابتدا و قبل از هرچيزي اجازه دهيد تا شما را با 7 تا از مزاياي ايمپلنت دندان آشنا كنيم. بعد از خواندن اين بخش حتما بخش معايب را با دقت بيشتري بخوانيد.

  1. عملكرد دندان ها را انجام مي دهند
  2. آن ها به تسهيل بهداشت دهان و دندان كمك مي كنند
  3. به جلوگيري از تحليل استخوان كمك زيادي مي كنند: هنگامي كه دندان خود را از دست مي دهيد ، استخوان اطراف آن ها به دليل عدم فعاليت شروع به از دست دادن توده استخواني مي كند كه اصطلاحا تحليل استخوان نيز ناميده مي شود. اين از دست دادن استخوان، ممكن است منجر به تضعيف كل فك شود و خطر شكستگي هاي پاتولوژيك را افزايش دهد. اما خوشبختانه ايمپلنت دندان به استخوان نيرو مي بخشد و از تحليل رفتن آن جلوگيري مي كند.
  4. ايمپلنت ها ظاهر طبيعي و زيبايي دارند
  5. ماندگاري بسيار طولاني دارند: يكي از بزرگترين مزاياي ايمپلنت دندان، دوام و طول عمر بالاي آن است. پس از نصب ايمپلنت ها آن ها مي توانند تا 25 سال دوام داشته باشند. در صورتي كه بهداشت دهان و دندان به خوبي رعايت شود آن ها ممكن است تا آخر عمر نيز سالم باقي بمانند.
  6. به متفارن ماندن صورت كمك مي كنند
  7. از كج شدن دندانهاي ديگر جلوگيري مي شود

سخن آخر

با توجه به تمامي مواردي كه در بالا ذكر شد، حال تصميم نهايي با شما است كه كدام يك را انتخاب كنيد. امروز ما در اين مقاله سعي كرديم تا اطلاعات بسيار مفيدي را در اختيارتان قرار دهيم، ولي اگر قصد داريد تا اطلاعات خود را در اين مورد و موارد ديگر مرتبط به دندانپزشكي افزايش دهيد به شما توصيه مي‌كنيم تا حتما به سايت پايگاه سلامت دهان و دندان يكسر بزنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۷:۰۵ توسط:netware موضوع:

ويژگي هاي متخصص ارتودنسي

ارتودنسي يكي از علوم و تخصص هاي اصلي دندانپزشكي است كه افراد بسياري در سراسر دنيا امروز، به خاطر داشتن انواع مشكلات و ناهنجاري هاي فك و دندان، خواهان انجام آن هستند. امروز ما در اين مقاله سعي بر اين داريم تا شما را بيشتر با يك متخصص ارتودنسي آشنا كنيم و اطلاعات خوبي را در اين زمينه، در دسترس شما قرار دهيم.

تفاوت هاي دندانپزشك و متخصص ارتودنسي

قطعا جاهايي بين دندانپزشك و متخصص ارتودنسي همپوشاني وجود دارد. به بيان ديگر :

همه متخصصان ارتودنسي دندان پزشكان صلاحيت دار هستند.اما همه ي دندان پزشكان متخصص ارتودنسي نيستند. متخصصان ارتودنسي معمولا در هماهنگي دندان و فك تخصص دارند. در حالي كه دندان پزشكان مي توانند از طريق جرم گيري، عكس برداري و جراحي به بيمار براي رسيدن به لبخندي تميزتر و سالم تر كمك كنند.

ويژگي هاي متخصص ارتودنسي

متخصص ارتودنسي شخصي است كه بعد از اتمام دوره ي عمومي دندان پزشكي در دانشگاه، آموزش هاي ويژه را در زمينه ي ارتودنسي دندان به مدت سه سال تمام وقت گذرانده باشد .

به عبارت ديگر متخصص ارتودنسي يك دندانپزشك داراي مجوز است.

او در پيشگيري و اصلاح كردن ناهنجاري هاي دنداني مانند:

•             كجي دندان

•             ازدحام دندان

•             اور بايت

•             آندر بايت

تخصص پيدا كرده است.

متخصص ارتودنسي و جراح زيبايي

به طور معمول ،كار تشخيص ، درمان و مديريت كردن سلامت كلي دهان شما مانند كارهاي معمول دندان پزشكي ،معاينه ، جرم گيري و عكس برداري از دندان به عهده ي دندان پزشك مي باشد. دندان پزشك ها همچنين كار كشيدن دندان و اصلاح مشكلات دندان مانند پر كردن سوراخ و ساختن مدل براي دندان مصنوعي را نيز انجام مي دهند.

به طور كلي درمان هاي ارائه شده توسط يك دندان پزشك عبارتند از :

•             مراقبت از لثه

•             پر كردن

•             روكش

•             سفيد كردن دندان

•             بريج

•             درمان ريشه

“دندانپزشكي زيبايي” زمينه اي است كه بهترين قسمت هاي دندان پزشكي و ارتودنسي با هم تركيب مي شوند .

اين زمينه ي تخصصي از دندان پزشكي خصوصا روي زيبايي ظاهري  لبخند از طريق گزينه هايي مانند:

•             سفيد كردن دندان ( بليچينگ دندان )

•             روكش

•             پرسلن هاي دنداني

•             تمركز مي كند.

اين فرآيند يك لبخند سالم و مشخص را بدون نياز به براكت خلق مي كند .دندان پزشكي زيبايي يك انتخاب مهم براي بزرگسالاني است كه نمي خواهند دردسر ارتودنسي سنتي را تحمل كنند .

تحصيلات يك متخصص ارتودنسي

يك متخصص ارتودنسي يا دندانپزشك بايد آموزش هاي پايه اي يكساني را گذارنده باشند .هر دو بايد مدرك دكترا از دانشگاه گرفته باشند. بعد از تحصيلات اوليه ، دندان پزشك عمومي مي تواند تمرينات دندانپزشكي را شروع كند. در اين مرحله، براي تخصص پيدا كردن در ارتودنسي،دندان پزشك بايد يك دوره سه ساله تمام وقت در زمينه ارتودنسي را سپري كند.

 بنابراين تحصيلات پايه اي براي دندان پزشك و متخصص ارتودنسي هر دو نيازمند آموزش گسترده قبل از تمرين مي باشد. يك دندان پزشك بايد  ۶ سال آموزش عالي را سپري كند. در حالي كه يك متخصص ارتودنسي مي بايست ۹ الي ۱۰ سال به منظور  گرفتن تخصص سپري كند.

سخن آخر

يكي ديگر از انتخاب هاي متخصص ارتودنسي   “ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين” مي باشد. اينويزيلاين يك نوع ارتودنسي متحرك است كه از قالب هاي روشني استفاده مي كند كه سفارشي براي دهان شما ساخته مي شود. آنها دندان هاي شما را تراز كرده و لبخند زيباتري به وجود مي آورد. برخلاف براكت هاي سنتي،نگهدارنده هاي اينويزيلاين تقريبا نامرئي هستند. اين نوع نگهدارنده ها براي اشخاصي كه نمي خواهند براكت يا سيم روي دندانشان باشد ايده آل مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۴:۳۳ توسط:netware موضوع:

همه چيز را راجع به هزينه لمينت دندان بدانيد

لمينت يكي از پرطرفدار ترين روش هاي ترميم و زيبا سازي دندان و طرح لبخند است. امروز مي‌خواهيم در اين مقاله راجع به هزينه هاي مرتبط با لمينت دندان بيشتر با هم صحبت كنيم. پيش از اين مقالات متعددي را درمورد كامپوزيت نيز در اختيار شما قرار داديم. با ما همراه باشيد تا بيشتر راجع به لمينت دندان بدانيد.

هزينه لمينت 1400

لمينت دندان نوعي ونير دندانپزشكي (لايه هاي نازك هم رنگ دندان) است كه براي پوشاندن يا اصلاح مشكلات ظاهري دندان ها و زيباسازي طرح لبخند به سطح جلوي دندان ها متصل مي شود. چيزي كه در اين مقاله به آن پرداخته شده است اطلاعاتي درباره قيمت لمينت دندان در سال 1400 به عنوان يك روش عالي براي اصلاح طرح لبخند و زيباسازي دندان ها است. در اين مقاله سعي شده كه به صورت كامل نحوه محاسبه هزينه ها و دليل بالا بودن آن ها را توضيح دهيم.

هزينه لمينت موقت

در جلسه اول دندان هاي شما بررسي مي شود و بخشي از ميناي دندان جهت قرار گرفتن لمينت روي دندان تراشيده مي شود. پس از تراشيدن دندان، از آن قالب گرفته مي شود و بر اساس آن قالب يك لمينت دندان موقت براي شما ساخته مي شود. سپس قالب را به لابراتوار مي فرستند تا بر اساس فرم قالب دندان، لمينت دندان نهايي ساخته شود.

از آنجا كه براي توليد لمينت موقت مواد بكار مي رود، بايد هزينه اين مواد به صورت جداگانه پرداخت شود. يعني به جز هزينه اي كه براي لمينت دائمي پرداخت مي كنيد بايد يك هزينه جدا در حدود 1 ميليون تومان هم بابت لمينت موقت پرداخت كنيد.

علت بالا بودن هزينه لمينت سراميكي

در نگاه اول شايد با خودتان بگوييد كه هزينه اي كه براي داشتن لمينت پرداخت مي كنيد زياد است. اما واقعيت اين است كه بيشتر هزينه صرف مواد بكار رفته و لابراتوار خواهد بود. در عمل درصد كمي از هزينه هاي به حساب كلينيك ها مي رود و اغلب قيمت لمينت دندان در سال 1400 براي لابراتوار است.

اغلب مواد بكار رفته وارداتي هستند و به دليل نوسانات ارزي و اوضاع اقتصادي كشور هزينه زيادي روي دست كلينيك يا لابرتوار ميگذارند به همين دليل اينطور به نظر ميرسد كه هزينه ها بيشتر است.

اگر از افرادي كه دور و بر شما طي چند سال گذشته لمينت كرده اند سوال بپرسيد كه هزينه نهايي اصلاح طرح لبخندتان با لمينت چقدر شده قطعا اينطور مي گويند به ازاي مثلا 4 لمينت دندان 3 ميليون تومان داده اند اما اكنون با همين ميزان پول تنها 1 دندان لمينت مي شود. اين كاملا نوساات ارزي و اضاع تورم كشور را توجه مي كند.

سخن آخر

با مطالعه اين مطلب اطلاعاتي را راجع به هزينه لمينت دندان در سال 1400 به دست آورديد ولي آيا همين موارد براي تصميم گيري كافي است؟ قطعا نه. شما بايد حتما قبل از تصميم نهايي با يك متخصص در اين زمينه مشورت كنيد تا بهترين راه را در مقابل شما قرار دهد تا هيچوقت موجب پشيماني نشود. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۵:۳۵ توسط:netware موضوع:

هر آنچه كه هر كسي بايد راجع به ارتودنسي بداند

ارتودنسي يكي از پرطرفدار ترين روش ها براي درمان ناهنجاري هاي فك و دندان ها است. اين روش خيلي وقت است كه در جامعه پزشكي و مردم طرفداران بسياري دارد. ارتودنسي انواع مختلفي دارد و به روش هاي مختلفي بسته به شدت بيماري و تعداد دندان هاي ناهنجار، از روش هاي گوناگون آن براي درمان استفاده مي‌شود. امروز در اين مقاله كوتاه مي‌خواهيم راجع به ارتودنسي با هم صحبت كنيم و اطلاعات جامعي را در اختيارتان قرار دهيم.

روش درمان با ارتودنسي

انواع مختلفي از ابزار ارتودنسي وجود دارد. ارتودنسي متحرك و ثابت كه هر دو به تغيير وضعيت دندان ها و فكين كمك مي كنند. دستگاه ارتودنسي به آرامي فشاري بر دندان ها و فك وارد مي كند كه به مرور زمان تغيير دلخواه را ايجاد مي نمايد. شدت بدشكلي دندان ها و سن و خصوصيات فيزيولوژيك بيمار مشخص مي كند كه كدام نوع ارتودنسي براي درمان انتخاب شود. اين متخصص ارتودنسي است كه در هر مرحله با معاينه وضعيت بيمار روش درمان با ارتودنسي را تعيين و اجرا مي كند.

ارتودنسي يكي از تخصص هاي دندانپزشكي است كه به منظور مرتب كردن و رديف كردن دندانها و هماهنگ نمودن فك ها به كار برده مي شود. از اصلي ترين وظايف ارتودنسي، تشخيص، پيشگيري و درمان ناهنجاري هاي دنداني فكي است. اين عمل مي تواند توسط درمانهاي ثابت يا متحرك ، ارتودنسي با براكت هاي هم رنگ دندان، يا توسط ارتودنسي نامرئي توسط سيستم لينگوال (قرار دادن براكت ها در پشت دندانها) يا ارتودنسي نامرئي با پلاك شفاف و غيره انجام شود.

راجع به ارتودسني خفيف نيز همه چيز را بدانيد.

 ارتودنسي ثابت مي تواند توسط روش هاي ، يا ديمون و غيره انجام شود. در ضمن مي توان از تكنيك هاي جديد مانند ميني اسكرو در درمان ناهنجاريها كمك گرفت.

درمورد ارتودنسي نامرئي همه چيز را بدانيد.

ارتودنسي چيست؟

ارتودنسي شاخه اي از دندانپزشكي است كه دندان ها و فك هايي را كه در جاي نامناسبي قرار مي گيرند اصلاح مي كند. دندان هايي كه در جايگاه نامناسبي قرار مي گيرند و شكل نامتعارفي دارند مشكلات بهداشتي مختلفي ايجاد مي كنند. تميز نگه داشتن دندان ها سخت تر مي شود. بيماري كه دندان هاي نامرتبي دارد در معرض خطر ابتلا به پوسيدگي دندان و بيماري هاي پريودنتال قرار دارد. اين وضعيت به دندان هايي كه مسئول جويدن غذا هستند فشار بيشتري وارد مي كند و متعاقبا در طولاني مدت عوارض مختلفي به جا مي گذارد از جمله:

•             سردرد

•             مشكلات لثه اي

•             مشكلات TMJ

•             پوسيدگي دندانها

•             خوب جويده نشدن دندانها و مشكلات گوارشي

•             احساس درد درگردن، شانه و پشت

همچنين دندان هاي كج و نامرتب به زيبايي ظاهر شخص آسيب مي زند.

مزاياي استفاده از درمان ارتودنسي عبارتند از:

•             دندانهايي كه احتمالا طول عمر بيشتري دارند.

•             دهان سالم

•             ظاهر لذت بخش

متخصص درمان در اين زمينه به نام ارتودنتيست شناخته مي شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي متحرك بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

سخن آخر

ما در وبلاگ تمام راهكار هاي لازم براي داشتن يك بدن سالم و شاداب را به شما خواهيم آموخت تا بتوانيد عمري طولاني داشته باشيد و هميشه شاداب باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۱:۵۵ توسط:netware موضوع:

پمپ روغن و سنسور اكسيژن

خودرو هاي كيا و هيونداي هر دو از كمپاني هاي قدرتمند خودرو سازي هستند كه در كره فعاليت مي‌كنند. از مهمترين لوازم يدكي هيونداي و كيا مي‌توان به پمپ روغن و سنسور اكسيژن اشاره كرد. امروز در اين مقاله علاوه بر اينكه قصد برسي اين دو قطعه بسيار مهم را داريم، مي‌خواهيم به شما بگوييم كه اين قطعات را از كجا تهيه كنيد. با ما همراه باشيد.

پمپ روغن و محل قرار گيري آن

پمپ روغن يا اويل پمپ از قطعات اصلي و كاربردي خودروها مي‌باشد. بدون عملكرد مطلوب اين قطعه بازدهي خودرو كاهش مي‌يابد يا حتي ممكن است خودرو دچار مشكلاتي جبران ناپذير شود. آشنايي با عملكرد قطعات خودروي يك مهارت است كه رانندگان بايد به مرور زمان آنرا كسب كنند. در اين مطلب قصد داريم نحوه عملكرد پمپ روغن خودروي سانتافه را شرح دهيم. پس با ما همراه باشيد.

اويل پمپ سانتافه در قسمت پشتي شفت تعادل و تسمه تايم قرار دارد. به منظور عملكرد مناسب، اين قطعه در كنار موتور نصب شده است. وظيفه‌ي اصلي اين قطعه پمپاژ روغن به داخل موتور خودرو است. عملكرد نامطلوب اويل پمپ همراه با ياتاقان زدن و حركت ريپلي خودرو مي‌باشد. همچنين ادامه‌دار بودن اين قضيه باعث آسيب‌هاي جدي به موتور خودرو و حتي ساير بخش‌ها نيز مي‌شود. پس بهتر است هنگام مشاهده كوچكترين اختلالي سراغ يك مكانيك ماهر برويد.

سنسور اكسيژن

سوند لامبدا (Oxygen sensor) يك قطعه الكترونيكي است كه نسبت اكسيژن موجود در يك گاز يا مايع را اندازه گيري مي كند.اين نسبت به نام نسبت لاندا خوانده مي شود. در موتور احتراق داخلي سنسور اكسيژن، نسبت اكسيژن موجود در گازهاي خروجي از اگزوز را اندازه گيري مي كند.

در واقع اين سنسور ميزان غلظت يا رقيق بودن نسبت سوخت به هواي ارسال شده به موتور را اندازه گيري مي كند. با استفاده از داده سنسور يك سيستم كنترلي فيدبك حلقه بسته مقدار سوخت ارسال شده به موتور را تصحيح مي كند.

نحوه عملكرد سنسور اكسيژن

سنسور اكسيژن در حقيقت مقدار اكسيژن نسوخته در اگزوز را نشان مي دهد و معادل ميزان اكسيژن نسوخته ولتاژي توليد مي كند كه در كمترين غلظت اكسيژن، معادل ٠.١ ولت و در بيشترين غلظت، معادل ٠.٩ ولت است.

ECU خودرو از اين سيگنال ولتاژي استفاده مي كند تا چگونگي وضعيت احتراق سوخت در موتور را تحليل كرده و پس از آن به بهترين شكل ممكن غلظت سوخت در برابر هوا را تعيين كند. به اين ترتيب مصرف خودرو كم مي شود و آلاينده هاي خروجي از اگزوز آلودگي كمتري خواهند داشت. در خودروي موهاوي يك سنسور اكسيژن هم بعد از كاتاليست قرار مي گيرد تا راندمان اين كاتاليست را مورد بررسي قرار دهد.

سخن آخر

اگر قصد تعويض اويل پمپ و يا سنسور اكسيژن خودروي خود را داريد، توصيه مي‌كنم به قسمت فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو مراجعه نماييد. گروه استار پارتس با وارد كردن قطعات اورجينال خودروهاي هيونداي و كيا مي‌تواند گزينه‌ي مناسبي براي خريدن پمپ روغن باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۸:۲۴ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي پنهان و هر آنچه بايد راجع به آن بدانيد

ارتودنسي يكي از تخصص هاي اصلي دندانپزشكي است امروزه خواهان بسياري براي درمان ناهنجاري هاي فكي در سراسر دنيا دارد. اما نكته اينجا است كه بسياري از افراد به خاطر شكل و شمايل دستگاه هاي ارتودنسي تز آن استفاده نمي‌كنند. ما امروز در اين مقاله سعي داريم تا شما را با شيوه اي جديد از ارتودنسي آشنا كنيم.

بريس و چگونگي استفاده از آن

ارتودنسي تخصصي در دندانپزشكي است كه به وضعيت نامناسب دندان ها و فك ها مي پردازد. ارتودنسي كه به آن ارتودنسي دندان – صورت نيز گفته مي شود. امروزه با استفاده از ابزاري به نام بريس يا حلقه هاي ارتودنسي مي توان دندان هاي كج و نامرتب را صاف كرد و دندان هاي كج را به موقعيت خود برگرداند. اين بريي ها در نوع ارتودنسي پنهان هم استفاده مي شوند.

ايده سفر به ايران در نگاه اول خيلي جذاب به نظر نمي رسد، اما وقتي همه نكات مثبت را در نظر بگيريد، مي فهميد كه با سفر به اين كشور چقدر لذت خواهيد برد، بنابراين بياييد اين نكات مثبت را براي شما ليست كنيم.

همچنين همه چيز را راجع به ارتودنسي كامل بدانيد.

•             اولا، سفر به ايران نه تنها در هزينه هاي شما صرفه جويي مي كند، بلكه به تجربه اي فراموش نشدني تبديل مي شود. تنها كاري كه بايد انجام دهيد ديدن برخي از تصاوير اين كشور و خواندن برخي از تجربيات بيماران در ايران است.

•             ثانيا، كلينيك هاي دندانپزشكي تميز و عالي در ايران هيچ تفاوتي با بهترين كلينيك هاي دندانپزشكي در كشورهاي پيشرفته ندارند. شما به راحتي مي توانيد متخصص ارتودنسي با صلاحيت در كلينيك هاي مختلف دندانپزشكي در ايران، به ويژه در شهرهاي بزرگ مانند تهران، مشهد، اصفهان، شيراز، تبريز و جزيره كيش كار كنيد.

•             و در آخر اگر تجربه زيادي از دندانپزشكان ايراني نداريد، اين كشور از ساير مقاصد ارائه دهنده خدمات درماني دندانپزشكي پيشي نمي گرفت. دندانپزشكان ايراني، به ويژه كساني كه متخصص ارتودنسي هستند از بهترين دانشگاه ها و بيمارستان هاي جهان در رشته ارتودنسي فارغ التحصيل شده اند. آنها همچنين داراي چندين سال تجربه و سوابق طلايي از درمان هاي موفق هستند.

چيستي ارتودنسي پنهان

ايران با توجه به تعداد زياد دندانپزشكان باتجربه، جديدترين قابليت ها، امكانات و قيمت هاي جذاب، مكاني ايده آل براي مراجعه به مراكز درماني دندانپزشكي به خصوص ارتودنسي است. بنابراين در اينجا ما تمام مواردي را كه بايد در مورد تهيه بريس دندان در ايران بدانيد به شما نشان مي دهيم .

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي بي رنگ نيز مي‌توانيد بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

 اگر از دندان هاي نامرتب و گزش نادرست رنج مي بريد، كاري را كه اين روزها افراد باهوش انجام مي دهند، انجام دهيد و دندان هاي خود را با استفاده از وسايل ارتودنسي و بريس ها مرتب كنيد. با هزينه بالاي بريس هاي دنداني، ممكن است منطقي باشد كه به كشور ديگري سفر كنيد تا بتوانيد دندان هاي خود را به درستي صاف كنيد.

همچنين راجع به ارتودنسي طبيعي نيز بيشتر بدانيد.

حرف آخر

شما مي توانيد اولين مرحله از برنامه بريس دندان را در كشور خود انجام دهيد. در جايي كه به دندانپزشكي مراجعه مي كنيد كه شما را از نظر باليني معاينه مي كند و مدلي از دندان هاي شما مي سازد و از شما مي خواهد عكس دندان هاي خود را با اشعه ايكس تهيه كنيد و تصوير دنداني تهيه كنيد.

پس از انجام اين معاينات اوليه، متخصص ارتودنسي در ايران دوره درمان و نوع دستگاه ارتودنسي پنهان را براي استفاده تعيين مي كند. پس از آن، متخصص ارتودنسي دستگاه ارتودنسي مناسب را در دهان شما قرار مي دهد و آن را در جاي خود ثابت مي كند.

سپس به بررسي هاي منظم نياز داريد تا دندانپزشك بتواند پيشرفت شما را بررسي كند. هنگامي كه دندانپزشك تصميم مي گيرد كه نتيجه راضي كننده باشد، درمان به پايان مي رسد و دستگاه هاي ارتودنسي پنهان برداشته مي شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۴:۲۲ توسط:netware موضوع:

ارتباط دندانپزشكي و بارداري

همانطور كه مي‌دانيد خانم ها در دوران بارداري بايد از انجام دادن بسياري از كار ها دوري كنند چرا كه سلامت خودشان و جنينشان به خطر مي‌افتد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا در مورد يكسري مسائل دندانپزشكي كه ممكن است در دوران بارداريط به سراغ مادران بيايد صحبت كنيم. با ما همراه باشيد.

كشيدن دندان و خطرات احتمال آن در دوران بارداري

بدن زن در دوران بارداري داراي نوسانات هورموني متعددي است و همين امر ممكن است در سلامت دهان و دندان فرد اختلال ايجاد كند. كشيدن دندان در بارداري نيز مي‌تواند در دوران بارداري بسيار آزاردهنده باشد.

 به طور كلي در زمان بارداري تنها بايد اقدامات اورژانسي انجام شود. انجام هر گونه درمان ترميمي و زيبايي جايز نيست و بهتر است كه بعد از زايمان موكول شود. با اين حال به گفته متخصصان “كشيدن دندان مي  تواند در اغلب شرايط يه مورد اورژانسي باشد و در صورتي كه جان و سلامت ما را تهديد كند حتما بايد دندان كشيده شود. اگر نياز باشد كه دندان كشيده شود، در حالتي ايمن انجام مي شود و هيچ خطري براي مادر باردار و جنين نخواهد داشت. اما در هر صورت بهتر است كه كشيدن دندان به بعد از حاملگي موكول شود.”

استفاده از دهانشويه و خطرات آن در بارداري

هرچند كه توصيه مي شود در دوران بارداري بهداشت دهان و دندان بيشتر از هميشه رعايت شود اما در خصوص استفاده از دهانشويه ها نظرات متفاوتي وجود دارد و احتمالاً هنوز برخي خانم هاي باردار برايشان سوال باشد كه آيا مي‌توانند در طول بارداري براي رعايت هرچه بيشتر بهداشت دهان و دندان از دهانشويه استفاده كنند؟ ما در اين مقاله به پاسخ اين سوال خواهيم پرداخت و نظرات متخصصان دندانپزشكي بارداري را در اين خصوص جويا مي شويم.

ديدگاه دندانپزشكان در مورد استفاده از دهانشويه در دوران بارداري متفاوت است زيرا اكثر مارك هاي دهانشويه در بازار و داروخانه ها حاوي الكل هستند و الكل هرچقدر هم كم باشد ، در صورت مصرف در دوران بارداري مي تواند مشكلات سلامتي براي نوزاد ايجاد كند ، به همين دليل پزشكان با استفاده از دهانشويه هاي حاوي الكل در دوران بارداري مخالف هستند.

سخن آخر

در مورد كشيدن دندان نيز بايد بگوييم كه دندانپزشك مجرب مي‌داند چگونه در صورت نياز بايد دندان يك مادر را بكشد. مراجعه به يك كلينيك دندانپزشكي عالي و يا يك متخصص مجرب بهترين كاري است كه چه در دوران بارداري چه تحت هر شرايط ديگري مي‌توانيد انجام دهيد. به طور كلي دوران بارداري دوراني است كه بايد براي انجام هر كاري اطلاعات كافي را داشته باشيد. بهترين كار اين است كه مقالات مختلف را در اينترنت مطالعه كنيد و باز هم مي‌گوييم كه براي انجام هر كاري با يك پزشك و يا يك مشاور متخصص در آن زمينه صحبت كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۰:۱۲ توسط:netware موضوع:

مزاياي خريد طلا به عنوان هديه

اگر كسي كه قصد خريد هديه براي او را داريد، عاشق طلا است و هميشه از زيورآلات استفاده مي‌كند، شك نكنيد كه بهترين انتخاب براي او طلا هديه است.

طلا هميشه به عنوان كالاي مناسب براي سرمايه‌گذاري، مورد استقبال همه بوده است. اگر دوست داريد هديه تولدي كه براي آن شخص مي‌خريد، علاوه بر اينكه سورپرايز خاصي است، براي او جنبه‌ي سرمايه‌گذاري هم داشته باشد، طلا مي‌تواند انتخاب خوبي باشد.

جديدترين هديه هاي تولد مناسب براي خانم‌ها و دختران

اگر قصد خريد طلا براي دختران و خانم‌ها و دختران را داريد، انتخاب‌هاي زيادي داريد كه در ادامه با ويژگي آن‌ها بيشتر آشنا مي‌شويد.

گردنبند هديه، چه ويژگي‌هايي دارد؟

گردنبند طلا، بيشتر از هر زيورآلات ديگري در استايل جلب‌توجه مي‌كند. براي خريد گردنبند به عنوان هديه، بايد رنگ پوست، فرم و اندازه گردن، فرم صورت، و فرم بالاتنه شخصي كه قرار است براي او هديه بخريد را در نظر بگيريد. براي آشنايي كامل با اين جزئيات پيشنهاد مي‌كنم، مطلب، چهار فاكتور در انتخاب و خريد گردنبند را بخوانيد.

انگشتر هديه، چه ويژگي‌هايي دارد؟

انگشتر طلا، از جمله زيورآلاتي است كه تقريباً همه‌ي دخترها و خانم‌ها آن را دوست دارند. اين روزها مد شده و همه تعداد زيادي انگشتر دست مي‌كنند. براي انتخاب انگشتر به عنوان هديه، بهتر است عوامل مهمي كه در ادامه به آن‌ها اشاره مي‌كنم را درنظر بگيريد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد.

براي كساني كه دست كوچك دارند، بهتر است انگشترهاي ظريف را انتخاب كنيد. سنگ يا نگين‌هاي كوچك گرد، بيضي شكل يا به شكل قلب، مناسب اين دست‌ها هستند.

براي كساني كه دست بزرگ دارند، بهتر است انگشترهاي بزرگي كه جزييات بيشتر دارند را انتخاب كنيد.

دستبند هديه، چه ويژگي‌هايي دارد؟

دستبند طلا، تنوع زيادي دارد. آن‌ها به راحتي با ساعت، انگشتر و زيورآلات ديگر ست مي‌شوند. نه تنها به دست جلوه و زيبايي خاصي مي‌دهند، بلكه بر خلاف، گردنبند و گوشواره، هميشه جلوي چشم‌ هستند.

اگر كسي كه قصد خريد هديه براي او را داريد، مچ دست لاغر و باريك دارد، دستنبدهاي ظريف، بهترين انتخاب براي او هستند.

اگر مچ دست او پهن يا توپر است، مي‌توانيد هر دو نوع دستبند ظريف و پهن را انتخاب كنيد.

گوشواره هديه، چه ويژگي‌هايي دارد؟

گوشواره‌ها انواع مختلفي دارند و شامل: گوشواره ميخي، گوشواره آويز، گوشواره گل‌گوش، گوشواره حلقه‌اي، گوشواره كليپسي، و گوشواره بخيه‌اي مي‌شوند. براي ديدن همه‌ي مدل‌ها، روي گوشواره طلا كليك كنيد و تصوير و جزئيات مربوط به هر كدام را ببينيد.

در انتخاب گوشواره، فرم صورت يكي از مهم‌ترين نكاتي است كه بايد آن را درنظر بگيريد.

براي فرم صورت مثلثي، گوشواره‌هاي آويز و يا اشكي، بهترين گزينه هستند.

براي فرم صورت بيضي، تقريباً هر نوع گوشواره‌اي مناسب است؛ اما بهتر است گوشواره‌هاي مثلثي و يا گوشواره ساده ميخي را انتخاب كنيد.

براي فرم صورت گرد، گوشواره آويز يا بلند، انتخاب بسيار هوشمندانه‌اي است.

براي فرم صورت قلبي، گوشواره آويز يا گوشواره اشكي را انتخاب كنيد.

براي فرم صورت‌تان مربعي، گوشواره‌هاي گرد و حلقه‌اي‌را هم فراموش نكنيد.

براي فرم صورت باريك و كشيده، بايد گوشوارهاي ميخي، گوشواره خوشه‌دار، گوشواره آويز كوتاه، گوشواره حلقه‌اي متوسط يا بزرگ را انتخاب كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۰:۵۹ توسط:netware موضوع: