جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي نامرئي يا ارتودنسي فلزي؟ كدام يك بهتر است؟

ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار مفيدي را در زمينه انتخاب بين ارتودنسي فلزي و ارتودنسي نامرئي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد تا اگر قصد انجام ارتودنسي را داريد بتوانيد به راحتي بين اين دو يكي را انتخاب كنيد.

ارتودنسي

ارتودنسي ثابت به استفاده از آن دسته تجهيزات و لوازم ارتودنسي گفته مي شود كه براي اصلاح نامنظمي هاي دنداني مي‌بايست از ابتدا تا آخر دوره درمان توسط ارتودنتيست به دندان ها متصل شوند. اين دستگاه ها بايد تا زماني كه دندان ها كاملا منظم نشده اند همچنان به دندان ها متصل باشند و تنها متخصص مي تواند آن ها را بردارد. به اين دستگاه ها در اصطلاح عاميانه سيم كشي دندان هم گفته مي شود كه اصطلاح چندان درستي هم نيست.

انواع ارتودنسي ثابت

بر اساس نوع براكتي كه به سطح دندان ها متصل مي شود ما چند مدل يا چند روش ارتودنسي ثابت داريم، به عنوان مثال اگر براكت متصل به سطح دندان ها:

  1. اگر براكت به پشت دندان متصل باشد، ارتودنسي لينگوال است.
  2. اگر همرنگ دندان ها يا شفاف باشد، نوع ارتودنسي سراميكي است.
  3. فلزي، ساده و معمولي باشد، نوع ارتودنسي، ثابت معمولي است
  4. اگر براكت فلزي اما اسلايدي و خود تنظيم باشد ارتودنسي ديمون است.

ارتودنسي نامرئي

همانطور كه احتمالاً خودتان هم مي‌دانيد، يك متخصص ارتودنسي، سواي از اينكه دانش بسيار زيادي براي برطرف كردن ناهماهنگي‌هاي دنداني و فكي دارد، براي اينكه بتواند دندان‌ها را رديف، تراز و منظم كند از دستگاه‌هاي ارتودنسي كمك مي‌گيرد.

اين دستگاه‌ها را معمولاً بر اساس شكل و ظاهر و يا نحوه درمان دسته بندي مي كنند. يعني ما چند دسته بندي مختلف براي دستگاه هاي ارتودنسي داريم. مثلا ثابت يا متحرك بودن دستگاه‌ها، يك مدل دسته‌بندي رايج در دنياي ارتودنسي است. در اين نوع نامگذاري (يا دسته بندي)، به استفاده از دستگاه‌هايي كه در تمام طول درمان به دندان‌ها مي‌چسپند، “ارتودنسي ثابت” و به استفاده از دستگاه‌هاي متحرك با قابليت جابجايي نيز، “ارتودنسي متحرك” گفته مي‌شود.

يك زماني هم هست كه دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن يا نبودن (نامرئي بودن يا نبودن) دسته‌بندي مي‌كنند. در اين مدل دسته بندي، به استفاده از دستگاه‌هايي كه حين درمان قابل مشاهده هستند و ديگران به راحتي متوجه مي‌شوند شما ارتودنسي كرده‌ايد، “ارتودنسي مرئي” و به استفاده از دستگاه‌هايي كه به سختي قابل مشاهده هستند، “ارتودنسي نامرئي” گفته مي‌شود. در واقع در ارتدونسي نامرئي دستگاه هايي كه براي صاف و منظم كردند دندان هاي شما استفاده مي شوند چندان قابل توجه و در چشم نيستند گويي كه اصلا كه اصلا وجود ندارند.

سيخن آخر

ما امروز در اين مطلب خواستيم تا اطلاعات بسيار مناسبي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا شما بتوانيد در صورت نياز بين ارتودنسي نامرئي و ارتودنسي فلزي به راحتي يكي را انتخاب كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۲۱ توسط:netware موضوع:

انتظارات ما بعد از جراحي لاغري

ما امروز در اين مطلب مي‌خواهيم بگوييم كه الگر شما عمل لاغري انجام داديد، بايد چه انتظاراتي بعد از جراحي داشته باشيد و چه سبكي از زندگي را پيش بگيريد. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا به شما كمك كنيم كه چگونه خود را با شرايط بعد از عمل لاغري تطبيق بدهيد.

خوردن و آشاميدن فرد بعد از جراحي لاغري

تا ۲ يا ۳ هفته بعد از جراحي لاغري ،توسط بهترين جراح لاغري، رژيم شما به غذا هاي مايع يا انواع پوره ها محدود مي شود. كمي بعد مي تواند غذا هاي نرم را به رژيم خود بيافزاييد و احتمالا پس از ۶ هفته مي توانيد به رژيم غذايي عادي خود برگرديد.

 اوايل پس از چندين لقمه ي اول احساس سيري مي كنيد و اين به آن علت است كه معده ي جديدتان پس از جراحي گنجايش زيادي ندارد. معده ي شما حتي پس از بهبود و بزرگتر شدنش نسبت به دوره نقاهت، گنجايش بيشتر از يك پيمانه (۲۴۰ ميلي ليتر) را ندارد. در حالي كه معده ي انسان به طور طبيعي ۴ پيمانه (۱ ليتر) گنجايش دارد.

زماني كه غذايي سفت و جامد مي خوريد، بايد هر لقمه اي كه به دهان مي گذاريد به آرامي و كامل (در حدود ۲۰ تا ۳۰ مرتبه) بجوييد. به طوري كه غذا قبل از بلع بافتي نرم و پوره مانند داشته باشد.دريچه ي ورودي معده ي جديد بسيار كوچك است. بنابراين در صورتي كه غذا را نجويده قورت دهيد، اين دريچه مسدود شده و باعث استفراغ يا درد در ناحيه ي استخوان جناغ مي شود.

غذا هايي كه بعد از جراحي لاغري نبايد خورد

از خوردن تنقلات به عنوان ميان وعده خودداري كنيد. برخي غذاها در صورت درست نجويدن ممكن است برايتان ايجاد درد و ناراحتي كنند.

مانند:

  • پاستا، برنج، نان، سبزيجات خام، انواع گوشت و يا هر نوع غذاي خشك، چسبناك و رشته اي ديگري.
  • بايد در روز حتما ۸ ليوان آب يا هر نوع نوشيدني كه فاقد كالري باشد، بنوشيد.
  • از نوشيدن هر نوع مايعات در هنگام غذا خوردن و از يك ساعت قبل و بعد غذا بپرهيزيد.
  • مايعات غذاي موجود در معده را مي شويند و شما را گرسنه تر مي كنند.
  • نوشيدني ها نيز مانند غذا ها بايد جرعه جرعه نوشيده شوند و از سركشيدن آنها خودداري كنيد.
  • از خوردن غذاهايي كه فقط حجم دارند ولي تو خالي هستند مانند چيپس بپرهيزيد زيرا آنها داخل معده را از هوا پر مي كنند.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب خواستيم تا به شما عزيزاني كه عمل جراحي لاغري استفاده كرديد به شما بگوييم كه چگونه بايد با شرايط بعد از جراحي لاغري كنار بياييم. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۲:۰۲ توسط:netware موضوع:

فيشور سيلانت و هرآنچه بايد درمورد آن بدانيد

فيشور سيلانت روشي است براي محافظت بيشتر از دندان كودكان در برابر پوسيدگي. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با فيشور سيلانت بيشتر آشنا كنيم و درمورد آن اطلاعات بسيار خوبي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا بدانيد براي مراقبت بيشتر از دندان هاي فرزند دلبندتان بايد چه كار هايي را انجام دهيد.

سيلانت چيست؟

فيشور سيلانت ها از مواد پلاستيكي محكمي ساخته شده اند كه به اندازه كافي مقاوم هستند تا بتوانند در برابر عملكرد روزانه دندان مقاومت كنند. آن ها همچنين به اندازه كافي نازك و انعطاف پذير هستند كه بتوانند به دندان قالب شوند و بدون ايجاد اختلال در عملكرد دندان ها، همچنان داخل شيارها را پوشش داده و به دندان متصل باقي بمانند.

همچنين درمورد دندانپزشكي كودكان بيشتر بدانيد.

مراحل نصب فيشور سيلانت

همينطور كه فرزند خود را به چكاپ‌هاي دوره‌اي دندانپزشكي مي‌آوريد، اگر اولين دندان‌هاي آسياب دائمي‌اش جوانه زده باشند، دندانپزشك به شما توصيه خواهد كرد كه برايش فيشور سيلانت تراپي انجام دهيد. مراحل فيشور سيلانت تراپي به اين صورت خواهد بود:

دندانپزشك كودكان، براي شروع كار ابتدا سطح دندان هاي آسياب فرزند شما را كاملا تميز مي‌كند تا اگر بقاياي مواد غذايي در شيار اين دندان‌ها وجود داشت، آن‌ها را بردارد. همچنين محل را از وجود هرگونه باكتري در آن شيارها پاك مي‌كند.

قبل از درزگيري شيار دندان ها، يك ماده مخصوص ژل مانند به نام اسيد ژل را روي سطحوح جونده دندان هاي آسياب مي‌زنند. اين ژل فقط چند ثانيه روي دندان ها باقي مي مانند و هيچ خطري براي دندان ندارد.

اسيد اچ را بعد از مدت كوتاهي از اعمال، شستشو مي دهند و سيلانت ها آماده قرار گرفتن در شيارهاي سطج جونده دندان مي شوند. با دقت تمام و در مدت زمان كوتاهي مواد سيلانت را درون عمق شيارها ميريزند. اينكار باعث تغيير شكل جزئي دندان هاي آسياب و پيش آسياب مي شود اما از آنجا كه بسيار نازك هستند مطلقا باعث تغيير يا اختلال در فرآيند جويدن نمي شوند.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد اينله و انله اينجا كليك كنيد.

پس از قرار دادن مواد درزبندي در داخل شيارها، اكنون آن ها را خشك مي كنند تا براي مدت طولاني از دندان ها در برابر پوسيدگي دندان محافظت و مراقبت كنند. اولين كاري كه بعد از خشك كردند فيشور سيلانت دندان انجام مي شود، اطمينان حاصل كردن از درست نصب شدن مواد درزبندي است. به اين شكل كه دندانپزشك اطمينان حاصل خواهد كرد كه مواد مشكلي براي جويدن يا روي هم قرار گرفتن صحيح دندان ها ايجاد نمي كند.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا يك اطلاعات سطحي را درمورد اينكه فيشور سيلانت چيست و چه كاربردي دارد را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و مراحل نصب آن را نيز براي شما گفتيم. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد و به اطلاعات خود افزوده باشيد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۳:۳۴ توسط:netware موضوع:

علائم نشت اسليو معده و هزينه اين جراحي

امروز در اين مطلب مي‌خواهيم تا به شما عزيزان بگوييم كه از مهمترين علائم نشت اسليو معده كدامند و هزينه اين جراحي فوق تخصصي چقدر مي‌باشد. از شما مي‌خواهيم تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد تا اطلاعات بسيار مفيد و كاربردي را در اين دو زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

عمل اسليو معده

اسليو معده نوعي جراحي لاغري است كه طي آن اندازه معده به منظور كمك به كاهش وزن، كوچك مي شود. در اين عمل حدود ۸۰ درصد از معده به شكل غير قابل بازگشتي، برداشته مي شود و تنها يك بخش لوله مانند از معده باقي مي ماند. گنجايش بخش باقي مانده معده تنها ۴ اُنس يا ۱۲۰ ميلي ليتر است كه بسيار كمتر از گنجايش طبيعي معده است.

همچنين درمورد جراح اسليو نيز بيشتر بدانيد.

نشتي اسليو معده

نشتي معده يكي از عوارض اسليو معده محسوب مي شود و به معني وجود سوراخ يا درز كوچكي در كيسه ي جديد معده و خروج شيره گوارشي از معده به درون شكم مي باشد.

هنگامي كه شيره گوارشي از معده خارج مي شود، مي تواند موجب درد شديد و آسيب به ارگان هاي داخلي و بافت هاي ديگر بدن شود. عدم درمان به موقع اين وضعيت مي تواند موجب مرگ بيمار شود.

تشخيص نشتي اسليو معده از طريق آزمايش دستگاه گوارش فوقاني(GI) يا سي تي اسكن انجام مي شود. در هر دو روش بيمار مايعي به نام كنتراست مي نوشد و سپس از طريق عكس هاي ايكس ري مشخص مي شود كه آيا كنتراست از معده نشت كرده يا خير. اگر بيمار علائم نشتي در اسليو معده را داشته باشد ولي آزمايشات چيزي نشان ندهند، ممكن است جراح دستور يك عمل اورژانسي را براي پيدا كردن نشتي بدهد.

هزينه عمل اسليو معده

به طور حدودي (و نه كامل) هزينه اين عمل لاغري در بازه ۴۵ تا ۴۸ ميليون تومان متغير است. در اين مقاله نه تنها با جزئيات هزينه اين عمل در ايران آشنا خواهيد شد بلكه نيم نگاهي نيز به هزينه ها در خارج از كشور و مخصوصا كشور آمريكا به عنوان قطب اعمال لاغري خواهيم داشت.

هزينه عمل اسليو در خارج از كشور

براساس بررسي هاي ما در سال ۲۰۲۰، قيمت ها در ۱۰ ايالت كشور آمريكا كه گران قيمت بودند تقريبا ۱۰٪ كاهش يافته و متوسط ​​قيمت نيز تقريباً ۵٪ نسبت به سال گذشته كاهش يافته داشته است. اين موضوع احتمالاً به دليل افزايش رقابت و تقاضا براي جراحي لاغري اسليو در كشور آمريكا است. جزئيات هزينه عمل اسليو معده در كشور آمريكا به شكل زير است:

سخن آخر

قبل از هر چيزي اجازه دهيد تا به شما بگوييم كه تمامي هزينه هايي كه در بالا ذكر شد، بدون در نظر گرفتن پيچيدگي هاي عمل است. هر گونه مشكلي كه در حين جراحي با آن برخورد شود، مي‌تواند بر روي هزينه نهايي تاثير بگذارد. ما در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار كاربردي و خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۲:۱۹ توسط:netware موضوع:

سنسور اكسيژن كيا موهاوي و عملكرد پمپ روغن سانتافه

كيا موتورز و هيونداي دو تا از بهترين شركت هاي خودرو سازي هستند كه محصولات فوق با كيفيتي را توليد مي‌كنند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با دو تا از خودرو هاي اين دو شركت يعني سانتافه و موهاوي بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه پمپ روغن و سنسور اكسيژن كه از مهمترين لوازم يدكي هيونداي و كيا هستند را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

نقش سنسور اكسيژن

سوند لامبدا (Oxygen sensor) يك قطعه الكترونيكي است كه نسبت اكسيژن موجود در يك گاز يا مايع را اندازه گيري مي كند.اين نسبت به نام نسبت لاندا خوانده مي شود. در موتور احتراق داخلي اين سنسور نسبت اكسيژن موجود در گازهاي خروجي از اگزوز را اندازه گيري مي كند.

در واقع سنسور اكسيژن كيا موهاوي ميزان غلظت يا رقيق بودن نسبت سوخت به هواي ارسال شده به موتور را اندازه گيري مي كند. با استفاده از داده سنسور يك سيستم كنترلي فيدبك حلقه بسته مقدار سوخت ارسال شده به موتور را تصحيح مي كند.

نحوه عملكرد سنسور اكسيژن

سنسور اكسيژن در حقيقت مقدار اكسيژن نسوخته در اگزوز را نشان مي دهد و معادل ميزان اكسيژن نسوخته ولتاژي توليد مي كند كه در كمترين غلظت اكسيژن، معادل ٠.١ ولت و در بيشترين غلظت، معادل ٠.٩ ولت است.

ECU خودرو از اين سيگنال ولتاژي استفاده مي كند تا چگونگي وضعيت احتراق سوخت در موتور را تحليل كرده و پس از آن به بهترين شكل ممكن غلظت سوخت در برابر هوا را تعيين كند. به اين ترتيب مصرف خودرو كم مي شود و آلاينده هاي خروجي از اگزوز آلودگي كمتري خواهند داشت. در خودروي موهاوي يك سنسور اكسيژن هم بعد از كاتاليست قرار مي گيرد تا راندمان اين كاتاليست را مورد بررسي قرار دهد.

پمپ روغن در خودروي سانتافه

پمپ روغن يا اويل پمپ از قطعات اصلي و كاربردي خودروها مي‌باشد. بدون عملكرد مطلوب اين قطعه بازدهي خودرو كاهش مي‌يابد يا حتي ممكن است خودرو دچار مشكلاتي جبران ناپذير شود. آشنايي با عملكرد قطعات خودروي يك مهارت است كه رانندگان بايد به مرور زمان آنرا كسب كنند. در اين مطلب قصد داريم نحوه عملكرد پمپ روغن خودروي سانتافه را شرح دهيم. پس با ما همراه باشيد.

اويل پمپ سانتافه در قسمت پشتي شفت تعادل و تسمه تايم قرار دارد. به منظور عملكرد مناسب، اين قطعه در كنار موتور نصب شده است. وظيفه‌ي اصلي اين قطعه پمپاژ روغن به داخل موتور خودرو است. عملكرد نامطلوب اويل پمپ همراه با ياتاقان زدن و حركت ريپلي خودرو مي‌باشد. همچنين ادامه‌دار بودن اين قضيه باعث آسيب‌هاي جدي به موتور خودرو و حتي ساير بخش‌ها نيز مي‌شود. پس بهتر است هنگام مشاهده كوچكترين اختلالي سراغ يك مكانيك ماهر برويد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطب سعي كرديم تا اطلاعات جامع و خوبي را در زمينه سنسور اكسيژن كيا موهاوي و پمپ روغن خودرو هيونداي سانتافه در اختيار شما قرار دهيم. اگر از اين دو ماشين استفاده مي‌كنيد و قصد داريد تا يكي از اين دو محصول را تهيه كنيد، ولي نمي‌دانيد بايد آن را از كجا بگيريد تا از اصالت و كيفيت آن مطمئن باشيد، پيشنها ما به شما اين است كه از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۷:۵۵ توسط:netware موضوع:

دندانپزشكي كودكان و همه چيز درمورد آن دندانپزشكي كودكان يك مبحث بسيار جدي است كه امروزه بايد به آن بسيار توجه كرد. دندان هاي كودكان از مقاومت بسيار كمتري نسبت به دندان هاي بزرگسالان برخوردار است بايد از آن ها به خوبي مراقبات شود. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه دندانپزشكي كودكان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد. پوسيدگي دندان هاي كودكان اصلي ترين، شايع ترين و پر بحث ترين مشكل دندان در كودكان كه نيازمند توجه فوري و پيشگيري است، پوسيدگي دندان در كودكان است. به دلايل مختلفي دندان كودكان راحت تر دچار پوسيدگي مي شود و به همين علت بايد در همان سنين كودكي و زماني كه اولين دندان هاي شيري در مي آيند به منظور پيشگيري و آموزش هاي لازم به دندانپزشك متخصص اطفال و كودكان مراجعه كنيم. حساسيت دندان كودكان يكي ديگر از مشكلات دندانپزشكي كودكان كه نسبتاً شايع است حساسيت دندان ها است. اگر متوجه شده ايد كه شما با خوردن غذاها يا نوشيدني هاي سرد و گرم يا تنفس در هواي سرد و گرم مشكلاتي در دندان خود (مانند درد) تجربه مي كند احتمالا دندان هايش حساس هستند. حساسيت دندان، بيشتر به دليل نازك بودن ميناي دندان در دندان هاي شيري و حساس بودن ذاتي آن ها است. نازك بودن ميناي دندان باعث مي شود كه مينا به راحتي توسط پلاك و اسيد ساييده مي شود. با از بين رفتن ميناي دندان نيز ممكن است لثه كودك دچار تحليل شده و عقب برود كه در نهايت ريشه دندان نمايان مي شود. نمايان شدن ريشه دندان مي تواند درد و حساسيت ايجاد كند. براي پيشگيري از حساسيت دندان ها در كودكان از راه حل هايي مانند فيشور سيلانت يا فلورايد تراپي استفاده مي شود. با اين روش ها حساسيت دندان به عنوان يكي از شايع ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان كاملا قابل درمان و كنترل است. براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد هزينه پركردن دندان اينجا كليك كنيد. بيماري لثه بيماري لثه چند مرحله دارد كه اولين مرحله آن با التهاب لثه همراه است. به اين مرحله از بيماري جنجويت اطلاق مي شود كه اغلب به دليل عدم رعايت بهداشت دهان و دندان و تجمع پلاك ايجاد مي شود و مي تواند منجر به آسيب استخوان و از دست رفتن دندان شود. با افزايش توليد و تجمع پلاك و تبديل شدن آن به تارتار (انباشت سفت و سخت شده پلاك دندان) لثه قرمز و متورم ميشود و ممكن است علائم دگيري مانند بوي بد دهان، خونريزي از لثه و يا حساسيت دندان ايجاد شود. همچنين درمورد دندان مصنوعي نيز بيشتر بدانيد. بيماري لثه در كودكان معمولا به 3 شكل زير خود را نشان مي دهد: التهاب مزمن لثه يا (Chronic gingivitis): از شايع ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان كه با ورم لثه، درد جزئي، خونريزي و قرمز شدن لثه همراه است. پريودنتيت تهاجمي يا (Aggressive periodontitis): پريودنتيت معمولا در سنين نوجواني ممكن است ايجاد شود و پس از جنجويت دومين مرحله از بيماري لثه است. اين مشكل مي تواند باعث آسيب بافتي شود. سخن آخر ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه دندانپزشكي كودكان در اختيار شما قرار دهيم و به شما بگوييم كه بايد به چه نكاتي درمورد دندان هاي فرزندتان دقت داشته باشيد. شما مي‌توانيد با مطالعه مقالات سايت ايمپلنت درمورد دندانپزشكي كودكان بيشتر بدانيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

دندانپزشكي كودكان يك مبحث بسيار جدي است كه امروزه بايد به آن بسيار توجه كرد. دندان هاي كودكان از مقاومت بسيار كمتري نسبت به دندان هاي بزرگسالان برخوردار است بايد از آن ها به خوبي مراقبات شود. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه دندانپزشكي كودكان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

پوسيدگي دندان هاي كودكان

اصلي ترين، شايع ترين و پر بحث ترين مشكل دندان در كودكان كه نيازمند توجه فوري و پيشگيري است، پوسيدگي دندان در كودكان است. به دلايل مختلفي دندان كودكان راحت تر دچار پوسيدگي مي شود و به همين علت بايد در همان سنين كودكي و زماني كه اولين دندان هاي شيري در مي آيند به منظور پيشگيري و آموزش هاي لازم به دندانپزشك متخصص اطفال و كودكان مراجعه كنيم.

حساسيت دندان كودكان

يكي ديگر از مشكلات دندانپزشكي كودكان كه نسبتاً شايع است حساسيت دندان ها است. اگر متوجه شده ايد كه شما با خوردن غذاها يا نوشيدني هاي سرد و گرم يا تنفس در هواي سرد  و گرم مشكلاتي در دندان خود (مانند درد) تجربه مي كند احتمالا دندان هايش حساس هستند.

حساسيت دندان، بيشتر به دليل نازك بودن ميناي دندان در دندان هاي شيري و حساس بودن ذاتي آن ها است. نازك بودن ميناي دندان باعث مي شود كه مينا به راحتي توسط پلاك و اسيد ساييده مي شود.

با از بين رفتن ميناي دندان نيز ممكن است لثه كودك دچار تحليل شده و عقب برود كه در نهايت ريشه دندان نمايان مي شود. نمايان شدن ريشه دندان مي تواند درد و حساسيت ايجاد كند.

براي پيشگيري از حساسيت دندان ها در كودكان از راه حل هايي مانند فيشور سيلانت يا فلورايد تراپي استفاده مي شود. با اين روش ها حساسيت دندان به عنوان يكي از شايع ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان كاملا قابل درمان و كنترل است.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد هزينه پركردن دندان اينجا كليك كنيد.

بيماري لثه

بيماري لثه چند مرحله دارد كه اولين مرحله آن با التهاب لثه همراه است. به اين مرحله از بيماري جنجويت اطلاق مي شود كه اغلب به دليل عدم رعايت بهداشت دهان و دندان و تجمع پلاك ايجاد مي شود و مي تواند منجر به آسيب استخوان و از دست رفتن دندان شود.

با افزايش توليد و تجمع پلاك و تبديل شدن آن به تارتار (انباشت سفت و سخت شده پلاك دندان) لثه قرمز و متورم ميشود و ممكن است علائم دگيري مانند بوي بد دهان، خونريزي از لثه و يا حساسيت دندان ايجاد شود.

همچنين درمورد دندان مصنوعي نيز بيشتر بدانيد.

بيماري لثه در كودكان معمولا به 3 شكل زير خود را نشان مي دهد:

التهاب مزمن لثه يا (Chronic gingivitis): از شايع ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان كه با ورم لثه، درد جزئي، خونريزي و قرمز شدن لثه همراه است. پريودنتيت تهاجمي يا (Aggressive periodontitis): پريودنتيت معمولا در سنين نوجواني ممكن است ايجاد شود و پس از جنجويت دومين مرحله از بيماري لثه است. اين مشكل مي تواند باعث آسيب بافتي شود.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه دندانپزشكي كودكان در اختيار شما قرار دهيم و به شما بگوييم كه بايد به چه نكاتي درمورد دندان هاي فرزندتان دقت داشته باشيد. شما مي‌توانيد با مطالعه مقالات سايت ايمپلنت درمورد دندانپزشكي كودكان بيشتر بدانيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۳:۲۵ توسط:netware موضوع:

متخصص ارتودنسي كيست و بايد چه ويژگي هايي داشته باشد؟

ارتودنسي روشي فوق كاربردي براي درمان ناهنجاري هاي دهان و دندان است و امروز در اين مقاله قصد داريم تا به شما بگوييم يك متخصص ارتودنسي بايد چه ويژگي هايي داشته باشد كه ما بدانيم با يك پزشك عادي متفاوت است. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

متخصص ارتودنسي كيست؟

متخصص ارتودنسي دندان شخصي است كه بعد از اتمام دوره عمومي دندان پزشكي، در دانشگاه، آموزش‌هاي ويژه‌اي را در زمينه ارتودنسي دندان به مدت سه سال (به صورت تئوري و باليني) گذرانده است. كار اين متخصص در وهله اول پيشگيري و سپس تشخيص و اصطلاح نامنظمي‌هاي دهان، دندان و صورت است. اين متخصص طيف گسترده‌اي از روش‌هاي درماني را براي صاف كردن دندان‌هاي كج، رفع مشكلات بايت و تراز كردن صحيح فك‌ها بكار مي‌برد و در طراحي يا اصلاح طرح لبخند نقش بسيار مهمي ايفا مي‌كند.

روش كار متخصص ارتودنسي

در اغلب موارد، افراد با مراجعه به يك دندانپزشك عمومي و با تشخيص مشكلات عدم هماهنگي دندان‌ها، آن‌ها را به يك متخصص ارتودنسي خوب ارجاع مي‌دهد. البته افراد مي‌توانند بدون مراجعه به دندانپزشك عمومي، مستقيما به مطب ارتودنتيست مراجعه كنند. ارتودنتيست طي يك جلسه، شخص را معاينه كرده و پس از ارزيابي‌هاي لازم با مشاهده كردن دندان‌ها و فك مشكل شخص را تشخيص مي‌دهد.

سپس براي قطعي شدن تشخيص، با كمك اشعه ايكس از دندان‌ها و فك مراجع تصاويري تهيه مي‌كند تا به طور قطع مشكل را تشخيص داده و درمان هاي متناسب با آن را پياده كند. طي همين جلسه، هر آنچه كه بايد براي طول درمان بدانيد (از جمله هزينه ارتودنسي، مدت زمان ارتودنسي يا طول دوره درمان، روش بكار رفته براي شما، ملاحظات  دوره درمان و …) را كاملا توضيح خواهد داد.

متخصص سپس مراحل ارتودنسي را با نصب بريس‌ها آغاز مي‌كند و به مراجع خواهد گفت كه طي جلسه‌هاي منظم دوره‌اي (مثلا هر 1 ماه يكبار) بايد به مطبش بازگردد. طي هر جلسه ويزيت، بيمار ارزيابي شده و ميزان پيشرفت درمان زير نظر گرفته مي‌شود. بريس‌ها و اجزاي آن نيز در طي جلسه ويزيت تنظيم مي‌شود.

كار اصلي متخصص ارتودنسي

در حالي كه متخصصان ارتودنسي در درجه اول به خاطر صاف كردن (رفع نامرتبي و نامنظمي) دندان‌ها معروف هستند، اما آنها مي‌توانند مشكلات و درد ناشي از بايت نادرست دندان، عادات نامناسب كودكي مانند مكيدن انگشتان و حتي برخي از انواع آپنه خواب را برطرف كنند. (بايت دندان اشاره به هماهنگي و روي هم قرار گرفتن دندان‌هاي فك بالا و پايين نسبت به هم دارد. در حالت عادي دو فك با هم همپوشاني دارند و تنها فك بالا كمي از فك پايين جلوتر است. هر حالتي به غير از اين، مي‌تواند يك مشكل در بايت را نشان دهد).

سخن آخر

ما امروز در اين مطب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه تخصص ارتودنسي در اختنيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم كه يك متخصص ارتودنسي چه ويژگي هايي دارد. اگر در كرج زندگي مي‌كنيد و به دنبال متخصص ارتودنسي در كرج مي‌گرديد به شما پيشنهاد مي‌كنيم، حتما اطلاعات بسيار زيادي را در اين زمينه كسب كنيد. چرا كه در كرج متخصصين ارتودنسي مجربي وجود دارند. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۹:۳۰ توسط:netware موضوع:

عمل اسليو معده و كاهش خطر ابتلا به سرطان با لاغري

امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه لاغري با عمل اسليو و كاهش خطر ابتلا به سراطان به كمك عمل اسليو معده را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا به شما بگوييم كه ارتباط بين لاغري و سرطان چيست.

سرطان چيست؟

سرطان بيماري است كه در آن برخي از سلول هاي بدن به طور غيرقابل كنترلي رشد كرده و از حالت معمولي خارج مي شوند. آن ها اغلب خرابكاري كرده و به ساير قسمت هاي بدن سرايت مي كنند. سرطان تقريباً در هر جايي از بدن انسان كه از تريليون ها سلول تشكيل شده است مي تواند شروع شود.

به طور ساده تر بدن ما از تريليون ها سلول تشكيل شده كه در طول عمرمان به طور معمول رشد كرده و در صورت نياز تقسيم مي شوند. وقتي سلول‌ها غيرطبيعي هستند يا پير مي‌شوند، مطابق يك مكانيزم طبيعي، معمولاً مي‌ميرند. سرطان زماني شروع مي‌شود كه در اين فرآيند مشكلي پيش مي‌آيد و بدن ما به ساخت سلول‌هاي جديد ادامه مي‌دهد و سلول‌هاي قديمي يا غيرطبيعي در زماني كه بايد، نمي‌ميرند. همانطور كه سلول هاي سرطاني بدون كنترل رشد مي كنند، مي توانند سلول هاي طبيعي را از بين ببرند. اين كار باعث مي شود كه بدن شما به سختي كار كند.

چرا چاقي يكي از عوامل ابتلا به سرطان است؟


بافت هاي چربي خصوصا چربي هاي دور شكم، مواد شيميايي توليد مي كنند كه عملكرد بدن و سلول ها را تغيير مي دهد. به عنوان مثال، اين مواد مي توانند بر نحوه توليد و ترشح هورمون ها اثر گذارند. آنها همچنين تنظيم روند رشد سلول هاي بدن را برهم زده و از همه مهم تر، پاسخ التهابي بدن را فعال مي كنند.

با فعال شدن پاسخ التهابي بدن، سيگنال هاي رشد سلول ها نيز فعال شده و در نهايت منجر به سرطان مي شود. اين واكنش بدن كاملا طبيعي است زيرا التهاب بخشي از روند ترميم بدن در زمان بيماري يا آسيب ديدگي است. مشكل اينجاست كه فعال بودن دائمي اين پاسخ التهابي مي تواند بر DNA سلول هاي سالم تاثير گذاشته و موجب سرطاني شدن آنها شود.

عمل اسليو معده

جراحي اسليو معده نوعي عمل جراحي براي كوچك كردن معده است. در اين عمل حدوداً ۷۰ تا ۸۰ درصد از حجم معده در افرادي كه داراي اضافه وزن شديد يا چاقي مفرط هستند برداشته مي‌شود. به عبارتي، بعد از اين عمل تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از معده اوليه در حفره شكم باقي مي‌ماند.

نام اين عمل در انگليسي به صورت دقيق تر (Gastric Sleeve Surgery) يا (Vertical Sleeve Gastrectomy) و به معناي برش و برداشتن بخش بزرگي از معده است. اسليو در انگليسي به معناي آستين است و علت نامگذاري عمل كوچك كردن معده به اين نام، اين است كه پس از برش و خارج كردن حجم زيادي از معده، بخش باقي مانده شبيه آستين خواهد شد. (البته بيشتر شبيه به يك موز است.)

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه عمل اسليو معده و كاهش خطر ابتلا به سرطان با لاغري را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد و براي شما مفيد بوده باشد. كسب اطلاعات مي‌تواند به شما كمك كند تا بتوانيد بهترين تصميم را براي آينده خود بگيريد و دچار پشيماني نشويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۵:۱۹ توسط:netware موضوع:

دندانپزشكي كودكان

كودكان داراي دندان هاي بسيار حساسي هستند و بايد به آنها توجه بسيار زيادي شود. مراقبت از دندان هاي كودكان بسيار سخت تر از مراقبت از دندان هاي دائمي است بايد پدر مادر ها دقت داشته باشند تا نكات بسيار مهمي را در اين زمينه رعايت كنند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار زيادي را در زمينه دندانپزشكي كودكان در اختيار شضما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم بايد چه نكاتي را جهت بهداشت صحيح دهان و دندان فرزندتان رعايت كنيد. با ما همراه باشيد.

پوسيدگي دندان در كودكان

اصلي ترين، شايع ترين و پر بحث ترين مشكل دندان در كودكان كه نيازمند توجه فوري و پيشگيري است، پوسيدگي دندان در كودكان است. به دلايل مختلفي دندان كودكان راحت تر دچار پوسيدگي مي شود و به همين علت بايد در همان سنين كودكي و زماني كه اولين دندان هاي شيري در مي آيند به منظور پيشگيري و آموزش هاي لازم به دندانپزشك متخصص اطفال و كودكان مراجعه كنيم.

همچنين درمورد عصب كشي دندان بيشتر بدانيد.

حساسيت بالاي دندان

يكي ديگر از مشكلات دندانپزشكي كودكان كه نسبتاً شايع است حساسيت دندان ها است. اگر متوجه شده ايد كه شما با خوردن غذاها يا نوشيدني هاي سرد و گرم يا تنفس در هواي سرد  و گرم مشكلاتي در دندان خود (مانند درد) تجربه مي كند احتمالا دندان هايش حساس هستند.

حساسيت دندان، بيشتر به دليل نازك بودن ميناي دندان در دندان هاي شيري و حساس بودن ذاتي آن ها است. نازك بودن ميناي دندان باعث مي شود كه مينا به راحتي توسط پلاك و اسيد ساييده مي شود.

براي پيشگيري از حساسيت دندان ها در كودكان از راه حل هايي مانند فيشور سيلانت يا فلورايد تراپي استفاده مي شود. با اين روش ها حساسيت دندان به عنوان يكي از شايع ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان كاملا قابل درمان و كنترل است.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ايمپلنت فوري اينجا كليك كنيد.

دندان قروچه

هر زمان كه كودك شما به صورت عمدي يا غير عمدي، در خواب و يا زمان هوشياري دندان هاي خود را به هم بسابد اصطلاحا گفته مي شود كودك دندان قروچه دارد. به دندان قروچه براكسيسم هم گفته مي شود كه از بزرگترين معضلات و مشكلات دندانپزشكي كودكان مخصوصا در سنين مدرسه است.

پيش بيني مي شود كه از هر 10 كودك 2 تا 3 نفر دندان قروچه دارند. علت براكسيم كودكان مي تواند عدم تطابق فك ها و دندان ها با هم، پاسخ به درد، عصبانيت و استرس، بيش فعالي و … باشد.

معمولاً دندان قروچه به هيچ درماني نياز ندارد و با رشد كودك متوقف مي شود. با اين حال ، اگر اين عادت ادامه پيدا كند، مي تواند دندان هاي شيري و حتي دائمي را به تدريج از بين ببرد و در نتيجه باعث درد عضلاني يا دندان دندان شود. سردرد، تحليل ميناي دندان و حساسيت دندان همچنين مي تواند يكي از علائم دندان قروچه مزمن باشد.

مشورت با يك دندانپزشك كودكان و يا يك متخصص ارتودنسي مي تواند به شما در كاهش و يا توقف كامل دندان قروچه در كودكان كمك كند. براي اطلاعات بيشتر در مورد دندان قروچه روي لينك كليك كنيد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار مهمي را در زمينه دندانپزشكي كودكان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و شما را با اصلي ترين و مهم ترين مشكلاتي كه در زمينه دندانپزشكي كودكان رايج هستند بيشتر آشنا كنيم. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد.

اگر قصد داريد تا در زمينه دهان و دندان اطلاعات بيشتري كسب كنيد، پيشنهاد ما به شما اين است كه حتما از مقالات وبسايت تهران ايمپلنت ديدن كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۵:۵۳ توسط:netware موضوع:

چالش‌هاي يك انتخاب، دستبند طلا مناسب كودكان

دستبند طلا مناسب كودكان معمولاً از مهره‌هاي كوچك تشكيل شده‌اند كه يك طرح مجزاي طلا هم دارند. بنابراين اين دستبندها، براي آقا پسرها هم مناسب هستند. دستبندها، شكلي شبيه به النگو ندارند و براي هر دو جنس مناسب هستند. اما طراحي نگين دستبند در دو جنس متفاوت است. براي طراحي خود دستبند از مواد مختلف مانند بافت، مهره و زنجير طلا استفاده شده‌است. با توجه به جنسيت و علاقه كودك مي‌توانيد يكي از آنها را برايش انتخاب كنيد.

طرح‌هايي كه داراي زنجير طلا هستند، مناسب دختر خانم‌ هاست. دستبند طلاي طرح كيتي در بين دختر خانم‌ها محبوبيت بيشتري دارد. در بين آقا پسرها هم طرح‌هايي مثل دستبند پسرانه ماشين، يا طرح دستبند مدل تاتي جزو مدل‌هاي مورد علاقه هستند. با اين حال دستبند بايد براي كودك جذاب باشد كه هميشه آن را روي دست ببندد. به طرح هاي مختلف روي دستبندها دقت كنيد.

خريد دستبند بچه‌گانه بر اساس سن

زيورآلات مناسب كودكان بايد اندازه بزرگي داشته باشد و قطعات و اجزاي آن ريز نباشند. زيرا اين قطعات به راحتي مي‌توانند توسط كودك خورده شوند و موجبات خفگي او را فراهم كنند. ما توصيه ميكنيم كه براي كودكاني كه كمتر از ۳ يا ۴ سال سن دارند به هيچ عنوان طلاهاي كوچك مثل انگشتر طلا خريداري نكنيد. در صورتي كه قصد خريد طلا براي كودكان را داريد، حتما دستبندي را بخريد كه حاوي قطعات كوچك و ريز نباشد.

خريد دستبند بچه‌گانه با توجه به قفل آن

قفل دستبندي كه براي كودك خود مي‌خريد بايد طوري باشد كه به هيچ عنوان توسط كودك باز نشود. به طور كلي، فرقي نمي‌كند كه قصد خريد چه نوع طلايي براي كودكان را داريد. دستبند، گردنبند، گوشواره و … همگي از يك نوع قفل براي بسته شدن تشكيل شده‌اند. با توجه به اينكه خطر خوردن اين طلاها توسط كودكان وجود دارد، حتما طلايي را خريداري كنيد كه قفل مناسبي داشته باشد و كودك نتواند به راحتي آن را باز كند.

خريد دستبند طلا بر اساس عيار

اولين چيزي كه هنگام خريد طلا براي كودك و نوزاد، بايد توجه كنيد اين است كه آيا نوزاد شما به آن واكنش آلرژيك نشان مي‌دهد يا خير. چون كودكان و نوزادان در سني هستند كه پوست آنها بسيار لطيف است و احتمال بروز آلرژي در اثر مصرف طلاي نامرغوب در پوست آنها زياد است. براي جلوگيري از اين اتفاق بايد از جواهرات ارزان قيمت دوري كنيد و سعي كنيد قطعاتي را كه نيكل ندارند خريداري كنيد. طلايي كه عيار بالا دارد گزينه‌ي مطمئن‌تري براي دستبند طلاي بچه‌گانه است.

خريد دستبند‌هاي سبك وزن براي كودكان

خريد دستبند طلاي بزرگ و سنگين براي كودك به هيچ عنوان عاقلانه نيست. چون كودك نمي‌تواند وزن زياد را تحمل كند و ممكن است براي خلاص شدن از شر سنگيني طلا با آن بازي كند يا آن را از خود دور كند. همچنين ممكن است خداي ناكرده نظر افراد سودجو به سمت كودك و طلاي او جلب شود و علاه بر دزدي طلاها به كودك نيز آسيب برسانند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۲:۴۹ توسط:netware موضوع: