جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

راهنماي خريد طلا و سكه

خريد طلا در بازار ايران مستلزم آگاهي از چند نكته مهم و اساسي است.

نخست آن‌كه قيمت طلا در ايران در نوسان است و به طور روزانه و گاهاً ساعتي از طريق اتحاديه به طلا فروشان اعلام مي‌شود. بنابراين هنگام خريد بايد به قيمت روز طلا دقت كنيد.

نكته دوم، مسئله اجرت ساخت طلا است كه در حقيقت قيمتي است كه علاوه بر وزن طلا بابت ساخت آن پرداخت مي‌شود. بعضي طلاها كم اجرت هستند و برخي ديگر اجرت بيشتري دارند.

اين موضوع دلايل مختلفي دارد و يكي از اين دلايل مي‌تواند جديد بودن طرح و تازه بودن كالكشن آن طرح خاص از طلا باشد.

همچنين خريد طلاي نگين دار نيز مي‌تواند قوانين خاص خود را داشته باشد و بسته به نوع نگين و وزن آن، بر روي قيمت طلا تاثير بگذارد.

نكته بعدي درباره خريد طلا، موضوع عيار طلا است كه هنوز برخي درباره آن به طور دقيق نمي‌دانند.

به زباني ساده، طلاي خالص (طلاي 24 عيار) به خاطر نرمي و فرم پذيري فراوان، براي استفاده در صنعت زيورآلات مناسب نيست و از اين رو اين عيار طلا تنها براي شمش‌هاي طلا مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

در كشورهاي مختلف، استاندارد عيار براي ساخت زيورآلات متفاوت است.

به عنوان مثال اغلب كشورهاي اروپايي زيورآلات خود را با طلاي 12 تا 14 عيار مي‌سازند.

اما در ايران، عيار اغلب طلاهاي موجود در بازار 18 يا 17 است.

سكه بهار آزادي نيز عيار 22 دارد و اين به آن معني است كه 90% از اين سكه طلاي خالص است.

اگر هنگام خريد انگشتر طلا با اعداد 750 يا يا 705 هك شده در آن روبرو شديد، بايد بدانيد كه منظور به ترتيب 18 و 17 عيار است.

البته با وجود اينكه براي سرمايه گذاري در طلا، خريد سكه بهترين گزينه است، اما يك راه رايج ديگر آن خريد طلاي كم اجرت يا خريد طلاي دست دوم است.

امروزه بسياري از مردم به صورت غير رسمي اقدام به اين كار مي‌كنند؛ به همين جهت در ادامه درباره اين موضوع صحبت خواهيم نمود.

بيشتربخوانيد : طلا فروشي آنلاين آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۰:۰۴ توسط:netware موضوع:

دوره آموزش تخصصي گريم و متعادل سازي چهره زنانه

هيچكسي فكرش رو هم نميكرد كه گريم و متعادل سازي چهره تا اين حد در بين خانم ها پرطرفدار باشه. سابق بر اين در هر شهري تنها تعداد انگشت شماري متخصص گريم و ميكاپ وجود داشت و خانم هايي كه ميخواستند به صورت حرفه اي گريم و ميكاپ بشن بايد چنديدن روز و در برخي مواقع چندين هفته تو نوبت و صف متخصص گريم ميموندن، تا بلاخره نوبتشون مي‌رسيد.

براي يادگيري گريم و متعادل سازي چهره آموزش ببين و پولدار شو!

بياييد با هم روراست باشيم. كسايي كه اكنون تبديل به آرايشگران و هنرمندان حرفه اي شدن، اينهمه دانش و مهارت رو از شكم مادراشون نياوردن، از يه جايي شروع كردن و ياد گرفتند.

بله! اون ها اول ياد گرفتند و بعد باتجربه شدند. اگه بهتون بگيم كه تنها با يادگيري اين تخصص ميتونيد ظرف كمتر از يكي دو سال حسابي پول در بياريد شايد باورتون نشه! اما چيزي كه بهتون ميگيم واقعا حساب شده است.

خيلي از متخصصاي گريم و ميكاپ كه از يكي دو سال قبل شروع به يادگيري و گذروندن دوره هاي آموزشي معتبر كردن، الان علاوه بر  اينكه نامدار شدند، كلي هم پول به جيب زدند. (اگه باورتون نميشه ميتونيد يه زنگ بزنيد سالن الماس نشان و آدرس همين متخصصا كه تا چند سال پيش چيزي از آرايشگري نميدونستند و الان استادي شدند براي خودشون رو بهتون بديم)

اگه دوست داريد بدونيد كه توي اين دوره هاي تخصصي آموزش آرايشگري  قراره چي ياد بگيريد و چجوري پول دربياريد، حتما ادامه مقاله رو بخونيد.

اصلا گريم و متعادل سازي چهره چيه؟

گريم با آرايش ساده اي كه هر روز انجام ميديد خيلي فرق داره. شما با آرايش كاري ميكنيد كه صرفا يكم زيباتر بشيد و از يك آرايش ساده بيشتر از اين هم انتظار نميره. اما گريم چندين درجه و سطح از آرايش معمولي بالاتره.

شما در آموزش گريم با كمك ابزارهاي مخصوص آرايشي و به لطف بعضي از تكنيك هاي اعمال سايه روشن، نه تنها صورتتون رو زيبا تر مي كنيد، بلكه تا اونجايي كه ميشه عيب و ايراد هاي پوستي رو هم موقتا برطرف مي كنيد.

به عبارت ساده تر هنرمند ميكاپ و گريم ميتونه يك عروس مردگان تحويل بگيره و يك سيندرلا تحويل بده. اصلا هم با كسي شوخي نداره چون كارش درسته!

به كسي هم كه بتونه اين كار رو انجام بده ميكاپ آرتيست يا گريمور گفته ميشه. (فقطم براي فيلما نيست) يعني شما با شروع آموزش تخصصي متعادل سازي چهره ميتونيد يك ميكاپ آرتيست و گريمور خوب بشيد و به اصطلاح كوچه بازاري لولو رو هلو كنيد (جالب نيست؟)

در دوره تخصصي آموزش گريم و متعادل سازي به هنرجو چه چيزايي آموزش ميديم؟

اگر قرار باشه توي چنين كلاسي ثبت نام كنيد بايد حسابي حوصله به خرج بديد چون حجم بالا و ارزشمندي از مطالب تخصصي قراره به شما آموزش داده بشه و تقريبا هيچ تكنيكي از قلم نمي افته.

ما توي دوره هاي آموزشي علاوه بر اينكه سرفصل هاي مشخص شده از سازمان فني حرفه اي رو آموزش ميديم، بلكه آموزش تكنيك هاي آپديت شده و به روز بين المللي رو هم از هنرجو دريغ نميكنم. چون معتقديم براي هر ريال هزينه اي كه هنرجو پرداخت ميكنه بايد  سنگ تمام گذاشت.

الماس نشان ۳ دوره مختلف آموزش گريم و متعادل سازي چهره زير رو ارائه ميده:

  • تخصصي
  • فوق تخصصي
  • فوق حرفه اي

بيشتر بخوانيد : آموزش تاتو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۲:۴۱ توسط:netware موضوع:

خدمات دندانپزشكي كودكان از چه زماني مورد احتياج است؟

دندانپزشكي كودكان شامل دانش و اعمالي مي باشد كه به معالجه و پيشگيري از بيماريهاي دهان و دندان در محدوده سني ۳ تا ۱۲ ساله مي پردازد . آشنايي با بهداشت دهان و دندان و استفاده از روشهاي بهداشتي از زمان رويش اولين دندان شيري كودك يعني از حدود ۶ ماهگي به بعد كودك، براي والدين اهميت زيادي دارد. همچنين نگهداري از دندان هاي شيري و آگاهي از زمان رويش و افتادن دندان هاي شيري و دندان دائمي كمك فراواني به سهيم كردن والدين در حفظ و نگهداري دندان هاي شيري كودك خواهد داشت . امكان اولين ويزيت دندانپزشكي پس از رويش اولين دندان هاي شيري كودك، يعني در سن يك سالگي امكان پذير مي باشد. آگاهي اولياي كودك در حذف عادت هايي همچون مكيدن انگشت، خوردن پستانك، جويدن ناخن و تنفس از راه دهان به مدت طولاني، در تشويق كودكان مؤثر است.

به جاي اينكه وقت خود را با حضور در مطب جهت رزرو نوبت از دست دهيد، تنها با پر كردن اين فرم نوبت خود را در سريع ترين زمان ممكن رزرو نمائيد. با رزرو آنلاين نوبت از مشاوره و ويزيت رايگان بهره مند شويد.

عصب كشي دندان شيري كودكان

عصب‌كشي دندان يك روش درمان موثر و بي‌خطر براي متوقف كردن انواع مختلف درد دندان و حفظ دندان‌هاي آسيب‌ديده به خاطر پوسيدگي يا ساير مشكلات احتمالي مانند آن مي باشد. ما قبلا درباره اين فرآيند، مطلبي تحت عنوان عصب كشي دندان منتشر كرده ايم كه مي توانيد با مراجعه به اين مطلب از مراحل و سوالاتي كه راجع به عصب كشي دندان داريد، مطلع شويد.

چنانچه پوسيدگي دندان كودك عميق باشد، ولي آبسه اي ايجاد نشود عصب كشي دندان شيري با خارج كردن پالپ و ترميم آن (عمل پالپوتومي) صورت مي پذيرد. ترميم دندان هاي شيري و ماندگاري آن حتي براي چند سال به جويدن و هضم غذا و رشد كودك و تكامل عضلاني و فكي صورت كودك كمك شاياني مي كند.

روش هاي ديگر درمان به جاي عصب كشي براي كودكان

با توجه به اين كه عصب‌كشي دندان معمولاً براي كودكان اندكي درد آور است، وجود نگراني براي والدين در هنگام استفاده از اين درمان براي كودك خود مسئله‌اي كاملاً طبيعي است. در ابتدا لازم است كه والدين نبايد احساس نگراني و تشويش خود را به كودك خود منتقل نمايند. در صورتي كه مايل به انجام عصب كشي دندان كودك خود نمي باشيد مي توانيد از روش هاي ديگري همچون جراحي پالپ و يا كشيدن دندان يكي را بر گزينيد كه يكي ديگر از خدمات دندانپزشكي كودكان به حساب مي آيد. لازم به يادآوري است كه در صورتي كه كودك خود دندان خود را از دست داده باشد مي توانيد ايمپلنت دندان  نيز استفاده نماييد.

فلورايد تراپي دندان هاي كودكان

استفاده كردن از فلورايد در كنترل و پيشگيري از پوسيدگي دندان ها اللخصوص در سطوح بين دنداني نقش مهمي دارد. عمل فلورايد تراپي يعني كاربرد موضعي فلورايد به صورت دوره اي براي دندان هاي كودكان، به منظور افزايش مقاومت دندان ها در برابر پوسيده شدن مي باشد. در روش فلورايدتراپي دندانپزشك ابتدا دندان ها را با برس و خمير مخصوص تميز مي نمايد و سپس فلورايد بصورت ژل يا وارنيش روي دندان ها قرار داده مي شود. بعد از آنكه ژل بر روي دندان ماليده شد، كودك بايد چند بار آب دهان خود را خالي كند ولي دهان نبايد شسته شود و تا نيم ساعت بعد هم كودك نمي تواند چيزي بخورد يا بياشامد.

منبع : تاج دنتال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۲:۳۱ توسط:netware موضوع:

سن و موارد انجام ارتودنسي

اين روش درماني فقط مختص دوره‌ي جواني و نوجواني نيست و افراد بزرگسال نيز مي‌توانند از اين روش استفاده كنند. دندان‌ها در بعضي افراد در زاويه مناسب رشد نمي‌كند و يا ممكن است فاصله دندان‌ها از هم كم يا زياد باشد. در بعضي موارد هم ممكن است بر اثر تصادف يا افتادن زودهنگام دندان‌هاي شيري يا دائمي اين مشكل در دندان‌ها به‌وجود بيايد كه با ارتودنسي دندان قابل درمان است.

اين روش درماني در زماني كه ساختارهاي صورت در حال رشد هستند بهتر و راحت‌تر انجام مي‌گيرد كه اين سن در دختر ها به قبل از ۱۳ سالگي و در پسر ها به قبل از ۱۵ سالگي برمي‌گردد.

ا اين وجود، شما مي‌توانيد در هر سن و تا وقتي كه به زيبايي خود اهميت مي‌دهيد از اين روش درماني استفاده كنيد. دوره درماني ارتودنسي دندان  به نوع درمان و سن بيمار بستگي دارد، ولي معمولا يك سال تا دو سال و نيم به طول مي انجامد. البته ما در مركز تخصصي دندانپزشكي زيبايي دكتر درويش پور با ارتودنسي سريع و كوتاه‌مدت در عرض ۲ماه هم به نتيجه مورد نظر خود رسيده ايم.

انواع ارتودنسي

اين درمان به يكي از دو صورت ثابت و متحرك انجام مي‌گيرد:

در ارتودنسي متحرك از فك بالا و پايين بيمار قالب گرفته و پلاك بالا و پايين ساخته مي‌شود. از مزيت‌هاي اين روش اين است كه مي‌توان هنگام غذا خوردن و مسواك زدن آن را از دهان خارج كرده و سپس دوباره آن را سر جايش قرار داد. اين روش بيشتر براي افراد كم سن و سال مورد استفاده قرار مي‌گيرد، چرا كه علاوه بر مشكلات دنداني مي‌تواند مشكلات فكي را نيز برطرف كند.

در ارتودنسي ثابت اجزاي كوچكي به نام براكت روي سطح دندان چسبانده مي‌شود و توسط سيم‌ها و كش‌هاي مخصوص، دندان‌ها به سمت مورد نظر هدايت مي‌شود. در اين روش بيمار نمي‌تواند هرموقع كه خواست آن را از دهان خود خارج كند. افرادي كه از اين روش درماني استفاده مي‌كنند بايد به بهداشت دهان و دندان خود توجه بيشتري داشته باشند زيرا دندان‌ها زير براكت‌ها و سيم‌ها مستعد پوسيدگي مي‌شوند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي نامرئي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۷:۳۹ توسط:netware موضوع:

پاسخ به سوالات متداول پيرامون قيمت ارتودنسي

آيا طول دوره درمان ارتودنسي در هزينه ارتودنسي تاثير دارد؟

بله . هرچه درمان پيچيده تر باشد، زمان درمان نيز طولاني تر و هزينه نيز افزايش پيدا مي‌كند.

آيا هزينه ارتودنسي نزد متخصص متفاوت است؟

تعرفه درمان ارتودنسي طبق تعرفه نظام پزشكي و نظارت مستقيم اين سازمان است، قطعا هزينه درمان ارتودنسي نزد متخصص ارتودنسي با نظارت بيشتر و برنامه ريزي دقيق است، ضمن اينكه متخصص ارتودنسي با درمان صحيح و عل   مي‌   مي‌تواند هزينه درمان را كاهش دهد.

آيا بيمه هزينه ارتودنسي را پرداخت مي‌كند؟

قبل از شروع درمان با بيمه درماني خود هماهنگي لازم را انجام دهيد و بپرسيد آيا درمان ارتودنسي در دندانپزشكي جزئي از خدمات تحت پوشش بيمه هست يا خير.

هزينه تقريبي ارتودنسي (قيمت ارتودنسي) چقدر است؟

هزينه ارتودنسي ثابت: براي دو فك از ۱۲ ميليون تومان و در صورت امكان براي درمان تنها يك فك اين هزينه ۷ ميليون تومان شروع مي شود. (ارتودنسي ثابت چيست؟) هزينه ارتودنسي با پلاك هاي متحرك براي هر فك از ۳.۵ ميليون تومان شروع مي شود. (ارتودنسي با پلاك متحرك چيست؟) پرداخت هزينه ارتودنسي به اين صورت است كه يك سوم از هزينه به عنوان پيش پرداخت و مابقي طي ۱۰ تا ۱۲ ماه قسط در طول درمان شما به صورت ماهيانه دريافت مي شود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي كودكان

هزينه ارتودنسي يك دندان كج چقدر است؟

اين مورد چون نياز به ويزيت حضوري دارد تا ميزان پيچيدگي آن و سلامت دهان و لثه بازديد شود به صورت حضوري مي توان هزينه را اعلام كرد. دريافت رايگان نوبت

هزينه ارتودنسي نامرئي چقدر است؟

هزينه ارتودنسي نامرئي بسته به درمان يك فك يا دو فك، شدت ناهنجاري، طول درمان و تعداد پلاك هاي مورد نياز از ۱۵ ميليون تومان تا ۲۰ ميليون تومان مي باشد.پرداخت هزينه ارتودنسي به اين صورت است كه يك سوم از هزينه به عنوان پيش پرداخت و مابقي طي ۱۰ تا ۱۲ ماه قسط در طول درمان شما به صورت ماهيانه دريافت مي شود.

هزينه ارتودنسي سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

هزينه ارتودنسي ثابت: براي دو فك از ۱۲ ميليون تومان و در صورت امكان براي درمان تنها يك فك اين هزينه ۷ ميليون تومان شروع مي شود. (ارتودنسي ثابت چيست؟) هزينه ارتودنسي با پلاك هاي متحرك براي هر فك از ۳.۵ ميليون تومان شروع مي شود. (ارتودنسي با پلاك متحرك چيست؟) پرداخت هزينه ارتودنسي به اين صورت است كه يك سوم از هزينه به عنوان پيش پرداخت و مابقي طي ۱۰ تا ۱۲ ماه قسط در طول درمان شما به صورت ماهيانه دريافت مي شود.

بيشتر بخوانيد : دندان درد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۰:۱۵ توسط:netware موضوع:

آيا درمان‌هاي دندانپزشكي در دوران بارداري ايمن هستند؟

بسياري از مادران سوالاتي درباره اقدامات دندانپزشكي در دوران بارداري دارند. اينكه آيا انجام اين درمان‌ها مي‌تواند خطري براي كودك يا مادر داشته باشد؟ در پاسخ به اين نگراني‌ها بايد گفت مراجعه سالانه به دندانپزشك و انجام اقدامات پيشگيرانه در دوران بارداري نه تنها ايمن است، بلكه توصيه هم مي‌شود.

سايت انجمن بارداري امريكا (American Pregnancy Association) در مطلبي به مهم‌ترين نگراني‌ها و رايج‌ترين پرسش‌هاي مادران باردار درباره انجام درمان‌هاي دندانپزشكي بارداري پاسخ داده است كه آنها را در ادامه مي‌خوانيد:

- اقدامات پيشگيرانه و جرم‌گيري

افزايش سطح برخي هورمون‌ها در دوران بارداري سبب خونريزي لثه و تورم آن مي‌شود. گير كردن مواد غذايي بين دندان‌ها، اين التهاب را وخيمتر خواهد كرد. بنابراين انجام اقدامات دندانپزشكي در دوران بارداري براي جلوگيري از عفونت‌هاي دهان مانند بيماري‌هاي لثه ضروري است. چون عفونت‌هاي دهاني باعث زايمان زودرس مي‌شوند.

- كدام درمان‌هاي دندانپزشكي

انجام درمان‌هاي دندانپزشكي مانند ترميم كردن دندان‌هاي پوسيده در دوران بارداري الزامي است. درمان‌هاي دندانپزشكي بهتر است در سه ماهه دوم بارداري انجام شود. در سه ماهه سوم به دليل سنگين بودن مادر، نشستن طولاني مدت دشوار خواهد بود. ايمن‌ترين اقدام اين است كه تمام كارهاي غير ضروري دندانپزشكي پس از تولد نوزاد انجام شود. با اين حال گاهي اوقات دندانپزشك ناچار به انجام اقدامات اورژانس مانند درمان ريشه (عصب كشي) يا كشيدن دندان در اين دوران خواهد بود. اقدامات ترميم و زيبايي دندان ها مانند سفيد كردن دندان‌ها ، لمينت دندان ، ايمپلنت دندان ، ونير كامپوزيت و .... بايد تا بعد از تولد نوزاد به تعويق بيفتد. بهتر است اگر درمان مشكل دندانتان ضروري نيست، بعد از اتمام بارداري و تولد نوزاد آن را انجام دهيد تا جنين در معرض خطر و آسيبي قرار نگيرد، حتي اگر آن خطر كوچك باشد.

- تزريق داروهاي بي‌حسي

در حال حاضر مطالعات متناقضي در مورد اثرات نامطلوب احتمالي داروهاي بي‌حسي روي جنين وجود دارد. ليدوكائين يكي از داروهاي مورد استفاده در دندانپزشكي است. اين دارو بعد از تماس با دندان مادر باردار از جفت عبور مي‌كند. در صورت نياز به درمان دندانپزشكي، مقادير داروهاي بي حسي بايد حداقل باشد، اما اگر مادر درد زيادي حس كرد، بايد مقدار بيشتري دارو استفاده شود.

- مصرف آنتي‌بيوتيك به دليل مشكلات دهان و دندان

اقدامات دندانپزشكي براي جلوگيري از ابتلا به عفونت، اغلب نيازمند تجويز آنتي‌بيوتيك است. آنتي‌بيوتيك‌هايي مانند پني‌سيلين، آموكسي‌سيلين و كليندامايسين در دوران بارداري بي‌خطر يا كم خطر هستند و پس از مشورت با پزشك زنان، مي‌توانند قبل و بعد از درمان‌هاي دندانپزشكي تجويز شوند.

- اشعه ايكس و راديوگرافي

معمولا توصيه مي‌شود انجام راديوگرافي‌هاي تشخيصي تا بعد از تولد نوزاد به تعويق بيافتد. با اين حال تهيه راديوگرافي براي انجام بسياري از درمان‌هاي دندانپزشكي ضروري است. انجمن راديولوژي آمريكا مي گويد از آنجا كه طي سه ماهه اول بارداري، اندام‌هاي جنين تشكيل مي‌شوند، تا حد امكان بايد جنين را طي اين مدت از هر خطري دور نگه داشت. اگر در سه ماهه سوم بارداي هم كار دندانپزشكي ضروري نداريد، آن را بعد از زايمان انجام دهيد.

پيشنهادهايي براي رفع نيازهاي دندانپزشكي در دوران بارداري

- انجمن دندانپزشكي آمريكا توصيه مي‌كند زنان باردار يك رژيم غذايي متعادل را دنبال كنند، دندان‌هاي خود را روزي دو بار با خميردندان‌هاي حاوي فلورايد مسواك زده و مرتبا نخ دندان بكشند.

- در طي بارداري براي معاينات دوره‌اي دندان‌ها به دندانپزشك مراجعه كنيد.

- باردار بودن خود را به دندانپزشك اعلام كنيد.

- كارهاي غير ضروري دندانپزشكي خود را در سه ماهه دوم بارداري و يا بعد از زايمان انجام دهيد.

- اعمال زيبايي دندان را بعد از زايمان انجام دهيد.

- هنگام نشستن روي صندلي دندانپزشكي، براي حفظ جريان خون سالم، پاهاي خود را روي هم نيندازيد.

- براي راحتي بيشتر خودتان و جنين‌تان، يك بالش كوچك همراه خودتان داشته باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۴:۵۵ توسط:netware موضوع:

بريج يا كاشت ايمپلنت

كدام روش جايگزيني دندان براي تك دندان از دست رفته بهتر است ؟ بريج يا كاشت ايمپلنت ؟

بهتر است مقايسه اي بين ايمپلنت و بريج انجام دهيم تا بدانيم كدام طرح درمان مناسب جايگزيني تك دندان كشيده شده ميباشد .

در درمان بريج دو دندان كناري تك دندان كشيده شده كه حتي ممكن است سالم هم باشند تراشيده شده پس آسيب ميبينند.

در بريج نيرويي كه قرار است به دندان جايگزين شده ي تك دندان كشيده شده وارد شود به دو دندان كناري وارد ميشود كه به دليل تحمل نيروي بيشتر طول عمر دندان هاي كناري كم ميشود .

مهم ترين عامل كه اهميت جايگزيني دندان از دست رفته با ايمپلنت به جاي بريج دنداني را به خوبي نشان ميدهد اين است كه استخوان ناحيه اي كه دندان خارج شده از نه ماه بعد از خارج شدن دندان شروع ميكند به تحليل رفتن.

در درمان ايمپلنت ما موضوع تحليل استخوان فك را نداريم به محض كاشت ايمپلنت به جاي دندان خارج شده از فك استخوان فك حفظ ميشود كه موضوع خيلي مهمي است .

امروزه در دندانپزشكي استخوان فك مهم تر از دندان است زيرا اگر دندان نداشته باشيم ولي استخوان فك مناسبي داشته باشيم ميتوان جاي خالي دندان را به راحتي با ايمپلنت جايگزين كنيم .

نكته بعدي در درمان ايمپلنت اين است كه ايمپلنت جايگزين ريشه دندان كشيده شده يا از دست رفته ميشود يعني دندان را از نو داريم .

پس قطعا درمان ايمپلنت نسبت به بريج ارجحيت دارد .

بيشتر بخوانيد : سفيد كردن دندان ها

حال سوالي كه بعد از يافتن اينكه ايمپلنت بهترين جايگزين براي دندان كشيده شده مي باشد اين است كه كاشت ايمپلنت نياز به جراحي دارد و جراحي ايمپلنت درد دارد يا اينكه درمان ايمپلنت زمانبر مي باشد و هزينه ايمپلنت دندان نسبت به ساير روش هاي جايگزيني دندان كشيده شده بيشتر است . اين مسائل مربوط به درمان ايمپلنت را چه كنيم ؟

ايمپلنت امروزه ساده ترين درمان دندانپزشكي است . متخصص ايمپلنت در كمتر از 5 دقيقه يك واحد ايمپلنت را از ابتدا كه لثه را برش دهد تا انتها كه بخيه كند در استخوان فك بيمار قرار ميدهد بدون كوچكترين درد و خونريزي .

در مورد هزينه ايمپلنت نيز بايد گفت كه هزينه درمان ايمپلنت در طول درمان ايمپلنت قابل پرداخت ميباشد . كه اين هزينه در مقايسه با فوايد ايمپلنت معقولانه به نظر ميرسد .

پس ميتوان يك تك دندان از دست رفته را با ايمپلنت در 5 دقيقه جايگزين نمود .

اما براي جايگزين كردن دو دندان كشيده شده يا سه دندان كشيده شده چه طرح درماني بر پايه ي ايمپلنت پيشنهاد ميشود ؟

آيا در دو دندان كشيده شده ميتوان از يك پايه ايمپلنت و دو روكش استفاده كرد ؟ يا در جايگزيني سه دندان از دست رفته ارزان ترين طرح درمان ايمپلنت چيست ؟

براي دو دندان كشيده شده نميتوان از يك پايه ايمپلنت و دو روكش استفاده كرد و بايد به جاي هر دندان يك فيكسچر ايمپلنت در استخوان فك قرار داده شود .

در جايگزيني سه دندان كشيده شده ميتوان از دو پايه ايمپلنت به همراه سه روكش ايمپلنت استفاده كرد تا در هزينه ايمپلنت و طرح درمان صرفه جويي شود .

بيشتر بخوانيد : بليچينگ دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۷:۳۲ توسط:netware موضوع:

هزينه و قيمت ترميم دندان براي اصلاح طرح لبخند هاليوودي با لمينت سراميكي چقدر است؟

هزينه و قيمت ترميم دندان براي اصلاح طرح لبخند هاليوودي با لمينت سراميكي به فاكتورهاي مختلفي بستگي دارد كه در ادامه آن ها را بررسي مي‌كنيم:

1.            تعداد دندان هايي كه بايد لمينت شود

تعداد دندان هايي كه بايد لمينت شوند؛ بستگي به طرح لبخند هر بيمار دارد. برخي از بيماران فقط ۴ يا ۶ دندان آنها هنگام لبخند زدن ديده مي‌شود. در صورتي كه برخي ديگر لبخند پهن تري دارند و حتي بايد دندان‌هاي عقب آنها نيز لمينيت  شود. معمولاً زماني كه تعداد لمينت هاي سراميكي مورد نياز افزايش مي يابد؛ دندانپزشكان سعي مي كنند با انتخاب متريال مناسب، هزينه اصلاح طرح لبخند هاليوودي با لمينت سراميكي را تا حدودي كاهش دهند. اما در صورتي كه فقط چهار يا شش دندان شما به نصب لمينت پرسلين نياز دارد؛ سعي كنيد بهترين جنس را انتخاب كنيد تا دوام بيشتري داشته باشد و زيباتر به نظر برسد.

2.            عيوب ظاهري دندان‌هايي كه بايد لمينت شود

عيوب ظاهري دندان هايي كه بايد با لمينت پوشش داده شود؛ در نحوه عملكرد و انتخاب روش مناسب براي اصلاح طرح لبخند هاليوودي توسط دندانپزشك تاثير قابل توجهي دارد. اگر برخي از دندان هاي شما پوسيده باشند دندانپزشك بايد آنها را به طور كامل ترميم كند. پوسيدگي هاي عميق معمولاً نياز به روت كانال كردن و در نتيجه نصب روكش دندان دارند كه هزينه ها را باز هم افزايش مي دهد. نوع عيوب ظاهري مثل دندان هاي كج يا زاويه دار و همچنين دندان‌هايي كه فاصله زيادي بين آنها وجود دارد؛ دندان پزشك را مجبور مي كند كه از انواع خاص لمينت پرسلين استفاده كند كه ممكن است نسبت به ساير ونير هاي دنداني قيمت بيشتري داشته باشد. اگر براي كاشت لمينت دندان، نياز به سفيد كردن داشته باشيد، هزينه بليچينگ دندان  نيز به قيمت لمينت سراميكي شما افزوده خواهد شد.

3.            هزينه طراحي و ساخت لمينت هاي پرسلين در لابراتوار

هزينه اصلاح طرح لبخند هاليوودي با لمينت سراميكي به قيمت طراحي و ساخت ونير ها در لابراتوار نيز بستگي دارد. برخي از لابراتوارها از روش‌هاي بسيار پيشرفته مانند تكنولوژي كدكم (CAD/CAM)، اسكنرها و پرينترهاي سه بعدي مجهز به تكنولوژي هاي جديد استفاده مي كنند كه طراحي لمينت پرسلين را بسيار دقيق تر انجام مي دهند اما در عوض قيمت طراحي و ساخت لمينت پورسلين را افزايش ميدهند.

4.            نوع لمينت سراميكي

ساختار ونير ها در قيمت و هزينه اصلاح لبخند هاليوودي با لمينت سراميكي موثر است. انواع مختلفي از ونيرهاي دنداني با كيفيت و قيمت هاي مختلف وجود دارد. ونيرهاي پرسلين، بهترين گزينه براي اصلاح طرح لبخند هاليوودي هستند كه به علت ساختار تقريباً ضخيمي كه دارند بايد پس از تراش دندان روي دندان ها قرار گرفته و با ميناي دندان پيوند بخورند. لومينيرز (Lumineers) نوعي ونير دنداني است كه به شكل پوسته هاي بسيار نازك طراحي مي‌شود و براي نصب آن نيازي به تراشيدن ميناي دندان نيست. اما به علت فوق نازك بودن آنها معمولاً نمي توان از اين نوع ونير براي لبخند هاليوودي استفاده كرد. چون رنگ دندان هاي زيرين تا حدودي روي آنها تاثير مي‌گذارد و حتي انتخاب روشن ترين و سفيدترين سايه رنگ لومينيرز به اندازه لمينت سراميكي استاندارد سفيد و درخشان نيست. هر چند هزينه و قيمت لمينت دندان به علت عدم نياز به تراش دندان كمتر از لمينيت سراميكي استاندارد است اما اگر قصد داريد؛ لبخند هاليوودي داشته باشيد حتما كمي بيشتر هزينه كنيد تا از سفيدي و درخشندگي لمينت پرسلين استاندارد لذت ببريد.

 بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۰:۵۴ توسط:netware موضوع:

خريد طلا روز زن

زنان در تمام طول تاريخ شيفته اين فلز گرانبها بوده اند و درخشش و زيبايي زيورآلات طلا همواره براي زنان جذابيتي بي‌بديل داشته است.

از آنجايي كه روز زن، روز مهمي براي قدرداني از مقام ارزشمند زنان است، مردان نيز در پي بهترين و شايسته ترين هدايا براي اين روز هستند.

از آنجايي كه اين روز هر ساله تكرار مي‌شود، مردان در بسياري مواقع ممكن است براي تكراري نشدن هديه خود دچار سردرگمي شوند كه امسال هديه ارزنده خود را از چه گستره‌اي انتخاب نمايند.

نكته جالب درباره خريد هديه طلا در روز زن اين است كه طلا هرگز براي خانم‌ها تكراري نخواهد شد.

بيشتر بخوانيد : خريد گوشواره طلا

مقالات جالبي در رابطه با مقوله روانشناسي علاقه خانم‌ها به زيورآلات طلا ذكر شده كه در آن مقالات به رابطه‌ انكار نشدني هديه طلا براي خانم‌ها و گرم نگهداشتن عشق و مهرشان به همسر اشاره گرديده است.

بنابراين شما مي‌توانيد بدون ترديد و يا سردرگمي براي هر مناسبتي اقدام به خريد طلا براي همسر خود نماييد و يقين داشته باشيد كه هرگز اين هديه شما براي وي تكراري نخواهد شد.

در ضمن، طلا هديه‌اي مصرفي يا خراب شدني نيست. لباس، كفش، كيف، گل و هر نوع هديه ديگري با وجود ارزنده بودن پس از مدت مشخصي كنار گذاشته مي‌شود؛ اما هديه طلا همواره مورد استفاده قرار خواهد گرفت و كنار نيز گذاشته نخواهد شد.

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر آزادي 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۶:۱۵ توسط:netware موضوع:

خريد نيم ست طلا

خريد نيم‌ست طلا نيز وضعيتي مشابه سرويس طلا دارد كه پيش از اين درباره آن صحبت نموديم.

نيم‌ست طلا به سرويسي از طلاي هم طرح گفته مي‌شود كه حداقل يكي از اجزاي اصلي آن كم شده باشد.

نيم‌ست طلا مي‌تواند شامل گردنبند و گوشواره يا گردنبند و دستبند يا دستبند و گوشواره باشد.

گاهي يك انگشتر و دستبند هم‌طرح نيز مي‌تواند يك نيم‌ست زيبا باشد.

نيم‌ست‌ها معمولاً مورد توجه دختران مجرد و خانم‌هاي جوان است كه به زيورآلات ساده‌تر علاقه دارند و از شلوغي در زيورآلات چندان خوششان نمي‌آيد.

به طور كلي، نيم‌ست‌ها معمولا حالتي اسپرت نسبت به سرويس‌هاي طلا دارند و براي استفاده روزانه و مهماني‌هاي دوستانه مناسب‌تر هستند.

البته اين قاعده يك قانون هميشگي نيست و در بسياري مواقع نيز نيم‌ست‌ها ممكن است كاملاً رسمي باشند و در مهماني‌هاي مجلسي‌تر مورد استفاده قرار بگيرند.

هنگام خريد نيم‌ست طلا بايد پيش از هر چيز هدف خود را مشخص كنيد. اينكه مي‌خواهيد اين نيم‌ست شامل چه مواردي از زيورآلات باشد و همچنين ظاهري رسمي يا اسپرت داشته باشد.

بايد بدانيد كه اين نيم‌ست را براي چه سبك مهماني‌هايي مي‌خواهيد استفاده نماييد. بعد از آن است كه مي‌توانيد در جستجوي طرح مورد نظر خود برويد.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

نكته بعدي درباره كاربردهاي نيم‌ست طلا به عنوان هديه است. فلسفه نيم‌ست شايد در ابتدا از گراني سرويس‌هاي رسمي و سنگين طلا آغاز شده باشد و كساني كه مي‌خواهند يك سرويس طلا به همسر يا مادرشان هديه بدهند اما مي‌خواهند هزينه كمتري براي اين هديه انجام دهند، مي‌توانند نيم‌ست طلا شامل گردنبند و گوشواره يا دستبند را به عنوان هديه انتخاب كنند.

امروزه طرح‌هاي جديدي براي نيم‌ست‌ طلا به بازار آمده كه شكل و طرح اجزاي مختلف آن بجاي آن‌كه عيناً مشابه هم باشد، به نوعي مكمل يكديگر است.

اين نوع طرح‌ها كه بعضاً انتزاعي هم هستند، در چند سال اخير طرفداران بسياري پيدا كرده‌اند و ايده‌هاي خلاقانه‌اي هم براي آن‌ها توسط جواهرسازان در حال پياده سازي و اجرا است.

منبع : http://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۲:۰۴ توسط:netware موضوع: