جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ديپ بايت چيست و روش درمان آن چگونه است؟

ديپ بايت دندان به انگليسي (Deep Bite) نوعي اوربايت دندان است. اين عارضه كه شديدتر از اوربايت دندان است در افراد زيادي وجود دارد. ديپ بايت دندان به نوعي حتي شايعترين عارضه و مال اكلوژن در ميان افراد خردسال است. افرادي كه با درجات مختلف اوربايت دندان مواجه هستند معمولا صورت ايده آلي ندارند زير صورتشان از شكل و ظاهر واقعي دور است. درمان ديپ بايت به روش هاي مختلف ارتودنسي دندان ميتواند هم جنبه درماني داشته باشد و هم جنبه زيبايي زيرا با درمان ارتودنسي، طرح لبخند افراد درگير, دگرگون شده و صاحب يك لبخند جذاب خواهند شد.

ديپ بايت چيست؟

همانطور كه در مقدمه نيز گفته شد ديپ بايت دندان در اصل يك نوع ناهنجاري ساختاري فكين است كه نمونه ساده تر آن اوربايت دندان است. در حالت نرمال فكين بالا و پايين با هم هماهنگ بوده و همديگر را ميپوشانند. جز اينكه فك فوقاني چند ميليمتر  جلوتر از فك تحتاني است، در حالت عادي هيچ مشكلي متوجه اين موقعيت فك ها نيست. اما زماني كه فك بالا نزديك ۳ ميلي متر جلوتر از فك پايين باشد ميگوييم كه شخص اوربايت دارد.

حال اگر اين عدد، بين ۴ تا ۱۰ سانتي متر باشد ميگوييم شخص اوربايت شديد يا ديپ بايت دندان دارد. در اين مشكل، گاهي اوقات فك بالا به قدري از فك پايين جلوتر است كه دندان هاي فك پايين، از جلو ،به كلي پشت دندان هاي فك بالا پنهان شده اند.

عوارض ديپ بايت دندان چيست؟

اين عارضه مشكل شديدي است كه روي عملكردهاي مختلف دهان و دندان و حتي تنفس تاثير ميگذارد. مشكل در جويدن، دشواري در صحبت كردن و حتي سخت نفس كشيدن تنها تعدادي از عوارض ديپ بايت دندان هستند. كساني كه از اين  مشكل رنج ميبرند معمولا صورتي گرد و كوتاه دارند و ظاهرشان به مراتب مسن تر و پيرتر از سن و سال واقعي آن ها است.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي كامل

علت ديپ بايت چيست؟

بزرگ بودن غيرطبيعي فك بالا

بزرگ بودن اندازه و سايز دندان هاي فك بالا

عدم تشكيل صحيح فك طي دوره رشد استخواني

ميكيدن پستانك و انگشت بعد از دوره شيرخوارگي

عادت به جويدن اشياء سفت و سخت مانند ناخن، يخ، مداد و ..

درمان ديپ بايت چيست؟

فرقي نميكند كه شما چه سني داشته باشيد، كودك يا بزرگسال، در هر صورت متخصصان ارتودنسي ميتوانند با انواع روش هاي ارتودنسي مانند ارتودنسي متحرك ، نامرئي، ثابت و … اقدام به درمان مال اكلوژن ديپ كنند. اما بهترين سن براي اصلاح اين مشكل دوره كودكي است زيرا استخوان فك هنوز به رشد و تكامل نهايي خود نرسيد و راحتتر ميتوان هر نوع مال اكلوژني را در اين سنين اصلاح كرد.

اولين هدف از درمان ديپ بايت هماهنگ و تراز كردن فك ها  و دندان ها با يكدگير است. براي رسيدن به اين هدف، ما معمولا از بيش از يك روش درماني استفاده ميكنيم. يعني ممكن است نياز باشد چندين روش  ارتودنسي براي حل اين مشكل مورد استفاده قرار بگيرند.

منابع :

مجله ارتودنسي دندان

http://www.orthodoctor.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۵:۲۹ توسط:netware موضوع:

اپن بايت: ازعلل و علائم تا نحوه اصلاح و درمان آن با ارتودنسي و جراحي فك

اگر بين دندان هاي فك بالا و پايين شما يا كودكتان، در جلوي دهان فاصله وجود دارد، شما با نوعي مال اكلوژن و ناهنجاري دنداني به نام اپن بايت مواجه هستيد. اين عارضه در بين كودكان نسبتا شايع است و در صورت عدم درمان به موقع با ارتودنسي دندان، مي تواند مشكلات جدي براي شما ايجاد كند. به طوري كه در بزرگسالي بايد براي درمان آن هزينه ارتودنسي و جراحي بيشتر و زمان زيادي صرف كنيد. با اين عارضه، علل آن و نحوه درمانش در اين مقاله بيشتر آشنا خواهيد شد.

اپن بايت چيست؟

در حالت عادي فك هاي ما با هم تراز هستند و به خوبي روي همديگر قرار مي گيرند. زماني كه فك ها حالت نرمالي داشته باشند وقتي ما دهان خود را ببنديم هيچ فاصله اي بين دندان هاي فك بالا و پايين در جلو وجود ندارد. اما در عارضه اپن بايت فك ها با هم تراز نيستند و زماني كه دهان ها بسته مي شوند بين دندان ها در جلو فاصله وجود دارد.

علت اپن بايت چيست؟

عوامل خطر رفتاري

گاهي اوقات نيز ممكن است بر اثر عوامل اكتسابي افراد دچار اپن بايت شوند. براي مثال مكيدن انگشت شست يا شيشه شير براي يك مدت طولاتي (در سنين بيش از 4 سالگي) اين عارضه ايجاد شده يا تشديد شود.

همچنين تنفس دهاني (تنفس از دهان به جاي بيني) و رفلاكس بلع اشتباه (وارد كردن فشار از زبان به دندان هاي جلو حين قورت دادن لقمه) از ديگر علل ايجاد اپن بايت يا نيش باز هستند.

انجمن دندانپزشكي آمريكا (ADA) در اين خصوص اعلام كرده كه اگر تا پيش از درآمدن دندان هاي دائمي عاداتي مانند تنفس دهاني، مكيدن انگشت يا رفلاكس بلع اشتباه ترك نشود احتمال ايجاد اپن بايت شدت خواهد گرفت.

ژنتيك و نقايص مختلف رشد

در اغلب برخي موارد نادر اوپن بايت ژنتيكي است و مقصر ژن هايي هستند كه از والدين و نياكانمان به ما مي رسد. اين ژن ها نحوه قرار گيري فك ها در صورت و موقعيت آن ها به هم را مشخص مي كند. رشد نامناسب فك ها و دندان ها در دوره رشد نيز از ديگر علل ايجاد ني باز هستند.

صدمه، آسيب و تروما به صورت

گاهي اوقات ضربات وارد شده به صورت و فك مي تواند باعث جابجايي فك ها و يا بروز مال اكلوژن هاي مختلف شود. بر اثر برخي از اين آسيب ها ممكن است بايت دهان در جلو باز شود و بين دندان هاي شخص (مخصوصا در كودكان) حين بسته شدن دهان فاصله بي اندازد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي اقساطي

درمان اپن بايت چيست؟

درمان اين عارضه مي تواند كمي پيچيده و چالش برانگيز باشد. زيرا ماهيت آن نسبت به ساير ناهنجاري هاي فكي و دنداني متفاوت است. بسته به سن و سال بيمار، روش درمان اپن بايت مي تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال، در سنين پايين، افرادي كه از اين ناهنجاري فكي رنج مي برند با استفاده از دستگاه هاي ارتودنسي ثابت، مي توانند درمان شوند. زيرا فك در سنين پايين هنوز در حال رشد است و با دستگاه هاي ثابت و فانكشنال بهتر هدايت مي شود.

منابع  

مجله ارتودنسي دندان

https://www.orthotips.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۰۶ توسط:netware موضوع:

آيا عصب كشي دندان قبل، حين و بعد از ارتودنسي امكانپذير است؟

عصب كشي دندان يكي از رايجترين درمان هاي دندانپزشكي است كه مي تواند دندان ها را از عفونت و مرگ نجات دهد. اين پروسه در برخي مواقع حتما بايد انجام داده شود و نبايد به تاخير بي افتد. اما اگر قبل، حين و بعد از درمان ارتودنسي نياز اورژانسي به عصب كشي داشته باشيم چه؟ آيا در چنين مواقعي بايد حتما عصب كشي كنيم؟ اصلا مي توانيم چنين كاري انجام دهيم؟ براي پاسخ به تمامي اين پرسش ها در اين مقاله با دكتر درويش پوذ بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران همراه باشيد >

عصب كشي دندان چيست؟

اين درمان كه با نام روت كانال تراپي، درمان ريشه دندان يا درمان اندو شناخته مي شود از اصلي ترين خدمات دندانپزشكي است. و زماني انجام داده مي شود كه دندان دچار آسيب عمقي شده باشد. زماني كه پالپ دندان يا مغز دندان دچار عفونت شده باشد، با انجام اين پروسه مانع از مرگ دندان مي شوند.

عصب كشي دندان عبارت است از پيدا كردن بافت آلوده داخل دندان و از بين بردن آن بافت. در واقع طي اين پروسه تمام بخش هاي آلوده داخل دندان برداشته مي شود و سپس براي استحكام دندان عصب كشي شده، از مواد پر كننده، بليداپ يا روكش دندان استفاده مي شود.

آيا ارتودنسي تاثيري بر دندان عصب كشي شده دارد؟

گاهي اوقات ممكن است پيش از شروع درمان ارتودنسي دندان  نياز باشد تا يك دندان را عصب كشي كنيم. در چنين مواقعي ممكن است سوال پيش بيايد كه آيا دنداني كه عصب كشي شده را مي تواند ارتودنسي كرد؟

بله امكان ارتودنسي دندان عصب كشي شده وجود دارد. چه آن دندان بعد از عصب كشي پرشده باشد و چه با بليداپ باز سازي شده باشد يا روكش شده باشد در هر صورت مي توان آن را ارتودنسي كرد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي خفيف

در برخي موارد انجام عصب كشي قبل از ارتودنسي لازم و ضروري است

در نظر داشته باشيد كه يك متخصص ارتودنسي زماني درمان را شروع مي كند كه هيچ مشكلي در خصوص دهان و دندان شما وجود نداشته باشد. چنانچه مسائلي مانند التهاب و عفونت لثه، شكستگي دنداني، حساسيت دندان، پوسيدگي شديد و يا آسيب به پالپ دندان داشته باشيد تا قبل از برطرف كردن كامل آن ها شما نمي توانيد و نبايد درمان ارتودنسي را شروع كنيد.

 آيا همزمان با ارتودنسي مي توان عصب كشي دندان انجام داد؟

گاهي اوقات دندان سالم است و در وضعيتي كاملا سالم وارد دوره درمان ارتودنسي مي شود اما ممكن است دندان بر اثر تروما، آسيب ديدگي و يا پوسيدگي دچار عفونت شود. در چنين مواردي كه دستگاه هاي ارتودنسي به دندان ها متصل است آيا مي توان عصب كشي دندان انجام داد؟ آيا چنين چيزي امكانپذير است؟

چرا حتي با وجود ارتودنسي بايد درمان ريشه دندان را انجام داد؟

اولا كه اگر چنين نشود ممكن است درد زيادي را تحمل كنيد و با گسترش عفونت دندان خود را كاملا از دست دهيد و يا حتي عفونت تبديل به آبسه دندان، كيست و يا حتي عفونت استخوان شود.

در ثاني دستگاه هاي ارتودنسي هيچ مانعي در مسير درمان ريشه دندان ايجاد نمي كنند. بريس ارتودنسي ثابت به جلوي دندان ها متصل مي شود اين درحالي است كه براي عصب كشي از سطوح جونده وارد به ريشه دندان دسترسي پيدا مي كنند.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۰:۵۲ توسط:netware موضوع:

فاكتورهاي موثر در قيمت و هزينه كاشت مو:

همانطور كه مي دانيد در كل فاكتورهاي مختلفي در تعيين قيمت نهايي و هزينه كاشت مو تاثير دارد. از جمله سن، دليل كاشت مو، تعداد گرفت هاي كاشته شده و غيره.

اگر شما به يك كلينيك كاشت مو مراجعه كرده ايد و در جلسات مشاوره، پزشك كاشت مو اين عمل را به شما توصيه كرده است، شما بايد تا حد امكان اين فاكتورها را در زمينه قيمت نهايي كاشت مو در نظر داشته باشيد:

1- عمل كاشت مو براي افرادي قابل اجرا است كه داراي بانك موي مناسبي باشند. يعني در نواحي پشت سرشان تعداد گرفت ها به اندازه كافي باشد بطوري كه بتوان آنها را براحتي از آن نواحي جدا كرده و در نواحي دريافت كننده كه دچار ريزش و يا طاسي شده اند كاشت، در غير اينصورت اگر وسعت ناحيه دريافت كننده بسيار بزرگ بوده و يا بانك موي فرد ضعيف باشد، نمي توان عمل كاشت مو را بر روي وي انجام داد.

2- برخي از كساني در سن كاشت مو هستند و كانديد اين عمل شده اند، ممكن است مشكل پرداخت هزينه هاي آنرا داشته باشند. اين مسئله هم مشكل چندان بزرگي نيست و امروزه خوشبختانه اين امكان در بسياري از كلينيك هاي كاشت مو وجود دارد كه افراد بتوانند براحتي در دو يا چند جلسه اقدام به كاشت مو كنند. به اين ترتيب نيازي نيست كه همه هزينه آنرا هم يكجا بپردازند.

از آنجايي كه بين 12 تا 18 ماه طول مي كشد تا موهاي كاشته بطور كامل و طبيعي رشد كنند، اين افراد اين امكان را دارند كه در چند مرحله اقدام به كاشت مو كنند.

3- برخي از افراد استفاده خودسرانه داروهايي مانند ماينوكسيديل را انجام مي دهند در صورتي كه انتخاب بهترين روش درمان ريزش مو بر عهده پزشك متخصص است و نه خود اين اشخاص. ممكن است كه هزينه خريد اين گونه داروها از هزينه كاشت مو در ظاهر كمتر باشد ولي در عوض نتايج عمل كاشت مو ماندگارتر و در دراز مدت باقي مي ماند. همانطور كه در مقاله ماينوكسيديل مزايا عوارض و نحوه استفاده نوشتيم، استفاده از چنين داروهايي عوارض خاص خود را دارد و ممكن است هميشه به درستي جواب ندهد و بلكه استفاده خودسرانه و اشتباه از اين دارو در مواردي موجب تيره تر شدن موها و همچنين نازك شدن بقيه موهاي سر مي شود و در نهايت پس از قطع استفاده از ماينوكسيديل، ممكن است پس از مدتي موهاي جديد بيشتر و يا تمام آنها بريزند و فرد دچار ناراحتي و نااميدي از درمان شود.

4- در زمينه سن مناسب كاشت مو هم بايد اين را در نظر بگيريد كه اين عمل در صورتي كه بر روي سر جواناني صورت بگيرد كه خيلي زود موهاي سرشان شروع به ريزش كرده و همچنان اين مسئله ادامه دارد، در صورت انجام عمل بر روي آنها ممكن است موهاي كاشته شده بصورت جزيره اي درآيند و دور ناحيه كاشته شده خالي شود. به اين ترتيب ممكن است هزينه عمل با نياز به تكرار عمل كاشت مو در سالهاي بعدي افزايش يابد.

5- نكته ديگر قيمت و نرخ هاي كلينيك هاي كاشت مو است كه با يكديگر فرق دارد. در اين زمينه علاوه بر تكنيك هاي بكار رفته در زمينه هاي كاشت و يا ترميم مو، ميزان تخصص و تجربه پزشك متخصص كاشت مو و تيم همكاران وي و همچنين دستگاه ها و تجهيزات بكار رفته نيز همه در اين زمينه اهميت دارند.

 

منبع : سايت بهداشت و سلامت نسخه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۴:۱۰ توسط:netware موضوع:

كابوس هاي شبانه: چرا اتفاق مي افتند و در مورد آنها چه بايد كرد

سن كودك يك ساله تا كودك دو ساله

چگونه بفهميم كه آيا اين يك كابوس شبانه است؟

با اينكه كودك نوپايتان مي تواند به شما بگويد كه يك كابوس ديده است، سخت است بفهميد چه چيزي باعث اين پريشاني شب هنگام او شده است.

دلايل احتمالي زيادي وجود دارد، كه يك كودك نوپا در هنگام شب از خواب برخيزد و ناراحت باشد. برخي ممكن است نياز به دلداري داده شدن داشته باشند، چراكه هيچ گاه ياد نگرفته اند، دوباره خودشان را آرام كرده، به خواب روند. بعضي كودكان به اين خاطر كه بيمار يا ناراحت هستند بيدار مي شوند.

اما اگر “خوش خواب”ِ معمول شما ناگهان در حال گريه كردن از خواب بيدار مي شود، هراسناك به نظر مي رسد، به شما مي چسبد و براي دوباره به خواب رفتن مشكل دارد، ممكن است يك كابوس ديده باشد. اين اتفاق معمولا در طول نيمه دوم شب رخ مي دهد، زماني كه احتمال خواب ديدن بيشتر است.

چرا كابوس هاي شبانه اتفاق مي افتند؟

كابوس هاي شبانه كودك نوپايتان، احتمالا به آنچه درست قبل از خواب اتفاق افتاده است، مربوط است، مثل گوش كردن به يك داستان كه او را ترسانده است يا تماشاي يك برنامه ناراحت كننده در تلويزيون.

استرس هم مي تواند منجر به كابوس هاي شبانه شود. وقت خواب، به خودي خود مي تواند علت كابوس شبانه باشد، به خصوص براي كودك نوپايي كه اضطراب جدايي دارد. مريض بودن يا دور بودن از يكي از والدين براي يك مدت زماني هم مي تواند براي كودكان استرس زا باشد.

اما سعي كنيد نگران نشويد و خودتان را سرزنش نكنيد. مشكلات روحي به كابوس هاي شبانه ربطي ندارند و خواب هاي بدِ گاه گاه، در اين سن بسيار طبيعي است. اين امر هيچ ربطي به آنچه شما گفته ايد، يا انجام داده ايد، ندارد.

جلوگيري از كابوس هاي شبانه

اين امر قطعا ثابت شده نيست، اما يك تشريفات آرامش بخش هنگام خواب – يك حمام گرم، يك داستان آرام بخش و يك ترانه آرام كننده – مي تواند به دفع كابوس هاي شبانه كمك كند. خواندن كتاب هاي وقت خواب، مثل كتابِ ماه كلاسيك شب بخير گوييِ ماگارت وايز براون، كه خواب را با شرايط گرم و شاد پيوند مي دهد، را امتحان كنيد.

براي كمك به فرزندتان براي داشتن يك استراحت شبانه خوب، اتاق او را در دماي آسايش نگه داريد – نه خيلي گرم و نه خيلي سرد. بهترين دما براي يك خوابِ پر از آسايش، دماي كمي خنك تر از حدود ۷۰ درجه فارنهايت است.

نور زياد، خواب را مختل مي كند. اگر كودكتان از تاريكي مي ترسد، يك چراغ خواب با نور كافي پيدا كنيد، كه هيولا ها را دور نگه مي دارد، اما مرد ماسه ايي را نه.

اگر كابوس هاي شبانه ادامه پيدا مي كند و كودكتان از رفتن به تخت خواب مي ترسد، اين موضوع را با پزشكش در ميان بگذاريد – خواب هاي بد ممكن است علامتي از آنچه باشد كه در بيداري اش مي گذرد، كه نياز به بررسي دارد.

بيشتر بخوانيد :

·         كودك پانزده ماهه

 

·         كودك هجده ماهه 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۶:۲۶ توسط:netware موضوع:

مناسب ترين نوع جراحي لاغري كدام است؟

ممكن است تمامي افراد چاق بر روي كره زمين، تصور كنند كه مي توانند از يك روش درماني براي رسيدن به تناسب اندام بهره مند شوند. اما بايد بگوييم هر انساني بسته به شرايط خاصي كه دارد، مي تواند اقدام به انجام عمل لاغري نمايد. 

براي اين كه تشخيص دهيد كدام يك از روش هاي جراحي لاغري يا چاقي مناسب شما مي باشد، ابتدا بايد ميزان BMI بدن خود را به دست آوريد. از سوي ديگر توجه به نوع تغذيه و بيماري هاي ديگري كه ممكن است فرد داشته باشد نيز، مسائل ديگري هستند كه مي توانند در انتخاب بهترين روش عمل لاغري موثر باشند.( جهت محاسبه شاخص توده بدني خود به صورت آنلاين كليك كنيد.)  

مثلا بيماراني كه از مشكل رفلاكس معده رنج مي برند، به هيچ عنوان براي انجام جراحي اسليو معده مناسب نيستند. يا اين كه اگر فردي قبلا به بيماري سرطان فاميل يال معده دچار بوده است، بايد انجام عمل باي پس معده را از ذهن خود دور نمايد.

براي اين كه بدانيد مناسب ترين روش درمان براي شما كدام روش است، بهترين كار مراجعه به پزشك متخصص مي باشد. آقاي دكتر عنبرا  متخصص جراحي لاغري و جراح اسليو معده، پيش از انجام عمل لاغري، تمامي موارد لازم را در بدن بيمار بررسي مي نمايد، و پس از آن بهترين روش درماني را به ايشان توصيه مي كند. تا بيمار موفق شود بعد از جراحي نتيجه موفقيت آميزي به دست آورد.

براي تشخيص ميزان چاقي بدن چه بايد كرد؟

براي اين كه بدانيد آيا چاقي بدن شما افراطي است يا خير، بايد به برخي موارد توجه نماييد. كه مهمترين اين موارد در نظر گرفتن شاخص توده بدني فرد مي باشد. براي اين كه BMI يا شاخص توده بدني خود را به دست آوريد، مي توانيد وزن خود را بر مجذور قد تقسيم كنيد.

پس از آن اگر جواب اين مسئله عددي بين 35 تا 40 باشد، به معناي آن است كه فرد از چاقي رنج مي برد. اما اگر اين عدد بالاتر از 40 باشد، چاقي در شخص افراطي بوده و تنها راه درمان آن انجام عمل لاغري خواهد بود. برخي ديگر از افراد نيز وجود دارند كه شاخص توده بدني آنها بين 30 تا 35 مي باشد.

اين افراد با اين كه جزو اشخاص چاق در جامعه به شمار مي روند، اما براي انجام عمل لاغري مناسب نيستند. بهتر است اين افراد با انجام تمرينات ورزشي، يا رژيم هاي غذايي مناسب كه توسط پزشك متخصص به ايشان ارائه مي شود، به كاهش وزن خود كمك كنند.

حتما اين نكته را در نظر داشته باشيد كه صرفا انجام اين روش هاي جراحي لاغري، نمي تواند شما را براي هميشه به تناسب اندام برساند. زيرا ممكن است بعد از عمل لاغري مجددا به اضافه وزن دچار شويد. براي پيشگيري از بروز اين اتفاق، نياز به كمي تلاش و كوشش خواهيد داشت.

به اين كه بعد از عمل از چه رژيم غذايي و برنامه ورزشي استفاده كنيد، مي تواند در كسب نتيجه طولاني مدت براي شما موثر واقع شود. پس جراحي چاقي يا لاغري به تنها نمي تواند براي هميشه تناسب و زيبايي اندام را براي شما به ارمغان آورد. بلكه بايد پس از آن مراقبت هاي بيشتري را نيز در نظر بگيريد.  

منبع : مجله لاغري و تناسب اندام دكترعبدو 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۹:۱۲ توسط:netware موضوع:

دلايل بالا رفتن آمپر آب ماشين

اگر شما هم از ان دسته از راننده ها هستيد كه از بالارفتن امپر ماشين خود ناراضي هستيد و دليل ان را نمي دانيد در ادامه اين مقاله با استار پارت نمايندگي فروش قطعات كيا و هيونداي همراه باشيد.

قفل كردن ترموستات خودرو

در صورتي كه رادياتور خودرو سرد اما آمپر آب بالا باشد احتمالا ترموستات قفل كرده است.

خرابي واترپمپ

اگر ترموستات خودرو سالم است و يا با تعويض ترموستات مشكل فوق همچنان باقي مانده باشد، واتر پمپ خودرو خراب شده است.

وجود هوا در سيستم خنك كننده

وجود هوا در رادياتور خودرو مانع از گردش صحيح مايع خنك كننده مي شود و در نتيجه آمپر آب ماشين را بالا مي برد.

سر سيلندر و واشر

كاهش سريع آب رادياتور، سخت روشن شدن خودرو در ابتداي صبح و سفتي شيلنگ هاي رادياتور هنگام بالا بودن دماي موتور همگي از نشانه هاي وجود مشكل در سرسيلندر و واشر هستند. تشخيص اين مشكل نيز نيازمند مهارت بالايي است و بايد آن را به يك فرد متخصص بسپاريد.

وجود مواد زائد در رادياتور

كثيفي رادياتور و وجود مواد زائد در داخل آن نيز از عواملي است كه مانع از گردش آسان آب در سيستم خنك كننده خودرو مي شود. براي تميز كردن رادياتور ابتدا بايد آن را از ماشين جدا كرد. بنابراين بهتر است اين كار را به يك مكانيك بسپاريد.

بيشتر بخوانيد :

دلايل بالا رفتن آمپر آب هنگام استفاده از كولر

گاهي ممكن است هنگامي كولر خودروي خود را روشن مي­ كنيد آمپر آب سريعا بالا برود. اگر اين مشكل ادامه دار باشد، باعث جوش آوردن خودرو و مشكل ساز شدن براي شما  مي­ شود. اين امر مي ­تواند چندين دليل داشته باشد كه در زير به چند مورد آن اشاره مي ­كنيم:

يكي از دلايل آن مي­تواند سوختن واشر سر سيلندر باشد. كه در اينصورت بايد از سالم بودن سر سيلندر اطمينان پيدا كنيد.

اگر سر سيلندر سالم بود بايد دو قسمت ديگر خودرو خود را مورد بررسي قرار دهيد اين دو قسمت شامل رادياتور و فن خودرو مي ­باشد.

اگر مشكل از رادياتور باشد احتمالا كثيف شده و مانع از تبادل حرارتي مي­ شود و موجب مي­ شود دماي آب بالا برود در اينصورت رادياتور بايد باز شود و تميز شود. اگر مشكل از فن خودرو باشد مي­توان به راحتي مشكل آن را با تعويض و رفع ايراد فن برطرف كرد.

* نكته قابل توجه كه بايد به آن دقت كنيم اين است كه هنگامي خودرو در حال حركت با دور موتور بالا است نبايد كولر خودرو را روشن كنيد بلكه هنگامي خودرو متوقف است و يا در حال حركت است كلاچ را بگيريد بعد كولر را روشن كنيد دليل آن تحت فشار قرار دادن عملكرد موتور خودرو مي­ باشد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۸:۲۲ توسط:netware موضوع:

بهبود دهنده حجم و بافت و ماندگاري نان

بهبوددهنده ها موادي هستند كه موجب انعطاف پذيري بافت نان شده و قدرت تحمل خمير در مراحل مختلف تهيه نان مانند تركيب كردن و تخمير را افزايش داده و به ارتقاي كيفيت محصول نهايي كمك مي‌كنند.

انواع مختلفي از بهبوددهنده نان  وجود دارد. برخي از آن‌ها به صورت ژل هستند؛ از آن جايي كه غلظت مونو گليسيريد در اين ژل ها زياد است، ثبات و مقاومت خمير بهبود يافته و خميري با بافت يكنواخت به دست مي‌آيد. همچنين اين نوع بهبوددهنده موجب حفظ رطوبت غير آزاد شده كه نرمي بيشتر نان را به دنبال دارد و از بيات شدن زود هنگام نان جلوگيري مي‌كند و سبب افزايش ماندگاري محصول مي‌شود.گروه ديگر بهبود دهنده‌ها، انواع پودري شكل آن‌ها هستند كه استفاده از آن‌ها به دليل غلظت بالايي كه دارند، از نظر اقتصادي به صرفه تر است. بهبود دهنده‌هاي پودري حجم و بافت مطلوبي را به وجود آورده و فرآيند پخت نان را بهبود مي‌بخشند. علاوه بر آن، بافت نرمي ايجاد كرده و سبب افزايش ماندگاري نان توليد شده مي‌شوند. از بهبود دهنده‌هاي پودر بيشتر براي تهيه نان‌هاي سنتي، نان بربري و نان سنگك استفاده مي‌شود.

بيشتر بخوانيد :

اسيد اسكوربيك

اسيد اسكوربيك همان ويتامين C بوده كه اندكي خاصيت اسيدي دارد و به شكل كريستال‌هاي سفيد يا زرد و يا به صورت پودر در دسترس است. اين ماده محلول در آب بوده و انحلال پذيري كمي نيز در الكل دارد ولي در كلروفرم، اتر و بنزن حل نمي‌شود. چنانچه اين ماده به صورت محلول در آيد، به سرعت اكسيد مي‌شود اما در حالت خشك در هوا پايدار است و با اكسيژن واكنش نمي‌دهد. سبزيجات و ميوه‌هايي مانند پرتقال، گريپ‌فروت، ليمو ترش و شيرين، توت فرنگي، كيوي و بسياري از ميوه‌هاي شيرين ديگر منبع مهم ويتامين C هستند. خريد اسيد اسكوربيك به دليل كاربرد گسترده اي كه در صنايع غذايي دارد، بسيار مورد توجه قرار گرفته است. كربوكسي متيل سلولز

اين ماده نوعي صمغ سلولزي يوني بوده كه به صورت پودر سفيد يا زرد رنگ وجود داشته و در آب حل مي‌شود. از آن جايي كه اين ماده نسبت به مواد مشابه سرعت انحلال بيشتري دارد و داراي خواصي چون تعليق، چسبندگي و نگهداري آب، شفافيت زياد، مقاومت زياد در برابر اسيد، تحمل نمك به ميزان زياد، مولكول‌هاي يكنواخت توزيع شده و سلولزهاي آزاد كم‌تري است، كاربردهاي متنوعي را مي‌توان براي آن در نظر گرفت. بنابراين افراد فعال در صنايع مختلفي مانند ساخت و ساز، پلاستيك، كشاورزي، توليد كاغذ، رنگ، چسب، لوازم آرايشي و بهداشتي، نساجي، سراميك سازي و … اقدام به خريد كربوكسي متيل سلولز مي‌كنند.

مالتودكسترين

مالتودكسترين پودر نشاسته‌اي سفيد رنگي است كه از ساكاريدهاي فاقد طعم شيرين به دست مي‌آيد. اين ماده محلول در آب بوده و طعم خاصي ندارد. همچنين داراي زنجيره بلندي از كربوهيدرات است كه ضمن تأمين انرژي، هضم آساني دارد. توليدكنندگان به منظور بهبود طعم، ضخامت و ماندگاري محصولات غذايي خود از اين ماده استفاده مي‌كنند.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۳:۴۳ توسط:netware موضوع:

پيش‌بيني آينده بازار طلا از نگاه تحليلگران

اگر در آيندهنزديك قصد خريد طلا داريد در اين مقاله با فروشگاه انلاين طلا و جواهر كيش طلا همراه باشيد تا شما را با بازار اينده اين فلز با ارزش آشنا كنيم.

به گزارش راديو سهام، افزايش رشد اقتصادي امريكا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹، بار ديگر سرمايه‌گذاران و تحليلگران را از بازار طلا نااميد كرده است. انتشار داده‌هاي جديد در ايالات متحده موجب شده بسياري از تحليلگران كمتر نگران وقوع ركود اقتصادي باشند.

نرخ جهاني طلا در هفته پاياني ماه نوامبر با رشد ۰٫۲۷ درصدي مواجه شد. علي‌رغم رشد اندك فلز زرد، گزارش‌ها نشان مي‌دهد، طلا بدترين عملكرد ماهانه خود را از سال ۲۰۱۶ تاكنون به ثبت رسانده است.

طلا موفق شد در آخرين روز از معاملات هفتگي به هزار و ۴۶۶ دلار به‌ازاي هر اونس برسد.

در آخرين نظرسنجي هفتگي كيتكو كه در ۲۷ نوامبر انجام شده، ۱۵ تحليلگر حرفه‌اي وال‌استريت شركت كردند كه از ميان آنها چهار نفر معادل ۲۷ درصد به آينده كوتاه‌مدت طلا خوش‌بين بودند و پنج نفر معادل ۳۳ درصد كاهش نرخ جهاني طلا را پيش‌بيني كردند. در عين حال، شش نفر معادل ۴۰ درصد هيچ نظري در مورد آينده فلز زرد نداشت.

از سوي ديگر، از ميان ۵۰۰ نفر سرمايه‌گذاران خرد كه در اين نظرسنجي شركت كردند، ۲۲۲ راي‌دهنده، معادل ۴۴ درصد افزايش نرخ طلا و ۱۸۶ نفر، معادل ۳۷ درصد كاهش نرخ اين فلز گرانبها را پيش‌بيني كردند. ۹۲ راي‌دهنده يا ۱۸ درصد نيز نظري در مورد روند نرخ طلا نداشتند.

خوش‌بيني سرمايه‌گذاران خرد به آينده كوتاه‌مدت طلا در پايين‌ترين سطح از ماه مي‌(شش ماه گذشته) قرار دارد.

در آخرين نظرسنجي هفته گذشته، نيمي از سرمايه‌گذاران به آينده طلا خوش‌بين بودند. اين در حالي است كه تنها يك‌سوم از تحليلگران وال‌استريت روند صعودي فلز زرد را پيش‌بيني كرده بودند.

فيليپ استريبل، تحليلگر ارشد موسسه آرجي‌او فيوچرز پيش‌بيني كرده است كه نرخ طلا در كوتاه‌مدت نزولي باشد. او همچنين به سرمايه‌گذاران توصيه كرده است كه اواخر نوامبر (ماه جاري ميلادي) زمان مناسبي براي خريد طلا است.

به‌گفته او، داده‌هاي مثبت اقتصادي اخير از جمله دلايلي است كه او را نسبت به آينده طلا بدبين كرده است.

دارين نيوسام، تحليلگر تكنيكال بازار طلا اما گفته است، علاوه بر تحليلهاي بنيادي، تحليل‌هاي تكنيكال هم خبر خوبي از بازار طلا نمي‌دهند.

به گفته او، نرخ طلا در هفته پيش رو كاهش مي‌يابد و نيوسام سطح حمايتي هزار و ۴۳۹ دلار و ۶۰ سنت را پيش‌بيني كرده است.

علي‌رغم پيش‌بيني‌هاي نزولي اما اندي هكت، تحليلگر بازار طلا، توصيه كرده است كه دوره‌هاي افت بهترين زمان براي سرمايه‌گذاري در اين بازار است.

آدريان دي، مديرعامل شركت مديريت دارايي آدريان دي هم كه به روند صعودي طلا خوش‌بين است، اعلام كرده: به‌نظر نمي‌رسد به‌ اين زودي طلا از محدوده فعلي خود خارج شود.

او گفت: آثار منفي فاز اول توافق تجاري ميان چين و ايالات متحده امريكا در بازار فعلي ديده مي‌شود. اما طلا براي بهبود مجدد نياز به كاتاليزور جديد دارد. بازار سرمايه در امريكا ركوردهاي جديدي را به ثبت رسانده و بعيد به‌نظر مي‌رسد تا قبل از پايان سال اتفاق مهمي بيفتد. بنابراين احتمالا رشد طلا تا آن زمان محدود خواهد بود.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۶:۳۸ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي متحرك چيست و براي چه افرادي لازم است؟

داشتن دندان سالم يكي از نشانه‌هاي زيبايي به شمار مي‌آيد، و بسياري از افراد دندان‌هاي نامنظمي دارند كه علت اين مشكل مي‌تواند مادرزادي يا فشار به دندان‌ها باشد. با ارتودنسي دندان مي‌توان دندان‌ها را صاف كرد و فاصله بين دندان‌ها را از بين برد، و با اين روش به سلامتي دندان، لثه و همچنين مفاصل فك كمك بسزايي مي‌شود. در بين روش‌هاي ارتودنسي، يك مدل ارتودنسي متحرك وجود دارد كه نسبت به روش اصلي آسان‌تر است براي بسياري از افراد قابل قبول‌تر مي‌باشد؛ زيرا هر وقت كه خواستند مي‌توانند آن را از دهـان خود خارج كنند و دوباره سر جاي خود بگذارند.

ارتودنسي متحرك چيست

تفاوت ارتودنسي متحرك نسبت به ثابت از اسم آن پيداست. ارتودنسي ثابت به دندان شما مي‌چسبد، در حالي كه ارتودنسي متحرك را مي‌توانيد از دهان خارج كنيد. بسياري از روش‌هاي ارتودنسي مراحل مختلفي دارند، بنابراين ترجيح داده مي‌شود از اين مدل براي درمان استفاده شود و اين روش درماني مي‌تواند بسيار مفيدتر واقع شود. معمولا وقتي مي‌خواهند فك‌ها را درمان كنند از ارتودنسي متحرك استفاده مي‌شود و براي درمان ناهنجاري دندان از ارتودنسي ثابت استفاده مي‌كنند. چند مدل مختلف ارتودنسي متحرك وجود دارد كه در ادامه درباره آن‌ها توضيح خواهيم داد.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان چيست ؟

انواع ارتودنسي متحرك

همانطور كه گفته شد ارتودنسي متحرك روشي محبوب در درمان ناهنجاري‌هاي دهاني است، اما فرد نمي‌تواند خودش نوع درمان را انتخاب كند. معمولا دكتر نسبت به نوع ناهنجاري مدل ارتودنسي را انتخاب مي‌كند. انواع ارتودنسي متحرك به شرح زير است:

اينويزالاين يا ارتودنسي شفاف

در كشورهاي خارجي استفاده از ارتودنسي متحرك شفاف يكي از روش‌هاي محبوب ارتودنسي است. اگر مي‌خواهيد دندان‌هاي خود را با احتياط صاف كنيد، بهترين گزينه براي شما اين مورد است. ارتودنسي شفاف مي‌تواند بدون استفاده از براكت دندان (سيم)، دندان‌هاي صافي به شما تحويل بدهد. اين روش درماني شامل چند رديف متحرك از صاف كننده است و شما مجبور نيستيد از براكت و سيم‌هاي فلزي استفاده كنيد. تكميل درمان در اين روش ممكن است 15 ماه طول بكشد. يكي از مزيت‌هاي ارتودنسي نامرئي هزينه آن است كه تقريبا ارزان است و شما مي‌توانيد هر چند هفته يك بار آن‌ها را عوض كنيد. برخلاف براكت‌ها اين مدل به راحتي پاك مي‌شود، پس نيازي نيست هنگام نوشيدن يا غذا خوردن آن‌ها را خارج كنيد. ( براي محاسبه دقيق هزينه هاي ارتودنسي نامرئي اينجا كليك كنيد.)

نگهدارنده‌ها

بعد از اتمام برنامه درماني، همچنان بايد از نگهدارنده استفاده كنيد. اين وسيله ارتودنسي متحرك از اين جهت مهم است كه بعد از پايان درمان تا چند وقت دندان‌هاي شما را صاف نگه مي‌دارد. نگهدارنده‌ها بيشتر از آنچه كه فكر كنيد مهم هستند، و استفاده نكردن از آن مي‌تواند كل درمان ارتودنسي را بيهوده كند، زيرا دندان‌ها بعد از ارتودنسي دوباره مي‌توانند به حالت قبل برگردند. معمولا به نوجوان‌هايي كه ارتودنسي مي‌كنند توصيه مي‌شود تا رسيدن به سن بلوغ حتما از نگهدارنده استفاده كنند. البته لازم به ذكر است اين روش، مدل‌هاي ثابت نيز دارد.

تنظيم كننده فضاي دندان‌ها

از اين مدل ارتودنسي متحرك معمولا در كودكاني كه ريزش دندان در آن‌ها زودتر بوده استفاده مي‌شود. با وجود شكاف در هنگام خالي شدن جاي دندان‌هاي شيري، ممكن است مسير دندان‌هاي دائم مسدود شود. از اين ارتودنسي براي جلوگيري از حركت دندان‌هاي شيري در لثه استفاده مي‌شود.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۹:۲۴ توسط:netware موضوع: