جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هيونداي سوناتا

هيونداي سوناتا يكي از پرفروش ترين محصولات شركت كره اي هيونداي است كه امروز در اين مقاله قصد داريم تا بيشتر سوناتا 2020 را مورد برسي قرار دهيم. دقت داشته باشيد كه هيونداي نيز مانند كيا از لوازم يدكي و قطعات جانبي حساس برخوردار است و بايد قطعات هيوندا حتما اصل و با كيفيت باشند. در انتهاي مقاله نيز به شما خواهيم گفت كه اگر هيونداي س.وناتا 2020 داريد، لوازم يدكي آن را از كجا تهيه كنيد.

برسي سطحي هيونداي سوناتا

اگر اخبار ماشين‌ها را دنبال مي‌كنيد و چشم‌تان به تبليغ جديد هيونداي افتاده باشد، حتما متوجه اين موضوع شده‌ايد كه هيونداي سوناتاي ۲۰۲۰ يك خودروي مدرن با فناوري‌هاي سطح بالاست. اگر هم اين شانس را داشته‌ايد كه اين خودرو را از نماي نزديك ببينيد حتما متوجه طراحي خاص و زيباي آن شديد.

از نظر آپشن‌هاي اولين فناوري كه به چشم مي‌آيد سيستم پارك دستي به وسيله كنترل از راه دور است كه به راننده اين امكان را مي‌دهد كه از خودرو پياده شود و با استفاده از دكمه‌هاي ريموت خودرو ماشين را پارك كند. هوش مصنوعي اين خودرو قادر است تا حركات جزئي فرمان را به صورت اتوماتيك تنظيم كند تا خودرو به صورت دقيق داخل خط قرار بگيرد. البته بايد در نظر داشته باشيم كه سيستم پارك اتوماتيك اين خودرو خيلي كند حركت مي‌كند و شايد براي همه‌ي موقعيت‌ها مناسب نباشد. اما اگر جاي پارك محدود بود مي‌توان از اين آپشن كمك گرفت و ماشين را پارك كرد.

همچنين در مورد قطعات يدكي هيونداي سانتافه نيز بيشتر بدانيد.  

دومين فناوري جديدي كه در هيونداي سوناتا 2020 به كار رفته، سوويچ ديجيتال اين خودرو است است. اين سوويچ در حقيقت برنامه‌اي است كه اين امكان را به شما مي‌دهد تا بتوانيد از طريق گوشي هوشمند خود به عنوان سوويچ ماشين استفاده كنيد.

مي‌توان گفت كه طراحي داخلي خودرو هم به نسبت مدل‌هاي سال‌هاي پيش تا حدود زيادي تغيير پيدا كرده است. سيستم مانيتورينگ خودرو و داشبورد طراحي ساده و زيبايي دارند و همچنين استفاده از صفحه نمايش تعبيه شده بسيار آسان است. بعلاوه جاي كافي هم براي تمامي سرنشين‌ها يافت مي‌شود.

لوازم يدكي هيونداي سوناتا 2020 و سخن آخر

اگر شما يكي از دارندگان خودرو هيونداي در كشور هستيد و مي‌خواهيد بدانيد كه از كجا قطعات يدكي اين خودرو را بخريد كه از كيفيت و اصالت آن مطمئن باشيد، مي‌توانيد به فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو مراجعه كنيد و با خيال راحت خريد كنيد.

در ضمن به ياد داشته باشيد كه تحقيق كردن باعث مي‌شود تا بيشترين حد ممكن جلوي ضرر هاي مالي گرفته شود و بهترين تصميم را براي خريد يك محصول مخصوصا براي خودروي خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۶:۲۹ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي متحرك

ارتودنسي يكي از شاخه هاي اصلي دندانپزشكي است كه به برطرف كردن ناهنجاري ها و نامرتبي دندان ها و فك مي‌پردازد. ارتودنسي انواع مختلفي دارد كه هر كدام در شرايطي خاص اصتفاده مي‌شوند و كاربرد هاي متفاوتي دارند. امروز در اين مقاله سعي كرديم تا بيشتر در مورد ارتودنسي متحرك با شما صحبت كنيم و اطلاعات خوبي را در اختيارتان قرار دهيم.

ارتودنسي متحرك چيست؟

تفاوت ارتودنسي متحرك نسبت به ثابت از اسم آن پيداست. ارتودنسي ثابت به دندان شما مي‌چسبد، در حالي كه ارتودنسي متحرك را مي‌توانيد از دهان خارج كنيد. بسياري از روش‌هاي ارتودنسي مراحل مختلفي دارند، بنابراين ترجيح داده مي‌شود از اين مدل براي درمان استفاده شود و اين روش درماني مي‌تواند بسيار مفيدتر واقع شود. معمولا وقتي مي‌خواهند فك‌ها را درمان كنند از ارتودنسي متحرك استفاده مي‌شود و براي درمان ناهنجاري دندان از ارتودنسي ثابت استفاده مي‌كنند. چند مدل مختلف ارتودنسي متحرك وجود دارد كه در ادامه درباره آن‌ها توضيح خواهيم داد.

همچنين در مورد ارتودنسي ثابت نيز بيشتر بدانيد.

انواع ارتودنسي متحرك

ارتودنسي متحرك خود نيز داراي انواع مختلفي است كه در ادامه به معرفي و برسي چند تا از آنها مي‌پردازيم:

  1. اينويزالاين يا ارتودنسي شفاف: در كشورهاي خارجي استفاده از ارتودنسي متحرك شفاف يكي از روش‌هاي محبوب ارتودنسي است كه آن را با نام ارتودنسي نامرئي نيز مي‌شناسند. اگر مي‌خواهيد دندان‌هاي خود را با احتياط صاف كنيد، بهترين گزينه براي شما اين مورد است. ارتودنسي شفاف مي‌تواند بدون استفاده از براكت دندان (سيم)، دندان‌هاي صافي به شما تحويل بدهد. اين روش درماني شامل چند رديف متحرك از صاف كننده است و شما مجبور نيستيد از براكت و سيم‌هاي فلزي استفاده كنيد. تكميل درمان در اين روش ممكن است 15 ماه طول بكشد. يكي از مزيت‌هاي ارتودنسي نامرئي هزينه آن است كه تقريبا ارزان است و شما مي‌توانيد هر چند هفته يك بار آن‌ها را عوض كنيد. برخلاف براكت‌ها اين مدل به راحتي پاك مي‌شود، پس نيازي نيست هنگام نوشيدن يا غذا خوردن آن‌ها را خارج كنيد.
  2. نگهدارنده‌ها
  3. تنظيم كننده فضاي دندان‌ها
  4. گسترش دهنده كامي: گسترش دهنده كامي، مانند نگهدارنده‌ها نيز مي‌تواند متحرك يا ثابت باشد. معمولا سن يك معيار براي انتخاب نوع ارتودنسي متحرك يا ثابت در اين روش است. براي كودكان بزرگ‌تر مدل ثابت مناسب‌تر است. از گسترش دهنده‌هاي كامي براي پهن كردن فك بالا، با وارد كردن فشار بسيار كم به دندان‌هاي آسيا بالايي استفاده مي‌شود. اين ارتودنسي بايد به طور منظم تنظيم شود، و در هربار تنظيم ميزان فشار ممكن است تغيير كند. براي نتيجه گيري از اين روش بايد تا چند ماه از آن استفاده كرد.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي سريع دندان مي‌توانيد بر روي لينك كليك كنيد.

چند نكته و سخن آخر

معمولا بسياري از افراد نمي‌توانند وجود يك شئ فلزي در دهان را براي مدت طولاني تحمل كنند، پس ترجيح مي‌دهند از روش ارتودنسي متحرك استفاده كنند تا هم روي ظاهر آن‌ها تاثير نگذارد، و هم بتوانند هر وقت كه مي‌خواهند اين وسيله را از دهان خارج كنند. البته در گاهي اوقات درمان فقط با روش ارتودنسي ثابت قابل انجام است و ارتودنسي متحرك ممكن است به آسيب بيشتر منجر شود. سعي كنيد از يك متخصص خوب مشاوره بگيريد و در طول درمان وقفه ايجاد نكنيد تا از اين آسيب‌ها جلوگيري كنيد.

به ياد داشته باشيد همانگونه كه هميشه گفتيم اينبار هم مي‌گوييم، كسب اطلاعات باعث مي‌شود به راحتي بهترين تصميم را براي سلامت خود بگيريد.

در ضمن اگر در كرج زندگي مي‌كنيد و به دنبال بهترين متخصص ارتودنسي در كرج مي‌گرديد، ما مي‌توانيم به شما كمك كنيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۷:۱۶ توسط:netware موضوع:

تنفس دهاني، ارتودنسي

ارتودنسي يك رشته بسيار مهم در علم دندانپزشكي است كه مي‌تواند مشكلات بسيار زيادي را برطرف كند. يكي از اين مشكلات مي‌تواند درمان تنفس دهاني به وسيله ارتودنسي باشد. ارتودنسي مي‌تواند بسياري از مشكلات دهاني و دندني را برطرف كند و همچنين تاثير بسزايي بر بهداشت دهان و دندان بگذارد. با ما همراه باشيد تا اطلاعات مفيدي را در اختيارتان قرار دهيم.

مشكلات تنفسي

طي سال هاي اخير متخصصان و محققان، مطالعات زيادي در زمينه نفس كشيدن و تاثيرات آن بر رشد فك و صورت انجام داده اند. تقريبا نتيجه همه اين تحقيقات نشان داده كه نه تنها نوع نفس كشيدن با نحوه رشد استخوان هاي فك و صورت ارتباط دارد، بلكه تاثير مستقيمي با هم دارند. در واقع ثابت شده كه مشكل تنفسي  مي تواند باعث اختلال در رشد فك باشد و هم اختلالات ساختاري فك ها، مثل كوچك بودن آن ها،  مي تواند موجب مشكلات متعدد تنفسي شود. يعني يك رابطه دو طرفه و مستقيم بين آن ها حاكم است.

همچنين درباره ارتودنسي نامرئي نيز بيشتر بدانيد.

ضرر تنفس دهاني و اهميت تنفس درست

مشكلات تشكيل فك، متورم شدن لوزه ها يا آدنوئيد ها، انواع و اقسام آلرژي ها و يا حتي عادات نادرست  مي تواند باعث دهاني شدن تنفس شود. مشكل اين است كه تنفس دهاني  مي تواند  اثرات طولاني مدتي داشته باشد. براي مثال از خشكي دهان گرفته تا پوسيدگي دندان و آپنه خواب مي توانند عوارض تنفس دهاني باشند. در كودكان ، تنفس دهاني همچنين  مي تواند  منجر به ايجاد تغييرات جزئي تا متوسط در صورت شود كه بر چهره و عملكرد فك تأثير منفي مي گذارد.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي متحرك بر روي لينك كليك كنيد.

در شرايط ايده آل، انسان از طريق بيني خود نفس مي كشد. اين كار اجازه مي دهد هوا قبل از ورود به سيستم تنفسي گرم و مرطوب شود. با اين حال، بخش قابل توجهي از جمعيت جامعه، از جمله كودكان ، به جاي آن  كه از بيني نفس بكشند از دهان خود نفس مي كشند. اين وضعيت با نام تنفس دهاني شناخته مي شود كه خطرناك است و در صورت ادامه دار بودن  مي تواند مشكلات زيادي براي افراد پيش بياورد.

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به تجهيزات ارتودنسي و ارتودنسي براي كودكان مي‌توانيد بر روي لينك كليك كنيد.

درمان تنفس دهاني

تقريبا تمام مراكز معتبر ارتودنسي در دنيا به والدين توصيه مي كنندكه كودكان خود را از سن 7 تا 10 سالگي به طور منظم و دست كم سالي يكبار به نزد يك متخصص ارتودنسي خوب ببرند. متخصص ارتودنسي مي تواند مشكلات احتمالي دنداني كه در ارتباط با تنفس هستند را تشخيص داده و مناسبترين درمان ها را براي آن در دستور كار قرار دهد. حتي اگر لزومي به مداخله نبود شما موظفيد براي حفظ سلامتي و به جهت آينده نگري و پيشگيري از مسائل احتمالي آينده كودك را به نزد متخصص ارتودنسي ببريد.

سخن آخر

اگر شما مشكلات تنفسي داريد و مي‌خواهيد آن را برطرف كنيد مي‌توانيد به يك متخصص ارتودنسي نيز مراجعه كنيد تا در صورت نياز به شما كمك كند و مشكلتان را برطرف كند. تحقيق كردن و كسب اطلاعات بهترين راه براي داشتن تني سالم و زندگي با استرس كمتر مي‌باشد. اميدواريم اين مطلب نيز براي شما مفيد بوده باشد و استفاده كافي كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۰:۲۱ توسط:netware موضوع:

بارداري و دندانپزشكي

دوران بارداري بسيار دوران پر اهميتي است چرا كه اختلالات هورموني در اين دوران به اوج خود مي‌رسند و شما بايد به عنوان يك مادر رعايت تمامي نكاتي ممكن است حتي يك درصد براي شما و جنينتان خطر ايجاد كند را بكنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

رفتن به دندانپزشكي در دوران بارداري

تغييرات هورموني، تغييرات رژيم غذايي، ابتلا به ژنژيونت بارداري و هوس‌هايي بارداري مي‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بيشتري قرار دهند. بعلاوه برخي از مشكلات دنداني مي‌تواند روي نوزاد در حال رشد تأثير بگذارد. تحقيقات نشان داده است كه از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد مي‌تواند به خاطر عفونت شديد لثه در مادر باشد.

بيهوشي و كشيدن دندان

تغييرات هورموني، تغييرات رژيم غذايي، ابتلا به ژنژيونت بارداري و هوس‌هايي بارداري مي‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بيشتري قرار دهند. بعلاوه برخي از مشكلات دنداني مي‌تواند روي نوزاد در حال رشد تأثير بگذارد. تحقيقات نشان داده است كه از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد مي‌تواند به خاطر عفونت شديد لثه در مادر باشد.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

استفاده از دهانشويه

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

طريقه شستوشوي دهان با دهانشويه

بسياري از دندانپزشكان بارداري معتقدند كه مسواك زدن (دو بار در روز با خمير دندان حاوي فلورايد) مي تواند فلورايد كافي براي محافظت از در برابر پوسيدگي دندان را فراهم مي كند. اما اگر مستعد پوسيدگي هستيد، مي توانيد علاوه بر مسواك زدن و نخ دندان كشيدن ، از دهان شويه حاوي فلورايد استفاده كنيد.

براي استفاده صحيح از اين محلول ها نكات زير را دنبال كنيد:

  1. از مقدار مناسب استفاده كنيد. براي اين كار برچسپ روي محلول را بخوانيد
  2. بعد از ريختن محلول شوينده در داخل دهان، دهان خود را ببنديد و با محلول را داخل دهان خود بچرخانيد
  3. دهانشويه را قورت ندهيد. مقادير بالاي فلورايد در صورت بلعيده شدن مي توان مسموميت ايجاد كند.
  4. بعد از خارج كردن محلول از دهان دست كم تا 30 دقيقه چيزي نخوريد تا اثر فلورايد كاهش نيابد.

سخن آخر

به طور كلي براي اينكه از دهانشويه استفاده كنيد لازم است حتما با يك مشاور متخصص در اين زمينه صحبت كنيد. كوچكترين چيز ها نيز مي‌تواند در دوران بارداري از حساسيت بالايي برخوردار باشند. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۷:۵۶ توسط:netware موضوع:

راهنماي كاهش قيمت سرويس با استفاده از سه مؤلفه بالا

براي آنكه سرويس طلا ارزان و باكيفيت خريداري كنيد، مي‌توانيد با رعايت چند نكته مهم، به اين هدف برسيد:

سرويس‌هاي ظريف و سبك تا حد زيادي هزينه نهايي خريد طلا را براي شما كاهش مي‌دهند؛ بنابراين اگر دوست داريد يك سرويس زيبا، شيك و درعين‌حال ارزان بخريد، به سراغ سرويس‌هايي با وزن كم برويد.

هر چه سرويس خريداري شده، طراحي ساده و آسان‌تري داشته باشد، اجرت ساخت آن هم كمتر است. پس براي كاهش قيمت سرويس طلا طراحي‌هاي آسان و ساده‌تر را انتخاب كنيد.

اگر چندان براي شما اهميت ندارد كه سرويس طلا را به‌صورت سرويس طلا دست‌اول و نو خريداري كنيد، مي‌توانيد سرويس طلا دست‌دوم را بدون هزينه اجرت ساخت و با قيمت ارزان بخريد. اين كار براي سرمايه‌گذاري و دستيابي به سود در زمينه طلا و جواهرات بسيار كاربرد دارد.

پيشنهاد من براي كساني كه دوست دارند سرويس طلا نو و البته ارزان خريداري كنند، سرويس طلاي كم اجرت است. طلاي كم اجرت طلايي است كه استفاده نشده و در واقع نو است. اما يا به صورت تيراژي توليد شده است كه مخصوص طرح‌هاي پرطرفدار و پر شمار است،‌ يا زراحي محصول پيچيدگي كمي دارد به‌همين دليل كارو زمان زيادي صرف توليد آن نشده است.

انتخاب سنگ‌هاي قيمتي و نگين‌هاي اصل و زيبا مانند الماس با تراش برليان زيبايي سرويس طلاي شما را چندين برابر مي‌كند. اما نكته مهم اين است كه به همان نسبت قيمت سرويس طلا را هم بالاتر مي‌برد. مي‌تواند طلاي خود را بدون سنگ‌هاي قيمتي و يا با نگين‌هاي اتمي تهيه كنيد كه در عين زيبايي ارزان‌قيمت هم باشند.

از مدل‌هاي مشبك يا فيوژن استفاده كنيد. اين مدل‌هاي به دليل طراحي توخالي كه دارند وزن پايين‌تري نسبت به محصولات هم‌اندازه دارند. به همين‌دليل قيمت تمام شده آن‌ها نسبت به محصولات مشابه يكسان است.

منبع : طلافروشي آنلاين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۴:۲۷ توسط:netware موضوع:

ونير كامپوزيت دندان

كامپوزيت يكي از روش هاي ترميم دندان و زيباسازي طرح لبخند است كه امروزه بسيار پرطرفدار بوده و در تمامي كلنيك هاي معتبر داراي مواد هست. امروز قصد داريم تا در اين مطلب براي شما بيشتر راجع به كامپوزيت دندان صحبت كنيم و اطلاعات مفيدي را در اختيارتان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

كامپوزيت چيست؟

كامپوزيت يك نوع ماده بسيار پركاربرد در دندانپزشكي است كه ما در درمان‌هاي ترميمي؛ به طور گسترده از آن استفاده مي‌كنيم. زماني كه بخواهيم از كامپوزيت به عنوان يك لايه پوشاننده دنداني يا ونير استفاده كنيم، اصطلاحاً به آن ونير كامپوزيت دندان مي‌گوييم. بنابراين منظور از كامپوزيت ونير، استفاده از مواد كامپوزيت ترميمي، به عنوان ونير و پوشاننده سطوح دنداني است.

مراحل نسب كامپوزيت بر روي دندان

ونير كامپوزيت دندان جزء درمان‌هاي ترميمي مستقيم به شمار مي‌روند. به اين معني كه مواد كامپوزيتي در مطب، توسط دندانپزشك يا متخصص ترميمي و زيبايي آماده شده و به صورت مستقيم روي سطح دندان‌ها متصل مي‌شود. ما در ادامه مراحلي كه ميبايست براي نصب كامپوزيت به دندان ها طي كنيد را توضيح داده ايم.

  1. بررسي و ارزيابي تخصصي دندان ها و طرح لبخند
  2. تميز كردن دندان ها
  3. انتخاب رنگ و سايه كامپوزيت ونير ها
  4. اتصال لايه لايه كمپوزيت و خشك كردن آن
  5. صيقل دادن و پاليش كردن سطح دندان ها

مزايا و معايب كامپوزيت دندان

با قرار گرفتن لايه هاي كامپوزيتي روي دندان ها، اكنون دندان آسيب ديده يا مشكل دار مستحكم شده و زيباتر از قبل به نظر مي رسد. با سپري كردند چنين درماني طرج لبخند شما بهتر خواهد شد و به اين شكل اعتماد به نفس بيشتري به دست خواهيد آورد.

ونير كامپوزيت ها ذاتاً داراي ماهيت (جذب آب) هستند. يعني به صورت جزئي آب را به خود جذب مي‌كنند. همين موضوع باعث مي‌شود كه بتوانند رنگدانه غذاها و نوشيدني‌هايي كه ما مي‌خوريم را نيز به خود جذب كنند. بنابراين اين ونيرها به مرور زمان دچار تغيير رنگ شده و نسبت به حالت اوليه خود رنگشان كمي برمي‌گردد.

خاصيت جذب رنگدانه‌ها باعث مي‌شود كه ما متخصصان ترميمي و زيبايي، كامپوزيت ونيرها را براي برخي از افراد مناسب ندانيم و به عنوان يك گزينه جايگزين، لمينت سراميكي را به آن ها پيشنهاد دهيم. مثلا افراد زير كانديد مناسبي براي نصب اين نوع ونيره نستند:

  • عزيزاني كه قهوه زياد مي نوشند
  • افرادي كه به استعمال دخانيات عادت دارند
  • افرادي كه سوء مصرف نوشيدني هاي الكلي دارند

چند نكته و حرف پاياني

از اين ونيرها، به صورت گسترده براي برطرف كردن عيوب ظاهري و نواقص دنداني زير استفاده مي‌شود:

  • بازسازي دندان‌هايي كه دچار آسيب حداكثري شده‌اند
  • دندان‌هاي لب پر شده
  • كوتاهي دندان‌هاپ
  • ترك خوردگي سطوح دنداني مخصوصاً در جلو
  • شكستگي دندان
  • وجود فاصله بين دندان ها (فاصله بيشتر از 0.5 ميلي‌متر كه معمولاً بين دندان‌هاي جلويي وجود دارد)
  • كج بودن جزئي دندان به طوري كه نيازي به ارتودنسي دندان نباشد

به طور كلي همانطور كه بارها گفتيم بهترين كار براي اينكه بتوانيد تصميمي درست راجع به سلامت  خود بگيريد بايد تحقيقات لازم را نسبت به كاري كه مي‌خواهيد انجام دهيد بكنيد. اميدواريم كه اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۹:۵۰ توسط:netware موضوع:

لنت هاي ترمز و كاركرد آنها

لنت ترمز اتوموبيل يكي از نهمترين قطعات يدكي مربوط به آن خودرو است. به خصوص خودرو هاي كره اي بايد حتما بهترين لوازم يدكي برايشان استفاده شود. براي مثال لوازم يدكي كيا حتما بايد اصل باشند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با لنت ترمز و كارايي آن آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

كاركرد لنت ترمز

چنانچه بخواهيد ناگهان در خيابان‎‌ها و اتوبان متوقف شويد مجموعه‎‌اي از لنت‎هاي ترمز با كيفيت بالا مي‎تواند تفاوت ايجاد كند. وقتي پدال ترمز را فشار مي‎‌دهيد كوليس‎‌هاي ترمز خودرو، لنت‌‎هاي ترمز را در برابر روتورهاي متصل به چرخ‎‌هاي خودرو فشار مي‌‎دهند. اصطكاك بين لنت ترمز و روتورها باعث كند شدن وسيله نقليه شما مي‌‎شود. با گذشت زمان، اصطكاك باعث سايش لنت‎‌هاي ترمز مي‌‎شود و در نهايت نياز به تعويض دارد.

لنت‌‎هاي ترمز از طريق اصطكاك، انرژي جنبشي خودرو را به انرژي گرمايي تبديل مي‌‎كنند. دو لنت ترمز با سطوح اصطكاك رو به روتور در ترمز وجود دارد. وقتي ترمز‎ها به صورت هيدروليكي استفاده مي‌‎شوند كوليس دو لنت را به هم فشار مي‌‎دهد يا روتور در حال چرخش را فشار مي‌‎دهد تا وسيله نقليه كند و متوقف شود.

انواع لنت ترمز

لنت ترمز در سه نوع فلزي، ارگانيك و سراميكي وجود دارد.

سراميكي

لنت‎‌هاي ترمز سراميكي قدرت توقف بسيار خوبي دارند و گرما را به خوبي پراكنده مي‌‎كنند. براي رانندگي شهري ايده آل هستد. گرد و غبار يا سر و صدا بسيار كمي توليد مي‌‎كنند و ماندگاري بالايي دارند. بسياري از خودروهاي خارجي و داخلي مجهز به فرمولاسيون لنت ترمز سراميكي از كارخانه هستند.

اين نوع لنت‎هاي ترمز در وسايل نقليه با كارايي بالا و اتومبيل‎‌هاي مسابقه‎‌اي كه هنگام ترمزگيري گرماي زيادي توليد مي‌‎كنند بسيار خوب كار مي‌‎كنند. لنت‎‌هاي ترمز سراميكي معمولاً بسيار گران هستند. اين لنت‎هاي ترمز بسيار مقاوم هستند و خيلي دير خراب مي‌شوند. به همين دليل است كه آن‎ها اغلب نيازي به تعويض ندارند.

فلزي

لنت‎‌هاي ترمز فلزي متشكل از فلزاتي مانند: مس، آهن، فولاد يا ساير آلياژها هستند. اين فلزات مختلف با روان كننده گرافيت و همچنين ساير مواد پركننده تركيب مي‌شوند تا ترمز را كامل كنند. تركيبات لنت ترمز فلزي متفاوت است و هركدام مزاياي خاص خود را براي موقعيت‎‌هاي مختلف دارند.

همچنين راجع به كيا ريو جديد بيشتر بدانيد.

نيمه متاليك

مواد اصطكاك روي لنت ترمز نيمه فلزي داراي مقادير زيادي فلز است كه مي‌تواند آهن، مس، فولاد يا ساير آلياژهاي تركيبي باشد. لنت‎‌هاي ترمز نيمه فلزي براي عملكرد در شرايط رانندگي نا متعارف طراحي شده‎‌اند. مدل‌هاي بسيار متنوعي از آنها وجود دارد. در عمل ترمزگيري بهتري نسبت به نمونه‌هاي ارگانيك خود دارند.

ماندگاري بالشتك ترمز بسيار مناسب است و در هر دمايي ترمز عملكرد خوبي دارد. لنت‌‎هاي نيمه متاليك براي خودروهايي كه در ترافيك شهري رفت و آمد زيادي دارند يا بار سنگين با خودروها جا به جا مي‌‎كنند مناسب مي‎‌باشد. ارگانيك. لنت‎‌هاي ترمز ارگانيك از آزبست ساخته مي‌‎شوند. ماده‎‌اي جاذب گرما كه براي سايش و پارگي لنت‎‌هاي ترمز مناسب است. مشخص شده است كه آزبست يك ماده سرطانزاي بسيار قوي است و قرار گرفتن طولاني مدت در معرض گرما مي‌‎تواند باعث سرطان شود.

سراميكي و ارگانيك نيز از ديگر لنت هايي هستند كه بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

سخن آخر

لنت‎‌هاي ترمز در لوازم خودرو از اهميت بالايي برخوردار است. چرا كه امنيت و ايمني انسان‌ها را تضمين مي‎‌كند. لنت ترمز بسته به عادت رانندگي ، نوع لنت و عوامل مختلف مي‌‎توانند طول عمر متفاوتي داشته باشد. همچنين سعي كنيد هنگام تعويض لنت، به صورت جفتي اين كار را انجام دهيد. لنت‌هاي جلويي با هم و لنت‌‎هاي عقب را با هم تعويض كنيد.

پيشنهاد ما به شما اين است كه اگر خودرو كره اي داريد، حتما براي خريد لنت از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد چرا كه كاملا قابل اطمينان هستند و اجناس اصلي را به شما تحويل مي‌دهند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۳:۳۰ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين

ارتودنسي نامرئي يكي از روش هاي درمان ارتودنسي مخصوص كساني است كه با ظاهر دستگاه هاي ارتودنسي مشكل دارند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا كمي بيشتر شما را با اين روش درماني آشنا كنيم. با ما تا آخر اين مقاله همراه باشيد.

ارتودنسي نامرئي چيست؟

ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين يك محصول ارتودنسي است كه به صورت موثر تعدادي از مشكلات مختلف ارتودنسي دندان را اصلاح مي كند.  در ادامه با ما همراه باشيد. اين ارتودنسي مي تواند دندان هايي متعادل و لبخندي زيبا را به شما ارائه دهد، اصلاح دندان با اين روش راحت و بدون درد بوده و در مقابل ارتودنسي هاي سنتي تقريبا نامرئي مي باشد.

در روش ارتودنسي نامرئي دندان از يك سري قالب هاي پلاستيكي شفاف استفاده مي شود.در اين روش از نيروي ثابتي براي حركت دادن دندان ها به صورت موثر استفاده شده است.اين ارتودنسي متحرك بوده و هر دو هفته يكبار تعويض مي شود.پلاك هاي اينويزيلاين شباهت زيادي به محافظ هاي سنتي دهان دارند كه از يك پلاستيك شفاف، سبك و نازك ساخته مي شود.

پلاك هاي اينويزيلاين در تمام طول شبانه روز بجز هنگام مسواك زدن و نخ دندان كشيدن بايد استفاده شود. در مدتي كه شما پلاك هاي متحرك را مي پوشيد، دندان هاي شما به تدريج حركت داده مي شوند .اين حركت تا زماني كه نتايج مورد نظر بدست آيد ادامه خواهد يافت.

مزاياي ارتودنسي نامرئي

اين ارتودنسي مزاياي بسياري دارد.

ارتودنسي نامرئي مي تواند به اصلاح تعدادي از مشكلات كوچك ارتودنسي كمك كند.

از جمله :

كراس بايت خفيف

اور بايت خفيف

دندان هاي با فاصله كم

آندر بايت خفيف

دندان هاي روي هم افتاده

معايب ارتودنسي نامرئي

با اينكه ارتودنسي نامرئي مزاياي خوبي دارد اما با اين حال بدون مشكل هم نيست.

برخي از مشكلات ارتودنسي نامرئي عبارت است از :

  • با توجه به اين كه متحرك است نياز به همكاري بيمار دارد.
  • هزينه ارتودنسي نامرئي از مدل هاي ديگر ارتودنسي خيلي بيشتر است
  • احتمال گم شدن پلاك وجود دارد
  • بسياري از مشكلات دنداني شديد و اسكلتال ( استخواني) با اين روش قابل حل نيست
  • اين ارتودنسي فقط براي بزرگسالان استفاده مي شود

پلاك هاي اينويزيلاين

قبل از اينكه برنامه ي درماني شما شروع شود ، يك قالب  از دندان هاي شما گرفته مي شود. تا بررسي شود كه آيا سيستم اينويزيلاين مي تواند دندان هاي شما را اصلاح كند يا خير. پس از اينكه استفاده از ارتودنسي نامرئي براي شما تاييد شد ،يك برنامه ي درماني دقيق با استفاده از يك نرم افزار  3d  براي شما طراحي مي شود.

اين نرم افزار يك سري از حالت هاي بهبود داده شده ي دندان هاي شما را كه در طول دوره درمان ايجاد شده است به متخصص ارتودنسي نشان خواهد داد .

سخن آخر

اطلاعات و دانش كافي باعث مي‌شود تا شما بتوانيد به راحتي راحت ترين تصميم را براي خود بگيريد و جلوي هرگونه پشيماني را بگيريد. ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم مقالات متفاوت را قبل از انجام هر كاري مطالعه كنيد تا بتوانيد بهترين تصميم گيري را داشته باشيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۸:۴۸ توسط:netware موضوع:

طول عمر دندان لمينت شده

لمينت دندان (لامينت) يا ونير لايه‌اي از مواد همرنگ دندان يا مواد سفيد رنگ هاليوودي است كه براي اصلاح فرم، شكل، رنگ و طول دندان‌ها يا بستن فاصله بين دندان‌ها و درمان دندان‌هاي شكسته روي دندان قرار داده مي‌شود

لمينت دندان (هم لمينت سراميكي و هم لمينت كامپوزيت دندان ) لايه اي است همرنگ دندان ها ، كه براي اصلاح رنگ و يا اصلاح طرح دندان ها استفاده ميشود. اين روزها اين درمان يكي از رايج ترين درمان هاي ترميم زيبايي دندانپزشكي به شمار ميرود.

شما در اين درمان زيباي مطابق ميل خود مي توانيد رنگ و فرم دندان هاي خود را انتخاب كنيد.

در بيشتر موارد افراد سوال ميكنند كه ممكن است لمينت از دندان جدا شود و يا در مرور زمان پوسيده شود كه بايد گفت لمينت كه به درستي نصب شود و طراحي دقيقي داشته باشد هيچوقت از دندان جدا نميشود ولي اگر به درستي نصب و طراحي نشود احتمال جداشدنش وجود داشته.

اگر محيط دهان با تغييرات گرما و سرما روبرو شود باعث جداشدن لمينت شده و بايد كارهاي مراقبتي لازم را انجام داد تا از آسيب رسيدن به آن جلوگيري گردد. از گاز زدن و جويدن ته ديگ ها و ميوه هاي سفت بايد خودداري كرد و مراقبت هاي لازم انجام گيرد تا عمر لمينت دندان افزايش پيدا كند.

دنداني كه روي آن ترميم لمينت انجام شده به همان اندازه پوسيده ميشود كه دندان طبيعي ميپوسد و به همان اندازه كه به دندان طبيعي اهميت بهداشتي داده ميشود بايد به دندان درمان شده نيز داد تا سالم بماند.

لمينت به عنوان پوششي است كه فقط روي دندان را در بر گرفته و اگر بهداشت دهان رعايت نشود باعث ايجاد پلاك ميكروبي در آن شده و پوسيده شود و بايد آن را از پشت ترميم كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۴:۳۱ توسط:netware موضوع:

چند سوالي كه بايد قبل از شروع ارتودنسي از متخصص خود بپرسيد

براي اينكار تنها كافيست يك متخصص خوب پيدا كنيد و قبل از شروع درمان هم اين ۶ سوال ساده را از او بپرسيد. فرقي نمي كند كه شما بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران و يا در يك نقطه دورافتاده مرزي متخصص خود را  پيدا كنيد، در هر صورت بهتر است كه حتما اين ۶ سوال مهم را از او بپرسيد.

۱. آيا  واقعا انجام درمان ارتودنسي براي من ضروري است؟

گاهي اوقات اين خود شخص است كه تصور مي كند نياز به درمان ارتودنسي دارد و اصرار دارد كه حتما تحت درمان قرار بگيريد. گاهي اوقات نيز برخي متخصصان سودجو ممكن است صرفا براي كسب  درآمد بيشتر كيس هايي كه نيازي به درمان ندارند را تحت درمان قرار دهند. در اولين گم از متخصص خود بپرسيد كه آيا واقعا شما نياز به درمان داريد؟ اگر داريد نوع مشكل شما چيست و شدت آن چقدر است؟

۲. گزينه هاي درمان براي من چه هستند؟

پاسخ به اين سوال بستگي به نوع مشكل شما دارد. متخصص ارتودنسي براي اصلاح مشكل شما از درمان هاي زير كمك ميگيرند:

· اُرتودنسي ‌ثابت با دستگاهاي ثابت مثل بريس فلزي، بريس لينگوال، ديمون، بريس سراميكي و

۳. ارتودنسي نامرئي با اينويزيلاين چيست آيا براي من مناسب است؟

اينويزيلاين ها نوعي دستگاه ارتودنسي از جنس پلاستيك هستند كه در دسته ارتودنسي نامرئي جاي دارند. برخلاف بريس ثابت ارتودنسي، زماني كه در حال خوردن و آشاميدن هستيد بايد اينويزيلاين ها را برداريد و بعد از آنم دوباره نصب كنيد. شما بايد روزانه ۲۰ تا ۲۲ ساعت از اين دستگاه ها استفاده كنيد.

اگر مشكل ناهماهنگي فك و دندان هاي شما شديد باشد معمولا نميتوانيد از اين دستگاه ها استفاده كنيد اما اگر دندان هاي شما به صورت جزئي كج باشند ارتودنسي نامرئي براي شما مناسب است.

۴. درمان ارتودنسي چقدر طول مي كشد؟

طول مدت درمان بسته به نوع درمان و مشكل خاصي است كه دندان هاي شما دارد. درمان ارتودنسي نامرئي و يا ارتودنسي متحرك با Invisalign مي تواند طي يك سال انجام شود در حالي كه درمان با بريس هاي فلزي ۲ تا ۳ سال طول مي كشد. اما براي اينكه بدانيد طول درمان شما چقدر خواهد بود بايد حتما به يك كلينيك فوق تخصصي ارتودنسي يا متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد.

۵. آيا درمان ارتودنسي براي من ضرري دارد؟

درمان ارتودنسي هيچ ضرري ندارد، اما ممكن است هنگامي كه براي اولين بار دستگاه ها را به دندان ها متصل ميكنند تا مدتي دچار حساسيت لثه، كمي درد و يا حساسيت و ناراحتي دندان شويد. اگر درمان شما با سيم و براكت ارتودنسي باشد، ممكن است سيم هاي فلزي طرفين دهان شما را تحريك كنند كه البته نبايد بيشتر از چند روز طول بكشد. براي رفع هرگونه تحريك، مي توانيد دهان خود را با يك محلول آب نمك گرم (يك قاشق چايخوري نمك و هشت اونس آب گرم) بشوييد.

۶. هزينه ارتودنسي چقدر است من چقدر بايد بابت درمانم بپردازم؟

به طور كلي و بدون معاينه حضوري نمي توان دقيقا گفت كه هزينه ارتودنسي شما چقدر خواهد شد. هزينه ها مستقيما ابتدا به نوع درمان شما بستگي دارد، دوم به متخصص ارتودنسي كه انتخاب مي كنيد و سوم به موقعيت جغرافيايي شما بستگي دارد.

مثلا هزينه ارتودنسي در خارج از ايران متخصصين ارتودنسي براي درمان مشكلات بيماران خود چيزي بين ۲ تا ۳ هزار دلار مي گيرند. در ايران نيز هزينه ها از شهري به شهر ديگر كمي متفاوت هستند. به عنوان مثال قيمت ارتودنسي در كرج كمتر از كلان شهري مانند تهران است و در شهرهاي دورافتاده نيز به مراتب كمتر مي شود.

شما بايد قبل از شروع درمان از متخصص خود درباره هزينه دقيق درمان سوال كنيد و سپس درباره نحوه قسط بندي و پرداخت آن اطمينان حاصل كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۴:۰۵ توسط:netware موضوع: