جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي متحرك و نامرئي

ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي متحرك و ارتودنسي نامرئي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما عزيزان بگوييم تا بتوانيد از آن در جهت انتخاب بهتر براي سلامت و آينده خود استفاده كنيد. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي متحرك

تفاوت ارتودنسي متحرك نسبت به ثابت از اسم آن پيداست. ارتودنسي ثابت به دندان شما مي‌چسبد، در حالي كه ارتودنسي متحرك را مي‌توانيد از دهان خارج كنيد. بسياري از روش‌هاي ارتودنسي مراحل مختلفي دارند، بنابراين ترجيح داده مي‌شود از اين مدل براي درمان استفاده شود و اين روش درماني مي‌تواند بسيار مفيدتر واقع شود. معمولا وقتي مي‌خواهند فك‌ها را درمان كنند از ارتودنسي متحرك استفاده مي‌شود و براي درمان ناهنجاري دندان از ارتودنسي ثابت استفاده مي‌كنند. چند مدل مختلف ارتودنسي متحرك وجود دارد كه در ادامه درباره آن‌ها توضيح خواهيم داد.

همانطور كه گفته شد ارتودنسي متحرك روشي محبوب در درمان ناهنجاري‌هاي دهاني است، اما فرد نمي‌تواند خودش نوع درمان را انتخاب كند. معمولا دكتر نسبت به نوع ناهنجاري مدل ارتودنسي را انتخاب مي‌كند. انواع ارتودنسي متحرك به شرح زير است:

اينويزيلاين

در كشورهاي خارجي استفاده از ارتودنسي متحرك شفاف يكي از روش‌هاي محبوب ارتودنسي است. اگر مي‌خواهيد دندان‌هاي خود را با احتياط صاف كنيد، بهترين گزينه براي شما اين مورد است. ارتودنسي شفاف مي‌تواند بدون استفاده از براكت دندان (سيم)، دندان‌هاي صافي به شما تحويل بدهد. اين روش درماني شامل چند رديف متحرك از صاف كننده است و شما مجبور نيستيد از براكت و سيم‌هاي فلزي استفاده كنيد. تكميل درمان در اين روش ممكن است 15 ماه طول بكشد. يكي از مزيت‌هاي ارتودنسي نامرئي هزينه آن است كه تقريبا ارزان است و شما مي‌توانيد هر چند هفته يك بار آن‌ها را عوض كنيد. برخلاف براكت‌ها اين مدل به راحتي پاك مي‌شود، پس نيازي نيست هنگام نوشيدن يا غذا خوردن آن‌ها را خارج كنيد.

ارتودنسي نامرئي

اگر براي منظم شدن دندان هايتان دوست نداريد از سيم و براكت ثابت ارتودنسي كمك بگيريد يك پيشنهاد ويژه براي شروع درمان برايتان داريم. شما مي توانيد بدون اينكه سيم يا براكت ثابت و دردسرساز ارتودنسي را تحمل كنيد، از الاينرهاي ارتودنسي نامرئي كه كاملا متحرك و شفاف هستند استفاده كنيد بدون اينكه كسي متوجه شود شما در حال درمان ارتودنسي هستيد و يا مشكلي تجربه كنيد.

اگر يك شخص براي منظم شدن دندان هايش از دستگاه ها يا ابزار ارتودنسي استفاده كند كه قابل توجه نيستند و يا كسي متوجه آن ها نمي شود، اصطلاحا گفته مي شوند ارتودنسي نامرئي انجام داده است.

دستگاه هاي نامرئي زيادي وجود دارند كه با كمك آن ها مي توان دندان ها را منظم كرد. مثلا ارتودنسي سراميكي و ديمون شفاف يا حتي ارتودنسي لينگوال بارزترين انواع ارتودنسي نامرئي هستند. اما آن ها بيشتر در دسته ارتودنسي ثابت جاي مي گيرند تا نامرئي. و اصولاً آنچنان هم نامرئي نيستند.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار مناسب و كاربردي را در زمينه ارتودنسي نامرئي و ارتودنسي متحرك در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا بتوانيد بهتر بين اين دو يكي را انتخاب كنيد و اطلاعات خود را در اين زمينه بالا ببريد. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۱:۳۷ توسط:netware موضوع:

ابتدا ايمپلنت يا ارتودنسي

اين سوالي است كه ذهن بسياري از افرادي كه قصد انجام هر دو اين ها را دارند مي‌پرسند. ما امروزدر اين مطلب سعي بر اين داريم تا اطلاعات بسيار خبوي را در زمينه ايمپلنت يا ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم.

اول ايمپلنت بكاريم يا ارتودنسي كنيم؟

اگر در شرايطي هستيد كه بايد هم درمان ارتودنسي انجام دهيد و هم كاشت دندان انجام دهيد ، اغلب توصيه مي شود ابتدا بريس و درمان ارتودنسي را شروع كنيد. يعني اول به يك متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد و پس از چند ماه صاف شدن دندان ها به متخصص ايمپلنت دندان سر بزنيد.

با اين حال، هميشه قرار نيست كه درمان ارتودنسي را قبل از كاشت دندان انجام داد. گاهي اوقات اصولا نيازي به درمان ارتودنسي پيش از كاشت دندان نيست. به عنوان مثال اگر همه يا بيشتر دندان هاي خود را از دست داده ايد شما نيازي به ارتودنسي نداريد و تنها بايد ايمپلنت بكاريد. يا مثلا اگر دندان هاي شما در حال حاظر منظم هستند و يا مشكل ارتودنسي ندارند باز هم نيازي به درمان ارتودنسي نيست و مستقيما مي توان ايمپلنت كاشت.

همچنين همه چيز را در رابطه با دندان درد بدانيد.

ارتودنسي با وجود روكش دندان

برخي از افرادي كه نيازمند درمان ارتودنسي هستند ممكن است يك يا چند دندان خود را روكش كرده باشند. به جز سوالاتي كه درباره ارتودنسي و كاشت دندان از ما پرسيده مي شود، امكان انجام ارتودنسي با وجود روكش دندان هم ممكن است سوالات و ابهاماتي براي بيماران و مراجعين ما ايجاد كند.

خبر خوب اين است كه حتي با وجود روكش هم مي تواند درمان ارتودنسي را آغاز كرد. متخصان ارتودنسي طوري بريس ها و دستگاه هاي ارتودنسي را به روكش متصل مي كنند كه به روكش آسيبي نرسد. آن ها در طول درمان مراقبند كه زروكش آسيب نبيند و يا مثلا شل نشود.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد لمينت بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

اما اگر بيش از حد نگران افتادن و شل شدن روكش دندان هستند احتمالا متخصص ارتودنسي به شما ارتودنسي متحرك را پيشنهاد دهد كه در آن از پلاك هاي متحرك و شفاف براي صاف شدن دندان ها استفاده مي شود و روي دندان ها سوار مي شوند.

ارتودنسي قبل از كاشت

در برخي موارد امكان انجام درمان ارتودنسي براي افرادي كه همين الان هم ايمپلنت كاشته اند وجود دارد. اما اين كار لزوما قرار نيست جواب دهد يا كار درستي باشد. زيرا ايمپلنت كاشته شده زماني كه به استخوان جوش بخورد، ديگر مانند دندان طبيعي قابليت حركت و جابجايي جزئي با نيروهاي ارتودنسي را ندارد. يعني دستگاه هاي ارتودنسي قادر نخواهند بود آن  ايمپلنت يا ايمپلنت ها را جابجا كنند و تنها دندان هاي طبيعي شما حركت مي كنند.

بنابراين براي دست يابي به بهترين نتايج در افرادي كه هم جاي خالي دندان دارند و هم مايلند ايمپلنت بكارند، در صورت نياز و نبودن فضاي كافي براي كاشت دندان، انجام درمان ارتودنسي قبل از جراحي ايمپلنت است تا در طول درمان ارتودنسي، هم دندان ها صاف و منظم شوند و هم فضاي كافي براي كاشت دندان فراهم شود.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي و ايمپلنت و اولويت بندي بين اين دو را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدورايم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۲:۴۵ توسط:netware موضوع:

هزينه عكس دندان و هر آنچه بايد درمورد آن بدانيم

امروزه با وجود تمامي تحريم هايي كه بر عليه كشور ما وجود دارد، تمامي هزينه ها نجومي و رو به افزايش هستند. عكس دندان در حيطه دندانپزشكي شايد يكي از مواردي باشد كه به شدت مورد توجه است. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خبوي را در زمينه عكس دندان يا همان عكس OPG دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. پس با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

عكس OPG دندان چيست؟

او پي جي يا OPG خلاصه شده عبارت (Orthopantomagram) نوعي اسكن دهان و دندان با كمك اشعه ايكس است كه يك تصوير واحد از همه دندان ها در فك هاي بالا و پايين را به صورت يكجا نشان مي دهد.

به جز دندان ها، با كمك اين عكس، نمايي از استخوان فك و مفصل گيجگاهي كه محل اتصال استخوان فك به جمجه است به نمايش در مي آيد. ادامه مقاله را بخوانيد تا با كاربردها، مزايا و هزينه عكس دندان  opg بيشتر آشنا شويد.

همچنين در مورد درمان دندان درد در خانه بيشتر بدانيد.

قيمت و تعرفه هاي مربوط به عكس دندان

راديوگرافي دهان و دندان يكي از عمومي ترين پروسه هاي دندانپزشكي است كه معمولا هزينه آن بر اساس بخشنامه هاي وزارت بهداشت تعيين مي شود. هزينه عكس دهان با اين روش مطابق با نظر وزارت بهداشت 20 هزارتومان است اما ممكن است در شهرها و كلينيك هاي مختلف تا 100 هزار تومان نيز هزينه داشته باشد.

با توجه به اينكه راديوگرافي دهان و دندان يك پروسه مهم براي امر تشخيص است و به درمان كمك زيادي مي كند، هزينه آن توسط بيمه ها پوشش داده مي شود. بيمه تامين اجتماعي بخش زيادي از هزينه را پوشش مي دهد و بيمه هاي تكميلي تمام هزينه opg را تقبل مي  كنند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دندانپزشكي با ليزر اينجا كليك كنيد.

فلسفه استفاده از اين مدل عكس ها به شكل و ظاهر فك ما انسان ها بر مي گردد. از آنجايي كه فك ما به حالت قوسي است با كمك روش هاي معمولي راديوگرافي نمي توان تصاوير خوبي از دندان ها و فك به صورت يكجا گرفت. در واقع اينكار بسيار بسيار دشوار خواهد بود. به همين جهت تصوير برداري به روش نويني مانند opg روي كار آمد كه مخصوص گرفتن تصاوير از قوس فكي انسان ها است.

با كمك اين عكس دهان، مي توانيد به خوبي يك شكل واحد از داخل دهان تهيه كنيم به طوري كه تمام دندان ها در آن تصوير نمايان باشند. تقريبا بيشتر مشكلات دندان ها با كمك اين راديوگرافي قابل تشخيص هستند. از مزاياي اين روش عكسبرداري كاهش هزينه عكس دندان به نسبت روش هاي قديمي است.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه عكس OPG دندان و هزينه و تعرفه هاي مربوط به آنه را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدورايم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد. همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه هاي مختلف دندانپزشكي مي‌توانيد به پايگاه سلامت دهان و دندان مراجعه كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۹:۰۶ توسط:netware موضوع:

تاثيرات چاقي بر روي بي خوابي

ما امروز در اين مطلب سعي داريم تا اطلاعات بسيار خبوي را در زمينه تاثيرات چاقي بر روي بي خوابي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را در اين زمينه بدانيد.

كم خوابي باعث چاقي مي‌شود

يكي از اصلي ترين علل اضافه وزن و چاقي به دليل كم خوابي، افزايش ترشح هورمون كورتيزول است. كورتيزول يكي از هورمون هاي بدن است كه از غده آدرنالين يا فوق كليوي ترشح مي شود. ترشح كورتيزول در واكنش بدن به سطح بالايي از استرس صورت مي گيرد؛ به همين دليل به آن هورمون استرس هم گفته مي شود. زماني كه بدن دچار كم خوابي مي شود، ميزان استرس و در نتيجه، ترشح كورتيزول افزايش مي يابد. كورتيزول به تصور اينكه بدن در شرايط خطري قرار دارد، از خوابيدن شخص جلوگيري مي كند.

تاثيرات كورتيزول بر روي بدن

اگر ميزان انسولين بدن بالا برود، بدن انرژي را به شكل گليكوژن و چربي ذخيره مي كند. از طرف ديگر، افزايش ميزان كورتيزول باعث افزايش انسولين در بدن مي شود. كم خوابي يك استرس كاذب است و بدن نمي تواند گلوكز رها شده توسط كورتيزول و چربي انباشته شده توسط انسولين را آنطور كه بايد بسوزاند. در نتيجه، بي ام آي و شاخص توده ي بدني افزايش مي يابد.

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد رژيم هاي لاغري اينجا كليك كنيد.

همانطور كه گفته شد، كورتيزول هورمون استرس است و در شرايط استرس زا ، گلوكز بيشتري را در اختيار بدن قرار مي دهد تا انرژي بيشتري براي نجات يافتن از آن شرايط داشته باشد. در همان حال، كارهاي غيرضروري بدن مانند رشد، هضم غذا و ديگر كارهاي بلند مدت موقتا متوقف مي شوند. اما از آنجايي كه بدن عملا براي نجات كاري نمي كند، اين گلوكز نمي سوزد و در بدن انباشته مي شود.

همچنين درمورد مزاياي جراحي لاغري بيشتر بدانيد.

كم خوابي و چاقي در كودكان

علاقه ي شديد كودكان به تلويزيون، گوشي همراه، بازي هاي كامپيوتري و خوردن خوراكي هاي ناسالم حين استفاده از اين وسايل باعث مي شود كه والدين شان هرشب آنها را با جر و بحث به اتاق خواب ببرند و مجبور به خوابيدن كنند.

درمورد موثر ترين راه هاي لاغري شكم و پهلو بيشتر بدانيد.

تحقيقات نشان مي دهند كه كم خوابي بر وزن كودكان هم اثر دارد و كودكاني كه كمتر از ۱۰ ساعت مي خوابند، دچار چاقي مي شوند. كودكان در آخر هفته و روزهاي تعطيل، نسبت به روزهايي كه به مدرسه مي روند، كمتر مي خوابند. بنابر يافته هاي دكتر فيليس زي (Dr. Phyllis C. Zee)، اگر كودك در شبانه روز به اندازه ي كافي بخوابد اما ساعات خوابش منظم نباشد، تاثير اين بي نظمي بر چاقي وي از كم خوابي بيشتر است.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتباط مستقيم بين كم خوابي و چاقي را دراختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد. همچنين براي اينكه اطلاعات بيشتري در اين زمينه داشته باشيد به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا حتما سايت جراحي لاغري را بررسي كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۷:۰۶ توسط:netware موضوع:

خصوصيات بهترين جراح لاغري را بدانيد

بهترين جراح لاغري كيست؟ او بايد چه ويژگي هايي داشته باشد؟ ما امروز در اين مطلب سعي داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه بهترين متخصص لاغري و جراحي هاي لاغري را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم.

پيدا كردن بهترين جراح لاغري

اجازه دهيد در همين ابتداي صفحه به يك نكته بسيار مهم در خصوص انتخاب يك پزشك متخصص لاغري اشاره كنيم. هيچ چيزي جاي مراجعه حضوري به مطب جراح را نمي‌گيرد. درست است كه نكات ذكر شده در اين صفحه به شما كمك مي كند در نهايت انتخاب بهتري داشته باشيد، اما بدانيد كه ويزيت و مشاوره حضوري بهترين راهكار است. زماني كه شما از نزديك با جراح صحبت مي كنيد اطلاعات دقيقي از او به دست مي آورد. همچنين مي توانيد با مراجعان و بيماران ديگر آن جراح كه در مطب حضور دارند درباره توانايي ها و ويژگي هاي مثبت و منفي او صحبت كنيد تا اطلاعات بيشتري دستگيرتان شود.

همچنين درمورد عوارض عمل اسليو بيشتر بدانيد.

هيچ چيز اندازه يك عكس نمي تواند به شما در پيدا كردن بهترين جراح چاقي كمك كند. تنها كافيست عكس هاي قبل و بعد بيماران را ببينيد تا ببينيد كه اين جراح چه قدر در كارش موفق بوده. هرچه شمار بيماران و عكس هاي قبل و بعد بيشتر بود، قطعا مي تواند به عنوان بهترين روي آن جراح حساب كرد.

يكي از بهترين راه ها براي پيدا كردن بهترين جراح لاغري پرس و جو از بيماران و مراجعان آن جراح است. اگر جراح در شبكه هاي اجتماعي فعاليت دارد يا وبسايت اختصاصي دارد مي توانيد به بخش نظرات مراجعان و بيماران مراجعه كنيد تا نظرات آن ها را ببينيد. اگر بتوانيد تعدادي از بيمارانش را پيدا كنيد كه نور علي نور است. زيرا مي توانيد هم نتايج را از نزديك ببينيد و هم بازخورد واقعي از بيمار دريافت كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد لاغري موضعي اينجا كليك كنيد.

بجز دروس آكادميك و دوره هاي تخصصي گذرانده شده، مهمترين چيزي كه مي تواند باعث شود يك جراح بهترين شود، تعداد عمل بالاي موفق و كسب تجربه فراوان است. اين جراح به ازاي هر بيمار و به ازاي هر عمل، تجربه زيادي اندوخته، با مشكلات زيادي مواجه شده و راه حل كنترل و مديريت شرايط را بيشتر ياد ميگيرد. اگر پزشك جراحي تعداد زيادي عمل انجام داده كه اكثر آن ها موفق بوده اند دست دست نكنيد و به مطب او مراجعه كنيد.

درمورد عمل باي پس معده بيشتر بدانيد.

به طور كلي، جراحي لاغري يك روش نسبتاً بي خطر است و بيشتر بيماراني كه اين عمل را انجام داده اند بدون عارضه و با درصد موفقيت بالا توانسته اند چاقي خود را درمان كنند. دو روش متداول و پرطرفدار جراحي چاقي كه بيشتر از همه مورد استقبال بيماران قرار گرفته اند عمل اسليو معده و باي پس معده هستند.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي بر اين داشتيم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه بهترين جراح لاغري و ويژگي هاي آن در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. اميدورايم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۱:۳۷ توسط:netware موضوع:

از سنتي ترين روش ها تا دندانپزشكي با ليزر

ما امروز در اين مطلب اينجاييم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه دندانپزشكي با ليزر در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خبوي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در زمينه دندانپزشكي با ليزر در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم.

كاربرد هاي دندانپزشكي با ليزر

وقتي براي نوبت دندانپزشكي با ليزر مراجعه مي‌كنيد، ممكن است تعجب كنيد كه اين فرآيند چقدر شبيه ساير درمان‌هاي دندانپزشكي است. در حين استفاده از ليزر، احساس لرزش؛ درد يا ناراحتي نمي‌كنيد. هرگونه خونريزي كه اتفاق مي‌افتد بلافاصله از بين مي رود. نور ليزر در برخورد به بافت واكنشي ايجاد مي‌كند و در نتيجه‌ي آن، بخشي از بافت از بين رفته يا به آن شكل داده مي‌شود.

ليزر مي‌تواند درمان‌هاي دندانپزشكي را كارآمدتر، مقرون به صرفه و راحت‌تر كند. سازمان غذا و دارو (FDA) دندانپزشكي با ليزر را به عنوان يك گزينه‌ي درماني براي درمان بيماري‌هاي دنداني تأييد كرده است.

هزينه روش هاي درماني با ليزر

روش‌هاي درماني استفاده شده در دندانپزشكي با ليزر از جمله موارد گفته شده در بالا، بسته به روش انجام شده و تجهيزات ليزر مورد استفاده، مي‌توانند از نظر قيمت متفاوت باشند. استفاده از ليزر در مقايسه با درمان غير ليزري، مي‌تواند هزينه‌ي كمتري داشته باشد زيرا درمان ليزر معمولاً در جلسات كمتري انجام مي‌شود. بعلاوه بسياري از بيمه‌ها هزينه‌هاي آن را پوشش مي‌دهند. تنها كافي است قبل از انجام اين موضوع را بررسي كنيد.

خطرات دندانپزشكي با ليزر

خطرات دندانپزشكي با ليزر نسبتاً كم است. يافتن يك متخصص دندانپزشكي ماهر براي اين كار بسيار مهم است، زيرا استفاده از طول موج يا سطح قدرت اشتباه مي‌تواند به بافت آسيب برساند. براي يافتن يك دندانپزشك واجد شرايط براي ليزر درماني، به دنبال متخصصي باشيد كه دوره‌هاي آموزشي را گذرانده و آموزش‌هاي مناسب را ديده باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه زيباسازي طرح لبخند اينجا كليك كنيد.

ليزر مورد استفاده در دندانپزشكي

متخصصان دندانپزشكي بسته به نوع روش درماني، از ليزرهاي بافت سخت يا نرم استفاده مي‌كنند. اگر درمان اجازه دهد از هر دوي آنها هم مي‌شود استفاده كرد. ليزرهاي بافت سخت بسيار قدرتمند‌تر اند و مي‌توانند ساختار دندان را برش دهند.

دو نوع روش اصلي كه براي دندانپزشكي با ليزر استفاده مي‌شود، روش‌هاي بافت سخت و بافت نرم است. بافت سخت به دندان‌ها و بافت نرم به لثه اطلاق مي‌شود.

استفاده از ليزر براي بافت سخت

استفاده از ليزر براي بافت نرم

همچنين درمورد هزينه ارتودنسي دندان بيشتر بدانيد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار جامع و كاملي را در زمينه ارتودنسي و دندانپزشكي با ليزر در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم تا اطلاعات خوبي را دار اين مورد داشته باشيد. اميدورايكم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرد ه باشيد. همچنين اگر قصد كسب اطلاعات كافي در اين زمينه را داريد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم به پايگاه سلامت دهان و دندان مراجعه كنيد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۷:۳۶ توسط:netware موضوع:

دارو هاي لاغري و اصلي ترين عارضه هاي آن

ما امروز در اين مطلب سعي بر اين داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه عارضه هاي انواع دارو هاي لاغري در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. پس با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما دوستان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم.

قرص هاي لاغري چگونه به لاغري كمك مي‌كنند؟

با افزايش سبك زندگي ناسالم، چاقي به يك بحران جهاني تبديل شده است. افرادي كه از چاقي و اضافه وزن رنج مي برند، به هر كاري اعم از شروع رژيم هاي غذايي سخت و عرق كردن در باشگاه هاي ورزشي دست مي زنند. اما حالا روش جديدي پا در عرصه كاهش وزن گذاشته است كه با نام هاي چربي سوز، قرص لاغري و يا داروي لاغري شناخته مي شود. همه ي ما اين عناوين را شنيده ايم. اما چربي سوز چيست؟

آن طور نامش نشان مي دهد، چربي سوزها چربي هاي اضافي بدن را در سريع ترين زمان ممكن از بين مي برند. چربي سوزها معمولا تركيبي از گياهان و محرك هايي هستند كه باعث مي شوند با افزايش دماي بدن، كالري بيشتري بسوزانيد. قرص هاي لاغري همچنين، اشتهاي شما را سركوب كرده و زماني كه وعده هاي كم كالري مي خوريد، كمبود انرژي را جبران مي كنند.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد هزينه جراحي لاغري اينجا كليك كنيد.

عنصر اصلي بيشتر اين داروهاي لاغري، افدرين (Ephedrine) است. افدرين يكي از مشتقات مصنوعي گياه چيني افدرا (Ephedra) مي باشد. اما در حال حاضر، اين داروها به دليل عوارض جانبي و تاثير اعتيادآور فقط در انگلستان به صورت قانوني فروخته مي شوند

همچنين درمورد ايمن ترين روش هاي جراحي لاغري بيشتر بدانيد.

عوارض قرص هاي لاغري

خوب، با اين تعاريف به نظر مي رسد كه داروهاي چربي سوز سريع ترين راه ممكن براي رسيدن به وزن ايده ال هستند. اما بايد ديد كه آيا لاغري سريع به عوارض آن مي ارزد؟ همانطور كه در بالا به آن اشاره شد، هيچ قرص لاغري بدون عوارض وجود ندارد كه در ادامه، برخي از متداول ترين عوارض داروهاي لاغري را نام مي بريم.

همه چيز را درمورد كالري بدانيد.

قرص هاي لاغري مثل افدرين و كافئين باعث افزايش ضربان قلب و سوخت و ساز مي شوند كه در نتيجه، الگوي خواب برهم مي خورد. از طرفي، بي خوابي تاثير منفي بر سيستم ايمني بدن دارد و منجر به خستگي بيش از حد و ابتلا به بيماري هاي مزمني چون سرماخوردگي و آنفلوانزا مي گردد. علاوه بر آن، كم خوابي عاملي براي چاقي محسوب مي شود.

بيشتر داروهاي لاغري ميزان كورتيزول (هورمون استرس) را در بدن بالا مي برند. از اين رو، اگر از اضطراب هاي هميشگي رنج مي بريد، قرص لاغري آن را تشديد خواهد كرد. قرص چربي سوز افدرين اگر با دوز بالا مصرف شود، مي تواند آسيب هاي جدي را وارد نمايد؛ آسيب هايي همچون اضطراب، بي خوابي، تپش قلب، سرگيجه و استفراغ.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه قرص هاي لاغري و عوارض آنها در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد. براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد لاغري و تناسب اندام و همه چيز درمورد آن مي‌توانيد به سايت جراحي لاغري مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۳:۵۶ توسط:netware موضوع:

رژيم هاي غذايي پس از عمل اسليو

ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه رژيم لاغري پس الز عمل اسليو در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زيمنه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را به شما بگوييم.

عمل جراحي اسليو معده

طي اين عمل مقدار زيادي از حجم معده برداشته مي‌شود. و فضاي كمي براي جاي دهي مواد غذايي نسبت به قبل باقي مي‌ماند. جراحي غير قابل برگشت است. يعني پس از آنكه تحت عمل جراحي قرار گرفتيد، و مقداري از حجم معده را از بدن شما برداشتند، ديگر نمي‌توانيد معده خود را به حالت نخست بازگردانيد.

حدود ۶۰ درصد اضافه وزني كه داشتيد را پس از انجام اين عمل جراحي از دست خواهيد داد. البته بلافاصله پس از عمل شاهد كاهش وزن نخواهيد بود. بلكه بايد صبور باشيد و در درازمدت به انتظار كاهش وزن ايده آل بنشينيد. انجام اين عمل همچنين توانايي بدن براي توليد هورمون گرسنگي گرلين (ghrelin) را كاهش مي‌دهد. درنتيجه افراد پس از انجام عمل كمتر از سابق احساس گرسنگي خواهند كرد.

فاز هاي رژيم غذايي

متخصصان تغذيه به همراه پزشكان و جراحان چاقي، براي اين كه شخص بتواند پس از مدتي شروع به خوردن غذاهاي جامد و معمولي بكند، ۴ مرحله براي رژيم غذايي اين اشخاص در نظر گرفته‌اند. حتي برخي از جراحان به بيماران خود پيشنهاد مي‌دهند كه قبل از انجام عمل اسليو گاستركتومي رژيم غذايي خاصي مصرف كنند.

فاز يك در اين برنامه شامل هفته ابتدايي پس از عمل جراحي چاقي است. طي اين يك هفته افراد بايد مايعات شفاف و غذاهاي سبك بخورند. هيدراته ماندن يا حفظ آب بدن پس از عمل جراحي مي‌تواند ميزان تهوع و استفراع شما را كاهش دهد. و روند بهبودي شما را افزايش دهد.

يك هفته تا ۱۰ روز پس از جراحي، اكثر افرادي كه جراحي اسليو داشته اند همچنان احساس گرسنگي زيادي مي‌كنند. رژيم غذايي آن‌ها در اين مرحله، به يك رژيم مايع كاملا تر تبديل مي‌شود كه سرشار از پروتئين است. هدف خوردن انواع مواد مغذي سالم است، اما با اجتناب از خورد غذاها و مواد شيرين و با ارزش غذايي كم است.

كسي كه در فاز ۲ قرار دارند، بايد همچنان مقدار زيادي آب بنوشند. همراه با مصرف آب بايد از پودر پروتئين استفاده كنند. پودر پروتئين بايد بدون قند باشد و حتما با يك مايع روشن و شفاف مخلوط شود. هدف بايد مصرف هر روز ۲۰ گرم پروتئين باشد. اين ميزان از پروتئين بايد در هر وعده با نصف فنجان آب يا مايع شفاف مخلوط شود.

در پايان هفته دوم يا در آغاز هفته سوم، مصرف غذاهاي نسبتا سفت و پوره شده بدون خطر خواهد بود. و ميتوانيد كمي هم شروع به خوردن اين مواد غذايي بكنيد. تنها بايد توجه كرد كه از مصرف مواد قندي و غذاهاي پرچرب اجتناب كنيد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب قصد داشتيم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه عمل اسليو معده و به خصوص رژيم هاي غذايي پس از آن را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. اگر واقعا قصد انجام عمل اسليو را داريد و يا انجام داده ايد و مي‌خواهيد از رژيم هاي غذايي پس از آن نيز استفاده كنيد. حتما با يك جراح اسليو در اين زمينه مشورت كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۳:۰۷ توسط:netware موضوع:

تاثيرات مخرب دخانيات بر روي ارتودنسي

همه ما مي‌دانيم كه دخانيات و مصرف آن ها چه تاثيرات بد و خربي را مي‌تواند به دندان هاي ما وارد كند. ما امروز اينجاييم تا درمورد تاثير دخانيات بر روي ارتودنسي با شما عزيزان بيشتر صحبت كنيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

اختلال در عملكرد دستگاه هاي ارتودنسي با مصرف سيگار

بافت دندان، لثه و استخوان ها براي تأثيرگذاري بريس ها و دستگاه هاي ارتودنسي بايد از باكتري هاي بيماري زا عاري باشند. دخانيات تعداد باكتري ها و ميزان فعاليت آن ها در داخل دهان و روي دندان ها را افزايش خواهد داد. اين به نوبه خود خطر ابتلا به بيماري لثه را افزايش مي دهد.

بيماري لثه، نوعي بيماري بافت نرم است كه ابتدا باعث عفونت لثه و دندان و در نهايت باعث از بين رفتن دندان و استخوان نگهدارنده آن مي شود. هرگونه تغييرات اين چنيني در داخل دهان باعث مي شود كه دستگاه هاي ارتودنسي نتوانند دندان ها را به خوبي حركت داده و جابجا كنند.

متخصصان بهداشت دهان و دندان خاطرنشان مي كنند كه سيگار كشيدن مي تواند بر عملكرد درمان هاي ارتودنسي تأثير منفي بگذارد. محتواي نيكوتين در توتون و تنباكو ممكن است باعث ايجاد لكه بر روي براكت ها و ساير دستگاه هاي ارتودنسي شود. اين امر به خصوص براي افرادي كه پلاك ارتودنسي نامرئي و يا ارتودنسي سراميكي دارند ناخوشايند است.

زيرا ظاهر لبخندشان حين درمان تحت تاثير قرار مي گيرد. در بدترين موارد ، سيگار كشيدن حتي مي تواند از توانايي دستگاه هاي ارتودنسي جهت حركت دادن و صاف كردن دندان ها جلوگيري كند. بنابراين دو تاثير عمده و اصلي سيگار بر ارتودنسي، اول جنبه زيبايي است و دوم جنبه اختلال در روند درمان است.

بيماري هاي متابوليك استخوان

هورمون هاي سيستميك مانند استروژن، آندروژن و كلسي تونين با افزايش محتواي مواد معدني استخوان، توده استخوان و كاهش در نرخ جذب استخوان در ارتباط هستند. در نتيجه آنها مي توانند حركات ارتودنسي را به تاخير بياندازند. در مقابل، هورمون هاي تيروئيد و كورتيكواستروئيدها ممكن است حركت ارتودنسي را سريع تر كنند و طول درمان ارتودنسي را كاهش دهند.

داروهاي ضد التهابي استروئيدي كه به منظور كاهش تحليل استخوان تجويز مي شوند ممكن است در طولاني مدت بر حركات ارتودنسي اثر بگذارند. آنها مي توانند پاسخ استخوان به فشار وارده را به تاخير بيندازند. يا مدت زمان انجام ارتودنسي را طولاني تر كنند. خلاصه كه اثر داروها بر درمان ارتودنسي نبايد ناديده گرفته شود.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي بر اين داشتيم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم كه مصرف دخانيات چه تاثيراتي مي‌تواند بر روي ارتودنسي دندان داشته باشد. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۹:۱۱ توسط:netware موضوع:

سلبريتي هايي كه لاغر شدند

لاغري و تناسب اندام خواسته هر فردي است. ما امروز در اين مطلب قصد معرفي بازيگران و سلبريتي هايي را داريم كه به لطق پيشرفت علم پزشكي وزن خود را كم كرده اند. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

احسان كرمي

احسان كرمي يكي از بازيگران خوب تئاتر است و در چندين برنامه تلوزيوني مجري گري كرده است. او اخيرا يكي از مجريان برنامه خندوانه بود كه از شبكه نسيم پخش مي شد. مشكل اضافه وزن او به بعد از ازدواجش مربوط مي شود. اما او اجازه نداد كه وزنش بيشتر از ۱۰ كيلو بالاتر برود. و سريع به فكر لاغر كردن افتاد. او ميگويد كه در عرض كمتر از ۳ ماه توانسته ۱۰ كيلو اضافه وزنش را با برنامه شخصي و تلاش خودش كم كند.

همه چيز را درمورد مزاياي جراحي لاغري بدانيد.

بهاره رهنما

بهاره راهنما را از وقتي به ياد داريم يك بازيگر احساساتي با اضافه وزن بالا بوده است. كاهش وزن بهاره راهنما اين روزها نقل محافل شده. او ميگويد كه روش هاي مختلفي براي كاهش وزن امتحان كرده. روزهاي آخر ديگر آنقدر چاق شده بودم كه مشكلات فيزيكي و روحي زيادي برايم پيش آمده بود.

خانم بهاره راهنما با روش هاي معمول موفق به لاغر شدن نشد. تا اينكه با توصيه دوستانش رو به عمل لاغري جراحي اسليو معده آورد. او اكنون يكي از شادترين زناني است كه پس از سال هاي اضافه وزن موفق به كاهش وزن خوبي شده است.

همچنين درمورد لاغري شكم و پهلو بيشتر بدانيد.

شهره لرستاني

طناز خوش صحبت لرستاني ايران. خانم لرستاني نيز سال ها از اضافه وزن مفرط رنج مي برد ولي با اين وجود چيزي از طنازي او كم نشده. او را مدتي است با زن كمتري مي بينيم. اين را مي توان از مقايسه عكس هاي چند سال پيش او با عكس هاي جديدشان متوجه شد.

باران كوثري

عشق به بازيگري بازيگران خوب را به چه دردسرهايي كه نمي‌اندازد. باران كوثري به خاطر ايفاي نقش در يك فيلم سينمايي توانست به طرز باور نكردني ۲۱ كيلوگرم وزن در يك مدت زمان اندك، كم كند. او بايد در يك فيلم كه نقش يك فوتباليست را ايفا مي كرد آماده مي شد.

درمورد سندرم دامپينگ بيشتر بدانيد.

محسن تنابنده

محسن تنابنده به جرات يكي از طنزپردازان مشهور ايراني خصوصا طي ده سال اخير است. او را بخاطر ايفاي نقش و ساير مسئوليت هايش در سريال پايتخت مي شناسيم. او اضافه وزن داشت و مجبور بود براي ايفاي نقش نقي معمولي در سريال پايتخت وزن زيادي كم كند. برعكس بازيگران ديگر كه متوسل به انجام عمل جراحي براي كاهش وزن شدند او با تلاش خود، موفق شد با كاهش ۱۲ كيلو در يك مدت زمان بسيار كوتاه، براي فيلمبرداري خود را آماده كند.

سخن نهايي

بله؛ اين همه بازيگر محبوب و مشهور كه با استفاده از عمل هاي لاغري توانستند وزن خود را كم كنند. ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه بازيگران محبوبي كه به وسيله عمل هاي جراحي وزن خود را كم كردند را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۲:۲۱ توسط:netware موضوع: