جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هزينه پركردن دندان

امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را پركردن دندان و هزينه پركردن دندان بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار زيادي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما همراه باشيد تا شما را در جريان جديد ترين تعرفه ها و هزينه پركردن دندان قرار دهيم و همه چيز را درمورد آن به شما بگوييم.

هزينه پركردن دندان 1400

همانطور كه احتمالا مي‌دانيد زماني كه شما براي پر كردن دندان به يك كلينيك دندانپزشكي مراجعه مي كنيد، دندانپزشك ابتدا محل دقيق و عمق پوسيدگي يا آسيب ديدگي دندان را مي‌كند.

در قدم بعدي دندانپزشك پوسيدگي دنداني را با دريل و مته هاي بسيار ظريف و ايمن مي‌تراشد. سپس براي پر كردن حفره ايجاد شده، از مواد پر كننده اي مانند كامپوزيت يا آمالگام استفاده مي شود. بسته به اينكه محل پوسيدگي و آسيب دندان كجاست و چقدر آسيب وارد شده، ما چندين سطح يا كلاس ترميم پوسيدگي داريم.

در جدول زير مي توانيد هزينه پر كردن دندان بر اساس ماده پر كننده و سطح ترميم يا كلاس ترميم را مشاهده بفرماييد. در ادامه با كلاس بندي ترميم و هزينه آن ها بيشتر آشنا خواهيد شد.

  1. ترميم آمالگام يك سطحي كلاس پنج                  600000 تومان
  2. ترميم آمالگام دو سطحي                                700000 تومان
  3. ترميم آمالگام سه سطحي                               800000 تومان    
  4. ترميم كامپوزيت كلاس پنج يا يك سطحي           800000 تومان    
  5. ترميم كامپوزيت دو سطحي كلاس سه                900000 تومان
  6. ترميم كامپوزيت سه سطحي يا كلاس چهار          1000000 تومان  
  7. ترميم بيلداپ با آمالگام (دندان دائمي)                 1000000 تومان
  8. ترميم بيلداپ با كامپوزيت (دندان دائمي)             1800000 تومان

كلاس بندي ترميم دندان

ما كلا 5 كلاس ترميم دندان داريم كه به ترتيب كلاس 1 تا 5 نامگذاري ميشوند. اين يعني ما 5 شكل مختلف پوسيدگي داريم در 5 وضعيت يا ناحيه دندان ممكن است دچار پوسيدگي و آسيب شود كه نياز به ترميم دارد.

پوسيدگي هايي كه در كلاس 1 رخ مي دهند معمولا سطوح جونده دنداني را درگير مي كند. آنها چندان عميق نيستند و لبه تاج را درگير نمي كنند. هزينه پر كردن دندن ها در اين كلاس پوسيدگي حدودا 600 هزار تومان است.

همه چيز را درمورد هزينه لمينت دندان نيز بدانيد.

در ميان ما ايراني ها پوسيدگي هاي كلاس 2 بسيار رايج هستند. اين پوسيدگي ها بيشتر در سطوح بين دنداني ايجاد مي شود و دليل آن نيز عدم استفاده از نخ دندان براي تميز كردن بين دندان ها است. ميانگين هزينه پر كردن دندان بعد از از بين بردن پوسيدگي كلاس 2 ، حدودا 750 هزار تومان است.

ترميم هاي كلاس 3 مشابه با ترميم هاي كلاس 2 هستند با اين تفاوت كه وسعت پوسيدگي و خرابي در كلاس 3 بيشتر است. در اين كلاس پوسيدگي همچنان در تنه تاج و در طرفين است. هزينه پر كردن دندان با پوسيدگي كلاس 3 به طور ميانگين چيزي حدود 850 هزار تومان است.

همچنين درمورد كشيدن دندان نيز بيشتر بدانيد.

سخن آخر

ما امرزو در اين مطلب تا جايي كه توانستيم خواستيم شما را با هزينه پر كردن دندان بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار مفيدي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. پيشنهاد ما به شما اين است كه حتما قبل از انجام هر تصميمي مقالات سايت خوب ايمپلنت دندان را مطالعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۴:۵۱ توسط:netware موضوع:

۵ نكته براي نگهداري از استخر پيش ساخته فايبر گلاسي

 صورت روزانه آن ها را تميز كنيد

اگر استخر شما در داخل باغ، حياط خانه يا جايي است كه درخت كاشته ايد اين امكان وجود دارد كه برگ، فضولات پرندگان، گرد و خاك و .. وارد استخر شود. اين استخرها معمولا زودتر كثيف ميشوند بنابراين حتما به صورت روزانه تميز بودن آن ها را چك كنيد و اگر براي مثال برگ داخل آن است، در پايان روز آن ها را از آب خارج كنيد. اينكار به حفظ و ماندگاري استخر فايبرگلاس كمك زيادي ميكند.

براي شستشو و تميز كردن آن ها از مواد با كيفيت استفاده كنيد

هرچند كه سطوح استخرهاي فايبرگلاس بسيار مقاوم و باكيفيت هستند اما اگر با مواد شوينده خشن تميز شوند احتمالا در دراز مدت دچار سايش شده و  طول عمرشان كمتر ميشود. براي تميز كزدن و نگهداري از استخر پيش ساخته فايبرگلاس حتما از مواد شوينده اي استفاده كنيد كه كارگاه سازنده استخر به شما توصيه ميكند.

بيشتر بخوانيد : ساخت استخر

حواستان به لكه هاي روي فايبرگلاس باشد

اگر سطح فلزات موجود در آب استخر بيش از حد باشد، روي سطوح استخر لكه هايي ايجاد خواهد شد. رايج ترين لكه هايي كه روي اين استخرها ايجاد ميشود قرمز، سبز، سبز-آبي و خاكستري است كه هر كدام ناشي از افزايش سطح فلزات زير است:

لكه قرمز: افزايش آهن

لكه هاي مايل به سبز و آبي يا سبزآبي:افزايش مس

و لكه هاي خاكستري: افزايش منيزيوم

فيلتر استخر را به طور منظم روشن كنيد

هرچند كه فيلتر استخر براي نمونه هاي فايبرگلاسي لازم نيست زياد روشن باشد، اما براي اينكه روند فيلتراسيون آب استخر به خوبي انجام شود در شبانه رو دست كم ۶ تا ۸ ساعت بايد فيلتر استخر را روشن كرد.

تعادل شيميايي آب را در محدوده نرمال نگه داريد

جهت نگهداري استخر پيش ساخته فايبرگلاس بايد به صورت روزانه آب و شيمي آن را بررسي كنيد. در حالت ايده آل، سطح pH آب بايد بين ۷.۲ تا ۷.۶ باشد. قلياييت آن نيز بايد بين ۱۰۰ تا ۱۵۰ ppm و سطح كلر نيز ۳.۰ ppm باشد. اگر هر كدام از فاكتورهاي ذكر شده خارج از اين محدوده بود بايد سريع به حفظ تعادل اقدام كنيد.

منبع : https://www.tomestakhr.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۰:۰۹ توسط:netware موضوع:

هزينه لمينت دندان و همه چيز درمورد آن

لمينت دندان يكي از بهترين روش ها براي ترميم و بازسازي طرح لبخند است كه طرفداران بسيار زيادي در سراسر دنيا دارد و ميليون ها نفر در حال استفاده از آن هستند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با لمينت و هزينه لمينت دندان بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

هزينه حدودي لمينت دندان در سال 1400

اگر بخواهيم به صورت دقيق درباره هزينه اصلاح طرح لبخند با لمينت دندان صحبت كنيم بايد عوامل مختلفي را در نظر بگيرم. براي مثال بيشترين چيزي كه در هزينه اين نوع ونيرها تاثير گذار هستند، انتخاب متخصص ترميمي و زيبايي يا دندانپزشكي است كه اين لمينت ها را نصب مي كند.

چنانچه به يك كلينيك تخصصي ترميمي و زيبايي مراجعه كنيم نتيجه نصب لمينت ها قابل قبول، طبيعي و بر اساس اصول زيبايي شناسي طرح لبخند بوده و قيمت لمينت دندان در نهايت زيادتر خواهد بود. اما اگر به يك دندانپزشك عمومي مراجعه كنيد احتمالا هزينه ها كمتر خواد بود ولي نبايد انتظار داشت كه كيفيت كار بسيار بالا باشد.

قيمت لمينت دائمي

در لابراتوار بر اساس قالبي كه از دندان يا دندان هاي شما گرفته شده است يك لمينت دائمي و منحصر به فرد كه مخصوص دندان شما است ساخته مي شود. هزينه اين لمينت با قيمت لمينت موقت جدا است و به طور ميانگين 3 ميليون تومان به ازاي هر واحد است.

بالا بودن هزينه لمينت سراميكي دندان

در نگاه اول شايد با خودتان بگوييد كه هزينه اي كه براي داشتن لمينت پرداخت مي كنيد زياد است. اما واقعيت اين است كه بيشتر هزينه صرف مواد بكار رفته و لابراتوار خواهد بود. در عمل درصد كمي از هزينه هاي به حساب كلينيك ها مي رود و اغلب قيمت لمينت دندان در سال 1400 براي لابراتوار است.

اغلب مواد بكار رفته وارداتي هستند و به دليل نوسانات ارزي و اوضاع اقتصادي كشور هزينه زيادي روي دست كلينيك يا لابرتوار ميگذارند به همين دليل اينطور به نظر ميرسد كه هزينه ها بيشتر است.

هزينه لمينت موقت

اگر قصد اصلاح طرح لبخند و زيباسازي دندان با لمينت دندان داريد بايد انتظار داشته باشيد كه دست كم 2 جلسه به مطب يا كلينيك دندانپزشكي ترميمي و زيبايي مراجعه كنيد.

در جلسه اول دندان هاي شما بررسي مي شود و بخشي از ميناي دندان جهت قرار گرفتن لمينت روي دندان تراشيده مي شود. پس از تراشيدن دندان، از آن قالب گرفته مي شود و بر اساس آن قالب يك لمينت دندان موقت براي شما ساخته مي شود. سپس قالب را به لابراتوار مي فرستند تا بر اساس فرم قالب دندان، لمينت دندان نهايي ساخته شود.

سخن آخر

امروز ما در اين مطلب سعي كرديم تا شما را با هزينه لمينت دندان و تعرفه هاي آن در سال 1400 بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۷:۰۳ توسط:netware موضوع:

آيا استخر فايبرگلاس سمي است؟

پاسخ كوتاه: نه ، براي شما سمي نيستند.

پاسخ طولاني: تنها تنفس يا تماس با فايبرگلاس خام مي تواند مضر باشد زيرا مواد سازنده و اوليه آن براي پوست يك عامل تحريك كننده محسوب ميشوند. خبر خوب اين است كه فايبرگلاسي كه در استخرهاي شما به كار ميرود اصلا سمي نيست.

شما نه در مرحله ساخت و نه در حين نصب استخر فايبرگلاس ،در معرض آن قرار نخواهيد گرفت. اين استخرها در كارگاه ساخته مي شود و بعد از آماده شدن به محل شما منتقل ميشوند. استخر فايبرگلاس كه شما در آن شنا خواهيد كرد، داراي يك لايه محافظ براق است كه هم از شما محافظت مي كند و هم يك سطح راحت براي پياده روي، شنا و نشستن زير آب فراهم ميكند.

آيا امكان دارد كه استخر فايبرگلاس بشكند و قطعات آن داخل آب بريزند؟

بله امكان دارد. اگر ساخت استخر فايبرگلاس خود را به دست شركتي سپرده باشيد كه نامعتبر باشد، امكان دارد از مواد نامرغوب براي ساخت استخر استفاده كند يا استاندارهاي موجود را رعايت نكند. درنتيجه استخر ميتواند با كوچكترين فشاري بشكند و شما در معرض سميت فايبرگلاس قرار بگيريد.

چه كسي در برابر اثرات سمي فايبرگلاس آسيب پذير است؟

پاسخ كوتاه: كسي كه با فايبرگلاس خام در ارتباط است، مثل سازندگان استخر

پاسخ بيشتر: افرادي كه مستقيماً با فايبرگلاس كار مي كنند ، متخصصاني آموزش ديده هستند كه براي محافظت از خود ، ماسك و لباس مخصوص مي پوشند. خوشبختانه ، اين مسئوليت سازنده است كه كاملاً در محيط امن قرار بگيرد و شما به عنوان يك مصرف كننده به هيچ عنوان با فايبرگلاس خام در تماس يا ارتباط نخواهيد بود.

به عنوان صاحب استخر، تمام آنچه شما بايد نگرانش باشيد، حفظ مواد شيميايي، تميز نگه داشتن استخر و نگهداري از استخر است. مگر اينكه قصد داشته باشيد استخر خود را كنده و آن را آتش بزنيد!!!!

بيشتر بخوانيد : تعمير و نگهداري استخر

آيا استخرهاي فايبرگلاس براي محيط زيست مضر هستند؟

پاسخ كوتاه: نه

پاسخ طولاني: بر خلاف استخر بتوني، استخر فايبرگلاس منافذ بزرگي ندارد تا بتواند جلبك ها را در خود پرورش دهد. اين استخرها از يك لايه محافظ و نرم برخوردار است كه در برابر رشد جلبك ها مقاومت مي كند. اين يعني در اين استخرها يا جلبك رشد نميكند و يا اگر جلبكي باشد بسيار كم است. در نتيجه هزينه ضدعفوني استخر كمتر ميشود كه اين براي طبيعت نيز مفيد است. علاوه بر اين، فايبرگلاس قابل بازيافت نيز هست.

به نظر شما استخر وينيل و بتني ممكن است سازگاري بيشتري با محيط زيست داشته باشند و مقرون به صرفه ترند؟ نه! اين استخرها ممكن است در كوتاه مدت ارزان باشند، اما در آينده بايد براي نگهداري از استخر هزينه هاي زيادي صرف كنيد. در ثاني طول عمر اين استخرها كمتر از استخرهاي فايبرگلاست است.

آيا استخرهاي فايبرگلاس ايمن هستند؟

پاسخ كوتاه: بله

پاسخ طولاني: فايبرگلاس خام به خودي خود مي تواند مضر باشد و اين يك واقعيت است. نبايد با آن مستقيما در تماس بود يا آن را استنشاق كرد، اما با اين وجود اين ماده خطرناكترين ماده روي زمين هم نيست. در ثاني هنگام ساخت استخر فايبرگلاس توليد كنندگان با دقت هرچه تمام مواد فايبرگلاسي را با يك لايه محافظ ميپوشانند و درنتيجه ديگر براي استفاده كننده كان سمي نخواهد بود.

منبع : https://www.tomestakhr.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۷:۴۸ توسط:netware موضوع:

هر آنچه لازم است درمورد دندان پزشكي و بارداري بدانيم

شايد باورش براي شما سخت باشد كه دندانپزشكي مي‌توان تاثيرات بسياري بر روي بدن يك مادر بارداري در دوران بارداري داشته باشد. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با دندان پزشكي در بارداري آشنا كنيم و اطلاعات مفيدي را در زمينه كشيدن دندان و استفاده از دهانشويه در بارداري در اختيار شما عزيزان قرار دهيم . با ما همراه باشيد.

كشيدن دندان و عصب كشي در دوران بارداري

اگر در دوران بارداري نياز به انجام يك عمل دندانپزشكي داشته باشيد، هنوز هم مي‌توانيد با خيال راحت از بيهوشي براي آرامش و بي حس كردن درد استفاده كنيد. فقط حتماً بايد دندانپزشك را از بارداريتان مطلع كنيد تا بتواند ماده‌ي بيهوشي و دُز مناسب آن را انتخاب كند. در دندانپزشكي بارداري از داروهاي بيهوشي حاوي فلي پرسين اجتناب مي‌شود، زيرا اين ماده‌ي شيميايي رگ‌هاي خوني را تنگ مي‌كند و منجر به تضعيف خون رساني به جنين مي‌شود.

در دوران بارداري، دندانپزشك از كمترين ميزان بيهوشي ممكن براي انجام عمل استفاده مي‌كند اما هنوز به اندازه‌اي است كه براي كمك به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتي احساس راحتي ‌كنيد، بدن و كودك شما كمتر تحت استرس قرار مي‌گيرند.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

اگر پوسيدگي دندان به قسمت داخلي دندان شما در انتهاي عصب برسد، مي‌تواند بسيار دردناك باشد. عصب كشي مي‌تواند با برداشتن بافت آلوده و ترميم دندان با تاج طبيعي، جلوي درد را بگيرد، بنابراين نيازي به كشيدن دندان نيست.

اگر نمي‌توانيد درد دندان را تحمل كنيد، مي‌توانيد عصب كشي را در هر مرحله از بارداري انجام دهيد و نبايد آن را به تأخير بياندازيد. با اين حال، از آنجايي كه اشعه‌ي ايكس براي اين كار استفاده مي‌شود، زمان ايده آل براي انجام آن در سه ماهه‌ي دوم است.

دهانشويه و همه چيز درمورد آن

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

استفاده از دهانشويه

بسياري از دندانپزشكان معتقدند كه مسواك زدن (دو بار در روز با خمير دندان حاوي فلورايد) مي تواند فلورايد كافي براي محافظت از در برابر پوسيدگي دندان را فراهم مي كند. اما اگر مستعد پوسيدگي هستيد، مي توانيد علاوه بر مسواك زدن و نخ دندان كشيدن ، از دهان شويه حاوي فلورايد استفاده كنيد.

سخن آخر

ما سعي كرديم تا امروز در اين مطلب همه چيز را درمورد دندان پزشكي بارداري به شما عزيزان بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۵:۱۸ توسط:netware موضوع:

لوازم يدكي اسپورتيج و توسان

كيا موتورز و هيونداي دو تا از بزرگترين كمپاني هاي خودرو سازي جهان هستند كه خودرو هاي بسيار با كيفيتي را توليد و به سراسر جهان صادر مي‌كنند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما عزيزان را با دو تا از محبوب ترين خودرو هاي اين شركت هاي كره اي يعني، هيونداي توسان و كيا اسپورتيج آشنا كنيم و به شما بگوييم لوازم يدكي كيا و هيونداي را بايد از كجا تهيه كنيد. با ما همراه باشيد.

اسپورتيج

كيا اسپورتيج مدل 2020 از خوش فرم ترين و خوش نشين ترين خودروهاي كيا در سال 2020 ميلادي است. اين ماشين هرچند كه قيمت بالايي دارد اما از هر نظر ميتواند نظر صاحب نظران و خريداران را به خود جلب كند. در اين مقاله ضمن ارائه يك راهنما در خصوص خريد لوازم يدكي اسپورتيج شما با با مدل 2020 اين ماشين و آپشن هاي آن آشنا مي كنيم.

توسان

توسان مخصوصا مدل 2017 يكي از انتخاب هاي ايده آل براي دوست داران خودروهاي لوكس و مدرن است. اكنون مدل سال 2020 اين ماشين در قالب يك ماشين شيك و امروزي تر توليد شده كه از هر نظر ميتواند مخاطبان را به خود جلب كنند. استارپارتس عرضه كننده لوازم يدكي هيونداي و كيا در ايران در اين مقاله ضمن ارائه راهنماي خريد قطعات توسان ، شما را با آپشن هاي مدل 2020 اين ماشين آشنا خواهيم كرد. اين شما و اين لوازم يدكي توسان .

لوازم يدكي اسپورتيج

قبل از ورود به بحث راهنماي خريد قطعات اسپورتيج اجازه دهيد تا شما را با مدل هاي مختلف اين توليد كمپاني كيا آشنا كنيم و سپس متناسب با هر مدل از اين ماشين قطعات و لوازم يدكي آن را نيز معرفي كنيم. كيا اسپورتيج از سال 1998 تاكنون نمونه ها و مدل هاي مختلفي توليد كرده است. اسپورتيج در 4 نسل درخشان توليد و به بازارهاي جهاني عرضه شده است. اما با وجود تنوع لوازم يدكي اسپورتيج چندان تغيير نكرده (البته در نمونه هاي جديد) بنابراين اگر از نمونه هاي قديمي اين ماشين برخوردار هستيد احتمالا كمي در پيدا كردن لوازم يدكي كيا اسپورتيج به مشكل بر بخوريد.

لوازم يدكي توسان

واردكنندگان و عرضه كنندگان معتبر قطعات و لوازم يدكي هيونداي و كيا، در سايت هاي معتبر ميتوانيد بر اساس مدل ماشين خود انواع و اقسام قطعات خودروها اين دو كمپاني را خريداري كنيد. اگر ماشين شما توسان است، با انتخاب مدل آن، وارد صفحه اي خواهيد شد كه لوازم يدكي آن مدل را خواهيد ديد. براي خريد يا مشاهده جزئيات لوازم يدكي توسان روي مدل ماشين خود كليك كنيد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا شما را بيشتر با لوازم يدكي هيونداي توسان و كيا اسپورتيج آشنا كنيم واطلاعات مناسبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر از خودرو هاي كره اي استفاده مي‌كنيد و قصد داريد لوازم يدكي خودرو مورد نظر را تهيه كنيد اما از كيفيت و اصلات آن اطمينان نداريد، پيشنهاد ما به شما استفاده و خريد از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو است. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۲:۰۶ توسط:netware موضوع:

كامپوزيت و تمام كاربرد هاي آن

كامپوزيت دندان يكي از پركاربرد ترين و محبوب ترين مواد در بين مردم است كه امروز در تمامي كلينيك هاي دندانپزشكي به وفور ديده مي‌شود و همه از آن مي‌توانند استفاده كنند. امروز در اين مطلب سعي داريم تا شما را بيشتر با كامپوزيت دندان آشنا كنيم و اطلاعات بسيار مفيدي را درمورد كامپوزيت دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

ونير چيست؟

اجازه دهيد قبل از اينكه وارد اصل موضوع شويم (و مفصلاً به موضوع اصلاح طرح لبخند با كمك كامپوزيت‌ها بپردازيم)، درباره “ونير” صحبت كنيم. اين ونيري كه به صورت پيشوند يا پسوند به كامپوزيت وصل شده، در انگليسي به صورت (VENEER) است. و به معناي پوشاندن دندان با كمك مواد دندانپزشكي است.

ونير كامپوزيت چيست؟

كامپوزيت يك نوع ماده بسيار پركاربرد در دندانپزشكي است كه ما در درمان‌هاي ترميمي؛ به طور گسترده از آن استفاده مي‌كنيم. زماني كه بخواهيم از كامپوزيت به عنوان يك لايه پوشاننده دنداني يا ونير استفاده كنيم، اصطلاحاً به آن ونير كامپوزيت دندان مي‌گوييم. بنابراين منظور از كامپوزيت ونير، استفاده از مواد كامپوزيت ترميمي، به عنوان ونير و پوشاننده سطوح دنداني است.

مزايا و معايب كامپوزيت هاي دنداني

با قرار گرفتن لايه هاي كامپوزيتي روي دندان ها، اكنون دندان آسيب ديده يا مشكل دار مستحكم شده و زيباتر از قبل به نظر مي رسد. با سپري كردند چنين درماني طرج لبخند شما بهتر خواهد شد و به اين شكل اعتماد به نفس بيشتري به دست خواهيد آورد.

ونير كامپوزيت ها ذاتاً داراي ماهيت (جذب آب) هستند. يعني به صورت جزئي آب را به خود جذب مي‌كنند. همين موضوع باعث مي‌شود كه بتوانند رنگدانه غذاها و نوشيدني‌هايي كه ما مي‌خوريم را نيز به خود جذب كنند. بنابراين اين ونيرها به مرور زمان دچار تغيير رنگ شده و نسبت به حالت اوليه خود رنگشان كمي برمي‌گردد.

خاصيت جذب رنگدانه‌ها باعث مي‌شود كه ما متخصصان ترميمي و زيبايي، كامپوزيت ونيرها را براي برخي از افراد مناسب ندانيم و به عنوان يك گزينه جايگزين، لمينت سراميكي را به آن ها پيشنهاد دهيم. مثلا افراد زير كانديد مناسبي براي نصب اين نوع ونيره نستند:

  1. افرادي كه سوء مصرف نوشيدني هاي الكلي دارند
  2. عزيزاني كه قهوه زياد مي نوشند
  3. افرادي كه به استعمال دخانيات عادت دارند

نصب كامپوزيت بر روي دندان ها

ونير كامپوزيت دندان جزء درمان‌هاي ترميمي مستقيم به شمار مي‌روند. به اين معني كه مواد كامپوزيتي در مطب، توسط دندانپزشك يا متخصص ترميمي و زيبايي آماده شده و به صورت مستقيم روي سطح دندان‌ها متصل مي‌شود. ما در ادامه مراحلي كه ميبايست براي نصب كامپوزيت به دندان ها طي كنيد را توضيح داده ايم.

  • بررسي و ارزيابي تخصصي دندان ها و طرح لبخند
  • تميز كردن دندان ها
  • انتخاب رنگ و سايه كامپوزيت ونير ها
  • اتصال لايه لايه كمپوزيت و خشك كردن آن
  • صيقل دادن و پاليش كردن سطح دندان ها

سخن آخر

امروز در اين مطلب قصد داشتيم تا شما را با كامپوزيت دندان و كاربرد هاي آن بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار مفيدي را در رابطه با آن در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۸:۳۳ توسط:netware موضوع:

روند درمان ارتودنسي و عوارض احتمالي آن

ارتودنسي، نامي آشنا، درماني پرقدرت، ارتودنسي يكي از بهترين روش ها براي درمان ناهنجاري هاي دهان و دندان است كه بسياري از افراد در جهان در حال انجام اين درمان هستند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا علاوه بر آشنا كردن شما با ارتودنسي اطلاعاتي را نيز راجع به طول درمان و عوارض احتمالي درمان ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

عوارض ارتودنسي

ارتودنسي ممكن است درد خفيف و ناراحتي جزئي ايجاد كند

تجربه اتصال دستگاه هاي ارتودنسي به دندان‌ها براي همه افرادي كه تاكنون ارتودنسي نكرده اند كمي عجيب است. به دليل اينكه دستگاه‌هاي ارتودنسي از همان ابتدا شروع به حركت دندان‌ها مي‌كنند، ممكن است افراد درد جزئي احساس كنند. كه اين طبيعي است و عارضه محسوب نمي‌شود.

با كمك داروهاي ضد درد بودن نسخه به راحتي مي‌توان اين درد و ناراحتي را تسكين داد. افراد حتي ممكن است در ابتداي درمان احساس كنند كه دندانشان لق شده است. اما اين موضوع حقيقت ندارد و فقط يك احساس است به همين دليل ما لق شدن دندان در طول ارتودنسي را اصلا جزء عوارض ارتودنسي دندان ليست نمي‌كنيم.

خراشيده يا زحم شدن بافت‌هاي نرم داخل دهان از عوارض كوچك ارتودنسي دندان

بيماران در شروع درمان ارتودنسي (با بريس ثابت) ممكن است احساس كنند لب‌ها، زبان يا بخش‌هاي نرم داخل دهانشان كمي زخم شهد است. اين را البته نمي‌توان عارضه در نظر گرفت. اما چون به هر صورت در بيشتر افراد تجربه مي‌شود، ما نيز آن را جزء عوارض ارتودنسي دندان ليست كرديم.

زخم شدن داخل دهان معمولا كوتاه بوده و تنها چند روز ابتدايي ارتودنسي احساس مي‌شود. با اين حال مي‌توان با كمك وكس يا موم ارتودنسي به راحتي براكت ها و سيم ارتودنسي را ايمن سازي كرده تا هيچ نوع آسيبي به بافت هاي نرم داخل دهان وارد نكند.

درمورد هزينه ارتودنسي دندان نيز بيشتر بدانيد.

مراحل درمان ارتودنسي

در اين مقاله به طور كامل با روند رويش دندان دائمي آشنا خواهيد شد. اگر درباره زود در آمدن يا تاخير در رويش دندان هاي دائمي يا عدم رشد دندان دائمي كودكان خود سوالي داريد با خواندن اين مقاله حتما به پاسخ سوال خود دست پيدا خواهيد كرد و از همه مهمتر شما در اين مقاله اهميت درمان ارتودنسي دندان در اوايل كودكي را درك خواهيد كرد.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي الاينر مي‌توانيد بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

بهترين زمان براي شروع درمان ارتودنسي

در حدود سن شش سالگي، داخل استخوان فك همه ما در زير دندان هاي شيري، جوانه و رويش دندان دائمي آغاز ميشود. هنگامي كه كودك بزرگ مي شود اين جوانه ها هم رشد كرده  و به آرامي شروع به حركت مي كنند. در حين حركت دندان هاي دائمي در نيامده، ريشه دندان هاي شيري هم در آستانه تحليل قرار مي گيرند و از بين مي روند. در اينجا است كه ما با پديده لق شدن دندان روبرو مي شويم. از زير دندان لق شده ، دندان دائمي بيرون مي زند.

ما به دندان هاي 1 تا 5  در هر نيم قوس فكي كه جايگزين دندان هاي شيري مي شوند دندان هاي دائمي جانشين مي گوييم. و به اين دوره هم دوره دنداني مخلتط گفته ميشود. در نهايت مجموعه اي از 32 دندان دائمي جايگزين دندان هاي شيري مي شوند. 16 دندان دائمي در فك بالا و 16 دندان دائمي در فك پايين.

همچنين درمورد ارتودنسي دو دندان جلو بيشتر بدانيد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا شما را با عوارض احتمال ارتودنسي و مراحل درمان آن آشنا كنيم و اطلاعات خوبي را در اين زمينه در اهتيار شما قرار دهيم. اگر قصد داريد تا از درمان ارتودنسي استفاده كنيد، پيشنهاد ما به شما اين است كه حتما با يك متخصص ارتودنسي  در اين زمينه مشورت كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۵:۱۱ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي نامرئي و برگشت درمان ارتودنسي

ارتودنسي نامرئي يكي از شيوه هاي درمان ارتودنسي است كه مخصوص كساني است كه با ظاهر دستگاه هاي ارتودنسي مشكل دارند. امروز در اين مقاله مي‌خواهيم تا شما را با ارتودنسي نامرئي بيشتر آشنا كنيم و علاوه بر آن اطلاعاتي را راجع به برگشت درمان ارتودنسي در اختيار شما قرار دهيم. با ما در اين مطلب همراه باشيد.

ارتودنسي نامرئي چيست؟

آمار و ارقام نشان مي‌دهد از ميان افرادي كه ارتودنسي دندان انجام مي‌دهند نزديك به 30 درصد، افراد بزرگسال و بالاي 20 سال هستند. و حدود يك سوم از اين افراد، دوست ندارند كسي متوجه شود آن‌ها تحت درمان ارتودنسي هستند (با اينكه از خودِ درمان راضي هستند.) متخصصان ارتودنسي به اين افراد و كلاً تمام مراجعاني كه دوست ندارند دستگاه‌هاي ارتودنسي‌شان قابل توجه و در چشم باشد، ارتودنسي نامرئي را پيشنهاد مي‌دهند كه هم كارايي بالايي دارد و هم توجه زيادي را به خود جلب نمي‌كند.

همانطور كه احتمالاً خودتان هم مي‌دانيد، يك متخصص ارتودنسي، سواي از اينكه دانش بسيار زيادي براي برطرف كردن ناهماهنگي‌هاي دنداني و فكي دارد، براي اينكه بتواند دندان‌ها را رديف، تراز و منظم كند از دستگاه‌هاي ارتودنسي كمك مي‌گيرد.

اين دستگاه‌ها معمولاً را بر اساس شكل و ظاهر و يا نحوه درمان دسته بندي مي كنند. يعني ما چند دسته بندي مختلف براي دستگاه هاي ارتودنسي داريم. مثلا ثابت يا متحرك بودن دستگاه‌ها، يك مدل دسته‌بندي رايج در دنياي ارتودنسي است. در اين نوع نامگذاري (يا دسته بندي)، به استفاده از دستگاه‌هايي كه در تمام طول درمان به دندان‌ها مي‌چسپند، “ارتودنسي ثابت” و به استفاده از دستگاه‌هاي متحرك با قابليت جابجايي نيز، “ارتودنسي متحرك” گفته مي‌شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي بدون كشيدن دندان بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

يك زماني هم هست كه دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن يا نبودن (نامرئي بودن يا نبودن) دسته‌بندي مي‌كنند. در اين مدل دسته بندي، به استفاده از دستگاه‌هايي كه حين درمان قابل مشاهده هستند و ديگران به راحتي متوجه مي‌شوند شما ارتودنسي كرده‌ايد، “ارتودنسي مرئي” و به استفاده از دستگاه‌هايي كه به سختي قابل مشاهده هستند، “ارتودنسي نامرئي” گفته مي‌شود. در واقع در ارتدونسي نامرئي دستگاه هايي كه براي صاف و منظم كردند دندان هاي شما استفاده مي شوند چندان قابل توجه و در چشم نيستند گويي كه اصلا كه اصلا وجود ندارند.

درمورد طريقه صحيح استفاده از نخ دندان همراه با ارتودنسي بيشتر بدانيد.

برگشت درمان ارتودنسي

بله در برخي شرايط و به البته به احتمال كم، امكان برگشت درمان ارتودنسي پس از منظم شدن دندان ها وجود دارد. مثلا زماني كه بيمار به تمام توصيه هاي متخصص ارتودنسي يا دست كم مهمترين دستورالعمل هاي او عمل نكند ممكن است در دارزمدت با نامنظمي دندان مواجه شود. البته حتي در اين صورت هم دقيقا مانند قبل دندان هايش نامرتب نمي شوند بلكه تا حدي چنين اتفاقي رخ مي دهد.

همچنين درمورد نقش اشعه ايكس در ارتودنسي نيز بيشتر بدانيد.

رتينر براي جلوگيري از برگشت درمان

استفاده مستمر از پلاك هاي متحرك (كه خود نوعي ارتودنسي متحرك هستند) مي تواند بسيار مفيد باشد. زيرا به بيماران اين امكان را مي دهد تا به اين وسيله بتوانند فرايند جابجايي و انتقال دندان ها بعد از درمان را كه با افزايش سن به سمت جلو و عقب حركت مي كنند متوقف كنند

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا علاوه بر آشنا كردن شما با ارتودنسي نامرئي اطلاعاتي را درمورد بازگشت درمان ارتودنسي نيز در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر قصد انجام ارتودنسي را داريد و يا اگر در كرج زندگي مي‌كنيد و به دنبال متخصص ارتودنسي در كرج مي‌گرديد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم، حتما مقالات مرتبط با ارتودنسي را در اينترنت بخوانيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۲:۱۱ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي دندان

ارتودنسي يكي از بهترين روش هاي درمان ناهنجاري هاي دهان و دندان است و امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي و روش هاي درمان آن آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم . با ما همراه باشيد.

ارتودنسي چيست؟

به عبارت ساده تر، ما در اين رشته با موقعيت دندان ها سروكار داريم و تمام مشكلاتي كه باعث كج شدن دندان و يا نامنظمي آن ها شود را برطرف مي كنيم، تا يك لبخند بي نقص با دندان هايي منظم و يكدست به دست بيايد.

به تصوير زير نگاه كنيد، اين آناتومي صورت و گردن يك انسان سالم است. همانطور كه در تصوير مي بينيد، دندان ها مرتب، فك ها در موقعيت ايده آل و صورت، طبيعي است. به دندان ها و فك ها بيشتر توجه كنيد.

متخصص ارتودنسي و ويژگي هاي آن

دندانپزشكان زيادي هستند كه ادعا مي كنند مي توانند به خوبي به اصلاح نامنظمي هاي دنداني بپردازند. اما با وجود ادعاي آن ها، انجام اين كار را تنها بايد به يك متخصص ارتودنسي دندان (ارتودنتيست) واگذار كرد.

اين متخصصان پس از دريافت مدرك دندانپزشكي عمومي خود، با شركت در يك آزمون اختصاصي (پس از قبول شدن در آن آزمون) وارد دوره تخصصي اصلاح ناهنجاري هاي دنداني و فكي مي شوند.

آن ها 3 يا 4 سال به صورت تخصصي آموزش هاي لازم را مي گذرانند و با مدرك معتبر تخصصي فارغ التحصيل مي شوند. طي اين چند سال آن ها با تمام علل نامنظمي هاي دنداني و تمام روش هاي اصلاح آن نامنظمي ها به وسيله دستگاه هاي پيشرفته آشنا مي شوند.

ابزار هاي اصلاح نامنظمي هاي دنداني

تعداد زيادي دستگاه در اين رشته دندانپزشكي وجود دارد كه هر كدام براي برطرف كردن مشكلات خاصي در دوره زماني خاصي استفاده مي شوند. اتفاقا بر اساس كاربرد و ويژگي  همين دستگاه ها نام هاي مختلفي به ارتودنسي داده اند.

براي مثال تعداد زيادي از اين دستگاه ثابت هستند و توسط متخصص به دندان ها متصل مي شوند. بيمار در طول مدت درمان اجازه  ندارد و نمي تواند دستگاه ها را تا زمان اصلاح نامنظمي ها بردارد. به استفاده از اين دستگاه هاي ثابت براي اصلاح نامنظمي ها ارتودنسي ثابت گفته مي شود.

مهم ترين دستگاه هاي ثابت عبارتند از:

بريس هاي:

  1. سراميكي هم رنگ دندان
  2. معمولي فلزي
  3. ديمون شفاف و فلزي
  4. لينگوال يا پشت دنداني

برعكس دستگاه هاي ارتودنسي ثابت، تعدادي دستگاه هستند كه متحرك بوده و لازم نيست تا پايان دوره درمان به دندان ها متصل باشند. به استفاده از اين دستگاه ها ارتودنسي متحرك گفته مي شود.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي و شيوه هاي درماني مختلف آن در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر قصد شروع درمان ارتودنسي را داريد، پيشنهاد ما به شما اين است كه حتما با يك متخصص در اين زمينه مشورت كنيد و سطح اطلاعات خود را درزمينه ارتودنسي، روش هاي درمان ارتودنسي و هزينه ارتودنسي افزايش دهيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۸:۰۰ توسط:netware موضوع: