جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

رنگ استخر دو جزئي (پلي آميد)

رنگ استخر  پلي آميد دو جزئي كه بر پايه اپوكسي هاي مقاوم ساخته شده است اين قابليت را دارد كه در مقابل فشارهاي هيدروكسي بسيار بالا مقاومت نموده و با قدرت حدود ۱ مگا پاسكال برروي سطح سيماني و بتني اجرا شود.

رنگ استخري پلي آميد را مي توان برروي انواع رنگ استخري اجرا نمود و عملا نيازي به جدا سازي كليد رنگ استخري قبلي وجود ندارد.

خاصيت آب بندي استخر توسط رنگ استخري پلي آميد بسيار مورد توجه سازندگان استخر قرار گرفته است .

محيط يك پارچه و غير قابل نفوذ ايجاد شده توسط رنگ استخري پلي آميد مي تواند از بروز رطوبت و نم در ديواره و كف استخر جلوگيري نمايد.

رنگ استخري پلي آميد در دو نوع صنعتي و زينتي توليد شده كه بر حسب مورد استفاده قابل عرضه مي باشد عايق كاري استخر توسط رنگ استخري پلي آميد بسيار اقتصادي بوده و سريعاً قابل بهره برداري ميباشد.

مشخصات رنگ استخري پلي آميد ۲ جزيي اجزاي تشكيل دهنده :

رزين رنگي

رنگ : به سفارش مشتري

قدرت چسبندگي : بيش از ۸ مگا پاسكال

قابليت تحمل برودت و حرارت : ۳۰ – تا ۱۲۰ + درجه سانتي گراد

زمان خشك شدن سطحي در° ۲۵ : حدود ۴۵ دقيقه

زمان خشك شدن نهايي در °۲۵ : حدود ۳۶ ساعت

ضخامت — ايجاد شده : حدود ۴۰۰ ميكرون

زيركار مناسب : فلز و بتن و سيمان

موارد مصرف رنگ استخري پلي آميد :

رنگ استخري مناسب استخر پرورش ماهي

رنگ استخري مناسب استخرهاي كشاورزي

آب بندي استخر هاي بتني توسط رنگ استخري پلي آميد

رنگ استخري حوضچه هاي مواد شيميايي و اسيدي (در محدوده فني مجاز )

ملاحضات

پوشش به ازاي ۱ كيلو گرم : حدود ۵ متر مربع

بسته بندي : به سفارش مشتري

حلال : تينر فوري l5

وزن مخصوص : ۵ كيلو گرم

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۷:۰۳ توسط:netware موضوع:

همه آن چيزي كه تا كنون درمورد عصب كشي نمي‌دانستيم

امروز در اين مطلب سعي بر اين داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه عصب كشي يا همان درمان ريشه دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. عصب كشي يكي از رايج ترين مراجعات مردم به مطب ها و كلينيك هاي دندانپزشكي است كه امروزه بسيار به يكي از معضلات افرادي كه به اين درمان نياز دارند تبديل شده است. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

عصب كشي به زباني ساده

عصب كشي نوعي فرايند و عمل دندانپزشكي است كه در آن اقدام  به ترميم پالپ نرم دندان ميكنيم. در اغلب موارد ممكن است اتصالات بافت زنده دندان را با كمك اين درمان از بين ببريم.

درمان ريشه يا عصب كشي دندان يا (endodontics) زماني مورد نياز است كه عروق خوني و عصب دندان (كه بهش ميگن پالپ يا مغز دندان) بر اثر پوسيدگي يا آسيب ديدگي دچار عفونت شده است. مراحل اوليه عفونت پالپ معمولا علائم خاصي ندارد اما به مرور زمان ممكن است رنگ دندان كمي تيره شود كه نشان دهنده مرگ عصب و عروق خونرسان دندان است. اين وضعيت حتما نيازمند عصب كشي و روت كانال است.

درد عصب كشي دندان

خوشبختانه خير. چرا؟ چون براي اينكار دندان شما را بيحس ميكنند و معمولا هيچ دردي تجربه نميكنيد. درمان ريشه دندان با پر كردن دندان هيچ فرقي نداره (از لحاظ درد عرض ميكنم). هرچند كه بعداً ممكن است در اثر اين درمان، حساسيت دندان به وجود بيايد اما به تدريج اين امر با گذشت زمان كمتر شده و برطرف خواهد شد.

اهميت عصب كشي

اگر پالپ آلوده شود، عفونت ممكن است از طريق كانال ريشه دندان گسترش يابد. اين عفونت ممكن است در نهايت به آبسه منجر شود. آبسه ساختاري ملتهب است كه در آن چرك جمع مي شود و مي تواند باعث تورم بافت هاي اطراف دندان شود. علائم آبسه مي تواند از يك درد ملايم تا يك درد شديد و وحشتناك باشد. معمولا زماني كه چيزي را گاز ميزنيد اين درد شديدتر هم خواهد شد. اگر هرچه زودتر دندان عصب كشي نشود و يا عفونت با كمك درمان ريشه از بين نرود، دندان به كلي از بين ميرود و بايد آن را بكشيد. گاهي اوقات قبل از ارتودنسي دندان نيز اگر دندان آسيب ديده باشد متخصص ارتودنسي شخص را براي انجام درمان ريشه يا روت كانال به يك متخصص ديگر ارجاع ميدهد.

سخن آخر

خب تا اينجاي مطلب با درمان ريشه دندان به خوبي آشنا شديم و فهميديم كه عصب كشي چه مراحلي دارد و طول درمان آن به چه صورت است. اگر مي‌خواهيد درمان ريشه انجام دهيد پيشنهاد ما به شما اين است كه حتما با يك متخصص در اين زمينه مشورت كنيدو اطلاعات خود را افزايش دهيد. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۷:۴۱ توسط:netware موضوع:

محدوديت هاي ارتودنسي نامرئي

شما هم براي داشتن لبخندي زيبا از ارتودنسي نامرئي كمك گرفته ايد؟ اما بين دندان ها و الاينرها فاصله وجود دارد؟ اين يعني دندان ها طبق برنامه درمان حركت نمي كنند و به عبارت ديگر، درمان با ارتودنسي نامرئي با شكست مواجه شده است. خب، دليل اين شكست چيست؟ چه كاري براي اصلاح آن انجام دهيم؟ يا اصلا چه كنيم كه كار به اينجا نكشد؟

بي نتيجه ماندن استفاده از الاينرهاي شفاف مي تواند تاثير مخربي بر روحيه فرد داشته باشد. اما نگران نباشيد؛ با شناخت دلايل شكست و جلوگيري از رخداد دوباره آن، مي توان درمان را با برنامه پيش برد. قبل از مراجعه به دكتر ارتودنسي مطالب زير را مطالعه نموده و با اطلاعات بيشتري به مطب مراجعه نماييد.

اگرچه ارتودنسي نامرئي مي تواند طيف گسترده اي از مشكلات فكي و دنداني را برطرف كند، اما متأسفانه گاهي نيرو و توانايي مشابه ارتودنسي سيمي را براي حركت دادن دندان ها ندارد. وقتي شرايط و مشكلات دنداني بسيار پيچيده و بحراني باشند، ممكن است به روش هاي قديمي مانند بريس يا ارتودنسي فلزي نياز داشته باشيد. موارد زير نمونه هايي از مشكلاتي است كه اينويزيلاين قادر به تصحيح آنها نيست.

شكل دندان: در دندان هاي كوتاه، گرد يا ناهموار ممكن است الاينرها به خوبي به سطح دندان ها نچسبند و نتوانند نيروي لازم را به آن ها وارد كنند.

موقعيت دندان: هنگامي كه در دهان شما شلوغي بيش از حد وجود دارد، دندان شما شايد بچرخد. اگر دندان ها بيش از ۲۰ درجه چرخانده شوند، اينويزيلاين نمي تواند آنها را به تراز مناسب تغيير دهد.

شكاف بزرگ بين دندان ها: اگر يك يا چند فاصله بزرگ بين دندان هاي خود داريد، ارتودنسي نامرئي مي تواند تنها تا ۶ ميلي متر از هر دندان بالا يا پايين را ببندد.

اينتروژن و اكستروژن: ارتودنسي هايي مانند ارتودنسي سيمي مي توانند موقعيت دندان ها را بالا و پايين ببرند. اين در مورد اينويزيلاين كه از نظر حركت دندان هاي به جلو و عقب محدود است، صدق نمي كند.

كارهاي قبلي دندانپزشكي: كارهاي قبلي دندانپزشكي مانند بريج يا پل دندان مي تواند مانع از استفاده ارتودنسي نامرئي شود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي متحرك 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۹:۴۷ توسط:netware موضوع:

پيكر تراشي

كانتورينگ بدن يا همان پيكر تراشي يكي از روش هاي درمان چاقي است كه بسياري از افراد تا كنون از اين روش براي لاغري استفاده كرده اند. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم، كه اين روش چگونه انجام مي‌شود و طول درمان آن چقدر است. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

حقيقت هاي پيكر تراشي

روش هاي عمل لاغري پيكر تراشي يا كانتورينگ بدن بدون جراحي، روشهايي هستند كه براي غير تهاجمي مي باشند و به طور معمول، شما مي توانيد بلافاصله پس از درمان فعاليت هاي روزمره خود را از سر بگيريد.

طبق نظر انجمن جراحي پلاستيك زيبايي آمريكا، ۱۶۹۶۹۵ عمل در سال ۲۰۱۶ انجام شده است. به طور معمول، فقط عوارض جانبي كوتاه مدت و خفيف گزارش شده است. اين موارد شامل قرمزي، تورم و درد بوده است.واكنش هر بدن نسبت به عمل لاغري پيكر تراشي متفاوت است و بهترين راه براي فهميدن اينكه آيا شما كانديد مناسبي براي كانتورينگ غير جراحي بدن هستيد، صحبت با يك متخصص كاربلد است. اين متخصص كار بلد ممكن است يك جراح پلاستيك، جراح لاغري، متخصص پوست، جراح زيبايي يا ارائه دهنده آموزش ديده ديگر باشد. ارائه دهنده خدمات به شما كمك مي كند تا تصميم بگيريد كه كدام روش براي نيازها و انتظارات فردي شما بهتر است.

ليپوليز با ليزر، فركانس هاي راديويي و يا تزريق

ليپوليز با ليزر يا (SculpSure) اولين بار توسط FDA در سال ۲۰۱۵ تاييد شد. اين يك روش غيرتهاجمي ليپوليز است كه از انرژي ليزر براي گرم كردن و از بين بردن سلولهاي چربي استفاده مي كند. دماي بالاي اين روش درماني مي تواند باعث از بين رفتن سلول هاي چربي شود. سيستم لنفاوي بدن در طي حدود ۱۲ هفته پس از عمل سلولهاي چربي مرده را از بين مي برد.

ليپوليز با فركانس راديويي (UltraShape و BTL Vanquish ME) روشهاي غير جراحي و تاييد شده از FDA هستند كه از فناوري اولتراسوند براي كانتور بدن استفاده مي كنند. به طور كلي، فناوري سونوگرافي هنگام درمان چربي هاي سمج و اضافي بدن براي پوست بسيار مناسب است. اين نوع روش داراي درد بسيار كم و بدون هيچ مشكلي ميباشد.

ليپوليز تزريقي (Kybella) در سال ۲۰۱۵ توسط FDA به عنوان تزريق غير جراحي براي درمان در ناحيه زير شكم (زير چانه) تأييد شد كه به آن چانه دوتايي نيز گفته مي شود . در روش ليپوليز تزريقي (Kybella) پزشكان از فرم مصنوعي اسيد دئوكسي كوليك استفاده مي كند، ماده اي كه در غير اين صورت به طور طبيعي توسط بدن توليد مي شود و به جذب چربي كمك مي كند. اسيد دئوكسيكوليك توانايي از بين بردن سلولهاي چربي را دارد. بدن طي هفته ها پس از درمان سلول هاي مرده را به تدريج متابوليزه مي كند.

سخن آخر

در اين مطلب سعي شد تا از انواع روش هاي جراحي لاغري پيكر تراشي پرده برداريم و اطلاعات خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا بتوانيد به راحتي درمورد آينده و سلامت خود تصميم بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۴:۱۷ توسط:netware موضوع:

همه چيز راجع به هزينه دندان مصنوعي

دندان مصنوعي يكي از قديمي ترين و همه گير ترين روش هاي جايگزيني دندان هاي از دست رفته است كه امروزه نيز بسياري از افراد از آن استفاده مي‌كنند. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار مهمي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم كه چه عواملي در تعيين هزينه دندان مصنوعي مي‌توانند موثر باشند. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

قيمت دندان مصنوعي

همانطور كه در مقدمه نيز اشاره شده، دندان مصنوعي نوعي پروتز است و چندين مدل مختلف دارد. دندان مصنوعي را مي توان هم به صورت كامل و هم به صورت پارسيل استفاده كرد. هر دو مدل نيز به صورت ثابت و متحرك در دسترس هستند و اينكه كدام به درد شما ميخورد را يك متخصص پروتز دندان به شما خواهد گفت. در ادامه قيمت هر كدام درج خواهد شد و توضيحات مختصري درباره آن ها نيز نگاشته شده است.

قيمت كروم و كبالت

پلاك كروم كبالت با نام دندان مصنوعي كبالت و كروم نيز شناخته ميشود. در واقع اين دندان مصنوعي همان پروتز دندان پارسيل يا ناكامل است. زماني كه شخصي تنها چند دندان خود را در بخش خلفي از دست داده باشد ميتواند با كمك پروتز پارسيل جاي خالي دندان هاي خود را پر كند. در واقع از اين پلاك براي پر كردن جاي دندان هاي آسياب استفاده ميشود. دندان مصنوعي كروم كبالت همانطور كه از نامش پيداست از جنس فلزاتي مانند كروم و كبالت يا تركيبي از آن ها است. هزينه دندان مصنوعي پارسيل از يك دست دندان كامل كمتر است.

همه چيز را درمورد هزينه بليچينگ دندان بدانيد.

هزينه پارسيل اكريليكي

همانطور كه از نامش پيدا است اين دندان مصنوعي از جنس آكريليك است. آكريليك در بسياري از ابزار دندانپزشكي استفاده ميشود و دوام نسبتا خوبي دارد.

هزينه دندان مصنوعي براي يك فك  و يا هر دو فك

نيم دست دندان مصنوعي نيز اشاره به تامين دندان براي تنها يك قوس فكي دارد. در واقع برخي افرد در يك فك خود تعداد زيادي دندان از دست داده اند يا تمايل دارند دندان هاي پوسيده خود را كشيده و نيم دست دندان مصنوعي داشته باشند.

يك دست كامل دندان مصنوعي اشاره به پروتزهاي كامل دارند و منظور دندان مصنوعي براي هر دو قوس فكي است. كساني تمام دندان هاي خود را از دست داده اند يا تعداد كمي دندان دارند نياز به يك دست دندان مصنوعي كامل يا پروتز كامل دندان دارند.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ونير كامپوزيت دندان بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

سفارش دندان مصنوعي

اگر يك يا چند دندان خود را از دست داده ايد ميتوانيد جهت جايگزيني آن ها از بريج، ايمپلنت دندان و پروتز استفاده كنيد. چنانچه توانايي پرداخت هزينه ايمپلنت دندان را نداريد ميتوانيد از بريج دندان و دندان مصنوعي استفاده كنيد. منتهي قبل از هر چيزي بايد به يك متخصص پروتز دندان يا يك متخصص ترميمي و زيبايي مراجعه كنيد. آن ها به شما كمك خواهند كرد كه بهترين دندان مصنوعي را براي خود سفارش دهيد.

شما همچنين مي‌توانيد براي اينكه در اين زمينه اطلاعات بيشتري داشته باشيد تا بتوانيد راحت تر تصميم گيري كنيد، مي‌توانيد مقالات سايت هاي ترميم و زيبايي را مطالعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۵:۳۴ توسط:netware موضوع:

آموزش رنگ كردن استخر

در اين مقاله به طور كامل با نحوه اجراي رنگ استخر آسنا خواهيد شد. مراحل را دنبال كنيد تا بتوانيد پس از ساخت استخر آن را خود بدون كمك و به تنهايي رنگ آميزي و نقاشي كنيد. براي اينكه مراحل را بهتر انجام دهيد مقاله را به ۳ بخش جهت رنگ كردن استخر تقسيم كرده ايم.

مرحله اول اجراي رنگ استخر: تخليه آب

آب استخر را تخليه كنيد

ولين قدم براي رنگ كردن استخر ، تخليه آب آن است. اگر استخر شما در فضاي بسته و سرپوشيده است، ميتوانيد همين الان اقدام به تخليه آن كنيد. اما اگر استخر بيرون و در فضاي باز است بايد گوش به زنگ پيش بيني هواشناسي باشيد. براي اينكه بتوانيد فرآيند اجراي رنگ استخر را پياده كنيد به حداقل ۵ تا ۷ روز آفتابي با آب و هواي مطلوب نياز داريد. اگر دما بين ۵ تا ۳۲ درجه هم باشد كه عالي ميشود. سپس ، از پمپ مركزي استخر يا يك پمپ غوطه ور براي تخليه آب استفاده كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه آب تخليه شده به جايي غير از اطراف استخر پمپاژ شود.

نكته:

مدت زمان تخليه استخر بسته به نوع پمپ استخر و اندازه آن متفاوت است اما يك استخر متوطي معمولا بادي ۱۴ ساعت خالي شود.

درپوش هاي كف استخر را برداريد

كف استخر را جارو كنيد

تمام سوراخ ها و فرورفتگي ها را پر كنيد

مرحله دوم رنگ كردن استخر: تميز كردن استخر تخليه شده

كل استخر را بشوييد

هنوز نوبت به رنگ كردن استخر نرسيده. در اين مرحله كل استخر را با يك واشر قدرتمند و فشار بالا شستشو دهيد. براي اينكار از يك شير آب با فشار بالا استفاده كنيد تا تمام آلودگي ها از كف استخر جدا شده و تميز شود. سپس صبر كنيد تا استخر خشك شود.

شستشوي استخر با فسفات تري سديم

استخر را با هيدروكلريك اسيد بشوييد

دوباره استخر را بشوييد

با كمك يك شلنگ فشار قوي تمام سطوح استخر را دوباره بشوييد تا كاملا آماده رنگ كردن استخر شويم.

مرحله سوم رنگ كردن استخر : بلاخره اجراي رنگ استخر

اعمال اولين لايه رنگ با كمك رنگ استخر آكريليك

رنگ را آماده كنيد و بعد از اينكه غلظت آن را كاهش داديد با كمك يك فرچه نسبتا بزرگ شروع به رنگ كردن استخر كنيد. البته قبل از هر چيزي تنها سطوحي كه رنگش خراب شده را رنگ آميزي كنيد. شما بايد بر اساس نوع رنگ فعلي استخرتان، رنگ جديد خريداري كنيد. اگر رنگ استخر آكريليك است، بايد از همان رنگ بخريد. البته اگر رنگ استخر شما اپوكسي است شما هم بايد از همان رنگ براي اجراي رنگ استخر استفاده كنيد. اپوكسي در مقايسه با رنگ هاي ديگر ضخيم تر است.

صبر كنيد تا لايه اول خشك شود.

اعمال لايه دوم رنگ استخر

بعد از چند روز استخر را آب كنيد

رنگ كردن استخر كار آساني نيست

شايد در نگاه اول با خواندن اين مقاله با خود فكر كنيد كه رنگ كردن استخر يا اجراي رنگ استخر چندان كار سختي نيست. شايد درست بگوييد اما اين كار هم رنگ و ابزار نقاشي نياز دارد و هم اينكه نياز به مهارت، تجربه و حوصله دارد. فرآيند اجراي رنگ استخر معمولا هزينه بر است و اگر شما كلي هزينه كنيد تا مواد اوليه بخريد اما نتوانيد رنگ كنيد هزينه اي كه كرده ايد بي ثمر خواهد ماند.

اجازه دهيد كه شركت هاي نگهداري و تعمير استخر اينكار را براي شما انجام دهند. آن ها تمام امكانات لازم از لباس مخصوص گرفته تا بهترين متريال اجراي رنگ استخر. اگر شما يك در عرض دو روز اينكار را انجام ميدهيد آن ها تنها با يك روز كاري با بهترين كيفيت استخر شما را رنگ ميكنند. شما ميتوانيد براي اجراي رنگ استخر خود با شركت تام استخر تماس بگيريد تا ضمن گرفتن مشاوره رايگان به شما در رنگ كردن استخر كمك كنيم.

منبع : تام استخر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۷:۳۳ توسط:netware موضوع:

همه چيز درمورد هزينه دندان مصنوعي

بدون شك دندان يكي از اصلي ترين و تاثيرگذار ترين اعضاي صورت است. افراد بسياري در دنيا به دلايل مختلف دندان هاي خود را از دست داده اند و به روش هاي مختلف قصد جايگزين كردن دندان از دست رفته خود را دارند. ما امروز اينجاييم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه هزينه دندان مصنوعي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا همه چيز را در اين رابطه بدانيد و با اطلاعات كافي نسبت به جايگزين كردن دندان از دست رفته خود اقدام كنيد. با ما باشيد.

دندان مصنوعي چيست؟

دندان مصنوعي يك نوع پروتز دندان است. پروتزها در دندانپزشكي و پزشكي مواد و ابزارهايي هستند كه جايگزين عضو از دست رفته يا آسيب ديده مي شوند. در اينجا زماني كه دندان يا دندان هايي از دست مي رود با كمك پروتز دندان مصنوعي كه با نام دنچر نيز شناخته مي شود، مي توان آن دندان هاي از دست رفته را جايگزين كرد.

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به هزينه ايمپلنت دندان بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

انواع دندان هاي مصنوعي

اگر تمام دندان ها از دست رفته باشد مي توان به كمك پروتز دندان مصنوعي كامل آن ها را جايگزين كنيد. براي هر فك مي توان يك دست كامل از دندان ها را سفارش داد. قيمت دندان دنچر كامل بيشتر از ساير انواع پروتزهاي دنداني است مخصوصا اگر از نوع ثابت باشد. هزينه و قيمت دندان مصنوعي ثابت مطابق جدول ابتداي صفحه به بالاي 25 ميليون تومان نيز خواهد رسيد اما قيمت پروتز متحرك آن مي تواند به طور ميانگين 10 ميليون تومان باشد.

اگر تنها 1 يا تعداد كمي از دندان ها از دست رفته باشد مي توان از ايمپلنت دندان و يا حتي بريج دندان براي جايگزين كردن آن ها استفاده كرد. با اين حال هزينه ايمپلنت دندان و بريج بالا است و ممكن است گزينه هاي مقرون به صرفه اي نباشند.

پروتز يا دنچر هاي آكريليكي رايج ترين پروتزهاي دندان مصنوعي هستند. آن ها از جنس پلاستيك نسبتا ضخيمي هستند كه قابليت انعطاف نيز ندارند. به جهت اينكه به دندان هاي مجاور متصل شوند، ممكن است قلاب هاي آكريليكي ضخيم و يا حتي فلزي داشته باشند.

درمورد ويژگي هاي يك كلينيك دندانپزشكي خوب بيشتر بدانيد.

هزينه دندان مصنوعي در سال 1400

قيمت دست دندان مصنوعي كامل                      از 10 ميليون به بالا

هزينه دندان مصنوعي آكريليكي تا 5 دندان                       از 1 ميليون تومان براي هر فك

قيمت دندان مصنوعي ژله اي                                      از 4 ميليون تومان براي هر فك

تعرفه دندان مصنوعي كروم و كبالت                               از 5 ميليون تومان براي هر فك

قيمت دندان مصنوعي ثابت بدون ايمپلنت                         هر فك از 5 ميليون تومان

هزينه دندان مصنوعي  ثابت با 4 ايمپلنت در فك               از 25 ميليون تومان براي هر فك

تعرفه دندان مصنوعي ثابت با 6 ايمپلنت در هر فك          از 35 ميليون تومان به بالا

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات كامل و جامعي را در زمينه دندان مصنوعي و هزينه دندان مصنوعي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين رابطه در اختيارتان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۱:۱۴ توسط:netware موضوع:

تمام آن چيز هايي كه درمورد عصب كشي نمي ‌دانستيد

عصب كشي يكي از اصلي ترين درمان ها در زماني است كه ديگر راهي براي احياي دندان نمانده. ما امروز در اين مطلب مي‌خواهيم هر آنچه لازم است تا درمورد عصب كشي بدانيد را به شما عزيزان بگوييم تا با اين شيوه درماني كه اصطلاحا درمان ريشه نيز ناميده مي‌شود آشنا شويد. با ما همراه باشيد.

عصب كشي دندان چيست؟

عصب كشي نوعي فرايند و عمل دندانپزشكي است كه در آن اقدام  به ترميم پالپ نرم دندان ميكنيم. در اغلب موارد ممكن است اتصالات بافت زنده دندان را با كمك اين درمان از بين ببريم.

همچنين درمورد پركردن دندان بيشتر بدانيد.

چرا عصب كشي

اگر پالپ آلوده شود، عفونت ممكن است از طريق كانال ريشه دندان گسترش يابد. اين عفونت ممكن است در نهايت به آبسه منجر شود. آبسه ساختاري ملتهب است كه در آن چرك جمع مي شود و مي تواند باعث تورم بافت هاي اطراف دندان شود. علائم آبسه مي تواند از يك درد ملايم تا يك درد شديد و وحشتناك باشد. معمولا زماني كه چيزي را گاز ميزنيد اين درد شديدتر هم خواهد شد. اگر هرچه زودتر دندان عصب كشي نشود و يا عفونت با كمك درمان ريشه از بين نرود، دندان به كلي از بين ميرود و بايد آن را بكشيد. گاهي اوقات قبل از ارتودنسي دندان نيز اگر دندان آسيب ديده باشد متخصص ارتودنسي شخص را براي انجام درمان ريشه يا روت كانال به يك متخصص ديگر ارجاع ميدهد.

شيوه درمان عصب كشي

هدف از درمان اين است كه تمام عفونت ها از ريشه دندان خارج شود. سپس محل ريشه تميز و پر مي شود تا از بروز هرگونه عفونت جديد و بيشتر جلوگيري شود. درمان روت كانال يك روش حرفه اي و وقت گير است. معمولا اين درمان ميتواند طي يك جلسه انجام شود اما اگر به دو يا چند جلسه ديگر هم نياز بود نبايد تعجب كنيد. چون بايد حتما زير نظر دندانپزشك باشيد.

بعد از درمان ريشه چه چيزي در انتظار دندان ما است؟

از آنجايي كه دندان ديگر زنده نيست و بافت هاي زنده دندان از بين رفته اند، دندان تغيير رنگ ميدهد. در گذشته كاري به دندان نداشتند و همينطور آن را به حال خود رها ميكردند. اما خوشبختانه امروزه روش  هاي زيادي براي ترميم اين دندان وجود دارد. براي مثال گذاشتن تاج دندان ميتواند يكي از بهترين روش ها براي ترميم دندان عصب كشي شده باشد كه  توسط متخصص دندانپرشكي ترميمي انجام داده ميشود. از طرفي اگر خواستيد دندان را بكشيد ميتوانيد از جايگزين هاي دنداني مثل ايمپلنت دندان، پل دنداني و پروتز هم استفاده كنيد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ريشه درماني يا همان عصب كشي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا بدانيد در طي اين فرآيند درماني چه مي‌گذرد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۸:۵۴ توسط:netware موضوع:

هر آنچه كه ما بايد درمورد اينله و انله بدانيم

اينله و انله يكي از بروز ترين روش هاي ترميم دندان است كه امروزه در بسياري از كلينيك هاي دندانپزشكي، اين روش ترميمي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم كه چگونه دندان ها با اين روش ترميم مي‌شوند. لطفا تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

انله چيست؟

انله يا (Onlays) نيز به صورت مشابه يك درمان ترميمي است كه براي درمان پوسيدگي گسترده دندان هاي خلفي (آسياب)  كابرد دارد. با اينكه اينله و انله با هم شباهت هاي زيادي دارند اما كاربرد انله وسيع تر و بيشتر از اينله دندان است.

اگر با كمك اينله بتوانيم فقط وسط سطوح جونده دندان آسياب را ترميم كنيم، با انله دندان مي توان دندان هايي كه هم وسطشان پوسيده شده و پوسيدگي يك يا بيش از 1 لبه دندان را درگير كرده ترميم كرد.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد تغذيه بعد از ايمپلنت دنداني اينجا كليك كنيد.

اينله چيست؟

دندان‌هاي خلفي ما كه به آن‌ها دندان آسياب يا آسيا هم گفته مي‌شود درشت‌تر و بزرگ‌تر از دندان‌هاي قدامي و جلويي هستند. به همين دليل سطوح جونده نسبتاً وسيع‌تر و بزرگ‌تري دارند. سطوح جونده اين دندان‌ها، معمولاً شيارهاي ريز و بعضاً عمقي دارند.

اگر پلاك و جرم دندان‌ها با كمك جرمگيري دندان برداشته نشود نيز، پوسيدگي دنداني ايجاد مي‌شود. همانطور كه گفته شد، چنانچه پوسيدگي جزئي باشد، دندان آسيب ديده با آمالگام و كامپوزيت و به روش معمولي ترميم مي شود. اما اگر پوسيدگي وسيع بوده و مركز دندان آسياب را درگير كرده باشد (به طوري كه با روش معمولي نتوان آن را پر كرد) از اينله (Inlay) دندان كمك مي گيريم.

بنابراين اينله دندان يك روش ترميم براي دندان‌هاي خلفي است. به اين صورت كه اگر يكي از دندان‌هاي خلفي در مركز سطوح جونده خود دچار پوسيدگي شديد و وسطع شده باشد (به طوري كه هنوز لبه‌هاي دنداني درگير نشده باشند) از اينله دندان براي ترميم آن استفاده مي‌شود.

همچنين درمورد هاليتوزيس بيشتر بدانيد.

روند درماني اينله و انله

برخلاف پر كردن دندان كه معمولا تنها به يك جلسه نياز داريد، اينله و انله دندان درمان هايي هستند كه بيش از 1 جلسه طول مي كشند. دليلش اين كه پر كردن دندان به روش مرسوم معمولا مستقيم است يعني تمام مراحلش در كلينيك و توسط دندانپزشك انجام مي شود اما دو درمان مد نظر ما  ترميم هاي غير مستقيم دندانپزشكي به شمار مي آيند.

ترميم غير مستقيم به اين معناست كه مواد پر كننده دنداني در لابراتوار ساخته مي شوند و دندانپزشك در مطب خودش تنها آن ها را متصل مي كند.

در هر صورت مراحل ترميم غير مستقيم اينله و انله عبارتند از:

  1. مراجعه به كلينيك دندانپزشكي
  2. مشخص كردن ميزان پوسيدگي دندان خلفي
  3. برداشتن پوسيدگي و تميز كردن آن
  4. گرفتن قالب از دنداني كه پوسيدگي از آن برداشته شده
  5. فرستادن قالب به لابراتوار
  6. ساخته شدن اينله يا انله متناسب با قالب دريافتي
  7. ارسال ترميم هاي به مطب دندانپزشك
  8. تميز كردن جاي اينله يا انله و نصب آن 

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب خواستيم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه اينله و انله كه يكي از بهترين روش هاي ترميمي دندان به شمار مي‌رود را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر قصد كسب اطلاعات بيشتر درمورد ساير روش هاي ترميمي را داريد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا مطالب سايت هاي دندانپزشكي را مطالعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۸:۰۷ توسط:netware موضوع:

مراحل جراحي باي پس و انواع رژيم هاي لاغري

ما امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را با تمامي مراحل جراحي باي پس و انواع رژيم هاي لاغري بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. لطفا تا انتهاي اين مطلب با ما همكراه باشيد تا همه چيز را در اين رابطه بدانيد.

مراحل جراحي باي پس معده

دريافت هر نوع هورموني از قبيل قرص هاي ضدبارداري و جايگزين هاي هورموني را متوقف كنيد.

مصرف روزانه يك مولتي ويتامين، ويتامين ب كمپلكس و آهن (۳۲۵ ميلي گرم فروس سولفات يا ۶۵ ميلي گرم عنصر آهن). قبل از مصرف هرگونه داروي رقيق كننده خون، با پزشك خود مشورت كنيد.

مصرف هرگونه داروي گياهي، مكمل يا ضد التهابي مانند آسپرين، اكسدرين، آلِو، نوپرين، ادويل، موترين و ايبوپروفن را متوقف كنيد. اگر تا اين زمان مصرف نوشيدني هاي كافئين دار مانند چاي، قهوه و نوشابه را متوقف نكرده ايد بهتر است شروع به ترك آنها كنيد. (بيرون رفتن كامل كافئين از بدن ۱۰ تا ۱۴ روز به طول مي انجامد)

مرحله دوم از مراحل باي پس معده به دو بخش تقسيم مي شود كه عبارتند از:

جراح لاغري، معده را به دو بخش بزرگ و كوچك تقسيم مي كند. سپس قسمت كوچك معده بخيه يا منگنه شده و كيسه معده را مي سازد. ظرفيت اين معده جديد تنها يك پيمانه مي باشد.

با اين معده ي كوچك، بيمار بسيار سريع تر از قبل احساس سيري كرده و طبيعتا كمتر مي خورد. به اين نوع جراحي، ((محدود كننده)) نيز مي گويند زيرا موجب محدود شدن ميزان غذاي مصرفي فرد مي شود.

همچنين اطلاعات بيشتري نيز در اين زمينه موجود است كه مي‌توانيد با مراجعه به يك جراح اسليو و يا متخصص لاغري بيشتر درمورد آن بدانيد.

رژيم هاي غذايي پائلو و وگان

رژيم پالئو ما را به دوران باستان برمي‌گرداند يعني جايي كه اجدادمان رژيم‌هاي غذايي خاصي داشتند. آن‌ها به واسطه دستورالعمل‌هاي پيش پا افتاده اما موثري همواره وزن مناسبي داشتند و از قواي بدني يا ويژگي هاي ظاهري مناسبي بهره مند بودند.

در اين رژيم به ما توصيه مي شود كه غذاهاي كاملي بخوريم و از مصرف غذاهاي فرآوري شده جديد اجتناب كنيم. البته چيزي كه اين روزها به نام رژيم پالئو يا رژيم غارنشيني شناخته مي شود دقيقا همان چيزي نيست كه نياكامان ما مصرف مي كردند اما تاكيد روي كامل بودن غذاها و ارگانيك بودنشان است.

رژيم وگان از جمله انواع رژيم لاغري بسيار سخت در سيستم گياهخواري است. در واقع سخت ترين شكل گياهخواري به شمار مي رود. در اين نوع رژيم افرادي كه قصد لاغري دارند به دليل مسائل اخلاقي، زيست محيطي و حتي سلامتي نبايد هيچ گونه ماده غذايي حيواني مصرف كنند.

افرادي كه اين رژيم را دنبال مي كنند به جز كنار گذاشتن مصرف گوشت بايد از مصرف موادي همچون لبنيات ، تخم مرغ و محصولات حيواني مانند ژلاتين ، عسل ، آلبومين ، آب پنير ، كازئين و برخي از انواع ويتامين D3 اجتناب كنند.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه رژيم هاي لاغري و مراحل جراحي باي پس در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و باعث شويم تا شما بتوانيد بهترين راه را براي لاغري انتخاب كنيد و در آينده دچار پشيماني نشويد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۲:۴۱ توسط:netware موضوع: