جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي متحرك نامرئي

ارتودنسي دندان رنگي از ارتودنسي هاي تقريباً جديد است كه اخيراً محبوبيت زيادي در بين كودكان و نوجوانان پيدا كرده است. در اين روش بريس ها رنگي بوده و تنوع رنگ در آن ها بسيار زياد است. اين ارتودنسي با رنگ هاي زيبا و منحصر به فرد توانسته است افراد زيادي را به استفاده از اين درمان ترغيب كند.

در ارتودنسي رنگي از رنگ هاي جذاب و زيبا استفاده مي شود. با استفاده از ارتودنسي دندان رنگي مي توان بطور آزادانه رنگ دلخواه خود را انتخاب كرد و در طول درمان از آن لذت برد. در اين نوع ارتودنسي نه تنها مي توان بنا به سليقه خود از يك رنگ استفاده كرد، بلكه انتخاب رنگ هاي تركيبي نيز امكان پذير است. اين فرد است كه مي تواند رنگ صورتي را ترجيح دهد يا اينكه رنگ سرمه اي را انتخاب كند. در طول دوره درمان نيز مي توان تنها به يك رنگ بسنده نكرد و در طي جلسات مراجعه رنگ كش را تعويض نمود.

ارتودنسي رنگي چيست؟

ارتودنسي رنگي نوعي روش درمان براي رفع مشكلات و ناهنجاري هاي فك و دندان است. در اين ارتودنسي از كش هاي رنگي استفاده مي شود كه در طي درمان مي توان رنگ را تغيير داده و از رنگ بندي هاي مختلف استفاده كرد. دستگاه ارتودنسي ثابت از بخش هاي و اجزاء مختفي تشكيل شده است كه بريس و براكت، سيم ارتونسي و كش از جمله اين اجزاء هستند.

براكت ها معمولاً فلزي هستند اما نوع سراميكي يا شفاف آن نيز وجود دارند.

كش ارتودنسي نيز كه رنگ بندي هاي مختلف داشته و مي توان در جلسات مراجعه آن ها را تعويض كرده و امتحان نمود.

ارتودنسي رنگي از ارتودنسي هاي ثابت است و در ارتودنسي متحرك خبري از براكت هاي فلزي نيست و تنها از پلاك هاي متحرك استفاده مي شود.

انتخاب رنگ در ارتودنسي رنگي

با اينكه فرد مي تواند رنگ ارتودنسي رنگي خود را انتخاب كند اما قبل از اقدام به آن بايد از برخي نكات آگاه شود:

رنگ شفاف و سفيد مناسب افرادي است كه نمي خواهند كسي متوجه درمان آن ها شود. اين رنگ موجب جلب توجه زيادي نمي شود.

رنگ خاكستري و نقره اي به جهت هماهنگ بودن با براكت ها ظاهر يكنواختي را بوجود آورده و بسيار مناسب است.

  • رنگ هاي نئوني روشن
  • رنگ هاي متاليك تيره
  • رنگ هاي شب رنگ

از آن جا كه برخي از رنگ ها ظاهر زيبايي نداشته و موجب نازيبايي در دندان مي شود؛ از اينرو بهتر است در هنگام انتخاب رنگ با متخصص ارتودنسي مشورت نموده و از او كمك خواست.

نكات لازم در انتخاب رنگ ارتودنسي

همانطور كه گفته شد ارتودنسي رنگي از رنگ هاي متنوعي تشكيل شده است كه مي توان با توجه به سليقه خود هر يك از آن ها را انتخاب كرد. اما قبل از انتخاب بايد به برخي از نكات توجه كرد:

براي سفيدتر نشان دندان ها مي توان از كش هاي به رنگ سفيد استفاده كرد، اما بايد توجه داشت سفيد نگهداشتن و حفظ تميزي آن ها نيازمند توجه و مراقبت بيشتري است. ارتودنسي رنگ سفيد يا روشن موجب جلب توجه كمتر شده و در معرض ديد زياد نيستند. اما اين رنگ ها با مرور زمان و رفته رفته تغيير رنگ داده و بعد از گذشت مدت زماني كدر و زرد مي شوند. به همين دليل كساني كه مدام از خوراكي هاي رنگي استفاده مي كنند، به آن ها توصيه مي شود كه بجاي استفاده از رنگ هاي روشن، از رنگ هاي تيره استفاده كنند. كش هاي خاكستري به دليل لك نشدن و عدم تغيير رنگ مناسب ترين رنگ براي اين افراد به شمار مي آيد.

با استفاده از رنگ زرد، دندان ها زردتر نشان داده شده و ظاهر خوشايندي نخواهند داشت.

اگر از دسته افرادي هستيد كه به رنگ مشكي علاقمنديد، در ارتودنسي رنگي انتخاب رنگ مشكي اشتباه محض است. با انتخاب رنگ سياه براي كش هاي ارتودنسي، دندان هاي سالم خود را خراب نشان داده و قطعاً ظاهر زيبايي نخواهد داشت.

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۵:۲۲ توسط:netware موضوع:

پاسخ به پرسش : ارتودنسي چجوريه ؟

بيشتر مردم مي دانند كه ارتودنسي دندان ها به منظور صاف و مرتب كردن دندان هاي به هم ريخته استفاده مي شود و با كمك آن مي توان نامرتب ترين دندان ها را يك دست و زيبا كرد. آن ها ارتودنسي دندان ها را به عنوان بهترين گزينه ممكن براي زيبا كردن لبخند خود مي دانند. لبخند يكي از اصلي ترين اجزاي ارتباطي بين افراد است و به يك راه ارتباطي براي يك گروه سني مشخص محدود نمي شود. با لبخند زدن مي توان حتي با نوازادان به خوبي ارتباط برقرار كرد و حس امنيت را در ارتباط خود با ديگران ايجاد كرد؛ به همين دليل، داشتن يك لبخند زيبا خواسته هر انساني است. داشتن يك لبخند جذاب مي تواند اعتماد به نفس افراد را تقويت كند و به آن ها كمك كند كه ارتباط اجتماعي قوي تري برقرار كنند.

اگر شما هم به دنبال داشتن يك لبخند جذاب و بي نقص هستيد، بايد به شما بگوييم كه انجام ارتودنسي بهترين راه براي داشتن اين لبخند است. بسياري از مراجعين كلينيك هاي دندانپزشكي اين سوال را مي پرسند كه ارتودنسي چجوريه و چه شرايطي داره؟ در اين مقاله ما شما را با اين معجزه درماني آشنا مي كنيم.

روش هاي مختلف انجام ارتودنسي

ارتودنسي دندان ها، بسته به نوع بريس هايي كه براي انجام ارتودنسي استفاده مي شوند، به دو گروه اصلي ثابت و متحرك تقسيم مي شود. ارتودنسي ثابت با استفاده از بريس هايي كه به طور ثابت به دندان هاي بيمار مي چسبند انجام مي شود. در ارتودنسي ثابت، بيمار نمي تواند بريس هاي ارتودنسي را از دهان خود خارج كند؛ زيرا اين بريس ها با چسب هاي قوي مخصوصي به دندان هاي او چسبيده اند.

ارتودنسي هاي فلزي، سراميكي و لينگوال انواعي از ارتودنسي ها هستند كه با كمك بريس هاي ثابت انجام مي شوند. در ارتودنسي متحرك، دندانپزشك بريس هايي را در اختيار بيمار قرار مي دهد كه قابليت جابه‌جايي دارند و بيمار مي تواند در مواقع لزوم و به طور موقتي آن ها را از دهان خود خارج كند. ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين با استفاده از بريس هاي ارتودنسي متحرك انجام مي شود.

بيشتر بخوانيد : متخصص ارتودنسي كيست؟

طول دوره درمان با ارتودنسي چقدر است؟

درمان ارتودنسي، يك درمان نسبتا طولاني بوده و نيازمند صبر و حوصله زيادي است. طول دوره درمان ارتودنسي مي تواند از ۶ ماه تا سه سال متغير باشد. زمان لازم براي درمان دندان ها با كمك ارتودنسي در بيماران مختلف متفاوت است. به طور كلي، طول دوره درمان ارتودنسي ممكن است با توجه به فاكتورهاي زير كم و زياد شود:

سن بيمار

نوع بيماري دندان ها

شدت ناهنجاري و به هم ريختگي دندان ها

ميزان رعايت دستورات دندانپزشك و مراقبت از دندان هاي ارتودنسي شده

نوع ارتودنسي

و…

براي انجام ارتودنسي روي دندان ها، بايد چقدر هزينه كرد؟

هزينه انجام درمان ارتودنسي روي دندان ها در بيماران مختلف، متفاوت است. هيچ قيمت تعيين شده و مشخصي براي انجام اين درمان نمي توان اعلام كرد. دندانپزشك شما، شرايط دهان و دندان هايتان را مي سنجد و يك هزينه حدودي براي انجام درمان به شما اعلام مي كند. هزينه لازم براي انجام ارتودنسي روي دندان ها، بسته به موارد زير ممكن است كم و زياد شود:

  • شدت و نوع ناهنجاري بيمار
  • سن بيمار
  • ميزان مراقبت بيمار از دندان ها
  • نوع ارتودنسي
  • تعداد جلسات تنظيم بريس ها و معاينه دندان ها
  • طول دوره درماني
  • منطقه جغرافيايي
  • دستمزد دندانپزشك
  • كيفيت مواد استفاده شده در ساخت بريس ها و انجام ارتودنسي
  • تكنولوژي هاي به كار رفته در انجام ارتودنسي
  • نوع بيمه درماني
  • و…

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۳:۴۹ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي ثابت و متحرك چه شاخصه هايي دارند

ارتودنسي ثابت و متحرك چيست؟

ارتودنسي ثابت و متحرك چيست و چه ويژگي هاي دارند؟ ارتودنسي يكي از جديدترين فن آوري هاي پزشكي است كه در بسياري از روش ها و انواع مختلف در اصلاح شكل دندان ها، اصلاح آن ها و درمان تغيير شكل دندان ها استفاده مي شود. ارتودنسي انواع مختلفي دارد كه ارتودنسي ثابت و متحرك، ارتودنسي عملكردي، ارتودنسي جراحي و ارتودنسي شفاف است. ارتودنسي يكي از جديدترين روش هاي پزشكي است كه به رفع چندين مشكل دنداني به ويژه زيبايي كمك كرده است؛ بنابراين مراجعه به دندانپزشك براي تشخيص ميزان انحناي آن يكي از مراحل مهم بازگشت لبخند كامل بدون احساس شرم است. با توجه به اينكه در موارد ساده از ارتودنسي متحرك استفاده مي شود براي اصلاح شكل دندان ها از ارتودنسي ثابت استفاده مي شود. در اين مقالع سعي داريم ارتودنسي ثابت و متحرك و تفاوت هاي آن ها را شرح دهيم.

در مورد ارتودنسي ثابت و متحرك بيشتر بدانيم

بريس هاي متحرك شامل مجموعه اي از سيم هاي فلزي با پايه پلاستيكي سبك است كه معمولا پس از اتمام روش صاف كردن دندان اصلي استفاده مي شود. تقويم متحرك مزاياي بسياري نسبت به انواع ديگر ارتودنسي دارد، از جمله:

اين نوع ارتودنسي ارزان نيست.

همچنين با سهولت استفاده مشخص مي شود.

تميز كردن آن آسان است.

مشخصه آن امكان حذف و نصب مجدد آن به راحتي و بدون نياز به پزشك است.

با نصب آن در پشت دندان ها و نه در مقابل آن ها متمايز مي شود.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

ارتودنسي ثابت و متحرك

برخي معتقدند ارتودنسي فقط يك ماده آرايشي است، در حالي كه اين يك روش پزشكي است كه به تعداد زيادي از مشكلات دنداني مانند ترميم نقص در قوام دندان يا عدم تطابق آن ها كمك مي كند تا برطرف شود. بريس هاي ثابت و متحرك متداول ترين نوع بريس ها هستند، اما تفاوت هايي دارند كه عبارت اند از:

از بريس هاي ثابت مي توان در مواردي كه به دليل كوچك بودن دندان شلوغ هستند، استفاده كرد و با نصب آن بر روي سطح داخلي دندان، از بريس هاي ثابت استفاده مي شود تا آن ها به جاي طبيعي خود برگردند. در حالي كه ارتودنسي متحرك جايگزيني براي ارتودنسي ثابت است كه از نظر زيبايي ظاهري و همچنين توانايي درمان 70٪ موارد ارتودنسي بدون نياز به سيم و همچنين وزن سبك از ويژگي هاي آن است.

بريس هاي ثابت لوب هاي سراميكي فلزي يا شفاف هستند كه روي سطوح خارجي دندان ها ثابت شده و داراي سيم هستند و بيمار نمي تواند به تنهايي آن را برداشته و مدت زمان درمان با آن از 6 ماه تا دو سال است. مورد ارتودنسي متحرك براي شخص راحت تر است و قابل مشاهده نيست، زيرا يك ماده اختصاصي شفاف است و هيچ سيم يا لوب ثابت روي دندان ندارد و استفاده از ارتودنسي متحرك براي همه موارد مناسب نيست و استفاده از آن فقط به موارد ساده محدود مي شود و طول دوره درمان با آن از 6 ماه است تا يك سال و نيم.

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۴:۰۵ توسط:netware موضوع:

نحوه انجام ارتودنسي دندان پنهان

ارتودنسي دندان پنهان نوعي ارتودنسي است كه پشت دندان ها پنهان بوده و در هنگام لبخند زدن نامرئي است. ارتودنسي لينگوال يا ارتودنسي زباني كه به آن ارتودنسي پشت دنداني نيز گفته مي شود يك ارتودنسي دندان پنهان است. اين ارتودنسي دقيقاً بر طبق دندان هاي فرد طراحي شده و مواد بكار رفته در آن تنها مختص خود فرد است.

مزاياي ارتودنسي

ارتودنسي دندان پنهان از جمله روش هاي رفع مشكلات و ناهنجاري هاي فك و دندان است كه كاربرد و مزاياي زيادي دارد. در اينجا به پاره اي از آن ها اشاره مي شود:

به دليل پنهان بودن بريس ها و ساير اجزاء ارتودنسي اطرافيان متوجه وجود آن ها در دهان بيمار نمي شود.

كساني كه تحت درمان اين ارتودنسي قرار مي گيرند بسيار از اين روش راضي هستند.

اين ارتودنسي قابل استفاده براي عموم افراد است.

تأثير اين ارتودنسي در رفع ناهنجاري ها بسيار چشمگير بوده و سرعت درمان در آن ها بيشتر از بريس هاي الاينر است.

اين ارتودنسي با اعمال فشار مداوم سبب صاف و مرتب كردن دندان ها مي شود.

نحوه عملكرد ارتودنسي دندان پنهان

ارتودنسي دندان پنهان ويژگي هاي خاصي دارد كه در اينجا به آن ها و نحوه عملكرد آن ها اشاره مي شود:

ارتودنسي دندان پنهان كه در پشت دندان ها و داخل دهان قرار مي گيرد ضمن نامرئي بودن، دندان ها را نيز به حركت در مي آورد.

از آن جا كه بريس هاي اين ارتودنسي مطابق با شرايط فرد ساخته مي شوند، قادر به درمان مشكلات وي خواهند بود.

با اينكه اين نوع ارتودنسي به طور مستقيم در پشت دندان ها قرار مي گيرد، مي تواند همانند بريس هاي سنتي و ارتودنسي معمولي دندان ها را صاف و مرتب كند. براكت هاي ارتودنسي دندان پنهان در مقايسه با براكت هاي سنتي از اندازه كوچك تري برخوردار هستند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي كودكان

چگونگي نصب ارتودنسي دندان پنهان

در صورت مناسب تشخيص داده شدن اين نوع ارتودنسي براي بيمار، در طي يك جلسه دستگاه ارتودنسي بر روي دندان هاي بيمار نصب مي شوند.

دستگاه اين ارتودنسي از دو قسمت تشكيل شده است. اولين قسمت براكت هاست كه به دندان متصل شده و دومين بخش سيم ارتودنسي كه براكت ها را به هم ديگر متصل مي كند.

در ابتدا بايد دندان هاي فرد تميز شده، پوسيدگي ها ترميم و دندان ها جرم گيري شوند.

پس از تميز شدن دندان ها، دستگاه ارتودنسي و ملحقات آن به وسيله چسب مخصوص به پشت دندان ها و داخل دهان وصل مي شود.

سيم ارتودنسي پيش از قرارگرفتن در داخل دهان تنظيم مي شود. با استفاده از سيم ارتودنسي براكت ها به يكديگر وصل شده و نيروي لازم براي جابجايي و حركت دندان ها به وسيله سيم ارتودنسي به دندان ها وارد مي شود.

با اعمال نيروي تدريجي، دندان ها به سمت جايگاه مناسب و مورد نظر حركت كرده و در وضعيت مطلوب قرار مي گيرند.

هزينه ارتودنسي

همانطور كه گفته شد ارتودنسي نامرئي بر خلاف ارتودنسي معمولي در پشت دندان ها و جلوي زبان نصب مي شود. بالطبع نصب اين دستگاه ها در پشت دندان ها نسبت به ارتودنسي معمولي كار دشواري است. انجام اين كار نيازمند تخصص و آموزش و مهارت زيادي است.

يكي از عواملي كه نقش مهمي در هزينه ارتودنسي نامرئي يا لينگوال دارد، تجربه و مهارت متخصص ارتودنسي است. به همين دليل اكثريب قريب به اتفاق دندانپزشكان اين نوع ارتودنسي را پيشنهاد نمي كنند.

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۵:۱۸ توسط:netware موضوع:

چگونه ارتودنسي دندان رايگان داشته باشيم؟

ارتودنسي دندان رايگان امكان پذير است؟ آيا مي توان ارتودنسي دندان را به صورت رايگان پشت سرهم گذاشت؟ كدام كلينيك هاي دندانپزشكي، ارتودنسي دندان رايگان دارند؟ و … . اگر به دنبال پاسخ به اينگونه سوالات هستيد، با ما تا انتها همراه باشيد.

در واقع در زماني كه ما در حال صحبت پيرامون ارتودنسي دندان رايگان هستيم، منظور ما مشاوره دندان رايگان است. در واقع هيچ مركزي وجود ندارد تا خدمات انجام ارتودنسي را به صورت رايگان براي شما انجام دهد. هنگامي كه تصميم مي گيريد تا ارتودنسي انجام دهيد، نياز است تا در ابتدا وضعيت دهان و دندان شما مورد بررسي قرا بگيرد.

اين مرحله از درمان معمولا در يك يا دو جلسه صورت مي گيرد كه مي تواند رايگان باشد. در طي اين مكرحله پزشك به شما مي گويد كه وضعيت دهان و دندان شما در چه حالتي قرار دارد و با شما از نحوه انجام عمل و درمان و رند ان صحبت مي كند. حتي گاهي نياز است تا چند دندان سالم نيز كشيده شوند. در اين جلسات توضيح كاملي در مورد نحوه انجام فرآيند ارتودنسي دندان داده خواهد شد. در جلسان بعدي در مورد هزينه ارتودنسي دندان با شما صحبت مي شود.

آيا مي توان به كمك بيمه درماني ارتودنسي دندان رايگان داشت؟

اگر شما هم جزو ان دسته افرادي هستيد كه مي خواهيد به كمك بيمه هاي درماني، ارتودنسي دندان رايگان را تجربه كنيد، بايد دست نگه داريد. بد نيست دانيد كه گاهي اوقات، هزينه هايي كه از سمت بيمه درماني انجام ي شود، حتي كفاف درمان هاي ساده اي كه براي دندان هم انجام مي شود را نمي كند. بايد به صورت كلي گفت كه نبايد به دنبال ارتودنسي دندان رايگان باشيد. مطلوب ترين حالت براي شما اين است كه به دنبال پيدا كردن روش هاي پرداختي آسان تري باشيد.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي كودكان

در جلسه مشاوره رايگان ارتودنسي چه سوالاتي را بپرسيم؟

زماني كه شما براي اولين جلسه مشاوره رايگان به متخصص ارتودنسي مراجعه كرديد، بايد يك سري سوال دقيق را از وي بپپرسيد. براي مثال مي توان پرسيد:

  • شما از چه روش هاي درماني براي انجام ارتودنسي استفاده مي كنيد؟
  • چه روشي از همه روش ها براي من بهتر است؟
  • مزايا و معايب هر كدام از اين روش ها چيست؟
  • كدام روش نتيجه بهتري براي من خواهد داشت؟
  • مدت زمان طول درمان چقدر خواهد بود؟
  • هزينه كل انجام ارتودنسي چقدر خواهد بود؟
  • نحوه پرداخت هزينه ها به چه صورت است؟
  • در صورتي كه مشكلي پيش آيد، مسئوليت پزشك تا چه حد خواهد بود؟
  • در جلسه مشاوره رايگان، چه اطلاعاتي به متقاضي داده خواهد شد؟

يكي از مهمترين اطلاعاتي كه متخصص ارتودنسي شما به صورت رايگان در اختيار شما قرار مي دهد، نوع ابزارهاي درماني خواهد بود. براي مثال عنوان مي كند كه رايج ترين شيوه براي درمان، استفاده از براكت هاي فلزي است. حسن اين روش، كمتر بودن هزينه هاي ان است. اما عيب آن نيز شكل ظاهري آن بوده كه ظاهر مطلوبي را ايجاد نمي كند. براي همين برخي از افراد به دنبال پيدا كردن راه حل بهتري هستند.

از جمله مي توان به روش هاي ارتودنسي سراميكي يا ارتودنسي نامرئي شاره كرد. اين روش ها در مقايسه با براكت هاي فلزي قيمت بالاتري دارند. ولي در اين ورش ها ظاهر فرد بعد از انجام ارتودنسي مطلوب خواهد بود.

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۲:۱۵ توسط:netware موضوع:

ترميم انواع پوسيدگي دنداني

پوسيدگي دندان از بزرگترين مشكلات در افراد جامعه (مخصوصاً در كشور خودمان) است. پوسيدگي‌هايي كه گسترده شده و باعث تغيير رنگ دندان و يا از دست رفتن بخش‌هايي از آن مي‌شوند، نياز به ترميم دارند.

متخصصين ما با شناسايي دقيق منطقه پوسيدگي و ميزان آسيب وارد شده به دندان، محل پوسيدگي را برداشته و با كمك كامپوزيت دندان، آمالگام و ساير مواد، اقدام به پر كردن دندان و ترميم كامل آن مي‌كنند.

روكش دندان

ماني كه پوسيدگي گسترده باشد و نتوان دندان را با كمك پركردگي ترميم كرد، پس از عصب كشي دندان (روت كانال تراپي) اقدام به بازسازي دندان يا روكش كردن آن مي‌كنيم. البته ما سعي مي‌كنيم تا آنجا كه ممكن است دندان را با كمك نسج و بافت باقي مانده خودش ترميم و بازسازي كنيم. اما اگر بافت دنداني به اندازه كافي باقي نمانده باشد كه بازسازي شود، در نهايت متخصصين ترميمي و زيبايي دندان ما، روكش دندان را براي مراقبت از دندان نصب خواهند كرد.

بيلداپ و بازسازي دندان ها

همانطور كه در بخش روكش دندان مطرح شد، بازسازي يا بيلداپ دندان، يك روش براي ترميم و بازسازي دندان‌ها است كه از محافظه‌كارانه‌ترين پروسه‌ها در دندانپزشكي ترميمي و زيبايي به شمار مي‌رود.

در اين روش با كمك موادي مانند كامپوزيت دندان و با كمك بخش‌هاي باقي مانده و سالم دندان عصب كشي شده، دندان بازسازي شده و مانند دندان واقعي و طبيعي شكل داده خواهد شد. هدف اصلي ما تلاش براي حفظ دندان با كمك بيلداپ است و به عنوان آخرين گزينه اگر بيلداپ ميسر نباشد دندان را روكش مي كنيم.

بيشتر بخوانيد : بليچينگ دندان چيست ؟

اينله و انله

اينله و انله دو روش ترميم دندان‌هاي خلفي هستند كه در نواحي جونده و لبه‌ها دچار آسيب شده‌اند. متخصصين ترميمي و زيبايي دندان در دنيا دنتال، دندان‌هاي آسيابي كه دچار مشكلات پوسيدگي و شكستگي در ناحيه جونده هستند را با كمك مواد كامپوزيت يا آمالگام و با دقت تمام اينله و انله مي‌كنند. ما هم با روش مستقيم (در كلينيك و طي 1 جلسه) دندان‌ها را ترميم مي‌كنيم و هم در صورت نياز براي آماده سازي نهايي مواد ترميمي قالب گيري شده و به صورت اختصاصي، آن‌ها را به لابراتوار جهت ساخت مي‌فرستيم.

بريج دندان

بريج دندان يك روش جايگزين دندان يا دندان هاي از دست رفته است كه با قرار گرفتن در محل دندان از دست رفته هم ظاهر طرح لبخند را بهتر نشان مي دهد و هم عملكرد جويدن را به صورت موثر حفظ مي كند.

در برخي كلينيك ها بريج دندان را در كنار ايمپلنت دندان يا روكش به عنوان يك روش جايگزين دندان در  طراحي و اصلاح طرح لبخند بكار ميبرند به همين جهت ما نيز در دنيا دنتال، اين روش را در ليست خدمات ترميمي و زيبايي دندان خود قرار داده ايم.

جراحي زيبايي لثه

جراحي لثه هرچند كه در حوزه تخصص لثه و جراحي ايمپلنت دندان است اما با تخصص ترميمي و زيبايي دندان همپوشاني دارد. برخي از مراجعان ما به دليل پايين بودن خط لثه با مشكل در نصب لمينت دندان يا ونير كامپوزيت مواجه مي شوند و ما با عمل جراحي كانتور لثه يا جراحي زيبايي لثه، خط لثه را عقب ميرانيم تا طرح لبخند بهتري براي آن ها ايجاد شود.

شكل دادن به ميناي دندان

تراشيدن ميناي دندان با كمك ابزار خاص و بسيار ظريف جهت هماهنگ كردن دندان ها و زيبايي بخشي به آن ها از ديگر اقداماتي است كه ما در دنيا دنتال انجام مي دهيم. اينكار كم هزينه است و مي تواند طرح لبخند را بهتر از قبل كند.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/

 

رفرنس: http://www.orthoinfo.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۳:۱۱ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي دندان دقيقا چه مشكلاتي را برطرف مي‌كند؟

اصلاً هدف از نوشتن اين مقاله، بيشتر پرداختن به اين موضوع (و پاسخ دادن به اين سوال است). اين همه درباره ارتودنتيكس خوانده‌ايم، شنيده‌ايم، ديده‌ايم، اما واقعاً اين ارتودنسي، چه دردي از چه كسي دوا مي‌كند؟ دندان‌هاي ما دقيقا بايد چه مشكلي داشته باشد كه بتوانيم درب مطب يك متخصص ارتودنسي را بزنيم و از او كمك بگيريم؟

 1. كرادوينگ، ازدحام يا شلوغي دندان‌ها

فك‌ها و دندان‌هاي ما در حالت نرمال و طبيعي از لحاظ سايز و اندازه با هم هماهنگ هستند. زماني كه تناسب و هماهنگي در اندازه آن‌ها به هم بخورد، احتمال بروز مشكلات زيادي از جمله شلوغ شدن دندان ها وجود دارد. ما كلاً در دو حالت با كراودينگ يا شلوغي دندان ها روبرو مي‌شويم. هر دو حالت نيز مربوط به عدم تناسب و هماهنگي در اندازه دندان‌ها و فك است:

زماني كه يك يا هر دو فك كوچك‌تر از حد طبيعي باشند

زماني كه تعدادي از دندان ها بزرگتر از حد نرمال هستند.

2. فاصله بين دندان‌ها

باز هم مشابه مورد بالا، به دليل عدم هماهنگي فك و دندان‌ها، ممكن است بين دندان‌ها فاصله يا دياستما ايجاد شود. هرگاه فاصله بين دندان ها به اندازه 0.5 ميلي متر يا بيشتر باشد، اين فاصله مشكلاتي (هم در طرح لبخند و هم در عملكرد دندان‌ها) ايجاد مي‌كند كه بايد با كمك ارتودنسي دندان يا روش‌هاي مشابه ديگر بسته شود

3. اوربايت يا جلوزدگي فك بالا

در حالت نرمال، هر دو فك بالا و پايين با هم در هماهنگي بوده و هم‌پوشاني دارند. فك بالا نيز معمولا چند ميلي‌متر جلوتر از فك پايين است. اما زماني كه به هر علتي (معمولا ژنتيك يا وراثت) فك بالا بيش از اين اندازه جلو باشد، اصطلاحاً گفته مي‌شود كه شخص اوربايت دارد. به اين وضعيت جلوزدگي فك بالا (جلو بودن فك بالا) يا عقب رفتگي فك پايين گفته مي‌شود زيرا اينطور به نظر مي‌رسد كه فك پايين عقب‌تر است.

4. آندربايت

آندربايت درست برعكس اوربايت است. در آندربايت فك پايين جلوتر از فك بالا است به همين علت به آن جلوزدگي فك پايين (جلو بودن فك پايين) يا عقب رفتگي فك بالا گفته ميشود (زيرا به نظر ميرسد كه فك بالا عقب تر است).

5. اورجت

اورجت يكي از مشكلات رايج ارتودنسي دندان (مخصوصا در كودكان) است. اين وضعيت مشابه اوربايت است. با اين تفاوت كه اوربايت يك مشكل عمودي است ولي اورجت يك مساله افقي است. اگر به عكس اورجت و آندر جت دقت كنيد متوجه تفاوت آن ها خواهيد شد. در اور جت نه تنها فك بالا جلوتر است كه فاصله بين دندان هاي فك بالا و پايين در جلوي دهان زياد و قابل توجه است.

6. اپن بايت

هر گاه فك بالا و پايين در موقعيت نرمالي نسبت به هم باشند و همپوشاني خود را حفظ كرده باشند، اما بين دندان هاي بالا و پايين (در جلوي دهان) حين بستن دهان فاصله وجود داشته باشد گفته ميشود شخص اپن بايت دارد. (نيش باز اشاره به همين مشكل دارد). اپن بايت به راحتي با كمك ارتودنسي دندان برطرف مي‌شود.

7. كراس بايت

همانطور كه در تصوير نيز مشاهده ميكنيد، كراس بايت مربوط به دندان هاي خلفي و طرفي است. هرگاه دندان هاي فك بالا به صورت افقي پشت دندان هاي فك پايين قرار بگيرد اصطلاحا گفته ميشود كه شخص كراس بايت دارد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۹:۵۱ توسط:netware موضوع:

روال درمان ارتودنسي در كلينيك دندانپزشكي

افرادي كه براي منظم كردن دندان ها به كلينيك  دندانپزشكي مراجعه مي كنند صرف نظر از اينكه روش درمانشان به چه شكل است، از آغاز تا انتها 7 مرحله اصلي را طي مي كنند. اين مراحل در تمامي مراجعان ما مشترك است اما برخي از مراجعان ممكن است چند مرحله اضافه را طي كنند كه توضيحات اين مراحل توسط متخصصان ارتودنسي دندان ما به طور كامل و با جزئيات به آن ها ارائه خواهد شد.

گام نخست: معاينه و ارزيابي تخصصي + مشاوره

در اين مرحله متخصصين ارتودنسي دنيا دنتال دهان و دندان مراجع را به صورت تخصصي معاينه و چك مي كنند. تمام سوابق دندانپزشكي از مراجع پرسيده مي شود. براي اغلب مراجعان ممكن است نياز باشد كه با كمك اشعه ايكس از دهان، فك و دندان هاي آن ها تصاويري گرفته شود تا وضعيت كامل شخص مشخص شود.

در اين جلسه (كه رايگان است) انتظارات مراجعان بررسي مي شود و متخصصين ما در خصوص روش هاي درمان، نحوه پيشرفت نتايج، حصول نتايج، شرايط و خلاصه تمامي نكات با مراجعان صحبت خواهند كرد.

زماني كه همه چيز براي مراجع توضيح داده شد و به تمامي سوالات و ابهامات او پاسخ داده شد مي توانيم وارد گام بعدي شويم و اقدامات لازم براي آغاز درمان ارتودنسي دندان را شروع كنيم.

گام دوم: انجام برخي پروسه هاي دندانپزشكي در صورت نياز

طي جلسه اول اگر متخصص ارتودنسي متوجه شود مراجع مشكل خاصي در دهان و دندان دارد، بيمار را به دندانپزشك ارجاع مي هد. پوسيدگي شديد دندان، بيماري لثه، شكستگي دندان، وجود زخم باز در دهان و … همگي مشكلاتي هستند كه با وجود آن ها امكان آغاز درمان وجود ندارد زيرا اگر با اين شرايط درمان ارتودنسي دندان شروع شود ممكن است مراجع طول دوره درمان سخت و غيرقابل تحملي را تجربه كند.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي دندان

گام سوم: آماده سازي دستگاه هاي ارتودنسي

بسته به اينكه مشكل مراجع چيست (و شدت آن تا چه حد است) و اينكه سن او در چه محدوده اي قرار دارد، نوع روش يا دستگاه هاي ارتودنسي بكار رفته براي او متفاوت خواهد بود.

ما براي مراجعاني كه مشكل ارتودنسي جزئي تا متوسطي دارند گزينه ارتودنسي متحرك دندان را داريم كه در آن از پلاك هاي شفاف كه به صورت قالب دنداني هستند براي منظم كردن دندان ها استفاده مي كنيم. و براي مراجعاني كه مشكلات دنداني و فكي متوسط تا شديدي دارند از بريس ارتودنسي ثابت استفاده مي كنيم.

گام چهارم: نصب بريس و ساير دستگاه هاي مورد نياز ارتودنسي

در اين گام دستگاه هاي آماده شده توسط متخصصان دنيا دنتال براي مراجع نصب مي شود. اگر روش درمان ارتودنسي ثابت باشد، ابتدا متخصص سطح دندان ها را تميز كرده و سپس آن ها را خشك مي كند.

سپس براي ارتودنسي ثابت، يك چسب و ماده مخصوصي بر سطح دندان ميچسپاند تا بتواند براكت ها را به دندان ها متصل كند. بعد از اينكه تمامي براكت ها متصل شد سيم ارتودنسي از بين براكت ها عبورد داده مي شود و مقدار نيرويي كه براي صاف شدن دندان ها لازم است به براكت ها و از آنجا به دندان ها وارد مي شود.

اگر ارتودنسي نامرئي يا متحرك باشد، متخصص پلاك ها را به مراجع مي دهد و روش استفاده از آن ها را به صورت كامل آموزش مي دهد. اين دستگاه نياز به نصب توسط متخصص ندارند و شخص بايد خودش آن ها را قرار دهد و هر زماني كه قصد خوردن و يا مسواك زدن داشت آن ها را بردارد.

گام پنجم: چكاپ مستمر و جلسات دوره اي تنظيم دستگاه ها

نصب دستگاه ها تنها در يك جلسه انجام مي شود و بسته به نوع و شدت ناهنجاري از 4 ماه تا 1.5 سال ممكن است نياز باشد دستگاه ها به دندان ها متصل باشند. بيماران بايد در اين مدت زمان به صورت منظم بسته به نوع درمان هرچند هفته يكبار به دنيا دنتال مراجعه كنند تا توسط متخصص معاينه شده و دستگاه ها تنظيم شوند.

گام ششم: برداشتن دستگاه ها و اتمام درمان

بعد از اتمام دوره درمان ارتودنسي دندان، اكنون نوبت به برداشتن دستگاه ها مي سد. به برداشتن آن ها ديباند گفته مي شود يعني از براكت ها را از دندان جدا مي كنيم. براي اينكار تمام اتصالات شامل سيم برداشته شده و سپس براكت ها از سطح دندان جدا مي شوند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون ارتودنسي دندان خود مي توانيد به سايت دكتر درويش پور بهترين متخصص ارتودنسي در تهران مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۸:۲۵ توسط:netware موضوع:

معرفي و تاريخچه برند تيفاني اند كو

اگر قصد خريد طلا از برند معروف و جهاني تيفاني را داريد در اين مقاله با طلا فروشي كيش طلا همراه باشيد تا شما را با تاريخچه اين برند جهاني آشنا كنيم.

تيفاني اند كو (Tiffany & Co) يكي از گران‌ترين برندهاي طلا و جواهر در جهان است كه تا چند سال پيش با نام تيفاني اند يانگ شناخته مي‌شد. البته اين شركت كالاي لوكس آمريكايي در ميان عموم مردم با نام تيفاني شهرت دارد. زمينه‌ي اصلي فعاليت‌هاي آن نيز طراحي، ساخت و فروش جواهرات است.

جالب است بدانيد شركت تيفاني در سال ۱۸۳۷ توسط چارلز لوئيس تيفاني، به‌عنوان مركز فروش محصولات فانتزي و لوازم التحرير تأسيس شد. قيمت اجناس تيفاني زماني كه آغاز به كار كرد، مقطوع بود و فقط هم پول نقد قبول مي‌كرد و كارت اعتباري يا چك برايش قابل قبول نبود. در آن زمان اين سياست آن‌قدر منحصربه‌‌فرد بود كه در صفحه اول بسياري از روزنامه‌ها منعكس شد.

در سال ۱۸۴۵، كتاب آبي تيفاني، اولين كاتالوگ خرده‌فروشي در ايالات متحده آمريكا بود؛ نوآوري ديگري كه خبرساز شد. در سال ۱۸۵۳ زماني كه چارلز تيفاني كنترل شركت را در دست گرفت، بخش جواهرات نيز به اين برند اضافه شد.

در سال ۱۸۶۱، آبراهام لينكلن، براي مراسم تحليف رياست‌جمهوري خود، ساخت يك جام را به شركت تيفاني سفارش داد و در طول دوران رياست جمهوري، براي همسرش يك سري زينت آلات از مرواريدهاي ريز، ساخت تيفاني خريد.

در سال ۱۸۷۸، چارلز تيفاني يكي از بزرگ‌ترين و مرغوب‌ترين الماس‌هاي ممتاز زرد رنگ جهان را، با وزن بيش از ۲۸۷ قيراط به دست آورد، كه در معادن الماس كيمبرلي در آفريقاي جنوبي كشف شده بود. اين برند در سال ۱۸۸۷ حتي موفق شد جواهرات تاج سلطنتي فرانسه را نيز خريداري كند.

در سال ۱۸۸۵ از تيفاني خواسته شد كه «نشان بزرگ ايالات متحده آمريكا» را دوباره طراحي كند و اين طراحي مجدد هنوز روي همه اسكناس‌هاي يك دلاري ايالات متحده ديده مي‌شود. در سال ۱۹۳۰ ميلادي هم جام طلايي آمريكا، معتبرترين جايزه‌ي مسابقات قايقراني را طراحي كرد.

تيفاني در حال حاضر محصولات گسترده‌تري در چرخه توليد دارد كه تمامي آنها كالاهاي لوكس به‌شمار مي‌روند. در ساخت و فروش طلا هم سابقه درخشاني دارد كه در بالا اشاره كرديم.

شركت تيفاني در سال ۲۰۱۳ در فهرست فوربز جهاني ۲۰۰۰ با ارزش بازار سرمايه ۸٫۸ ميليارد دلار، در رتبه ۱۶۵۹ از بزرگترين شركت‌هاي جهان قرار گرفت. دفتر مركزي اين شركت در شهر نيويورك قرار دارد. با بيش از دو قرن خلاقيت، تيفاني اند كو شهرت و آوازه خود را به عنوان يكي از برترين برندهاي جواهر در دنيا تثبيت كرده است. به طوري كه از آن به عنوان يكي از طلايه‌داران اين عرصه ياد مي‌كنند.

بيشتر بخوانيد :

·         خريد النگو طلا

 

·         خريد حلقه ازدواج 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۹:۴۱ توسط:netware موضوع:

اصول تعادل سازي ابرو مناسب چهره هر فرد

اگر شما هم از عدم نعادل و تقارن ابرو هاي خود ناراضي هستيد در از مقاله از مجموعه مقاله هاي دوره هاي آموزش آرايشگري الماس نشان همراه باشيد تا براي هميشه با اين مشكل خدا حافظي كنيد.

براي طراحي ابرو مي توانيد از مداد ابرو مانند اكواي قهوه اي، سايه مخصوص ابرو و همچنين ماژيك مخصوص ابرو استفاده نمود.

براي اشخاصي كه مايلند ابروي همرنگ مو هاي خود ابرويشان طراحي شود از رنگ هاي قهوه اي يك درجه روشن تر از موهاي خود استفاده كنيد.

در طراحي ابرو اگر بخواهيم رنگ ابرو روشن تر از ابروي طبيعي مشتري طراحي كنيم رنگ ها را دو تا سه درجه روشن تر انتخاب مي  كنيد و اگر بخواهيم رنگ ابروي فرد تيره تر گردد از رنگ هاي همرنگ مو هاي ابرو استفاده نماييد براي افراد كه چشم نرمال دارند ابرو را ۱ الي ۲ درجه تيره تر از رنگ مو انتخاب كنيد .براي افرادي كه فاصله چشم با ابروهايشان كم است و پف دار نيز مي باشد ابرو را روشن تر كنيد.خط ابروي افتاده چهره را غمگين و عبوس نشان مي دهد.

براي تعادل بخشيدن چشم ها ابرو را به حالت زاويه دار فرم دهيد تا گردي چشم ها كمتر شده و چشم زيباتر به نظر آيد،

براي تعادل بخشيدن به چشم هاي درشت ابرو پهن باشد و زاويه دار .

فاصله دو ابرو را بهم نزديك تا چشم ها ريز به نظر آيد،

براي تعادل بخشيدن به چشم هاي ريز ابرو را نازك تر و حالت دار فرم دهيد و فاصله ابروها را از هم دور نماييد تا چشم ها و گودي چشم ها كمتر به نظر آيد.

براي تعادل بخشيدن به چشم هاي افتاده ابرو را راست و به طرف بالا حالت دهيد تا افتادگي چشم ها كمتر به نظر آيد .

براي تعادل بخشيدن به چشم هاي پف دار ابروها را به حالت صاف فرم دهيد تا پف آن كمتر شود.

اگر موهاي يك فرد  بلوند باشد بهتر است رنگ ابرو قهوه اي خيلي روشن و يك تن تيره تر از مو داشته باشد .اگر موهاي يك فرد تن مسي داشته باشد بهتر است رنگ ابرو آن شخص به مقدار كافي تن رنگ مسي داشته باشد.

بيشتر بخوانيد :

·         اموزش تاتو

·         اموزش گريم

زيبايي دو چندان از طرف سالن زيبايي الماس نشان براي شما آرزو منديم . 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۰:۱۶ توسط:netware موضوع: