جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ايمپلنت افراد سيگاري چه تفاوتي با ايمپلنت معمولي دارد؟

افراد سيگاري شايد نتوانند مانند ساير افراد از امكانات دندانپزشكي بهره ببرند. ما امروز در اين مطلب سعي داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ايمپلنت دندان براي افراد سيگاري و شرايط آن را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما همه چيز را در اين زمينه بگوييم. با ما تا آخر اين مطلب همراه باشيد.

آيا افراد سيگاري مي‌توانند از ايمپلنت استفاده كنند؟

كاشت ايمپلنت دندان براي افراد سيگاري مي‌تواند يك كار پر ريسك و چالش برانگيز باشد. بنابراين هر متخصصي زير بار انجام آن نمي‌رود. زيرا همه اشخاصي كه سيگار مي‌كشد كانديد خوبي براي جراحي ايمپلنت نيستند و تنها در شرايط خاصي مي توانند اينكار را انجام داد.

افرادي كه به صورت معمولي سيگار مي‌كشند و مي‌توانند مصرف آن را محدود كرده يا ترك كنند، مي‌توانند مانند افراد ديگر با كمك ايمپلنت، جاي دندان خالي خود را پر كنند. اما اگر شخصي به شدت سيگاري است و نمي‌تواند سيگار را ترك كند (يا مصرف آن را محدود كند) كانديد خوبي براي كاشت ايمپلنت دندان نيست.

همچنين درمورد انتخاب بين بريج يا ايمپلنت نيز بيشتر بدانيد.

عوارض كاشت ايمپلنت افراد سيگاري

كشيدن سيگار مي تواند موجب رقيق شدن خون شده و به همين دليل خونريزي در طي عمل و بعد از آن بيشتر تجربه مي شود. همچنين نيكوتين موجود در سيگار مي تواند باعث شود تاثير داروي بيهوشي بر روي بيمار كاهش پيدا كند. به همين جهت متخصص ايمپلنت توصيه مي كند كه دست كم از 1 هفته قبل از شروع جراحي شخص سيگار را ترك كند.

كشيدن سيگار مي تواند موجب رقيق شدن خون شده و به همين دليل خونريزي در طي عمل و بعد از آن بيشتر تجربه مي شود. همچنين نيكوتين موجود در سيگار مي تواند باعث شود تاثير داروي بيهوشي بر روي بيمار كاهش پيدا كند. به همين جهت متخصص ايمپلنت توصيه مي كند كه دست كم از 1 هفته قبل از شروع جراحي شخص سيگار را ترك كند.

كشيدن سيگار مي تواند موجب رقيق شدن خون شده و به همين دليل خونريزي در طي عمل و بعد از آن بيشتر تجربه مي شود. همچنين نيكوتين موجود در سيگار مي تواند باعث شود تاثير داروي بيهوشي بر روي بيمار كاهش پيدا كند. به همين جهت متخصص ايمپلنت توصيه مي كند كه دست كم از 1 هفته قبل از شروع جراحي شخص سيگار را ترك كند.

براي كسي اطلاعات بيشتر درمورد لومينيرز اينجا كليك كنيد.

چطور يك فرد سيگاري مي‌تواند از ايمپلنت استفاده كند؟

اگر ايمپلنت دنداني داريد و همچنان سيگار مي‌كشيد، بايد به بهداشت دهان و دندان و مراقبت از ايمپلنت توجه بيشتري داشته باشيد. سيگار كشيدن مي‌تواند باعث تسريع در بروز بيماري‌هاي لثه شود. افراد سيگاري همچنين بيشتر از سايرين مستعد پلاك دنداني هستند. بنابراين اين افراد مي‌بايست بعد از كاشت ايمپلنت بيشتر به بهداشت دهان و دندان خود رسيدگي كنند تا به بيماري لثه و عفونت ايمپلنت دچار نشوند زيرا سيگار كشيدن و عدم رعايت بهداشت قطعا به عفونت ايمپلنت منجر مي شود.

كلام نهايي

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا همه چيز را در مورد اين موضوع مهم كه آيا كاشت ايمپلنت براي افراد سيگاري امكان پذير است يا خير را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. مطالعه مقالات سايت خوب ايمپلنت دندان به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد بهترين تصميم را براي خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۰:۱۷ توسط:netware موضوع:

روغن گيربكس و مشكلات فني هيونداي و كيا

خودرو هاي كره اي خودرو هاي بسيار خوبي هستند اما بايد توجه داشت كه مشكلاتي نيز دارند. مانند هر خودرو ديگري. قطعا هيچ خودرويي وجود ندارد كه همه چي تمام باشد. امروز در اين مطلب قصد داريم تا علاوه بر اينكه مي‌خواهيم اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه مشكلات فني كيا و هيونداي در اختيار شما قرار دهيم مي‌خواهيم اطلاعات بسيار خوبي را نيز در زمينه روغن گيربكس كه يكي از اصلي ترين لوازم يدكي كيا است نيز در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

مشكلات فني اين دو كمپاني كره اي

اصولا زماني كه خودروهاي سانتافه و اپتيما و سوناتا ياتاقان ميزنند شما اگر شانس داشته باشيد و متوجه صداي غير طبيعي موتور شويد و آن را سريعا خاموش كنيد، با مشكل شاتون زدن مواجه نخواهيد شد ولي در عمل به دليل صداي سيستم صوتي و عدم تسلط فني راننده به مسائل فني، ممكن است ياتاقان به حدي لق شود كه شاتون بشكند و از سيلندر بيرون بزند.

با تمام اين احوال برخي به دليل هزينه بسيار بالاي تعمير موتور تمايل ندارند ميلنگ نو تهيه كنند. براي اين دست افراد نيز مي توان عنوان كرد ريسك تراش ميلنگ بالاست و ممكن است موتور جواب ندهد ولي مركز دكتر موتور با تهيه تجهيزات سنگين و به روز تراشكاري كامپيوتري در كارگاه خود، نمونه هايي داشته كه موتور جواب داده است و ميتوانيد از آن استفاده كنيد. اويل پمپ حتما بايد عوض شود، ست كامل ياتاقان ها، پك واشر و مدت يك هفته عموما نياز است. اين نيز يكي ديگر از مشكلات فني كيا و هيونداي است.

زماني كه آب وارد يونيت شود اتصالي درون برد رخ مي دهد و ابتدا قطعات پلاستيكي يونيت شروع به آب شدن مي كنند و در ادامه با شعله ور شدن آتش خودروي سانتافه آتش مي گيرد و مي سوزد. در روند تعميراتي و رفع اين مشكل ، هيونداي يك رله بر سر مدار برق يونيت abs قرار داده مي شود و خود يونيت نيز با نمونه اصلاح شده تعويض مي گردد.

خريد روغن گيربكس هيونداي و كيا

روغن گيربكس مايعي است كه از آن براي روانكاري قطعات متحرك داخل گيربكس، جعبه فرمان و همچنين ديفرانسيل استفاده ميشود. به اين روغن همچنين واسكازين يا روغن جعبه دنده نيز گفته ميشود. اين روغن با روغن موتور تفاوت دارد و در آن از مواد خاصي استفاده ميشود كه گيربكس را از فشار آسيب محافظت ميكند. زماني كه حس كرديد كه دنده شما به خوبي جا نميرود يا اصلا جا نمي رود اولين چيزي كه بايد به آن شك كرد، اتمام روغن گيربكس ماشين يا كاهش غلظت مواد افرودني ويژه آن است. بنابراين اگر ماشين كيا يا هيونداي شما نيز در تعويض دندان دچار مشكل است حتما به فكر تعويض و خريد روغن گيربكس هيونداي يا روغن گيربكس كيا باشيد.

كلام نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه برخي از مشكلات هيونداي و كيا در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همچنين درمورد يكي از اصلي ترين قطعات كيا و هيونداي، يعني روغن گيربكس نيز توضيحاتي را ارائه دهيم. اگر از يك خودرو كره اي استفاده مي‌كنيد و قصد خريد روغن گيركبس و يا هر يك از لوازم يدكي آن را داريد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۸:۵۴ توسط:netware موضوع:

هزينه ارتودنسي دندان چقدر است؟

امروز در اين مطلب سعي داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي و هزينه ارتودنسي دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين مورد به شما بگويييم. جديد ترين تعرفه ها را در اين مطلب با ما داشته باشيد. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

محاسبه هزينه ارتودنسي

اگر به جداول و قيمت هاي مندرج در آن ها با دقت نگاه كرده باشيد متوجه تفاوت قيمت درمان هاي ارتودنسي ميشيد. حداقلش اينه كه هر روش درمان ارتودنسي يه قيمت و تعرفه خاصي داره و همه روش ها هزينه يكساني ندراند. راستي اين تفوت قيمت ناشي از چيه؟ چرا فقط محدوده ميگيم؟ اصلا چه فاكتورهايي روي تعرفه ها و قيمت ها تاثير ميذار؟

سوال خوبيه و بايد بگم كه فاكتورهاي زيادي روي هزينه ها تاثير ميذاره اما مهم تريناش اينا ميشه:

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد هزينه دندان مصنوعي بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

  • خارجي يا داخلي بودن دستگاه ها (مثلا هزينه ارتودنسي دندان به روش متحرك اگه خارجي باشه هزينه ش زياده به خاطر قيمت ارز)
  • طول دوره درماني كه سپري مي كنيد
  • دندونپزشكي كه كار درمان ارتودنسي شما رو انجام ميده. مثلا اگر متخصص ارتودنسي باشه هزينه بيشتره و اگه دندونپزشك باشه هزينه اغلب كمتره
  • نوع مشكل شما
  • نوع دستگاه بكار رفته براي درمان نامنظمي
  • سن و سال شما
  • شدت مشكلي كه داريد
  • منطقه جغرافيايي كه توش زندگي مي كنيد
  • نياز به عمل جراحي يا يه پروسه دندانپزشكي اضافي داشتن يا نداشتن

كاهش هزينه ارتودنسي دندان

ارتودنسي همينجوري قيمت و تعرفه ش زياده و اين باعث ميشه كه خيليا نرن تا درمان كنن و دندنا يا فكاشون منظم و تراز شه. اگه دغدغه تون اينه چندتا راهكار كوچيك و ساده بهتون معرفي مي كنيم كه بتونيم حداقل هزينه ها رو كاهش بديد يكم و درمانتون رو شروع كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه لومينيرز اينجا كليك كنيد.

مراكز دولتي

يه سري مركز دندانپزشكي دولتي داريم (مثلا جهاد دانشگاهي) يا دندانپزشكي هاي زير نظر دانشكده هاي دندانپزشكي كه اونجا تعرفه هاا پايين تره. اگه شهرتون از اين مراكز داره يه سر بزنيد و ببينيد هزينه هاشون چطوريه. معمولا بايد كمتر از مراكز خصوصي و كلينيك هاي ديگه باشه.

همچنين در زمينه روش هاي زيباسازي طرح لبخند نيز بيشتر بدانيد.

دستگاه هاي ايراني

ببينيد شما هرچي رو توي اين مملكت كه ببينيد يه نمونه خارجيش هست و يه نمونه توليد داخلشم هست. قبلنا كه همه چي روبراه بود و دلار مثلا زير 2 تومن بود اغلب همه دستگاه هاي ارتودنسي دندان از خارج كشور ميومد. مثلا براي ارتودنسي اينويزيلاين ما اينجا معالينه، اسكن و تصاوير اشعه ايكس ميگرفتيم ميفرستاديم خارج از كشور و اونجا اينويزيلاين ها يا پلاك هاي متحرك ساخته مي شد و با بهترين كيفيت عالي دست بيمار ميداديم.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي و هزينه ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را به شما در اين رابطه بگوييم. كسب اطلاعات بيشتر به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد بهترين تصميم را براي آينده خود در هر زمينه اي بگيريد و جلو هر گونه پشيماني را بگيريد. شما مي‌توانيد با مطالعه مقالات ترميم دندان اطلاعات خوبي را در اين زمينه كسب كنيد.  اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۰۲ توسط:netware موضوع:

هزينه ارتودنسي و هر آنچه بايد درمورد آن بدانيم

ارتودنسي، درماني است براي داشتن دندان هايي مرتب تر و فكي تراز. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه اين شيوه درماني و هزينه هاي آن را در اختيار شما دوستان قرار دهيم. اگر مي‌خواهيد در اين زمينه اطلاعات بيشتري داشته باشيد حتما تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

هزينه ارتودنسي و عوامل موثر بر روي آن

سواي از اينكه مشكل بيمار چيست و شدت آن چقدر است، تعدادي عوامل ديگر هستند كه مستقيما روي برآورد قيمت ارتودنسي تاثير مي‌گذارند. ما اين عوامل را ليست كرده ايم و به صورت خلاصه توضيح داده ايم چرا و چطور روي هزينه تاثير مي‌گذارند:

هرچه نوع نامنظمي بيشتر يا معضل و ناهنجاري بزرگ تر باشد هزينه بيشتري براي درمان آن پرداخت مي شود. به عنوان مثال هزينه درمان عقب يا جلو رفتگي فك به مراتب بيشتر از هزينه بستن فاصله بين دندان ها با ارتودنسي است.

هرچه شدت ناهنجاري بيشتر باشد برآورد نهايي هزينه هم بيشتر مي شود. براي مثال فرض كنيد بيمار مشكل شلوغي دندان دارد و يكي از فك هايش كوچك است. هزينه ارتودنسي دندان اين شخص به مراب بيشتر از شخصي است كه دندان هاي جلوي اش دچار شلوغي و ازدحام است.

بسته به نوع و شدت مشكل، متخصص ارتودنسي از دستگاه هاي متفاوتي براي درمان استفاده مي كنند كه هزينه هر كدام متفاوت است. براي مثال زماني كه از از پلاك هاي شفاف ارتودنسي استفاده شود حداقل هزينه ارتودنسي دندان را پرداخت مي كنيد و براي استفاده از ارتودنسي ديمون شفاف هزينه بالاتري بايد صرف كنيد. مهمترين دستگاه هاي ارتودنسي كه امروزه بيماران با آن درمان مي شوند عبارتند از:

با افزايش سن هزينه هاي درمان ممكن است بيشتر شود. يعني قيمت ارتودنسي دندان كودكان كمتر است و بزرگسالان هزينه هاي بيشتري بايد صرف كنند. زيرا در كودكان اصلاح ناهنجاري ها به دليل اينكه در سن رشد قرار دارند آسان تر است.

گاهي اوقات ممكن است بيمار از روند درمان و نتيجه نهايي انتظاراتي داشته باشد كه بسته به سطح انتظارات و درخواست او ممكن است هزينه بيشتري نسبت به هزينه پايه مورد نياز باشد.

هرچقدر طول درمان بيشتر شود هزينه ها هم بالاتر مي روند. زيرا بالا رفتن مدت زمان درمان به معني مراجعات بيشتر و استفاده از دستگاه هاي بيشتري است.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد كلينيك دندانپزشكي خوب بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

كاهش هزينه هاي ارتودنسي

به عنوان يك توصيه اقتصادي، اگر تحت درمان ارتودنسي هستيد و نيازمند اقدامات نامبرده بوديد حتما به جاي اينكه بين چند كلينيك دندانپزشكي يا چند مطب در رفت و آمد باشيد، سعي كنيد در مركزي درمان خود را شروع كنيد كه يك مجموعه كامل از دندانپزشكان و متخصصان را در خمت دارد. شما در چنين مركزي مي توانيد درمان ارتودنسي و تمام اقدامات دندانپزشكي مورد نياز خود را در يك محل و با هزينه كمتر انجام دهيد.

سخن آخر

ارتودنسي درست است كه يك درمان زمان بر و پر هزينه است اما نبايد اين موضوع را ناديده گرفت كه بسيار لازم است. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيارتان قرار دهيم و همه چيز را درمورد آن به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/ و https://www.healthline.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۰:۰۳ توسط:netware موضوع:

هر آنچه ما حتما بايد درمورد ارتودسني بدانيم

ارتودنسي بهترين شيوه درمان نا هنجاري ها و نا هماهنگي هاي دهان و دندان و فك است. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار مناسب و خوبي را در زمينه ارتودنسي و درمان ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در باره اين موضوع در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

ارتودنسي دندان چيست؟

با توجه به افزايش آگاهي مردم در خصوص سلامتي دهان و دندان و فرهنگ سازي‌هاي گسترده‌اي كه دندانپزشكان طي چند سال اخير در ميان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاكنون بارها درباره ارتودنسي دندان و ضرورت انجام آن، چيزهايي شنيده‌ايد و تا حدي با آن آشنا هستيد.

“ارتودنتيكس” يا (Orthodontics) يعني علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشكل نامنظمي يا ناهماهنگي دندان‌ها + روابط نادرست و غير طبيعي بين فكي. به عبارتي هر زمان دندان‌ها و فك‌ها هماهنگي، نظم و تراز طبيعي خود را از دست دهند، يك متخصص ارتودنسي يا ارتودنتيست وارد عمل شده و با روش‌هاي مختلفي كه در ادامه مي‌خوانيد، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ كردن آن‌ها مي‌كند.

در صورت انجام ندادن ارتودنسي چه اتفاقي مي‌افتد

اگر نيازمند درمان براي منظم شدن دندان ها باشيم اما به يك ارتودنتيست مراجعه نكنيم چه چيزي در انتظار ما خواهد بود؟

اگر نيازمند درمان براي منظم شدن دندان ها باشيم اما به يك ارتودنتيست مراجعه نكنيم چه چيزي در انتظار ما خواهد بود؟

ما هميشه قبل از شروع درمان، با تمام مراجعان‌مان، يك گفتگوي دوستانه و كاملاً صميمي داريم. اغلب مراجعان از طريق سايت و فرم دريافت نوبت آنلاين، با ما ارتباط برقرار مي‌كنند. كه هماهنگي‌هاي لازم جهت مراجعه حضوري (مخصوصاً در اين دوره دست و پا گير كرونا) را پرسنل مطب‌ بر عهده دارند.

در اين جلسه، ما ابتدا معاينه فيزيكي داريم. و دهان و دندان را به صورت بصري و با كمك تجهيزات معمولِ دندانپزشكي چك مي‌كنيم. سپس تمام مشكلات موجود و احتمالي را تشخيص مي‌دهيم. البته كار تشخيص ما، تنها محدود به معاينه نخواهد بود و با كمك تصاوير اشعه ايكس، موقعيت دندان‌ها و وضعيت فك شما را بررسي خواهيم كرد.

گاهي اوقات، مشخص مي‌شود برخي از بيماران نيازي به درمان ندارند و ما روش‌هاي جايگزين را به آن‌ها توصيه مي‌كنيم. اما در اغلب موارد، بعد از مشخص شدن مشكل و شدت آن، درباره مسير درمان، نوع و روش منظم شدن دندان يا فك، هزينه ارتودنسي دندان، مدت زمان پروسه و …. كاملاً صحبت و گفتگو خواهيم كرد.

نصب دستگاه

يك سري وسيله و ابزار وجود دارند كه ما براي منظم كردن دندان‌هاي شما، از آن‌ها استفاده مي‌كنيم. به اين وسايل معمولاً “دستگاه ارتودنسي” گفته مي‌شود. شفاف بگوييم كه بدون اين دستگاه‌ها، ما عملاً نمي‌توانيم دندان‌هاي شما را منظم و مرتب كرده، يا تغييري در موقعيت آن‌ها ايجاد كنيم.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوب و مناسبي را در رابطه با ارتودنسي دندان و درمان ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم كه مطمئن هستيم تا كنون مفيد بوده است. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد و براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۶:۰۸ توسط:netware موضوع:

قيمت ارتودنسي و همه چيز راجع به آن

قيمت ارتودنسي يكي از مهمترين فاكتور هاي انتخاب شيوه درماني ارتودنسي محسوب مي‌شود. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه قيمت انواع شيوه هاي درماني ارتودنسي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا بتوانيد به راحتي براي سلامت و آينده خود تصميم بگيريد. با ما همراه باشيد.

قيمت تقريبي ارتودنسي دندان در سال 1400

تقريبا هيچ كلينيك، مطب يا حتي سايتي را پيدا نمي‌كنيد كه هزينه ارتودنسي دندان را به صورت دقيق عنوان كرده باشد و يا وارد جزئيات آن شده باشد. البته دليل مشخصي دارد.

زيرا برخلاف پروسه‌هاي رايج دندانپزشكي (مانند كشيدن دندان كه روند و تعرفه مشخصي دارد)، ارتودنسي يك درمان كاملا متفاوت است كه نحوه درمان از شخصي به شخص ديگر متغيير است. يعني هيچ دو شخصي عيناً مشابه هم درمان نمي‌شوند. بنابراين ذكر تعرفه دقيق ارتودنسي بدون معاينه حضوري ممكن نيست.

به عنوان يك توصيه اقتصادي، اگر تحت درمان ارتودنسي هستيد و نيازمند اقدامات نامبرده بوديد حتما به جاي اينكه بين چند كلينيك دندانپزشكي يا چند مطب در رفت و آمد باشيد، سعي كنيد در مركزي درمان خود را شروع كنيد كه يك مجموعه كامل از دندانپزشكان و متخصصان را در خمت دارد. شما در چنين مركزي مي توانيد درمان ارتودنسي و تمام اقدامات دندانپزشكي مورد نياز خود را در يك محل و با هزينه كمتر انجام دهيد.

زيرا معمولا اگر همه موارد ذكر شده را با هم در يك مجموعه انجام شوند هزينه‌هاي شما (چه قيمت و هزينه ارتودنسي و چه هزينه هاي ديگر) به صورت چشمگيري كاهش خواهد يافت و ديگر رفت و آمد اضافي نيز نخواهيد داشت.

عواملي كه باعث افزايش هزينه ارتودنسي مي‌شوند

هرچه نوع نامنظمي بيشتر يا معضل و ناهنجاري بزرگ تر باشد هزينه بيشتري براي درمان آن پرداخت مي شود. به عنوان مثال هزينه درمان عقب يا جلو رفتگي فك به مراتب بيشتر از هزينه بستن فاصله بين دندان ها با ارتودنسي است.

هرچه شدت ناهنجاري بيشتر باشد برآورد نهايي هزينه هم بيشتر مي شود. براي مثال فرض كنيد بيمار مشكل شلوغي دندان دارد و يكي از فك هايش كوچك است. هزينه ارتودنسي دندان اين شخص به مراب بيشتر از شخصي است كه دندان هاي جلوي اش دچار شلوغي و ازدحام است.

با افزايش سن هزينه هاي درمان ممكن است بيشتر شود. يعني قيمت ارتودنسي دندان كودكان كمتر است و بزرگسالان هزينه هاي بيشتري بايد صرف كنند. زيرا در كودكان اصلاح ناهنجاري ها به دليل اينكه در سن رشد قرار دارند آسان تر است.

بسته به نوع و شدت مشكل، متخصص ارتودنسي از دستگاه هاي متفاوتي براي درمان استفاده مي كنند كه هزينه هر كدام متفاوت است. براي مثال زماني كه از از پلاك هاي شفاف ارتودنسي استفاده شود حداقل هزينه ارتودنسي دندان را پرداخت مي كنيد و براي استفاده از ارتودنسي ديمون شفاف هزينه بالاتري بايد صرف كنيد.

سخن آخر

در اين مقاله تمامي توضيحاتي كه ممكن است لازم داشته باشيد تا درمورد هزينه ارتودنسي راحت تر تصميم بگيريد را آورديم. اطلاعات بيشتر و كسب اطلاعات باعث مي‌‍شود تا بتوانيد بهترين تصميم را براي آينده خود بگيريد و در آينده دچار پشيماني نشويد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۵:۱۷ توسط:netware موضوع:

هر آنچه كه تا به حال درمورد ارتودنسي نامرئي نمي دانستيد

ارتودنسي نامرئي شيوه اي از روش هاي درماني ارتودنسي است كه امروزه طرفداران بسيار زيادي ر دارد و مخصوص افرادي است كه با ظاهر دستگاه هاي ارتودنسي مشكل دارند و نمي‌خواهند كه آن ها در دهانشان مشخص باشد. امروز با ما در اين مزلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي نامرئي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با آن به شما بگوييم.

ارتودنسي نامرئي چيست؟

همانطور كه احتمالاً خودتان هم مي‌دانيد، يك متخصص ارتودنسي، سواي از اينكه دانش بسيار زيادي براي برطرف كردن ناهماهنگي‌هاي دنداني و فكي دارد، براي اينكه بتواند دندان‌ها را رديف، تراز و منظم كند از دستگاه‌هاي ارتودنسي كمك مي‌گيرد.

اين دستگاه‌ها را معمولاً بر اساس شكل و ظاهر و يا نحوه درمان دسته بندي مي كنند. يعني ما چند دسته بندي مختلف براي دستگاه هاي ارتودنسي داريم. مثلا ثابت يا متحرك بودن دستگاه‌ها، يك مدل دسته‌بندي رايج در دنياي ارتودنسي است. در اين نوع نامگذاري (يا دسته بندي)، به استفاده از دستگاه‌هايي كه در تمام طول درمان به دندان‌ها مي‌چسپند، “ارتودنسي ثابت” و به استفاده از دستگاه‌هاي متحرك با قابليت جابجايي نيز، “ارتودنسي متحرك” گفته مي‌شود.

يك زماني هم هست كه دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن يا نبودن (نامرئي بودن يا نبودن) دسته‌بندي مي‌كنند. در اين مدل دسته بندي، به استفاده از دستگاه‌هايي كه حين درمان قابل مشاهده هستند و ديگران به راحتي متوجه مي‌شوند شما ارتودنسي كرده‌ايد، “ارتودنسي مرئي” و به استفاده از دستگاه‌هايي كه به سختي قابل مشاهده هستند، “ارتودنسي نامرئي” گفته مي‌شود. در واقع در ارتدونسي نامرئي دستگاه هايي كه براي صاف و منظم كردند دندان هاي شما استفاده مي شوند چندان قابل توجه و در چشم نيستند گويي كه اصلا كه اصلا وجود ندارند.

منظور از نامرئي چيست؟

در تمام دنيا زماني كه صحبت از ارتودنسي نامرئي مي‌شود، معمولا منظور استفاده از پلاك‌هاي شفاف ارتودنسي است. همانطور كه در تصوير زير مي‌بينيد، اين دستگاه در اصل نوعي قالب دنداني است كه مي‌تواند روي دندان ها سوار شده و به منظم شدن آن ها كمك كند.

بنابراين اجازه دهيد از اينجا به بعد، بيشتر از پلاك هاي شفاف و نامرئي صحبت مي كنيم. به اين پلاك ها در اصطلاح ارتودنسي، الاينر يا تراز كننده دندان اطلاق مي شود. يعني به تمام اين پلاك ها، صرف نظر از برند و لابراتوار سازنده، الاينر گفته مي شود كه با كمك جديدترين تكنولوژي روز دنيا و  با اسكن 3 بعدي ساخته مي شوند. (اين تكنولوژي اكنون در كلينيك هاي دكتر درويش پور وجود دارد و ارتودنسي نامرئي و متحرك مراجعانمان با آن انجام مي شود.)

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوب و مفيدي را در زمينه ارتودنسي نامرئي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم تا بتوانيد به راحتي بهترين ارتودنسي را براي خودتان انتخاب كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۰۷ توسط:netware موضوع:

هزينه ارتودنسي و همه چيز درمورد آن

ارتودنسي يكي از بهترين شيوه هاي درماني ناهماهنگي هاي فك و دهان و دندان است و امروز در اين مطلب علاوه بر اينكه مي‌خواهيم شما را با اين شيوه درماني بيشتر آشنا كنيم، قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را نيز در زمينه هزينه ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار بدهيم و همه چيز را در اين رابطه در اختيار شما قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

هيچ وقت هزينه ارتودنسي را نمي‌گويند

تقريبا هيچ كلينيك، مطب يا حتي سايتي را پيدا نمي‌كنيد كه هزينه ارتودنسي دندان را به صورت دقيق عنوان كرده باشد و يا وارد جزئيات آن شده باشد. البته دليل مشخصي دارد.

زيرا برخلاف پروسه‌هاي رايج دندانپزشكي (مانند كشيدن دندان كه روند و تعرفه مشخصي دارد)، ارتودنسي يك درمان كاملا متفاوت است كه نحوه درمان از شخصي به شخص ديگر متغيير است. يعني هيچ دو شخصي عيناً مشابه هم درمان نمي‌شوند. بنابراين ذكر تعرفه دقيق ارتودنسي بدون معاينه حضوري ممكن نيست.

همه چيز را درمورد سفيد كردن دندان بدانيد.

عوامل موثر در تعيين هزينه ارتودنسي

سواي از اينكه مشكل بيمار چيست و شدت آن چقدر است، تعدادي عوامل ديگر هستند كه مستقيما روي برآورد قيمت ارتودنسي تاثير مي‌گذارند. ما اين عوامل را ليست كرده ايم و به صورت خلاصه توضيح داده ايم چرا و چطور روي هزينه تاثير مي‌گذارند:

هرچه شدت ناهنجاري بيشتر باشد برآورد نهايي هزينه هم بيشتر مي شود. براي مثال فرض كنيد بيمار مشكل شلوغي دندان دارد و يكي از فك هايش كوچك است. هزينه ارتودنسي دندان اين شخص به مراب بيشتر از شخصي است كه دندان هاي جلوي اش دچار شلوغي و ازدحام است.

بسته به نوع و شدت مشكل، متخصص ارتودنسي از دستگاه هاي متفاوتي براي درمان استفاده مي كنند كه هزينه هر كدام متفاوت است. براي مثال زماني كه از از پلاك هاي شفاف ارتودنسي استفاده شود حداقل هزينه ارتودنسي دندان را پرداخت مي كنيد و براي استفاده از ارتودنسي ديمون شفاف هزينه بالاتري بايد صرف كنيد. مهمترين دستگاه هاي ارتودنسي كه امروزه بيماران با آن درمان مي شوند عبارتند از:

با افزايش سن هزينه هاي درمان ممكن است بيشتر شود. يعني قيمت ارتودنسي دندان كودكان كمتر است و بزرگسالان هزينه هاي بيشتري بايد صرف كنند. زيرا در كودكان اصلاح ناهنجاري ها به دليل اينكه در سن رشد قرار دارند آسان تر است.

هرچه نوع نامنظمي بيشتر يا معضل و ناهنجاري بزرگ تر باشد هزينه بيشتري براي درمان آن پرداخت مي شود. به عنوان مثال هزينه درمان عقب يا جلو رفتگي فك به مراتب بيشتر از هزينه بستن فاصله بين دندان ها با ارتودنسي است.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد هزينه ايمپلنت دندان اينجا كليك كنيد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي داشتيم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه هزينه ارتودنسي دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در مورد اين موضوع به شما بگوييم. كسب اطلاعات در هر زمينه باعث مي‌شود تا شما بتوانيد بهترين تصميم را بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين موضوع نيز مي‌تواتنيد به سايت تهران ايمپلنت مراجعه كنيد. اميدورايم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۶:۳۰ توسط:netware موضوع:

وظيفه شمع چيست؟ اويل پمپ چه كاري انجام مي‌دهد؟

اويل پمپ و شمع، ما امروز در اين مطلب اينجاييم تا درمورد دو تا از اصلي ترين لوازم يدكي هيونداي و كيا، يعني شمع و اويل پمپ بيشتر صحبت كنيم و وظيفه هر كدام را در خودرو براي شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما قرار دهيم.

وظيفه شمع در موتور ماشين

موتور ماشين هاي به اصطلاح دورن سوز كه عمدتا از بنزين براي روشن شدن كمك ميگيرند بدون وجود الكتريسيته كار نميكند. نه تنها سيستم سوخت رساني بلكه اغلب بخش هاي ماشين نيز با برق و الكتريسيته ناشي از روشن شدن موتور كار ميكنند.

در اين بين، يكي از بخش هاي خودرو كه نقش مهمي در روشن شدن ماشين دارد شمع ها هستند. اين شمع ها با كمك واير شمع به سيستم احتراق ماشين متصل هستند.

دينام با چرخش خود نيروي الكتريسيته توليد كرده و سپس به شمع ها منتقل ميكند. سپس شمع ها با جرقه زدن، يك قوس الكتريكي ايجاد كرده و موجبات جابجايي پيستون و سرانجام توليد نيرو را فراهم ميكنند.

طول عمر شمع

اغلب كمپاني هاي خودرو در دفترچه راهنماي خودرو خود ميزان و مدت عملكرد درست شمع را مينويسند. معمولا بايد حدود 50 هزار كيلومتر سالم باشند و به خوبي كار كنند. اما زمان تعويض ميتواند متفاوت باشد و به عوامل مختلفي بستگي دارد.

اويل پمپ و وظيفه آن

زماني كه پيستون در داخل سيلندر در حال حركت مي باشد، بين سيلندر و رينگ هاي پيستون اصطحكاك وجود دارد. براي جلوگيري از اين اصطكاك، قفل شدن و آسيب ديدن بايد اين سطوح چرب شوند. وظيفه اويل پمپ يا پمپ روغن گردش روغن در داخل قطعات موتور است. اين پمپ داخل بلوك سيلندر قرار مي‌گيرد. اويل پمپ با تأمين روغن موتور، موتور در حال كار را روغنكاري و چرب مي كند. اين روغنكاري باعث مي شود تا قطعات فلزي موتور با يكديگر در تماس نباشند. پمپ روغن در حين كار، گرماي اجزاي موتور را نيز جذب خود مي كند.

علائم خرابي اويل پمپ

براي اين كه شما بتوانيد عيب‌ و نقص‌هاي قطعات خودروي خود را شناسايي كنيد با تمام چراغ‌هاي هشدار دهنده و آمپرهاي آن به درستي كار كند. يعني خودرو بايد كاملا بدون نقص باشد تا بتوان در بروز مشكل سريع آن را شناسايي كرد. در ادامه پنج مورد از علايم خرابي اويل پمپ را براي شما تشريح خواهيم كرد.

فشار روغن توسط پمپ روغن يا اويل پمپ تنظيم مي شود. هنگامي كه پمپ روغن خراب شود، فشار روغن در داخل موتور شروع به كاهش مي كند. معمولاً هنگام روشن شدن چراغ هشدار فشار روغن، اولين علامت كاهش فشار روي داشبورد شما خواهد بود.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه اويل پمپ و شمع در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر از خودرو كره اي استفاده مي‌كنيد و قصد خريد هر كدام از اين قطعات را داريد ولي نمي‌دانيد بايد از كجا تهيه كنيد تا اصل و با كيفيت باشد، پيشنهاد ما به شما اين است كه از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۹:۳۳ توسط:netware موضوع:

آيا مي‌خواهيد دندان هاي سفيدي داشته باشيد؟

داشتن دندان هاي سفيد تر هم براي شخص به منظور داشتن اعتماد بنفس بالاتري مناسب است هم به منظور داشتن ارتباط بهتر در اجتماع. ما امروز در اين مطلب مي‌خواهيم راه هايي براي سفيد كردن دندان ها را به شما بگوييم كه تا به حال كسي آنها را به شما نگفته. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

آب كافي

احتمالاً خودتان متوجه شده ايد كه آب مي تواند دندان هاي شما را نيز سفيد كند. زيرا نوشيدن آن بدن شما را به خوبي هيدراته نگه مي‌دارد و مي‌تواند به شستشوي غذا از روي دندان‌ها قبل از اينكه لكه يا تغيير رنگي بر روي آن ها اعمال شود كمك مي‌كند.

خوردن پنير هاي سفت

پنيرهاي سفت حاوي مقادير زيادي كلسيم هستند كه به محكم نگه داشتن دندان ها و لثه ها كمك مي كند. پنير بي رنگ است و دندان هاي شما را لك نمي كند. بنابراين، از خوردن مقداري پنير لذت ببريد و در عين حال به سفيد كردن دندان هاي خود در خانه كمك كنيد.

همه چيز را درمورد روكش هاي دندان و انواع آن بدانيد.

خوردن سيب

سيب هاي رسيده، تازه و آبدار نيز براي دندان هاي شما بسيار مفيد هستند. بافت رسيده و تازه آن ها به تقويت لثه كمك زيادي مي كند. آنها داراي محتواي آب بالايي هستند كه به تحريك توليد بزاق كمك مي كند و باكتري هاي دهان را كاهش مي دهند. مصرف روزانه سيب مي تواند به سفيد شدن دندان ها كمك زيادي كند.

همچنين درمورد هاليتوزيس بيشتر بدانيد.

خوردن هويج و كرفس

به دليل محتواي بالاي آب در اين ميان وعده هاي گياهي، آنها نه تنها براي كنترل وزن براي شما عالي هستند، بلكه به شما كمك مي كنند بزاق بيشتري توليد كنيد، كه به جلوگيري از چسبيدن ذرات غذاها به دندان ها كمك مي كند. مصرف اين سبزيجات مي تواند به سفيد كردن دندان ها در منزل و پيشگيري از تغيير رنگ آن ها كمك كند.

استفاده از زغال فعال

اگر به دنبال روشي بسيار آسان و ارزان براي سفيد كردن طبيعي دندان هاي خود هستيد، بايد از زغال فعال استفاده كنيد. زغال چوب فعال را مي توان براي تميز كردن آلودگي از روي دندان استفاده كرد. زغال فعال بسيار شبيه زغال چوب معمولي است كه استفاده مي كنيد، اما براي اهداف پزشكي ساخته شده است.

زغال فعال بي مزه و بي بو است و براي استفاده روي دندان ها بي خطر است. با اين حال، مهم است كه زغال را بيش از حد روي دندان‌هايتان مالش ندهيد تا از فرسايش ميناي دندان جلوگيري كنيد. هنگام استفاده از زغال فعال اطمينان حاصل كنيد زخم يا بريدگي در بافت نرم داخل دهان خود نداريد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب خواستيم تا اطلاعات بسيار خوبي و به روزي را در زمينه انواع روش هاي سفيد كردن دندان را در اختيار شما قرار دهيم. اگر مي‌خواهيد در اين زمينه اطلاعات بيشتري داشته باشيد، پيشنهاد ما به شما اين است تا حتما مقالات مرتبط با ترميم و زيباسازي طرح لبخند را كه در اينترنت موجود است مطالعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۲:۵۸ توسط:netware موضوع: