جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

كدام روش پيوند مو براي شما مناسب تر است؟

يكي از بيشترين و مهم ترين سوالاتي كه مراجعه كنندگان به كلينيك هاي كاشت مو، اين است كه كدام روش را براي كاشت، ترميم مو و پيوند مو براي خود انتخاب كنند و كدام روش مناسب تر و بهتر مي باشد؟

پاسخ به اين سوال بسيار آسان است، چنانچه به دكتر خود اطمينان داريد، انتخاب روش را به او بسپاريد، وليكن به صورت كلي بهترين روش پيوند مو طبيعي، دو جلسه FUT به فاصله 1 سال مي باشد،

چرا كه در برداشت و كاشت FUT در يك جلسه مقدار زيادي مو برداشته مي شود، زمان انجام عمل كوتاه تر خواهد بود و نيز بانك موي مراجعه كننده بسيار كمتر تخريب مي شود و در نتيجه كاشت، طبيعي تر به نظر مي رسد و در مجموع داراي تراكم بالاتري خواهد بود.

اگر كه فرد مراجعه كننده براي پيوند مو، ترس از جراحي داشته باشد و يا تمايلي به بخيه زدن و يا بخيه كشيدن نداشته باشد و يا از اسكار پشت سر(خط بخيه) نگران باشد و يا اصلاً به هر دليلي تمايلي به روش FUT نداشته باشد، روش FIT براي وي مناسب تر خواهد بود.

اگر كه مراجعه كننده تمايلي به تراشيدن موها نداشته باشد، روش FUT انجام مي شود، زيرا در روش تركيبي كل موها تراشيده مي شوند.

اگر كه مقدار كمي مو لازم داريم، به طور مثال براي كاشت ابرو، كاشت سبيل، كاشت ناحيه اسكار و ريش، روش FIT مناسب تر خواهد بود.

اگر موي پشت سر كافي نباشد و مجبور به برداشت مو از بدن شويم، روش FIT انجام مي پذيرد.

اگر مراجعه كننده اي جلوي سرش خالي شده باشد و خط رويش جلوي سر را نداشته باشد، مناسب ترين روش، FUT خواهد بود، چرا كه در اين روش ظرافت هاي بسيار بالا تري نسبت به روش FIT وجود دارد و نيز مي توان خط مو و خط رويش مو ايجاد كرد.

اگر كه در يك جلسه به مقدار موي بسياري نياز داريد، معمولاً روش FUT بيشتر از روش FIT جوابدهي دارد و تراكم بالاتري را به ارمغان مي آورد.

اگر مدت زمان عمل نيز برايتان مهم است و مي خواهيد زودتر پيوندتان انجام شده و به اتمام برسد، بهتر است روش FUT را انتخاب نماييد، چرا كه در روش FUT مدت 3 الي 5 ساعت وليكن در روش FIT تا 10 ساعت و گاهاً بيشتر، به طول مي انجامد.

در نهايت مجداداً بايد بيان كنيم كه نظر نهايي را بهتر است پزشك و متخصص با در نظر گرفتن شرايط مراجعه كننده براي كاشت موي طبيعي، بده.

 

جهت كسب اطلاعات بيشتر بهتر است با يك متخصص كاشت مو خوب مشورت كنيد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۷:۵۸ توسط:netware موضوع:

راهنماي خريد پمپ دوشيدن شير

سن : كودك يك ماهه تا كودك يك ساله

اگر شما ديده باشيد كه زني پمپ دوشيدن شير خريداري مي كند, احتمالا با سردرگمي او در تصميم براي خريد پمپ مواجه شده ايد. اما انتخاب يك پمپ دوشيدن شير واقعا ساده است زماني كه بدانيد چه چيزي مي خواهيد، مسئله دوم اين است كه اندكي زمان مي برد تا به آن عادت كنيد. شما ممكن است حتي نياز به پمپ دوشيدن شير نداشته باشيد به خصوص اگر برنامه ريزي كرده ايد كه به كودك شير خشك بدهيد. اگر قرار است به كودكتان شير مادر بدهيد, اين كاملا به شما بستگي دارد كه چه مدت از خانه دور باشيد. آيا شاغل هستيد؟ قطعا. مادري خانه دار هسيتيد؟ نه زياد. پمپ ها مي تواند گران باشد اما انتخاب هايي براي هر بودجه اي وجود دارد. با اين حال شما هر قدر بيشتر هزينه كنيد وسيله بهتري خريداري مي كنيد بنابراين در نظر داشته باشيد كه چطور از آن استفاده خواهيد كرد قبل از اينكه تصميم براي خريد آن بگيريد. راهنماي خريد پمپ دوشيدن شير را بخوانيم.

انتخاب هاي پايه شما

پمپ سينه ها همه در كل به شيوه مشابهي كار مي كنند: آنها از مكش براي بيرون كشيدن شير از سينه و بردن آن به ظرف استفاده مي كنند. چيزي كه متفاوت است قدرت مكش است و اينكه آيا به صورت دستي انجام مي شود يا با موتور، سه نوع پايه پمپ سينه وجود دارد.

پمپ موتوري بزرگ: اين ها قوي ترين پمپ ها هستند و به صورت سريع و كارآمد كار را انجام مي دهند. گران تر از پمپ هاي ديگر هستند اگر دوشيدن شير بخشي از روتين روزانه شماباشد شايد ارزش داشته باشد كه آنها را بخريد.

پمپ موتوري قابل حمل: اين پمپ ها كوچكتر و سبكتر از پمپ هاي بزرگ هستند و مي توانيد آنها را با خود همراه داشته باشيد. بعضي از آنها با باتري كار مي كنند بعضي الكتريكي هستند و بعضي هر دو شيوه را ممكن مي سازند.

پمپ هاي دستي: اين پمپ هاي دستي سبك وزن, كوچك و ارزان هستند- و واقعا اگر مي خواهيد گاهي از آن استفاده كنيد وسيله اي هستند كه لازم داريد.

راهنمايي هاي كلي

زماني كه نوبت به انتخاب پمپ سينه شما مي رسد, سوال اولي كه بايد از خود بپرسيد اين است كه هر چند وقت يك بار به آن احتياج خواهيد داشت. آيا فقط به دنبال استفاده گاه به گاه هستيد يا يك مادر شاغل هستيد كه بايد هر روز شير خود را ذخيره كند؟ هرچه بيشتر به پمپ براي نگه داشتن ذخيره شير خود تكيه كنيد, پول بيشتري بايد صرف خريد دستگاه پمپ نماييد. اگر مي خواهيد بيش از يك كودك داشته باشيد و از آن طي دوره چند سال استفاده كنيد, پول بيشتري صرف خريد دستگاه بهتري نماييد. وسوسه نشويد كه پول كمي صرف خريد دستگاه كنيد. هر چه پمپ بهتر باشد, پمپاژ آسان تر خواهد بود و احساس بهتري درباره آن خواهيد داشت. و در حاليكه بعضي زن ها مي توانند با هر پمپي جريان شير خوبي داشته باشند, بيشتر آنها درمي يابند كه پمپ هاي باكيفيت تر به آنها كمك مي كند كه آسان تر شير توليد كنند. با اين حال اگر شما تنها به دنبال راهي براي ذخيره شير كمي براي زمان هايي كه منزل نيستيد باشيد, يك پمپ دستي ارزان نيز خوب است تا زماني كه به راحتي استفاده شود و به خوبي كار كند.

ويژگي هايي كه بايد به دنبال آن باشيد:

آداپتور AC. پمپ هايي كه با باتري كار مي كنند راحت هستند اما آداپتور AC وسيله الحاقي خوبي است در موردي كه باطري در دسترس نباشد.

مكش قابل تنظيم و كنترل سرعت. اين ويژگي به شما امكان مي دهد كه در روزهاي اول پمپ را آهسته تر استفاده كنيد و سپس كارآمدي را زماني كه سينه هاي شما به آن عادت مي كند به حداكثر برسانيد.

سهولت تميز كردن. اگر شاغل هستيد شما مي توانيد شش يا بيش از شش بار در روز از دستگاه استفاده كنيد بنابراين به دنبال گزينه هايي باشيد كه راحت تميز مي شوند.

اندازه/ وزن. مطمئن شويد كه پمپ شما به اندازه كافي قابل حمل , كوچك و سبك است.

پمپاژ هم زمان. پمپ سينه زماني مشابه با شير دادن به كودك را از شما مي گيرد اما يك مدل كه هر دو سينه را هم زمان تخليه مي كند مي تواند زمان را به نصف كاهش دهد.

بيشتر بخوانيد :

·         كودك 18 ماهه

 

·         كودك دو ساله


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۰:۵۵ توسط:netware موضوع:

عمل اسليو معده بهتر است يا باي پس معده؟

عمل اسليو معده يكي از بهترين و ايمن ترين عمل هاي لاغري است كه با فاصله زياد از باي پس معده پر طرفدارترين روش جراحي لاغري به شمار مي رود و برتري هايي نسبت به ساير اعمال لاغري مانند باي پس دارد. اين بخش را اختصاص مي دهيم به مقايسه اسليو و باي پس به سوال “اسليو بهتره يا باي پس معده؟” پاسخ بدهيم.

ميزان تهاجم

هر دو عمل به روش لاپاراسكوپي انجام داده مي شوند و تهاجم كمتري نسبت به جراحي باز دارند. اما در مقام مقايسه (بين اسليو و باي پس) عمل اسليو معده كم تهاجم تر است زيرا تنها بخشي از معده برداشته مي شود و بافت هاي ديگر مانند روده درگير نمي شوند.

برعكس بدر عمل باي پس معده دو بخش مي شو، روده در بخش ابتدايي برش مي خورد و چند اتصال جديد ايجاد مي شود كه زمان عمل و پيچيدگي آن را بيشتر مي كند.

برگشت پذير بودن

عمل اسليو معده غيرقابل بازگشت است زيرا طي اين عمل نزديك ۷۰ درصد حجم معده به طور كامل برداشته شده و از بدن خارج مي شود.

اما باي پس را مي توان معكوس كرد و دوباره معده و روده ها را به حالت سابق بازگردنداند.

ميزان جذب مواد غذايي

پس از جراحي اسليو ميزان غذايي را كه مي توانيد مصرف كنيد كاهش مي دهد ، اما توانايي جذب مواد مغذي شما همچنان به قوت خود باقي است

در جراحي باي پس معده اما از دست دادن بخشي از روده كوچك توانايي جذب مواد مغذي را با مشكل روبرو مي كند و شما را ملزم به مصرف مكمل مي كند.

ميزان بهبود بيماري هاي مرتبط با چاقي

اگر مي خواهيد بيماري هاي مرتبط با چاقي مانند ديابت، فشار خون يا آپنه خواب را كنترل كنيد، بايد بدانيد كه جراحي باي پس معده در حل اين مسائل تا حدودي موثرتر از جراحي اسليو معده است ، اگرچه هر دو روش مطمئناً به ميزان زيادي به درمان بيماري ها كمك مي كند.

ميزان اثربخشي در درمان چاقي

هر چقدر چاق تر باشيد، اثر بخشي باي پس معده بيشتر از اسليو خواهد بود اما براي چاقي معمولي اسليو بهتر است.

هزينه ها

به دليل پيچيدگي هاي موجود در عمل باي پس، هزينه آن نيز بيشتر از هزينه اسليو معده خواهد بود. براي اطلاع از جزئيات هزينه عمل لاغري كليك كنيد.

بيشتر بخوانيد :

متخصص جراحي لاغري كيست ؟

 

محاسبه bmi


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۱:۰۰ توسط:netware موضوع:

فيوز خودرو چيست؟

فيوزها (Fuse) اتصالات ساده‌اي هستند كه در مواقع لزوم جريان برق را قطع كرده تا تجهيزات برقي آسيب نبينند. به عبارت ديگر فيوز خودرو قطعه ايست كه وظيفه تنظيم برق ورودي به دستگاه مورد نظر در خودرو را داشته و در صورت ايجاد بار اضافي، اتصال جريان برق را قطع كرده و باعث مي شود دستگاه مصرف كننده، آسيب نبيند.

نوسانات جريان برق در خودرو مي‌تواند آسيب زيادي به مصرف‌كننده‌ها و تجهيزات الكتريكي وارد كند. اما وجود فيوز سبب مي‌شود تا اين نوسانات با عبور از پلي به نام فيوز كنترل شوند.

در ادامه اين مقاله با استارپارتس نمايندگي فروش قطعات كيا و هيونداي همراه باشيد تا با عمكرد اين قطعه در خودرو خو آشنا شويد.

نقش و عملكرد فيوز در ماشين

وقتي جريان برق در خودرو بيش از حد مورد‌ نظر شود فيوز كه اتصال فلزي با آلياژ خاصي است آب شده و مانع از انتقال اين جريان به مصرف‌كننده مي‌شود.

عنصر اصلي ساخت فيوز، يك نوار فلزي است كه در يك محفظه غير رسانا قرار دارد. با عبور جريان بيش از حد مجاز، نوار فلزي ذوب مي‌شود و مدار الكتريكي قطع مي‌شود.

هرگاه يكي از تجهيزات برقي كار نمي‌كند ممكن است فيوز محافظ آن سوخته باشد. در شكل زير چند فيوز سالم را مشاهده مي‌كنيد. اما در فيوز سوخته قسمت هشتي وسط فيوز آب شده و جريان را انتقال نمي‌دهد.

اما اگر فيوزي سوخته باشد براي عوض كردن آن بايد مراحل ساده‌اي را رعايت كرده تا بتوانيد آن را به راحتي عوض كنيد.

بيشتر بخوانيد :

محل قرار گرفتن فيوز در خودرو

در بسياري از خودروها دو پنل فيوز وجود دارد: يكي در قسمت موتور كه فيوزهاي مربوط به فن هاي رادياتور، پمپ ترمز ضد قفل و ECU در آن قرار گرفته‌اند، و ديگري داخل داشبورد و نزديك زانوي راننده قرار گرفته است و فيوزهاي مربوط به سوئيچ ها و وسايل داخل كابين را در خود جاي داده است.

معناي رنگ هاي مختلف فيوز خودرو

اين مورد كه بيان مي كند هر رنگ داراي معنايي خاص است با توجه به برخي عوامل صحيح است ولي نوعي از فيوزها هم هستند كه شماره روي آن ها به رنگ پلاستيك خود بوده و داراي رنگ متفاوتي نيستند.

مكان جعبه فيوز هم مهم است كه به طور عمده در بخش هاي تيره در زير داشبورد جاسازي مي شود و اين كه ما بخواهيم اعداد روي آن ها را مطالعه كنيم قطعا كاري دشوار است.

در واقع همين عوامل هستند كه سبب اهميت بالاي فهميدن رنگ و استاندارد فيوز مي شوند. در زير هم مي توانيد با استفاده از تصوير زير با استاندارد رنگ بندي فيوزها به طور كامل آشنا شويد.

منبع : فروشگاه لوازم يدكي خودرو استارپارتس

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۲:۰۸ توسط:netware موضوع:

شيرين كنندگي و انرژي آسپارتام

آسپارتام يكي از مشهورترين شيرين كننده هاي مصنوعي كه امروزه در اكثر رستوران ها، سوپرماركت ها وحتي آشپزخانه ها يافت مي شود مي باشد . يك تركيب سنتتيك است كه از تركيب دو اسيد آمينه­ اي فنيل آلانين و اسيد آسپارتيك با يك متيل الكل بوجود مي آيد.

Aspartame در سال 1965 به صورت كاملا اتفاقي در طي تحقيقاتي براي توليد داروي ضد زخم معده توسط جيمز شالتر هنگامي كه مقداري از آن آسپارتامي كه روي انگشتش بود را ليسيد، كشف شد.

بي ‌خطر بودن Aspartame در سال 1981 توسط اداره غذا و داروي آمريكا (‏FDA‏) تاييد شد و در سال 1982 استفاده از آن در نوشابه‌هاي گازدار را بدون اشكال اعلام كردند و بعد از آن استفاده از Aspartame در تمام غذاها بلامانع شد به طوري كه امروزه به ندرت مي توانيد يك بسته آدامس، شربت، سس و يا شيريني بدون Aspartame پيدا كنيد.‏

بيشتر بخوانيد :

آسپارتام 200 مرتبه شيرين‌تر از قند است و بعد از مصرف مزه آن در دهان نمي‌ماند. Aspartame در هر گرم از خود 4 كيلوكالري معادل 17 كيلوژول انرژي دارد و در واقع جايگزين شكر براي مردمي است كه با بيماري‌هاي قندي سروكار دارند. در اتحاديه اروپا به آن ريز شماره‌اي از كد E با عنوان E951 اختصاص داده اند .

اولين نوشابه‌هاي رژيمي در سال 1982به بازار جهاني معرفي شدند. به طور معمول در اين نوشيدني‌ها به جاي شكر از آسپارتام و آسه سولفام استفاده مي‌شود. اين دو شيرين‌كننده هاي غيرساكاريدي هستند كه امروزه با نام ‌هاي تجاري مختلف در بيش از 6000 محصول مختلف مورد استفاده قرار مي گيرند.

منبع : فروشگاه مواد شيمايي جهان شيمي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۴:۴۸ توسط:netware موضوع:

لوازم طلافروشي چيست؟

لوازم طلافروشي يكي از دغدغه‌هايي براي تاسيس يك مغازه طلافروشي به شمار مي‌رود. از آن جايي كه طلافروشي يك حرفه حساس به شمار مي‌آيد نكات امنيتي بايد به صورت تمام و كمال در اين مغازه‌ها رعايت شود.

در ادامه اين مقاله از طلا فروشي اينترنتي كيش طلا شما را با برخي لوازم ضروري طلافروشي ها اشنا مي كنيم.

برخي از لوازم طلافروشي لازم هستند به شرح زير هستند:

شيشه‌هاي ضد سرقت

دزدگير

سنسورهاي امنيتي

پدال دزدگير

گاوصندوق

ترازوهاي وزن طلا

ماشين حساب مخصوص طلافروشي

ريموت در

براي يك طلافروشي چه وسايلي نياز است؟

اگر قصد شروع حرفه طلافروشي را داريد قطعا به تجهيزات و وسايل خاصي نياز داريد كه ممكن است در مشاغل ديگر كمتر با آنها برخورد كنيد. در زير اين تجهيزات را معرفي كرده‌ايم.

۱. شيشه ضد سرقت طلافروشي

اولين گزينه‌اي كه يك طلافروش بايد براي مغازه تهيه كند، شيشه ضد سرقت و ضد گلوله است. پيش از اينكه شيشه ضد سرقت سفارش داده شود، بايد نصب قالب و قاب دكور طراحي انجام گرفته باشد. در مرحله بعدي به وسيله كارخانه سازنده شيشه ضد سرقت، شخصي براي مغازه شما فرستاده مي‌شود.

۲. سيستم هاي امنيتي هوشمند طلافروشي

آنچه كه در اولويت قرار دارد، تهيه سيستم‌هاي امنيتي هوشمند و يا همان دزدگيرها براي مغازه‌هايي است كه در زمينه فروش اجناس گران‌قيمت كار مي‌كنند. نمونه‌هايي از اين مغازه‌ها عبارت‌اند از صرافي‌ها، بانك‌ها و طلافروشي‌ها.

دزدگير و سنسورهاي ضد سرقت

سنسورها و دزدگيرهاي طلافروشي معمولا سنسورهايي هستند كه ويژگي‌هاي زير را دارند.

آنها در طول شب روشن مي‌شوند.

اگر هر نور و حركتي را حس كنند روشن مي‌شوند.

آگاه سازي افراد را به وسيله تلفن همراه، انجام مي‌دهند.

3. پدال‌هاي دزدگير

تنها در شب هنگام است كه دزدگيرها و سنسورهاي چشمي كار مي‌كنند. به اين دليل كه در روز افراد زيادي در مغازه تردد مي‌كنند عملكرد آنها متوقف مي‌شود و ديگر فعاليتي نخواهند داشت. بنابراين براي كاركرد آنها بايد چاره پيدا مي‌شد كه اين امر با استفاده از پدال‌هاي دزدگير ميسر شد. پدال‌هاي دزدگير دو نوع دارند:

بي‌سيم

با سيم

بيشتر بخوانيد :

 بهترين زمان خريد طلا

طلاي رزگلد چيست ؟

۳. دستگاه مه ساز دزدگير

دستگاه مه ساز دزدگير داراي قابليت‌هاي زيادي است به عنوان مثال قادر است با تجهيزات ديگر مانند انواع چشم‌گير دزد، آژيرهاي دزدگير، تلفن‌كننده‌هاي سيم كارتي يا ثابت، بلندگوهاي بيروني و ساير متعلقات به پنل مركزي در نقش يك مكمل ظاهر شود و به آنها متصل شود.

بعد از اتصال به آنها قادر خواهد بود با فرمان دستگاه مركزي دزدگير فعال سازي شود. اگر به صورت دقيق‌تر نحوه عملكرد اين دستگاه را بررسي كنيم به اين نتيجه مي‌رسيم كه اگر اين دستگاه در مود فعال قرار داشته باشد، بعد از اينكه پالسي از پنل مركزي اعلام سرقت دريافت كرد، خروج مه را انجام مي‌دهد.

۴. طلا فروشي‌ها بايد قابليت اتصال به مراكز ۱۱۰ را داشته باشند.

يكي از ضرورت‌هايي كه بايد انجام گيرد، اتصال طلافروشي‌ها به سيستم هوشمند مركزي ۱۱۰ است. يكي از هشدارهاي جدي كه توسط نيروي انتظامي صورت گرفته است همين مسئله است. آنها تاكيد دارند كه همه طلافروشي‌ها مي‌بايست به اين سيستم مجهز باشند. چنان چه طلافروشي وجود دارد كه به اين سيستم مجهز نيست بايد فورا براي اين امر اقدام كند.

۵. درهايي كه به قفل ريموت دار مجهز هستند.

قفل‌هاي ريموت دار كه به قفل‌هاي مدير معروف هستند، براي شركت‌ها، صرافي‌ها و طلافروشي‌ها بسيار مناسب است. اين فروشي‌ها مزاياي زيادي دارند كه به شرح زير هستند.

در طلا فروشي با ريموت كنترل مي‌شود.

در از دور با ريموت كنترل مي‌شود.

نگهداري ارباب رجوع در داخل يا خارج مغازه را كنترل مي‌كند.

منبع : https://www.kishtala.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۰:۴۳ توسط:netware موضوع:

روش اطلاح طرح لبخند لثه اي چيست؟

برخي از مهم‌ترين روش‌هاي اصلاح طرح لبخند لثه اي در ادامه مورد بررسي قرار گرفته اند. در خصوص اين روش‌ها با متخصص ترميمي و زيبايي دندان خود بيشتر صحبت كنيد.

جرم گيري و روت پلنينگ

اگر بافت اضافي لثه شما به دليل عفونت يا التهاب ايجاد شده باشد ، متخصص و دندانپزشك شما ممكن است با استفاده از روش درمان اسكيلينگ و روت پلنينگ (جرم گيري دندان)   به بهبود آن كمك كند.

اصطلاح لبخند لثه اي با ليزر

براي از بين بردن بافت اضافي لثه كه دندان‌ها را احاطه كرده مي‌توان از ليزر كمك گرفت. ليزر در اين روش بافت اضافي را از اطرف دهان جدا كرده و يا از بين مي‌برد. اين روش به طور گسترده در كشورهاي مختلف استفاده مي‌شود و بسيار ايمن و كم خطر است.

جراحي دهان

اگر مقدار زيادي از بافت لثه‌اي سطح دندان‌هاي شما را پوشانده باشد، متخصص ترميمي و زيبايي ممكن است روشي به شما پيشنهاد كند كه تحت عنوان جراحي لثه شناخته مي‌شود. اين جراحي به عنوان كانتورينگ لثه نيز شناخته مي‌شود و شامل حذف بافت اضافي لثه است.

جراحي تغيير موقعيت لب

اگر لب‌هاي شما دليل لبخند لثه اي شما هستند، ممكن است دندانپزشكتان جراحي تغيير موقعيت لب را به شما پيشنهاد دهد. اين روش موقعيت لب‌هاي شما را نسبت به دندان‌هايتان تغيير مي‌دهد.

اين روند جراحي با برداشتن بخشي از بافت همبند زير لب بالايي شما انجام مي‌شود. اين كار باعث مي‌شود عضلات بالابرنده واقع در ناحيه لب و بيني، لب بالايي دندان شما را بيش از حد بالا نبرد. مطابق يك بررسي علمي در سال 2019، بيماراني كه اين روش را انجام داده‌اند پس از 2 سال از عمل جراحي از نتايج راضي بودند. در بسياري از موارد ، نتايج دائمي هستند، اما احتمال عود نيز وجود دارد.

بيشتر بخوانيد :

جراحي ارتوگناتيك

اگر استخوان فك شما دليل لبخند لثه اي باشد ممكن است با توصيه يك دندانپزشك لازم باشد تا به يك جراح دهان مراجعه  كنيد. اين جراح براي بهبود طرح لبخند مشكل استخوان فك شما را با جراحي ارتوگناتيك برطرف مي‌كند. اين روش باعث ايجاد تعادل در طول فك بالا و پايين مي‌شود.

البته شايد لازم باشد هم با يك متخصص ارتودنسي و هم با يك جراح فك و صورت ملاقات كنيد. احتمالاً يك يا چند اسكن از دهان شما گرفته مي‌شود تا مشخص شود كه فك شما در چه موقعيتي قرار دارد و چگونه بايد جراحي شود. گاهي اوقات، قبل از جراحي فك ، بايد از بريس ارتودنسي يا ساير وسايل ارتودنسي دندان استفاده كنيد تا مطمئن شويد دندان ها و قوس‌هاي فكي شما به خوبي تراز شده‌اند.

بوتاكس

اگر هنگام لبخند زدن لب‌هاي شما به  طور قال توجهي از خط لثه بالاتر مي‌رونند مي‌توانيد با كمك تزريق بوتاكس به طور موقت با كنترل عضلات كنترل كننده حركات لب لبخند لثه اي را اصلاح كنيد. مطابق يك مطالعه حدود 99 درصد افرادي كه مشكل عضله لب دارند با كمك اين روش با بهبود طرح لبخند همرا ه بوده‌اند.

هيالورونيك اسيد

روش ديگر براي اصلاح موقت لبخند لثه‌اي (ناشي تحرك بيش از حد عضلات لب) شامل تزريق مواد فيلر يا پر كننده پوستي مانند اسيد هيالورونيك است. مواد پركننده حركت واحدهاي عضلاني لب را تا 8 ماه محدود مي‌كنند.

منبع : تاج دنتال كلينيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۵:۴۴ توسط:netware موضوع:

رنگ هاي محبوب در ارتودنسي رنگي

ارتودنسي رنگي نوعي ارتودنسي است كه در آن فرد مي تواند رنگ بريس خود را سفارش دهد. اين يكي از جذاب ترين بخش هاي درمان ارتودنسي است كه با پيشرفت تكنولوژي پا به دنياي ارتودنسي گذاشته است. در ارتودنسي رنگي فرد مي تواند با توجه به سليقه و روحيه خود، رنگ مورد علاقه خود را انتخاب كند و در طول درمان از آن لذت ببرد. اين ارتودنسي بخاطر جذابيت هاي خاص خود مي تواند عاملي براي ترغيب كودكان به انجام اين درمان باشد.

انتخاب رنگ در ارتودنسي رنگي

در فرايند ارتودنسي دندان ، هر ۶ الي ۸ هفته لازم است كه بريس ها و براكت ها تنظيم شوند. متخصص ارتودنسي در هر جلسه نوارهاي كشي را تعويض مي كند. به همين دليل اين امكان براي فرد فراهم مي آيد كه رنگ كش ها را مطابق با نظر و سليقه خود تغيير دهد. برخي از افراد دوست ندارند بريس ها قابل مشاهده باشند؛ از اين رو از كش هاي شفاف و يا به رنگ دندان استفاده مي كنند. اين در حالي است كه برخي افراد از خود خلاقيت نشان مي دهند و رنگ هاي مختلف را انتخاب مي كنند. نكته اي كه بايد مورد توجه قرار گيرد اين  است كه رنگ هاي انتخاب شده براي دو ماه در دهان فرد باقي خواهند ماند؛ از اين رو لازم است با دقت انتخاب شوند.

بيشتر بخوانيد :

·         ارتودنسي ثابت

·         ارتودنسي متحرك

انواع رنگ هاي موجود براي كش ارتودنسي

رنگ هاي زيادي براي كش ارتودنسي وجود دارد كه در زير چند مورد از آن ها بيان مي شوند:

·         رنگ هاي روشن نئوني

·         رنگ هاي خاكستري و نقره اي

·         رنگ هاي سفيد و شفاف

·         رنگ هاي متاليك

·         رنگ هاي شبرنگ

رنگ هاي محبوب در ارتودنسي رنگي

همانطور كه گفته شد، در ارتودنسي رنگي مي توان از رنگ هاي مختلف استفاده كرد. برخي رنگ ها در مقايسه با رنگ هاي ديگر از محبوببت بيشتري برخوردار هستند. در اينجا چند نمونه را ذكر مي كنيم:

صورتي:

دختران زيادي هستند كه رنگ صورتي رنگ مورد علاقه آن هاست. اما اين رنگ براي پسرها نيز مي تواند رنگ مناسبي باشد. تركيب رنگ بنفش و صورتي تركيب جالبي است. اغلب خانم ها رنگ هايي را براي بريس خود انتخاب مي كنند كه با رژلب شان آن ها ست شود.

آبي:

رنگ آبي از چند نوع رنگ آبي روشن و آبي تيره تشكيل شده است. استفاده از اين تركيب رنگ روشن و تيره مي تواند انتخاب خوبي براي فرد باشد. به طور كلي آبي رنگ خوبي براي بريس محسوب مي شود. اغلب كساني كه چشماني آبي دارند، اين رنگ را  انتخاب مي كنند.

رنگين كمان:

كساني كه در انتخاب رنگ با مشكل روبه رو هستند، مي توانند از همه رنگ ها به صورت رنگين كمان استفاده كنند. بيشتر متخصصان ارتودنسي در زمان مراجعه بيمار براي تنظيم براكت ها تنها دو رنگ مختلف را به بيمار پيشنهاد مي كنند. اما شما مي توانيد از متخصص ارتودنسي بخواهيد كه از رنگين كمان استفاده كنيد.

 

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۵:۲۳ توسط:netware موضوع:

مزايا و معايب ارتودنسي چيست؟

ارتودنسي دندان يكي از كارهايي است كه متخصصان دندانپزشكي براي صاف كردن دندان ها و كنار هم قرار گرفتن آنها انجام مي دهند. در واقع ارتودنسي دندان به جز زيبايي و ايجاد يك لبخند زيبا براي شما كارهاي ديگري هم انجام مي دهد.وقتي شما دندان هاي نامنظمي داشته باشيد و يا دندان هايي كه روي هم سوار شده باشند مسلماً به سختي مسواك زده و نخ دندان مي كشيد.البته در مواردي كه فرد فك كوچكي دارد و ممكن است پس از انجام ارتودنسي جايي در انتهاي لثه براي تكان خوردن و جابجا شدن دندان ها وجود نداشته باشد به ناچار يك يا دو دنداني را كه اضافي است مي‌كشند .ارتودنسي باعث ايجاد يك فشار ملايم مداوم بر روي دندان ها مي شود كه به آرامي دندانها از هم فاصله گرفته حركت مي كنند و به جاي درست خود مي نشيند.

بيشتر بخوانيد :

·         دانستني هاي ارتودنسي دندان

·         ارتودنسي متحرك

از جمله مزاياي ارتودنسي دندان مي توان به اين موارد اشاره داشت:

ارتودنسي دندان مشكلاتي كه بيماران در حين جويدن مواد غذايي با آن مواجه مي‌شود را رفع مي كند

باعث افزايش طول عمر دندانها مي‌شود

خطر مبتلا شدن به بيماري هاي لثه را كاهش مي دهد

از پوسيدگي دندان ها جلوگيري مي كند

و در آخر يك لبخند زيبا را به شما هديه مي دهد

همانطور كه از مزاياي كار ارتودنسي دندان صحبت كرديم مسلماً برخي معايب و عوارض هم مي تواند داشته باشد كه با توجه به آنها ميتوان رفعشان كرد.نكته مهم اين است كه وقتي بيماران به دنبال درمان ارتودنسي دندان هستند بايد بدانند كه هميشه مانند روزهاي عادي به سلامت و بهداشت دندان و درمان خود رسيدگي كنند.وقتي از ارتودنسي ثابت، براي درمان استفاده مي شود، رعايت كردن بهداشت دهان و دندان مشكل‌تر مي‌شود، بنابراين بايد با خونسردي و تمركز كافي به اين مورد رسيدگي كنند.

نكته دوم در عوارض و معايب ارتودنسي دندان اين است كه ممكن است پس از مدتي برگشت رخ بدهد يعني پس از جداسازي ارتودنسي از دندان ممكن است بعد از مدتي دوباره دندان ها شروع به برگشتن به سر جاي خودشان بكنند كه براي جلوگيري از اين كار بيمار بايد طبق دستور دندانپزشك عمل كرده و به طور منظم از پلاك هاي نگهدارنده بعد از درمان ارتودنسي ثابت استفاده كند.

 

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۹:۵۴ توسط:netware موضوع:

تغذيه در حين درمان ارتودنسي

چه تغذيه در حين درمان ارتودنسي بايد مصرف شود؟ براي پاسخ به اين پرسش، تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد.

در هنگام درمان هاي ارتودنسي فرد بايد اقداماتي به منظور حفاظت از براكت ها و حفظ سلامت دهان و دندان انجام دهد. رعايت اين نكات علاوه بر كوتاه كردن دوره ي درمان احتمال موفقيت آن را نيز دو چندان مي كنند. عدم رعايت بهداشت باعث التهاب لثه، پوسيدگي دندان ها، ايجاد لكه و تغيير رنگ مي شود.علاوه بر رعايت بهداشت بايد مراقب براكت ها نيز بود.

تغذيه در حين درمان ارتودنسي

امروزه تجهيزات ارتودنسي بسيار پايدار و پيشرفته هستند؛ اما بايد احتياط هاي لازم در هنگام در دهان داشتن براكت ها و بريس ها رعايت شود. اين امر با رعايت و كنترل تغذيه امكان پذير خواهد بود. خراب شدن و آسيب قطعات براكت باعث از بين رفتن كارايي آن شده و بايد قطعه ي آسيب ديده ترميم يا تعويض شود. اين مشكل هم دوره ي درمان را طولاني تر مي كند و هم هزينه اي مضاعف ايجاد خواهد كرد.

در طول درمان ارتودنسي از مصرف چه غذاهايي بايد پرهيز شود؟

در طول درمان ارتودنسي دندان  لازم است برخي غذاها را از برنامه غذايي خود حذف كنيد؛ اما اين به معني دست كشيدن از تمامي غذاهاي مورد علاقه تان نيست. بلكه بايد فقط از خوردن غذاهايي كه باعث شل شدن و شكستن براكت ها مي شوند خودداري كنيد. نحوه ي جويدن نيز بسيار مهم است و بايد اين كار با احتياط انجام شود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي ثابت

رژيم غذايي پيشنهادي در طول درمان ارتودنسي

داشتن رژيم غذايي سالم و مغذي به منظور حفظ سلامت دندان ها و همچنين سلامت كلي بدن امري ضروري است. در يك رژيم غذايي سالم و متعادل تمامي مواد مغذي لازم براي رشد بافت هاي در حال تغيير فراهم خواهد شد.

لبنيات را در برنامه روزانه خود قرار دهيد. لبنيات منابع غني از كلسيم بوده و به حفظ سلامت دندان ها كمك مي كنند. ماست، پنير نرم و بستني برخي از محبوب ترين لبنيات بوده و با ذائقه هاي مختلف جور هستند

مصرف غلات مانند برنج، پاستا و نان نبايد فراموش شود

غذاهاي دريايي جايگاه ويژه اي در رژيم غذايي دارند. در هنگام مصرف ماهي از قبل تمامي استخوان هاي آن را جدا كرده و گوشت را تكه تكه كنيد

انواع سبزيجات پوره شده و بخارپز شده

گوشت قرمز

مرغ

هندوانه

انواع ميوه ها

ژله

كره بادام زميني

غذاهاي تهيه شده با رشته

آيا در طول درمان ارتودنسي متحرك نيز بايد از رژيم غذايي خاصي پيروي نمود؟

در ارتودنسي متحرك معمولاً از بريس يا پلاك استفاده مي شود. در صورتي كه غذا خوردن با بريس برايتان مشكل است بهتر از قبل از خوردن غذا آن را درآورده و در جعبه ي مخصوص قرار دهيد. اين نكته را نيز مد نظر داشته باشيد كه بلافاصله پس از اتمام غذا بايد بريس را در دهان قرار دهيد.

 

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۵:۰۱ توسط:netware موضوع: