جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

لمينت دندان يعني چه؟ و مزايا و معايب آن كدامند؟

لمينت دندان يعني چه؟

در پاسخ به سوال لمينت دندان يعني چه؟ مي توان گفت: لمينت مواد بسيار نازكي است كه طول عمر بالايي دارد و همچنين با استفاده از موادي كه رنگ دندان هستند، ساخته مي شود.اين لمينت ها سطح بيروني دندان را مي پوشاند و مي توان گفت كه داراي حداقل عوارض مي باشد و سبب بهبود ظاهر دندان مي گردد.دندانپزشكان از اين پوسته هاي نازك سراميكي و يا كامپوزيتي براي تغيير و اصلاح طرح لبخند و همچنين تغيير رنگ دندان ها استفاده مي نمايند.با استفاده از اين لمينت ها مي توان در دندان ها، تغيير شكل، اندازه و حتي طول دندان را به صورت دلخواه و بر اساس چيزي كه فرد متقاضي درخواست مي دهد، به وجود آورد.

مزايا و معايب لمينت دندان چه چيزهايي هستند؟

شايان ذكر است كه لمينت براي هر فردي به صورت جداگانه ساخته مي شود و تشخيص بين لمينت و دندان واقعي در صورتي كه به خوبي آماده شده باشد، غيرممكن مي باشد.مورد و نكته اي كه درباره ي لمينت ها وجود دارد اين است كه در لمينت بر خلاف دندان هاي معمولي، در اثر مصرف چاي و قهوه، به خودشان رنگي نمي گيرند.اين مورد نيز به اين دليل مي باشد كه براي ساخت اين لمينت ها از موادي استفاده مي نمايند كه از فناوري سطح بالا در آن ها استفاده مي شود.

لمينت ها تا جايي كه امكان دارد دندان ها را سفيد مي كنند و حتي مشاهده شده است كه تيره ترين لك ها را هم پوشانده است.حتي تيره ترين لك هايي كه با استفاده از قوي ترين سفيدكننده ها از بين نرفته است را مي توان با استفاده از لمينت از روي دندان حذف نمود.ساخت لمينت دنداني مقداري زمان مي برد و كار نصب آن را بر روي دندان ها حداقل حدود يك هفته به تاخير مي اندازد.

ونير كامپوزيت در لمينت دندان يعني چه؟

در رابطه با ونيرهاي كامپوزيتي بايد بدانيد كه در داخل مطب و توسط خود پزشك ساخته مي شوند و همچنين همان متخصص، آن ها را بر روي دندان ها نصب مي نمايد.براي نصب اين ونيرهاي كامپوزيتي فقط يك جلسه كفايت مي كند و پس از آن خواهيد ديد كه تمامي عيب هايي كه بر روي دندان هايتان مشاهده مي نماييد از بين مي رود و لبخندي سفيد و خيره كننده خواهيد داشت.

ونير كامپوزيت علاوه بر اين كه لبخند شما را جذاب مي كند، دندان هايتان را نيز سالم نگه مي دارد و رنگ و شكل دندان ها را به صورت كاملا يكدست نشان مي دهد.ونيرهاي سراميكي نيز كاربردي كه دارند دقيقا مانند كامپوزيت ها مي باشد.

حدس مي زنيم از اين مطلب هم خوشتان بيايد ....! قيمت ونير كامپوزيت

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت اباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۱:۵۳ توسط:netware موضوع:

درمان درد دندان پر شده چيست؟

فرآيند پر كردن دندان پس از ترميم پوسيدگي دندان يا روت كانال تراپي معمولا بي درد است. زيرا اغلب، اطراف دندان قبل از پر شدن بي حس مي‌شود. اين يعني شما حين پر كردن و حتي يك تا دو ساعت پس از فرآيند، دردي تجربه نمي‌كنيد.

اما پس از، از بين رفتن اثر بي‌حسي موضعي، كم كم ممكن است علائم جزئي زير را تجربه كنيد:

دندان درد مخصوصاً هنگام تنفس در هواي سرد يا مصرف نوشيدني و غذاي خيلي سرد يا خيلي گرم

حساسيت لثه

درد دندان‌هاي اطراف دندان پر شده

درد هنگام دندان قروچه

درد در دندان آسيب ديده هنگام غذا خوردن، مسواك زدن، يا كشيدن نخ دندان

بنابراين در اغلب موارد تجربه جزئي درد دندان پر شده براي مدت كوتاه طبيعي است

بيشتر بخوانيد : جراحي زيبايي لثه

دندان پر شده با هر نوع پر كردگي ممكن است علائمي مانند درد و حساسيت ايجاد كند كه مي‌‍تواند طبيعي و گذرا باشد و يا اينكه ادامه دار و غيرطبيعي باشد. اگر شما هم درد دندان پر شده را تجربه مي‌كنيد، مي‌توانيد دستورالعمل‌هاي زير را، تا زمان مراجعه به دندانپزشك و ارزيابي يا درمان كامل در نظر بگيريد:

از ايبوپروفن (يا مسكن‌هاي ضد التهابي غير استروئيدي) استفاده كنيد چون مي‌تواند درد را تا حدي كنترل كند

تا چند هفته پس از پر كردن دندان، از مصرف غذاهاي خيلي گرم يا خيلي سرد اجتناب كنيد

به طور موقت از مصرف غذاهاي اسيدي مانند مركبات، آب مركبات، ماست و لبنيات ترش، شراب و نوشيدني‌هاي الكلي و قهوه خودداري كنيد

با آن سمتي از دهان كه دندان پر شده در آن قرار دارد غذا نجويد

مصرف غذاهاي واقعاً سفت و سخت را به طور موقت متوقف كنيد

دندان‌هاي خود را با حركات نرم و به صورت دوراني به آرامي مسواك بزنيد و نخ دندان بكشيد

براي دندان‌هاي حساس، از خمير دندان‌هاي مخصوص دندان حساس استفاده كنيد يا از دندانپزشك خود در مورد خمير دندان مناسب خودتان سوال بپرسيد

از نخ دندان‌هاي بسيار نرم استفاده كنيد

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون انواع روش هاي پركردن دندان اينجا كليك كنيد.

نكته بسيار مهم

بخاطر داشته باشيد كه از نكات فوق، به عنوان راهنماي كلي استفاده مي‌شود و نبايد جايگزين توصيه‌هاي پزشكي شود. اگر احساس مي‌كنيد درد دندان شما پس از پر كردن طبيعي نيست، فوراً براي معاينه دندانپزشكي با مطب بهترين متخصص ترميمي و زيبايي دندان يا دندانپزشك خود تماس بگيريد.

منبع : https://www.tajdentalclinic.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۲:۵۴ توسط:netware موضوع:

آشنايي كامل با ارتودنسي كوتاه مدت

بريس ها مي توانند به تحولاتي چشمگير و گاه تغيير دهنده زندگي دست يابند؛ با اين حال، آن ها رفع سريع نيستند. درمان ارتودنسي متداول با بريس هاي ثابت معمولا 12-18 ماه طول مي كشد، گاهي بيشتر هم طول مي كشد. اين شامل صاف كردن دندان هاي جلو و عقب است. اما در اين مقاله ارتودنسي كوتاه مدت معرفي مي شود، كه در زمان كم باعث رفع ناهنجاري هاي دندان مي شود.

ارتودنسي كوتاه مدت

ارتودنسي كوتاه مدت اصطلاحي نسبتا جديد است كه عموما در مورد درمان هاي ارتودنسي بكار مي رود، بنا به هر دليلي با دوره سنتي ارتودنسي كامل متفاوت است. همچنين مي توان آن را به عنوان ارتودنسي كوتاه مدت يا ارتودنسي زيبايي توصيف كرد، اما همچنين مي توان بيشتر آن را به عنوان ارتودنسي متمركز بر بيمار ديد، زيرا هدف آن اين است كه بيشتر بر نيازها و خواسته هاي بيمار تمركز كند، نه اهداف ايدئولوژيك بيمار.  

ارتودنسي كوتاه مدت چقدر طول مي كشد ؟

همه اين روش هاي درماني معمولا براي بزرگسالاني است كه مي خواهند ظاهر دندان هايي را كه مردم بيشتر از همه مي بينند، مناسب باشند، اما خيلي نگران انتقال همه دندان ها به يك رابطه عالي با يكديگر نيستند. مدت زمان ارتودنسي كوتاه مدت معمولا 6 تا 12 ماه است، در مقايسه با شايد دو برابر براي درمان هاي معمول.

بيشتر بخوانيد :

·         ارتودنسي ثابت

·         ارتودنسي متحرك

مزيت هاي ارتودنسي كوتاه مدت

اخيرا، در راستاي حركت عمومي دندانپزشكي به سمت درمان هاي كم تهاجم، اكنون به طور كلي تشخيص داده شده است كه تلاش براي حفظ سلامت بافت دندان تا حد ممكن مطلوب است؛ به همين ترتيب، اكنون انتقال اين دندان هاي شلوغ بسيار مناسب تر است، اين رويكرد جديد همراه با غير سفيد شدن دندان هاي تهاجمي به طور مكرر به ما امكان مي دهد تا در زمان كمتري و با هزينه كمتري نسبت به گذشته به نتيجه مطلوبي كه بيمار مي خواست برسيم. همچنين ممكن است روكش يا تاج دندان بعد از درمان ارتودنسي مناسب باشد، اما همانطور كه در اين زمان دندان ها به يك تراز دلپذير با يكديگر منتقل شده اند، بنابراين حداقل آماده سازي يا حتي بدون آماده سازي لازم است، بنابراين ساختار دندان سالم حفظ مي شود.

مهاربند هاي  كوتاه مدت بريس ها نيز ظاهرا  سريعتر شده اند و تقاضاي فزاينده اي براي درمان هاي كوتاه مدت ارتودنسي وجود دارد كه دندان ها در عرض چند ماه صاف مي شوند. اين وسايل شامل بريس هاي ثابت به رنگ دندان است، تراز كننده هاي واضح و مهاربندهاي مقطعي كه در پشت شش يا هشت دندان جلو متصل شده اند.

 بريس هاي كوتاه مدت

متأسفانه ، بدون شك ارتباط نادرستي با بيماران پيرامون درمان ارتودنسي كوتاه مدت صورت گرفته است و برخي از تبليغات كاملا گمراه كننده است، بسياري از اين بريس ها سريعتر از بريس هاي ثابت دندان حركت نمي كنند، سرعت حركت دندان توسط عوامل بيولوژيكي تعيين مي شود نه بريس، با بريس هاي كوتاه مدت به جاي اينكه دندان هاي جلو و عقب خود را صاف كنيد و نيش خود را اصلاح كنيد، به راحتي دندان هاي جلوي شما را تراز مي كنند؛ اين لزوما چيز بدي نيست و بريس هاي كوتاه مدت مي توانند انتخاب خوبي باشند اگر فقط نگران دندان هاي جلوي كج يا شلوغ باشيد. مهم است كه گزينه هاي خود را در نظر بگيريد و با توجه به آن انتخاب كنيد.

آيا بريس هاي كوتاه مدت براي شما مناسب هستند؟

اگر به فكر ارتودنسي كوتاه مدت هستيد ، توصيه مي كنيم به يك متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد كه درمان متداول را نيز براي مشاوره ارائه دهد. آن ها مي توانند جوانب مثبت و منفي هر گزينه را توضيح دهند و به شما كمك كنند مهاربندي را انتخاب كنيد كه بهترين نتيجه طولاني مدت را براي شما به ارمغان بياورد، يعني يك راه حل سفارشي به جاي ارائه فقط يك محصول.

بيشتر بخوانيد : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۴:۰۳ توسط:netware موضوع:

به چه مدل ارتودنسي، ارتودنسي شيشه اي مي گويند؟

ارتودنسي شيشه اي كه به آن ارتودنسي اينويزيلاين ، ارتودنسي نامرئي و ارتودنسي بي رنگ هم گفته مي شود، در واقع مواد شفافي هستند كه از آن ها براي صاف كردن دندان ها استفاده مي شود. آن ها بعد از اينكه آماده شدند با استفاده از نيروي ملايم و مداوم، دندان ‌ها را در موقعيت منظم خود حركت مي دهند، بدون اين كه دردسر وجود سيم ها و براكت هاي فلزي براي فرد وجود داشته باشد؛ در واقع همانطور كه در نامش پيداست اين ارتودنسي كاملا نامرئي و شفاف است.

ارتودنسي شيشه اي

ارتودنسي شيشه اي با استفاده از اسكن ديجيتال از دندان بيمار شروع مي شود و با نرم افزارهاي خاص طراحي و ساخته مي شود.

ارتودنسي شيشه اي چگونه كار مي كند؟

ارتودنسي شيشه اي به صورت سفارشي براي هر شخص ساخته شده است و به گونه اي طراحي شده اند كه دندان‌ها را در مسير دل خواه به صورت آهسته حركت مي ‌دهند، اين امر با گرفتن عكس برداري ديجيتال و پردازش اطلاعات با استفاده از نرم افزارهاي تخصصي حاصل مي شود. با استفاده از نرم افزارها، پيش‌بيني‌ هاي آينده براي نتايج بهتر و دندان‌ هاي صاف تري محاسبه مي شود و سپس در لابراتوار به صورت سفارشي ساخته مي شود؛ به طور متوسط يك فرد تقريبا به ۲۵ الي ۴۰ مجموعه براي هماهنگي كامل نياز دارد.

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي دندان

مزيت ارتودنسي شيشه اي؟

اين ارتودنسي ها يك مزيت بسيار مهم دارند و آن اين است كه به هيچ عنوان ديده نمي شوند و متحرك هستند، جنس آن ها از پلاستيك هاي شفاف بي رنگ كه بسيار بادوام هستند ساخته شده است. به اين دليل وقتي روي دندان قرار مي گيرند، به هيچ عنوان كسي متوجه نمي شود كه شما در حال درمان مشكلات دندان تان با ارتودنسي هستيد، همچنين ارتودنسي شيشه ‌اي متحرك است و شما در حين خوردن، آشاميدن و يا تميز كردن دندانتان مي توانيد آن را خارج كنيد.

چه تفاوتي بين ارتودنسي سنتي و ارتودنسي شيشه اي وجود دارد؟

تفاوت ها زياد هستند كه عبارت اند از:

ارتودنسي شيشه‌ اي بر خلاف ارتودنسي هاي فلزي، فلز براكت و كش لاستيكي ندارند.

بريس هاي شيشه ‌اي با درد و ناراحتي كمتري همراه هستند.

بريس شيشه اي بسيار راحت تر از ارتودنسي فلزي است.

آن ها بر خلاف ارتودنسي فلزي كه بايد هميشه بر روي دندان قرار بگيرد، مي توانند از دهان خارج شوند و پس از رعايت بهداشت و غذا خوردن، آن را دوباره دندانتان نصب كنيد.

تراز كننده هاي نامريي بدون دردسر هستند و نتايج بسيار سريع تري نسبت به ارتودنسي سنتي دارند.

بهبودي كوتاه است و عادت به ترازها آسانتر است؛ اما در برخي از موارد بسته به نياز صاف شدن دندان ها و رعايت موارد كلي بيمار، اين امر مي تواند متفاوت باشد. در هر حال ميانگين زماني كه مي ‌توان براي بهبودي با اين ارتودنسي در نظر گرفت بين ۱۳ الي ۱۵ ماه است.

همچنين براي دائمي بودن نتايج پس از كامل شدن درمان، بيمار بايد مراقبت هاي دائمي پس از درمان انجام دهد، تا پس از مدتي دندان ها دوباره به حالت قبلي خود باز نگردند، معمولا براي اين كار از نگهدارنده ها استفاده مي شود كه مي توانند ثابت و متحرك باشند.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۶:۳۶ توسط:netware موضوع:

به چه ارتودنسي، ارتودنسي خفيف مي گويند؟

همان طور كه مي دانيد، همه افراد با دندان هاي رديف شده و يك دست و يك لبخند بي نقص و زيبا متولد نمي شوند. بسياري از سلبريتي هاي معروف، داشتن لبخند مرواريدي و هاليوودي جذاب خود را مديون روش هاي دندانپزشكي هستند كه ارتودنسي نام دارند. ارتودنسي دندان ها عملي است كه بسياري از افراد براي درمان مشكلات دنداني خود و ساختن يك لبخند زيبا و بي نقص از آن استفاده مي كنند.

چرا انجام ارتودنسي خفيف براي مشكلاتي كه خيلي حاد نيستند، ضرورت دارد؟

همان طور كه گفتيم، مشكلات دنداني حتي اگر خيلي خفيف باشند به درمان نياز دارند و لازم است كه بيماران براي رفع اين مشكلات از طريق انجام ارتودنسي اقدام كنند. در اين قسمت ما يك سري از دلايل ضرورت درمان ارتودنسي خفيف را به شما معرفي مي كنيم:

مشكلات و ناهنجاري هاي خفيف دنداني اگر با كمك ارتودنسي درمان نشوند مي توانند در آينده به مشكلات شديدتري تبديل شوند و بسبار پيش روي كنند.

ناهنجاري ها و به هم ريختگي هاي دنداني، حتي در مواردي كه خفيف هستند، با كاهش سطح بهداشت دهان و دندان ها از طريق ايجاد محدوديت در دسترسي بيمار به نقاط مختلف موحود در دهان و دندان ها مي توانند باعث ايجاد مشكلات ثانويه اي مانند پوسيدگي و خرابي دندان ها شوند.

ناهنجاري هاي دنداني به ميزان مختلف، ظاهر بيماران را تحت تاثير قرار مي دهند و ممكن است زيبايي چهره و لبخند بيماران را به خطر بيندازند.

به هم ريختگي ها و ناهنجاري هاي مربوط به فك ها و دندان ها مي توانند درجات مختلفي از اشكال در تكلم و تلفظ كلمات و حروف را به همراه داشته باشند.

دندان هاي به هم ريخته و نامرتب، ممكن است با ايجاد اشكال در جويدن و هضم مواد غذايي همراه باشند و موجب ابتلا به بيماري هاي گوارشي شوند.

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي

روش هايي براي درمان مشكلات خفيف دنداني

براي مشكلات خفيف دنداني شما مي توانيد از انواع بريس هاي ارتودنسي با توجه به توقعتان از درمان و ميزان هزينه اي كه مي خواهيد صرف كنيد استفاده كنيد. در درمان مشكلات و ناهنجاري هاي خفيف دنداني مي توان از بريس هاي ارتودنسي فلزي، بريس هاي سراميكي، دستگاه هاي ارتودنسي لينگوال و پلاك هاي اينويزيلاين استفاده كرد. در اين مقاله ما شما را با انجام درمان مشكلات خفيف دنداني از طريق ارتودنسي اينويزيلاين آشنا مي كنيم.

ارتودنسي اينويزيلاين چيست؟

ارتودنسي اينويزيلاين يا نامرئي، يك روش درماني ارتودنسي است كه با استفاده از پلاك هاي ارتودنسي پلاستيكي و بي رنگ انجام مي شود و به همين دليل به اين نوع از ارتودنسي ها، ارتودنسي نامرئي يا شفاف گفته مي شود. براي انجام اين درمان، دندانپزشك تعدادي پلاك نامرئي براي شما مي سازد و يك سير درماني كامل براي شما تعيين مي كند. سير درماني ارتودنسي شما به گونه اي خواهد بود كه شما مي توانيد نتيجه درمان را پيش از شروع آن مشاهده كنيد. ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين، يك روش درماني ارتودنسي است كه تنها براي درمان مشكلات و ناهنجاري هاي خفيف دنداني استفاده مي شود و قادر به درمان مشكلات و به هم ريختگي هاي شديد دنداني نيست.

طول دوره درمان با ارتودنسي اينويزيلاين چقدر است؟

مدت زماني كه لازم است شما براي درمان با بريس هاي نامرئي و شفاف اينويزلاين صرف كنيد، نسبت به ساير انواع ارتودنسي ها كوتاه تر است. طول دوره درماني با اين پلاك ها بسته به نوع و شدت ناهنجاري هاي دنداني، سن و ميزان مراقبت از بريس ها و دندان هايتان ممكن است از ۶ تا ۱۸ ماه طول بكشد. بريس هاي ارتودنسي اينويزيلاين متحرك هستند؛ يعني اين بريس ها به دندان هاي بيمار نمي چسبند و بيمار مي تواند در صورت لزوم به طور موقتي آن ها را از دهان خود خارج كند.

منبع : مجله تخصصي دندانپزشكي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۰:۱۶ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي فاصله دندان جلو چگونه است ؟

در اين مقاله از دكتر درويش پور بهترين متخصص ارتودنسي در كرج  قصد داريم تا در ابتدا پيرامون فاصله دنداني و عوامل بروز چنين مشكلي صحبت كنيم و در ادامه به بررسي روش هاي درماني از جمله ارتودنسي فاصله دندان جلو بپردازيم.

فاصله دندان جلو

در حالت عادي فك و دندان ها، فاصله ميان دندان ها به اندازه اي است كه نخ دندان از بين دو دندان عبور كند. به مواردي كه فضاي بين دو دندان از حالت طبيعي بيشتر است، دياستما يا فاصله دنداني گفته مي شود. فاصله دنداني بين هر دو دندان در هر نقطه اي از دهان ممكن است رخ دهد، اما اكثر موارد ميان دو دندان جلوي فك بالا مشاهده مي شود كه متاسفانه در لبخند هم تأثير زيادي دارد و باعث كاهش اعتماد به نفس شخص مي شود.

عوامل ايجاد فاصله دندان جلو

فاصله دندان جلو ممكن است باعث نارضايتي شما از لبخند شود و در نتيجه از لبخند زدن در حضور جمع خودداري كنيد. براي برطرف شدن اين مشكل و افزايش اعتماد به نفس چندين روش و راه حل وجود دارد.براي انتخاب كارآمدترين روش درمان فاصله دندان جلو، در ابتدا بايستي علت به وجود آمدن اين فاصله ها را بدانيد. فاصله دندان جلو ممكن است با دلايل مختلفي ايجاد شده باشد كه برخي از اين علل قابل پيشگيري هستند و برخي هم زمينه ارثي دارند. در ادامه به تعدادي از علل ايجاد فاصله دندان جلو اشاره مي شود:

  • وجود بيماري هاي لثه
  • مكيدن بيش از حد انگشت شصت توسط كودك
  • عدم تناسب اندازه استخوان فك
  • افتادن برخي از دندان ها
  • بزرگي بند لب

بيشتر بخوانيد :

درمان فاصله دندان جلو

با وجود اين كه فاصله دندان جلو در سلامت دهان و دندان مشكلي به وجود نمي آورد، ولي اكثر افراد تمايل دارند كه اين فاصله دنداني را درمان كنند و از بين ببرند تا از لبخند زيباتري برخوردار باشند. براي اين منظور روش ها و درمان هاي متعددي وجود دارد كه متخصص با توجه به شرايط بيمار و مشكل و شدت آن، درمان مناسب را انتخاب مي كند. برخي از روش هاي درمان فاصله دندان جلو عبارتند از:

1.درمان فاصله دندان ها به وسيله روكش كردن:

يكي از روش هاي درمان فاصله دندان، روكش كردن دندان ها و پر كردن فاصله است. در اين روش با استفاده از ماده سفيد رنگي، دندان هايي كه بين آن ها فاصله است را روكش مي كنند و به اين ترتيب فاصله از بين مي رود. اين روش معايبي نيز به همراه دارد. در برخي از مواردي كه با اين روش درمان شده اند ممكن است ماده سفيد رنگ بشكند و از روي دندان جدا شود. از طرفي اگر از اين روش براي دندان هاي جلو استفاده شود، روكش كردن باعث مي شود كه دندان هاي جلو بزرگ تر از حالت طبيعي شوند و از نظر اندازه با دندان هاي ديگر متناسب نباشند كه اين مسئله باعث نازيبايي در لبخند خواهد شد.

   2. ارتودنسي فاصله دندان جلو:

بهترين و قديمي ترين روش درمان فاصله دندان جلو، انجام ارتودنسي است. با انجام ارتودنسي، فاصله دندان هاي جلو به انتهاي فك منتقل مي شود. براي اين درمان متخصص ارتودنسي پس از بررسي شدت فاصله دندان، نوع درمان را با توجه به شرايط بيمار تعيين مي كند. اگر بيماري لثه وجود داشته باشد، قبل از انجام ارتودنسي بايستي درمان شود.

پس از شروع درمان ارتودنسي با به كار بردن بريس ها به دندان ها فشار اعمال مي شود و باعث حركت دندان به سمت يكديگر مي شود.؛ به اين ترتيب فاصله بين دندان ها بسته مي شود. متخصص ارتودنسي با توجه به اندازه دندان هاي بيمار، نوع مناسب بريس را بايد انتخاب كند. با به كارگيري درمان ارتودنسي، امكان برگشت فضا كمتر مي شود و ديگر مشكلاتي نظير جدا شدن ماده پركردني و تغيير رنگ يا بروز عفونت لثه پيش نخواهد آمد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۰:۱۴ توسط:netware موضوع:

شرايط كاشت ابرو

شرايطي وجود دارند كه تعين كننده ي ميزان موفقيت اين عمل براي افراد مختلف خواهند بود:

 سن

غالبا در سنين كمتر از سي سالگي، الگوي ريزش ابرو در افراد تثبيت نشده است.اگر شخصي زير اين سن اقدام به انجام عمل زيبايي كاشت ابرو كند، نتيجه ي ايده آل فرايند eyebrow transplant را مشاهده خواهد كرد، اما با گذشت زمان و گذر از سن 30 سالگي، نيازمند تجديد اين فرايند خواهد بود.الگوي ريزش برخي افراد، از سن 22 سالگي مشخص مي شود. برخي استثنائات مانند افرادي كه در آتش سوزي ابروي خود را از دست داده اند، نيازي به مشخص شدن الگوي ريزش نخواهند داشت.با اين حال توصيه نمي شود از اين روش استفاده كنيد زيرا پزشك بايد الگوي ريزش ابرو را بداند و برحسب آن، راهي بينديشد. ممكن است در صورت اقدام بدون سنجش، حتي موهاي كاشته شده هم پس از مدتي بريزند.

 سلامت عمومي

با اينكه عمل زيبايي كاشت ابرو، جراحي مختصر و فاقد خطرات جانبي مي باشد، اما همچنان نيازمند سوابق و پيشينه هاي مناسب سلامتي مي باشد.گاهي برخي عمل ها نياز به استراحت مطلق دارند و برخي عمل ها نه. اين تفاوت، بايد پيش از عمل در نظر گرفته شود تا متقاضي با سنجيدن شرايط، بهترين راه را انتخاب كند.اشخاصي كه از بهداشت عمومي كاملي برخوردارند، به دلايل ثابت ماندن وضعيت بدني شان، بهترين پاسخ را به عمل eyebrow transplant خواهند داشت.داشتن بدني سالم و البته رژيم غذايي مناسب، دوران نقاهت را به سريع ترين شكل ممكن خواهد گذراند؛ پس سعي كنيد هنگامي به پزشك براي كاشت ابرو مراجعه كنيد كه احساس خوبي داريد.از طرفي افراد با شرايط بهداشتي و سلامتي ناپايدار مانند افراد مبتلا به بيماري هاي قلبي يا ديابت، با توجه به اينكه ميزان هورمون ها، فشار خون و ساير پارامتر هاي سلامتي شان متغير است.ممكن است قبل از انجام عمل زيبايي كاشت ابرو نيازمند پيگيري مقدماتي براي دريافت بهترين نتيجه از فرايند پيوند ابرو باشند.سعي كنيد تمام پرونده و سوابق پزشكي خود را در اختيار پزشك متخصص كاشت مو خود قرار دهيد تا با رعايت تمام جوانب، بهترين روش را پيش پايتان بگذارد.

 تناسب رنگ تار موي ابرو و رنگ پوست

اگر رنگ ابرو با رنگ پوست متناسب باشند، نتايج كاشت ابرو با پوشش مناسب تار هاي ابرو همراه خواهد بود. تناقض رنگ ميان پوست و تارهاي ابرو، موجب مي شود كه به تار هاي ابروي بيشتري براي داشتن پوشش مناسب پوست نياز باشد.اين مشكل بيشتر در روش BHT خودش را نشان مي دهد كه رنگ مو و جنس موهاي ساير نقاط بدن، با موهاي ابروها يكي نيستند و كمي زمان مي برد تا موهاي آن نواحي، با شرايط تطبيق پيدا كند.البته ديگر كاشت ابرو، به سختي گذشته نيست. در زمان هاي نه چندان دور، هنوز پانچ و روشي مانند FIT و SUT ايجاد نشده بود و پس از عمل، اسكار و زخم در ناحيه اهدا كننده و گيرنده ايجاد مي شد اما در روش هاي ذكر شده، دستگاه ها، كار پزشكان را راحت كرده اند.در اين روش ها، حتي يك ذره هم درد و ناراحتي احساس نخواهيد كرد و حتي با توجه گرافت هايي كه برداشت مي شود، مي توان تعداد بيشتري فوليكول در ناحيه ابرو كاشت.

 

منبع : سايت بهداشت و سلامت نسخه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۶:۳۶ توسط:netware موضوع:

پيشگيري از كوليك نوزاد در خانه

سن : كودك يك ماهه تا كودك يك ساله

ثبت روزانه را نگه داريد تا فعاليت هاي روزانه كودك را مشخص كنيد از جمله زماني كه او گريه مي كند. ثبت ممكن است به شما كمك كند كه متوجه الگوها در گريه كردن كودك خود شويد و توانايي شما را براي پيش بيني زماني كه اپيزودهاي كوليك احتمال دارد اتفاق بيفتد را افزايش دهد. شما مي توانيد به پيشگيري يا كاهش اپيزودهاي گريه كردن طي آن زمان ها كمك كنيد:

نيازهاي كودك خود را پيش بيني كنيد. به عادات طبيعي كودك خود توجه كنيد و يك برنامه سرسخت براي وعده هاي غذايي, چرت زدن و بازي كردن تنظيم كنيد. به اين صورت شما مي توانيد رفتار را پيش بيني كنيد و به صورت مناسب پاسخ دهيد. شما ممكن است بخواهيد نگه داشتن و آرام كردن كودك را امتحان كنيد قبل از اينكه زمان گريه كردن معمول او شروع شود. از كرير جلويي يا آويز استفاده كنيد تا بتوانيد كارهاي ديگري انجام دهيد در حاليكه كودك را نزديك خود نگه مي داريد.

يك محيط آرام ايجاد كنيد. طي زمان هايي كه انتظار بدخلقي وجود دارد, تنها اگر لازم است كودك خود را لمس كنيد و سعي كنيد تعداد بازديد كننده ها, نورهاي روشن, صداهاي بلند و موقعيت هاي پر سر و صدا را محدود كنيد. تحريك بيش از حد مي تواند اپيزود گريه كردن را تحريك كند يا اپيزود را بدتر كند.

استرس را كاهش دهيد. كودكان به خلق مراقبان خود بسيار حساس هستند و ممكن است طي زمان هاي استرس خانواده يا تنش بيشتر گريه كنند. مراقب خود باشيد تا به آرام و ايمن نگه داشتن محيط كودك كمك كنيد. به خاطر داشته باشيد كه اين زمان چالش برانگيز طول نخواهد كشيد و بدانيد كه شما محدوديت هاي فردي داريد.

زماني كه لازم داريد كمك بخواهيد. اين مي تواند اپيزود گريه كردن را كوتاه كند اگر مراقب ديگري سعي كند طي زمان هايي كه شما نااميد و خسته هستيد كودك را آرام كند. كودك شما ممكن است به كسي كه آرام و سرحال است بهتر پاسخ دهد. از قبل با برنامه ريزي كمك قبل از اينكه لازم داشته باشيد آماده شويد. ليستي از افرادي كه در موردي كه نياز به كمك غير منتظره داريد و مي توانيد با آنها تماس بگيريد داشته باشيد.

كوليك با مشكلات سلامت ايجاد نشده است. اما زماني كه كودك شما حال خوبي ندارد, اپيزودهاي گريه كردن ممكن است بدتر شود. شما مي توانيد رفتار كولكي را با انجام اقدامات پيشگيرانه براي كاهش ريسك بيماري كودك خود به حداقل برسانيد.

اگر شما شير مادر مي دهيد, مراقب رژيم غذايي خود باشيد. غذاهايي كه شما مي خوريد مي تواند بر شير سينه شما اثر بگذارد و باعث درد شكمي در كودك شما شود كه ممكن است اپيزود گريه كردن را طولاني كند.

به صورت مناسب به كودك خود شير دهيد. نوزادان بسيار كوچك ممكن است ۱ تا ۲ ساعت بعد از شير خوردن گرسنه باشند. غذا را هر زمان كه كودك مي خواهد بدهيد. اما از تغذيه بيش از حد اجتناب كنيد, حتما مراقب زماني كه كودك شما سير است باشيد.

به پيشگيري از ايجاد گاز در شكم كودك كمك كنيد. گاز مي تواند باعث درد شود كه منجر به گريه زياد مي شود.

بهداشت خوب را تمرين كنيد تا از بيماري اجتناب كنيد. نوزاد بيمار معمولا اپيزود هاي گريه كردن شديد تر و متداول تر دارد. براي كمك به پيشگيري از بيماري تا حد ممكن از بهداشت خوب مثل شستن متداول دست ها از جمله دست هاي نوزاد استفاده كنيد. از بازديد كننده ها بخواهيد كه همين كار را بكنند. از حضور در جاهاي شلوغ طي هفته هاي اول كودك خود به خصوص كنار افرادي كه سيگار مي كشند اجتناب كنيد. تنفس دود مي تواند ريسك مشكلات تنفسي , عفونت هاي گوش و آسم كودك شما را افزايش دهد.

بيشتر بخوانيد :

·         كودك هجده ماهه

 

·         كودك دو ساله 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۵:۲۴ توسط:netware موضوع:

بهترين روش جراحي لاغري چه ويژگي‌هايي دارد؟

پزشكان براي رفع مشكل چاقي ابتدا رژيم درماني و ورزش را توصيه مي‌كنند، در صورتي كه فرد با رژيم درماني و ورزش نتوانست وزن خود را كاهش دهد در گام بعديجراحي لاغري را به او پيشنهاد مي‌كنند تا فرد با انتخاب اين روش به وزن ايده آل خود دست پيدا كند.

پزشكان تغذيه بر اين باورند، كيفيت زندگي يك فرد چاق با يك فرد لاغر اصلا قابل قياس نيست، فرد چاق درابتدا بايد رژيم غذايي و سبك زندگي خود را تغيير دهد و سپس نسبت به انجام فعاليت‌هاي ورزشي اهتمام بورزد. اگر با رعايت تمامي اصول اوليه به نتيجه مورد نظر درباره وزن خود نرسيد، توصيه مي‌شود براي كاهش وزن خود از جراحي‌هاي لاغري بدون خطر و ايمن تيم پزشكي مجرب استفاده كند، تا در مراحل عمل دچار مشكلات و حوادث گوناگون نشود.

پزشكان تغذيه توصيه مي‌كنند كه افراد چاق پس از انجام عمل‌هاي لاغري نيز حتما از رژيم‌هاي غذايي مناسب بهره مند شوند و از فعاليت‌هاي ورزشي متناسب با شرايط خود استفاده كنند تا درآينده بتوانند كيفيت زندگي خود را ارتقا دهند.

اگر به فكر جراحي لاغري هستيد، بهتر است قبل از تصميم خود جهت انجام اين كار حتما با تيم مشاوره پزشكان متخصص تماس حاصل فرماييد، تا آن‌ها با توجه به شرايط فعلي شما اطلاعات درست و كافي را در اختيار شما قرار دهند. تيم پزشكي وظيفه دارد قبل ازعمل حتما تمامي موارد مشكوك را بررسي كند، زيرا اگر به طور مثال فردي سابقه بيماري‌هاي قلبي عروقي داشته باشد پزشكان نمي‌توانند به او مجوز جراحي لاغري را بدهند.

مصرف سيگار و الكل از جمله موارد مهمي است كه سبب جلوگيري از انجام اين جراحي‌ها شده است پس اگر به مصرف اين مواد عادت كرده ايد بهتر است اين عادت خود را براي هميشه فراموش كنيد.

شايد اين ترس باعث ايجاد يك تفكر غلط در بيماران شود كه آن‌ها به اشتباه فكر كنند كه جراحي‌هاي لاغري خطرناك است، ولي بايد اين موضوع را خاطر نشان كنيم كه تمامي جراحي‌هاي لاغري به صورت لاپارسكوپي انجام مي‌پذيرد. و در اين نوع عمل‌ها هيچ عمل بازي اتفاق نمي‌افتد و تنها با ايجاد چند برش كوچك مي‌توان لاپارسكوپ و ابزار‌هاي لازم را وارد بدن بيمار كرد و او را درمان كرد.

بيشتر بخوانيد : متخصص جراحي لاغري كيست ؟

دسته بندي جراحي‌هاي لاغري

متخصصان عمل‌هاي لاغري را تقسيم بندي كرده‌اند تا با در نظر گرفتن شرايط بيمار خود، يكي از آن‌ها را براي بيماران انتخاب كنند، تا او با اعتماد به تيم پزشكي با خيالي آسوده تحت جراحي قرار بگيرد.

دسته بندي اين نوع جراحي‌هاي لاغري بدين شرح مي‌باشد:

•    باي پس معده

•    اسليو معده

•    بالون معده

•    حلقه معده

جهت محاسبه شاخص توده بدني خود قبل از جراحي لاغري اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۷:۴۴ توسط:netware موضوع:

دياگ چيست ؟

در تعميرگاه‌هاي سراسر در كنار خدمات مختلف خود، «تست دياگ» را هم ارائه ميشود .دياگ دستگاهي است كه كمك مي‌كند .بدون نياز به باز كردن قطعات خودرو، به مشكلات و خرابي‌هاي آن پي ببريم.اين دستگاه، كه به آن دستگاه عيب­يابي هم مي‌گويند .مشكلات موجود در ICU خودرو را شناسايي مي كند .

دستگاه دياگ با ارائه كدها و اطلاعات مختلف، تعميركاران خودرو را براي يافتن .مشكل و رفع آن راهنمايي خواهد كرد.

دستگاه دياگ شامل ولتمتر، اسيلوسكوپ، و ديگر اجزاء مخصوص عيب‌يابي مي باشد .كه به كامپيوتر خودرو متصل مي‌شود .و اطلاعات مربوط به عملكرد بخش‌هاي مختلف خودرو را نمايش مي‌دهد.

در ادامه با استارپارتس نمايندگي فروش قطعات كيا و هيوندا همراه باشيد تا با اين دستگاه بيشتر آشنا شويد.

نواع دستگاه دياگ                         

توليد دستگاه دياگ ويژه‌ براي يك يا چند مدل محصول ، تقريبا نيازهمه‌ي كارخانه‌هاي توليد خودرو، مي باشد .و آن‌را در اختيار نمايندگي‌ها و تعميرگاه‌هاي مجازشان قرار مي‌دهند.براي مثال، كارخانه هيونداي كه انواع خودرو را در مدل‌هاي مختلف با نام و نشان هيونداي توليد كرده.دستگاه دياگ آن را نيز عرضه كرده كه براي بسياري از مدل‌هاي هيونداي كاربرد دارد.بنابراين معمولا دستگاه دياگي كه يك كارخانه، مثل كيا، توليد مي‌كند .صرفا مخصوص خودرو­هاي همان كارخانه است .به همين خاطر، نمي‌توان برندهاي ديگر خودرو، نظير پژو را، با دستگاه دياگ بنز عيب­يابي كرد.در حال حاضر، خودرو­هايي نظير پژو، سيتروئن، نيسان، بنز، و غيره كه در بازار ايران حضور دارند .از پشتيباني فني شركت­هاي اصلي خود برخوردار بوده و براي همه‌ي محصولات‌شان دستگاه دياگ مخصوص عرضه كرده‌اند

بيشتر بخوانيد:

 راهنماي خريد روغن گيربكس هيونداي و كيا

خريد ترموستات ماشين هيونداي

ارزيابي عملكرد موتور خودرو

 ارائه پارامترهاي عملكردي موتور، قابليت ديگر دستگاه دياگ است.براي استفاده از اين قابليت، موتور خودرو بايد روشن باشد.پارامترهاي عملكردي موتور شامل سرعت و دور موتور، دماي هوا، دماي آب اس .

و همچنين آوانس جرقه، مقدار مصرف سوخت، لين يا ريچ بودن دود اگزوز،

مقدار باز بودن دريچه گاز، مقدار باز بودن استپر موتور، و موارد ديگر مي­باشد .

شما مي‌توانيد با بررسي اين پارامترها، عملكرد موتور خودروي خود را ارزيابي نموده .

و به طور همزمان، عيب‌هاي برقي و مكانيكي موتور را تشخيص و نسبت به رفع آن اقدام نماييد.

بررسي پارامترهاي عملكردي

پارامترهاي عملكردي موتور جزو داده­هاي بسيار مهم در سرويس و تعمير خودرو است.

يك تعميركار خبره معمولا با اتكا به اين داده‌ها و بهره گرفتن از كدهاي عيب­يابي، مي‌تواند براي تعمير خودرو اقدام كند.

بنابراين، تعميركار بايد سعي كند اين كد­ها را به طور صحيح ارزيابي نمايد. اين امر نيازمند مهارت و تجربه است.

البته با مطالعه و داشتن دقت عمل مي‌توان اين مهارت را به دست آورد.

براي مشاهده‌ي پارامترهاي عملكردي مي‌بايست منوي مربوط به آن را در سيستم دياگ انتخاب كنيد.

سپس جدولي به نام پارامتر همراه با مقدار هريك از پارامترها نمايش داده مي‌شود.

با ارزيابي اين پارامترها مي‌توان هم عيوب مكانيكي و هم عيوب الكترونيكي موتور را تشخيص داد.

منبع : استارپارت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۲:۵۲ توسط:netware موضوع: