جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مراحل جراحي باي پس و انواع رژيم هاي لاغري

ما امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را با تمامي مراحل جراحي باي پس و انواع رژيم هاي لاغري بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. لطفا تا انتهاي اين مطلب با ما همكراه باشيد تا همه چيز را در اين رابطه بدانيد.

مراحل جراحي باي پس معده

دريافت هر نوع هورموني از قبيل قرص هاي ضدبارداري و جايگزين هاي هورموني را متوقف كنيد.

مصرف روزانه يك مولتي ويتامين، ويتامين ب كمپلكس و آهن (۳۲۵ ميلي گرم فروس سولفات يا ۶۵ ميلي گرم عنصر آهن). قبل از مصرف هرگونه داروي رقيق كننده خون، با پزشك خود مشورت كنيد.

مصرف هرگونه داروي گياهي، مكمل يا ضد التهابي مانند آسپرين، اكسدرين، آلِو، نوپرين، ادويل، موترين و ايبوپروفن را متوقف كنيد. اگر تا اين زمان مصرف نوشيدني هاي كافئين دار مانند چاي، قهوه و نوشابه را متوقف نكرده ايد بهتر است شروع به ترك آنها كنيد. (بيرون رفتن كامل كافئين از بدن ۱۰ تا ۱۴ روز به طول مي انجامد)

مرحله دوم از مراحل باي پس معده به دو بخش تقسيم مي شود كه عبارتند از:

جراح لاغري، معده را به دو بخش بزرگ و كوچك تقسيم مي كند. سپس قسمت كوچك معده بخيه يا منگنه شده و كيسه معده را مي سازد. ظرفيت اين معده جديد تنها يك پيمانه مي باشد.

با اين معده ي كوچك، بيمار بسيار سريع تر از قبل احساس سيري كرده و طبيعتا كمتر مي خورد. به اين نوع جراحي، ((محدود كننده)) نيز مي گويند زيرا موجب محدود شدن ميزان غذاي مصرفي فرد مي شود.

همچنين اطلاعات بيشتري نيز در اين زمينه موجود است كه مي‌توانيد با مراجعه به يك جراح اسليو و يا متخصص لاغري بيشتر درمورد آن بدانيد.

رژيم هاي غذايي پائلو و وگان

رژيم پالئو ما را به دوران باستان برمي‌گرداند يعني جايي كه اجدادمان رژيم‌هاي غذايي خاصي داشتند. آن‌ها به واسطه دستورالعمل‌هاي پيش پا افتاده اما موثري همواره وزن مناسبي داشتند و از قواي بدني يا ويژگي هاي ظاهري مناسبي بهره مند بودند.

در اين رژيم به ما توصيه مي شود كه غذاهاي كاملي بخوريم و از مصرف غذاهاي فرآوري شده جديد اجتناب كنيم. البته چيزي كه اين روزها به نام رژيم پالئو يا رژيم غارنشيني شناخته مي شود دقيقا همان چيزي نيست كه نياكامان ما مصرف مي كردند اما تاكيد روي كامل بودن غذاها و ارگانيك بودنشان است.

رژيم وگان از جمله انواع رژيم لاغري بسيار سخت در سيستم گياهخواري است. در واقع سخت ترين شكل گياهخواري به شمار مي رود. در اين نوع رژيم افرادي كه قصد لاغري دارند به دليل مسائل اخلاقي، زيست محيطي و حتي سلامتي نبايد هيچ گونه ماده غذايي حيواني مصرف كنند.

افرادي كه اين رژيم را دنبال مي كنند به جز كنار گذاشتن مصرف گوشت بايد از مصرف موادي همچون لبنيات ، تخم مرغ و محصولات حيواني مانند ژلاتين ، عسل ، آلبومين ، آب پنير ، كازئين و برخي از انواع ويتامين D3 اجتناب كنند.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه رژيم هاي لاغري و مراحل جراحي باي پس در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و باعث شويم تا شما بتوانيد بهترين راه را براي لاغري انتخاب كنيد و در آينده دچار پشيماني نشويد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۱:۲۳ توسط:netware موضوع:

خونريزي اطراف ايمپلنت دندان

ايمپلنت دندان يكي از بهترين روش هاي جايگزيني دندان هاي از دست رفته است كه امروز قصد داريم راجع به يكي از مشكلات رايج بعد از كاشت ايمپلنت با هم صحبت كنيم. بسياري از افراد هستند كه بعد از كاشت ايمپلنت در اطراف آن، لثه هايشان دچار خونريزي مي‌شود. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. لطفا تا انتهاي اين مطلب با ما همراهع باشيد.

دليل اصلي خونريزي اطراف محل كاشت ايمپلنت هاي دنداني چيست؟

دو دليل براي خونريزي ايمپلنت دندان وجود دارد اولي مشكلي به نام موكوزيت و دومي نيز پري ايمپلنتيت است. موكوزيت يك بيماري برگشت پذير است كه بافت نرم اطراف ايمپلنت را تحت تاثير قرار مي دهد و ناشي از اين موارد است:

  1. بهداشت ضعيف دهان و دندان.
  2. ازدياد سمنت يا چسبي كه روكش به پايه ايمپلنت متصل مي كند
  3. فعاليت مخرب باكتري ها

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد اينله و انله اينجا كليك كنيد.

علائم پري ايمپلنتيت

علائم مشكلات و بيماري هايي كه مي توانند باعث خونريزي اطراف ايمپلنت دندان شوند اغلب قابل تشخيص هستند. با اين حال، برخي از بيماران مبتلا به اين شرايط، هيچ دردي را تجربه نمي كنند و ممكن است ندانند كه موكوزيت يا پري ايمپلنتيت دارند.

علائم موكوزيت معمولا التهاب، خونريزي و قرمزي بافت نرم اطراف ايمپلنت است. اما علائم پري ايمپلنت كه نوعي عفونت است شامل موارد زير مي شود:

  1. شل شدن ايمپلنت
  2. بوي بد دهان
  3. لثه هاي متورم و قرمز.
  4. از دست دادن استخوان 2 تا 3 ميلي متر در اطراف ايمپلنت.
  5. خونريزي يا خروج چرك در اطراف ايمپلنت.
  6. درد هنگام جويدن

درمان موكوزيت

دندانپزشك دهان شما را معاينه مي كند، عكس اشعه ايكس مي گيرد و در مورد علائم ديگر (به جز خونريزي اطراف ايمپلنت دندان) از شما سوال مي كند تا علت خونريزي را مشخص كند. دندانپزشكان با بررسي سمنت يا پسب روكش باقي مانده، وجود يا عدم وجود موكوزيت را تشخيص مي دهند. اگر سيمان اضافي  در زير خط لثه باعث ايجاد موكوزيت شده باشد، دندانپزشك شما مي تواند آن را خارج كند.

همچنين درمورد بوي بد دهان بيشتر بدانيد.

در غير اين صورت، موكوزيت به راحتي با يك برنامه بهداشت دهان موثر كه شامل مسواك زدن، نخ دندان كشيدن و استفاده از دهانشويه ها است، قابل درمان است. مراقبت از دهان، باعث مي شود كه سطح و اطراف ايمپلنت كاملا تميز شود و از ورود باكتري ها به خط زير لثه در اطراف ايمپلنت جلوگيري مي كند.

سخن آخر

اگر چه ايمپلنت دندان بهترين روش جايگزيني دندان هاي از دست رفته است، اما هر كاري در كنار مزايايي كه دارد معايبي نيز دارد. ما در اين مطلب سعي كرديم تا تمام دلايلي كه باعث خونريزي اطراف لثه مي‌شود را با هم بررسي كنيم. اما اگر فكر مي‌كنيد كه لازم است تا اطلاعات بيشتري در اين موضوع به دست بياوريد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم مقالا ايمپلنت هاي دنداني را در اينترنت مطالعه كنيد و اطلاعات خود را در اين زمينه افزايش دهيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۶:۱۳ توسط:netware موضوع:

هزينه هاي مرتبط يه كشيدن دندان در سال 1400

ما امروز در اين مطلب مي‌خواهيم تا تمامي اعرفه هاي مربوط به كشيدن دندان در سال 1400 را با هم بررسي كنيم و به شما بگوييم كه چه عواملي در تعيين هزينه كشيدن دندان تاثير دارد و چه نكاتي را بايد در ارتباط با اين موضوع در نظر بگيريم. لطفا تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد تا همه چيز را در اين مورد بدانيد.

هزينه كشيدن دندان به چه عواملي بستگي دارد؟

قبل از هر چيزي به يك نكته اشاره كنيم. قيمت ها و تعرفه هاي دندانپزشكي معمولا توسط وزارت بهداشت در ابتداي هر سال ارائه مي شود اما تنها مراكز دولتي مطابق با اين تعرفه ها درمان هاي دندانپزشكي انجام مي دهند. مراكز خصوصي، مطب ها و كلينيك ها معمولا بسته به عوامل زيادي هزينه هاي متفاوتي دريافت مي  كنند. مثلا قيمت كشيدن دندان تحت تاثير عوامل زير متغيير است:

  1. هزينه تجهيزات و لوازم مصرفي
  2. تخصص دندانپزشك
  3. شهر و منطقه جغرافيايي
  4. وجود بيماري و مشكلات همراه با كشيدن دندان
  5. محل قرار گيري دندان (جلو يا عقب)
  6. نوع دندان (شيري يا دائمي)
  7. ميزان آسيب ديدگي
  8. مركز انتخابي (دولتي يا خصوصي)
  9. مهارت دندانپزشك

10. پوشش بيمه

هزينه كشيدن دندان هاي جلو

به دندان هايي كه در جلوي دهان قرار دارند دندان هاي قدامي گفته مي شود. اين دندان ها كاملا در طرح لبخند قابل مشاهده هستند. دندان هاي قدامي در هر فك شامل 4 دندان پيش يا ثنايا و دو دندان نيش هستند.

به دليل اينكه دسترسي به اين دندان ها آسان است و دندانپزشك با ديد مناسب و قدرت مانور بهتر بر همه چيز تسلط دارد، هزينه كشيدن دندان هاي جلويي كمتر از دندان هاي عقبي خواهد بود. قيمت كشيدن دندان جلو مي تواند بين 200 تا 500 هزارتومان متغيير باشد.

همچنين همه چيز را درمورد ايمپلنت دندان بدانيد.

هزينه كشيدن دندان عقل

دندان هاي عقل آخرين دندان هاي آسياب بزرگ در هر قوس فكي هستند. آن ها سايز بزرگي دارند و جزء آخرين دندان هاي دائمي هستند كه از لثه بيرون مي آيند. به دليل دشواري در دسترسي و تعداد ريشه هايي كه اين دندان ها دارند، هزينه خارج كردنشان بيشتر است. مي توان انتظار داشت كه بين 700 هزارتومان تا 1 ميليون براي خارج كردن دندان هزينه صرف شود.

كشيدن دندان براي شروع درمان ارتودنسي

خير بسته به نوع دنداني كه بايد كشيده شود، تعرفه ها هماني خواهد بود كه در اين مقاله به بررسي آن ها پرداخته شده است. معمولا هزينه كشيدن دندان براي درمان ارتودنسي دندان بايد به صورت مجزا پرداخت شود. يعني شما ابتدا هزينه ارتودنسي را مي پردازيد و در صورت نياز به كشيدن دندان، تعرفه آن را جدا پرداخت خواهيد كرد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه كشيدن دندان در شرايط مختلف را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر قصد داريد تا اطلاعات بيشتري در اين زمينه كسب كنيد حتما مقالات مرتبط به دندانپزشكي را در اينترنت مطالعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۸:۳۶ توسط:netware موضوع:

راهنماي خريد گردنبند طلا

در ادامه 5نكته مهم برايتان نوشته‌ايم كه بهتر است كه پيش از خريد گردنبند طلا به آنها توجه داشته باشد. با پرسيدن اين سوال‌ها از خود مي‌توانيد متناسب‌ترين گردنبند را براي خود يا عزيزانتان خريداري كنيد.

۱- زنجير گردنبند چه مدلي است؟

اولين مورد از نكات خريد گردنبند طلا و شايد مهم‌ترين مساله در مورد گردنبند، فرم و نوع زنجير است. بايد زنجيري خريداري كنيد كه به راحتي تاب نمي‌خورد، در خود گره نمي‌خورد و در هم پيچيده نمي‌شود. برخي از زنجيرها به شدت مستعد گره خوردن هستند در نتيجه سريع‌تر هم شكسته و پاره مي‌شوند. به طور مثال، زنجير امگا، زنجير تيغ ماهي و زنجير ماري به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه آسان‌تر از بقيه مدل‌ها خميده شده و در خود مي‌پيچند.

۲- آيا گردنبند از طلا ساخته شده يا آبكاري شده است؟

توجه داشته باشيد كه طلاهاي آبكاري شده از فلزات گرانبهاي ديگري ساخته مي‌شوند و در نهايت يك لايه نازك طلاي خالص روي آنها آبكاري مي‌شود. اين آبكاري به مرور زمان خورده شده و از بين مي‌رود و رنگ فلز زيرين نمايان مي‌شود. اين نوع گردنبندها با اينكه قيمت مناسبي دارند اما لازم است هر چند ماه يك بار دوباره آبكاري شوند تا شفافيت و رنگ خود را حفظ كنند. به اين معني كه گزينه خوبي براي استفاده مداوم بشمار نمي‌روند. اما براي استفاده‌هاي كوتاه و محدود، گزينه خوبي خواهند بود زيرا قيمت تمام‌شده‌ي ارزان‌تري دارند.

۳- قفل زنجير از چه نوعي است؟

سومين نكته از نكات خريد گردنبند طلا، قفل زنجير آن است. حتما هنگام خريد طلا به اين نكته توجه داشته باشيد. بيشتر زنجيرهاي طلا با قفل‌هاي كليپسي گرد عرضه مي‌شوند كه با يك فنر باز و بسته مي‌شوند. اين قفل‌ها اغلب ارزان هستند اما دوام و پايداري مناسبي ندارند. به اين صورت كه اگر ناخواسته يا به هر دليلي فشار بيشتر از معمول به آنها وارد كنيد، ممكن است قفل بشكند. بهترين و مرسوم‌ترين قفل براي گردنبند، نوع خرچنگي است كه سفت و قابل اعتماد است. استفاده از اين قفل هم آسان است. اين قفل يك بدنه سفت دارد كه آن را در برابر ضربه مقاوم مي‌سازد.

۴- آيا مي‌توان از گردنبند آويز آويخت؟

يكي ديگر از سوالاتي كه پيش از خريد گردنبند بايد از فروشنده بپرسيد اين است كه آيا مي‌توان به آن آويز آويخت يا خير. اگر پاسخ مثبت بود، توجه داشته باشيد كه ضخامت زنجير به گونه‌اي باشد كه حلقه آويز به راحتي از آن عبور كند. زنجير اين نوع گردنبندها نبايد خيلي ضخيم باشد. اما در عين حال نبايد خيلي هم باريك باشد زيرا احتمال پاره شدن آن زياد خواهد بود.

۵- آيا زنجير گردنبند طلا تو خالي است يا پر؟

پنجمين نكته از نكات خريد گردنبند طلا نوع زنجير است. فارغ از قيمت بسيار ارزان‌تر، گردنبندهايي كه زنجيرهاي تو خالي دارند سبك‌تر هم هستند. عيب اين نوع زنجيرها اين است كه خيلي راحت ضربه مي‌بينند و احتمال پاره شدنشان زياد است. اگر قصد داريد زنجير ارزان و توخالي بخريد حتما توجه داشته باشيد كه بايد خيلي مراقب آنها باشيد به اين خاطر كه اگر به جايي گير كنند ممكن است خيلي سريع پاره شوند. اين نوع گردنبندها براي استفاده روزمره به هيچ عنوان مناسب نيستند.

بيشتر : بخوانيد : خريد انگشتر طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۷:۰۱ توسط:netware موضوع:

راهنماي خريد گردنبند طلا

در ادامه 5نكته مهم برايتان نوشته‌ايم كه بهتر است كه پيش از خريد گردنبند طلا به آنها توجه داشته باشد. با پرسيدن اين سوال‌ها از خود مي‌توانيد متناسب‌ترين گردنبند را براي خود يا عزيزانتان خريداري كنيد.

۱- زنجير گردنبند چه مدلي است؟

اولين مورد از نكات خريد گردنبند طلا و شايد مهم‌ترين مساله در مورد گردنبند، فرم و نوع زنجير است. بايد زنجيري خريداري كنيد كه به راحتي تاب نمي‌خورد، در خود گره نمي‌خورد و در هم پيچيده نمي‌شود. برخي از زنجيرها به شدت مستعد گره خوردن هستند در نتيجه سريع‌تر هم شكسته و پاره مي‌شوند. به طور مثال، زنجير امگا، زنجير تيغ ماهي و زنجير ماري به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه آسان‌تر از بقيه مدل‌ها خميده شده و در خود مي‌پيچند.

۲- آيا گردنبند از طلا ساخته شده يا آبكاري شده است؟

توجه داشته باشيد كه طلاهاي آبكاري شده از فلزات گرانبهاي ديگري ساخته مي‌شوند و در نهايت يك لايه نازك طلاي خالص روي آنها آبكاري مي‌شود. اين آبكاري به مرور زمان خورده شده و از بين مي‌رود و رنگ فلز زيرين نمايان مي‌شود. اين نوع گردنبندها با اينكه قيمت مناسبي دارند اما لازم است هر چند ماه يك بار دوباره آبكاري شوند تا شفافيت و رنگ خود را حفظ كنند. به اين معني كه گزينه خوبي براي استفاده مداوم بشمار نمي‌روند. اما براي استفاده‌هاي كوتاه و محدود، گزينه خوبي خواهند بود زيرا قيمت تمام‌شده‌ي ارزان‌تري دارند.

۳- قفل زنجير از چه نوعي است؟

سومين نكته از نكات خريد گردنبند طلا، قفل زنجير آن است. حتما هنگام خريد طلا به اين نكته توجه داشته باشيد. بيشتر زنجيرهاي طلا با قفل‌هاي كليپسي گرد عرضه مي‌شوند كه با يك فنر باز و بسته مي‌شوند. اين قفل‌ها اغلب ارزان هستند اما دوام و پايداري مناسبي ندارند. به اين صورت كه اگر ناخواسته يا به هر دليلي فشار بيشتر از معمول به آنها وارد كنيد، ممكن است قفل بشكند. بهترين و مرسوم‌ترين قفل براي گردنبند، نوع خرچنگي است كه سفت و قابل اعتماد است. استفاده از اين قفل هم آسان است. اين قفل يك بدنه سفت دارد كه آن را در برابر ضربه مقاوم مي‌سازد.

۴- آيا مي‌توان از گردنبند آويز آويخت؟

يكي ديگر از سوالاتي كه پيش از خريد گردنبند بايد از فروشنده بپرسيد اين است كه آيا مي‌توان به آن آويز آويخت يا خير. اگر پاسخ مثبت بود، توجه داشته باشيد كه ضخامت زنجير به گونه‌اي باشد كه حلقه آويز به راحتي از آن عبور كند. زنجير اين نوع گردنبندها نبايد خيلي ضخيم باشد. اما در عين حال نبايد خيلي هم باريك باشد زيرا احتمال پاره شدن آن زياد خواهد بود.

۵- آيا زنجير گردنبند طلا تو خالي است يا پر؟

پنجمين نكته از نكات خريد گردنبند طلا نوع زنجير است. فارغ از قيمت بسيار ارزان‌تر، گردنبندهايي كه زنجيرهاي تو خالي دارند سبك‌تر هم هستند. عيب اين نوع زنجيرها اين است كه خيلي راحت ضربه مي‌بينند و احتمال پاره شدنشان زياد است. اگر قصد داريد زنجير ارزان و توخالي بخريد حتما توجه داشته باشيد كه بايد خيلي مراقب آنها باشيد به اين خاطر كه اگر به جايي گير كنند ممكن است خيلي سريع پاره شوند. اين نوع گردنبندها براي استفاده روزمره به هيچ عنوان مناسب نيستند.

بيشتر : بخوانيد : خريد انگشتر طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۶:۴۰ توسط:netware موضوع:

راهنماي خريد گردنبند طلا

در ادامه 5نكته مهم برايتان نوشته‌ايم كه بهتر است كه پيش از خريد گردنبند طلا به آنها توجه داشته باشد. با پرسيدن اين سوال‌ها از خود مي‌توانيد متناسب‌ترين گردنبند را براي خود يا عزيزانتان خريداري كنيد.

۱- زنجير گردنبند چه مدلي است؟

اولين مورد از نكات خريد گردنبند طلا و شايد مهم‌ترين مساله در مورد گردنبند، فرم و نوع زنجير است. بايد زنجيري خريداري كنيد كه به راحتي تاب نمي‌خورد، در خود گره نمي‌خورد و در هم پيچيده نمي‌شود. برخي از زنجيرها به شدت مستعد گره خوردن هستند در نتيجه سريع‌تر هم شكسته و پاره مي‌شوند. به طور مثال، زنجير امگا، زنجير تيغ ماهي و زنجير ماري به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه آسان‌تر از بقيه مدل‌ها خميده شده و در خود مي‌پيچند.

۲- آيا گردنبند از طلا ساخته شده يا آبكاري شده است؟

توجه داشته باشيد كه طلاهاي آبكاري شده از فلزات گرانبهاي ديگري ساخته مي‌شوند و در نهايت يك لايه نازك طلاي خالص روي آنها آبكاري مي‌شود. اين آبكاري به مرور زمان خورده شده و از بين مي‌رود و رنگ فلز زيرين نمايان مي‌شود. اين نوع گردنبندها با اينكه قيمت مناسبي دارند اما لازم است هر چند ماه يك بار دوباره آبكاري شوند تا شفافيت و رنگ خود را حفظ كنند. به اين معني كه گزينه خوبي براي استفاده مداوم بشمار نمي‌روند. اما براي استفاده‌هاي كوتاه و محدود، گزينه خوبي خواهند بود زيرا قيمت تمام‌شده‌ي ارزان‌تري دارند.

۳- قفل زنجير از چه نوعي است؟

سومين نكته از نكات خريد گردنبند طلا، قفل زنجير آن است. حتما هنگام خريد طلا به اين نكته توجه داشته باشيد. بيشتر زنجيرهاي طلا با قفل‌هاي كليپسي گرد عرضه مي‌شوند كه با يك فنر باز و بسته مي‌شوند. اين قفل‌ها اغلب ارزان هستند اما دوام و پايداري مناسبي ندارند. به اين صورت كه اگر ناخواسته يا به هر دليلي فشار بيشتر از معمول به آنها وارد كنيد، ممكن است قفل بشكند. بهترين و مرسوم‌ترين قفل براي گردنبند، نوع خرچنگي است كه سفت و قابل اعتماد است. استفاده از اين قفل هم آسان است. اين قفل يك بدنه سفت دارد كه آن را در برابر ضربه مقاوم مي‌سازد.

۴- آيا مي‌توان از گردنبند آويز آويخت؟

يكي ديگر از سوالاتي كه پيش از خريد گردنبند بايد از فروشنده بپرسيد اين است كه آيا مي‌توان به آن آويز آويخت يا خير. اگر پاسخ مثبت بود، توجه داشته باشيد كه ضخامت زنجير به گونه‌اي باشد كه حلقه آويز به راحتي از آن عبور كند. زنجير اين نوع گردنبندها نبايد خيلي ضخيم باشد. اما در عين حال نبايد خيلي هم باريك باشد زيرا احتمال پاره شدن آن زياد خواهد بود.

۵- آيا زنجير گردنبند طلا تو خالي است يا پر؟

پنجمين نكته از نكات خريد گردنبند طلا نوع زنجير است. فارغ از قيمت بسيار ارزان‌تر، گردنبندهايي كه زنجيرهاي تو خالي دارند سبك‌تر هم هستند. عيب اين نوع زنجيرها اين است كه خيلي راحت ضربه مي‌بينند و احتمال پاره شدنشان زياد است. اگر قصد داريد زنجير ارزان و توخالي بخريد حتما توجه داشته باشيد كه بايد خيلي مراقب آنها باشيد به اين خاطر كه اگر به جايي گير كنند ممكن است خيلي سريع پاره شوند. اين نوع گردنبندها براي استفاده روزمره به هيچ عنوان مناسب نيستند.

بيشتر : بخوانيد : خريد انگشتر طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۵:۲۴ توسط:netware موضوع:

خريد طلا كودك به صورت آنلاين

خريد طلاي كودك و نوزاد اصول و نكات مخصوص به خود را دارد. زماني كه قصد خريد طلا كودكان را داريد، بايد به مواردي همچون سن كودك، جثه، تناسب با لباس‌ها و همچنين نوع قطعه طلا توجه كنيد. در اين مقاله سعي داريم راهنماي كاملي از خريد طلا براي كودكان و نوزادان در اختيارتان بگذاريم. اگر مي‌خواهيد به يك كودك يا نوزاد، طلا هديه بدهيد و پيش از آن نكات مرتبط با خريد طلاي كودك را بدانيد

امروزه كه خريدهاي اينترنتي رشد و گسترش زيادي پيدا كرده‌اند، خريد آنلاين طلاي كودك هم رواج يافته است‌. بسياري از افراد، طرح‌هاي مورد نظرشان را از طريق شبكه‌هاي اجتماعي و سايت‌هاي مربوط انتخاب كرده و سفارش مي‌دهند. براي خريد طلاي كودك اينترنتي نكات مهم زير را مورد توجه قرار دهيد:

۱. حتما از فروشگاه‌ اينترنتي طلا شناخته شده و آنلاين شاپ‌هاي معتبر براي خريد غيرحضوري طلا اقدام كنيد. يك فروشگاه معتبر، داراي نماد اعتماد الكترونيكي و متصل به درگاه‌هاي بانكي معتبر است.

۲. پيش از نهايي كردن خريد، مطمئن بشيد كه نوع طلاي انتخابي شما براي كودكتان خطر آفرين نباشد.

۳. تا حد امكان، از فروشندگان جدول سايزبندي طلاي كودك را دريافت كرده و براساس اندازه معين آن را خريداري كنيد.

۴. حتما جعبه اي براي نگهداري از طلاي نوزاد و كودك خود تهيه كنيد. اين نوع طلا با توجه به كوچك بودن، ظرافت مستعد گم شدن است.

۵. اگر به مشتريان فروشگاه و يا كساني كه قبلا از آن خريد كرده‌اند دسترسي داريد، درباره كيفيت كار، اصالت آن و چگونگي مراحل تهيه و خريد پرس‌وجو كنيد و يا نظرات موجود در مورد فروشگاه آنلاين را بررسي كنيد.

چنانچه خريد آنلاين طلاي كودك با دقت و توجه بالايي انجام شود، مي‌تواند يك راه مناسب و بدون دردسر براي خريد طلا باشد. پس با توجه به نكات گفته شده، خريدي دلپذير و مطمئن را براي خودتان رقم بزنيد.

بيشتر بخوايند : طلافروشي انلاين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۰:۵۴ توسط:netware موضوع:

اويل پمپ و تعويض شمع هيونداي

ما امروز در اين مقاله قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه شمع هيونداي جنسيس و اويل پمپ كه از مهمترين قطعات كيا و هيونداي هستند را در اختيار شما قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

عملكرد شمع در خودرو

موتور ماشين هاي به اصطلاح دورن سوز كه عمدتا از بنزين براي روشن شدن كمك ميگيرند بدون وجود الكتريسيته كار نميكند. نه تنها سيستم سوخت رساني بلكه اغلب بخش هاي ماشين نيز با برق و الكتريسيته ناشي از روشن شدن موتور كار ميكنند.

در اين بين، يكي از بخش هاي خودرو كه نقش مهمي در روشن شدن ماشين دارد شمع ها هستند. اين شمع ها با كمك واير شمع به سيستم احتراق ماشين متصل هستند.

دينام با چرخش خود نيروي الكتريسيته توليد كرده و سپس به شمع ها منتقل ميكند. سپس شمع ها با جرقه زدن، يك قوس الكتريكي ايجاد كرده و موجبات جابجايي پيستون و سرانجام توليد نيرو را فراهم ميكنند.

نوع شمع  به كار رفته در خودروي شما

اگر نوع شمع هيونداي و كياي شما به اصلاح “عملكرد قوي” هستند احتمالا خوب ميدانيد كه مدت زمان تعويض ان ها خيلي كوتاه تر  از ساير شمع ها است. زيرا الكترودهاي اين شمع ها خيلي زودتر دچار فرسودگي ميشود.

در همين خصوص، برخي از شمع ها اصطلاحا با نام “شمع با عمر طولاني” شناخته ميشوند. اين شمع ها معمولا داراي الكترودي قوي هستند كه به اين زودي ها و به اين راحتي فرسوده نميشود. يعني لزومي ندارد شما مكررا و زود به زود آن را عوض و جايگزين كنيد. شمع هايي كه از ايريديوم و يا فلز پلاتين ساخته ميشوند معمول طول عمر بالايي دارند و در دسته شمع با عمر زياد قرار ميگيرند. در بين همه الكترودها، آن هايي كه مسي هستند تنها 30 كيلومتر دوام دارند و بعد از آن بايد عوض شوند.

اويل پمپ

زماني كه پيستون در داخل سيلندر در حال حركت مي باشد، بين سيلندر و رينگ هاي پيستون اصطحكاك وجود دارد. براي جلوگيري از اين اصطكاك، قفل شدن و آسيب ديدن بايد اين سطوح چرب شوند. وظيفه اويل پمپ يا پمپ روغن گردش روغن در داخل قطعات موتور است. اين پمپ داخل بلوك سيلندر قرار مي‌گيرد. اويل پمپ با تأمين روغن موتور، موتور در حال كار را روغنكاري و چرب مي كند. اين روغنكاري باعث مي شود تا قطعات فلزي موتور با يكديگر در تماس نباشند. پمپ روغن در حين كار، گرماي اجزاي موتور را نيز جذب خود مي كند.

كاهش فشار روغن

فشار روغن توسط پمپ روغن يا اويل پمپ تنظيم مي شود. هنگامي كه پمپ روغن خراب شود، فشار روغن در داخل موتور شروع به كاهش مي كند. معمولاً هنگام روشن شدن چراغ هشدار فشار روغن، اولين علامت كاهش فشار روي داشبورد شما خواهد بود.

 

سخن آخر

ما امروز در اين مقاله قصد داشتيم تا اطلاعات بسيار جامع و كاربردي را در مورد شمع خودرو در جنسيس و اويل پمپ در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. به شما پيشنهاد مي‌كنيم اگر از خودرو هاي كره اي استفاده مي‌كنيد حتما از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد تا از اصالت و كيفيت قطعات مطمئن باشيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۹:۱۵ توسط:netware موضوع:

اصلي ترين تفاوت هاي لمينت و كامپوزيت

لمينت و كامپوزيت هر دو از پرطرفدار ترين روش هاي ترميم دندان هستند كه امروزه در بسياري از كلينيك ها دندانپزشكي انجام مي‌شود و مواد آن موجود است. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار مفيدي را در زمينه ونير كامپوزيت و لمينت دندان و اصلي ترين تفاوت هاي اين ها در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. لطفا تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

شباهت هاي لمينت و كامپوزيت

هم لمينت هم ونير كامپوزيت هر دو از يك خانواده هستند. آن ها 2 نوع ونير هستند كه براي اصلاح طرح لبخند بكار مي روند. لمينت ها در اصطلاح با نام ونيرهاي پرسيلن يا پرسلاين شناخته مي شوند و از جنس سراميك هستند كه براي زيباسازي دندان ها به سطح جلويي آن ها متصل مي شوند. اما ونيرهاي كامپوزيت  از جنس كامپوزيت هستند كه به صورت لايه لايه ممكن است به تمام سطوح دندان ها متصل شوند.

تفاوت هاي لمينت و كامپوزيت از نظر ماندگاري

با مراقبت مناسب، طول عمر و دوام روكش پرسلن يا لمينت ها بايد 10-15 سال طول بكشد. از طرف ديگر روكشهاي كامپوزيت به طور معمول تنها 4-8 سال دوام دارند. اگرچه پرسلن يا لمينت شكننده است، اما هنگامي كه به دندان سالم وصل شود، بسيار بادوام است.  از طرفي كامپوزيت با دوام است اما به اندازه پرسلن قوي نيست و بيشتر مستعد شكسته شدن است. با اين حال، اگر آسيب به روكش پرسلن وارد شود، مي بايست جايگزين شود و قابل تعمير نيست. اما ميتوان روكش كامپوزيت را به خوبي ترميم و تعمير كرد.

مدت زمان نصب

از بين هر دو نوع ونير، معمولا ونير كامپوزيت سريعتر به دندان ها متصل ميشوند. به محض اينكه شما وارد مطب شديد ميتوانيد روي صندلي نشسته و توسط دندانپزشك زيبايي مهياي نصب كامپوزيت روي دندان ها شويد. دندانپزشك زيبايي بر اساس رنگ دندان هاي طبيعي خودتان اقدام به ست و هماهنگ كردن رنگ كامپوزيت ميكند تا ظاهري طبيعي داشته باشد. كامپوزيت به دندانهاي شما اضافه شده سپس صيقل داده ميشود. پس از اين شما صاحب لبخند جديد خود خواهيد شد.

اما از سوي ديگر لمينت دندان معمولاً براي نصب به حداقل دو جلسه ويزيت  نياز  دارد. طي يك جلسه دندانپزشك زيبايي دندان شما، يك لايه بسيار نازك از ميناي دندانتان را برداشته تا بتواند به اندازه ميناي تراش خورده و جا براي لمينت باز شود. از دندان شما قالب گرفته ميشود و قالب براي ساخت لمينت دندان مخصوص شما به لابراتوار فرستاده ميشود. بعد از آماده شدن لمينت ها طي يك جلسه ديگر، روي دندان شما لمينت نصب ميشود.

زيبايي

خصوصيت شفاف و يا نيمه شفاف بودن لمينت دندان باعث شده است كه نور را درست مانند دندان هاي طبيعي به دام انداخته و زيبايي منحصر به فردي به لبخند شما ببخشيد. اين يعني از لحاظ زيبايي و طبيعي بودن، لمينت ها بسيار بهتر از روكش كامپوزيت هستند.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه تفاوت هاي لمينت و كامپوزيت در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم كه اين دو روش با هم چه تفاوت هايي دارند تا بتوانيد موقع انتخاب بهترين تصميم را بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۲:۱۵ توسط:netware موضوع:

اصلي ترين دلايلي كه ما را مجبور به كشيدن دندان مي‌كند

ما امروز اينجاييم تا به شما بگوييم چه عواملي باعث مي‌شوند تا ما مجبور به كشيدن دندان خود شويم. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اصلي ترين دلايل كشيدن دندان را با هم بررسي كنيم. لطفا تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

هدف از كشيدن دندان

در آوردن دندان يك پروسه رايج است و ممكن است بنا به دلايل مختلفي مجبور باشيم اينكار را انجام دهيم. ما در اين مقاله تنها به معرفي 4 علت اصلي، رايج و مهم كشيدن دندان مي پردازيم كه مهمترين آن ها اقدام به شروع درمان ارتودنسي دندان است.

  1. در آوردن دندان هاي نهفته و نيمه نهفته: دنداني هايي كه پس از اتمام دوره رشد هنوز از لثه بيرون نيامده اند و يا به صورت جزئي بيرون هستند به ترتيب نهفته و نيمه نهفته خوانده مي شوند. دندان هاي عقل، اغلب به اين شكل هستند و اگر مشكل ساز باشند احتمالا با روش جراحي نياز به كشيده شدن دارند.
  2. كشيدن دندان براي ارتودنسي: يكي از رايج ترين دلايل كشيدن دندان براي شروع درمان ارتودنسي است. گاهي اوقات دندان ها بسيار شلوغ هستند و تا زماني كه يك يا چند دندان كشيده نشوند امكان شروع درمان ارتودنسي وجود نخواهد داشت. كشيدن دندان براي ارتودنسي معمولا قبل از شروع درمان انجام مي شود هرچند كه ممكن است بسته به وضيعت دندان لازم باشد بعد از درمان انجام شود.
  3. خارج كردن دندان در بيماران تحت پرتودرماني يا شيمي درماني: اگر پرتودرماني يا شيمي درماني به سر و گردن باعث عفونت دندان شود ، كشيدن و در آوردن دندان يا دندان ها ضروري است.
  4. كشيدن دندان به علت آسيب ديدگي يا پوسيدگي: اگر دندان بيش از حد خراب يا آسيب ديده باشد و ترميم آن با پر كردن يا روكش دندان امكان پذير نيست، كشيدن دندان به عنوان آخرين راه حل در دستور كار قرار خواهد گرفت.

روش هايي براي كشيدن دندان

كشيدن ساده دندان شامل برداشتن دنداني است كه در دهان قابل مشاهده است و به صورت كامل رشد كرده باشد. از اين روش براي كشيدن و برداشتن دندان آسيب ديده يا پوسيده، يا برداشتن دندان قبل از شروع ارتودنسي استفاده مي شود.

قرار نيست هر كسي كه دندان مي كشد به روش جراحي اين كار را انجام دهد. كشيدن دندان به روش جراحي تنها براي دندان هاي نهفته و نيمه نهفته انجام مي شود. يعني دندان هايي كه هنوز از لثه بيرون نيامده اند و يا به صورت نصفه و نيمه رشد كرده اند را چون به روش معمولي نميتوان عمليات خارج كردن دندان را  با روش جراحي بيرون مي كشند. روش جراحي را دندانپزشكان عمومي يا جراح دهان و دندان انجام مي دهند.

سخن آخر

بعد از خرج كردن دندان نيز بايد يكسري نكات رعايت شوند كه در اين مطلب نمي‌توانيم به بررسي تك تك آنها بپردازيم. با ابن حال اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۰:۴۲ توسط:netware موضوع: