جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انواع دستبند طلا مردانه

استفاده از يك دستبند مردانه در بين سلبريتي‌هاي خارجي، يك امر عادي است، اما مردان ايراني همچنان در مورد دستبند طلا و مدل‌هاي مختلف آن، اطلاعات كافي ندارند. اما فارغ از اين موارد، انتخاب دستبند، بسته به سليقه و نوع استايل فرد متفاوت است. به همين دليل در توليد دستبند مردانه از مواد و متريال‌هاي مختلف استقاده مي‌شود. پركاربردترين آنها مدل‌هاي تمام زنجير، پلاك طلا در كنار چرم، مهره و بافت است. در ادامه اين مدل‌ها را معرفي كرده‌ايم.

دستبند مردانه زنجيري طلا

اگر استايل شما رسمي است و بيشتر از كت و شلوار استفاده مي‌كنيد، دستبندهاي تمام زنجير به شما پيشنهاد مي‌شود. اگر قصد داريد در كنار ساعت از دستبندهاي زنجيري استفاده كنيد، بهتر است اين دستبندها، ظريف و نازك باشند. يه طور كلي، براي يك مرد، مقاومت يك دستبند مي‌تواند مهم تر از زيبايي آن باشد. چون زيبايي بدون استحكام، به راحتي از بين مي‌رود. مردها در طول روز، بيشتر با دست‌هاي خود كار دارند. حتي اگر قرار است در يك مهماني آن را دست كنيد، بهتر است حواستان به اين موضوع ساده باشد.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

دستبند چرم مردانه با پلاك طلا

يك دستبند چرم كه پلاكي از طلا داشته باشد، گزينه مناسب و ايده‌الي براي خريد دستبند مردانه است. طلاي استفاده شده در اين دستبندها، طرح متفاوتي خواهد داشت و مانند زنجيرهاي معمولي، صرفاً يك زيورآلات طلايي نيست. خلاقيت در طراحي مدل‌هاي مختلف اين دستبند، باعث شده كه زيبايي و شيك بودن را با هم داشته باشيد.

به طور كلي، متداول ترين نوع دستبندهاي مردانه تلفيق چرم و طلا است. اين مدل از دستبندها بيشتر مناسب استايل اسپرت و استفاده روزمره هستند. امكان سفارشي سازي در ساخت اين دستبندها نيز وجود دارد. چرا كه انتخاب رنگ، مدل و جنس چرم همچنين طرح، عيار و وزن پلاك طلا امكان‌پذير است.

دستبند بافت مردانه

طراحي دستبندهاي بافت شبيه به دستبندهاي چرم است و فقط به جاي چرم از نوعي نخ بافت استفاده مي‌شود. به اين خاطر كه در آن ها هم از مهره‌ها يا پلاك طلااستفاده مي‌شود. طرفداران دستبندهاي بافت، پسران و مردهاي جوان و كم سن هستند. رنگ، مدل و نوع بافت اين دستبندها قابل انتخاب است بنابراين مي‌توان آنها را به صورت سفارشي ساخت.

دستبند مهره و طلاي مردانه

سنگ‌ها و مهره‌ها عموماً خواص خاص خود را دارند. به همين دليل بعضي از افراد براي استفاده از انرژي‌هاي آنها و جذب سلامتي روحي و جسمي دوست دارند از اين نوع از دستبندها استفاده كنند. در واقع با خريد اين دستبندها فرد با يك تير دو نشان مي‌زند و در كنار استفاده از طلا از خاصيت اين نوع سنگ‌ها نيز بهره‌مند مي‌شود.

منبع : https://www.azadi.gold/

 

رفرنس : https://www.azadi.gold/shop/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۵:۲۸ توسط:netware موضوع:

مواد آرايشي مخصوص ابرو

اگر آرايش صورت برايتان مهم است پس زيبايي ابرو كه از اهميت بالايي برخوردار است هم توجه كنيد، خيلي از خانم ها بصورت طبيعي ابروهاي خوش حالتي ندارند ولي با استفاده درست از ابزارهاي آرايشي مي توانند ابروهاي زيبا داشته باشند. ابروها در صورت شما نقش قاب را براي چشمانتان دارند، چشم ها اولين مركز توجه افراد به چهره شما مي باشد، پس با داشتن ابرو هاي زيبا، جذابيت چشمانتان را چند برابر كنيد. اولين مرحله براي داشتن ابروهاي خوش حالت، مرتب نگه داشتن ابروها مي باشد. شما قبل از استفاده از مواد آرايشي بر روي ابرو بايد با تكنيك پر كردن ابرو و تعادل سازي ابرو آشنا شويد.

بيشتر بخوانيد :

آشنايي با محصولات آرايش ابروها:

ژل و ريمل ابرو

براي اينكه ابرو جلوه طبيعي داشته باشد، از ژل ابرو براي حالت گرفتن ابرو و  رنگ گرفتن ابرو استفاده مي شود، اگر موي ابرويتان فر و نامرتب است براي اينكه به سرعت ابرو را مرتب كنيد از ژل ابرو با رنگ هاي مختلف استفاده كنيد. اگر ابروهايتان زياد پر نيست از ريمل ابرو استفاده كنيد.رنگ ريمل ابرو يك درجه تيره تر از رنگ موي ابرويتان باشد.

مداد ابرو

براي استفاده از مداد ابرو بايد حرفه اي عمل كنيد در غيراينصورت مدل ابرو شما غير طبيعي بنظر مياد اگر كار كردن با مداد برايتان مشكل است از ماژيك ابرو استفاده كنيد و نيازي به محو كردن با برس ابرو را ندارد. براي داشتن چهره طبيعي با ابروهاي پر پشت نوك مداد ابرويتان را تيز كنيد و با ضربه قسمت هاي خالي ابرو را پركنيد و بعد با يك فرچه مخصوص ابرو سفت شانه بزنيد تا خطوط محو شوند.

پودر و سايه ابرو

جهت رنگ كردن ابرو بصورت موقت و پهن شدن ابرو مي توانيد از سايه ابرو استفاده كنيد البته رنگ سايه ابرو ارتباط مستقيمي با رنگ موي سرتان دارد حتما سايه ابرو از رنگ مويتان يك درجه تيره تر باشد تا تناسب بين صورت ايجاد شود. اما اگر ابروهاي تيره و مشكي داريد كافي است ۲ درجه رنگ سايه ابرو روشن تر باشد تا طبيعي بنظر بياييد.محدوده خالي ابرو را با شانه مخصوص سايه ابرو بصورت ضربه اي به محل بزنيد تا موهاي ابرو مات و طبيعي باشند. براي اينكه ماندگاري پودر روي ابرو بالا رود از پودرهاي ابرو ضدآب استفاده كنيد تا عرق كردن باعث پاك شدن آن نشود.

منبع : https://www.almasneshansalon.com/

 

رفرنس : https://www.almasneshansalon.com/course/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۸:۴۲ توسط:netware موضوع:

رژيم لاغري آسان چگونه است؟

گونه به يك رژيم لاغري آسان و ايده آل برسم؟ براي پاسخ به اين پرسش، با ما همراه باشيد.

امروزه روش هاي زيادي براي كاهش سريع وزن وجود دارد. بسياري از برنامه هاي غذايي باعث بيشتر شدن احساس گرسنگي يا نارضايتي شما مي شوند. اينها دلايل عمده اي است كه رعايت رژيم غذايي را براي شما دشوار مي كند. با اين حال، همه رژيم هاي غذايي اين تأثير را ندارند.

رژيم هاي غذايي

رژيم هاي كم كربوهيدرات براي كاهش وزن موثر هستند و ممكن است راحت تر از رژيم هاي ديگر بتوان آن را رعايت كرد.در اينجا يك برنامه كاهش وزن ۳ مرحله اي وجود دارد كه شامل يك رژيم كم كربوهيدرات است و هدف آن:

  • اشتهاي شما را به ميزان قابل توجهي كاهش مي دهد
  • باعث كاهش سريع وزن شما مي شود
  • همزمان سلامت متابوليك شما را بهبود ميبخشد
  • مصرف كربوهيدرات ها را كاهش دهيد

مهمترين قسمت رژيم لاغري كاهش قندها و نشاسته ها يا كربوهيدرات ها است. هنگامي كه شما اين كار را انجام مي دهيد و مصرف آنها را كاهش مي دهيد، سطح احساس گرسنگي شما پايين مي آيد و به طور كلي در نهايت، كالري كمتري مصرف مي كنيد.بدن شما به جاي سوزاندن كربوهيدرات براي تأمين انرژي، اكنون شروع به سوزاندن چربي ذخيره شده براي انرژي مي كند.

در رژيم لاغريتان پروتئين، چربي و سبزيجات بخوريد

هر يك از وعده هاي غذايي شما بايد شامل يك منبع پروتئين، منبع چربي و سبزيجات كم كربوهيدرات باشد. به عنوان يك قاعده كلي، سعي كنيد روزانه دو تا سه وعده غذا بخوريد. اگر بعد از ظهر احساس گرسنگي كرديد، چهارمين وعده غذايي را به آن اضافه كنيد. در ساخت وعده هاي غذايي به اين روش بايد ميزان كربوهيدرات مصرفي شما به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز كاهش يابد.

پروتئين

خوردن پروتئين زياد قسمت اساسي برنامه رژيم لاغري است. نتايج برخي از تحقيقات نشان مي دهد كه خوردن مقدار زيادي پروتئين ممكن است مصرف كالري را ۸۰ تا ۱۰۰ كالري در روز افزايش دهد.رژيم هاي غذايي با پروتئين بالا همچنين مي توانند هوس و افكار وسواسي در مورد غذا را تا ۶۰ درصد كاهش دهند، ميل به ميان وعده در اواخر شب را به نصف كاهش مي دهند و احساس سيري در شما ايجاد مي كنند. وقتي نوبت به كاهش وزن مي رسد، پروتئين ماده مغذي مهمي است كه بايد درباره مصرف آن فكر كنيد.

سبزيجات كم كربوهيدرات

در هنگام گرفتن رژيم لاغري از پر كردن بشقاب خود با سبزيجات كم كربوهيدرات نترسيد. آنها مملو از مواد مغذي هستند و مي توانيد مقادير بسيار زيادي بخوريد، بدون اينكه بيش از ۲۰-۵۰ كربوهيدرات خالص در روز مصرف كنيد. يك رژيم غذايي كه بيشتر مبتني بر منابع پروتئين بدون چربي و سبزيجات باشد حاوي تمام فيبرها، ويتامين ها و مواد معدني مورد نياز بدن براي سالم بودن است.بسياري از سبزيجات كم كربوهيدرات هستند

چربي هاي سالم

از خوردن چربي نترسيد. تلاش براي انجام همزمان مصرف نكردن غذاهاي داراي كربوهيدرات و غذاهاي كم چربي مي تواند رعايت رژيم غذايي را براي شما بسيار دشوار كند.

بيشتر بخوانيد : انواع رژيم لاغري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۵:۴۳ توسط:netware موضوع:

انتظارات شما از انجام عمل جراحي زيبايي بيني

شما و جراح بيني شما بايد در مورد انگيزه و انتظارات دو طرف صحبت كنيد. او  به شما توضيح مي دهد كه چطور رينوپلاستي مي‌تواند براي شما انجام شود و نتايج احتمالي چگونه است. طبيعي است كه وقتي در مورد ظاهر و ويژگي هاي ظاهري خود بحث مي‌كنيد خجالت بكشيد. اما بسيار مهم است كه با جراح خود در مورد همه خواسته‌ها و انتظارات خود از جراحي بيني خود صحبت كنيد.

حين عمل جراحي

مهم‌ترين كار جراح در اتاق عمل خواهد بود. جايي كه با تكنيك‌هاي خاص شكل و فرم بيني شما را به دلخواه شما در مي‌اورد. جراح بيني از تمام اتفاقات اتاق عمل براي شما صحبت خواهد كرد. قبل از شروع عمل بيهوش مي‌شويد. جهت انجام بيهوشي موضعي و عمومي دارو به شما تزريق خواهد شد. احتمالا جراح بيني شما را دستيار تخصصي خود نيز آشنا خواهد كرد. و به شما اطمينان خواهد داد كه عمل جراحي شما با موفقيت انجام شود.

پس از عمل جراحي

اما براي بيمار مهم‌ترين مرجله بعد از عمل جراحي خواهد بود. جراح بيني در اين مرحله به بيمار هر آنچه كه لازم است پس از جراحي رعايت كند را گوشزد خواهد كرد. رژيم غذايي بيمار را مشخص كرده و داروهايي براي پس از عمل خواهد نوشت. پس از عمل جراحي زيبايي بيني،  بيمار  بايد براي تعويض چسب و پانسمان نزد جراح بيني بازگردد.

عمل جراحي زيبايي بيني يا (RIE-no-plas-tee) يا (Rhinoplasty ) يك عمل جراحي است كه شكل بيني را تغيير مي‌دهد. دلايل انجام عمل رينوپلاستي ممكن است تغيير ظاهر بيني، بهبود تنفس يا هر دو باشد. هر جراحي توانايي انجام عمل جراحي زيبايي بيني را ندارد. جراح بيني بايد دوره‌ها و تكنيك‌هاي لازم براي انجام اين عمل مهم را طي كرده باشد. تنها جراحاني كه براي اين عمل آموزش ديده‌اند يكي جراح گوش و حلق و بيني (ENT) است و ديگري جراح پلاستيك و زيبايي. بنابراين رينوپلاستي يك عمل مشترك بين اين دو جراح است و اگر شما قصد انجام عمل زيبايي بيني را داريد، بايد به يكي از اين دو جراح مراجعه كنيد.

بيشتر بخوانيد : هزينه عمل بيني


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۶:۵۶ توسط:netware موضوع:

خواص و ويژگي‌هاي طلاي سفيد

ويژگي‌هاي طلاي سفيد به ميزان فلزهاي به‌كاررفته در آن بستگي دارد. به طور مثال، آلياژ نيكليِ طلاي سفيد، سنگين و بسيار محكم است و براي درست كردن حلقه و زنجير كاربرد دارد. اين در حالي‌است‌كه آلياژ پالاديمي طلاي سفيد نرم و قابل انعطاف است و در نتيجه براي توليد جواهرات با نگين‌هاي ظريف مورداستفاده قرار مي‌گيرد.

كاربردهاي طلاي سفيد

بيشترين كاربرد طلاي سفيد براي ساخت جواهرات و حلقه‌هاي نامزدي و ازدواج است. چون اين رنگ از طلا با انواع رنگ‌هاي سنگ‌هاي قيمتي ست مي‌شود. به طور مثال، سنگ الماس روي طلاي سفيد خيلي بيشتر و بهتر خود را نشان مي‌دهد تا روي طلاي زرد يا رزگلد. به همين خاطر از اين آلياژ طلا براي انواع سرويس و حلقه‌هاي ازدواج استفاده مي‌كنند. طلاي سفيد به طور كلي محبوب‌تر از طلاي زرد است.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

عيار طلاي سفيد چند است؟

بالاترين عيار طلاي سفيد موجود در ايران ۱۸ است. عيار ۱۸ از ۲۴ (۷۵۰ از ۱۰۰۰) يعني ۱۸ قسمت طلا و ۶ قسمت فلزات ديگر تشكيل دهنده آلياژ طلاي سفيد هستند. البته طلاي سفيد با عيارهاي ۱۴ و ۱۲ نيز در بازارهاي جهاني (غير از ايران) موجود است. اين طلاها جنس محكم‌تر، جلاي كمتر و قيمت پايين‌تري نسبت به طلاي سفيد ۱۸ عيار دارند. اما بايد بدانيد كه در ايران خريد و فروش طلاي زير ۱۸ عيار قانوني نيست.

قيمت طلاي سفيد چقدر است؟

قيمت طلاي سفيد با طلاي زرد فرقي ندارد. در واقع، رنگ طلا در قيمت و ارزش آن تاثيري ندارد، بلكه اين عيار طلاست كه ارزش آن را مشخص مي‌كند. يعني قيمت يك قطعه طلاي سفيد ۱۸ عيار با همان قطعه طلاي زرد ۱۸ عيار با هم برابر است. ارزش گذاري انواع مختلف طلا به رنگ آن بستگي ندارد، بلكه وابسته به عيار طلاست.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۲:۴۳ توسط:netware موضوع:

جديدترين هديه هاي تولد

معمولاً روز تولد، براي خودمان و براي كساني كه ما را دوست دارند، بهترين روز است. خريد هديه تولد، يكي از پرچالش‌ترين تصميم‌ها و كارهايي است كه بشر در طول زندگي خود انجام مي‌‌دهد. شما هم هميشه نمي‌دانيد براي تولد عزيزان‌تان چه چيزي بخريد كه خوشحال شوند.

در اين مطلب به شما كمك مي‌كنم تا بتوانيد انتخاب بهتر و راحت‌تري داشته باشيد و با لاكچري‌ترين و جديدترين هديه هاي تولد عزيزان‌تان را سورپرايز و خوشحال كنيد.

چرا بهتر است براي هديه تولد، طلا بخرم؟

شما متناسب با بودجه‌اي كه داريد، تصميم مي‌گيريد تا براي كسي كه دوستش داريد، هديه بخريد. شايد براي خريد طلا نگران هستيد كه براي شما گران تمام شود، اما بهتر است اين را بدانيد كه به دليل تنوع زياد محصولات در سايت ديجي‌زرگر، و امكان مقايسه قيمت و ظاهر هر كالا به صورت آنلاين و سريع، شما قدرت انتخاب بيشتري داريد و متناسب با بودجه خودتان، مي‌توانيد انتخاب بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تري داشته باشيد.

مزاياي خريد طلا به عنوان هديه

اگر كسي كه قصد خريد هديه براي او را داريد، عاشق طلا است و هميشه از زيورآلات استفاده مي‌كند، شك نكنيد كه بهترين انتخاب براي او طلا هديه است.

طلا هميشه به عنوان كالاي مناسب براي سرمايه‌گذاري، مورد استقبال همه بوده است. اگر دوست داريد هديه تولدي كه براي آن شخص مي‌خريد، علاوه بر اينكه سورپرايز خاصي است، براي او جنبه‌ي سرمايه‌گذاري هم داشته باشد، طلا مي‌تواند انتخاب خوبي باشد.

بيشتر بخوانيد : خريد گوشواره طلا

نكات مهم اين مقاله

خريد هديه تولد، يكي از پرچالش‌ترين تصميم‌ها و كارهايي است كه بشر در طول زندگي خود انجام مي‌‌دهد.

به دليل تنوع زياد محصولات در سايت ديجي‌زرگر، و امكان مقايسه قيمت و ظاهر هر كالا به صورت آنلاين و سريع، شما قدرت انتخاب بيشتري داريد و متناسب با بودجه خودتان، مي‌توانيد انتخاب بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تري داشته باشيد.

حتي مي‌توانيد از سايت ديجي‌زرگر خريد قسطي طلا هم داشته باشيد و نگران كمبود بودجه خود براي خريد نقدي نباشيد.

اگر كسي كه قصد خريد هديه براي او را داريد، عاشق طلا است و هميشه از زيورآلات استفاده مي‌كند، شك نكنيد كه بهترين انتخاب براي او طلا هديه است.

هديه تولد مناسب براي خانم‌ها و دختران، مي‌تواند گردنبند، ربع ست و نيم ست، گوشواره، انگشتر، پابند و دستبند طلا باشد.

هديه تولد مناسب براي پسران و آقايان، مي‌تواند زنجير، دستبند و انگشتر طلا باشد.

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۵:۲۴ توسط:netware موضوع:

راه حل درمان قرمزي پوست بعد از انجام اپيلاسيون

راي حفظ آراستگي در خانم ها اپلاسيون كردن يا همان زدودن موهاي زائد يكي ديگر از ركن ها در نظافت شخصي به حساب مي آيد، اغلب خانم هاي كه از روش هاي ديگر حذف موهاي زائد راضي نيستند از اين روش براي كم شدن مو و از بين بردنشان استفاده مي كنند. اين روش چون موها را از ريشه شان جدا مي كند باعث شده كه استقبال زيادي از آن شود. اما نكته اي كه وجود دارد اين است كه وقتي موهاي زائد از ريشه كنده مي شوند ممكن است باعث التهاب و قرمزي پوست و يا حتي سوزش و جوش شود اما اين حالت موقتي بوده و در طي زمان از بين مي رود ولي انجام بعضي از روش ها  براي مراقبت از پوست سرعت بهبود قرمزي پوست را بالا برده و پوست شما زودتر به حالت اول برمي گردد.

بيشتر بخوانيد :

انواع روش هاي بهبود قرمزي پوست بعد از انجام اپلاسيون

استفاده از ماسك هاي طبيعي صورت

ماسك آلوئه ورا                              

از آنجايي كه گياه آلوئه ورا خاصيت ترميمي دارد مي توانيد هم از مايع گياه آن هم از ژل آلوئه ورا براي رفع قرمزي پوست خود استفاده كنيد.

روغن اسطوخودوس و بابونه

با داشتن خواص زيادي كه اين روغن ها دارد از جمله خاصيت ضدعفوني كننده كنندگي صورت با مخلوط مقدار مساوري از هركدام و ماساژ بر روي پوست به كم كردن التهاب و قرمزي پوست كمك كنيد علاوه بر اين روغن، روغن هاي ديگري مانند جوجوبا، رزماري و روغن گل هميشه بهار براي رفع قرمزي تاثير بسزايي دارند.

ماسك خيار

بهترين روش براي كم كردن التهاب پوست ناشي از اپلاسيون استفاده از ماسك ميوه خيار است خيار با داشتن خاصيت آنتي اكسيدان از بين برنده سوختگي خفيف، التهاب و قرمزي مي باشد با تركيب كردن خيار رنده شده خنك با مقداري ژل آلوئه ورا و دادن ۲۰ دقيقه زمان به آن از قرمزي پوست خود كم كنيد.

ماسك جو بلغور دو سر

با مخلوط كردن مقداري جو پرك شده با آب خميري بوجود مي آيد اين خمير را بر روي قسمت هاي كه دچار آسيب پوستي شده گذاشته و بعد از خشك شدن با آب ولرم بشوريد شما مي توانيد از اين ماسك مي توانيد در هفته ۴ دفعه استفاده كنيد.

سركه سيب

سركه سيب به غير از داشتن خاصيت براي سلامتي بدن در بحث زيبايي پوست و مو هم كاربرد دارد، يكي از كاربردهاي ديگر آن در كاهش سوزش، التهاب پوست است. با اسپري كردن يك ليوان سركه سيب رو پوست و يا با زدن  پنبه آغشته شده به سركه سيب بر روي قسمت هاي كه ملتهب هستند پوست خود را سريعتر درمان كنيد.

ما از طرف سالن زيبايي الماس نشان زيبايي دوچندان براي شما آرزومنديم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۶:۰۰ توسط:netware موضوع:

با قانون حذف ماليات از طلا، اكنون طلا بخريم يا صبر كنيم؟

صبر كنيد، طلا ارزان مي‌شود. اين قانون ابلاغ شده است و اما اجرا نه، تا كي بايد صبر كنيم؟

كي طلا ارزان مي‌شود؟

بياييد نگاهي به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده بياندازيم:

سابقه بحث درباره ماليات بر ارزش افزوده به سال 1366 برمي‌گردد. آن سال كه درگير جنگ هم بوديم، تصويب نشد.

اين بحث در اواخر دهه 70 بار ديگر در دستور كار دولت وقت قرار گرفت و سال 81 به تاييد هئيت وزيران وقت رسيد. در اين سال اين پيشنهاد به مجلس رفت و همان سال به لايحه تبديل شد. نمايندگان در كميسيون اقتصادي اين لايحه را به بررسي گذاشتند. خيلي بررسي كردند و نهايتا شش سال بعد، در سال 87 به تصويب رسيد.

قانون در سال 87 تصويب شده و به اجرا و مجريه سپرده شد. (شرايطي كه قانون جديد در الآن دارد) اجراي كلي اين قانون پنج سال عقب افتاد، درواقع دولت پنج سال آزمايشي اين قانون را اجرا كرد. نهايتا سال 92 قانون 6 درصد ماليات بر ارزش افزوده در كل كشور اجرا شد. در سال 94 نيز 3 درصد عوارض اضافه شد.

قانون جديد نيز در تيرماه سال 1400 ابلاغ شده است. اما بحث قانون جديد از كي شروع؟

به گفته محمد ولي رئيس اتحاديه صنف طلا، اين صنف ده سال است كه پيگير قانون جديد بوده است. بلاخره اين قانون پس از ده سال كشمكش تصويب شد. حال به مرحله اجرا رسده است. بر اساس پيشبيني محمد ولي، حداقل تا شش ماه آينده معاملات طلا با همان قانون قبلي اجرا است.

اگر الان طلا بخريم ضرر مي‌كنيم يا بعدا طلا بخريم؟

فرض كنيم اداره ماليات همه زيرساخت‌ها و هماهنگي‌ها را براي حذف اين درآمدش انجام دهد. دولت هم مثل هميشه در زماني كه گفته است به قول خود عمل كند، دولت رئيسي هم، بسيار سريع با روندها بطبيق يابد و در اجرا تعويقي وارد نكند. خلاصه فرض مي‌كنيم طبق گفته مسئولين دقيقا شش ماه ديگر يعني دي ماه 1400 اين قانون اجرا شود. آيا اگر اكنون طلا بخريم، ضرر كرده‌ايم؟

بهتر است يك بار روند تورم طلا در پنج سال گذشته را بررسي كنيد. دلايل آن و تطبيق با شرايط فعلي متوجه خواهيد شد با فرض مهال كه شش ماه ديگر اين ماليات حذف شود. ريسك بزرگي است كه خريد طلا را به آن زمان موكول كنيد.

منبع : طلافروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۰:۱۷ توسط:netware موضوع:

هزينه عمل جراحي رينوپلاستي به چه چيزي بستگي دارد؟

يكي از سوالاتي كه اكثر كاربران و بيماران در فضاي مجازي و اينترنت به دنبال پاسخ آن هستند، اين است كه چرا هزينه عمل بيني انقدر گران است؟ اصلا چه چيزهايي در هزينه نهايي اين عمل تاثير مي‌گذارد؟

به طور كلي هزينه رينوپلاستي به فاكتورهاي اساسي زير بستگي دارد :

  • تخصص، مهارت و تجربه جراح بيني
  • محلي كه قرار است در آنجا تحت عمل قرار بگيريد
  • نوع بيهوشي و مسئوليت هاي آن
  • تكنيك انجام جراحي و پيچيدگي هاي آن
  • درمان هاي جانبي
  • وسايل جانبي مورد نياز براي انجام عمل
  • هزينه هاي جانبي پيش و بعد از عمل
  • در ادامه به توضيح هر كدام از اين فاكتورها و تاثير آن ها در برآورد هزينه عمل بيني خواهيم پرداخت.

تخصص، مهارت و تجربه جراح بيني چگونه روي هزينه‌ها تاثير مي‌گذارد؟

تخصص و مهارت همه جراحان به يك اندازه نيست. از ميان انبوهي از جراحان، تنها تعداد معدودي داراي مهارت و تجربه بالا هستند. برخي از جراحان به تازگي دوره هاي رزيدنتي خود را طي كرده اند و هنوز تجربه چنداني در انجام عمل هاي بيني ندارند.

محل انجام عمل جراحي چه تاثيري بر روي هزينه عمل رينوپلاستي خواهد گذاشت؟

محل انجام همه عمل هاي زيبايي بيمارستان نيست. و تنها شمار اندكي از تمام عمل هاي زيبايي در بيمارستان انجام مي شود. با رو آوردن روز افزون مردم به اعمال زيبايي، اكنون اين عمل ها به جز بيمارستان در مراكز ديگري نيز صورت مي‌گيرند.

عمل جراحي رينوپلاستي در ۳ مكان زير مي‌تواند انجام شود:

بيمارستان هاي معمولي و يا تخصصي

دي كلينيك ها يا مراكز جراحي محدود كه تنها اجازه انجام برخي از عمل ها را دارند (از جمله عمل بيني)

مطب هاي مجهز جراحان

پروسه بيهوشي و پزشك متخصص بيهوشي چه نقشي در برآيند هزينه عمل بيني دارد؟

براي انجام عمل شما بايد بيهوش شويد، علاوه بر هزينه هاي داروها و همچنين تكنسين بيهوشي، هزينه هاي شما مي‌تواند كمي بيشتر شود. از تمام پولي كه شما به جراح مي‌دهيد بخشي از آن بايد به انجام پروسه بيهوشي و متخصص بيهوشي داده شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۰:۲۹ توسط:netware موضوع:

انواع لمينت دندان و تفاوت آن ها

لمينت دندان از نظر جنس و ساخت متفاوت است و به دو نوع سراميكي و كامپوزيتي تقسيم مي شود.

لمينت كامپوزيتي : اين نوع لمينت ارزان تر و ثبات رنگ كمتري نسبت به نوع ديگر دارد اما مزيت آن نسبت به نوع ديگر اين است كه در آن دندان تراش كمتري مي يابد.

لمينت سراميكي : اين نوع لمينت نسبت به نوع ديگر با دوام تر و مقاومتر است و ثبات رنگ بيشتري دارد و داراي ظاهر زيباتري هستند.

ونيرها نيز دو گونه اند ونير كامپوزيتي در مطب به طور مستقيم ساخته مي شوند و ونير سراميكي در لابراتوارساخته مي شوند و جنس آنها سراميكي است.

افراد مناسب براي ليمنت دندان

افرادي مناسب براي لمينت دندان هستند كه دندان هاي دو رنگ دارند و يا دندانهايشان كج است و طول آن كوتاه مي باشد و يا قسمتي از دندانهايشان ساييده شده و هم رديف يكديگر نيستند.

مزاياي لمينت كردن دندان ها

بدون نياز به بي حسي

انجام درمان تنها در 2 جلسه

زيبايي چشمگير و طبيعي

عدم رنگ پذيري

مقاومت بسيار بالا

معايب و عوارض لمينت كردن دندان ها

بعد از چسباندن لمينت بر روي دندان رنگ و شكل آن قابل تغيير نيست

هزينه نسبتا گراني دارد

در صورت شكستن بايد تعويض شود

اگر كمي تراش زيادتر از حد باشد لمينت ممكن است زودتر بيفتد

كاربردي در دندان ها با پوسيدگي وسيع و يا پر كردگي هاي قديمي ندارد

هزينه لمينت دندان

معمولا شش دندان جلو لمينت مي شوند و قيمت لمينت دندان اين روزها بسيار بستگي به مواد اوليه آن دارد و اينكه با چه كيفيتي اين مواد ارائه مي شود اما انجام لمينت دندان بين 400 هزار تا يك و نيم ميليون تومان هزينه در پي دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۴:۰۴ توسط:netware موضوع: