جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ميزان كاهش وزن با هر عمل جراحي لاغري چقدر است؟

جراحي لاغري اشاره به كاهش وزن از طريق تلاش پزشكي و اعمال تغييرات تهاجمي بر روي دستگاه گوارش دارد. كساني كه عمل لاغري انجام مي دهند به طرز چشمگيري وزن كم كرده اند و اغلب افرادي كه بيماري مرتبط با چاقي (مانند ديابت) دارند بعد از اين عمل با درمان كامل يا بهبود قابل توجه بيماري روبرو مي شوند.

بهترين عمل جراحي لاغري چيست؟

كاهش وزن با كمك جراحي لاغري به چندين شكل مختلف صورت مي‌گيرد و اينطور نيست كه همه افراد به يك شيوه جراحي شوند. ما دست كم 90 روش جراحي لاغري يا تكنيك جراحي به منظور لاغري داريم كه فقط تعداد انگشت شماري از آن ها شناخته شده و مفيدتر هستند.

شناخته شده ترين عمل لاغري براي كاهش وزن عبارتند از:

عمل اسليو معده

عمل باي پس معده

عمل پليسه معده

باندينگ معده

ميني باي پس

باي پس روده

از ميان اين روش ها نيز بهترين عمل از نظر جراحان لاغري و افرادي كه تجربه عمل لاغري داشته اند، با اختلاف عمل اسليو معده است.

از چه زمان پس از عمل جراحي لاغري وزن از دست مي دهيم؟

درست پس از اتمام عمل جراحي روند كاهش وزن آغاز مي شود زيرا شما نمي توانيد هرچيزي بخوريد و بايد براي اينكه سريع بهبودي خود را به دست بياوريد رژيم غذايي توصيه شده را رعايت كنيد. روند كاهش وزن يك ماه بعد از عمل حدود 5 تا 10 كيلوگرم از اضافه وزن كاهش پيدا مي كند.

روند كاهش وزن ادامه پيدا مي كند و افراد بعد از 1 سال بيش از نصف اضافه وزن خود را به خوبي و بدون دشواري از دست مي دهند. پس از 1 سال كم كم تمام اضافه وزن يا دست كم 80 درصد از آن به كلي از بين خواهد رفت.

ميزان كاهش وزن با هر عمل جراحي لاغري چقدر است؟

در ساده ترين حالت بعد از عمل هاي جراحي دست كم 50 درصد تمام اضافه وزن از بين مي رود.

نام عمل

مقدار كاهش اضافه وزن

باي پس معده

50 تا 60 درصد

اسليو معده

70 تا 80 درصد

باندينگ معده

40 تا 50 درصد

بيشتر بخوانيد : رژيم لاغري سريع 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۸:۴۳ توسط:netware موضوع:

بستن فاصله بين دندان ها

اگر بين دو دندان فاصله اي به وجود بيايد كه اندازه آن بيش از 0.5 ميلي متر باشد مي تواند مشكلاتي براي سلامت دهان و دندان و حتي زيبايي افراد ايجاد كند. در دندانپزشكي به اين فاصله دياستما گفته مي شود و مساله بسيار رايجي در ميان انسان ها است. وجود فاصله بين دندان ها مي تواند باعث ايجاد پوسيدگي بين دنداني و بر هم خوردن زيبايي طرح لبخند شود و مي‌بايست بسته شود. اين مقاله را بخوانيد تا متوجه شويد علل اصلي ايجاد اين فاصله چيست، چطور بايد آن را برطرف كرد و چرا بهترين روش درمان آن مراجعه به يك دكتر ارتودنسي و انجام درمان ارتودنسي دندان است.

علت ايجاد فاصله بين دندان ها چيست؟

موارد زير برخي از مهم‌ترين عوامل ايجاد فواصل قابل توجه و بيشتر از 0.5 ميلي متر بين دندان ها هستند:

عدم تناسب بين اندازه فك و دندان ها

كوچك بودن اندازه دندان

از دست رفتن يك يا چند دندان

بزرگ بودن زائده فرنوم لبي (ساختاري كه لب بالا را به لثه متصل مي كند و اگر بزرگ باشد بين دو دندان جلو در فك بالا فاصله مي اندازد)

بيماري لثه و تحليل يا عقب نشيني بافت لثه

بلع نادرست غذا (به جاي اينكه حين قورت دادن غذا زبان به سمت سقف دهان برود به دندان هاي جلو فشار وارد مي  كند)

افتادن زودتر از موعد دندان هاي شيري

عادات نامناسبي مانند مكيدن انگشت يا اشياء

3 روش بستن فاصله بين دندان ها كدامند؟

در دندانپزشكي، معمولاً براي اينكه فواصل ايجاد شده بين دندان ها بسته شود از 3 روش ارتودنسي دندان، لمينت و كامپوزيت ونير استفاده مي شود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي نامرئي 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۳:۳۹ توسط:netware موضوع:

پاسخ به سوالات رايج درباره ارتودنسي نامرئي

اكنون كه با مراحل اصلي درمان ارتودنسي با كمك پلاك هاي نامرئي آشنا شديد بياييد به رايجترين سوالاتي كه درباره اين روش درمان مطرح است پاسخ دهيم.

آيا پلاك شفاف ارتودنسي به دندان ها آسيب مي زند؟

قالب هاي ارتودنسي نامرئي در هيچ يك از مراحل قالب گيري، نصب يا استفاده آسيبي به دندان ها نمي زنند. البته وقتي براي اولين بار پلاك را استفاده مي كنيد ممكن است احساس ناراحتي كنيد، اما اين احساس بعد از يك روز از بين مي رود.

چطور بايد پلاك ارتودنسي را تميز كرد؟

نكته جالب در مورد اين روش ارتودنسي اين است كه هر زمان كه نياز داشتيد مي توانيد پلاك ها را برداريد. توصيه مي شود كه آنها را تمام روز، هر روز حداقل به مدت 22 ساعت استفاده كنيد، اما بيرون آوردن آنها براي مسواك زدن يا خوردن و آشاميدن منعي ندارد.

هر زماني كه پلاك را برداشتيد آن ها را شستشو دهيد و قبل از اينكه دوباره آن ها را روي دندان ها قرار دهيد حتما مسواك بزنيد. به صورت هفتگي هم آن ها را داخل محلول شستشو دهنده مخصوص قرار دهيد تا كاملا تميز شوند.

مدت زمان درمان ارتودنسي نامرئي چقدر است؟

طول مدت درمان از شخصي به شخص ديگر متفاوت است. اين مي تواند تحت تاثير ميزان ناهنجاري و نحوه عمل كردن شما به توصيه هاي متخصص ارتودنسي باشد. ولي  به هر روي مدت زمان درمان با اين روش مي تواند از 6 ماه تا 1.5 سال متغيير باشد.

آيا با قالب هاي ارتودنسي مي توان ورزش كرد؟

پلاك هاي ارتودنسي نامرئي به گونه اي طراحي شده اند كه دندان هاي شما را صاف كنند نه اينكه از دندان هاي شما محافظ كنند. بهتر است براي محافظت از دندان ها و خود پلاك ها، حين ورزش كردن آن ها را خارج كنيد و گارد دهان بگذاريد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۶:۴۹ توسط:netware موضوع:

5 روش ارزان ديگر براي سفيد كردن دندان ها كدامند؟

دو روشي كه در بالا به آن ها پرداخته شد تقريبا بهترين روش ها براي درخشان كردن طرح لبخند شما هستند اما اگر تمايلي نداريد با كمك بليچينگ دندان هاي خود را سفيد كنيد مي توانيد 9 روش ساده و خانگي زير را براي اين منظور امتحان كنيد.

1. مراقب چيزهايي كه مي‌خوريد باشيد

بهتر است كه مصرف نوشيدني هايي كه رنگدانه دار هستند و يا بيشتر باعث لكه روي دندان ها مي شوند را كمتر كرده يا ترك كنيد. مثلا قهوه يكي از اين نوشيدني ها است. نمي توانيد مصرف اين خوراكي ها و نوشيدني ها را ترك كنيد؟ اگر بيش از حد به آن ها وابسته هستيد سعي كنيد از ني آن ها را بنوشيد و يا بعد از مصرفشان دهان خود را با آب بشوييد.

2. از خمير دندان سفيد كننده استفاده كنيد

خميردندان هايي وجود دارد كه در آن ها مواد سفيد كننده و ساينده وجود دارد كه به سفيد شدن دندان ها كمك مي كند. آن ها را مي توان به مدت 1 هفته استفاده كرد تا كم كم دندان ها سفيد شوند.

3. غذاهاي طبيعي سفيد كننده دندان بخوريد

باور كنيد يا نه، اما برخي غذاها مي توانند به تميز كردن يا سفيد شدن دندان هاي شما كمك كنند. مثلا برخي ميوه ها و سبزيجات ترد مثل سيب، هويج و كرفس مي توانند براي شما چنين كاري انجام دهند. همچنين محصولات لبني گزينه هاي مناسبي هستند. زيرا به مقابله با اسيدهاي موجود در دهان شما كمك كرده و ميناي دندان شما را نيز تقويت مي كنند.

4. از دهانشويه استفاده كنيد

دهانشويه براي كاهش تجمع باكتري ها و طراوت بخشيدن به نفس عالي است. علاوه بر اين، مي تواند ظاهر دندان هاي شما را بهبود بخشد. براي گرفتن بهترين نتيجه، از دهانشويه حاوي پراكسيد هيدروژن استفاده كنيد.

5. با جوش شيرين مسواك بزنيد

جوش شيرين يك ساينده ملايم است كه مي تواند به از بين بردن لكه هاي سطحي كمك كند. به عبارت ديگر، مي تواند دندان هاي شما را سفيدتر كند. هرچه غلظت جوش شيرين بيشتر باشد قطعا موثرتر خواهد بود.

بيشتر بخوانيد : لمينت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۲:۴۶ توسط:netware موضوع:

چرا هديه روز دختر طلا بخريم؟

تاثيرات جسمي و رواني

شايد ندانيد اما طلا علاوه بر زيبايي بسيار زياد ظاهري، داراي خواص بسيار فراوان جسمي و رواني هم هست؛ چرا كه طلا به بهبود روند متابوليسم بدن مي پردازد و باعث كنترل فشار خون مي‌شود. كه البته همين كنترل بر فشار خون مي‌تواند موجب كنترل اعصاب بدن شود.

آموزش پس انداز كردن به فرزندان

پدران و مادران مي‌توانند با خريد طلا براي فرزندانشان به آنها از دوران جواني و نوجواني راه هاي امن پس انداز كردن را آموزش دهند و از اين طريق براي آينده ي فرزندانشان سرمايه گذاري كنند. خريد طلا مي‌تواند هوش اقتصادي فرزندان را افزايش دهد و به آنها راه و روش پس انداز كردن را بياموزد.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

حس خوب پشتوانه و استقلال

با خريد طلا براي دختران جوان نه تنها هديه اي نفيس، بلكه حس استقلال و بلوغ به آنان هديه مي‌كنيم چراكه نگهداري از طلا كار ساده اي نيست و با هديه دادن طلا و آموزش نحوه ي نگهداري از آن به دخترانمان رو به رويي با شرايط و البته استقلال مي‌آموزيم.

نكاتي درباره خريد كادو روز دختر

در ادامه به بيان نكاتي براي خريد طلا مي پردازيم كه مي تواند شما را در تهيه‌ي يك كادوي مناسب بسيار راهنمايي كند. پيشنهاد مي‌شود ادامه ي مقاله را با دقت بيشتري بخوانيد چرا كه علاوه بر اطلاعات ضروري عمومي مي‌توانيد به نكات بسيار مهمي براي خريد طلا اينترنتي دسترسي پيدا كنيد.

حتما در تقويم تاريخ دقيق مناسبتي كه قرار است برايش هديه اي تهيه كنيد را علامت گذاري كنيد تا بتوانيد براي تاريخ مدنظر بودجه‌اي مناسب در نظر بگيريد و آن را فراموش نكنيد.

در خريد كادو براي روز دختر براي هر فرد حتما به علايق شخصي‌اش توجه كنيد. رنگ ها از شخصي ترين فاكتور ها در خريد هديه است. هيچ گاه به دليل اينكه صورتي رنگي دخترانه است به تهيه‌ي كادو براي فردي كه رنگ مورد علاقه اش آبي است نپردازيد.

در خريد طلا و جواهرات حتما دقت كنيد كه محصول را از مكاني مطمئن تهيه كنيد و اين اصلا دور از ادب نيست كه در اين مورد خاص فاكتور محصول را همراه با آن به فرد دريافت كننده هديه تحويل دهيد.

با تهيه‌ي كارت هاي هديه‌ي بانكي و يا كارت خريد هديه از فروشگاه هاي خاص اين حق انتخاب را به افراد مي‌دهيد كه هديه شان را كاملا بسته به نياز و علاقه شان انتخاب كنند.

در خريد طلا و جواهرات حتما دقت كنيد كه فرد به طلاهاي سنگين وزن علاقه بيشتري دارد يا كارهاي ظريف را مي‌پسندد؟! حتما هديه اي تهيه كنيد كه فرد از ان استفاده كند. چرا كه اين موضوع باعث خوشحالي متقابل خودتان نيز مي شود.

حتما روش تشخيص طلاي غير اصل از اصل را تا حدودي يادبگيريد. و يا بهترين كار اين است كه از مكاني مطمئن اقدام به خريد طلا و جواهر كنيد.

۷. معمولا حرف K در كنار عددي كه نمايش دهنده عيار طلا است بر روي بدنه قابل تشخيص است. براي پلاتين از حروف pt در كنار اعداد روي قطعه استفاده مي‌كنند. پس با‌ يك دقت جزئي طلا و پلاتين را از هم تشخيص دهيد. طلا و پلاتين بسيار به هم شبيه هستند و ممكن است شما در زمان خريد متوجه تقاوت ظاهري اين دو نشويد. اما با نگاهي به اعداد و حروف حك شده بر جواهر مي تواند به راحتي اصل را تشخيص داد.

۸. اگر ميخواهيد با بودجه اي متوسط و يا كم طلا بخريد بهتر است به سراغ نگين ها و سنگ ها نرويد . اين محصولات بر قيمت تمام شده محصول شما بسيار مي‌افزايد.

منبع : مجله طلا asby


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۳:۰۴ توسط:netware موضوع:

قوانين تعيين كارمزد طلا

تعيين كارمزد و كارمزد خريد طلا، از قانون خاصي پيروي نمي‌كند و بيشتر به شكل يك قرارداد و يا عرف در ميان صنف طلافروشان وجود دارد. اما به طور عمده چند عامل را مي‌توان براي تعيين آن در نظر گرفت:

كارهايي كه مدل جديدتري دارند و به مد روز نزديك‌اند، كارمزد بيشتري نسبت به كارهاي قديمي دارند.

دخالت و تلاش سازنده در ساخت قطعات طلا نيز عامل مهم در تعيين قيمت كارمزد طلاست. براي مثال، امروزه كه دستگاه‌هاي پيشرفته مانند CNC جاي انسان را در كارخانه‌ها گرفته، كارمزد طلاها نيز كاهش يافته است. اما اگر فرد سازنده تلاش بيشتري براي ساخت طلا به صورت دستي انجام داده باشد مزد بيشتري را هم طلب مي‌كند.

هر چه در مراحل ساخت مصنوعات طلا هدر رفت طلا بيشتر باشد كارمزد بيشتري براي آن در نظر مي‌گيرند.

به كار بردن جواهرات و سنگ‌هاي قيمتي در ساخت قطعات طلا، بسيار حساس و سخت است. زيرا احتمال شكستن و خرد شدن سنگ‌ها وجود دارد. همچنين اين سنگ ها بايد به صورت جداگانه تراش خورده و آماده استفاده برروي طلا شود كه اين فرايند كارمزد جداگانه خودرا دارد. به همين دليل كارمزد ساخت طلا هايي كه از سنگ‌هاي گرانبها در ساخت آنها استفاده مي‌شود بيشتر از طلاي بدون سنگ است.

كارمزد طلا براي يك كار واحد، روي دو فلز متفاوت، با هم فرق دارد.

برخي از طلاهاي خارجي، به‌ويژه انواع ايتاليايي، كارمزد بيشتري نسبت به اجناس ساخت داخل دارند. كارمزد طلاهاي ايتاليايي، گاهي به ۲۰۰ هزار تومان در هر گرم مي‌رسد.

كارمزد طلا چگونه محاسبه مي‌شود

كارمزد يا كارمزد طلا به صورت گرمي محاسبه مي‌شود.‌ برخي از طلافروشان، مزد طلا را به شكل درصدي محاسبه مي‌كنند كه البته اين كار از نظر اتحاديه صنف فروشندگان و سازندگان طلا خلاف قانون است.

بيشتر بخوانيد : النگو طلا

فرمول محاسبه كارمزد به اين صورت است:

۹ درصدماليات + ۷ درصد سود مغازه‌دار + (وزن كل طلا×(قيمت يك گرم طلا × كارمزد ساخت يك گرم طلا))

مزاياي خريد طلاي بدون كارمزد

بهترين روش براي سرمايه‌گذاري از طريق طلا، خريد طلا بدون كارمزد است. چراكه هنگام خريد، هزينه كمتري را مي‌پردازيد و هنگام فروش آن، ضرر كمتري را متحمل مي‌شويد.

به دليل پايين بودن هزينه طلاي بدون كارمزد مي‌توانيد طلاي سنگين‌تري را از نظر عيار و وزن تهيه كنيد و هزينه كمتري بپردازيد.

به‌خاطر ارزان تر بودن قيمت نهايي محصول، طلاي بدون كارمزد راحت تر به فروش مي‌رود.

معايب تهيه طلاي بدوت كارمزد

خريد طلا با كارمزد پايين يك روش سودآور براي سرمايه‌گذاري است، اما معايب و خطرات زيادي هم دارد ‌كه بايد به آن توجه كنيد:

يكي از مهم‌ترين نكاتي كه هنگام خريد اينترنتي طلا بايد به آن توجه كنيد، كد موجود روي طلاست. اين كد وظيفه شناسايي طلا، عيار و ويژگي‌هاي آن را دارد. برخي از افراد سودجو كد طلاهاي دست دوم و مستعمل را تغيير مي‌دهند و كدهاي جعلي را جايگزين آن مي‌كنند.

گاهي اتفاق مي‌افتد كه مصنوعات فلزي و بدل از طريق آبكاري طلا به عنوان طلاي دست دوم و بدون كارمزد به فروش مي‌رسد. اين اتفاق مي‌تواند تمام سرمايه شما را از بين ببرد.

رواج خريد و فروش طلاي دست دوم بدون كارمزد ، رونق كسب‌وكار را از واحدهاي توليدي سلب مي‌كند.

منبع : طلافروشي اينترنتي طلاي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۶:۲۳ توسط:netware موضوع:

نكات مهم هنگام خريد طلاي ۱۸ عيار آنلاين

اگر به استحكام طلا اهميت ميدهيد طلاهاي ۱۴ و ۱۸ خريداري كنيد. براي مثال اگر انگشتر يا دستبند طلاي خود را هر روز استفاده ميكنيد و شغلي داريد كه امكان دارد به اين طلا يا جواهرات آسيب برساند، طلاي ۱۸ K و ۱۴ K براي شما مناسب تر از ۲۲ عيار است و پيشنهاد ميشود.

اگر نسبت به نيكل حساس هستيد و دچار مشكل ميشويد، حتي برخي از قطعات K 14 ممكن است به پوست شما آسيب بزند، پس بهتر است در اين موارد طلاي با عيار بالا مثل ۱۸ خريداري كنيد.

اگر هدف شما استفاده روزانه از قطعه طلايي مثل انگشتر است، خريد طلا ۱۸ عيار آنلاين توصيه ميشود.

اگر كه خريد طلاي ۱۸ عيار گران به نظر ميرسد، طلاي با عيار پايين‌تر تهيه كنيد.

اينكه طلاي نو از طلاي متفرقه و دست دوم تشخيص داده شود، هميشه امر آساني نيست و مشكل ميشود. زماني كه خريد انجام ميدهيد، حتما قفل طلاي مورد نظر را مشاهده كنيد. در صورتي كه دچار خط و خش بود، دست دوم محسوب ميشود. شما بايد قيمت طلاي دست دوم را پرداخت كنيد نه اينكه بدون آگاهي قيمت طلاي نو را بپردازيد.

يكي ديگر از مسائل مورد توجه بحث خريد طلاي قاچاق و عيار پايين است. متاسفانه ورود طلاي قاچاق در بازار كشور يكي ديگر از مشكلات است. برخي از طلا فروشان اين طلاي قاچاق كه عيار استاندارد آن پايين‌تر از عيار استاندارد كشور ايران (عيار ۱۸) است با قيمت طلاي ۱۸ ميفروشند. در اين صورت شما بايد به اتحاديه طلا رجوع كنيد و شكايت خود را ثبت كنيد.

براي خريد طلاي ۱۸ عيار انگشتري به چه نكاتي بايد دقت شود؟

قطعا موضوعاتي همچون:

سايز انگشت

نوع جواهر

نوع محاسبه قيمت جواهر براي خريد فروش آن

روي انتخاب فرد تاثيرگذار است. در هنگام خريد انگشتر حتما به سايز انگشت خود توجه كنيد. قيمت انگشتر طلا ۱۸ عيار، بستگي به گرم و جواهر سوار بر آن دارد. ابتدا وزن و نوع جواهر آن بايد مشخص شود سپس هزينه تخمين زده شود.

براي خريد دستبند طلا ۱۸  عيار به چه نكاتي بايد توجه كرد؟

هنگام خريد دستبند ۱۸ عيار با دو انتخاب روبه رو خواهيم شد. دستبندهاي قفل دار و ساده. طرح‌هاي دستبندهاي قفل دار جذاب بوده و تنوع بيشتري دارد . در عين حال، دستبندهاي ساده نيز كاربردي‌تر هستند.

همچنين موضوع ديگري كه در انتخاب دستبند ۱۸ عيار مهم است، استفاده از آن به صورت تك و يا ست با النگو است. دستبندهاي پركارتر قطعا انتخاب مناسب‌تري براي استفاده تك هستند. اما اگر قصد داريد دستبند را با النگو ست كنيد، مي‌توانيد طرح‌هاي مشابه با النگو را امتحان كنيد.

هنگام خريد گوشواره طلا ۱۸ عيار به چه نكاتي توجه كنيم؟

اينكه قصد داريد گوشواره شما چه طرح داشته باشد مهم است. چفت گوشواره مهمترين نكته اي است كه بايد به آن توجه شود. برخي گوشواره ها ضامن دار و برخي ديگر فشاري و يا قلاب ماهي و غيره هستند؛ اما فراموش نكنيد گوشواره پيرسينگ شيك ترين مدل گوشواره طلا ۱۸ عيار است.

محصول موجود در گالري بدون سايه با زمينه قرمز / تصوير مستطيل

براي خريد زنجير و گردنبند طلا ۱۸ عيار بايد به چه نكاتي توجه كنيم؟

در هنگام خريد زنجير و گردنبند، حتما به نوع بافت زنجير توجه داشته باشيد. نوع بافت و كيفيت آن روي مقاوت آن نيز تاثيرگذار است اما فراموش نكنيد زيبايي مهمترين نكته است. همچنين گاهي ممكن است زنجير گره بخورد و يا پاره شود. ممكن است ظاهري نامناسب كند؛ به همين دليل توجه به بافت زنجير مهم است.

براي خريد پلاك و اكسسوري طلا ۱۸ عيار بايد به چه نكاتي توجه كنيم؟

امكان سفارش پلاك طلا ۱۸ عيار زير ۱ گرم وجود دارد. همچنين اگر پلاك طلا سفارشي داريد مي توانيد به راحتي طرح مورد نظر خود را سفارش دهيد.

محصول موجود در گالري بدون سايه با زمينه قرمز / تصوير مستطيل

منبع : مجله طلا و جواهر asby


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۰:۱۸ توسط:netware موضوع:

بوتاكس مو چيست و چه كاربردي دارد و هزينه آن چقدر است؟

هنگامي كه به چين و چروك فكر مي كنيد، ممكن است به آنابوتولينم توكسين A (بوتاكس) فكر كنيد. اين روش يك داروي تجويزي رايج است كه برخي افراد براي صاف كردن چين و چروك از آن استفاده مي كنند. اما در مورد بوتاكس بو چه ميدانيد؟ موهاي روي سر شما، مانند پوست شما نيز تماميت و خاصيت ارتجاعي خود را از دست مي دهد. درست مانند بوتاكس محصولات جديد مو به بازار عرضه شده كه به صاف و يكدست شدن، پرشدن و كاهش ريزش مو كمك ميكنند. اين مواد به عنوان بوتاكس براب موها شناخته ميشوند. آنچه در اين مقاله ميخوانيد درباره اين روش است. تمام نكات ذكر شده در اين مقاله از دوره آموزش كار با مواد، آموزش پوست و ساير آموزش هاي آرايشگري از سالن الماس نشان است.

آيا بوتاكس مو واقعا حاوي بوتاكس است؟

بوتاكس براي موها در واقع حاوي عنصر سم بوتولينوم كه عنصر اصلي بكار رفته در بوتاكس ميباشد نيست. در عوض، اين نامگذاري تنها يك اسم است كه براساس نحوه عملكرد محصول ساخته شده است. بوتاكس مو درست مانند بوتاكس و سم بوتولينيوم با شل كردن عضلات و صاف كردن پوست عمل مي كند، با اين تفاوت كه بوتاكس كردن مو با پر كردن و حجم دادن به تارهاي مو باعث صاف و يكدست شدن آن ها ميشود.

بوتاكس از چه موادي تشكيل ميشود؟

بوتاكس مو در واقع يك درمان مو با تهويه عمقي است كه رشته هاي مو را با مواد پركننده يا فيلر، مانند كراتين مي پوشاند. اين درمان در هر قسمت از موهاي شكسته يا نازك يا مات در نظر گرفته ميشود. بهترين محصولات بوتاكس حاوي مواد زير هستند:

روغن خاويار

پپتيد BONT-L

ويتامين B-5

ويتامين هاي E

كمپلكس كلاژن

بيشتر بخوانيد : آموزش اكستنشن مو 

چه كساني ميتوانند موهايشان را بوتاكس كنند؟

در صورت داشتن هر كدام از موارد زير مي توانيد از بوتاكس مو استفاده كنيد:

مو خوره داشتن

موهاي بسيار نازك، فاقد حجم و مات

موي آسيب ديده

موهاي وز

آشنايي با مراحل بوتاكس كردن مو

برعكس بوتاكس هايي كه براي صورت، لب و بخش هاي ديگر بدن تزريق ميشود ما در اين روش هيچگونه تزريقي نداريم بلكه استعمال مستقيم به مو داريم. بوتاكس مستقيما روي رشته هاي موي شما اعمال ميشود تا به تهويه بهتر موها كمك شود. مراحل انجام بوتاكس مو عبارتند از:

شروع كار با شستشوي موها با شامپو است تا كوتيكول هاي مو و رشته هاي موي شما از هم جدا شده و براي اعمال بوتاكس آماده شوند.

سپس محصول را از ريشه تا نوك مو ماليده و ماساژ ميدهند. بوتاس از ۲۰ تا ۹۰ دقيقه روي موهاي خيس و شسته شده باقي ميماند.

برخي از آرايشگران قبل از خشك كردن مو مواد را از مو پاك ميكنند و برخي ديگر صبر ميكنند تا مو خشك شود و بعد مواد را پاك كنند تا بوتاكس به راحتي به عمق مو نفوذ كند.

نتايج درمان مو با بوتاكس را بلافاصله بعد از خشك شدن موهاي خود مشاهده خواهيد كرد.

قيمت بوتاكس مو چقدر است؟

هزينه درمان با بوتاكس از ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار و به بالا متغيير است. قيمت ها بر اساس محل انجام بوتاكس (خانه يا آرايشگاه) و همچنين بر اساس موقعيت جغرافيايي متفاوت است. اگر درمان بوتاكس را در سالن انجام ميدهيد، قبل از مراجعه حتما قيمت بوتاكس مو را از آرايشگاه بپرسيد.

منبع : سالن زيبايي الماس نشان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۲:۱۴ توسط:netware موضوع:

خريد طلا كم اجرت

اجرت طلا چيست؟

وقتي براي خريد طلا به فروشگاه ميريم و درمورد قيمت يك محصول سوالي مي‌پرسيم، اولين عددي كه فروشنده بعد از وزن محصول و قيمت روز طلا در ماشين حساب وارد مي‌كند، اجرت ساخت طلا است. اجرت ساخت هزينه‌اي است كه سازنده طلا بابت تبديل طلاي خام به زيورآلات طلا دريافت مي‌كند. ساخت طلا كار بسيار سخت و زمان‌بري است. ساخت هرنوع از زيورآلات طلا پروسه‌ي متفاوتي با ديگري دارد و ساخت بعضي‌ها آسان و بعضي‌هاي ديگر پيچيده‌تر است. به همين دليل ميزان اجرت دريافت شده بابت ساخت هر محصول با محصول ديگر متفاوت است.

اما به صورت كلي، النگوي طلا كمترين ميزان اجرت طلا را درميان انواع مصنوعات طلا دارد. پس از آن انگشترها هستند و بعد از آن نيز دستبند و در نهايت گردنبند طلا قرار مي‌گيرد. به همين دليل، درصد اجرت ساخت طلا بر اساس نوع محصول متفاوت است.

به طور معمول به ازاي هرگرم طلايي كه خريداري مي‌كنيد، چيزي حدود ۲۵ ٪ تا ۵۰٪ هزينه اضافي بابت اجرت ساخت و سود فروشنده پرداخت مي‌كنيد. اين يعني كه اگر يك جفت گوشواره ۱۰ گرمي خريداري كرده‌ايد، هزينه‌اي كه بابت آن پرداخت كرده‌ايد معادل ۱۵ گرم طلا بوده است. يا اگر سرويس طلاي ۵۰ گرمي براي عروسي خريده‌ايد، احتمالا هزينه‌اي كه پرداخت كرده‌ايد معادل ۷۵ گرم طلا بوده است.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد اينترنتي طلا

اين مساله واقعا آزار دهنده است. اما راه حل چيست؟

راه حل اين مشكل قبلا پيدا شده است. سالهاي قبل اين مشكل براي گرفتن تاكسي، خريد كالاي ديجيتال مثل موبايل و لپ‌تاپ، خريد بليط هواپيما و … نيز وجود داشت. اما با ورود استارت‌آپ‌ها، وبسايت‌‌ها و اپليكيشن‌هايي مانند اسنپ، ديجيكالا، علي‌بابا و… اين مشكل حل شد. در حوزه خريد طلا نيز وبسايت آزادي اين مشكل را براي شما حل كرده است. فروشگاه آنلاين طلا آزادي  يك استارت‌آپ است كه از سال ۹۷ با هدف فروش طلاي ارزان و طلاي كم اجرت كار خود را شروع كرده است و تصميم دارد تا خريد طلا را براي همه‌ي ايرانيان ممكن و قابل انجام بكند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۰:۱۰ توسط:netware موضوع:

اهميت تميز كردن طلا

طلا با گذشت زمان در كنار محصولاتي مانند عطر، مواد بهداشتي و همچنين عرق بدن، درخشش خود را از دست مي‌دهد. استفاده‌ي مداوم از قطعات طلا هم باعث كدر شدن و سايش آنها مي‌شود. بنابراين لازم است حتما هر چند وقت يك بار تميز شود تا دوباره درخشش خود را به دست بياورد.

اينكه برخي از طلاها سياه مي‌شوند به خاطر وجود فلزات ديگر است. به جز طلاي خالص موجود در جواهرات، بقيه آلياژها با اكسيژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واكنش شيميايي مي‌شوند و اين باعث مي‌شود تا طلاي شما بعد از مدتي سياه و كدر شود. طلاي ۲۴ عيار كه همان طلاي خالص است، بسيار نرم است و نمي‌توان به راحتي از آن مصنوعات ساخت. به همين خاطر، طلاي ۲۴ عيار را با فلزات ارزشمند ديگري همچون مس و نقره تركيب مي‌كنند تا به سفتي موردنظر برسد تا بتوان از آن جواهر يا هر مصنوعي از جنس طلا ساخت.

يعني در واقع سياه شدن و كدر شدن مصنوعات طلا به خاطر اين نيست كه طلاي آنها اصل نيست، بلكه به خاطر وجود مقدار زيادي فلزات ديگر غير از طلا در آنهاست. هر چه عيار طلايي كه مي‌خريد بالاتر باشد، امكان سياه شدن آن كمتر خواهد بود. اگر فلز مس به كار رفته در ساخت طلا، كيفيت پاييني داشته باشد يا درصد مس بيشتر از نقره باشد، احتمال اينكه طلا سياه شود زياد است. اين امر در فصل‌هاي گرم سال بيشتر مشاهده مي‌شود. چون بدن انسان عرق مي‌كند و نمك موجود در آن با مس موجود در طلا واكنش نشان مي‌دهد و رد سياه يا سبز از خود بر جا مي‌گذارد.

براق كردن طلا با جوش شيرين

يك كاسه كوچك را با فويل آلومينيوم بپوشانيد سپس كمي نمك داخل كاسه‌ي فويل دار بريزيد. به آن مقداري جوش‌شيرين اضافه كنيد و به مدت دو دقيقه آن را در ماكروويو يا روي گاز با شعله‌ي كم گرم‌كنيد. سپس آب گرم را به كاسه‌ي آلومينيومي حاوي نمك و جوش‌شيرين اضافه كنيد.

پس از مخلوط شدن مواد با يكديگر، جواهرات خود را به مدت ده دقيقه در آن خيس كنيد. دقت كنيد كه زمان بيشتري نگذرد. سپس با يك پنبه يا پارچه‌ي نرم بدنه‌ي طلاها و گوشه‌هاي آن را تميز كنيد. پس‌ازاينكه هيچ لكه‌اي بر روي آن باقي نماند، با آب گرم طلاها را شسته و با يك پارچه‌ي نرم خشك ‌كنيد.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

استفاده از آمونياك

اگر برايتان مقدور است كه مواد زير را تهيه كنيد، مي‌توانيد از روش مؤثر و باتجربه‌ي زير براي برق انداختن طلا استفاده كنيد. اين روش نسبت به دو روش قبلي قوي‌تر است. البته براي استفاده از اين روش بايد بيشتر مراقب طلاهاي خود باشيد.

نحوه‌ي براق كردن طلاي سفيد

همان‌طور كه مي‌دانيد طلاها در دو رنگ سفيد و زرد خريدوفروش مي‌شوند. طلاي سفيد نيز از با ارزش‌ترين و زيباترين جواهرات مدنظر خانم‌ها است. اگرچه اين طلاها نيز باگذشت زمان شفافيت خود را از دست مي‌دهند و شروع به زرد شدن خواهند كرد. البته اين مشكل به دليل روكش‌كاري نامناسب است. البته هر نوع از طلاها شيوه‌هاي مختلف را براي براق شدن دارند.

اگر شما هم جواهراتي از جنس طلاي سفيد داريد و مي‌خواهيد بدانيد كه روش‌هاي براق كردن طلا سفيد چگونه است، تا انتهاي اين متن با ما همراه باشيد.

استفاده از سركه

يكي از راه هاي تميز كردن نقره‌جات استفاده از سركه‌ي سفيد است. نصف پيمانه سركه سفيد را با دو قاشق سديم بي كربنات مخلوط كنيد. سپس زيورالات خود را درون آن قراردهيد. 2 الي 3 ساعت صبر كنيد سپس آن‌ها را زير آب سرد بشوييد و با يك حوله نرم خشك كنيد. از درخشش و زيبايي زيورالات لذت ببريد.

 شيشه پاك براي براق كردن زيورالات

براي جواهراتي كه الماس و سنگ هاي قيمتي دارند مي توانيد از شيشه پاك كن جهت براق كردن استفاده كنيد. حواستان باشد براي جواهرات كه سنگ مات مانند عقيق و فيروزه و… از شيشه پاك كن به هيچ وجه استفاده نكنيد. مواد شوينده و آمونياك موجود در شيشه پا كن باعث كدر شدن و از بين رفتن اين سنگ‌هاي دوست داشتني مي‌شود.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۸:۵۴ توسط:netware موضوع: