جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

درمان عفونت دندان چيست؟

عفونت هاي دنداني هنگامي رخ مي دهند كه باكتري ها به پالپ (ناحيه نرم داخل دندان شما) حمله كرده و به بافت هاي اطراف سرايت مي كنند. اين معضل مي تواند به دليل اقدامات دندانپزشكي، وارد شدن ضربه به دندان يا پوسيدگي دندان باشد. اين عفونت از دندان يا ساختارهاي پشتيباني كننده آن منشأ مي گيرد و سپس به بافتهاي اطراف آن سرايت مي كند

بسته به اين كه عفونت شما در چه سطحي است و چگونه ايجاد شده روش هاي درماني مختلفي براي برطرف كردن آن وجود دارد. روش درماني مختلف براي برطرف كرديم اين مشكل عبارتند از:

تخليه آبسه

اگر آبسه دندان باعث شكل گيري عفونت دندان شده باشد، روش قطعي درمان مي تواند مديريت آبسه باشد. براي درمان آبسه دندان نيز تخليه بهترين روش است. طي اين فرآيند يك برش كوچك روي آبسه زده مي شود و پس از خروج كامل محتويات داخل آبسه، با سرم شستشو استريل، تميز و شسته مي شود.

بيشتر بخوانيد :

عصب كشي دندان

به عصب كشي دندان روت كانال تراپي يا درمان ريشه هم گفته مي شود. اگر عفونت دندان گسترش يافته باشد فرآيند عصب كشي مي تواند براي درمان عفونت و نجات دندان انجام شود. در اين روش يك سوراخ كوچك از طريق سطح جونده در دندان ايجاد مي شود پالپ دندان برداشته مي شود. در صورت وجود آبسه تخليه مي شود و كانال هاي ريشه پر مي شوند. پس از پر شدن ريشه ها، دندان ترمي يا روكش مي شود.

تجويز آنتي بيوتيك

اگر عفونت دندان شما در حال سرايت به سايت بخش هاي دهاني و بافت هاي مجاور باشد دندانپزشك ممكن است براي جلوگيري از افزايش عفونت آنتي بيوتيك تجويز كند.

لازم به ذكر است كه اگر پس از گذشت يك مدت زمان عفونت دندان شما درمان نشده و اگر تب يا تورم داريد يا در تنفس يا بلع مشكل داريد، بايد فوراً به پزشك مراجعه كنيد. به احتمال زياد اكنون عفونت شما به ساير قسمت هاي بدن مانند استخوان فك و نواحي اطراف آن سرايت كرده است و عدم درمان ميتواند برايتان دردسرساز شود.

منبع : دنيا دنتال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۱:۳۴ توسط:netware موضوع:

4 روش براي درمان دندان درد در شب

شستشوي دهان با پراكسيد هيدروژن

پريودنتيت يك عفونت جدي در بافت لثه است كه به طور كلي در نتيجه سهل انگاري در رعايت بهداشت دهان و دندان رخ مي دهد. پريودنتيت و ساير بيماري هاي لثه مي توانند باعث بروز مشكلاتي از قبيل درد دندان، خونريزي لثه ها و دندان ها و حتي تشكيل آبسه دندان شود.

شستشو دهان با دهانشويه حاوي هيدروژن پراكسيد ميتواند به كاهش پلاك و علائم پريودنتيت كمك مي كند. جهت درمان دندان درد با اين روش، بايد هيدروژن پراكسيد را با حجم مسااوي از آب رقيق كرد سپس محلول را داخل دهان چند بار غرغرره كرد. دقت كنيد كه اين روش درماني براي كودكان مناسب نيست. زيرا كودكان ممكن است به صورت تصادفي محلول را قورت دهند و با عوارض ناشي از آن روبرو شوند.

چاي نعنا                              

نعناع حاوي تركيبات ضد باكتري و آنتي اكسيداني است. منتول ، يك ماده فعال در نعناع است كه اثر بي حس كنندگي خفيفي در داخل دهان دارد. نوشيدن مقدار كمي چاي نعنا ميتواند به تسكين و حتي درمان دندان درد فوري منجر شود.

بيشتر بخوانيد :

ميخك

يوجينول كه يكي از تركيبات اصلي ميخك است مي تواند باعث كاهش و درمان درد دندان شود. نتايج يك كارآزمايي باليني در سال 2015 نشان داد افرادي كه بعد از كشيدن دندان، يوجينول را به لثه و دندان خود ميزنند با كاهش التهاب و درد دندان روبرو ميشوند.

يوجينول به عنوان ضد درد عمل مي كند ، بدين معني كه منطقه را بي حس مي كند. براي استفاده از ميخك براي دندان درد ، ميخك ها را در آب خيس كنيد تا تبديل به حالت خميري  شود. سپس خمير را روي دندان بماليد. از طرف ديگر، به آرامي جويدن يا مكيدن ميخك ميتواند تاثير مشابهي در كاهش درد دندان داشته باشد. باز هم دقت كنيد كه استفاده از ميخك به هيچ عنوان در بچه ها صورت  نگيريد زيرا بچه ها ممكن است ميخك را ببلعند كه ميتواند دردناك باشد.

سير

سير يك محصول بسيار رايج  در خانه ها است كه از قديم الايام براي كاهش درد دندان نيز مورد استفاده قرار ميگرفته است. آليسين (كه تركيب اصلي سير است) اثر ضد باكتريايي خوبي دارد كه ممكن است به از بين بردن باكتري هاي موجود در دهان كه منجر به حفره و درد دندان ميشوند بسيار موثر باشد. جويدن يك حبه سير كوچك و خام داخل دهان و درست در جايي كه دندانتان درد ميكند ميتواند راه موثري براي درمان دندان درد باشد.

منبع : سايت دكتر خديوي بهترين متخصص ارتودنسي تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۲:۲۴ توسط:netware موضوع:

همه چيز در رابطه با ايمپلنت دندان اما خلاصه و مختصر

جايگزين كردن يك و يا تعدادي از دندانها بدون درگير كردن دندانهاي مجاور

مي توان ازايمپلنت دندان به عنوان پايه بريج در انتهاي قوس دنداني استفاده كرد تا ديگر مجبور نباشيد از پروتز متحرك استفاده كنيد

و در مواردي كه كل دندانها را نداشته باشيد و امكان استفاده از تعداد زياد ايمپلنت موجود نباشد، مي توان با قرار دادن ايمپلنت از آنها به عنوان پايه دست دندان استفاده كرد تا ديگر دست دندان شما در دهانتان جابه جا نشود و احساس راحتي بيشتري داشته باشيد.

مزاياي استفاده از ايمپلنت نسبت به دست دندان متحرك و يا پروتز ثابت (بريج)

ازهر زاويه اي كه شما به اين موضوع بنگريد، ايمپلنت دنداني بهترين انتخاب براي جايگزيني دندانهاي از دست رفته شما است.

بيشتر بخوانيد :

لمينت دندان چيه ؟

كامپوزيت دندان چيه ؟

زيبايي : ايمپلنت كاملا شبيه دندان خودتان خواهد بود و از آنجائيكه با استخوان فك درگير مي شود، مانع از تحليل استخوان و لثه مي شود كه در سايه روشهاي قبلي ( دست دندان و يا بريج) از عوارض اين درمان ها مي باشد. به هر حال كسي متوجه نخواهد شد كه شما يك دندان جايگزين براي اصلاح طرح لبخند داريد.

حفظ ساختمان دندانهاي مجاور: در اين روش دندانهاي مجاور تراشيده نمي شوند و دچار پوسيدگي هاي بعدي نخواهند شد.

اعتماد به نفس : به طور يقين با استفاده از ايمپلنت دنداني احساس بهتري نسبت به خود، خنده و صحبت كردنتان داريد.

قابل اعتماد : درصد موفقيت ايمپلنت هاي دنداني بسيار بالا است، و بهترين انتخاب براي جايگزيني دندان از دست رفته شما است. و بر خلاف ادعاهاي خلاف واقع گذشته در اين رابطه، درصد موفقيت ايمپلنت دنداني نسبت به ساير روشهاي جايگزيني دندان، بسيار بالاتر است و از آنجا كه بدنه ايمپلنت دنداني از تايتانيوم خالص ساخته مي شود، واكنشي بصورت رد پيوند وجود نخواهد داشت.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت اباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۲:۵۴ توسط:netware موضوع:

نكاتي درباره طلاهاي رنگي

آيا انواع مختلف طلا و انواع رنگ‌هاي طلا را براي خريد طلاي اينترنتي مي‌شناسيد؟ آيا مي‌دانيد كه در صنعت جواهرسازي از بيشتر از يك نوع طلا استفاده مي‌شود؟ در اين حرفه با افزودن فلزات ديگر به فلز طلا در واقع آلياژي از طلا مي‌سازند كه درجه‌ي سختي، كيفيت، عيار و حتي رنگ محصول نهايي را معين مي‌كند. براي آشنايي با انواع مختلف طلا از شما دعوت مي‌كنيم تا ادامه‌ي مطلب را مطالعه كنيد. با گالري پرسته همراه باشيد.

انواع مختلف طلا و رنگ‌هاي آن

با اينكه رنگ رايج طلا زرد است، اما در رنگ‌هاي مختلفي توليد و عرضه مي‌شود. رنگ طلا به نوع فلز بستگي دارد كه با هم آلياژ شده‌اند. در زير مواد تشكيل دهنده‌ي طلاهاي رنگي را توضيح داده‌ايم. اما پيش از آن بايد توجه داشته باشيد كه طلاي رنگي به اندازه‌ي طلاي زرد باارزش است و از نظر قيمتي فرقي با هم ندارند. تفاوت رنگ آنها فقط به‌دليل آلياژي است كه با طلا تركيب شده است.

·         طلاي زرد

·         طلاي سفيد

·         طلاي رزگلد

·         طلاي سياه

·         طلاي سبز

·         طلاي توسي

·         طلاي بنفش

·         طلاي آبي

بيشتر بخوانيد :

·         خريد النگو طلا

·         خريد گردنبند طلا

در بالا هم به طور مفصل توضيح داديم كه طلاي رنگي از جنش طلاي خالص نيستند و در تركيب آنها از ديگر فلزها هم استفاده شده است. طلاي خالص رنگ زرد كمي مايل به قرمز دارد. اما خوشبختانه با تركيب طلا و فلزات مختلف مي‌توان طلاهاي رنگي زيبائي ساخت. نكته‌ي قابل ذكر در مورد انواع رنگ‌هاي طلا اين است كه به سه روش مختلف ساخته مي‌شود: آلياژي، ميان‌فلزي و سطوح كارشده مانند لايه‌هاي اكسيد.

از آن‌جا كه طلا در حالت خالص بسيار نرم است، در جواهرسازي با افزودن فلز ديگري آن را مقاوم‌تر مي‌كنند. براي ساخت طلاي زرد معمولاً از مس استفاده مي‌شود اما براي طلاي سفيد از فلزي سفيد يا نقره‌اي رنگ استفاده مي‌شود. به طور مثال، آلياژ طلا براي ساخت طلاي سفيد معمولاً نيكل، منگنز، و پالاديم و در مواردي نقره، روي، پلاتين، و مس است. يا مثلاً آلياژ طلا و پالاديم نرم‌تر و انعطاف‌پذيرتر است و براي سرويس‌هاي جواهرات و سنگ‌هاي قيمتي كاربرد دارد.

توجه داشته باشيد كه در زبان عاميانه گاهي به پلاتين هم طلاي سفيد گفته مي‌شود در حالي‌كه پلاتين فلزي متفاوت است و در مقايسه با طلا مقاوم‌تر، كمياب‌تر، و رنگ آن درخشان‌تر از طلاي سفيد است. همچنين الكتروم كه آلياژي از طلا و نقره است و به‌طور طبيعي نيز يافت مي‌شود گاه طلاي سفيد ناميده شده‌است.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۰:۱۴ توسط:netware موضوع:

براي تقويت پوست قبل از مراسم عروسي چه كار هايي مي توان كرد ؟

اگر شما هم به مراسم عروسيتون نزديك ميشين و نگران پوستتئن در اين شب مهم هستيد در اين مقاله از مجموعه مقاله هاي دوره هاي آموزش آرايشگري الماس نشان همراه ما باسيد تا با يك برنامه 6 هفته اي شما را راهنمايي كنيم

هفته اول: تغذيه سالم

آب بهترين نوشيدني براي زيبايي پوست وسلامتي مي باشد، نوشيدن آب را ۳ ليتر در روز را فراموش نكنيد كه باعث دفع سموم زايد از بدنتان مي شود. داشتن يك برنامه غذايي سالم مثل سبزيجات سرشار از فيبر به گردش خون كمك مي كند، از شيريني، الكل، كافيئن ها و..استفاده نكنيد.

 هفته دوم: افزايش ضربان قلب

تمرينات كارديو در اين ۶ هفته ضروري مي باشد زيرا ورزش احساس بهتري به شما ميدهد و حس خوب فرد را زيباتر مي كند وپوست را سفت تر مي‌كند،روزي ۴۵ تا ۶۰ دقيقه تمرينات قدرتي و كارديو حداكثر ۵ تا ۶ روز در هفته براي چربي سوزي مي توانيد انجام دهيد(طناب زدن- شنا- دويدن-دوچرخه سواري)

هفته سوم: پاكسازي پوست بدن

برس كشيدن بدن مانند شانه كردن مو مي باشد.اين كار باعث تحريك غدد لنفاوي و پاكسازي سطح پوست و از رويش موهاي زيرپوستي جلوگيري مي كند.با استفاده از يك برس زبر قبل از حمام رفتن از انگشتان پاها شروع كنيد و به سمت ساق پا بالا برويد، به ناحيه‌ي لگن كه غدد لنفاوي زيادي دارد، بيشتر توجه كنيدو بعد به سمت منطقه‌ي شكم بالا برويد و حركات دايره‌اي در جهت عقربه هاي ساعت انجام دهيد، سپس به طرف بافت سينه برويد و از دستها به سمت قلب حركت كنيد.

 هفته چهارم: طراوت پوست با پاكسازي روده

سه هفته قبل از عروسي هفته اي يكبار روده خود را پاكسازي كنيد، همچنين پاكسازي روده بزرگ براي پوست مفيد است و حس سبكي و خوبي را دارد و روي طروات بخشي و شادابي عروس خانم ها تاثير بسزايي دارد.

بيشتر بخوانيد :

·         اموزش گريم صورت

·         آموزش شينيون موي بلند

 هفته پنجم: پاكسازي صورت

دو هفته قبل از عروسي از ماسك صورت و بخور ها براي بيرون اومدن جوش ها و تميز شدن آن استفاده كرده همچنين  از آب جهت رطوبت رساني پوست استفاده كنيد وتغذيه مناسب داشته باشيد،تغذيه ي نادرست مثل فست فود، غذاهاي سرخ كردني چيپس و پفك ممكن است در سطح پوست لك و جوش ايجاد كند .ماساژ صورت تا حدود زيادي به سفت شدن صورت و به جمع شدن غبغب كمك مي كند و باعث بهبود خون رساني به منافذ پوست مي شود. هر روز ۳الي ۴دقيقه پوست صورت خود را به طرف بالا ماساژ دهيد و در طولاني مدت تاثير آن را مشاهده كنيد.

 هفته ششم: پاكسازي عمق پوست

با تهيه اسكراب نمك دريا تمام مواد معدني سالم مثل منيزيم، پتاسيم و كلسيم كه براي پوست لازم است و به بازسازي پوست كمك مي كند را تهيه و پوست خود را عمقي پاكسازي كنيد. در اين روش جريان خون زياد شد همچنين مي توانيد با مخلوط آبليمو و نمك دريا اسكراب براي از بين بردن رنگ تيره بدن به روشن شويد و از پوسته شدن پوست جلوگيري كنيد.

 

ما از طرف سالن زيبايي الماس نشان زيبايي دو چندان را براي شما آرزومنديم 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۹:۴۴ توسط:netware موضوع:

سه نكته اي كه بايد در مورد ارتودنسي پيشرفته بدانيد

امروزه بشر هر چيزي را ارتقا مي دهد و دستگاه هاي خود را مطابق با آخرين فناوري به روز مي كند؛ بنابراين چرا درمان هاي و دستگاه هاي ارتودنسي را ارتقا ندهد؟ اين همان ارتودنسي پيشرفته است. در حقيقت، در اين جا 3 نكته وجود دارد كه بايد در مورد اين شاخه از درمان دندانپزشكي بدانيد:

1. گزينه هاي درمان

اولاً، ارتودنسي دندان ديگر فقط محدود به بريس هاي فلزي  نيست. گزينه ها به طور قابل توجهي پيشرفت كرده اند و اكنون مي توانيد از گزينه هاي سفارشي تر، موثرتر و كمتر قابل توجه تر استفاده كنيد.

بريس هاي امروزي از مواد جديد ساخته شده اند. به عنوان مثال، بريس هاي سراميكي كاملاً شفاف طراحي شده اند و بايد با سايه دندان هاي فرد مطابقت داشته باشند تا ظاهر طبيعي تري داشته و كمتر به چشم بيايد.

ثانيا، بريس ها ديگر تنها گزينه براي داشتن لبخندي زيبا نيستند. تراز كننده ها از جمله Invisalign ( ارتودنسي نامرئي ) ، براي كمك به صاف كردن دندان ها به گونه اي طراحي شده اند كه بر روي غذا خوردن يا بهداشت دهان و دندان تأثير منفي نگذارند.

2.برنامه هاي پرداخت انعطاف پذير

هزينه زياد بريس هاي سنتي ممكن است شما را از معالجه باز دارد. امروزه، هزينه هاي بالا مانع يك لبخند زيبا روي شما نمي شوند؛ چرا كه به لطف پيشرفت هاي فراوان در فناوري، مجموعه اي از درمان هاي ارتودنسي و همچنين برنامه هاي پرداخت انعطاف پذير از جمله ارتودنسي اقساطي موجود است.

بيشتر بخوانيد :

3. آگاهي از روند درمان

ارتودنسي پيشرفته در مورد كل برنامه درماني شما است. در اولين مشاوره، با گزينه ها و هزينه هاي درمان خود آشنا خواهيد شد. همچنين مي توانيد دقيقاً ببينيد كه روند درمان شما چگونه پيشرفت مي كند. حتي به لطف فناوري هاي پيشرفته مي توانيد ببينيد كه نتايج نهايي چه خواهد بود.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۹:۵۴ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي دندان روكش دار چگونه انجام مي شود؟

روز به روز استفاده از درمان ارتودنسي در بزرگسالان رو به افزايش است. بيشتر اين افراد قبلاً درمان هاي ديگري روي دندان هاي خود انجام داده اند. كساني كه دندان هاي نامرتب يا بدفرم دارند بسيار از اين وضعيت ناراضي بوده و از ارتودنسي براي رفع مشكلات و زيباسازي دندان استفاده مي كنند. در اين جا ممكن است ارتودنسي با روكش دندان تداخل ايجاد كند.

اغلب افراد بر اين باورند كه ارتودنسي تنها جنبه زيبايي دارد اما از تأثير آن بر روي سلامتي و عملكرد آن غافلند. متخصص ارتودنسي در جلسه مشاوره دلايل لزوم ارتودنسي را بيان كرده و به توضيح در خصوص آن ها مي پردازد.

تحقيقات نشان مي دهد افرادي كه دندان هاي نامرتب دارند بيشتر در معرض ابتلا به مشكلات گوارش هستند. اين افراد به علت مشكلاتي دندان قادر به جويدن خوب غذا نيستند. غذا به صورت نجويده و در اندازه هاي بزرگ وارد معده شده و سبب افزايش اسيد معده و ابتلا به ناهنجاري هاي گوارشي مي شود.

بيشتر بخوانيد :

درمان ارتودنسي روي روكش دندان

سوالي كه در اينجا وجود دارد اينست آيا افرادي كه دندان خود را روكش كرده اند، مي توانند از ارتودنسي استفاده كنند؟ قطعاً پاسخ به اين سوال مثبت خواهد بود. در هنگام ارتودنسي با تهيه عكس از دهان و دندان، وضعيت قرارگيري دندان ها و فك بيمار مشخص شده و اطلاعات كافي در اختيار متخصص ارتودنسي قرار مي گيرد. ارتودنتيست با توجه به عكس بهترين روش درمان را انتخاب كرده و محل قرارگيري براكت ها را تعيين مي كند.

با استفاده از عكس متخصص مي تواند در خصوص دندان هاي روكش دار بهتر تصميم گيري كند. دندان هاي روكش دار نيز بايد تحت درمان قرار گرفته و مرتب شوند. از طرفي براكت ها بخوبي نمي توانند به دندان هاي روكش دار چسبانده شوند. از اينرو لازم است از تكنيك هاي خاصي براي انجام اين كار استفاده شود. برخي از اقدامات لازم در اين خصوص عبارتند از:

لزوم استفاده از بندهاي ارتودنسي براي انجام درمان بدون اينكه به دندان ها آسيبي وارد شود.

در صورت وجود چند دندان روكش دار در كنار يكديگر، روكش دندان هاي كناري تراشيده و جدا مي شوند. از اينرو براكت ها به راحتي مي توانند روي دندان قرار داده شوند. در انتهاي درمان روكش تعويض مي شوند.

بجاي استفاده از اسيد فسفريك بايد از اسيد HF استفاده شود.

اگر دندان روكش نشده باشد و بيمار قصد انجام ارتودنسي را داشته باشد بهتر است ابتدا ارتودنسي دندان انجام شده و سپس دندان روكش شود. بدين ترتيب تداخل بين ارتودنسي و روكش دندان صورت نمي گيرد.

در صورتي كه ارتودنسي نياز به كشيدن دندان داشته باشد بهتر است دنداني كه روكش دار است از دهان خارج شود.

تكنيك هاي لازم براي ارتودنسي دندان روكش دار

اگر فرد دندان روكش شده داشته باشد و بخواهد از درمان ارتودنسي استفاده كند، دندان هاي وي در ابتدا مورد بررسي قرار مي گيرد. اگر ارتودنسي به كشيدن دندان نياز داشته باشد، آن دندان ها خارج مي شوند. در غير اين صورت متخصص ارتودنسي همه تلاش خود را مي كند تا با استفاده از برخي تكنيك ها براكت ها را روي دندان هاي روكش دار بچسباند. اين كار به گونه اي صورت مي گيرد كه دندان هاي روكش دار هيچ گونه آسيبي نديده يا لازم نباشد تعويض شوند. پاره اي از اين تكنيك ها عبارتند از:

  • اگر لازم باشد دندان هاي روكش دار تراش داده مي شوند.
  • از بندهاي ارتودنسي براي دندان ها استفاده مي شود.
  • در صورت وجود روكش، براكت ها در زاويه مناسب قرار مي گيرند.
  • روكش دار كردن دندان بعد از ارتودنسي پيشنهاد متخصص ارتودنسي است.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۳:۲۲ توسط:netware موضوع:

چگونه يك متخصص ارتودنسي دندان در تهران پيدا كنم؟

1) آموزش و تجربه را در نظر بگيريد.

هنگامي كه ليستي از چند متخصص ارتودنسي به دست آورديد، كمي تحقيق كنيد. در مورد سوابق تحصيلي، محل تحصيل آنها و انواع آموزش مداوم يا آموزش هاي ويژه اطلاعات كسب كنيد. قبل از اينكه با يك متخصص ارتودنسي مشاوره برقرار كنيد، مطمئن شويد كه وي دوره هاي لازم را گذرانده است. اين اطمينان مي دهد كه آن ها در مورد جديدترين و موثرترين روش هاي باليني به روز هستند.

2) از بيش از يك دفتر مشاوره بگيريد.

ارتودنتيست ها سبك هاي درماني متفاوتي دارند؛ بنابراين مشاوره گرفتن از بيش از يك مطب ايده خوبي است. برخي ممكن است گزينه هاي خاص درمان ارتودنسي يا محصولاتي را ارائه دهند كه ديگران نمي توانند. مدت زمان توصيه شده درمان را با هزينه آن درمان مقايسه كنيد. همچنين احساس راحتي با ارتودنتيست مهم است. آيا آن ها صندلي صندلي مطبوعي دارند؟ آيا احساس مي كنيد كه آن ها واقعا به نگراني هاي شما توجه مي كنند؟ آيا رفتار پرسنل دوستانه و مفيد است؟ با مراجعه به بيش از يك مطب، به احتمال زياد يك متخصص ارتودنسي پيدا مي كنيد كه بتواند نيازهاي فردي شما را تأمين كند.

3) سوال بپرس.

در طول مشاوره خود، از پرسيدن سوال نترسيد. از اين گذشته، به همين دليل شما آنجا هستيد! براي شما مهم است كه بفهميد چه نوع مسائل ارتودنسي داريد و موثرترين راه ها براي درمان آن ها چيست. هر چه از سلامت دندان خود مطلع باشيد، تصميم بهتري خواهيد گرفت.

بيشتر بخوانيد :

چند نكته را بايد در نظر گرفت:

چه كسي نظارت بر درمان شما را انجام مي دهد: متخصص ارتودنسي يا دستيارها؟

آيا دفتر براي انجام راحت ترين قرارها در نزديكي خانه يا محل كار شما واقع شده است؟

آيا آن ها ساعات اداري طولاني را قبل يا بعد از كار و مدرسه ارائه مي دهند؟

دفتر با چه نوع بيمه اي كار مي كند و چه نوع تأمين مالي را ارائه مي دهد؟

آيا به نظر مي رسد متخصص ارتودنسي و پرسنل علاقه مند هستند كه تجربه شما را شخصي سازي كنند يا احساس مي كنيد “فقط يك شماره است؟”

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۲:۳۴ توسط:netware موضوع:

آيا ارتودنسي دندان و حاملگي با هم تناقض دارند؟

ارتودنسي دندان و حاملگي چه رابطه اي با يكديگر دارند؟ آيا امكان دارد كه در دوران حاملگي، ارتودنسي دندان را انجام دهيم؟ دوران حاملگي يكي از مهمترين دوران زندگي هر زني به حساب مي رود. با توجه به اينكه زنان نسبت به مردان تقاضاي بيشتري براي داشتن صورتي زيبا و جذب هستند، احتمال اينكه در زمان ارتودنسي، باردار شوند بسيار زياد است.

به صورت كلي مي توان گفت كه هيچ دليلي وجود ندارد كه يك فرد باردار نتواند ارتودنسي دندان ثابت و يا متحرك داشته باشد.

توجهات مهم ارتودنسي دندان و حاملگي

متخصص ارتودنسي بايد به يك سري فاكتورهاي مهم در زمان بارداري يك فرد توجه لازم داشته باشد:

در زمان بارداري تغييرات هورموني بر روي حركت دندان ها تاثير مي گذارد.

عادت هاي غذايي شخص باردار تغيير خواهد كرد و ممكن است اختلالي در درمان ارتودنسي به وجود بيايد.

ممكن است داروهاي مختلفي كه در زمان ارتودنسي دندان مصرف مي كند، بر روي حاملگي تاثير گذار باشد.

اشعه ايكس و حاملگي

ممكن است شما به عنوان كسي كه باردار است، نگران اين باشيد كه براي گرفتن عكس هاي دندانپزشكي شما ار اشعه ايكس استفاده شود. البته كه اين يك نگراني كاملا رايج در تمامي زنان باردار است. هميشه نيز عنوان شده است كه در زمان بارداري به هيچ وجه در برابر اشعه ايكس قرار نگيريد.

اما جاي نگراني نيست. براي جلوگيري از تاثير اشعه ايكس براي خانم هاي باردار، پزشكان از شيلدها و محافظهاي اشعه استفاده مي كنند. بدين صورت اطمينان حاصل خواهد شد كه كودك شما كاملا در امان خواهد بود.

البته بهتر است كه در سه ماهه اول دوران حالگي از قرار گرفتن در برابر اشه ايكس خودداري شود. به اين خاطر كه در اين دوره امكان تغيير و جهش ژنتكي براي نوزاد وجود دارد و ممكن است اشعه ايكس باعث ايجاد نقصاني در نوزاد شود.

بيشتر بخوانيد :

هزينه ارتودنسي

 ارتودنسي كودكان

بهداشت دهان و دندان در زمان حاملگي

يكي از مشكلات رايجي كه بيماران ارتودنسي در زمان نصب براكت ها بر روي دندان هاي با آن روبرو مي شوند، مشكل در مسواك زدن و تميز نمودن دهان و دندان است. به دليل نصب اين دستگاه ها شما به صورت مككر نمي توانيد مسواك بزنيد و يا نخ دندان بكشيد. همچنين براي رعايت بهداشت دهان و دندان بايد وقت بيشتري را نسبت به يك فرد عادي مصرف كنيد. اين امر براي همه تاكيد مي شود ولي به خانم ها باردار بهيشتر تاكيد خواهد شد.

به دليل اينكه در زمان بارداري، فرد باردار با تهوع و استفارغ بيشتري روبرواست، بايد بيشتر به بهداشت دهان و دندان خود اهميت قائل شود. با اين حال وجود دستگاه هاي ارتودنسي نيز كار را سخت مي كند. براي همين به افراد باردار تجويز مي شود كه بهتر است از ارتودنسي دندان متحرك استفاده كنند.

مصرف قرص و دارو در ارتودنسي دندان و حاملگي

ممكن است سوالي كنيد كه آيا بايد در زمان ارتودنسي دندان، از داروهاي مخصوصي استفاده كنم؟ البته كه درك مي كنيم به عنوان يك فرد باردار نگران مصرف قرص و داروهاي مختلف باشيد و اين نگراني كاملا طبيعي است.

بايد عنوان كرد كه به هيچ وجه در زمان ارتودنسي دندان نياز به مصرف داروهاي ممنوعه و مخالف با بارداري نخواهيد بود. تنها دارويي كه براي شما تجويز مي شود، مسكن هاي ضد دردري هستند كه در صورت بروز درد دندان، مي توان از ان ها استفاده كرد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۷:۲۱ توسط:netware موضوع:

نحوه انتخاب بهترين رنگ ارتودنسي

انتخاب رنگ ارتودنسي بر اساس مبنا و معيارهاي خاصي انجام مي شود. البته مي توان به جاي يك رنگ از چند رنگ به طور همزمان براي دستگاه ارتودنسي استفاده كرد. هيچ محدوديتي در اين بين وجود ندارد. نظر متخصص ارتودنسي در اين جا از اهميت ويژه اي برخوردار است. امكان دارد وي استفاده از هر رنگي را براي ارتودنسي صلاح نداند. كساني كه قصد انتخاب ارتودنسي رنگي را دارند مي توانند از چند راهكار ساده كمك بگيرند:

ويژگي هاي ظاهري

ويژگي هاي ظاهري فرد از جمله راهكارهاي مفيد و سودمند براي انتخاب رنگ ارتودنسي به شمار مي آيد. رنگ هايي وجود دارند كه با توجه به ظاهر فرد بسيار متناسب هستند. به عنوان مثال در صورت داشتن چشمان رنگي مي توان رنگ ارتودنسي را بر اساس آن انتخاب كرده و رنگ ارتودنسي را با رنگ چشم ست كرد. يكي ديگر از راهكارهاي ديگر انتخاب رنگ ارتودنسي بر اساس رنگ مو يا رنگ پوست است.

افرادي كه رنگ پوست و مويي تيره دارند، رنگ هايي براق مثل بنفش، آبي، سبز، فيروزه اي يا صورتي رنگ هاي بي نظيري براي اين افراد هستند. رنگ هاي پاستيلي و نئوني نيز با ايجاد كنتراست با ويژگي اين افراد مي تواند بسيار مناسب باشد.

كساني كه داراي رنگ پوست و موي روشن هستند، مي توانند از رنگ هاي شاد مثل بنفش، قرمز، آبي، سبز و صورتي استفاده كنند. اين رنگ ها گزينه خوبي براي انتخاب محسوب مي شوند.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي كودكان

هزينه ارتودنسي

انتخاب رنگ بر اساس استايل فرد

يكي ديگر از راهكارهاي مفيد براي انتخاب رنگ ارتودنسي، بر اساس سبك و استايل فرد است. با توجه به برخي از موارد مي توان رنگ ارتودنسي را انتخاب كرد، يكي از اين موارد رنگ لباس هاست. اگر رنگ بريس با توجه به رنگ لباس هايي كه فرد مي پوشد انتخاب شود، بسيار جالب و هماهنگ خواهد بود. رنگ ارتودنسي مي تواند بر طبق موارد زير انتخاب شود:

  • رنگ لباس
  • رنگ كفش
  • رنگ گوشواره
  • رنگ كلاه
  • سايه چشم
  • لاك ناخن
  • رژلب

انتخاب رنگ بر اساس معناي خاص رنگ ها

گاهي اوقات مي توان رنگ ارتودنسي را بر طبق مضامين و معاني خاص انتخاب كرد همانند رنگ بنفش كه معناي فمنيست را در خود دارد.:

  • تيم مورد علاقه
  • رنگ فصل ها
  • پرچم كشورها
  • رنگ سازمان

استفاده از تركيب رنگ مناسب براي انتخاب بريس

اگر فرد در انتخاب رنگ ارتودنسي مردّدباشد و نتواند رنگ مناسب را انتخاب كند مي تواند از تركيب رنگ ها بهره ببرد:

  • بنفش و صورتي
  • زرد و آبي
  • صورتي و سبز
  • آبي دريا و آبي فيروزه اي
  • نارنجي و آبي
  • مشكي و قرمز

براي انتخاب رنگ مي توان نظر متخصص ارتودنسي را جويا شد. قطعاً وي با توجه به سلايق و علاقه شما، كمك خواهد كرد تا بهترين و مناسب ترين رنگ را براي دستگاه ارتودنسي خود انتخاب كنيد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۸:۵۲ توسط:netware موضوع: