جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دكلره مو

براي به دست آوردن موي سالم در برابر مواد دكلره بايد چه كار كنيم كه يه دكلره‌ اصولي و مطلوب داشته باشيم. در ادامه با يك آموزش آرايشگري ديگر از الماس نشان همراه باشيد تا به تمامي سوالات شما پاسخ دهيم.

دستور كار

اول ۲پيمانه پودر دكلره+۱۲۰ميل اكسيدان۶ درصد به موه ها زده.

مدت مكث ۱۵ دقيقه تا هر جايي كه باز كرد.

ببينيدپودر بعد از مدت كوتاهي زورش گرفته شده و فقط قدرت تخريب پيدا ميكنه.

سپس موها را شسته با نرم كننده و كاملا خشك مي كنيم تا كوچك ترين نم نداشته باشه. و مجددا ۲ پيمانه پودر دكلره +۱۵۰ميل اكسيدان ۹درصد +به اندازه يك قاشق سوپ خوري ماسك مو داخل دكلره

مكث۱۵ دقيقه و دوباره مثل مرحله اول شستشو و خشك ميكنيم

ودر آخر ۲پيمانه پودر +۱۵۰ميل اكسيدان نمره۱۲

مكث ۱۵ دقيقه.

بيشتر بخوانيد :

 توجه كنيد

براي اينكه مشتري اذيت نشه و موها رو نشوريد و خشك كنيد .ميتونيد يه دستمال كه آبگيري خوبي داره مثل دستمال حوله اي ،كاملا دستمال حوله اي و بشوريد و خيس كنيد طوري كه آب ازش نچكد مواد دكلره رو از روي مو برداريد .يعني دستمال و از ريشه مو به حالت دو لا بزاريد .طوري كه موها وسط دستمال قرار گرفته و بكشيد تا نوك مو تا تمام مواد برداشته بشه و بعد مواد دكلره مرحله  دوم و بزنيد و به همين صورت مواد مرحله سوم،

نكته مهم اين كه تنها ماده اي كه باعث استوپ كردن عملكرد دكلره روي مو ميشه آب است.

اگه مي خوايد پايه۱۰ داشته باشيد در آخر يك حمام رنگ كنيد سپس رنگ اصلي را بزنيد

طريقه حمام رنگ قبل رنگ اصلي

۱۲۰ميل اكسيدان نمره۱+به اندازه ۴ بند انگشت  رنگ هاي دودي ۶ يك نخودويا رنگ شرابي ۶ يك نخود  را با هم تركيب و مثل شامپو بر سر ميزنيم و ماساژ ميديم و ميشوييم .

و حالا رنساژ كه ميتونيد پلاتينه.صدفي .يخي.كرم استخوني و….. رو روي اين موي به پايه رسيده و سالم بزاريد.

رنساژ صدفي.

۱۲/۱بلوند سوپر نقره اي۷۰ميل+۳۰ميل۰۰۰

+۲سانت وارياسيون بنفش

اكسيدان ۱ دوبرابر رنگ

ما از طرف آموزشگاه ارايشگري الماس نشان زيبايي دو چندان را براي شما ارزومنديم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۴:۲۶ توسط:netware موضوع:

نكات ارتودنسي براي بزرگسالان

1-    محدوديت سني براي ارتودنسي وجود ندارد

اكثر مردم وقتي در مورد ارتودنسي فكر مي‌كنند، معمولا تصويري از نوجوانان به ذهنشان خطور مي‌كند؛ اما در حال حاضر بسياري از بزرگسالان هم ارتودنسي بزرگسالان  انجام مي‌دهند. تا وقتي دندان‌ها و لثه‌هاي شما سالم باشند، درمان ارتودنسي مي‌تواند براي شما موثر واقع شود. مهم‌ترين فاكتوري كه بايد در نظر گرفته شود، سلامت لثه‌ها و استخوان‌هاي در بر گيرنده دندان‌ها است.

اگر شما لثه سالم نداشته باشيد، يا لثه‌هاي شما تحليل رفته باشد و تحليل استخوان داشته باشيد، ارتودنسي براي شما مفيد و موثر نخواهد بود؛ چون فشاري كه بر دندان‌هاي شما وارد مي‌كند، مي‌تواند باعث بروز مشكلات بيشتر شود.

اصلا چرا افراد در بزرگسالي ارتودنسي انجام مي‌دهند؟

معمولا به اين علت است كه در زمان نوجواني خانواده توان مالي براي ارتودنسي را نداشته است و حال كه خود بزرگ شده‌اند، مي‌خواهند سلامت دندان و ظاهر لبخند خود را بهتر كنند. گاهي برخي از بزرگسالان در زمان نوجواني ارتودنسي انجام داده‌اند؛ اما بعد از اتمام درمان ارتودنسي ثابت، از دستگاه‌هاي نگه دارنده، به خوبي استفاده نكرده‌اند و دوباره دندان‌هايشان به هم ريخته است. بعضي نيز به دليل پيچيدگي مشكل فكي‌شان علاوه بر ارتودنسي احتياج به جراحي فك و صورت نيز دارند كه بايد در بزرگسالي به همراه ارتودنسي انجام شود

بيشتر بخوانيد :

2-    رابطه فكي و دنداني شما به‌اندازه رديف بودن و زيبايي دندان‌هاي شما اهميت دارد

بسياري از افراد تصور مي‌كنند كه براكت‌ها و ارتودنسي فقط دندان‌ها را رديف مي‌كند. در واقع آن‌ها كارهاي بيشتري نيز انجام مي‌دهند. متخصص ارتودنسي در معاينه‌ي اوليه مسائل ديگري را نيز در نظر مي‌گيرد. آيا دندان‌هاي شما رديف هستند؟ آيا شكل تماس آنها مناسب است؟ آيا زبان شما فضاي كافي براي حركت دارد؟ آيا مفصل فكي شما سالم است يا صدا مي‌دهد؟ آيا تمام دندان‌هاي شيري خود را از دست داده‌ايد و دندان‌هاي دائمي تعداد مناسبي دارند؟ آيا لثه‌ها و دندان شما سالم است؟ آيا تنفس يا صحبت كردن شما مشكل دارد؟

مهم‌ترين مسئله‌اي كه ارتودنتيست ارزيابي مي‌كند، روابط فكي و دنداني شما است و ارزيابي مي‌كند كه آيا فك بالا و پايين شما در رابطه مناسبي با يكديگر هستند يا نه؟ و آيا اين رابطه در هنگام باز و بسته كردن دهان نيز مناسب است يا نه؟ متخصص ارتودنسي همان مقدار كه به زيبايي و رديف بودن دندان‌ها اهميت مي‌دهد، به عملكرد فكين نيز اهميت مي‌دهد. در واقع دندان‌هاي رديف چه نفعي خواهند داشت اگر نتوانيم غذا را خوب بجويم يا نتوانيم به درستي صحبت كنيم و يا اينكه درد و ناراحتي در ناحيه مفصل فكي داشته باشيم.

منبع : http://www.orthodr.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۵:۳۳ توسط:netware موضوع:

پلاك متحرك ارتودنسي

پلاك متحرك ارتودنسي دندان كه جهت حركات خفيف دنداني به كار مي روند در بزرگسالان و تحت عنوان ارتودنسي نامرئي شناخته مي شوند اين دستگاه ها به صورت پلاك هاي پلاستيكي شفاف كه هر دو هفته بايد عوض شوند براي بيماران ساخته مي‌شوند كه براي حركات خفيف دنداني ساخته شده است.

اما پلاك هاي متحرك كه براي كودكان ساخته مي شوند معمولا از پلاستيكي تحت عنوان آكريل كه اكثرا صورتي مي باشد ساخته مي شوند. برعكس ارتودنسي نامرئي داراي اجزاي سيمي مي‌باشند پس شفاف و همرنگ دندان محسوب نمي‌شوند. دستگاه‌هاي ارتودنسي متحرك كودكان از آنجايي كه سطح تماس بيشتري با استخوان دارند تاثيرات استخواني بهتري را در كودكان ايجاد مي‌كنند مثلا براي گسترش فك در كودكان بهتر است. بهتر است دكتر ارتودنسي از دستگاه متحرك استفاده كند تا تأثيرات بيشتر به صورت استخواني ايجاد شود همچنين در نظر داشته باشيد معمولاً در كودكان پس از استفاده از دستگاه متحرك ارتودنسي ، در آينده نياز به درمان ارتودنسي ثابت مي باشد ارتودنسي ثابت در حل مشكلات نامرتبي دندانها بسيار قوي تر از متحرك مي باشد.

بيشتر بخوانيد :

قيمت ارتودنسي متحرك

قيمت ارتودنسي متحرك به مواردي چون شدت مشكل ارتودنسي و طول زمان ارتودنسي متحرك در كودكان بستگي دارد.

در بسياري از موارد در كودكان چون شروع درمان بعدي نياز به بالغ شدن كودك و رويش تمام دندان‌هاي دائمي دارد مي تواند باعث طولاني شدن درمان و افزايش قيمت ارتودنسي متحرك شود در ارتودنسي متحرك كودكان در نظر داشته باشيد اغلب نياز به ارتودنسي ثابت آينده و در نتيجه در نظر گرفتن هزينه ارتودنسي ثابت مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۸:۴۱ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي نامرئي با الاينرهاي شفاف

ارتودنسي نامرئي با الاينرهاي شفاف توالي از پلاك هاي نازك، متحرك، پلاستيكي و شفافي هستند كه حركات تدريجي دندان ها براي رسيدن به موقعيت ايده آل بر روي آن ها برنامه ريزي شده است. با بكاربردن متوالي اين پلاك هاي شفاف دندان ها مرتب و رديف مي شوند. در اين تكنيك ديگر نگران ديده شدن دستگاه ارتودنسي و تغيير لحن صداي تان نخواهيد بود و با خارج نمودن پلاك حين ميل نمودن خوراكي ها و رعايت بهداشت لذت بيشينه ي زندگي با ارتودنسي را تجربه خواهيد نمود.

روش كار به چه صورتي است

در اولين جلسه معاينه، متخصص ارتودنسي با بررسي دقيق مشكل ارتودنسي تشخيص خواهد داد كه شما شانس بهره گرفتن از اين روش ارتودنسي را داريد. سپس بسته به روشي كه متخصص ارتودنسي بكار مي برد، بكمك اسكنر ليزري و دوربين هاي داخل دهاني و يا با گرفتن قالب از دندان هايتان و اسكن نمودن آن، مدل سه بعدي (۳D) دنداني شما وارد رايانه مي گردد و پس از بررسي توسط پزشك شما به كمپاني ارائه دهنده الاينر شفاف ارسال مي گردد. كمپاني حركات دنداني را منطبق بر دستورات متخصص ارتودنسي شبيه سازي مي كند و براي تاييد مجدد به ايشان ارسال مي نمايد.

پس از تاييد نهايي، در كمپاني توالي الاينرهاي شفاف ساخته مي شود و براي متخصص ارتودنسي دندان  ارسال مي گردد. با بكار گرفتن اين توالي از الاينرهاي شفاف، دندان ها بتدريج به محل مناسب حركت داده خواهند شد. در طي درمان براي انجام دقيق تر مراحل گاهي قطعات كوچك پلاستيكي بطور موقت بر روي برخي سطوح دنداني چسبانده مي شوند و ممكن است برخي سطوح دنداني مختصري توسط پزشك شما اصلاح شكل گردند.

من كانديد مناسبي براي الاينرهاي شفاف مي باشم

هم اكنون الاينرهاي شفاف توانايي اصلاح برخي از ناهنجاري هاي دنداني در سنين پس از بلوغ و تثبيت رشد را دارند. با پيشرفت هايي كه در حال رخدادند به مرور موارد پيچيده تر هم از شانس داشتن الاينرهاي شفاف برخوردار مي گردند. با اين حال هنوز برخي از حركات دنداني با اين شيوه بطور مطلوبي قابل انجام نمي باشند و متخصص ارتودنسي با معاينه دقيق خواهد توانست راهنمايي لازم در رابطه با اينكه مورد مناسبي براي اين درمان هستيد را بنمايد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع

نقش من در پيشرفت درمان

الاينرهاي نازك با حركات زبان شما كمترين تداخل را دارند و براحتي خواهيد توانست با آن ها صحبت نماييد. از طرفي هر چند شفاف بودنشان آن ها را از ديد مخفي مي نمايد اما اگر مراقب نباشيد ممكن است زماني كه براي رعايت بهداشت يا ميل نمودن خوراكي آن ها را از دهان خارج مي نماييد گم شوند. در اينصورت بايستي سريعا به متخصص ارتودنسي مراجعه نماييد و اين احتمال وجود خواهد داشت تا كليه مراحل قالبگيري و سفارش الاينرها دوباره تكرار شود.

براي پيشگيري از اين ماجرا، هر زماني الاينرها را از دهان بيرون مي آوريد آنرا داخل جاپلاكي مخصوص قرار دهيد. استفاده ناكافي از الاينرها هم مشكلاتي مشابه گم كردن آن را ايجاد مي كند. الاينرها بايستي بصورت تمام وقت استفاده شوند. مراقب باشيد چرا كه عدم رعايت اين نكات هم بر طول درمان و هم بر هزينه هاي آن خواهد افزود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي بزرگسالان

نكات كلي در مورد الاينرها

تكنولوژي الاينرهاي شفاف چند دهه اي است كه به ارتودنسي معرفي شده اند و هنوز پروژه هاي تحقيقاتي و علمي در راه بهينه سازي اين روش هستند. با تكميل اين مسير مشكلات پيچيده تري قابليت دريافت اين شيوه درماني را خواهند يافت. هزينه هاي كنوني اين روش نسبت به روش هاي متداول ارتودنسي بالاتر مي باشد كه با فراگيرتر شدن آن بتدريج كاهش خواهد يافت.

اين روش متكي بر همكاري مناسب بيمار در استفاده تمام وقت از الاينرهاي شفاف مي باشد كه در غير اينصورت نتايج مطلوب در زمان استاندارد بدست نخواهد آمد. اما مزاياي اين تكنيك مانند در معرض ديد نبودن دستگاه، نازك بودن صفحات الاينرها (جهت تكلم راحت تر) و متحرك بودن آن روز به روز بر طرفداران آن مي افزايد.

منبع : https://www.orthodentist.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۹:۲۳ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي ثابت سراميك

تمامي افراد براي داشتن ظاهري زيبا مشتاق هستند و يكي از دلايل آن دندان ها و لبخندي زيبا است. دندان هاي به هم ريخته لبخند زيبا سلب مي كند و باعث مي شود اعتماد به نفس افراد پايين بيايد و حتي در مواقعي از خنديدن جلوگيري كنند. خوش بختانه روش درماني در طي ساليان گذشته به علم دندان پزشكي اضافه شده است به نام ارتودنسي متخصصين و دندان پزشكان ارتودنسي با روش ها درماني متعدد بهم ريختگي دندان ها را درست كرده و آن ها را درست مي كنند. در بعضي از موارد براي جا به جايي دندان ها و قرار دادن آن ها در جاي مناسبشان نياز به كشيدن دندان است. موارد خاصي نيز وجود دارد مانند بيماري هاي فكي و مشكلات آن كه متخصص ارتودنسي شما راه درمان آن را براي شما شرح مي دهد.

براي درمان ارتودنسي براكت هايي با چسب مخصوص به دندان ها شما مي چسبد و با سيم ها مخصوص آن براكت ها دندان ها شما را به حركت در مي آورند. براكت ها مختلفي براي درمان ارتودنسي وجود دارند مانند براكت هاي ديمون، لينگوال، ارتودنسي نامرئي، ارتودنسي سراميكي و… كه در اين پست ما به بركت هاي ثابت سراميكي مي پردازيم

براكت هاي سراميكي

ارتودنسي ثابت سراميك نوعي از ارتودنسي است كه شباهت زيادي به ارتودنسي فلزي دارد. داراي سيم و براكت هايي مي باشد كه سيم ها با تنگ شدنشان باعث جا به جايي دندان ها مي شود. ارتودنسي ثابت سراميك داراي براكت هايي از جنس سراميك است كه با رنگ دندان يكي مي باشد و ديده نمي شود اين ديده نشدن برات ها مزيت بسيار زيادي را يرايشان ايجاد مي كند. در اين براكت ها از كش ها بي رنگ براي زيبايي بيشتر استفاده مي شود ولي ممكن است پس از گذشت زمان بر اثر مصرق قهوه و چاي كه حاوي رنگ دانه هستند رنگ آن ها تغيير كند ولي به طور كل هر يك ماه يك بار توسط پزشك تعويض مي شوند. طول درمان اين براكت ها تسبت به بقيه درمان ها بيشتر بوده و براي اين كه اين سراميك ها نشكند دندان پزشك مجبور است كه فشار كمتري را به دندان ها وارد كند و فرايند درمان طول مي كشد

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع

مزيت براكت هاي سراميكي

  • داراي زيبايي خاص
  • ديده نشدن براكت ها در حيت درمان
  • لبخندي زيبا تر در طول درمان
  • داشتن اعتماد به نفس

براكت هاي سراميكي به علت جنس خاصي كه دارند نسبت به براكت هاي ثابت فلزي داراي هزينه بيشتري مي باشند اما با توجه به مزيت هاي آن ها افراد زيادي از اين براكت ها استفاده مي كنند.

مراقبت ها از ارتودنسي

  • تميز كردن مداوم براكت ها و دندان ها
  • مسواك زدن و استفاده از نخ دندان
  • استفاده 2 تا 3 بار در هفته از دهانشويه حاوي فلورايد

منبع :https://www.orthoblog.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۹:۱۷ توسط:netware موضوع:

راهنماي پايان درمان ارتودنسي ثابت

پس از پايان دوره فعال درمان ارتودنسي ثابت ، دستگاهها از دهان خارج مي شوند. در اين زمان دندانها كمي لق بوده و لازم است در محل مورد نظر تثبيت شوند تا به حالت قبل از درمان برگشت نكنند. بنابراين يك دوره نگهداري (Retention) ضرورت دارد. نگهدارنده (Retainer) بصورت پلاك متحرك يا نگهدارنده ثابت تجويز ميشود.

دوره نگهداري به معني اتمام درمان نيست و در حفظ نتايج درمان نقش اساسي دارد. سهل انگاري و بي توجهي مي تواند منجر به از دست رفتن نتايج درمان شده و حتي درمان مجدد لازم شود.

اگر دستگاه ارتودنسي دندان ثابت شما برداشته شده و قرار است به شما پلاك نگهدارنده متحرك تحويل داده شود ، ضرورت دارد حتماً در وقت تعيين شده حاضر شويد.

مدارك پاياني درمان (قالب ، راديوگرافي و فتوگرافي) جهت بررسي نتايج درمان و تغييرات بعدي ضروري ميباشد. موارد توصيه شده را تهيه نماييد تا در پرونده شما جهت بررسي بعدي موجود باشد. در صورت نقص مدارك و بروز هر گونه مشكل براي شما، رسيدگي به آن مقدور نمي باشد.

در دوره نگهداري بصورت منظم (فواصل سه ماهه يا زمانهايي كه توصيه مي شود) براي چك كردن دندانهاي خود مراجعه نماييد.

طول دوره نگهداري و ميزان استفاده از پلاك را ارتودنتيست تجويز مي نمايد كه بسته به سن فرد و نوع ناهنجاري متفاوت است و در بعضي موارد لازم است هميشه ادامه يابد. حداقل دوره نگهداري با پلاك متحرك يكسال و با نگهدارنده ثابت چند سال مي باشد كه براي افراد مختلف متفاوت است.

بيشتر بخوانيد :

استفاده از پلاك متحرك بايد حداقل چهار ماه بصورت تمام وقت (۲۴ساعت) باشد و پلاك فقط در زمان غذا خوردن و مسواك زدن بايد از دهان خارج شود. استفاده از آن فقط طبق نظر ارتودنتيست كاهش مي يابد؛ هرگز بدون مشورت استفاده از پلاك را قطع نكنيد. چنانچه در استفاده از پلاك مشكلي داشتيد در اولين فرصت به مطب مراجعه كنيد.

موقع غذا خوردن حتماً پلاك متحرك را از دهان برداريد چون علاوه بر تجمع مواد غذايي ممكن است پلاك بشكند. در ضمن جويدن غذا بدون پلاك به بازسازي بافتها و تثبيت دندانها كمك مي كند. رژيم غذايي نرم ديگر لازم نيست و جويدن غذاهاي سفت مي تواند مفيد باشد.

بعد از غذا دندانها را مسواك بزنيد. پلاك را هم با مسواك تميز نموده و با آب و صابون يا مايع ظرفشويي بشوييد. بعلت سايندگي به پلاك خمير دندان نزنيد. براي ضد عفوني پلاك فقط از قرصهاي مخصوص استفاده نماييد.

از پلاك خود بدقت مراقبت نماييد زيرا در صورت گم شدن يا خراب شدن آن نظم دندانهاي شما بهم مي خورد. از قرار دادن پلاك در معرض نور مستقيم خورشيد ، حرارت و آب داغ خودداري نماييد چون موجب تغيير شكل پلاك مي شود.

اگر نگهدارنده ثابت داريد اطراف سيم آن را بدقت با مسواك تميز نماييد. براي حفظ موقعيت و نظم دندانهايتان بادقت از آن مراقبت نماييد. از گاز زدن غذاهاي سفت روي آن خودداري كنيد؛ چون باعث جدا شدن دندانها از آن مي شود. در اين صورت در اولين فرصت به ارتودنتيست مراجعه كنيد.

حدود يك تا دو ماه بعد از برداشتن براكتها جهت چك كردن سلامت دندانها به دندانپزشك خود مراجعه نماييد.

جهت بررسي وضعيت دندانهاي عقل و احتمال نياز به خارج كردن آنها مشاوره كنيد.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۱:۱۳ توسط:netware موضوع:

تفاوت بين ونير كامپوزيت باونير پرسلن يا لامينيت سراميكي

) يكي از اصلي ترين تفاوت ها، وجود تغيير رنگ در كامپوزيت ونيرها مي باشد كه در مقابل، پرسلن ونيرها ثبات رنگ بيشتري دارند.

البته با مراقبت و توجه مناسب و پاليش و پرداخت مجدد هر 6 ماه مي توان تا حد بسيار زيادي تغيير رنگ كامپوزيت ها را كنترل نمود.

پرسلن ها نياز به پايش و پرداخت مجدد ندارند.

2) مقاومت ونيركامپوزيت ها نسبت به پرسلن ونيرها كمتر بوده و شكننده تر هستند. البته شكستگي در كامپوزيت ها قابل ترميم مي باشد و هزينه كمتري دارد ولي هرگونه شكستگي در پرسلن ها غير قابل ترميم و بايستي تعويض شود و هزينه بيشتري دارد.

3) لامينت هاي سراميكي بسيار نازكتر و ظريفتر از انواع ونيركامپوزيت ها هستند و به همان ميزان شفاف تر و طبيعي تر جلوه مي كنند. كه اين خصوصيت ناشي از ماهيت ذاتي سراميكها است.

4) ضريب انبساط حرارتي (تغييرات ابعادي در اثر حرارت) در كامپوزيتها به مراتب بيشتر از پرسلن مي باشد. كه اين امر سببA_ ايجاد تغيير رنگ در لبه ترميم: كه در پرسلن ونير كمتر از كامپوزيت ونير مي باشد چرا كه ضريب انبساط حرارتي پرسلن ها به ميناي دندان نزديكتر است.B_ التهاب لثه اي:

ايجاد فضاهاي بسيار كوچك ميكروني در لبه ترميم هاي كامپوزيتي با ميناي دندان سبب تجمع ميكروبها و ايجاد التهاب لثه اي در مجاورت ونيركامپوزيت ها مي‌شود. التهاب لثه ها درمجاورت پرسلن ونير (لامينت) بسيار كمتر مي باشد، به عبارتي سازگاري با فتي در پرسلن ونيرها بسيار بيشتر است.

5) ونيركامپوزيت ها بصورت يك جلسه اي انجام مي شود و هزينه كمتري دارند، اما پرسلن ونيرها (لامينت دندان سراميكي) طي يك دوره 2 تا 3 هفته اي و با حداقل 2 تا 3 جلسه مراجعه به مطب ساخته و تحويل بيمار مي گردد و هزينه بالاتري نيز دارد چون بخشي از كار خارج از مطب و در لابراتور دنداني انجام مي شود.

6- كامپوزيت و نيرها معمولا براي اصلاحات سريع و جزئي و بستن فضاهاي محدودو تعداد كم مناسب ترند.

پرسلن ونير(لامينيت سراميكي ) براي اصلاحات اساسي و با ماندگاري طولاني تر وايجاد تغييررنگ بيشتردر دندانها مناسب ترند.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان چيست ؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۷:۴۹ توسط:netware موضوع:

روش هاي پيشگيري از بروز دندان درد در دوران بارداري

•     معاينات دندانپزشكيو ترميم دندان ها به صورت كامل قبل از اقدام به بارداري

•    كاهش مصرف مواد قندي در رژيم غذايي و جايگزين كردن غذاهاي حاوي كلسيم و ويتامينd

•     خود مراقبتي و رعايت اصول بهداشت دهان و دندان.

بهتر است با روش هاي ذكر شده از بروز دندان درد در دوران بارداري پيشگيري نماييد. در صورت بروز مشكلات دندان درد به كلينك دندانپزشكي بارداري  مراجعه نماييد تا با رعايت جوانب احتياط بدون آسيب به جنين راهكار هاي درماني را ارائه دهند.

بيشتر بخوانيد : دندانپزشكي كودكان

تغييرات وضعيت دهان و دندان در دوران بارداري

دوران بارداري دوره حساسي است كه كل بدن دستخوش تغييرات مشهودي ميشود. از جمله اين تغييرات در دهان و دندان است. شرايط و تغييرات ايجاد شده در بدن بروز پوسيدگي دندانها را افزايش ميدهد  جنين براي رشد و نمو از بدن مادر تغذيه ميكند در صورت كمبود كلسيم در بدن، استخوانها و دندانها براي تهيه كلسيم مورد نياز جنين تجزيه ميشود و شكستگي و پوسيدگي دندان افزايش ميابد. ترشح هورمونهاي مختلف نيز اين مشكلات را تشديد كرده و التهاب لثه را به همراه دارد كه باعث بروز عفونت هاي مختلفي خواهد شد. همچنين تغيرات هورموني و استفراغ در زنان باردار نيز  دندانها را درمجاورت اسيد معده قرار داده و پوسيدگي آن را افزايش ميدهد . از ديگر عوامل افزايش پوسيدگي دندان در دوران بارداري ميل زنان باردار به مصرف مواد قندي در اين دوران است كه اثر مخرب روي دندانها دارد.

به طور كلي وجود هر گونه التهاب پوسيدگي و مشكلات در دهان و دندان حتي اگر جزئي باشد در دوران بارداري تشديد شده و مشكل ساز خواهد شد. به همين دليل انجام كامل معاينات دهان و دندان قبل از بارداري بسيار ضروري است. حتي دندانهاي كاملا سالم نيز در دوران بارداري در معرض انواع مشكلات و پوسيدگي قرار دارند. در اين ميان وجود دندانهاي خراب و عفوني با تشديد شدن بستر پوسيدگي ميتواند مشكلات عديده اي را به وجود آورد . مخصوصا زناني كه ديابت دارند بايد بيشتر به سلامت دهان و دندان خود قبل از اقدام به بارداري توجه نمايند، زيرا دوران بارداري مي تواند ديابت را افزايش داده و در كنار آن عفونت هاي دندان مانع از كنترل ديابت خواهد شد.  طبق تحقيقات به عمل آمده مادراني كه به بهداشت و رسيدگي دهان دندان  خود اهميت مي‌دهند كودكان  آنها در سالهاي 3 تا14 سالگي دندانهاي سالمتري خواهند داشت.

منبع : https://www.tajdentalclinic.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۷:۴۴ توسط:netware موضوع:

اصول هماهنگي رنگ مو با ابروها كدام اند ؟

رنگ كردن موها ظاهركلي شما را تغييرمي دهد و بيانگراحساس شماست. بنابراين يكي از بزرگترين مشكلات افراد پيداكردن رنگ مو مناسب است كه با رنگ ابروها به صورت طبيعي هماهنگي داشته باشد. در اين مقاله از مجموعه مقاله هاي دوره هاي اموزش آرايشگري الماس نشان قصد داريم شمارا در اين رابطه راهنمايي كنيم .

با مداد ابرو و سايه هاي پودري مي توان به طور موقت ابروها را رنگ كرد, اما هنگامي كه موهايتان را به رنگ روشن تر رنگ مي كنيد, براي طبيعي نشان دادن رنگ ابرو و جلوگيري از تصنعي بودن آنها ,مي توان آنها را رنگ كرد.

رنگ كردن ابرو و روشن تر كردن آنها يكي از هنرهاي آرايشگران حرفه اي است و به دليل اينكه بايد دقت لازم را براي اين كار داشته باشند و از تماس رنگ با چشمها و پوست حساس اطراف چشم جلوگيري شود كاري سخت است و نياز به تجربه دارد. در غير اينصورت ممكن است به بينايي انسان صدمه وارد كند و يا براي جبران صدمه به ابروها و پوست هفته ها زمان نياز است.

بيشتر بخوانيد :

به طوركلي افراد داراي موهاي خرمايي و يا تيره مايل به مشكي ,بايد به به دنبال رنگ هاي مشكي و تيره باشند. اگر موهايتان قهوه اي متوسط و يا خرمايي هستند مي توانيد ابروهايتان را به همان رنگ خرمايي و يا يك درجه تيره تر در آوريد. اگر ابروهايتان كم پشت هستند استفاده از مداد ابرو مي تواند تجربه جالبي باشد.

افرادي كه موهاي آنها قهوه اي روشن است نبايد از قهوه اي تيره براي ابروها استفاده كنند در حاليكه خانم هاي با موهاي بلوند مي توانند از بين رنگ هاي بلوند تا رنگ هاي قهوه اي روشن به دلخواه انتخاب كنند.

موهاي روشن و ابروهاي تيره انتخاب عاقلانه اي نيست.

خانم هايي كه موهاي آنها پايه رنگ هاي قرمز دارد بايد از رنگ هاي گرم قهوه اي براي هماهنگي موها و ابروها استفاده كنند.

به طور كلي سعي كنيد ابروهايتان را در چهار پايه رنگي نسبت به موها حفظ كنيد: يا دو درجه روشن تر يا دو درجه تيره تر. و اگر بيش از اين درجه ها را ترجيح مي دهيد از مداد ابرو و يا رنگ كردن كمك بگيريد.

منبع : الماس نشان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۲:۲۹ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي چيست؟

 

ارتودنسي چيست؟ ارتودنسي يكي از مهمترين رشته هاي تخصصي دندانپزشكي است همچنين اولين تخصص معرفي شده در دندانپزشكي و دومين تخصص ايجاد شده در كليه رشته هاي پزشكي مي باشد، ارتودنسي (به انگليسي orthodontics) اين كلمه مركب است از دو واژه لاتين “ارتو” به معناي راست و درست و “ادوس” يا مشتق آن “دنس” به معناي دندان درمان ارتودنسي يكي از راه هاي مرتب كردن و حركت دندان ها به منظور بهبود زيبايي و عملكرد آن هاست ، همچنين مي تواند باعث بهتر شدن وضعيت لثه و تسهيل رعايت بهداشت دهان شود.

به طور كلي فلسفه درمان ارتودنسي چيست؟ فلسفه درمان هاي ارتودنسي كاهش و يا رفع ناهنجاري هاي دنداني- فكي يا مال اكلوژن مي باشد اكلوژن عبارتست از روابط و نحوه قرارگيري دندانها و فكين نسبت به يكديگر كه به موارد غير طبيعي آن مال اكلوژن گفته مي شود دلايل مال اكلوژن موقعيت ناصحيح دندانها، فكين و يا درجاتي از هر دو مي باشد از اينرو درمان هاي ارتودنسي بر رديف كردن دندانها و يا اصلاح الگوي رشد دو فك (درمان هاي ارتوپديك) متمركز است در درمان ارتودنسي دو نكته مهم را بايد در نظر داشت دندان هاي مرتب شده در دو فك به خوبي بر روي يكديگر قرار گيرند تا عمل جويدن به بهترين نحو ممكن انجام شود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع

حركات دنداني به آهستگي و با حداقل آسيب انجام شود تا موقعيت جديد دندان ها تغيير نكند يا دندان ها صدمه نبينند.

برخي افراد داراي دندان هاي بيرون زده و جلو آمده هستند كه مي تواند باعث صدمه ديدن راحت تر دندان ها شود بعضي نيز فك جلو زده يا عقب تر از حالت طبيعي دارند كه اين موارد نيز با ارتودنسي درمان مي شود به طور كلي درمان هاي ارتودنسي به دو دسته ارتودنسي متحرك و ثابت تقسيم مي شوند كه در درمان ثابت ، تنها متخصص ارتودنسي مي تواند وسايل ارتودنسي را از دهان بيمار خارج كند قبل از شروع درمان معمولا عكس هاي راديوگرافي و مدل هاي گچي از فك هاي بيمار تهيه مي شود بايد توجه داشت كه درمان ارتودنسي تنها يكي از راه هاي بهبود مشكلات زيبايي و فك و دندان هاست ممكن است اين مشكلات با راه هاي ديگر مانند ترميمي و يا حتي جراحي بهبود يابند رعايت دقيق بهداشت دهان و دندان در طول درمان ارتودنسي (متحرك و ثابت و ارتودنسي نامرئي ) ضروري است

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۶:۲۵ توسط:netware موضوع: