جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي چه مدت بايد روي دندان ها بماند؟

در ارتودنسي هيچ گونه محدوديت سني وجود ندارد و امروزه تعداد زيادي از افراد بالغ و بزرگسالان از انواع مختلف ارتودنسي استفاده مي كنند.سوال اين است كه در ارتودنسي بزرگسالان براي گرفتن بهترين نتيجه چه مدت بايد روي دندان ها باقي بماند و اين مدت در مقايسه با ارتودنسي كودكان چقدر متفاوت است.

درست مانند كودكان ، بزرگسالان هم مايلند بدانند كه درمان آنها چه مدت طول مي كشد اما در پاسخ بايد گفت اين زمان كاملا متفاوت است و ممكن است از چند ماه تا چند سال طول بكشد

در درمان ارتودنسي چهار عامل وجود دارد كه بر طول درمان تاثير گزار است اين چهار عامل شامل

  • سن بيمار
  • شرايط سلامت دهان و دندان
  • انطباق ارتودنسي با دندان ها
  • نوع ارتودنسي استفاده شده

از اين موارد شرايط سلامت دهان و دندان بيمار از مهم ترين موارد است كه بر طول درمان موثر است.

مدت زمان ارتودنسي بزرگسالان ؛سن بيمار چقدر اهميت دارد؟

طبق باور عموم درمان ارتودنسي در بزرگسالان احتمالا از ارتودنسي كودكان و نوجوانان بيشتر طول مي كشد و دليل اين موضوع اين است كه كودكان در سن رشد قرار داشته و فك آنها در حال رشد است و دندان ها هنوز حركت مي كنند بنابراين انتقال دندان ها به مكان مورد نظر راحت و آسان تر است.

وجود مشكلات پيچيده در سلامت دهان دندان

حداقل زمان در درمان ارتودنسي براي آنكه مشكلاتي مثل دندان كج يا دندان هاي داري فاصله از هم درمان شود ، چندماه مي باشد.در برخي افراد كه مشكلاتي در سلامت دهان خود دارند ممكن است 36 ماه زمان ببرد تا دوباره دندان ها در وضعيت مطلوب قرار بگيرند.

ارتودنسي در كنار انجام وظيفه ي اصلي خود در درمان و اصلاح مشكلاتي مثل از دست رفتن لثه و استخوان،سايش غيرعادي ميناي دندان ،سر درد ،درد فك و پوسيدگي دندان هم تاثير قابل توجهي دارد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع

نوع ارتودنسي استفاده شده

مدت زمان كه طول مي كشد تا دندان ها اصلاح شوند مي تواند به نوع ارتودنسي هم بستگي داشته باشد. ارتودنسي هاي مختلفي از نوع ثابت ، فلزي ، سراميكي ، ارتودنسي نامرئي با قابليت جابه جايي وجود دارد.

بريس هاي فلزي ضد زنگ و سراميكي شفاف از قوي ترين انواع ارتودنسي هستند.اين مدل ها در تراز بندي و مهار و اصلاح دندان ها كارآمدي بالاي داشته و بهترين نتيجه را در مدت زمان كوتاهي ارائه مي دهند.همانطور كه گفته شد مدت زمان استفاده از ارتودنسي در انواع مختلف مي تواند از چندماه تا 36 ماه در دندان هاي كج طول بكشد.

بريس هاي سراميكي از براكت ها و سيم هاي هم رنگ دندان استفاده مي كنند بنابراين كمتر از بريس هاي فلزي در ديد هستند.اما تحمل فشار در آنها كمتر از بريس هاي فلزي است.

نوع متفاوتي از ارتودنسي كه بريس هاي لينگوال هستند در قسمت داخلي يا پشت دندان ها استفاده مي شوند به همين جهت گزينه ي محبوبي براي بزرگسالان مي باشند.

اين گونه ارتودنسي ها اصلا قابل ديدن نيستند.براي استفاده از اين مدل ارتودنسي نياز به مدت زمان طولاني تري هست.

منبع : https://www.orthodentist.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۲:۴۲ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي رنگ دنداني: براكت‌هاي سراميكي

ارتودنسي سراميكي مشابه براكت‌هاي فلزي هستند ولي به جاي رنگ خاكستري و نقره‌اي براكت‌هاي فلزي، شفاف و يا به رنگ دندان هستند. اين براكت‌ها به خاطر رنگ يكسان با رنگ دندان، كم‌تر روي دندان‌ها جلب توجه مي‌كنند به همين خاطر اقبال عمومي به اين براكت‌ها بيش‌تر است. اگر نگران ظاهر براكت‌ها هستيد و فكر مي‌كنيد كه با استفاده از براكت‌هاي فلزي احساس عدم اعتماد به نفس خواهيد كرد، مي‌توانيد با مشورت پزشك خود از اين براكت‌ها استفاده كنيد. اين بزرگ‌ترين مزيت براكت‌هاي سراميكي است.

اگر مي‌خواهيد با براكت‌هاي سراميكي و تفاوت‌هاي آن با براكت‌هاي فلزي سنتي از منظر نتيجه، هزينه و شكل ظاهري آن‌ها آشنا شويد با ما همراه باشيد.

مزاياي براكت‌هاي سراميكي

براكت‌هاي سراميكي كم‌تر از براكت هاي فلزي جلب توجه مي كنند. مواد سازنده براكت هاي سراميكي بي رنگ يا به رنگ دندان هستند.

روند درمان نسبت به ارتودنسي شفاف سريع‌تر است. زمان درمان با براكت هاي سراميكي به صورت معمول 18 تا 36 ماه است در حالي كه براكت‌هاي شفاف طول درمان طولاني تري دارد، البته به خاطر داشته باشيد كه روش درمان با براكت هاي شفاف (ارتودنسي نامرئي) تنها در موارد خفيف ارتودنسي و در افرادي كه بي‌نظمي دندان‌هاي آن‌ها بيش‌ از حد نيست، كاربرد دارند. تشخيص اولويت درماني، توسط پزشك متخصص ارتودنسي و با مشورت با مراجعان انجام مي‌گيرد.

براكت هاي فلزي تنها به رنگ خاكستري توليد مي‌شوند. اما براكت هاي سراميكي در طيف گسترده‌اي از رنگ‌ها وجود دارند. اين موضوع سبب مي‌شود پزشك براكت‌هايي را براي شما انتخاب كند كه نزديك به رنگ كنوني دندان‌هاي شما باشد.

براكت‌هاي سراميكي تاثيري روي حس چشايي ندارند. براكت‌هاي فلزي در هفته‌هاي اول درمان، باعث تغيير مزه‌ي غذاها و احساس طعم فلزي اندكي مي‌شوند. اما اين مساله در براكت‌هاي سراميكي اتفاق نمي‌افتد زيرا اين براكت‌ها كاملا خنثي هستند و هيچ واكنشي با غذاهاي شما نمي‌دهند.

بيشتر بخوانييد :

ارتودنسي چيست؟

متخصص ارتودنسي كيست ؟

معايب براكت‌هاي سراميكي

براكت‌هاي سراميكي گران‌تر از براكت‌هاي فلزي هستند. قيمت اين براكت‌ها در زمان نگارش اين مقاله (آذرماه سال 1398) حدود 3 ميليون تومان بيش‌تر از براكت‌هاي فلزي سنتي است

اين براكت‌ها ممكن است باعث ايجاد حساسيت در لثه شوند. براكت هاي سراميكي نسبت به براكت‌هاي فلزي بزرگ‌تر هستند. اين موضوع مي‌تواند مشكلاتي براي تميز‌كردن اطراف براكت‌ها و در نتيجه تورم يا تحليل لثه شود. براي جلوگيري از اين اتفاق، مسواك‌زدن صحيح اهميت بسياري دارد. مسواك بايد به تمام سطح دندان و همچنين خط لثه برسد. براي اطلاع از نحوه‌ي مسواك‌زدن صحيح، مقاله‌ي مسواك را بخوانيد.

استحكام براكت‌هاي سراميكي بسيار كم‌تر از استحكام براكت‌هاي فلزي است. احتمال شكستن اين براكت‌ها دو برابر بيش‌تر از براكت‌هاي فلزي است. همچنين فرآيند جداكردن اين براكت‌ها از روي دندان، ممكن است به سطح دندان آسيب برساند 

سرعت حركت دندان‌ها در زمان استفاده از براكت‌ها سراميكي كندتر است. همچنين، به دليل شكننده‌تر بودن اين براكت‌ها، ترميم براكت‌هاي شكسته يا انجام تنظيمات روي آن‌ها در زمان ويزيت، مي‌تواند روند درماني را طولاني‌تر كند

اين براكت‌ها ممكن است تغيير رنگ پيدا كنند. الاستيك‌هاي نگهدارنده‌ي سيم روي براكت، مي‌توانند روي اين براكت‌ها لكه بيندازند و براكت‌ها تا زمان تعويض لكه‌دار باقي بمانند.

منبع : https://www.orthoblog.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۳۳ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي از پشت دندان مناسب شماست؟

ارتودنسي از پشت دندان

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادي هستيد كه دندان هاي نامرتبي داريد

اما به دليل نمايان بودن ارتودنسي از انجام آن پرهيز مي كنيد، بهتر است در اين مطلب با ما همراه باشيد.

يكي از روش هاي ارتودنسي كه براي اين افراد مناسب است و از دسته ي روش‌هاي ارتودنسي نامرئي مي باشد،

تحت عنوان ارتودنسي لينگوال يا ارتودونسي از پشت دندان شناخته مي شود.

ارتودنسي لينگوال چيست؟

در اين روش با نصب دستگاه ارتودنسي در پشت دندان‌ها، ادوات ارتودنسي در سمت زبان قرار مي‌گيرند و با زمان تماس دارند.

تفاوت ارتودنسي از پشت دندان با روش معمول

دكتر افزود: در روش لينگوال يا ارتودنسي از پشت دندان نيز همان بريس‌هاي فلزي و سيم استفاده مي‌شود،

فقط اين ادوات در پشت دندان نصب مي‌شود تا از ديد افراد ديگر مخفي بماند به همين دليل از روش‌هاي ارتودنسي نامرئي به‌حساب مي‌آيد.

در حقيقت، تنها مزيت اين روش به روش معمول، مخفي بودن آن است.

البته، ذكر اين نكته هم خالي از لطف نيست كه اگر در اثر رعايت نكردن بهداشت دندان، ارتودنسي باعث تغيير شود،

اين تغيير رنگ نيز در پشت دندان و مخفي از ديد اتفاق ميفتد.

معايب ارتودنسي از پشت دندان

– روش لينگوال يا ارتودنسي نامرئي، روشي بسيار دشوار است كه فرآيند انجام آن ممكن است

براي فرد تحت درمان و متخصص ارتودنسي به كاري طاقت‌فرسا تبديل شود.

دليل اين موضوع هم اين است كه بريس‌هاي مخصوص ارتودنسي از پشت دندان ادوات خاصي هستند
كه نصب آن‌ها به كار و دقت زيادي نياز دارد. به همين دليل، متخصص ارتدونسي و بيمار بايد زمان بيشتري را صرف نصب ادوات ارتودنسي كنند.

ممكن است اين روش مناسب اصلاحات اساسي نباشد و بيشتر به درد اصلاح فرم جزئي بخورد.

– با توجه به خاص بودن دستگاه ارتودنسي در روش لينگوال، هزينه ساخت ادوات و انجام آن هزينه ارتودنسي بيشتري نسبت به روش معمول دارد.

آيا ارتودنسي از پشت دندان مناسب شماست؟

دكتر افزود: انتخاب روش مناسب، يكي از مهم‌ترين عوامل در گرفتن نتيجه مطلوب است.

به‌خصوص در روش ارتودنسي لينگوال بايد دقت و حساسيت بيشتري به خرج داد زيرا به دليل دشواري‌هاي انجام اين درمان، كار هر متخصصي نيست و حتي دوره‌هاي تخصصي براي ارتدونسي از پشت دندان وجود دارد.

بنابراين، براي تشخيص و انتخاب روش مناسب بايد به متخصص مراجعه كنيد و دقيق تحت معاينه قرار گيريد.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۰:۳۷ توسط:netware موضوع:

هزينه اينويزيلاين

يكي از روش هاي درمان ناهنجاري هاي فك و دندان استفاده از ارتودنسي نامرئي است كه نسبت به ديگر انواع ارتودنسي يك مزيت بزرگ دارد و آن اين است كه هنگام لبخند زدن و صحبت كردن به دليل شفاف بودن ديده نمي شود كه به همين جهت علاقه به اين نوع ارتودنسي روز به روز بيشتر مي شود. در اين مطلب مي خواهيم به بررسي هزينه ارتودنسي نامرئي بپردازيم.

دلايل استفاده از ارتودنسي نامرئي

ارتودنسي شفاف يا نامرئي مزيت هاي زيادي نسبت به انواع ديگر ارتودنسي دارد. اولين و شايد مهم ترين دليل براي استفاده از آن اين است كه براكت هاي ثابت بر روي دندان قرار نمي گيرند و قالب ارتودنسي با توجه به رنگ شفافي كه دارد ديده نمي شود. همچنين به دليل عدم استفاده از براكت ديگر نيازي هم براي زدن چسب به دندان ها (جهت نگه داشتن براكت) وجود ندارد كه اين موضوع مزيت مهمي محسوب مي شود.

دليل ديگر استفاده از ارتودنسي نامرئي متحرك بودن آن است و به اين شكل ديگر مزاحمتي براي خوردن و آشاميدن نخواهيد داشت. مسئله ي مهم تر در اين زمينه حفظ بهداشت دهان و دندان است به اين شكل كه در ارتودنسي متحرك و نامرئي مي توان به راحتي و به خوبي بهداشت را رعايت كرد.

به طور معمول از ارتودنسي محرك و نامرئي بيشتر در سنين نوجواني استفاده مي شود چرا كه استخوان فك و دندان ها بهتر مي توانند حالت بگيرند.

استفاده از بريس هاي نامرئي يا فلزي؟

اينكه از چه نوع ارتودنسي استفاده شود و بريس هاي نامرئي به كار برده شوند يا فلزي و … همه ي اين موارد در نهايت با توجه به نظر بيمار و متخصص ارتودنسي اعمال مي شود. هر كدام از انواع ارتودنسي در شرايط متفاوت مي توانند گزينه ي بهتري باشند كه بايد براي هر مورد به طور جداگانه بررسي شود.

قيمت و هزينه ارتودنسي نامرئي

نكته اي كه درباره ي همه انواع خدمات دندانپزشكي وجود دارد اين است كه نمي توان پيش از معاينه قيمت قطعي داد و درواقع هزينه ي درمان هر شخص با ديگري متفاوت است به اين دليل كه براي درمان مشكل هر فرد بايد راه متفاوتي را طي كرد. هزينه ارتودنسي نامرئي نيز از اين قاعده مستثني نيست با اين حال مي توان به طور كلي گفت هزينه اين عمل به ميزان مشكل و نوع ارتودنسي دندان بستگي دارد. مثلا اگر درمان هاي مرحله اول با پلاك هاي متحرك انجام شود هزينه كمتر مي شود و يا اگر شدت مشكل زياد باشد و تعداد پلاك هاي مورد استفاده زياد باشد هزينه بيشتر خواهد بود.

منبع : http://www.orthodr.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۵:۰۵ توسط:netware موضوع:

هزينه هاي جانبي ارتودنسي

در طول درمان ارتودنسي ممكن است مجبور به پرداخت يك سري هزينه هاي جانبي شويد.در ادامه چند مورد از هزينه هاي جانبي ارتودنسي كه باعث بالارفتن قيمت درمان ارتودنسي مي شود را براي شما نام مي بريم:

مشاوره اوليه و ارزيابي تخصصي

در اولين جلسه از ارتودنسي شما بايد ويزيت و ارزيابي شويد.برخي از متخصص هاي ارتودنسي براي اين جلسه هزينه اي دريافت نمي كنند.اما برخي كلينيك ها ممكن است براي ارزيابي دندان ها هزينه جداگانه اي دريافت كنند.

جرم گيري و بليچينگ دندان براي تميز كردن دندان ها

چنان چه تصميم داريد دندان هاي خود را ارتودنسي كنيد قبل از نصب دستگاه تمامي دندان هاي خود را جرم گيري كنيد يا با بليچينگ تميز كنيد.ارتودنسي درماني طولاني مدت است و معمولا در طي آن دندان ها كثيف شده و جرم مي گيرند.انجام جرم گيري در طول ارتودنسي عملي دشوار است بنابراين بهتر است قبل از ارتودنسي دندان هايتان را جرم گيري كنيد.

گرفتن عكس با اشعه ايكس از وضعيت دهان و دندان هايتان

در مراحل قبل ارتودنسي،بعد يا در حين آن بايد به كمك اشعه ايكس از دندان هاي خود تصاويري تهيه كنيد تا متخصص ارتودنسي روند صاف شدن دندان هاي شما را با دقت زير نظر بگيرد و از روند صاف شدن دندان ها اطمينان حاصل كند.اين كار توسط متخصص ارتودنسي انجام مي شود و براي گرفتن هر عكس شما بايد هزينه پرداخت كنيد.اين هزينه خيلي بالا نيست.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي كودكان

چرا در هيچ جايي قيمت ارتودنسي را دقيق بيان نميكنند؟

احتمالا بار ها و بارها براي شما هم پيش آمده كه عبارتي مانند قيمت ارتودنسي را در اينترنت سرچ مي كنيد اما نمي توانيد به جواب دقيق و مشخصي برسيد.اصولا هيچ گاه قيمت مشخصي براي ارتودنسي درج نمي كنند زيرا عوامل زيادي بر روند درمان و پروسه ارتودنسي تأثير گذار است.مشكل و شدت ناهنجاري هاي هر فرد متفاوت است.همه افراد را نمي توان با يك روش درمان كرد و همه مراحل درمان شبيه به هم نيستند.عده اي ناهنجاري دندانشان جزئي است اما برخي ديگر با مشكل شديد و جراحي فك روبرو هستند.

به عبارت ديگر مدت زمان درمان و نوع دستگاه هاي ارتودنسي به كار رفته براي هر فرد متفاوت است.همه اين عوامل باعث مي شود نتوان قيمت دقيقي براي ارتودنسي مشخص كرد.براي آگاهي از قيمت دقيق پيشنهاد مي شود به صورت حضوري به كلينيك ارتودنسي مدنظر خود مراجعه كرده و پس از معاينه قيمت ارتودنسي را بپرسيد.

بيشتر بخوانيد : علت دندان درد چيست؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۵:۵۰ توسط:netware موضوع:

ايا ايمپلنت در بارداري خطرناك است

هنگامي كه باردار مي شويد ، بدن شما تغييرات فيزيولوژيكي زيادي را پشت سر مي گذارد و تعداد زيادي فعاليت و روش انجام مي شود كه بايد در اين مدت از آنها دوري كنيد. سوالي كه اغلب در جراحي دهان و فك و صورت به وجود مي آيد اين است كه آيا درمان ايمپلنت در دوران بارداري ايمن است يا خير.

پاسخ كوتاه اين است كه شما مي توانيد بعد از سه ماهه اول كاشت دندان را بگيريد. اما ، مگر اينكه نياز فوري پزشكي وجود داشته باشد ، اكثر دندانپزشكان و جراحان دهان و دندان توصيه مي كنند كه منتظر بمانيد تا بيمار ديگر باردار نباشد و دلايل آن ها را بررسي خواهيم كرد.

بيشتر بخوانيد : هزينه ايمپلنت

پرتونگاري دندان براي زنان باردار بي خطر است ، اما خطرات مرتبط با قرار گرفتن كودك متولد نشده با مقدار كمي از اشعه مورد استفاده در راديولوژي وجود دارد. اگرچه اشعه ايكس تشخيصي دندان فقط روي ناحيه دهان تمركز دارد ، بسياري از افراد از ايمني اشعه ايكس در حين بارداري جلوگيري مي كنند.

بي حس كننده ها و بيهوشي – مطالعات نشان مي دهد كه درمان دندانپزشكي با بي حسي موضعي در دوران بارداري بي خطر است ، اما توصيه مي شود از بيهوشي عمومي كه باعث بيهوش شدن شما مي شود ، خودداري كنيد.

استرس – انجمن بارداري آمريكا مي گويد سطح بالاي اضطراب در يك مادر انتظار مي تواند بر رشد كودك تأثير بگذارد. جراحي انتخابي احتمالاً در مدت زمان استرس زا باعث نگراني هاي غيرضروري خواهد شد. اگر وضعيت اضطراري نيست ، منتظر بمانيد تا كودك شما به دنيا بيايد تا كاشت دندان را انجام دهد.

نكته : به طور كلي بهتر است انجام همه پروسه هاي ترميم و زيبايي دندان مثل ونير كامپوزيت ، لمينت  دندان و ... تا پايان دوره بارداري به تعويق بيفتد

در ادامه به 5 دليل اصلي پرداختيم كه چرا نبايد ايمپلنت دندان را در دوره بارداري انجام دهيد

1. افزايش خطر عوارض

بارداري يك عارضه منعكس كننده نيست ، نه خير ، در برابر داشتن كاشت دندان نيست ، زيرا اين يك عمل جراحي است ، بهتر است كودك خود را در معرض خطر قرار ندهيد مگر اينكه نياز فوري پزشكي داشته باشد. كاشت دندان يك ماده تيتانيومي ريز است كه براي نگه داشتن دندان مصنوعي به استخوان فك وارد مي شود. قبل از اينكه دندان مصنوعي نصب شود ، استخوان فك براي بهبود و فيوز نياز به زمان دارد. هرگونه جراحي در دوران بارداري مملو از عوارض است و در صورت انتخاب بهتر است از آن جلوگيري شود.

2- بعد از به دنيا آمدن نوزاد ، ايمپلنت ها به بهترين شكل قرار مي گيرند

پس از به دنيا آمدن كودك شما ، مي توانيد به محض آماده شدن ، براي كاشت دندان خود به دندانپزشك مراجعه كنيد. اگر سالم و خوشحال هستيد ، دليلي براي تأخير وجود ندارد. در صورت شيردهي ، دندانپزشك بهترين راه حل را به شما توصيه مي كند. پس از عمل جراحي و دوره بهبودي ، دندان مصنوعي شما توسط تكنسين هاي ماهر ما با كمك فن آوري هاي نوين ساخته مي شود. رنگ ، شكل و اندازه و همچنين عملكرد دندان جديد شما جايگزيني عالي خواهد بود و به زودي اعتماد به نفس شما را بازيابي مي كند. با اولين لبخند كودك ، شما نيز لبخند خواهيد زد.

3. بهترين كار براي جلوگيري از قرار گرفتن در معرض اشعه ايكس

4. از بيهوشي خودداري كنيد

5- استرس را كاهش دهيد

منبع : كلينيك دندانپزشكي بارداري تاج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۰:۱۳ توسط:netware موضوع:

آيا بليچينگ دندان پر شده امكان پذير است ؟

اين مقاله در پاسخ به اين سوال نوشته شده است: آيا بليچينگ دندان پر شده امكانپذير است؟ براي شنيدن پاسخ دكتر آرش راد با ما همراه باشيد. براي سفيد شدن دندان سه روش كلي وجود دارد: ونير كامپوزيت، لمينت و بليچينگ. در روش بليچينگ نميتوان به اندازه دو روش ديگر انتظار سفيد شدن دندان ها را داشت. در واقع دندان تنها دو الي سه درجه روشنتر مي شود كه اين ميازن بسته به دندان هر فرد متفاوت است.

بليچينگ دندان چيست؟

بليچينگ ماده اي است كه باعث مي شود رنگدانه هاي رسوب كرده دندان، اكسيد شود و از بين برود. اين اتفاق به مرور زمان مي افتد. در واقع ماده سفيدكننده يا پراكسيد هيدروژن به قسمت هاي زيرين مينا در عاج نفوذ مي كندو رنگ دندان را روشن تر مي شود. براي بليچينگ دو روش متفاوت متفاوت وجود دارد كه مراحل و هزينه هاي آن متفاوت است.

بليچينگ و حساسيت دندان:

در روش home اين مواد توسط بيمار داخل تري مخصوص بليچ گذارده مي شود و به مدت يك ساعت قبل از انجام بليچ و به مدت نيم ساعت بعد از انجام بليچ داخل دهان گراشته مي شود. در روش office ماده ضد حساسيت دندان توسط دندانپزشك به مدت ده دقيقه روي دندانها قرار داده مي شود.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان

اما سوال اصلي:

آيا بليچينگ دندان پر شده امكانپذير است؟

در بليچينگ دندان پر شده , ماده بليچ روي مواد ترميم دندان ، ونير كامپوزيتي و سراميكي و روكشها اثري ندارد و فقط خود دندان را روشن تر ميكند. به عبارتي مواد پركردني، سراميكها در برابر ماده بليچ تغيير رنگ نمي دهند. بنابراين نميتوان از مواد بليچينگ دندان بر روي سطحي غير از خود دندان استفاده كرد.

بيشتر بخوانيد : كاشت ايمپلنت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۲:۲۴ توسط:netware موضوع:

عوامل موثر بر هزينه ترميم و زيبايي

هزينه هايي كه براي زيبايي دهان و دندان خود انجام مي دهيم، به عوامل مختلفي بستگي دارد، كه عبارتند از:

۱. نوع عمل زيبايي

نوع عمل جراحي يكي از فاكتورهايي است كه در تعيين هزينه هاي ترميم و زيبايي دندان نقش مهمي ايفا مي كند؛ چون كه هر كدام از انواع روش هاي ترميم و زيبايي دندان ( هزينه لمينت دندان ،هزينه كامپوزيت ، هزينه بليچينگ دندان و...) هزينه خاص خود را دارد.

۲. نحوه انجام عمل زيبايي

نحوه انجام عمل زيبايي نيز يكي از فاكتورهاي است كه نقش مهمي در تعيين هزينه هاي ترميم و زيبايي دندان ايفا مي كند. دندانپزشك متخصص ترميم و زيبايي در زمان انجام عمل زيبايي از روش ها و مهارت هاي خاصي پيروي مي كند كه بر اساس نوع عمل زيبايي متغير خواهد بود.

۳. مدت زمان درمان

مدت زمان درمان نيز يكي از فاكتورهاي است كه نقش مهمي در تعيين هزينه هاي ترميم و زيبايي دندان ايفا مي كند. در طي مدت درمان بيمار بايد مراقبت هاي بهداشتي، درماني انجام دهد و دارو و مواد درماني خاصي مصرف كند كه اين ها بدون صرف هزينه ممكن نخواهد بود. پس هر چقدر بيمار به رعايت اين نكات پايبند باشد، مدت زمان كمتري صرف درمان مي شود و همچنين حجم داروي كمتري مصرف مي شود و بالتبع آن هزينه كمتري براي اين منظور صرف خواهد شد.

۴. موقعيت جغرافيايي كلينيك درماني

موقعيت جغرافيايي كلينيك درماني بيشترين تاثير گذاري را بر روي هزينه رفت و آمد ما براي ترميم و زيبايي دندان دارد. هزينه درمان در كلينيك هاي پايين شهر به نسبت كلينيك هاي بالاي شهر كم تر است؛ پس سعي كنيد كلينيك درماني را انتخاب كنيد كه مسير رفت و آمد آن نزديك باشد و در عين حال  كيفيت كار آن نيز بالا باشد.

۵. ميزان مهارت و تخصص دندانپزشك ترميم و زيبايي

ميزان تخصص و مهارت متخصص ترميم و زيبايي يكي از فاكتورهاي مهمي است كه نقش مهمي در تعيين هزينه هاي ترميم و زيبايي دندان دارد. هر چقدر دندانپزشك داراي تخصص و مهارت بالايي باشد، در عين حال هزينه دريافتي آن نيز افزايش مي يابد. به عبارت ديگر هر چقدر تخصص و مهارت دندانپزشك بالا رود، به همان اندازه هزينه دريافتي آن نيز بالا مي رود.

۶. رعايت نكات بهداشتي و درماني توسط بيمار

رعايت نكات بهداشتي و درماني توسط بيمار يكي از فاكتورهاي مهمي است كه نقش مهمي در تعيين هزينه هاي ترميم و زيبايي دارد. رعايت اين نكات به انجام سريع تر عمل ترميم و زيبايي دندان ها كمك مي كند كه اين كار باعث صرفه جويي در هزينه و وقت بيمار مي شود.

هزينه هاي جانبي نيز يكي ديگر از فاكتورهاي مهمي است كه نقش مهمي در تعيين هزينه هاي ترميم و زيبايي دندان دارد. از انواع هزينه هاي جانبي مي توان به حق ويزيت، هزينه رفت و آمد، هزينه هاي آماده سازي قبل از عمل و عكسبرداري و… اشاره كرد.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۶:۳۸ توسط:netware موضوع:

دليل جذابيت طلا چيست؟

سرمايه گذاران براي سرمايه گذاري معمولا چندين گزينه پيش رو دارند بازار سرمايه كه در آن مي توانند سهام يا اوراق قرضه دولتي و خصوصي را بخرند مي توانند در بانكها سپرده گذاري كنند و از قبل اين سپرده گذاري درصد سود ثابتي بگيرند مي توانند در مستغلات سرمايه گذاري كنند و از تفاوت قيمت سود گيري كنند.بسته به ريسك طلبي فرد گزينه هاي سرمايه گذاري متفاوت است.اما سرمايه گذاري با خريد طلا در چه شرايطي انجام مي شود.برخي اعتقاد دارند سرمايه گذاري روي طلا يك نوع سرمايه گذاري مرده است و فقط ارزش حفظ پول دارد اما برخي ديگر نظري متفاوتي دارند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلاي اينترنتي

آنچه مشخص است نگهداري طلا بازده مشخص و مطمئني ( نظير سود سپرده‌هاي بانكي يا اوراق قرضه ) به دنبال نخواهد داشت زيرا قيمت طلا در معرض نوسان است بنابراين وقتي يك سرمايه گذار تصميم مي گيرد دارايي خود را به طلا تبديل كند ريشه در دو نوع ذهنيت دارد يا تصور مي كند قيمت طلا در بازار افزايشي خواهد بود كه در اين  حالت با نوعي رفتار سفته بازارنه يا شرط بندي روبرو هستيم.حالت ديگر نوعي اطمينان خاطر است طلا دارايي امن است برخي سرمايه گذاران با هدف حفظ قدرت پول خود طلا مي خرند در كشورهايي كه تورم بالا دارند اين رفتار مي تواند زياد به چشم بخورد در اين حالت طلا به عنوان يك پناهگاه شناخته مي شود.زيرا  گزينه‌هايي (نظير خريد‌سهام ) به هرحال خطر از دست دادن اصل سرمايه را با خود دارند.اما طلا در بلند مدت بري از چنين خطري است.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۷:۴۳ توسط:netware موضوع:

رابطه قيمت طلا و دلار

قيمت دلار در بازار جهاني دو نقش دارد؛نقش عملياتي و نقش مبنايي.در حالت اول بسياري از كالاها و داد ستدها بر مبناي دلار انجام مي شود. در حالت دوم ممكن است كالا يا خدمت داد و ستد شده با ارزهاي ديگر انجام شود؛ اما مبناي قيمت گذاري دلار باشد.بنابراين دلار به واسطه اين دو نقش در اقتصاد جهان يكي از ارزهاي مسلط به حساب مي‌آيد.به همين واسطه نيز تقويت و تضعيف دلار مي‌تواند با برخي كالاها رابطه عكس داشته باشد.

يكي از كالاهايي كه دلار با آن رابطه معكوس دارد اونس طلا است.به اين حالت كه هر گاه دلار تقويت مي شود اونس تضعيف مي شود و عكس آن هر گاه دلار تضعيف مي شود قيمت اونس تقويت مي‌شود.براي اينكه اين رابطه به صورت ملموس‌تري درك شود؛ فرض كنيد در اقتصاد جهان فقط دو ارز دلار و يورو وجود دارد.در فرض دوم قيمت يك اونس طلا ۱۵۹۴ دلار و ۱۲۲۳ يورو در نظر گرفته مي‌شود و بالاخره در فرض سوم نرخ تبديل يا نرخ براي  يورو به دلار ۳۰۳/۱ (11/1) در نظر گرفته شود.

در اين حالت خريداران آمريكايي براي خريد هر اونس طلا  ۱۵۹۴ دلار مي بپردازند در مقابل اروپايي‌ها نيز ۱۲۲۳ (1434) يورو بابت خريد و فروش هر اونس طلا رد و بدل مي كنند.حال به هر دليل ارزش برابري يورو به دلار از ۳۰۳/۱ دلار به ۴/۱  افزايش يابد.يعني براي هر يك يورو يك دلار و چهار سنت پرداخت شود

در اين حالت اگر قيمت طلا در سطح۱۵۹۴ دلار تثبيت شود، قيمت طلا براي دارندگان يورو كه با دارندگان دلار معامله مي‌كنند به ۱۱۳۸ يورو تنزل پيدا خواهد كرد. براي امتحان مي توانيد نرخ دلاري طلا را بر نرخ برابري يورو به دلار تقسيم كنيد تا تفاوت ها را به صورت ملموس تري دريابيد. در اين حالت، تعادل خريد و فروش ميان صاحبان يورو و دلار از بين مي رود زيرا فروشندگان طلا در حوزه يورو علاقه كمتري به فروش طلاي خود  به قيمت ۱۵۹۴ دلار خواهند داشت زيرا يورو كمتري از اين فروش عايد آنها خواهد شد در مقابل خريداران طلا در حوزه يورو علاقه بيشتري دارند كه طلاي با قيمت ۱۵۹۴ دلار را بر مبناي يورو خريداري كنند زيرا مي توانند يورو كمتري بپردازند اما طلاي بيشتري صاحب شوند.

در اين وضعيت بنابراين با پيشي گرفتن تقاضا از عرضه، بايد قيمت طلا به يورو بيشتر از ۱۱۳۸ يورو بشود. اگر قرار باشد كه قيمت طلا به يورو بيشتر از ۱۱۳۸ بشود، اجبارا با توجه به نرخ برابري ۴/۱، قيمت طلا به دلار بايد بيشتر از ۱۵۹۴ باشد. تضعيف دلار نسبت به يورو به دليل وجود دلار‌هاي بيشتر نسبت به يورو اتفاق مي‌افتد و چون دلار بيشتري براي خريد طلا وجود دارد، مي‌توان گفت كه تحت شرايط اين مثال، تعادل قيمتي براي طلا در قيمت ۱۷۱۲ دلار اتفاق خواهد افتاد.

رفرنس : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر

منبع : آزادي گلد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۲:۲۶ توسط:netware موضوع: