جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ساخت استخر

بر اساس كاربرد استخرهاي خانگي در اشكال هندسي مختلف طراحي مي شوند و بيشتر از رعايت استانداردهاي سازه،رضايت كارفرما باتوجه به فضاي محدود ساختمان از حيث معماري موردنظراست.

در ساخت استخرهاي عمومي و حرفه اي نيز با توجه به امكانات در نظر گرفته شده مطابق اهداف كارفرما،توجه به استانداردهاي موجود الزامي ميباشد.

بر اين اساس استقرار استخرها در زمين هاي لغزنده يا رونده يا در حاشيه دامداري ها يا تصفيه خانه هاي فاضلاب مغاير همين اصول است.

بطور كلي در طراحي سازه مخزن استخرها از بتن هاي مسلح با آرماتور بندي صحيح مي باشد كه در آنها نحوه توجه طراح و سازنده به اجراي آب بندها و درزهاي انبساط ، نحوه كار گذاري لوله ها و مجاري تا سيساتي و نوع لوله ها و اتصالات درون بتن ، از اهميت بسزايي برخوردار است.

يكي از مهمترين دلايل اهميت رعايت اصول ذكر شده ، اين است كه در صورت وجود احتمال نشتي به دليل عدم رعايت اصول علاوه بر كاهش مداوم آب استخر احتمال نشت مخزن استخر و يا آسيب ديدگي فونداسيون ساختمانهاي جنبي استخر وجود دارد.

تعريف استخر

محل نگهداري حجم معيني از آب كاملاً پاكيزه و بهداشتي بمنظور شنا و ساير ورزش هاي آبي را استخر مي نامند و تفاوت اساسي استخر هاي شنا با ساير شناگاهاي و امان آبي در حدود و اندازها از سويي و كيفيت آب مصرفي آن از سوي ديگر است .

انواع استخر شنا

بطور كلي استخر ها را در دو نوع روباز و سرپوشيده طبقه بندي نمود و همچنين نوع كاربري آنها نيز دسته بندي ديگري را موجب مي شود مانند استخرهاي شناي قهرماني ، استخر هاي تفريحي ، بهداشتي و درماني كه معمولاً همراه با قسمتهاي ديگري همچون سونا و يا واحد هاي بدنسازي است .اما صرف نظر از هر نوع بايستي داراي ابعاد واندازه هايي باشد كه در زمره استخر هاي استاندارد قرار گيرد.

بيشتر بخوايد : نگهداري استخر

ابعاد ساخت سازه و بدنه استخر

استخر هاي استاندارد با ابعاد زير ساخته مي شوند .

الف : ۲۵*۱۳.۵ متر ( در بعضي اماكن ورزشي ابعاد ۳۰* ۱۰ متر وجود دارد )

ب : ۳۳* ۱۶ متر

پ : ۵۰* ۲۵ متر يا ۵۰ *۲۱

عمق استخر ها بسته به نوع كاربردي متفاوت است و معمولاً بصورت زير است .

الف : استخر هاي تعليماتي ، مخصوص مبتديان كه معمولاً از عمق ۷۰ سانتيمتر تا ماكزيمم ۱۲۰ سانتيمتر است .

ب : استخرهاي شناي عمومي ، قابل استفاده افراد مسلط به فن شنا از عمق ۱۲۵ سانتيمتر تا عمق ۳۵۰ سانتيمتر

پ : استخرهاي شناي قهرماني ، براي شنا و مسابقات از عمق ۱۸۰ سانتمتر تا ۴۵۰ سانتيمتر ، براي شيرجه با ارتفاع مختلف تا عمق ۱۰ متر نيز ساخته ميشود.

ج : استخر هاي واترپلو ، براي مردان ۳۰*۲۰ متر با عمق ۱.۸۰ و براي بانوان ۲۵*۲۰ متر.

ساختمانهاي استخر : طراحي استخر هاي شنا امروزه تابع استاندارد مهندسي ساختمان و مهندسي محيط زيست مي باشد .بر اين اساس استقرار استخرها در زمين هاي لغزنده يا رونده يا در حاشيه دامداريها يا تصفيه خانه هاي فاضلاب مغاير هممين اصول است . در طراحي ساختمان مخزن استخرها نوع بتن ، نحوه آرماتور بندي ، نحوه اجراي آب بندها و درزهاي انبساط ، نحوه كار گذاري لوله ها و مجاري تاسيساتي و نوع لوله ها و اتصالات درون بتن ، از اهميت بسزايي برخوردار است . زيرا در صورت وجود احتمال نشتي به دليل عدم رعايت اصول علاوه بر كاهش مداوم آب استخر احتمال نشت تانك استخر و يا آسيب ديدگي فونداسيون ساختمانهاي جانبي استخر وجود دارد .

منبع : https://www.tomestakhr.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۵:۳۶ توسط:netware موضوع:

چرا نگهداري صحيح از انواع طلا و جواهر مهم است ؟

طلا و جواهرات به مرور زمان و در نتيجه‌ي استفاده مداوم، درخشش خود را از دست مي‌دهند. حتي ممكن است كه روي آنها خط و خش‌هايي ايجاد شود. به همين خاطر، بسيار مهم است كه انواع طلا، نقره و جواهراتي كه دائم استفاده مي‌كنيد را خودتان در خانه تميز كنيد؛ هر يك سال يا دو سال يك بار هم آن را نزد كارشناس جواهرات ببريد تا آن را برق بيندازد يا در صورت نياز آبكاري كند.

دليل كدر و سياه شدن طلا هم اين است كه در ساخت آن از ديگر فلزهاي گرانبها همانند نقره، مس و نيكل استفاده مي‌شود. اين فلزها، برخلاف خود طلا وقتي در معرض هوا قرار مي‌گيرند با اكسيژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واكنش شيميايي مي‌شوند و اين باعث مي‌شود تا طلاي شما بعد از مدتي سياه و كدر شود. به همين دليل است كه هر چه عيار طلايي كه مي‌خريد بالاتر باشد، امكان سياه شدن آن كمتر مي‌شود.

طلاي سفيد نسبت به ديگر رنگ‌هاي طلا حساس‌تر است طوري كه اگر شما طلاي سفيدي بخريد بعد از مدتي كوتاه احساس مي كنيد ديگر درخشندگي قبل را ندارد و احتياج به يك آبكاري دارد. بهترين روش براي حفظ سفيدي طلاي سفيد رنگ اين است كه هر چند وقت يك بار دوباره آن را روكش كنيد. طلاي خود را نزد جواهرساز ببريد تا يك لايه روكش طلاي سفيد روي آن بكشد و دوباره مثل روز اول نونوار و درخشان شود.

بيشتر بخوانيد :

ترفندهاي مراقبت از طلا و جواهر

در ادامه برخي از روش‌هايي را برايتان نوشته‌ايم كه با كمك آنها مي‌توانيد به حفظ سلامت و كيفيت جواهرات خود كمك كنيد. البته قبلاً در مطلبي جداگانه، تميز كردن طلا در خانه با چند روش آسان و كاربردي را برايتان نوشته‌ بوديم كه با مراجعه به اين لينك مي‌توانيد آن را مطالعه كنيد.

طلا و جواهرات را جدا از هم نگهداري كنيد

در اولين قدم بايد طلا و جواهرات خود را از هم جدا كنيد. درجه سختي سنگ‌ها با يكديگر متفاوت است و ممكن است يك سنگ روي سنگي ديگر يا زنجير طلا خراش ايجاد كند. به همين خاطر بسيار مهم است كه همه آنها را جدا از هم نگهداري كنيد و در يك جعبه روي هم نريزيد. زنجيرها را يا آويزان كنيد يا در جعبه‌هاي بلند به صورت كشيده و بدون هيچ پيج و تابي بگذاريد. گوشواره‌، دستبند و ديگر زيورآلات نيز را نيز از هم جدا كرده و در جعبه‌هاي مخصوص خودشان قرار دهيد.

براي مراقبت از طلا و جواهر آنها را از نور و رطوبت دور نگه داريد

به اين نكته توجه داشته باشيد كه هيچ گونه جواهري را نبايد زير نور مستقيم آفتاب، رطوبت، گرما و سرماي شديد بگذاريد. هميشه بهترين روش براي محافظت از طلا و جواهر اين است كه در جعبه‌هاي خودشان نگهداري شوند. به اين صورت گرد و غبار هم روي آنها نمي‌نشيد و ظاهرشان را تيره و كدر نمي‌كند. مكاني را براي نگهداري زيورآلات انتخاب كنيد كه رطوبت پاييني داشته باشد تا از ايجاد لك و تغيير رنگ زودرس آنها جلوگيري شود.

طلا و جواهرات را در آخرين مرحله بپوشيد

وقتي قرار است مهماني يا بيرون برويد و مي‌خواهيد از طلا و جواهرتان استفاده كنيد، توصيه مي‌كنيم پس از اينكه همه لباس‌ها را پوشيديد و آرايشتان تكميل شد آنها را استفاده كنيد. هنگام رنگ كردن مو هيچ‌گونه طلا و جواهري به تن نداشته باشيد زيرا مواد شيميايي موجود در تركيبات رنگ مو به زيورآلات صدمه جدي وارد مي‌كند.

منبع : https://www.azadi.gold/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۹:۲۳ توسط:netware موضوع:

مزايا و معايب ايمپلنت هاي دنداني

ايمپلنت هاي دنداني روشي بسيار ايمن . مطمئن براي جايگزيني دندان هايي است كه به هر دليلي از دست رفته اند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با مزايا و معايب ايمپلنت هاي دنداني آشنا كنيم و همه چيز را در اين رابطه به شما عزيزان بگوييم. با ما در اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار مفيدي را در اين رابطه به دست بياوريد.

مزاياي ايمپلنت هاي دنداني

ابتدا و قبل از هرچيزي اجازه دهيد تا شما را با 7 تا از مزاياي ايمپلنت دندان آشنا كنيم. بعد از خواندن اين بخش حتما بخش معايب را با دقت بيشتري بخوانيد.

  1. ايمپلنت ها ظاهر طبيعي و زيبايي دارند: ايمپلنت دندان در داخل استخوان فك قرار مي گيرد و يك پروتز مصنوعي كه شبيه تاج دندان طبيعي شما است در بالاي آن چسبانده مي شود. اين پروتز را مي توان با توجه به اندازه دهان و رنگ دندان هاي خود سفارشي كرد تا از ساير دندان هاي شما قابل تشخيص نباشد.
  2. ماندگاري بسيار طولاني دارند
  3. آن ها به تسهيل بهداشت دهان و دندان كمك مي كنند
  4. عملكرد دندان ها را انجام مي دهند
  5. از كج شدن دندانهاي ديگر جلوگيري مي شود
  6. به متفارن ماندن صورت كمك مي كنند
  7. به جلوگيري از تحليل استخوان كمك زيادي مي كنند: هنگامي كه دندان خود را از دست مي دهيد ، استخوان اطراف آن ها به دليل عدم فعاليت شروع به از دست دادن توده استخواني مي كند كه اصطلاحا تحليل استخوان نيز ناميده مي شود. اين از دست دادن استخوان، ممكن است منجر به تضعيف كل فك شود و خطر شكستگي هاي پاتولوژيك را افزايش دهد. اما خوشبختانه ايمپلنت دندان به استخوان نيرو مي بخشد و از تحليل رفتن آن جلوگيري مي كند.

درمورد اينله و انله به عنوان يكي از روش هاي ترميم دندان بيشتر آشنا شويد.

عوارض ايمپلنت هاي دنداني

زماني كه در حال تحقيق، جستجو يا سبك و سنگين كردن چيزي هستيم بايد به جز مزاياي آن، درباره معايب، نكات منفي و عوارضش نيز اطلاعاتي در اختيار داشته باشيم. بنابراين بياييد در كنار مزاياي ايمپلنت دندان، به معرفي برخي از معايب آن نيز اشاره اي داشته باشيم. ما در اين بخش به 6 تا از معايب ايمپلنت دندان پرداخته ايم كه خواندن آن ها خالي از لطف نخواهد بود.

  1. ممكن است با خطرات جراحي روبرو شويد
  2. كاشت ايمپلنت دندان براي هر شخصي مناسب نيست
  3. در موارد نادر احتمال شكست ايمپلنت وجود دارد
  4. فرآيند ايمپلنت گذاري كامل يك فرآيند زمانبر و طولاني است
  5. هزينه ايمپلنت دندان زياد است
  6. پروتزهاي ايمپلنت نياز به جايگزيني دارند

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا شما را با انواع و اقصام عوارض، مزايا و معايب ايمپلنت هاي دنداني بيشتر آشنا كنيم و همه چيز را در اين رابطه به شما عزيزان بگوييم. تحقيق كردن بهترين راه براي اين است كه شما بتوانيد بهترين تصميم را براي آينده و سلامت خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

منبع : http://www.tehrandentalimplant.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۰:۲۸ توسط:netware موضوع:

دستبند طلا مناسب استفاده روزانه چيست ؟

دستبند طلايي كه براي استفاده روزانه انتخاب مي كنيد بايد از استحكام كافي برخوردار باشد. زيرا شما در طول روز با وسايل مختلفي سر و كار داريد و فعاليت هاي مختلفي را انجام مي دهيد و در همين حين، امكان خوردن ضربه به دستبندتان وجود دارد.

اكسسوري دستبند مخصوصا براي خانم هاي شاغل از اهميت زيادي برخوردار است. زيرا خانم هاي خوش سليقه وخوش استايل تمايل دارند كه در كنار ظاهر آراسته و مرتب در محل كار خود، از دستبند طلا نيز استفاده كنند. اگر شما هم جزء اين خانم هاي خوش پوش و خوش استايل هستيد و قصد خريد دستبند طلا زنانه جديد داريد حتما به توصيه هاي زير توجه كنيد.

تا آنجا كه برايتان مقدور است دستبندي بسيار ساده اما مدرن و شيك انتخاب كنيد. توصيه مي كنيم كه دستبند خود را به صورت تك بند انتخاب كنيد. لزومي ندارد براي استفاده روزانه دستبندي انتخاب كنيد كه سنگ هاي قيميتي و گرانبهايي داشته باشد.

اگر مي خواهيد در جلسات كاري علاوه بر ظاهر امروزي و شيك خودتان، دستبند طلايتان را ببينند، مي توانيد از دو دستبند طلاي شيك كه هم ساده و هم ظريف باشند استفاده كنيد.

و اگر احيانا ظاهري غير رسمي داريد دو مورد بالا را كنار بگذاريد و در عوض يك مچ بند طلا زنانه اسپرت خريداري كنيد كه تنها بخش هايي از آن از طلا تشكيل شده. اين مچ بندها هم اسپرت و امروزي هستند و هم زيبايي استايل شما را برجسته تر و زيباتر نشان مي دهند.

بيشتر بخوانيد: خريد انگشتر طلا

پيش از خريد دستبند طلا زنانه جديد، حتما به ماهيت كار خودتان هم فكر كنيد. براي مثال اگر خانم خوش سليقه اي هستيد و سروكارتان با تايپ و كامپيوتر است ما توصيه مي كنيم كه دستبندي خريداري كنيد كه به كيبورد كامپيوتر گير نكند. سايز دستبندي كه انتخاب مي كنيد اهميت بالايي دارد و اين اهميت براي دستبند طلايي كه مي خواهيد هر روز از آن استفاده كنيد دوچندان مي شود. اندازه گيري سايز دستبند كار سختي نيست و در خانه هم مي توانيد اين كار را انجام دهيد. اگر خانم پرستاري هستيد كه اغلب اوقات در بخش بيمارستان مشغول فعاليت هستيد بايد دستبند يكدست و ساده اي بخريد كه كمتر به آن عفونت و باكتري و غيره بچسبد. و همينطور براي بقيه مشاغل.

منبع : https://www.azadi.gold/shop/

 

رفرنس : https://www.azadi.gold/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۷:۱۵ توسط:netware موضوع:

لومينيرز و هر آنچه بايد درمورد آن بدانيد

امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با لومينيرز و كاربرد هاي آن آشنا كنيم. لومينيرز روشي است براي اصلاح طرح لبخند كه به راحتي مي‌تواند براي برخي از افراد جايگزيني براي كامپوزيت و لمينت دندان باشد. با ما در اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار مفيدي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

لومينيرز چيست؟

لومينيرهاي دنداني يا Lumineers® روكش هاي فوق نازكي با ضخامت حدود 0.3 ميلي متر هستند كه براي برطرف كردن عيوب ظاهري دندان ها و به جهت مصارف زيبايي استفاده مي شوند. آنها از ونيرهاي دنداني معمولي متمايز هستند زيرا براي نصبشان نيازي به تراشيدن دندان نيست و بنابراين نيازي به بيحسي هم ندارند. آنها به سادگي به سطح دندان ها متصل مي شوند و انواع مشكلات دنداني كه زيبايي دندان ها را به خطر مي اندازند را برطرف مي كنند.

تفاوت لومينيرز و لمينت

لومينير در اصلاح عمومي نوعي روكش دندان بدون تراش است. به اين معني كه براي متصل كردن آن نيازي نيست تا دندان تراشيده شود و ضخامت خودش به قدري نازك و باريك هست كه بدون تراش روي دندان سوار مي شود. آن ها نيازي به آمادگي زياد ندارند و هزينه كمتري در بر ميگيرند.

اما از سوي ديگر لمينت دندان ضخامت نسبتا بيشتري دارند و براي نصب آن ها حتما بايد ضخامت ميناي دندان تراشيده شود. همچنين در مجموع، هزينه بيشتري در بر مي گيرند. بنابراين تفاوت لومينيرز و لمينت دندان اولاً در ضخامت آن ها و دوماً در تهاجمي بودنشان و در آخر هزينه آن ها است.

راجع به اينله و انله بيشتر بدانيد.

مراقبت از لومينيرز

اگر از لومينيرزها به درستي مراقبت شود مي‌توانند بيش از بيست سال دوام داشته باشند. با اين حال، مانند دندان هاي طبيعي خودمان، آن ها نيز مستعد آسيب هايي هستند كه ممكن است در اثر بهداشت ضعيف دهان، مصرف غذاهاي سخت يا وارد شدن ضربه به صورت ايجاد مي شود.

سعي كرده ايم تا در ادامه مهم ترين نكات و اصول مراقبت از لومينير ها را توضيح دهيم كه با دنبال كردن از آن ها، مي توانيد تا سال هاي طولاني لومينيرهاي سالمي داشته باشيد و سلامت دهان و دندان شما با آن ها نيز حفظ شود.

همه چيز را درباره دندان مصنوعي بدانيد.

مزايا و معايب لومينيرز

  • شباهت زيادي به ميناي دندان دارند
  • نيازي به آمادگي ندارند
  • برگشت پذير هستند
  • قيمت كمي دارند
  • مشكلات زيادي را پوشش نمي دهند

 

 

  • ماندگاري زيادي ندارند
  • احتمالا شكسته شدن آن ها زياد است

چند نكته

رعايت بهداشت دهان و دندان براي افرادي كه از لومينيرز دارند بسيار مهم است. دنبال كردن يك روتين خوب براي مراقبت از دهان بايد شامل چندين بار مسواك زدن در روز، نخ دندان كشيدن و استفاده منظم از دهانشويه و بررسي هرگونه علائم آسيب به اين روكش بدون تراش به صورت روزانه باشد.

دقيقا مشابه دستورالعمل هاي مراقبت از لمينت دندان، ما توصيه هايي براي مراقبت از لومينيرز داريم. مثلا به طور مشابه، شما نبايد غذاها و خوراكي هاي سفت و سختي با لومينير مصرف كنيد. زيرا باعث ترك خوردن آن ها مي شود. همچنين مصرف غذاهاي رنگدانه دار بايد محدود شود زيرا در دراز مدت ممكن است موجب تغيير رنگ آن ها شود.

لومينيرزها به طور طبيعي فوق العاده بادوام هستند، بنابراين مي توانند هنگام غذا خوردن فشار روزانه را تحمل كنند. با اين حال، هنگامي كه نيرو و فشار بيش از حد به آنها وارد مي شود، مستعد ترك خوردن و شكستن هستند.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي شد تا اطلاعات بسيار مفيدي را درمورد لومينيرز، روشي براي زيباسازي طرح لبخند در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. ما در اين مطلب قصد داريم تا به شما وبسايت تهران دنتال ايمپلنت را معرفي كنيم كه در آن مي‌توانيد اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه دندان و دهان به دست آوريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۸:۵۵ توسط:netware موضوع:

اگر به صورت آنلاين طلا بخريم چطور از اصالت آن اطمينان حاصل كنيم؟

تشخيص طلاي اصل از بدل همواره يكي از دغدغه هاي خريداراني است كه اطلاعات كافي از طلا ندارند و از اين مي ترسند كه كلاه سرشان برود. حتي ممكن است به دليل اين ترس و هراس، هيچگاه اقدام به خريد طلا نكنند. مگر اينكه يك طلا فروشي مطمئن پيدا شود.

اين روزها به جز مغازه هاي طلافروشي سنتي كه در بازارها وجود دارد، به صورت اينترنتي هم مي توان طلا و جواهر خريد. اما سوال اين است كه چطور و با چه اطميناني از طلافروشي هاي آنلاين طلا خريداري كنيم؟

ساده است. روش هايي وجود دارد كه مي توانيد از اصل بودن طلا و يا مطمئن بودن خريد از طلافروشي هاي آنلاين آگاه شويد. مثلا فرض كنيد شما قصد خريد دستبند طلا داريد و مي رويد تا در يك سايت اينترنتي آن را بخريد. براي اينكه مطمئن شويد آن طلا اصل است و خريد شما قانوني و بدون كلاهبرداري است به نكات زير توجه كنيد:

سايتي كه در آن طلا ميخريد حتما بايد داراي مجوزهاي رسمي خريد و فروش طلا از اتحاديه طلافروشان باشد

سايت بايد داراي نشان اعتماد الكترونيك باشد

بايد تمام شماره تماس ها و آدرس طلافروشي در سايت درج شده باشد

هر كدام از محصولات موجود در فروشگاه بايد شناسنامه دار و داراي گارانتي باشد

امكان عودت كالا و وجه پرداختي شما در صورت تقلبي بودن كالا وجود داشته باشد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۸:۰۰ توسط:netware موضوع:

چرا بايد به ارتودنسي پيشگيرانه اهميت بدهيم؟

اگر ليست هاي موسوم به بهترين متخصص ارتودنسي دندان در شهرهاي مختلف را ديده باشيد، احتمالا متوجه شده ايد كه يكي از خدمات اصلي آن ها انجام ارتودنسي پيشگيرانه است.

اگر ليست هاي موسوم به بهترين متخصص ارتودنسي دندان در شهرهاي مختلف را ديده باشيد، احتمالا متوجه شده ايد كه يكي از خدمات اصلي آن ها انجام ارتودنسي پيشگيرانه است. ارتودنسي پيشگيري عبارت است از انجام كليه معاينات، تشخيص ها و اقدامات پيشگيري از كج شدن دندان ها و يا بروز ناهنجاري هاي فكي است. اين اقدامات معمولا با درمان هاي اصلي ارتودنسي متفاوت هستند و بر جنبه پيشگيري يا درمان اوليه و به موقع تاكيد دارند.

بهترين سن شروع ارتودنسي پيشگيري چه سني است؟

متخصصان ارتودنسي بر اين باورند كه از سن 6 سالگي بايد كودكان را به مطب متخصص ارتودنسي برد. در اين سن كه به سن طلايي ارتودنسي شهرت دارد مي توان كودك را معاينه كرد و از بروز مشكلات ارتودنسي دندان در آينده پيشگيري كرد. همچنين سن 10 تا 14 سالگي بهترين سن آغاز درمان هاي اصلي ارتودنسي است. اما خوشبختانه در صورت انجام درمان هاي ارتودنسي پيشگيرانه در سن 6 سالگي احتمالا ديگر نيازي به درمان هاي اصلي در سنين بعد از 10 سالگي نخواهيم بود.

2 دليل عمده وجود دارد كه چرا والدين بايد به ارتودنسي پيشيگرانه فرزندان خود اهميت دهند. اول اينكه بسياري از مشكلات و ناهنجاري هاي دنداني يا فكي به راحتي در سنين پايين قابل پيشگيري است. اگر به موقع به يك دكتر ارتودنسي مراجعه كنيد به ناهنجاري امان نخواهيد داد ايجاد شده يا گسترش يابد.

دوماً سن كودكي بهترين سن براي برطرف كردند هرگونه مشكلي است كه به تازگي ايجاد شده است. شما مي توانيد با شناسايي زودهنگام انحرافات فكي و مشكلات دنداني دلبند خود، در اولين فرصت مشكل را درمان و برطرف كنيد.

سوما، شما با انجام درمان هاي پيشيگرانه ارتودنسي در هزينه ها صرفه جويي خواهيد كرد. اگر شما با پرداخت حداقل هزينه و قيمت ارتودنسي دندان درمان پيشيگيرانه كودك خود را آغاز كنيد در آينده مجبور نخواهيد بود تا ميليون ها تومان هزينه صرف منظم كردن دندان ها و فك فرزندتان كنيد. زيرا هزينه هاي ارتودنسي و جراحي فك واقعا زياد است و روز به روز بيشتر خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۱:۲۰ توسط:netware موضوع:

پاسخ به 5 سوال رايج درباره دندانپزشكي بارداري

آيا يك مادر باردار مي تواند در دوران حاملگي لمينت انجام دهد؟

از آنجا كه نصب لمينت دندان يكي از پروسه هاي زيبايي در دندانزپزشكي به شمار مي رود، انجام آن در طول دوران بارداري به خانم ها توصيه نمي شود. بهتر است صبر شود تا پس از زايمان و حتي بعد از شيردهي اينكار صورت بگيرد.

. آيا مي توان در بارداري دندان پر كرد؟

اكثر روش هاي دندانپزشكي مانند كشيدن يا پر كردن دندان، تميز كردن دندان يا جرمگيري و ... در دوران بارداري بي خطر هستند. اما، برنامه ريزي و مشاوره قبل از عمل بسيار توصيه مي شود.

آيا پر كردن دندان با كامپوزيت و مواد سفيد در بارداري مانعي ندارد؟

با مراقبت و احتياط كافي مي توانيد با خيال راحت در دوران بارداري به سراغ پركردگي هاي سفيد رنگ نيز برويد. قبل از شروع پر كردن دندان، دندانپزشك خود را از وضعيت فعلي سلامت خود مطلع كنيد.

 آيا بي حسي موضعي در دوران بارداري بي خطر است؟

گاهي در دوران بارداري از بي حسي موضعي استفاده مي شود. با اين حال، با دندانپزشك خود مشورت كنيد، زيرا مي تواند شما را در مورد اقدامات ايمني براي بيهوشي يا بيحسي در بارداري براي درمان هاي دندان راهنمايي كند.

. آيا درد دندان عقل نشانه بارداري است؟

ممكن است هنگام بارداري به دليل تغييرات هورموني، از درد دندان رنج ببريد. عدم تعادل هورموني باعث مي شود كه دهان شما در دوران بارداري بيشتر پذيراي عفونت و بيماري باشد. ولي با اين وجود درد دندان عقل به نظر نميرسد نشانه اي از بارداري باشد.

. آيا اشعه ايكس در حاملگي بي خطر است؟

يكي از رايج ترين نگراني هاي افراد در مورد مراجعه به دندانپزشكي در دوران بارداري، قرار گرفتن در معرض اشعه هاي اشعه ايكس است. با اين حال، اشعه ايكس دندانپزشكي از دوزهاي بسيار پايين پرتو استفاده مي كند و يك دوز واحد معمولاً آنقدر زياد نيست كه تأثيري در رشد جنين داشته باشد. دندانپزشك همچنين با استفاده از پيش بند سربي و محافظ تيروئيد مطمئن مي شود كه كودك شما از اشعه در امان باشد.

اگرچه اشعه ايكس بي خطر است، اما ممكن است دندانپزشك همچنان توصيه كند در سه ماهه اول از آن اجتناب كنيد. اما اگر يك اورژانس دندانپزشكي يا درد شديد و غير اختصاصي داريد، دندانپزشك شما همچنان به اشعه ايكس براي درمان موثر شما نياز دارد.

بيشتر بخوانيد : ترميم دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۵:۰۸ توسط:netware موضوع:

كاربرد لمينت دندان چيست؟

لمينت دندان چيست؟

در دندانپزشكي ترميمي و زيبايي، لايه هاي نازكي وجود دارند كه همرنگ دندان هستند. آن ها براي زيباسازي دندان ها و يا ترميم و بازسازيشان استفاده مي شوند. به اين لايه ها ونير دندان گفته مي شود.

ونيرها دو دسته اند، آن ها يا لمينت دندان هستند يا ونير كامپوزيت. لمينت دندان ونيرهاي بسيار نازك و زيبا هستند كه در لابراتوار ساخته شده و توسط دندانپزشك متخصص ترميمي و زيبايي به سطح جلوي دندان ها متصل مي شوند. (براي داشتن لمينت مقداري از ميناي دندان تراشيده مي شود. )

كاربرد لمينت دندان چيست؟

لمينت ها اصولاً براي زيبايي طرح لبخند استفاده مي شود و اغلبِ كساني كه دندان هايشان با لمينت پوشانده شده، هدفي جز زيبايي ندارند. با اين حال ونيرهاي لمينتي كاربردهاي زيادي دارند. آن ها بيشترِ عيوب دنداني زير را اصلاح مي كنند و موجب زيباتر شدن طرح لبخند مي شوند:

•    فاصله بين دندان ها

•    كوتاه بودن دندان ها

•    تغيير رنگ دندان ها

•    كج بودن جزئي دندان ها

•    لب پر شدن دندان

•    شكسته شدن دندان

•    ترك برداشتن دندان

•    و....

بنابراين همانطور كه خوانديد، كاربردهاي لمينت دندان متنوع است و سفيد كردن دندان هايي كه دچار تغيير رنگ شده اند تنها يكي از كاربردهاي اين نوع ونير است.

هزينه لمينت دندان چيست؟

لمينت ها يكي از پروسه هاي دندانپزشكي زيبايي هستند كه هزينه زيادي روي دست بيماران مي‌گذارند. در واقع در ميان تمام پروسه‌هاي اصلاح طرح لبخند لمينت ها گرانترين هستند. كسي كه قصد دارد با كمك لمينت دندان هايش را سفيد كند و يا اقدام به اصلاح طرح لبخند كند بايد حداقل 2.5 ميليون به بالا هزينه كند. براي ديدن جديدترين تعرفه هاي اين ونيرهاي دنداني مي توانيد روي قيمت لمينت دندان كليك كنيد.

بيشتر بخوانيد : پروسه پر كردن دندانه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۰:۳۹ توسط:netware موضوع:

3 دليل كه چرا هزينه ارتودنسي نامرئي با پلاك شفاف بسيار متغير است

براي افرادي كه به دليل نامنظمي‌هاي دنداني نيازمند درمان ارتودنسي هستند، شيوه درمان ارتودنسي نامرئي تقريباً شناخته شده است. در اين روش درمان به جاي استفاده از سيستم معمول و رايج ارتودنسي (براكت و سيم فلزي) از قالب هايي استفاده مي شود كه شفاف هستند. آن ها به دليل شفاف و بي رنگ بودن كمتر قابل توجه هستند به همين جهت نام ارتودنسي نامرئي يا ارتودنسي شفاف رويشان گذاشته شده است. در اين مقاله قصد داريم درباره دليل تنوع قيمت و هزينه ارتودنسي نامرئي مطالبي ارائه دهيم و بگوييم چرا بازه قيمت درمان با اين روش بين 4 تا 30 ميليون تومان است.

همانطور كه در بخش  قبل اشاره شد، دليل اين گستردگي بازه قيمت، محل ساخته شده پلاك ها يا قالب هاي شفاف ارتودنسي است. يعني اگر پلاك ها در لابراتوار ايراني، در خارج از كشور و در مطب متخصص ارتودنسي ساخته شده باشد قيمت ها يكسان نيست و در هر حالت متفاوت خواهد بود.

هزينه ارتودنسي نامرئي با پلاك ها خارجي

سابق بر اين كه تغييرات و نوسانات ارزي به شدت اين روزها نبود و وضعيت اقتصادي نسبتا ثابتي و يك روندي يكنواختي را تجربه مي كرديم، اغلب متخصصان بعد از معاينه دهان و دندان بيمار و گرفتن قالب و تصاوير راديوگرافي از فك و دندان هاي بيمار، اين اطلاعات را به خارج از كشور و به لابراتوارهاي معتبر جهاني ميدادند.

بر اساس اطلاعات دريافتي، لابراتوار خارجي پلاك هاي ارتودنسي نامرئي بيمار را ميساخت و دوباره به ايران ارسال مي كرد تا بيمار استفاده كند. اين روند در ساليان قبل بسيار رايج بود و هزينه ارتودنسي نامرئي با آن نيز چندان بالا نبود. اما با افزايش قيمت دلار و دشواري در ارسال اطلاعات بيمار و دريافت قالب ها باعث شد كه هزينه ارتودنسي نامرئي با پلاك هاي خارجي سر به فلك بكشد.

هزينه ارتودنسي نامرئي با پلاك هاي ايراني

به دليل آنچه كه در بخش بالا عنوان شد، بسياري از متخصصان مايلند تا به جاي گذاشتن هزينه بالا روي دست بيماران، نمونه هاي اسكن دندان و فك و اطلاعات ديگر را به يك لابراتوار ارتودنسي در داخل ايران بفرستند.

با اينكار هزينه ها به طرز چشمگيري كاهش پيدا خواهد كرد. اما به طبع كيفيت درمان نيز ممكن است كاهش يابد. زيرا تكنولوژي هاي موجود در ايران نوپا هستند و مدتي طول خواهد كشيد تا به كيفيت نمونه هاي خارجي برسند. با اين حال به طور كلي هزينه ارتودنسي نامرئي با پلاك هاي شفاف ايراني مي تواند از 3 ميليون تومان آغاز شود.

هزينه ارتودنسي نامرئي با پلاك ها 1 روزه و فوري در مطب

در صورتي كه بيمار تمايل داشته باشد تا از پلاك هاي شفاف خارجي و يا حتي لابراتوارهاي داخلي استفاده كنند ميبايست چندين هفته منتظر باشند تا لابراتوارها، پلاك ها را ساخته و به آن ها تحويل دهند. اين باعث مي شود كه بيمار مدت ها منتظر دريافت قالب ها باشد كه مي تواند حوصله سر بر باشد و به مجموع هزينه ارتودنسي اضافه كند.

براي اينكه اين وقفه وجود نداشته باشد، تعداد انگشت شماري از ارتودنتيست هايي كه در ليست هاي بهترين متخصص ارتودنسي دندان در تهران قرار دارند، دستگاه هاي اسكن و پرينت 3 بعدي قالب ارتودنسي نامرئي را به تجهيزات مطب هاي خود اضافه كرده اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۴:۳۰ توسط:netware موضوع: