جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مونو پروپيلن گليكول MPG

جهان شيمي  واردات و فروش مونو پروپيلن گليكول MPG خوراكي و دارويي اسكاي كره و چين مي باشد جهت اطلاع بيشتر و خريد اين كالا با ما تماس بگيريد.

مونو پروپيلن گليكول MPG داراي سه كربن هست كه از پروپيلن منشاء مي گيرد و داراي دو گروه هيدروكسيل  شامل كربنهاي يك و دو مي باشد.

اين ماده الكلي مي باشد بار وزن مولكولي 76 گرم مي باشد.بدون رنگ و بو مي باشد.

مونو پروپيلن گليكول MPG يا پروپيلن گليكول صورت مايع بي رنگ و بي بو وشيرين كه در آب حل مي شود كه در دسته بندي امولسيون قرار مي گيرند و از مهمترين گليكول هاي پر مصرف مي باشد و  از اكسيد پروپيلن ويا از طريق رزين تبادل يوني توليد مي گردد.

اين محصول در صنايع غذايي ، صنايع داروسازي ، آرايشي بهداشتي و همچنين صنعتي مانند ضديخ و مايع روغن ترمزدر ترمزهاي وسايل نقليه  مصرف مي گردد.

 در محصولات خوراكي  با توجه به خاصيتش براي  امولسيفايري يا همان تثبيت مايع هاي نامحلول ، حلاليت و نگهدارنده استفاده مي شود كه ميزان ماندگاري مواد غذايي را افزايش مي دهد.

مصرف مونو پروپيلن گليكول MPGدر توليد محصولات صنايع غذايي  از قبيل نوشيدني ، كيك ، بيسكوييت ، بستني ، خامه ، سس ها ، رنگ هاي خوراكي ، روغن نباتي و … استفاده مي شود.

اين ماده سس كمك به حلاليت و توزيع يكنواخت مزه ، رنگ هاي خوراكي بعنوان حلال و طعم دهنده ، در كيك ثبات كف كنندگي ، روان كنندگي در روغن ها ، تثبيت كف و هوادهي در خامه از جمله كاربردهايش مي باشد.

مونو پروپيلن گليكول MPG  بعنوان ماده خام در صنعت توليد رزين هاي پلي استري غير اشباع بسيار مورد توجه مي باشد.

بيشترين مصرف اين ماده در اين مورد هست.اين ماده اوليه كمك شاياني در توليد رزين هاي با كيفيت داشته هست.

شايد از اين مطالب هم خوشتان بيايد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۳۵ توسط:netware موضوع:

نكاتي درباره نحوه نگهداري و مراقبت از ونير دندان

ونير هاي دندان پوششي نازك و مشابه رنگ دندان هستند كه به يك يا چند سطح از دندان هاي شما متصل ميشوند. به اين قطعات همرنگ دندان، روكش هم گفته ميشود زيرا دندان ها را ميپوشانند.

ونيرها دو نوع دارند يكي ونير كامپوزيت دندان و ديگري ونير پرسلن يا همان لمينت دندان. اين روكش هاي دندان از مهمترين و پرتقاضاترين روش هاي دندانپزشكي زيبايي هستند كه به جهت طراحي و يا اصلاح طرح لبخند و ساختن لبخندي جذاب تر مورد استفاده قرار ميگيرند. استفاده از اين روكش ها به هيچ عنوان جنبه درماني ندارد و تنها براي زيبايي است.

براي اينكه بتوانيد از ونيرها و روكش هاي دنداني خودتان بهترين استفاده را ببريد و آن ها را براي مدت طولاني سالم نگاه داريد به چند نكته زير توجه كنيد:

دندان هاي خود را تحت فشار قرار ندهيد

ونير دندانپزشكي ميتوانند تحت فشار متوسط تا شديد ترك برداشته و يا حتي بشكنند. بنابراين از انجام هر كاري مانند جويدن ناخن ها، گاز زدن اجسامي مثل خودكار، جويدن خوراكي ها و مواد سختي مثل يخ و …. كه به دندان و مشخصا روكش دندان فشار وارد كند ميتواند باعث آسيب به آن ها شود.

به خودتان فرصت دهيد تا به روكش دندان عادت كنيد

از موقعي كه كار ونير دندان به اتمام رسيد معمولا تا چند روز طول ميكشد كه كاملا به وجود آن ها عادت كنيد. اما اگر بعد از چند روز متوجه شديد كه با وجود ونيرها جويدن برايتان سخت است و يا احاسس غير طبيعي داريد حتما به دندانپزشك زيبايي خودتان اطلاع دهيد.

هر روز مسواك بزنيد و نخ دندان بكشيد

شايد از اين مطالب هم خوشتان بياد :

هزينه ونير كامپوزيت

ايمپلنت دندان

ونير دندان چيست؟

اگر بپرسيد كه مهمترين نكته بعد از ونير دندان چيست كه بايد رعايت كنيم خواهيم گفت مسواك زدن و نخ دندان كشيدن. از اين به بعد قرار است كه مهترين وظيفه شما در قبال دندان ها و ونير دندانپزشكي رعايت بهداشت دهان و دندان باشد. براي همين بايد هر روز حداقل دوبار مسواك بزنيدد و هميشه نخ دندان هم استافده كنيد

رفرنس : https://www.tajdentalclinic.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۴:۱۱ توسط:netware موضوع:

آشنايي با علت، علائم و درمان عقب نشيني يا بالا رفتن لثه ها

بالا رفتن لثه ها به چه معنا است؟

لثه بافتي صورتي در دهان است كه اطراف دندان را احاطه كرده و از استخوان و ريشه دندان محافظت ميكند. بافت لثه يك بافت متراكم است و ادامه همان بافت هاي داخل داهاني مثل بخش داخلي لپ ها و سقف دهان است با اين تفاوت كه خونرساني بيشتري دارد و رنگش متمايز تر است. زماني كه لثه ها از حالت طبيعي خود بالا تر روند و ريشه دندان در معرض ديد قرار بگيرد اصطلاحا گفته ميشود كه لثه دچار عقب نشيني شده يا بالا رفته است. اين موضوع ميتواند باعث تجمع باكتري ها و حمله پلاك دنداني به ريشه دندان شده و مشكلات زيادي را در آينده براي شخص ايجاد كند.

علل عقب نشيني لثه ها چيست؟

دو عامل مهم دست در دست هم ميدهند تا لثه ها در مجموع از موقعيت طبيعي خود بالتر بروند. بهداشت ضعيف دهان و دندان و بيماري لثه ميتوانند مهمترين عوامل براي شك گيري اين وضعيت باشند.

مهمتر از اين دو عامل، ساييدگي لثه ها به با مسواك هاي سفت و سخت و التهاب بافت لثه نيز نقش مهمي در بالا رفتن لثه ها دارد.

در برخي افراد نيز به صورت ارثي لثه ها نازم هستند و خيلي زود بالا ميروند

به دليل فشاري كه افراد به لثه ها با مسواك وارد ميكنند در افراد چپ دست، لثه سمت راست آسيب ميبيند و در افراد راست دست سمت چپ بيتسر دچار بالا رفتن لثه است.

عوامل خطر عقب نشيني لثه: چه چيزهايي اين موضوع را تشديد ميكنند؟

سن يك عامل خطر جدي براي بالا رفتن لثه ها است. معمولا افزاد بالاي ۶۵ سال بيشتر در معرض اين اتفاق هستند.

  • سيگار كشيدن
  • عوامل ژنتيكي
  • ديابت و ساير بيماري هاي مزمن مشابه
  • علائم عقب نشيني لثه ها

معمولا بيشتر كساني كه از اين عارضه رنج ميبرند  خيلي دير متوجه آن ميشوند و در مراحل اوليه توجهي به آن نميكنند. اما علائمي وجود دارد كه در همان آغاز ميتوانيد با شناسايي آن ها بتر بفهميد كه آيا لثه شما بالا رفته يا خير.

شايد از اين مطالب هم خوشتان بيايد :

شايعترين ومهمترين علائم عقب نشيني لثه عبارتند از:

تغيير ظاهر و طرح لبخند

افزايش فاصله بين دندان ها

افزايش طول دندان

نمايان شدن ريشه دندان

افزايش حساسيت دندان

درمان عقب نشيني دندان چيست؟

در اغلب مواقع نيازي به درمان هاي تهاجمي خاصي جهت ترميم و درمان بالا رفتن لثه ها نيست زيرا با رعايت برخي توصه ها و نكات ميتوان از به خوبي از پس درمان اين مشكل بر آمد. اما در برخي موارد نياز به درمان و مداخله دندانپزشكي است. مهمترين راه هاي درمان و ترميم اين مشكل در ادامه توضيح داده شده است:

مواد كاهنده  حساسيت يا ضد حساسيت دندان

 اين محصولات با هدف كاهش حساسيت ريشه دندان در معرض مورد استفاده قرار ميگيرند.

ترميم با كمك پوشش كامپوزيتي

پرسلين يا كامپوزيت صورتي رنگ

ونيرها لثه

ارتودنسي دندان

 جراحي لثه

رفرنس : كلينيك دندانپزشكي ايده آل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۳:۳۳ توسط:netware موضوع:

براي پر كردن دندان از چه موادي استفاده مي شود؟

پر كردن دندان يا (Tooth Filling) اولين مرحله از فرآيند ترميم دندان است كه در آن دندان هاي آسيب ديده در پي پوسيدگي، ترك برداشتن، شكستن و … با كمك مواد مخصوصي پر و ترميم مي شوند.

پر كردن دندان به منظور پيشگيري از بروز آسيب بيشتر به بخش هاي مختلف دندان و محافظت از پالپ و ريشه دندان ها يا به طور كلي موجوديت آن ها انجام داده مي شود. آنچه در اين مقاله مي خوانيد توضيحات كاملي درباره انواع مواد پر كننده دندان است. چنانچه درباره اين فرآيند و مواد بكار رفته در آن كنجكاو هستيد اين مقاله را بخوانيد.

انواع مواد بكار رفته براي پر كردن دندان كدامند؟

دندانپزشكان و متخصصان ترميمي و زيبايي از مواد مختلفي براي پر كردن دندان، رفع ترك و شكستگي دندان ها و احياي آن ها استفاده مي كنند. مهم ترين و رايج ترين مواد پر كننده دندان در ادامه توضيح داده شده اند.

پر كننده هاي آمالگام

ابتدايي ترين و پر استفاده ترين ماده براي ترميم دندان ها و پر كردنشان، آمالگام است. آمالگام معمولا براي پر كردن دندان هاي خلفي استفاده مي شود و به دليل ظاهر غيرطبيعي كه دارد براي ترميم دندان هاي جلو استفاده نمي شود.

پر كننده هاي كامپوزيت دندان

كامپوزيت يكي از پر استفاده ترين مواد در صنعت دندانپزشكي ترميمي و زيبايي است و به تنهايي تعداد زيادي كاربرد دارد. كامپوزيت استحكام زيادي دارد، همرنگ دندان است و ظاهر طبيعي به دندان ترميم شده مي دهد. به پر كردگي با كامپوزيت معمولا پر كردن دندان با مواد همرنگ دندان گفته مي شود.

پر كردن دندان با گلاس آينومر

يكي از امروزي ترين روش هاي پر كردن دندان ها استفاده از سمنت گلاس آينومر است. اين ماده پر كننده استحكام نسبتا زيادي دارد اما ماندگاري پاييني دارد. به همين جهت كمتر از آن براي به عنوان پركردگي استفاده مي شود.

پر كردن دندان با سراميك يا پرسلين

مواد پر كننده سراميكي (تمام سراميك) معمولا طي پروسه هاي اينله و انله دندان هاي خلفي مورد استفاده قرار مي گيرند. اين پر كننده ها در لابراتوار ساخته مي شود و سپس توسط متخصص ترميمي و زيبايي در محل حفره دندان نصب مي شوند.

رنگ و ظاهر آن ها طبيعي و مشابه با دندان هاي خودمان است. به جز اين، استحكام مواد پر كننده سراميكي بالا است و مي توانند تا حدي فشار وارد شده از سوي دندان ها را تحمل كنند.

بيشتربخوانيد : بليچينگ دندان

هميشه پر كردن دندان با مواد بالا پاسخگو نيست

گاهي اوقات پوسيدگي دندان به قدري زياد است كه با مواد پر كننده قابل ترميم نيست. براي مثال ممكن است بيشتر تاج دندان پوسيده باشد و پس از تراشيدن پوسيدگي تنها بخش كوچكي از دندان باقي بماند.

در چنين مواردي ما نياز به يك روش ديگر براي ترميم و احياي دندان داريم. روكش دندان به عنوان آخرين روش ترميم دندان مي تواند به عنوان آخرين و مطمئن ترين روش به كمك ما بيايد تا همچنان دندان را حفظ كنيم و نيازي به كشيدن دندان نداشته باشيم.

رفرنس : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۵:۲۲ توسط:netware موضوع:

به چه مدل ارتودنسي، ارتودنسي شيشه اي مي گويند؟

ارتودنسي شيشه اي كه به آن ارتودنسي اينويزيلاين ، ارتودنسي نامرئي و ارتودنسي بي رنگ هم گفته مي شود، در واقع مواد شفافي هستند كه از آن ها براي صاف كردن دندان ها استفاده مي شود. آن ها بعد از اينكه آماده شدند با استفاده از نيروي ملايم و مداوم، دندان ‌ها را در موقعيت منظم خود حركت مي دهند، بدون اين كه دردسر وجود سيم ها و براكت هاي فلزي براي فرد وجود داشته باشد؛ در واقع همانطور كه در نامش پيداست اين ارتودنسي كاملا نامرئي و شفاف است.

ارتودنسي شيشه اي

ارتودنسي شيشه اي با استفاده از اسكن ديجيتال از دندان بيمار شروع مي شود و با نرم افزارهاي خاص طراحي و ساخته مي شود.

ارتودنسي شيشه اي چگونه كار مي كند؟

ارتودنسي شيشه اي به صورت سفارشي براي هر شخص ساخته شده است و به گونه اي طراحي شده اند كه دندان‌ها را در مسير دل خواه به صورت آهسته حركت مي ‌دهند، اين امر با گرفتن عكس برداري ديجيتال و پردازش اطلاعات با استفاده از نرم افزارهاي تخصصي حاصل مي شود. با استفاده از نرم افزارها، پيش‌بيني‌ هاي آينده براي نتايج بهتر و دندان‌ هاي صاف تري محاسبه مي شود و سپس در لابراتوار به صورت سفارشي ساخته مي شود؛ به طور متوسط يك فرد تقريبا به ۲۵ الي ۴۰ مجموعه براي هماهنگي كامل نياز دارد.

مزيت ارتودنسي شيشه اي؟

اين ارتودنسي ها يك مزيت بسيار مهم دارند و آن اين است كه به هيچ عنوان ديده نمي شوند و متحرك هستند، جنس آن ها از پلاستيك هاي شفاف بي رنگ كه بسيار بادوام هستند ساخته شده است. به اين دليل وقتي روي دندان قرار مي گيرند، به هيچ عنوان كسي متوجه نمي شود كه شما در حال درمان مشكلات دندان تان با ارتودنسي هستيد، همچنين ارتودنسي شيشه ‌اي متحرك است و شما در حين خوردن، آشاميدن و يا تميز كردن دندانتان مي توانيد آن را خارج كنيد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي ارزان

چه تفاوتي بين ارتودنسي سنتي و ارتودنسي شيشه اي وجود دارد؟

تفاوت ها زياد هستند كه عبارت اند از:

ارتودنسي شيشه‌ اي بر خلاف ارتودنسي هاي فلزي، فلز براكت و كش لاستيكي ندارند.

بريس هاي شيشه ‌اي با درد و ناراحتي كمتري همراه هستند.

بريس شيشه اي بسيار راحت تر از ارتودنسي فلزي است.

آن ها بر خلاف ارتودنسي فلزي كه بايد هميشه بر روي دندان قرار بگيرد، مي توانند از دهان خارج شوند و پس از رعايت بهداشت و غذا خوردن، آن را دوباره دندانتان نصب كنيد.

تراز كننده هاي نامريي بدون دردسر هستند و نتايج بسيار سريع تري نسبت به ارتودنسي سنتي دارند.

بهبودي كوتاه است و عادت به ترازها آسانتر است؛ اما در برخي از موارد بسته به نياز صاف شدن دندان ها و رعايت موارد كلي بيمار، اين امر مي تواند متفاوت باشد. در هر حال ميانگين زماني كه مي ‌توان براي بهبودي با اين ارتودنسي در نظر گرفت بين ۱۳ الي ۱۵ ماه است.

همچنين براي دائمي بودن نتايج پس از كامل شدن درمان، بيمار بايد مراقبت هاي دائمي پس از درمان انجام دهد، تا پس از مدتي دندان ها دوباره به حالت قبلي خود باز نگردند، معمولا براي اين كار از نگهدارنده ها استفاده مي شود كه مي توانند ثابت و متحرك باشند.

 

رفرنس 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۰:۳۹ توسط:netware موضوع:

به كدام ارتودنسي، ارتودنسي كامل مي گويند؟

ارتودنسي  يكي از تخصص هاي دندانپزشكي است كه با تشخيص ، پيشگيري و اصلاح دندان ها و فك هاي بد حالت، و الگوي بايت نامرتب سروكار دارد، همچنين مي تواند تمركز خود را بر روي اصلاح رشد صورت، معروف به ارتوپدي دندان مصنوعي بگذارد. در اين مقاله مراحل ارتودنسي كامل شرح داده مي شود.

ارتودنسي كامل

ترازبندي غير عادي دندان و فك معمول است، تقريبا 50٪ از افراد دچار مشكلاتي هستند تا بتوانند از درمان هاي ارتودنسي بهره مند شوند.درمان ارتودنسي ممكن است چندين ماه تا چند سال طول بكشد، اين شامل استفاده از بريس هاي دنداني و ساير وسايل براي حركت آرام دندان ها و فك ها به اطراف است. اگر مال اكلوژن بسيار شديد باشد، ممكن است از جراحي فك استفاده شود. درمان معمولا قبل از بزرگسالي فرد شروع مي شود زيرا استخوان ها در كودكان به راحتي قابل جابجايي هستند.

بيشتر بخوانيد :

·         ارتودنسي ثابت

·         ارتودنسي متحرك

بيشتر كارهاي ارتودنسي در چه زماني است؟

در بيماران در حال رشد گزينه هاي بيشتري براي درمان ناسازگاري هاي اسكلتي وجود دارد كه مي توانند رشد يا محدود كردن رشد با استفاده از وسايل كاربردي، سرپوش ارتودنسي يا ماسك كشش معكوس باشند. بيشتر كارهاي ارتودنسي قبل از تكميل رشد اسكلت در اوايل مرحله دندانپزشكي دائمي آغاز مي شود، اگر رشد اسكلت به پايان رسيده باشد، جراحي فك مي تواند يك گزينه است. بعضي اوقات دندان ها براي كمك به درمان ارتودنسي كشيده مي شوند، در نيمي از موارد دندان كشيده مي شود.

بيشتر درمان هاي ارتودنسي با وسايل ثابت است

درمان ارتودنسي مي تواند شامل استفاده از وسايل ثابت يا متحرك باشد، بيشتر درمان هاي ارتودنسي با استفاده از وسايلي كه در محل خود ثابت هستند انجام مي شود، به عنوان مثال با بريس هايي كه با چسب ها به دندان ها متصل مي شوند. وسايل ثابت مي توانند كنترل مكانيكي بيشتري روي دندان ها داشته و نتيجه درمان با استفاده از وسايل ثابت بيشتر باشد؛ به عنوان مثال، وسايل ثابت براي چرخاندن دندان هايي كه متناسب با شكل قوس دندان هاي ديگر نيستند، براي انتقال چندين دندان به مكان هاي مختلف، تغيير زاويه دندان يا تغيير موقعيت ريشه دندان استفاده مي شوند.

بريس ها

بريس ها معمولا در قسمت جلويي دندان قرار مي گيرند، اما ممكن است در طرف رو به زبان نيز قرار بگيرند. براكت هاي ساخته شده از فولاد ضد زنگ يا پرسلان با استفاده از چسب به وسط دندان ها متصل مي شوند. سيم ها در شكافي در براكت ها قرار مي گيرند كه امكان حركت كنترل شده در هر سه بعد را فراهم مي كند. به غير از سيم ، مي توان نيروها را با استفاده از باندهاي الاستيك اعمال كرد و از فنرها مي توان براي جداكردن دندان ها يا بستن شكاف استفاده كرد، ممكن است چندين دندان با ليگاتور به هم گره خورده و قلاب هاي مختلفي قرار داده شود تا اتصال باند الاستيك فراهم شود.

مدت زمان درمان

مدت زمان مورد نياز براي بريس ها بسته به شدت مشكل در افراد مختلف متفاوت است. مقدار اتاق موجود مسافتي كه دندان ها بايد طي كنند، سلامت دندان ها، لثه ها و استخوان هاي نگهدارنده و اينكه بيمار تا چه حد دستورالعمل ها را دنبال مي كند به طور متوسط​​، به محض قرار دادن بريس ها، معمولا براي يك تا سه سال زمان مي برد. پس از برداشتن بريس ها، بيشتر بيماران بايد شش ماه اول را به طور مداوم از نگهدارنده استفاده كنند، در طول سالها و در هنگام خواب.

رفرنس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۲:۳۲ توسط:netware موضوع:

درمان لبخند لثه اي

اگر از لبخند لثه خود ناراضي هستيد در اين مقاله با دكتر كاميار خضري بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران همراه باشيد:

به منظور درمان و اصلاح لبخند لثه اي در ابتدا بايد علت به وجود آمدن اين مشكل شناخته شود و سپس متخصص ارتودنسي با توجه به دليل ايجاد لبخند لثه اي و شدت ناهنجاري روش درماني مناسب را انتخاب خواهد كرد. يكي از روش هاي درمان لبخند لثه اي ژنژيوكتومي است كه در ادامه توضيح داده مي شود.

ارتودنسي ژنژيوكتوم

در مواردي كه علت ناهنجاري لبخند لثه اي مشكلات فك و دندان است، مي توان اين مسئله را با انجام ارتودنسي درمان كرد. متخصص ارتودنسي روي دندان ها بريس قرار خواهد داد كه با اعمال فشار بر دندان ها باعث حركت دندان و لثه به سمت بالا مي شود؛ در اين صورت استخوان فك بالا هم تغيير مكان دهد. پس با اين درمان وضعيت دندان ها تغيير كرده و باعث مي شود كه بافت لثه ها كمتر ديده شوند.

در موارد شديدتر كه علت مشكل بافت لثه است، براي درمان از روشي به نام ارتودنسي ژنژيوكتومي استفاده مي شود.

ژنژيوكتومي چيست؟

ژنژيوكتومي در اصطلاح به جراحي هايي گفته مي شود كه در آن قسمتي از لثه كه به دندان ها متصل هستند، برداشته مي شوند. ژنژيوكتومي در ارتودنسي زماني استفاده مي شود كه طول تاج كلينيكي دندان از حالت طبيعي كمتر است و به همين دليل بيشتر دندان توسط بافت لثه پوشانده شده است. كاربرد ديگر ژنژيوكتومي در مواقعي است كه ميان دندان و لثه پاكت قرار دارد كه بايستي در اسرع وقت درمان شود؛ زيرا هر چه عمق پاكت ها افزايش پيدا كند موجب ملتهب و عفوني شدن لثه مي شود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي ثابت

ژنژيوكتومي چگونه انجام مي شود؟

جراحي ژنژيوكتومي بايستي قبل از اين كه بيماري لثه شديد شود و به استخوان و بافت اطراف آن آسيب بزند انجام شود. در اين عمل بافت اضافه لثه را با چاقو يا ليزر يا فركانس راديويي حذف مي كنند.

در اين جراحي پس از بي حسي موضعي، با به‌ كارگيري از ليزر بافت نرم فركانس پايين مي توان بافت اضافي و يا ملتهب لثه بيمار را برداشت و بافت باقيمانده را به دور دندان بخيه زد. سپس محل جراحي با استفاده محلول خاص شستشو و ضدعفوني مي شود.

بعد از اتمام ژنژيوكتومي، لثه ها و اطراف دندان پانسمان مي شود. پانسمان بايد تا 7 روز در محل جراحي قرار بگيرد.

با استفاده از اين روش پس از بهبود بخيه ها و محل جراحي، لثه به ظاهر طبيعي خود برمي  گردد.

رفرنس

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۶:۵۵ توسط:netware موضوع:

ايا براي كاشت مو نياز است موهاي كل سر تراشيده شود؟

تراشيدن موهاي سر به هنگام كاشت مو در دو ناحيه انجام ميگيرد:

۱- تراشيدن ناحيه اي كوچكي از سر

در اكثر روش هاي كاشت مو اين شيوه اعمال ميشود و اين تكنيكي است كه در آن سر به طور جزيي تراشيده مي شود،

با اين حال در اكثر مواقع قابل مشاهده نيست. عبارت «بدون تراشيدن مو» به اين اشاره مي كند كه ناحيه ي كوچكي از منطقه ي اهدا كننده تراشيده مي شود اما خيلي قابل مشاهده نيست .

مخصوصا در مواردي كه موهاي فرد بلند باشد بطور كامل ناحيه تراشيده شده را پوشش ميدهد.

۲- بدون تراشيدن سر

كاشت موي «كاملاً بدون اصلاح»،  روشي است كه در آن، تراشيدن ناحيه ي اهدا كننده براي استخراج فوليكول ها كاملاً حذف شده است، موها را نگه مي دارد. يعني كاشت مو بدون تراشيدن سر.

خيلي مهم است كه بيماران از محدوديت هاي هر دو روش «بدون تراشيدن» آگاه باشند و با يك متخصص كاشت مو خوب مشورت كنند تا مشخص شود آيا اين فرد كانديداي مناسبي براي چنين روشي است يا نه.

براي مثال، اگر بيمار دچار ريزش موي شديد، مخصوصاً در ناحيه ي فرق سر است و نياز به ميزان اضافي گرافت دارد (حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ گرافت)، موهايش به طور كامل نياز به اصلاح دارد.

تصميم معمولاً در مرحله ي برنامه ريزي براي روش پيوند مو و بعد از اين كه بيمار از لحاظ فيزيكي كاملاً بررسي شد، گرفته ميشود.

رفرنس : www.noskhe.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۰:۴۵ توسط:netware موضوع:

بايد و نبايد هاي پستانك

سن : كودك يك ساله تا كودك دو ساله

بايد و نبايد هاي پستانك / اگر پستانك دادن در برنامه شما است, راهنمايي هاي زير به شما كمك مي كند:

از برند پستانكي استفاده كنيد كه بدون بيسفنول آ (BPA) باشد. مطالعات نگراني هايي درباره اثرات آن روي نوزادان نشان داده است.

پستانك را با طناب به كودك خود وصل نكنيد – چراكه خطر خفگي را بالا مي برد.

از پستانك مناسب استفاده كنيد. پستانك ها بر اساس سن كودك شما سايز بندي شده اند تا اطمينان حاصل شود كه با اندازه دهان كودك شما تطابق دارد.

به كودكان اجازه ندهيد كه از پستانك به صورت مشترك استفاده كند. شما نمي خواهيد كه آنها ميكروب هايشان را به هم منتقل كنند. همينطور پستانك ها را با آب و صابون بشوييد تا آنها در زمان هاي بين استفاده تميز باقي بمانند.

پستانك داراي سوراخ تهويه در بدنه انتخاب كنيد تا هوا وارد آن شود.

پستانك را شيرين نكنيد. چون به دندان هاي نوزاد آسيب مي رساند.

كشيدن دو شاخه

مثل تمام چيزهاي خوب, زمان كودك شما با پستانك به انتهاي خود مي رسد. دكتر خانواده سومي سكستون اين نكات را پيشنهاد مي كند:

 

درست زمان بندي كنيد. بهترين زمان براي ترك استفاده از پستانك بعد از ۶ ماهگي است زماني كه ريسك سندرم مرگ ناگهاني نوزاد كاهش پيدا مي كند.

 به آهستگي شروع كنيد. سعي كنيد آن را به زمان چرت يا خواب محدود كنيد. در حاليكه ريسك سندرم ناگهاني كودك نوزاد شما كاهش پيدا مي كند عفونت هاي گوش بيشتر محتمل مي شود. همينطور سعي نكنيد كه زماني كه استرس هاي ديگر زندگي اتفاق مي افتد پستانك را از كودك بگيريد. اگر انتقال هاي بزرگ در خانه يا در مجموعه مراقبتي اتفاق مي افتد جابه جايي خانه, خواهر يا برادر جديد, تغيير در مراقبت, استرس در خانه- تمام اين موارد ممكن است ادامه استفاده از پستانك را براي آرام ساختن ضروري سازد.

به جايگاه پستانك احترام بگذاريد. اين ممكن است كم اهميت به نظر بيايد اما نقش بزرگي در زندگي كودك شما ايفا كرده است. در حاليكه سكستون مي گويد بهتر است كه موقع ترك پستانك جدي رفتار كنيد, به اين معني نيست كه سنگدل باشيد. به آرامي به انتهاي زمان استفاده از پستانك نزديك شويد.

ترك پستانك را تبديل به نبرد قدرت نكنيد. از تقويت مثبت به جاي منفي استفاده كنيد. شما مي توانيد آن را با ايده هاي منحصر به فردي مثل فرشته پستانكي كه پستانك را برده است همراه كنيد.

سازگار باشيد. به خاطر داشته باشيد كه شما تنها فردي نيستيد كه زماني را با كودك طي فرآيند كنار گذاشتن پستانك خواهد گذراند.

مطمئن شويد كه تمام مراقبان ديگر – والدين, پدر بزرگ و مادر بزرگ ها, پرستاران و غيره – از برنامه مشابه پيروي مي كنند به صورتي كه هيچ كس گيج نشود.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۳:۵۰ توسط:netware موضوع:

كدام جراحي لاغري مناسب شماست ؟

نوع عمل جراحي لاغري را نمي‌توان براساس BMI انتخاب كرد. در واقع اين موضوع به فاكتورهاي متعددي از جمله نوع تغذيه و بيماري‌هاي همراه بستگي دارد. براي مثال كساني كه ريفلاكس معده دارند توصيه به جراحي اسليو نمي‌شوند يا كساني كه سابقه سرطان فاميليال معده دارند نبايد جراحي باي‌پس انجام دهند زيرا در اين عمل دو قسمت معده از هم جدا مي‌شود و ديگر با آندوسكوپ به آن دسترسي نخواهيم داشت تا معده را بررسي كنيم.

 كدام يك براي‌تان مناسب است؟

از جراحي‌هاي چاقي كه در حال حاضر به صورت روتين در دنيا انجام مي‌شوند مي‌توان به گاستريك باي‌پس معده، اسليو گاستركتومي و باندينگ يا حلقه معده اشاره كرد. روش پليكيشن هم توسط يكي از جراحان در ايران ابداع شده و هنوز در مراحل تحقيقاتي است. بعضي جراحي‌ها هم به دليل عوارض زيادشان امروزه منسوخ شده‌اند، از جمله گاستريك باي‌پس روده.

اسليو گاستركتومي،80 درصد از معده حذف مي‌شود

در روش اسليو گاستركتومي حدود 75 تا 80 درصد معده از شكم خارج مي‌شود. اين عمل كاملا فيزيولوژيك است؛ يعني غذا از دهن مي‌آيد و به مري وارد مي‌شود و بعد به معده و اثني‌عشر مي‌رود بنابراين اين مسير دست نمي‌خورد و فقط باريك مي‌شود. ضمن اينكه هورمون گرلين يا همان هورمون اشتها در اين عمل حذف مي‌شود و اشتهاي فرد كاهش پيدا مي‌كند.   جراحي اسليو امتحان خود را پس داده و تعداد بسياري از افراد با اين روش جراحي شده‌اند.

پليسه زدن معده، ارزان‌ترين روش جراحي است

روش پليكيشن در ايران ابداع شده است. اين روش تقريبا مثل اسليو است اما ارزان‌ترين روش جراحي به حساب مي‌آيد زيرا در آن از وسايل خاصي استفاده نمي‌شود. در واقع طي آن معده روي هم بخيه مي‌خورد و پليسه مي‌شود، به اين ترتيب فضاي آن كم مي‌شود.

گاستريك باي‌پس، تا 85 درصد ديابت درمان مي‌شود

در اين روش، حدود 30 تا 50 سي‌سي از بالاي معده جدا مي‌شود و باقي‌مانده معده كاملا بخيه مي‌خورد. سپس بخشي از روده به آنجا پيوند زده مي‌شود. به عبارتي بين راه غذا و صفرا حدود 170 تا 200 سانتي‌متر فاصله مي‌گذاريم. اين روش يك مقدار هم روي جذب تاثير مي‌گذارد. همچنين بر ديابت تاثيرگذار است .

بالون معده، ديگر طرفدار ندارد

روش بالون در حال حاضر در دنيا خيلي طرفدار ندارد اما ايران بيشترين ميزان بالون‌گذاري را داشته است! اين روش عموما توسط متخصصان گوارش انجام مي‌شود به اين ترتيب كه با استفاده از آندوسكوپ، بالون به داخل معده برده مي‌شود و بعد در آنجا باد مي‌شود تا فضاي معده را كاهش دهد. البته بالون هم بايد بعد از مدتي از معده خارج شود و مثل روش باندينگ بعد از خارج كردن آن احتمال برگشت وزن وجود دارد.

كدام BMI بايد جراحي كند؟

شاخص توده بدني براي افراد بالغ اگر بين 18.5 تا 25 باشد، نرمال است. بين 25 تا 30 اضافه وزن است، بين 30 تا 35 چاقي درجه يك است، بين 35 تا 40 چاقي درجه دو است و از 40 به بالا چاقي شديد يا مفرط حساب مي‌شود كه افراد با اين BMI بايد نهايتا عمل جراحي شوند. افرادي كه شاخص توده بدني‌شان بين 35 تا 40 است هم اگر بيماري‌هاي همراه مثل سندرم متابوليك، ديابت، فشار خون، چربي خون، كمردرد، كبد چرب، مشكلات ارتوپديك و ... داشته باشند، مي‌توانند جراحي چاقي انجام دهند. سازمان غذا و داروي ايالات‌متحده هم براي شاخص توده بدني 30 تا 35 روش باندينگ يا حلقه معده را توصيه كرده است.(جهت محاسبه شاخص توده بدني خود كليك كنيد. )

اگر با مطالعه اين مقاله باز هم در انتخاب نوع جراحي خود دچار ترديد هستيد بهتر است با يك متخصص جراحي لاغري مشورت كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۱:۱۴ توسط:netware موضوع: