جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

همه چيز در مورد ارتودنسي كودكان

ارتودنسي كودكان چيست؟

كل ساختار بدن كودكان از هر حيث ظريف و حساس است، به خصوص دندان ها از اهميت ويژه اي برخوردارند؛ از اين رو بايد به دقت مراقب سلامتي آن ها بود. دندان هاي كودكان شيري هستند و روي رشد دندان هاي دائمي تأثير زيادي دارند؛ لذا لازم است در كودكي مورد ارزيابي قرار بگيرند تا در صورت وجود مشكل برطرف شوند. در صورت كج بودن و عدم تراز دندان ها، كودك به متخصص ارتودنسي ارجاع داده مي‌شود.

سن مناسب ارتودنسي كودكان

سن كودك ملاك و مبناي مناسبي براي استفاده از ارتودنسي نيست. با توجه به نياز و شرايط كودك، سن شروع درمان مي‌تواند متفاوت و متغير باشد. به عنوان مثال، كودكاني كه مبتلا به شكاف كام و لب هستند، بايد پيش از در آمدن اولين دندان دائمي مداوا شوند. اين كار با استفاده از لوازم و تجهيزات ارتودنسي صورت مي‌گيرد.

براي برخي از كودكان از ابتداي ۶ الي ۷ سالگي هنگامي كه هنوز همه دندان هاي شيري از دست نرفته اند، ارتودنسي تجويز مي‌شود. ارتودسي پيشگيري يا زودرس از بروز مشكلات در آينده اين كودكان جلوگيري مي‌كند. اين درمان به كودكان كمك خواهد كرد تا شرايط در آوردن دندان دائمي در آن ها شرايط مطلوبي باشد.

اكثر كودكاني كه در دوران كودكي به انجام ارتودنسي مبادرت مي‌كنند، در نوجواني ديگر نيازي به درمان ندارند و اقدامات اضافي در آينده براي آن ها از بين مي‌رود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع

آيا انجام ارتودنسي در كودكان دردناك است؟

بايد گفت استفاده از وسايل و ابزارهاي ارتودنسي به جاي اينكه دردناك باشند، بيشتر موجب احساس ناراحتي در افراد مي‌شود. كودكان در چند روز اول شروع درمان، احساس خوشايندي از وجود دستگاه ارتودنسي در دهان ندارند و از اين بابت ناراحت هستند. با گذشت زمان اين احساس به تدريج كمتر و سپس برطرف مي شود. كودكاني كه از بريس استفاده مي‌كنند در هنگام نصب و تنظيم آن ها حتماً ناراحتي را تجربه خواهند كرد. استفاده از هدگير يا وسايل ديگر نيز همين احساس را در كودك به وجود مي‌آورد.

هزينه ارتودنس در كودكان

هزينه ارتودنسي كودكان در مقايسه با بزرگسالان بسيار متفاوت است. عوامل مختلفي در تعيين هزينه نقش دارند. اما به طور كلي قيمت و هزينه ارتودنسي در كودكان كمتر از افراد بزرگسال است. اگر مشكلات و ناهنجاري فك و دندان كودكان به موقع و در سنين پايين تشخيص داده و اصلاح شوند، آن ها ديگر در آينده با اين مشكلات دست به گريبان نخواهند بود. چون با مرور زمان مشكل بيشتر و بزرگتر و هزينه ارتودنسي نيز به مراتب بيشتر از گذشته مي شود.

مدت زمان ارتودنس در كودكان

طول دوره درمان ارتودنسي در كودكان از كودكي به كودك ديگر متغير است. فاكتورهاي مختلفي در اين امر دخيل هستند:

نوع مشكل و ناهنجاري

شدت ناهنجاري

سطح همكاري كودك با متخصص ارتودنسي

رشد كودك

اقدامات مراقبتي در ارتودنس كودكان

از آن جا كه به سيم ها و دستگاه ارتودنسي غذا به راحتي مي‌چسبد، لذا بايد در حفظ تميزي آن ها بسيار كوشا بود. نكات مراقبتي كه بايد در اين خصوص مورد توجه قرار گيرند از اين قرار است:

شستن دهان و دندان و مسواك زدن بعد از هر وعده غدايي

كشيدن نخ دندان

چكاپ كردن دندان ها به طور مرتب براي پيشگيري از پوسيدگي

اجتناب از خوردن برخي از غذاها

عدم مصرف نوشيدني هاي شيرين و آب ميوه

مراجعه به متخصص در صورت بروز مشكل

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي بزرگسالان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۵:۳۵ توسط:netware موضوع:

سوالات رايج در باره كامپوزيت زيبايي

چنانچه براي ترميم و زيبايي دندان و  طرح لبخند خود مصمم هستيد به يك كلينيك يا دندانپزشك زيبايي مراجعه كنيد به شما پيشنهاد ميكنيم كه سري به گنيجنه مقالات سايت ما بزنيد و اگر وقت مطالعه نداريد ميتوانيد با ما تماس بگيريد يا در پايين مقاله كامنت بگذاريد تا به شما در اين خصوص كمك كنيم.

كامپوزيت دندان بهتر است يا لمينت سراميكي؟

روش زيباسازي دندان بر اساس شرايط شخص انتخاب مي‌شود. گاهي اوقات دندان پزشك ترجيح مي‌دهد از كامپوزيت استفاده كند و گاهي وقت ها از لمينت دندان. در صورتي كه دندان هاي شما دچار شكستگي زياد باشد و بيش از حد با تغيير رنگ دندان ها مواجه باشيد، لمينت سراميكي گزينه بهتري است.

آيا كامپوزيت در پوسيدگي دندان تاثيرگذار است؟

اما اين قضيه كاملا بلعكس است. كامپوزيت از پوسيدگي دندان ها به خوبي جلوگيري مي كند. البته اين شرايط در حالي است كه بهداشت دهان و دندان كاملا رعايت شود.

ماندگاري كامپوزيت دندان چقدر است؟

اگر جنس كامپوزيت دندان مرغوب باشد و نكات مراقبتي و بهداشت دهان و دندان را رعايت كنيد؛ از كامپوزيت دندان براي مدت طولاني تري مي توانيد استفاده مفيد داشته باشيد؛ بدون اين كه به ترميم نياز باشد.

كدام رنگ كامپوزيت مناسب تر و زيباتر است؟

كامپوزيت دندان كاملا سليقه اي است و نمي توان يك رنگ را براي تمام افراد به عنوان بهترين انتخاب نمود. اما مي توانيد از پيشنهاد دندانپزشك خود براي انتخاب رنگ بر اساس رنگ اصلي دندان استفاده كنيد.

آيا انجام كامپوزيت در دوره بارداري امكان پذير است؟

انجام كامپوزيت دندان در دوره بارداري كاملا به شرايط شما بستگي دارد. در صورتي كه هيچ مشكلي شما را تهديد نكند مي توانيد از كامپوزيت دندان در اين دوره استفاده كنيد.

آيا كامپوزيت بر روي دندان ايمپلنت شده قابل انجام است؟

انجام كامپوزيت دندان بر روي دندان ايمپلنت شده مانند روكش عمل مي كند. در صورتي كه دندان ايمپلنت شده شما شرايط لازم براي كامپوزيت را داشته باشد انجام اين كار مانعي ندارد. اما در غير اين صورت بايد ايمپلنت دندان خود را تعويض كنيد.

بيشتر بخوانيد : دندانپزشكي بارداري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۳:۰۵ توسط:netware موضوع:

مراحل انجام كامپوزيت دندانپزشكي

 براي كسب آمادگي كامل جهت اجراي كامپوزيت دندان  بهتر است با مراحل انجام آن آشنا شويد:

  • مشاوره با كلينيك دندانپزشكي يا دندانپزشك متخصص زيبايي
  • حذف رطوبت از سطح دندان ها
  • قرارگيري چسب بر روي دندان
  • اضافه شدن كامپوزيت به سطح دندان
  • اولين مرحله، جلسه مشاوره با دندانپزشك است

در اولين مرحله دندانپزشك ترميم و زيبايي دندان براي شما يك جلسه مشاوره ترتيب مي دهد تا شرايط شما مورد بررسي قرار گيرد و مشخص شود آيا كانديد مناسبي براي انجام كامپوزيت هستيد يا نه. حال ضرورت انجام اين جلسه چقدر است؟ در صورتي كه شرايط دندان هاي شما مناسب نباشد و يا با التهاب و بيماري لثه و عفونت همراه باشيد انجام كامپوزيت با مشكل روبرو مي شود.

 همچنين در جلسه مشاوره دندانپزشك در مورد رنگ نهايي و نوع كامپوزيت و ميزان سفيد كردن دندان ها با شما صحبت مي‌كند. بنابراين اگر سوالي در مورد كامپوزيت داريد مي توانيد در اين جلسه مطرح كنيد؛ گفتن خواسته‌هايتان از انجام كامپوزيت در اين مرحله بسيار اهميت دارد.

مرحله دوم، حذف رطوبت اضافه از سطح دندان ها

قبل از شروع درمان كامپوزيت بايد رطوبت اضافي از روي دندان ها حذف شود. همچنين دندانپزشك با استفاده از اسيد سطح دندان را كمي سفت مي كند تا مواد كامپوزيت بهتر بر روي سطح دندان قرار گيرد.

مرحله سوم، قرارگيري چسب بر روي دندان ها

قرارگيري چسب بر روي دندان ها بسيار اهميت دارد. چرا كه ماده كامپوزيت قرار است طي چندين مرحله به صورت لايه اي بر روي دندان ها اضافه شود.

مرحله چهارم، اضافه شدن ماده كامپوزيت بر روي دندان ها

قرارگيري ماده كامپوزيت بر روي دندان ها جز حساس‌ترين مرحله درمان كامپوزيت است. اين مرحله بايد با دقت بسياري توسط دندانپزشك صورت گيرد تا ظاهر و شكل دندان ها كاملا رضايت بخش باشد. در حقيقت رسيدن به نتيجه طبيعي كاملا گرو دقت و مهارت دندانپزشك است.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۶:۲۴ توسط:netware موضوع:

انواع كامپوزيت دندان

در ادامه به معرفي انواع كامپوزيت هاي دنداني مي پردازيم كه در دندانپزشكي ها و كلينيك هاي دندانپزشكي شبانه روزي و معمولي ارائه مي شود:

كامپوزيت دندان، بخشيدن زيبايي بيشتر به دندان هاي شما

در ميان انواع كامپوزيت دندان، كامپوزيت ونير دندان يكي از بهترين نوع كامپوزيت است كه زيبايي بسياري به دندان هاي شما مي بخشد. كساني كه دچار فاصله بسيار در بين دندان هاي جلويي هستند و يا دندان هاي جلويي‌شان ترك خورده است، از اين روش براي زيبايي و تغييرات قابل توجهي استفاده مي كنند. يكي ديگر از ويژگي‌هاي خاص كامپوزيت ونير دندان سفيد كردن دندان ها است؛ بدون اين كه نياز باشد دندان ها تراشيده شود.

ونير دندان يا (Veneer) روكش هاي دندانپزشكي هستند كه به منظور زيباسازي دندان ها و اصلاح طرح لبخند بكار ميروند. ونيرها انواع مختلفي دارند اما دو تا از شناخته شده ترين ونيرهاي دنداني لمينت دندان و كامپوزيت ونير هستند.

شد و همچنين استحكام و زيبايي در دندان ايجاد شود بهتر است از مواد ونير دندان كامپوزيتي كه توسط شركت‌هاي معتبر دندانپزشكي  ساخته مي‌شوند استفاده كنيد.

جنس ونير كامپوزيت ها از همان مواد كامپوزيتي و همرنگ دندان است كه براي پر كردن دندان ها از آن ها استفاده ميشود. در حالت كلي لمينت دندان و كامپوزيت ونير ها با هم تفاوت هايي دارند براي مثال هزينه و قيمت ونير كامپوزيت ها معمولا از قيمت لمينت هاي دنداني كمتر است.

مواد كامپوزيتي داراي جنس و رنگ متفاوتي بوده و داراي دوام و استحكام متفاوتي نيز هستند. بنابراين براي اينكه كار زيبايي و ترميم دندان شما داراي نتيجه مطلوب و دلخواهي باشد و همچنين استحكام و زيبايي در دندان ايجاد شود بهتر است از مواد ونير دندان كامپوزيتي كه توسط شركت‌هاي معتبر دندانپزشكي  ساخته مي‌شوند استفاده كنيد.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان

كامپوزيت ماكروفيل يا دانه درشت، افزايش دوام و ماندگاري دندان ها

كامپوزيت ماكروفيل يا همان دانه درشت در چند دهه اخير در خدمات دندانپزشكي حضور پيدا كرد و تفاوت آن با ديگر كامپوزيت ها اين است كه از ذرات ۱۰ الي ۱۵ ميكرومتري تشكيل مي شود. به همين خاطر، اجراي ماده كامپوزيت دانه درشت دوام و مقاومت بيشتري براي دندان ها به همراه دارد و شخص مدت بيشتري مي تواند از كامپوزيت استفاده مفيد داشته باشد. اما تنها ايراد ماكروفيل، ترميم بسيار سخت آن است.

 كامپوزيت ميكروفيل يا ريزدانه، با طراحي طبيعي تر و ظاهري كاملاً يكدست

 كامپوزيت ميكروفيل نسبت به دانه درشت از ذرات كوچكتري براي پوليش دندان ساخته مي‌شود و همين موضوع موجب شده است ظاهر دندان ها كاملاً صاف، يكدست و طبيعي بدست آيد. اما در عوض دوام و استحكام كامپوزيت در اين مدل كمتر است. البته ترميم كامپوزيت ميكروفيل بسيار ساده‌تر از كامپوزيت ماكروفيل انجام مي شود.

كامپوزيت هيبريدي ، قابل استفاده از ذرات مختلف

اين مدل كامپوزيت با ارائه ذرات مختلف استفاده گسترده تري در اختيار دندانپزشكان قرار داده است. برخي ذرات كامپوزيت هيبريد در اندازه ۱۰ الي ۱۵ ميكرومتر هستند و برخي ديگر حتي به اندازه ۴۰ ميكرومتر هم مي رسند. همچنين اندازه ذرات مدل كامپوزيت ميكرونانو هيبريدي كمتر از ۱۰۰ نانومتر در نظر گرفته شده است.

مزيت كامپوزيت هاي هيبريدي مقاومت بسيار خوب آنها در برابر ساييدگي و ضربه است. اما ممكن است بعد از مدتي متوجه شويد دندان‌هايتان به زيبايي روزهاي اوليه خود نيستند و مجبور شويد خيلي زود به انجام ترميم اقدام كنيد.

نانو كامپوزيت با قابليت حل مشكلات كامپوزيت هيبريدي

نانوكامپوزيت جزء كاربردي‌ترين نوع كامپوزيت هاي درحال حاضر است كه به منظور رفع مشكلات ايجاد شده در كامپوزيت هاي هيبريدي استفاده مي شود. اندازه ذرات اين مدل كامپوزيت حدود ۲۰ نانومتر است كه در برابر ساييدگي مقاومت بسيار خوبي از خود نشان مي دهند. همچنين مي‌توان از نانوكامپوزيت براي رفع مشكلات دندان هاي عقبي هم استفاده نمود و نتيجه خوبي مشاهده كرد. قابليت پوليش بسيار خوب نانوكامپوزيت موجب شده است مشكلات احتمالي كامپوزيت هاي هيبريدي را به راحتي برطرف كند.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت اباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۸:۳۶ توسط:netware موضوع:

فرق پلاتين با طلا سفيد

با اينكه پلاتين و طلاي سفيد هر دو سايه‌ي نقره‌اي رنگ مشابه دارند و ظاهراً شبيه هم هستند، اما در واقعيت هيچ شباهتي با هم ندارند. اين دو فلز از نظر مقاومت، قيمت، رنگ و ديگر ويژگي‌ها كاملاً با هم تفاوت دارند. در نگاه كلي مي‌توان گفت، پلاتين سفيدتر، درخشان‌تر، مقاوم‌تر و گران‌تر از طلا سفيد است. در واقع سنگين‌ترين و سخت‌ترين فلز سفيد موجود در طبيعت، پلاتين است اما طلاي سفيد تركيبي از چندين فلز است. اگر قصد خريد طلاي سفيد يا پلاتين داريد در اين مقاله همراه ما باشيد.

حالا براي اينكه فرق بين طلاي سفيد و پلاتين را بهتر متوجه شويد در زير اين دو فلز را با هم مقايسه كرده‌ايم.

قيمت

در مقايسه پلاتين با طلا سفيد بايد بدانيد كه پلاتين بسيار كمياب و بسيار متراكم است كه آن را به گران‌ترين فلز تبديل كرده است. قيمت پلاتين بين دو تا پنج برابر گران‌تر از طلاي سفيد است. در نتيجه، خريد جواهرات از جنس طلاي سفيد به لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه‌تر از جواهرات پلاتيني است.

تراكم و استحكام

پلاتين حدود ۲۰ درصد از طلاي سفيد متراكم‌تر است. ساختار متراكم پلاتين باعث شده تا در برابر خط و خش بسيار مقاوم باشد. در واقع پلاتينوم يكي از بادوام‌ترين فلزات براي ساخت زيورآلات ‌قيمتي بشمار مي‌رود. اين فلز وقتي خراش بر مي‌دارد، برخلاف طلا در طول زمان دچار خوردگي و فرسايش نمي‌شود. همچنين پلاتين قابليت خم شدن دارد و به همين خاطر خيلي سخت دچار شكستگي مي‌شود. براي اين ويژگي‌ها، اغلب براي ساخت زنجيرهاي حلقه‌اي از اين فلز استفاده مي‌شود.

طلاي سفيد نيز دوام و پايداري خوبي دارد. اما استحكام آن به عيار طلا بستگي دارد؛ هر چه عيارش پايين‌تر باشد به اين خاطر كه طلاي كمتري در خود دارد، دوام بيشتري خواهد داشت. در مقابل، طلاهايي كه عيار بالا دارند، چون ميزان طلاي مصرفي در آن‌ها بيشتر است و از آنجا كه طلا فلز نرمي محسوب مي‌شود، در نتيجه ممكن است استحكام چندان بالايي نداشته باشد. همچنين بايد بدانيد كه طلاي سفيد در مجاورت مواد شيميايي موجود در خانه بسيار آسيب‌پذير است. اما پلاتين اين مشكل را ندارد.

بيشتر بخوانيد :

خلوص

طلاي سفيد از تركيب طلا با فلزات سفيد ديگري مثل نقره، پالاديوم و نيكل ساخته مي‌شود. يعني داراي ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد آلياژ است. اما پلاتين شامل ۹۵ درصد پلاتين و ۵ درصد ساير فلزات است.

وزن

به‌صورت كلي، مصنوعاتي كه با پلاتين ساخته مي‌شوند سنگين‌تر از نمونه‌هاي ساخته شده با طلاي سفيد هستند. اين مساله اهميت چنداني ندارد مگر اينكه بخواهيد مثلاً حلقه‌ي بزرگ‌تري بخريد كه سنگي هم روي آن سوار شده باشد. بنابراين، پيش از خريد به اين نكته توجه داشته باشيد كه قطعه طلاي سفيد يا پلاتين انتخابي خود را آيا قرار است هر روز استفاده كنيد يا فقط براي مناسبت‌هاي خاص! مسلماً محصول سنگين براي استفاده روزانه چندان گزينه مناسبي نيست.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۵:۰۸ توسط:netware موضوع:

ساخت شيرپاك‌كن هاي طبيعي براي انواع پوست

در اين مقاله از مجموعه مقاله هاي آموزش آرايشگري الماس نشان همراه ما باشيد تا شما را با انواع شير پاك كن هاي طبعي اشنا كنيم >

پاك‌كننده انرژي‌بخش

از خواص اين ميوه چهارفصل بهره‌مند شويد. يك برش سيب پوست‌كنده را با۲ قاشق غذاخوري ماست و يك قاشق چاي‌خوري آب مركبات (ليمو يا پرتقال) به‌خوبي با هم مخلوط كنيد تا كاملا به شكل خمير شود. شما مي‌توانيد اين مخلوط را تا ۳روز در يخچال نگهداري كنيد و از خواص فوق‌العاده آن بهره‌مند شويد،‌اين ماسك صورت براي انواع پوست مناسب است.

مي‌خواهيد پوست‌تان مرطوب باشد؟

پوست‌هاي خشك به مرطوب كننده‌اي احتياج دارند كه چربي‌هاي طبيعي پوست را از بين نبرد و به پوست رطوبت نيز برساند. يك‌چهارم خيار بدون پوست را له كنيد و آب آن را بگيريد،‌ سپس با ۲ قاشق غذاخوري ماست و۲ قاشق غذاخوري جو پخته به‌خوبي با هم مخلوط كنيد بعد از آن با يك پنبه اين مخلوط را به‌صورت‌تان بماليد.

پوست‌تان آسيب ديده‌است؟

يك برگ بزرگ آلوورا پوست‌كنده را با يك برش كوچك انبه پوست‌كنده و يك قاشق غذاخوري عسل و يك قاشق چاي‌خوري ماست را به‌خوبي با هم مخلوط كنيد تا به‌صورت خمير درآيد. سپس روي صورت و به‌خصوص جاهاي آسيب‌ديده بماليد. بااين كار مي‌توانيد،‌ پوست‌تا ن را ترميم كنيد و دوباره جوان به نظر برسيد.

بيشتر بخوانيد :

پاك‌كننده‌هاي مناسب پوست چرب را بشناسيد

اگر از شست‌وشوي پوست‌تان خسته شده‌ايد و مدام بايد براي درمان جوش صورت‌تان نزد پزشك برويد و با استفاده از انواع كرم‌ها  چربي‌هاي پوست خودتان را متعال كنيد،‌تنها كافي است،‌ دست به كار شويد و ماسك طبيعي زير را در خانه‌تان بسازيد.

۱- با يك دستمال نخي كمي شير روي صورت‌تان بماليد، سپس چند دقيقه صبر كنيد تا روي پوست خشك شود و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشوييد.

۲- مقدار مساوي شير، عسل و دانه‌هاي كنجد را با هم مخلوط كنيد تا شكل خميري پيدا كند، اين مخلوط مي‌تواند براي تمام بدن شما مفيد باشد.

۳- مقداري آب‌‌ليمو، عسل و سفيده تخم‌مرغ را با هم مخلوط كنيد، سپس آن را روي صورت‌تان بگذاريد تا روي صورت‌تان خشك شود و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشوييد.

منبع : https://www.almasneshansalon.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۱:۰۶ توسط:netware موضوع:

عوامل موثر بر هزينه تقريبي ارتودنسي

براي اينكه اين موضوع مشخص شود كه چرا حتي حدود قيمت ارتودنسي با هزينه تقريبي ارتودنسي نيز در بخش خصوصي قابل‌تعيين نيست، لازم است عوامل موثر بر هزينه ارتودنسي را بررسي كنيم.

1 ) محيط درماني:

ارتودنسي كه انجام مي‌شود مي‌تواند در دو محيط درماني كلينيك دندانپزشكي يا كلينيك ارتودنسي (مطب متخصص ارتودنسي) انجام پذيرد. كلينيك دندانپزشكي محيط عمومي‌تري است و خدمات اختصاصي كلينيك ارتودنسي را ندارد و ازينرو معمولا هزينه ارتودنسي در آن پايين‌تر است، كلينيك تخصصي ارتودنسي تمركز و انسجام بيشتري روي درمان‌هاي ارتودنسي دارد و از اين حيث معمولا  كيفيت و طبيعتا تعرفه بالاتر ارتودنسي را به خود اختصاص مي‌دهد.

۲) تجربه متخصص ارتودنسي:

طبيعتا متخصص ارتودنسي كه تجربه بالاتري داشته باشد با تراكم بيشتري از مراجعين ارتودنسي مواجه خواهد بود و ارتودنسي كردن نزد وي هزينه بالاتري خواهد داشت. هزينه ارتودنسي يك فوق تخصص ارتودنسي نيز بالاتر از يك متخصص ارتودنسي خواهد بود. حتي تعرفه ويزيت با مشاوره اوليه يك فلوشيپ يا فوق تخصص بالاتر از متخصص ارتودنسي هست. لازم به ذكر است كه يك دندان‌پزشك صلاحيت انجام ارتودنسي ثابت را ندارد و اكثر بيمه‌هاي تكميلي نيز هزينه ارتودنسي انجام‌شده توسط دندان‌پزشك غيرمتخصص را نمي‌پذيرند.

بيشتر بخوانيد :

۳) امكانات درماني و كيفيت مواد ارتودنسي:

كلينيك ارتودنسي هر متخصص ارتودنسي نسبت به متخصص ارتودنسي ديگر امكانات متفاوتي دارد. يك متخصص ارتودنسي خوب بايستي به تعداد مراجعين روزانه خود تسهيلات سخت‌افزاري (ابزارهاي ارتودنسي منحصر به هر مراجعه‌كننده را داشته باشد تا حداكثر شرايط بهداشتي در كلينيك ارتودنسي وي رعايت شود. تعداد و تنوع اين ابزارهايي كه هر متخصص ارتودنسي براي كلينيك ارتودنسي خود فراهم كرده است روي هزينه ارتودنسي تاثير مي‌گذارد. به‌غيراز اين سخت‌افزارهاي درماني، يك سري مواد ارتودنسي نيز توسط متخصص ارتودنسي به‌صورت متناوب خريداري مي‌شوند كه در ارتودنسي بيماران مصرف مي‌شوند. هزينه ماتريال مصرفي نيز بسته به كيفيت آن بسيار متغير است و تاثير بسزايي روي قيمت ارتودنسي مي گذارد. با افزايش فاحشي كه در قيمت ارز در سال ۱۳۹۷ رخ داد، هم‌بهاي سخت‌افزارهاي ارتودنسي و هم مواد مصرفي جهش عمده‌اي را نشان دادند كه همين موضوع روي هزينه كلي ارتودنسي موثر است.

۴) طول دوره ارتودنسي و پيچيدگي درمان:

اثر اين موضوع روي هزينه ارتودنسي از تمام عوامل فوق بيشتر است. ارتودنسي درماني است كه در چند جلسه به اتمام نمي‌رسد و حتي گاهي چند سال به طول مي‌انجامد. پيچيدگي درمان ارتودنسي مستقيما روي طول زمان ارتودنسي تاثير مي‌گذارد كه خود اين موضوع نيز روي هزينه درمان موثر است به عنوان مثال درمان هاي ارتوسرجري (تركيب ارتودنسي و جراحي فك معمولا هزينه هاي بالاتري نسبت به درمان هاي معمول ارتودنسي دارند. درمان ارتودنسي دندانه‌اي نهفته گاهي ۴-۵ سال طول مي‌كشند و طبيعي است كه انجام اين درمان هزينه بالاتري نسبت به درمان‌هاي معمول داشته باشد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۰:۰۱ توسط:netware موضوع:

چرا بايد ناهنجاري هاي دنداني خود را با ارتودنسي درمان كنيم؟

مزايا و فوايد استفاده از ارتودنسي از اين قرارند:

ارتودنسي دندان ها به صورت كم تهاجمي و غيرتهاجمي انجام مي شود و برخلاف روش هايي مثل لمينت دندان ها، دندانپزشك مجبور نخواهد بود كه ميناي دنداني شما را بتراشد.

ارتودنسي دندان ها يك درمان دائمي است. درمان ارتودنسي برخلاف لمينت و كامپوزيت، به تمديد يا ترميم احتياجي ندارد.

پس از درمان ارتودنسي، بخشي از مشكلات تكلم و ناراحتي هاي گوارشي شما بهبود مي يابند.

با انجام اين درمان، توازن و تقارن در چهره شما برقرار خواهد شد و اجزاي صورت شما، متناسب تر از قبل به نظر خواهند آمد.

ارتودنسي دندان ها با ارتقاي سطح بهداشت دهان و دندان هاي شما تا حد زيادي سلامت دندان هايتان را تضمين مي كند.

پس از انجام ارتودنسي، فرم اجزاي مختلف صورت شما، متفاوت از قبل به نظر خواهند آمد. ارتودنسي دندان ها مي تواند لب هاي شما را برجسته تر و زيباتر كند يا حتي باعث شود كه فرم بيني شما متفاوت به نظر برسد.

بيشتر بخوانيد :

طول دوره درمان با بريس هاي ارتودنسي

درمان با بريس هاي ارتودنسي مي تواند از ۶ ماه تا سه سال طول بكشد. كوتاه تر يا بلندتر شدن دوره درمان ارتودنسي در بيماران مختلف به عوامل زير وابسته است:

  • سن بيمار
  • نوع ارتودنسي
  • نوع ناهنجاري
  • شدت ناهنجاري ها و مشكلات دنداني
  • ميزان مراقبت و نگهداري از بريس ها و دندان ها در طول دوره درمان ارتودنسي

هزينه انجام ارتودنسي روي دندان ها

هزينه هاي درمان ارتودنسي دندان ها در همه بيماران يكسان نيست و تنها متخصص ارتودنسي، پس از معاينه و بررسي دقيق دندان ها و فك هاي بيمار مي تواند ميزان اين هزينه ها را تخمين بزند. به طور كلي ميزان هزينه هاي موردنياز براي انجام درمان ارتودنسي روي دندان ها به عوامل زير بستگي دارد:

  • سن بيمار
  • نوع ناهنجاري
  • شدت ناهنجاري
  • نوع ارتودنسي
  • منطقه جغرافيايي
  • ميزان دستمزد دندانپزشك ارتودنسي
  • ميزان مراقبت بيمار از بريس ها و دندان ها
  • طول دوره درماني ارتودنسي
  • تعداد جلسات ملاقات با دندانپزشك
  • هزينه لازم براي انجام جراحي فك در صورت لزوم
  • هزينه هاي اضافي براي ترميم و تعويض بريس هاي ارتودنسي در صورت مراقبت ناكافي از آن ها

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۱:۱۸ توسط:netware موضوع:

متخصص ارتودنسي خوب كيست؟

اسم متخصصان ارتودنسي، ارتودنتيست است. ارتودنتيست‌ ها  پس از فارغ التحصيلي، دو يا سه سال آموزش تخصصي مي‌بينند. آن‌ ها بايد در آزمون شركت كنند و در صورت قبولي مي‌ توانند آموزش خود را تكميل كنند. معمولا هنگامي كه ما با مشكلات دندان و جسماني رو به رو مي‌شويم، افرادي كه در كنار ما هستد پيشنهاد‌هاي مختلفي به ما مي ‌كنند. هنگام مشكلات ارتودنسي شما بايد با حفظ احترام براي اطرافيان خود سريعا به پزشك مراجعه كنيد.

اما انتخاب ارتودنسي خوب با توجه به تبليغات پرزرق و برق امروز نيز سخت شده است. در ليست زير چند مورد از ويژگي‌ هاي يك متخصص ارتودنسي خوب را مي‌ توانيد مطالعه كنيد.

1.آموزش:

همان طور كه گفته شد فقط دندانپزشكاني كه به صورت تخصصي آموزش ديده‌اند، مي‌توانند ارتودنسي را انجام دهند. شما بايد مطمئن بشويد كه دندان پزشك شما داراي تخصص ارتودنسي است. متاسفانه ديده شده كه بعضي از دندانپزشكان اقدام به ارتودنسي مي‌كنند. اگر متخصص شما، آموزش لازم را نديده باشد، عواقب بدي براي شما به همراه دارد. ممكن است شما تمام دندان ‌هاي خود را از دست بدهيد.

2. علاقه به كار:

علاقه يكي از ويژگي ‌هايي است كه نمي توان با آموزش بدست آورد. ارتودنتيست ‌هايي كه به كار خود علاقه دارند، مشخص هستند. آن ‌ها براي پول، جايگاه اجتماعي و… دندانپزشك نشده ‌اند. آن‌ ها براي علاقه خود به دندان اين كار را انتخاب كرده‌اند. ارتودنتيستي كه عاشق كارش است، هميشه از نتايجي كه بدست مي‌آورد، انگيزه مي‌گيرد. بزرگترين انگيزه آن‌ ها تغييري است كه در زندگي افراد با ارائه درمان ارتودنسي ايجاد مي‌كنند.

متخصصان ارتودنسي از كاري كه انجام مي‌ دهند لذت مي ‌برند. آن‌ ها زماني كه بيمارشان راضي و خندان است، خوشحال مي‌ شوند. همانطور كه مي‌دانيد در هر شغلي مهمترين مسئله، انگيزه آن ‌ها است. ارتودنتيست ‌هايي كه به كار خود علاقه دارند، ديگر نيازي به انگيزه ندارند. ويژگي ارتودنتيست ‌هايي كه عاشق كارشان هستند عبارتند از:

  • هميشه لبخند مي‌زنند
  • دندان‌ هاي تميز
  • نگرش مثبت
  • ارتباط چشمي
  • اشتياق و انرژي
  • ذهنيت مي ‌توانم انجام دهم
  • برداشت اول راحت

شما مي‌توانيد با يك مكالمه ساده متوجه شويد كه آيا متخصص شما به كار خود علاقه دارد با خير.

3. ارائه خدمات خوب:

مطمئنا متخصصان ارتودنسي و كلينيك‌ هاي ارتودنسي براي جلب نظر شما، جلسه اول بسيار با شما خوب برخورد مي‌ كنند. شما بايد به اين نكته توجه كنيد كه درمان شما حدود 2 سال به طول خواهد كشيد. شما بايد در طول درمان از بهترين خدمات بهره مند شويد و نيز بايد رفتار آن‌ ها را با بيمارهاي قبلي ببينيد. اين معيار بسيار خوبي براي انتخاب شما خواهد بود.

بيشتر بخوانيد :

4. حرفه اي بودن:

اگر دندانپزشك، ارتودنسي خوب باشد، وظايف خود را حرفه اي انجام مي‌ دهد. اين شامل درمان هر بيمار با احترام برابر بدون در نظر گرفتن ثروت و موقعيت اجتماعي و اقتصادي آن‌ ها است. اين متخصصان به سادگي با افراد ارتباط برقرار مي ‌كنند. آن ‌ها با بيماران و كاركنان درمانگاه رابطه بسيار خوبي دارند. همچنين از اطلاعات حساس بيماران خود را به خوبي محافظت مي ‌كنند.

شما مي‌ توانيد با معاينه اوليه كه متخصص انجام مي‌ دهد به اين موضوع پي ببريد. كافي است به روابط دندانپزشك و بيماران و كاركنان توجه كنيد. اگر رابطه صميمي داشته باشند يعني مي‌توان به او اعتماد كرد. همچنين شما مي‌توانيد از وضعيت ظاهر درمانگاه و سايت متخصص اين موضوع را متوجه شويد. هر چه قدر سايت و مطب دندانپزشك مرتب باشد، مي ‌توانيد راحت تر به او اعتماد كنيد.

وقتي مي ‌توانيد به پزشك خود اعتماد كنيد. راحت تر به درمان  و تجويز  او اعتماد مي‌ كنيد. به نظر بيمار، دندانپزشكي كه قابل اعتماد است كه تشخيص دقيق‌ تري مي‌دهد. او از اصول اخلاقي پيروي مي ‌كند و صادق و شفاف است. اينگونه بيمار مي‌تواند بدون نگراني دردهاي خود را به او بگويد. بيمار مطمئن است كه اطلاعات او منتشر نمي شود.

5. تجهيزاتي كه مورد استفاده است:

متخصص ارتودنسي همانند دندانپزشكان نگران سلامت دهان و دندان شما هستند. آن ‌ها به شما كمك مي ‌كنند كه دندان‌ هاي مرتب و يك دست داشته باشند. متخصص ارتودنسي بايد توانايي استفاده از جديدترين علم ارتودنسي را داشته باشد. همچنين وسايلي تشخيصي كه استفاده مي كنند، بايد به روزترين وسايل باشد. تشخيص بهتر يعني شما سريع تر و با تاثير بهتر درمان مي‌ شويد.

6. قيمت مناسب:

شما بايد بدانيد كه نبايد فقط به قيمت توجه كنيد. موفقيت يك ارتودنسي خوب با قيمت پايين دور از ذهن به نظر مي ‌رسد. همچنين شما نبايد فقط به قيمت اوليه توجه كنيد. درمان ارتودنسي حدود دو سال طول مي ‌كشد. ممكن است شما هزينه پاييني پرداخت كنيد؛ ولي در ادامه كار سه برابر بيشتر از شما هزينه دريافت مي كند. شما بايد از پرداخت هزينه توسط بيمه مطمئن شويد. ارتودنسي مي‌تواند جزء درمان‌هاي زيبايي قرار بگيرد و بيمه كمك هزينه براي اين موضوع به شما پرداخت نمي كند.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۹:۴۷ توسط:netware موضوع:

پستانك ارتودنسي ژله اي بهترين راه جلوگيري از مشكلات فك در نوزاد

اگر شما نوزادي داريد كه تازه به دنيا آمده است و مي‌خواهيد در كنار تغذيه شير طبيعي مادر از پستانك استفاده كنيد، بايد بدانيد كه پس ۴ هفته كه عادت ‌هاي شيردهي در نوزاد شما كاملا تثبيت شد، مي‌توانيد از پستانك براي او استفاده كنيد؛ اما بسياري از متخصصان اطفال و متخصصان ارتودنسي توصيه مي‌كنند كه اگر مي‌خواهيد براي نوزادان از پستانك استفاده كنيد، اين پستانك بايد از نوع پستانك ارتودنسي ژله اي باشد. به اين دليل كه اگر يك پستانك معمولي استفاده شود و جنس خوبي نداشته باشد، مي‌تواند در دراز مدت وقتي كه نوزاد شما بزرگ شد و به سن كودكي رسيد، ناهنجاري و مشكلات دنداني و فك، براي او ايجاد كند.

پستانك ارتودنسي چيست؟

پستانك ارتودنسي براي جلوگيري از نامرتبي دندان و مشكلات ارتودنسي كه در دراز مدت ايجاد خواهند شد استفاده مي‌شود. به اين دليل دندان هاي شيري كه بر روي لثه نوزاد رشد مي‌كند، در نهايت مي‌افتد و جاي خود را به دندان هاي دائمي مي‌دهد. يك پستانك ارتودنسي داراي يك نوك پستانكي است كه از پايين صاف شده و از بالا گرد است. آن ها به طور خاص براي حمايت از شكل كامل فك در حال رشد كودك طراحي شده‌اند.

با استفاده از پستانك ارتودنسي ژله‌اي، كودك شما راحت است و هيچ آزار و اذيتي به او نمي‌رسد و مي‌توان شكل لثه و دندان هاي او را در جاي خود نگه داشت. مطالعات پزشكي نشان داده است كه پستانك ارتودنسي نسبت به پستانك هاي معمولي گرد سنتي، كمتر باعث ايجاد مشكل گزش و اوربايت مي‌شوند.

با اين حال بهترين خط دفاعي در برابر آسيب هاي دنداني، محدود كردن زمان استفاده از پستانك، پس از يك سال اول زندگي كودك است.

بيشتر بخوانيد :

آيا كودكان مكيدن انگشت شست را ترك مي‌كنند؟

خبر خوبي كه بايد به شما بدهيم اين است كه بيشتر كودكان پس از مدتي، عادت‌ مكيدن انگشت شست خود را متوقف مي‌كنند. كودكان حتي در سه سالگي تحت فشار كودكان ديگر كه همسن خودشان هستند قرار مي‌گيرند و ممكن است فقط از مكيدن انگشت در خلوت و تنهايي براي آرامش خودشان استفاده كنند؛ اما سرانجام اين عادت را بايد قطع كنند.

انواع پستانك

پستانك ها كلا به دو شكل اصلي تقسيم مي‌شوند.

پستانك هاي گرد و سنتي:

اين پستانك ها مانند نوك سينه مادر هستند. گاهي اوقات به عنوان اينكه بيشتر شبيه سينه مادر هستند به فروش مي‌رسد.

پستانك ارتودنسي:

پستانك ارتودنسي از پايين صاف و از بالا گرد هستند تا با زبان كودك و سقف دهان او مطابقت داشته باشند. توليدكنندگان پستانك ارتودنسي ادعا مي‌‌كنند كه پستانك ارتودنسي ژله اي كم‌تر از پستانك هاي گرد در رشد دهاني كودك تداخل ايجاد مي‌كنند. با اين وجود، مشخص شده است كه هر دو پستانك هنگام استفاده از سن دو سالگي به بعد، ممكن است باعث ايجاد گزش و مشكلات دنداني در كودك شوند.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي چه قدر است ؟

  


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۱:۲۷ توسط:netware موضوع: