جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نكاتي درباره ارتودنسي ثابت كه احتمالاً نمي دانيد!

ارتودنسي ثابت چيست؟ و چه تفاوتي با ارتودنسي متحرك دارد؟ در ارتودنسي ثابت، نگين‌هايي بر روي دندان به منظور اعمال فشار بر روي دندان‌ها و مرتب سازي آن‌ها گذاشته مي‌شود كه به آن‌ها براكت گفته مي‌شود. به اين دليل كه در اين روش امكان جابه‌جايي براكت‌ها توسط خود فرد وجود ندارد، به آن ارتودنسي ثابت گفته مي‌شود. اگر دندان‌هاي مرتبي نداريد، فاصله ميان دندان‌هايتان شما را آزار مي‌دهد و به دليل كجي و بهم ريختگي دندان‌ها نمي‌توانيد عميقاً لبخند بزنيد، مي‌توانيد با درمان ارتودنسي ثابت اين مشكلات را برطرف كنيد.

چه زماني براي درمان نامنظمي دندان‌ها از ارتودنسي ثابت استفاده مي‌شود؟

اينكه كدام يك از روش‌هاي ارتودنسي (ثابت و متحرك) براي دندان‌هاي شما مناسب‌تر است، به تشخيص ارتودنتيست بستگي دارد. چنانچه كجي و نامرتبي دندان‌ها جزئي باشد، ترجيح بر استفاده از براكت‌هاي متحرك خواهد بود. اما اگر عدم تراز دندان‌ها بيشتر باشد، بهترين درمان ارتودنسي ثابت است. در اين روش درماني متخصص با توجه به شدت و نوع مشكلات دندان‌هاي بيمار، عيوب زير را برطرف خواهد كرد:

اصلاح پيشروي شديد يكي از فك‌ها به جلو

اصلاح فاصله زياد ميان دندان‌ها

رفع مشكل كراس بايت

برطرف كردن مشكل كراودينگ به دليل كوچك بودن فك

مدت زمان ارتودنسي ثابت چقدر است؟

طول درمان ارتودنسي ثابت بسته به وضعيت دندان‌ها، دو سال است. در شرايطي ممكن است درمان ارتودنسي بيش از دو سال نيز به طول بي‌انجامد. طولاني بودن روند درمان ارتودنسي را مي‌توان يكي از بزرگ‌ترين معايب اين روش دانست.

ارتودنسي ثابت در چند مرحله انجام مي‌شود؟

در روند درمان با روش ارتودنسي ثابت، لازم است كه بيمار ماهي يك بار توسط دندانپزشك معاينه شود. در اين جلسه، كش يا فنرهاي ميان دندان‌ها فعال شده و اين ممكن است ايجاد كمي احساس درد براي يك هفته اول پس از معاينه كند. توجه داشته باشيد كه روند درمان ارتودنسي ثابت كند است بنابراين بيش از هر چيزي در طول درمان به صبوري نياز خواهيد داشت. مراحل ارتودنسي ثابت به صورت زير خواهد بود:

قالب گيري دندان‌ها

عكس راديولوژي

عكس رنگي ارتودنسي

قرار دادن براكت‌هاي بر روي دندان‌ها

تنظيم جلسات معاينه به صورت منظم

خارج كردن براكت‌ها و استفاده از نگهدارنده

با مراجعه به يك كلينيك ارتودنسي مي‌توانيد به صورت دقيق‌تر از مراحل ارتودنسي ثابت و متحرك مطلع شويد.

دستگاه‌هاي ارتودنسي در روش ثابت، چگونه به دندان‌ها متصل مي‌شود؟

ارتودنسي ثابت دو فك يا تنها يك فك بدون همكاري و دخالت مستقيم بيمار صورت مي‌گيرد. گاهي اوقات ممكن است براي ايجاد فضاي خالي دندانپزشك اقدام به كشيدن يك يا چند دندان كند. شروع اقدامات ارتودنسي با چسباندن بريس يا براكت‌هاي كوچكي بر روي دندان انجام مي‌گيرد. پس از چسباندن اين براكت‌ها بر روي دندان، آن‌ها با يك سيم نازك به يك ديگر متصل مي‌شوند. سپس براي نگه داشتن اين سيم‌ها بر سر جاي خود، آن‌ها را با كمك يك كش لاستيكي محكم مي‌كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۸:۲۰ توسط:netware موضوع:

تاريخچه برند كارتيه چيست؟

كارتير يا كارتيه، احتمالا بارها نام اين برند معروف سوييسي رو شنيديد. جواهرات كارتيه سالهاست كه زينت بخش افراد معروف و اشراف زادگان بزرگ اوروپاست. اما به غير از محصولات لوكس، خيلي از مدل ها و نمونه هاي توليدي اين برند براي استفاده مردم عادي طراحي مي‌شوند. همچنين خيلي از توليد كنندگان داخلي و خارجي اقدام به كپي برداري از مدل‌ هاي اين برند، به خصوص دستبند كارتير و انگشتر كارتير مي‌كنند.

پس اگر قصد خريد طلا از يكي از مدل هاي اصل يا كپي برند كارتير رو داريد حتما اين مقاله رو تا انتها بخونيد، تا هم انتخاب هوشمندانه تري انجام داده باشيد، هم از خريد جنس تقلبي در امان باشيد، و هم با فلسفه پشت انتخاب خودتون بيشتر آشنا بشيد.

همان گونه كه بيان شد ،يكي از برترين و معروف ترين برند هاي معتبر دنيا و هم چنين جزء صد برند برتر طلا و جواهر در دنياست كه به ساخت زيورآلات و جواهرات مي پردازد كارتيه نام دارد. سبك خاص و زيباي محصولات اين برند باعث شده تا طرف داران زيادي را در سرتاسر دنيا داشته باشد. اين كمپاني به طور كلي فعاليت هايي نظير: طراحي، ساخت، توزيع و فروش ساعت ها و جواهرات خاص خود را انجام مي رساند.اين برند فرانسوي در سال ۱۸۴۷ ميلادي تاسيس شد و تا سال ۱۹۶۴ توسط خانواده فرانكويس مديريت مي ‌شد.

بيشتر بخوانيد :

از همان ابتدا ساعت هاي مچي و جواهرات و زيورالات مختلفي توسط اين برند به توليد مي رسيد و اعتبار آن ها تا اندازه اي بود كه در جشن ها و مراسم هاي سلطنتي از اين زيور آلات استفاده مي شد. در واقع بيشتر، پادشاهان و اقشار مرفه جامعه به محصولات اين برند دسترسي داشته اند.

سال ها بعد يعني درست در سال ۱۹۰۴ يكي از دوستان نزديك لوئيس فرانكويس كه خلباني خبره و پيشكسوت بود، به خاطر حل مشكل اختلال كاري ساعت ها در پرواز، اقدام به طراحي نوع خاصي از ساعت مچي نمود كه صفحه تخت و قاب مربعي شكل داشت. در همين بازه اولين برند ساعت مچي به نام كارتيه ثبت شد و بعد از آن نظر همگان را به خود جلب كرد.

چهار سال پس از آن، عرضه جهاني ساعت هاي اين برند به صورت گسترده افزايش يافت و همين موضوع باعث شد تا كارتيه به يك برند موفق و جهاني تبديل شود به طوري كه حتي اين برند، موفق به دريافت لقب جواهر پادشاهان از جانب يكي از پرنس‌ هاي والس شد. كارتيه براي نخستين بار در سال ۱۹۰۴ امتياز طراحي و توليد جواهرات سلطنتي انگليس را از پادشاه ادوارد ششم دريافت نمود.

لازم به ذكر است كه طراحي خاص و منحصر به فردي كه در جواهرات اين برند وجود دارد، سبب مي شود كه بسياري از خانواده هاي سلطنتي كه در آن زمان مي زيستند از اين برند استفاده كنند و امروزه نيز افراد زماني كه نام برند كارتيه به گوششان مي رسد، ياد اكسسوري و عينك هاي جذاب و زيباي آن مي افتند.

امروزه تمامي افراد جوامع مختلف علاقه دارند تا از اين برند معروف اكسسوري داشته باشند ، اما بايد توجه كنند كه اكسسوري ها و جواهرات تقلبي اين برند در بازار ها موجود است و اگر علاقه دارند كه اكسسوري هاي اورجينال و جواهرات برند كارتيه را داشته باشند، بايد به نكات خاصي توجه كنند كه تشخيص دهند محصولاتي كه پيش رو است تقلبي مي باشد يا خير.بسياري از بانوان علاقه دارند تا سرويس طلا كارتيه را داشته باشند به دليل آن كه طراحي اين سرويس هاي طلا به گونه ايي است كه براي هر تيپ و استايل مناسب مي باشد و جلوه و درخشندگي خاص خود را دارد.

منبع : https://www.asby.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۴:۴۳ توسط:netware موضوع:

خطرات خريد و فروش طلاي دست دوم

خريد و فروش طلاي دست دوم در بين بسياري از مردم ايران رواج دارد چون يكي از روش‌هاي امن براي سرمايه‌گذاري مالي است. حالا براي اينكه بهتر بدانيد مزاياي خريد طلاي دست دوم چيست و چه قوانيني دارد از شما دعوت مي‌كنيم تا انتهاي مطلب با ماه همراه باشيد.

با اينكه بازار خريد طلا دست دوم بسيار داغ است اما خريد و فروش طلاي دست دوم خطرات و مشكلاتي هم دارد كه بايد به آنها توجه داشته باشيد. مثلاً امكان دارد طلاي دست دومي كه شما مي‌خريد تقلبي و فاقد اصالت باشد. يعني ممكن است زيورآلات مس يا نقره را با طلا آبكاري كنند و به جاي زيورآلات طلا به شما بفروشند. در اين صورت، شما نمي‌توانيد از خالص بودن طلاي دست دوم مطمئن باشيد. يا حتي ممكن است برخي از طلافروشان بدليجات ۱۷ عياري كه در سال‌هاي گذشته توليد شده را به عنوان طلاي دست دوم و طلاي بدون اجرت به شما بفروشند. بنابراين شما بايد حتماً از مغازه‌هاي معتبر طلاي دست دوم بخريد كه سرتان كلاه نرود. پيشنهاد مي‌كنيم براي اينكه جنس تقلبي را به جاي اصل به شما قالب نكنند، قبل از خريد مطلب آموزشي تشخيص طلاي اصل از بدل با ۱۲ روش كاربردي و دقيق را مطالعه كنيد.

بيشتر بخوانيد :

از ديگر خطرات خريد و فروش طلاي دست دوم هم مي‌توان به انتقال بيماري‌هاي پوستي اشاره كرد. بنابراين، اگر طلاي دست دوم خريداري كرديد و قصد استفاده از آن را داشتيد حتماً قبل از استفاده، آن را ضدعفوني و تميز كنيد.

حتماً طلاي دست دوم را از فروشگاه‌هاي معتبر خريداري كنيد تا مطمئن باشيد كه دزدي يا قاچاق نيست و طلاي تقلبي را جاي طلاي اصل به شما نفروخته‌اند. توجه داشته باشيد كه براي خريد طلاي دست دوم نبايد كارمزدي پرداخت كنيد. اگر فروشگاهي بابت طلاي دست دوم اجرت گرفت كارش غيرقانوني است و مي‌توانيد از او شكايت كنيد.

منبع : طلافروشي اينترنتي آزادي گلد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۵:۴۲ توسط:netware موضوع:

كاربرد كانسيلر چيست ؟

كانسيلر چيست؟ كانسيلر همان كرم پودرها هستند، اما اين بار فشرده روشن و رنگي، طريقه مصرف قبل يا بعد از كرم پودر مي باشد، اگر بعد از كرم پودرتان آن را استفاده كنيد بهتر است. كاربردي ترين استفاده آن ها در پوشاندن معايب مانند قرمزي پوست، تيرگي پوست، جاي زخم روي صورت ورگهاي زيرچشم مي باشد. درجه انتخابي كانسيلر بايد فقط يك درجه از كرم پودر صورتتان روشن تر باشد، اگر بيشتر باشد نتيجه عكس مي دهد.

انواع كانسيلر

  • ماتيكي يا ( Stick )
  • مايع يا ( Liquid )
  • كرم

بيشتر بخوانيد :

طرز استفاده كانسيلر :

بصورت خطي

براي زير چشم بهتر است از ناحيه داخلي چشم به سمت قسمت بيروني با نوك انگشت يا قلم مو به صورت نقطه زير پلك پاييني را  كانسيلر بزنيد.توجه كنيد كه كانسيلر چرب نباشد و بعد نقاط ايجاد كرده را با دست با هم تركيب كنيد تا يكدست و صاف شود و بتواند به راحتي كبودي چشم را پوشش دهد همچنين براي اين مورد از كانسيلر با رنگ نارنجي مي توانيد استفاده كنيد.با استفاده از كانسيلر سبز رنگ مي توانيد جاي جوش، زخم را بپوشانيد.اين روش با آرايش هاي سبك در جاهاي معمولي مناسب مي باشد.

 بصورت مثلثي

اين مدل بايد بصورت نقطه هاي كوچك از گوشه داخلي چشم به شكل مثلث كشيده شود تا بالاي  استخوان گونه و سپس نقاط را با كمي كانسيلر در داخل مثلث تركيب كنيد. براي جذابيت بيشتر و داشتن آرايش غليظ از اين روش مي توانيد استفاده كنيد.

رنگ بندي كانسيلرها:

براي افراد سبزه كانسيلر طلايي بسيار مناسب است.

براي افراد با پوست روشن، روشن ترين كانسيلر مناسب است.

براي پوشش كبودي كانسيلر نارنجي مناسب است.

براي از بين بردن جوش و جاي زخم كانسيلر سبز مناسب است.

براي پوشاندن تيرگي ها و رگ هاي آبي زير چشم كانسيلر زرد مناسب است.

براي كمتر نشان دادن سن مي توانيد كانسيلر كرم را گوشه دهان بزنيد و به برجستگي لب و دهان كمك كنيد.

از طرف سالن زيبايي الماس نشان زيبايي دو چندان را براي شما آرزومنديم.

منبع : دوره هاي آموزش آرايشگري الماس نشان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۸:۰۷ توسط:netware موضوع:

دستبند طلا و جذابيت‌هاي آن

همه‌ي مردم دوست دارند تيپ و ظاهر زيبا و جذابي داشته باشند و براي اين منظور هم از انواع مختلف وسايل زينتي و لباس و اكسسوري كمك مي‌گيرند. يكي از جواهراتي كه مثل يك برند براي شخصيت شما عمل مي‌كند دستبند است. بنابراين در پوشيدن آن بايد دقت كنيد تا پيوندي شيك با ساير تيپ شما داشته باشد. مثلاً هميشه سعي كنيد دستبند و ساعت خود را از زير آستين بيرون بياوريد تا ديده شود. يا اگر ساعت لوكس و گران‌قيمتي داريد پيشنهاد مي‌كنيم آن را در معرض خراش برداشتن با دستبند طلا قرار ندهيد. يعني هر دو را به يك دست نبنديد. اگر مثلاً ساعت را به مچ دست چپ مي‌بينديد، دستبند را حتماً در دست راست استفاده كنيد.

همچنين بايد بدانيد كه دستبند طلا در اندازه‌ي استاندارد بايد كاملاً روي مچ دست شما بنشيند و خيلي بالا و پايين نشود. توجه داشته باشيد كه اصولاً پهن‌ترين قسمت مچ دست يا قسمت پايين استخوان مچ كه در كنار كف دست قرار دارد را براي سايز دستبند اندازه‌گيري مي‌كنند. اين قسمت را با نخ يا متر اندازه بگيريد و عدد دقيق آن را يادداشت كنيد. هنگام خريد دستبند، شما بايد ۱.۳ سانتي‌متر به اندازه‌ي دور مچ اضافه كنيد تا دستبند طلا در دست خيلي تنگ نباشد. اگر دوست داريد كه دستبند طلا در دستتان آزاد باشد و حركت زيادي داشته باشد بهتر است حدود ۲.۵ سانتي‌متر به عدد مچ دست خود اضافه كنيد نه ۱.۳ سانتي‌متر.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

همچين توصيه مي‌كنيم كه زيورآلات خود را هميشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب كنيد. اگر دست‌هاي بزرگي داريد، حتماً دستبند طلاي درشت خريداري كنيد. چون دستبندهاي ظريف روي دست‌هاي شما جلوه‌ي چندان زيبايي ندارند و اصلاً به چشم نمي‌آيند.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۶:۰۶ توسط:netware موضوع:

دستبند طلا و جذابيت‌هاي آن

همه‌ي مردم دوست دارند تيپ و ظاهر زيبا و جذابي داشته باشند و براي اين منظور هم از انواع مختلف وسايل زينتي و لباس و اكسسوري كمك مي‌گيرند. يكي از جواهراتي كه مثل يك برند براي شخصيت شما عمل مي‌كند دستبند است. بنابراين در پوشيدن آن بايد دقت كنيد تا پيوندي شيك با ساير تيپ شما داشته باشد. مثلاً هميشه سعي كنيد دستبند و ساعت خود را از زير آستين بيرون بياوريد تا ديده شود. يا اگر ساعت لوكس و گران‌قيمتي داريد پيشنهاد مي‌كنيم آن را در معرض خراش برداشتن با دستبند طلا قرار ندهيد. يعني هر دو را به يك دست نبنديد. اگر مثلاً ساعت را به مچ دست چپ مي‌بينديد، دستبند را حتماً در دست راست استفاده كنيد.

همچنين بايد بدانيد كه دستبند طلا در اندازه‌ي استاندارد بايد كاملاً روي مچ دست شما بنشيند و خيلي بالا و پايين نشود. توجه داشته باشيد كه اصولاً پهن‌ترين قسمت مچ دست يا قسمت پايين استخوان مچ كه در كنار كف دست قرار دارد را براي سايز دستبند اندازه‌گيري مي‌كنند. اين قسمت را با نخ يا متر اندازه بگيريد و عدد دقيق آن را يادداشت كنيد. هنگام خريد دستبند، شما بايد ۱.۳ سانتي‌متر به اندازه‌ي دور مچ اضافه كنيد تا دستبند طلا در دست خيلي تنگ نباشد. اگر دوست داريد كه دستبند طلا در دستتان آزاد باشد و حركت زيادي داشته باشد بهتر است حدود ۲.۵ سانتي‌متر به عدد مچ دست خود اضافه كنيد نه ۱.۳ سانتي‌متر.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

همچين توصيه مي‌كنيم كه زيورآلات خود را هميشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب كنيد. اگر دست‌هاي بزرگي داريد، حتماً دستبند طلاي درشت خريداري كنيد. چون دستبندهاي ظريف روي دست‌هاي شما جلوه‌ي چندان زيبايي ندارند و اصلاً به چشم نمي‌آيند.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۵:۴۹ توسط:netware موضوع:

دستبند طلا و جذابيت‌هاي آن

همه‌ي مردم دوست دارند تيپ و ظاهر زيبا و جذابي داشته باشند و براي اين منظور هم از انواع مختلف وسايل زينتي و لباس و اكسسوري كمك مي‌گيرند. يكي از جواهراتي كه مثل يك برند براي شخصيت شما عمل مي‌كند دستبند است. بنابراين در پوشيدن آن بايد دقت كنيد تا پيوندي شيك با ساير تيپ شما داشته باشد. مثلاً هميشه سعي كنيد دستبند و ساعت خود را از زير آستين بيرون بياوريد تا ديده شود. يا اگر ساعت لوكس و گران‌قيمتي داريد پيشنهاد مي‌كنيم آن را در معرض خراش برداشتن با دستبند طلا قرار ندهيد. يعني هر دو را به يك دست نبنديد. اگر مثلاً ساعت را به مچ دست چپ مي‌بينديد، دستبند را حتماً در دست راست استفاده كنيد.

همچنين بايد بدانيد كه دستبند طلا در اندازه‌ي استاندارد بايد كاملاً روي مچ دست شما بنشيند و خيلي بالا و پايين نشود. توجه داشته باشيد كه اصولاً پهن‌ترين قسمت مچ دست يا قسمت پايين استخوان مچ كه در كنار كف دست قرار دارد را براي سايز دستبند اندازه‌گيري مي‌كنند. اين قسمت را با نخ يا متر اندازه بگيريد و عدد دقيق آن را يادداشت كنيد. هنگام خريد دستبند، شما بايد ۱.۳ سانتي‌متر به اندازه‌ي دور مچ اضافه كنيد تا دستبند طلا در دست خيلي تنگ نباشد. اگر دوست داريد كه دستبند طلا در دستتان آزاد باشد و حركت زيادي داشته باشد بهتر است حدود ۲.۵ سانتي‌متر به عدد مچ دست خود اضافه كنيد نه ۱.۳ سانتي‌متر.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

همچين توصيه مي‌كنيم كه زيورآلات خود را هميشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب كنيد. اگر دست‌هاي بزرگي داريد، حتماً دستبند طلاي درشت خريداري كنيد. چون دستبندهاي ظريف روي دست‌هاي شما جلوه‌ي چندان زيبايي ندارند و اصلاً به چشم نمي‌آيند.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۵:۳۱ توسط:netware موضوع:

دستبند طلا و جذابيت‌هاي آن

همه‌ي مردم دوست دارند تيپ و ظاهر زيبا و جذابي داشته باشند و براي اين منظور هم از انواع مختلف وسايل زينتي و لباس و اكسسوري كمك مي‌گيرند. يكي از جواهراتي كه مثل يك برند براي شخصيت شما عمل مي‌كند دستبند است. بنابراين در پوشيدن آن بايد دقت كنيد تا پيوندي شيك با ساير تيپ شما داشته باشد. مثلاً هميشه سعي كنيد دستبند و ساعت خود را از زير آستين بيرون بياوريد تا ديده شود. يا اگر ساعت لوكس و گران‌قيمتي داريد پيشنهاد مي‌كنيم آن را در معرض خراش برداشتن با دستبند طلا قرار ندهيد. يعني هر دو را به يك دست نبنديد. اگر مثلاً ساعت را به مچ دست چپ مي‌بينديد، دستبند را حتماً در دست راست استفاده كنيد.

همچنين بايد بدانيد كه دستبند طلا در اندازه‌ي استاندارد بايد كاملاً روي مچ دست شما بنشيند و خيلي بالا و پايين نشود. توجه داشته باشيد كه اصولاً پهن‌ترين قسمت مچ دست يا قسمت پايين استخوان مچ كه در كنار كف دست قرار دارد را براي سايز دستبند اندازه‌گيري مي‌كنند. اين قسمت را با نخ يا متر اندازه بگيريد و عدد دقيق آن را يادداشت كنيد. هنگام خريد دستبند، شما بايد ۱.۳ سانتي‌متر به اندازه‌ي دور مچ اضافه كنيد تا دستبند طلا در دست خيلي تنگ نباشد. اگر دوست داريد كه دستبند طلا در دستتان آزاد باشد و حركت زيادي داشته باشد بهتر است حدود ۲.۵ سانتي‌متر به عدد مچ دست خود اضافه كنيد نه ۱.۳ سانتي‌متر.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

همچين توصيه مي‌كنيم كه زيورآلات خود را هميشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب كنيد. اگر دست‌هاي بزرگي داريد، حتماً دستبند طلاي درشت خريداري كنيد. چون دستبندهاي ظريف روي دست‌هاي شما جلوه‌ي چندان زيبايي ندارند و اصلاً به چشم نمي‌آيند.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۵:۱۴ توسط:netware موضوع:

دستبند طلا و جذابيت‌هاي آن

همه‌ي مردم دوست دارند تيپ و ظاهر زيبا و جذابي داشته باشند و براي اين منظور هم از انواع مختلف وسايل زينتي و لباس و اكسسوري كمك مي‌گيرند. يكي از جواهراتي كه مثل يك برند براي شخصيت شما عمل مي‌كند دستبند است. بنابراين در پوشيدن آن بايد دقت كنيد تا پيوندي شيك با ساير تيپ شما داشته باشد. مثلاً هميشه سعي كنيد دستبند و ساعت خود را از زير آستين بيرون بياوريد تا ديده شود. يا اگر ساعت لوكس و گران‌قيمتي داريد پيشنهاد مي‌كنيم آن را در معرض خراش برداشتن با دستبند طلا قرار ندهيد. يعني هر دو را به يك دست نبنديد. اگر مثلاً ساعت را به مچ دست چپ مي‌بينديد، دستبند را حتماً در دست راست استفاده كنيد.

همچنين بايد بدانيد كه دستبند طلا در اندازه‌ي استاندارد بايد كاملاً روي مچ دست شما بنشيند و خيلي بالا و پايين نشود. توجه داشته باشيد كه اصولاً پهن‌ترين قسمت مچ دست يا قسمت پايين استخوان مچ كه در كنار كف دست قرار دارد را براي سايز دستبند اندازه‌گيري مي‌كنند. اين قسمت را با نخ يا متر اندازه بگيريد و عدد دقيق آن را يادداشت كنيد. هنگام خريد دستبند، شما بايد ۱.۳ سانتي‌متر به اندازه‌ي دور مچ اضافه كنيد تا دستبند طلا در دست خيلي تنگ نباشد. اگر دوست داريد كه دستبند طلا در دستتان آزاد باشد و حركت زيادي داشته باشد بهتر است حدود ۲.۵ سانتي‌متر به عدد مچ دست خود اضافه كنيد نه ۱.۳ سانتي‌متر.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

همچين توصيه مي‌كنيم كه زيورآلات خود را هميشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب كنيد. اگر دست‌هاي بزرگي داريد، حتماً دستبند طلاي درشت خريداري كنيد. چون دستبندهاي ظريف روي دست‌هاي شما جلوه‌ي چندان زيبايي ندارند و اصلاً به چشم نمي‌آيند.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۴:۱۳ توسط:netware موضوع:

نكات كاربردي درباره‌ي خريد انواع گردنبند

گردنبند، اولين زيورآلات مورد استفاده‌ي بشر بوده است. گردنبندهاي اوليه كاملا ساده و با استفاده از مظاهر طبيعت از جمله پر، استخوان، پوسته‌ي درختان و مواد گياهي ساخته مي‌شده‌اند. فرهنگ‌هاي اوليه‌ي بشر، در سبك پيدايش و پيشرفت زيورآلات و از آن جمله گردنبند نقش به‌سزايي داشته است. گردنبندها و جنس خاص آنها در حقيقت نشان‌گر موقعيت افراد، اعتبار و عناصر هويت آنها بوده است. در آن زمان، بيشترين و مهمترين كاربرد گردنبند در مراسم آييني، مذهبي و جادويي و خاكسپاري افراد بوده.

اما امروزه گردنبند يك اكسسوري براي تكميل تيپ و استايل است و زنان و مردان زيادي از انواع گردنبندها استفاده مي‌كنند. گردنبندهاي طلاي كارتيه يا زنجيرهاي ظريف از جمله مدل‌هايي هستند كه تقريباً هيچ گاه از مد نمي‌افتند. اين مدل‌ها براي همه‌ي مردم فارغ از زن يا مرد بودن قابل استفاده هستند. از آنجا كه اين اكسسوري تاثير زيادي روي استايل افراد دارد، در زير محبوب‌ترين، رايج‌ترين و جديدترين گردنبندهاي طلا را معرفي كرده‌ايم.

بيشتر بخوانيد :

يكي از مهمترين فاكتورهايي كه در خريد گردنبند طلا بايد مورد توجه قرار گيرد، رنگ پوست است. زيرا توجه به رنگ پوست به انتخاب نوع فلز به ويژه در انتخاب گردنبند كمك زيادي مي‌كند. چون هارموني درست و مناسب فلز با رنگ پوست شما باعث مي‌شود كه استخوان ترقوه و صورت شما برجسته‌تر به نظر برسد كه به زيبايي شما مي‌افزايد. افرادي كه رنگ پوست گرمي دارند طلاي زرد يا رز گلد و به همين ترتيب، كساني كه رنگ پوست سرد و روشني دارد طلاي سفيد و نقره مناسبشان است.

قد آدم‌ها در جلوه‌ي گردنبند تاثير زيادي دارد. هر فردي بايد متناسب با قد خود، اندازه گردنبند را تعيين كند. گردنبندهاي بلند براي افراد كوتاه‌قد اصلا مناسب نيست. همچنين، گردنبندهاي كوتاه در گردن افرادي كه قد بلند دارند اصلا ديده نمي‌شود

لباس‌هاي دكلته به دليل اين كه فضاي باز زيادي دارد مي‌توانيد به راحتي آنها را با انواع گردنبندها ست كنيد و بپوشيد. مثلا چوكر به عنوان يك گردنبند كلاسيك گزينه بسيار خوبي براي يقه دكلته به حساب مي‌آيد.

لباس‌هاي يقه قايقي در دسته لباس‌هاي كلاسيك و شيك قرار دارند. پس شما هم بايد گردنبند ساده و ظريفي انتخاب كنيد كه تعادل اين زيبايي ساده را بر هم نريزد.

– گردنبندهاي چند رشته‌اي براي لباس يقه هفت باز مناسب است. البته براي اين فرم از يقه هر گردنبندي كه انتخاب مي‌كنيد بايد درست بين دو سينه قرار گيرد. مثلا آويز بلند هم براي يقه هفتي باز مناسب است.

بيشتر بخوانيد : طلا فروشي اينترنتي آزادي گلد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۸:۵۴ توسط:netware موضوع: