جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آشنايي كامل با ارتودنسي نامرئي

ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي نامرئي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. 

ارتودنسي نامرئي 

همانطور كه احتمالاً خودتان هم مي‌دانيد، يك متخصص ارتودنسي، سواي از اينكه دانش بسيار زيادي براي برطرف كردن ناهماهنگي‌هاي دنداني و فكي دارد، براي اينكه بتواند دندان‌ها را رديف، تراز و منظم كند از دستگاه‌هاي ارتودنسي كمك مي‌گيرد.

اين دستگاه‌ها را معمولاً بر اساس شكل و ظاهر و يا نحوه درمان دسته بندي مي كنند. يعني ما چند دسته بندي مختلف براي دستگاه هاي ارتودنسي داريم. مثلا ثابت يا متحرك بودن دستگاه‌ها، يك مدل دسته‌بندي رايج در دنياي ارتودنسي است. در اين نوع نامگذاري (يا دسته بندي)، به استفاده از دستگاه‌هايي كه در تمام طول درمان به دندان‌ها مي‌چسپند، “ارتودنسي ثابت” و به استفاده از دستگاه‌هاي متحرك با قابليت جابجايي نيز، “ارتودنسي متحرك” گفته مي‌شود.

يك زماني هم هست كه دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن يا نبودن (نامرئي بودن يا نبودن) دسته‌بندي مي‌كنند. در اين مدل دسته بندي، به استفاده از دستگاه‌هايي كه حين درمان قابل مشاهده هستند و ديگران به راحتي متوجه مي‌شوند شما ارتودنسي كرده‌ايد، “ارتودنسي مرئي” و به استفاده از دستگاه‌هايي كه به سختي قابل مشاهده هستند، “ارتودنسي نامرئي” گفته مي‌شود. در واقع در ارتودنسي نامرئي دستگاه هايي كه براي صاف و منظم كردند دندان هاي شما استفاده مي شوند چندان قابل توجه و در چشم نيستند گويي كه اصلا كه اصلا وجود ندارند.

منظر از ارتودنسي نامرئي چيست؟

در تمام دنيا زماني كه صحبت از ارتودنسي نامرئي مي‌شود، معمولا منظور استفاده از پلاك‌هاي شفاف ارتودنسي است. همانطور كه در تصوير زير مي‌بينيد، اين دستگاه در اصل نوعي قالب دنداني است كه مي‌تواند روي دندان ها سوار شده و به منظم شدن آن ها كمك كند.

بنابراين اجازه دهيد از اينجا به بعد، بيشتر از پلاك هاي شفاف و نامرئي صحبت مي كنيم. به اين پلاك ها در اصطلاح ارتودنسي، الاينر يا تراز كننده دندان شفاف اطلاق مي شود. يعني به تمام اين پلاك ها، صرف نظر از برند و لابراتوار سازنده، الاينر گفته مي شود كه با كمك جديدترين تكنولوژي روز دنيا و  با اسكن 3 بعدي ساخته مي شوند. (اين تكنولوژي اكنون در كلينيك هاي دكتر درويش پور وجود دارد و ارتودنسي نامرئي و متحرك مراجعانمان با آن انجام مي شود.)

سخن نهايي 

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي نامرئي و همه چيز درمورد آن را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۸:۰۲ توسط:netware موضوع:

هر آنچه ما بايد در مورد هزينه ارتودنسي بدانيم

ما امروز در اين مطلب قصد درايم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را درمورد هزينه ارتودنسي ارزان در اختيار شما دوستان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را در اين زمينه بدانيد. 

هزينه ارتودنسي در سال 1400

در اين جدول تمام هزينه هاي مربوط به درمان هاي ارتودنسي درج شده است. البته به اين نكته توجه كنيد كه برآورد دقيق قيمت درمان تنها با معاينه حضوري امكانپذير است و نه تنها جدول زير كه تمام هزينه هاي كه در اينترنت درج شده هزينه هاي حدودي هستند.

عوامل زيادي روي تعرفه ارتودنسي تاثير ميگذارند اما ما سعي كرده ايم كه از ميان اين عوامل 8 مورد كه تاثير بيشتري بر هزينه ها دارند را توضيح دهيم. اين 8 عامل عبارتند از:

  1. نياز  به كشيدن يا نكشيدن دندان

  2. تجربه و مهارت متخصص

  3. روش درمان

  4. نوع مشكل

  5. سن و سال

  6. شدت مشكل

  7. مدت زمان درمان

  8. موقعيت و محل درمان شما

ما به والدين توصيه مي كنيم كه كودكان را از سن 6 تا 8 سالگي به نزد متخصص ارتودنسي ببرند تا تحت معاينه قرار بگيرند. اگر در اين سن مشخص شود مشكل نامرتبي دنداني وجود دارد و يا ممكن است در آينده ناهنجاري فكي ايجاد شود سريعاً درمان اوليه به منظور پيشگيري يا متوقف كردن مشكل شروع مي شود.

درمان اوليه مي تواند با هزينه بسيار پايين تر از بروز مشكلات و ناهنجاري ها در آينده پيشگيري كند و زندگي بهتري را براي فرزندان در آينده به وجود بياورد. اگر مشكلات به موقع برطرف نشوند احتمالا كودك در آينده با مشكلات سلامت دهان و دندان روبرو خواهد شد. به جز كاهش اعتماد به نفس و مشكلات متنوع دهان و دندان مانند پوسيدگي هاي مكرر، هزينه هاي دندانپزشكي كودكان نيز بيشتر مي شود.

درمورد دندانپزشكي با ليزر بيشتر بدانيد.

اما اگر در سنين پايين درمان ارتودنسي شروع شود نه تنها هزينه ارتودنسي كاهش ميابد بلكه از پرداخت هزينه هاي احتمالي در آينده خود را مصون خواهيد كرد. سواي از اين موضوع، به طور كلي قيمت ارتودنسي دندان در كودكان كمتر از هزينه ارتودنسي در بزرگسالان است.

لزوما هر كسي كه به نزد يك متخصص ارتودنسي مراجعه مي كند مشكلات انچناني ندارد. مثلا قرار نيست كه يكي از فك هايش نسبت به ديگري جلو يا عقب باشد. گاهي اوقات ممكن است يك يا چند دندان كوتاه تر از ساير دندان ها باشند و يا بين دندان ها مقدار كمي فاصله وجود دارد. هزينه ارتودنسي در اين موارد معمولا كمتر است زيرا مشكل جزئي است. اما اگر فك ها ناتراز باشند معمولا قيمت ارتودنسي بيشتر مي شود.

همه چيز را درمورد دندان درد و روش هاي خانگي درمان آن بدانيد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي دندان و عوامل موثر بر تعيين هزينه هاي آن را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما دوستان مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد. 

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۶:۱۱ توسط:netware موضوع:

اصلي ترين دلايل لاغر نشدن چيست؟

لاغر شدن اصولي دارد و اگر آن ها رعايت نشوند بايد قيد كم كردن وزن خود را بزنيد. ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را مي‌كنيم تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه به شما بدهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه كسب كنيد.

دلايلي كه باعث مي‌ شوند وزن ما كم نشود

به طور كلي موارد زير مهم ترين عواملي هستند كه مي توانند دليلي براي عدم لاغر شدن شما باشند. اگر به دنبال سوال چرا لاغر نميشويم هستيد حتما تمام اين موارد را بخوانيد:

خوردن مقدار زيادي غذا در هر وعده از دلايل عدم كاهش وزن است. خصوصا در آمريكا كه ميزان غذاي مصرفي طي سال هاي اخير افزايش داشته است. محققان دريافته اند كه از دهه ۷۰ تاكنون، ميزان غذاي مصرفي هر شخص طي يك وعده، در رستوران ها سه برابر افزايش داشته و اندازه بشقاب ها نيز ۲ برابر شده است. به طور كلي انسان ها در هر وعده بيش از آنچه بدن به آن نياز دارد، مي خورند.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به مهمترين مزاياي جراحي لاغري اينجا كليك كنيد.

حذف اولين وعده ي غذايي در روز، مي تواند بسيار مضر باشد. اين امر يكي از مهمترين دلايل عدم كاهش وزن مي باشد زيرا باعث مي شود تا در وعده هاي غذايي بعدي گرسنه تر شويد و بيشتر بخوريد.

ايستاده غذاخوردن در مقابل يخچال يا اُپن، صرفه جويي در وقت و انرژي نيست و مي تواند منجر به بي حواسي در خوردن شود. بهترين كار اختصاص دادن زماني در روز براي صرف وعده ها و ميان وعده هايتان مي باشد.

به خودتان گشنگي ندهيد. گشنگي كشيدن نه تنها سوخت و ساز بدن را بر هم ميزند بلكه باعث مي شود تا در وعده شام، براي برطرف كردن اين حس بيش از حد معمول غذا بخوريد. محروم كردن خود از غذا پس از مدتي غير قابل تحمل شده و براي كاهش وزن مداوم مناسب نمي باشد. همچنين محدود كردن خود به ۲ وعده ي كوچك غذايي موجب افزايش تعداد ميان وعده ها مي شود. برخي افراد به علت ترس از چاقي دچار نوعي اختلال عصبي مي شوند كه بي اشتهايي عصبي (آنوركسيا) نام دارد.

راجع به ايمن ترين روش هاي جراحي لاغري همه چيز را بدانيد.

نوشيدني هاي قندي چاق كننده ترين مواد غذايي هستند و مصرف آنها مي تواند يكي از دلايل عدم كاهش وزن به شمار آيد. مغز ما نمي تواند كالري هاي اين نوشيدني ها را با منع انسان از خوردن ديگر كالري ها جبران كند.

همه چيز را در زمينه عوارض عمل اسليو بدانيد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه اصلي ترين دلايل لاغر نشدن در اختيار شما دوستان قرار دهيم، اميدواريم اين مطلب براي شما دوستان مفيد بوده باشد ولي اگر مي‌خواهيد در اين زمينه اطلاعات بيشتري به دست بياوريد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم به سايت جراحي لاغري سر بزنيد تا اطلاعاتتان در اين زمينه تكميل شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۲:۰۵ توسط:netware موضوع:

احساس خودكشي مي‌ كنيد؟

لاغري و تناسب اندام مي‌تواند چيزي باشد كه هر كسي به آن نياز دارد و نبود آن مي‌تواند احساس بسيار بدي را به هر كسي القا كند. ما امروز در اين مطلب مي‌خواهيم درمورد احساسات و ترس هايي كه در نبود اين نياز طبيعي براي داشتن اعتماد به نفس به وجود بيايد بيشتر صحبت كنيم و اين موضوع را باز كنيم. با ما همراه باشيد.

فكر به خودكشي

مهم نيست هم اكنون چقدر درد و ناراحتي را تجربه مي كنيد، شما تنها نيستيد. بسياري از ما در مقاطعي از زندگي به خودكشي فكر كرده ايم. احساس خودكشي يك نقص شخصيتي نيست و به اين معني نيست كه شما ديوانه، ضعيف، يا داراي ايراد هستيد. اين فقط بدين معني است كه درد شما بيشتر از آن است كه اكنون بتوانيد با آن كنار بياييد. اما با گذشت زمان و دريافت حمايت مي توانيد بر مشكلات خود غلبه نماييد و درد و احساس خودكشي از بين خواهد رفت.

همه چيز را درمورد كالري بدانيد.

برخي از بهترين، تحسين برانگيزترين و با استعداد ترين افراد نيز همين حسي كه شما داريد را داشته اند. بسياري از ما وقتي احساس افسردگي و نااميدي داشته ايم، به فكر پايان دادن به زندگي خود بوده ايم. اما مي توان درد و رنج ناشي از افسردگي را درمان نموده و اميد تازه اي به دست آوريم. شرايط كنوني شما مهم نيست؛ افرادي هستند كه به شما احتياج دارند، مكان هايي هستند كه مي توانيد در آن ها تغيير ايجاد كنيد، و تجربياتي هستند كه مي توانند به شما يادآوري كنند كه زندگي ارزش زيستن دارد. مقابله با مرگ و بازگشت به زندگي به شهامت واقعي نياز دارد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه لاغري شكم و پهلو اينجا كليك كنيد.

دليل احساس خودكشي

انواع مختلف دردهاي عاطفي مي توانند به افكار خودكشي منجر شوند. دلايل اين درد در هر يك از ما مي تواند متفاوت باشد و توانايي كنار آمدن با درد در افراد مختلف متفاوت است. همه ما متفاوت هستيم. با اين وجود، دلايل مشتركي وجود دارد كه ممكن است باعث شود ما افكار و احساسات خودكشي را تجربه كنيم.

ممكن است به نظر برسد كه درد و ناراحتي شما هرگز پايان نخواهد يافت، ولي درك اين نكته مهم است كه بحران ها معمولا موقتي هستند. راه حل  ها غالبا پيدا مي شوند، احساسات تغيير مي كنند، و اتفاق هاي مثبت غير منتظره رخ مي دهند. به ياد داشته باشيد: خودكشي يك راه حل دائمي براي يك مشكل موقتي است. فرصت لازم براي تغيير اوضاع و فروكش كردن درد را به خودتان بدهيد.

حتي اگر هم اكنون اينگونه به نظر نرسد، ولي افراد زيادي هستند كه مي خواهند در اين دوران سخت به شما كمك كنند. از كسي كمك بگيريد. همين الان اين كار را بكنيد. اگر در مرحله شماره ۱ فوق، مدت زمان ۲۴ ساعت يا يك هفته را به خود قول داده ايد، از اين زمان استفاده كنيد و به ديگران بگوييد كه به شما چه مي گذرد.

درمورد رژيم هاي لاغري بيشتر بدانيد.

سخن نهايي

احساس خودكشي مي‌تواند چيزي باشد كه هر كسي در يك برهه زماني آن را تجربه كرده باشد. ما امروز تمام تلاش خود را كرديم تا اطلاعات خوبي را در اين زمينه در اختيار شما دوستان قرار دهيم و همه چيز را در اين شرايط به شما بگوييم. اميدورايم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۲:۵۳ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي يا كامپوزيت، كدام يك براي من بهتر است؟

ما امروز در اين مطلب سعي داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه كامپوزيت دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم كه در برخي مواقع ارتودنسي بهتر است يا كامپوزيت؟ با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

دندان هايي كه بايد ارتودنسي شوند

عموم مردم بر اين باورند كه فقط دندان هاي نامرتب نيازمند ارتودنسي هستند. اين تصور تا حدودي درست است؛ اما لازم است بدانيد كه تنها اين عارضه نيازمند ارتودنسي نيست. در برخي موارد، دندانپزشك با بررسي الگوي رشد فك و مقايسه آن با الگوهاي طبيعي نياز به ارتودنسي را تشخيص مي دهد. اين موضوع بيشتر در مورد كودكان صدق مي كند.در افراد بزرگسال نياز به ارتودنسي با بررسي چند الگوي دنداني تشخيص داده مي شود. كيس ارتودنسي نامي است كه به افراد داراي اين الگوها اطلاق مي شود.اين الگوها عبارتند از:

در برخي افراد كوچك بودن فك پايين باعث بيرون زدگي و خميدگي خاص دندان هاي فك بالا مي شود. از ديگر دلايل مي توان به جويدن شست و خوردن بيش از حد پستانك در كودكي اشاره نمود. اين كيس ها به طور قطع نيازمند ارتودنسي هستند.

همه چيز را در زمينه ونير كامپوزيت دنداني بدانيد.

در برخي افراد با بستن دهان، دندان هاي فك بالا دندان هاي فك پايين را مي پوشانند. به اين حالت اوربايت گفته مي شود و در موارد شديد، دندان هاي پايين با سقف دهان برخورد دارند.

فاصله ي بيش از حد بين دو دندان جلويي در رديف بالا باعث ناهماهنگي خط مياني دندان هاي جلويي فك بالا با فك پايين مي شود. براي درمان اين مشكل درمان ارتودنسي توصيه مي شود؛ اما برخي بزرگسالان از لمينت استفاده مي كنند. لمينت در اين مورد در صورتي كه دندان هاي اصلي تراشيده نشوند ضرري ندارد.

در اين عارضه در هنگام قرارگيري دندان هاي فك بالا و پايين فضايي خالي بين دو رديف وجود دارد. يكي از علل ايجاد اين عارضه جويدن انگشت شست است و بيشتر در دندان هاي جلويي ديده مي شود؛ اما در برخي موارد در دندان هاي كناري نيز وجود خواهد داشت.

شايعترين عوارض دنداني در جهان، فاصله زياد و شلوغي يا روي هم رفتگي دندان ها است. اين عوارض باعث افزايش مشكلات و بيماري هاي لثه مي شوند. دليل اصلي اين عوارض، كوچك بودن فك ها يا كوچكي دندان ها است. در دوران كودكي، شلوغي دندان ها مي تواند از درآمدن و رشد دندان هاي دائمي جلوگيري نمايد. بنابراين، بهترين راه براي درمان اين عارضه تشخيص به موقع در دوران كودكي پيش از حاد شدن مشكل است.

ارتودنسي يا كامپوزيت

درمان ارتودنسي به طور معمول بين ۱ تا ۴ سال طول مي كشد. البته با روش هاي جديد مدت زمان اين درمان به ۸ ماه كاهش يافته است. زمان كوتاه روش لمينت يكي از اصلي ترين دلايل افراد براي استفاده از آن به جاي ارتودنسي است.حال اين سؤال مطرح مي شود كه براي درمان اختلالات دنداني كدام يك از اين دو روش بهتر است؟براي پاسخ به اين سؤال بايد سه فاكتور در نظر گرفته شوند.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي بر اين داريم تا اطلاعات بسيار جامع و خوبي را در زمينه ارتودنسي دندان و كامپوزيت و تفاوت اين دو در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدورايم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۱:۵۱ توسط:netware موضوع:

همه ناگفته هاي دندانپزشكي بارداري

ما امروز در اين مطلب سعي بر اين داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه دندانپزشكي بارداري در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات كامل و خوبي را در اين زمينه در اختيار شما دوستان قرار دهيم و همه چيز را به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب بتواند براي شما مفيد باشد.

مراجعه به دندانپزشكي در دوران بارداري

بله، نه تنها مي‌توانيد در دوران بارداري به دندانپزشك مراجعه كنيد بلكه اين يك عمل ضروري است. پوسيدگي دندان، بيماري لثه و ساير مشكلات بهداشت دهان و دندان مسائلي هستند كه بايد سريعاً به آنها رسيدگي شود. تغييرات هورموني، تغييرات رژيم غذايي، ابتلا به ژنژيونت بارداري و هوس‌هايي بارداري مي‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بيشتري قرار دهند. بعلاوه برخي از مشكلات دنداني مي‌تواند روي نوزاد در حال رشد تأثير بگذارد. تحقيقات نشان داده است كه از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد مي‌تواند به خاطر عفونت شديد لثه در مادر باشد.

همچنين درمورد هزينه دندان مصنوعي بيشتر بدانيد.

كشيدن دندان در بارداري

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

همه چيز را درمورد هزينه كامپوزيت دندان بدانيد.

بليچينگ و ارتودنسي در بارداري

سفيد كردن دندان‌ها در حين بارداري قابل انجام است، اما در دندانپزشكي بارداري توصيه مي‌شود كه تنها كارهاي ضروري دنداني در اين دوران انجام شود و انجام كارهاي زيبايي را به بعد از زايمان موكول كنيد.

اگر از كيت سفيد كننده‌هاي خانگي استفاده مي‌كنيد، بايد مطمئن شويد كه غلظت پراكسيد هيدروژن در ماده‌ي سفيد كنند، بيش از شش درصد نباشد. غلظت‌هاي بالاتر مي‌تواند باعث آسيب بافتي شود، مگر اينكه توسط يك متخصص تجويز شده باشد.

اگر در حال حاضر تحت درمان ارتودنسي هستيد، نبايد تنها به دليل بارداري آن را متوقف كنيد. در حين بارداري حتي مي‌توانيد بريس‌هاي جديدي نصب كنيد، با اين حال ممكن است دندانپزشك يا متخصص ارتودنسي به شما توصيه كند تا بعد از زايمان صبر كنيد، زيرا گاهي اوقات ممكن است عوارضي داشته باشد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات كامل و جامعي را در زمينه دندانپزشكي در دوران باردراي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را به شما بگوييم. اميدورايم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۹:۴۷ توسط:netware موضوع:

آيا كشيدن دندان براي درمان ارتودنسي ضروري است؟

بايد گفت كه نمي توان يك بله يا خير قطعي را به عنوان جواب آن ارائه كرد. زيرا ضروري بودن يا نبودن كشيدن دندان در شروع يا طول درمان ارتودنسي كاملا به شرايط خاص دندان هاي شما و نتيجه اي دارد كه از ارتودنسي انتظار داريد.

چه زماني دندان بايد كشيده شود؟

در كل، انجام درمان ارتودنسي بدون كشيدن دندان بسيار راحت تر است. اما در بعضي شرايط و براي رسيدن به اهداف ظاهري و لبخندي زيبا و سالم، متخصص ارتودنسي تصميم به كشيدن يك يا چند دندان مي گيرد. در ادامه درباره اين شرايط بيشتر مي خوانيد.

دندان هاي شلوغ

در برخي موارد، تعداد دندان ها نسبت به اندازه قوس دنداني (محل رويش دندان ها)، صورت و فك ها زياد است. قوس دنداني را مي توان كمي بزرگتر كرد. اما اين امكان به دليل ساختار استخواني دهان، اجزاي صورت و اندازه دندان ها محدود است. پس براي صاف و مرتب كردن دندان ها بايد از تعداد دندان ها كاست.اوربايت يا آندربايت شديد

هنگامي كه برخي از دندان هاي شما بيرون زده اند، جابجايي آنها در موقعيت مناسب كار بسيار دشواري است. شايد كشيدن برخي از دندان ها تنها راه براي ايجاد فضاي بيشتر و در نتيجه، تغيير موقعيت يا تراز كردن دندان ها باشد. در اين صورت، با خيال راحت مي توان منتظر حاصل شدن نتيجه دلخواه بود.

ناهماهنگي فك ها

در بيشتر موارد، هدف از انجامارتودنسي چيزي وراي مسائل زيبايي است. فك بالا و پايين بعضي از افراد به درستي روي هم قرار نمي گيرد يا باهم مطابقت ندارد. گاهي فرم فك به گونه ايست كه دندان ها جلوه زيبايي ندارند. در تمامي اين شرايط، كشيدن يك يا چند دندان به  متخصص ارتودنسي اين اجازه را مي دهد كه فضاي بيشتري براي كار كردن و ايجاد فك هاي هماهنگ و ظاهري جذاب داشته باشد.

مشكلات دنداني

گاهي شرايط يك دندان به گونه اي است كه نمي توان با هيچ يك از روش هاي ارتودنسي مشكل آن را برطرف كرد. اين دندان ‌ها معمولاً به حدي بيمار هستند كه حتي اگر هنوز عمق مشكل آنها از ظاهر مشخص نباشد، در وقت اضافه زندگي مي‌كنند. كشيدن اين دندان ها قبل از انجام كارهاي ارتودنسي از درد زياد و نياز به درمان مداوم جلوگيري مي كند.

ساير موارد ضرورت كشيدن دندان

دلايل ديگري هم مي توانند باعث شوند كه حتما يك يا چند دندان براي تكميل درمان ارتودنسي كشيده شوند. اين دلايل را به اختصار بيان مي كنيم.

فك براي جا به جا كردن همه دندان ها به اندازه كافي بزرگ نيست

يك دندان نسبت به بقيه بدفرم، به طور نامناسبي بزرگ يا كوچيك است

يك دندان به دليل شلوغي دندان ها يا روي هم قرار گرفتن آنها آسيب ديده يا خراب شده

صاف كردن دندان ها بدون كشيدن يكي يا چند تا از آنها دوام چنداني نخواهد داشت

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي نامرئي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۱:۱۱ توسط:netware موضوع:

لاغري چانه و فك

هر آنچه امروز در اين مطلب مي‌خواهيم راجع به آن صحبت كنيم، درمورد لاغري بخشي از صورت است كه كمتر به آن توجه مي‌شود. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه لاغري چانه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

لاغري چانه

چانه پهن مي تواند نمادي از مردانگي باشد. البته ممكن است براي برخي از زنان در صورت نگراني از تمايل به ظاهر زنانه تر، مشكل ايجاد كند. فك هاي پهن يا مربعي مي توانند به دليل فشار زياد عضلات در طرفين صورت، هنگام جويدن استفاده شوند. دندان قروچه به هنگام عصبانيت، به طور آگاهانه يا ناخودآگاه در هنگام خواب مي تواند باعث بزرگ تر شدن اندازه عضله توده شما شده و منجر به ايجاد فك با وزني سنگين شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد سندرم دامپينگ اينجا كليك كنيد.

زيبايي شناسي صورت

چانه مربعي شكل به طور كلي يك ويژگي كاملاً مردانه تلقي مي شود. گشاد شدن يك سوم پاييني صورت مي تواند به صورت كلي به صورت مربع درآيد يا مي تواند ظاهر طبيعي زاويه بين چانه و گردن را تحريف كند.از آن جايي كه چانه پايين مربعي شكل اغلب در مردان قفقازي و بسياري از مردان آسيايي يك ويژگي مثبت تلقي مي شود، يك فك پايين گسترده مي تواند باعث ناهماهنگي قابل توجه صورت و يا مردانگي صورت زن به ويژه در نژادهاي آسياي شرقي شود.حتي در مردان خصوصاً در صورت عدم تقارن، اندازه فك پايين مي تواند باعث ناهماهنگي صورت شود. صورت پهن و تحتاني در درجه اول مي تواند به دليل بزرگ شدن عضله فك پايين يا توده ايجاد شود.

همه چيز را درمورد هزينه جراحي لاغري بدانيد.

تكنيك هاي لاغري چانه

چندين روش كاهش اندازه چانه، چه به وسيله جراحي و چه غير جراحي وجود دارد. در حالت ايده آل، قبل از انتخاب روش درمان، بيمار معاينه مي شود تا مشخص شود كه علت آن استخوان، توده يا هر دوي آن است. به علاوه ، در صورت وجود علت قابل درمان، بايد شناسايي شود.

ئرمورد عمل اسليو معده بيشتر بدانيد.

چانه مربعي

بيشتر خانم ها و حتي برخي از مرداني كه به ظاهر خود زياد اهميت مي دهند، ترجيح مي دهند صورت بيضي يا v شكل داشته باشند.تعداد زيادي از افراد داراي يك چانه برجسته يا زشت هستند. اين امر معمولاً به دليل برجسته بودن ماستر مي باشد كه ماهيچه اي است كه براي جويدن غذاي ما استفاده مي شود.برخي آسيايي ها معمولاً عضلات چانه بزرگ تري دارند. برخي از افراد با جويدن مكرر آدامس، عضلات فك را بزرگ مي كنند.ديگران در هنگام خواب از دندان قروچه غير ارادي رنج مي برند.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب قصد داشتيم تا اطلاعات بسيار خوب و جامعي را در زمينه لارغي بخشي از صورت در اختيار شما عزيزان قرار دهيم كه كمتر كسي درمورد آن مي‌داند. لاغري چانه. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بواه باشد و از آن استفاده كرده باشيد و براي شما مفيد بوده باشد. شما مي‌توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه به وبسايت جراحي لاغري مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۲:۲۳ توسط:netware موضوع:

هر آن چيزي كه لازم است درمورد لاغري بازو بدانيم

ما امروز قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه لاغري بازو در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را بدانيد.

لاغري بازو با ورزش

براي آب كردن چربي هاي بازو لازم نيست حتماً به باشگاه رفته و ساعت ها تمرين كنيد. مي توانيد با چند حركت ساده در منزل اين كار را به راحتي انجام دهيد. اراده ي قوي و پشتكار تنها ابزار مورد نياز براي انجام اين كار هستند.

چرخش مچ دست

چرخش مچ دست ساده ترين و تأثيرگذارترين تمرين براي كاهش چربي هاي دست مي باشد. براي انجام اين تمرين به وزنه نياز داريد. اگر وزنه نداريد مي توانيد از بطري دو و نيم ليتري آب استفاده نماييد.

رژيم غذايي مهمترين عامل در تناسب اندام است. اگر رژيم غذايي نامناسبي داشته باشيد حتي با ورزش كردن هم نمي توانيد به اندام ايده آل خود برسيد. يك رژيم غذايي مناسب سرشار از ويتامين ها و مواد مغذي بوده و در عين حال كالري كمتري به بدن شما مي رساند.

همچنين همه چيز را در زمينه BMI بدانيد.

  1. روزانه و به طور منظم ورزش هاي هوازي انجام دهيد.
  2. صبحانه را فراموش نكنيد! اصلي ترين وعده ي غذايي صبحانه است پس به هيچ وجه نبايد از آن غافل شد. نخوردن صبحانه باعث مي شود در طول روز غذاي بيشتري بخوريد.
  3. از رژيم غذايي استفاده كنيد كه داراي كربوهيدرات هاي ساده باشد. اين نوع كربودهيدرات ها آهسته مي سوزند.
  4. رژيم غذايي بايد غني از فيبر باشد زيرا فيبر شما را براي مدت طولاني تري سير نگه داشته و براي افزايش متابوليسم بدن نيز مفيد است.
  5. در هر وعده مقدار كمي غذا بخوريد و نياز روزانه خود را بين وعده هاي اصلي و ميان وعده ها تقسيم نماييد. پس از وعده هاي كوچك در فواصل زماني منظم استفاده كنيد.
  6. بدن خود را هيدارته نگه داريد. براي سرعت بخشيدن به فرآيند متابوليسم در طول روز مقدار زيادي آب بنوشيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه كالري اينجا كليك كنيد.

دست و پاي مخالف، راه رفتن جانبي

اين ورزش علاوه بر تقويت بازوها عضلات پا را نيز تقويت كرده و انعطاف كمر را افزايش مي دهد.

  • به مدت چند ثانيه در اين موقعيت مانده و تمرين را با دست و پاي مخالف ادامه دهيد.
  • دست ها زير شانه و زانوها زير باسن باشند.
  • با كمك دست ها و زانوها بدن خود را از روي زمين بلند كنيد.
  • دست راست را بالا آورده، انگشتان را به سمت جلو برده و پاي چپ را بلند و صاف كنيد.
  • به موقعيت اول بازگشته و شكم را به سمت لگن و ستون فقرات بكشيد.
  • دست راست را به سمت پاي چپ برده و نگه داريد.
  • پاهايتان را به يكديگر متصل نماييد.
  • روي شكم دراز كشيده، دست ها را به عرض شانه باز كرده و روي زمين بگذاريد.
  • دقت كنيد كه بدن در خط مستقيم قرار داشته باشد.
  • حال اين حركت را با دست و پاي مخالف انجام دهيد.

راجع به موثر ترين روش هاي لاغري شكم و پهلو بيشتر بدانيد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه عنواع روش هاي مورد استفاده در زمينه لاغري بازو در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين روش ها به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۴:۵۱ توسط:netware موضوع:

تمامي مزايا و معايب ايمپلنت هاي دنداني

ما امروز اينجاييم تا همه چيز را درمورد مزاياي ايمپلنت هاي دنداني براي شما بازگو كنيم تا بتوانيد بهترين تصميم را براي آينده و سلامت خود بگيريد و در آينده دچار پشيماني نشويد. تا انتهاي اين مطلب ما را همراهي كنيد.

مزاياي ايمپلنت دندان

ابتدا و قبل از هرچيزي اجازه دهيد تا شما را با 7 تا از مزاياي ايمپلنت دندان آشنا كنيم. بعد از خواندن اين بخش حتما بخش معايب را با دقت بيشتري بخوانيد.

ايمپلنت دندان در داخل استخوان فك قرار مي گيرد و يك پروتز مصنوعي كه شبيه تاج دندان طبيعي شما است در بالاي آن چسبانده مي شود. اين پروتز را مي توان با توجه به اندازه دهان و رنگ دندان هاي خود سفارشي كرد تا از ساير دندان هاي شما قابل تشخيص نباشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دندان درد و راه هاي تسكين آن، اينجا كليك كنيد.

به عبارتي شما اصلا نبايد نگران غيرطبيعي يا مصنوعي بودن دندان جديد خود باشيد. زيرا همه چيز  طوري پيش مي رود كه شما در نهايت ايمپلنتي كه از هر نظر شبيه به دندانتان است را خواهيد داشت. اين موضوع مي تواند منجر به بهبود طرح لبخند و افزايش اعتماد به نفس منجر شود.

يكي از بزرگترين مزاياي ايمپلنت دندان، دوام و طول عمر بالاي آن است. پس از نصب ايمپلنت ها آن ها مي توانند تا 25 سال دوام داشته باشند. در صورتي كه بهداشت دهان و دندان به خوبي رعايت شود آن ها ممكن است تا آخر عمر نيز سالم باقي بمانند.

درمورد هزينه عكس دندان بيشتر بدانيد.

با يك يا چند دندان از دست رفته ، ممكن است هنگام صحبت و غذا خوردن دچار مشكل شويد. ايمپلنت هاي دنداني مي توانند اين مشكل را با پر كردن جاي خالي دندان ها برطرف كنند. افرادي كه ايمپلنت دارند در مقايسه با افرادي كه هنوز جاي دندان از دست رفته خود را پر نكرده اند بهتر ميجوند و در صحبت كردن مشكلي ندارند. بنابراين بهبود قدرت جويدن و بهبود اداي كلمات را بايد از مزاياي ايمپلنت دندان دانست.

زماني كه دنداني از دست برود رسيدگي به بهداشت دهان و دندان كمي دشوار مي شود. زيرا احتمال پوسيدگي سطوح طرفي دندان هايي كه در دو طرف حفره هستند بيشتر  مي شود. اما اگر شما ايمپلنت بكاريد، آن جايگاه پر مي شود و روال سابق دندان هاي خود را تميز مي كنيد.

از مزاياي ايمپلنت دنداني اين است كه تميز كردنشان بسيار آسان و مانند ساير دندان هاي طبيعي شما است. اين يعني لازم نيست بيشتر از دندان هاي طبيعي خودتان، ايمپلنت ها را تميز كنيد.

هنگامي كه دندان خود را از دست مي دهيد ، استخوان اطراف آن ها به دليل عدم فعاليت شروع به از دست دادن توده استخواني مي كند كه اصطلاحا تحليل استخوان نيز ناميده مي شود. اين از دست دادن استخوان، ممكن است منجر به تضعيف كل فك شود و خطر شكستگي هاي پاتولوژيك را افزايش دهد. اما خوشبختانه ايمپلنت دندان به استخوان نيرو مي بخشد و از تحليل رفتن آن جلوگيري مي كند.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ايمپلنت هاي دندان و مزاياي آنها در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. مي‌توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر به پايگاه سلامت دهان و دندان كه به طور تخصصي در اين زمينه يعني دندانپزشكي فعاليت دارد مراجعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۵:۰۷ توسط:netware موضوع: