جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هر آنچه لازم است تا ما درمورد هزينه دندان مصنوعي بدانيم

يكي از قديمي ترين و سنتي ترين روش هاي جايگزيني دندان هاي از دست رفته، بدون شك استفاده از دندان مصنوعي است. امروز ما در اين مطلب سعي داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه دندان مصنوعي و هزينه هاي آن در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين باره به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

هزينه دندان مصنوعي

همانطور كه در مقدمه نيز اشاره شده، دندان مصنوعي نوعي پروتز است و چندين مدل مختلف دارد. دندان مصنوعي را مي توان هم به صورت كامل و هم به صورت پارسيل استفاده كرد. هر دو مدل نيز به صورت ثابت و متحرك در دسترس هستند و اينكه كدام به درد شما ميخورد را يك متخصص پروتز دندان به شما خواهد گفت. در ادامه قيمت هر كدام درج خواهد شد و توضيحات مختصري درباره آن ها نيز نگاشته شده است.

هزينه نيم دست دندان مصنوعي

نيم دست دندان مصنوعي نيز اشاره به تامين دندان براي تنها يك قوس فكي دارد. در واقع برخي افرد در يك فك خود تعداد زيادي دندان از دست داده اند يا تمايل دارند دندان هاي پوسيده خود را كشيده و نيم دست دندان مصنوعي داشته باشند.

هزينه پاسيل آكريليكي

همانطور كه از نامش پيدا است اين دندان مصنوعي از جنس آكريليك است. آكريليك در بسياري از ابزار دندانپزشكي استفاده ميشود و دوام نسبتا خوبي دارد.

هزينه كروم و كبالت

پلاك كروم كبالت با نام دندان مصنوعي كبالت و كروم نيز شناخته ميشود. در واقع اين دندان مصنوعي همان پروتز دندان پارسيل يا ناكامل است. زماني كه شخصي تنها چند دندان خود را در بخش خلفي از دست داده باشد ميتواند با كمك پروتز پارسيل جاي خالي دندان هاي خود را پر كند. در واقع از اين پلاك براي پر كردن جاي دندان هاي آسياب استفاده ميشود. دندان مصنوعي كروم كبالت همانطور كه از نامش پيداست از جنس فلزاتي مانند كروم و كبالت يا تركيبي از آن ها است. هزينه دندان مصنوعي پارسيل از يك دست دندان كامل كمتر است.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد درمانگاه دندانپزشكي بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

هزينه بهترين دندان مصنوعي

يك نوع خاص از دندان مصنوعي ممكن است براي شما بهترين گزينه باشد اما براي يك نفر ديگه بدترين گزينه. بنابراين اين يك موضوع موردي است نه كلي. شما ابتدا بايد با يك متخصص پروتز صحبت كنيد و بعد از معاينه و گفتگو، در نهايت بهترين دندان مصنوعي متناسب با وضعيت فك و لثه شما در نظر گرفته شود. قيمت آن نيز بستگي به نوع پروتزي دارد كه انتخاب مي كنيد.

همچنين درمورد هزينه عكس OPG دندان بيشتر بدانيد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه دندان مصنوعي و هزينه انواع روش هاي دندان مصنوعي را در اخحتيار شما دوستان قرار دهيم. اگر مي‌خواهيد تا در اين زمينه اطلاعات خوبي را به دست بياوريد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا حتما از وبسايت خوب پايگاه سلامت دهان و دندان ديدن كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۳:۰۲ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي دندان چيست و چرا بايد از آن استفاده كنيم؟

ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات جامع و كاملي را در مورد ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در مورد اين زمينه به شما بگوييم. در واقع ارتودنسي روشي عالي براي درمان نا هنجاري هاي دهان و دندان است و افراد بسيار زيادي در سراسر دنيا از آن استفاده مي‌كنند. با ما تا پايان اين مقاله همراه باشيد.

ارتودنسي دندان

دندان‌ها در بسياري از افراد در مكان و زوايايه درستي از هم قرار نميگيرند گاه ممكن است خيلي نزديك به هم يا روي همديگر رويش كنند و بدين ترتيب نظم و زيبايي ظاهري آنها بهم ميخورد. زيبايي و ظاهر دندان‌ها همواره مورد توجه افراد مختلف بوده است. لبخندي كه با دندان هاي سفيد و منظم زده شود، به طور حتم از دندان هايي نامنظم جذاب تر و درخشان‌تر خواهد بود و مخاطب را بيشتر به خود جذب مي كند. علاوه بر زيبايي، دندان نامنظم مي تواند باعث ايجاد مشكلاتي در ناحيه دهان و دندان و همچنين در دستگاه گوارش شود. خوشبختانه اينگونه مشكلات را مي توان با ارتودنسي دندان برطرف كرد.

براي كسب اغطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي نامرئي اينجا كليك كنيد.

زمان استفاده از درمان ارتودنسي

ارتودنسي دندان يكي از شاخه‌هاي دندانپزشكي است كه اين كلمه تركيبي از دو واژه لاتين «ارتو» به معناي «راست» و «درست»، و «ادوس» يا مشتق آن «دنس» به معناي «دندان» است. ارتودنسي دندان به درمان دندان‌هاي نامرتب و منظم و رديف كردن آنها ميپردازد و ناهنجاري‌هاي فك را اصلاح ميكند. به متخصص ارتودنسي ارتودنتيست گفته مي شود. و به طور كلي با انجام ارتودنسي فرد مي تواند با كيفيت بهتري غذا بخورد و از زيبايي بيشتري هنگام صحبت كردن و لبخند زدن برخوردار باشد.

زماني كه دندان‌هاي دائمي به طور كامل رشده كرده و درآمده‌اند يعني بعد از 12 تا 13 سالگي عمل ارتودنسي دندان ميتواند صورت بگيرد. سن اكثر افرادي كه تحت درمان ارتودنسي قرار ميگيرند زير 20 سال است اما افراد بالاي 20 سال هم ميتوانند برا مرتب كردن و رديف كردن دندان‌هايشان اقدام كنند. قبل از شروع درمان ارتودنسي بايد از سلامت دهان و دندان مطمعن باشيم، بيماراني كه استانداردها و نكات بهداشتي دهان و دندان را رعايت نكنند احتمال بيشتري دارد كه پس از شروع درمان دچار پوسيدگي دندان شوند

ارتودنسي دندان به منظور اصلاح فرم دندان‌ها و صورت و اصلاح لبخند بيمار و همچنين به ارتقاي كيفيت زندگي بيمار كمك ميكند، بنابراين ارتودنسي اگر درست انجام شود بر روي احساساتي كه فرد بر روي خود و يا ديگران ايجاد ميكند تاثير ميگذارد و باعث كيفيت هر چه بهتر آن ميشود.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي داشتيم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم كه چرا ما بايد از ارتودنسي استفاده كنيم و ارتودنسي دندان به چه كاري مي‌آيد. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۴:۱۷ توسط:netware موضوع:

هر آنچه لازم است ما درمورد لمينت هاي دنداني بدانيم

لمينت هاي دنداني، يكي از بهترين روش هاي زيباسازي و اصلاح طرح لبخند است. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه لمينت دنداني در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را در مورد اين زمينه بدانيد.

لمينت دندان

لمينت يا (Laminate) يا ونير پرسلين، نوعي ونير دنداني است كه براي اصلاح طرح لبخند و زيباسازي دندان متصل مي شوند. آن ها در اصل لايه ها، پوسته ها يا روكش هاي بسيار نازكي هستند كه به سطح جلوي دندان ها متصل مي شوند و با برطرف كردن مشكلات و عيوب ظاهري دندان ها، به دگرگون شدن لبخند كمك شاياني مي كنند.

انواع لمينت دندان

رايج ترين انواع لمينت دندان، آن هايي هستند كه از جنس سراميك يا پرسلين دندانپزشكي هستند. آن ها ضخامتي بين 0.5 تا 0.7 ميلي متر دارند. براي نصبشان بايد مقدار كمي از ميناي دندان در جلو تراشيده شود.

از چند سال پيش، سازندگان ونيرهاي دنداني تصميم گرفتند براي كاهش آسيب وارد شده به ميناي دندان قبل از نصب لمينيت دندان، لمينت هايي طراحي كنند كه بسيار بسيار نازك باشند و براي نصبشان نيازي به تراشيدن دندان نباشند.

اگر تبليغات بنري يا نمونه هاي موجود در شبكه هاي اجتماعي را ديده باشيد، احتمالا به كررات با نام لمينت متحرك و شكل و ظاهر آن آشنا شده ايد. اين ها در واقع لمينت هاي موقت و مناسبتي هستند كه از پلاستيك هاي فشرده شده ساخته شده اند. در ساخت آن ها هيچ سراميك يا ماده دندانپزشكي ديگري استفاده نمي شود و هر كسي مي تواند آن ها را سفارش دهد.

هزينه لمينت دندان

هزينه هاي دندانپزشكي معمولاً در هيچ دو كلينيكي يكسان نيست. يعني ممكن است در ابتداي هر سال وزارت بهداشت بخشنامه اي حاوي تعرفه خدمات دندانپزشكي صادر كند اما خيلي كم پيش مي آيد كه به جز مراكز دولتي، كلينك هاي خصوصي از اين بخش نامه پيروي كند.

تفاوت لمينت دندان و كامپوزيت

كامپوزيت ونير و لمينت هر دو از اعضاي خانواده ونيرهاي دنداني هستند. آن ها هر دو اهداف مشتركي دارند اما از نظر جنس، كيفيت، مشخصات ظاهري و نحوه آماده سازي با هم بسيار متفاوت هستند. لمينيت ها معمولاً در لابراتوار ساخته مي شوند بنابراين نوعي ترميم غيرمستقيم هستند اما ونيرهاي كامپوزيتي مستقيم بوده و 0 تا 100 آن در مطب دندانپزشك انجام مي شود.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب تمامسعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه لمينت دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را درمورد اين موضوع به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۰:۲۹ توسط:netware موضوع:

فوايد لمينت هاي دنداني كدامند

به طور كلي لمينت هاي دنداني يكي از بهترين روش هاي اصلاح طرح لبخند و زيباسازي آن است كه ما امروز در اين مطلب قصد درايم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه لمينت دندان در اختيارتان قرار دهيم. با ما تا آخر اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را بدانيد.

چرا لمينت

اگر مشكلات ذكر شده بالا را داريد و قصد داريد با كمك دندانپزشكي زيبايي اقدام به ترميم آن ها كنيد 9 تا از فوايد ونير هاي لمينتي را بخوانيد تا توجيه خوبي براي اينكار داشته باشيد.

لمينت ها روكش هاي دنداني نازكي هستند كه از جنس ونير پرسلين هستند. آن ها به بخش جلويي دندان چسپيده و با پنهان كردن عيوب ظاهري دندان به ساخت يا ترميم لبخند شما كمك ميكنند. اين ونير ها براي هر مراجعي به صورت اخصاصي ساخته ميشوند و به نظر ميرسد ساده ترين و كاربردي ترين راه براي ترميم دندان باشند.

روند انجام اين نوع ترميم دندان ممكن است در بيش از يك ملاقات انجام شود ، اما نتيجه نهايي بسيار طبيعي به نظر مي رسد! در اولين ملاقات، دندانپزشك مقدار كمي از ميناي دندان شما را تراش ميدهد تا بتواند لمينت ها را به خوبي نصب كند. اما كار نصب لمينت در جلسه اول صورت نميگيرد. زيرا دندانپزشك زيبايي بايد از  دندان هايتان قالب گرفته تا ونير پرسليني يا لمينت مخصوص شما در لابراتوار ساخته شود.

نصب لمينت دندان به نسبت ساير گزينه هاي ترميم دندان گرفتن يك فرايند كمتر تهاجمي است كه ما در كلينيك فوق تخصصي ايده آل انجام ميدهيم. براي آنكه دندانپزشك ترميمي لمينت را روي سطح دندان شما نصب كند حدود نيم ميلي متر از سطح  ميناي دندان را تراش ميدهد كه واقعا ضخامت بسيار كمي است و حداقل تهاجم را دارد. برعكس لمينت دندان، براي نصب تاج دندانپزشكي معمولا ضخامت بسيار زيادي از ميناي دندان تراش ميخورد.

به نسبت ساير روش هاي ترميم دندان، استفاده از لمينت ها در كنار ونير كامپوزيت ها سريعترين روش ها هستند. آن ها در يك جلسه و نهايتا در دو جلسه ميتوانند دندان هايتان را به طبيعي ترين شكل ممكن ترميم كنند. در اين بين وينركامپوزيت ها يا روكش هاي كامپوزيتي را ميتوان طي يك جلسه نيز نصب كرد.

آيا مي دانيد ونيرهاي لمينتي دائمي هستند و در واقع در برابر پوسيدگي و لكه پذيري بهتر از دندان هاي واقعي مقاومت مي كنند؟ از آنجا كه اين روكش ها غير متخلخل هستند، در مقابل لكه هاي دندان و سوراخ شدن بهتر از ميناي دندان طبيعي شما (كه متخلخل است) مقاومت مي كنند. با نگهداري مناسب، طول عمر لمينت دندان ميتواند تا 15 سال نيز ادامه داشته باشد. بنابراين طول عمر بالا را نيز به فوايد لمينت دندان اضافه كنيد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه فوايد لمينت هاي دنداني در اختيار شما دوستان قرار دهيم و همه چيز را به شما درمورد اين بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۹:۱۵ توسط:netware موضوع:

كلينيك دندانپزشكي و ويژگي هاي آن

كلينيك دندانپزشكي جايي است كه در آن بيماران و مراجعه كنندگاني كه در دهان و دندان خود دچار مشكلي هستند به آنجا مراجعه مي‌كنند. يكي كلينيك دندانپزشكي خوب بايد ويژگي هاي خاصي داشته باشيد تا از هر نظر مناسب باشد. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما قرار دهيم. 

به چه مكاني كلينيك دندانپزشكي مي‌گويند؟

“كلينيك دندانپزشكي از نظر فني هر مكاني است كه در آن تمام يا دست كم مهمترين خدمات دندانپزشكي ارائه مي شود. در يك كلينيك ممكن است تنها يك دندانپزشك متخصص حضور داشته باشد يا تعداد زيادي دندانپزشك عمومي يا متخصص دندانپزشكي مشغول ارائه خدمات باشند.”

يك كلينيك دندانپزشكي چه ويژگي هايي دارد

با توجه به اينكه يك كلينيك بيشتر خدمات دندانپزشكي را ارائه مي دهد و مراجعان و بيماران زيادي هر روزه به آنجا مراجعه مي كنند. هر چقدر ميزان رضايت مراجعين از ارائه خدمات كلينيك بالاتر باشد نشان دهنده خوب بودن آن كلينيك دندانپزشكي است.

براي مسائل زيبايي و ترميم دندان كه عموما غير اورژانسي تلقي مي شوند، نيازي نيست كه حتما نزديك ترين كلينيك به خانه خود را انتخاب كنيد و مي توانيد حتي دورترين اما بهترين كلينيك دندانپزشكي را انتخاب كنيد.

برخلاف تصور برخي از افراد كه فكر مي كنند دندانپزشكي عمومي قادر است هر كاري براي دهان و دندان ما انجام دهد، اما ما، متخصصان زيادي داريم كه به صورت تخصصي بسياري از پروسه هاي دندانپزشكي را انجام مي دهند.

همچنين درمورد هزينه ارتودنسي دندان در سال آينده و هزينه ايمپلنت دندان بيشتر بدانيد.

اهميت پرسنل مطب را حتما درك كنيد. در انتخاب يك كلينيك دندانپزشكي خوب نه تنها به  حضور متخصصان حاذق و با اخلاق توجه كنيد، كه به حضور پرسنل نيز توجه زيادي داشته باشيد.

متاسفانه بيشتر كلينيك هاي دندانپزشكي هزينه ها را به صورت آزاد حساب مي كنند. اغلب يا اصلا با هيچ بيمه اي طرف قرارداد نيستند يا اينكه تعداد بيمه هايي كه با آن ها قرارداد دارند كم است.

بهتر است كلينيك ها جزئيات هزينه خدمات ارائه شده خود را در معرض ديد مراجعان قرار دهند تا آن ها بتوانند با ديد بهترين تصميم گيري كنند و بدانند براي خدمتي كه دريافت مي كنند چقدر بايد هزينه بدهند.

توضيحات تكميلي درمورد درمانگاه دندانپزشكي

ضايت مراجعان يك كلينيك را ارزيابي كنيد (مخصوصا اگر قصد داريد به خاطر كودك خود به آن كلينيك مراجعه كنيد، ارزيابي اهميت بيشتري پيدا مي كند.) براي مسائل اورژانسي بهتر است كه يك كلينيك نزديك انتخاب كنيم. كلينيكي كه به سادگي با ماشين بتوانيد آن را پيدا كنيد و رفت و آمد به آنجا سخت نباشد. بنابراين در حين انتخاب يك كلينيك حتما موقعيت جغرافيايي را مد نظر داشته باشيد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا توضيحات كامل و جامعي را درمورد يك درمانگاه دندانپزشكي و دندانپزشكي شبانه روزي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر مي‌خواهيد تا در اين زمينه اطلاعات بهتري كسب كنيد، پيشنهاد ما به شما اين است كه به سايت پايگاه سلامت دهان و دندان مراجعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۹:۲۶ توسط:netware موضوع:

هر آنچه شما لازم داريد تا درمورد لمينت دندان بدانيد

لمينت هاي دنداني روشي براي ترميم و بازسازي دندان است. روش هاي مختلفي براي اينكار وجود دارد كه يكي از بهترين اين روش هاي لمينت هاي دنداني است. اميروز در اين مطلب قصد درايم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه لمينت هاي دنداني در اختيار شما عزيزان قرار دهيم . با ما همراه باشيد.

لمينت چيست؟

ما در واقع چيزي به نام انواع لمينت دندان نداريم زيرا آن ها نوعي پوسته نازك هستند و خودشان جزء ونيرهاي دندانپزشكي دسته بندي مي شوند. با اين حال بر اساس اينكه از چه جنسي ساخته شده اند و يا ضخامتشان چقدر است ممكن است نامگذاري هايي روي آن ها صورت گرفته باشد. مثلا ما لمينيت هاي معمولي داريم كه ضخامتشان 0.5 تا 0.7 ميلي متر است و از طرفي لومينيرزها را داريم كه ضخامتشان بسيار كم است و در اصطلاح به آن ها لمينت بدون تراش گفته مي شود. در ادامه درباره هر كدام بيشتر خواهيد خواند.

لومينيرز

مطمئنا خيلي ها نسبت به لومينيرز دندان آشنايي ندارد. اين روش يكي از جديدترين روش هاي زيباسازي دندان است كه طي مراحل آن چينش ونير به صورت كاملا غير تهاجمي بر روي دندان ها قرار مي گيرد. به تشخيص دندانپزشك، در صورتي كه دندان ها نيازي به تراشيدن نداشته باشند، مي‌توان از روكش لومينيرز استفاده نمود و از آسيب ديدگي ميناي دندان توسط ديگر روش ها پيشگيري كرد.

تفاوت لومينيرز با ونير كامپوزيت نازك تر بودن مواد است. ضخامت لومينيرز كمتر از 0.1 الي 0.3 ميليمتر است كه اجراي آن هم بسيار راحت تر انجام مي شود. در صورت مهيا بودن شرايط، برخي دندانپزشكان ترجيح مي‌دهند از لومينيرز به جاي وينر قديمي استفاده كنند.

لبخند هاليوودي يا نه؟!

شايد بسياري از شما پيشاپيش رنگ سفيد لبخند هاليوودي برايتان جذاب باشد اما انتخاب رنگ مناسب لمينت دندان، يكي از اقدامات مهم قبل از اجراي لمينت است كه خيلي‌ها نسبت به انتخاب آن دچار مشكل مي‌شوند و نمي‌توانند به خوبي تصميم بگيرند.

حتي ممكن است نتيجه ليمينت ‌دندان كاملاً برعكس مي‌شود و جلو بد و غيرطبيعي به لبخند و ظاهر دندان ها مي بخشد. پس براي عدم تكرار اين اشتباه، بهترين راه حل اين است كه به پيشنهاد دندانپزشك متخصص خود توجه كنيد تا بهترين رنگ را  متناسب با رنگ دندان طبيعي دندان هاي خود انتخاب نماييد.

البته تا حدودي انتخاب رنگ مناسب سليقه‌اي است. برخي ها دوست دارند لبخند هاليوودي داشته باشند. اما برخي ها ترجيح مي دهند طبيعي بودن ظاهر دندان‌هايشان حفظ شود و در عين حال لبخندي متفاوت و مرتبي داشته باشند.

سخن پاياني

ما امروز در اين مطلب قصد داشتيم تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما دوستان قرار دهيم و همه چيز را به شما بگوييم. اميدورايم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۵:۴۴ توسط:netware موضوع:

چاقي در كودكان

چاقي، يكي از معضلات امروز بشر است كه سعي دارد به روش هاي مختلف آن را از بين ببرد و به تناسب اندام برسد. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا درمورد چاقي در كودكان بيشتر صحبت كنيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما قرار دهيم.

تشخيص چاقي در كودكان

محاسبه شاخص توده بدني (BMI) با اندازه گيري قد و وزن رايج ترين روش براي ارزيابي محدوده وزني كودكان و بزرگسالان است.  با كمك اين شاخص مي توان به راحتي پي به اضافه وزن و چاقي كودك برده و در اولين فرصت اقدامات لازم براي كاهش وزن او را فراهم كرد.

همچنين پزشك مي‌تواند به جز محاسبه شاخص توده بدني از نمودارهاي رشد و ساير آزمايش‌هاي ديگر براي ارزيابي اينكه آيا وزن كودك مي‌تواند مشكلاتي براي سلامتي او ايجاد كند، استفاده مي كند.

تاثير ژنتيك و ارث بر چاقي در كودكان

ژنتيك نقش مهمي را در چاقي دوران كودكي ايفا مي كند. كودكاني كه اعضاي خانواده شان اضافه وزن دارند، بيشتر در معرض چاقي هستند. در اكثر موارد، ژنتيك به همراه عوامل رفتاري و محيطي عمل مي كند. اين بدان معناست كه در تشخيص وزن كودك، عادت هاي غذايي و فعاليت فيزيكي به همان اندازه اهميت دارند كه سابقه ي خانوادگي او مهم است.

رژيم براي كودكان، آيا درست است؟

پيش از مشورت با پزشك اقدام به چيدن رژيم براي كودك نكنيد. كودك براي رشد و يادگيري احتياج به ميزان مشخصي از كالري و مواد مغذي دارد.

كاهش اضافه وزن در طول رشد

اضافه وزن كودك شما كاهش نخواهد يافت مگر آنكه به او كمك كنيد تا ياد بگيرد چگونه انتخاب هاي سالم تري داشته باشد. مطالعات نشان داده اند كودكاني كه چاق هستند و يا اضافه وزن دارند، در بزرگسالي نيز به احتمال زياد چاق خواهند بود.

همچنين درمورد بهترين جراح اسليو بيشتر بدانيد.

كمك به درمان چاقي كودكان

به فرزند خود بياموزيد كه مواد غذايي سالم و فعاليت فيزيكي منظم رمز داشتن يك وزن متعارف و سالم است. اين عادت هاي خوب همچنين از مشكلات سلامتي، اجتماعي و احساسي كه ممكن است در نتيجه ي اضافه وزن به وجود آيند، جلوگيري مي كند.

شما به عنوان والدين يا مراقبان اوليه ي كودك، تاثير زيادي بر او داريد. كودك رفتارهاي شما را دنبال خواهد كرد؛ پس الگوي خوبي برايش باشيد. همه ي اعضاي خانواده بايد قانون تغذيه ي سالم و داشتن فعاليت بدني را اجرا كنند و اين قانون نبايد تنها به كودكي كه اضافه وزن دارد منحصر شود. به رژيم يا برنامه هاي موقت فكر نكنيد. شما با اين قانون عادت هاي مادام العمري را تثبيت مي كنيد كه سلامت كل خانواده را افزايش مي دهد.

سخن نهايي

ما امروز تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه چاقي در كودكان در اختيار شما غزيزان قرار دهيم. اميدورايم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۱:۲۸ توسط:netware موضوع:

هيونداي توسان و سانتافه

هيونداي يكي از بهترين شركت هاي خودرو سازي جهان است كه سال هاي سال است در اين زمينه فعاليت دارد. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با دو تا از بهترين خودرو هاي اين شركت كره اي، يعني هيونداي سانتافه و توسان بيشتر آشنا كنيم و همه چيز را در مورد پمپ روغن سانتافه كه يكي از مهمترين لوازم يدكي هيونداي است را  در اختيار شما قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

پمپ روغن سانتافه

اويل پمپ سانتافه در قسمت پشتي شفت تعادل و تسمه تايم قرار دارد. به منظور عملكرد مناسب، اين قطعه در كنار موتور نصب شده است. وظيفه‌ي اصلي اين قطعه پمپاژ روغن به داخل موتور خودرو است. عملكرد نامطلوب اويل پمپ همراه با ياتاقان زدن و حركت ريپلي خودرو مي‌باشد. همچنين ادامه‌دار بودن اين قضيه باعث آسيب‌هاي جدي به موتور خودرو و حتي ساير بخش‌ها نيز مي‌شود. پس بهتر است هنگام مشاهده كوچكترين اختلالي سراغ يك مكانيك ماهر برويد.

تعويض پمپ روغن

براي تعويض اويل پمپ لازم است تا به نمايندگي‌هاي مجاز يا يك تعميركار ماهر مراجعه نماييد. اما اگر علاقمند هستيد تا با نحوه‌ي انجام اين كار آشنا شويد به تصاوير پايين نگاهي بياندازيد.

هيونداي توسان

با نگاه به بخش قدامي و جلويي ماشين متوجه ميشويم كه يك جلوپنجره بزرگتر دارد و طراحي  آن به نوعي الماس گونه است. اين طراحي مانند جلوپنجره ماشين هايي نظير آزرا 2021 است.

اگر بخواهيم دو سوي جلوپنجره ماشين را بررسي كنيم، بايد به چراغ هاي ماشين در بخش قدام اشاره كنيم، جايي كه چراغ ها با كمك فناوري ايل اي دي با ظاهري يكدست، هارمونيك و خاص و هماهنگ با الگوي جلو پنجره توسان طراحي و اجرا شده اند. همه اين ها باعث شده كه نماي جلوي ماشين جذاب و خشن باشد كه اين باعث دلبري بيشتر ماشين ميشود.

تغييرات در طراحي توسان تنها محدود به نماي جلو و جانبي خودرو نيست و ما اتفاقا در خلف ماشين نيز تغييرات اساسي مشاهده ميكنيم. نماي پشت ماشين نشان از تغييرات طراحي ماشين هاي آينده است. زيرا اين طراحي به طور كلي آينده نگر است. قابل توجه ترين تغييرات توسان جديد در نماي خلفي م ربوط به چراغ هاي اي اي دي است كه به صورت خارق العاده اي از گرافيك بالايي برخوردار است و در عين حتل يك نماي مينيمال به ماشين ميدهند. اين چراغ ها به كمك يك نوار نوري به هم متصل شده و نماي خلفي را زيباتر نشان ميدهند.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه هيونداي توسان و يكي از مهمترين لوازم يدكي هيونداي سانتافه يعني اويل پمپ را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. پيشنهاد ما به شما عزيزان براي خريد لوازم يدكي كيا و هيونداي، استفاده از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو است. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۱:۵۳ توسط:netware موضوع:

يك كلينيك دندانپزشكي خوب چه ويژگي هايي دارد؟( نكات مهم )

ما امروز در اين مطلب سعي داريم تا اطلاعات بسيار مهمي را در زمينه يك كلينيك دندانپزشكي خوب و روش هاي شناسايي آن را دراختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه  و دندانپزشكي شبانه روزي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را به شما بگوييم.

كلينيك دندانپزشكي به چه جور جايي مي‌گويند؟

پيش از آنكه بخواهيم درباره روش ها، معيارها يا راه هاي پيدا كردن يك كلينيك دندانپزشكي خوب صحبت كنيم، اجازه دهيد تا تعريف ساده و دقيق اين مركز درماني را ادائه دهيم:

“كلينيك دندانپزشكي از نظر فني هر مكاني است كه در آن تمام يا دست كم مهمترين خدمات دندانپزشكي ارائه مي شود. در يك كلينيك ممكن است تنها يك دندانپزشك متخصص حضور داشته باشد يا تعداد زيادي دندانپزشك عمومي يا متخصص دندانپزشكي مشغول ارائه خدمات باشند.”

رضايت مراجعه كنندگان

با توجه به اينكه يك كلينيك بيشتر خدمات دندانپزشكي را ارائه مي دهد و مراجعان و بيماران زيادي هر روزه به آنجا مراجعه مي كنند. هر چقدر ميزان رضايت مراجعين از ارائه خدمات كلينيك بالاتر باشد نشان دهنده خوب بودن آن كلينيك دندانپزشكي است.

بنابراين حتما رضايت مراجعان يك كلينيك را ارزيابي كنيد (مخصوصا اگر قصد داريد به خاطر كودك خود به آن كلينيك مراجعه كنيد، ارزيابي اهميت بيشتري پيدا مي كند.)

همچنين درمورد مزاياي ايمپلنت هاي دنداني بيشتر بدانيد.

تعداد دندانپزشكان و متخصصان

برخلاف تصور برخي از افراد كه فكر مي كنند دندانپزشكي عمومي قادر است هر كاري براي دهان و دندان ما انجام دهد، اما ما، متخصصان زيادي داريم كه به صورت تخصصي بسياري از پروسه هاي دندانپزشكي را انجام مي دهند.

اين روزها دندانپزشكان عمومي واقعا كارهاي عمومي را انجام مي دهند و فضا را براي متخصصان دوره ديده باز گذاشته اند. هرچند كه اين متخصصان كارشان مستقل از دندانپزشكان عمومي است، اما همواره با آن ها همكاري مي كنند. و در يك كلينيك دندانپزشكي، علاوه بر تعداد زيادي دندانپزشك عمومي، تعدادي متخصص نيز وجود دارند كه با همكاري هم، تمام امورات مرتبط با دهان و دندان و حتي فك و صورت را مديريت مي كنند.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد هزينه دندان مصنوعي بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

پرسنل

اهميت پرسنل مطب را حتما درك كنيد. در انتخاب يك كلينيك دندانپزشكي خوب نه تنها به  حضور متخصصان حاذق و با اخلاق توجه كنيد، كه به حضور پرسنل نيز توجه زيادي داشته باشيد.

شما و اعضاي خانواده شما به همان اندازه كه با پزشك در ارتباط هستيد با پرسنل نيز ارتباط خواهيد داشت. اين مهم است كه پرسنل رفتار حرفه اي داشته بوده و نسبت به وظايف و مسئوليت هاي خود در برابر شما متعهد باشند.

كلينيك كه پرسنل با اخلاقي ندارد و يا مسئوليت هاي خود را به درستي انجام نمي دهند (براي مثال با مراجعان رفتار خوبي ندارند) قطعا در شان شما و خانواده شما نيست. بنابراين حين انتخاب يك كلينيك دندانپزشكي خوب ارزيابي پرسنل را فراموش نكنيد.

سخن آخر

ما امروز در اين مقاله سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه يك كلينيك دندانپزشكي خوب و نكاتي كه براي انتخاب آن بايد در نظر گرفته شود را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر مي‌خواهيد درمورد اين موضوع اطلاعات بيشتري به دست بياوريد، حتما به سايت تهران دنتال مراجعه كنيد. اميدورايم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاه كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۶:۰۰ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي متحرك و هر آن چه تا كنون درمورد آن نمي دانستيد

ما امروز اينجاييم تا در اين مطلب شما را با بهترين روش درمان نا هنجاري هاي دهان و دندان يعني ارتودنسي بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي متحرك در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما قرار دهيم و همه چيز را نيز به شما بگوييم.

ارتودنسي متحرك

تفاوت ارتودنسي متحرك نسبت به ثابت از اسم آن پيداست. ارتودنسي ثابت به دندان شما مي‌چسبد، در حالي كه ارتودنسي متحرك را مي‌توانيد از دهان خارج كنيد. بسياري از روش‌هاي ارتودنسي مراحل مختلفي دارند، بنابراين ترجيح داده مي‌شود از اين مدل براي درمان استفاده شود و اين روش درماني مي‌تواند بسيار مفيدتر واقع شود. معمولا وقتي مي‌خواهند فك‌ها را درمان كنند از ارتودنسي متحرك استفاده مي‌شود و براي درمان ناهنجاري دندان از ارتودنسي ثابت استفاده مي‌كنند. چند مدل مختلف ارتودنسي متحرك وجود دارد كه در ادامه درباره آن‌ها توضيح خواهيم داد.

همچنين درمورد ارتودنسي سريع دندان و انواع روش هاي ارتودنسي سريع بيشتر بدانيد.

ارتودنسي اينويزيلاين و يا همان ارتودنسي شفاف

در كشورهاي خارجي استفاده از ارتودنسي متحرك شفاف يكي از روش‌هاي محبوب ارتودنسي است. اگر مي‌خواهيد دندان‌هاي خود را با احتياط صاف كنيد، بهترين گزينه براي شما اين مورد است. ارتودنسي شفاف مي‌تواند بدون استفاده از براكت دندان (سيم)، دندان‌هاي صافي به شما تحويل بدهد. اين روش درماني شامل چند رديف متحرك از صاف كننده است و شما مجبور نيستيد از براكت و سيم‌هاي فلزي استفاده كنيد. تكميل درمان در اين روش ممكن است 15 ماه طول بكشد. يكي از مزيت‌هاي ارتودنسي نامرئي هزينه آن است كه تقريبا ارزان است و شما مي‌توانيد هر چند هفته يك بار آن‌ها را عوض كنيد. برخلاف براكت‌ها اين مدل به راحتي پاك مي‌شود، پس نيازي نيست هنگام نوشيدن يا غذا خوردن آن‌ها را خارج كنيد.

تنظيم كننده فضاي دندان ها

از اين مدل ارتودنسي متحرك معمولا در كودكاني كه ريزش دندان در آن‌ها زودتر بوده استفاده مي‌شود. با وجود شكاف در هنگام خالي شدن جاي دندان‌هاي شيري، ممكن است مسير دندان‌هاي دائم مسدود شود. از اين ارتودنسي براي جلوگيري از حركت دندان‌هاي شيري در لثه استفاده مي‌شود.

نگهدارنده

بعد از اتمام برنامه درماني، همچنان بايد از نگهدارنده استفاده كنيد. اين وسيله ارتودنسي متحرك از اين جهت مهم است كه بعد از پايان درمان تا چند وقت دندان‌هاي شما را صاف نگه مي‌دارد. نگهدارنده‌ها بيشتر از آنچه كه فكر كنيد مهم هستند، و استفاده نكردن از آن مي‌تواند كل درمان ارتودنسي را بيهوده كند، زيرا دندان‌ها بعد از ارتودنسي دوباره مي‌توانند به حالت قبل برگردند. معمولا به نوجوان‌هايي كه ارتودنسي مي‌كنند توصيه مي‌شود تا رسيدن به سن بلوغ حتما از نگهدارنده استفاده كنند. البته لازم به ذكر است اين روش، مدل‌هاي ثابت نيز دارد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي به خصوص ارتودنسي متحرك را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم و اطلاعات بسيار خوبي را در اختيار شما قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيدذ بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۱:۴۲ توسط:netware موضوع: