جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انواع مختلف مال اكلوژن كدامند؟

فشار خون بالا و ارتودنسي – در سال هاي اخير كه شرط سني براي درمان ارتودنسي برداشته شده است متخصصين ارتودنسي با افراد بزرگسالي مواجه مي شوند كه داراي فشار خون بالايي هستند و قصد انجام ارتودنسي دارند .

به طور خلاصه داشتن فشار خون بالا بر درمان ارتودنس  هيچ اثر منفي مستقيم يا معكوسي به روي هم ندارند .

بنابراين نه فشار خون بطور مستقيم به درمان ارتودنسي آسيب مي رساند و نه ارتودنسي خطري براي فشار خون بالا محسوب مي شود.

به همين خاطر همه افرادي كه داراي فشار خون بالاي كنترل شده هستند مي توانند به راحتي از خدمات ارتودنسي بهره بگيرند .

فشار خون بالا چيست؟

دو نيروي اندازه گيري شده براي فشار پمپاژ خون شما به شريان ها وجود دارد.

به نام سيستوليك و دياستوليك.

فشار خون طبيعي براي افراد سالم 20 ساله و يا كمي بالاتر بايد زير 120 براي سيستوليك و كمتر از 80 براي دياستوليك باشد .

اگر فشار خون به طور مداوم بالاتر از 120 /80 باشد پس شما احتمالا از فشار خون بالا رنج مي بريد .

فشار خون امروزه  به عنوان ” قاتل خاموش ” شناخته شده است.

به همين  دليل است كه بسياري از مردم حتي  از فشار خون بالاي خود بي اطلاع هستند .

آيا ارتودنتيست من حاضر است با داشتن فشار خون بالا  مرا درمان كند؟

اكثر دندانپزشكان تمايلي به درمان بيماران فشار خوني ندارند.

به خصوص در محدوده هاي بالا و كنترل نشده اين بيماري.

زيرا در صندلي دندانپزشكي  افرادي قرار مي گيرند كه با بالا رفتن فشار خونشان شانس ابتلا  به يك سكته مغزي يا حملات قلبي در آنها افزايش مي يابد .

فشار خون بالاي خود را به اطلاع دندانپزشك يا ارتودنتيست برسانيد

اگر شما در حالي كه داراي فشار خون بالايي هستيد به خدمات دندانپزشكي يا ارتودنسي نياز داريد بهتر است در مورد شرايط  و داروهاي خود با دندانپزشك يا ارتودنتيست خود مشورت كنيد .

بيماران مبتلا به فشار خون بالا نيز مي توانند در معرض خطر داروهاي بيحس كننده موضعي باشند.

مانند استفاده از منقبض كننده عروق مثل اپي نفرين

بسياري از بيماران براي فشار خون بالا مي توانند از داروهاي ضد اضطراب ( كه اغلب براي ايجاد آرامبخشي آگاهانه دهان استفاده مي شود ) درمان  شوند.

به اين ترتيب آنها مي توانند با خيال راحت  بيهوشي موضعي دريافت كنند .

علائم فشار خون بالا در لثه نمايان مي شود

يك ارتودنتيست  با داشتن دانش كافي مي تواند از بزرگي لثه برخي از بيماران به داشتن فشار خون آنان پي ببرد .

برخي از داروهاي ضد فشار خون بالا مانند مسدود كننده هاي كانال كلسيم مي تواند باعث هيپرپلازي لثه ( رشد بيش از حد لثه ) شود .

البته التهاب وتجمع موضعي پلاك هاي ميكروبي نيز مي تواند از ديگر دلايل افزايش حجم  لثه باشند .

متخصص ارتودنسي بايد مراقب باشد كه در حين كار از هر نوع تحريك زياد لثه پرهيز كند.

اين كار ميتواند با همكاري بيمار و اينكه شما  قبل از انجام ارتودنسي  در مورد فشار خون خود ارتودنتيست تان را باخبر كرده باشيد صورت بگيرد .

فشار خون بالا مانعي براي ارتودنسي نيست

در اولين جلسه ويزيت متخصص ارتودنسي شما ممكن است چند بار فشار خون شما را چك كند.

تا اطمينان حاصل كند كه واكنش شما نسبت به تغييرات دارو و درمان چگونه خواهد بود .

سپس در رابطه با ادامه درمان و اينكه فشار خون شما چقدر بالا است و يا اينكه چگونه كنترل مي شود تصميماتي گرفته مي شود .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۷:۲۱ توسط:netware موضوع:

چرا ونير كامپوزيت بهترين و ارزان ترين روش براي اصلاح طرح لبخند است؟

دلايل زيادي وجود دارد كه چرا بيشتر مردم اين روزها دوست دارند تا با كمك مواد رزين كامپوزيت دندان ها و طرح لبخند خود را زيباتر كنند. در ادامه به ۴ دليل پرداخته شده و نشان مي دهيم چرا چنين است.

1. ونير كامپوزيت يك ترميم مستقيم است!

برخلاف لمينت دندان كه بايد حتما در لابراتوار ساخته شود (به همين دليل به آن ترميم غير مستقيم گفته مي شود)، ونيرهايي كه از جنس كامپوزيت هستند در مطب دندانپزشك و به صورت مستقيم ساخته و متصل مي شوند. به خاطر همين به آن ها ترميم مستقيم گفته مي شود.

به عبارتي چون قرار نيست در لابراتوار براي شما كاري صورت بگيرد، هزينه گزاف و اضافي براي كامپوزيت ها نيز پرداخت نمي كنيد. تمام كار نصب اين ونيره در مطب دندانپزشك انجام مي شود و بيشترين هزينه نيز براي دستمزد دندانپزشك در نظر گرفته مي شود كه البته از لمينت بسيار كمتر و تقريبا نصف است.

۲. از لمينت دندان و ارتودنسي ارزانتر و سريع تر است

لمينت ها به جز اينكه در لابراتوار ساخته مي شوند و هزينه لابراتوار نيز زياد است، خودشان جنس خوبي دارند و به همين دليل هزينه بيشتري نيز دارند. آن ها ماندگاري زيادي دارند، ظاهري كاملا طبيعي به لبخند مي دهند و لبخند را به بهترين شكل اصلاح مي كنند اما به دليل همه اين ويژگي ها هزينه بيشتري دارند.

از طرفي ونير كامپوزيت دندان دقيقا همان كاري را انجام ميدهد كه لمينت برايمان انجام مي دهد با اين تفاوت كه جنسشان كم دوام تر از لمينت ها است و اندازه لمينت ها زيبا و طبيعي نيستند. از طرف ديگر ارتودنسي نيز در ساده ترين حالت ممكن ۲ تا ۳ برابر كامپوزيت هزينه در بر دارد تا بتواند كج بودن جزئي دندان ها را برطرف كند.

۳. برخلاف لمينت دندان يك روش دائمي نيست

لمينت دندان يك روش كاملا دائمي است و كسي كه دندان هايش را لمينت مي كند چون ميناي دندانش تراش خورده تا آخر عمر ميبايست لمينت داشته باشد. اين يعني  اگر يك زماني لمينت آسيب ببيند بايد حتما جايگزين شود  و هزينه جايگزين كردن لمينت زياد است. اما ونير كامپوزيت دندان حتي اگر آسيب ببيند هزينه جايگزين كردن و تعمير آن كم است و در صورتي كه از آن خسته شويد تنها كافيست كه كامپوزيت را با كمك دندانپزشك از روي دندان برداريد.

۴. دندانپزشك عمومي نيز آن را انجام مي دهد

روش هاي تخصصي تري مانند ارتودنسي تنها بايد توسط متخصص ارتودنسي انجام شود و همين كه يك متخصص براي شما كاري انجام دهد قطعا هزينه درمان بيشتر هم مي شود. اما اگر درماني توسط دندانپزشك عمومي انجام شود ارزانتر در مي آيد. چون ونير كامپوزيت دندان توسط يك دندانپزشك عمومي يا يك كلينيك دندانپزشكي عمومي نيز انجام مي شود هزينه ان مي تواند كاهش پيدا كند و خيلي ارزان تر از لمينت دندان يا ساير روش هاي اصلاح طرح لبخند باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۲:۲۶ توسط:netware موضوع:

روي شمش طلا چه چيزي حك شده است؟

اگر به سطح شمش‌ها خوب نگاه كنيد، نوشته‌هايي را مي‌بينيد كه بر آن حك شده است. اين نوشته‌ها، به وسيله قالب‌هايي كه براي ساخت شمش به كار مي‌روند، روي آن‌ها درج مي‌شوند.

هر شركت سازنده شمش طلا، موظف‌ است اطلاعات كاملي از جمله عيار شمش، نام شركت و كارخانه را روي آن درج كند. اين كار براي جلوگيري از ساخت شمش‌هاي تقلبي صورت مي‌گيرد و به نوعي، تضمين كننده اصالت آن است. وقتي شما اقدام به خريداري شمش مي‌كنيد، با بروز هر نوع مشكلي در شمش، به وسيله اين اطلاعات خاص، مي‌توانيد شركت و كارخانه سازنده را به راحتي پيدا كنيد.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

موارد مندرج بر سطح شمش‌ها، شامل موارد زير هستند:

۱. عيار شمش طلا

عيار شمش طلا، اولين چيزيست كه بايد بر روي شمش حك شود. اين عيار معمولا ۹۹۹ يا همان ۲۴ است.

۲. وزن شمش طلا

يكي از مهم‌ترين اطلاعاتي كه حك شدن آن بر سطح شمش ضروريست، وزن آن است. وزن دقيق هر شمش بايد به دقت روي آن درج شود. حساسيت اين كار تا اندازه‌اي است كه بايد وزن نمايان شده روي ترازوي دقيق طلافروشان، با وزن نوشته شده روي شمش‌ها برابر باشد.

۳. كد شناسايي شمش طلا

همانطور كه هر يك از مصنوعات طلا، يك كد شناسايي اختصاصي دارند، شمش‌ها نيز بايد اين كد را روي خود داشته باشند. كد شناسايي براي شمش‌ها، از طريق آزمايشگاه‌هاي عيارسنجي صادر مي‌شود. اين آزمايشگاه‌ها، زير نظر اتحاديه صنف سازندگان، فروشندگان طلا و جواهر كار مي‌كنند. دقت كنيد كه كدهاي شناسايي، معتبر و قابل استفاده باشند. پس مراقب درج كدهاي تقلبي و دروغين روي آن‌ها باشيد.

۴. نام و آرم كارخانه سازنده شمش طلا

شما هر محصول معتبري را كه بخريد، چه طلا باشد و چه كالاي ديگري، نام و آرم كارخانه و يا شركت سازنده، روي آن حك شده است. شمش‌هاي طلا هم دقيقا از همين قاعده پيروي مي‌كنند. در كنار ديگر اطلاعات موجود روي شمش طلا، آرم و نام كارخانه آن هم حك مي‌شود. اين كار دست سوء‌استفاده‌كنندگان و متقلبان را از انجام هر فعاليت غيرقانوني كوتاه مي‌كند.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۸:۱۰ توسط:netware موضوع:

شمش طلا چيست و چه تفاوتي با طلاي آب شده دارد؟

شمش طلا چيست؟

شمش طلا، Gold bar و يا Gold ingot همان طلاي خام است. عيار شمش‌هاي طلا در كمترين حالت، ۹۹۵ و در حالت حداكثري ۹۹/۹۹۹ است. آنچه كه در توليد و عرضه شمش‌ها اهميت بالاي دارد، همين ميزان عيار آن است. يعني به هر اندازه‌اي كه عيار شمش بيشتر شود ارزش آن چند برابر خواهد شد.

كار بالابردن عيار شمش‌هاي طلاها را به وسيله تكنولوژي و ابزاري‌هاي خاصي انجام مي‌دهند كه تنها در اختيار شركت‌ها قرار دارند. نكته اصلي درباره تكنولوژي تعيين عيار شمش‌ها اين است كه كشورهاي محتلف آن‌ها را در اختيار ديگران قرار نمي‌دهند و اين ابزارها را به شكل انحصاري در دست دارند.

در ايران، ابزار و امكانات اين كار در دست شركت‌هاي بزرگ و معتبر و البته زير نظر بانك مركزي و اتحاديه طلا است.

بيشتر بخوانيد : 

وزن شمش طلا چقدر است؟

وزن شمش‌هاي طلا، تابع استاندارهاي معيني است. به زبان ساده، هر شركتي، با توجه به بازاري كه در اختيار دارد، مي‌تواند وزن مشخصي را هم براي شمش‌هاي طلا توليد و به بازار عرضه كند.

مثلا، براي صادرات شمش طلا به كشورهاي ديگر، از شمش‌هاي ۱۲ كيلوگرمي استفاده مي‌شود. همچنين براي هديه دادن، شمش‌هايي با وزن يك گرم مرسوم‌اند و كسانيكه قصد دارد آن را به عنوان سرمايه، پس‌انداز كنند، شمش‌هاي يك‌ كيلوگرمي و پايين تر از آن را انتخاب مي‌كنند. به اين ترتيب مي‌بينيد كه هر مقدار از شمش طلا، بستگي به كارايي فرد دارد و براساس آن انتخاب مي‌شود.

شمش طلاي هديه اما با وزن هاي بسيار پايين تر عرضه مي‌شوند. وزن اين شمش ها از ۱۰۰ سوت طلا شروع شده و تا ۱۰ گرم هم مي‌رسد. اين شمش ها با طرح هاي مختلف كه بيشتر جنبه زينتي دارد در داخل كشور توليد مي‌شوند. نكته‌اي كه خريد شمش طلا را از مابقي انواع طلا متمايز مي‌كند اين است كه نيازي به پرداخت اجرت هنگام خريد طلا نداريد. بنابراين گزينه بسيار خوبي براي سرمايه گذاري محسوب مي‌شود.

تفاوت طلاي آب شده با شمش طلا

بعضي‌ها به اشتباه، طلاي آب شده يا شمش طلاي آب شده را برابر با شمش طلا مي‌دانند. اما اين يك باور غلط و نادرست است. طلاي آب شده چند تفاوت اساسي با شمش طلا دارد كه اين تفاوت‌ها عبارتند از:

 اولين و مهم‌ترين وجه تمايز شمش و طلاي آب شده در عيار آن است. شمش طلاي آب شده همان طلاي شكسته، مستعمل و قديمي است كه در كوره‌هاي ذوب طلا آب مي‌شود. از آنجايي كه عيار طلاهاي مصرفي، ۱۸ است، عيار طلاي آب شده نيز ۱۸ (كمي بيشتر يا كمتر) است. اما عيار شمش‌هاي طلا، ۲۴ است و كم‌ترين ميزان ناخالصي را دارد. به همين دليل، گاهي به شمش، طلاي خام هم گفته مي‌شود.

طلاي آب شده فقط در داخل كشور خريد و فروش مي‌شود در حاليكه خريد شمش طلا به شكل بين‌المللي صورت مي‌گيرد. اگرچه شمش و طلاي آب شده در ظاهر شبيه يكديگرند، اما در عيار و خلوص با هم متفاوت‌اند. همين تفاوت در عيار باعث مي‌شود كه گواهي بين‌المللي براي معامله به طلاي آب شده تعلق نگيرد. زيرا عيار طلاي آب شده به عنوان شمش، بايد حداقل ۹۵۰ باشد.

ابعاد طلاي آب شده و شمش با هم تفاوت دارند. هيچ قاعده‌اي براي اندازه و ابعاد طلاي آب شده وجود ندارد و در قالب‌هاي مختلفي درست مي‌شود. از آنجايي كه طلاي آب شده براي ساخت مصنوعات طلا به كار مي‌رود، بيشتر صنعتگران طلا، آن را به صورت رشته‌اي و مفتول درمي‌آورند. زيرا استفاده از آن به شكل رشته‌هاي باريك راحت‌تر است. اما شمش، به اين دليل كه بين‌المللي است، وزن و ابعاد مشخصي دارد و خارج از آن، شكل ديگري توليد نمي‌شود.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۴:۲۳ توسط:netware موضوع:

آشنايي با ۵ مزيت لمينت دندان

عيوب دندان را ميپوشاند و ترميم ميكند

لمينت دندان قادر است اغلب مسائل و عيوب دندان از لحاظ ظاهري و زيبايي شناختي كه در هنگام لبخند زدن قابل مشاهده هستند را به خوبي برطرف كند. مهمترين عيوبي كه ما ميتوانيم با كمك فوايد لمينت دندان آن ها را برطرف كنيم عبارتند از:

تغيير رنگ دائمي دندان (به دنبال فرسايش مينا و پديدار شدن دنتين كه زرد رنگ است)

ترك خوردن دندان

لب پر شدن

كوتاه يا بلند بودن دندان

 وجود فاصله بين دندان ها

بالا رفتن لثه ها

عدم تراز خط لثه

و

نياز زيادي به تراش ميناي دندان ندارد

مينا سطحي ترين و البته محكمترين لايه دندان است. اين لايه به رنگ سفيد است و ما سفيد رنگ بودن دندانمان را مديون همين لايه هستيم. اين لايه زنده نيست و اگر دچار فرسايش شود ديگر قابل ترميم نخواهد بود. و بايد با روش هاي دندانپزشكي و مصنوعي آن را ترميم كرد.

همانطور كه احتمالا ميدانيد براي نصب روكش دندان بايد بخشي از ضخامت مينا را تراش داد. به نسبت ونير كامپوزيت و ساير روكش هاي دندانپزشكي، براي نصب لمينت ما تنها ضخامت اندكي از ميناي دندان را تراش ميدهيم زيرا خود لمينت ها به اندازه كافي نازك هستند. براي اين پروسه حتي ممكن است نيازي به بيحسي نداشته باشيد و بعد از اتمام پروسه ميتوانيد خيلي زود از فوايد لمينت دندان بهره ببريد.

از تغيير رنگ دندان شما جلوگيري ميكند

در مقايسه با ونير كامپوزيت كه در برابر لكه و رنگ آسيب پذير است، ساختار لمينت ها به گونه اي است كه به سختي رنگ ميپذيرد. اگر شما بتوانيد به طور منظم از آن ها مراقبت كنيد احتمالا در تمام طول عمر لمينت، شما شاهد تغيير رنگ آن ها نخواهيد بود و همچنان از لبخندي سفيد و درخشان بهره خواهيد برد. با انجام توصيه هاي مراقبتي كه متخصص زيبايي به شما خواهد گفت ميتوانيد دست كم تا ۱۰ سال از تمام مزاياي لمينت دندان بهره ببريد.

در كمترين زمان ممكن اعتماد به نفس شما را بالا ميبرد

به نسبت ساير روش هاي دندانپرشكي ترميم و زيبايي مثل ايمپلنت دندان و حتي ارتودنسي دندان، نصب لمينت تنها دو جلسه زمان نياز دارد و بعد از آن شما به يك لبخند كامل و بي عيب و نقص  دست پيدا خواهيد كرد. در اولين جلسه متخصص زيبايي بخش بسيار جزئي و نازكي از ضخامت ميناي دندان شما را تراش ميدهد تا روكش بتواند بدون بيرون زدگي روي دندان چسبانده شود. سپس از دندان هاي شما قالب گرفته ميشود تا متناسب با دندان هايتان براي شما لمينت ساخته شود. تا آماده شدن اين ونير پرسيلين هاي جديد، براي شما روكش هاي موقتي قرار داده ميشود تا دندان شما حساس نشود. و در جلسه دوم آن ها را نصب كنيد. تنها با دو جلسه محدود كه در مدت زماني كمي به اتمام ميرسد شما ميتوانيد يك عمر از مزايا و فوايد لمينت دندان بهره ببريد.

نياز به نگهداري و مراقبت زيادي ندارند

بر خلاف روش هاي دندانپزشكي مرسومي مانند ارتودنسي دندان كه نيازمند رسيدگي و مراقبت بالايي هستند، لمينت ها تنها نيازمند مراقبتي اندك هستند و دقيقا به همان اندازه مراقبت نياز دارند كه دندان هاي طبيعي خودتان دارند. لمينت ها برخلاف ونيركامپوزيت ها در برابر لكه و تغيير رنگ نسبتا مقاوم تر هستند با اين وجود به يك اندازه نياز به نگهداري و مراقبت دارند. تنها هزينه نگهداري و مراقبت از لمينت ها مسواك زدن و نخ دندان كشيدن است آن هم روزي دو بار است. در كنار اين دو مورد مراقبت منظم و هر ۶ ماه يكبار به متخصص زيبايي ميتواند متضمن استفاده بدون دردسر از آن ها ميشود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۴:۵۶ توسط:netware موضوع:

فوايد ارتودنسي دندان در بزرگسالان

موارد ذكر شده تا قبل از اين عنوان مربوط به مزاياي ارتودنسي كودكان بود اما اكنون نوبت بررسي مزاياي اين درمان در بزرگسالان مي رسد. 5 تا از مزاياي اين درمان در بزرگسالان عبارتند از:

1. باعث كاهش خطر پوسيدگي دندان ها مي شود

از بزرگترين مزاياي ارتودنسي براي بزرگسالان كاهش خطر پوسيدگي دندان و بيماري لثه است. ازدحام بيش از حد دندان ها،كج بودنشان و ساير مشكلات مشابه باعث مي شود كه نتوان دندان ها را به راحتي تميز كرد و حتي بخش هايي اساسي دندان را نتوان مسواك زد. اين مهم باعث تشكيل پلاك دندان مي شود كه در نهايت منجر به پوسيدگي دندان ها و همچنين بروز بيماري لثه مي شود. درمان ارتودنسي بزرگسالان مي تواند با صاف كردن دندان ها باعث كاهش خطر اين مشكلات شود.

2. اعتماد به نفس افراد را بيشتر مي كند

درمان زودرس ارتودنسي ظاهر و اعتماد به نفس شما را بهبود مي بخشد. دندانهاي صاف نشانه اي از سلامتي دهان و دندان و همچنين داشتن يك لبخند سالم است.  اقدام به درمان ارتودنسي نامرئي و يا سراميكي ميتواند به شما كمك كند تا در جامعه و مخصوصا محل كار اعتماد به نفس بيشتري داشته باشيد

3. تميز كردن دندان ها پس از ارتودنسي آسانتر است

از ديگر فوايد ارتودنسي دندان اين است كه پس از انجام آن و خارج كردن كامل دستگاه ها از دهان دندان ها در سر جاي اصلي خود در فك قرار مي گيرند. همين امر تميز كردن دندان ها را راحت تر كرده و در نتيجه باعث افزايش طول عمر در دندان ها مي شود .

4. پس از ارتودنسي مشكلات گوارشي برطرف مي شود

در حالت طبيعي در دندان هاي منظم هر دندان بالا با دو دندان پايين در تماس است . در حالت غير عادي كه دندان ها روي هم افتاده و يا فاصله دار هستند هر دندان بالا با دو دندان پايين در تماس نيست. در نتيجه غذا ها خوب آسياب نمي شوند و به خوبي با بزاق دهان تركيب نمي گردنند. يكي از فوايد ارتودنسي دندان اين است كه مي تواند با ايجاد هماهنگي بين دندان هاي بالا و پايين  عملكرد  آسيا كردن و جويدن را ارتقا ببخشد .

ارتودنسي مي تواند تماس هاي دندان ها را به وضعيت عادي و مناسب تبديل كند. همچنين نظم دندان ها را به حالت عادي برگرداند. در نتيجه آن عمل جويدن به درستي صورت گرفته و به تبع مشكلات گوارشي نيز برطرف مي شود .

5. ارتودنسي مي تواند مشكلات عضلاني را در سيستم جونده درمان  كند .

يكي ديگر از فوايد ارتودنسي دندان اين است كه علاوه بر  برطرف كردن مشكلات گوارشي و هضم غذا مي تواند مشكلات عضلاني را در سيستم جونده را نيز درمان كند .اگر شخصي بدليل كوچك بودن فك مشكلاتي داشته باشد. يا با داشتن عادات نامناسب و غلط هميشه با دندان هاي يك سمت غذا بجود. اين فرد در اثر مرور زمان عضلات يك سمت از صورت او بزرگتر از سمت ديگر مي شود .همچنين صورت و چانه او نامتقارن و نا موزون مي شود.به همين دليل چون صورت هميشه در روابط اجتماعي  مركز توجه قرار دارد بايستي نسبت به رفع اين موضوع اقدام لازم را به عمل آيد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۶:۰۹ توسط:netware موضوع:

7 تا از مزاياي ارتودنسي دندان براي كودكان

قبل از اينكه فوايد ارتودنسي دندان در بزرگسالان را بررسي كنيم ابتدا اجازه دهيد تا مزاياي ارتودنسي را ابتدا در كودكان، نوجوانان و جوانان بررسي كنيم. 8 تا از مهم ترين مزاياي اين درمان براي اين اقشار عبارتند از:

1. جلوگيري از كج درآمدن دندان ها در آينده

اين امر به تعيين پيش آگهي بهتر در خصوص نحوه شكل گيري دندان هاي دائمي كودكان كمك مي كند. يك درمان زودرس و اوليه ارتودنسي (مرحله اول ارتودنسي دو مرحله ايي) باعث مي شود دندان هاي دائمي به درستي تراز شوند و سلامت دهاني مناسبي را براي كودكان ايجاد كنيم.

2. جلوگيري از بروز آسيب به الگوي رشد طبيعي فك

برخي از عادات مضر در كودكان وچك باعث مي شود كه الگوي طبيعي رشد فك به هم خورده و مشكلات ارتودنسي ايجاد شود. برخي از اين عادات مانند مكيدن انگشت شست يا  ريفلاكس بلع اشتباه مي توانند باعث شكل گيري معضلات رشد در فك ها شوند. براي جلوگيري از آسيب رسيدن به فك و دندان ها بايد ارتودنسي ثابت يا متحرك انجام داد و از تعداد بيشتري فوايد ارتودنسي دندان بهره مند شد.

3. درمان انواع مال اكلوژن ها

از فوايد و مزاياي ارتودنسي دندان مي توان به برطرف كردن مشكلاتي از قبيل اوربايت، كراس بايت، و آندربايت اشاره كرد كه باعث درد و اختلال در عملكرد فك مي شود. درمان زودرس ارتودنسي باعث اصلاح رشد فك ها و اكستروژن زودرس دندان ها مي شود كه به حل زود هنگام اين مشكلات كمك مي كند.

4. كمك به هدايت رشد فك

انواع ارتودنسي دندان شامل ارتودنسي متحرك، نامرئي و ثابت رشد فك را درآمدن دندان هاي دائمي در حال جوانه زدن آن ها هدايت مي كند. از آنجا كه فك كودكان نرم است و به راحتي قابل تغيير وضعيت است، متخصص ارتودنسي كودكان به راحتي با ابزار مختلف رشد فكر ا هدايت كرده تا دندان هاي دائمي بدون دردسر از لثه بيرون بزنند.

5. به وسيع شدن كام دهان كمك مي كند

از ديگر فوايد ارتودنسي دندان كمك به وسيع كردن سقف دهان است. برخي از كودكان فك كوچكي دارند و اگر دندان هاي دائمي در بيايند به راحتي در همان ابتدا كج مي شوند. اما يك متخصص ارتودنسي خوب با كمك پالاتال اكسپندرها كاري مي كند كه سقف دهان وسيع شده و دندان ها به خوبي در بيايند.

6. كاهش خطر وارد شدن آسيب به دندان هاي دائمي بيرون آمده

مزاياي ارتودنسي دندان خطر آسيب رسيدن به دندان هاي بيرون زده را كاهش مي دهد. بريس ارتودنسي براي بچه ها و درمان هاي زودرس با تراز كردن صحيح دندان هاي بيرون زده، احتمال آسيب ديدن دندان ها را كاهش مي دهد.

7. هزينه ارتودنسي در آينده را كاهش مي دهد

ارتودنسي يكي از گرانقيمت ترين پروسه هاي دندانپزشكي است. اما اگر در سال هاي اوليه زندگي رو به اين درمان بياوريم هزينه ارتودنسي در آينده به شدت كاهش ميابد. بنابراين لازم است كه در كودكي حتما به يك متخصص ارتودنسي خوب مراجعه شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۱:۴۷ توسط:netware موضوع:

انواع ارتودنسي نامرئي كدامند؟

ستگاه ها يا لوازمي كه در دسته بندي ارتودنسي نامرئي هستند، تنوع زيادي دارند اما موارد زير شناخته شده ترين اين دستگاه ها هستند:

  • ارتودنسي سراميكي
  • ارتودنسي لينگوال
  • ارتودنسي نامرئي با پلاك شفاف و بي رنگ دندان

اين روش ها هر 3 شناخته شده و بسيار كاربردي هستند. زماني كه شما با هر يك از اين موارد تحت درمان قرار بگيريد به دليل اينكه دستگاه ها بي رنگ و يا عملاً پنهان هستند گفته مي شود شما تحت درمان ارتودنسي نامرئي قرار داريد.

ارتودنسي لينگوال

هر 3 مورد بالا كه جزء شناخته شده ترين دستگاه هاي نامرئي هستند به نوعي مهم بوده و حتي استفاده از آن ها رو به افزايش است. البته ارتودنسي لينگوال يا زباني در ايران چندان رايج نيست زيرا نصب آن پيچيدگي هاي زيادي دارد و از نظر آكادميك و باليني نيز با مشكلاتي همراه است.

تكنولوژي ارتودنسي لينگوال بسيار كاربردي است و قادر است تمام مشكلات دنداني از ساده ترين تا پيچيده ترين ها را حل كند و اميدواريم به زودي شاهد پا گرفتن و آغاز درمان با اين شيوه ارتودنسي نامرئي باشيم. تا اين لحظه كه حتي آن متخصصاني كه بر طبق نظر مراجعان بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران هستند نيز با اين روش بيماران خود را درمان نمي كنند.

ارتودنسي سراميكي

ارتودنسي سراميكي نيز هرچند بسيار مورد اقبال است اما به هر كسي توصيه نمي شود. زيرا براكت هاي شفاف بكار رفته در اين روش شكننده هستند و ممكن است هزينه درمان و طول دوره آن را افزايش دهند.

ارتودنسي با پلاك هاي شفاف و متحرك

سرانجام ما پلاك هاي شفاف ارتودنسي متحرك را داريم كه تقريباً از همه نظر بسيار ايده آل هستند. معمولاً زماني كه صحبت از ارتودنسي نامرئي مي شود، اغلب منظورشان همين پلاك هاي شفاف است. اين پلاك ها در واقع مجموعه اي از قالب ها هستند كه هر كدام قادرند دندان ها را در يك بازه زماني 2 هفته اي (كمتر يا بيشتر) تا حدي منظم كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۱:۲۹ توسط:netware موضوع:

انواع دستبند طلاي زنانه

دستبند مچ دستي

از جمله دستبندهاي پرطرفدار در ميان خانم‌ها، دستبندهاي مچ دستي است. اين دستبندها ظاهري شبيه به النگو دارند ولي دايره كامل نيستند. استفاده از اين دستبندها بسيار راحت‌تر است زيرا انعطاف بيشتري نسبت به النگو دارند و به راحتي دور مچ قرار مي‌گيرند. عموما خانم‌هاي جوان، طرفداران پروپاقرص اين دستبندها هستند. قابليت تنگ و گشاد شدن اين دستبند باعث شده تا جاي خود را در ميان افراد زيادي باز كند. اگر اين نوع دستبند را انتخاب مي‌كنيد، بهتر است آن را با يك زنجير ظريف ست كنيد تا ظاهر جذاب‌تري به استايل خود بدهيد.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا

دستبند تنظيم اندازه

يكي از دغدغه‌ها هنگام خريد دستبند طلا اندازه نبودن آن دور مچ است. ممكن است شما بخواهيد دستبند را براي شخص ديگري و به عنوان هديه تهيه كنيد. اگر اندازه دور مچ او را نداريد، قطعا به مشكل مي‌خوريد. انتخاب دستبند تنظيم اندازه، يك راه‌حل مناسب و كارگشا براي اين مشكل است. اين دستبندها از قسمت قفل يك زنجير بلندتر با حلقه‌هاي در هم رفته دارد. شما مي‌توانيد پس از اندازه كردن دستبند دور مچ، قفل را داخل يكي از حلقه‌هايي بيندازيد كه با سايز دستتان همخواني دارد.

دستبند چارم

از ديگر انواع دستبند طلا زنانه بايد به دستبند چارم اشاره كرد كه طرفداران زيادي هم دارد. اين دستبند از نوع زنجيري است كه يك آويز طلا به آن اضافه مي‌شود. اين آويز مي‌تواند هر طرحي باشد و فروشندگان طلا، آن را با توجه به سليقه شما روي دستبند نصب مي‌كنند. اغلب دستبندهاي چارم را روي زنجيرهاي طنابي شكل ايجاد مي‌كنند. زيرا اين زنجيرها شيك و ساده هستند و آويز به خوبي روي آن مي‌نشيند. وجود يك آويز روي دستبند طلايتان مي‌تواند آن را بيش از پيش جذاب كند.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

 دستبند مرواريدي زنانه

از جمله چيزهايي كه در صنعت طلا و جواهرات كاربردهاي فراوان دارند و به زيبايي خودنمايي مي‌كنند، مرواريدها هستند. دستبندهاي مرواريدي از مرواريدهاي اصل يا پرورشي درست شده‌اند كه در ميان آن، پلاك طلاي زيبايي به چشم مي‌خورد. رنگ سفيد و صدفي مرواريدها در تركيب با پلاك طلايي رنگ دستبند آنقدر جذابيت دارد كه توجه همه را به خودش جلب مي‌كند.

اين دستبندها معمولا با تيپ‌هاي دخترانه، ساده و كلاسيك همخواني بيشتري دارد و خودش را بيشتر نشان مي‌دهد. اگر به مهماني‌هاي رسمي يا مجالس عروسي دعوت هستيد، دستبند مرواريدي انتخاب بسيار خوبي براي شماست.

منبع : مجله طلا و جواهر asby


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۷:۱۳ توسط:netware موضوع:

راهنماي خريد طلا از سايت طلاي آزادي

براي خريد اينترنتي طلا از سايت گالري آزادي بايد مراحل زير را دنبال كنيد.

قبل از هر چيزي به وب سايت آزادي گلد مراجعه نماييد.

در قسمت بالا، سمت چپ روي گزينه “ورود / ثبت نام” كليك كنيد. اگر قبلا در سايت ثبت نام كرده و عضو مشتريان آزادي گلد شده ايد، با كليك بر روي گزينه ورود، شماره تماس و رمز عبور خود را وارد نماييد. در غير اينصورت نياز به ثبت نام است.

براي ثبت نام، شماره تماس خود را در كادر مربوطه وارد كنيد. هم مي توانيد يك رمز ثابت را به عنوان رمز عبور خود انتخاب كنيد هم مي توانيد از گزينه رمز يكبار مصرف براي اينكار استفاده نماييد. اگر ترجيح شما رمز يكبار مصرف است، عددي كه به شماره همراهتان پيامك مي شود را در كادر وارد كنيد.

4. بعد از ثبت نام وارد صفحه اي خواهيد شد كه تصوير آن را در زير مي بينيد. سپس مي توانيد روي گزينه “فروشگاه” در بالاي صفحه كليك كرده و دسته بندي محصولات را ببينيد. مثلا اگر به دنبال آويز ساعت مي گرديد، با انتخاب دسته “آويز ساعت”، تمامي مدل هاي اين محصول را مشاهده خواهيد كرد.

5. بعد از انتخاب محصول، روي گزينه “افزودن به سبدخريد” بزنيد. هر تعداد محصولي كه بخواهيد را مي توانيد در طول يك خريد انجام دهيد و براي اصلاح سبد خريدتان مي توانيد گزينه “مشاهده سبد خريد”را انتخاب كنيد. اگر هم نيازي به اين گزينه نيست، به سراغ “تسويه حساب” برويد.

6. در مرحله بعدي بايد اطلاعات خودتان يا كسي كه مي خواهيد محصول به دستش برسد را وارد كنيد. اگر نكته اي درمورد سفارش خود يا نحوه تحويل داريد، در كادر پايين يادداشت نماييد. ما در خدمتيم تا سفارش ها صد در صد مورد پسندتان واقع شود.

7. طلافروشي اينترنتي آزادي گلد هر روز در استوري پيج اينستاگرام خود با آيدي @azadi.gold يك كد تخفيف ارائه مي دهد. اگر اولين نفري باشيد كه در طول روز از اين كد براي خريد استفاده مي كند، تخفيف چند صد هزار توماني روي خريدتان دريافت مي كنيد. براي اين كار، تيك “كوپن تخفيف” را فعال و كد اعلام شده در استوري اينستاگرام را وارد نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۱:۲۸ توسط:netware موضوع: