جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

قيمت ونير كامپوزيت در تهران

كامپوزيت ونير چيست؟

لايه اي از مواد رنگ دندان است كه روي دندان ها براي ترميم و زيبايي دندان يا تغيير رنگ اصلي يا هنگام وجود عيب روي دندان گذاشته مي شود. ونير به صورت direct يا مستقيم و Indirect يا غير مستقيم وجود دارد. ونيرهاي direct را مي‌توان طي يك جلسه در مطب با افزدون كامپوزيت ونير به دندان استفاده كرد. زماني كه تعداد كمي از دندان ها را بخواهيم ونير كنيم تا زماني كه تمام سطح نيشال دندان معيوب نباشد از روش ونير مستقيم استفاده مي كنيم. اين روش بسيار وقت گير بوده و كاملاً به هنر و تكنيك دندانپزشك بستگي دارد.

اما در يك تعريف مي توان اين گونه عنوان كرد كه كامپوزيت تركيبي از مواد زمينه اي هستند كه در اثر تركيب ذراتي به نام فيلر به استحكام بالايي دست خواهند يافت. كامپوزيت دندان در واقع يك تركيب خميري شكل است كه توسط تابش نور در طول موج خاص به صورت سفت و سخت در خواهد آمد. بعد از سفت شدن آن بوسيله پوليش دادن به شكل مناسب مي دهند تا در دهان موجب اذيت كردن ديگر دندان ها نشود.

ونير در اين روش كه از جنس كامپوزيت مي باشد و اغلب در مطب ساخته مي شود تا حدودي شفاف تر هست و براي دندان هاي خيلي زرد رنگ احتمال دارد نتيجه مطلوبي حاصل نگردد، در اين روش كه به روش مستقيم نيز معروف هست گاها نياز به تراش دندان مي باشد اما اين اتفاق برخلاف پرسلن ونير كمتر رخ مي دهد.

اما جذاب ترين قسمت اين مقاله بحث قيمت كامپوزيت ونير مي باشد. كه اين مورد با توجه به كيس هاي مختلف متفاوت مي باشد اما به طور كلي در ابتداي سال 1400 اين تعرفه براي روش مستقيم  يا ونير كامپوزيتي از950 هزار تومان تا 1 ميليون و 900 هزار تومان براي هر واحد دندان متغير مي باشد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۶:۴۸ توسط:netware موضوع:

چگونه مي‌توان خط ‌و ‌خش روي طلا را از بين برد؟

از آنجا كه طلا فلز نرمي است، به‌راحتي خراشيده مي‌شود. بنابراين، بزرگ‌ترين نگراني در استفاده بعد از خريد طلا است ، خط‌ و خش‌هايي است كه روي آن‌ها مي‌افتد. به‌همين خاطر بد نيست با چند راهكار پوليش كردن طلا و جواهر آشنا شويد تا در صورت بروز مشكل، سريعاً آن را برطرف كنيد.

– از بين بردن خط و خش طلا در خانه با دستمال پوليش

يكي از آسان‌ترين روش‌هاي پرداخت طلا در خانه استفاده از پارچه‌هاي مخصوص جلا دادن است كه در بيشتر فروشگاه‌هاي مربوط به وسايل طلاسازي به فروش مي‌رسد. البته اين پارچه‌ها براي برطرف كردن خراش‌هاي سطحي و كم‌عمق كاربرد دارند. براي از بين بردن خراشيدگي عميق، حتماً بايد به‌سراغ متخصصان اين كار برويد.

پيش از استفاده از پارچه‌ي پوليش طلا، مطمئن شويد كه طلاي شما كاملا تميز است. براي اين‌منظور، بهتر است از يك دستمال نرم استفاده كنيد. دستمال را درون محلول آب‌وصابون نم‌دار كنيد و سپس طلاي خود را با آن تميز كنيد. پس از تميز و خشك كردن طلا، با دستمال مخصوص پوليش آن را جلا دهيد و برق بيندازيد. فقط مراقب باشيد كه اين دستمال را روي سنگ جواهر نكشيد زيرا سبب آسيب ديدن آن مي‌شود.

بيشتر بخوانيد :

– از بين بردن خط و خش طلا در خانه با آب جوش

اول از همه بگوئيم كه اين روش فقط براي طلا مناسب است و به هيچ عنوان براي پوليش كردن جواهرات از آب جوش استفاده نكنيد. چون دماي زياد آب به سنگ‌هاي قيمتي آسيب مي‌رساند و موجب شكستن يا ترك برداشتن آنها مي‌شود. براي اين كار فقط كافي است يك قابلمه مسي يا استيل را تا نصفه آب كنيد. آن را روي اجاق‌گاز و شعله‌ي متوسط بگذاريد. مقدار كمي مايع ظرفشويي درون قابلمه بريزيد و هم بزنيد. سپس، قطعه‌هاي طلا را طوري در كف ظرف بچينيد كه هيچ برخوردي با يكديگر نداشته باشند. اجازه دهيد آب به جوش بيايد و قل بخورد. اين كار باعث مي‌شود تا مواد اضافي و چربي‌هاي روي طلا زدوده شوند. سپس دوباره آنها را زير آب جوش ديگري بگيريد تا چربي‌هاي باقيمانده به طور كامل از سطح طلا شسته شوند.

– پاك كردن خراشيدگي طلا به روش حرفه‌اي

وقتي عمق خراش‌ها زياد است آن را به متخصص تعميرات طلا بسپاريد. در واقع براي رفع خط وخش طلا بهتر است به كارگاه‌هاي طلاسازي مراجعه كنيد‌. چون افراد متخصص، وسايل و ابزار مخصوصي براي پرداخت كردن و جلا دادن طلا دارند كه نتيجه‌ي بسيار بهتري از دستمال پوليش خواهد داشت. آنها ابتدا طلا را با يك د‌ستگاه چرخان كه فرچه‌اي نمد‌ي د‌ارد‌، پرد‌اخت مي‌كنند. د‌ر اين مرحله يك لايه‌ي نازك از سطح طلا برد‌اشته مي‌شود‌ تا خط وخش‌ها از بين برود‌. به همين خاطر است كه وزن طلا پس از پولش‌كردن كاهش مي‌يابد. بعد از اين مرحله هم نوبت به آبكاري طلا مي‌رسد‌ تا طلا مثل روز اول براق و سالم و درخشان شود.

منبع : طلا فروشي آنلاين كيش طلا

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۰:۳۲ توسط:netware موضوع:

اشتباهات آرايش عروس خانم ها

اگر شما اطلاعات لازم را در مورد روش‌هاي آرايشي متناسب با چهره‌تان و نكات لازم را براي انتخاب بهترين آرايش ندانيد،ممكن است باعث شود آرايشتان در شب عروسي زيبا بنظر نرسد،براي اينكه آرايش عروس زيبا و بي نقص باشد، شما قبل از مراجعه به سالن زيبايي، نكاتي را بايد بدانيد تا دچار اشتباهات آرايشي نشويد.در ادامه اين مقاله از مجموعه مقاله هاي آموزش ارايشگري الماس نشان همراه ما باشيد تا با اين نكات آشنا شويد.

اپلاسيون نكردن پوست صورت

قبل از آغاز اعمال آرايش، بايد پوست خود را اپلاسيون كنيد، اپيلاسيون ابرو و نواحي ديگر صورت خود را حداقل پنج روز قبل از روز عروسي انجام دهيد. و اگر تابه حال هرگز پوست صورت خود را اصلاح نكرده­‌ايد، اكنون زمان مناسبي براي آغاز اين كار نيست.اگر پوست شما به اين امر عادت نداشته باشد، ممكن است جوش­‌هاي كوچك يا بزرگي روي پوست‌تان به وجود آيد.

بهتر است ابتدا صورت خود را با يك پاك­‌كننده ملايم شسته، و سپس از يك لوسيون مرطوب‌­كننده روي پوست خود استفاده نماييد. پس از آن، با استفاده از يك كرم سي ‌سي، رنگ پوست خود را همسان كنيد.

 استفاده از فيكساتور ضد آب

براي دوام آرايش صورت عروس كه از اول صبح شروع مي شود و تا پايان مراسم عروسي بايد دوام بياورد،در اين حالت بايد از يك تثبيت كننده ضدآب بر روي صورت عروس استفاده گردد تا عرق و اشك باعث به هم خوردن آرايش عروس نگردد،حتما از ريمل مژه ضد آب استفاده كنيد.

هنگامي كه گريه مي‌كنيد، اشك‌­هاي خود را پاك نكنيد.بجاي آن يك دستمال نرم را به آرامي روي اشك­‌هايتان قرار دهيد.در طول مراسم رژ لب و پودر همراه باشد،ُتا در صورت نياز آرايش را ترميم كنيد.

بيشتر بخوانيد :

مدل آرايشي مناسب با صورت

يكي از اشتباهات استفاده از مدل هايي است كه ممكن است اصلا براي شرايط ظاهري شما مناسب نباشد روز عروسي شما نبايد زماني باشد كه براي اولين بار، رژ لب قرمز يا آرايش چشم دودي را روي چهره خود امتحان مي­‌كنيد، بهتر است قبل از روز عروسيتان نيز يكبار آن مدل را بر صورت خود امتحان كرده و نواقص موجود را برطرف نماييد.

سعي كنيد حتما قبل از روز عروسي با يك متخصص مشورت و فرم مناسب مدل صورت خود را انتخاب كنيد، بهتر است با لباس سفيد به آرايشگاه برويد اين كار به شما كمك مي كند تا دريابيد كه آرايش موردنظرتان با لباس سفيد عروسي دقيقا چه ظاهري به شما خواهد بخشيد.

استفاده بيش از حد كرم صورت

اكثر عروس‌ها فكر مي كنند كه براي داشتن يك ظاهر خوب در عكس­‌ها، بايد از لايه‌­هاي كرم بيشتري روي پوست خود استفاده كنند.اما كاملا نادرست است فقط بايد از كرم پرايمر استفاده كرده و سپس، با يك كرم پوشاننده مناسب پوست صورت خود را به شيوه متعادلي بپوشانيد. استفاده از پرايمر مي‌­تواند آرايش صورتتان را در تمام طول روز ثابت نگاه دارد. شما همچنين در كنار كرم پرايمر مخصوص صورت، بايد از يك پرايمر سايه چشم نيز براي پايداري بيشتر آرايش چشم خود بهره ببريد.

استفاده بيش از حد رنگ برنزه

اسپري برنزه اغلب غيرطبيعي به نظر مي­‌رسد، چرا كه كل بدن شما را به طور مساوي با رنگ مي­‌پوشاند، در شب عروسي سفيد مي­‌پوشيد. اين تضاد مي‌­تواند ظاهر شما را غيرطبيعي جلوه دهد، بهتر است از يك كرم پودر برنزه براي تعميق رنگ چهره استفاده كنيد.بهتر است كل صورت و پلك‌­ هاي شما با يك رنگ برنزه عميق پوشانده نشده باشد، زيرا اين ظاهر تا حد بالايي غيرطبيعي به نظر مي‌­رسد.. رنگ صورت و قفسه سينه بايد با هم مطابقت داشته باشند، اما مركز صورت بايد نور اندكي را از خود منعكس كند.

ما از طرف سالن و آموزشگاه آرايشگري الماس نشان زيبايي دو چندان را براي شما نيازمنديم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۳:۴۲ توسط:netware موضوع:

همه چيز در مورد ارتودنسي فانكشنال

علاوه بر دستگاه‌هاي معمول ارتودنسي( ارتودنسي ثابت ، ارتودنسي متحرك ، ارتودنسي نامرئي و...)  كه بيشتر افراد با آنها آشنايي دارند، دستگاه‌هاي ديگري هم وجود دارند كه مي‌توانند به صورت همزمان، چند مشكل مربوط به فك و دندان را اصلاح كنند. به اين دستگاه‌ها دستگاه‌هاي ارتودنسي فانكشنال مي‌گويند. مثلا تصور كنيد كه اندازه فك بيمار كوچكتر از حد نرمال است؛ در نتيجه دندان‌ها به هم ريخته و نامنظم شده‌اند.

با قرار دادن دستگاه‌هاي فانكشنال گسترش دهنده در دهان بيمار، هم فك او گسترده‌تر مي‌شود و به اندازه نرمال برمي‌گردد و هم دندان‌ها فضاي كافي براي مرتب شدن در اختيار خواهند داشت؛ به علاوه بعد از استفاده از ارتودنسي فانكشنال، وضعيت تنفسي فرد هم اصلاح شده و مشكلاتي مانند آپنه هم رفع مي‌شوند. دستگاه‌هاي ارتودنسي فانكشنال به صورت بريس‌هاي ثابتي روي فك و دندان‌هاي بيمار قرار مي‌گيرند؛ يعني بيمار تا پايان دوره درمان نمي‌تواند اين بريس‌هاي فانكشنال را از دهان خود خارج كند.

مزاياي استفاده از ارتودنس فانكشنال

دستگاه‌هاي ارتودنسي فانكشنال به صورت همزمان مزاياي دو يا چند دستگاه ارتودنسي معمولي را دارند و به همين دليل بهبود عملكرد فك و دندان‌ها به همراه زيبايي چهره را به صورت همزمان به بيمار هديه مي‌دهند. بعضي از مزاياي ارتودنسي فانكشنال عبارتند از:

اين روش براي كودكان در سنين پايين هم قابل استفاده است و به عبارتي كودكان مناسب‌ترين گروه براي استفاده ار ارتودنسي فانكشنال هستند.

در اين روش معمولا نيازي به كشيدن دندان‌ها براي افزايش فضا نيست؛ زيرا گسترش فضا و همراه با آن مرتب كردن دندان‌ها، به صورت همزمان اتفاق مي‌افتد.

نگهداري و تميز كردن دستگاه‌هاي ارتودنسي فانكشنال راحت‌تر از دستگاه‌هاي ارتودنسي معمولي است.

اصلاح رابطه بين فك ها همزمان با مرتب كردن دندان‌ها صورت مي‌گيرد؛ به عبارتي ارتودنسي فانكشنال يك تير و دو نشان است.

اصلاح طرح لبخند و طراحي يك لبخند زيبا و ايده آل براي بيماران

درمان دردهاي فك، شانه و گردن با اصلاح ماهيچه‌هاي مربوط به آنها

تفاوت ارتودنس فانكشنال و ارتودنسي معمولي

بيشتر متخصصان ارتودنسي از دستگاه‌هاي ارتودنسي معمولي براي اصلاح دندان‌هاي بيماران استفاده مي‌كنند. اين دستگاه‌ها شامل بريس‌هاي ثابت ارتودنسي و الاينرهاي متحرك هستند و به طور كلي تمركز ارتودنسي معمولي بيشتر بر دندان‌هاي بيمار است؛ اما دستگاه‌هاي ارتودنسي فانكشنال روي اصلاح مشكلات استخوان فك و نيز دندان‌ها تمركز دارند. ارتودنسي متداول و معمولي، بيشتر براي افراد بزرگسال كاربرد دارد كه رشد فك و دندان آنها كامل شده است.

در اين بيماران اگر كمبود فضاي فكي وجود داشته باشد ممكن است متخصص ارتودنسي بعضي از دندان‌هاي بيمار را بكشد؛ در حالي كه روش ارتودنسي فانكشنال بيشتر براي كودكان در سن رشد مناسب است. اين دستگاه‌ها قابليت گسترش دادن فضاي فك را دارند و به همين دليل هم ناهنجاري‌هاي فك را اصلاح كرده و هم از به هم ريختگي دندان‌ها جلوگيري مي‌كند. به عبارتي در ارتودنسي فانكشنال هم از روش ارتوپدي براي اصلاح استخوان فك بهره مي‌گيرند و هم از ارتودنسي براي مرتب كردن دندان‌ها استفاده مي‌شود.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

 سن مناسب براي انجام ارتودنسي فانكشنال

همان طور كه گفتيم دستگاه‌هاي ارتودنسي فانكشنال اغلب براي افراد در سنين كودكي و نوجواني مناسب هستند؛ زيرا در اين سنين رشد استخوان فك هنوز كامل نشده است؛ به علاوه دندان‌هاي دائمي هنوز كاملا رشد نكرده‌اند و مي‌توان با اعمال نيروي كنترل شده، نحوه رشد استخوان‌هاي فك را تغيير داد و فضا را براي رويش دندان‌هاي دائمي گسترش داد؛ به همين دليل متخصصين ارتودنسي از دستگاه‌هاي ارتودنسي فانكشنال براي افراد در سنين ۶ تا ۹ سال استفاده مي‌كنند و اين دستگاه‌ها براي افراد بزرگسال كاربرد چنداني ندارند.

با استفاده از دستگاه‌هاي ارتودنسي فانكشنال مي‌توان از بروز بسياري از مشكلات مربوط به استخوان فك جلوگيري كرد. اين دستگاه‌ها باعث مي‌شوند استخوان‌هاي فك بالا و پايين همزمان باهم و به صورت ايده‌آلي رشد كنند؛ هم چنين اين دستگاه‌ها با افزايش فضاي فك، جلوي بي نظمي‌هاي دنداني را در آينده مي‌گيرند؛ در نتيجه اين افراد در هنگام بزرگسالي معمولا از بريس‌هاي ثابت ارتودنسي بي‌نياز هستند.

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۸:۱۹ توسط:netware موضوع:

شيوه هاي ارتودنسي نوين

انتخاب شيوه هاي ارتودنسي معمولا نسبت به نظر متخصص وابسته است؛ اما ارتودنسي ديمون يكي از پيشرفته ترين و به روز ترين نوع ارتودنسي با داشتن براكت هاي كشويي قابليت بسته و باز شدن و همينطور به دست آمدن نتايج سريع از محبوبيت بالايي در بين بيماران برخوردار است.

در اين نوع از ارتودنسي فشار كمتري به دندان ها وارد مي شود و اصطحكاك را به حداقل خود مي رساند. اين موضوع باعث مي شود كه بيمار در طول پروسه درماني، درد كمتري را تحمل كند. به همين جهت رفت و آمد كمتري براي مراجعه به نزد متخصص ارتودنسي  نياز است و در نهايت در هزينه و تعرفه ارتودنسي صرفه جويي بسياري مي شود.

امروزه اين شيوه به عنوان يك درمان منحصر به فرد مي‌تواند در بازه هاي زماني كوتاه نتايج قابل ملاحظه‌اي در رفع مشكلات فك و دندان داشته باشد. بريس هاي ارتودنسي ديمون يك مكانيسم منحصر به فردي دارد؛ كه باعث مي شود نيرو هاي متراكم به حركت دندان هاي در موقعيت هاي صحيح كمك كند و فشار وارده را به صورت متراكم پخش كند. روش درمان راحت تري را پيش روي بيمار قرار دهند.

مزاياي ارتودنسي چيست

شكل لبخند را به طور قابل توجهي بهبود مي يابد.

آرايش دندان ها را به طور طبيعي اصلاح مي كند.

درمان تفاوت هاي دنداني.

درمان شكاف دندان ها، با چسباندن دوباره آنها به هم.

بهبود فرم فك و صورت، با چيدمان دندان ها روي هم؛ كه منجر به منظم شدن دوباره لثه مي شود.

درمان نيش زبان.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي متحرك چيست ؟

معايب ارتودنسي دندان

در مورد ارتودنسي ثابت، التهاب لثه خفيف است.

بيشتر اوقات قيمت ارتودنسي كمي گزاف است.

قادر به مسواك زدن خوب دندان ها در حالي كه بريس ها در دهان هستند نيست. اين امر منجر به رسوب مواد غذايي در بين دندان ها مي شود و باعث پوسيدگي مي شود.

دوره طولاني درمان كه گاهي منجر به بي حوصلگي و تلاش براي برداشتن بريس ها مي شود.

سهل انگاري در تميز كردن دندان ها در طول دوره ارتودنسي مي تواند منجر به زردي دندان شود.

اگر ماهانه وضعيت خود را با پزشك به خوبي كنترل نكنيد، اين مي تواند مشكلات زيادي را به دنبال داشته باشد؛ مانند افزايش دوره درمان و ظهور مشكلات جديد دندان.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۷:۴۸ توسط:netware موضوع:

آيا ارتودنسي قيمت هاي مختلفي دارد؟

قيمت ارتودنسي بسته به نوع ارتودنسي، ميزان پيچيدگي درمان و… ممكن است متفاوت باشد. به عنوان مثال هزينه ارتودنسي لينگوال بسيار بيشتر از ارتودنسي سراميكي است. پس ابتدا به كلينيك دندانپزشكي مراجعه كنيد تا نوع ارتودنسي كه بايد شما انجام دهيد را مشخص كنند تا هزينه درمان مشخص شود.

هزينه ي ارتودنسي تحت تاثير چه عواملي است؟

هزينه ارتودنسي به عوامل متعددي؛ از جمله نوع درمان، مدت زمان، مهارت دندانپزشك، ساختار فك، جنس لثه و… بستگي دارد.

هزينه و قيمت ارتودنسي نامرئي

هزينه ارتودنسي نامرئي بستگي به ميزان مشكل و نوع ارتودنسي دندان دارد. در صورتيكه درمان ‌هاي مرحله اول با پلاك ‌هاي متحرك انجام شود، هزينه و قيمت ارتودنسي دندان كمتر خواهد بود، البته بسته به شدت مشكل و تعداد پلاك‌هاي مورد استفاده هزينه ارتودنسي متفاوت خواهد بود. هزينه در بيماراني كه نياز به درمان ارتودنسي نامرئي دارند هزينه ارتودنسي نامرئي دندان چون در دو مرحله قبل و بعد از درمان انجام مي‌شود بيشتر خواهد بود و هزينه درمان جراحي كه ممكن است توسط جراح فك و صورت انجام مي‌شود، جدا از هزينه و قيمت ارتودنسي نامرئي خواهد بود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي متحرك چيست ؟

هزينه ي ارتودنسي ثابت چقدر است؟

ارتودنسي ثابت از رايجترين روشهاي درماني است، اين شيوه درماني بسيار مناسب آن دسته از افرادي است كه داراي ناهنجاريهاي شديد دندان هستند. در طي درمان ابزاريهاي ارتودنسي روي دندان قرار خواهند گرفت. در اين روش ممكن است از بريسهاي سراميكي، فلزي و يا ديمون استفاده شود. بريسهاي فلزي از مقرون به صرفه ترين انواع آن است، در اين روش نميتوان ابزارهاي درماني را از دهان خارج كرد.

هزينه ارتودنسي تك دندان

هزينه ارتودنسي تك دندان نيز مانند ارتودنسي دندان از فاكتورهاي مختلفي تاثير مي‌پذيرد. هزينه ارتودنسي تك دندان بسته به اين كه چه روشي از طرف متخصص براي درمان تشخيص داده شود، طول درمان، سابقه متخصص ارتودنسي و حتي شهري كه در آن زندگي مي‌كنيد متفاوت خواهد بود؛ بنابراين به صورت كلي نمي‌توان رقمي را براي قيمت و هزينه ارتودنسي تك دندان ذكر كرد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۱:۴۴ توسط:netware موضوع:

چگونه از خراشيدگي سطح طلا پيشگيري كنيم؟

چگونه از خراشيدگي سطح طلا پيشگيري كنيم؟
لازم به يادآوري نيست كه بايد از طلاي خود به‌درستي نگهداري كنيد تا مشكلي براي آن پيش نيايد. اما فارغ از اين بديهيات، در زير چند نكته را گفته‌ايم كه خوب است هنگام خريد طلا به آن‌ها توجه داشته باشيد. با اين كارها مي‌توانيد از از خراشيدگي سطح طلا پيشگيري كنيد.

– طلايي بخريد كه به‌راحتي خراش بر نمي‌دارد
طلا فلز نرمي است. هرچه عيار بالاتري داشته باشد، يعني خلوصش بيشتر است و در نتيجه نرم‌تر است. اما برعكس، وقتي عيار آن پايين باشد، يعني فلزات بيشتري در ساخت آن به‌كار رفته و در نتيجه، در برابر ضربه و خراشيدگي سفت‌تر و محكم‌تر خواهد بود. با اين توصيفات، بهتر است براي خريد انگشتر طلا يا خريد النگو طلا كه بيشتر در معرض آسيب ديدن هستند، عيار پايين‌تري را انتخاب كنيد. اما براي طلاهاي ديگر همچون گوشواره، آويز يا گردنبند كه جايشان امن‌تر است، از عيارهاي بالا استفاده كنيد.

همچنين توجه داشته باشيد كه در بازار معمولاً دو مدل طلا عرضه مي شود. يك، طلاهاي درجه‌ي يك كه كيفيت بالايي دارند و دو، طلاهاي درجه دو كه با اجرت كمي فروخته مي‌شوند. طلاهاي كه باكيفيت پاپين‌تري ساخته شده‌اند، بسيار سريع‌تر از طلاهاي دسته‌ي دوم تيره و كدر مي‌شوند و ممكن است سريع‌تر هم خطوخش بردارند. بنابراين بهتر است از فروشگاه‌هاي معتبري همچون گالري پرسته طلاي موردنظر خود را خريداري كنيد تا مطمئن باشيد كه ۱۸ عيار و اصل هستند.

بيشتر بخوانيد :

خريد آنلاين طلا 
– طلاهاي ظريف را فقط در مواقع خاص استفاده كنيد
وقتي مي‌دانيد طلاي شما بسيار ظريف و آسيب‌پذير است، بهتر است آن را هر روز و هميشه و همه‌جا استفاده نكنيد. در مراسم يا قرارهايي كه برايتان اهميت بيشتري دارند از زيبايي اين جواهرات بهره بگيريد. استفاد‌ه كوتاه‌مد‌ت از طلا و جواهر باعث مي‌شود‌ كه هميشه برق خود‌ را حفظ كنند‌ و كنر دچار خراشيدگي شوند.

– از طلاي خود در حمام يا استخر استفاده نكنيد
هنگام حمام كردن يا شست‌وشوي د‌ست‌هـا، جـواهرآلات خـود‌ را د‌ر بياوريد‌ چون صابون سبب ايجاد‌ لايه‌اي نازك روي جواهرآلات مي‌شود‌ و برق و درخشش آن را به‌تد‌ريج از بين مي‌برد

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۱:۴۵ توسط:netware موضوع:

ترفند داشتن چشمان درشت در آرايش عروس


چشم ها عضو مهمي در صورت هستند و زيبايي آن ها نقش بسزايي درزيبايي عروس ها دارد اگر شما به دنبال بهترين راه ها براي زيبا شدن در شب عرئسيات هستيد در اين مقاله با ازمجموعه مقاله هاي دوره هاي آموزش آرايشگري الماس نشان همراه ما باشيد 
ترفند اول: سايه ي روشن
يكي از ساده ترين راهها براي اين كه چشمان تان را درشت تر نشان دهيد، سايه روشن است. آرايشگران هم براي اين كه چشم ها را شاداب تر و روشن تر نشان دهند، از سايه هاي رنگ روشن استفاده مي كنند. مقداري از سايه روشن را به گوشه چشم ها و بالاي پلك هايتان بزنيد.

ترفند دوم: رژلب كم رنگ
زماني كه شما از رژ لب بي رنگ يا كم رنگ استفاده مي كنيد، در واقع تمركز را از لبان تان گرفته ايد و به سمت چشم هايتان جلب كرده ايد. با اين روش به طور طبيعي چشم هايتان درشت تر به نظر خواهد آمد.

ترفند سوم: آب يخ
اگر صبح به زور از خواب بيدار مي شويد، يك ليوان آب يخ چاره كار شما خواهد بود. اما اين ليوان براي نوشيدن نيست، بلكه بايد آن را روي صورت تان بپاشيد. از آنجا كه چشم هاي پف كرده، شما را خسته و كسل نشان مي دهد، يخ مي تواند به بهترين شكل عمل كند و چهره شما را، حتي بدون نوشيدن قهوه، بيدار و سرحال نشان دهد.

 ترفند سوم: كانسيلر روشن
كانسيلر رنگ روشن، نه تنها خستگي چشم هاي شما را از بين مي برد بلكه آنها را درشت تر نيز نشان خواهد داد. اگر چه اين كار ساده است اما تفاوت چشمگيري در چهره تان ايجاد مي كند. بنابراين يك كانسيلر روشن بگيريد و آن را به زير چشم هايتان بزنيد تا سياهي هاي دور آن را بپوشاند..

آقايان هم مي توانند از كرم ضد آفتابي كه با رنگ پوست شان تناسب دارد، استفاده كنند از آنجا كه ناحيه دور چشم بسيار حساس است، سعي كنيد كه از كانسيلر مناسبي استفاده كنيد تا هم روي پوست صورت تان به خوبي بنشيند و هم به پوست تان آسيب نزند.
بيشتر بخوانيد : 
آموزش گريم تخصصي 
آموزش بافت مو 

ترفند چهارم: فر كردن مژه
اگر ازدسته خانم هاي شاغلي هستيد كه وقت زيادي براي آرايش كردن ندارند. در اين شرايط بايد به دنبال ساده ترين و سريع ترين روش براي جذاب تر شدن باشيد. مژه تاثير زيادي بر چهره دارد. بنابراين با كمي حالت دادن آنها مي توانيد ظاهرتان را از اين رو به آن رو كنيد. با حجيم تر كردن و بلندتر كردن مژه ها، چشم هايتان بيشتر به چشم مي آيد. بنابراين فر مژه مي تواند دوست خوبي برايتان باشد.

ترفند پنجم: كشيدن خط چشم روشن
اگر چه سايه چشم روشن، چشم هاي شما را بزرگ تر نشان خواهند داد، اما خط چشم را هم فراموش نكنيد. اگر تا به حال از خط چشم سياه استفاده مي كرديد، زمان آن است كه خط چشم هاي رنگ روشن را هم امتحان كنيد. با روشن كردن دور چشم هايتان، قرمزي، سياهي و خستگي آنها از بين مي رود و چشم هايتان حالتي شاداب تر و سالم تر به خود مي گيرد.

ترفند ششم: ويتامين سي
ويتامين سي به داشتن پوستي روشن و شاداب كمك مي كند،بنابراين از ميزان ويتامين سي بدن تان اطمينان حاصل كنيد. اين ماده لكه هاي حاصل از آفتاب، نشانه هاي پيري و بي رنگي پوست را از ميان مي برد و چشم هايتان را جذاب تر و شاداب تر از قبل نشان خواهد داد.پ
ما از طرف آموزشگاه آرايشگري الماس نشان زيبايي دو چندان را براي شما آرزومنديم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۱:۰۵ توسط:netware موضوع:

آشنايي با نحوه انجام ارتودنسي دندان از داخل

ارتودنسي دندان از داخل
ارتودنسي دندان از داخل كه در اصطلاح دندانپزشكي با نام ارتودنسي لينگوال ناميده مي شود. ارتودنسي لينگوال يا همان پشت دنداني، نوعي ارتودنسي پنهان به شمار مي آيد. در اين نوع ارتودنسي بريس ها در رويه پشتي دندان نصب مي شوند به همين دليل براي گروهي از اشخاص به ويژه بزرگسالان مناسب هستند كه تمايل به ديده شدن بريس ها و جلب توجه ندارند. به اين نوع بريس ها، بريس هاي داخلي (داخل دهان) هم گفته مي شود.
روند انجام ارتودنسي لينگوال
در اولين بار كه بيمار به متخصص ارتودنسي مراجعه مي كند، با استفاده از قالب هاي پلاستيكي از دندان هايش قالب گيري مي كنند و اين قالب به آزمايشگاه فرستاده مي شود تا براكت هاي مخصوص براي دندان هاي بيمار ساخته شود. براي حفظ شكل اوليه براكت ها، آنها را به حالت موم مي سازند و در محفظه پلاستيكي نگه مي دارند. در جلسهٔ دوم كه بيمار مراجعه مي كند، دندانپزشك به پشت دندان هاي بيمار چسب مخصوصي مي زند و براكت ها روي دندان ها قرار مي گيرند. سپس متخصص ارتودنسي سيم هاي ارتودنسي (ارچ واير) را نصب مي كند.

سيم ها فشار ملايمي به دندان ها وارد مي كنند تا پيوسته دندان ها به سمت جايگاه اصلي شان حركت كنند. لازم به ذكر است كه بريس هاي ارتودنسي لينگوال قيمت بالايي دارد زيرا همانطور كه گفته شد اين بريس ها به صورت سفارشي و در آزمايشگاه ساخته مي شوند.
نكات مثبت ارتودنسي لينگوال
از محاسن ارتودنسي لينگوال پنهان بودن آنهاست. از ويژگي هاي بريس هاي پشت دنداني نسبت به بريس هاي پنهان ديگر مانند بريس هاي نامريي، ثابت بودن آنها است كه دليل بر ماندگاري هميشگي بر روي دندان هاي بيمار است. در بريس هاي متحرك، بيماران استرس گم شدن آنها را دارند. در ارتودنسي پشت دنداني نيازي نيست بيماران هنگام غذا خوردن يا مسواك زدن، آنها را از دهان خارج كنند. همچنين در ارتودنسي لينگوال، بيماران در كوتاه مدت ناگزير به مراجعه به دندانپزشك و تهيه بريس هاي جديد نيستند.

بيشتر بخوانيد : 

مراقبت از بريس هاي لينگوال
در ارتودنسي پشت دنداني، رعايت بهداشت دهان و دندان الزامي است. رعايت بهداشت دهان و دندان شامل اقدامات زير مي باشد:

استفاده از مسواك كه داراي شانه گرد و نرم بوده و براي تميز كردن خط لثه و دندان ها كاربرد دارد.
مسواك زدن دندان ها به صورت روزانه و دوبار و هر بار به مدت ۲ دقيقه كامل.
استفاده روزانه از نخ دندان يا مسواك هاي بين دنداني (اگر دندان ها فاصله دار باشد).
استفاده از دهان شويه با فلورايد.
استفاده از دستگاه هاي دهان شويه، اين دستگاه ها آب را با فشار در دهان مي چرخانند كه باعث مي شود ذرات باقي مانده غذا از اطرف براكت ها و دندان ها بيرون بيايد.
نحوه اصلاح ارتودنسي پشت دنداني
در ارتودنسي متحرك فقط مشكلات جزئي تا متوسط دنداني رفع مي شود اما در ارتودنسي پشت دنداني شديدترين مشكلات بهبود و برطرف مي گردد. لينگوال توانايي رفع مشكلاتي فراتر از كج بودن دندان ها را دارد. در حالت كلي لينگوال ها مي توانند مشكلات زير را برطرف كنند:
كج بودن دندان ها در وضعيت متوسط تا شديد.
انواع مال اكلوژن ها (مشكلات مربوط به عدم هماهنگي و عدم تراز دندان ها).
ازدحام دندان ها.
درمان اوربايت با لينگوال
در ارتودنسي لينگوال برخلاف ارتودنسي متحرك، هم اوربايت دندان (همپوشاني دندان هاي بالا و پايين) و هم مال اكلوژن هاي شديدي مثل كراس بايت و آندربايت را به راحتي برطرف نمايد. اين سيستم مي تواند مواردي مانند ازدحام يا كراودينگ دندان و فاصله بين دندان ها را به خوبي برطرف كند.

منبع : مجله ارتودنسي دندان 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۸:۰۱ توسط:netware موضوع:

چگونه زيباترين و جذاب ترين رنگ ها را در روش ارتودنسي طرح دار انتخاب كنيم؟

طبيعتا انتخاب رنگ از ميان هزاران رنگي كه براي اين روش وجود دارد، ممكن است سخت باشد؛ اما ما در اين جا راهكارهايي را عنوان كرده ايم كه به راحتي مي توانيد رنگ مورد نظر خود را با توجه به موقعيت ها يا سليقه خودتان انتخاب كنيد و به دندان هايتان ظاهري جذاب و زيبا ببخشيد.

از ارتودنتيست‌تان بپرسيد.
اگر براي اولين بار است كه به متخصص ارتودنسي مراجعه مي كنيد و در انتخاب رنگ براي اين روش مردد هستيد، بهتر است ابتدا با دندان پزشك تان مشورت كنيد. او در انتخاب بهترين رنگ به شما كمك خواهد كرد.

رنگ مورد علاقه خود را انتخاب كنيد.
همان طور كه ذكر شد، بيشتر دختران جذب رنگ هاي شاد مي شوند و پسران معمولا تناژ سورمه اي يا حتي رنگ تيم مورد علاقه خود را انتخاب مي كنند. در اين روش رنگ هاي زيادي براي گزينش وجود دارد كه شما با توجه به سليقه خود مي توانيد براي فرزندتان انتخاب كنيد.

از رنگ هاي تركيبي استفاده كنيد.
مي توانيد يك رنگ اصلي يا غالب انتخاب كنيد و باقي رنگ ها را با آن رنگ هماهنگ كنيد. اگر نمي توانيد يك رنگ اصلي انتخاب كنيد، بهتر است نگاهي به پالت رنگ هاي تركيبي بيندازيد تا به راحتي بتوانيد رنگ مورد نظر تان براي خود يا فرزندتان بپسنديد.

رنگ متناسب با رنگ پوست تان را انتخاب كنيد.
اگر پوست روشن داريد، معمولا تمام رنگ ها با پوستتان متناسب هستد و شما مي توانيد از ميان پالت رنگي رنگ هاي صورتي، سرخابي، قرمز يا حتي بنفش كم رنگ را انتخاب كنيد و اگر پوستتان تيره است، براي هم خواني رنگ بريس ها با پوست صورتتان، بهتر است از رنگ هاي روشن و البته براق استفاده كنيد.

سبك لباس پوشيدن خود را در نظر بگيريد.
اگر فردي هستيد كه معمولا لباس هاي روشني مي پوشيد، رنگ خنثي براي شما جذابيت بيشتري ايجاد مي كند يا اگر طرفدار رنگ هاي تيره هستيد و اكثرا اين رنگ ها را مي پوشيد، كش ها با رنگ هاي براق به خوبي با لباستان ست خواهند شد.

بيشتر بخوانيد : 

چه رنگ هايي را براي ارتودنسي رنگي انتخاب نكنيم؟
بعضي از رنگ ها مي توانند يك انتخاب بد باشند و شما را از انتخاب آن ها كاملا پشيمان كنند. اما در اين جا نكاتي را گرد آورديم تا از گزينش چنين رنگ هايي بپرهيزيد و ظاهر دندان هاي خود را خراب نكنيد.

انتخاب رنگ هاي سفيد يك ريسك بزرگ است. پس بايد هنگام انتخاب آن دقت داشته باشيد؛ زيرا عدم رعايت بهداشت يا نكات ديگر باعث كثيف شدن بريس ها يا سيم هاي آن مي شود.
نصب كش هاي زرد رنگ، رنگ دندان هايتان را زردتر از آنچه هست، نشان مي دهد.
رنگ هاي تيره ممكن است دندان هايتان را پوسيده و خراب نشان دهد.
رنگ هاي سبز نيز دندان هايتان را به گونه اي نشان مي دهند كه گويي چيزي در ميان آن ها گير كرده است و كاملا دندان هايتان كثيف و نامرتب به نظر مي رساند.

هر چند وقت يك بار مي توانيم طرح يا رنگ بريس هاي ارتودنسي مان را تغيير دهيم؟
هر زمان كه بخواهيد مي توانيد بعد از مراجعه به  متخصص يا چكاب، رنگ بندهاي رنگي ارتودنسي خود را تغيير دهيد كه معمولا دو يا سه ماه يك بار ويزيت توصيه مي شود.

سخن آخر
تمام ويژگي ها و نكات استفاده و بايد و نبايدهاي روش ارتودنسي طرح دار در اين مقاله ذكر شد. اميدواريم بعد از خواندن اين مقاله بهترين رنگ را براي ارتودنسي فرزندنتان انتخاب كنيد.
منبع : مجله ارتودنسي دندان 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۰:۵۷ توسط:netware موضوع: