جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

سردرد و ارتودنسي

داشتن سردرد و حتي سردرد هاي ميگرني ناتوان كننده مي تواند نتيجه دوره درمان ارتودنسي باشد. در طول دوره درمان با ارتودنسي ، سردرد مي تواند در برخي افراد بطور محسوسي خود را نشان دهد. ارتودنسي از شاخه هاي دندانپزشكي است كه به جفت شدن دندان ها و هماهنگي آنها كمك مي كند. ارتودنسي جنبه زيبايي داشته و عملكرد دهان و دندان را بهبود مي بخشد. در اين راه از ابزارهاي خاصي استفاده مي شود. اين ابزارها شامل براكت، سيم و بند مي باشد. به حلقه هايي كه دور دندان ها ثابت شده نيز بند گفته مي شود.

ارتودنسي چه ربطي به سردرد دارد

گاهي ممكن است به ساير اجزاي صورت، گردن و سر اثر بگذارد و حتي در قسمت هايي به ظاهر غير مرتبط مانند اطراف چشم، درد ايجاد شود.

البته به وجود آمدن اين نوع درد معمولاً طبيعي است، البته بسيار نادر و معمولاً علل آن بررسي مي شود. و اگر مشكل در ابزار به كار برده شده براي ارتودنسي يا حساسيت دندانها باشد، پزشك متخصص در صدد رفع آن بر ميايد. در اين جا برخي از مشكلاتي كه ممكن است باعث درد شده و چند راه حل براي كاهش آن ذكر شده است.

راجع به ارتودنسي دندان بيشتر بدانيد.

ميگرن

وقتي بريس ارتودنسي داريد، دهان شما بيشتر باز مي شود و تمايل داريد كه بيشتر از طريق دهان نفس بكشيد. مساحت دندان هاي شما اكنون بزرگ تر شده كه ممكن است بسته شدن دهان شما را كمي سخت تر كند و با تمام آن نيرويي كه بر روي دندان هاي شما وارد مي شود، بستن دهان تا آخر ممكن است راحت نباشد؛ بنابراين دهان شما خشك مي شود و اگر آب مصرفي خود را دوباره جبران نكنيد، ممكن است احساس سردرد كنيد كه اگر آن را ناديده بگيريد مزمن مي شود.

همچنين راجع به ارتودنسي سريع دندان همه چيز را بدانيد.

راه حل: بيشتر اوقات بدن خود را آب رساني كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه هميشه مقداري آب بر در بدن خود داريد، ممكن است متوجه شويد كه سردرد تان طي چند روز برطرف خواهد شد.

اختلالات tmj

سلامت دندان شما بيش از دندان ها و لثه ها را شامل مي شود. كل بدن شما، يك ماشين پيچيده است، به اين معني كه بسياري از قسمت ها براي انجام يك كار با هم كار مي كنند. وقتي گاز مي گيريد، مي جويد يا صحبت مي كنيد، دندان ها و زبان به شما اين امكان را مي دهد كه كلمات خود را واضح بيان كنيد و غذا را به تكه هاي قابل هضم تبديل كنيد. نيروي پشت دندان هاي شما از فك هاي شما ناشي مي شود كه توسط مفاصل گيجگاهي فكي متصل مي شوند. TMJ هاي شما كه مفاصل بزرگي هستند، در جلوي هر گوش قرار دارند و اجازه مي دهند كه فك شما مانند آن حركت كند.

همه چيز را راجع به ارتودنسي متحرك بدانيد.

هنگامي كه تحت فشار ناخواسته قرار مي گيريد، اين مفاصل مي توانند آسيب ببينند و يا از بين بروند، عضلات فك، شما را مجبور به كار بيش از حد كرده و عصب هاي مرتبط را تحريك مي كنند. ناراحتي ناشي از آن، معروف به اختلال TMJ، مي تواند به روش هاي مختلفي خود را نشان دهد و تشخيص را از بسياري از اختلالات دنداني دشوار تر كند.

اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۴۵ توسط:netware موضوع:

تعريف دقيق ارتودنسي دندان

ارتودنسي يكي از بهترين روش ها براي درمان ناهنجاري و نامنظمي هاي فك و دندان است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي دندان و طريقه و طول درمان آن آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي چيست؟

“ارتودنسي يك شاخه تخصصي از دندانپزشكي است كه به تشخيص، پيشگيري و اصلاح نامنظمي هاي دنداني و فكي مي پردازد” به عبارت ساده تر، ما در اين رشته با موقعيت دندان ها سروكار داريم و تمام مشكلاتي كه باعث كج شدن دندان و يا نامنظمي آن ها شود را برطرف مي كنيم، تا يك لبخند بي نقص با دندان هايي منظم و يكدست به دست بيايد.

دندانپزشك و متخصص ارتودنسي

دندانپزشكان زيادي هستند كه ادعا مي كنند مي توانند به خوبي به اصلاح نامنظمي هاي دنداني بپردازند. اما با وجود ادعاي آن ها، انجام اين كار را تنها بايد به يك متخصص ارتودنسي دندان (ارتودنتيست) واگذار كرد.

اين متخصصان پس از دريافت مدرك دندانپزشكي عمومي خود، با شركت در يك آزمون اختصاصي (پس از قبول شدن در آن آزمون) وارد دوره تخصصي اصلاح ناهنجاري هاي دنداني و فكي مي شوند.

آن ها 3 يا 4 سال به صورت تخصصي آموزش هاي لازم را مي گذرانند و با مدرك معتبر تخصصي فارغ التحصيل مي شوند. طي اين چند سال آن ها با تمام علل نامنظمي هاي دنداني و تمام روش هاي اصلاح آن نامنظمي ها به وسيله دستگاه هاي پيشرفته آشنا مي شوند.

بهترين سن براي شروع ارتودنسي

متخصصان معتقدند كه حتي اگر كودك مشكل خاصي در خصوص هماهنگي دندان هاي خود نداشته باشد بهتر است كه از سنين 6 تا 8 سالگي به يك متخصص ارتودنسي خوب مراجعه كنند.

اگر مشكلي وجود نداشته باشد، متخصص از بروز مشكلات احتمالي (كج شدن دندان ها و …) پيشگيري مي كند. و اگر دندان هاي كودك نامنظم باشند يا مشكل فكي وجود داشته باشد از همان ابتدا درمان با مدت زمان اندك و هزينه ارتودنسي از مبالغ پايين آغاز مي شود.

محدوديت هاي ارتودنسي

براي ارتودنسي سن معنايي ندارد، از كودكي تا بزرگسالالي تمام درمان ها انجام مي شود. تا زماني كه دنداني در دهان وجود داشته باشد و ساختار فك سالم باشد اين درمان انجام داده مي شود. اما به نظر مي رسد كه حداكثر سن 75 سال باشد.

درمان هايي كه در اين رشته دندانپزشكي انجام داده مي شوند معمولا طولاني هستند. در واقع انجام ارتودنسي مي تواند طولاني ترين پروسه دندانپزشكي باشد. به طور معمول ممكن است طول درمان بين 4 ماه تا 3 سال به طول بي انجام. حتي ممكن است بيشتر از 3 سال طول بكشد.

سخن آخر

بهترين راه براي اينكه بهترين تصميم را بگيريد استفاده از اينترنت و مقالات جهت افزايش سطح معلومات و اطلاعات عمومي است. شما مي‌توانيد با مطالعه مقالات مختلف در اينترنت سطح معلومات عمومي خود را افزايش دهيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۶:۲۲ توسط:netware موضوع:

بارداري، دهانشويه و كشيدن دندان

دوران بارداري دوران پر فراز و نشيبي است كه بايد در اين مدت بسيار محافظ كار تر عمل كنيد. اختلالات هورموني در اين دوران ممكن است باعث بروز هرگونه مشكلي شوند. با ما در اين مقاله همراه باشيد تا اطلاعات مفيدي را راجع به دندانپزشكي و استفاده از دهانشويه در بارداري در اختيارتان قرار دهيم.

بيهوشي و كشيدن دندان

در دوران بارداري، دندانپزشك از كمترين ميزان بيهوشي ممكن براي انجام عمل استفاده مي‌كند اما هنوز به اندازه‌اي است كه براي كمك به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتي احساس راحتي ‌كنيد، بدن و كودك شما كمتر تحت استرس قرار مي‌گيرند.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

دهانشويه در بارداري

دهانشويه يك ماده شيميايي است كه به شدت براي دندان ها و از بين بردنم پلاك هاي دنداني مفيد و موثر است. در ادامه به برسي فوايد دهانشويه مي‌پردازيم اما قبل از هر چيزي بايد بگوييم كه براي استفاده از دهانشويه در بارداري حتما بايد با پزشك خود در اين زمينه مشورت كنيد.

  1. مي توانند تعداد باكتري هاي موجود در دهان را كاهش دهد
  2. . بوي بد دهان را كاهش مي دهد: يكي از مهم ترين فوايد محلول دهانشويه كمك به كاهش بوي بد دهان و تازه تر شدن نفس است. هرچند كه خمير دندان حاوي فلورايد چنين فايده اي دارد اما اثراتش كوتاه مدت است. استفاده طولاني مدت از فلورايد مي تواند به كاهش موثر تر و طولاني مدت تر بوي بد دهان منجر شود.
  3. مانع از تشكيل و تجمع پلاك مي شود: دهان شويه هاي مختلفي در بازار وجود دارد كه مي تواند به جلوگيري از رشد پلاك در دندان و زير لثه كمك كند. اين دهانشويه ها مي توانند با جلوگيري از تشكيل پلاك دندان شما را از بيماري هاي لثه نجات دهند و سلامت بافت لثه را تامين كنند.
  4. علائم دردناك آفت دهان را كاهش مي دهد
  5. ذرات ريز مواد غذايي را از بين مي برد
  6. به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند

سخن آخر

تحقيق كردن و كسب اطلاعات راجع به هر موضوعي باعث مي‌شود تا شما بتوانيد براي سلامت و آينده خود بهترين تصميم را بگيريد. شما مي‌توانيد با كسب اطلاعات بيشتر راجع به هر موضوعي با خيال راحت در آن زمينه تصميم بگيريد و مانع از بروز كوچكترين پشيماني شويد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۰:۰۴ توسط:netware موضوع:

هنگام خريد زنجير طلا به چه چيزهايي توجه كنيم؟

در هنگام خريد به خصوص خريد اينترنتي طلا بايد مواردي را در نظر بگيريد تا سرتان كلاه نرود. به طور مثال اگر يك قطعه طلا در يك فروشگاه اينترنتي بيش از حد معقول ارزان بود، بايد به اين فكر كنيد كه امكان دارد آبكاري طلا باشد . موارد ديگري كه بايد به آنها توجه كنيد، در ادامه نوشته شده اند.

عيار زنجير طلا

عيار نقش مهمي در خريد زنجير طلاي مردانه و زنانه دارد. عيار در تعيين ميزان سختي طلا، درصد خلوص آن و همچنين قيمت زنجير طلا موثر است.

هرچه عيار زنجير بالاتر باشد يعني درصد طلاي بكار رفته در آن بيشتر است و هرچه عيار پايين تر، يعني علاوه بر طلا فلزات ديگري نيز در ساختار زنجير بكار رفته اند. علاوه بر اين، اگر زنجير تمام عيار و يا عيار بالا باشد، نرم تر و استحكامش كم خواهد شد. برعكس اين موضوع نيز صادق است. يعني زنجيري كه عيار كمتري دارد مستحكم و مقاومتر است.

اگر قصد خريد زنجير طلا مردانه يا زنانه داريد و ميخواهيد هر روزه آن را استفاده كنيد بهترين گزينه زنجير طلاي 18 عيار است. اما اگر  فقط ميخواهيد هرازچندگاهي از آن استفاده كنيد و يا با نيت سرمايه گذاري آن را مي خريد، طلاي 24 عيار هم مي تواند گزينه مناسبي باشد.

با دقت بدنه و ساختار اصلي زنجير را بررسي كنيد

با نگاه كردن به بدنه زنجير طلا ميتوان به راحتي جنس، طرح و ميزان مقاومتش را سنجيد. برخي زنجيرها به آساني و تنها با چند بار افتادن و يا دستكاري كردن به هم پيچ ميخورند. براي مثال زنجيرهاي بافت تخت و جناغي هر دو از اين گونه اند. نمونه ديگر زنجير طلاي مردانه و زنانه كه به راحتي به لباس گير ميكند، زنجيرهاي اصطلاحا مارپيچي هستند. تجربه ثابت كرده اگر چنين گردنبند و يا زنجيري پيچ و تاب بخورد، حتي بعد از تعمير هم مانند روز اولش نخواهد شد.

سنجش اين مسئله در خريد اينترنتي زنجير طلا سخت تر خواهد بود. چرا كه شما نمي توانيد زنجير را قبل از خريد به دست گرفته و ساختار آن را بررسي كنيد. اما سايت هايي كه عكس هاي كافي و واضح از محصول را در اختيار مشتري قرار مي دهند، تا حدي اين مشكل را برطرف مي كنند.

بيشتر بخوانيد: خريد انگشتر طلا

زنجير طلاي ظريف؟ يا زنجير مستحكم؟

همواره حين خريد زنجير طلاي زنانه يا حتي مردانه به يك نكته مهم توجه كنيد. اينكه ميخواهيد زنجير يا گردنبند را هرازچندگاهي استفاده كنيد يا اينكه هميشه به گردن داشته باشيد؟

اگر قصد و هدفتان از خريد زنجير طلاي زنانه يا مردانه استفاده موقتي و در برخي مراسمات است مي توانيد زنجيرهاي ظريف و نازك بخريد. اما اگر مي خواهيد هميشه از آن استفاده كنيد بهترين كار اين است كه يك زنجير طلاي ضخيم بخريد كه بتواند تاب و توان استفاده طولاني مدت را داشته باشد.

در همين خصوص برخي زنجيرها مقاوت بالا و طرفداران زيادي دارند. برخي از انواع زنجيرها عبارتند از:

  • فيگارو
  • لنگر
  • طنابي
  • تسمه اي
  • جعبه اي
  • گندمي

منبع : https://www.azadi.gold/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۴:۴۵ توسط:netware موضوع:

جرمگيري دندان

به تجمع پلاك هاي دنداني بر روي دندان ها و زير خط لثه و سخت شدن آنها با گذر زمان، به طوري كه بزا مسواك زدن و استفاده از دهانشويه از بين نروند جرم يا تاتار مي‌گويند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با جرمگيري دندان و طريقه انجام آن آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

جرمگيري دندان چيست؟

به فرآيند از بين بردن جرم ها يا همان تاتار موجود بر روي دندان و زير خط لثه با مواد و تجهيزات خاص، توسط دندانپزشك در دندانپزشكي جرمگيري دندان مي‌گويند. همانطور كه گفته شد تنها راه از بين بردن تاتار جرمگيري است و به هيچ عنوان با مسواك زدن و استفاده از دهانشويه از بين نمي‌روند.

مراحل انجام جرمگيري

براي بسياري از افراد، روند جرمگيري دندان رازآلود و هراس آور است. علت اين موضع عدم شناخت و آگاهي از روند تميز كردن تخصصي دندان ها يا جرمگيري است. در اين فرآيند نه تنها سلامت دهان و دندان شما كاملا چك مي شود كه به صورت حرفه اي و در زماني كوتاه جرم هاي روي دندان هايتان زدوده مي شود

درمورد سلامت و بهداشت دهان و دندان نيز بيشتر بدانيد.

ارزيابي و معاينه فيزيكي دهان و دندان

  • لكه ها، توده ها يا زخم هاي دهاني: وجود هر يك از موارد ذكر شده در داخل دهان افراد ممكن نشان دهنده سرطان دهان باشد. در صورت وجود لكه، توده يا زخم دهاني دندانپزشك آن ها را لمس مي كند تا نحوه واكنش بيمار نسبت به لمس را ارزيابي كند.
  • مشكلات فكي و  نحوه قرار گرفتن فك ها روي هم
  • پوسيدگي دندان و حفرات دنداني
  • فاصله ضعيف لثه

همچنين در مورد طرح لبخند و روش هاي زيباسازي آن بيشتر بدانيد.

شروع جرمگيري دندان يا اسكيلينگ دندان

پلاك دنداني كه سفت و سخت مي شود تنها با جرمگيري دندان از بين مي رود. همانطور كه گفته شد شكل سخت شده پلاك دنداني تارتار است كه مي تواند حتي به زير خط لثه نيز نفوذ كند.

دندانپزشك طي فرآيند جرم گيري دندان تلاش مي كند تا اين جرم سخت شده را از سطح دندان ها و زير خط لثه بيرون بكشد. براي اين منظور از دستگاه ها و ابزار خاصي به نام اسكيلر استفاده مي كند.

پوليش دندان و فلورايد تراپي

بعد از جرمگيري دندان، تارتار كاملا از بين مي رود اما هنوز يك كار ديگر باقي مانده است. آن كار كاهش احتمال توليد جرم روي دندان ها است. اين امر با پاليش كردن دندان ها ميسر مي شود. دندانپزشك يا كمك براش هاي الكتريكي يا خمير دندان ها ساينده، دندان را صيقل داده و صاف مي كند.

اغلب دندانپزشكان پس از پايان جرمگيري دندان و پاليش كردن با كمك فلورايد تراپي دندان ها را تقويت مي كنند تا مدت زمان بي جرمي دندان ها بيشتر شود و تا چند ماه دندان ها عاري از جرم باشند. طي اين روش فلورايد موضعي به مدت دست كم 60 ثانيه به روي دندان ها اعمال مي شود.

امروز در اين مقاله مي‌خواهيم به شما وبسايت خوب تهران دنتال ايمپلنت را معرفي كنيم كه مي‌توانيد با مطالعه مقالات اين سايت، اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه دهان و دندان كسب كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۳:۰۸ توسط:netware موضوع:

روش هاي زيبا سازي طرح لبخند

لبخند يكي از مهمترين اجزاي تشكيل دهانده صورت است كه خود تركيبي از همكاري مجموعه لب، لثه و دندان است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با روش هاي زيباسازي طرح لبخند آشنا كنيم و اطلاعات مفيدي را راجع به آن در اختيارتان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

طرح لبخند چيست؟

طرح لبخند به مجموعه رنگ ها و شكل هاي تشكيل شده توسط لب، فك، دهان و لثه هاي شما، وقتي كه لبخند مي‌زنيد مي‌گويند. در واقع هر آنچه كه از اين مجوعه، هنگام لبخند زدن شما ديده مي‌شود، طرح لبخند نام دارد

روش هاي اصلاح طرح لبخند

هنگامي كه رو به روي آينه قرار مي‌گيريد و با لبخند زدن، مشكلاتي را حس مي‌كنيد و با آن رو به رو مي‌شويد، شما به اصلاح طرح لبخند نياز داريد. براي مثال اگر هنگام لبخند زدن، حس مي‌كنيد كه دندان هاي شما كج هستند و انحراف دارند بايد با استفاده از روش هاي مخصوص مثل ارتودنسي دندان، اين كج بودن را از بين ببريد

راجع به پيوند استخوان دندان نيز بيشتر بدانيد.

جايگزيني دندان از دست رفته و ارتودنسي

همانطور كه گفتيم دندان يكي از مهمترين اجزاي تشكيل دهنده يك طرح لبخند زيبا است. نبودن حتي يك دندان نيز مي‌تواند تاثيرات بسيار بدي بر روي طرح لبخند شما بگذارد. نبود دندان هاي جلوي دهان مي‌تواند بدترين تاثيرات را بر روي طرح لبخند شما بگذارد كه بايد در اين حالت، حتما از يكي از روش هاي جايگزيني دندان هاي از دست رفته استفاده كنيد.

 امروزه با پيشرفت علم و تكنولوژي روش هاي متعددي براي جايگزيني دندان هايي كه به هر طريقي از دست رفته اند وجود دارد كه در ادامه به برسي آنها نيز مي‌پردازيم.

ايمپلنت: ايمپلنت هاي دنداني بسيار طبيعي بوده و مي‌توانند به راحتي جاي دندان طبيعي را پر كرده و نقش آن را به خوبي ايفا كنند. علاوه بر اين ايمپلنت ها از طول عمر نسبتا طولاني برخوردارند و شما فقط ممكن مجبور به تعويض پروتز آن شويد.

همچنين راجع به ايمپلنت فوري بيشتر بدانيد.

بريج: بريج يا پل دنداني نيز روشي ارزان تر براي جايگزيني دندان از دست رفته نسبت به ايمپلنت است.

دندان مصنوعي: دندان مصنوعي از قديمي ترين روش هاي جايگزين دندان هاي از دست رفته است كه ما به شما پيشنهاد نمي‌كنيم. گاهي اوقات ممكن است كه فرد تمامي دندان هاي خود را از دست داده باشد كه در اين حالت ما توصيه مي‌كنيم كه راجع به دندان مصنوعي بر پايه ايمپلنت با پزشك خود مشورت كند.

ارتودنسي يكي از امن ترين و قابل اطمينان ترين روش ها براي درمان ناهنجاري هاي فك و صورت و نامنظمي دندان ها است. نامنظم و ناهنجار بودن دندان ها و فك مي‌تواند تاثير بسيار مخربي را بر روي دندان ها بگذارد. ارتودنسي دندان با توجه به شدت بيماري و سنجيدن شرايط بيمار، انواع بسياري دارد كه هر كدام در جايگاه خود كاربرد هاي متفاوتي دارند.

حرف آخر

تحقيق كردن و كسب اطلاعات راجع به هر موضوعي باعث مي‌شود تا شما بتوانيد به راحتي و با اطمينان نسبت به تصميم خود هر كاري را انجام دهيد و جلوي بروز هرگونه پشيماني را بگيريد. امروز در اين مقاله مي‌حواهيم به شمال وبسايت خوب تهران دنتال ايمپلنت را معرفي كنيم كه شما با مطالعه مقالات اين سايت مي‌توانيد به راحتي براي سلامت خودتان تصميم بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۵:۲۴ توسط:netware موضوع:

ونير كامپوزيت دنداني

ونير كامپوزيت يكي از پركاربرد ترين مواد دندانپزشكي است كه امروزه در تمامي دندانپزشكي ها و كلينيك هاي دندانپزشكي يافت مي‌شود. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ونير كامپوزيت دندان آشنا كنيم و همه چيز را راجع به آن در اختيارتان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

ونير چيست؟

اجازه دهيد قبل از اينكه وارد اصل موضوع شويم (و مفصلاً به موضوع اصلاح طرح لبخند با كمك كامپوزيت‌ها بپردازيم)، درباره “ونير” صحبت كنيم. اين ونيري كه به صورت پيشوند يا پسوند به كامپوزيت وصل شده، در انگليسي به صورت (VENEER) است. و به معناي پوشاندن دندان با كمك مواد دندانپزشكي است.

ونير در واقع يك لايه پوششي است كه اغلب به منظور زيبايي يا ترميم، روي سطوح مختلف دنداني قرار داده مي‌شود. ما انواع مختلفي ونير داريم كه مهم‌ترين آن‌ها، لمينت دندان (ونير سراميكي) و ونير كامپوزيت‌ها هستند. اين مقاله به صورت اختصاصي درباره لايه‌هاي پوششي كامپوزيت دندان است.

نصب كامپوزيت

ونير كامپوزيت دندان جزء درمان‌هاي ترميمي مستقيم به شمار مي‌روند. به اين معني كه مواد كامپوزيتي در مطب، توسط دندانپزشك يا متخصص ترميمي و زيبايي آماده شده و به صورت مستقيم روي سطح دندان‌ها متصل مي‌شود. ما در ادامه مراحلي كه ميبايست براي نصب كامپوزيت به دندان ها طي كنيد را توضيح داده ايم.

بررسي و ارزيابي تخصصي دندان ها و طرح لبخند

ابتدا بايد يك كلينيك دندانپزشكي ترميمي و زيبايي پيدا كنيد و به صورت تخصصي تحت معاينه قرار بگيريد. دندانپزشك با دقت تمام دندان ها را معاينه مي كند و دندان هايي كه دچار مشكل ظاهري هستند و علل احتمالي مشكل را مشخص مي كند.

تميز كردن دندان ها

انتخاب رنگ و سايه كامپوزيت ونير ها: بسيار مهم است كه نتيجه درمان طبيعي باشد و مصنوعي جلوه نكند. بنابراين لازم است كه رنگ كامپوزيت استفاده شده براي شما نزديك به رنگ دندان هاي طبيعي خودتان باشد. بنابراين در اين مرحله سايه رنگ دندان هايتان با دقت مشخص شده و بر اساس آن رنگ كامپووزيت نهايي آماده مي شود.

اتصال لايه لايه كمپوزيت و خشك كردن آن

 پس از مشخص شدن سايه رنگ (ميزان روشني و تيرگي دندان مواد)، مواد كامپوزيتي به صورت لايه لايه روي سطح دندان قرار داده مي شود. هر بار كه يك لايه نازك از مواد روي دندان قرار گرفت، دندانپزشك آن لايه را به نور خاصي خشك مي كند. بعد از اعمال نور به مواد، ونير كامپوزيت دندان سفت و وسخت خواهد شد.

صيقل دادن و پاليش كردن سطح دندان ها

 با قرار گرفتن آخرين لايه روي دندان، اكنون نوبت به صيقل دادن يا پاليش كردن مي رسد. دندانپزشك با ابزار بي خطري سطح دندان را طوري صيقل مي دهد كه طبيعي تر به نظر برسد.

سخن آخر

ونير كامپوزيت يكي از اصلي ترين مواد اصلاح طرح لبخند و زيبا سازي آن است كه بسيار طرفدار دارد. امروز در اين مقاله ما اطلاعات مفيد و ارزنده اي را راجع به ونير كامپوزيت در اختيار شما قرار داديم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۲:۰۳ توسط:netware موضوع:

هزينه ارتودنسي ثابت دندان

ارتودنسي بهترين روش براي درمان ناهنجاري ها و نامنظمي هاي دندان و فك است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا بيشتر راجع به هزينه ارتودنسي ثابت و طريقه محاسبه آن صحبت كنيم. هزينه ارتودنسي بر اساس چندين و چند پارامتر مختلف محاسبه مي‌شود كه امروز به برسي آنها مي‌پردازيم. با ما همراه باشيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي خفيف بر روي لينك كليك كنيد.

عوامل موثر بر قيمت ارتودنسي

ارتودنسي به عوامل زيادي بستگي دارد. هزينه در طي جلسه اول با توجه به مدت زمان درمان و فرايند روند درمان تعيين مي شود. دندانپزشكان مختلف از روش هاي متعددي براي پرداخت هزينه استفاده مي كنند. در صورت استفاده از روش هاي پرداخت مناسب، فرد بدون داشتن هر گونه دغدغه اي اقدام به درمان مي كند. عوامل متعددي بر هزينه ارتودنسي ثابت دندان تأثيرگذار هستند. در اينجا عواملي را مورد بررسي مي كنيم كه بيشترين تأثير را روي قيمت دارند:

  • مهارت و تجربه متخصص ارتودنسي
  • مدت زمان درمان
  • نوع تجهيزات مورد استفاده
  • شدت ناهنجاري
  • سن
  • نوع مشكل
  • منطقه جغرافيايي
  • انتظارات بيمار
  • همچنين راجع به ارتودنسي لينگوال نيز بيشتر بدانيد.

جلسه مشاوره

در صورتي كه فرد قصد استفاده از ارتودنسي را داشته باشد، در جلسه اول دهان و دندان معاينه و به دقت بررسي مي شود. اولين مراجعه مي تواند هزينه اي در پي نداشته و رايگان باشد. در اين جلسه مشكلاتي همچون فاصله دندان ها، شلوغي و ازدحام آن ها، كوچكي فك، جلوزدگي و … ارزيابي مي شود. پس از آن بهترين نوع درمان به بيمار پيشنهاد شده و هزينه ارتودنسي به طور دقيق تعيين و برآورد مي شود.

همچنين در مورد ارتودنسي طبيعي نيز بيشتر بدانيد.

مراجعه منظم

در مدت زمان درمان ارتودنسي لازم است فرد به طور مرتب به مطب مراجعه كرده و روند درمان مورد ارزيابي قرار بگيرد. در طي جلسات مراجعه دستگاه ارتودنسي تنظيم شده و اقدامات لازم در اين خصوص انجام مي شود. اگر فرد مبتلا به ناهنجاري هاي شديد مبتلا باشد، تعداد مراجعات نيز به همان ميزان افزايش مي يابد.

درمان به موقع، پيشگيري بهتر از درمان

هزينه ارتودنسي يكي از سوالات راجي است كه همه بيماران از متخصص ارتودنسي مي پرسند. ارتودنسي ثابت يا سيم كشي دندان ها معمولاً يك سال و نيم به طول مي انجامد. اگر در اين ارتودنسي نياز به كشيدن دندان وجود داشته باشد، اين كار انجام خواهد شد. اين كار نيز هزينه مضاعفي به قيمت ارتودنسي اضافه مي كند.

در برخي از موارد مشكلات مربوط به فك بوده و ارتودنسي به تنهايي كارساز نيست. از اينرو علاوه بر انجام ارتودنسي، لازم است فرد تحت درمان جراحي فك نيز قرار بگيرد. هزينه اين كار، شامل هزينه ارتودنسي و هزينه جراحي فك خواهد بود.

سخن آخر

تحقيقات لازم اگر در هر موضوعي صورت گيرد، بهترين اتفاقات رخ مي‌دهد و احتمال اينكه دچار پشيماني شويد نيز به حد اقل خود مي‌رسد. ما سعي كرديم تا در اين مطلب اطلاعات مفيدي را راجع به هزينه ارتودنسي براي شما بازگو كنيم تا نهايت استفاده را ببريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۶:۳۴ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي زود بازده

همانطور كه مي‌دانيد و بار ها نيز به آن اشاره كرديم ارتودنسي روشي است براي درمان ناهنجاري ها و نامنظمي هاي فك و دندان. ارتودنسي روشي است كه بسيار زمانبر بوده و گاهي اوقات سال ها به طول مي‌انجامد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي زود بازده آشنا كنيم و و طريقه انجام آن را به شما بگوييم. با ما همراه باشيد.

چرا ارتودنسي

علاوه بر تاثيري كه دندان هاي مرتب و منظم بر زيبايي ظاهري و طرح لبخند شما دارد، همچنين مي تواند باعث ارتقا سطح بهداشت و سلامت دهان و دندان هاي شما شود. اگر دندان هاي شما مرتب بوده و در يك رديف منظم قرار داشته باشند، شما مي توانيد به راحتي تمام قسمت هاي سطحي دندان هاي خود را مسواك بزنيد و به راحتي نخ دندان بكشيد؛ در نتيجه موقعيت مناسبي براي رشد باكتري ها در محيط دهان فراهم نمي شود و از پوسيدگي و خراب شدن دندان ها جلوگيري مي شود.

ارتودنسي پيشگيرانه

درمواردي دندانپزشك تنها دندان هاي كودك شما را معاينه كرده و از روش ها و دستگاه هايي براي متوقف كردن پيشرفت مشكلات و ناهنجاري هاي دهان و دندان هاي او جلوگيري مي كند تا زمان مناسب براي انجام ارتودنسي فرا برسد. به علاوه اصلاح مشكلات و ناهنجاري هاي مربوط به فك، دهان و دندان ها، در كودكان راحت تر و با سرعت بيشتري انجام مي شود؛ زيرا  استخوان هاي فك در كودكان هنوز رشد خود را كامل نكرده اند و با كمك دستگاه هاي مخصوص دندانپزشكي مي توان فضاي بيشتري براي جا به جايي دندان ها در دهان كودكان ايجاد كرد.

ارتودنسي اينويزيلاين

مدت زمان لازم براي درمان ناهنجاري هاي دنداني با استفاده از ارتودنسي نامرئي يا همان  اينويزيلاين، بين شش ماه تا هجده ماه طول م كشد كه اين مدت زمان، نسبت به زماني كه براي درمان با ساير انواع ارتودنسي ها لازم است، كمتر است. با ان حال توجه داشته باشيد كه ارتودنسي اينويزيلاين، تنها براي رفع ناهنجاري هاي دنداني خفيف تا متوسط استفاده مي شود و در رفع ناهنجاري هاي شديد دنداني هيچ تاثيري ندارد.

ارتودنسي زود بازده و سخن آخر

يكي از راه ها اصلاح بدفرمي هاي دهان و دندان ها، انجام ارتودنسي دندان است. در صورتي كه شما مايل به درمان ناهنجاري فك و دندان هاي خود از طريق انجام ارتودنسي باشيد، ممكن است بخواهيد اين كار را با كمك روش هايي كه زودتر به نتيجه مي رسند، انجام دهيد. براي آشنايي با روش هاي پر بازده ارتودنسي، تا پايان اين مقاله ما را همراهي كنيد.

انجام ارتودنسي روي دندان ها، يكي از روش هاي مطمئن و قطعي براي درمان ناهنجاري ها و بيماري هاي مربوط به فك و دندان ها است. داشتن دندان هاي زيبا و منظم، يك لبخند زيبا را به دنبال دارد. داشتن يك لبخند زيبا و جذاب، يكي از راه هايي است كه به كمك آن مي توان يك ارتباط اجتماعي خوب برقرار كرد. لبخند زدن مي تواند در مخاطب شما حس اعتماد ايجاد كند و او نسبت به شما احساس بهتري داشته باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۲:۳۲ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي همراه با جراحي فك

ارتودنسي يكي از بهترين روش ها براي بازيابي نظم و ترتيب فك و دندان ها است. اما گاهي اوقات انقدر وضعيت بيمار خراب است كه علاوه بر ارتودنسي نياز به جراحي فك نيز دارد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي همراه با جراحي فك آشنا كنيم.

ارتودنسي همراه با جراحي فك

ارتودنسي همراه جراحي فك، جراحي ارتوگناتيك نيز ناميده مي شود كه جراحي اصلاحي فك است و براي رفع مشكلات اسكلتي انجام مي شود كه بر توانايي گاز گرفتن، جويدن و گفتار تأثير مي گذارد. درمان ارتودنسي دندان قبل و بعد از جراحي انجام مي شود تا دندان هاي بالا و پايين به طور مناسب با هم برخورد داشته باشند و فرد بتواند به طور موثرتري گاز بگيرد، بجود و صحبت كند.

يكي از روش هاي به روز براي درمان ناهنجاري هاي دهان و دندان، ارتوسرجري است. روشي كه جراحي و ارتودنسي با هم انجام مي شود. نظم، ترتيب و زيبايي دندان و فك انسان تاثير زيادي بر روي زيبايي او خواهد داشت.

راجع به ارتودنسي ثابت چه مي‌دانيد؟

سن و زمان ارتودنسي و جراحي فك

بخش عمده اي از رشد اسكلت بدن تا سن 18 سالگي است و بعد از آن معمولاً، تغييرات كمتري در استخوان هاي بدن رخ مي دهد لذا ارتودنتيست معتقد است بهترين زمان براي ارتوسرجري (جراحي فكين) ، در بازه بين 17-18 سالگي بوده و در اين زمان نتيجه ايده آل حاصل خواهد شد.

چرا ارتودنسي با جراحي فك

به جهت بهبود مشكلات فك و نتيجه بهتر از انجام ارتودنسي،‌ بر خلاف كودكان در حال رشد، بزرگسالان كه رشد آنها متوقف شده، بنابراين تنها راه اصلاح اندازه يا شكل استخوان فك بزرگسالان جراحي است.

همه چيز را راجع به ارتودنسي نامرئي بدانيد.

جراحي مال اكلوژن چيست؟

جراحي مورد استفاده براي اصلاح مال اكلوژن شديد فك نامرتب را جراحي ارتوگناتيك مي نامند كه شامل روش هايي براي حركت دادن فك بالا، به عقب يا حتي براي پهن شدن آن است. همچنين شامل روش هايي براي حركت فك پايين به صورت چرخشي براي اصلاح عدم تقارن، جلو يا عقب است. جراحي ارتوگناتيك معمولا همراه با درمان ارتودنسي يا بريس به اتمام مي رسد. بيشتر اوقات متخصص ارتودنسي شما است كه شما را به يك جراح ارجاع مي دهد تا در مورد جراحي فك صحبت كند. در بعضي مواقع روش هاي كمكي براي اطمينان از تقارن و هماهنگي مشخصات صورت به اتمام مي رسد كه مي تواند شامل جراحي چانه يا ژنيوپلاستي و همچنين افزودن گونه يا كاشت مولار باشد.

سخن آخر

همانطور كه گفته شد ارتودنسي بهترين روش براي درمان ناهنجاري هاي فك و دندان ها است. امروز ما براي شما اين مطلب را آماده كرده بوديم تا اطلاعات مفيدي را راجع به ارتودنسي همراه با جراحي فك به شما منتقل كنيم. كسب اطلاعات بيشتر و بالا بردن سطح اطلاعات عمومي بهترين راهكار براي جلوگيري از پشيماني است. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۸:۳۷ توسط:netware موضوع: