جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دندانپزشكي بارداري

دندانپزشكي در دوران بارداري يكي از مهمترين كار هايي است كه حتما هر چند وقت يكبار بايد انجام شود، چرا كه اختلالات هورموني در دوران بارداري بسيار زياد مي‌شوند و ممكن است هر ايراد و اشكالي در بدن مادر رخ دهد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا به صورت تخصصي راجع به استفاده دهانشويه در دوران بارداري و كشيدن دندان در اين مدت صحبت كنيم.

كشيدن دندان بارداري

قبل از هر چيز بايد بدانيد كه بارداري مي‌تواند از جهت منفي بر سلامت دندان‌ها تاثير بگذارد بخصوص اگر مادر كلسيم كافي دريافت نكند پس – چه چكاپ دنداني قبل از بارداري انجام داده باشيد يا نداده باشيد- ممكن است در اين دوران دچار مشكلات دنداني شويد. اما آيا دندانپزشكي بارداري بي‌خطر است؟

در دوران بارداري، دندانپزشك از كمترين ميزان بيهوشي ممكن براي انجام عمل استفاده مي‌كند اما هنوز به اندازه‌اي است كه براي كمك به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتي احساس راحتي ‌كنيد، بدن و كودك شما كمتر تحت استرس قرار مي‌گيرند.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

دهانشويه در بارداري

محلول هاي حاوي مواد شوينده دهان و دندان فوايد بسيار زيادي دارند و ما مهم ترين فوايد موجود را در ادامه بررسي كرده ايم. باكتري هاي فعال در جريان عفونت هاي لثه مي توانند در هنگام ورود به جريان خون در خانم هاي باردار، عوارض خاصي در بارداري ايجاد كنند و شما مي توانيد با شستشوي منظم دهانشويه ، اين خطر را كاهش دهيد.

محلول هاي شوينده دهاني مي توانند با كاهش ميزان پلاك و باكتري هاي محبوس در دهان، از بيماري هاي لثه مانند التهاب لثه يا عفونت آن جلوگيري كنند.

دهانشويه اي كه حاوي پراكسيد كارباميد يا پراكسيد هيدروژن باشد مي تواند تاثير سفيد كنندگي روي دندان داشته باشد. چنانچه دندان هاي شما به صورت جزئي دچار تغيير رنگ شده اند و يا روزانه به دليل پلاك، كمي زرد مي شوند، انتخاب اين دهان شويه ها مي تواند به سفيد شدن دندان هايتان كمك كند. اما اين روش به هيچ عنوان جايگزين مناسبي براي بليچينگ دندان ها نيست.

چند نكته و سخن آخر

دهان شويه هاي مختلفي در بازار وجود دارد كه مي تواند به جلوگيري از رشد پلاك در دندان و زير لثه كمك كند. اين دهانشويه ها مي توانند با جلوگيري از تشكيل پلاك دندان شما را از بيماري هاي لثه نجات دهند و سلامت بافت لثه را تامين كنند.

به طور كلي دهانشويه براي سلامت دهان و دندان بسيار مفيد است اما شما به عنوان يك مادر براي استفاده از دهانشويه در دوران بارداري وظبفه داريد تا براي سلامت خودتان و جنين در شكمتان يكسري نكات بسيار مهم را رعايت كنيد و حتما با پزشك خود در اين زمينه مشورت بگيريد. اميدواريم كه از اين مطلب استفاده كافي را كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۹:۱۷ توسط:netware موضوع:

ترموستات هيونداي و كيا

ترموستات يكي از اصلي ترين و مهم ترين قطعات داخلي موتور خودرو است كه نبود و يا خرابي آن مي‌تواند منجر به بروز مشكلات فرآواني براي خودرو شما شود. اين قطعه در موتور وظيفه قطع و وصل كردن جريان آب به سمت رادياتور را به عهده دارد و باعث مي‌شود از جوش آوردن خودرو جلوگيري شود. در ادامه مي‌خواهيم در مورد ترموستات كيا و هيونداي با هم بيشتر صحبت كنيم. با ما همراه باشيد.

ترموستات چيست و چه تاثيري دارد

ترموستات اتومبيل جريان مايع خنك كننده  و گذرنده از موتور و رادياتور ماشين را تنظيم مي كند و يك جزء اصلي و مهم در عملكرد موتور وسيله نقليه شما است. ممكن است بارها به عللي اين عبارت را بشنويد “ترموستات ماشين باز يا بسته مانده است”. هنگامي كه موتور براي مدتي فعاليت طبيعي و بدون فشار خود را طي ميكند دمايش چندان بالا نيست بنابراين ترموستات بسته است. به اين معني كه جريان مايع خنك كننده به سمت رادياتور بسته است.

اما هنگامي كه موتور در حال كار است و به دماي كار خاصي رسيده، يك سنسور در داخل ترموستات باعث باز شدن آن مي شود و اجازه مي دهد تا مايع خنك كننده مستقيما به موتور نرود و در عوض، جريان اين مايع به داخل رادياتور برود. مايع پس از خنك شدن از طريق رادياتور دوباره به موتور ميرود. كم كم آب خنك شده و دوباره زماني كه به دماي متعادل رسيد ترموستات ماشين بسته ميشود و آب مستقيما به موتور منتقل ميابد.

اين جريان ثابت همان چيزي است كه باعث مي شود موتور خودرو شما در دماي مطلوب باقي مانده و كار كند.

چه زماني بايد ترموستات را تعويض كنيم؟

اگر با موارد زير روبرو هستيد احتمال اين ميرود كه ترموستات شما خراب شده يا آسيب ديده است. اين علائم شايعترين نشانه هاي خرابي ترموستات و لزوم تعمير يا خريد ترموستات مخصوا ترموستات آب هيونداي و كيا موتورز جديد است.

  • تغييرات دمايي نامنظم : نوسانات دماي نامنظم موتور همچنين مي تواند باعث ايجاد كاهش و يا افزايش شديد دما شود كه در نهايت منجر به عملكرد ضعيف موتور مي شود. در اين حالت ممكن است دما در يك نقطه پايين باشد و كم كم زياد شده و به صورت غيرطبيعي بالا برود.
  • افزايش دماي موتور : اولين و به طور بالقوه نگران كننده ترين علامت خرابي ترموستات ماشين، افزايش دماي آب طي 15 دقيقه ابتداي روشن بودن موتور است. اين علامت اغلب اولين نشانه عدم عملكرد صحيح ترموستات است.
  • نشت مايع خنك كننده در اطراف ترموستات : نشانه ديگر خرابي ترموستات ماشين ممكن است نشت خنك كننده باشد. اين مشكل زماني رخ ميدهد كه ترموستات آب اجازه جريان يافتن مايع خنك كننده در حالت بسته را نميدهد اين امر (نشتي) در مكانهاي مختلفي قابل توجه است، اما بيشتر در اطراف محفظه ترموستات وجود دارد.

از كجا ترموستات بخريم

اگر ماشين شما يكي از محصولات كمپاني هاي مشهور كيا و هيونداي است ميتوانيد نه تنها ترموستات جديد خود را، بلكه تمام قطعات كيا و لوزام يدكي هيونداي را از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو خريداري كنيد.

تعويض ترموستات يك تعمير نسبتاً ارزان براي وسيله نقليه شما است و از آسيب ديدن احتمالي موتور در اثر گرماي بيش از حد جلوگيري مي كند. اگر هر يك از علائم فوق براي شما آشنا به نظر مي رسد، ممكن است زمان آن رسيده باشد كه يك مكانيك متخصص را به خدمت بگيريد تا مشكل احتمالي را تشخيص داده و احتمالا اقدام به خريد ترموستات ماشين و تعويض آن كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۶:۴۱ توسط:netware موضوع:

دندانپزشكي در دوران بارداري

همه ما مي‌دانيم كه يك خانم باردار بايد از انجام دادن بسياري از چيز ها دوري كند و برعكس، بايد يكسري كار ها را بيشتر از حد معمول انجام دهد. اختلالات هورموني كه در دوران بارداري ممكن است رخ بدهند، مي‌توانند به راحتي بر روي سلامت دهان و دندان تاثير بگذارند. امروز قصد داريم در اين مقاله اطلاعاتي راجع به استفاده از دهانشويه و كشيدن دندان در دوره بارداري را در اختيارتان قرار دهيم.

نكات استفاده از دهانشويه

براي استفاده حداكثري از دهانشويه ها سعي كنيد به چند نكته زير توجه كنيد:

  1. در صورت لزوم دهانشويه را رقيق كنيد: حتماً برچسب روي هر مارك دهانشويه اي را كه انتخاب كرده ايد بخوانيد. مارك هاي مختلف غلظت هاي مختلفي از مواد بكار رفته دارند و ممكن است  برخي برندها به شما توصيه كنند آنها را با آب رقيق كنيد.
  2. دهانشويه جايگزين مسواك و خمير دندان نسيست: لازم به يادآوري است كه هيچ دهانشويه اي جايگزين روتين مراقبت از دهان و دندان با مسواك زدن و نخ دندان كشيدن نيست. محلول ها به نوعي مكمل مسواك زدن هستند نه جايگزين آن ها.
  3. به اندازه كافي دهان خود را شستشو دهيد: كليدي ترين نكته در استفاده از دهانشويه ها مدت زمان استفاده از آن ها است. براي اينكه بدانيد هر مارك را به چه ميزان و مدت زمان در داخل دهان بچرخانيد برچسپ روي بطري ها را بخوانيد. البته بيشتر شركت هاي توليدي توصيه مي كنند كه محصول را به مدت 30 ثانيه تا يك دقيقه در دهان خود چرخانده و سپس آن را بيرون بريزيد.

دقت داشته باشيد كه بايد حتما براي استفاده با اطمينان از دهانشويه در دوران بارداري از پزشك خود در اين زمينه مشورت بگيريد و مطمئن شويد بايد چگونه از دهانشويه استفاده كنيد و يا اصلا بايد استفاده كنيد يا خير. به طور كلي چه در دوران بارداري چه در حالت عادي بهترين كار هميشه اين است كه با پزشك خود و يا يك مشاور متخصص مشورت كنيد.

كشيدن دندان

در دوران بارداري، دندانپزشك از كمترين ميزان بيهوشي ممكن براي انجام عمل استفاده مي‌كند اما هنوز به اندازه‌اي است كه براي كمك به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتي احساس راحتي ‌كنيد، بدن و كودك شما كمتر تحت استرس قرار مي‌گيرند.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

سخن آخر

تمامي چيز هايي كه در اين مقاله در اختيارتان قرار داديم جزوي از دندانپزشكي بارداري است و وظيفه يك مادر است تا مو به مو به دستورات پزشك خود عمل كند، چرا كه اين امر براي مادر و جنين مفيد است. كسب اطلاعات هميشه بهترين راه حل براي كساني بوده است كه در دو راهي انجام دادن و يا ندادن يك موضوع قرار گرفته اند. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۶:۲۱ توسط:netware موضوع:

لوازم يدكي هيوندا سانتافه

هيونداي سانتافه يكي از محبوب ترين خودرو هاي اين شركت كره اي است كه همانند برادران خود بايد در خريد لوازم يدكي اين خودرو دقت كنيم و سعي كنيم از بهترين لوازم يدكي هيونداي براي اين خودرو استفاده كنيم. با ما همراه باشيد تا در اين مقاله نكات مهمي را در مورد لوازم يدكي هيونداي سانتافه در اختيارتان قرار دهيم تا در آينده بهترين تصميم را در مورد خودرو خود بگيريد.

خريد لوازم سانتافه

ماشين سانتافه كه در انگليسي به Hyundai Santa Fe شهرت دارد يكي از محصولات خوب هيونداي است. ايده اوليه اين خودرو در اصل براي همتراز شدن هيونداي با خودروهايي مانند مزدا Tribute، فورد Escape و پونتياك Aztek بود. هيونداي براي رقابت با اين خودروها در سطح جهاني يك نمونه موفق تحت عنوان سانتافه را سال 2001 راهي بازار جهاني كرد. نام اين خودرو از نام يكي از شهرهاي نيومكزيكو به نام سانتافه انتخاب شده است. اين خودرو از محبوب ترين ماشين هاي خانواده در آمريكا و جهان است.

تاكنون 4 نسل از اين خودرو به بازارهاي خودرو راه يافته است كه نسل دوم آن تازه از سال 2007 وارد ايران شد. در حال حاظر جديدترين مدل اين ماشين 2020 است. براي كسب اطلاعات درباره لوازم يدكي هيونداي سانتافه 2020 ادامه مقاله را بخوانيد.

هيونداي سانتافه جديد جزء بهترين خودروهاي شاسي بلند در جهان است. مدل 2020 اين ماشين داراي فضاي داخلي راحت ، ويژگي هاي فني فراوان ، صرفه جويي در سوخت مناسب و همچنين سواري متعادل است. در بخش هاي بعدي با ويژگي هاي اين خودرو و در خصخصويات خاص لوازم يدكي هيونداي سانتافه آشنا ميشويد.

امكانات سانتافه

از ويژگي هاي استاندارد سانتافه 2020 مي توان به يك يادآوري باز و بسته بودن درب ها و يك سيستم سرگرمي با صفحه نمايش 7 اينچي، بلوتوث، چهار پورت USB ، Apple CarPlay و Android Auto اشاره كرد. از ويژگي هاي موجود مي توان به كنترل خودكار وضعيت آب و هوايي دو منطقه، سيستم صوتي 12 اسپيكر استريم، راديو ماهواره اي، راديو HD ، صفحه نمايش لمسي 8 اينچي، ناوبري، شارژ دستگاه بي سيم و يك سانروف پانوراما اشاره كرد. اين ها تنها تعدادي از امكانات و لوازم يدكي هيونداي سانتافه 2020 هستند.

استفاده از سيستم سرگرمي اين ماشين كاملا آسان است. رابط كاربري آن سريع است و سيستم به سرعت به دستورات پاسخ مي دهد.

در داخل سانتافه همه چيز آرام و زيبا است. اين خودرو از يك كابين جذاب با مواد باكيفيت استفاده ميكند. همچنين، اين خودرو جادار ​​در سرعت بزرگراه بيصدا است.

در صندلي هاي عقب سانتافه دو مجموعه كامل از اتصالات صندلي اتومبيل LATCH وجود دارد ، همچنين يك صندلي فوقاني براي صندلي مياني عقب وجود دارد. موسسه بيمه ايمني بزرگراه خاطرنشان مي كند كه لنگرهاي پاييني در اعماق صندلي ها قرار دارند.

سخن آخر

اگر خودرو شما سانتافه است (مدل 2007 تا 2020) به خصوص اگر مدل آن پايينتر است حتما نيازمند قطعات و لوازم يدكي ‌اش خواهيد بود. اگر مايليد تا لوازم يدكي هيونداي استوك را خريداري كنيد روي فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو حساب ويژه باز كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۱:۰۰ توسط:netware موضوع:

لوازم يدكي هيونداي النترا

لوازم يدكي ماشين هاي كره اي به طور كلي بسيار مهم هستند و بايد در خريدشان دقت كنيد. امروز در اين مقاله سعي داريم تا به شما اطلاعاتي راجع قطعات هيونداي النترا بدهيم تا راحت تر و با اطمينان تر خريد كنيد. با ما همراه باشيد.

خريد لوازم يدكي النترا

فرقي نميكند كه مدل هاي قديمي النترا را داريد يا مدل هاي جديد و به روز تر، در هر صورت شما بلاخره نياز داريد تا بر حسب ضرورت تعدادي از قطعات و لوازم يدكي النترا ي خود را تعويض كنيد. فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو يكي از معتبرترين مراكز عرضه لوازم يدكي هيونداي و كيا است كه تمامي قطعات مد نظر براي تمامي مدل هاي النترا را عرضه ميكند. با كليك روي مدل ماشين خود وارد صفحه اي ميشويد كه حاوي تعدادي لوازم يدكي است. با انتخاب هر كدام ميتوانيد درخواست سفارش دهيد.

معرفي النترا n line

موتوري كه به النترا ان لاين نيرو ميبخشد يك موتور 1.6 ليتري از نوع توربوشارژ جي دي آي يا (GDI) است. البته بكار بردن اين موتور در سري جديد ان لاين چيز جديدي نيست زيرا نمونه هاي قديمي ديگر نيز از همين موتور بهره ميبرند. قدرت اين موتور 201 اسب بخار است و گشتاور آن نيز 265 نيوتون متر است. مجموعه اين امكانات و هماهنگي آن ها با يك گيربكس 6 سرعته (البته دستي نه اتوماتيك) يا نمونه دو كلاچه باعث حركت چرخ ها در جلو ميشود.

هيونداي ضمن پرده برداري از اين ماشين جديد، اعلام كرد كه سيستم تعليق آن نسبت به نمونه هاي موجود بهينه سازي شده و ميزان سفتي كمك ها مقداري بيشتر شده تا پايداري و چسپندگي ماشين بهبود يابد. اين تنها تغييرات ايجاد شده در سيستم تعليق ماشين نيست و سازندگان در خصوص مجموعه ترمز نيز كمي تغييرات ايجاد كرده اند. آن ها ديسك هاي بزرگتري در لاستيك هاي جلو در سيستم ترمز تعبيه كرده اند. همين موضوع باعث ميشود خريد لوازم يدكي النترا ان  لاين با چالش هايي روبرو باشد.

ايمني هيونداي النترا n line

اين عضو جديد خانواده هيوندا به طور گسترده صاحب امكانات و آپشن هاي ايمني زيادي شده كه برخي از مهمترين آن ها عبارتند از:

  • دستيار نور بالا
  • اخطار كاهش سطح هوشياري راننده
  • سيستم اخطار برخورد از نواحي كور راننده
  • دستيار جلوگيري از برخورد با خودروهاي عبوري از پشت.
  • دستيار پيشگيري برخورد از جلو
  • سيستم كمك به حفظ خودرو در بين خطوط

سخن آخر

شما مي‌توانيد با مطالعه و كسب اطلاعات بيشتر باعث شويد تا بهترين و با كيفيت ترين خريد را با كمترين قيمت براي خودروي خود داشته باشيد. اميدواريم كه اين مقاله سطح اطلاعات عمومي شما را كمي جا به جا كرده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۸:۴۷ توسط:netware موضوع:

دندانپزشكي در دوران بارداري

به طور يكلي همه ما مي‌دانيم كه يك فرد باردار بسياري از كار ها را نبايد انجام دهد و بسيار بيشتر از پيش بايد مراقب خود باشد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا بيشتر درباره استفاده از دهانشويه و كشيدن دندان در دوران بارداري صحبت كنيم. با ما همراه باشيد.

كشيدن دندان در بارداري

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان در بارداري خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

اگر پوسيدگي دندان به قسمت داخلي دندان شما در انتهاي عصب برسد، مي‌تواند بسيار دردناك باشد. عصب كشي مي‌تواند با برداشتن بافت آلوده و ترميم دندان با تاج طبيعي، جلوي درد را بگيرد، بنابراين نيازي به كشيدن دندان نيست.

اگر نمي‌توانيد درد دندان را تحمل كنيد، مي‌توانيد عصب كشي را در هر مرحله از بارداري انجام دهيد و نبايد آن را به تأخير بياندازيد. با اين حال، از آنجايي كه اشعه‌ي ايكس براي اين كار استفاده مي‌شود، زمان ايده آل براي انجام آن در سه ماهه‌ي دوم است.

استفاده از دهانشويه در دوران بارداري

دهانشويه در حالت كلي بسيار مفيد بوده و مي‌تواند سلامت دندان هاي شما را تعمين كند. از جمله فوايد دهانشويه مي‌توان به مواردي همچون:

  1. مي توانند تعداد باكتري هاي موجود در دهان را كاهش دهد
  2. به سفيدتر شدن دندان ها كمك مي كنند
  3. بوي بد دهان را كاهش مي دهد
  4. ذرات ريز مواد غذايي را از بين مي برد
  5. مانع از تشكيل و تجمع پلاك مي شود
  6. به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند
  7. علائم دردناك آفت دهان را كاهش مي دهد

اما دقت داشته باشيد كه استفاده از دهانشويه در دوران بارداري با حالت عادي فرق دارد و بايد نكاتي در كنار استفاده از آن رعايت شود. اگر مي‌خواهيد راجع به دندانپزشكي در بارداري و استفاده از دهانشويه در بارداري بيشتر بدانيد مي‌توانيد مقالات مرتبت به اين موضوع را كه در اينترنت موجود است را مطالعه كنيد.

سخن آخر

كسب اطلاعات عمومي و بالا بردن سطح معلومات در هر زمينه اي به شما كمك مي‌كند تا بهترين تصميم را بگيريد و ميزان اشتباه و پشيماني خود را به صفر برسانيد. شما مي‌توانيد با مشاوره گرفتن از يك متخصص در اين زمينه اطمينان خود را از كاري قصد انجام آن را داريد بيشتر كنيد. اما به طور كلي كسب اطلاعات بهترين راه براي هر كسي است كه قصد انجام يك كار، به خصوص موارد پزشكي را دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۵:۰۳ توسط:netware موضوع:

بايد ها و نبايد هاي دوران بارداري

يك خانم باردار در طول دوران بارداري خود بايد از انجام بسياري از كار ها پرهيز كند و همچنين بايد يكسري كار ها را انجام دهد. با وجود تمام هشدارهايي كه در مورد چكاپ‌هاي قبل از بارداري داده مي‌شود، گاهي اوقات نمي‌شود همه چيز را كنترل كرد يا ممكن است در حين بارداري مشكلاتي براي شما ايجاد شود. امروز در اين مقاله قصد داريم تا بيشتر در مورد اين موضوع با هم صحبت كنيم.

مراجعه به دندانپزشكي در دوران بارداري

دندانپزشكي بارداري موضوعي است كه شايد زياد توسط بانوان باردار در كشور ما مورد توجه قرار نگيرد. قبل از هر چيز بايد بدانيد كه بارداري مي‌تواند از جهت منفي بر سلامت دندان‌ها تاثير بگذارد بخصوص اگر مادر كلسيم كافي دريافت نكند پس – چه چكاپ دنداني قبل از بارداري انجام داده باشيد يا نداده باشيد- ممكن است در اين دوران دچار مشكلات دنداني شويد. اما آيا دندانپزشكي بارداري بي‌خطر است؟

بله، نه تنها مي‌توانيد در دوران بارداري به دندانپزشك مراجعه كنيد بلكه اين يك عمل ضروري است. پوسيدگي دندان، بيماري لثه و ساير مشكلات بهداشت دهان و دندان مسائلي هستند كه بايد سريعاً به آنها رسيدگي شود. تغييرات هورموني، تغييرات رژيم غذايي، ابتلا به ژنژيونت بارداري و هوس‌هايي بارداري مي‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بيشتري قرار دهند. بعلاوه برخي از مشكلات دنداني مي‌تواند روي نوزاد در حال رشد تأثير بگذارد. تحقيقات نشان داده است كه از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد مي‌تواند به خاطر عفونت شديد لثه در مادر باشد.

كشيدن دندان در بارداري

دندانپزشكي در بارداري شايد گاهي اوقات ترسناك باشد اما همانطور كه گفته شد خطري شما را تهديد نخواهد كرد. كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد.

كشيدن دندان مي  تواند در اغلب شرايط يه مورد اورژانسي باشد و در صورتي كه جان و سلامت ما را تهديد كند حتما بايد دندان كشيده شود. اگر نياز باشد كه دندان كشيده شود، در حالتي ايمن انجام مي شود و هيچ خطري براي مادر باردار و جنين نخواهد داشت. اما در هر صورت بهتر است كه كشيدن دندان به بعد از حاملگي موكول شود.

سخن آخر

همه ما مي‌دانيم كه پيشگيري بسيار از درمان بهتر است. نحت هر شرايطي. اما چگونه مي‌توان پيشگيري كرد؟ آيا كسي كه داراي اطلاعات عمومي خوبي نيست، توانيي پيشگيري را دارد؟ قطعا جواب اين سوال منفي است. سعي كنيد در تمامي زمينه هايي كه از نظر خودتان حائز اهميت است اطلاعات خود را افزايش دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۵:۳۵ توسط:netware موضوع:

عملكرد لنت ترمز

لنت ترمز از اصلي ترين قطعات خودرو است كه به طور مستيم سلامت شما و خودروي شما به سلامت اين قطعه بستگي دارد. خريد يك لنت خوب داراي نكاتي است كه دانستن آن براي همه لازم است.امروز در اين مقاله قصد داريم تا نكاتي را در اين باره در اختيارتان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

نحوه عملكرد لنت ترمز

لنت‌‎هاي ترمز از طريق اصطكاك، انرژي جنبشي خودرو را به انرژي گرمايي تبديل مي‌‎كنند. دو لنت ترمز با سطوح اصطكاك رو به روتور در ترمز وجود دارد. وقتي ترمز‎ها به صورت هيدروليكي استفاده مي‌‎شوند كوليس دو لنت را به هم فشار مي‌‎دهد يا روتور در حال چرخش را فشار مي‌‎دهد تا وسيله نقليه كند و متوقف شود.

هنگامي كه يك لنت ترمز در اثر تماس با روتور گرم مي‌‎شود مقدار كمي از اصطكاك خود را به ديسك منتقل مي‌‎كند و يك پوشش خاكستري بر روي آن باقي مي‎‌ماند. لنت ترمز و ديسك به يكديگر چسبيده و اصطكاك ايجاد شده خودرو را متوقف مي‎كند.

لنت ترمز جزء محصولاتي است كه اصلي و فرعي بسيار دارد. براي مثال شايد بسياري ندانند كه چگونه بايد لنت اصلي هيونداي را تهيه كنند و بسياري از لنت تقلبي استفاده مي‌كنند. خودرو هايي همچون كيا و هيونداي داراي لنت هايي هستند كه بسيار بايد در خريد آنها دقت كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به قطعات كيا و يا قطعات هيونداي كليك كنيد.

انواع لنت ترمز

لنت هاي ترمز در سه نوع عرضه مي‌شوند كه در ادامه به برسي آنها خواهيم پرداخت:

  1. لنت هاي فلزي: لنت‎‌هاي ترمز فلزي متشكل از فلزاتي مانند: مس، آهن، فولاد يا ساير آلياژها هستند. اين فلزات مختلف با روان كننده گرافيت و همچنين ساير مواد پركننده تركيب مي‌شوند تا ترمز را كامل كنند. تركيبات لنت ترمز فلزي متفاوت است و هركدام مزاياي خاص خود را براي موقعيت‎‌هاي مختلف دارند.
  2. لنت هاي سراميكي: لنت‎‌هاي ترمز سراميكي قدرت توقف بسيار خوبي دارند و گرما را به خوبي پراكنده مي‌‎كنند. براي رانندگي شهري ايده آل هستد. گرد و غبار يا سر و صدا بسيار كمي توليد مي‌‎كنند و ماندگاري بالايي دارند. بسياري از خودروهاي خارجي و داخلي مجهز به فرمولاسيون لنت ترمز سراميكي از كارخانه هستند.
  3. لنت هاي نيمه متاليك: مواد اصطكاك روي لنت ترمز نيمه فلزي داراي مقادير زيادي فلز است كه مي‌تواند آهن، مس، فولاد يا ساير آلياژهاي تركيبي باشد. لنت‎‌هاي ترمز نيمه فلزي براي عملكرد در شرايط رانندگي نا متعارف طراحي شده‎‌اند. مدل‌هاي بسيار متنوعي از آنها وجود دارد. در عمل ترمزگيري بهتري نسبت به نمونه‌هاي ارگانيك خود دارند.

ماندگاري بالشتك ترمز بسيار مناسب است و در هر دمايي ترمز عملكرد خوبي دارد. لنت‌‎هاي نيمه متاليك براي خودروهايي كه در ترافيك شهري رفت و آمد زيادي دارند يا بار سنگين با خودروها جا به جا مي‌‎كنند مناسب مي‎‌باشد. ارگانيك. لنت‎‌هاي ترمز ارگانيك از آزبست ساخته مي‌‎شوند. ماده‎‌اي جاذب گرما كه براي سايش و پارگي لنت‎‌هاي ترمز مناسب است. مشخص شده است كه آزبست يك ماده سرطانزاي بسيار قوي است و قرار گرفتن طولاني مدت در معرض گرما مي‌‎تواند باعث سرطان شود.

سخن آخر

اين نوع لنت با گذشت زمان از بين مي‌‎روند و آزبست وارد هوا مي‌‎شود. توليدكنندگان دريافتند كه آزبست يك تركيب ايمن براي استفاده در توليد سيستم هاي ترمز نيست. در نتيجه، لنت‎‌هاي ترمز ارگانيك يا لنت‌‎هاي ترمز آلي غير آزبست (NAO) براي پر كردن شكاف ايجاد شدند.

شما به راحتي مي‌توانيد در اينترنت با مراجعه به يك فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو معتبر بهترين لنت ترمز را با مناسب ترين قيمت براي خودروي خود تهيه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۵:۳۶ توسط:netware موضوع:

اين مشكل دندان ها رو فقط بهترين متخصصان ارتودنسي مي توانند حل كنند ؟

قصد داريم يكي از پيچيده ترين نامنظمي هاي دنداني و فكي را به شما معرفي كنيم كه نسبتاً شايع است و عدم درمان آن مي تواند صورت شخص را زشت نشان دهد، و يا اينكه به جز مشكلات زيبايي، مشكلات تنفسي، جويدن و گفتاري نيز ايجاد كند. اين مشكل پيچيده و شايع اوربايت يا جلو بودن دندان هاي فك بالا نام دارد. اوربايت بايد توسط يك ارتودنتيست باتجربه و اغلب با كمك تركيبي از جراحي + ارتودنسي ثابت (و در موارد معدود با ارتودنسي متحرك) درمان شود.

اوربايت چيست؟

اوربايت يكي از پيچيده ترين نوع نامنظمي هاي دنداني و فكي به شمار مي رود و نوعي مال اكلوژن است. (به موقعيت منظم و ارتباط طبيعي فك ها با هم اكلوژن مي‌گويند و هر حالتي به جز اين را، مال اكلوژن مي‌نامند. بنابراين مال اكلوژن در واقع نامنظمي يا نامرتبي فك و دندان ها است.)

اين نوع مال اكلوژن يك مشكل نسبتاً رايج در ميان انسان ها است. افرادي كه اوربايت دارند معمولاً دندان هاي جلويي‌شان در فك بالا، كمي جلوتر از دندان هاي فك پايين هستند. در واقع دندان هاي فك بالا (از جلو)، دندان هاي جلويي در فك پايين را مي‌پوشانند.

چه عواملي باعث اوربايت مي شوند؟

مهمترين دلايلي كه باعث بروز آندربايت مي شوند عبارتند از:

ژنتيك و وراثت

عامل اصلي اوربايت دندان، ژنتيك و وراثت است. در واقع بيشتر افرادي كه با اين مشكل روبرو هستند در خانواده اي به دنيا آمده اند كه والدين، خواهر ها و برادرها و يا اقوام نزديك آن ها اوربايت دارند. در اين افراد ژن هايي كه باعث بروز مشكلات و ناهنجاري فكي و استخواني مي شوند از طريق والدين به كودكان منتقل مي شوند.

ازدحام و شلوغي بيش از حد دندان ها

كوچك بودن فك يا بزرگ بودن دندان ها مي تواند عامل مهم ديگري باشد كه موجب اوربايت مي شود. زماني كه همه دندان ها جا براي رشد و در آمدن نداشته باشند لاجرم به صورت نامرتب در آمده و يا دچار ازدحام و شلوغي مي شوند كه ممكن است باعث جلوزدگي دندان هاي فك بالا شوند.

فاكتورها و عوامل خارجي

ساير علل ابتلاء به اوربايت مي توانند منشاء خارجي داشته باشند. مثلا مكيدن انگشت شست يا استفاده طولاني مدت از پستانك گاهي اوقات مي تواند باعث جلوزدگي دندان هاي بالا شود.

درمان اوربايت در بزرگسالان چيست؟

درمان ارتودنسي نامرئي لينگوال، سراميكي يا ديمون شفاف

درمان ارتودنسي ثابت فلزي

جراحي فك

كشيدن دندان

براي درمان اين مشكل چطور يك متخصص ارتودنسي خوب پيدا كنيم؟

داشتن سابقه، مهارت و تجربه كافي در درمان كيس هاي مختلف جلو بودن دندان هاي بالايي مي تواند يك مزيت مهم براي هر متخصص ارتودنسي باشد. از آنجا كه چنين مشكلاتي نيازمند مهارت بالا هستند بهتر است متخصصي را انتخاب كنيد كه در طول سال هاي فعاليتش موارد اوربايت زيادي را درمان كرده باشد. همچنين به سبب اينكه ممكن است نياز به عمل جراحي فك احساس شود، متخصصي را انتخاب كنيد كه حتما با بهترين جراحان فك و صورت در ارتباط باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۲:۱۷ توسط:netware موضوع:

دندانپزشكي در دوران بارداري

همانطور كه مي‌دانيد خانم ها در دوران بارداري بايد از انجام دادن بسياري از كار ها دوري كنند چرا كه سلامت خودشان و جنينشان به خطر مي‌افتد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا در مورد يكسري مسائل دندانپزشكي كه ممكن است در دوران بارداريط به سراغ مادران بيايد صحبت كنيم. با ما همراه باشيد.

خطر استفاده از دهانشويه در دوران بارداري

هرچند كه توصيه مي شود در دوران بارداري بهداشت دهان و دندان بيشتر از هميشه رعايت شود اما در خصوص استفاده از دهانشويه ها نظرات متفاوتي وجود دارد و احتمالاً هنوز برخي خانم هاي باردار برايشان سوال باشد كه آيا مي‌توانند در طول بارداري براي رعايت هرچه بيشتر بهداشت دهان و دندان از دهانشويه استفاده كنند؟ ما در اين مقاله به پاسخ اين سوال خواهيم پرداخت و نظرات متخصصان دندانپزشكي بارداري را در اين خصوص جويا مي شويم.

ديدگاه دندانپزشكان در مورد استفاده از دهانشويه در دوران بارداري متفاوت است زيرا اكثر مارك هاي دهانشويه در بازار و داروخانه ها حاوي الكل هستند و الكل هرچقدر هم كم باشد ، در صورت مصرف در دوران بارداري مي تواند مشكلات سلامتي براي نوزاد ايجاد كند ، به همين دليل پزشكان با استفاده از دهانشويه هاي حاوي الكل در دوران بارداري مخالف هستند.

توضيح كلي در مورد استفاده از دهانشويه در دوران بارداري

به طور كلي موضوع استفاده از دهانشويه‌ها در دوران بارداري يك موضوع بحث برانگيز است. بسياري از دندانپزشكان معتقدند كه شستشوي دهان و دندان با دهانشويه‌ها آسيبي به مادر و جنين نمي‌رساند. ولي برخي‌ها معتقدند ممكن است دهانشويه‌هاي حاوي الكل تاثيرات مضري روي سلامت جنين بگذارند. بنابراين بهتر است كه به جهت احتياط، اگر از دهانشويه‌ها استفاده شد، لزوماً دهانشويه‌هايي استفاده شود كه بدون الكل باشند.

خطر كشيدن دندان در دوره بارداري

كشيدن دندان هرگز يك روش راحت براي هر هيچ كس نبوده و نيست. اين امر به خصوص در دوران بارداري آزاردهنده تر است. با اين حال، از آنجا كه بدن زن در دوران بارداري داراي نوسانات هورموني زيادي است، ممكن است مشكلات دنداني متعددي ايجاد شود و گاهي اوقات براي مديريت اين مشكلات، نياز به كشيدن دندان است. ما مي‌خواهيم در اين مقاله به اين سوال پاسخ دهيم كه آيا كشيدن دندان در زمان بارداري خطرناك است يا خير. اگر اين پرسش سوال شما نيز هست اين مقاله را بخوانيد تا ببينيد دكترهاي دندانپزشكي بارداري به آن چه پاسخي مي دهند.

به طور كلي در زمان بارداري تنها بايد اقدامات اورژانسي انجام شود. انجام هر گونه درمان ترميمي و زيبايي جايز نيست و بهتر است كه بعد از زايمان موكول شود. با اين حال به گفته متخصصان مركز دندانپزشكي تاج:

كشيدن دندان در بارداري مي  تواند در اغلب شرايط يه مورد اورژانسي باشد و در صورتي كه جان و سلامت ما را تهديد كند حتما بايد دندان كشيده شود. اگر نياز باشد كه دندان كشيده شود، در حالتي ايمن انجام مي شود و هيچ خطري براي مادر باردار و جنين نخواهد داشت. اما در هر صورت بهتر است كه كشيدن دندان به بعد از حاملگي موكول شود.”


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۸:۰۸ توسط:netware موضوع: