جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چه فاكتورهايي روي قيمت كامپوزيت ونير تاثير مي گذارند؟

همانطور كه در ابتداي مقاله هم ذكر شد، هزينه ونير كامپوزيت ها را نمي توان به صورت دقيق برآورد كرد چون بايد چندين فاكتور مهم را در نظر بگيريم. در ادامه با مهمترين و تاثيرگذارترين فاكتورها و عواملي روي هزينه نهايي نصب ونير كامپوزيت ها تاثير ميگذارند آشنا خواهيد شد.

۱. كيفيت ونيرها و كار دندانپزشك

مانند تقريباً هر چيزي كه خريداري مي كنيد ، كيفيت يك عامل در هزينه و قيمت ونير كامپوزيت خواهد بود. در حالت ايده آل، بهتر است كه شما بهترين ونيرها با بالاترين كيفيت مواد را خريداري كنيد. اما اگر مي خواهيد ونيرها را بدون صرف هزينه بالا و بر اساس بودجه خودتان انتخاب كنيد تصميم گيري در اين مورد سخت تر خواهد بود.

در نظر بگيريد كه كيفيت فقط به مواد مربوط نمي شود. نصب كردن ونير كامپوزيت دندان يك مهارت فني و تخصصي است. اگر مي خواهيد نصب اين ونيرها درست انجام شود ، بايد دندانپزشكي را پيدا كنيد كه مهارت فني و هنري بالايي براي روكش كردن طبيعي دندان هايتان داشته باشد. به طبع هرچه مهارت دندانپرشك زيبايي بالاتر باشد هزينه ونير كامپوزيت هم بيشتر مي شود و هرچه دندانپزشك تازه كار و كم تجربه تر باشد هزينه ها هم به همان نسبت كم ميشود اما انتخاب يك دندانپزشك باتجربه و با مهارت گزينه بهتري است.

۲. تعداد دندان‌ها

برخلاف ساير پروسه هاي رايج دندانپزشكي مانند ارتودنسي دندان كه تقريبا همه چيز دست متخصص ارتودنسي است، براي نصب ونير ها دست شما باز است و انتخاب همه چيز بر عهده شما است. براي دندانپزشك زيبايي فرقي نمي كند شما چه تعداد دندان را ميخواهيد روكش كنيد. چه يك عدد چه تمام دندان هاي جلو، در هر صورت كار اين دندانپزشك بر اساس سليقه و انتخاب شما خواهد بود.

هرچه تعداد روكش ها بالا باشد به طبع قيمت ونير كامپوزيت نيز بيشتر مي شود. (تعداد دندان هاي كه مي خواهيد روكش شوند را ضربدر 700 تا 1 و نيم كنيد!!) اما معمولا دندان هاي جلويي كه در معرض ديد بوده و براي طرح لبخند ضروري هستند روكش ميشوند و لازم نيست تمام دندان ها را روكش كنيد.

۳. قيمت ونير كامپوزيت بر اساس جنس و برند ونير

خود كامپوزيت ها نيز ممكن است توسط شركت يا لابراتوار خاصي ساخته شود. هر كدام از برندها يا لابراتوارها نيز هزينه هاي خاصي دارند و همه به يك قيمت ثابت و مانند هم محصولات خود را ارائه نمي كند. بديهي  است كه اگر جنس كامپوزيت شما باكيفيت و تضمين شده باشد قيمت ونير كامپوزيت نهايي شما نيز بيشتر مي شود. در حال حاظر در بازارهاي جهاني معتبر، 8 سيستم كامپوزيت ونير مختلف وجود دارند كه هزينه هيچكدام يكسان نيست.

۴. برنامه‌هاي پرداخت هزينه

به طور معمول تعرفه هاي دندانپزشكي (مخصوصا دندانپزشكي زيبايي دندان) در تمام دنيا نسبتا بالا است و دليلش هم به خاطر نوع تجهيزات بكار رفته در اين رشته است. علاوه بر اين برخي از كلينيك هاي دندانپزشكي نه تنها بر اساس تعرفه هاي مشخص شده از جانب مراجع بهداشتي از مراجعان هزينه دريافت مي‌كنند بلكه بر اساس نوع شغل و موقعيت اجتماعي نيز گاها ممكن است هزينه ها را بالا ببرند. اگر شما توانايي مالي بالايي نداريد و نمي توانيد با هزينه هاي هنگفت كنار بياييد وضعيت زندگي و مالي خود را به دندانپزشكتان توضيح دهيد تا در حين پرداخت با شما كنار بيايد. حتي از دندانپزشك زيبايي خود بخواهيد كه اگر برايش مقدور است به صورت قسطي هزينه ها را دريافت كند (چنانچه مراجع ثابت او هستيد).

۵. مكان و موقعيت جغرافيايي

معمولا هزينه و قيمت ونير كامپوزيت ها از شهري به شهر ديگر متفاوت است. نه تنها اين، بلكه حتي در شهر بزرگي مانند تهران، هزينه ها ممكن است متفاوت باشد و براي مثال در شرق تهران هزينه ها ممكن است متفاوت از غرب باشد. ولي به نظر مي رسد اگر در يك شهر بزرگ باشيد بهتر  بتوانيد هزينه ها را مديريت كنيد زيرا در چنين شهرهايي به دليل بالا بودن تعداد كلينيك ها و متنوع بودن قيمت ها بهتر  ميتوان بر اساس بودجه اقدام به نصب كامپوزيت ونير كرد

6. ساير هزينه ها

علاوه بر موارد بالا، فاكتورهايي وجود دارند كه به صورت غير مستقيم روي قيمت ونير كامپوزيت دندان تاثير مي گذارند. براي مثال ويزيت دندانپزشك، اشعه ايكس (در صورت نياز)، پر كردن دندان و تعدادي ديگر پروسه هاي دندانپشكي ممكن است براي كار نصب ونير ها مورد نياز باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۹:۰۳ توسط:netware موضوع:

انواع دستگاه هاي مورد استفاده در درمان ارتودنسي متحرك

ما در ارتودنسي متحرك براي درمان مشكلات تراز و ناصافي دندان ها از دستگاه هاي متحرك استفاده ميكنيم. هزينه ارتودنسي متحرك و نحوه عملكرد آن با انواع دستگاه هاي ثابت متفاوت است. ما از دستگاه هاي ثابت معمولا براي برطرف كردن مشكلات جزئي دندان ها مخصوصا دندان هاي بالا يا فك بالا استفاده ميكنيم.

  • وسيع ‌كننده كام كا پالت اكسپندر
  • محافظ شب يا نايت گارد
  • هدگير
  • محافظ دهان
  • ريتينر
  • ارتودنسي نامرئي
  • پلاك هاولي
  • بريس فانكشنال

فوايد

براي استفاده از آن ها نيازي به مراجعه به مطب متخصص ارتودنسي نيست

يكي از بهترين مزايا و جوانب مثبت اين نوع از ا رتودنسي دندان اين است كه برخلاف ارتودنسي ثابت، مجبور نيستيد تا پايان دوره درمان آن ها را هر لحظه در دهان خود تحمل كنيد. بلكه آزاديد در مواقع ضروري براي مدتي هرچند كوتاه آن ها را از دهان خارج كنيد. به خاطر همين ويژگي مثبت، بيشتر افراد ترجيح ميدهند كه از انواع دستگاه هاي ثابت براي درمان مشكلات جزئي خود استفاده كنند.

يكي از مشكلات بريس ها اين است كه مسواك زدن و تميز كردنشان نسبتا دشوار است. اما نكته مثبت ديگر در خصوص دستگاه هاي متحرك اين است كه آن ها را ميتوان هنگام غذا خوردن يا مسواك زدن خارج كرد. يعني بدون مزاحمت ميتوان دندان ها را مسواك زد و خود دستگاه هاي متحرك را نيز به راحتي تميز كرد.

برخي از دستگاه هاي ارتودنسي متحرك مانند رتينرها قابل روئيت نيستند يا به خاطر شفافيت بالا و همرنگ بودن با دندان به راحتي نميتوان متوجه آن ها شد. به همين دليل بزرگسالان بيشتر ارتودنسي متحرك را ترجيح ميدهند. (رتينر، بريس هاي شفاف، ارتودنسي لينگوال را ميتواند در دسته ارتودنسي نامرئي قرار داد)

دستگاه هاي ثابت زيبايي بيشتري دارند.

معايب

طول مدت درمان بيشتر است

توانايي درمان و اصطلاح مشكلات بزرگتر را ندارد

چون قابل حركت هستند احتمال گم شدن، قراموش كردن يا تنبلي در استفاده از آن ها وجود دارد

موفقيت درمان مستقيما به خود بيمار بستگي دارد (بيمار هم ممكن است سهل انگاري كند)

اگر براي مدت زمان توصيه شده از دستگاه هاي متحرك استفاده نشود درمان به تعويق حواهد افتاد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۴:۴۲ توسط:netware موضوع:

آشنايي با 7 مرحله ارتودنسي دندان

مرحله اول: مشاوره و ارزيابي

چه مشكل جزئي با دندان هايتان داشته باشيد و چه مشكلات شديد و جدي، در هر صورت اولين مرحله ارتودنسي دندان قطعا مشاوره و ارزيابي اوليه خواهد بود. شما بايد زحمت بكشيد و هر طور شده بهترين متخصص ارتودنسي شهرتان را پيدا كنيد تا بتوانيد به مطب او رفته تا از نزديك مشكل دقيق شما تشخيص داده شود و تمام راهكارهاي درمان ارتودنسي توسط همان متخصص ارتودنسي كه انتخاب كرده ايد برايتان توضيح داده شود.

مهمترين اقدامي كه در اين جلسه مشاوره برايتان صورت مي گيرد گرفتن تصاوير با كمك اشعه ايكس و راديوگرافي از دندان ها و فكتان است. برخي از متخصصان جلسه اول را هزينه اي دريافت نميكنند و اساسا اين جلسه را در  هزينه ارتودنسي  دندان نيز لحاظ نميكنند.

مرحله دوم: معاينات كلينيكي

مرحله اول معمولا طولاني است اما ممكن است بيمار يا مراجع از ادامه مراحل ارتودنسي دندان منصرف شود. بنابراين متخصص در جلسه اول آنچنان وارد جزئيات درمان نمي شود مگر اينكه مراجع خودش در صدد كسب اطلاعات بيشتر باشد و از متخصص سوال بپرسد كه در اين صورت يك متخصص ارتودنسي خوب حتما جزئيات را براي مراجعش توضيح خواهد داد

مرحله سوم: ارائه جزئيات درمان به مراجع

با وجود همه بررسي هاي تخصصي و تست هاي تشخيصي و در نهايت ساخت مدل هاي دنداني شما، متخصص ارتودنسي تمام گزينه هاي درماني پيش رو را به شما معرفي كرده و بيان مي كند كه كدامشان براي شما مناسب تر است. در اين مرحله متخصص درباره انواع روش هاي ارتودنسي دندان شامل موارد زير به شما توضيحاتي ارائه خواهد داد:

ارتودنسي ثابت (با انواع براكت ها شامل فلزي، سراميكي، لينگوال، ديمون و ...)

ارتودنسي متحرك (با دستگاه هاي متحرك شامل اينويزيلاين، الاينر و ..)

ارتودنسي نامرئي

 اگر شانس بياوريد متخصصتان خوب باشد احتمالا مدل 3 بعدي قبل و بعد درمان شما را نيز به شما نشان خواهد داد تا از پيش بدانيد كه نتيجه درمان چه خواهد بود.

مرحله چهارم: آموزش به مراجع

اين مرحله بسيار مهم است زيرا موفقيت ارتودنسي و مدت زمان درمان يا ادامه ساير مراحل ارتودنسي دندان بستگي به اين جلسه دارد. طي اين جلسه به مراجع گفته مي شود كه درمان با ارتودنسي طولاني است و نيازمند رعايت برخي نكات و دستورالعمل هاي مهم است. كليه درمان هاي موجود مسواك زدن را دشوار مي كنند و لازم است كه بيشتر به بهداشت دهان و دندان رسيدگي كنيد.

مرحله پنجم: نصب دستگاه هاي ارتودنسي روي دندان ها

مهم ترين مرحله ارتودنسي دندان (در همه روش ها) نصب يا قرار دادم دستگاه ها روي دندان است. اينكار زمانبر است و مدت زمان آن مي تواند از يك ساعت شروع شود و تا چند ساعت ادامه يابد. تمامي دستگاه هايي كه روي دندان ها نصب مي شود به منظور جابجايي دندان ها و هدايت آن ها به موقعيت نرمال و ايده آل است. اگر ارتودنسي ثابت داريد بريس ها و اجزاي مختلفش به دندان متصل مي شود و نكات لازم جهت نگهداري از آن ها نيز به شما گوشزد خواهد شد. اگر ارتودنسي متحرك داشته باشيد نيز نحوه قرار دادن و برداشتن پلاك هاي دنداني به شما آموزش داده مي شود. با هيچ كدام از سيستم هاي ارتودنسي آسيبي به دندان يا لثه شما وارد نمي شود.

مرحله ششم: شروع دوره درمان و تغيير مسير دندان ها

اين مرحله خود ازچند بخش تشكيل شده است اما ما ترجيح ميدهيم تمام بخش ها را در مرحله 6 از سلسله مراحل ارتودنسي دندان جاي دهيم. در اين مرحله دستگاه ها متصل شده اند و شروع به حركت و يا تغيير مسير دندان ها ميدهند. دستگاه ها طوري طراحي و تنظيم شده اند كه به صورت ميليمتري دندان ها را با اعمال فشار جابجا كنند. اين روند ممكن است بيش از 1 سال طول بكشد و بسته به شدت مشكل تنظيمات دستگاه ها متفاوت است.

مرحله آخر: اتمام درمان و آغاز استفاده از نگهدارنده ها

دندان ها بلاخره بعد از مدتي صاف و يكدست مي شوند و اينجاست كه به انتهاي مراحل ارتودنسي دندان ميرسيم. بعد از اتمام درمان دستگاه هاي ارتودنسي برداشته ميشوند. اما يادتان باشد كه  دندان ها به صورت طبيعي بنا به دلايلي دوباره جابجا ميشوند و ممكن است نتيجه ارتودنسي معكوس شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۰:۳۳ توسط:netware موضوع:

5 چيزي كه هر خانم حامله‌اي بايد درباره دندانپزشكي بارداري بداند

در حين بارداري مسائل زيادي براي نگراني وجود دارد كه ممكن است اغلب مادران نسبت به آن ها حساسيت داشته باشند اما ويزيت دندانپزشكي شما نبايد يكي از اين نگراني ها باشد. چرا؟ چون اساساً يكي از مواقعي كه حتماً بايد به كلينيك دندانپزشكي مراجعه كنيد در همين دوران بارداري است. اين موضوع آنقدر مهم است كه بهترين كلينيك‌هاي دندانپزشكي در سراسر دنيا بخشي از روند كار خود را به دندانپزشكي بارداري اختصاص داده اند. اگر باردار هستيد و يا قصد داريد به زودي وارد دوران شيرين بارداري شويد حتما و حتما اين مقاله را بخوانيد.

1. اجازه ندهيد كه بارداري شما را از مراجعه به دندانپزشك باز دارد

از همان ابتدا به دندانپزشك خود بگوييد كه باردار هستيد و ببينيد كه آيا نياز به نامه ارجاع از متخصص زنان و زايمان داريد يا خير. برخي از دندانپزشكان دوست دارند رويكرد تيمي براي درمان بيماراني كه باردار هستند اتخاذ كنند. به عبارتي آن ها در كنار متخصص زنان و زايمان شما به مديريت مسائل بهداشت دهان و دندانتان ميپردازند.

براي مثال ممكن است بخواهند اطلاعاتي در رابطه با شما به پزشكتان ارسال كرده يا در ميان بگذارند. همچنين ممكن است كلينيك دندانپزشكي بارداري شما از نحوه مصرف ويتامين هاي پيش از بارداري و حين بارداري مطلع شود تا اطمينان حاصل كند آيا به اندازه كافي كلسيم دريافت ميكنيد يا خير زيرا كلسيم براي تقويت ميناي دندان بسيار مهم است.

2. پروسه هاي اصلاح طرح لبخند را به تعويق بي اندازيد

تمام پروسه ها و روش هايي كه براي طراحي لبخند يا اصلاح طرح لبخند انجام داده مي شوند جنبه زيبايي دارند و بايد تا بعد از تولد كودك به تاخير بي‌افتند زيرا ضروري نبوده و ممكن است براي شما و جنين‌تان مضر باشند. برخي از مهمترين روش هايي كه براي اصلاح طرح لبخند نبايد در دندانپزشكي بارداري صورت بگيرند عبارتند از:

نصب ونير دندان (شامل لمينت دندان، ونير كامپوزيت، كامپوزيت دندان و ساير روكش هاي دنداني)

ايمپلنت دنداني

بريج

بليچينگ حرفه اي

• و ...

3. از اشعه ايكس فاكتور  بگيريد

استفاده از اشعه ايكس در حين بارداري توصيه نمي‌شود زيرا ممكن است براي سلامتي جنين خطر ايجاد كند. با اين حال اشعه ايكسي كه در دندانپزشكي بارداري استفاده مي‌شود درست مانند دندانپزشكي كودكان نسبتا بي خطر است زيرا دندانپزشكان تمام اصول حفاظتي را رعايت ميكنند تا آسيبي به شما و جنينتان نرسد. اما بهتر آن است كه مگر در مواقع اورژانسي و فوري احتياطا از خير اشعه ايكس بگذريد.

4. پروسه هاي دندانپزشكي بارداري را در سه ماهه دوم انجام دهيد

اگر برايتان مقدور است اغلب پروژه هاي دندانپزشكي بارداري را در طي سه ماهه دوم حاملگي خودتان انجام دهيد. بدن و اندام هاي داخلي كودك شما در سه ماهه دوم توسعه يافته تر است  و سازمان هاي تاييد كننده دارو براي بارداران ليستي از داروهاي بي حسي موضعي، آنتي بيوتيك ها و داروهاي ضد درد را دارند كه استفاده از آنها در اين دوره بي خطر است.

 

همچنين در مورد به تعويق انداختن برخي درمان هاي ديگر مانند پر كردن دندان يا نصب تاج دندان تا بعد از تولد كودك با دندانپزشك خود صحبت كنيد. زيرا اين مساله مي تواند براي يك زن باردار ناراحت كننده باشد كه مجبور باشد براي يك مدت طولاني روي صندلي دندانپزشكي دراز بكشد. با اين حال اگر حفرات دندان به قدري زياد يا شديد باشند به جهت پيشگيري از بروز آسيب بيشتر احتما درمان ريشه مورد نياز باشد و نتوان تا بعد از زايمان صبر كرد.

5. تميز كردن تخصصي دندان ها برايتان ايمن است

تميز كردن دندانهاي شما در هر دوره اي از بارداري امري ايمن و بدون اشكال است. با اين وجود ممكن است بخواهيد كه طي 3 ماهه سوم از انجام اين كار خودداري كنيد زيرا در اين سه ماهه به پشت دراز كشيدن براي يك خانم حامله سخت و ناراحت كننده است. با اين حال بليچينگ ساده و ساير پروسه هاي تميز كردن دندان ها جزئي از پروسه هاي دندانپزشكي بارداري است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۴:۱۶ توسط:netware موضوع:

چاقي را چگونه بايد درمان كنيم؟

انسان ها با هم متفاوت هستند و هيچ دو فردي با هم يكسان نيستند. از اين نظر نميتوان گفت كه چاقي در هر فرد چگونه درمان ميشود. مهمترين نكته براي درمان چاقي كشف علت چاقي است. اما به طور كلي جداي از نوع علت چاقي با كمك ۳ روش زير ميتوانيم به درمان چاقي كمك كنيم و حتي نمونه هاي بسيار شديد را به حالت تعديل در بياوريم. اين ۳ روش عبارتند از:

· تغييرات مثبت و سازنده در رژيم غذايي به همراه ورزش و تناسب اندام

· دنبال كردن انواع رژيم لاغري اصولي و سالم

·دارو درماني

· و انجام جراحي لاغري به منظور كاهش وزن

درمان چاقي مفرط و بيماري هاي مرتبط با چاقي با عمل لاغري

بر اساس محدوده شاخص توده بدني يا BMI هر كسي كه شاخص توده بدني‌اش ۳۵ يا بالاتر باشد در محدودي چاقي و چاقي شديد قرار دارد. اين افراد به راحتي در معرض بيماري هاي مرتبط با چاقي قرار دارند و  اگر زود نجنبند حتي جانشان ممكن است به خطر بيافتد. بهترين روش لاغري براي اين افراد انجام عمل لاغري است.

انواع عمل لاغري براي درمان بيماري هاي مرتبط با چاقي مفرط

متخصصان چاقي و جراحان لاغري با كمك چندين روش و پروسه جراحي به درمان چاقي و بيماري هاي در ارتباط با آن ميردازند. مهمترين عمل هاي لاغري كه به نوعي هر كدام بهترين روش لاغري محسوب ميشوند عبارتند از:

·عمل اسليو معده

· عمل باي پس معده

· عمل باي پس روده

· عمل پليسه زدن معده

· باندينگ و حلقه

·بالون معده

· و ...

سخن پاياني

همانطور كه در اين مقاله خوانديد چاقي مفرط بسيار خطرناك است و ميتواند حتي باعث مرگ انسان شود. بيماري هاي مرتبط با چاقي فراوانند و اگر نمخيواهيد دير يا زود توسط اين بيماري ها از پا در بياييد لاجرم بايد فكري به حال درمان چاقي خود كنيد. روش هاي مختلفي براي درمان اين چاقي وجود دارد، اما اگر شما به شدت چاق هستيد بهترين روش براي شما انجام عمل جراحي لاغري است. اگر نمي توانيد عمل كنيد؛ دست كم رژيم غذايي سالمي داشته باشيد و هيچگاه از انجام ورزش غافل نشويد.

بيشتر بخوانيد : اسليو معده و بارداري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۶:۲۰ توسط:netware موضوع:

انواع دندان مصنوعي

دندان مصنوعي ثابت يا درون كاشت

منظور از دندان مصنوعي ثابت همان ايمپلنت دندان است. بله! ايمپلنت دندان هم نوعي دندان مصنوعي به شمار مي رود. دو قسمت اصلي ايمپلنت فيكسچر يا پايه و اباتمنت (abutment) مي باشند. فيكسچرها قطعاتي در اندازه دندان طبيعي مي‌باشند. اين فيكسچر ها با دقت بسيار زيادي ساخته مي شوند كه كاملا طبيعي به نظر برسند.

قسمتي كه در داخل استخوان فك قرار مي‌گيرد كه اصطلاحاً پايه ناميده مي‌شود و تاجي كه بالاي لثه قرار مي‌گيرد اباتمنت است. روي اباتمنت پروتز يا روكش ايمپلنت قرار مي‌گيرد. جنس پايه ايمپلنت از تيتانيوم است. از آنجا كه تيتانيوم موجود در ايمپلنت ها با استخوان فك كاملا سازگاري دارد، ايمپلنت ها باعث لغزش، سر و صدا يا آسيب به فك و استخوان آن نمي شوند.

هزينه ايمپلنت دندان به دليل پروسه كاشت سخت تر، كيفيت بسيار بالا و طول عمر تقريبا مادام العمر نسبت به ساير انواع دندان مصنوعي بيشتر است.

بيشتر بخوانيد : لمينت دندان

دندان مصنوعي تكه اي

دندان مصنوعي متحرك (پروتز پارسيل) معمولاً از دندان مصنوعي متصل به پايه پلاستيكي صورتي يا همرنگ لثه تشكيل مي‌شود كه به بدنه فلزي متصل مي‌شود. اين بدنه فلزي دندان مصنوعي را در جاي خود نگه مي‌دارد. دندان مصنوعي تكه‌اي در صورتي كاربرد دارد كه يك يا چند دندان طبيعي در فك بالا يا پايين وجود داشته باشد. دندان مصنوعي پارسيل، ظريف و متحرك است، ظاهري طبيعي دارد و به جاي قلاب با اتصال‌هاي داخلي به روكش‌هاي كناري متصل مي‌شود.

بريج حالتي ثابت از پروتزهاي پارسيل است كه به صورت دائمي جايگزين دندانهاي از دست رفته  مي شود؛ دندان‌هاي دو طرف فضاي خالي روكش مي‌شود و دندان‌هاي مصنوعي به آنها متصل مي‌شوند. سپس پل (بريج) با سيمان در جاي خود چسبانده مي‌شود. بريج علاوه بر پر كردن فضاي خالي از حركت كردن دندان‌هاي مجاور نيز جلوگيري مي‌كند.

دندان مصنوعي ژله اي

دندان مصنوعي ژله اي از ساير مدل هاي دندان مصنوعي انعطاف پذيرتر است. گاهي با توجه به وضعيت دندان ها و استخوان هاي فك بيمار، متخصص دندان مصنوعي ژله اي را تجويز مي كند. فرق دندان مصنوعي ژله اي با دندان مصنوعي ثابت و ساير مدل ها در شكننده نبودن، حساسيت زا نبودن، و راحتي در استفاده است. پروتز دندان مصنوعي ثابت به لثه ها مي چسبد و نيازي به چسب يا اتصالات مخصوص براي ثابت ماندن ندارد.

با اين وجود، حتي اگر ليست قيمت دندان مصنوعي ژله اي و هزينه نسبتا بالاي آن را ناديده بگيريم، بايد به نكات منفي و معايب دندان مصنوعي ژله اي نيز اشاره كنيم. پروتزهاي دندان مصنوعي ژله اي بسيار نرم هستند و از اين لحاظ، عمل جويدن با آنها كيفيت مناسبي ندارد. دندان مصنوعي ژله اي همچنيني باعث تحليل دندان هاي زيرين شده و از لحاظ علمي نيز تاييد نشده اند.

بيشتر بخوانيد : قيمت روكش دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۸:۱۱ توسط:netware موضوع:

فرق طلاي رز گلد و طلاي زرد

طلاي Rose Gold چيست؟

در گذشته اگر براي خريد طلا و جواهر به بازار طلافروشان مي‌رفتيد، تنها يك نوع طلا و آن هم طلاي زرد را مي‌ديديد. اما امروزه انواع گوناگون طلا‌ها با رنگ‌هاي مختلف به بازار آمده‌ و تنوع جذابي از رنگ‌ها را ايجاد كرده‌اند. طلاي رزگلد (Rose gold) به طلايي گفته مي‌شود ته‌مايه صورتي رنگ دارد. يعني زماني كه شما به رنگ طلا نگاه مي‌كنيد، زمينه‌ صورتي كم‌رنگ در آن به چشم مي‌خورد.

به اين نوع طلا، طلاي قرمز يا طلاي صورتي هم مي‌گويند. علت رنگ متفاوت طلاي RoseGold ، تركيب طلاي خالص با مقداري مس است. هر چه تم صورتي يا قرمز طلا بيشتر باشد، يعني از مس بيشتري هم در ساخت آن استفاده شده است.

برخي از افراد طلا رز گلد را با نام طلاي روسي هم مي‌شناسند. علت اين نامگذاري آن است كه آلياژ اين رنگ طلا براي اولين بار در كشور روسيه ساخته و عرضه شد. البته امروزه نام طلاي روسي براي طلا Rose Gold چندان مرسوم نيست.

طلاي خالص به طور كلي زرد رنگ است. هر چه ميزان خلوص طلا بيشتر باشد، رنگ آن هم زردتر خواهد بود. در حاليكه طلاي RoseGold به رنگ‌هاي صورتي كمرنگ يا قرمز در بازار وجود دارد.

اگر طلاي زرد ۱۰۰% خالص باشد، حالت نرمي دارد و امكان ساخت زيورآلات با آن وجود ندارد. به همين دليل با اضافه كردن فلزات ديگر و ساخت آلياژ طلا درصد خلوص آن‌را پايين مي‌آوردند.

فلزات مرسوم براي انجام اين كارمعمولا مس، نقره، نيكل، قلع و… است. ساخت آلياژ طلا براي طلاي زرد و سفيد در كارخانه هاي ايراني انجام مي‌شود. اما فرمول ساخت طلاي RoseGold بسيار پيچيده است. به همين دليل شمش طلاي RoseGold معمولا از كشورهاي اروپايي به كشور وارد شده و در كارخانه‌هاي توليد طلاي ايراني با طلاي خالص تركيب مي‌شود. و به‌اين شكل آلياژ طلاي رزگلد مورد نياز براي ساخت محصولاتي مانند سرويس طلا RoseGold ، دستبند طلاي RoseGold ، نيم ست طلا RoseGold ، انگشتر طلا RoseGold و… به دست مي‌آيد.

بيشترين عيار زيورآلات طلاي زرد ۲۴ است در حاليكه بيشترين ميزان عيار براي طلاي رزگلد ۱۸ است. همچنين طلاي زرد قدمت بسيار بيشتري دارد ولي طلاهاي مشهور به رزگلد از توليدات جديدتر و به‌روز در بازار هستند.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۲:۲۸ توسط:netware موضوع:

قيمت خريد طلا از مشتري چگونه تعيين مي‌شود؟

قيمت‌گذاري روي طلا هنگام خريد يا فروش، اصول خاص خودش را دارد‌. بيشتر افراد با قوانين خريد اين كالا از طلا فروش آشنايي دارند. اما قيمت خريد طلا از مشتري چيزي است كه شايد هر كسي آن را نداند.

زماني كه به عنوان مشتري، قصد فروش طلاي خود را داريد، قيمتي كه طلافروش روي طلاي مي‌گذارد در واقع فقط پول طلاي خام با عيار كمتر است. يعني فقط فلز طلاي شما و وزن آن محاسبه مي‌شود.

پس قبل از فروش بايد بررسي كنيد و ببينيد قطعه طلاي شما براي طلافروش دقيقا چه كاربردي دارد. معمولا طلافروشان به دو دليل طلاي كاركرده را از مشتري مي‌خرند:

۱. قطعات طلا را ذوب كرده و به چرخه توليد بر‌گردانند.

۲. اگر طلاي شما تميز، نسبتا سالم و قابل استفاده باشد، با … و يا انجام اندكي تغيير مثل آبكاري يا تعمير قطعات ناسالم، آن را به عنوان طلاي بدون اجرت مي‌فروشند.

قيمت طلاي شكسته و غيرقابل مصرف

اگر قطعه طلايي كه مشتري به مغازه‌دار مي‌فروشد، شكسته و غيرقابل استفاده باشد، به اندازه ۱ تا ۲ درصد زير قيمت طلاي روز خريداري مي‌شود. يعني قيمت طلا در روز و روي تابلوي مغازه‌ها به هر اندازه‌اي كه باشد، طلاي شما هنگام فروش، حدود ۱ يا ۲ درصد كمتر از آن محاسبه مي‌شود. البته اين ۱ يا ۲ درصد، در اصطلاح طلافروشي با واژه عيار سنجيده مي‌شود. يعني مغازه‌دار به شما مي‌گويد، به جاي آنكه طلاي شما را با عيار ۷۵۰ بخرم، با عيار ۷۴۰ در هر گرم طلا محاسبه مي‌كنم.

قيمت طلاي سالم و تميز

اگر طلايي كه قصد فروش آن را داريد سالم و تميز است، روش محاسبه متفاوتي دارد. درصورتي كه طلاي خود را به طلا فروشاني كه كارشان خريد و فروش طلاي دست دوم است بفروشيد، آنها مي‌توانند طلاي خريداري شده از شما را تعمير و آبكاري كند، جلا دهد و پشت ويترين مغازه بگذارد. بنابراين اگر طلاي شما سالم و تميز است، با مراجعه به فروشگاه هاي “دست دوم فروش” امكان دارد بتوانيد آن را به قيمت روز طلاي ۱۸ عيار، و يا با ميزان كسري كمتر بفروشيد.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۳:۱۲ توسط:netware موضوع:

خنك كننده روغن موتور

امروز ما در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با خنك كننده روغن موتور و عملكرد آن و از جمله دلايل خرابي آن آشنا كنيم. همانطور كه مي‌دانيد خودرو هاي كره اي مثل كيا و هيونداي داراي لوازم و قطعات يدكي حساسي هستند. ما در اين مقاله به شما مي‌گوييم كه يك خنك كننده روغن موتور خوب را از كجا تهيه كنيد.

خنك كننده روغن موتور چيست؟

خنك كننده روغن موتور يا (Oil Cool) در هر وسيله نقليه اي يك جزء اساسي موتور است. اين سيستم خنك كننده در هر وسيله نقليه بايد در تمام شرايط آب و هوايي و رانندگي، به صورت فعال وجود داشته باشد. اگرچه اكثر رانندگان هرگز با كولرهاي روغن موتور خود تعامل ندارند، اما مراقبت از آن ها و اطلاع از سطح سلامتي‌شان ميتواند به افزايش طول عمر موتور كمك كند.

خنك كننده روغن موتور در واقع يك رادياتور كوچك است كه در بخش جلويي يا قدامي سيستم خنك كننده ماشين تعبيه شده است. اين رادياتور كوچك دماي روغن موتور را هنگام جريان از لوله هاي پيچ در پيچ داخل خنك كننده ها به طرز چشمگيري كم ميكند. تمام سيستم خنك كننده موتور زماني كار ميكند كه متور ماشين روشن باشد.

شرايط خرابي خنك كننده روغن موتور

خنك كننده روغن موتور در واقع يك رادياتور كوچك است كه در بخش جلويي يا قدامي سيستم خنك كننده ماشين تعبيه شده است. اين رادياتور كوچك دماي روغن موتور را هنگام جريان از لوله هاي پيچ در پيچ داخل خنك كننده ها به طرز چشمگيري كم ميكند. تمام سيستم خنك كننده موتور زماني كار ميكند كه متور ماشين روشن باشد.

همچنين راجع به روغن گيربكس هيونداي و كيا بيشتر بدانيد.

درست مانند اغلب قطعات و لوازم يدكي خودرو كه فرسوده شده و نيازمند تعمير ميشوند، خنك كننده روغن نيز از اين قاعده مستثي نيست و نياز به تعويض دارد. هنگامي كه اين بخش از سيستم خنك كننده شروع به فرسودگي يا شكسته شدن مي كند، چندين علامت هشدار دهنده در ماشين شما ايجاد ميكند. در اين مقاله چند مورد از اين علائم ذكر شده است و مي تواند به راننده هشدار دهد كه ممكن است خنك كننده روغن موتورش (براي مثال رادياتور روغن موتور كيا يا هيونداي) نياز به تعويض داشته باشد.

از جمله دلايل خراب شدن اين قطعه مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • نشت روغن از خنك كننده روغن موتور يا رادياتور روغن
  • وجود روغن در سيستم خنك كننده
  • نشت مايع خنك كننده موتور از كولر روغن: مشابه با كاهش يا از بين رفتن روغن، خرابي خنك كننده روغن خارجي ممكن است تمام مايع خنك كننده موتور را از داخل موتور خارج كند. نشت خنك كننده چه زياد باشد چه كم، در نهايت اگر سريع تعمير نشود، موتور را بيش از حد گرم مي كند.
  • اگر نشت اندك است، ممكن است متوجه نشت مايع خنك كننده روي زمين درست زير خودرو خود شويد. اما اگر نشت زياد باشد، احتمالاً متوجه بالا آمدن بخار از كاپوت وسيله نقليه خود خواهيد شد. 
  • وجود مايع خنك كننده در روغن

سخن آخر

زماني كه با هر يك از علائم بالا روبرو شديد حتما با يك مكانيك خوب تماس بگيريد. اگر ماشين شما يكي از محصولات كيا يا هيونداي است ميتوانيد براي خريد رادياتور روغن موتور يا خنك كننده روغن موتور با فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو تماس بگيريد. براي خريد و يا تهيه هر كدام از لوازم يدكي هيونداي و يا قطعات كيا نيز ميتوانيد با ما تماس بگيريد تا ما شما را راهنمايي كنيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۰:۴۵ توسط:netware موضوع:

خنك كننده روغن موتور

امروز ما در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با خنك كننده روغن موتور و عملكرد آن و از جمله دلايل خرابي آن آشنا كنيم. همانطور كه مي‌دانيد خودرو هاي كره اي مثل كيا و هيونداي داراي لوازم و قطعات يدكي حساسي هستند. ما در اين مقاله به شما مي‌گوييم كه يك خنك كننده روغن موتور خوب را از كجا تهيه كنيد.

خنك كننده روغن موتور چيست؟

خنك كننده روغن موتور يا (Oil Cool) در هر وسيله نقليه اي يك جزء اساسي موتور است. اين سيستم خنك كننده در هر وسيله نقليه بايد در تمام شرايط آب و هوايي و رانندگي، به صورت فعال وجود داشته باشد. اگرچه اكثر رانندگان هرگز با كولرهاي روغن موتور خود تعامل ندارند، اما مراقبت از آن ها و اطلاع از سطح سلامتي‌شان ميتواند به افزايش طول عمر موتور كمك كند.

خنك كننده روغن موتور در واقع يك رادياتور كوچك است كه در بخش جلويي يا قدامي سيستم خنك كننده ماشين تعبيه شده است. اين رادياتور كوچك دماي روغن موتور را هنگام جريان از لوله هاي پيچ در پيچ داخل خنك كننده ها به طرز چشمگيري كم ميكند. تمام سيستم خنك كننده موتور زماني كار ميكند كه متور ماشين روشن باشد.

شرايط خرابي خنك كننده روغن موتور

خنك كننده روغن موتور در واقع يك رادياتور كوچك است كه در بخش جلويي يا قدامي سيستم خنك كننده ماشين تعبيه شده است. اين رادياتور كوچك دماي روغن موتور را هنگام جريان از لوله هاي پيچ در پيچ داخل خنك كننده ها به طرز چشمگيري كم ميكند. تمام سيستم خنك كننده موتور زماني كار ميكند كه متور ماشين روشن باشد.

همچنين راجع به روغن گيربكس هيونداي و كيا بيشتر بدانيد.

درست مانند اغلب قطعات و لوازم يدكي خودرو كه فرسوده شده و نيازمند تعمير ميشوند، خنك كننده روغن نيز از اين قاعده مستثي نيست و نياز به تعويض دارد. هنگامي كه اين بخش از سيستم خنك كننده شروع به فرسودگي يا شكسته شدن مي كند، چندين علامت هشدار دهنده در ماشين شما ايجاد ميكند. در اين مقاله چند مورد از اين علائم ذكر شده است و مي تواند به راننده هشدار دهد كه ممكن است خنك كننده روغن موتورش (براي مثال رادياتور روغن موتور كيا يا هيونداي) نياز به تعويض داشته باشد.

از جمله دلايل خراب شدن اين قطعه مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • نشت روغن از خنك كننده روغن موتور يا رادياتور روغن
  • وجود روغن در سيستم خنك كننده
  • نشت مايع خنك كننده موتور از كولر روغن: مشابه با كاهش يا از بين رفتن روغن، خرابي خنك كننده روغن خارجي ممكن است تمام مايع خنك كننده موتور را از داخل موتور خارج كند. نشت خنك كننده چه زياد باشد چه كم، در نهايت اگر سريع تعمير نشود، موتور را بيش از حد گرم مي كند.
  • اگر نشت اندك است، ممكن است متوجه نشت مايع خنك كننده روي زمين درست زير خودرو خود شويد. اما اگر نشت زياد باشد، احتمالاً متوجه بالا آمدن بخار از كاپوت وسيله نقليه خود خواهيد شد. 
  • وجود مايع خنك كننده در روغن

سخن آخر

زماني كه با هر يك از علائم بالا روبرو شديد حتما با يك مكانيك خوب تماس بگيريد. اگر ماشين شما يكي از محصولات كيا يا هيونداي است ميتوانيد براي خريد رادياتور روغن موتور يا خنك كننده روغن موتور با فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو تماس بگيريد. براي خريد و يا تهيه هر كدام از لوازم يدكي هيونداي و يا قطعات كيا نيز ميتوانيد با ما تماس بگيريد تا ما شما را راهنمايي كنيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۰:۲۶ توسط:netware موضوع: