جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آيا بليچينگ دندان روش ايمني است و اثر آن تا چه مدت باقي مي ماند؟

مطالعات متعددي كه در طول ۵ سال گذشته در مورد بليچينگ دندان انجام شده است، ايمني و كارايي بالاي اين روش را ثابت كرده است. انجمن دندانپزشكي آمريكا، چندين محصول سفيد كننده دندان را تأييد كرده و مجوز خود را به آنها اعطا كرده است. برخي از افرادي كه اين عمل را انجام مي‌دهند ممكن است دچار اندكي حساسيت لثه يا دندان شوند كه البته عوارض سفيد كردن دندان موقتي است و تا پايان دوره درمان به خودي خود برطرف خواهد شد.

از بليچينگ انتظار معجزه نداشته باشيد!

هيچ كس نمي‌تواند واقعاً پيش بيني كند كه با انجام بليچينگ، دندان‌هاي شما تا چه حد سفيدتر خواهد شد. هر مورد از بليچينگ دندان ويژگي‌هاي خاص خود را دارد. معمولاً بهبود رنگ دندان‌ها در دو مرحله پيش بيني مي‌شود كه رنگ پيش بيني شده براي هر مرحله در دفترچه راهنماي دندانپزشك نشان داده شده است. ميزان موفقيت بليچينگ به رنگ فعلي دندان‌هاي شما و سطح انتظار شما از شدت تغيير رنگ بستگي دارد. براي مثال بليچينگ ممكن است فقط باعث شود كه رنگ دندان‌ها از خاكستري به خاكستري روشن تغيير كند. بليچينگ قادر به سفيد كردن مواد مصنوعي از قبيل رزين‌ها، سيليكانت‌ها و سراميك نمي‌باشد.

اثر بليچينگ دندان تا چه مدت باقي مي ماند؟

سفيدي حاصل از بليچينگ دندان مي‌تواند از ۱ تا ۵ سال، بسته به عادت‌هاي شخصي شما مانند سيگار كشيدن و نوشيدن چاي و قهوه، دوام داشته باشد. در اين زمان شما مي‌توانيد عمل بليچينگ را دوباره انجام دهيد. اين روش مي‌تواند از نظر اقتصادي نيز كم هزينه باشد، زيرا همان گارد دهاني كه قبلاً استفاده كرده‌ايد، احتمالاً اين بار هم قابل استفاده خواهد بود. علاوه بر آن، مدت زمان درمان جديد بسيار كوتاه‌تر از درمان اصلي اوليه خواهد بود.

هزينه درمان

هزينه‌هاي مربوط به سفيد كردن دندان در كلينيك‌هاي مختلف متفاوت است. اين هزينه به عوامل مختلفي شامل شدت درمان مورد نياز، تعرفه‌هاي دندانپزشك مربوطه، مواد مورد استفاده و خدمات مراقبت بعد از عمل بستگي دارد.

همان طور كه مي‌دانيد هر چقدر يك كلينيك دندانپزشكي معتبرتر باشد، هزينه‌هاي درمان در آن كلينيك بيشتر خواهد بود. همچنين اگر در يك كلينيك از تجهيزات به روز و مدرن و دندانپزشكان با تجربه‌تري بهره مي‌گيرد، هزينه‌هاي آن بيشتر خواهد بود.

علاوه بر آن، هزينه بستگي به آن دارد كه شما كيت سفيد كننده خانگي را انتخاب كنيد و يا مايل به انجام آن با روش‌هاي در مطب باشيد. درمان‌هاي مبتني بر جراحي مانند سفيد كردن دندان با ليزر ، نتيجه سريع‌تر و هزينه بالاتري نسبت به كيت سفيد كننده خانگي دارند. بنابراين هزينه سفيد كردن دندان بستگي به نوع روشي دارد كه شما انتخاب مي‌كنيد.

بيشتر بخوانيد : همه چيز در مورد دندانپزشكي بارداري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۸:۲۵ توسط:netware موضوع:

كامپوزيت ونير دقيقا كجا كاربرد دارد و در چه مواقعي بهتر است؟

ونير كامپوزيت دندان چيست؟

كامپوزيت ونير نوعي مواد سفيد رنگي از جنس رزين كامپوزيت است كه براي پركردن دندان ها مورد استفاده قرار مي گيرد. اما دندانپزشك زيبايي با استفاده از برند هاي مختلف، رزين كامپوزيت را شبيه دندان هاي طبيعي روي دندان هاي شما شكل مي دهد. ونيركامپوزيت از يك رزين پر كننده همرنگ دندان كه به دندان متصل مي شود ساخته مي شود كه به نام ونير دندان يك روزه، ونيرهاي رزيني و ونير دايركت يا مستقيم نيز شناخته مي شود.

ونيرهاي كامپوزيتي از جنس رزين كامپوزيت بوده و بهترين گزينه براي برطرف كردن مشكلات زير هستند:

لب پر شدن دندان

ترميم جزئي دندان در سطوح مختلف دنداني

ترميم شكستگي هاي كوچك مخصوصا در مركز دندان ها

تغيير رنگ جزئي در يك ناحيه از دندان

كوچك بودن دندان ها

بازسازي كامل يا بيلدات دندان هاي عصب كشي شده

ترميم دندان هاي خورد شده

زماني كه بيمار يكي از مشكلات بالا را داشته باشد و طرح لبخندش دچار مشكل شده باشد، كامپوزيت ونيرها بهترين گزينه درماني پيش رو هستند. آن ها هزينه كمتري نسبت به لمينت دارند و البته دوام، ماندگاري و استحام پاييني نيز دارند.

نصب كامپوزيت ونيرها در كلينيك دندانپزشكي صورت مي گيرد و معمولا بيشتر از يك جلسه نياز ندارد. متخصص ترميمي و زيبايي دندان يا دندانپزشك عمومي مواد كامپوزيتي را آماده كرده و به صورت لايه لايه روي دندان آسيب ديده متصل و سپس سخت مي كند. كامپوزيت ونيرها نوعي روش ترميم مستقيم دندانپزشكي هستند يعني نيازي به لابراتوار ندارند و مستقيما در مطب انجام مي شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۵:۳۳ توسط:netware موضوع:

نكات مهم در مورد تغيير سايز انگشتر

وقتي قصد خريد حلقه طلا و انگشتر طلا را داريد، بدون شك آن را اندازه انگشت خود مي‌خريد. اما به مرور زمان ممكن است سايز آن كوچك يا بزرگ شود كه هيچ جاي نگراني ندارد. مي‌توانيد سايز انگشتر را تغيير دهيد. اما شايد اين سوال برايتان پيش بيايد كه اين كار چگونه صورت مي‌گيرد و آيا ضرري هم براي انگشتر دارد؟

در پاسخ بايد بگوييم كه در اغلب مواقع، متخصص‌هاي طلا  و جواهر، انگشتر را برش مي‌دهند تا اندازه آن را بزرگ يا كوچك كنند و سپس دوباره حلقه را جوش مي‌دهند.

براي بزرگ كردن انگشتر، طلاساز پس از برش حلقه، آن را مي‌كشد تا به اندازه دلخواه برسد. سپس از فلزات ديگر براي پر كردن اين فاصله بهره مي‌گيرد.

براي كوچك كردن انگشتر هم، تعميركار طلا اول حلقه را برش مي‌دهد و بخش از آن را بريده و كنار مي‌گذارد تا حلقه تنگ‌تر شود. سپس دو انتهاي آن را به هم جوش داده و انگشتر به حالت دايره‌اي خود بر مي‌گردد.

در انتها هم دقيقا روي همان قسمتي كه برش انجام شده هويه‌كاري انگشتر  انجام مي‌شود. اما عموما انگشترها پس از تغيير سايز، از محلي كه بريده و دوباره هويه‌كاري شده‌اند ضعيف مي‌شوند. فرقي هم نمي‌كند كه اين برش و جوش‌كاري در كدام بخش انگشتر انجام شده باشد. در هر صورت، اگر فشار زيادي روي آن بخش وارد شود، احتمال شكستن حلقه زياد خواهد بود.

لازم است بدانيد كه تغيير سايز انگشتر بسيار محدود است. يعني اگر قصد داريد حلقه را بيشتر از يك يا دو سايز بزرگ يا كوچك كنيد، بايد بدانيد كه اين امر ممكن نيست. برخي از فلزها هم قابليت تغيير سايز ندارند. مثلا بيشتر جواهرسازها نمي‌توانند حلقه‌هاي تيتانيومي را كوچك يا بزرگ كنند زيرا روش‌هاي سنتي برش و هويه‌كاري روي آن‌ها پاسخ‌گو نيست.

نكته: انگشترهايي كه سنگ جواهر روي خود دارند گزينه‌هاي خوبي براي تغيير سايز نيستند. براي اينكه اول بايد سنگ از روي آن برداشته شود و  اين كار مي‌تواند به سطح سنگ آسيب بزند و آن را خراب كند.

منبع : كيش طلا

رفرنس : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۹:۱۱ توسط:netware موضوع:

زيبايي چهره با شينيون و آرايش مو

وقتي واژه  شينيون مو شنيده مي شود در ذهن خيلي ها مدل مويي كه در پشت سر جمع شده تداعي مي شود و دقيقا معني Shinon واژه فرانسوي همين فرم دادن و جمع كردن مو با ابزارهاي ساده و حرفه اي متنوع شينيون مي باشد.

در گذشته در بين مردم يونان، چين و امروزه در امريكا آرايش مو به سبك شينيون محبوبيت زيادي پيدا كرده است.

شينيون مو امروزه به يكي از شاخه هاي بزرگ و تكنيك هنري در زيبايي موها تبديل شده و جايگاه خوبي را در بين مدل هاي آرايشگري ديگر باز كرده است.

خب حالا شايد از خودتان بپرسيد كه تكنيك شينيون مو چگونه مي تواند بر روي آرايش صورت هم تاثير گذار باشد و چهره جذاب تري را به فرد بدهد؟

با شناخت فرم صورت خود و انتخاب مدل متناسب شينيون مو با فرم صورت و ميكاپي كه داريد چهره متفاوت و دلبربايي را تجربه خواهيد كرد همچنين عيب هاي صورت را با يك شينيون صحيح مي توانيد اصلاح كنيد توجه داشته باشيد كه تاثير نوع مو و مدل مو مناسب زيبايي افراد را دوچندان مي كند.

تنوع مدل مو بصورت شينيون نامحدود است و روز به روز مدل هاي جديد و مختلف هم به آن اضافه مي شوند.

انواع مدل شينيون مو

بالغ بر صدها يا بيشتر از مدل شينيون مو وجود دارد كه ميتوانيد در مراسمات و مجالس عروسي استفاده كنيد توجه داشته باشيد كه

بصورت كلي آرايش مو با شينيون به ۳ نوع تقسيم مي شود كه هركدام از اين نوع شامل انواع مختلفي هستند.

بيشتر بخوانيد :

مدل شينيون ساده و باز، نيمه باز، موي بسته

مدل هاي شينيون مو گفته شده هم براي دختران و هم براي خانم هاي كه سن بالاتري دارند به كار برده مي شود بطور مثال از شينيون موي بسته براي مجالس رسمي، عقد و عروسي استفاده مي كنند، اگر لباس و آرايش صورت شما ساده است بهتر است از مدل شينيون بسته شلوغ براي فرم دادن مو استفاده شود و بلعكس.

شينيون موي كوتاه

خيلي از افراد فكر مي كند شينيون فقط مختص مو بلندها مي باشد اما شينيون براي موي سر كوتاه هم در عين سادگي زيبا بنظر مي آيند و با متدهاي جديد مثل شينيون موي كوتاه با موي اضافه مي توانيد موهاي كوتاه و كم پشت خود را پرپشت تر نشان دهيد فقط بايد مدلي انتخاب كنيد كه موهاي كوتاه را زيبا و جذاب كند و اين هم بستگي به مهارت آرايشگر شما دارد

مدل موي نيمه باز مجلسي

داشتن موي بلند با رنگ لايت به تنهايي جذاب است اگر شما هم دوست داريد خاص و متفاوت در جشن عروسي ظاهر شويد پس از مدل مو زنانه مجلسي و شينيون لايت و نيمه باز استقبال كنيد.

خانم هايي كه جشن ازدواج آنها نزديك است براي مدل مو براي جشن عروسي به دنبال خدمات آرايشي و زيبايي براي شينيون عروس هستند با مراجعه به سالن زيبايي الماس نشان مدل مو مناسب توسط ارايشگران مجرب و حرفه اي باتوجه به فاكتورهاي از قبيل مدل لباس عروس، فرم صورت، اندازه مو و..براي آنها انتخاب مي شود.

آموزش شينيون جديد مو  با تكنيك گوناگون و جديد به روز دنيا را در گروه آموزشي الماس نشان بصورت مرحله به مرحله و راحت ترين شكل ممكن در كمترين زمان بگذرانيد براي ثبت نام در دوره هاي آموزشي شينيون سالن زيبايي الماس نشان با ما در تماس باشيد و تبديل به يك شينيون كار حرفه اي شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۶:۳۲ توسط:netware موضوع:

محدوديت هاي ارتودنسي پيشگيري در كودكان و نوجوانان

بسياري از مشكلاتي كه توسط درمان‌هاي ارتودنسي( ارتودنسي ثابت ، ارتودنسي متحرك ، ارتودنسي نامرئي و....)  مي‌تواند اصلاح شود ژنتيكي هستند، مهم نيست كه برنامه‌ي درمان و تشخيص چقدر درست است، نمي‌توان بر DNA بيمار غلبه كرد. اصلاحات ديگري وجود دارد كه نمي‌توان در ارتودنسي پيشگيري كودكان جوان انجام داد. دانستن اينكه در هر مرحله از برنامه درمان دو مرحله‌اي چه انتظاري بايد داشت مي‌تواند باعث برطرف شدن نگراني والدين شود.

يكي از محدوديت‌هاي درمان اوليه اين است كه بيمار تا اين زمان تمام دندان‌هايش براي انجام روش درماني در نيامده است. متخصصين ارتودنسي نمي‌توانند دندان‌هايي را كه ديده نمي‌شوند صاف كنند. با اينكه برخي اقدامات پيشگيرانه وجود دارند كه متخصص ارتودنسي مي‌تواند هنگام شناسايي مشكلات دندان نهفته انجام دهد، اما برخي موارد وجود دارند كه تا زماني كه در واقع در دهان حضور داشته باشند، قابل اصلاح نيستند. نمونه‌هايي از اين نوع مشكلات شامل دندان‌هاي گير كرده و دندان‌هايي كه در محل صحيح در نمي‌آيند، است.

يكي ديگر از محدوديت‌هايي كه متخصصين كنترلي بر آن ندارند، ژن‌ بيمار (يا DNA) است. اگر هركسي در خانواده شما اوربايت يا آندربايت دارد احتمال اين هست كه شما هم دچار اين مشكلات باشيد. حتي هنگامي كه متخصصين ارتودنسي بتوانند ميزاني كه شما در طول مرحله‌ي مداخله‌گر درمان نشان مي‌دهيد را اصلاح كنند يا كاهش دهند، نمي‌توانند نحوه‌ي رشد بين مراحل را كنترل كنند. زنان جوان تا حدود ۱۵ سالگي و مردان جوان تا حدود ۱۷ سالگي رشد دنداني دارند. اوربايت اصلاح شده در مرحله اول ممكن است بين ۲ مرحله دوباره كمي ظاهر شود. آندربايت ممكن است در مردان جوان تا اوايل دهه ۲۰ زندگي ادامه پيدا كند و راهي براي توقف آن توسط بيمار يا متخصص ارتودنسي وجود ندارد.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

برخي از مشكلات ارتودنسي ناشي از عوامل محيطي هستند. اين عوامل شامل عادت مكيدن انگشت، نفس كشيدن از راه دهان، زبان زدن دندان و انسداد مجراي هوا دهي (به عنوان مثال سپتوم منحرف شده و لوزه‌هاي بزرگ) است. بعضي اوقات اصلاح اين عادت‌ها به پيشگيري از بازگشت كمك مي‌كند، اما وضعيت زبان و عملكرد دهان نمي‌توانند هميشه اصلاح شوند و مشكلاتي كه باعث به وجود آمدنش مي‌شوند قبل از مرحله‌ي ۲ مي‌توانند دوباره ظاهر شوند.

در نهايت، برخي از تكنيك‌هاي درمان ارتودنسي وجود دارد كه تا زماني كه تمام دندان‌هاي دائمي در نيامده باشند، نمي‌توانند مورد استفاده قرار گيرند. برخي تجهيزات كاربردي به دندان‌ها وصل مي‌شوند و تا زماني كه همه‌ي دندان‌ها در نياده‌ باشند كار نمي‌كنند. برخي اجزاي كمكي مانند كش تا زماني كه بيمار تمام دندان‌هاي دائمي خود را دارد بهتر حفظ مي‌شوند. به همين دليل ممكن است تا آخرين مرحله درمان، ميدلاين‌ها و بايت‌هاي عميق به طور كامل قابل اصلاح نباشد.

با توجه به اينكه محدوديت‌هاي زيادي براي درمان زود هنگام وجود دارند چرا نبايد تا بعد از اتمام رشد بيمار منتظر ماند؟ اول اينكه درمان زودهنگام مي‌تواند درمان كلي را در آينده آسان كند. يك مورد جراحي مي‌تواند تبديل به كشيدن دندان شود. مورد كشيدن دندان ممكن است صرفاً به يك حالت باز كننده فك تبديل شود. دوم اينكه تعيين ميزان افزايش اعتماد بنفسي كه همراه با درمان زودهنگام است غير ممكن است. سال‌هاي بين مرحله ۱ و ۲ (معمولاً ۹ تا ۱۳ سالگي) يكي از دشوارترين دوران براي يافتن اعتماد بنفس اجتماعي است.

منبع : https://www.orthotips.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۷:۲۴ توسط:netware موضوع:

زيبايي ناخن با پديكور و مانيكور

افرادي كه به كاشت ناخن علاقه اي ندارند مي توانند براي داشتن ناخن هاي زيبا و مرتب از مانيكور حداقل ماهي ۱ بار  استفاده كنند.

كلمه ي پديكور(Pedicure) از كلمه لاتين pedis مي آيد كه به معني از مچ پا است و cura كه به معني مراقبت هست و مي تواند راهي براي درمان بيماري هاي ناخن پا باشد،با پديكور گوشت هاي اضافه دور ناخن هاي پا گرفته مي شود و پوسته هاي اضافي كف پا برداشته مي شود اينكار از ترك زدن پاشنه جلوگيري مي كند و شما پاهاي زيبا داريد.

با مانيكور هم گوشت اضافي از دور ناخن دست برداشته مي شود و براي كساني كه ناخن هاي كوتاه و گرد دارند ناخن هاي آن ها را كشيده تر نشان مي دهد، زردي ناخن با استفاده از پوليش و مواد خاص براق مي شوند.با مانيكور لاك ناخن روي دستانتان زيبايي بيشتري دارد، انجام اين خدمات در سالن زيبايي با آرايشگراني كه تخصص اينكار را دارند به شما در داشتن ناخن هاي زيبا كمك خواهد كرد.

بيشتر بخوانيد :

راه هاي ماندگاري مانيكور و پديكور

براي حفظ درخشش و مراقبت از ناخن، هر سه روز ۱بار يك لايه برق ناخن بزنيد.

براي حفظ مانيكور خود، در انجام كارها از دستكش استفاده كنيد ، دست هايتان را با آب داغ و مواد شيميايي نشوئيد و فقط از صابون و مايع هاي ملايم دستشويي استفاده كنيد.

براي اينكه اطراف ناخن تان خشك و پوسته پوسته نشود از روغن ناخن استفاده كنيد.

براي حفظ لاك ناخن هاي پايتان، قبل از پوشيدن جوراب آن ها با پلاستيك پوشانده و سپس جوراب و كفش خود را پا كنيد.

اگر ناخنتان در حال شكستگي مي باشد كافيست سر ناخنتان را كمي كوتاه و سپس يك لايه لاك روي آن بزنيد.

اگر ناخن هايتان شكست، آن را صاف كنيد و يك فرنچ ساده باريك روي آن انجام دهيد.

منبع : دوره هاي اموزش آرايشگري الماس نشان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۷:۱۶ توسط:netware موضوع:

آيا ارتودنسي پيشگيري در كودكان با درد همراه است؟

ارتودنسي پيشگيري چيست؟

ارتودنسي ( ارتودنسي ثابت )  كه در سنين ۶ يا ۷ سالگي و در ابتداي رشد دندان‌هاي دائمي در دهان كودك انجام مي‌شود، ارتودنسي پيشگيري نام دارد. زيرا با آن جلوي به وجود آمدن بسياري از اختلالات در بزرگسالي گرفته خواهد شد.

به دليل اين كه در كودكي فك همچنان در حال رشد است، از اين عامل مي‌توان براي حركت دادن دندان‌ها و سرعت بخشيدن به درمان ارتودنسي استفاده كرد.

آيا درمان ارتودنسي دردناك دارد؟

درد ناشي از درمان ارتودنسي در واقع پاسخي كاملاً طبيعي است كه بدن فرد نسبت به تغييرات نشان مي‌دهد. فشاري كه دستگاه‌هاي ارتودنسي بر دهان وارد مي‌كنند موجب درد مي‌شود.

بيشترين درد در ارتودنسي در روزهاي نخست است. عوامل مؤثر بر درد عبارتند از:

  • جنسيت
  • سن
  • آستانه درد
  • استرس

عوامل تأثير گذار بر كاهش درد ناشي از ارتودنسي پيشگيري

  • رژيم غذايي
  • داروهاي مسكن
  • بهداشت دهان و دندان
  • مراجعه به ارتودنتيست

بيشتر بخوانيد :

رژيم و برنامه غذايي كودكان

كودكي كه تحت درمان است بايد از خوردن غذاهاي سفت و چسبنده خودداري كند. اين خوراكي‌ها به براكت‌ها آسيب مي‌زنند. توصيه‌ مي‌شود در هفته‌ اول غذاهاي نرم مانند سوپ، آش و پوره به كودك خورانده شود. والدين بايد در مقابل خواست آنها براي خوردن شكلات و خوردني‌هاي سفت ديگر مقاوت كنند.

داروهاي مسكن مصرفي كودكان

بيشتر كودكان آستانه درد كمي دارند. در صورت نياز به طور حتم ارتودنتيست معالج داروي مسكن لازم را براي كاهش درد تجويز خواهد كرد.

چگونگي بهداشت دهان و دندان

رعايت بهداشت دهان و دندان از مهم‌ترين عوامل تأثير گذار در ارتودنسي است. دندانپزشك بايد صحيح مسواك زدن با وجود براكت‌ها و استفاده از نخ دندان و دهان شويه مخصوص كودكان را به والدين و كودكان آموزش دهد. والدين بايد بر اين كارها نظارت داشته باشند.

مراجعه به موقع به ارتودنتيست

اگر والدين به طور مرتب كودكان را براي معاينه به مطب يا كلينيك دندانپزشكي ببرند، به اين ترتيب بسياري از مشكلات توسط آنها تشخيص و رفع خواهد شد.

منبع : https://www.orthotips.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۶:۳۸ توسط:netware موضوع:

آيا ارتودنسي متحرك براي من مناسب است؟

ارتودنسي متحرك

ارتودنسي داراي انواع مختلفي است. ارتودنسي متحرك و ثابت دو دسته اصلي دستگاه‌هاي ارتودنسي هستند. هر كدام از اين دو نوع دستگاه داراي مزايا و معايبي هستند كه با تشخيص ارتودنتيست براي فرد تجويز مي‌شوند. اگر فرد مي‌خواهد از درمان ارتودنسي نتيجه مطلوب بگيرد، بايد به دستورات و پيشنهادات دندانپزشك معالج خود به خوبي گوش دهد.

ارتودنسي متحرك براي چه افرادي مناسب است؟

ارتودنسي متحرك براي تمام گروه‌هاي سني مناسب است، اما براي همه قابل تجويز نيست. وقتي فردي براي ارتودنسي نزد ارتودنتيست مي‌رود، در جلسه مشاوره براي او تمام گزينه‌هاي انتخابي و درمان‌ها توضيح داده خواهد شد. اگر ارتودنسي متحرك مناسب او باشد، پزشك توضيحات آن را خواهد داد.

بيشترين استفاده از ارتودنسي متحركو يا ارتودنسي نامرئي براي حركت دادن افقي دندان‌ها است؛ يعني به طرف چپ يا راست. اما افرادي كه نياز به چرخش دندان‌ها به داخل يا خارج دارند، با اين پلاك‌ها به نتيجه نمي‌رسند. همچنين افرادي كه اختلالات شديد فك يا ازدحام زياد در دندان‌هاي خود دارند و بي نظمي دندان‌ها بسيار زياد است، بايد از ارتودنسي ثابت استفاده كنند. زيرا ارتودنسي ثابت كنترل بيشتري روي حركت دندان‌ها دارد.

ارتودنسي متحرك بيشتر براي افرادي كه فك بالاي آنها مشكل دارد تجويز مي‌شود. افرادي كه سن پايين دارند يعني زير 14 سال هستند و هنوز فك به اندازه كافي رشد نداشته است، ارتودنتيست مي‌تواند از همين پديده رشد فك براي درمان اختلالات استفاده كند. خيلي از نواقص و مشكلات فكي و دنداني در سنين پايين با هزينه و دردسر كمتر و بدون جراحي درمان پذير هستند. همه افراد بالاي 7 سال مي‌توانند به طور متوسط 6 تا 9 ماه از ارتودنسي متحرك استفاده كنند.

بيشتر بخوانيد :

مراقبت از ارتودنسي متحرك

پلاك‌هاي ارتودنسي متحرك خيلي ظريف هستند و به مراقبت نياز دارند، زيرا ممكن است در اثر بي‌مبالاتي آسيب ببينند. وقتي پلاك متحرك روي دندان‌ها است بايد از خوردن غذاهاي سفت و چسبناك و خيلي شيرين خودداري شود. براي تميز كردن پلاك‌ها نبايد آنها را در آب جوش گذاشت ممكن است پلاستيك آن ذوب شود. براي تميز كردن پلاك‌ها كافي است هفته‌اي يك بار آنها را داخل محلول شستشو قرار دهيد. استفاده از مسواك و نخ دندان نيز به طور حتم دو بار در روز ضروري است. همان طور كه گفتيم فردي كه ارتودنسي متحرك دارد، بايد به طور جدي توصيه‌هاي پزشك را اجرا كند تا بتواند در پايان دوره درمان به نتيجه برسد.

منبع : http://www.orthodr.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۰:۴۱ توسط:netware موضوع:

تفاوت هزينه ارتودنسي با لمينت

روش ارتودنسي

ارتودنسي( ارتودنسي ثابت ، ارتودنسي متحرك ، ارتودنسي نامرئي و...) براي رفع و درمان نامرتبي دندان‌ها به كار مي‌رود. در شرايطي كه دندان يا دندان‌هايي در محل درست خود قرار نگرفته باشند، مطمئن‌ترين روش براي اصلاح و درمان آن‌ها، روش ارتودنسي است و روش‌هاي ديگر نمي‌توانند جايگزين اين روش شوند. در ايده‌آل‌ترين حالت براي اصلاح طرح لبخند در دندانپزشكي زيبايي نيز دندان‌ها با ارتودونسي رديف مي‌شوند و سپس با موادي مانند لمينت، رنگ و شكل دندان‌ها را با هم موزون مي‌كنند.

روش لمينت

لمينت به عنوان يك روش ارتودنسي سريع بيشتر جنبه‌ي زيبايي دارد تا درماني. اگر دندان‌ها كوچك باشند و يا روي آن‌ها لك يا بدرنگي ديده شود، لمينت و روكش از بهترين گزينه‌هاي ترميمي محسوب مي‌شوند. به طور مثال بيماراني كه دندان‌هاي كوچك داشته و بين آن‌ها فضاي اضافي وجود دارد، لمينت يك گزينه‌ي بسيار راحت براي ترميم است.

گاهي به علت برهم ريختگي‌هاي اندك و يا دلايلي ديگري كه وجود دارد، عمل ارتودنسي صورت نمي‌گيرد و تنها با اضافه كردن يك لايه‌ي جديد بر روي دندان‌ها يعني همان لمينت، لبخند خود را زيبا و جذاب مي‌كنند. افرادي كه درمان با ارتودنسي را آغاز مي‌كنند به مدت يك و نيم تا دو سال درگير اين روش هستند اما در روش لمينت تنها در يك جلسه و يا حداكثر دو جلسه مي‌توان به لبخندي زيبا دست يافت.

بيشتر بخوانيد: ارتودنسي يا كامپوزيت

هزينه‌ ارتودنسي

تعيين دقيق هزينه‌ ارتودنسي تا زمان مشاوره‌ي اوليه و تهيه برنامه‌ي درماني ارتودنسي دندان، امكان‌پذير نخواهد بود. هزينه ارتودنسي دندان مقرون به صرفه بوده و بسته به پيچيدگي‌هاي مشكل متغير است. بيماران مبتلا به مشكلات جدي معمولاً نسبت به مواردي با پيچيدگي كمتر، نياز به زمان اضافه جهت درمان دارند. در طول مشاوره، تخمين هزينه‌ ارتودنسي و توضيح درباره‌ي جزئيات آن‌ها ممكن خواهد بود.

هزينه‌ لمينت

اين نوع درمان داراي دو نوع مختلف لمينت سراميكي و لمينت كامپوزيتي است كه با مواد خاصي از قبيل سراميك يا پرسلن و كامپوزيت ساخته مي‌شوند كه براساس موادي كه در آن‌ها به كار رفته است، كيفيت آن‌ها نيز متفاوت بوده و هزينه‌ي لمينت دندان را تغيير مي‌دهد.

منبع : http://www.orthoinfo.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۴:۲۶ توسط:netware موضوع:

چرا هزينه ارتودنسي بزرگسالان بيشتر از كودكان است؟

ارتودنسي بزرگسالان و ارتودنسي كودكان از نظر روند تراز كردن دندان ها چندان متفاوت نيست اما به طور كلي تفاوت هاي عمده اي ميان اين دو درمان از لحاظ هزينه ارتودنسي، سن مناسب ارتودنسي، مدت زمان ارتودنسي و متخصص ارتودنسي وجود دارد.

شايد تا چند دهه پيش تصور مي شد كه روش درمان ارتودنسي فقط براي تراز كردن دندان كودكان و نوجوانان نتيجه قابل قبولي دارد اما به لطف پيشرفت هاي زيادي كه در زمينه ارتودنسي حاصل شده است، اكنون بزرگسالان نيز مي توانند لبخند خود را با براكت ها تا حد زيادي بهبود بخشند.

استفاده از براكت ها نيز قبلا منحصر به انواع فلزي بود درصورتيكه امروزه انواع مختلفي از براكت ها ابداع شده و بيمارن مي توانند روش هاي درمان ارتودنسي متحرك، براكت هاي رنگي با اينويزالاين ( ارتودنسي نامرئي ) را براي اصلاح دندان هاي خود انتخاب كنند. پيشرفت هاي اخير پزشكي موجب شده اين درمان علاوه بر كودكان محبوبيت زيادي بين بزرگسالان نيز پيدا كند. البته بين ارتودنسي بزرگسالان و كودكان، تفاوت هايي وجود دارد كه در ادامه به آنها اشاره خواهيم كرد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع

تفاوت درمان هاي ارتودنسي بزرگسالان و كودكان چيست؟

با پيشرفت هايي كه در سال هاي اخير در زمينه ارتودنسي صورت گرفته ، هر روز تعداد بيشتري از افراد بالغ به دنبال رفع مشكلات دهان و دندان خود از طريق ارتودنسي هستند. بسياري از بزرگسالان از مشكلاتي رنج مي برند كه از كودكي تجربه كرده اند و به جز درمان با ارتودنسي هيچ روش درماني ديگري قادر به برطرف كردن آن ها نيست.

تفاوت هاي قابل توجهي ميان درمان هاي ارتودنسي بزرگسالان و كودكان وجود دارند كه بهتر است قبل از تصميم گيري براي پيگيري اين درمان از آنها مطلع باشيد. مهمترين تفاوت ها ميان ارتودنسي بزرگسالان و كودكان عبارتند از:

سن مناسب براي ارتودنسي

مسأله سن يكي از تفاوت هاي مهم درمان ارتودنسي در بزرگسالان و كودكان است. بزرگسالان اغلب دچار شرايطي هستند كه بيماران جوان از آنان رنج نمي برند، مانند:

• عدم استخوان كافي ميان ريشه ها براي تأمين فضاي كافي جهت جابجايي دندان ها،

• عفونت هاي خفيف،

• التهاب لثه و

• تحليل رفتن استخوان هاي حاشيه به خصوص در نواحي كه دندان هاي از دست رفته وجود دارد.

تمام اين مسائل موجب مي شود كه ارتودنسي بزرگسالان نسبت به كودكان كمي پيچيده تر باشد.

با اين وجود نمي توان سن دقيقي را به عنوان سن مناسب براي ارتودنسي معين كرد. سن مناسب ارتودنسي فقط بايد توسط متخصص ارتودنسي براي هر فرد با توجه به شرايط او مشخث شود

هزينه ارتودنسي بزرگسالان

هزينه ارتودنسي بزرگسالان نسبت به كودكان بيشتر است چون متخصص ارتودنسي بايد به منظور اصلاح طرح لبخند بيماران بزرگسال با روش ارتودنسي، عوامل بسيار زيادي را در نظر بگيرد و از ابزارها يا روش هاي كمكي نيز استفاده كند. از مهمترين دلايل افزايش هزينه ارتودنسي در بزرگسالان مي توان به موارد زير اشاره كرد:

• اصلاح نيش نامناسب

• مسائل مربوط به كشيدن دندان

• نصب ابزار

• آسيب پذيري

منبع : https://www.orthoblog.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۴:۲۳ توسط:netware موضوع: