جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انواع عمل هاي لاغري باي پس معده

۱- عمل لاغري باي پس معده به روش Roux-en-Y اين روش نوعي از عمل باي پس معده است و حتي شايع ترين نوع آن نيز به حساب مي آيد. اين نوع جراحي لاغري معمولا بازگشت پذير نيست و در آن قسمت بالاي معده را مي بُرند و باقي مانده معده را مي بندد كه باعث مي شود در يك وعده غذاي زيادي نخوريد و حتي مقدار جذب غذا نيز كاهش مي يابد. قسمت باقي مانده اندازه يك گردو است و تنها ۲۸ گرم غذا را در خود نگه مي دارد. در حالت عادي معده قادر به نگهداري مقدار بسيار بيشتري است. سپس جراح روده كوچك را مي برد و مستقيما به همان كيسه كوچك (معده ) وصل مي كند. سپس غذا به اين كيسه كوچك مي رود و بعد از آن به روده كوچكي كه به آن متصل شده خواهد رفت. غذا بيشتر معده و قسمت ابتدايي روده كوچك را دور مي زند و به جاي آن مستقيما وارد قسمت مياني روده كوچك مي شود.

عوارض

·         فقر مواد غذايي يا سوء تغذيه

·         عدم جذب ويتامين ها كه منجر به كمبود غير طبيعي ويتامين هاي B12 و D مي شود

·         دچار شدن به سندروم دامپينگ كه موجب مي شود فرد به جراحي مجدد نياز داشته باشد

·         بروز فتق و سنگ صفراوي  

بيشتر بدانيد :

ساسي باي پس 

ساسي

متخصص جراحي لاغري 

متخ

۲- عمل لاغري باي پس معده به روش انحراف بليو پانكراتيك توسط duodenal switch اين جراحي نيز يك نوع ديگر از عمل باي پس معده است كه در اين روش پيچيده و چند بخشي حدود ۸۰ درصد معده حذف مي شود. در اين عمل، لوله اي كه غذا را در روده كوچك آزاد مي كند به همراه بخش محدودي از روده كوچك كه معمولا به معده وصل است فقط باقي مي ماند. در اين جراحي قسمت بيشتري از دستگاه گوارش را با اتصال قسمت انتهايي روده به روده اثني عشري نزديك به معده دور مي زنند. اين جراحي مقدار غذايي كه مي خوريد را به شدت محدود مي كند و جذب غذا را نيز پايين مي آورد. با اينكه اين عمل بسيار تاثير گذار است اما خطرات زيادي از جمله سوء تغذيه و كمبود ويتامين دارد.  اين جراحي معمولا براي افرادي با BMI بالاي ۵۰ انجام مي شود. ( جهت محابه شاخص توده يدني خود اينجا كليك كنيد. )

  عوارض خونريزي بيش از حد

·         عفونت

·         مشكلات ريوي يا تنفسي

·         واكنش هاي غير طبيعي به بيهوشي

·         استفراغ سوء تغذيه

·         افت قند خون فتق

منبع : مجله لاغري و تناسب اندام

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۶:۴۷ توسط:netware موضوع:

راز محبوبيت سوناتا هيبريد نسبت به همكلاسهاي ديگر

شركت هيونداي در مدل ۲۰۱۸ از سدان پرطرفدار سوناتا، با تجهيزات بيشتر، قيمت كمتري ارائه مي‌دهند.  در اين مطلب از استار پارتس نمايدنگي فروش قطعات كيا و هيونداي  به بررسي هيونداي سوناتا ۲۰۱۸ نسخه‌ي ليميتد با پيشرانه‌ي ۲ ليتري توربوشارژ مي‌پردازيم

بدون شك سوناتاي جديد در كلاس سدان‌هاي متوسط بهترين گزينه‌ي موجود نيست؛ ولي اين خودروي پرطرفدار، به دليل داشتن تجهيزات رفاهي و ايمني فراوان در كنار قيمت مناسب (به‌خصوص در نسخه‌هاي ليميتد و اسپرت) سدان وسوسه‌كننده‌اي است. با در نظر گرفتن ارتقاي فني و سواري بهتر مدل ۲۰۱۸ به همراه نسخه‌هاي متنوع با قيمت‌هاي مختلف، سوناتا هنوز هم بازار در اين كلاس، حضور پررنگي خواهد داشت

پيشرانه و عملكرد فني؛ بهتر ولي پايين‌تر از رقبا

با اينكه مدل ۲۰۱۸ سوناتا تغييرات زيادي داشته است، اما هنوز هم پيشرانه‌ي استاندارد ۲.۴ ليتري با قدرت ۱۸۵ اسب بخار، جوابگوي نيازهاي بسياري از مشتريان خواهد بود. پيشرانه‌ي چهار سيلندر توربوشارژ ۲ ليتري با قدرت ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نيوتن‌متر ديگر گزينه‌ي موجود است كه به لطف جعبه‌دنده‌ي هشت سرعته خودكار جديد، عملكردي مانند پيشرانه‌ي V6 ولي بدون حجم بالاي آن، در اختيار قرار مي‌دهد.

مدل جديد ۲ ليتري در مقايسه با مدل ۲۰۱۵ سوناتا اسپرت، عملكرد فني قابل توجهي به نمايش مي‌گذارد؛ در تست شتاب، در زمان ۷.۱ ثانيه به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت مي‌رسد كه حدود يك ثانيه از مدل ۲۰۱۵ با زمان ۸ ثانيه در تست صفر تا ۱۰۰، سريع‌تر است. با اين‌حال سوناتاي جديد در برابر رقباي اصلي خود در تست سرعت صفر تا ۱۰۰، هيچ حرفي براي گفتن ندارد. به عنوان مثال هوندا آكورد مدل ۲ ليتري ۲۰۱۸ نسخه‌ي تورينگ همانند مدل ۲۰۱۷ سدان شورولت ماليبو نسخه‌ي پريمير، در زمان ۵.۷ ثانيه به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت مي‌رسد

وناتا در تست درگ ۴۰۰ متر نيز با زمان ۱۵.۳ ثانيه و حداكثر سرعت ۱۵۱ كيلومتر بر ساعت پايين‌تر از رقبا قرار مي‌گيرد. آكورد و ماليبو در زمان ۱۴.۳ ثانيه و با حداكثر سرعت‌هاي به ترتيب، ۱۵۹.۸ و ۱۵۹.۹ كيلومتر بر ساعت مسير مستقيم ۴۰۰ متري را طي كردند.

بيشتر بخوانيد :

جهيزات رفاهي و ايمني؛ بهتر و بيشتر با قيمت كمتر

همانطور كه ذكر شد، سوناتاي ۲ ليتري در مقايسه با رقباي قدرتمند خود، سرعت و شتاب كمتري در اختيار راننده قرار مي‌دهد؛ اما سوناتا در بخش قيمت كاملا مصمم در ميدان رقابت باقي مي‌ماند. گران‌ترين نسخه‌ي سوناتا، مدل ۲ ليتري ليميتد بوده كه با تجهيزات استاندارد بسياري همراه شده است و خبري از انواع پكيج آپشن گران‌قيمت نيست. تجهيزات ايمني استاندارد اين مدل شامل سنسورهاي پارك عقب، سيستم ترمز اضطراري خودكار با قابليت شناسايي عابر پياده، سيستم هشداردهنده‌ي نقطه‌ي كور راننده، سيستم هشداردهنده‌ي ترافيك در عقب، سيستم كمكي تعويض لاين و هشداردهنده‌ي انحراف از لاين و سيستم كمكي ترمزگيري است

مصرف سوخت؛ بهتر و شايد بهترين

جعبه‌دنده‌ي هشت سرعته‌ي خودكار جديد عملكرد روان و هماهنگي دارد كه با قرار گرفتن در كنار سيستم فرمان بهينه‌سازي شده، سوناتا كاملاً گوش به فرمان شده است. تيم مهندسي هيونداي براي خريداراني كه به دنبال حداقل مصرف سوخت هستند، مدل سوناتا اكو را در نظر گرفته‌اند.

اين مدل كه حداكثر ۱۷۸ اسب بخار قدرت توليد مي‌كند به‌طور ميانگين در شهر ۸.۴ در بزرگراه ۶.۳ و به‌صورت تركيبي ۷.۶ ليتر سوخت در هر ۱۰۰ كيلومتر مصرف دارد. بر اساس آمار رسمي ارائه شده توسط آژانس حفاظت از محيط زيست ايالا متحده، مدل ۲ ليتري سوناتا ۲۰۱۸ در شهر ۱۰.۲ در بزرگراه ۷.۳ و به‌صورت تركيبي ۹ ليتر سوخت در هر ۱۰۰ كيلومتر مصرف مي‌كند.

منبع : استارپارت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۷:۴۹ توسط:netware موضوع:

نقش بهبوددهنده نان چيست و بهبود دهنده هاي آرد چيست؟

بهبود دهنده ها باعث بالا بردن كيفيت نان و قابليت ماندگاري بالاي آن ميشوند. از مزاياي بهبود دهنده ها اين است كه به گسترش خمير سرعت بخشيده و زمان ورآمدن خمير را كاهش ميدهند، آن رانسبت به شرايط مختلف آب و هوايي و دمايي مقاوم مي سازند، و از خوابيدن خمير در مرحله تخمير نهايي و پخت نان جلوگيري مي كند.

درگذشته از روغن به عنوان بهبود دهنده نان استفاده مي گرديد و بعد از آن از مواد شيميايي به عنوان بالا برنده كيفيت استفاده شد، ولي در حال حاضر آنزيم هاي خالص جايگزين مواد شيميايي شده اند كه فاقد هر گونه ماده شيميايي هستند. اين بهبود دهنده با اثرات اختصاصي براي تهيه نان ها مصرف مي شوند و باعث رفع عيوب نان مي گردند.

مكانيسم عمل بهبود دهنده ها متفاوت بوده و بعضي از آن ها داراي اثراتي كاملا متفاوت با ساير بهبود دهنده ها هستند. بنابراين قبل از استفاده، شناخت عملكرد آن ها ضروري است. به طور مثال بعضي از بهبود دهنده ها موجب تقويت خمير و بعضي ديگر موجب كاهش استحكام خمير مي شوند. تقريبا هر نوع ماده اي كه به آرد يا خمير اضافه شود تا حدودي اثر بهبود دهندگي خواهد داشت. براي مثال، اضافه كردن مخمر، پوكي، سبكي و خوش خوراكي نان را بهتر خواهد كرد، يا نمك علاوه بر آنكه بر نحوه كار با آرد و خمير اثر مي گذارد، در عين حال عطر و طعم نان را نيز تغيير خواهد داد.

بيشتر بخوانيد :

اكنون بهبود دهنده هاي نان به آن دسته از مواد اطلاق مي شود كه به طور مشخص در مقاديري كمتر از مخمر يا نمك مورد استفاده قرار گرفته و هدف از افزودن آنها بهبود توليد و يا تجمع گاز در خمير، حفظ نرمي و لطافت بافت و مغز نان و دستيابي به رنگ روشن تر در اين قسمت است. تعدادي از موادي كه به طور معمول جهت بهبود كيفيت نان مورد استفاده قرار مي گيرند در ادامه خواهند آمد .تقسيم بندي صورت گرفته كاملا جنبه قراردادي داشته، زيرا اكثرا اين مواد داراي واكنشهاي پيچيده بوده و آنها را در بيش از يك دسته خاص مي توان طبقه بندي نمود. براي مثال افزودن فراورده هاي آنزيمي نه تنها خواص رئولوژيكي خمير را تغيير داده و فرايند خمير را آسانتر مي نمايند، بلكه باعث بهتر شدن افزايش حجم خمير در درون فر كه خود نشانه اي از نگهداري بهتر گاز در خمير است، نيز ميشوند.

مهم ترين اثرات بهبود دهنده ها عبارتند از:

كمك به فرايند خمير مانند فراورده هاي آنزيمي همچون آرد تهيه شده از مالت و يا آميلاز تهيه شده از منابع قارچي.

كمك به توليد گاز، مانند غذاي مخمر از جمله كلرور آمونيوم.

كمك به حفظ و نگهداري گاز، مانند تركيبات اكسيد كننده و از جمله اسيد آسكوربيك.

كمك به نرمي نان مانند مونو استئارات(GMS)

كمك به بهبود رنگ مغز نان، مانند آرد سويا

منبع : فروشگاه مواد شيميايي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۷:۵۴ توسط:netware موضوع:

دندان قروچه (بروكسيم) چيست؟

كلمه ي بروكسيسم به معناي دندان قروچه يا سايش دندان است و ريشه اي يوناني دارد. در واقع بروكسيسم ، نوعي اختلال حركتي در هنگام خواب است و مانند اختلالات حركتي ديگر، غيرارادي و ناخودآگاه محسوب مي شود.

از آنجايي كه انسان ها در بيداري هم دندان هايشان را به هم مي سايند، دندان قروچه در خواب مشكل بسيار جدي تري نسبت به سايش دندان محسوب مي شود. ممكن است برخي، از عادت دندان قروچه خود در خواب آگاه نباشند و اين عادت براي سال ها ادامه پيدا كند. اين مشكل در صورت درمان نشدن مي تواند باعث شكستگي و لق شدن دندان ها يا فرسايش ميناي دندان، روكش دندان و پركردگي ها( پركردن دندان )  شوند. همچنين مي تواند منجر به سردرد، فك درد و اختلالات مفصل گيجگاهي فكي (TMJ) نيز شود.

علل دندان قروچه چيست؟

دندان قروچه  در خواب اغلب ناشي از استرس و اضطراب است. عدم روي هم قرار گرفتن صحيح دندان هاي بالا و پايين و مشكلات بايت نيز از دلايل شايع دندان قروچه مي باشند. بهتر است اين عادت هر چه سريع تر درمان شود تا از آسيب هاي جدي به دندان جلوگيري شود.

اثرات و نشانه ها

همانطور كه مي دانيد، بروكسيسم مي تواند موجب فرسايش دندان ها و در نتيجه شكستن، كوتاه شدن و صاف شدن سطح دندان ها شود. دندان قروچه به عضلات، بافت ها و ديگر ساختار موجود در اطراف استخوان فك فشار وارد مي كند. اين فشار مي تواند منجر به:

درد و سفت شدن فك

درد لثه ها

حساس شدن، لق شدن يا شكسته شدن دندان ها

صدا دادن استخوان فك

سردرد خفيف

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي دندان

عوارض

در اغلب موارد، دندان قروچه عوارض جدي در پي ندارد اما اگر شديد باشد مي تواند منجر به:

آسيب ديدن دندان ها، پركردگي ها، روكش ها و استخوان فك شود.

سردرد هاي مكرر

درد شديد در ناحيه صورت يا استخوان فك

اختلالات مفصل گيجگاهي فكي(TMJ) كه در مقابل گوش ها قرار دارد كه ممكن است با باز و بسته كردن دهان صداي تق تق دهد.

نحوه درمان

براي درمان دندان قروچه بزرگسالان در خواب بايد علت و ريشه را دريافت. دندانپزشكتان در اين زمينه سوالاتي از شما مي پرسد و معايناتي را انجام مي دهد و از اين طريق مي تواند از علت اصلي اين مشكل اطلاع پيدا كند. وي بر اساس ميزان آسيب دندان ها و علت احتمالي دندان قروچه مي تواند يكي از روش هاي زير را به بيمار پيشنهاد كند:

  • استفاده از محافظ دهاني
  • آرامش
  • كاهش ارتفاع يك يا چند دندان براي همتراز كردن بايت

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون دندانقروچه و درمان ان اينجا كليك كنيد

منبع

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۶:۲۶ توسط:netware موضوع:

چگونه از شر پلاك دندان و تارتار خلاص شويم؟

پلاك هميشه هست!

مهم نيست كه چقدر از دندان هاي خود مراقبت مي كنيد، به احتمال زياد پلاك دندان يا تارتار يا هر دو ميتوانند در هر دوره اي از زندگي روي دندان هاي شما تشكيل شوند. شما مي توانيد هر روز مسواك بزنيد ، نخ دندان بكشيد و خلاصه دهان خود را شستشو دهيد، اما ذرات ريز مواد غذايي و كثيفي كه از آنچه ميخوريد باقي مانده است روي دندانهاي شما تحت عنوان پلاك يا جرم پشت دندان جمع مي شود. به همين دليل مراجعه منظم به دندانپزشك براي رفع اين پلاك و تارتار بسيار مهم است. يك دندانپزشك مي توانند پلاك و تارتار را از بين ببرد.

جرم دندان يا پلاك دندان چيست؟

از نظر فني ، پلاك دندان يا جرم پشت دندان بيوفيليمي از باكتريهاي ميكروسكوپي است. به عبارت ساده، پلاك فقط مقدار زيادي از باكتريهاي كوچك، باريك و ميكروسكوپي هستند كه به شكلي نامنظم كنار هم قرار گرفته اند.

پلاك دندان چگونه است؟ ظاهر جرم پشت دندان چه شكلي است؟

نميتوان با چشم غير مسلح ساختارهاي جداگانه پلاك را ديد اما اگر شما هم دندان هاي خود را مسواك نميزنيد احتمالا رنگ دندانهايتان زرد ميشود. در واقع چيزي كه باعث اين تغيير رنگ ميشود فعاليت باكتري ها و فرسايش ميناي دندان است.

تارتار دندان چيست؟

وقتي به پلاك ها و جرم پشت دندان ها توجه نكنيم، كم كم بيشتر و بيشتر و درنتيجه سخت و سخت تر ميشوند. زماني كه پلاك دندان سخت و سفت ميشود ما ميگوييم كه تارتار تشكيل شده است. تارتار با همكاري بزاق دهان و مواد معدني موجود در دهان ايجاد ميشود.

بيشتر بخوانيد :

از بين بردن پلاك دندان ها، براي از بين بردن جرم دندان چه بايد كرد؟

شما ميتوانيد با مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از بروز اين دو پيشگيري كنيد. اما زماني كه تشكيل شدند و تبديل به تارتار شدند، ديگر تنها با مسواك زدن قابل برداشتن نيستند. بلكه بايد با روش هاي  حمايتي و موثرتري اقدام به از بين بردن پلاك دندان كرد. در ادامه با برخي از روش هاي از بين بردن جرم پشت دندان آشنا خواهيد شد.

داروهاي خانگي براي از بين بردن پلاك دندان ها و تارتار از دندان ها

براي از بين بردن جرم دندان به روش خانگي ميتوانيد راه حل هاي زير را امتحان كنيد:

به طور مرتب با استفاده از يك حركت ثابت و آرام به مدت سه دقيقه دندان هاي خود را مسواك بزنيد. مسواك زدن دندانهايتان حدود ۳۰ دقيقه بعد از هر وعده غذايي به كاهش مقدار پلاك و تارتار كمك مي كند.

از خمير دندان فلورايد استفاده كنيد. فلورايد كمك خواهد كرد كه هر گونه آسيب به دندان شما ، به ويژه ميناي دندان شما ، ترميم شود و آن را از آسيب ناشي از اسيد و پوسيدگي دندان محافظت كند.

براي تميز كردن دندان ها از ژل آلوئه ورا با آب، جوش شيرين و مقداري آب ليمو استفاده كنيد.

دندان هاي خود را با كمك پوست پرتقال بشوييد. مواد موجود در پوست پرتقال به از بين بردن پلاك و تارتار يا پيشگيري از تشكيل آن ها كمك ميكنند.

جويدن سبزيجات خام مي تواند به تميز كردن دندان هاي شما كمك كند.

دهان خود را با كمك دهانشويه ها بشوييد.

چگونه دندان هاي خود را در برابر پلاك دندان محافظت كنيم؟

بهترين راه براي جلوگيري از ايجاد پلاك دندان و تارتار، تميز كردن دندانها با مسواك و استفاده از نخ دندان است. شما بايد روزانه دست كم دو بار دندان هاي خود را مسواك بزنيد و همچنين با كمك روش هاي طبيعي و بيخطر به از بين بردن پلاك دندان در خانه كمك كنيد.

اما فراموش نكنيد كه از بين بردن پلاك پشت دندان در خانه هم كافي نيست و بايد اين نكته را هم از ياد نبريد كه مراجعه منظم و هر ۶ ماه يكبار به كلينيك دندانپزشكي هم يكي ديگر از راه هاي پيشگيري از تشكيل پلاك دندان و تارتار است.

منبع : آرتمان درمان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۷:۳۵ توسط:netware موضوع:

ترميم دندان با چه موادي انجام ميشود؟

ترميم دندان ها به روش مستقيم و غير مستقيم

ترميم دندان با چه موادي انجام ميشود؟

ترميم دندان ها به روش مستقيم و غير مستقيم

ترميم مستقيم روشي است كه همه مراحل كار در مطب و مستقيما توسط دندانپزشك انجام ميشود.

٢ روش عمده و معمول ترميم مستقيم عبارتست از: ترميم با آمالگام (نوعي آلياژ فلزي مخصوص دندان) و ترميم با كامپوزيت ( نوعي از مواد همرنگ دندان)

در ترميم غير مستقيم بخشي از كار در مطب و توسط دندانپزشك و بخش ديگر توسط لابراتوار دندانسازي انجام ميشود.

لمينيت هاي سراميكي و اينلي و آنلي جزو ترميم هاي غيرمستقيم دنداني ميباشند.

لازم به ذكر است كه بعضي از مراحل كار در ترميم هاي غير مستقيم و پروتز ثابت (روكش) به هم شبيه ميباشد؛

مثلا در هر دو روش از دندان مورد نظر قالب تهيه و به لابراتوار ارسال ميشود. ولي آماده سازي دندان و نتيجه نهايي كار كاملا با هم متفاوت هستند.

روكش، اينلي و آنلي هر سه توسط لابراتوار ساخته ميشوند.

بيشتر بخوانيد :

ترميم دندان با آمالگام

آمالگام نوعي آلياژ فلزي مخصوص و يكي از قديمي ترين مواد براي ترميم دندان است كه هنوز هم مورد استفاده قرارميگيرد.

آمالگام مزاياي زيادي به عنوان يك ماده ترميمي دارد كه دو تا از مهمترين اين مزايا عبارتند از:

استحكام خوبي در برابر فشارهاي حاصل از جويدن دارد، باكتريها در مجاورت آمالگام نميتوانند به خوبي رشد كنند

ترميم دندان با كامپوزيت

كامپوزيت دندان نوعي ماده ترميمي همرنگ دندان است كه در دهه هاي اخير وارد ماركت دندانپزشكي شده است.

به سبب رنگ مناسب آن روز به روز بيشتر مورد توجه مراجعين دندانپزشكي قرار ميگيرد.

مهمترين مزيت كامپوزيت همانطور كه ذكر شد زيبايي آن است.

مهمترين اشكالات كامپوزيت شامل موارد زير است: مانند آمالگام خاصيت ضد پوسيدگي ندارد، در دراز مدت ثبات رنگ مناسبي ندارد

نسبت به ساير مواد ترميمي به سايش حساس تر است و نيز تكنيك كار با آن بسيار دقيق و حساس است و بايد كاملا مطابق دستور و زمانبندي تعريف شده انجام شود.

همچنين هنگام ترميم كامپوزيت محيط بايد عاري از هرگونه رطوبت و بزاق باشد.

ترميم هاي غير مستقيم

پروسه هاي ترميم غير مستقيم براي پوشش دادن معايب ترميم هاي مستقيم ابداع شدند، و اگر با كيفيت مناسب انجام شوند نتايج بسيار خوبي خواهند داشت كه شامل دنداني بازسازي شده، محكم، زيبا، مقاوم به سايش و پوسيدگي و با عمر طولاني خواهد بود.

اشكال عمده آنها اينست كه نياز به زمان بيشتر (حداقل ٢ جلسه) و هزينه بالاتري دارند.

مراحل كار شامل حداقل ٢ جلسه درماني ميباشد كه در جلسه اول پس از ايجاد بيحسي موضعي و برداشت پوسيدگي و آماده سازي حفره، قالبگيري انجام و به لابراتوار ارسال ميشود.

و دندان پانسمان ميشود، پس از انجام مراحل لابراتواري و آماده شدن ترميم در جلسه دوم تحت بيحسي موضعي پانسمان برداشته شده و ترميم با مواد مخصوص درون حفره مربوطه چسبانده (باند) ميشود.

انواع لبخند و اثرات آن

ترميم هاي غير مستقيم دو نوع عمده دارند كه به نامهاي اينلي (inlay) و آنلي (onlay) ناميده ميشوند.

اينلي ترميمي است كه فقط در قسمتهاي دروني دندان قرار داده ميشود، آنلي گسترش بيشتري داشته و يك يا چند برجستگي سطح جونده (كاسپ) را پوشش ميدهد.

اينلي و آنلي ساخته شده قبل از اتصال به دندان براي دندان سمت چپ اينلي و براي ٢ دندان سمت راست آنلي ساخته شده.

جهت كسب اطلاعالت بيشتر پيرامون روش هاي ترميم دندان پوسيده اينجا كليك كنيد.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت اباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۴:۳۲ توسط:netware موضوع:

كدام غذاها براي سلامتي دهان و دندان ها مفيدند؟

در اين مقاله از يك دندانپزشك ترميمي خوب در ارتمان درمان قصد داريم تا شما را با انواع غذاهايي كه براي سلامتي دندان ها مفيد هستند آشنا كنيم!

تشكيل دندان‌ها با معدني شدن ماتريكس پروتئيني آن‌ها همراه است. بلورهاي هيدروكسي آپاتيت يكي از اجزاي اصلي در ساختار دنداني است كه از كلسيم و فسفر تشكيل شده است. ويتامين D جزء اساسي جهت تشكيل بلورهاي هيدروكسي آپاتيت است. همچنين عاج دندان حاوي الياف كلاژن است كه براي ساخت آن‌ها وجود ويتامين C ضروري است.

كمبود ويتامين‌هاي A، E و C و املاح معدني چون كلسيم و فسفر در ايجاد بيماري‌هاي پريودنتال نقش دارند.

همچنين كلسيم نقش مهمي در پيشگيري از پوكي استخوان يا استئوپروز دارد. استئوپروز مي‌تواند در استخوان فك هم ايجاد شود و اگر اين اتفاق بيفتد منجر به لق شدن دندان‌ها مي‌شود.

بايد بدانيم كه كلسيم به تنهايي عمل نمي‌كند و ويتامين D جهت جذب، حمل و رسوب كلسيم در استخوان‌ها از جمله استخوان فك ضروري است.

 غذاهاي مفيد جهت سلامتي دهان و دندان‌ها

آب مهم‌ترين نوشيدني جهت حفظ سلامت دهان است. آب باعث رقيق شدن اسيدهاي توليد شده توسط باكتري‌ها شده و ريسك پوسيدگي دندان را كاهش مي‌دهد.

شير و ديگر محصولات لبني مانند پنير و ماست كه ميزان قند پاييني هم دارند براي سلامتي دندان‌ها مفيدند. همچنين آن‌ها حاوي پروتئين و غني از كلسيم هستند كه در استحكام دندان‌ها موثر است. متخصصين در زمينه سلامت توصيه مي‌كنند كه اكثر بزرگسالان حدود ۱۰۰۰ ميلي‌گرم كلسيم در روز از طريق غذا (لبنيات كم چرب) دريافت كنند. اين ميزان حدود سه فنجان در روز است

مغزيجات مانند بادام، گردو و فندق حاوي پروتئين و مواد معدني هستند و در عين حال كربوهيدرات پاييني دارند كه هر دو اين‌ها در كنترل پوسيدگي موثرند. همچنين جويدن مغزها موجب ترشح بيشتر بزاق مي‌گردد كه ريسك پوسيدگي را كم مي‌كند. كنجد به خصوص با داشتن كلسيم زياد، در حفظ استحكام ساختمان دندان و استخوان فك موثر است.

بيشتر بخوانيد:

سبزيجات برگ‌دار مانند اسفناج، كلم پيچ و بروكلي غني از ويتامين‌ها و املاح هستند. همچنين آن‌ها شامل ميزان بالايي از كلسيم هستند كه در استحكام بخشيدن به دندان و جلوگيري از استئوپروز استخوان فك موثرند. همين طور حاوي فوليك اسيد (يك نوع از ويتامين B) هستند كه فوايد متعددي دارد از جمله اينكه مشكلات لثه‌اي را در زنان باردار بهبود مي‌بخشد.

سيب، هويج و كرفس كه هر سه اين ميوه و سبزيجات ميزان زيادي آب و فيبر دارند و حين جويدن آن‌ها ميزان زيادي بزاق ترشح مي‌شود كه ريسك پوسيدگي را كاهش مي‌دهد. همچنين بافت فيبري باعث ماساژ لثه‌ها مي‌شود و تا حدودي خاصيت تميز كنندگي دندان‌ها را نيز داراست. همچنين هويج حاوي ويتامين B و كرفس حاوي ويتامين A و C است. دو ويتاميني كه به سلامت لثه‌ها به ميزان زيادي كمك مي‌كنند.

منبع: تاج دنتال كلينيك

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۵:۱۶ توسط:netware موضوع:

شيشه شير كودك

سن : كودك يك ماهه تا كودك يك ساله

انتخاب شيشه شير كودك

خبر خوب يا بد اين كه در زمينه شيشه شير كودك ، پستانك، پيش بند و غيره، شما گزينه هاي زيادي براي انتخاب داريد.

بايد از كدام نوع بطري شير استفاده كنيد؟ شيشه اي، پلاستيكي يا يكبار مصرف؟ آيا بطري شير بايد حتما بدون BPA باشد؟ آيا به گرم كننده بطري شير و ضدعفوني كننده نياز خواهيد داشت؟ پيش بند، لباس مخصوص و برس نياز خواهيد داشت؟ خوشبختانه به همه محصولات موجود در بازار نياز نداريد، اما قطعا تعدادي از آنها لازم خواهند بود. ما در ادامه به موارد ضروري اشاره كرده ايم.

نكات اصلي براي انتخاب بطري شير كودك: پلاستيك يا شيشه

گزينه هاي شما از بطري شير كودك آغاز مي شود. سه انتخاب اساسي وجود دارند:

بطري هاي شير پلاستيكي

مزايا: سبك وزن، مقاوم و نشكن هستند.

معايب: دوام بطري هاي پلاستيكي به اندازه شيشه نيست.

بطري هاي شير شيشه اي

مزايا: دوام بيشتري داشته و مي توان با جوشاندن آنها را كاملا تميز نمود.

معايب: سنگين تر از پلاستيك بوده و در صورت به زمين افتادن مي شكنند.

شيشه هاي شير يكبار مصرف

مزايا: در مورد اين بطري ها لزوما براي هر بار شير دادن بايد از يك قسمت داخلي يكبار مصرف استريل شده استفاده كرد. از نظر تميز كردن بطري ، استفاده از آنها بسيار راحت تر مي باشد.

معايب: اين گونه بطري ها براي محيط زيست مضر بوده و معمولا قيمت آنها بيشتر از بطري هاي شيشه اي يا پلاستيكي است. همچنين همواره بايد قسمت هاي داخلي را تهيه كنيد كه مي تواند بسيار گران قيمت باشد.

كدام نوع را بايد انتخاب كنيد؟ مي توانيد از توصيه هاي دوستان، خانواده، يا متخصص اطفال كمك بگيريد. گاهي بهترين راه تجربه فردي است، از هر كدام يك مورد را امتحان كنيد تا دريابيد كه كداميك براي شما و كودكتان بهتر است.

پس از تصميم گيري درباره بطري شير، حداقل ۱۲ تا از آنها را خريداري نماييد. حتي اگر خودتان هم به كودك شير مي دهيد، ممكن است براي ذخيره سازي شيرتان به بطري هاي شير اضافي نياز داشته باشيد.

پستانك بچه: كدام مورد را خريداري نماييد؟

مانند بطري هاي شير، در زمينه پستانك بچه نيز انتخاب هاي گسترده اي داريد.

معمولا پستانك ها از جنس لاستيك يا سيليكون بوده و ممكن است گرد، پهن، صاف، يا به شكل نوك پستان مادر باشند.

مانند بطري شير، ممكن است كودك نوع خاصي از پستانك را ترجيح دهد. تنها روش براي اين كه دريابيد كدام نوع براي كودك ارجحيت دارد ، امتحان كردن آنهاست. براي شروع ، با خانواده، دوستان، يا پزشك اطفال درباره انواع و مارك هاي بهتر مشورت كنيد.

براي خريد حداقل ۱۲ پستانك و كاور برنامه ريزي كنيد. به ياد داشته باشيد كه پس از استفاده در آنها ترك و نشتي ايجاد مي شود، بنابراين ممكن است به تعداد بيشتري نياز داشته باشيد.

محافظ شيشه كودك: برس، لباس مخصوص و پيش بند

انواع مختلفي از شيشه هاي شير و پستانك و مجموعه اي از لوازم كمكي مثل برس ها و جعبه هاي حمل شيشه شير تا ضدعفوني كننده و سبدهاي مخصوص شستشوي شيشه در بازار موجود است.

متخصصين اطفال و والدين عقيده دارند كه موارد زير مي تواند سودمند باشد:

يك برس شيشه شير

يك برس پستانك

۱۲-۶ پيش بند

يك شيردوش با شيشه هاي ذخيره سازي كيسه هاي فريزر (در صورت مصرف شير مادر)

۱۲ لباس مخصوص براي آروغ زدن كودك (يا به صورت جايگزين استفاده از پتو يا پارچه تميز)

آيا بطري هاي شير پلاستيكي ايمن هستند؟

در حال حاضر اين نوع شيشه ها ايمن مي باشند. در گذشته برخي افراد درباره استفاده از بطري شير حاوي بيس فنول نگران بودند. اين ماده شيميايي براي سخت كردن پلاستيك به كار مي رود. اما FDA در سال ۲۰۱۲ استفاده از آن را در توليد شيشه هاي شير و فنجان ها ممنوع اعلام كرده است.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۴:۰۳ توسط:netware موضوع:

بازگشت وزن پس از جراحي لاغري معده

در سال اول بعد از جراحي، اكثر بيماران رژيم غذايي مناسب را رعايت كرده و ورزش مي‌كنند. مقدار مناسبي غذا مي‌خورند و به مقدار مناسب ورزش و فعاليت بدني دارند. اما با گذشت زمان و وسوسه غذاهاي لذيذ، بسياري از افراد، دوباره مانند گذشته به پرخوري روي آورده و از ورزش كم مي‌كنند. همين عامل هم روند كاهش وزن را، كند و كندتر مي‌كند.

هنگامي كه وزن بيشتري داريد، بدن براي عملكرد خود به كالري بيشتري نياز دارد. بعد از جراحي لاغري معده، متابوليسم بدن كم شده و با كاهش وزن، نياز شما به كالري نيز كاهش مي‌يابد.

به همين دليل نمي‌توانيد مانند گذشته با حجم زياد غذا خورده و كالري بيشتري به بدن برسانيد، در اين صورت چاق خواهيد شد. بيشتر وزن بازگشتي به عادات غذايي فرد مربوط است. محققان اخيراً گزارش داده‌اند كه از ۱۳ رفتار غذايي ۵ مورد از عوامل كاهش وزن بيش از اندازه معمول بوده است:

پرخوري

غذا خوردن هنگامي احساس سيري

غذا خوردن در طول روز به طور مداوم

غذا خوردن بيرون از كنترل

خوردن فست‌فود

بازگشت وزن پس از جراحي ممكن است در اثر عوامل مختلفي ايجاد شود كه، در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد.

عوامل مؤثر در بازگشت وزن

مشاهده افزايش وزن بعد از عمل لاغري معده، طبيعي است زيرا بيماران هنوز در محيطي پر از عادات منجر به چاقي زندگي مي‌كند. از طرفي توانايي فرد در كنترل همه عوامل محدود است. چربي بدن نيز براي بازيابي وزن از دست رفته تحت فشارهاي متابوليكي قرار دارد. از جمله عوامل مؤثر بر بازگشت وزن پس از جراحي معده مي‌شود دسته‌بندي زير را مدنظر قرار داد:

مشكلات منجر به بازگشت وزن          مثال هاي متداول

آناتوميك بزرگ شدن معده، بزرگ شدن مجراي معده

فيزيولوژيكي        تغيير متابوليسم چربي، در نتيجه ذخيره چربي آسان‌تر و چربي سوزي محدود. يائسگي.

روانشناسي           افسردگي؛ عدم كارآمدي شخصي، مشكل در دفاع از عادات جديد.

رفتاري   رفتار غذايي نادرست داشتن (به عنوان مثال غذاهاي فرآوري شده، خوردن بيش از احساس سيري)

تغييرات فيزيكي و افزايش وزن

براي بعضي از بيماران، رژيم فقط منجر به افزايش وزن نيست. شرايط نادري وجود دارد كه، باعث شكست جراحي معده مي‌شود. براي بعضي ها ممكن است يك تغيير فيزيكي به دنبال اين روش اتفاق افتاده باشد و براي اصلاح آن نياز به جراحي ثانويه به وجود بيايد.

يك نمونه از اين مشكل، عارضه‌اي به نام فيستول است كه در آن بدن يك مسير جديد و متناوب از مسير ايجاد شده در حين جراحي تشكيل مي‌دهد.

در اينجا، مسير عبور از قسمت بزرگ‌تر معده يا اندام فوقاني روده كوچك دنبال نمي‌شود؛ به اين معني كه اثرات مورد نظر جراحي رخ نمي‌دهد. اين عارضه معمولاً با علائم ديگري از جمله درد شكم يا تب همراه است.

براي بيماراني كه به طور خاص عمل باي پس معده را انجام داده اند، كه به آن roux-en-y نيز گفته مي‌شود عارضه جزئي‌تري به نام گشاد شدن استوماي معده ممكن است رخ دهد.

در طي جراحي باي پس، اسفنكتر كه در پايين معده قرار دارد يعني تاج حلقوي، با معده و از طريق كيسه به روده كوچك ارتباط جديدي ايجاد مي‌كند. اين اتصال جديد، ما گاستروژونال است. مطالعات نشان داده‌اند كه اين دهانه مي‌تواند گشاد شده و افزايش وزن با گذشت زمان را به دنبال داشته باشد.

بيشتر بخوانيد :

محاسبه شاخص توده بدني

متخصص جراحي لاغري كيست ؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۷:۱۸ توسط:netware موضوع:

هيونداي ويژن و كيا اپتيما ۲۰۲۱

اين مقاله از استارپارتس نمايندگي فروش قطعات كيا و هيونداي را بخوانيد تا با مشخصات دو تا  خودرئ هيونداي ويژن T و كيا اپتيما 2021 اشنا شويد.

اعلام مشخصات كيا اپتيما ۲۰۲۱ به صورت رسمي

مشخصات كيا اپتيما ۲۰۲۱ كه در كره جنوبي با نام K5 شناخته شده است ، منتشر شد. اين خودروي كره اي با موتورهاي متنوع در نيمه اول سال آينده ميلادي وارد بازار خواهد شد. شركت كيا تصاويري از طراحي ظاهري نسل جديد كيا اپتيما منتشر كرده بود،ولي اطلاعاتي در رابطه با موتورهاي مورد استفاده در آن در اختيار رسانه ها قرار نگرفته بود. كيا اپتيما ۲۰۲۱، كه شايعاتي به حذف نام اپتيما و عرضه آن با نام K5 در بازار جهاني داشت، با موتورهاي متنوعي در كشورهاي مختلف به فروش مي رسد. اين خودرو با موتور ۴ سيلندر ۱.۶ ليتري توربوشارژ به فروش خواهد رسيد، كه قادر به توليد ۱۷۸ اسب بخار قدرت است. موتور دوم، ۴ سيلندر خطي با حجم ۲.۵ ليتر تنفس طبيعي بوده كه قدرتي برابر با ۱۹۱ اسب بخار در اختيار راننده قرار مي دهد.

قدرتمندترين مدل كيا اپتيما ۲۰۲۱ ، اپتيما GT به يك موتور ۲.۵ ليتري توربو شارژ مجهز خواهد شد كه قدرتي برابر با ۲۸۶ اسب بخار توليد مي كند. انتظار مي رود اين موتور در سوناتا N-Line نيز مورد استفاده قرار بگيرد. سرعت اين مدل در مدت زمان ۶.۶ ثانيه از صفر به ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت مي رسد.

بيشتر بخوانيد :

پرده‌برداري از خودروي مفهومي هيونداي ويژن T

هيونداي با شاسي‌بلند مفهومي ويژن T براي اولين بار در نمايشگاه خودروي لس‌آنجلس معرفي شده است.اين كانسپت يك كراس اوور جمع‌وجور با قواي محركه پلاگين هيبريدي مي باشد، كه از زبان طراحي جهاني كره‌اي‌ها سود برده و مهمتر اينكه تمركز خاصي روي سبك زندگي دوستدار محيط‌ زيست دارد.

هيونداي از اشاره به جزئيات مربوط به كابين يا قواي محركه اين كانسپت خودداري كرده اما طراحي ظاهري آن اطلاعات زيادي را مخابره مي‌كند. با توجه به نماي جلو و برخي زوايا و خيزهاي بدنه مي‌توان شباهت هايي از هيونداي توسان 2021 را در اين كانسپت ديد. نسخه توليدي توسان نسبت به اين كانسپت ساده‌سازي شده است و برخي عناصر طراحي ويژن T در توسان تعديل خواهند شد.

اين كانسپت طول/عرض/ارتفاع به ترتيب 4610/1938/1704 ميلي‌متري داشته و فاصله بين محوري آن نيز 2804 ميلي‌متر اعلام شده است.

مدير طراحي جهاني هيونداي گفته است:

ما راه حل هاي خلاقانه اي را در بخش طراحي دنبال كرده و ارزش احساس را از طريق زبان طراحي محصولات خود تزريق مي كنيم.

بنا به گفته هيونداي، پروفايل جانبي كانسپت ويژن T حس ادامه‌دار سرعت و حركت روبه‌جلو را نشان مي‌دهد درحالي‌كه كاپوت طويل و اورهنگ ها و خط سقف كوتاه آن نشان دهنده‌ي ديناميكي آماده هستند.

از نظر بصري بايد به لامپ پنهان برگرفته از كانسپت له فيل روگ اشاره كنيم كه جلوه ديگري دارد. شاتر هواي پارامتريك هم يك ويژگي متفاوت است كه جزو آئروديناميك فعال اين كانسپت محسوب مي‌شود. وقتي خودرو توقف كرده باشد جلوپنجره بسته خواهد بود اما با حركت خودرو هريك از سلول‌هاي جلوپنجره حركت كرده و ديناميك بهتري را به ارمغان مي‌آورند.

منبع : فروشگاه اينترنتي لوازم يدكي خودرو استارپارتس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۶:۴۱ توسط:netware موضوع: