جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي و لاغري صورت

يكي از مسائلي كه در حين درمان ارتودنسي بايد بيماران رعايت كنند، بحث تغذيه در دوران ارتودنسي است؛ زيرا با وجود ارتودنسي در دهان بيمار، آنها نمي‌توانند از هر نوع ماده غذايي استفاده كنند؛ به همين دليل يكي از نگراني‌هاي افراد در دوران ارتودنسي، ارتباط ارتودنسي و لاغري صورت است كه در ادامه به بررسي آن مي‌پردازيم.

در سال‌هاي اخير توجه افراد جامعه به سلامتي و زيبايي خود چند برابر شده است و افراد هزينه‌هاي زيادي را در اين زمينه صرف مي‌كنند. همان طور كه ‌مي‌دانيد دندان‌هاي ما ارتباط زيادي هم با زيبايي و هم با سلامتي ما دارند؛ از اين رو درمان‌هاي دندان پزشكي اهميت زيادي پيدا كرده اند. يكي از درمان‌هاي پرطرفدار در سال‌هاي اخير كه عده زيادي از افراد براي حل كردن مشكلات فك و دندان‌هاي خود از آن استفاده مي‌كنند، درمان ارتودنسي دندان است. ارتودنسي دندان اصولا هيچ گونه آسيب و ضرري براي دندان‌هاي بيمار ندارد و در عين حال مزاياي بي‌شماري براي افراد به دنبال دارد؛

ارتودنسي و لاغري صورت

يكي از اهداف مهم درمان ارتودنسي، بهبود زيبايي و ظاهر افراد است؛ اما در طول درمان ارتودنسي، بيماران بايد مواردي را رعايت كنند، مثلا افراد نمي‌توانند از تمامي مواد غذايي، مانند سابق استفاده كنند. همين امر باعث نگراني افراد مي شود و ممكن است تصور كنند در صورت استفاده از درمان ارتودنسي، كاهش وزن خواهند داشت و مثلا صورت آنها لاغر مي‌شود.

در واقع اولا اين محدوديت غذايي بيشتر در صورت استفاده كردن از ارتودنسي ثابت وجود دارد؛ زيرا خوردن غذاهاي سفت و سخت مي‌تواند باعث جدا شدن براكت‌ها و آسيب به اجزاي ارتودنسي ثابت شود. اگر بيماران از ارتودنسي متحرك استفاده كنند مي‌توانند هنگام غذا خوردن آن را از دهان خود خارج كنند و در نتيجه احتمال آسيب ديدن ارتودنسي خيلي كمتر است. دوما بيماران در طول مدت درمان خود مي‌توانند از همه گروه‌هاي غذايي استفاده كنند؛ فقط بايد شيوه غذا خوردن خود را كمي تغيير دهند تا آسيبي به ارتودنسي آنها وارد نشود.

آيا درمان ارتودنسي با لاغري ارتباط دارد؟

اگر براي اصلاح دندان‌هاي خود از درمان ارتودنسي استفاده كنيد، متخصص ارتودنسي در همان ابتداي درمان، توصيه‌هاي لازم را در تمامي زمينه‌ها به شما مي‌كند. اين توصيه‌ها شامل دستورات غذايي هم مي‌شود. معمولا متخصص ارتودنسي توصيه مي‌كند كه در روزهاي آغازين، سعي كنيد بيشتر از غذاهاي آبكي و نرم مانند سوپ و آش يا آبميوه‌ها استفاد كنيد؛ به همين دليل امكان دارد كه افراد در هفته‌هاي آغازي درمان، اندكي كاهش وزن داشته باشند.

البته اين كاهش وزن جزئي و كاملا موقتي است و به تدريج وزن بيشتر افراد به حالت سابق برمي‌گردد؛ پس جاي نگراني در اين زمينه وجود ندارد. در اين ايام بيماران بهتر است از غذاهاي مقوي با ارزش غذايي بالاتر استفاده كنند و حتي شيوه استفاده كردن از مواد غذايي را تغيير دهند تا به اين ترتيب هم از تمامي غذاها استفاده كنند و كاهش وزن نداشته باشند، هم از ارتودنسي خود مراقبت كنند و به آن آسيبي نرسانند.

تغيير چهره به دنبال انجام ارتودنسي دندان

به طور كلي در درمان ارتودنسي دندان به دليل جابه‌جا كردن دندان‌ها، چهره افراد تا حدي دستخوش تغيير مي‌شود. البته اين تغيير بيشتر خود را در هنگام صحبت كردن يا خنديدن و به طور كلي نمايان شدن دندان‌ها نشان خواهد داد؛ همچنين امكان دارد كه بافت نرم يك سوم انتهايي صورت، يعني حد فاصل بين بيني تا چانه، تغييراتي داشته باشد. در كل تغييرات حاصل از درمان ارتودنسي دندان، تغييرات مثبتي هستند و ظاهر بيماران را بهبود مي‌دهند، اما به هرحال نبايد از ارتودنسي توقع داشته باشيم كه چهره ما را كاملا دگرگون كند.

 

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۳:۵۵ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي دندان چند مرحله دارد؟

ارتودنسي دندان چند مرحله دارد ؟ اولين مرحله از مراحل درمان ارتودنسي، قالب‌گيري از دندان‌هاي افراد است. اين مرحله پس از موافقت و كسب رضايت شخص بيمار انجام مي‌شود. در اين مرحله متخصص با توجه به ميزان مشكلات دندان و فك، از شيوه‌هاي متفاوتي براي قالب‌گيري دندان استفاده مي‌كند. اين كار عموماً با استفاده از موادي مانند آلژينات پتاسيم انجام مي‌شود. پس از اين كه قالب دندان‌هاي بيمار ايجاد شد، دندانپزشك به سراغ ساخت براكت براي بيمار مي‌رود.

ساخت براكت براي دندان‌هاي بيمار

دندانپزشك مي‌تواند بين براكت‌هاي سراميكي، نامرئي و يا فلزي يكي را براي بيمار انتخاب كند. البته حق انتخاب با افراد است. اگر بيمار علاقه به نصب براكت‌هاي نامرئي داشته باشد، دندانپزشك ابتدا دندان‌هاي فرد را قالب گيري مي‌كند و پس از انجام راديولوژي و فتوگرافي از دهان و دندان، به راكت‌هاي دندان او را تهيه مي‌كند. البته بايد اين نكته را در نظر داشته باشيد؛ كه هزينه ارتودنسي نامرئي  نسبت به انواع ديگر ارتودنسي فلزي گران‌تر است؛ اما اين نوع به راكت در مدت نيم ساعت بر روي دندان‌هاي بيمار قرار مي‌گيرد. اگر بيمار به راكت فلزي را انتخاب كند، اين مرحله در فرايندي دو ساعت انجام مي‌شود، زيرا به دقت بسياري نياز دارد تا بريس‌ها به‌طور صحيح بر روي هر يك از دندان‌هاي بيمار قرار بگيرد.

مراحل نصب ارتودنسي عبارت اند از:

برنامه تشخيص و درمان

در طي اين مرحله و طي چندين ويزيت، دندانپزشك بررسي هايي را روي كل دهان انجام مي دهد تا مطمئن شود كه قبل از نصب بريس ها، مشكلي در هيچ يك از دندان ها وجود ندارد. سپس ماكتي را براي دهان بيمار طراحي مي كند، به صورت مدلي كه بر اساس آن مي تواند نوع مورد، بهترين روش درمان و انواع ارتودنسي متناسب با شرايط وي را بررسي كند.

در مرحله بعدي پزشك چندين اشعه ايكس مي گيرد و تعدادي معاينه دقيق را انجام مي دهد كه به او امكان مي دهد موقعيت ريشه دندان ها را در رابطه با استخوان فك و دندان هاي مجاور و اثر بريس ها بر روي آن ها و بر روي شكل صورت پس از اصلاح قوام دندان ها مشاهده كند. سرانجام نتايج مورد انتظار درمان را پس از نصب ارتودنسي به تصاويري تبديل مي كند كه ميزان اختلاف مورد انتظار را به شكل بيمار قبل و بعد از پرونده نشان مي دهد.

نصب بريس

پس از تعيين نوع شرايط توسط پزشك، وي يك برنامه درماني بهينه براي بيمار ايجاد مي كند، سپس پزشك انواع ارتودنسي را براي انتخاب به بيمار ارائه مي دهد. هنگام انتخاب نوع ارتودنسي كه به بهترين وجه براي او مناسب باشد، پزشك شروع به نصب آن مي كند. لازم به ذكر است كه ارتودنسي سنتي، ارتودنسي سراميكي و ارتودنسي كه روي سطح داخلي دندان ها نصب مي شوند، هيچ تفاوتي در روش نصب آن ها وجود ندارد.

نتايج ارتودنسي و موارد قبل و بعد از آن

مهاربندهاي متحرك براي حفظ موقعيت دندان ها براي مدت زمان كمتر از شش ماه در دهان مي مانند، در آن دوره دستگاه بايد روزانه به صورت دائمي پوشيده شود و پس از سپري شدن اين دوره، دستگاه فقط در هنگام خواب مي تواند شب هنگام استفاده شود و نه در طول روز.

براي آگاهي از پيشرفت هاي ارتودنسي متحرك و نظارت بر بازسازي استخوان فك در اطراف موقعيت جديد دندان، پيگيري با دندانپزشك ضروري است.

تميز كردن منظم دندان ها براي از بين بردن آثار چسب جمع شده بر روي سطح دندان پس از برداشتن مهاربندهاي متحرك ضروري است.

توصيه مي شود بلافاصله پس از برداشتن مهاربندها دندان ها را صيقل داده و سفيد كنيد تا آثار و زنگ زدگي پس از برداشتن در زير آن ها ايجاد نشود.

 

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۵:۴۴ توسط:netware موضوع:

ژل ارتودنسي

گاهي اوقات افراد پس از نصب ارتودنسي و بريس هاي ارتودنسي بر روي دندان شان، داخل دهانشان و لثه ها و لب هايشان تا چند وقت ايجاد خراشيدگي، زخم يا ناراحتي به وجود مي آورد كه معمولا تا چند هفته پس از نصب بهبود مي يابند. براي تسكين دردها و برطرف كردن اين مشكلات از ژل ارتودنسي استفاده مي شود. بنابراين ژل ارتودنسي يكي از راه هاي پيشگيري و برطرف كردن مشكلات و ناراحتي هاي بعد از نصب ارتودنسي بر روي دندان مي باشد. در ادامه اين مقاله با دكتر درويش پور بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران همراه باشيد تا بيشتر با ژل ارتودنسي آشنا شويد.

ژل ارتودنسي چست؟

ژل ارتودنسي در واقع يك محافظ لثه نرم و بي ضرر براي كودكان و بزرگسالان هست كه داخل دهانشان داراي ارتودنسي و بريس هاي فلزي هستند كه مي تواند براي برطرف كردن خراشيدگي ها و ناراحتي هاي مخصوص مهاربند هاي جديد استفاده شود.معمولا وقتي براكت يا سيم ارتودنسي مي شكند و يا از جاي خود جدا مي‌شود، استفاده از يك تكه ژل ارتودنسي مي تواند مانع از نفوذ سيم هاي دردناك ببه داخل لثه و لپ شما شود تا زماني كه شما بتوانيد به پزشك ارتودنتيست خود مراجعه كنيد ومشكل شما به دست متخصص ارتودنسي حل شود.

ژل ارتودنسي از چه چيزي ساخته شده است؟

در واقع ژل كه به آن موم دندان هم گفته مي‌ شود، حاوي چند اصلاح كننده براي بافت و طعم دهان است؛ اما بيشتر از انواع طبيعي ساخته مي‌شوند.به گفته بسياري از افرادي كه داراي كارخانه توليد ژل هاي ارتودنسي هستند، برخي از اين ژل ها از موم كارناوبا ساخته مي‌شوند در حالي كه برخي ديگر پارافين ساخته مي‌شوند.در حقيقت طبق گفته انجمن ارتودنتيست هاي كانادا اين ژل ها كاملا طبيعي است و اگر در هنگام مكالمه يا جويدن غذا در كنار داشتن ارتودنسي، زخم يا خراشيدگي روي دهان انسان ايجاد شود، مي توانيد از ژل هاي ارتودنسي استفاده كنيد تا اين اتفاق نيفتد و يا اگر مي افتد پس از آن برطرف شود.

بيشتر بخوانيد :

·         ارتودنسي ثابت

·         ارتودنسي نامرئي

ژل ارتودنسي به چه شكل كار مي كند؟

همانطور كه گفتيم، ژل هاي ارتودنسي داراي ويژگي هاي خاصي هستند كه از لثه در برابر لبه هاي فلزي و تيز بريس ها مراقبت مي‌كنند. در واقع ژل ارتودنسي مومي است كه در دماي اتاق جامد مي ماند؛ اما با گرماي دست مي توان آن را كمي نرم كرد و فرم داد.پس از اين كه با دستان فرم گفت مي ‌توانيد آن را به صورت نواري در آورده و صاف روي بريس ها بچسبانيد كه اين موم يا ژل ارتودنسي مي‌تواند يك بافر بين براكت و لثه ايجاد كند كه هيچ آسيبي به لثه وارد نشود.همچنين ژله دندان ارتودنسي روي دنان و دهان به صورت ثابت باقي مي‌ماند و به زودي از بين نمي‌ رود و ضرري براي بدن ايجاد نمي‌كند.

چگونه مي توانيد از بريس و ژله ارتودنسي مراقبت كنيد؟

شما درحالي كه ژل بر روي ارتودنسي ها و بريس هايتان قرار دارد هم مي‌توانيد مسواك بزنيد و بهداشت دهان و دندان خود را رعايت كنيد؛ اما از مسواك مناسب ارتودنسي و مسواك بين دنداني استفاده كنيد بتواند به خوبي آن را تميز كند. همچنين بايد دو بار در روز مسواك بزنيد و مراقب باشيد كه در حين مسواك زدن ژل ارتودنسي را از بين نبريد. از مسواك بين دنداني براي تميز كردن دندان خود استفاده كنيد و شستشو با دهانشويه را هم حداقل يكبار در روز انجام دهيد تا از پوسيدگي دندان در هنگام استفاده از بريس ها جلوگيري كنيد.

همانطور كه مي دانيد ارتودنسي براي اكثر افرادي كه خواهان دنداني صاف و بدون ناهنجاري و مشكل هستند استفاده مي شود. اطمينان خاطر اين است كه بدانيد ژل ارتودنسي يا موم هاي مخصوص دنداني براي كمك به انتقال از آن مرحله موقتي ناراحتي كه برخي از بيماران هنگام تنظيم بريس هاي جديد خودشان تجربه مي‌كنند در دسترس است.اگر نسبت به نحوه استفاده از ژل ارتودنسي اطميناني نداريد و نمي دانيد كه دقيقا چگونه بايد از ان استفاده كنيد، از متخصص ارتودنسي دندان  خود بخواهيد كه آن را به شما نشان دهد.

 

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۶:۳۱ توسط:netware موضوع:

مزاياي كاشت مو به روش ميكروگرافت

اين روش كاشت مو، يكي از روش‌هاي جديد و بسيار مناسب است و از جهات مختلفي مي‌توان به مزاياي آن نگاه كرد. به عنوان مثال اين روش در مقايسه با روش FUT كه سال‌هاي پيش انجام مي‌شد، هم از نظر زمان و هم از نظر دوره درمان بهتر عمل مي‌كند. روش ميكرو گرافت، كه در آن گرافت هاي مو برداشته شده و در محل موردنظر كاشت مي‌شوند، نتايجي بسيار طبيعي نيز به همراه دارد.

سرعت بالاي اين روش نيز يكي ديگر از مزاياي آن است. اگر چه شما بايد براي كاشت اين نوع مو جلسات درماني مختلفي را انجام بدهيد اما هر جلسه 1 تا 2 ساعت طول خواهد كشيد. زمان كاشت مو البته بستگي به نظر شما نيز دارد و شما مي‌تواند يك دوره طولاني مدت را براي درمان موهاي خود استفاده كنيد. اين روش رشد موها را تا بيشتر از 80 درصد بيشتر خواهد كرد.

از آن جايي كه كاشت مو به روش ميكرو گرافت نوعي جراحي محسوب نمي‌شود، خطرات و عوارض جراحي‌ها در اين روش كاشت وجود ندارد. هيچ برش عميقي هم روي سر ايجاد نمي‌شود.

  1. افزايش ميزان برداشت از بانك مو با توجه به ويژگي هاي بانك مو بيمار تا 2 برابر تراكم برداشت بيشتر در تك روش و تا 4 برابر تراكم بيشتر برداشت از بانك مو در روش تركيبي ميكروگرافت
  2. نداشتن هيچگونه اسكار در محل برداشت و در محل كاشت مو به دليل استفاده از ميكروموتور هاي ظريف، ايمپلنترهاي ميكرو و تكنيك جراحي پلاستيك تريكوفيتيك اسكارلت
  3. افزايش تراكم كاشت نسبت روش هاي قديمي به دليل كاشت مو در سايز ميكرو
  4. دوره نقاهت بسيار كوتاه تر نسبت به روش هاي قديمي
  5. رفع مشكل اسكار و نكروز به طور قطعي
  6. رويش سريع تر و حصول نتيجه كاشت مو زودتر از ساير روش ها بدليل استفاده از تكنيك سلول هاي بنيادي
  7. افزايش سرعت عمل كاشت مو و در نتيجه پيوند گرافت هاي سالم تر

بيشتر بخوانيد : متخصص كاشت مو كيست ؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۲:۳۹ توسط:netware موضوع:

از شير گرفتن چيست ؟

سن : كودك يك ماهه تا كودك دو ساله

از شير گرفتن اصطلاح استفاده شده براي فرآيند انتقال كودك از هر كدام از موارد زير است:

تغذيه با شير مادر به تغذيه با شيشه شير

تغذيه با شير مادر يا تغذيه با شيشه شير به فنجان

تغذيه با شير مادر يا شيشه شير به غذاهاي جامد

كودك شما از ميان يك يا چند تا از اين پروسه هاي از شير گرفتن گذر مي كند. تمام انواع از شير گرفتن معمولا زماني بهتر عمل مي كنند كه به تدريج انجام شوند – طي چند هفته, چند ماه يا حتي طولاني تر.

از شير گرفتن كودك از شير مادر يك تغيير بزرگ براي مادر ها و همچنين كودكان است. وراي تاثير فيزيكي بر شما, اين امر ممكن است به صورت عاطفي بر شما اثر بگذارد.

بعضي مادرها احساس كمي ناراحتي براي از دست دادن نزديكي كه شير دادن فراهم مي كند دارند. اما شما همينطور آزادي بيشتري خواهيد داشت به خاطر اينكه ديگران مي توانند به كودك شما غذا دهند. متعجب نشويد كه همزمان احساس ناراحتي و  شادي كنيد از اينكه كودك شما در حال مستقل تر شدن است.

از كجا بدانيم كه كودك آماده از شير گرفتن است؟

علائمي كه كودك آماده از شير گرفتن است اغلب بعد از اينكه كودك ياد گرفت چهار دست و پا برود يا راه برود ظاهر مي شود. كودك شما كه شير مادر مي خورد ممكن است چند بار سينه را بمكد و سپس دست از شير خوردن بكشد. او ممكن است علاقه خود را به سينه شما از دست بدهد.

كودكاني كه از بطري شير مي خورند و آماده هستند كه از شير گرفته شوند ممكن است نوك شيشه شير را بيرون برانند يا بطري را قبل از اينكه خالي شود پرت كنند يا پنهان كنند. كودك شما ممكن است علاقه بيشتري به نوشيدن از فنجان نشان دهد.

بهترين زمان براي از شير گرفتن چه زماني است؟

اينكه چه زمان شروع به از شير گرفتن كنيد عمدتا بستگي به اين دارد كه شما و كودك شما چقدر آماده هستيد كه از شير گرفتن را شروع كنيد. بعضي مادرهايي كه به كودك خود شير مي دهند آماده نيستند كه حس نزديكي كه شير دهي فراهم مي كند را كنار بگذارند. بنابراين آنها ممكن است شير دهي را به تاخير بيندازند اگرچه كودك آنها آماده باشد. برخي مادران زودتر آماده از شير گرفتن كودك خود هستند كه  مسئوليت ها يا شرايط زندگي اين امر را ضروري مي سازد.

هيچ زمان درست يا غلطي براي شروع وجود ندارد و مقدار زمان معيني براي اين كار وجود ندارد به جز اينكه بهتر است كه كودك را از شيشه شير در هجده ماهگي بگيريد. همينطور, سعي نكنيد كه از شير گرفتن را زماني كه كودك يا خانواده شما تحت استرس است شروع كنيد. استرس مي تواند در طيف دندان در آوردن تا رفتن به خانه جديد يا شروع برنامه مهد كودك جديد قرار داشته باشد.

بهترين راه براي از شير گرفتن كودك چيست؟

از شير گرفتن تدريجي براي كودك و مادر بهتر است. به دنبال علائمي باشيد كه نشان دهد كودك شما آماده است. زماني كه هر دوي شما آماده بوديد, سعي كنيد يك وعده را در هر ۵ تا ۷ روز حذف كنيد. اين به شما و كودكتان فرصت لازم را براي تطابق با راه هاي جديد  تغذيه اي ايجاد مي كند. اگر شما شير مادر مي دهيد, از شير گرفتن تدريجي به جلوگيري از بيش از حد پر شدن سينه هاي شما كمك مي كند مشكلي كه تراكم شير سينه نام دارد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۳:۱۲ توسط:netware موضوع:

مقايسه هيونداي اكسنت (accent) و كيا سورنتو

در اين مقاله از استار پارتس نمايدنگي فروش قطعات هيونداي و كيا سعي شده است تا حد ممكن به مقايسه هيونداي اكسنت و كيا سورنتو پرداخته شود.

خودرو هيونداي اكسنت

خودروي هيونداي اكسنت جز ماشين هاي كم مصرف و تا حد زيادي اقتصادي كلاس خود به حساب مي آيد. از اين رو افرادي كه به دنبال خودروهاي كم مصرف هستند مناسب است. با تغييراتي كه هيونداي در مدل جديد خود ايجاد كرده به احتمال زيادي تعداد زيادي از مشتريان را مي تواند راضي كند.

طراحي خودرو هيونداي اكسنت

در اين مدل در قسمت جلوي ماشين از گريل هاي شش ضلعي استفاده كرده همچنين جلو پنجره اسپرت آن زيبايي خاصي به اين خودرو بخشيده است.از ديگر ويژگي هاي منحصر به فرد طراحي آن وجود لامپ هاي LED در قسمت جلو و عقب ماشين و همچنين خطوط خشن كناره هاي ماشين ظاهر جذابي به آن بخشيده است.

يكي ديگر از ويژگي هاي طراحي هيونداي اكسنت توجه به جادار بودن داخل ماشين بوده است كه در اين راه بسيار موفق عمل كرده است.كه البته اين جادار بودن با كمي افزايش قيمت در اين مدل خودرو همراه بوده كه ممكن است. بسياري از مشتريان و مخاطبان اين سري از خودرو ها را به سوي ديگر رقبا همچون فولكس واگن گلف شود. كه قيمت پايين تري با توجه به جادارتر بودن دارند.

عملكرد هيونداي اكسنت

هيونداي تلاش كرده است تا از جهت عملكرد و تجهيز فني عقب نماند و با طراحي موتور 1.6 ليتري 4 سيلندر كه داراي يك جعبه‌دنده‌ي 6 سرعته‌ي اتوماتيك است به اين هدف برسد.

موتور اين خودرو توانايي توليد 130 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 rpm را دارد و حداكثر گشتاور توليدي آن نيز به 119 پوند فوت در دور موتور 4850 rpm مي رسد.صفر تا 100 كيلومتر اين خودرو 1.4 ثانيه كندتر شده است و به 8.9 ثانيه رسيده است. حداكثر سرعت اين خودرو به 192 كيلومتر در ساعت مي رسد.

عملكرد فني

كيا سورنتو از يك پيشرانه چهار سيلندر 2.4 ليتري از نوع GDI استفاده شده است كه در حداكثر كارايي خود مي‌تواند 188 اسب بخار قدرت داشته باشد كه توسط يك جعبه دنده اتوماتيك دريافت شده و به سمت چرخ‌هاي محرك اتومبيل ارسال مي‌شود.

ديگر تغيير كليدي شاسي‌بلند برجسته كره‌اي‌ها، بازنگري صورت گرفته در سيستم فرمان هيدروليكي است كه شامل ميله‌هاي پيچشي محكم‌تر مي‌باشد. فرمان سورنتو توازن وزني و احساس خوبي دارد. پاسخ‌هاي آن در حالت اسپورت نيز سريع‌تر احساس مي‌شود.

همچنين اين مدل از خودرو با به كارگيري يك فناوري جديد تلاش كرده است تا دل دوستداران محيط زيست را به دست آورد. به اين ترتيب كه فناوري هشت سرعته اين خودرو باعث تعدد دنده‌ها شده است كه علاوه بر افزايش شتاب در كاهش انتشار كربن‌دي‌اكسيد از رقم ۱۷۲ به ۱۵۹ گرم در هر كيلومتر موثر است.براي اين سيستم انتقال، چهار حالت مختلف اقتصادي (Eco)، راحتي (Comfort)، اسپرت (Sport) و هوشمند (Smart) در نظر گرفته شده است.

شاسي‌بلند موفق كيا سورنتو ۲۰۱۸، اخيرا در تست‌هاي تصادف و استحكام مؤسسه ايمني بزرگراه آمريكا بالاترين نمره را كسب كرده است. اين امتياز بالا به لطف فناوري‌هاي فعال و كارآمد ايمني اين خودرو حاصل شده است.

بيشتر بخوانيد :

·         قطعات كيا

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۷:۴۵ توسط:netware موضوع:

طعمي دلنشين با بهبود دهنده نان

شايد براي شما اين سوال پيش بيايد كه بهبود دهنده نان چيست و چه كاربردي دارد؟ بهبود دهنده نان در طعم و كيفيت نان نقش موثري دارد و باعث لذيذتر شدن نان مي‌شود. در واقع بهبود دهنده نان، فرايند تخمير در نان را سريع‌تر كرده و باعث افزايش كيفيت و كشدار شدن نان مي‌شود.

امروزه نانواها از سستي آرد ناراضي هستند. همچنين بسياري از مردم از ناني كه تهيه مي‌كنند راضي نيستند؛ اما اگر مي‌خواهيد در مورد ناني كه مصرف مي‌كنيد، بهبود دهنده نان، كاربردها، فوايد و مزاياي آن و شركت بهبود دهنده نان بيشتر آشنا شويد، با ما همراه باشيد.

چرا بايد از بهبود دهنده نان استفاده كرد؟

بهبود دهنده نان مي‌تواند در پخت نان با كيفيت بسيار موثر باشد و در تمام مراحل پخت به نانوا كمك كند. نمك موجود در بهبود دهنده، اسيد اسكوربيك، امولسيفاير و همه اين موارد باعث مي‌شود پخت نان خوب به عمل آيد و تمام ايرادات نان را برطرف كند.

شركت نان دوران سبوس آويژه هم، جهت ارتقا سطح كيفي فراورده‌هاي نانوايي و قنادي از بهبود دهنده‌ها در نان‌هاي مختلف مانند تست، باگت، مكدونالد، دونات، جو، سوخاري، شيرمال و غيره استفاده مي‌كند و همين موضوع باعث شده است تا نان با كيفيتي به دست مردم برساند.

بيشتر بخوانيد :

·         پودر كاكائو

·         سوربيتول

مواد تشكيل دهنده بهبود دهنده نان چه چيزهايي هستند؟

در ساختار تشكيل دهنده بهبود دهنده نان موادي مانند آنزيم‌ها، اكسيدكننده‌ها، امولسفيار و مواد معدني وجود دارد. اين مواد تشكيل دهنده باعث تسريع شدن خمير نان مي‌شوند و در نرم شدن و بهبود كيفيت نان نقش موثري دارند.

در زمان پخت نان عوامل مختلفي مانند دستگاه‌هاي صنعتي، ميزان حرارت و ديگر موارد دخيل هستند و روي پخت و كيفيت نان بسيار موثر هستند. اين موارد ممكن است اثرات منفي را بر روي پخت نان داشته باشد؛ اما جاي نگراني نيست كه بهبود دهنده‌هاي نان به اين امر كمك مي‌كنند.

 ميزان مصرف بهبود دهنده نان چه قدر است؟

نان به عنوان سبد غذايي بسيار مهم در سفره‌هاي خانوار است و همه از آن استفاده مي‌كنند. بهبود دهنده نان باعث افزايش كيفيت و ماندگاري نان‌ها و شيريني‌ها مي‌شود.

در قديم نيز از بهبود دهنده نان استفاده مي‌شده است كه يكي از آن‌ها روغن بوده است. بعد از مدت‌ها موادي مثل آنزيم‌ها و اكسيدكننده‌ها به وجود آمد كه نقش موثري را در بهبود دهنده نان دارند.

بهبود دهنده نان و خمير مايه چه تفاوتي باهم دارند؟

در توليد نان خمير مايه جز عنصر اساسي نان است اما بهبود دهنده نان مي‌تواند انتخابي و بر اساس نياز نانوا باشد. به عنوان مثال به ازاي هر 500 گرم آرد مي‌توان از 3 گرم بهبود دهنده استفاده كرد. اما اگر هر دو با هم استفاده شوند و ميزان بهبود دهنده زياد باشد باعث افزايش حجم خمير مي‌شود.

منبع : جهان شيمي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۷:۵۷ توسط:netware موضوع:

آبكاري طلا يا روكش طلا چيست و از آن چه ميدانيد؟

آبكاري طلا

در پروسه آبكاري، جواهري كه از فلز يا آلياژ خاصي ساخته شده است؛ توسط طلا پوشانده مي‌شود. به‌عنوان مثال: انگشتري از جنس نقره، با روكش طلا زينت مي‌شود. ضخامت لايه طلا براي جواهرات گوناگون، ميزان متفاوتي دارد.

در روند آبكاري ، طلا و جواهرات را در ظرفي حاوي آلياژ طلا قرار مي‌دهند. سپس به جسم، جريان الكترونيكي وارد مي‌شود. اين جريان باعث رسوب لايه‌اي نازك از طلا روي جواهرات بدلي مي‌شود.

خريد طلاي آبكاري شده

مضرات آبكاري‌، خريد جواهرات بدلي را كمي مشكل كرده‌است. اين مسئله باعث شده بسياري از افراد از خريد طلا و جواهرات آبكاري شده خودداري كنند. با‌اين وجود، اطلاع از مضرات و مزاياي آبكاري طلا، به انجام خريدي رضايت‌مندانه كمك مي‌كند.

طلاي آبكاري شده، گزينه‌اي مناسب براي افرادي است كه قصد استفاده روزانه از جواهرات خود را ندارند. براي مثال: اگر فردي نياز‌به يك انگشتر خاص براي مراسم‌هاي ويژه دارد؛ جواهرات آبكاري شده گزينه‌اي مناسب و ارزان هستند.

بيشتر بخوانيد :

·         طلاي كم اجرت

·         بهترين زمان خريد طلا

مزاياي آبكاري طلا

خريد طلاي آبكاري شده، مزاياي گوناگوني دارد. هزينه پايين در كنار تنوع بسيار بالاي اين جواهرات، از ويژگي‌هاي مهم و مثبت آبكاري است. در ادامه، برخي ديگر از مزاياي روكش طلا عنوان مي‌شود.

ظاهر روكش طلا

يكي از مزاياي آبكاري طلا، تبديل فلزات بي‌ارزش به جواهراتي با ظاهر زيبا است. براي مثال: يك انگشتر ساخته‌شده از نيكل با آبكاري طلاي ۱۸ عيار، در مراسم‌هاي گوناگون قابل استفاده است. با‌اين وجود، همواره اين سوال مطرح است كه ظاهر طلاي آبكاري شده چقدر به طلاي واقعي شباهت دارد؟ اين مسئله به عيار روكش طلا وابسته است. هر چقدر آبكاري ، خالص‌تر باشد؛ رنگ آن طلايي‌تر است.

طرح‌هاي متنوع

ساخت جواهراتي كه آبكاري طلا دارند؛ بسيار آسان است. هنگام ساخت اين جواهرات، طرح‌هاي بسيار متنوعي قابل اجرا است. تغيير مداوم ترند طلا و جواهرات بر كسي پوشيده نيست. دنبال كردن اين ترند‌ها، براي بسياري از افراد اهميت زيادي دارد.

هزينه پايين

طلاي اصل، بسيار گران‌قيمت است. بسياري از افراد قادر به پرداخت هزينه‌هاي هنگفت براي خريد جواهرات نيستند. در روش آبكاري ، فلز پايه ارزان است و روكش طلاي آن بسيار نازك است. به‌همين دليل، محصول نهايي با قيمتي پايين به فروش مي‌رسد. ميزان نازك بودن اين روكش به‌حدي است كه حتي اگر آبكاري طلاي ۲۴ عيار روي فلزات انجام گيرد؛ قيمت محصول نهايي بسيار كم است.

يكي از مزاياي آبكاري طلا، امكان استفاده از جواهرات براي همه افراد جامعه است. ظاهر لوكس در كنار قيمت پايين، طلاي آبكاري شده را بسيار محبوب كرده‌است. عوامل مختلفي روي قيمت نهايي طلاي آبكاري شده تاثير مي‌گذارد.

 

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۶:۱۳ توسط:netware موضوع:

ميني ايمپلنت دندان چيست و چه تفاوتي با ايمپلنت هاي معمولي دارد؟

اگر دندان يا دندان هاي از دست رفته داريد احتمالا به جز دندان مصنوعي، بريج دندان به فكر ايمپلنت دندان نيز هستند. اما هر كسي نمي تواند از ايمپلنت هاي معمولي كه قطر زيادي دارند استفاده كنند. در چنين مواردي اگر بيمار تمايل داشته باشد جاي خالي دندان را با ايمپلنت پر كند به او ميني ايمپلنت دندان پيشنهاد مي شود.

اگر هنوز با پروتز هاي دندان ( دندان مصنوعي) اشنا نيستيد اينجا كليك كنيد.

فرق ايمپلنت كوچك با ايمپلنت مرسوم چيست؟

همانطور كه از شكل ميني ايمپلنت دندان مي توان دريافت، قطر آن بسيار كمتر از ايمپلنت هاي معمولي است.

آن ها به همان اندازه كه ايمپلنت هاي مرسوم كاربرد دارند مفيد هستند.

بزرگترين تفاوت ميني ايمپلنت با ايمپلنت معمولي در ظاهر و شكل آن ها است.

همچنين كابرد آن ها به مرابت بيشتر از كاربرد ايمپلنت هاي مرسوم است.

ميني ايمپلنت دندان براي چه كساني مناسب است؟

از اين ايمپلنت ها اغلب براي نگاه داشتن پروتز استفاده مي شود. در واقع پروتزهايي كه در حالت عادي به خوبي روي لثه سوار نمي شوند براي نگاهداري و قرار گرفتن مناسب روي لثه نياز به پايه دارند. از ميني ايمپلنت غالبا به عنوان پايه اين پروتزهاي كامل استفاده مي شود.

همچنين در شرايطي كه تراكم استخوان زياد نيست و عرض آن كم است نمي توان از ايمپلنت هاي معمولي با قطر بالا استفاده كرد. در اين شرايط نيز ايمپلنت هاي با قطر كم و نازك بكار گرفته مي شوند.

ميني ايمپلنت ها چگونه نصب مي شوند؟با توجه به كاربردهاي اين نوع ايمپلنت افراد زيادي كه شرايط بالا را دارند احتمالا دير يا زود با اين روش، دندان از دست رفته خود را جايگزين مي كنند.

نحوه نصب و عمل ميني ايمپلنت دندان مشابه با ايمپلنت هاي مرسوم است اما تفاوت هايي نيز دارد.

قبل از جايگذاري اين ايمپلنت بايد ارزيابي كاملي از وضعيت دهان و دندان انجام شود و مشخص شود كه بيمار واجد شرايط ايمپلنت هاي كوچك است.

بهتر است كه با كمك تصاوير راديولوژيك از فك و مكان انجام عمل تصاوير گرفته شود تا تراكم استخوان در آن ناحيه بررسي شود.

اگر استخوان تراكم كافي نداشته باشد نياز به عمل جراحي پيوند استخوان خواهد بود.

اگر بافت لثه زياد باشد يا استخوان بيش از حد نازك باشد نياز به پانج و برش لثه است.

اين كار باعث مي شود كه ايمپلنت را در موقعيت و زاويه صحيح در استخوان قرار گرفته شود

ايمپلنت جايگزاري مي شود و پس از چند ماه، بهبودي كامل حاصل مي شود.

جراحي ايمپلنت هاي كوچك بسيار حساس اما ساده تر از عمل ايمپلنت دندان معمولي است. دوره ريكاوري كمتري نياز دارد و بيمار خيلي زود صاحب يك دندان بي عيب و نقص مي شود.

عوارض ميني ايمپلنت دندان چيست؟

هرچند كه اين نوع ايمپلنت ها فوايد و كاربردهاي گسترده اي دارند اما درست مانند خود ايمپلنت هاي معمولي و مرسوم عاري از عارضه نيستند. برخي از عوارض ميني ايمپلنت دندان عبارتند از:

اگر بيشتر دندان ها از دست رفته باشد به تعداد زيادي از آن ها نياز است

چون به تازگي مورد استفاده قرار گرفته اند و چندان جا افتاده نيستند هنوز مطالعات وتحقيقات زيادي روي آن ها صورت نگرفته است

چون قطر كمي دارند احتمال شكستگي آن ها در برخي شرايط بالا است

مقاومت كمتري در برابر فشار ناشي از جويدن دارند

جايگذاري آن نيازمند دقت بيشتري است و اگر جراح به اندازه كافي خوب نباشد ممكن است عوارض ايجاد كند.

منبع

رفرنس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۱:۵۱ توسط:netware موضوع:

مهمترين مشكلات دندان كودكان كه بايد جدي گرفت كدامند؟ ( بخش اول )

به دليل نيازهاي خاص نوزادان، نونهالان و نوجوانان، هم در پزشكي و هم در دندانپزشكي رشته هاي تخصصي ايجاد شده تا پاسخوي نياز آن ها باشد. در دندانپزشكي نيز رشته تخصصي دندانپزشكي كودكان داريم كه به نيازهاي دهان و دندان بچه ها پاسخ مي دهد و يكي از اقدامات انجام شده در اين رشته، شناخت و پيشگيري از بروز مشكلات رايج دهان و دندان در سنين پايين است. در اين مقاله به بررسي 10 تا از رايج ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان پرداخته ايم كه خواندن آن به تمامي والدين مسئول و دلسوز توصيه مي شود. با شناسايي اين مشكلات و كمك گرفتن از متخصص دندانپزشكي كودكان قطعا مي توانيد سلامت دهان و دندان كودكان خود را تضمين كنيد.

پوسيدگي دندان كودكان

اصلي ترين، شايع ترين و پر بحث ترين مشكل دندان در كودكان كه نيازمند توجه فوري و پيشگيري است، پوسيدگي دندان در كودكان است. به دلايل مختلفي دندان كودكان راحت تر دچار پوسيدگي مي شود و به همين علت بايد در همان سنين كودكي و زماني كه اولين دندان هاي شيري در مي آيند به منظور پيشگيري و آموزش هاي لازم به متخصص دندانپزشكي اطفال و كودكان مراجعه كنيم.

اگر هنوز با عموامل تشديد كننده پوسيدگي دندان و درمان هاي آن اشنا نيستيد كليك كنيد.

بوي بد دهان از مهمترين مشكلات دهان و دندان بچه ها

به بوي بد دهان هاليتوز يا هاليتوزيس هم گفته مي شود و هر كسي در هر سني را تحت تاثير قرار مي دهد. بوي بد دهان در كودكان مي تواند به دليل تغذيه آن ها، پوسيدگي دندان ها و يا مسائل جدي تر باشد.

صرف نظر از اينكه علل اوليه بوي بد دهان چيست، بزرگترين مسبب آن باكتري هاي داخل دهان و گلو هستند. آن ها در داخل دهان تجمع ميابند و از چيزي كه در داخل دهان است تغذيه مي كنند و با توليد مشتقات گوگرد و اسيد به بد بو شدن دهاغن كمك مي كنند.

تجمع باكتريها در دهان مي تواند به دليل طيف وسيعي از مشكلات ايجاد شود. مشكلات لثه، بهداشت نامناسب دهان و خشكي دهان مهم ترين عامل مقابله با هاليتوز است. اما ساير موارد مانند سينوزيت مزمن، ديابت، پوسيدگي دندان و مشكلات گوارشي نيز مي تواند منجر به بوي بد دهان شود.

حساسيت دندان ها

يكي ديگر از مشكلات دندانپزشكي كودكان كه نسبتاً شايع است حساسيت دندان ها است. اگر متوجه شده ايد كه شما با خوردن غذاها يا نوشيدني هاي سرد و گرم يا تنفس در هواي سرد  و گرم مشكلاتي در دندان خود (مانند درد) تجربه مي كند احتمالا دندان هايش حساس هستند.

حساسيت دندان، بيشتر به دليل نازك بودن ميناي دندان در دندان هاي شيري و حساس بودن ذاتي آن ها است. نازك بودن ميناي دندان باعث مي شود كه مينا به راحتي توسط پلاك و اسيد ساييده مي شود.

مكيدن انگشت

مكيدن انگشت يك امر طبيعي در كودكان كم سن و سال است. در حقيقت اين كار، يك مكانيسم آرامبخش براي بچه ها است كه آن ها را از استرس دور مي كند. اين عادت تا سن 2 يا 3 يا نهايت سالگي كم كم از بين مي رود. با اين حال اگر عادت مكيدن انگشت تا اين سنين از بين نرفته باشد براي كودك مشكلات زيادي ايجاد مي شود.

ميكدن انگشت باعث تغيير در ساختار فك و اختلال در رشد و در آمدن دندان ها مي شود. گاهي اوقات اين عادت منجر به مشكلات دندانپزشكي كودكان مانند مال اكلوژن مي شود كه تنها با ارتودنسي قابل درمان است. به جز اين ممكن است مشكلات گفتاري براي كودك ايجاد شود.

اگر بعد از 4 سالي كودك شما همچنان عادت به مكيدن انگشت (شست) حتما با يك دندانپزشك كودكان يا يك متخصص ارتودنسي كودكان صحبت كنيد.

منبع : كلينيك دندانپزشكي ايده آل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۲:۳۰ توسط:netware موضوع: