جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هيونداي و واتر پمپ آوانته

هيونداي يكي از پرطرفدار ترين خودروساز هاي كره اي است كه ساليان دراز است به توليد خودرو هاي با كيفيت و صادر كردن آنها به اقسا نقاط جهان پرداخته و طرفداران بسيار زيادي نيز دارد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با يكي از قطعات يدكي يكي از پرطرفدار ترين خودرو هاي هيونداي، يعني آوانته و واتر پمپ آن آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

واتر پمپ چيست و چه وظيفه اي دارد؟

هنگامي كه واترپمپ به درستي كار كند، ماشين شما دماي عملياتي مطلوبي دارد و آن را حفظ مي كند و به طور كلي حال و روز ماشين شما بهتر خواهد بود. اما اگر پمپ آب خراب شود يا شروع به فرسودگي كند، ميتواند منجر به خرابي كامل موتور شود. به خاطر اهميت اين موضوع، ما در اين مقاله به  علائم هشداردهنده خرابي واترپمپ ميپردازيم و از آنجا كه ما محصولات و لوازم يدكي هيونداي و قطعات كيا را به مشتريان خودمان ارائه ميدهيم تاكيد اصلي ما روي محصولات كيا و هيونداي است. اين مقاله به صورت اختصاصي به واترپمپ آوانته ميپردازد اما خواندن مقاله براي همه كساني كه ماشين دارند توصيه ميشود.

با ما در ادامه اين مقاله همراه باشيد تا بيشتر راجع به هيونداي و اين نوع لوازم يدكي هيونداي بيشتر بدانيد.

هيونداي

هيونداي موتور به همراه كيا موتورز، از زيرمجموعه‌هاي هيونداي موتور گروپ به‌شمار مي‌آيند، كه در حال حاضر پس از شركت‌هاي جنرال موتورز، گروه فولكس‌واگن و تويوتا، به‌عنوان چهارمين خودروساز بزرگ جهان، شناخته مي‌شود. دفتر مركزي اين شركت در شهر سئول قرار دارد. شركت هيونداي موتور (بدون كيا) در سال ۲۰۰۸ در رتبه هشتم، از بزرگترين شركت‌هاي خودروسازي جهان قرار داشت.اين شركت در سال ۲۰۱۲ بيش از ۴٫۴ ميليون خودرو هيونداي، در كشورهاي مختلف به‌فروش رساند.

هسته اوليه گروه شركت‌هاي هيونداي در سال 1946 توسط چانگ جو-يانگ تأسيس شد و در طول دهه نخست فعاليتش، با استفاده از حمايت‌هاي دولتي، انواع فعاليت‌هاي صنعتي همچون: ساخت‌وساز، فولادسازي، كشتي‌سازي، خدمات پشتيباني، تجارت، الكترونيك و خدمات مالي را تحت پوشش قرار داد و در ابتداي دهه 1960 به بزرگترين شركت خوشه‌اي كره جنوبي تبديل شد.چانگ جو-يانگ در سال 1967 هيونداي موتور را به‌عنوان شركت تابعه گروه هيونداي و بازوي خودروسازي اين گروه صنعتي تاسيس نمود. نخستين خودروي عرضه شده توسط اين شركت، فورد كورتينا بود، كه با مشاركت مستقيم شركت فورد، در كره جنوبي مونتاژ مي‌شد. مالكين شركت هيونداي با هدف ساخت خودرويي مستقل، مديرعامل اسبق بريتيش ليلاند؛ جورج ترنبول را استخدام كردند. وي نيز با 5 مهندس بريتانيايي براي پيشبرد توسعه و ساخت اتومبيل آغاز به همكاري كرد.

سخن آخر

در اين مطلب سعي شد تا شما بيشتر با واترپمپ و وظيفه آن در موتور آشنا شويد. اگر قصد خريد لوازم يدكي كيا و يا هيونداي خود را داريد اما نمي‌دانيد بايد آنها را از كجا تهيه كنيد كه هم از اصل بودن كالا مطمعن باشيد هم از كيفيت آن، پيشنهاد ما به شما فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو است. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۸:۳۹ توسط:netware موضوع:

هر آنچه بايد راجع به يك متخصص ارتودنسي بدانيد

ارتودنسي محبوب ترين و بهترين روش براي درمان ناهنجاري ها و نامنظمي هاي دهان ودندان است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ويژگي هاي يك متخصص ارتودنسي خوب آشنا كنيم و به شما بگوييم چگونه يك متخصص ارتودنسي را با يك دندانپزشك عمومي تشخيص دهيد. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي چيست؟

لازمه معرفي يك متخصص كه در زمينه‌اي مهارت، دانش و تخصص دارد، آشنايي با رشته تخصصي او است. به عنوان كسي كه نياز به درمان ارتودنسي دندان داريد، ابتدا بهتر است كه با تعريف ارتودنسي دندان آشنا شده و در حد كافي بدانيد اين رشته چيست و چگونه به شما كمك مي‌كند. ما در مقاله‌اي به صورت كامل و شفاف در خصوص اين رشته دندانپزشكي اطلاعاتي براي مراجعان و بيماران نوشته‌ايم كه بهتر است پيش از وارد شدن به مبحث اصلي، آن را در صفحه (ارتودنسي دندان) مطالعه كنيد. اما اگر وقت كافي نداريد، مي‌توانيد به اين تعريف كوتاه و خلاصه بسنده كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي بي رنگ نيز بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

متخصص ارتودنسي كيست؟

متخصص ارتودنسي دندان شخصي است كه بعد از اتمام دوره عمومي دندان پزشكي، در دانشگاه، آموزش‌هاي ويژه‌اي را در زمينه ارتودنسي دندان به مدت سه سال (به صورت تئوري و باليني) گذرانده است. كار اين متخصص در وهله اول پيشگيري و سپس تشخيص و اصطلاح نامنظمي‌هاي دهان، دندان و صورت است. اين متخصص طيف گسترده‌اي از روش‌هاي درماني را براي صاف كردن دندان‌هاي كج، رفع مشكلات بايت و تراز كردن صحيح فك‌ها بكار مي‌برد و در طراحي يا اصلاح طرح لبخند نقش بسيار مهمي ايفا مي‌كند.

راجع به ارتودنسي تك دندان بيشتر بدانيد.

روش كار يك متخصص ارتودنسي

  • مشاوره، ارزيابي و تشخيص اوليه
  • تشخيص تخصصي و روش هاي درمان
  • ويزيت هاي منظم دوره اي، تنظيم دستگاه ها و نظارت بر روند درمان

تفاوت متخصص ارتودنسي و دندانپزشك عمومي

اكثر ما حداقل يكبار در عمر خود به دندانپزشك مراجعه كرده‌ايم. البته اميدواريم اين مراجعه براي جرم گيري و عكس برداري با اشعه ايكس براي حفظ سلامتي دندان باشد. دندان پزشكي يك زمينه ي پزشكي گسترده مي باشد. اين دانش بر روي سلامتي دندان، لثه، دهان و فك متمركز مي شود. دندان پزشكان طيف گسترده‌اي از مشكلات و بيماري‌هاي مربوط به بهداشت دهان و دندان از جمله حفره‌ها و پوسيدگي دندان و مشكلات لثه مانند التهاب لثه را درمان مي‌كنند. دندان پزشك عمومي،مجوز جراحي را نيز دارا مي باشد. آنها مي‌توانند عمل‌هاي جراحي متنوعي مانند عمل ريشه دندان و كشيدن دندان عقل را در صورت لزوم انجام بدهند.

براي اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي يا كامپوزيت نيز مي‌توانيد اينجا كليك كنيد.

يك متخصص ارتودنسي اما پا را فراتر گذاشته و علاوه  بر اينكه مهارت ها و دانش يك دندانپزشك عمومي را دارد بلكه به صورت تخصصي ناهنجاري ها و ناهماهنگي‌هاي دندان، فك و صورت را برطرف مي‌كند. به عبارتي هر متخصص ارتودنسي يك دندانپزشك عمومي است اما هر دندانپزشكي يك ارتودنتيست نيست. يك دندان پزشك بايد  6 سال آموزش عالي را سپري كند. در حالي كه يك ارتودنتيست مي بايست 9 الي 10 سال به منظور  گرفتن تخصص سپري كند.

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم تا اطلاعاتي را راجع به تفاوت هاي يك متخصص ارتودنسي با يك پزشك عمومي را در اختيارتان قرار دهيمو به شما بگوييم يك متخصص ارتودنسي بايد چه ويژگي هايي داشته باشد. براي همين منظور نيز به شما توصيه مي‌كنيم بدون داشتن سطح معلومات خوب و بدون اطلاعات اقدام به انجام هيچ كاري نكنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۶:۰۹ توسط:netware موضوع:

كامپوزيت دندان و هزينه هر واحد

كامپوزيت دندان يكي از پرطرفدار ترين مواد دندانپزشكي است كه امروزه در سراسر دنيا از كاربرد هاي آن استفاده مي‌كنند و ترميم و زيباسازي دندان را با آن انجام مي‌دهند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا علاوه بر تعريف كامپوزيت دندان اطلاعاتي را نيز راجع به هزينه آن در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

كامپوزيت چيست؟

اگر بخواهيم در قالب يك مثال كامپوزيت را تعريف كنيم بايد بگوييم، اين روش مانند هنر مجسمه سازي است. در اينجا دندانپزشك مانند مجمسه ساز عمل مي كند و با استفاده از مواد كامپوزيت، دندانها را شكل و فرم مي دهد.

اما كامپوزيت چگونه به برطرف كردن زشتي هاي دندان مي پردازد؟ دندانپزشك در اجرا كامپوزيت از مواد مخصوصي براي فرم و شكل دهي دندان ها استفاده مي كند كه براي ماندگاري مواد بر روي دندان از نور ماورابنفش كمك مي گيرند. بعد از اتمام كار دندان هاي زيبا، سفيد رنگ و كاملا مرتب ظاهر مي شود كه هر فردي هنگام روبرو شدن با دندان هاي شما از زيبايي آن شگفت زده خواهد شد.

حال هر چقدر دندانپزشك در انجام كار خود حرفه اي تر باشد، مطمئنا نتيجه به دست آمده زيباتر خواهد بود. به همين خاطر ظاهر، ضخامت خوب و خطوطي كه روي دندان ايجاد مي‌شود جزو ظرافت كاري هاي اين روش زيباسازي دندان است.

كامپوزيت براي زيبايي

امروزه بيش از نيمي از مردم از ظاهر لبخند خود ناراضي هستند و به دنبال راهي مي گردند كه مشكلشان را بدون هيچ دغدغه اي برطرف كنند. حال براي اين كه بهترين راهكار از ميان روش هاي زيباسازي دندان انتخاب شود، در اين قسمت به مزايا و معايب كامپوزيت دندانپرداختيم:

مزايا:

  1. چسبيدن مواد كامپوزيت به دندان موجب افزايش استحكام ساختار دندان مي شود.
  2. رنگ اكثر كامپوزيت ها هم رنگ دندان است و ظاهري كاملا طبيعي به دندان ها القا مي كند.
  3. قيمت آن نسبت به ديگر روش هاي زيباسازي مقرون به صرفه تر است.
  4. تنها در يك جلسه انجام مي شود.

معايب:

  1. طول عمر آن نسبت به ديگر روش هاي زيباسازي مانند لمينت كمتر است.
  2. از آنجايي كه براي اجراي كامپوزيت دندان ها نياز به تراشيده شدن ندارند، ممكن است نتيجه نهايي  غيرعادي به نظر رسد.

قيمت كامپوزيت 1400

مطمئناً قبل از انجام كامپوزيت دوست داريد در مورد تمام جوانب تاثيرگذار بر روي هزينه كامپوزيت اطلاعات كسب كنيد. اولين مورد تعيين كننده قيمت كامپوزيت دندان در سال ۱۴۰۰ تعداد دندان هاي مورد نياز براي انجام اين روش زيباسازي است. براي اين كه بدانيد چه تعداد دندان لازم است كامپوزيت شود كافي است روبروي آينه بايستيد و لبخند بزنيد؛ هر تعداد دنداني كه شما قابل مشاهده است نياز به كامپوزيت دارد.

در واقع قيمت كامپوزيت در سال ۱۴۰۰ براساس تعداد واحدها مشخص مي‌شود. البته موارد ديگري هم مانند برند و نوع كامپوزيت بر روي قيمت تاثير گذار است و هر چقدر هم دندانپزشك در اجراي كامپوزيت مهارت بيشتري داشته باشد، مطمئنا دستمزد بيشتري براي اقدامات زيبايي دريافت مي‌كند.

براي آشنايي بيشتر و مشاوره مي توانيد با شماره تماس هاي كلينيك دندانپزشكي شبانه روزي تاج دنتال تماس بگيريد و يا براي ما نظر و سوال خود را بنويسيد.

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم تا اطلاعات مفيدي را راجع به هزينه كامپوزيت دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و تعاريفي را نيز راجع به خود كامپوزيت براي شما بيان كنيم. همانطور كه قبلا هم گفتيم تحقيق كردن بهترين راه براي جلوگيري از بروز پشيماني است. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۱:۵۸ توسط:netware موضوع:

بارداري و دندانپزشكي، چه تداخلاتي با هم دارند؟

امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما عزيزان را بيشتر با تداخلات احتمالي دندانپزشكي بارداري آشنا كنيم كه در طول بارداري چه مشكلاتي ممكن است دندانپزشكي براي شما به وجود بياورد، از كشيدن دندان در بارداري تا استفاده از دهانشويه در اين شرايط. با ما همراه باشيد.

مراجعه به دندانپزشكي در دوران بارداري

قبل از هر چيز بايد بدانيد كه بارداري مي‌تواند از جهت منفي بر سلامت دندان‌ها تاثير بگذارد بخصوص اگر مادر كلسيم كافي دريافت نكند پس – چه چكاپ دنداني قبل از بارداري انجام داده باشيد يا نداده باشيد- ممكن است در اين دوران دچار مشكلات دنداني شويد. اما آيا دندانپزشكي بارداري بي‌خطر است؟

بله، نه تنها مي‌توانيد در دوران بارداري به دندانپزشك مراجعه كنيد بلكه اين يك عمل ضروري است. پوسيدگي دندان، بيماري لثه و ساير مشكلات بهداشت دهان و دندان مسائلي هستند كه بايد سريعاً به آنها رسيدگي شود. تغييرات هورموني، تغييرات رژيم غذايي، ابتلا به ژنژيونت بارداري و هوس‌هايي بارداري مي‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بيشتري قرار دهند. بعلاوه برخي از مشكلات دنداني مي‌تواند روي نوزاد در حال رشد تأثير بگذارد. تحقيقات نشان داده است كه از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد مي‌تواند به خاطر عفونت شديد لثه در مادر باشد.

بيهوشي و كشيدن دندان در دوران بارداري

در دوران بارداري، دندانپزشك از كمترين ميزان بيهوشي ممكن براي انجام عمل استفاده مي‌كند اما هنوز به اندازه‌اي است كه براي كمك به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتي احساس راحتي ‌كنيد، بدن و كودك شما كمتر تحت استرس قرار مي‌گيرند.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

استفاده از دهانشويه در بارداري

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

فوايد دهانشويه

محلول هاي حاوي مواد شوينده دهان و دندان فوايد بسيار زيادي دارند و ما مهم ترين فوايد موجود را در ادامه بررسي كرده ايم.

  1. بوي بد دهان را كاهش مي دهد
  2. به سفيدتر شدن دندان ها كمك مي كنند
  3. به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند
  4. مانع از تشكيل و تجمع پلاك مي شود
  5. علائم دردناك آفت دهان را كاهش مي دهد
  6. ذرات ريز مواد غذايي را از بين مي برد

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم تا نكاتي را راجع به دندان پزشكي در بارداري براي شما بازگو كنيم تا بتوانيد در اين دوران با خيال راحت براي درمان دندان هاي خود به يك كلينيك دندانپزشكي مراجعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۷:۰۴ توسط:netware موضوع:

بارداري و دندانپزشكي، چه تداخلاتي با هم دارند؟

امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما عزيزان را بيشتر با تداخلات احتمالي دندانپزشكي بارداري آشنا كنيم كه در طول بارداري چه مشكلاتي ممكن است دندانپزشكي براي شما به وجود بياورد، از كشيدن دندان در بارداري تا استفاده از دهانشويه در اين شرايط. با ما همراه باشيد.

مراجعه به دندانپزشكي در دوران بارداري

قبل از هر چيز بايد بدانيد كه بارداري مي‌تواند از جهت منفي بر سلامت دندان‌ها تاثير بگذارد بخصوص اگر مادر كلسيم كافي دريافت نكند پس – چه چكاپ دنداني قبل از بارداري انجام داده باشيد يا نداده باشيد- ممكن است در اين دوران دچار مشكلات دنداني شويد. اما آيا دندانپزشكي بارداري بي‌خطر است؟

بله، نه تنها مي‌توانيد در دوران بارداري به دندانپزشك مراجعه كنيد بلكه اين يك عمل ضروري است. پوسيدگي دندان، بيماري لثه و ساير مشكلات بهداشت دهان و دندان مسائلي هستند كه بايد سريعاً به آنها رسيدگي شود. تغييرات هورموني، تغييرات رژيم غذايي، ابتلا به ژنژيونت بارداري و هوس‌هايي بارداري مي‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بيشتري قرار دهند. بعلاوه برخي از مشكلات دنداني مي‌تواند روي نوزاد در حال رشد تأثير بگذارد. تحقيقات نشان داده است كه از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد مي‌تواند به خاطر عفونت شديد لثه در مادر باشد.

بيهوشي و كشيدن دندان در دوران بارداري

در دوران بارداري، دندانپزشك از كمترين ميزان بيهوشي ممكن براي انجام عمل استفاده مي‌كند اما هنوز به اندازه‌اي است كه براي كمك به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتي احساس راحتي ‌كنيد، بدن و كودك شما كمتر تحت استرس قرار مي‌گيرند.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

استفاده از دهانشويه در بارداري

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

فوايد دهانشويه

محلول هاي حاوي مواد شوينده دهان و دندان فوايد بسيار زيادي دارند و ما مهم ترين فوايد موجود را در ادامه بررسي كرده ايم.

  1. بوي بد دهان را كاهش مي دهد
  2. به سفيدتر شدن دندان ها كمك مي كنند
  3. به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند
  4. مانع از تشكيل و تجمع پلاك مي شود
  5. علائم دردناك آفت دهان را كاهش مي دهد
  6. ذرات ريز مواد غذايي را از بين مي برد

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم تا نكاتي را راجع به دندان پزشكي در بارداري براي شما بازگو كنيم تا بتوانيد در اين دوران با خيال راحت براي درمان دندان هاي خود به يك كلينيك دندانپزشكي مراجعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۵:۳۱ توسط:netware موضوع:

ايمپلنت دنداني يا ارتودنسي

امروزه با پيشرفت علم و دانش مشكلات فرآواني كه در گذشته براي دندان هاي افراد به وجود مي‌آمده تمامي داراي روش هايي براي درمان و يا پيشگيري مي‌باشند. بسياري از افراد نمي‌دانند بين ارتودنسي و ايمپلنت دنداني كه به هر دو احتياج دارند ابتدا بايد از كدام يك براي درمان استفاده كنند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا به شما بگوييم اگر به هر دو روش درماني ايمپلنت و ارتودنسي براي درمان نياز داريد ابتدا بايد از كدام روش استفاده كنيد. با ما همراه باشيد.

اول ايمپلنت يا ارتودنسي

گاهي اوقات علاوه بر اينكه دندان ها و فك ناهماهنگ و نامنظم هستند، ممكن است يك يا چند دندان نيز در قوس فكي از دست رفته باشد. در چنين شرايطي 2 مساله اساسي مي تواند پيش بيايد. يكي منظم كردن دندان ها و دومي جايگزين كردن دندان هاي از دست رفته است. اما اينكه كدام را بايد زودتر انجام داد يك چالش ديگر است. ولي نگران نباشيد. زيرا در اين مقاله به شما نشان خواهيم داد كه بين دو درمان مورد نيازِ ايمپلنت دندان و ارتودنسي ، كدام يك در اولويت نخست است و كدام را بايد زودتر انجام داد.

حتما مي‌دانيد كه روش هاي بسياري براي درمان ارتودنسي وجود دارد و هر كدام از انواع ارتودنسي براي شرايطي خاص طراحي شده اند. براي مثال ارتودنسي نامرئي بيشتر مخصوص كساني است كه با طول درمان مشكلي ندارند اما با ظاهر دستگاه هاي ارتودنسي مشكل دارند.

اگر در شرايطي هستيد كه بايد هم درمان ارتودنسي انجام دهيد و هم كاشت دندان انجام دهيد ، اغلب توصيه مي شود ابتدا بريس و درمان ارتودنسي را شروع كنيد. يعني اول به يك متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد و پس از چند ماه صاف شدن دندان ها به متخصص ايمپلنت دندان سر بزنيد.

با اين حال، هميشه قرار نيست كه درمان ارتودنسي را قبل از كاشت دندان انجام داد. گاهي اوقات اصولا نيازي به درمان ارتودنسي پيش از كاشت دندان نيست. به عنوان مثال اگر همه يا بيشتر دندان هاي خود را از دست داده ايد شما نيازي به ارتودنسي نداريد و تنها بايد ايمپلنت بكاريد.

يا مثلا اگر دندان هاي شما در حال حاظر منظم هستند و يا مشكل ارتودنسي ندارند باز هم نيازي به درمان ارتودنسي نيست و مستقيما مي توان ايمپلنت كاشت.

ارتودنسي با روكش دندان

برخي از افرادي كه نيازمند درمان ارتودنسي هستند ممكن است يك يا چند دندان خود را روكش كرده باشند. به جز سوالاتي كه درباره ارتودنسي و كاشت دندان از ما پرسيده مي شود، امكان انجام ارتودنسي با وجود روكش دندان هم ممكن است سوالات و ابهاماتي براي بيماران و مراجعين ما ايجاد كند.

خبر خوب اين است كه حتي با وجود روكش هم مي تواند درمان ارتودنسي را آغاز كرد. متخصان ارتودنسي طوري بريس ها و دستگاه هاي ارتودنسي را به روكش متصل مي كنند كه به روكش آسيبي نرسد. آن ها در طول درمان مراقبند كه زروكش آسيب نبيند و يا مثلا شل نشود.

اما اگر بيش از حد نگران افتادن و شل شدن روكش دندان هستند احتمالا متخصص ارتودنسي به شما ارتودنسي متحرك را پيشنهاد دهد كه در آن از پلاك هاي متحرك و شفاف براي صاف شدن دندان ها استفاده مي شود و روي دندان ها سوار مي شوند.

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم تا اطلاعات مفيدي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا بهتر بتوانيد تصميم بگيريد كه اگر به هر دو روش درماني ايمپلنت و ارتودنسي براي درمان دندان هاي خود نياز داريد ابتدا بايد كدام يك از روش ها را انجام دهيد و سپس كدام يك. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۱:۰۳ توسط:netware موضوع:

اينله و انله و همه چيز راجع به آن را بدانيد.

اينله و انله دو تا از روش هاي پيشرفته براي ترميم و زيبايي دندان ها به شمار مي‌روند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با اين دو روش آشنا كنيم و اطلاعات بسيار مفيدي را راجع به اين دو روش در اختيار شما عزيزان قرار دهيم با ما همراه باشيد.

پر كردن دندان

قبل از اينكه بخواهيم شما را بيشتر با اينله و انله آشنا كنيم ابتدا بايد اطلاعات مختصري را راجع به پر كردن دندان كه ساده ترين روش ترميم دندان به شمار مي‌رود، در اختيار شما قرار دهيم.

پر كردن دندان به صورت معمولي، يك روش درماني نسبتا سريع است كه تنها در يك جلسه انجام مي شود. باز هم تاكيد مي كنيم كه با اين روش تنها پوسيدگي ها و آسيب ديدگي هاي جزئي تا متوسط ترميم مي شوند. و اگر آسيب گسترده باشد (مخصوصاً دندان هاي آسياب) را درگير كرده باشد، ديگر نمي توان با روش معمولي، دندان ها را ترميم كرد. اينجاست كه نياز به روش هاي پيچيده تري مانند اينله و انله دندان احساس مي شود.

اينله و انله چيست؟

انله يا (Onlays) نيز به صورت مشابه يك درمان ترميمي است كه براي درمان پوسيدگي گسترده دندان هاي خلفي (آسياب)  كابرد دارد. با اينكه اينله و انله با هم شباهت هاي زيادي دارند اما كاربرد انله وسيع تر و بيشتر از اينله دندان است. اگر با كمك اينله بتوانيم فقط وسط سطوح جونده دندان آسياب را ترميم كنيم، با انله دندان مي توان دندان هايي كه هم وسطشان پوسيده شده و پوسيدگي يك يا بيش از 1 لبه دندان را درگير كرده ترميم كرد.

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به اينكه بريج يا ايمپلنت دنداني كدام يك مي‌تواند انتخاب درست تري باشد، اينجا كليك كنيد.

دندان‌هاي خلفي ما كه به آن‌ها دندان آسياب يا آسيا هم گفته مي‌شود درشت‌تر و بزرگ‌تر از دندان‌هاي قدامي و جلويي هستند. به همين دليل سطوح جونده نسبتاً وسيع‌تر و بزرگ‌تري دارند. سطوح جونده اين دندان‌ها، معمولاً شيارهاي ريز و بعضاً عمقي دارند.

اگر به درستي بهداشت دهان و دندان را رعايت نكنيم و يا با دقت دندان‌هاي خلفي را مسواك نزنيم، كم كم بقاياي مواد غذايي در اين شيارها تجمع پيدا مي‌كند و با واسطه باكتري‌هاي، پلاك دنداني شكل مي‌گيرد.

همپنين راجع به هزينه ايمپلنت دندان بيشتر بدانيد.

اگر پلاك و جرم دندان‌ها با كمك جرمگيري دندان برداشته نشود نيز، پوسيدگي دنداني ايجاد مي‌شود. همانطور كه گفته شد، چنانچه پوسيدگي جزئي باشد، دندان آسيب ديده با آمالگام و كامپوزيت و به روش معمولي ترميم مي شود. اما اگر پوسيدگي وسيع بوده و مركز دندان آسياب را درگير كرده باشد (به طوري كه با روش معمولي نتوان آن را پر كرد) از اينله (Inlay) دندان كمك مي گيريم.

بنابراين اينله دندان يك روش ترميم براي دندان‌هاي خلفي است. به اين صورت كه اگر يكي از دندان‌هاي خلفي در مركز سطوح جونده خود دچار پوسيدگي شديد و وسطع شده باشد (به طوري كه هنوز لبه‌هاي دنداني درگير نشده باشند) از اينله دندان براي ترميم آن استفاده مي‌شود.

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي شد تا اطلاعات مفيدي راجع به اينله و انله كه دو روش بسيار محبوب و نسبتا پيشرفته براي ترميم دندان به شمار مكي‌روند را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر مي‌خواهيد تا راجع به دهان و دندان اطلاعات بيشتري نيز داشته باشيد توصيه ما اين است كه يكسر به وبسايت تهران ايمپلنت بزنيد. اين وبسايت به صورت كاملا تخصصي در اين زمينه فعاليت مي‌كند و مي‌تواند اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۸:۲۰ توسط:netware موضوع:

نكات بهداشتي براي دندان هاي ارتودنسي شده

ارتودنسي يكي از بهترين روش ها براي درمان ناهنجاري ها و نامرتبي هاي دندان و فك است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما عزيزان را بيشتر با ارتودنسي آشنا كنيم اطلاعات بسيار مفيدي را راجع به اصول رعايت بهداشت براي دندان هاي ارتودنسي شده را در اختيارتان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

چرا بهداشت دهان و دندان در طول درمان ارتودنسي از اهميت بالايي برخوردار است؟

با نگاه كردن در آينه مي توانيد متوجه شويد كه بريس ارتودنسي و تمام اجزاي آن طوري هستند كه باعث به دام افتادن و گير كردن مواد غذايي مي شوند. شما تا قبل از شروع درمان تنها با يك مسواك زدن ساده و نخ دندان كشيدن، دندان ها را تميز مي كرديد. اما اكنون تميز كردن بريس ها را نيز بايد به فرآيند شستشو اضافه كنيد. بعد از مصرف هر وعده غذايي، دندان هاي شما و صد البته بريس ها كثيف مي شوند و خطر پوسيدگي دندان هايتان بيشتر خواهد بود.

بنابراين رعايت بهداشت و پيروي از دستورالعمل هاي متخصص ارتودنسي دندان در طي درمان از اهميت زيادي برخوردار است. زيرا در صورت تميز نبودن دندان ها و براكت ها، آسيب دائمي و جبران ناپذيري به ميناي دندان وارد مي شود.  ابتدا دندان ها دچار پوسيدگي مي شوند، سپس با التهاب لثه و تحليل آن مواجه مي شويد. و در نهايت مشكلات شما بيشتر و بيشتر خواهد شد تا جايي كه شايد دندان خود را از دست دهيد.

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي و عمل بيني همزمان مي‌توانيد بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

وسايل مورد نياز براي رعايت بهداشت ارتودنسي

از آنجا كه طول درمان ارتودنسي براي بسياري از افراد به 18 ماه و يا حتي 36 ماه مي‌رسد، بهتر است كه در اين مدت بهداشت دهان و دندان به خوبي رعايت شود. براي اين مهم، حتماً بايد از وسايل و تجهيزات بهداشتي مانند مسواك ارتودنسي، مسواك بين دنداني، انواع نخ دندان، واترجت و … استفاده شود. در ادامه به معرفي اين لوازم پرداخته شده است. خريداري آن ها مي تواند يكي از توصيه هاي ارتودنتيست جهت رعايت بهداشت ارتودنسي باشد.

همچنين راجع به ارتودنسي كامل نيز بيشتر بدانيد.

  • مسواك هاي بين دنداني
  • مسواك ارتودنسي
  • گيره هاي نخ دندان : استفاده از اين گيره ها بسيار آسان است. همانطور كه در ويدئوي زير مي بينيد، اين نخ دندان ارتودنسي متشكل از تكه اي كوچك از نخ دندان با يك نگهدارنده پلاستيكي است. مدت زمان تميز كردن لابلاي دندان ها با اين نخ دندان ارتودنسي به نسبت روش هاي ديگر نسبتا كوتاه تر است.
  •  
  • نخ دندان ارتودنسي : نخ دندان هاي معمولي هرچند كارساز هستند اما اگر روكش مومي نداشته باشند ممكن است با گير كردن در لابلاي دندان ها و يا اتصالات ارتودنسي خيلي زود دچار پارگي شده و كار خود را به خوبي انجام ندهند. بنابراين اگر تمايل داريد تا نخ دندان معمولي استفاده كنيد حتما آن هايي را انتخاب كنيد كه روكش مومي دارند.
  • رد كننده نخ دندان

راجع به دندانپزشكي بارداري همه چيز را بدانيد.

سحن آخر

اگر ارتودنسي داريد و يا قصد انجام ارتودنسي را داريد، قطعا اين مطلب براي شما مفيد خواهد بود اما اگر واقعا به بهداشت دهان و دندان هاي خود در طول درمان ارتودنسي اهميت مي‌دهيد، بايد حتما با يك متخصص ارتودسني در اين زمينه مشورت كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۶:۲۳ توسط:netware موضوع:

ميني اسكرو ارتودنسي

ارتودنسي يكي از بهترين روش هاي درمان ناهنجاري ها و نامنظمي هاي فك و دندان است كه امروزه در سراسر دنيا در حال انجام شدن است و طرفداران بسياري دارد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي آشنا كنيم و علاوه بر آن قصد داريم تا تاز ميني اسكرو ارتودنسي براي شما عزيزان بگوييم و بگوييم چه كساني به آن نياز دارند. با ما همراه باشيد.

ميني پيچ ارتودنسي

اسكرو يا (screw) در انگليسي يعني پيچ. و ميني اسكرو يعني يك پيچ كوچك و نسبتا ريز. اين اسكرو در دندانپزشكي به يك پيچ فلزي كوچك گفته مي شود كه از طريق لثه به داخل استخوان فك وارد مي شود تا به عنوان يك لنگر براي كمك به حركت دندان هايي كه وضعيت نامناسب و كجي دارند عمل كند. برخي از افراد به آن ها را ميكرو پيچ، ميني ايمپلنت يا دستگاه لنگر موقت ارتودنسي (TAD) نيز مي گويند. عمده استفاده از اين پيچ ها كمك به بالا رفتن دندان هايي است كه بلند هستند يا از خط لثه فاصله گرفته اند.

راجع به ارتودنسي متحرك بيشتر بدانيد.

ميزان موفقيت درمان ارتودنسي با ميني اسكرو ارتودنسي

البته شواهد كمي در خصوص نحوه عملكرد و يا تاثير گذاري اين روش در ارتودنسي وجود دارد. با اين وجود در بررسي هاي انجام شده مشخص شده كه درصد موفقيت درمان ارتودنسي با كمك اين پيچ ها بيش از 80 درصد است. ميني اسكرو ارتودنسي معمولا طورري در فك كاشته ميشود كه ما بين ريشه دو دندان مجاور قرار ميگيرد. در الب اوقات حين درمان ارتودنسي ثابت از اين پيچ ها استفاده مي شود.

علت استفاده از ميني اسكرو

از اين پيچ كوچك به منظور جابجايي دندانهاي كج و يا از بين بردن فاصله بين دندان ها استفاده مي شود. گاهي اوقات ممكن است نيروي وارد شده از سوي سيم ارتودنسي و ساير دستگاه هاي ديگر اشتباها برخي دندان ها را در موقعيت نامناسب قرار دهد. براي اصلاح اين اشتباه از ميني اسكرو استفاده مي شود. در چنين مواردي ، مي توان از ميني پيچ به عنوان “لنگر” براي كمك به صاف كردن دندان ها و بستن فواصل استفاده كرد.

همه چيز را راجع به ارتودنسي اينويزيلاين بدانيد.

درد برداشتن ميني اسكرو

مانند هر وسيله و دستگاه ارتودنسي ديگر، ميني اسكروها هم دائمي نيستند و اصولا بعد از انجام كار خود برداشته ميشوند. براي برداشتن اسكرو هيچ نيازي به بي حسي موضعي نيست و اگر از برداشتن آن ترس، هراس يا درد داشته باشيد با بيحسي موضعي برداشته خواهد شد. استخوان و بافت لثه ظرف مدت كوتاهي بعد از برداشتن اين پيچ كوچك ترميم ميشود و هيچ گونه ناراحتي خاص يا آنچناني ايجاد نخواهد كرد.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي وسزارين بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم تا شما را بيشتر با ميني اسكرو ارتودنسي آشنا كنيم و به شما بگوييم كه چه كاربردي دارد و براي چه از آن استفاده مي‌شو.د. دقت داشته باشيد كه اگر قصد انجام ارتودنسي داريد بهترين كار اين است كه حتما تحقيقات لازم را انجام دهيد و بدانيد كه قرار است چه كار هايي بر روي دندان ها و فك شما صورت بگيرد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۰:۰۹ توسط:netware موضوع:

كامپوزيت دندان و كاربرد هاي آن

كامپوزيت دندان يكي از پر كاربرد ترين مواد در دندان پزشكي است كه امروزه در هر كلينيكي يافت مي‌شود و بسيار پرطرفدار است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با كامپوزيت دندان و كاربرد هاي آن آشنا كنيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

ونير كامپوزيت چيست؟

اگر بخواهيم در قالب يك مثال كامپوزيت را تعريف كنيم بايد بگوييم، اين روش مانند هنر مجسمه سازي است. در اينجا دندانپزشك مانند مجمسه ساز عمل مي كند و با استفاده از مواد كامپوزيت، دندانها را شكل و فرم مي دهد.

اما كامپوزيت چگونه به برطرف كردن زشتي هاي دندان مي پردازد؟ دندانپزشك در اجرا كامپوزيت از مواد مخصوصي براي فرم و شكل دهي دندان ها استفاده مي كند كه براي ماندگاري مواد بر روي دندان از نور ماورابنفش كمك مي گيرند. بعد از اتمام كار دندان هاي زيبا، سفيد رنگ و كاملا مرتب ظاهر مي شود كه هر فردي هنگام روبرو شدن با دندان هاي شما از زيبايي آن شگفت زده خواهد شد.

حال هر چقدر دندانپزشك در انجام كار خود حرفه اي تر باشد، مطمئنا نتيجه به دست آمده زيباتر خواهد بود. به همين خاطر ظاهر، ضخامت خوب و خطوطي كه روي دندان ايجاد مي‌شود جزو ظرافت كاري هاي اين روش زيباسازي دندان است.

كامپوزيت دندان براي زيبايي

امروزه بيش از نيمي از مردم از ظاهر لبخند خود ناراضي هستند و به دنبال راهي مي گردند كه مشكلشان را بدون هيچ دغدغه اي برطرف كنند. حال براي اين كه بهترين راهكار از ميان روش هاي زيباسازي دندان انتخاب شود، در اين قسمت به مزايا و معايب كامپوزيت دندانپرداختيم:

  • چسبيدن مواد كامپوزيت به دندان موجب افزايش استحكام ساختار دندان مي شود
  • جايگزين مناسبي براي براي روكش دندان است.
  • قيمت آن نسبت به ديگر روش هاي زيباسازي مقرون به صرفه تر است.
  • نياز به آمادگي خاصي نداريد.
  • ساختار دندان شما تا حدالامكان حفظ مي شود.
  • تنها در يك جلسه انجام مي شود.
  • در صورت مواجه شدن با هرگونه آسيب ديدگي و كاسته شدن زيبايي هاي اوليه به راحتي قابل ترميم و تعويض است.
  • رنگ اكثر كامپوزيت ها هم رنگ دندان است و ظاهري كاملا طبيعي به دندان ها القا مي كند.

عوارض كامپوزيت دندان

يكي از دغدغه هاي اصلي كه در بين كانديداهاي كامپوزيت‌ دندان رايج است، عوارض اين روش زيباسازي است. اما آيا واقعا كامپوزيت به دندان هاي طبيعي آسيب مي زند و يا موجب خراب شدن دندان ها مي شود يا نه؟ تا چه حد اين روش ايمن است ؟ در جواب اين سوالات بايد بگوييم كه نه تنها دندان ها را خراب نمي كند؛ بلكه باعث استحكام ساختار دندان هم مي شود. همچنين تهاجمي بودن كامپوزيت نسبت به روش لمينت بسيار كمتر است؛ چراكه دندانها كمتر تراشيده مي شوند.

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم تا اطلاعات مفيدي را راجع به كامپوزيت دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اما اگر قصدتان براي استفاده از كامپوزيت جدي است به همين مطلب كفايت نكنيد و مطالب ديگر را هم مطالعه كنيد و حتي اگر مي‌توانيد با يك متخصص در اين زمينه مشاوره كنيد تا با خيال راحت تصميم بگيريد و جلوي بروز هر گونه پشيماني را بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۵:۲۶ توسط:netware موضوع: