جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آيا همه افراد مي توانند عمل كاشت مو انجام دهند

قبل از هر كاري ابتدا متخصص كاشت مو معالج موهاي سر را بررسي كرده و علت ريزش را تعيين مي كند. در صورتي كه مشكلات ديگري وجود نداشته باشد، همه افراد چه مردان و چه زنان مي توانند عمل كاشت مو انجام دهند. به طور كلي در موارد زير مي توان از كاشت يا ترميم مو استفاده كرد:

ريزش مو يا از بين رفتن آن به علت آسيب هايي مانند جراحي‌هاي زيبايي، سوختگي و غيره

طاسي سر با الگوي مردانه

پايين آوردن خط رويش كه براي زنان هم اتفاق مي افتد

طاسي هايي كه به علت سفت بستن موها خصوصاً در خانم ها شكل مي گيرد.

بيماري هايي مانند تريكوتيلومانيا كه بيماري رواني است كه شخص به صورت ناخودگاه اقدام به كندن موهاي خود مي كند.

چه كساني به هيچ عنوان نمي توانند از عمل كاشت مو استفاده كنند

طبيعتا گروه زيادي از افراد هستند كه به دلايل خاص از كاشت مو بي بهره خواهند ماند. اين دسته از افراد شامل موارد زير مي باشند:

افرادي كه داراي مواهاي نازك هستند.

افرادي كه بانك موي بسيار كم ضعيفي دارند.

افرادي كه ريزش هاي غيرطبيعي دارند مانند ريزش مو با الگوهاي نامشخص.

منبع: نسخه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۸:۵۵ توسط:netware موضوع:

عق زدن در خردسالان (كه ممكن است موجب استفراغ شود)

سن : كودك يك ساله تا كودك دو ساله

علت عق زدن در خردسالان در خردسال چيست؟

همه ي ماها اين حالت را داريم. آن يك واكنش خودكار است كه از مسدود شدن جلوگيري مي كند ممكن است خردسال شما براي چيزي كه نبايد در دهان داشته باشد اين كار را بكند. فهرست مسدود كننده هاي مسير گوارش را در سايت مطالعه كنيد. البته اگر سريع بخورد يا غذاي زيادي در دهان داشته باشد نيز اين حالت پيش مي آيد.

چه كاري از عهده ي شما ساخته است؟

او را تشويق كنيد تا در حين غذا خوردن آرامش داشته باشد – يعني اينكه با غذا اين طرف و آن طرف نگرد؛ و او را مجبور نكنيد كه بيش تر از آنچه كه سير مي شود بخورد.

اندازه ي مواد غذايي را كوچك كنيد و چيزهايي كه راحت گير مي كنند مانند انگور درسته، كشمش، زيتون، مغزها، و پف فيل را از او نهي كنيد. هات داگ برش داده شده معمولاً مشكل ساز است.

به كودك بياموزيد كه هر تكه ي غذا را يك دفعه نخورد و آرام آرام بجود و قبل از تكه ي بعدي آن را قورت بدهد. هرگز وقتي غذا مي خورد تنهايش نگذاريد. اگر احتمال دارد موقع قورت دادن مايعات عُق بزند، نوشيدني اش را بعد از خوردن غذا به او بدهيد.

 

خردسال ياد خواهد گرفت بدون عق زدن غذا بخورد، اما اگر مدام غذا در گلويش پريد و يا عق زد با پزشك صحبت كنيد. بايستي براي هرگونه مشكل احتمالي ارزيابي شود

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۳:۵۳ توسط:netware موضوع:

عوارض جبران ناپذير جراحي لاغري

مروزه با پيشرفت تكنولوژي و كم تحركي، چاقي يكي از معضلات جدي در سلامت افراد به شمار مي رود و براي كاهش وزن روش هاي مختلفي از جمله جراحي و كوچك كردن معده است كه عوارضي را به دنبال دارد.براساس جديدترين پژوهش ها انجام دگرگوني ناگهاني در بدن و به ويژه دستگاه گوارش فرد را در معرض مشكلات سلامتي متعددي قرار مي دهد. جراحي زيبايي و تناسب اندام اين روز ها در جهان بسيار متداول شده است و بسياري از افراد در كشور هاي مختلف جهان براي زيبا شدن بدنشان زير تيغ جراحي مي روند.

انجام جراحي لاغري و كوچك كردن معده به شيوه هاي مختلفي انجام مي شود و جزو جراحي هاي گران قيمت محسوب مي شود، اما براساس جديدترين پژوهش ها انجام اين دگرگوني ناگهاني در بدن و به ويژه دستگاه گوارش مي تواند فرد را در معرض مشكلات سلامتي ديگري قرار دهد.

1-ويتامين هايي و املاح معدني كه با تناسب اندام تهاجمي از بين مي روند

2-دگرگوني هاي مخفي و مرگباربدن پس از لاغري به شرط چاقو

3-دگرگوني هاي آهست و مرگبار در بدن پس از تناسب اندام با شيوه جراحي

براساس پژوهش هاي دانشمندان دانشگاه استنفورد بر روي 74 فرد چاق ميانسال با ميانگين سني 51 سال كه در فاصله زماني 10 سال جراحي لاغري انجام داده اند، اين نتيجه به دست آمده است كه بيشتر آن ها در سال هاي آتي دچار مشكلاتي، چون آسيب به دستگاه گوارش و نيز كاهش حجم گلبول هاي قرمز و گروه ويتامين هاي B شده اند.

بيشتر بخوانيد :

كم خوني و كاهش ميزان ويتامين هاي ضروري كه براي سلامت بدن بسيار مهم هستند، سبب شده تا دانشمندان توصيه كنند افرادي كه از جراحي لاغري به ويژه كم كردن حجم، بالن و يا انداختن حلقه به دور معده استفاده مي كنند حتماً مصرف مكمل هاي ويتاميني را در رژيم غذايي خود داشته باشند.

اين يافته جديد نشان مي دهد متخصصان بايد در انجام جراحي حساب شده تر گام بردارند و در گام اول با استفاده از ساير روش ها از جمله هورمون درماني، تنظيم رژيم غذايي و ورزش به فرد چاق كمك كنند تا وزن ايده آل خود را به دست آورند و جراحي آخرين گزينه باشد.

از جمله ديگر عوارض جانبي جراحي هاي لاغري بروز سوء هاضمه، بي اشتهايي مفرط و ناتواني در تحمل طعم و مزه غذا، افسردگي، ابتلاي زودهنگام به بيماري هاي فصلي از جمله آنفلوآنزا، كشيدگي و افتادگي پوست، سوزش سردل و ريفلاكس معده است.

منبع : مجله لاغري و تناسب اندام

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۹:۰۲ توسط:netware موضوع:

بررسي آپشن هاي هيونداي ولستر

هيونداي ولستر در كنار ظاهر جذاب و جوان پسندي كه دارد آپشن هاي كار آمد و گوناكوني را نيز دارد. اين كوپه كره ‌اي مي ‌تواند مجموعه‌ اي از امكانات رفاهي، عملكردي و ايمني را در اختيار كاربران قرار دهد. هر كدام از اين ويژگي‌ ها در دل خود تجربه بي‌نظير سواري در يك خودرو سه درب فوق ‌العاده شيك را منعكس مي‌ كنند. در اين مقاله با استارپارتس نمايندگي رسمي فروش لوازم يدكي هيونداي همراه باشيد تا جديدترين آپشن ها هيونداي ولستر آشنا شويد.

مديريت پايداري خودرو

در جاده هاي خيس و سطح هاي لغزنده هنگام شتاب گيري يا ترمز ناگهاني كه هر چهار تاير به ‌طور ناگهاني پايداري خودرو را از دست مي دهند، مديريت پايداري خودرو (VSM) وارد عمل شده و به حفظ تعادل آن كمك مي‌ كند.

اين سيستم فرمان‌ پذيري را به ويژه در پيچ ‌ها بهبود مي ‌بخشد؛ تنها كاري كه بايد راننده انجام دهد، فعال كردن اين سيستم از طريق دكمه مربوطه است.

كنترل كروز

يك سيستم الكترونيكي است كه اين امكان را مي‌ دهد تا سرعت مورد نظر خود را در بزرگراه ثابت نگه داريد بدون اين كه نياز داشته باشيد پدال گاز را فشار دهيد. افزون بر استراحت دادن به پاها، كروز كنترل به كاهش مصرف سوخت نيز كمك مي ‌كند.

دكمه اين آپشن بر روي داشبورد خودرو قرار دارد و مي ‌توانيد به راحتي پاي خود را از روي پدال گاز برداريد و اجازه دهيد كروز كنترل كار خود را انجام دهد.

سنسور فشار باد تاير

اگر فشار باد لاستيك ‌ها به اندازه مشخصي كاهش يابد، چراغي شبيه به نعل اسب با يك علامت تعجب روشن مي ‌شود كه نشانگر اين مسئله مي باشد.

در هواي گرم و در صورت زياد بودن سرعت خودرو، هشياري در مورد فشار باد تايرها بسيار مهم است؛ علاوه‌ بر اين، فشار پايين باد تايرها باعث كاهش مصرف سوخت شده و فرسودگي لاستيك ‌ها را كاهش مي دهد.

حتما بخوانيد :

ايموبلايزر يا سيستم ضد سرقت

يك وسيله امنيتي و الكترونيكي است كه بر روي هيونداي ولستر نصب شده است. ايموبلايزر موتور، از يك تراشه الكترونيكي تعبيه شده در ECU خودرو استفاده مي‌ كند.

كليد خودرو شامل يك تراشه ترانسپوندر است كه كد امنيتي الكترونيكي يا رمز عبور خودرو را در خود ذخيره دارد و در صورت استفاده از كليد غيرمجاز اين سيستم، مانع از روشن شدن خودرو مي ‌شود.

كنترل شروع حركت در سربالايي

براي همه رانندگان پيش آمده است كه در يك موقعيت سربالايي قرار بگيرند و مجبور به متوقف كردن خودروي خود شوند، براي مثال در پشت چراغ قرمز در سربالايي قرار داريد، بعد از سبز شدن چراغ، پا را از روي پدال ترمز برداشته و با تغيير دنده، پدال گاز را مي ‌فشاريد تا خودرو حركت كند معمولا خودرو كمي به سمت عقب مي رود كه امكان برخورد با خودروي پشتي را دارد.

اين سيستم از حركت رو به عقب خودرو در اينجور موقعيت ها جلوگيري مي كند.

منبع : نمايندگي رسمي فروش قطعات هيونداي

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۱:۴۱ توسط:netware موضوع:

خواص تري سديم سيترات و كاربردهاي آن

- امن و خواص غير سمي : از آنجا كه مواد خام اوليه براي تهيه سديم سيترات از غذا ، كه كاملا امن و قابل اعتماد است ، آسيب به سلامت انسان نمي رساند.

2- زيست تخريب پذير است : سديم سيترات مقدار زيادي از آب هاي طبيعت ، بخشي از اسيد سيتريك است، كه هر دو هم زيستي در همان سيستم مي شود. اسيد سيتريك در آب با اكسيژن ، گرما ، نور ، اسيد ، باكتري ها و ميكروارگانيسم ها ، آن است كه به آساني زيست تخريب پذير است.

3- توانايي يك يون فلزي كمپلكس.

4- حلاليت عالي و حلاليت با يون هاي فلزي داراي توانايي كمپلكس خوب از يون هاي فلزي ديگر ، مانند يون هاي سيترات سديم نمك قليايي ضعيف است، سازگاري با اسيد PH افزايش درجه حرارت آب.

5- داراي عملكرد خوب و يك بافر براي تنظيم مورد استفاده مهم تشكيل شده است.PH بافر را مي توان قوي و در نتيجه مناسب در تغييرات خاصي در يك طيف گسترده اي از PH سيتريك . علاوه بر اين سديم سيترات نيز داراي خواص و ثبات بسيار عالي مي باشد.

حتما بخوانيد :

  كاربرد تري سديم سيترات:

اين ماده علاوه بر كاربرد هاي خوراكي، در پزشكي به عنوان عامل ضد انعقاد خون به كار مي رود. از خصلت اسيدي خون مي كاهد، از دلمه شدن شير در معده كودكان جلوگيري مي نمايد.

سيترات سديم نمك سديم اسيد سيتريك است. در اين مفهوم ، آن است كه شبيه به سيترات كلسيم. . مانند اسيد سيتريك ، سيترات سديم است ترش مزه ، و همچنين داشتن طعم شور ، مانند نمكهاي ديگر. به همين دليل ، سيتراتهاي مانند سديم و سيترات كلسيم هستند كه معمولا به عنوان نمك ترش شناخته شده (گاهي اوقات ، مردم مراجعه به اسيد سيتريك به عنوان نمك ترش). اين عمدتا به عنوان افزودني غذايي ، استفاده مي شود كه معمولا براي طعم و يا به عنوان ماده نگهدارنده. سيترات سديم مي دهد باشگاه شيرين ترين و ليمو - آهك نوشابه هر دو ترش و شور خود طعم..

مورد استفاده براي كنترل اسيديته و بخش مهمي در ساخت برخي از حوزه هاي عمل به عنوان بافر اسيد به مايعات اسيد بالا تا gelling كار خواهند كرد اضافه كنيد. اين به راحتي حل و اعمال بلافاصله. همچنين مي تواند ايجاد ثبات در چربي است.

منبع : فروشگاه مواد شيميايي جهالن شيمي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۲:۴۶ توسط:netware موضوع:

آيا كد روي طلا اصل بودن آن را تضمين مي‌كند؟

هر مصنوعي از جنس طلا و جواهر بايد كد شناسايي داشته باشد. در غير اين صورت خريدوفروش آن غيرقانوني است. قانون درج كد روي مصنوعات طلا براي اين اعمال شده كه از هرگونه تقلب و دروغي از جانب سازنده پيشگيري شود. اما با اين وجود، اين امر تضمين‌كننده اصل بودن كالا نيست. چون اين كد نمي‌تواند ثابت كند كه محصول موردنظر شما آيا واقعا طلاست يا روكش طلا!

بعضي از مصنوعات طلا از فلز طلا نيستند و فقط روكش طلا دارند. كه در چنين مواردي سازنده موظف است از كد GP استفاده كند، مثلا ۱۴K GP يعني روكش با طلاي ۱۴ عيار. اين كدها براي مشتري مشخص مي‌كنند كه جنس دلخواهشان از فلزي ديگر ساخته شده و در نهايت با فلز طلا روكش شده است.

يا ممكن است عيار طلا بيشتر از آنچه واقعا هست درج شود. چون قانون به سازنده‌ها اجازه مي‌دهد تا حدود ۰.۵ قيراط در نمايش عيار جابه‌جايي داشته باشند. يعني ممكن است يك قطعه طلا كه روي آن ۱۴ عيار درج شده، در واقع ۱۳.۸ يا ۱۳.۶ باشد. اما براي اينكه اين تفاوت عيار بسيار اندك است، آن را با رقم استاندارد جهاني نشان مي‌دهند. البته، اگر عيار طلا كمتر از ۱۳.۵ باشد، فروشنده حق درج كد ۱۴K را ندارد.

تنها راه تضمين‌كننده خلوص طلايي كه مي‌خريد اين است كه آن را نزد طلافروشي خوشنام و قابل اعتماد ببريد تا عيار واقعي جواهر را بسنجد.

بيشتر بخوانيد :

در اين مطلب برايتان توضيح داديم كه كد طلا به نوعي شناسنامه زيورآلاتي است كه خريداري كرده‌ايد و مشخص مي‌كند كه عيار طلا  چند است. ايراني بودن طلا را هم از روي كد روي آن مي‌توان تشخيص داد. چون هر كارگاهي در هر شهري از كشور كه باشد، كد مخصوص خود را بايد روي مصنوعات طلا حك كند.

اما فارغ از كد طلا كه در بيشتر مواقع، تعيين‌كننده اصل يا بدل بودن طلاست، شما بايد هنگام خريد طلا فاكتور هم دريافت كنيد. چرا؟ چون فاكتور هر قطعه طلا، در واقع سند خريد شماست. به اين صورت كه بدون در دست داشتن فاكتور معتبر نمي‌توانيد تخلفي را ثابت و ثبت كنيد. دليلش هم اين است كه اتحاديه صنف طلافروشان و ديگر نهادهاي مربوطه بدون داشتن فاكتور معتبر به شكايات شما رسيدگي نمي‌كنند.

از آنجا كه دريافت فاكتور طلا بسيار اهميت دارد، اين اطمينان‌خاطر را به شما مي‌دهيم كه گالري پرسته به مشتري‌هاي خود فاكتور فروش ارائه مي‌كند. تمامي طلاهاي اين گالري نيز داراي كد شناسايي هستند. فاكتور  طلا به طور كلي شامل قيمت طلا، اجرت، متعلقات، سود و ماليات است.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۴:۱۱ توسط:netware موضوع:

جراحي فك و هر آنچه كه بايد بدانيد

بسياري از افراد به دليل داشتن ناهنجاري‌هاي فك و دهاني اقدام به انجام جراحي فك مي‌كنند. اين جراحي مي‌تواند روي فك بالا يا در فك پايين صورت گيرد و بايد توسط متخصص آن انجام شود. گاهي اوقات جراحي براي زيبايي انجام مي‌شود، و در بسياري از موارد ديگر براي از بين بردن اختلالات فيزيكي و تكلمي. اين عمل باعث بهبود جويدن غذا، صحبت كردن و حتي تنفس خواهد شد و همچنين مي‌تواند زيبايي دندان را تحت تاثير بگذارد. در اين مقاله از دنيا دنتال بهترين كلينيك دندانپزشكي در شمال تهران قصد داريم درباره روش‌هاي جراحي، مراقبت‌هاي بعد از جراحي، عوارض آن و انواع جراحي‌هايي كه انجام مي‌شود، صحبت خواهيم كرد.

متخصص بايد نياز به جراحي را تشخيص دهد

متاسفانه در سال‌هاي گذشته آمار افرادي كه به جراحي فك نياز داشته‌اند بسيار زياد بوده است. دلايل ناهنجاري‌هاي دهاني مي‌تواند مادرزادي باشد و يا به خاطر فشار و ضربه اين اتفاق افتاده باشد، هرچند در هر صورت فرد بايد تحت عمل جراحي قرار گيرد. بعضي از مشكلاتي كه افراد با ناهنجاري‌هاي دهاني به آن دچار هستند عبارتند از:

  • مشكلات تنفسي
  • اختلال در مفصل صورت
  • نداشتن تقارن در صورت
  • رشد غير معمول فك بالا يا پايين
  • جويدن و غذا خوردن نامناسب
  • وجود عفونت در دهان، غده‌هاي بزاقي و فك و بسياري موارد ديگر

بهترين سني كه براي اين نوع جراحي در نظر گرفته شده بين 18 تا 25 سالگي است، كه رشد فك و دندان به توقف رسيده است. البته در موارد ضربه و فشار به صورت و فك، ديگر سن بيمار مورد بحث نيست، و تنها بايد روي سلامتي او تمركز كرد. فرد با مراجعه به متخصص ارتودنسي، با يكسري آزمايشات و عكس برداري‌ها مي‌تواند متوجه نياز به عمل جراحي فك شود.

البته در گاهي اوقات تنها با انجام درمان ارتودنسي مي‌توان اين اختلالات را از بين برد و نيازي به جراحي وجود ندارد. همه اين‌ها بايد به تشخيص دكتر متخصص باشد و بيمار نمي‌تواند خود تقاضاي عمل جراحي كند، جز در مواردي كه براي زيبايي است.

حتما بخوانيد :

انواع عمل فك

بيشتر جراحي‌ها روي فك بخاطر مشكلات تنفسي و يا ناهنجاري‌هاي دندان است و عمل زيبايي در رتبه آخر اين ليست قرار دارد. همچنين فك بالا بيشترين مورد تقاضاي جراحي فك است

  • عمل فك بالايي
  • عمل فك پايين
  • جراحي هر دو فك
  • جراحي چانه

رفرنس

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۹:۰۹ توسط:netware موضوع:

پيوره دندان

پيوره دندان يا پريودنتيت نوعي التهاب لثه و بافت هاي اطراف دندان است كه يكي از شايع ترين بيماري هاي انساني محسوب مي شود.

علائم و نشانه ها پيوره دندان

علائم ابتلا به پيوره و التهاب هاي زياد دندان شامل:

  • لثه هاي متورم يا باد كرده
  • لثه هايي به رنگ قرمز يا بنفش درخشان.
  • خونريزي لثه هنگام مسواك زدن يا غذا خوردن
  • دندان هايي با قد بلند تر از معمول.
  • تحليل لثه يا لثه هايي كه از دندان ها فاصله گرفته اند.
  • دردناك يا حساس شدن لثه ها
  • به وجود آمدن فضا در ميان دندان ها يا عدم روي هم قرار گرفتن صحيح دندان هاي فك بالا و پايين
  • تغيير در نحوه قرار گرفتن دندان هاي مصنوعي تكه اي
  • حساس شدن دندان ها
  • لق شدگي يا افتادن دندان ها
  • چرك داشتن لثه ها يا فضاي ميان دندان ها
  • بوي بد دهان
  • درد در هنگام جويدن يا گاز زدن

حتما بخوانيد :

علل پيوره دندان

تشكيل ماده پلاك مهمترين عامل پيوره دندان به حساب مي آيد، با اين حال علل ديگري كه مي توانند منجر به پيوره دندان شوند، عبارتند از:

تغييرات هورموني

تغييرات هورموني كه در طي بارداري، بلوغ، يائسگي و عادات ماهيانه رخ مي دهند مي تواند موجب حساس تر شدن لثه ها و افزايش احتمال التهاب آنها شود.

بيماري

بيماري هايي نظير سرطان و HIV كه بر سيستم ايمني بدن تاثير مي گذارند، مي توانند وضعيت لثه ها را تغيير دهند. از آنجايي كه ديابت با توانايي بدن براي استفاده از قند خون ارتباط دارد، احتمال ابتلا به عفونت شامل بيماري هاي پريودنتيت و پوسيدگي دندان در بيماران ديابتي به بالاترين حد خود مي رسد.

برخي داروها

مصرف برخي داروها مي تواند با كاهش ترشح بزاق دهان كه نقش محافظتي از دندان ها و لثه ها را دارد، بر سلامت دهان و دندان اثر گذارد. دارو هاي ضد انعقادي مانند ديلانتين و داروهاي مخصوص گلو درد مانند پروكارديا و يا دارو هاي آدالت (سرماخوردگي) مي توانند موجب رشد غير طبيعي بافت لثه شوند.

عادات غلط

مانند سيگار كشيدن كه كار ترميم بافت هاي لثه را دشوار مي كند.

عدم رعايت بهداشت دهان و دندان

مانند عدم مسواك زدن و استفاده از نخ دندان طبق موعد مقرر كه امكان رشد باكتري هاي پيوره دندان را فراهم مي كند.

پيشينه يا سابقه خانوادگي در بيماري هاي دهان و دندان

در صورتي كه بيمار در خانواده سابقه چنين بيماري هايي را داشته باشد، خود نيز ممكن است به آنها دچار شود.

منبع : كلينيك تخصصي دندانپزشكي ايده ال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۳:۳۵ توسط:netware موضوع:

نحوه انتخاب بهترين دندانپزشك كودكان

اولين مراجعه كودكان به دندانپزشكي بايد با خاطره خوبي همراه باشد. بچه ها در ابتدا از رفتن به دندانپزشكي نمي ترسند، و ترس آن ها دلايل مشخصي ندارد. دندانپزشكان اطفال بايستي محيطي را فراهم كنند كه كودك در آن احساس خوبي داشته باشد، درمان را به سادگي براي كودك شرح دهند تا ترس كودك از بين برود.

معمولا از هشت- نه ماهگي به بعد رشد دندان ها جوانه مي زند، و در شش هفت سالگي شاهد افتادن دندان ها هستيم، كه البته دندان هاي دائمي جايگزين آن ها خواهند شد. عدم مراقبت و رسيدگي به دندان ها مي تواند منجر به بروز درد، پوسيدگي دندان ها و يا بيماري هاي دهان و دندان شود.

بهداشت دهان و دندان در كودكان يك امر مهم در سلامت جسماني آن ها مي باشد. اغلب والدين يك تصور غلط دارند مبني بر اين كه  دندان هاي كودكان شيري و موقتي مي باشد و بعد از مدتي اين دندان ها با دندان هاي دائمي آن ها تعويض مي شود، بنابراين  در سنين كودكي دندان ها نياز به توجه ندارند. اما فراموش نكنيد كه دندان هاي سالم در كودكان به درست صحبت كردن و داشتن لهجه فوتيك بسيار كمك مي كند و شما مي توانيد با انجام اقدامات پزشكي از بروز بسياري از مشكلات بعدي جلوگيري كنيد.

انتخاب بهترين دكتر دندانپزشك كودكان و اطفال به دليل حساس بودن سن كودكان از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. دندانپزشك اطفال اصولا از كودكي تا حدودا 10 سالگي به چكاپ، بررسي و درمان مشكلات دندان كودكان مي پردازد. به دليل تشخيص درست و انتخاب بهترين روش براي درمان بايد از تبحر بالايي برخوردار باشد.

در اكثر موارد براي يافتن بهترين دندانپزشك اطفال والدين نمي دانند كه چگونه بهترين دندانپزشك اطفال را پيدا كنند.در موارد اورژانسي و درد شدي  دندان كودك زمان براي تصميم گيري نمي باشد پس بهتر است  والدين براي مراجعه و بررسي دندان هاي كودك خود  با پرس و جو و آمادگي هاي لازم  به دندانپزشك اطفال مراجعه كنند. در مرحله اول ويزيت دندان ها كودك معمولا اقدامي درماني  بر روي دندان ها انجام نمي شود و والدين مي توانند در همين ملاقات اول نحوه بر خورد دندانپزشك را با كودك خود بسنجند و بعد براي مراجعه بعدي خود تصميم بگيرند.

جتما بخوانيد :

راهكارهاي مختلفي براي پيدا كردن بهترين دندانپزشك اطفال وجود دارد كه انتخاب را كمي راحت تر مي كنند. توصيه ها و پيشنهادات آشنايان مي تواند كمك كننده باشد و در اغلب موارد والديني كه از نتيجه درمانيدندانپزشك كودك خود رضايت داشته باشند ويزيت و مراجعه به آن دندانپزشك را به آشنايان و اقوام خود پيشنهاد مي كنند؛ همين امر مي تواند يكي از راهكارهاي پيدا كردن بهترين دندانپزشك اطفال يا كودكان باشد.

جستجو در اينترنت و مراجعه به سايت دندانپزشك نيز يكي ديگر از روش هاي انتخاب بهترين دندانپزشك اطفال است، بعد از انتخاب دندانپزشك كودكان براي آشنايي بيشتر با تخصص و مهارت  پزشك وب سايت وي را مطالعه كنيد. لازم به ذكر است كه قبل از مراجعه به دندانپزشك كودكان حتما مطمئن شويد كه پزشك دوره  تخصصي دندانپزشكي اطفال را گذرانده باشد و بعد براي گرفتن وقت ويزيت و معاينه اقدام نمائيد.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۰:۵۵ توسط:netware موضوع:

نمونه هايي از عوارض و معايب ارتودنسي

به طور كلي مي توان گفت انجام ارتودنسي هيچ عارضه اي به دنبال ندارد. اما در افرادي كه بهداشت دهان و دندان را به خوبي رعايت نمي كنند و در انجام دستورات متخصص ارتودنسي كوتاهي مي كنند، برخي عوارض مشاهده مي شود. در صورت عدم رعايت بهداشت دهان و دندان و مراقبت لازم توسط فرد و ناديده گرفتن دستورات و آموزش هاي متخصص ارتودنسي، مشكلاتي بروز مي كند كه با كمي دقت از وقوع آن ها پيشگيري مي شود، مشكلاتي مانند:

ايجاد درد و ناراحتي در طول دوره درمان:

تجربه دستگاه ارتودنسي دندان مي تواند سبب ايجاد احساس درد و ناراحتي در افراد شود كه كاملاً طبيعي است. اين احساس درد به دليل اعمال فشار و نيروي سيم ارتودنسي به دندان ها و حركت آن ها به سمت موقعيت درست است.

زخم و خراش:

يكي از عوارض ارتودنسي ايجاد زخم در دهان است كه در صورت استفاده نادرست از براكت ها در دهان ايجاد مي شود. اگر از براكت ها مراقبت نشود و يا رژيم غذايي مناسب نباشد، براكت ها دچار آسيب ديدگي مي شوند و به بخش داخلي دهان آسيب وارد مي كنند.

پوسيدگي دندان و التهاب لثه:

يكي ديگر از عوارض و معايب ارتودنسي كه از وجود بريس در دهان نشأت مي گيرد، گير كردن مواد غذايي در براكت هاست. اين عمل باعث تجمع باكتري و ميكروب در دهان مي شود و شرايط لازم براي پوسيدگي دندان و التهاب و عفونت لثه را فراهم مي آورد. اين مشكل هنگامي اتفاق مي افتد كه رعايت بهداشت دهان و دندان در دوران ارتودنسي به خوبي انجام نشود و استفاده از مسواك و نخ دندان  در طول دوره درمان جدي گرفته نشود.

بيشتر بخوانيد :

·         ارتودنسي سنتي

·         ارتودنسي اقساطي

عدم تثبيت وضعيت دندان ها بعد از درمان:

يكي ديگر از عوارض و معايب ارتودنسي كه سبب عدم اقدام افراد به اين درمان مي شود، خطر بازگشت دندان ها به وضعيت اوليه پيش از درمان است. براي اينكه اين اتفاق رخ ندهد، بعد از اتمام دوره ارتودنسي و برداشتن دستگاه ارتودنسي از روي دندان، لازم است از ريتينر يا نگهدارنده استفاده شود. در صورت كوتاهي بيمار و عدم استفاده از ريتينر توسط او اين امكان وجود دارد كه دندان ها به مشكل و ناهنجاري دچار شوند.

تحليل و كوتاه شدن ريشه دندان ها:

يكي از معايب و عوارض ارتودنسي، احتمال كوتاه شدن طول ريشه دندان ها است. حركت دندان ها در مدت زمان ارتودنسي احتمال دارد موجب به وجود آمدن اين مشكل شود؛ البته احتمال آن بسيار كم است. اين عوارض معمولاً در افرادي مشاهده مي شود كه سابقه بيماري آسم يا تروما دارند. با توجه بيشتر به اين بيماران مي توان تا حد امكان از بروز چنين عوارضي پيشگيري كرد. لازم به ذكر است كه متخصص ارتودنسي با آگاهي كافي در زمينه حركت دندان ها مانع از آسيب و تحليل ريشه دندان خواهد شد.

تشديد مشكلات دندان:

تشديد مشكلات مربوط به دندان، يكي ديگر از معايب و عوارض ارتودنسي است. با اينكه حركت دندان ها در ارتودنسي مي تواند سبب تغيير وضعيت دندان ها به سمت موقعيت درست شود؛ اما به دليل استفاده از دستگاه وسايل مختلف ممكن است مشكلاتي همچون تغيير رنگ دندان بروز كند.

 

منبع : مجله اينترنتي دندانپزشكي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۶:۳۳ توسط:netware موضوع: