جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بهداشت دهان و دندان و ميني اسكرو

دندان يكي از مهمترين فاكتور ها در زيبا تر به نظر رسيدن صورت است. اگر مي‌خواهيد دندان هاي تميز و مرتبي داشته باشيد بايد علاوه بر رعايت كامل بهداشت دهان و دندان در صورت نياز ارتودنسي نيز انجام دهيد. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با اصول بهداشت دهان و دندان بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي در مورد ميني اسكرو ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

بهداشت دهان و دندان در طول درمان ارتودنسي

با نگاه كردن در آينه مي توانيد متوجه شويد كه بريس ارتودنسي و تمام اجزاي آن طوري هستند كه باعث به دام افتادن و گير كردن مواد غذايي مي شوند. شما تا قبل از شروع درمان تنها با يك مسواك زدن ساده و نخ دندان كشيدن، دندان ها را تميز مي كرديد. اما اكنون تميز كردن بريس ها را نيز بايد به فرآيند شستشو اضافه كنيد. بعد از مصرف هر وعده غذايي، دندان هاي شما و صد البته بريس ها كثيف مي شوند و خطر پوسيدگي دندان هايتان بيشتر خواهد بود.

همه چيز را در مورد ارتودنسي رنگي بدانيد.

بنابراين رعايت بهداشت و پيروي از دستورالعمل هاي متخصص ارتودنسي دندان در طي درمان از اهميت زيادي برخوردار است. زيرا در صورت تميز نبودن دندان ها و براكت ها، آسيب دائمي و جبران ناپذيري به ميناي دندان وارد مي شود.  ابتدا دندان ها دچار پوسيدگي مي شوند، سپس با التهاب لثه و تحليل آن مواجه مي شويد. و در نهايت مشكلات شما بيشتر و بيشتر خواهد شد تا جايي كه شايد دندان خود را از دست دهيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي تك فك اينجا كليك كنيد.

تميز كردن دندان هاي ارتودنسي شده در روز هاي اول شروع درمان

نظافت و مراقبت از براكت هاي ارتودنسي فقط در روز هاي اول كمي دشوار به نظر مي رسد. اما بعد از گذشت چند روز و با عادت كردن به  حضور براكت ها در دهان به اين نتيجه مي رسيد كه، تميز كردن دندان ها با براكت هاي ارتودنسي كار چندان دشواري هم نيست. مسواك زدن و رعايت نكات بهداشتي در دندان هاي ارتودنسي شده تنها  قدري زمان بر است و نيازمند صبر، حوصله و مسئوليت دارد..

همچنين درمورد ارتودنسي بدون سيم بيشتر بدانيد.

ميني اسكرو ارتودنسي

اسكرو يا (screw) در انگليسي يعني پيچ. و ميني اسكرو يعني يك پيچ كوچك و نسبتا ريز. اين اسكرو در دندانپزشكي به يك پيچ فلزي كوچك گفته مي شود كه از طريق لثه به داخل استخوان فك وارد مي شود تا به عنوان يك لنگر براي كمك به حركت دندان هايي كه وضعيت نامناسب و كجي دارند عمل كند. برخي از افراد به آن ها را ميكرو پيچ، ميني ايمپلنت يا دستگاه لنگر موقت ارتودنسي (TAD) نيز مي گويند. عمده استفاده از اين پيچ ها كمك به بالا رفتن دندان هايي است كه بلند هستند يا از خط لثه فاصله گرفته اند.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا دلايل استفاه از ميني اسكرو را به شما بگوييم و علاوه بر آن خواستيم تا با اهميت رعايت اصول بهداشتي دهان و دندان بيشتر آشنا شويد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۸:۲۰ توسط:netware موضوع:

كاربرد هاي اصلي كامپوزيت دندان در دندانپزشكي

كامپوزيت دندان يكي از پركاربرد ترين مواد دندانپزشكي است. ما امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را با اصلي ترين كاربرد هاي كامپوزيت دندان آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا بتوانيد بهترين تصميم را براي آينده خود بگيريد و دچار پشيماني نشويد. تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد.

كامپوزيت چيست؟

كامپوزيت‌ هاي دنداني نوعي مواد صناعي رزيني يا به عبارت ديگر پركننده‌ هاي دندانپزشكي بر پايه رزين هستند. آن ها گروهي از رزين ‌هاي مصنوعي هستند كه در دندان پزشكي به عنوان ماده مستحكم‌ كننده، پركننده و يا حتي چسب استفاده مي‌ شوند. اين مواد كاربردي داراي خواص مطلوبي هستند كه با توجه به ويژگي ‌هاي خاص حفره دنداني بيمار مي‌ توانند استفاده شوند.

كاربرد هاي كامپوزيت دندان

دليل استفاده از كامپوزيت در دندانپزشكي (در وهله اول) همرنگ بودن دندان و استحكام قابل توجه آن است. اين ماده طوري ساخته شده كه به خوبي و بهتر از مواد ديگر به دندان متصل مي شود و تا حدي نيز ويژگي هاي ميناي دندان را تقليد مي كند.

  1. باندينگ دندان
  2. اينله و انله دندان
  3. پر كردن دندان
  4. ونير دندان
  5. اتصال انواع پروتز دندان (كاربرد رايج اما كمتر مهمِ كامپوزيت دندان)

حال بگذاريد به طور خلاصه درمورد هر يك از موارد بالا توضيحاتي را ارائه دهيم.

  • اول بگذاريد كمي درباره پروتز دندان صحبت كنيم. در پزشكي و دندانپزشكي  زماني كه يك عضو يا ارگاني از بدن دچار آسيب شد و يا كاملا از كار افتاد، براي آن يك جايگزين مصنوعي قرار مي دهند. معمولاً اين اندام يا عضو مصنوعي به شكل و ظاهر اندام از دست رفته يا آسيب ديده است و عملكرد آن را انجام مي دهد.
  • ونير دندان يا (Dental Veneer) روكش هاي بسيار نازكي هستند كه به جهت زيبايي به سطح دندان ها متصل مي شوند. آن ها با روكش دندان يا تاج مصنوعي دندان كه در اصطلاح به آن ها كراون يا (Crown) نيز گفته مي شوند تفاوت دارند.
  • اينله و انله دو نوع روش ترميم دندان هاي آسياب يا خلفي هستند كه به هر دليلي آسيب زيادي ديده باشند. زماني كه نتوان با روش معمولي (پر كردن)، پوسيدگي هاي وسيع اين دندان ها را ترميم كرد، از اينله و انله استفاده مي كنيم.
  • رايجترين كاربرد كامپوزيت دندان، پر كردن دندان هاي آسيب ديده يا دچار پوسيدگي است. اغلب افراد دست كم يكبار دندان خود را پر كرده اند و جنس اغلب پر كردگي ها از آمالگام، كامپوزيت، طلا با سراميك است.
  • باندينگ دندان فرآيند ترميم يا زيباسازي دندان با كمك مواد دندانپزشكي مانند كامپوزيت دندان است. باندينگ در اصل يك تكنيك است. در اين تكنيك بخشي از دندان كه آسيب ديده تميز مي شود، سپس ماده اي به نام اسيد اچ به آن بخش اعمال مي شود. اين اسيد ميناي دندان را از حالت صافي در آورده و كمي خشن مي كند سپس كامپوزيت دندان به روي آن زده مي شود تا به راحتي به ميناي دندان متصل شود. در نهايت كامپوزيت با كمك نور سخت مي شود.

سخن آخر

ما امروز در اين مقاله سعي كرديم تا همه كاربرد هاي مهم كامپوزيت دندان را براي شما بگوييم تا بتوانيد بهترين تصميم را براي سلامت خود بگيريد و پشيمان نشويد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۴:۵۶ توسط:netware موضوع:

ايمپلنت يا ارتودنسي، كدام يك؟

امروز در اين مطلب قصد داريم تا به شما بگوييم كه اگر هم به ارتودنسي دندان و هم به ايمپلنت نياز داريد ابتدا بايد كدام يك را انجام دهيد و چرا. دانستن اين موضوع مي‌تواند به شما كمك شاياني در تصميم گيري بكند تا شما بتوانيد بهترين تصميم را براي سلامت و آينده خود بگيريد. تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد.

اول ايمپلنت دنداني يا ارتودنسي

گاهي اوقات علاوه بر اينكه دندان ها و فك ناهماهنگ و نامنظم هستند، ممكن است يك يا چند دندان نيز در قوس فكي از دست رفته باشد. در چنين شرايطي 2 مساله اساسي مي تواند پيش بيايد. يكي منظم كردن دندان ها و دومي جايگزين كردن دندان هاي از دست رفته است. اما اينكه كدام را بايد زودتر انجام داد يك چالش ديگر است. ولي نگران نباشيد. زيرا در اين مقاله به شما نشان خواهيم داد كه بين دو درمان مورد نيازِ ايمپلنت دندان و ارتودنسي ، كدام يك در اولويت نخست است و كدام را بايد زودتر انجام داد.

اگر در شرايطي هستيد كه بايد هم درمان ارتودنسي انجام دهيد و هم كاشت دندان انجام دهيد ، اغلب توصيه مي شود ابتدا بريس و درمان ارتودنسي را شروع كنيد. يعني اول به يك متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد و پس از چند ماه صاف شدن دندان ها به متخصص ايمپلنت دندان سر بزنيد.

با اين حال، هميشه قرار نيست كه درمان ارتودنسي را قبل از كاشت دندان انجام داد. گاهي اوقات اصولا نيازي به درمان ارتودنسي پيش از كاشت دندان نيست. به عنوان مثال اگر همه يا بيشتر دندان هاي خود را از دست داده ايد شما نيازي به ارتودنسي نداريد و تنها بايد ايمپلنت بكاريد.

يا مثلا اگر دندان هاي شما در حال حاظر منظم هستند و يا مشكل ارتودنسي ندارند باز هم نيازي به درمان ارتودنسي نيست و مستقيما مي توان ايمپلنت كاشت.

ارتودنسي با روكش دندان امكان پذير است يا خير

برخي از افرادي كه نيازمند درمان ارتودنسي هستند ممكن است يك يا چند دندان خود را روكش كرده باشند. به جز سوالاتي كه درباره ارتودنسي و كاشت دندان از ما پرسيده مي شود، امكان انجام ارتودنسي با وجود روكش دندان هم ممكن است سوالات و ابهاماتي براي بيماران و مراجعين ما ايجاد كند.

خبر خوب اين است كه حتي با وجود روكش هم مي تواند درمان ارتودنسي را آغاز كرد. متخصان ارتودنسي طوري بريس ها و دستگاه هاي ارتودنسي را به روكش متصل مي كنند كه به روكش آسيبي نرسد. آن ها در طول درمان مراقبند كه زروكش آسيب نبيند و يا مثلا شل نشود.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات جامعي در مورد انجام دادن ارتودنسي و ايمپلنت دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اطلاعاتي كه مي‌تواند به شما كمك كند كه اگر به هر دوي اين درمان ها نياز داريد اول بايد كدام يك را انجام دهيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۲:۰۶ توسط:netware موضوع:

آشنايي با دندانپزشكي بارداري

دندان پزشكي بارداري يكي از معضلاتي است كه بسياري از خانم هاي باردار در حال دست و پنجه نرم كردن با آن هستند. امروز در اين مطلب علاوه بر اين كه قصد داريم تا شما را بيشتر با دندانپزشكي بارداري آشنا كنيم، قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را نيز درمورد كشيدن دندان در بارداري و استفاده از دهانشويه در بارداري در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

كشيدن دندان و بي هوشي در دندانپزشكي بارداري

اگر در دوران بارداري نياز به انجام يك عمل دندانپزشكي داشته باشيد، هنوز هم مي‌توانيد با خيال راحت از بيهوشي براي آرامش و بي حس كردن درد استفاده كنيد. فقط حتماً بايد دندانپزشك را از بارداريتان مطلع كنيد تا بتواند ماده‌ي بيهوشي و دُز مناسب آن را انتخاب كند. در دندانپزشكي بارداري از داروهاي بيهوشي حاوي فلي پرسين اجتناب مي‌شود، زيرا اين ماده‌ي شيميايي رگ‌هاي خوني را تنگ مي‌كند و منجر به تضعيف خون رساني به جنين مي‌شود.

در دوران بارداري، دندانپزشك از كمترين ميزان بيهوشي ممكن براي انجام عمل استفاده مي‌كند اما هنوز به اندازه‌اي است كه براي كمك به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتي احساس راحتي ‌كنيد، بدن و كودك شما كمتر تحت استرس قرار مي‌گيرند.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

استفاده از دهانشويه در بارداري

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

طريقه شستوشوي دهان با دهانشويه

بسياري از دندانپزشكان معتقدند كه مسواك زدن (دو بار در روز با خمير دندان حاوي فلورايد) مي تواند فلورايد كافي براي محافظت از در برابر پوسيدگي دندان را فراهم مي كند. اما اگر مستعد پوسيدگي هستيد، مي توانيد علاوه بر مسواك زدن و نخ دندان كشيدن ، از دهان شويه حاوي فلورايد استفاده كنيد.

براي استفاده صحيح از اين محلول ها نكات زير را دنبال كنيد:

  1. از مقدار مناسب استفاده كنيد. براي اين كار برچسپ روي محلول را بخوانيد
  2. بعد از ريختن محلول شوينده در داخل دهان، دهان خود را ببنديد و با محلول را داخل دهان خود بچرخانيد
  3. دهانشويه را قورت ندهيد. مقادير بالاي فلورايد در صورت بلعيده شدن مي توان مسموميت ايجاد كند.
  4. بعد از خارج كردن محلول از دهان دست كم تا 30 دقيقه چيزي نخوريد تا اثر فلورايد كاهش نيابد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي شد تا اطلاعات جامعي درمورد دندان پزشكي در بارداري و دندانپزشك بارداري را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا بتوانيد در اين دوران سخت بهترين و ايمن ترين تصميم را براي خود و فرزندتان بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۷:۴۹ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي و نامرئي و هر آنچه لازم است تا درمورد آن بدانيم

ارتودنسي نامرئي يكي از روش هاي درمان ارتودنسي مخصوص افرادي است كه با ظاهر دستگاه هاي ارتودنسي مشكل دارند و نمي‌خواهند آنها در دهانشان معلوم شود. امروز در اين مقاله قصد داريم تا اطلاعات جامعي را درمورد ارتودنسي نامرئي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را درمورد آن به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

ارتودنسي نامرئي چيست؟

اگر براي منظم شدن دندان هايتان دوست نداريد از سيم و براكت ثابت ارتودنسي كمك بگيريد يك پيشنهاد ويژه براي شروع درمان برايتان داريم. شما مي توانيد بدون اينكه سيم يا براكت ثابت و دردسرساز ارتودنسي را تحمل كنيد، از الاينرهاي ارتودنسي نامرئي كه كاملا متحرك و شفاف هستند استفاده كنيد بدون اينكه كسي متوجه شود شما در حال درمان ارتودنسي هستيد و يا مشكلي تجربه كنيد.

اگر يك شخص براي منظم شدن دندان هايش از دستگاه ها يا ابزار ارتودنسي استفاده كند كه قابل توجه نيستند و يا كسي متوجه آن ها نمي شود، اصطلاحا گفته مي شوند ارتودنسي نامرئي انجام داده است.

دستگاه هاي نامرئي زيادي وجود دارند كه با كمك آن ها مي توان دندان ها را منظم كرد. مثلا ارتودنسي سراميكي و ديمون شفاف يا حتي ارتودنسي لينگوال بارزترين انواع ارتودنسي نامرئي هستند. اما آن ها بيشتر در دسته ارتودنسي ثابت جاي مي گيرند تا نامرئي. و اصولاً آنچنان هم نامرئي نيستند.

بنابراين زماني كه صحبت از روش هاي نامرئي به ميان مي آيد بيشتر منظور ارتودنسي با كمك الاينرها يا تراز كننده شفاف است كه در ايران با نام پلاك ارتودنسي نيز شناخته مي شوند.

مراحل ارتودنسي نامرئي

منظم شدن دندان ها با كمك الانيرهاي شفاف بسيار بسيار ساده تر از ارتودنسي ثابت است. براي درك سادگي اين روند، مراحل ارتودنسي نامرئي كه در ادامه توضيح داده شده را بخوانيد.

  • ويزيت و معاينه تخصصي: براي شروع، شما به مطب يك متخصص ارتودنسي مي رويد. دهان و دندان شما در مدت زمان كوتاهي معاينه مي شود. متخصص مشكل دندان هايتان را به صورت دقيق تشخيص مي دهد. سپس درباره انتظارات‌تان با شما صحبت مي كند. هر آنچه كه در خصوص منظم شدن دندان هايتان با ارتودنسي نامرئي لازم است، در اين جلسه (كه معمولا رايگان است) توسط ارتودنتيست به شما منتقل خواهد شد.
  • اسكن دهان و دندان
  • گرفتن قالب از دندان ها: اگر از دستگاه اسكنر ارتودنسي نامرئي استفاده نشود، ممكن است از دندان هاي شما قالب بگيرند. به اين فرآيند گرفتن ايمپرشن گفته مي شود. در اين روش خمير مخصوصي داخل يك تري يا قالب دنداني ريخته شده و پس از آن تري روي دندان ها قرار مي گيرد. قالب گرفته شده از دندان هاي شما سپس به لابراتوار فرستاده شده تا الاينرهاي شفاف بر اساس آن ساخته شوند. (در اين بخش از مراحل ارتودنسي نامرئي، اگر متخصص در مطبش دستگاه اسكن و چاپگر 3 بعدي الاينر داشته باشد، الاينرها را در مطب براي شما خواهد ساخت)
  • ساخت الاينرهاي شفاف
  • استفاده از الاينرهاي شفاف
  • اتمام مراحل ارتودنسي و استفاده از ريتينر

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي نامرئي دندان  در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و تقريبا تمام گفتني ها را درمورد ارتودنسي نامرئي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۳:۲۸ توسط:netware موضوع:

هزينه ونير كامپوزيت

كامپوزيت يك ماده شيميايي است كه از موادي خاص تشكيل مي‌شود و در دندانپزشكي كاربرد هاي بسيار زيادي دارد. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با ونير كامپوزيت و كاربرد هاي آن آشنا كنيم و اطلاعات بسيار زيادي را در اين مورد و همچنين هزينه ونير كامپوزيت در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد.

هزينه ونير كامپوزيت

ما چيزي مشخصي به اسم حداكثر قيمت در دندانپزشكي ترميمي و زيبايي، ارتودنسي دندان و يا ساير شاخه هاي ديگر نداريم. ممكن است نياز باشد هزينه بيشتري نسبت به حالت عادي  براي نصب كامپوزيت روي دندان بپردازيد و اين به عوامل متعددي بستگي دارد. اما در حالت عادي به ازاي هر واحد فول كامپوزيت دندان ممكن است نياز باشد بالاي 2.5 ميليون تومان هزينه پرداخت شود.

درمورد لمينت دندان نيز بيشتر بدانيد.

عواملي كه بر روي قيمت ونير كامپوزيت موثرند

قيمت كامپوزيت ونيرها به صورت مستقيم و غير مستقيم دست كم به 6 فاكتور زير بستگي دارد:

  1. دستمزد دندانپزشك: ونير كامپوزيت نوعي درمان ترميمي و زيبايي مستقيم است. به اين معني كه تمام مراحل آماده سازي آن در مطب دندانپزشك و با زحمت خود دندانپزشك انجام داده مي شود و در نهايت طي يك جلسه كامپوزيت نصب مي شود. بنابراين طبيعي است كه بخشي از هزينه ونير كامپوزيت ها بايد مستقيما صرف زحمت و دستمزد دندانپزشك شود.
  2. برند كامپوزيت و كشور مبدا:
  3. رنگ و سايه رنگ كامپوزيت بكار رفته: كامپوزيت مورد استفاده براي ساخت ونير معمولا يك پالت كامل از سايه رنگ هاي مشابه با رنگ دندان طبيعي ما دارد. هزينه هر سايه رنگ (روشني و تيرگي) معمولا كمي با هم متفاوت است. به عنوان مثال هزينه ونير كامپوزيت با c نزديك به 700 هزارتومان است و اين درحالي است كه كامپوزيت با گريد A نزديك به 1 مييون و 300 هزار تومان است.
  4. نياز يا عدم نياز به ترميم كامپوزيت قبلي يا برداشتن آن: شرايط مراجعاني كه نيازمند به درمان كامپوزيت هستند هميشه يكسان نيست و ما لزوما قرار نيست مستقيما براي همه بيماران سريعا كامپوزيت را آماده و نصب كنيم. برخي از مراجعان ممكن است دندان پوسيده و نيازمند ترميم داشته باشند كه بايد قبل از نصب ونير، حتما پوسيدگي برطرف و دندان ترميم شود. هزينه ونير كامپوزيت با حساب ترميم پوسيدگي بيشتر از حالت عادي خواهد بود.
  5. تعداد دندان نيازمند كامپوزيت: هرچه تعداد دندان هاي نيازمند پوشش كامپوزيت بيشتر باشد قاعدتا هزينه ها بيشتر مي شود.

راجع به هزينه پركردن دندان بيشتر بدانيد و اطلاعات كسب كنيد.

 

حداقل قيمت كامپوزيت دندان

حداقل هزينه در سال 1400 براي پوشاندن جزئي و ناكامل ديك دندان برابر با 1 ميليون تومان است. كه البته اگر داندن به طور كامل نياز به كامپوزيت داشته باشد همين حداقل هزينه به 1.5 ميليون تومان مي‌رسد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار جامع و كاملي را درمورد هزينه ونير كامپوزيت دندان و عوامل موثر بر تعيين هزينه آن در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. شما مي‌‍توانيد با مراجعه به وبسايت تهران دنتال ايمپلنت و مطالعه مقالات آن اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه كسب كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۵:۴۹ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي و مهمترين عوارض آن

ارتودنسي بهترين روش براي درمان ناهنجاري هايي است كه در ناهيه دهان و دندان به وجود آمده اند. ارتودنسي نيز مانند هر درمان ديگري داراي عوارضي است. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با عوارض ارتودنسي بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار مفيدي را در زمينه ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.  

ارتودنسي دندان چيست؟

با توجه به افزايش آگاهي مردم در خصوص سلامتي دهان و دندان و فرهنگ سازي‌هاي گسترده‌اي كه دندانپزشكان طي چند سال اخير در ميان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاكنون بارها درباره ارتودنسي دندان و ضرورت انجام آن، چيزهايي شنيده‌ايد و تا حدي با آن آشنا هستيد.

“ارتودنتيكس” يا (Orthodontics) يعني علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشكل نامنظمي يا ناهماهنگي دندان‌ها + روابط نادرست و غير طبيعي بين فكي. به عبارتي هر زمان دندان‌ها و فك‌ها هماهنگي، نظم و تراز طبيعي خود را از دست دهند، يك متخصص ارتودنسي يا ارتودنتيست وارد عمل شده و با روش‌هاي مختلفي كه در ادامه مي‌خوانيد، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ كردن آن‌ها مي‌كند.

مرتب شدن دندان ها به وسيله ارتودنسي

طبق تجربه عرض مي‌كنيم كه از بين بيمارانِ مراجع به مطب‌هاي ما، هيچ دو نفري عيناً يك مشكل با جزئيات و مشخصات يكسان ندارند. بنابراين روش و مراحل درمان براي تمامي بيماران يكسان نيست. با اين وجود تعدادي مرحله مشترك وجود دارد كه همه بيماران آن ها را در طول درمان طي مي كنند. براي آشنايي با 8 مرحله ارتودنسي دندان ادامه مقاله را بخوانيد.

درمورد محدوديت سني ارتودنسي ثابت بيشتر بدانيد.

عوارض ارتودنسي

هرچند كه نمي‌توان به موارد زير عارضه گفت، اما براي  آگاهي بيشتر افراد ما تلاش كرده ايم كه برخي از عوراض مهم درمان ارتودنسي را در اين مقاله ليست كنيم. با 6 نوع از آن ها در ادامه آشنا خواهيد شد.

تجربه اتصال دستگاه هاي ارتودنسي به دندان‌ها براي همه افرادي كه تاكنون ارتودنسي نكرده اند كمي عجيب است. به دليل اينكه دستگاه‌هاي ارتودنسي از همان ابتدا شروع به حركت دندان‌ها مي‌كنند، ممكن است افراد درد جزئي احساس كنند. كه اين طبيعي است و عارضه محسوب نمي‌شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي بدون سيم اينجا كليك كنيد.

درد ارتودنسي به دليل وارد شدن فشار و نيرو از سمت سيم ارتودنسي به دندان ها و وادار كردن آن ها به تغيير موقعيت است.

با كمك داروهاي ضد درد بودن نسخه به راحتي مي‌توان اين درد و ناراحتي را تسكين داد. افراد حتي ممكن است در ابتداي درمان احساس كنند كه دندانشان لق شده است. اما اين موضوع حقيقت ندارد و فقط يك احساس است به همين دليل ما لق شدن دندان در طول ارتودنسي را اصلا جزء عوارض ارتودنسي دندان ليست نمي‌كنيم.

همچنين درمورد غذاهايي كه بايد در طول درمان ارتودنسي مصرف كنيد بيشتر بدانيد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي شد تا اطلاعات بسيار مفيدي در مورد ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم ارتودنسي و عوارض آن كدامند تا بتوانيد بهترين تصميم را براي آينده خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۲:۵۷ توسط:netware موضوع:

كامپوزيت و همه چيز درمورد آن

كامپوزيت دندان يكي از پركاربرد ترين روش ها براي ترميم و زيباسازي دندان ها و طرح لبخند است. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با كامپوزيت دندان و كاربرد هاي مهم آن بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

كامپوزيت چيست؟

اگر از ظاهر دندان هاي خود ناراضي هستيد و هنگام صحبت كردن و لبخند زدن دوست نداريد كسي متوجه ايرادات دندان هايتان شود، اتصال كامپوزيت ونير دندان يكي از بهترين گزينه ها براي رفع مشكلتان است. اين روش موجب زيباتر شدن لبخندتان مي شود و كمك مي كند با اعتماد به نفس بهتري با ديگران ارتباط برقرار كنيد؛ طوري كه هنگام صحبت كردن از درخشيدن دندان ها در صورتتان لذت مي بريد.

اگر بخواهيم در قالب يك مثال كامپوزيت را تعريف كنيم بايد بگوييم، اين روش مانند هنر مجسمه سازي است. در اينجا دندانپزشك مانند مجمسه ساز عمل مي كند و با استفاده از مواد كامپوزيت، دندانها را شكل و فرم مي دهد.

اما كامپوزيت چگونه به برطرف كردن زشتي هاي دندان مي پردازد؟ دندانپزشك در اجرا كامپوزيت از مواد مخصوصي براي فرم و شكل دهي دندان ها استفاده مي كند كه براي ماندگاري مواد بر روي دندان از نور ماورابنفش كمك مي گيرند. بعد از اتمام كار دندان هاي زيبا، سفيد رنگ و كاملا مرتب ظاهر مي شود كه هر فردي هنگام روبرو شدن با دندان هاي شما از زيبايي آن شگفت زده خواهد شد.

ونير كامپوزيت

كامپوزيت ونير يكي از بهترين انواع كامپوزيت است كه زيبايي بسياري به دندانهاي شما مي بخشد. كساني كه دچار فاصله بسيار در بين دندان هاي جلويي هستند و يا دندان هاي جلويي‌شان ترك خورده است، از اين روش براي زيبايي و تغييرات قابل توجهي استفاده مي كنند. يكي ديگر از ويژگي‌هاي خاص كامپوزيت ونير سفيد كردن دندان ها است؛ بدون اين كه نياز باشد دندان ها تراشيده شود.

جنس ونير كامپوزيت ها از همان مواد همرنگ دندان است كه براي پر كردن دندان ها از آن ها استفاده مي شود. در حالت كلي لمينت دندان و كامپوزيت ونير ها با هم تفاوت هايي دارند براي مثال هزينه و قيمت ونير كامپوزيت ها معمولا از قيمت لمينت كمتر است.

مواد كامپوزيتي داراي جنس و رنگ متفاوتي بوده و داراي دوام و استحكام متفاوتي نيز هستند. بنابراين براي اينكه كار زيبايي و ترميم دندان شما داراي نتيجه مطلوب و دلخواهي باشد و همچنين استحكام و زيبايي در دندان ايجاد شود بهتر است از موادي كه توسط شركت‌هاي معتبر دندانپزشكي  ساخته مي‌شوند استفاده كنيد.

سخن آخر

كامپوزيت ها به جزء ونير كامپوزيت كاربرد هاي گسترده اي در زمينه دندانپزشكي دارند كه در اين مطلب نمي‌رسيم همه آنها را بررسي كنيم. شما مي‌توانيد با تحقيق كردن درباره كاربرد كامپوزيت در دندانپزشكي اطلاعات خود را بالا ببريد و بهترين تصميم را براي آينده خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۶:۳۸ توسط:netware موضوع:

هر آنچه بايد براي استفاده از دهانشويه و كشيدن دندان در دوران بارداري بدانيم

كشيدن دندان و استفاده از دهانشويه از بزرگترين معضلات دندان پزشكي بارداري به شمار مي‌روند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با اين دو مورد بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار مناسبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما همراه باشيد تا درمورد اين مسائل در دندانپزشكي در بارداري بيشتر آشنا شويد.

بيهوشي و عصب كشي

اگر در دوران بارداري نياز به انجام يك عمل دندانپزشكي داشته باشيد، هنوز هم مي‌توانيد با خيال راحت از بيهوشي براي آرامش و بي حس كردن درد استفاده كنيد. فقط حتماً بايد دندانپزشك را از بارداريتان مطلع كنيد تا بتواند ماده‌ي بيهوشي و دُز مناسب آن را انتخاب كند. در دندانپزشكي بارداري از داروهاي بيهوشي حاوي فلي پرسين اجتناب مي‌شود، زيرا اين ماده‌ي شيميايي رگ‌هاي خوني را تنگ مي‌كند و منجر به تضعيف خون رساني به جنين مي‌شود.

اگر پوسيدگي دندان به قسمت داخلي دندان شما در انتهاي عصب برسد، مي‌تواند بسيار دردناك باشد. عصب كشي مي‌تواند با برداشتن بافت آلوده و ترميم دندان با تاج طبيعي، جلوي درد را بگيرد، بنابراين نيازي به كشيدن دندان نيست.

اگر نمي‌توانيد درد دندان را تحمل كنيد، مي‌توانيد عصب كشي را در هر مرحله از بارداري انجام دهيد و نبايد آن را به تأخير بياندازيد. با اين حال، از آنجايي كه اشعه‌ي ايكس براي اين كار استفاده مي‌شود، زمان ايده آل براي انجام آن در سه ماهه‌ي دوم است.

كشيدن دندان در بارداري

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

استفاده از دهانشويه در بارداري

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار مناسبي را در زمينه دندان پزشكي بارداري در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا اگر در دوران بارداري نيازمند كشيدن دندان و يا استفاده از دهانشويه شديد بدانيد بايد چه تصميمي بگيريد و جلوي بروز هر گونه پشيماني را بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۲:۵۴ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي و مراقبت از ارتودنسي متحرك

همانطور كه در مقالات پيشين گفته شد، ارتودنسي بهترين روش براي درمان ناهنجاري هاي دهان و دندان است و بسياري از افراد در سراسر دنيا در حال استفاده از اين درمان هستند. امروز در اين مطلب علاوه بر اين  كه قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي و مراقبت از ارتودنسي متحرك آشنا كنيم. تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد.

ارتودنسي

با توجه به افزايش آگاهي مردم در خصوص سلامتي دهان و دندان و فرهنگ سازي‌هاي گسترده‌اي كه دندانپزشكان طي چند سال اخير در ميان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاكنون بارها درباره ارتودنسي دندان و ضرورت انجام آن، چيزهايي شنيده‌ايد و تا حدي با آن آشنا هستيد.

“ارتودنتيكس” يا (Orthodontics) يعني علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشكل نامنظمي يا ناهماهنگي دندان‌ها + روابط نادرست و غير طبيعي بين فكي. به عبارتي هر زمان دندان‌ها و فك‌ها هماهنگي، نظم و تراز طبيعي خود را از دست دهند، يك متخصص ارتودنسي يا ارتودنتيست وارد عمل شده و با روش‌هاي مختلفي كه در ادامه مي‌خوانيد، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ كردن آن‌ها مي‌كند.

نصب دستگاه

يك سري وسيله و ابزار وجود دارند كه ما براي منظم كردن دندان‌هاي شما، از آن‌ها استفاده مي‌كنيم. به اين وسايل معمولاً “دستگاه ارتودنسي” گفته مي‌شود. شفاف بگوييم كه بدون اين دستگاه‌ها، ما عملاً نمي‌توانيم دندان‌هاي شما را منظم و مرتب كرده، يا تغييري در موقعيت آن‌ها ايجاد كنيم.

درمورد هزينه ارتودنسي پنهان بيشتر بدانيد.

مراقبت از ارتودنسي متحرك

نحوه تميز كردن پلاك متحرك ارتودنسي يك تفاوت بين ارتودنسي ثابت و متحرك است. پلاك هاي متحرك بسيار آسان تميز مي شوند. رعايت بهداشت پلاك ها ارتودنسي متحرك بسيار آسان تر از براكت هاي ارتونسي ثابت است. چون به راحتي مي توانيد آنرا از دهان خارج كرده و اقدام به تميز كردن آن كنيد.  رعايت بهداشت دهان و دندان نيز با داشتن پلاك ها ارتودنسي متحرك آسان است.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي اقساطي اينجا كليك كنيد.

در اين بخش با اصولي كه حتما بايد براي تميز كردن پلاك متحرك ارتودنسي حتما رعايت كنيد آشنا خواهيد شد. كسي كه اينويزيلاين يا ساير الاينرهاي نامرئي دارد حتما بايد جهت حفظ بهداشت دهان و دندان در طي ارتودنسي اين نكات را رعايت كند.

تميز كردن  پلاك متحرك ارتودنسي بايد تبديل به يك عادت براي شما شود. روزانه دو بار اين پلاك ها را تميز كنيد. مي توانيد زماني كه خودتان مسواك مي زنيد اقدام به تميز كردنشان كنيد. هر دو الاينر يا پلاك خود را با دقت و به يك اندازه به آرامي تميز كنيد.

درمورد دندانپزشكي بارداري نيز بيشتر بدانيد.

به محض اينكه آن ها را برداشتيد با آب تميز آن ها را شستشو دهيد. دقت كنيد كه هيچكاه بدون آبكشي اينويزيلاين ها، آن ها را دوباره روي دندان ها قرار ندهيد. زيرا حاوي بزاق دهان شما و باكتري ها هستند كه گذاشتن دوباره آن ها بدون آبكشي باعث مي شود باكتري ها بيشتر شده، احتمال ايجاد جرم پشت دندان ها بيشتر شود و در نتيجه بوي بد دهان نيز نصيبتان مي شود.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار مفيدي را درمورد ارتودنسي و مراقبت از ارتودنسي متحرك در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر در كرج زندگي مي‌كنيد و به دنبال يك متخصص ارتودنسي در كرج مي‌گرديد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا مقالات بيشتري را در اين زمينه مطالعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۳۶ توسط:netware موضوع: