جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اسليو معده و حاملگي

اسليو معده و حاملگي يكي از داغ ترين مسائل امروزه شده است. در دنياي امروز، چاقي در سرتاسر جهان و ايران مشكلي ناراحت كننده محسوب مي شود. از علل عمده آن مي توان به پرخوري، سبك نادرست غذا خوردن، عدم فعاليت، وراثت، كم كاري تيروئيد، سن، بارداري و كمبود خواب اشاره كرد. با ما همراه باشيد.راههاي زيادي براي درمان چاقي وجود دارد كه اسليو معده يكي از آن راه هااست. اين عمل بخاطر دائمي بودن، در سالهاي اخير توانسته توجه افراد زيادي را به خود جلب نمايد.در اينجا قصد داريم شما را با عمل اسليو معده آشنا كرده و توضيحاتي را در خصوص آن ارائه كنيم.

عمل اسليو معده

در جراحي اسليو، بيش از نيمي از معده يعني چيزي حدود ۸۰ درصد از آن برش خورده و برداشته مي شود. اين امر سبب مي گردد كه از اشتهاي بيمار كاسته شده و بيمار شديداً اشتهاي خود را از دست بدهد. اين از دست رفتن اشتها، موجب كاهش وزن شده و فرد ديگر دچار اضافه وزن نخواهد گرديد.بخشي از معده كه برش زده مي شود فوندوس نام دارد و عامل توليد هورمون گرلين است. اين هورمون مهم ترين فاكتور در چاقي بوده و عدم وجود آن، سبب از بين رفتن چاقي مي شود.در اسليو معده، بخشي از معده براي جذب كمتر مواد غذايي خارج شده و معده همانند لوله باريكي مي شود كه شباهت زيادي به موز دارد.

بيشتر بدانيد : جراحي ساسي معده 

انواع عمل اسليو معده

عمل اسليو معده دو نوع است:

اسليو معده به حالت گشاد:  كه در آن تقريباً ۶۰ درصد از معده حذف مي شود و براي افراد با شاخص توده بدني ۳۰-۳۵ مناسب است. يعني افرادي كه وزني حدود ۱۵۰ كيلو دارند.

اسليو معده به حالت تنگ: در اين نوع روش، تقريباً ۸۰ درصد ازمعده برداشته مي شود كه براي افراد با توده بدني ۳۵-۴۵ مناسب است.

آيا بعد از اين نوع جراحي ها، امكان باردار شدن وجود دارد؟

در پاسخ بايد گفت طبق تحقيقات صورت گرفته، ثابت شده است كه بارداري بعد از اسليو معده بسيار بهتر از بارداري در چاقي بيش از حد است.  زماني كه فرد اضافه وزن شديد دارد، ممكن است به علت غيرطبيعي بودن هورمون ها، در بارداري با مشكل مواجه شود. كيست هاي تخمدان نيز با كاهش وزن بهبود يافته و احتمال بارداري افزايش مي يابد.

از آنجا كه پس از اسليو معده تحولات و تغييرات تغذيه اي در بدن رخ مي دهد، مي تواند موجب اختلال در رشد جنين شود و جنين و مادر را مبتلا به سوء تغذيه كند. اگر فردي قصد باردار شدن داشته باشد بايد ۱۸ ماه صبر كرده و سپس اقدام به بارداري نمايد. چون بارداري مي تواند در اين شرايط براي وي مشكل ساز و دردسرآفرين باشد.

بعد از جراحي اسليو معده، فرد در معرض كم آبي بدن، كمبود پروتئين و ديگر مواد مغذي قرار مي گيرد. اين امر مي تواند شرايط خطرناكي براي جنين در حال رشد فراهم آورد. البته اگر شخص باردار باشد و قصد انجام اين عمل را داشته باشد، بهتر است منتظر بماند و پس از گذشت يكسال و نيم در صدد انجام آن برآيد.

همچنين اگر مادر پيش از بارداري داراي وزني ثابت باشد، قادر خواهد بود مواد غذايي مورد نياز را براي جنين خود تامين كند.

 

جهت كسب اطلاعات بيشتر بهتر است با يك متخصص جراحي لاغري مشورت كنيد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۶:۳۵ توسط:netware موضوع:

نحوه كاركرد و عيب‌يابي بخاري خودرو

هرساله با رسيدن به فصل زمستان، خرابي يا عدم كاركرد صحيح بخاري خودرو يكي از مهم‌ترين اتفاقاتي است كه مي‌تواند مالكين خودروها را به زحمت بيندازد. بخاري خودرو ممكن است به كل باد سرد بدهد، در مواردي به خوبي گرم نكند و گاهي هم حتي اصلا روشن نشود.

براي كسب اطلاعات بيشتر پيرامون نحوه كاركرد و عيوب بخاري خودرو در ادامه اين مقاله با استارپارتس نمايندگي فروش قطعات هيونداي و كيا همراه باشيد

چرا بخاري خودرو باد گرم نمي‌دهد؟

در صورتيكه مشاهده كرديد، بخاري خودرو به‌درستي كار نمي‌كند، سريعاً به آن رسيدگي كنيد. جدا از سرد ماندن خودرو، فقدان سيستم گرمايش و بخاركردن شيشه‌ها، خرابي سيستم گرمايش و بخاري مي‌تواند از مشكل بزرگتري خبر بدهد.

عيب‌هاي رايج بخاري خودرو

تنظيمات درجه حرارت درون كابين خودرو

تنظيم‌نبودن درجه‌ حرارت درون كابين خودرو، يكي از ساده‌ترين دلايلي است كه باعث خرابي بخاري ماشين مي‌شود. منظور از درجه حرارت درون كابين، همان درجه‌اي است كه بايد به ‌صورت دستي آن را از رنگ آبي به رنگ قرمز تغيير دهيد. البته در برخي خودروهاي جديد، اين تنظيم درجه به‌صورت الكترونيكي انجام مي‌شود.

تاثير عملكرد ترموستات بر بخاري خودرو

از ديگر دلايل خرابي بخاري خودرو، درست‌كارنكردن ترموستات است. ترموستات وظيفه‌ تغيير مسير آب موتور و خنك نگه‌داشتن آن را بر عهده دارد. وقتي دماي آب موتور بيش‌ازحد زياد شود، ترموستات كه قطعه‌اي مكانيكي است، باز مي‌شود و آب را به گردش درمي‌آورد تا دماي آن را كنترل كند.

بيشتر بخوانيد: راهنماي خريد ترموستات ماشين هيونداي

هوا گرفتن يا كاهش سطح مايع خنك كننده موتور

دليل ديگري كه ممكن است وجود داشته باشد، كم‌بودن سطح مايع گردشي در موتور است. اگر ميزان آب موتور از حد مشخصي كم‌تر باشد، مقدار آبي كه وارد رادياتور مي‌شود، به ‌قدري نيست كه بتواند آن‌ را پر كند و باعث افزايش دمايش شود. اين مسئله باعث ميشود شبكه گرمايي بخاري نيز نتواند به درستي تبادل حرارتي داشته باشد و گرماي آب را به داخل كابين منتقل كند.

خرابي واترپمپ

در مواقعي مشاهده شده كه بحاري خودرو هنگام حركت و زماني كه دور موتور خودرو بالا است، به راحتي گرماي مورد نياز را تامين مي‌كند، اما با توقف خودرو و پايين آمدن دور مورتو، از شدت گرما كاسته شده و بخاري باد نسبتا سرد مي‌دهد، اين مشكل مي‌تواند به دليل ضعف در عملكرد واتر پمپ خودرو باشد كه با كاهش دور موتور، به دليل رسوب گرفتكي و يا خورده شدن پره‌ها، نميتواند دبي لازم براي گردش مايع خنك كننده در سيستم را فراهم كند.

جهت كيب اطلاعات بيشتر پيرامون خريد واتر پمپ آوانته اينجا كليك كنيد.

خرابي فن

هم‌چنين مشكل مي‌تواند از خرابي فن يا دمنده‌ هوا به داخل كابين باشد. امكان دارد همه‌چيز به‌درستي كار كند اما قدرت هواي ورودي از طريق دريچه‌ها به اتاق كم باشد. در اين حالت رادياتور بخوبي گرم مي‌شود، آب داغ موتور نيز وارد سيستم مي‌شود، ولي در نهايت به دليل عدم كاركرد فن، تهويه خودرو هيچ بادي توليد نمي‌كند. علت اين اتفاق مي‌تواند سوختن يكي از فيوزها و يا خراب شدن موتور فن بخاري باشد كه بايد توسط برقكار براي رفع اين خرابي اقدام كنيم.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۰:۰۲ توسط:netware موضوع:

آسپارتام؛ بحث‌برانگيزترين شيرين‌كننده مصنوعي دقيقا چيست؟

منتها آسپارتام باوجود كاربرد گسترده‌ در صنايع غذايي از لحاظ سلامتي محل مناقشه است. برخي پژوهشگران معتقدند اين شيرين‌كننده مصنوعي مي‌تواند براي سلامتي خطرناك باشد. اين درحالي است كه به‌عقيده عده‌اي ديگر مصرف آن در مقادير مجاز تهديدي براي سلامتي نيست.

ما كه خودمان دراين‌باره صاحب‌نظر نيستيم. اما با رجوع به منابعي همچون MNT و healthline دست به گردآوري اطلاعاتي زديم كه در ادامه با شما در ميان مي‌گذاريم.

آسپارتام در كدام محصولات غذايي يافت مي‌شود؟

شايد برايتان سؤال پيش آمده باشد كه به‌ غير از نوشابه‌هاي رژيمي چه محصولات ديگري ممكن است حاوي اين شيرين‌كننده باشند؟

اگر به عبارت «فاقد/بدون قند» روي بسته‌بندي هر محصولي برخورديد، بدانيد كه احتمالا حاوي يكي از شيرين‌كننده‌هاي مصنوعي است. همه محصولات فاقد قند حاوي آسپارتام نيستند. اما در بين شيرين‌كننده‌هاي مصنوعي (سوربيتول ، سوكرالوز ) آسپارتام معروف‌ترين‌شان است و در طيف وسيعي از محصولات غذايي استفاده مي‌شود.

از جمله محصولاتي كه احتمالا حاوي اين‌ شيرين‌كننده باشند مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • آدامس؛
  • شكلات‌ بدون قند؛
  • بستني بدون قند؛
  • ماست كم‌كالري؛
  • آب‌ميوه كم‌كالري.

چه گمانه‌زني‌هايي درمورد خطرات آسپارتام وجود دارد؟

آسپارتام در برخي تحقيقات به ايجاد اختلال در وزن، اشتها و متابوليسم ربط داده شده است. ساير عوارضي كه ادعا مي‌شود در ايجاد يا افزايش خطر بروزشان نقش دارد، عبارت‌اند از:

سردرد؛                                    

گيجي؛

تشنج؛

افسردگي؛

اختلال كم‌توجهي-بيش‌فعالي (ADHD

آلزايمر؛

اِسكلِروز چندگانه (همان اِم‌اِس)؛

سرطان؛

لوپوس؛

ناتواني‌هاي مادرزادي.

بيشتر بدانيد: سيترات سديم

مصرف آسپارتام براي چه كساني ممنوع است؟

در پايگاه اطلاعاتي هِلث‌لاين (healthline) آمده است كه مبتلايان به فِنيل‌كِتونوري (PKU) و هم كساني كه داروهاي اسكيزوفرني مصرف مي‌كنند بايد از خريد محصولات غذايي حاوي آسپارتام برحذر باشند.

فِنيل‌كِتونوري: مبتلايان به فِنيل‌كِتونوري فِنيل‌آلانين خون‌شان بالا است. فِنيل‌آلانين جزو اسيدآمينه‌هاي ضروري به‌شمار مي‌رود و در منابع پروتئيني ازجمله گوشت، ماهي، تخم‌مرغ و لبنيات يافت مي‌شود. آسپارتام هم يكي از اجزاي سازنده‌اش فِنيل‌آلانين است. ازآنجاكه بدن مبتلايان به اين بيماري در پردازش فِنيل‌آلانين مشكل دارد بايد در مصرف مواد غذايي آسپارتام‌دار احتياط كنند.

ديسكينزيِ تاردي (TD): ديسكينزيِ تاردي نوعي اختلال عصبي است كه موجب حركات لرزشي ناگهاني و غيرقابل‌كنترل در صورت و بدن مي‌شود. اين بيماري غالب اوقات براثر مصرف بلندمدت داروهاي ضدروان‌پريشي بروز مي‌كند. برخي تحقيقات انجام‌شده نشان داده‌اند كه فِنيل‌آلانين ممكن است موجب تحريك علائم اين بيماري شود.

جهت كسب اطلاعات بيشتر درمورد آسپارتام اين شيرين كننده مصنوعي به اين صفحه مراجعه كنيد. .

جمع‌بندي

بااينكه مراجع مختلفي استفاده از آسپارتام را در محصولا غذايي تأييد كرده‌اند، مناقشات پيرامون اثرات آسپارتام روي سلامتي همچنان به‌داغي ادامه دارد.

حتما مي‌پرسيد كه دراين‌ميان تكليف منِ مشتري چيست؟ راستش تصميم با خودتان است. مي‌توانيد تحت تأثير تحقيقاتي كه به جنبه‌هاي منفي آسپارتام اشاره داشته‌اند مواد غذايي آسپارتام‌دار را از سبد خريدتان حذف يا مصرف‌شان را محدودتر كنيد. اگر هم تحقيقاتي كه اين شيرين‌كننده را بي‌خطر دانسته‌اند برايتان قابل‌باورترند كه ديگر هيچ، منتها رعايت اعتدال در مصرف فراموش‌تان نشود.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۰:۰۹ توسط:netware موضوع:

راهنماي خريد طلا و جواهر و بايدها و نبايدهاي خريد طلا(بخش اول)

نياز به گفتن ندارد كه يكي از هوشمندانه‌ترين سرمايه گذاري‌ها، خريد طلا و جواهر است و در اختيار داشتن راهنماي خريد طلا و جواهر اين سرمايه گذاري را هوشمندانه‌تر مي‌كند. طلا چيزي بيشتر از وسيله‌اي براي نشان دادن تجملات و كلاس است و نشان دهنده ثبات مالي در افراد است. در يك جمله مي‌توانيم بگوييم كه طلا، پول است. پس در ادامه اين مقاله با ما همراه باشيد تا شما با بايد و نبايد ها در خريد طلا آشنا سازيم.

عيار طلاي خود را بدانيد

در هر آلياژ طلا، 24 واحد وجود دارد كه به آن "قيراط يا عيار" مي‌گويند. هنگامي كه شما طلاي 24 عيار مي‌خريد، اين بدان معناست كه شما طلاي 100٪ خالص خريديد، كه به اندازه مثقال مثقال آن پول نقد در جيب خود خواهيد داشت.

به تناسب، اگر طلاي 24 عيار 100٪ خالص باشد، طلاي 10 عيار 41.7٪ آن طلاي خالص است. بنابراين، قاعده كلي در مورد ارزش و خالص بودن طلا به اين صورت است كه: هرچه طلا خالص‌تر باشد، ارزش آن نيز بيشتر است.

هدف: در كجا استفاده مي‌شود؟

طلاي خالص بسيار نرم است و به راحتي آسيب مي‌بيند. اگر قصد داريد هر روز آن را استفاده كنيد، پس بايد سراغ طلاهايي با عيار پايين برويد كه شكننده نباشند. بهترين ميزان عيار براي خريد طلا و جواهر حدود 10، 12 و 14 است. طلاي عيار پايين تركيبي از طلا 24 عيار و ديگر فلزات است كه استحكام بيشتري دارد.

براي خريد انگشتر طلا و دستبندهايي كه در معرض ساييدگي و ضربه قرار دارند، بهتر است سراغ طلاي 10 و 12 عيار برويد.

همچنين هنگام خريد گردنبند طلا و گوشواره‌هايي كه از ضربه و آسيب در امان نيستند نيز، طلاي 18 عيار را مد نظر داشته باشيد.

سازگاري: از خودتان بپرسيد كه "آيا اين آلياژ و طلايي براي من" خوب است يا خير؟"

جدا از هدف هنگام خريد طلا و جواهر، مواردي ديگري نيز وجود دارد كه از درجه اهميت بالايي برخوردار هستند. اين موارد همه جزئي از راهنماي خريد طلا و جواهر هستند.

جواهرات و طلا ممكن است حاوي فلزات ديگري نيز باشند. يكي از رايج‌ترين فلزات مخلوط شده در طلا، آلياژ نيكل است. اين آلياژ، جواهرات و طلا را محكم‌تر مي‌كند اما براي افرادي كه حساسيت به نيكل دارند مي‌تواند مشكل‌ساز باشد.

اگر به نيكل حساسيت داريد، بهتر است سراغ طلا و جواهري برويد كه ميزان طلاي آن نسبت به ديگر فلزات بيشتر باشد. طلاي 18 عيار را به شما كه به نيكل حساسيت داريد، توصيه مي‌كنيم.

چرا ساير فلزات با طلا مخلوط مي‌شوند؟

مطمئنا يكي از موارد مهمي كه هنگام خريد طلا و خريد طلاي دست دوم بايد بدانيد، آلياژهايي كه با طلا مخلوط مي‌شوند. از آنجا كه طلاي خالص نرم است و خيلي نمي‌توان از آن به صورت روزمره استفاده كرد، آن را با فلزات ديگر مخلوط مي‌كنند تا دوام آن بيشتر شود.

افزودن فلزات ديگر به اين طلاي خالص، همچنين به متالوژيست‌ها امكان تغيير رنگ طلا را مي‌دهد. براي ساخت طلاي سفيد به آن پالاديوم يا نيكل افزوده مي‌شود. با افزودن مس، رنگ طلا رزگلد مي‌شود، در حالي كه نقره به طلا رنگي با ته مايه سبز مي‌دهد.( براي آشنايي بيشتر با طلاي رزگلد به اين صفحه مراجعه كنيد.)

منبع

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۷:۳۲ توسط:netware موضوع:

انواع ترميم دندان : روش هاي مورد استفاده در دندانپزشكي ترميمي

پر كردن دندان

از پر كردن دندان زماني استفاده مي شود كه يكي يا تعدادي از دندان ها دچار پوسيدگي شده باشند. زماني كه شخصي به بهداشت دهان و دندان خود رسيدگي نكند، مواد غذايي ريزي كه لابلاي دندان ها گير ميكنند باعث تجمع باكتري ها ميشوند. اين تجمع باعث اسيدي شدن سطح دندان مي شود. به مرور زمان با تشكيل پلاك، ميناي دندان دچار فرسايش مي شود و ميگويند دندان پوسيده يا نزديك به مرگ است.

اگر پوسيدگي دندان باعث سوراخ شدن دندان شود نيز ميگويند حفره دندان ايجاد شده است. هر حفره نيز فرصتي به باكتري ها ميدهد تا وارد پالپ دندان يا مغز آن شوند. باكتري ها ميتوانند باعث عفونت پالپ و در نتيجه مرگ آن شوند.

بعد از عصب كشي يا درمان ريشه، اگر دندان هنوز سالم باشد يك دندانپزشك ترميمي اقدام به پر كردن دندان مي كند. پر كردن دندان از ارزانترين روش هاي ترميم دندان پوسيده محسوب مي شود. موادي كه به عنوان پر كننده در براي دندان پوسيده مورد استفاده قرار مي گيرد متنوع هستند اما مهمترين آن ها عبارتند از:

آمالگام نقره

رزين هاي كامپوزيت

و فلزاتي مانند طلا و نقره

بيشتر بدانيد:

تاج دندان

تاج دندان يكي از انواع ترميم دندان است كه به شكل بخش خارجي دندان واقعي ما است كه روي دندان قرار مي گيرد. تاج ها معمولا براي تقويت و محافظت از ساختار دندان شما استفاده مي شود. ما در دندانپزشكي ترميمي يا ترميم دندان براي اهداف زير از تاج دندان استفاده ميكنيم:

محافظت از تمام دندان

بازگردنداندن يا حفظ عملكرد دندان

حفظ ظاهر و زيبايي دندان

تاج دندان معمولا همراه با ساير روش هاي دندانپزشكي ترميمي مانند پل دنداني و ايمپلنت دندان و زماني كه آسيب شديدي به دندان وارد شده باشد مورد استفاده قرار ميگيرند. تاج دندان معمولاً از جنس سراميك و پرسلين ساخته مي شوند. اما از فلزاتي مانند طلا و نقره نيز مي توان جهت ساخت آن ها استفاده كرد.

پل دنداني

از يك پل با بريج دندانپزشكي براي جايگزيني يك يا چند دندان از دست رفته استفاده مي شود. ما چندين نوع پل در حوزه دندانپزشكي ترميم دندان پوسيده داريم كه مهمترين آن ها عبارتند از:

پل ساده معمولي

مريلند

پل بر پايه ايمپلنت

اين دستگاه هاي دندانپزشكي معمولا ارزانترين روش ترميم يا جايگزيني دندان هستند. (در مقايسه با ايمپلنت دندان).

ايمپلنت هاي دنداني

ايمپلنت ها از جمله انواع ترميم دندان و رايجترين روش هايي هستند كه در دندانپزشكي ترميم دندان مورد استفاده قرار ميگيرند. ايمپلنت دندان همچنين بهترين روش براي جايگزيني دندان هاي از دست رفته است.(جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون ايمپلنت دندان دندان به اين صفحه مراجعه كنيد)

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۳:۳۷ توسط:netware موضوع:

تخصص هاي موجود در رشته دندانپزشكي كدامند؟

پس از آن كه دانشجويان، دوره دندانپزشكي عمومي را گذراندند، بايد يك دوره دو ساله طرح را در شبكه­هاي بهداشت شهر ها و روستاها طي كنند. سپس مي توانند در آزمون هاي تخصص دندانپزشكي شركت كرده و در يكي از رشته هاي تخصصي دندانپزشكي به تحصيل بپردازند.

تخصص دندانپزشكي، شامل ده رشته تخصصي به شرح زير است:

متخصص ترميمي

متخصص روت كانال

متخصص لثه يا پريو

متخصص پروتزهاي دنداني

متخصص جراحي هاي فك و صورت

متخصص تشخيص بيماري ها و ناهنجاري ها

متخصص پاتولوژي دندانپزشكي

متخصص دندانپزشكي اطفال( جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون دندانپزشكي اطفال به اين صفحه مراجعه كنيد.)

متخصص انجام ارتودنسي

متخصص راديولوژي

طول دوره تخصص چقدر است؟

دندانپزشك پس از گذراندن دوره دندانپزشكي عمومي، انجام دادن دوره طرح، شركت در آزمون تخصص، كسب نمره لازم و قبولي در يكي از ده رشته تخصص دندانپزشكي، به عنوان دانشجوي تخصص مشغول به تحصيل مي شود. طول دوره تحصيل در رشته تخصص، به رشته تحصيلي بستگي داشته و بين سه تا پنج سال است. دندانپزشك در اين دوره، مهارت ها و توانايي­ هاي لازم در حوزه كاري مربوط به نوع تخصص خود را كسب مي كند و پس از آن در يك حوزه كاري خاص، مشغول به فعاليت مي شود.

بيشتر بخوانيد :

بورد تخصصي يعني چه و چه دندانپزشكي مي تواند بورد تخصصي داشته باشد؟

پس از اين كه دندانپزشك در يكي از دوره هاي تخصصي دندانپزشكي تحصيل نمود، بايد در يك  آزمون جامع تحت عنوان بورد تخصصي شركت كند. امتحان مربوط به بورد تخصصي به دو صورت شفاهي و كتبي برگزار مي شود. در صورتي كه دندانپزشك متخصص، نمره قبولي در اين آزمون ها را كسب كند، به او بورد تخصصي اعطا خواهد شد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۵:۵۴ توسط:netware موضوع:

در دوران كرونا چگونه درد دنان خود را التيام بخشيم؟

اگر دندان شما به شدت به گرما يا سرما حساس باشد، اين موضوع ممكن است نشانه پوسيدگي دندان باشد و آنتي بيوتيك ها به بهبود درد آن كمكي نمي كنند. اگر پوسيدگي شديد است تا قبل از مراجعه به مطب دندانپزشك اقدامات زير را در خانه انجام دهيد:

دندان هاي خود را با خمير دندان حاوي فلورايد تميز مسواك بزنيد.

از مصرف غذاهاي بسيار شيرين (حاوي قند و شكر) خودداري كنيد

اگر دندان شما به دنبال پوسيدگي دچار ترك خوردگي و يا حفره شده، ميتوانيد با مراجعه به داروخانه و خريد مواد موقت پر كننده دندان درد دندان خود را كاهش دهيد.

يك خمير دندان مخصوص دندان هاي حساس خريداري كنيد. خمير دندان را مستقيماً روي ناحيه آسيب ديده بماليد و تا مدتي به آن آب نزنيد.

ژل بي حس كننده نيز ميتواند به كاهش درد دندان در دوره كرونا كمك كند.

همچنين اگر درد دندان شديد است، شستشو دهان با آب سرد مي تواند درد را كاهش دهد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد پركردن دندان به اين صفحه مراجعه كنيد.

بيشتر بدانيد:

درد دندان عقل (نهفته و نيمه نهفته)

دندان عقل نهفته يا نيمه نهفته ميتواند لثه را تحت تاثير قرار دهد. در واقع دردي كه تجربه ميشود، بيشتر مربوط به بافت لثه است. اين درد پس از جويدن مواد غذايي بدتر ميشود. حين تميز كردن دندان هاي نهفته از مسواك هاي نرم استفاده كنيد و فشاري به لثه و دندان وارد نكنيد.

استفاده از محصولات بهداشت دهان و دندان مانند دهانشويه به كاهش درد كمك مي كند اما از استفاده بيش از حد آن (بيش از يك هفته) پرهيز كنيد. زيرا ممكن است باعث لك شدن دندان شود. دهانشويه هاي گرم نمكي همچنين مي توانند به كاهش درد كمك كنند.

اگر در بلع، صحبت كردن مشكل  داريد و يا تورم صورت يا گونه را تجربه ميكنيد و يا حتي در باز كردن دهان مشكل داريد حتما با دندانزپزشك خود تماس بگيريد. اگر مشكل عفونت دندان داشته باشيد بايد آنتي بيوتيك مصرف كنيد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۱۹ توسط:netware موضوع:

متخصص ارتودنسي در غرب تهران

دكتر هادي درويش پور متخصص ارتودنسي در شمال، مركز و غرب تهران مطب ارتودنسي دارند و از تجهيزات به روز همراه با كادر با اخلاق و حرفه اي بهره مي برند. اگر در غرب تهران و براي درمان ناهماهنگي دندان هاي خود به دنبال متخصص ارتودنسي هستيد مي توانيد با مراجعه به مطب ارتودنسي غرب تهران دكتر درويش پور يك دوره درمان استاندارد را آغاز كنيد. با دريافت نوبت آنلاين از سايت مي توانيد از مشاوره رايگان و 5 درصد تخفيف در هزينه ارتودنسي بهره مند شويد براي اينكه بتوانيد با اطلاعات كامل بهترين متخصص ارتودنسي در غرب تهران يا هر ناحيه ديگر را پيدا كنيد ادامه مقاله را بخوانيد.

قبل از مراجعه به بهترين متخصص ارتودنسي خوب بايد توجه داشت كه انواع درمان هاي ارتودنسي دندان هم زمان‌بر است و هم نسبت به ساير روش‌هاي دندانپزشكي هزينه نسبتا بالاتري دارد، انتخاب يك متخصص ارتودنسي خوب بسيار مهم است. اين صفحه حاوي چند نكته ساده  و كوتاه براي انتخاب يك متخصص ارتودنسي است كه از لحظه آغاز درمان تا واپسين روزهاي ارتودنسي و حتي بعد از آن بتواند با شما همراه باشد. در ادامه 4 نكته جهت انتخاب چنين متخصصي براي شما درج شده است. و در نهايت آدرس يكي از مطب هاي دكتر درويش پور متخصص ارتودنسي در غرب تهران جهت دسترسي آسان و سريع براي ساكنان غرب تهران قرار داده شده است.

بيشتر بخوانيد : راهنماي انتخاب متخصص ارتودنسي اصفهان

1. مدرك تخصصي، تجربه و افتخارات متخصص را چك كنيد

بهتر است كه براي انجام ارتودنسي دندان‌هاي خود، به جاي مراجعه به يك دندانپزشك عمومي يا يك متخصص گمنام، به دندانپزشكي كه داراي تخصصي ارتودنسي دندان است، تجربه بالايي دارد و در زمينه علمي، عملي و سوابق پژوهشي كارنامه پرباري دارد مراجعه كنيد.

2. هميشه و همه جا در، درسترس بودن هميشه مهم است

در دسترس بودن يعني هميشه و از هر لحاظ متخصص در دسترس شما باشد. شما بايد بتوانيد با جستجو در شبكه هاي اجتماعي، در اينترنت، در فلان منظقه خاص و … او را به راحتي پيدا كنيد. مثلا ممكن است مطبش در يك منطقه باشد كه از هر طرف و هر نقطه از شهر به خوبي به آنجا دسترسي داشته باشيد.

4. جو مطب متخصص را ارزيابي كنيد

در ابتدا هم گفتيم كه درمان ارتودنسي ارتودنسي (چه ارتودنسي ثابت، نامرئي و متحرك) درمان هاي طولاني مدتي هستند و ممكن است از 6 ماه تا 3 سال به مطب برويد. پس معقولانه است كه به راحتي و آسايش خود در مطب متخصص باشيد. هزينه ارتودنسي هم بسيار مهم است. يك متخصص ارتودنسي خوب هواي بيمارانش را دارد، برنامه هاي متنوعي پرداخت دارد و اگر لازم باشد قسط بندي مي كند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد انواع روش هاي درمان ارتودنسي اينجا كليك كنيد.

5. بازخورد بيماران و مراجعان را جويا شويد

اينترنت، شبكه هاي اجتماعي، سايت ها تحليل متخصصان و … همگي بستري براي شما فراهم ميكنند كه بتوانيد درباره يك متخصص ارتودنسي خوب اطلاعات زيادي به دست بياوريد و مخصوصا نظرات و بازخوردهاي بيماران يك متخصص خاص را جويا شويد. يك متخصص ارتودنسي خوب همواره در كانال هاي اجتماعي، سايت ها و حتي در اجتماع با بازخوردهاي خوبي معرفي ميشود.

رفرنس: www.orthodentist.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۶:۲۸ توسط:netware موضوع:

براي هر مشكل دندان به كدام متخصص مراجعه كنيم؟

متخصصان دندانپزشكي در واقع  همان دندانپزشكان عمومي هستند كه چند سال ديگر به صورت تخصصي براي برخي شرايط و مسائل خاص دهان و دندان آموزش دريافت كرده اند. تا علاوه بر مشكلات عمومي دندان به صورت تخصصي به درمان مشكلات جدي تر دندان ها بپردازند.

تخصص هاي زيادي در دندانپزشكي وجود دارد كه هر كدام براي مشكلات و مباحث خاصي آموزش دريافت كرده اند. در اين مقاله مفتخريم تا شما را 5 نوع از تخصص هاي دندانپزشكي آشنا كنيم .

دندانپزشكي اطفال: متخصص دندانپزشكي بچه ها

دندانپزشكان اطفال يا (Pediatric Dentist) درست مانندن متخصصان اطفال كه به شرايط و مشكلات بهداشتي و سلامتي كودكان ميپردازند، مسئول ارائه خدمات دندانپزشكي به اطفال، كودكان و نوجوانان هستند. دندانپزشك اطفال متخصصي است آشنايي كامل با مسائل و مشكلات كودكان دارند و با طوري آموزش ديده اند كه نيازهاي اين قشر از جامعه را شناسايي كرده و به بهترين شكل ممكن پاسخگوي نيازهاي دهان و دندان آن ها باشند. دندانپزشكان كودكان به كودك شما كمك مي‌كنند تا در درازمدت در مسير داشتن دندان هايي مقاوم، سالم و لبخندي زيبا قرار بگيرند.

پريودنتيست: متخصص لثه

دندانپزشكي پريودنتال يا (Periodontal dentistry) بر روي پيشگيري، تشخيص و درمان بيماري هايي كه بر لثه ها تأثير مي‌گذارد يا ساير ساختارهايي كه دندان را پشتيباني مي كنند تمركز دارد. متخصص پريودنتيست يا (Periodontists) مراحل اوليه بيماري لثه را تشخيص داده و درمان مي كنند. آن ها براي برطرف كردن بيماري هاي شديد لثه و ترميم ظاهر لبخند شما جراحي هاي جزئي نيز انجام مي دهند. اگر احيانا به بيماري مربوط به بافت لثه ها مبتلا شده باشيد، ممكن است دندانپزشك عمومي شما را به يك متخصص پريودنتيست ارجاع دهد.

ارتودنتيست: متخصص تراز كردن دندان ها

ارتودنسي  يا (Orthodontics) تخصصي از دندانپزشكي است كه به اصلاح ناهماهنگي بين دندان ها و فك مي پردازد. اگر فك شما به درستي تراز نباشد، و تناسب طبيعي بين فك، دهان و دندان هاي شما برقرار نباشد، احتمالا شما به يك متخصص ارتودنسي ارجاع داده خواهيد شد. به عبارت ساده تر اگر دندان هاي شما كج يا ناهموار باشد، ممكن است يك متخصص ارتودنسي را ببينيد.

بيشتر بخوانيد :

اندودنتيست: متخصص كانال ريشه

در داخل دندان هاي ما معابر كوچكي مانند غار به نام كانال وجود دارد كه حاوي بافت زنده و حساسي به نام پالپ، رگ هاي خوني و عروق عصبي هستند. متخصصان آندودنتيست يا (Endodontists) در تشخيص و درمان مسائل درون دندان ها مخصوصا بافت نرم پالپ تخصص دارند. به عنوان مثال، اگر پالپ (tooth’s pulp) دندان شما آلوده و عفوني شود، ممكن است شما نيازمند درمان كانال ريشه باشيد. اگر دندانپزشك عمومي شما معتقد است كه بايد تغييراتي بر روي كانال ريشه شما دندان شما صورت بگيريد، ممكن است توصيه كند براي معالجه به يك متخصص اندودنتيست مراجعه كنيد.

جراح دهان و فك و صورت: متخصص جراحي دهان و دندان

اين متخصص بر روي درمان مشكلات مربوط به بافت هاي سخت و نرم صورت، دهان و فك متمركز است. البته بايد بدانيد كه شما براي انجام هر نوع جراحي دهان نيازي به يك جراح دهان نداريد. جراح دهان و فك و صورت يا (Oral and Maxillofacial Surgeon) در معالجاتي و شيوه هاي درماني كه به روش هاي پيچيده يا سطح عميق آرام بخشي نياز دارند اقدام ميكنند.

رفرنس : www.orthodr.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۴:۱۶ توسط:netware موضوع:

همه چيز درباره ارتودنسي و متخصص ارتودنسي در آمل

چرا بايد ارتودنسي كنيم؟

به طور معمول بيشتر افراد از دندانها كج و روي هم رته برخوردارهستند كه با درمان ارتودنسي صاف و يكدست مي شوند. ارتودنسي درواقع دندان را به جهت درست حركت مي دهد و اين حركت دندانها باعث مي شود كه صاف و يكدست شوند و ظاهر دندان ها را بهتر كنند. متخصص ارتودنسي در آمل يا متخصص ارتودنسي در مازندران و يا در ساير شهر ها علاوه بر بهبود بخشيدن به ظاهر دندان ها باعث مي شوند تميز كردن دندان ها راحت تر شود.

برخي از افراد داراي دندان هاي رو به جلوهستند كه خوشايند به نظر نمي رسند و همين طور احتمال زيادي وجود دارد كه اين دندان ها دچار خرابي و آسيب ديدگي شوند. تنها راهيكه مي تواند آنها را از خرابي احتمالينجات دهد ارتودنسي است. با بهترين متخصص ارتودنسي در آمل يا متخصص ارتودنسي در مازندران يا ساير شهر ها مي توانيد دندان ها را حركت دهيد و به جاي درست خود برگردانيد.

در برخي ديگر از افراد فك بالايي و پاييني اشان در جاي درست قرار نگرفته است و موجب به هم ريختن ظاهر دندانها مي شود و همين طور در زمان گاز زدن دچار مشكل مي شوند، با انجام ارتودنسي هر دو مشكل حل مي شود و فرد ديگر دچار مشكل نمي شود.

بنابراين اگريكي از مشكلاتي كه در بالا ب آن اشاره كرديم را داريد بايستي براي انجام ارتودنسي اقدام كنيد.

بيشتر بخوانيد: متخصص ارتودنسي مشهد

چه كسي ارتودنسي را انجام ميدهد؟

ممكن است دنداپزشك شما خود ارتودنسي انجام دهد يا ممكن است به شما پزشكي معرفي كند كه فوق تخصص داشته باشد. متخصص ارتودنسي ممكن است در بيمارستان ها يا كلينيك هاي دنداپزشكي باشد. به اين افراد دكتر ارتودنسي كار يا  ارتودنتيست ميگويند.

متخصصين ارتودنسي مهم ترين كاري كه انجام ميدهند اين است كه ابتدا دندان هاي شما را معاينه مي كنند. اين معاينه شامل نگاه سطي و عمقي به دندان هاي شما و همين طور برسي عكس دندان كه با استفاده از اشعه x انجام مي شود، است. دكتر معالج بعد از معاينه به ساختن مدل پلاستيكي دندان هاي شما مي پردازد.

بيشتر بخوانيد : متخصص ارتودنسي در كرج

آيا لزومي به كشيدن دندان براي ايجاد جاي كافي در فك وجود دارد؟

اگر دندان هاي شما روي هم هستند و جاي كافي براي دندان شما وجود نداشته باشد، شما نياز پيدا مي كنيد كه دندان زيري دائمي خود را بكشيد تا جا براي دندان رويي وجود داشته باشد. اگر چنين مشكلي داشته باشيد حتما تيم ارتودنسي ما را از اين مشكل آگاه مي كنند. در برخي موارد زير با به كار گيري روشي متفاوت و موثر از درمان، فضاي كافي و مناسب ايجاد خواهد شد.

رفرنس : www.orthoinfo.ir

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۵:۲۷ توسط:netware موضوع: