جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

همه آنچه كه بايد درباره طلاي سفيد بدانيد

به طور قطع يكي از به يادماندني ترين شركت هاي ساخت جواهر، تيفاني است كه تاريخ تأسيس آن به سال ۱۸۳۷ بر مي گردد. يعني زمانيكه چارلز لوئيس تيفاني ۲۵ ساله به همراه دوستش جان بي يانگ يك فروشگاه زيورآلاتي كوچك در خياباني واقع در شهر نيويورك البته با كمك يك هزار دلاري پدر چارلز راه اندازي كردند.

اولين مؤسس يعني چارلز لوئيس تيفاني اولين فروشگاه خود را در خيابان برادوي در نيويورك با كمك هزينه يك هزار دلاري پدرش تأسيس كرد. به سبب موقعيت مكاني كه اين فروشگاه داشت، به زودي مورد توجه بانوان ثروتمند آمريكايي قرار گرفت. بانواني كه به دنبال سبك هاي جديد جواهرات امريكايي يا سبك هاي زمان ويكتوريا بودند.

تيفاني در سال 1837 توسط چارلز لوئيس تيفاني 25 ساله و جان بي يانگ تأسيس شد و به همين دليل تا مدت‌ها پيش نام اين برند با عنوان تيفاني اند يانگ شناخته مي‌شد. در شروع كار پدر لوئيس تيفاني با پيش‌پرداخت 1000 دلار به راه‌اندازي اين كمپاني كمك كرد. تيفاني در ابتداي مسير، در حوزه “لوازم‌التحرير و كالاهاي فانتزي” شروع به فعاليت كرد و پس‌ازآن بود كه در دهه 1840 به سراغ توليد و طراحي جواهرات رفت.

زودتر از چيزي كه انتظار داشتند نام برند جواهرات تيفاني در سراسر آمريكا پيچيد! علت هم چيزي جز طراحي‌هاي ساده اين برند نبود! مديران كمپاني تيفاني اند كو معتقد بودند كه سادگي رمز پيشرفتشان است، آن‌ها جهان طبيعي را منبع اصلي الهام خود در طراحي‌هاي مي‌دانستند و سعي بر اين داشتند تا با حفظ سادگي در طرح‌ها بيشترين هماهنگي را با جهان هستي و طبيعت داشته باشند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي جامع خريد طلا

سرانجام از دهه 1840 تا 1880 رخ داد اتفاقات محدود اما بزرگي باعث شدند كه برند جواهرات تيفاني اند كو بيش‌ازپيش محبوب و مشهور شود. براي مثال در سال ۱۸۶۱، آبراهام لينكلن، ساخت جامي از طلا را به شركت تيفاني سپرد كه قرار بود براي مراسم تحليف رياست‌جمهوري از آن رونمايي شود. تيفاني وظيفه خودش را به بهترين شكل به سرانجام رساند و اين اتفاق به نقطه عطفي در فعاليت او تبديل شد. پس از اين رخ داد تيفاني به محبوب‌ترين برند جواهرات براي همسر رئيس‌جمهور آمريكا تبديل شد.

يكي ديگر از اتفاقاتي كه به شنيده شدن هرچه بيشتر نام تيفاني كمك كرد خريداري بزرگ‌ترين و مرغوب‌ترين الماس زردرنگ جهان توسط اين كمپاني بود. در سال 1878 چارلز لوئيس تيفاني بزرگ‌ترين و بهترين الماس زرد جهان را خريداري كرد. اين خبري بود كه مانند بمب در سرتاسر جهان پيچيد! اين الماس با قيراط 287.42 به نام “الماس تيفاني” نام‌گذاري شد.

هفت سال پس از اين اتفاق برند تيفاني اند كو اين افتخار را به دست آورد كه براي دومين بار «نشان بزرگ ايالات‌متحده آمريكا» را طراحي كند. تمام اين اتفاقات دست به دست هم دادند تا برند تيفاني به سرعت در رده گران‌قيمت‌ترين و معروف‌ترين برندهاي جهاني قرار گيرد. البته كه كيفيت و طراحي منحصربه‌فرد محصولات اين برند هم در ارزشمندي آن بي‌تأثير نبودند.

چرخه توليد تيفاني تنها به جواهرات محدود نمي‌شود. اين كمپاني بزرگ محصولات لوكس متعددي را به چرخه توليد خود وارد كرده است؛ اما مي‌توان گفت كه شهرت هيچ ‌يك از محصولات تيفاني به اندازه شهرت آن در طراحي، ساخت و فروش طلا و جواهراتش نيست.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۱:۴۷ توسط:netware موضوع:

كانتورينگ و استروبينگ

داشتن صورتي زيبا با آرايش ملايم نه غليط يك ايده آل براي خانم ها محسوب مي شود، چون زيبايي در سادگي است پس اگر خواهان ياد گرفتن آرايشي لايت هستيد در اين مقاله يكي از تكنيك هاي آرايش را كه كانتورينگ است و به متعادل سازي صورت شما كمك خواهد را به شما معرفي خواهيم كرد تا يك آرايش سبك و ملايم داشته باشيد، اين آرايش نبايد به عنوان آرايش روزانه استفاده شود چون به پوست آسيب مي رساند.

كانتورينگ

يكي از اصول گريم با كانتورينگ داشتن كرم پودر مايع مناسب مي باشد چون كرم پودر مايع راحت تر روي پوست پخش مي شود در اين ميان انتخاب كرم پودر سبك بهتر است حتما دقت داشته باشيد در مصرف از كرم پودر زياده روي نفرماييد. سعي كنيد كرم پودري را انتخاب كنيد كه از لحاظ رنگ مناسب و نزديگ رنگ پوستتان باشد تا حالت مصنوعي به پوستتان ندهد.

بيشتر بخوانيد : آموزش پوست

ابزارهاي لازم براي كانتورينگ

پالت كانتورينگ

اين پالت ها داراي حداقل ۲ يا چند رنگ هستند كه حتما در پالت مورد استفاده بايد دو رنگ روشن و تيره وجود داشته باشد، معيار اينكه پالت شما تيره باشد يا روشن به پوستتان بستگي دارد، كاربرد رنگ روشن در پالت كانتورينگ صورت را بزرگتر و برجسته تر مي كند و رنگ تيره آن صورت را كوچكتر و نامشخص نشان ميدهد شما مي توانيد بين خطوط دو رنگ روشن مي توانيد از رتگ تيره بصورت نازك استفاده كنيد.

براش هاي مخصوص كانتورينگ

براي تركيب رنگ هاي كانتورينگ براي نتيجه خوب نياز به براش مخصوص داريم از جمله اين براش ها:

براش كانتورينگ

كاربرد اين براش مخصوص زدن كرم هاي مايع روي پوست به علت داشتن سر محكم مي باشد. البته مي تواند هر نوع كرمي را در صورت پخش كند.

براش هايلايت

گرد بودن سر اين براش و صاف بودن آن باعث شده تا با اين براش بتوانيد محصولات آرايشي را دقيق تر بر روي پوست پخش كنيد، براي استفاده از هايلايتر و كرم مناسب است.

براش تركيب

از اين براش در مرحله آخر براي تركيب كردن  رنگ هاي تيره و روشن استفاده مي شود اين براش خط هاي كه روي پوست واضح هستند را از بين مي برد و آرايش را روي صورت طبيعي تر مي كند.

مشخص كردن مرز نقاط تيره و روشن كانتورينگ

دو رنگ تيره و روشن كه قبلا با نقطه چين مشخص كرده بوديد را بوسيله براش مخصوص با همديگر مخلوط مي كنيد البته تركيب بايد بصورتي باشد كه سايه و برجستگي ها مشخص باشد در آخر براي اينكه آرايش خود را بوسيله كانتورنيگ تمام كنيد كل صورت را با پودر پوشانده آرايش صورت را تكميل مي كنيد. اگر لازم ديديد نواحي تيره كانتورينگ را تيره تر كنيد از پودر برنزه استفاده كنيد.

استروبينگ (برق انداختن صورت)

يك تكنيك جديدتر از كانتورنيگ كه در آن از هايلايت بجاي زدن سايه با رنگ روشن استفاده مي شود برعكس كانتورينگ نيازي به تركيب سايه هاي تيره و روشن نيست و صرفا براي درخشان تر شدن صورت انجام مي شود. كار با استروبينگ نياز به دقت بالايي دارد و شما مي توانيد با كادر حرفه اي الماس نشان و برگزاري كلاس هاي  آموزش گريم و تعادل سازي صورت در كمترين مدت زمان اين گريم را ياد بگيريد.

منبع : دوره ها آموزش آرايشگري الماس نشان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۰:۳۵ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي دندان لينگوال

ارتودنسي به عنوان يكي از بهترين‌ روش هاي زيبايي دندان به شمار مي رود كه مي تواند اغلب ناهنجاري دندان هاي شما را برطرف سازد. توجه داشته باشيد كه ارتودنسي به انواع مختلفي دسته بندي مي شود كه هريك از آنها ويژگي هاي متفاوتي با يكديگر خواهند داشت. ارتودنسي دندان لينگوال يكي از محبوب ترين روش هاي ارتودنسي به شمار مي رود كه دليل اين امر مخفي بودن آن است. لينگوال به دليل اينكه در بخش پشتي دندان ها متصل مي شود با عنوان براكت داخلي نيز شناخته مي شود. در اين نوع ارتودنسي ابتدا براكت ها بر روي دندان ها متصل شده و سپس سيم مخصوص اين براكت ها را به يكديگر متصل خواهد كرد. با تنظيم كردن سيم، فشار وارده بر دندان ها اعمال خواهد شد و اين نوع روش ارتودنسي نيز نياز به تنظيم خواهد داشت. نتيجه اي كه اين روش درماني براي دندان ها خواهد داشت مناسب بوده و به همين دليل بسياري اين روش ارتودنسي را به ساير مدل ها ترجيح مي دهند.

چه كساني از ارتودنسي لينگوال استفاده مي كنند؟

استفاده از ارتودنسي لينگوال براي همگان امكان پذير است و افراد در هر سني مي توانند از اين روش درماني براي مرتب سازي دندان هاي خود استفاده كنند. اين روش به عنوان ارتودنسي نامرئي شناخته مي شود و به همين دليل هيچ گونه محدوديتي براي استفاده آن وجود ندارد. بزرگسالان بهترين كانديد براي ارتودنسي لينگوال هستند چرا كه معمولا افراد بزرگسال در تلاش اند تا با روش هايي صاف سازي دندان هايشان را انجام دهند كه قابل تشخيص نباشد. پس ارتودنسي دندان لينگوال مي تواند كليه مشكلات دندان را بدون مشخص شدن برطرف سازد. كودكان نيز امكان استفاده از اين روش درماني را دارند اما معمولا ارتودنسي هاي معمولي براي كودكان استفاده خواهد شد.

طول درمان با ارتودنسي لينگوال

مدت زماني كه براي درمان مشكلات دنداني مورد نياز است فكر بسياري را به خود مشغول كرده و قطعا هر فردي مي خواهد بداند كه اين سيم و براكت هاي اذيت كننده را بايد چه مدت تحمل كند! براي طول درمان ارتودنسي نمي توان زمان دقيقي در نظر گرفت چرا كه عوامل متعددي بر مدت زمان درمان تاثير خواهند گذشت. سن و سال از جمله اصلي ترين موارد تاثيرگذار بر مدت زمان درمان به شمار مي رود. شدت مشكلات دندان نيز بيشترين تاثير را بر مدت زمان درمان خواهد گذاشت. در حالت كلي ارتودنسي دندان لينگوال حدود ۱۸ تا ۳۶ ماه پس از انجام، مشكلات دندان ها را برطرف خواهد كرد.

هزينه ارتودنسي لينگوال

بي شك ميزان هزينه هاي مورد نياز براي ارتودنسي دندان لينگوال اصلي ترين موردي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. حتما شما نيز مي توانيد سختي كار لينگوال را متصور شويد چرا كه براي قراردادن براكت ها در بخش پشتي دندان به ظرافت خاصي نياز خواهد بود. همين دشواري در انجام ارتودنسي از جمله مواردي است كه باعث افزايش ميزان قيمت ارتودنسي شده است. انجام ارتودنسي لينگوال نياز به تخصص خاصي دارد و از اين رو نمي توانيد يك دندانپزشك معمولي را براي انجام اين ارتودنسي انتخاب كنيد و به همين دليل بايد هزينه بيشتري پرداخت كنيد. در حالت كلي ارتودنسي لينگوال از جمله گرانترين هاي ارتودنسي است و به همين دليل هر فردي توانايي انجام آن را نخواهد داشت. اگر بخواهيم قيمت ارتودنسي لينگوال را با ارتودنسي معمولي مقايسه كنيم، قيمت ارتودنسي لينگوال حدود ۱.۵ برابر بالاتر از ارتودنسي ثابت خواهد بود.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۶:۳۲ توسط:netware موضوع:

چه موانعي براي دندانپزشكان در هنگام بارداري بيمار وجود دارد؟

در اين كه محدوديت هايي براي زنان باردار در مورد درمان هاي دندانپزشكي زيبايي وجود دارد شكي وجود ندارد. اما بررسي عمق مشكلات پيش آمده براي دندان ها و لثه ها است كه تعيين مي كند چگونه درمان هايي براي براي آن ها در نظر گرفته شود. در دوران بارداري به دليل تغييرات هورموني و سبك زندگي كه براي زنان اتفاق مي افتد، ريسك ابتلا به بيماري هاي دهان ودندان بيشتر مي شود. مراقبت در اين دوران بسيار حائز اهميت است.

براي اين كه خطر ابتلا به بيماري هاي لثه و دندان تا حدود زيادي كاهش يابد، مادران پيش از اقدام براي بارداري بايد دندان ها و لثه هاي خود را چكاپ كامل كنند. گرفتن عكس از دندان ها پيش از بارداري براي اين افراد توصيه مي شود، چرا كه قرار گرفتن در اشعه ايكس در هنگام بارداري با ممنوعيت زيادي مواجه است و مادر نيز ممكن است در طول بارداري نياز به عكس راديوگرافي دندان داشته باشد.

آيا درمان هاي دندانپزشكي در هنگام بارداري قابل انجام است؟

با وجود تمام محدوديت هاي ذكر شده در موارد اورژانسي و يا مواردي كه درد دهاني و دنداني از تحمل مادر خارج است دندانپزشك بارداري  بايد چاره اي بيانديشد و بهترين و كم دردسرترين راهكار را براي درمان مادر انتخاب كند.

بيشتر بخوانيد : بليچينگ دندان

آيا موانع ياد شده در درمان هاي زيبايي دندانپزشكي نيز وجود دارد؟

به دليل اختياري بودن درمان هاي زيبايي دندانپزشكي، دندانپزشك  مي تواند كارهايي از قبيل زيبا سازي دندان ها و يا هر درماني از اين قبيل را تا پس از زايمان مادر به تعويق بياندازد. در صورتي كه اين امكان وجود نداشت و يا بارداري در اواسط فرآيندهاي درماني اتفاق افتاده است، ارتودنتيست و يا دندانپزشك بايد بهترين تصميم را بگيرد تا بيمار و جنين او در معرض كمترين آسيب ممكن قرار بگيرند. يكي از مشكلاتي كه درمان هاي دندانپزشكي براي بيماران ايجاد مي كنند، دردهاي شديد هستند. تحمل درد نه تنها براي مادر و جنين در هنگام بارداري سخت مي شود، بلكه ممكن است خطرآفرين و مشكل زا باشد. يكي ديگر از مسائلي كه پيش مي آيد، استفاده از مسكن هاي مختلف است كه اين ها نيز مي توانند مشكل ساز باشند. حتي الامكان بايد از انواع بسيار خفيف و كم خطر آن با توجه به توصيه دندانپزشك زيبايي و ارتودنتيست استفاده كرد. در مجموع با وجود تمام مشكلاتي كه دندانپزشكي و درمان هاي آن ممكن است براي مادران باردار داشته باشد، دندانپزشكي زيبايي تقريبا بي خطر است و وجود سيم ها و براكت هاي ارتودنسي و يا انجام لمينيت دندان و ونير كامپوزيت در حين بارداري در صورتي كه اصول اوليه و استاندارد آن توسط دندانپزشك و ارتودنتيست رعايت شود، مشكلي را ايجاد نمي كند.

منبع : https://www.karajdentists.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۱:۰۸ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي بزرگسالان: ارتودنسي نامرئي

دلايل زيادي وجود دارد كه بزرگسالان نياز به ارتودنسي داشته باشند. ممكن است در زمان نوجواني خود دسترسي به خدمات ارتودنسي نداشته اند. در برخي موارد نيز دندان ها در سنين بالاتر دچار در هم ريختگي مي شوند. از دست رفتن دندان، رشد دندان عقل و فشار وارد آمدن به ساير دندان ها از دلايل در هم ريختن دندان ها در بزرگسالي است. با اين حال، درمان ارتودنسي براي خيلي از افراد به خصوص بزرگسالان مطلوب نيست. امروزه با توجه به پيشرفت هاي تكنولوژي، گزينه هاي ارتودنسي بزرگسالان به سمتي رفته است كه آنها نيز مي توانند به داشتن لبخندي زيباتر تمايل داشته باشند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي كودكان

گزينه هاي ارتودنسي بزرگسالان: تطابق بيشتر با نيازهاي زندگي

حدود يك پنجم بيماران ارتودنسي افراد بزرگسال را تشكيل مي دهند و اين تعداد همچنان به رشد است. با پيشرفت در درمان ارتودنسي، گزينه هاي متنوعي در دسترس است كه با سبك زندگي بزرگسالان تطابق بيشتري دارند. بزرگسالان به دليل حضور بيشتر در اجتماع، موقعيت شغلي يا تحصيلي علاقه اي به ديده شدن با براكت هاي فلزي ندارند. به همين دليل ممكن است از مراجعه براي درمان خودداري كنند. در اين مطلب شما را با چند روش در ارتودنسي آشنا مي كنيم كه به دليل عدم استفاده از براكت هاي فلزي سنتي در آنها، براي اطرافيان زياد مشخص نيستند و به همين دليل مي توانند براي بزرگسالان بيشتر مطلوب باشند.

بيشتر بدانيد : ارتودنسي سريع

الاينرهاي شفاف:

در بين گزينه هاي ارتودنسي بزرگسالان استفاده از الاينر شفاف يكي از محبوب ترين روش ها است. اين روش براي كساني مناسب است كه دچار درهم ريختگي خفيف دندان هستند. مشكلات پيچيده ارتودنسي با استفاده از اين روش قابل اصلاح نيست. ساخت الاينرهاي شفاف به صورت سفارشي انجام مي گيرد و در طي زمان نظم و قرارگيري دندان ها را اصلاح مي كند.

منبع : https://www.orthodentist.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۵:۵۲ توسط:netware موضوع:

تفاوت دندانپزشكي ترميمي با دندانپزشكي زيبايي

در ابتدا بايد گفت كه دندانپزشكي ترميم و زيبايي را مي توان در دو بخش بررسي كرد. يكي دندانپزشكي ترميمي و ديگري دندانپزشكي زيبايي

اقداماتي كه در جهت بهبود ظاهري دندان ها، لثه ها يا كام، انجام مي شود دندانپزشكي زيبايي ناميده مي شود.

با اين حال برخي از درمان هاي زيبايي دندان باعث افزايش سلامت دندان نيز مي شوند.

به عنوان مثال پركردگي هاي سراميكي رنگ دندان ظاهر بهتري دارند و حتي در مقايسه با پركردگي هاي فلزي، نيازمند تراشيدن مقدار كمتري از ميناي دندان مي باشند.

دندانپزشكي زيبايي ممكن است شامل اضافه كردن يا حذف موادي از دندان باشد.

برخي از دندان پزشكان، تمايل به دندانپزشكي زيبايي از نوع ((دوستار دندان)) دارند

و اين به معني پرهيز از هر اقدام غير قابل بازگشتي است كه روي دندان ها انجام مي شود.

اقدامات دوستار دندان شامل سفيد كردن دندان، برخي ارتودنسي هاي كوتاه مدت و رزين كامپوزيت مي باشد.

امروزه پر طرفدارترين درمان در دندانپزشكي ترميم و زيبايي ،لمينت دندان و سفيد كردن يا بليچينگ دندان است.

بيشتر بخوانيد : ونير كامپوزيت

شايد همه شنيده باشند كه دندانپزشكي زيبايي روشي براي ساختن لبخندي زيبا مي باشد.

اما گاهي قبل از آغاز روند زيبا سازي دندان لازم است روي دندان اقدامات ترميمي كوچكي انجام شود تا آن دندان پايه ي خوبي براي مواد دندانپزشكي زيبايي باشد.

و اين جايي است كه دندانپزشكي ترميمي با زيبايي تلاقي مي كند.

دندانپزشكي ترميمي شامل مديريت و روش هايي است كه دندانپزشك براي سالم نگه داشتن دهان انجام مي دهد.

اين اقدامات ترميمي شامل قراردادن ايمپلنت دندان، دندان مصنوعي، پركردگي و روكش مي باشد.

اين اقدامات دندانپزشكي نياز به گذراندن دوره تخصصي ندارند

و تنها شامل پيشگيري و اقدامات اصلاحي مي باشند كه دندانپزشكان پس از گذراندن دوره ي عمومي دندانپزشكي قادر به انجام آنها هستند.

بنابراين اولويت دندانپزشكي ترميمي بهبود عملكرد دهان و دندان و به حداكثر رساندن آن است

در حالي كه تمركز دندانپزشكي زيبايي بر جنبه هاي زيبايي دهان و دندان و به ارمغان آوردن لبخندي زيبا براي بيمار است كه البته هر دو در يك راستا عمل مي كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۰:۲۹ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي با بريس‌هاي سراميكي يا همرنگ دندان

بريس سراميكي كه در جلوي دندان‌ها قرار مي‌گيرد از براكت‌هاي شفاف يا همرنگ دندان ظريفي تشكيل مي‌شود كه سيم‌هاي فلزي از بين آنها رد مي‌شود. ارتودنسي سراميكي يكي از جايگزين‌هاي ارتودنسي ثابت است كه از زيبايي بيشتري برخوردار است و كمتر جلب توجه مي‌كند. براكت‌هاي اين دو روش ارتودنسي هم اندازه و هم شكل‌اند، اما براكت‌هاي ارتودنسي سراميكي شفاف يا همرنگ دندان‌اند و به سختي از دندان‌ها تمييز داده مي‌شوند. برخي از بيماراني كه ارتودنسي نامرئي (اينويزيلاين) برايشان مناسب نيست و ناهنجاري‌ها و بي‌نظمي‌هاي دندانيشان بيش از آن شديد است كه با ارتودنسي نامرئي اصلاح شود، مي‌توانند از مزاياي بريس‌هاي سراميكي استفاده كنند، البته مانند هميشه رعايت بهداشت دهان و دندان شرط اصلي موفقيت درمان است. ارتودنسي سراميكي گاهي به دليل ارزان‌تر بودن از ارتودنسي زباني انتخاب مي‌شود.

رتودنسي سراميكي با براكت شفاف چيست؟

براكت‌هاي ارتودنسي سراميكي شفاف است. روي بريس‌هاي ارتودنسي سراميكي از كش‌هاي سفيد يا رنگي استفاده مي‌شود تا براكت‌ها كمتر مشخص باشد. اين بريس‌هاي شفاف از سراميك، ماده‌اي شبيه به شيشه ساخته مي‌شود. سراميك نيز مانند شيشه شكننده است و راحت‌تر از بريس فلزي مي‌شكند. برخي متخصصين ارتودنسي از بريس سراميكي روي دندان‌هاي بالا و از بريس فلزي روي دندان‌هاي پايين استفاده مي‌كنند تا از شكستگي بريس هنگام بستن دهان جلوگيري كنند. بيماران ارتودنسي سراميكي لازم نيست نگران لكه شدن براكت‌ها باشند، هرچند احتمال لكه شدن كش‌ها وجود دارد. البته اين موضوع زماني نگران كننده مي‌شود كه بيمار سيگاري باشد، كاري زياد مصرف كند يا به قهوه سياه علاقه زيادي داشته باشد. خوشبختانه كش ارتودنسي سراميكي را مي‌توان در هر ويزيت دوره‌اي، يعني هر يك ماه يك بار عوض كرد.

عملكرد بريس سراميكي و بريس فلزي معمولي دقيقاً يكسان است، تنها تفاوت اين دو در اين است كه براكت‌هاي ارتودنسي سراميكي همرنگ دندان است. سيم و براكت‌هاي ارتودنسي فلزي به شكلي طراحي مي‌شود كه با شكل و رنگ دندان طبيعي همخواني داشته باشد و جلب توجه نكند. از آنجايي كه در براكت هاي سراميكي فلز به كار برده نشده است، مقطع عرضي كمتري دارند و به اندازه بريس‌هاي فلزي برجسته نيستند و لب را جلو نمي‌آورند. البته ارتودنسي سراميكي كارايي يا استحكام را فداي زيبايي نمي‌كند. سراميك به كار برده شده در براكت‌ها به اندازه مواد مورد استفاده براي ترميم دندان‌هاي آسيب ديده قوي است. ارتودنسي سراميكي درماني مطلوب براي مرتب كردن دندان‌ها و زيباتر كردن لبخند است كه ظاهر طبيعي و نامشخص آن آرامش را در طول درمان براي شما به ارمغان مي‌آورد.

هزينه

هزينه ارتودنسي سراميكي از ارتودنسي فلزي بالاتر است. اين تفاوت تعرفه در جلسه مشاوره به شما توضيح داده مي‌شود تا شما با در نظر گرفتن عامل‌هاي مختلف تصميم گيري نهايي را انجام دهيد. سه عامل زير بر قيمت ارتودنسي سراميكي اثر مي‌گذارد

قيمت مواد: موادي كه در ارتودنسي سراميكي براي سيم كشي دندان‌ها به كار برده مي‌شود از نقره تهيه مي‌شود، براكت‌هاي سراميكي نيز از براكت‌هاي ارتودنسي فلزي گران‌تراند، بنابراين هزينه مربوط به مواد ارتودنسي سراميكي بالاتر از ارتودنسي فلزي است.

مدت زمان درمان: ارتودنسي سراميكي زمان‌برتر است و درمان يك مشكل يكسان با ارتودنسي سراميكي بيشتر از ارتودنسي فلزي طول مي‌كشد. بنابراين هزينه اين دو نيز يكسان نيست.

حساسيت بريس سراميكي: نگهداري از بريس سراميكي دشوارتر از مراقبت از بريس فلزي است و بالطبع قيمت آن نيز بالاتر است. تعويض براكت نيز هزينه درمان را بالاتر مي‌برد.

منبع : https://www.orthoinfo.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۴:۰۲ توسط:netware موضوع:

رژيم غذايي لاغري

تمام محصولات حيواني را ترك كرده، چند چيز ديگر را به رژيم خود اضافه كنيد تا سالم‌ تر و بهتر به نظر برسيد. اين همان برنامه‌اي است كه در كتاب پرفروش انواع  رژيم لاغري ارائه شده است.

دامپزشكان صنعت مدل‌سازي/ نويسندگان روي فريمن و كيم بارنوين جزئياتي در مورد ميزان وزني كه از دست مي‌ دهيد يا مدت زماني كه براي اين كار صرف مي‌شود را ارائه نمي‌ دهند. آن‌ها به سادگي اشاره مي‌ كنند كه در صورت پذيرش سبك زندگي آن‌ها، شما لاغر خواهيد شد.

آيا اين رژيم مؤثر است؟

از برنامه‌ي آن‌ ها تبعيت كنيد تا ميزان كالري كمتري نسبت به مقداري كه ديروز خورده‌ايد را دريافت كنيد. رژيم‌هاي بسيار كم‌ كالري منجر به كاهش وزن مي‌شوند؛ اما آيا مي‌توانيد اين نوع رژيم را رها نكرده و آيا اين رژيم نيازهاي تغذيه‌ اي‌ تان را برطرف سازد؟

تحقيقات نشان داده است كه گياه‌ خواران تمايل به داشتن شاخص توده‌ي بدني (BMI) كمتر نسبت به گوشت‌ خواران هستند و حداقل يك مطالعه نشان داد افرادي كه از يك رژيم گياه‌ خواري تبعيت مي‌كنند، به طور قابل توجهي نسبت به كساني كه از يك رژيم كم‌ چربي تبعيت مي‌ كنند كه محصولات حيواني را در خود گنجانده است، وزن بيشتري از دست مي‌ دهند.

چه چيزي مي‌ توانيد و چه چيزي نمي‌ توانيد بخوريد

شما بايد مصرف گوشت، لبنيات، تخم‌ مرغ و ماهي را قطع كنيد. همچنين بايد از شكر، شيرين‌ كننده‌هاي مصنوعي و كربوهيدرات‌ هاي تصفيه شده اجتناب كنيد.

مصرف كافئين و الكل نيز قوياً منع مي‌شوند؛ اما يك فنجان قهوه مجاز است. همچنين از شما تقاضا مي‌شود كه مواد غذايي ارگانيك ميل كنيد.

شما بايد بيشتر ميوه، سبزي، حبوبات، خشكبار، دانه‌ها و غلات سبوس‌ دار ميل كنيد. هر ميزاني كه دوست داريد مي‌ توانيد از اين اقلام ميل كنيد. هيچ شمارش كالري وجود ندارد. صبحانه‌ي ايدئال در اين رژيم ميوه است. نهار هم سالاد و/ يا سبزيجات است. شام چيزي سنگين‌ تر مانند يك پاته ي مرغ يا توفو سرخ شده است.

سطح تلاش: بالا

مگر اينكه شما در حال حاضر يك گياه‌ خوار باشيد، براي تغييرات اساسي در سبك زندگي خود آماده باشيد. حتي نويسندگان نيز اذعان مي‌كنند كه انطباق با رژيم آن‌ها ممكن است به شما احساس محروميت، خشم، غرق‌ شدگي و نااميدي را به ويژه براي چند ماه اول القا كند.

محدوديت‌ها: شما بايد با شيوه‌ي گوشت‌خواري خود خداحافظي كنيد.

پخت‌ وپز و آشپزي: شما همچنين ممكن است نياز به يافتن بك فروشگاه مواد غذايي جديد داشته باشيد. فروشگاهي كه به طور منظم از آن خريد مي‌كنيد ممكن است برخي اقلام توصيه‌ي شده خاص در اين رژيم را در انبار خود نداشته باشد. غذا خوردن در بيرون از منزل ممكن است دشوار باشد. بسياري از مواد غذايي كه شما مي‌خوريد نيازمند برش زدن هستند (ميوه‌ها و سالادهاي گياهي خام).

در جلسات حضوري: خير

ورزش: اين رژيم ۲۰ دقيقه حكاكي و قلم‌ زني را براي ۵ روز در هفته براي هر ورزشي كه شما انتخاب مي‌كنيد را توصيه مي‌كند. همچنين DVD هايي درباره تناسب‌ اندام در اين رژيم لاغري وجود دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۰:۱۴ توسط:netware موضوع:

آمادگي براي انجام عمل جراحي زيبايي بيني

اگر در جلسه مشاوره با جراح بيني، شما و جراح در خصوص انجام عمل جراحي به توافق رسيديد، بايد مراحلي را طي كنيد. در همان جلسه يا احتمالا در جلسات بعدي بطور كامل از آمادگي‌هاي قبل از عمل جراحي سر در خواهيد آورد. مراحل قبل از عمل جراحي زيبايي بيني عبارتند از:

تاريخچه پزشكي شما

جراح بيني سوالات زيادي از شما مي‌پرسد. اما مهم‌ترين سوالي كه جراح بيني از شما خواهد پرسيد هدف و انگيزه انجام رينوپلاستي است. او همچنين درباره موارد زير از شما خواهد پرسي:

سابقه بيماري مربوط به بيني

سابقه انسداد بيني

سابقه عمل جراحي

مصرف دارو

حساسيت به غذا، دارو يا عامل خاصي در ارتباط با عمل جراحي

اگر دچار اختلال خونريزي دهنده نظير هموفيلي هستيد، ممكن است نامزد مورد نظر براي رينوپلاستي نباشد. و جراح از انجام عمل روي بيني شما خودداري كند. زيرا در عمل جراحي در صورتي كه بيمار نرمال نباشد احتمال خونريزي زياد است.

معاينه فيزيكي

جراح بيني يك معاينه فيزيكي كامل بر روي شما انجام خواهد داد، ممكن است تعدادي آزمايش براي شما درخواست كند. اما پايه ثابت همه عمل‌هاي جراحي زيبايي بيني آزمايش خون است. حتما بايد اين آزمايش گرفته شود. جراح بيني فرم كلي صورت شما را ارزيابي مي‌كند. قسمت داخل بيني و خارج آن را معاينه مي‌كند. معاينه بيمار مشخص مي‌كند كه چه تغييراتي بايد روي بيني صورت بگيرد. و اينكه چگونه برخي از ويژگي‌هاي جسمي شما، مانند ضخامت پوست و يا قدرت غضروف بيني شما، ممكن است نتايج عمل را تحت تاثير قرار دهد. معاينه فيزيكي نيز براي تعيين تاثير رينوپلاستي بر تنفس شما ضروري است.

ممكن است چانه كوچكي داشته باشيد. افرادي كه چانه كوچكي دارند معمولا از فرم بيني خود شكايت مي‌كنند. اما جراح بيني با بررسي دقيق ممكن است به شما بگويد شما نيازي به عمل جراحي زيبايي بيني نداريد و فقط بايد يك عمل جراحي براي بزرگ كردن چانه انجام دهيد. با درست شدن فرم چانه، بيني نيز طبيعي به نظر خواهد رسيد و انجام عمل جراحي رينوپلاستي لزومي نخواهد داشت.

عكس‌برداري در عمل جراحي زيبايي بيني

يكي از كارهايي كه حتما و حتما جراح بيني از شما مي‌خواهد انجام دهيد گرفتن عكس از صورتتان است. از زواياي مختلف بايد عكس‌هايي گرفته شود كه بيني و فرم كلي صورت را به وضوح و با كيفيت نشان دهد. جراح بيتي شما ممكن است به شما عكسهايي آماده نشان دهد و به شما بگويد كه نتيجه احتمالي جراحي بيني شما چطور خواهد شد. دليل اصلي گرفتن عكس ارزيابي و مقايسه قبل و بعد از عمل است. روز جراحي رينوپلاستي عكس‌ها در جايي جلو چشم جراح بيني قرار داده مي‌شوند تا با ديدن عكس‌ها تغيرات لازم را با دقت روي بيني انجام دهد.

بيشتر بخوانيد : هزينه عمل بيني


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۴:۰۷ توسط:netware موضوع:

انواع روش هاي سرمايه گذاري در طلا و سكه چيست؟

امروزه روش هاي مختلفي براي سرمايه گذاري در طلا وجود دارد كه شناخته شده ترين آن طلاي فيزيكي است، مابقي اين روش ها عبارتند از:

صندوق هاي سرمايه گذاري در طلا

گواهي سپرده سكه در بورس كالا

در ايران قراردادهاي آتي نيز قبلا فعال بوده كه با توجه به اين كه در حال حاضر امكان آن فراهم نيست، به اين موضوع نخواهيم پرداخت، ضمنا فعاليت در بازار فاركس نيز مي تواند شما را از نوسانات نرخ جهاني طلا بهره مند كند كه در اين مقاله موضوع بحث ابزارهاي داخلي خواهد بود.

۱- خريد فيزيكي طلا و سكه

خريد طلا و سكه از ديرباز از مرسوم ترين روش هاي سرمايه گذاري در اين فلز گران بها بوده است، در ايران انواع مختلف سكه اعم از سكه‌هاي گرمي، ربع، نيم، تمام و… در دسترس است و متداول ترين عيار طلا نيز، طلاي ۱۸ عيار است. در هنگام ورود به اين سرمايه گذاري توجه داشته باشيد كه سكه در ايران ممكن است با حباب قيمتي روبرو باشد.

۲- گواهي سپرده طلا

نوع ديگري از سرمايه گذاري در اين دسته از دارايي، گواهي سپرده طلاست، در دست داشتن گواهي سپرده دقيقا عين داشتن خود دارايي است كه با در دست داشتن آن و مراجعه به انبارهاي كالايي مي توانيد آن را دريافت كنيد. گواهي سپرده كالايي ورقه بهاداري است كه مويد مالكيت دارنده آن بر مقدار معيني كالاي سپرده شده به انبار است و پشتوانه آن قبض انبار صادر شده توسط انباردار است.

هر نماد گواهي سپرده سكه يك تاريخ سررسيد دارد. خريدار هم مي‌تواند بعد از خريد سكه، آن را تحويل بگيرد و هم مي‌تواند اين اوراق را تا سررسيد نگهداري كند.

پس از تعطيل شدن معاملات آتي سكه در بورس كالا، در حال حاضر معاملات ثانويه گواهي سپرده سكه در بورس اوراق بهادار انجام مي ‌شود. هدف از راه‌ اندازي اين ابزار، شفافيت و كشف قيمت رسمي سكه و همچنين تنوع بخشي به سبد ابزارهاي مالي بوده است.

درواقع اين گواهي ورقه بهاداري است كه نشان دهنده مالكيت روي دارايي است. دارايي ها نيز در انبارها قرار دارند. براي مثال بانك رفاه كارگران براي سكه طلا انبار دارد.

لازم به ذكر است كه اگر مي خواهيد از اين روش اقدام به سرمايه گذاري كنيد نيازمند كد بورسي خواهيد بود. نحوه خريد اوراق نيز همانند سهام است. هر ۱۰ ورقه گواهي سپرده معادل ۱ سكه تمام بهار آزادي مي باشد. اين معامله هزينه كارشناسي، ارزيابي و انبارداري دارد و كارمزد معاملات نيز درصدي از مبلغ معامله است.

بيشتر بخوانيد :

۳- صندوق هاي سرمايه گذاري مبتني بر طلا

صندوق‌هاي سرمايه گذاري بر مبناي دارايي‌هايي كه روي آن ها سرمايه گذاري مي كنند دسته بندي مي شوند. صندوق كالايي قابل معامله (ETC) يكي از ابزارهاي مالي نوين هستند كه به سرمايه گذاران اين امكان را مي دهند كه به جاي خريد و نگهداري كالاي مورد نظر و تحمل هزينه‌هاي حمل و نقل، انبارداري و خسارت‌هاي احتمالي آن، اوراق اين صندوق ها را خريداري نمايند. با خريد اين اوراق، سرمايه گذار در عين داشتن مالكيت كالاي مورد نظر، مسئوليت نگهداري از آن كالا را بر عهده ندارد.

عمده دارايي‌هاي اين نوع از صندوق ها گواهي‌هاي سپرده هستند، به بيان ساده طلا و سكه ماهيت سرمايه گذاري اين صندوق ها را تشكيل مي دهد و اگر قصد سرمايه گذاري در اين دسته از دارايي را داريد، اين صندوق ها نيز شما را از تغييرات نرخ اين بازار بهره مند مي كند.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۲:۱۴ توسط:netware موضوع: