جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

خريد زنجير طلا

زنجير طلا يكي از زيورآلاتي است كه هيچ وقت دمده نمي شود اما قبل از اينكه اقدام به خريد طلا بكنيد، دانستن چند نكته ضروري است. هدف اين مقاله دادن آگاهي به شماست تا بعد از خريد و تحويل قطعه طلاي خود، متعجب نشويد و همان باشد كه مي خواهيد.

تا چه اندازه مي خواهيد هزينه كنيد؟

قبل از اقدام به خريد زنجير طلا، بودجه اي را متناسب با هدفي كه داريد (طلا براي كادو دادن، استفاده روزانه و غيره) تعيين كنيد. سپس با توجه به آن مي توانيد يكي از سه مدل زنجير زير را انتخاب نماييد. به طور  كلي زنجيرهاي طلا در سه مدل زير توليد مي شوند.

زنجير طلاي توپر؛ منظور از زنجير توپر زنجيري نيست كه در ساخت آن 100 درصد از طلاي خالص استفاده شده و در واقع، عيار زنجير طلاي توپر مي تواند 22، 18، 14 و حتي 10 باشد. در بين تمامي اين ها، زنجيرهاي طلا كه 18 و 14 عيار هستند، بيشترين ميزان مقاومت و زيبايي را دارند. عيارهاي بالاتر ضعيف تر بوده و عيارهاي پايين تر، آن رنگ طلايي زيبا را ندارند.

زنجير طلاي آبكاري شده؛ به زنجيرهايي گفته مي شود كه از فلزات ديگر ساخته مي شوند و در آخر يك روكش طلاي مذاب به آنها اضافه مي شود. اينگونه زنجيرها قيمت نسبتا ارزاني دارند زيرا فلز طلا تنها در روكش آنها وجود دارد. قيمت زنجير طلاي آبكاري شده كمتر است اما به مراقبت زيادي نياز دارد.  هر چندوقت يكبار بايد دوباره آن را آبكاري نماييد تا زيبايي و جلاي خود را از دست ندهد.

زنجير طلاي توخالي و سبك؛ زنجيرهاي سبك مثل زنجيرهاي توپر تماما از طلا ساخته مي شوند ولي كل طرح با طلا پر نشده و وزن سبكي دارد.

اين سه مدل زنجير با هم تفاوت هاي زيادي دارند اما مهمترين تفاوتشان در ميزان طلاي به كار رفته در ساخت و تبعا قيمت آنهاست. براي مثال، قيمت زنجير طلاي مردانه يا زنانه اي كه روكش طلا دارد از همه مدل ها ارزانتر است. زيرا روكش طلا بعد از مدتي از بين مي رود و فلز زيرين آن نمايان مي شود. اين زنجيرها نيازمند آبكاري جديد هستند و گرنه قابل استفاده نخواهند بود. از طرفي قيمت گردنبند طلاي توخالي نيز كمتر است. اما اگر ميخواهيد دائما آن را به گردن داشته باشيد، ما توصيه ميكنيم كه حتما طلاي توپر بخريد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۸:۴۶ توسط:netware موضوع:

هزينه و قيمت ونير كامپوزيت

همانطور كه پيش تر نيز به آن اشاره كردمي كامپوزيت يكي از پركاربرد ترين مواد دندانپزشكي است كه در اكثر كلينيك هاي دندانپزشكي يافت مي‌شود. امروز در اين مقاله علاوه بر اينكه قصد داريم تا شما را بيشتر با اين ماده پركابرد و پرطرفدار آشنا كينم، قصد داريم تا هزينه هاي استفاده از ونير كامپوزيت را نيز براي شما بشكافيم و اطلاعات بسيار مفيدي را در اين زمينه در اختيارتان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

عوامل تاثير كذار بر روي قيمت كامپوزيت دندان

  • برند كامپوزيت و كشور مبدا
  • نياز يا عدم نياز دندان به ترميم هاي ديگر: شرايط مراجعاني كه نيازمند به درمان كامپوزيت هستند هميشه يكسان نيست و ما لزوما قرار نيست مستقيما براي همه بيماران سريعا كامپوزيت را آماده و نصب كنيم. برخي از مراجعان ممكن است دندان پوسيده و نيازمند ترميم داشته باشند كه بايد قبل از نصب ونير، حتما پوسيدگي برطرف و دندان ترميم شود. هزينه ونير كامپوزيت با حساب ترميم پوسيدگي بيشتر از حالت عادي خواهد بود.
  • رنگ و سايه رنگ كامپوزيت بكار رفته: كامپوزيت مورد استفاده براي ساخت ونير معمولا يك پالت كامل از سايه رنگ هاي مشابه با رنگ دندان طبيعي ما دارد. هزينه هر سايه رنگ (روشني و تيرگي) معمولا كمي با هم متفاوت است. به عنوان مثال هزينه ونير كامپوزيت با c نزديك به 700 هزارتومان است و اين درحالي است كه كامپوزيت با گريد A نزديك به 1 مييون و 300 هزار تومان است.
  • دستمزد دندانپزشك: ونير كامپوزيت نوعي درمان ترميمي و زيبايي مستقيم است. به اين معني كه تمام مراحل آماده سازي آن در مطب دندانپزشك و با زحمت خود دندانپزشك انجام داده مي شود و در نهايت طي يك جلسه كامپوزيت نصب مي شود. بنابراين طبيعي است كه بخشي از هزينه ونير كامپوزيت ها بايد مستقيما صرف زحمت و دستمزد دندانپزشك شود.
  • نكنه ديگر هم اين است كه اگر كار آمادگي و نصب را متخصص ترميمي و زيبايي انجام دهد هزينه مي تواند بيشتر شود و دستمزد دندانپزشك عمومي معمولا كمتر از متخصص است.
  • تعداد دندان نيازمند كامپوزيت

حد اقل و حد اكثر هزينه كامپوزيت دندان

ما چيزي مشخصي به اسم حداكثر قيمت در دندانپزشكي ترميمي و زيبايي، ارتودنسي دندان و يا ساير شاخه هاي ديگر نداريم. ممكن است نياز باشد هزينه بيشتري نسبت به حالت عادي  براي نصب كامپوزيت روي دندان بپردازيد و اين به عوامل متعددي بستگي دارد. اما در حالت عادي به ازاي هر واحد فول كامپوزيت دندان ممكن است نياز باشد بالاي 2.5 ميليون تومان هزينه پرداخت شود.

حداقل هزينه در سال 1400 براي پوشاندن جزئي و ناكامل ديك دندان برابر با 1 ميليون تومان است. كه البته اگر داندن به طور كامل نياز به كامپوزيت داشته باشد همين حداقل هزينه به 1.5 ميليون تومان مي‌رسد.

سخن آخر

شما براي اينكه بتوانيد با كمترين هزينه بالاترين كيفيت را براي كار خود استفاده كنيد بايد حتما تحقيقات لازم را براي آن كار انجام دهيد. به خصوص در امور پزشكي. شما در قبال خود اين وظيفه را داريد تا حتما قبل از انجام هر كاري در امور پزشكي با يك متخصص و يا يك مشاور در آن زمينه مشورت كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۵:۵۶ توسط:netware موضوع:

هر آنچه بايد درمورد هزينه ارتودنسي نامرئي بدانيم

ارتودنسي يكي از بهترين روش ها براي درمان ناهنجاري ها و نامنظمي هاي دندان و صورت است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا ابتدا شما را با ارتودنسي نامرئي آشنا كنيم و سپس هر آنچه لازم است را راجع به هزينه هاي آن به شما بگوييم. در اين مقاله با ما همراه باشيد تا اطلاعات بسيار مفيدي را در اختيارتان قرار دهيم.

ارتودنسي نامرئي چيست؟

اصطلاح ارتودنسي نامرئي بيشتر توسط عموم مردم مورد استفاده قرار ميگرد و اشاره به روش هاي ارتودنسي دارد كه در آن ها براي صاف كردن و اصلاح ناهماهنگي دندان ها از دستگاه هاي خاصي استفاده ميشود. اين دستگاه ها يا شفاف هستند و يا اينكه نميتوان به راحتي آن ها را ديد و به عبارتي پنهان هستند. سه نوع از اين دستگاه ها در حوزه ارتودنسي نامرئي كه براي صاف كردن و اصلاح عدم تراز دندان ها از آن ها استفاده ميشود عبارتند از:

  • سيستم متحرك اينويزيلاين
  • سيستم لينگوال يا پشت دندان
  • سيستم سراميكي

هزينه ارتودنسي نامرئي

براكت هاي سراميكي دقيقا مشابه با بريس هاي فلزي هستند با اين تفاوت كه جنس آن ها متفاوت بوده و رنگشان شفاف است طوري كه به سختي از دور ديده ميشوند و همرنگ دندان هستند. اين سيستم ارتودنسي را معمولا بزرگسالان شاغل و جوانان (مخصوصا دانشجوها) ميپسندند.

روند نصب اين براكت ها دقيقا مشابه با بريس ها فلزي است اما نحوه نگهداري از آن ها كمي متفاوت است. كساني كه تحت اين درمان هستند بايد بيشتر به بهداشت دهان و دندان خود برسند و از خوردن موادي كه ميتوانند باعث تغيير رنگ براكت ها شوند خودداري كنند. زيرا براكت هاي سراميكي ميتوانند لكه دار شوند.

عوامل موثر بر قيمت ارتودنسي نامرئي

بعضي از مراجعان به كلينيك و كاربراني كه وارد سايت ميشوند از ما ميخواهند كه يك قيمت دقيق براي خدمات دندانپزشك ارائه دهيم اما حقيقتش را بخواهيد چنين چيزي امكان پذير نيست زيرا براي مثال قيمت ارتودنسي نامرئي خودش به تنهايي تحت تاثير عوامل مختلفي است كه به ما اجازه نميدهد يك عدد ثابت و يا دقيق براي اين موضوع ارائه دهيم.

برخي از مهمترين عوامل تاثير گذار روي هزينه ارتودنسي نامرئي عبارتند از:

  • نوع پرداخت (اگر يكجا پرداخت كنيد امكان تخفيف و كاهش قيمت وجود دارد اما اگر قسطي باشد هزينه ها كم نخواهد شد و شايد بعضي جاها بيشتر هزينه دريافت كنند)
  • طول دوره درمان (هرچه طول دوره درمان بيشتر شود هزينه ها هم بالاتر ميرود)
  • هزينه اضافي (هزينه رفت و آمد، محصولات دندانپزشكي توصيه شده از طرف كلينيك و …)
  • استان، شهر و منطقه كه در آن ساكن هستيد
  • كلينيك يا مطب (معمولا كلينيك ها قيمت هاي منصفانه تري دارند)
  • تخصص دندانپزشك (دندانپزشكان عمومي ممكن است هزينه كمتري بگيرند اما كيفيت كارشان به همان اندازه پايين است)

سخن آخر

هزينه ها براي انجام هر كاري به عوامل زيادي بستگي دارند. ما در اين مقاله سعي كرديم تا هر آنچه لازم است را براي شما بگوييم اما نكته لازم به ذكر اين است كه سلامتي ارزشش از هر چيزي بيشتر است و اگر واقعا نيازمند ارتودنسي هستيد به هزينه هاي آن فكر نكنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۱:۵۲ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي ساده و هر آنچه بايد درمورد آن بدانيم

همانطور كه قبلا هم گفتيم ارتودنسي يكي از روش ها درمان ناهنجاري ها و نامنظمي هاي دندان و فك و صورت است. ارتودنسي علاوه بر اينكه مي‌تواند زيبايي دوباره را به شما بازگرداند مي‌تواند باعث اهياي بسياري از مشكلات تنفسي و سهولت در خوردن و آشاميدن شود. با ما در اين مقاله همراه باشيد تا همه چيز را راجع به ارتودنسي دندان و روش هاي آن به شما بگوييم و اطلاعات بسيار مفيدي را در اختيارتان قرار دهيم.

ارتودنسي ساده

ارتودنسي ساده يكي از روش هاي دندانپزشكي است كه هدف آن درمان، پيشگيري و تشخيص ناهنجاري هاي دندان و فك است؛ هم‌چنين ارتودنسي ساده مي‌تواند باعث ارتقاي بهداشت دهان و دندان، تكلم درست و زيبا شدن طرح لبخند بيمار شود. ارتودنسي ساده بهتر است كه در سنين پايين تر انجام شود؛ زيرا ميزان موفقيت درماني بيشتر خواهد شد و مشكلات مربوطه نيز سريع تر حل مي شوند.

بعد از پايان دوره درماني با ارتودنسي ساده بايد از نگه دارنده استفاده كرد؛ زيرا نگه دارنده باعث حفظ موقعيت دندان ها و فك مي‌شود. ارتودنتيست ممكن است استفاده از نگه دارنده را به مدت چند ماه يا چند سال به شما توصيه كند.

همچنين راجع به ارتودنسي بزرگسالان نيز بيشتر بدانيد.

بهداشت و طول درمان ارتودنسي

بهداشت دهان و دندان در طي اين پروسه بسيار ضروري است زيرا باكتري ها مي توانند باعث پوسيدگي دندان، بيماري هاي لثه و بوي بد دهان شما بشوند پس بايد ۲ بار در روزمسواك بزنيد، از نخ دندان براي تميز كردن لثه و نواحي زير سيم استفاده كنيد و دهان شويه نيز براي حفاظت از ميناي دندان هايتان بايد مورد استفاده قرار بگيرد.

تكميل روش هاي درماني مي تواند ۱ الي ۳ سال طول بكشد كه مشكلات دنداني مي‌تواند حدود يك سال و نيم زمان ببرد اما مشكلات فكي به يك سال و نيم ديگر نيز نياز دارد.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به روش هاي مراقبت از ارتودنسي سنتي بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد

سيگار كشيدن و تاثيرات آن بر روي ارتودنسي

اگر در ارتودنسي اينويزيلاين از سيگار استفاده كنيد، ممكن است باعث تغيير رنگ پلاك ها شود. سيگار هم‌چنين مي تواند باعث آسيب به بافت و استخوان ها و ايجاد لك بر روي دندان ها شود و پروسه درماني را نيز طولاني‌تر كند.

همچنين همه چيز را راجع به ارتودنسي جلو بودن فك بالا بدانيد.

استفاده از پستانك

پستانك براي نوزادان طراحي شده است و استفاده از آن مي‌تواند باعث آرامش نوزاد بشود اما براي سنين بالاتر از ۲ سالگي مناسب نيست. گاهي مادران از محلول هاي شيرين كننده در پستانك بچه استفاده مي‌كنند كه اين محلول ها مي‌تواند باعث آسيب به دندان هاي كودك بشود.

سخن آخر

در پايان ما مي‌خواهيم طبق معمول به شما توصيه كنيم كه حتما قبل از انجام هر كاري به خصوص در امور پزشكي با متخصص در آن زمينه مشورت كنيد تا بتوانيد بهترين تصميم را براي سلامت خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۴:۱۰ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي زودبازده و همه چيز راجع به آن

همانطور كه گفته شد ارتودنسي بهترين روش براي درمان ناهنجاري هاي فك و دندان است كه روش هاي مختلفي نيز دارد. هر كدام از آن روش ها براي شرايطي مخصوص هستند و كاربرد هاي خاص خود را دارند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي زود بازده آشنا كنيم و همه چيز را راجع به آن به شما بگوييم. با ما همراه باشيد تا اطلاعات مفيدي را در اين مجله ارتودنسي در اختيارتان قرار دهيم.

ارتودنسي زود بازده

يكي از راه ها اصلاح بدفرمي هاي دهان و دندان ها، انجام ارتودنسي دندان است. در صورتي كه شما مايل به درمان ناهنجاري فك و دندان هاي خود از طريق انجام ارتودنسي باشيد، ممكن است بخواهيد اين كار را با كمك روش هايي كه زودتر به نتيجه مي رسند، انجام دهيد. براي آشنايي با روش هاي پر بازده ارتودنسي، تا پايان اين مقاله ما را همراهي كنيد.

با پيشرفت علم و تكنولوژي و به ويژه پيشرفت هاي به دست آمده در زمينه دندانپزشكي در دهه هاي اخير، روش هايي براي كوتاه تر شدن دوره طولاني انجام ارتودنسي ايجاد شده اند. بعضي از اين روش ها شامل پيشگيري از به وجود آمدن مشكلات شديدتر و متوقف كردن رشد و پيشرفت ناهنجاري هاي فك و دندان ها در كودكي بوده و بعضي ديگر، شامل روش هاي انجام سريع ارتودنسي براي اصلاح و ترميم دندان هايي است كه ناهنجاري هاي خفيفي دارند.

همچنين همه چيز را راجع به كاربرد هاي ليزر در دندانپزشكي بدانيد.

چرا ارتودنسي

علاوه بر تاثيري كه دندان هاي مرتب و منظم بر زيبايي ظاهري و طرح لبخند شما دارد، همچنين مي تواند باعث ارتقا سطح بهداشت و سلامت دهان و دندان هاي شما شود. اگر دندان هاي شما مرتب بوده و در يك رديف منظم قرار داشته باشند، شما مي توانيد به راحتي تمام قسمت هاي سطحي دندان هاي خود را مسواك بزنيد و به راحتي نخ دندان بكشيد؛ در نتيجه موقعيت مناسبي براي رشد باكتري ها در محيط دهان فراهم نمي شود و از پوسيدگي و خراب شدن دندان ها جلوگيري مي شود.

درمورد ارتودنسي خفيف بيشتر بدانيد.

ارتودنسي زود بازده براي بزرگسالان

بله. امروزه روش هايي براي انجام ارتودنسي در بزرگسالان وجود دارند كه با صرف مدت زمان كمتري نسبت به ساير انواع روش هاي ارتودنسي، دندان ها و فك هايي كه ناهنجاري دارند را درمان مي كنند. يكي از اين روش ها انجام ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين است.

ارتودنسي نامرئي

مدت زمان لازم براي درمان ناهنجاري هاي دنداني با استفاده از ارتودنسي اينويزيلاين، بين شش ماه تا هجده ماه طول م كشد كه اين مدت زمان، نسبت به زماني كه براي درمان با ساير انواع ارتودنسي ها لازم است، كمتر است. با ان حال توجه داشته باشيد كه ارتودنسي اينويزيلاين، تنها براي رفع ناهنجاري هاي دنداني خفيف تا متوسط استفاده مي شود و در رفع ناهنجاري هاي شديد دنداني هيچ تاثيري ندارد.

سخن آخر

همانطور كه هميشه گفتيم، بهترين راه براي اينكه بهترين تصميم را براي سلامت خود بگيريد و احتمال پشيماني را به كمترين حد خود برسانيد، تحقيق كردن است. شما با تحقيق كردن به خصوص در مسائل پزشكي مي‌توانيد جلوي بروز هر گونه اتفاق بدي را بگيريد و با كترين سرمايه بهترين كيفيت را براي خود تعمين كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۹:۴۷ توسط:netware موضوع:

دندانپزشكي بارداري، استفاده از دهانشويه

دندانپزشكي در دوران بارداري و استفاده از دهانشويه، كشيدن دندان و صد ها سوال ديگر كه آيا در دوران بارداري مي‌تواند مشكل ساز باشد يا خير. ما ماروز اينجاييم تا به شما بگوييم كه آيا استفاده از دهانشويه و كشيدن دندان در دوران بارداري مي‌تواند مشكل ساز باشد يا خير. با ما همراه باشيد.

كشيدن دندان و دندانپزشكي بارداري

نه تنها مي‌توانيد در دوران بارداري به دندانپزشك مراجعه كنيد بلكه اين يك عمل ضروري است. پوسيدگي دندان، بيماري لثه و ساير مشكلات بهداشت دهان و دندان مسائلي هستند كه بايد سريعاً به آنها رسيدگي شود. تغييرات هورموني، تغييرات رژيم غذايي، ابتلا به ژنژيونت بارداري و هوس‌هايي بارداري مي‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بيشتري قرار دهند. بعلاوه برخي از مشكلات دنداني مي‌تواند روي نوزاد در حال رشد تأثير بگذارد. تحقيقات نشان داده است كه از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد مي‌تواند به خاطر عفونت شديد لثه در مادر باشد.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

دهانشوه در دوران بارداري

همانطور كه مي‌دانيد دوران بارداري، دوراني است كه اختلالات هورموني در اين زمان به اوج خود مي‌رسند بايد مراقبت هاي ويژه اي صورت گيرد، در حدي كه حتي استفاده از دهانشويه هم در اين دوران مي‌تواند مشكل ساز باشد. دهانشويه يك ماده شيميايي است كه براي از بين بردن پلاك هاي دنداني بسيار موثر بوده و مي‌تواند براي سلامت دندان ها مفيد باشد. اما آيا استفاده از دهانشويه در بارداري  بي خطر است. براي اينكه پاسخ به اين سوال را به دست بياوريد بايد با پزشك معالج خود در اين زمينه مشورت كنيد.

دهانشويه و فوايد آن

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

در پايين به چند مورد از فوايد دهانشويه اشاره شده است:

  • مي توانند تعداد باكتري هاي موجود در دهان را كاهش دهد
  • بوي بد دهان را كاهش مي دهد
  • به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند
  • ذرات ريز مواد غذايي را از بين مي برد
  • مانع از تشكيل و تجمع پلاك مي شود
  • علائم دردناك آفت دهان را كاهش مي دهد
  • به سفيدتر شدن دندان ها كمك مي كنن

شما براي اينكه بتوانيد با خيال راحت در دوران بارداري تصميم بگيريد و جلوي بروز هر گونه مشكلبي را بگيريد بايد حتما تحقيقات لازم را انجام دهيد براي انجام هر كاري ابتدا با پزشك خود راجع به آن موضوع مشورت كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۹:۱۹ توسط:netware موضوع:

هيونداي و اصالت قطعات

هيونداي يكي از معروفترين كمپاني هاي خودرو سازي است كه سال ها است در اين عرصه فعاليت دارد و خودرو هاي با كيفيتي را توليد مي‌كند. امروز در اين مقاله قصد داريم علاوه بر اينكه شما را بيشتر با اين شركت خودروسازي هيونداي آشنا كنيم، به شما بگوييم كه قطعات هيونداي را از كجا تهيه كنيد و از كجا متوجه شويد كه آن قطعه اصل است يا نه. با ما همراه باشيد.

هيونداي

بخشي از سهام شركت هيونداي موتور در بازارهاي بورس كره، بورس نزدك و بورس لندن مبادله مي‌شود. اين شركت مالك بزرگترين كارخانه يكپارچه توليد خودرو در جهان مي‌باشد، كه در شهر اولسان قرار دارد و ساليانه بالغ بر ۱٫۶ ميليون اتومبيل، توليد مي‌كند. امروزه شركت هيونداي محصولات خود را از طريق ۶٫۰۰۰ مركز فروش و نمايندگي رسمي، كه در ۱۹۳ كشور جهان مستقر مي‌باشند، عرضه مي‌دارد.

مديران هيونداي با مشاركت شركت‌هاي ايتال‌ديزاين به منظور طراحي خودرو و ميتسوبيشي موتورز براي تأمين اجزاي توليدي و اكسل، اولين اتومبيل كره‌اي، يعني هيوندايي پوني را در سال 1975 توليد كرد، كه در پي آن، صادرات نخستين محصول بخش خودروسازي هيونداي، به كشور اكوادور، در همان سال آغاز شد. هيونداي پوني عنوان سازنده پرفروش‌ترين اتومبيل كره‌اي را براي شركت هيونداي به ارمغان آورد و هنوز هم اين اتومبيل بدون رقيب باقي‌مانده است.نسل دوم از خودروي هيونداي پوني در سال 1982 نقطه عطف ديگري را رقم زد و اولين صادرات در مقياس وسيع خودروهاي هيوندا، شكل گرفت. اتومبيل كوچك پوني با بهره‌مندي از سود درآمد كاركنان كره‌اي، بازار اتومبيل كوچك كانادا را، در سال 1983 دگرگون ساخت. پس از آن بود، كه دنيا از به وجود آمدن يك سازنده ديگر اتومبيل در آسياي جنوب شرقي مطلع شد.

پس از جدا شدن از گروه هيونداي در سال 2000 شركت هيونداي موتور توانست به همراه كيا موتورز، زير چتر هيونداي موتور گروپ، تنها بر روي صنعت خودروسازي تمركز كند. از آن زمان به بعد هيونداي موتور تحت مديريت چانگ مونگ-كو، موفق شده تا حد چهارمين خودروساز بزرگ جهان، بهمراه كيا و خود به تنهايي، تا رتبه هشتمين شركت بزرگ خودروسازي جهان، رشد كند. برنامه هيونداي، پيشروي تا به دست آوردن مقام پنجم تا سال 2014 است. در اروپا نيز امروزه سايت‌هاي توليد و نيز طراحي توسط هيونداي ايجاد شده‌اند.

خريد قطعه اصلي

با توجه به گفته هاي بالا، خريد يك قطعه اصل، نياز به تخصص و اطلاعات كامل در مورد قطعه مورد نظر دارد، اما يكسري موارد هستند كه اگر كمي به آنها بيشتر توجه كنيد، در اكثر موارد مي‌توانيد اصل يا فرع بودن يك قطعه خودرو را تشخيص دهيد.در ادامه به توضيحات در مورد اين موارد مي‌پردازيم، اما هم اكنون آنها را نام مي‌بريم:

  • ليست كشورهاي سازنده لوازم خودرو: از راه‌هاي تشخيص اصل يا فرع بودن يك محصول يا قطعه خودرو، كشور سازنده آن مي‌باشد.شايد با خود بگوييد خب يعني اگر روي يك محصول نوشته شده باشد ساخت چين، آن محصول تقلبي است؟خير. در حال حاضر بسياري از محصولات دنيا در كشور چين ساخته و صادر ميشود و اينكه يك محصول ساخت چين باشد، دليل بر تقلبي بودن آن نيست.ممكن است خيلي از قطعات خيلي از خودروها توسط شركت اصلي آن خودرو در چين توليد و صادر شوند.
  • كيفيت بسته بندي
  • نوع جوشكاري قطعه
  • نوع نوشته‌هاي روي قطعات لوازم يدكي
  • رنگ بسته بندي

سخن آخر

اگر شما داراي يكي از محصولات شركت خودرو سازي كره اي هيونداي هستيد و مي‌خواهيد قطعات خودروي مورد نظر را خريداري كنيد و از كيفيت و اصالت آن مطمئن باشيد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم حتما قطعات خودروي مورد نظر رو از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو تهيه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۴:۱۸ توسط:netware موضوع:

ونير كامپوزيت ارزان تر از لمينت

كامپوزيت جزء پر كاربرد ترين مواد دندانپزشكي است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با كامپوزيت دندان، روش درمان و طول درمان و انجام و اعمال آن بر روي دندان با شما صحبت كنيم و چند تنا از مهمترين كاربرد هاي آن را نيز به شما بگوييم. با ما همراه باشيد.

ونير چيست؟

اجازه دهيد قبل از اينكه وارد اصل موضوع شويم (و مفصلاً به موضوع اصلاح طرح لبخند با كمك كامپوزيت‌ها بپردازيم)، درباره “ونير” صحبت كنيم. اين ونيري كه به صورت پيشوند يا پسوند به كامپوزيت وصل شده، در انگليسي به صورت (VENEER) است. و به معناي پوشاندن دندان با كمك مواد دندانپزشكي است.

ونير در واقع يك لايه پوششي است كه اغلب به منظور زيبايي يا ترميم، روي سطوح مختلف دنداني قرار داده مي‌شود. ما انواع مختلفي ونير داريم كه مهم‌ترين آن‌ها، لمينت دندان (ونير سراميكي) و ونير كامپوزيت‌ها هستند. اين مقاله به صورت اختصاصي درباره لايه‌هاي پوششي كامپوزيت دندان است.

كامپوزيت يك نوع ماده بسيار پركاربرد در دندانپزشكي است كه ما در درمان‌هاي ترميمي؛ به طور گسترده از آن استفاده مي‌كنيم. زماني كه بخواهيم از كامپوزيت به عنوان يك لايه پوشاننده دنداني يا ونير استفاده كنيم، اصطلاحاً به آن ونير كامپوزيت دندان مي‌گوييم. بنابراين منظور از كامپوزيت ونير، استفاده از مواد كامپوزيت ترميمي، به عنوان ونير و پوشاننده سطوح دنداني است.

مراحل نصب ونير كامپوزيت

ونير كامپوزيت دندان جزء درمان‌هاي ترميمي مستقيم به شمار مي‌روند. به اين معني كه مواد كامپوزيتي در مطب، توسط دندانپزشك يا متخصص ترميمي و زيبايي آماده شده و به صورت مستقيم روي سطح دندان‌ها متصل مي‌شود. ما در ادامه مراحلي كه ميبايست براي نصب كامپوزيت به دندان ها طي كنيد را توضيح داده ايم.

  • بررسي و ارزيابي تخصصي دندان ها و طرح لبخند
  • تميز كردن دندان ها: براي اينكه بتوان مواد كامپوزيت را به سطح دندان ها اعمال كرد بايد آن ها را از قبل تميز كرد. بنابراين دندانپزشك سطح دندان ها را به خوبي تميز كرده و خشك مي كند.
  • انتخاب رنگ و سايه كامپوزيت ونير ها: بسيار مهم است كه نتيجه درمان طبيعي باشد و مصنوعي جلوه نكند. بنابراين لازم است كه رنگ كامپوزيت استفاده شده براي شما نزديك به رنگ دندان هاي طبيعي خودتان باشد. بنابراين در اين مرحله سايه رنگ دندان هايتان با دقت مشخص شده و بر اساس آن رنگ كامپووزيت نهايي آماده مي شود.
  • اتصال لايه لايه كمپوزيت و خشك كردن آن
  • صيقل دادن و پاليش كردن سطح دندان ها: با قرار گرفتن آخرين لايه روي دندان، اكنون نوبت به صيقل دادن يا پاليش كردن مي رسد. دندانپزشك با ابزار بي خطري سطح دندان را طوري صيقل مي دهد كه طبيعي تر به نظر برسد.

سخن آخر

تحقيق كردن بهترين راه براي اين است كه يك تصميم درست و بدون پشيماني براي خود و سلامت فردي خود بگيريد. ما امروز در اين مقاله سعي كرديم تا شما را با كامپوزيت دندان بيشتر آشنا كنيم اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۲:۲۹ توسط:netware موضوع:

هزينه ارتودنسي

ارتودنسي روشي است براي درمان ناهنجاري هاي فك و دندان و به جرعت مي‌توان گفت كه بهترين روش به اين منظور ارتودنسي است. هزينه ارتودنسي به عوامل مختلفي دارد و به سادگي نمي‌توان يك عدد را به عنوان هزينه ارتودنسي بيان كرد. امروز در اين مقاله مي‌خواهيم بررسي كنيم كه هزينه ارتودنسي به چه مواردي بستگي دارد و چگونه اندازه گيري مي‌شود. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي نامرئي چيست؟

اصطلاح ارتودنسي نامرئي بيشتر توسط عموم مردم مورد استفاده قرار ميگرد و اشاره به روش هاي ارتودنسي دارد كه در آن ها براي صاف كردن و اصلاح ناهماهنگي دندان ها از دستگاه هاي خاصي استفاده ميشود. اين دستگاه ها يا شفاف هستند و يا اينكه نميتوان به راحتي آن ها را ديد و به عبارتي پنهان هستند. سه نوع از اين دستگاه ها در حوزه ارتودنسي نامرئي كه براي صاف كردن و اصلاح عدم تراز دندان ها از آن ها استفاده ميشود عبارتند از:

        I.            سيستم متحرك اينويزيلاين

       II.            سيستم لينگوال يا پشت دندان

     III.            سيستم سراميكي

عوامل تاثيرگذار بر قيمت ارتودنسي

بعضي از مراجعان به كلينيك و كاربراني كه وارد سايت ميشوند از ما ميخواهند كه يك قيمت دقيق براي خدمات دندانپزشك ارائه دهيم اما حقيقتش را بخواهيد چنين چيزي امكان پذير نيست زيرا براي مثال قيمت ارتودنسي نامرئي خودش به تنهايي تحت تاثير عوامل مختلفي است كه به ما اجازه نميدهد يك عدد ثابت و يا دقيق براي اين موضوع ارائه دهيم.

راجع به ارتودنسي لينگوال بيشتر بدانيد.

برخي از مهمترين عوامل تاثير گذار روي هزينه ارتودنسي نامرئي عبارتند از:

  • هزينه اضافي
  • نوع دستگاه هاي بكار رفته
  • طول دوره درمان
  • نوع پرداخت
  • استان، شهر و منطقه كه در آن ساكن هستيد
  • كلينيك يا مطب

ارتودنسي نامرئي به درد چه كساني مي‌خورد

معمولا هر كسي از اين نوع ارتودنسي ها استفاده نميكند و بيشتر كساني رو به درمان با اين سيستم ها مي آورند كه به هيچ عنوان تمايل ندارند كسي بفهمد تحت ارتودنسي هستند. به عبارتي كساني كه ميخواهند چراغ خاموش دندان هاي خود را صاف و يكدست كنند بيشتر علاقمند به اين سيستم ها هستند. از آنجايي كه هزينه ارتودنسي نامرئي زياد است شايد كساني كه توانايي مالي زيادي ندارند و يا نميخواهند پول زيادي هزينه كنند رو به ارتودنسي ثابت با بريس فلزي بياورند.

همچنين راجع به ارتودنسي اقساطي نيز بيشتر بدانيد.

هزينه ارتودنسي با براكت سراميك

براكت هاي سراميكي دقيقا مشابه با بريس هاي فلزي هستند با اين تفاوت كه جنس آن ها متفاوت بوده و رنگشان شفاف است طوري كه به سختي از دور ديده ميشوند و همرنگ دندان هستند. اين سيستم ارتودنسي را معمولا بزرگسالان شاغل و جوانان (مخصوصا دانشجوها) ميپسندند.

همچنين همه چيز را راجع به ارتودنسي طبيعي بدانيد.

 

روند نصب اين براكت ها دقيقا مشابه با بريس ها فلزي است اما نحوه نگهداري از آن ها كمي متفاوت است. كساني كه تحت اين درمان هستند بايد بيشتر به بهداشت دهان و دندان خود برسند و از خوردن موادي كه ميتوانند باعث تغيير رنگ براكت ها شوند خودداري كنند. زيرا براكت هاي سراميكي ميتوانند لكه دار شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۸:۵۳ توسط:netware موضوع:

كيا ريو و سورنتو

كيا موتورز يكي از قدرتمند ترين شركت هاي خودرو سازي دنيا است كه روز به روز پيشرفت قابل توجهي دارد و خودرو هاي بسيار با كيفيتي را توليد مي‌كند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را با دو تا از بهترين محصولات اين شركت يعني ريو و سورنتو آشنا كنيم و به شما لوازم يدكي كيا را از كجا تهيه كنيد. با ما همراه باشيد.

ريو، دوستدار طبيعت

براي كساني كه عاشق طبيعت و محيط زيست هستند اين ماشين ميتواند بسيار ايده آل باشد. زيرا كي ريو 2021 به عنوان يك ماشين دوست دار محيط زيست معرفي شده است. ميزان مصرف سوخت نسل جديد كيا ريو بسيار پايين است. از نظر توليد گازهاي گلخانه اي نيز گفته شده كه بي خطر است و كمترين ميزان گازهاي گلخانه اي را توليد ميكند.

كيا ريو، يك هاچبك مدرن

رانندگي با اين مشاين به حالت اكو، اسپرت و بسيار استناندارد است. قدرت موتور اين ماشين حدود 120 اسب بخار است و گيربكس دستي آي ام تي دارد كه باعث افزايش كيفيت سواري و رانندگي با آن شده است. پيشرانه كيا ريو جديد هيبريدي و از نوع MHEV است كه از يك موتور بنزيني با حجم يك ليتري توربو و يك سيستم 48 ولتي برخوردار است. اين ويژگي هاي باعث شده كه از ريو 2021 به عنوان يك هاچبك استاندارد و خوش فرم ياد شود كه به راحتي انتظارات يك خودرو شهري را و جمع و جور را برآورده ميكند.

كيا سورنتو جديد در ايران

نسل سوم ماشين سورنتو حدودا از اواخل سال 2015 بود كه وارد بازارهاي ايران شد. نه تنها زا آن زمان، كه از لحظه رونمايي از اين ماشين، ايرانيان زيادي در سوداي خريد اين ماشين بودند و خيلي ها نيز موفق به وارد كردن و خريد آن شدند. اما بعد زا اين نسخه 2 سال بعد ما شاهد طراحي و توليد مدل 2017 و جديد سورنتو بوديم. شركت اطلس موتور به عنوان نماينده رسمي كيا موتورز در كشور از همان ابتداي رونمايي از سورنتو 2018 به دنبال واردات آن بود و براي وارد كردن آن نيز تلاش هاي زيادي انجام داد تا اينكه….

اطلس موتور موفق شد مجوزهاي واردات سورنتو 2018 را بگيرد و تعداد از آن ها را وارد كشور كرد. پس از اينكه ماشين ها وارد گمرك شدند، دولت تصميم عجيبي گرفت و در يك اقدام عجيب سايت فروش اينترنتاي يا درخواست خريد ماشين را بست. از آن زمان بود كه سورنتوهاي جديد شركت اطلس موتور به همراه ساير ماشين هاي وارداتي به گمرك براي يك مدت طولاني در گمرك زنداني شدند.

اما به تازگي محدوديت ها برداشته شده و اغلب گمركات كشور ماشين هاي ترخيص نشده را آزاد كرده و به دست وارد كننده داده اند. در ميان اين خودرو ها چندين ماشين سورنتو نيز به چشم ميخورد كه حتي به فروش نيز رسيده اند.

سخن آخر

شما بايد دقت داشته باشيد كه براي تهيه لوازم يدكي كيا بايد حتما بهترين آن را كه از اصل بودن آن مطمئن هستيد و مي‌دانيد با كيفيت است را تهيه كنيد. براي همين منظور ما امروز به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه براي خريد لوازم يدكي كيا حتما از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۲:۲۸ توسط:netware موضوع: