جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

5 دليل خوب براي خريد طلا

از گذشته تا به امروز اكثريت مردم دنيا به دلايل مختلف به نگه‌داري و خريد طلا مي‌پرداختند. طلا در اقتصاد جهان ارزش ويژه‌اي دارد و همين امر موجب تداوم خريد و فروش طلا مي‌گردد. طلا فروشي اينترنتي كيش طلا  در اينجا به 5 دليل خوب در رابطه با طلا و خريد آن مي‌پردازد.

تاريخچه ارزش طلا

طلا بر خلاف ارز كاغذي، جزء دارايي‌هايي بوده كه در تمامي اعصار مورد احترام همه قوم‌ها قرار گرفته است. انسان‌ها طلا را به عنوان راهي براي انتقال و حفظ ثروت از نسلي به نسل ديگر مي‌دانند.

در روزگاران قديم مردم به ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين فلز گرانبها اهميت مي‌دادند. علاوه بر طلا ساير عناصر در خانواده اين فلز از ارزش والايي برخوردار مي‌باشد. انعطاف‌پذيري بالاي طلا موجب شد در طول تاريخ زيورآلات زيبايي همچون انگشتر و دستبند طلا، گوشواره، زنجير و … توليد شود.

افزايش تورم

طلا در طول تاريخ يك محافظ عالي در برابر تورم بوده، زيرا وقتي قيمت‌ها افزايش مي‌يابند، قيمت طلا به شكل چشمگيري افزايش مي‌يابد. طي ۵۰ سال گذشته سرمايه‌گذاران شاهد افزايش قيمت طلا و سقوط بورس در سال‌هايي با تورم بالا بوده‌اند.

بيشتر بخوانيد : طلاي كم اجرت

عرضه و تقاضا

در سال‌هاي گذشته، افزايش ثروت در اقتصادهاي نوظهور تاثير به‌سزايي در افزايش قيمت طلا داشت. در بسياري از اين كشورها طلا با فرهنگ درهم آميخته است. هند يكي از بزرگ‌ترين كشورهاي مصرف‌كننده طلا به شمار مي‌رود.

ضعف ارز

اگرچه دلار آمريكا يكي از مهم‌ترين ارزهاي جهان محسوب مي‌شود، اما هنگامي كه ارزش دلار را در مقايسه با ساير ارزها در سال‌هاي ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۸ مشاهده مي‌كنيد، متوجه كاهش چشمگيري آن مي‌شويد.

خط اصلي سرمايه

طلا بخش مهمي از سرمايه افراد به شمار مي‌رود، نوسان قيمت طلا مانند ارزش، سهام و اوراق قرضه نيست. قيمت طلا در كوتاه مدت مي‌تواند بي‌ثبات باشد، اما هميشه ارزش خود را در بلندمدت حفظ كرده است.

بيشتر بخوانيد : بهترين زمان خريد طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۴:۰۶ توسط:netware موضوع:

بهترين دندانپزشك متخصص ايمپلنت تهران

اينبار نوبت معرفي بهترين متخصص ايمپلنت دندان در تهران است. تعداد متخصصان تهراني كه اقدام به كاشت ايمپلنت دندان مي كنند زياده و ما كارمون يكم سخت شد براي انتخاب متخصص اما در نهايت ۳ متخصص برتر رو انتخاب كرديم براي شروع و كم كم اين ليست رو به روزرساني مي كنيم تا بهتر و كاملتر بشه. اگه ساكن تهران هستيد و دنبال يه متخصص خوب براي ايمپلنت دندان مي گرديد اول يك نگاه به اين صفحه از كلينيك دندانپزشكي جنت آباد بندازيد.

آرتمان درمان بهترين مجموعه دندانپزشكي كاشت ايمپلنت دندان در تهران

آرتمان درمان يكي از مراكز تخصصي ترميمي و زيبايي دندان در تهران است كه به جز خدمات ترميمي و زيبايي، خدمات ريشه درماني، پروتز دندان و ايمپلنت نيز ارائه مي دهد. متخصصان آرتمان درمان از بهترين برند ايمپلنت دندان جهت جايگزين كردن دندان از دست رفته استفاده مي كنند. اگر به دنبال بهترين متخصص ايمپلنت دندان در تهران هستيد مي توانيد سري به مجموعه آرتمان درمان بزنيد.

به اين خاطر آرتمان درمان رو در ابتداي ليست گذاشتيم:

به جز متخصص ايمپلنت دندان، متخصص ريشه درماني و ترميم و زيبايي هم حضور دارند و لازم نيست براي امورات مرتبط با كاشت ايمپلنت به مراكز دندانپزشكي ديگه سر بزنيد

دانش و مهارت متخصصانش بسيار زياده

درصد رضايت مراجعانشون بالائه و تعداد عمل هايي كه انجام دادن هم قابل توجه هست

در تمام مراحل كاشت ايمپلنت شما رو همراهي مي كنن و پيگير وضعيت شما هستن

هزينه هاشون مناسبه و از بهترين ايمپلنت ها هم استفاده مي كنن

آدرس     خيابان آزادي، بلوار استاد معين، پايين‌تر از تقاطع طوس، پلاك ۱۵۸، طبقه ۲

شماره تماس          ۰۲۱-۶۶۰۰۳۶۲۵ | ۰۹۰۲۱۲۱۶۵۷۵

دكتر علي قمري

دكتر قمري متخصص جراحي لثه و ايمپلنت هستند. ايشون بيشتر از ۱۰ سال در اين زمينه سابقه دارند و از باتجربه ترين هاي حوزه خودشون به شمار ميرن. ايشون رو از اين جهت در ليست بهترين متخصص ايمپلنت دندان در تهران گذاشتيم كه دانش بالايي دارند و درصد رضايت مشتريانشون هم نسبتا زياده.

آدرس     بلوار آيت الله كاشاني ، نبش خيابان مهران ، ساختمان مهر ، پلاك ۹۱ ، طبقه ۳ ، واحد ۹

شماره تماس          ۴۴۰۹۳۹۷۸ | ۰۲۱-۴۴۰۹۲۸۸۹

دكتر شهرام اسعدي بهترين متخصص ايمپلنت دندان در تهران

فقط كافيه يه سر بزنيد به سايت دكتر اسعدي تا بتونيد افتخارات ايشون رو ببنيد خودتون. ايشون متخصص لثه و كاشت ايمپلنت دندان هستند. كلي نمونه عمل موفق دارند كه فيلم بعضي از اون ها رو داخل سايتشون هم قرار دادن.

آدرس     خيابان شريعتي، بالاتر از ميرداماد روبروي متروي شريعتي، كوچه منظرنژاد(نيام)، پلاك ۴۵، واحد ۳، طبقه اول

شماره تماس          ۰۲۱-۲۲۸۷۹۳۹۷

بيشتر بخوانيد :

چه دندونپزشكايي جراحي كاشت ايمپلنت دندان انجام ميدن؟

اساساً سه تا دندانپزشك هستند كه به صورت تخصصي و حرفه اي كار ايمپلنت دندون رو انجام ميدن. دندانپزشك عمومي، جراحان دهان و دندان و متخصصان لثه و جراحي ايمپلنت ۳ تا متخصص آموزش ديده هستند كه ميشه با خيال راحت بهشون گفت متخصص ايمپلنت دندان (مخصوصا دوتاي آخري كه اسم برديم).

اگر هنوز با ايمپلنت دندان به طور كامل اشنا نيستيد و در انتخاب ان شك داريد اينجا كليك كنيد.

رفرنس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۸:۱۳ توسط:netware موضوع:

طبقه بندي پري ايمپلنت ها و تحليل استخوان فك

اين طبق بندي به عنوان معياري تشخيصي است كه ميزان تحليل و از بين رفتن استخوان را بعد از جراحي ايمپلنت دندان مشخص مي كند.

به طور كلي اين تحليل استخوان به سه دسته تقسيم مي شود:

زودرس

با PD ≥4 ميلي متر و از دست دادن استخوان كمتر از 25 درصد از طول كاشت.

متوسط

با PD ≥6 ميلي متر و ريزش استخوان بين 25 تا 50 درصد از طول كاشت.

پيشرفته

با PD ≥8 ميلي متر و از دست دادن استخوان بيش از 50 of از طول كاشت.

بيشتر بخوانيد :

يك مزيت قابل توجه اين طبقه بندي ، ارزيابي از دست دادن استخوان از نظر درصد طول كل ، به جاي ميلي متر است (از آنجا كه هر كاشت طول متفاوتي دارد و هر سيستم ايمپلنت دندان شكل متفاوتي دارد).

پيش نيازهاي تشخيصي اين طبقه بندي وجود التهاب و از بين رفتن پيشرونده استخوان است. التهاب باليني به عنوان وجود BOP يا پرشدگي در دو منطقه از شش ناحيه اطراف ايمپلنت تعريف شده است. از دست دادن استخوان توسط متخصص ايمپلنت دندان ديده و مشخص مي شود و اندازه گيري بر روي راديوگرافي هايي كه مرتباً گرفته شده بود ، اين ميزان را تعريف مي كند.

به طور كلي در نظر گرفته شده است كه ميكروب هاي sub gingival در ايمپلنت هاي بيمار داراي مشخصات كاملاً مشترك است. يك مطالعه اوليه نشان داد ، در حالي كه جمعيت ميكروبي اطراف ايمپلنت هاي سالم داراي ميزان بالاي سلولهاي گرم مثبت كوكسوئيد بودند با افزايش PD و التهاب لثه مواجه شده اند.

پوشش كامل سطح ايمپلنت توسط گونه هاي مختلف ميكروبي در 30 دقيقه پس از قرار دادن ايمپلنت شروع به تكثير مي شود و بار باكتري ها براي هفته اول به همان اندازه باقي مي مانند. بين هفته اول و دوازدهم پس از عمل ، بار باكتري براي چندين گونه به طور قابل توجهي بيشتر مي شود كه اين سبب مي شود تا بيماري هايي در ناحيه جراحي رخ دهد.

طبق مطالعات ذكر شده در بالا ، تركيب باكتريايي پري ايمپلنت از دندانهاي همسايه انتقال پيدا مي كند. اين بدان معناست كه ميكروب روي دندانهاي طبيعي است و آن ها به عنوان مخزن در اطراف ايمپلنت ها مي باشند.

به منظور درمان بيماري هاي ايمپلنت دندان انجام نكات زير ضروري است.

  • حفظ بهداشت دهان و دندان
  • حفظ سلامت ايمپلنت ها
  • مصرف دارو هاي تجويز شده توسط متخصص ايمپلنت دندان
  • ويزيت هاي دوره اي
  • عكس برداري هاي دوره اي از ايمپلنت ها

منبع : https://www.tajdentalclinic.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۹:۱۲ توسط:netware موضوع:

علت افتادن لمينت دندان يا شكستن آن چيست؟

همانطور كه گفته شد لمينت‌هاي دندان طوري ساخته مي‌‍شوند كه طول عمر و ماندگاري بالايي در شرايط عادي داشته باشند. اما در برخي موقعيت‌ها ممكن است دوام آن‌ها زير سوال برود و دچار شكستگي شده يا بيفتند. در ادامه، عللي كه باعث شكستن لمينت دندان و يا افتادن آن مي‌شوند را مورد بررسي قرار داده‌ايم.

طول عمر لمينت دندان

اولين و اصلي‌ترين علت افتادن لمينت دندان، ميزان سن و عمر آن‌ها است. اين ونير‌ها معمولا بيش از 10 سال ماندگار هستند. هرچند كه با مراقبت مناسب براي سال‌هاي بيشتري ممكن است ماندگار باشند.

اما در هر صورت با گذشت زمان، ممكن است آن‌ها به آرامي از دندان جدا ‌شوند زيرا پيوند چسبنده آن‌ها به سطح دندان، پس از چندين سال ممكن است ضعيف شده و باعث افتادن يا جدا شدن جزئي لمينت شود.

اتصال ضعيف لمينت به دندان‌ها

دومين دليل شايع كه مي‌تواند باعث افتادن لمينت دندان شود، اتصال نامناسب يا بي‌كيفيت لمينت به دندان است. سمنت يا چسپي كه براي اتصال لمينت‌ها به دندان‌ها استفاده مي‌شود اگر به اندازه كافي كيفيت نداشته باشد، يا تكنيك اتصال سمنت به دندان و سپس اتصال لمينت اصولي نباشد، پس از مدت زمان كوتاهي، ممكن است لمينت دچار تغيير موقعيت شده يا از دندان جدا شود.

از همين رو، انتخاب يك دندانپزشك يا متخصص ترميمي و زيبايي دندان كه در تمام مراحل نصب لمينت دقت كافي دارد و تكنيك‌هاي مناسبي بكار مي‌برد از اهميت زيادي برخوردار است.

پوسيدگي دندان

سومين عامل شايع كه مي‌تواند در شكستن لمينت دندان و يا افتادن آن نقش داشته باشد پوسيدگي دندان است. دنداني كه لمينت شده، ممكن است دچار پوسيدگي شود و همانطور كه پوسيدگي گسترش مي‌يابد، اتصال لمينت به دندان نيز ضعيف شده تا در نهايت به صورت جزئي يا كامل لمينت خواهد افتاد.

سايش دندان‌ها

از مهم‌ترين علل شكستن لمينت دندان سايش دندان ها به هم است. مثلا افرادي كه عادت به دندان قروچه و يا ساييدن دندان‌ها به هم طي خواب يا بيداري دارند، زودتر از افراد ديگر كيفيت لمينت‌هاي خود را از دست خواهند داد.

فشار وارد شده از سوي دندان‌ها به ساختار و بدنه لمينت (مخصوصا لبه‌هاي آن) مي‌تواند باعث ترك برداشتن و يا شكستن كامل لمينت به مرور زمان شود. از همين رو تا زماني كه دندان قروچه يا عادت ساييدن دندان‌ها به هم كنترل نشود، بهتر است كه از هيچ نوع ونير دنداني براي زيبايي بخشي به طرح لبخند استفاده نشود.

منبع : تاج دنتال كلينيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۰:۱۲ توسط:netware موضوع:

مزاياي درمان ارتودنسي به موقع چيست؟

مزاياي درمان ارتودنسي به موقع بسيار است.

همه مي دانند كه درمان ارتودنسي مي تواند دندان ها را رديف كرده و لبخند زيبا به وجود بياورد.

اما آيا مي دانيد كه درمان ارتودنسي نه تنها دندان ها را رديف مي كند بلكه سلامت دندان ها و لبخند شما را نيز بهبود مي بخشد.

بريس هاي ارتودنسي مي توانند مشكلات همسويي فك بالا و پايين را حل كنند.

دستگاه هاي ارتودنسي ثابت  يا ارتودنسي متحرك مي توانند ، شلوغي دندان و يا فاصله هاي دنداني را برطرف كنند.

آنها ممكن است بهترين چيزهايي باشند كه تا به حال  شما يا فرزندتان داشته ايد.

مزاياي درمان ارتودنسي به موقع مي تواند در طول زندگي شما به خوبي احساس شود.

زمان و تلاش شما در درمان ارتودنسي سرمايه گذاري مي شود و در طول زندگي با بهبود سلامتي دهان و دندان از آن بهره خواهيد برد.

در جلسات اوليه ملاقات چه اقدامي انجام مي شود؟

هنگامي كه شخصي به قصد درمان ارتودنسي وارد مطب يك متخصص ارتودنسي مي شود ، مراحل اوليه را اينچنين طي مي كند:

در ابتدا ما مي توانيم عكس سفالومتريك و پانوراميك را بياوريم تا بتوانيم همه ساختارهاي زيرين را با مقايسه روابط سخت و نرم بافت ببينيم.

آيا درمان ارتودنسي بهداشت دهان و دندان را آسانتر مي كند؟

جواب كوتاه – بله است.

يكي از مزاياي درمان ارتودنسي به موقع راحتتر كردن ، مسواك زدن و تميز كردن دندان ها است، با رديف كردن دندان ها به طور كلي سلامت دندان ها راحتتر بدست مي آيد، زيرا تميز نگه داشتن دندان هايي كه به درستي تراز نباشند بسيار دشوار است، دندان هاي شلوغ و بهم ريخته مي توانند پوسيدگي دندان و استرس بر لثه ها و استخوان هاي حمايت كننده را افزايش دهند، ناهماهنگي دندان ها مي تواند منجر به ناهماهنگي فك ها شوند، اين معضل ممكن است مجموعه اي از بيماري ها را در بر داشته باشد.

از جمله :

·         سردرد

·         درد صورت

·         TMJ

بيشتر بخوانيد :

·         ارتودنسي ارزان

·         ارتودنسي سراميكي

مزاياي درمان ارتودنسي به موقع شامل چه مواردي است؟

از مزاياي درمان ارتودنسي اين است كه هنگامي كه دندان هاي شما اصلاح مي شود، مي توانيد از بسياري از مشكلات بالقوه دندان جلوگيري كنيد.

مزاياي درمان ارتودنسي به موقع مي تواند شامل موارد زير باشد:

دسترسي بهتر به دندان ها براي رعايت آسانتربهداشت دهان و دندان

جلوگيري از ايجاد پوسيدگي دندان و بيماري لثه

بهبود گفتار

توانايي تغذيه مواد غذايي به صورت موثر

تاثير مثبت بر روي رشد فك ها

حفظ فضا براي دندان شيري از دست رفته كودكان

كاهش توانايي آسيب دندان ها به مفاصل فك

كاهش يا حذف نياز به استخراج دندان دائمي

كاهش خطر آسيب به دندان هاي جلويي

جايگزيني عادت هاي صحيح به جاي عادت هاي غلط

بهبود بخشيدن به عرض قوس دندان

تاثير مثبت بر روي رويش دندان هاي دائمي

راهنمايي دندان دائمي به موقعيت هاي مطلوب

كاهش فشار لب

بهبود لبخند و افزايش اعتماد به نفس

لذت بردن از يك لبخند زيبا براي همه عمر

تغيير چهره و زيباتر شدن صورت

 

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۹:۴۵ توسط:netware موضوع:

خانم هاي باردار به يك شرط مي توانند ارتودنسي انجام دهند!

ما در هر سني حتي در بزرگسالي ارتودنسي انجام ميدهيم زيرا سن و سال خاصي براي اين درمان در نظر گرفته نشده است. ارتودنسي بزرگسالان دقيقا مشابه ارتودنسي كودكان ميتواند دندان هاي كج و انواع مال اكلوژن را اصلاح كرده و علاوه بر زيبايي بخشي به لبخند، باعث بهبود سطح سلامتي دهان و دندان ميشود. يكي از سوالاتي كه بزرگسالان در خصوص ارتودنسي از ما ميپرسند امكان ارتودنسي در دوره بارداري است. مراجعان به خصوص زنان باردار يا كساني كه در آستانه بارداري هستند از ما ميپرسند كه آيا با وجود بارداري ميتوان ارتودنسي انجام داد يا خير؟ با ما همراه باشيد تا در اين مقاله به پاسخ اين سوال دست يابيد.

آيا ارتودنسي در دوره بارداري امكان پذير است؟

دوره بارداري از جمله مهمترين و حساس ترين دوره هاي زندگي هر خانمي است. در اين دوره بسياري از درمان هاي پزشكي و همچنين مصرف اغلب داروها و يا مكمل ها ممنوع است زيرا ممكن است براي سلامتي مادر و جنين مضر باشند. اما به نظر نميرسد كه درمان ارتودنسي دندان در اين دوره ممنوع باشد. بنابراين بله، اين درمان امكانپذير است و تحت شرايطي، ميتوانيد زماني كه باردار هستيد، توسط يك متخصص ارتودنسي خوب طول درمان با بريس ها را آغاز كنيد.

نكاتي كه خانم هاي باردار بايد در خصوص ارتودنسي بدانند

زناني كه در طول ارتودنسي باردار شده اند ميتوانند با احتياط و زير نظر متخصص ارتودنسي دندان خود ادامه طول درمان خود را سپري كنند. ففظ بايد به اين نكته توجه كنند كه علاوه بر متخصصشان، بايد به يك دندانپزشك عمومي خوب هم سر بزنند و تمام ملاقات ها يا جلسات ويزيت دندانپزشكي و ارتودنسي را با متخصص زنان و زايمان خود هماهنگ كنند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون دندانپزشكي بارداري اينجا كليك كنيد.

بهترين روش ارتودنسي براي خانم هاي باردار چيست؟

نيازهاي ارتودنسي بيماران منحصر به فرد است، همچنين ترجيحات آنها براي درمان متفاوت است. براي پاسخگويي به نيازها و خواسته هاي هر بيمار، يك متخصص ارتودنسي خوب بايد تمام روش  هاي رايج و دم دست ارتودنسي را به بيماران خود ارائه دهد تا يك دوره درمان ايده آل داشته باشند.

در خصوص خانم هاي باردار هم بايد بدانيم كه آن ها نيازهاي ويژه اي دارند و ممكن است هر دستگاه ارتودنسي يا هر روش ارتودنسي براي آن ها مناسب نباشد. در اين بين اگر شما به بهترين متخصص ارتودنسي شهر خودتان مراجعه كرده باشييد مطمئن خواهيد بود كه يك روش ايمن و موفق بارداري دوره ارتودنسي شما در دوره بارداري در نظر خواهد گرفت.

بهترين روش هاي ارتودنسي كه بهترين متخصص ارتودنسي ميتواند براي يك خانم باردار در نظر بگيريد عبارتند از:

ارتودنسي ثابت فلزي

رايجترين روش ارتودنسي، استفاده از بريس هاي فلزي ثابت است كه تحت عنوان ارتودنسي ثابت شناخته ميشود. اين سيستم از براكت ها، سيم هاي قوس دار و چند بخش ديگر تشكيل شده اند كه با اعمال فشار روي دندان ها باعث صاف شدن آن ها ميشوند. هزينه ارتودنسي با اين روش، نسبت به ساير روش هاي ديگر، كم است و تاثيرگذاري آن نيز دست كمي از روش هاي ديگر ندارد.

بيشتر بدانيد : دانستني هاي ارتودنسي دندان

ارتودنسي متحرك اينويزيلاين

ارتودنسي با دستگاه هاي متحرك با قابيليت جابجايي نيز براي خانم هاي باردار يك گزينه ايده آل محسوب ميشود. چنانچه با ارتودنسي ثابت راحت نيستيد ميتوانيد يكي از دستگاه هاي ارتودنسي متحرك را براي دوره درمان خودتان انتخاب كنيد. اينويزيلاين ها از جمله مهمترين دستگاه هاي متحرك هستند كه به ارتودنسي نامرئي نيز شهرت دارند. قيمت ارتودنسي متحرك با پلاكهاي شفاف اتودنسي معمولا بالاتر از هزينه ارتودنسي ثابت معمولي است.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۲:۴۷ توسط:netware موضوع:

لق شدن دندان در طول درمان ارتودنسي از شايعه تا واقعيت

لق شدن دندان يكي از نگراني‌هاي اصلي بيماراني است كه در حال سپري كردن دوره درمان ارتودنسي دندان خود هستند. به همين دليل در اين مقاله، توضيحاتي در خصوص احتمال لق شدن دندان در زمان درمان ارتودنسي ارائه خواهيم كرد. اگر شما هم نگران اين موضوع هستيد يا فكر مي‌ كنيد كه يك يا تعدادي از دندان هاي شما شل شده و يا احتمال لق شدن آن ها وجود دارد، حتما اين مقاله بخوانيد. چون به عنوان يك متخصص ارتودنسي گاهي اوقات مراجعاني داريم كه ادعاي لق شدن دندان در ارتودنسي را دارند و بنابراين لازم است در اين باره حقايقي بيان شود.

آيا ممكن است در طول ارتودنسي دندان من لق شده و بي‌افتد؟

جواب كوتاه : خير

لازم است بدانيد كه تنها در چند روز اول كه براكت‌هاي ارتودنسي ثابت گذاشته مي شوند دندان ها ممكن است كمي تحت فشار قرار گرفته و تكان بخورند. به همين دليل ممكن است به برخي از بيماران احساس لق شدن دندان دست دهد. اين مساله يك امر طبيعي است گرچه در برخي وارد ممكن است در صورتي كه متخصص ارتودنسي آن را از قبل توضيح نداده باشد باعث نگراني بيمار شود.

بيشتر بدانيد : دانستني هاي ارتودنسي دندان

چرا حس لق شدن دندان در ارتودنسي به من دست مي دهد؟

حركت دندان از موقعيت كج و ناتراز خود به سمت يك موقعيت جديد و صاف با اعمال فشار توسط انواع ارتودنسي متحرك و ثابت صورت مي گيرد. يعني براي اينكه دندان كج شما كم كم صاف شود لازم است كه به آن نيروهايي از طرف دستگاه هاي ارتودنسي وارد شود. همين موضوع باعث مي شود كه شما حس كنيد دندان شما شل يا لق شده است. دليل اصلي احساس لق شدن دندان در ارتودنسي همين موضوع است.

بيشتر بخوانيد:

ارتودنسي سراميكي

آيا احساس لق شدن دندان بعد از ارتودنسي طبيعي است و امكان آن وجود دارد؟

داشتن اين احساس طبيعي است اما نه مانند احساس لق شدن در ارتودنسي، لق شدن دندان بعد از ارتودنسي تنها يك احساس است و واقعيت ندارد. علت اينكه شما چنين احساسي داريد فعال شدن سلول هاي استخواني به نام استئوكلاست ( استخوان از بين برنده سلول ) مي باشد.

براي پيشگيري از بيماري پريودنتال چه كنيم؟

براي حفظ سلامت پريودنتال خود، شما نياز داريد كه بهداشت دهان و دندان  خود را به طور منظم و حرفه اي در طول مدت ارتودنسي حفظ كنيد. علاوه بر اين جهت پيشگيري چشم انداز بلند مدت و يا پيش آگهي مشكلات دهان، دندان و بيماري هاي پريودنتال بايد قبل از تصميم گيري بر گزينه هاي درمان در نظر گرفته شود. همچنين بهتر است بدانيد كه خط لثه دروازه اي براي سلامت دهان و دندان شما است. بنابراين بهتر است از آن مراقبت كنيد.

منبع: مجله ارتودنسي دندان 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۲:۲۲ توسط:netware موضوع:

چند نكته بسيار ساده براي رعايت بهداشت دندان هاي ارتودنسي شده

اگر به تازگي دندان هاي خود را ارتودنسي كرده ايد حتما تاكنون متخصص‌تان نكاتي در خصوص اهميت حفظ بهداشت دندان هاي ارتودنسي شده به شما گوشزد كرده است. در اين مقاله از دكتر درويش بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران  درباره اهميت اين موضوع و همچنين درباره نحوه صحيح رعايت بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسي مطالبي خواهيد خواند كه خواندن يا مرور كردن دوباره آن خالي از لطف نخواهد بود.

چرا بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسي مهم است؟

با نگاه كردن در آينه مي توانيد متوجه شويد كه بريس ارتودنسي و تمام اجزاي آن طوري هستند كه باعث به دام افتادن و گير كردن مواد غذايي مي شوند. شما تا قبل از شروع درمان تنها با يك مسواك زدن ساده و نخ دندان كشيدن، دندان ها را تميز مي كرديد. اما اكنون تميز كردن بريس ها را نيز بايد به فرآيند شستشو اضافه كنيد. بعد از مصرف هر وعده غذايي، دندان هاي شما و صد البته بريس ها كثيف مي شوند و خطر پوسيدگي دندان هايتان بيشتر خواهد بود.

اهميت مراقبت هاي دندانپزشكي قبل از شروع ارتودنسي روي حفظ بهداشت دهان و دندان

شما بايد قبل از شروع درمان ارتودنسي ابتدا دندان هاي خود را جرمگيري كنيد. اين كار تميز كردن دندان ها را حين ارتودنسي آسانتر مي كند. دندان هاي خراب و بيماري هاي لثه هم به نوبه خود بايد تشخيص داده شده و درمان شوند.  اگر نه يا درمان شروع نمي شود يا تمام تلاش متخصص و هزينه ارتودنسي كه شما پرداخت مي كنيد بي ثمر خواهد بود. چون درمان شكست مي خورد و شما را به زحمت مي اندازد.

تميز كردن دندان هاي ارتودنسي شده در روزهاي اول

نظافت و مراقبت از براكت هاي ارتودنسي فقط در روز هاي اول كمي دشوار به نظر مي رسد. اما بعد از گذشت چند روز و با عادت كردن به  حضور براكت ها در دهان به اين نتيجه مي رسيد كه، تميز كردن دندان ها با براكت هاي ارتودنسي كار چندان دشواري هم نيست. مسواك زدن و رعايت نكات بهداشتي در دندان هاي ارتودنسي شده تنها  قدري زمان بر است و نيازمند صبر، حوصله و مسئوليت دارد.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي زود بازده 

ارتودنسي سراميكي 

نحوه كشيدن نخ دندان براي دندان هاي ارتودنسي شده

نخ دندان را از زير سيم بين دو دندان رد كرده و با حركت c شكل نخ را به بالا و پايين به آرامي حركت دهيد . اين عمل را براي تك تك دندان ها تكرار كنيد . هرگز نخ دندان را با حركت اره اي شكل ما بين دندان هاي ارتودنسي شده نكشيد البته دندانپزشك شما پس از قرار دادن براكت ها مشاوره لازم  و آموزش صحيح نحوه مسواك زدن را به شما خواهد .

لكه هاي سفيد رنگ روي دندان ها بعد از درمان ارتودنسي چيست؟

لكه هاي موجود در روي دندان ها بعد از درمان ارتودنسي نشان دهنده عدم رعايت بهداشت دهان و دندان و مسواك نزدن و نخ دندان كشيدن صحيح مي باشد و اگر به تمامي نكات و توصيه هاي متخصص ارتودنسي در حين درمان عمل كرد هيچ وقت چنين مشكلي پيش نخواهد آمد و در صورت اينكه با پاليشينگ دنداني برطرف نشود راه حل آن درمان ترميم و زيبايي مي باشد

منع بعضي از خوراكي ها بعد از نصب براكت ها

در پاره اي از موارد متخصص ارتودنسي شما ممكن است شما را از خوردن بعضي از غذاها و نوشيدني ها پس از ارتودنسي منع كند .

نمونه اي از غذاها و شيريني هاي  سفت عبارتند از:

  • ته ديگ
  • بلال
  • هويج خام
  • شكلات هاي سفت و تافي ممكن است باعث شكسته شدن براكت ها شوند  .

نوشيدني هاي حاوي كربونات

  • قهوه
  • زعفران
  • چاي پر رنگ و نوشابه هاي سياه و زرد

همچنين مصرف شكر و محصولات بدست آمده از شكر را مانند كيك، بستني، شيريني و شكلات را به حداقل برسانيد  .و يا بعد از خوردن آنها از مسواك و نخ دندان استفاده كنيد .به ياد داشته باشيد براي حفظ بهداشت دندان هاي ارتودنسي شده ، بعد از خوردن هر چيزي حتما بايد از مسواك استفاده كنيد .

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۴:۲۶ توسط:netware موضوع:

عمل لاغري تمام بدن

گاهي اوقات مشكلي كه براي شما پيش مي آيد ابتدا با يك مشكل ساده شروع مي شود. داشتن چند كيلوگرم اضافي يا تجمع چربي در شكم يا باسن، با داشتن يك سبك زندگي ناسالم كه تقريباً خالي از ورزش و حركات جسمي است، خصوصاً با توجه به پيشرفت تكنولوژي كه ما را دائماً به سمت تنبلي جلوي صفحه هاي الكترونيكي سوق مي دهد.

گاهي اوقات مشكل بيشتر از اين است و فرد از برخي اختلالات هورموني (مانند كمبود هورمون تيروئيد يا افزايش هورمون هاي غده فوق كليه) رنج مي برد يا بيماري هايي است كه بازگشت به سبك زندگي سالم را براي او دشوار مي كند بنابراين طعمه بيماري هاي ناشي از چاقي مي شود.

آيا چاقي بيماري است و چه زماني جراحي چاقي به گزينه درماني مناسب براي شما تبديل مي شود؟ آيا هركسي كه از تجمع مقداري چربي رنج مي برد مي تواند به اين جراحي ها متوسل شود؟ اين همان چيزي است كه ما در اين مقاله با هم خواهيم آموخت.

براي شروع، بايد توضيح دهيم كه فقط چاقي ساده انگيزه اي براي انجام عمل جراحي براي كاهش وزن نيست. اما ابتدا بايد به محاسبه شاخص توده بدني خود بپردازيد و سپس مي توانيد نتايج خود را مطابق جدول زير بررسي كنيد:

·         BMI      دسته بندي

·         زير ۱۸   لاغري

·         از ۱۸ تا ۲۴.۹ متغير است    وزن طبيعي

·         ۲۵ تا ۲۹.۹         افزايش وزن

·         ۳۰ تا ۳۴.۹         چاقي درجه يك

·         ۳۵ تا ۳۹.۹         چاقي درجه دو

·         ۴۰ و بالاتر          چاقي شديد

در هنگام مراجعه به پزشك اغلب به شما نخواهند گفت كه انجام عمل جراحي چاقي تنها روش درماني براي شما است . در صورتي كه شاخص بدن شما بالاتر از شاخص  ۳۵ كيلوگرم باشد يعني شما دچار، چاقي درجه دو باشيد و داراي بيماريهايي مانند ديابت نوع دوم، كلسترول خون بالا، فشار، آپنه خواب، آرتروز و ساير بيماري هاي ناشي از چاقي باشيد، عمل جراحي چاقي براي شما مناسب است.

بيشتر بخوانيد : متخصص جراحي لاغري كيست ؟

عمل لاغري تمام بدن چيست؟

جراحي هاي كاهش وزن روش هايي هستند كه منجر به كاهش وزن مي شوند از طريق:

اندازه معده را كاهش ميدهند تا بتوانيد فقط مقدار بسيار كمي از مواد مغذي را بخوريد.

كاهش جذب مواد مغذي از معده و روده

تركيبي از اين دو روش

معمولاً، جراحي كاهش وزن منجر به تغيير هورموني در بدن نيز مي شود. اخيراً، تمام جراحي هاي كاهش وزن به روش لاپاراسكوپي انجام مي شود.

محبوب ترين عمل لاغري تمام بدن امروز شامل موارد زير است:

جراحي باي پس معده

عمل جراحي ساسي

گاستركتومي يا اسليو معده

جراحي هاي قابل تنظيم باند معده

انحراف بيليوپانكراس با دوازدهه

بادكنك يا بالون معده

جراحي هاي اصلي مانند جراحي گاستروپلاستي VBG باند عمودي و جراحي باي پس معده Roux-en-Y.

رفرنس : https://www.dr-abdo.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۳:۰۳ توسط:netware موضوع:

شركت هاي توليد كننده قطعات و لوازم يدكي هيونداي

شركت هاي توليد كننده قطعات و لوازم يدكي هيونداي ;كيفيت لوازم يدكي هيونداي بسيار خوب است. قطعات توليدي اين شركت نسبت به استاندارد هاي جهاني نمره قابل قبولي برخوردار است. شركت هاي كه قطعات و لوازم يدكي هيونداي را توليد ميكنند. مي توان به برند هاي معروف CTR,HVCC,ONNERI,GOVIS اشاره كرد.

كه هركدام به صورت تخصصي بخشي از لوازم يدكي ماشين هاي هيونداي را توليد ميكنند. برخي از اين اين لوازم يدكي به سفارش خود كمپاني هيوندا مي باشد.و در بسته كمپاني هيونداي كه به نام جينيون پارت شناخته مي شود. بسته بندي و وارد بازار ميشود. براي مثال شركت HVCC توليد رادياتورهاي تمامي شركت هاي كره اي را برعهده دارد. سفارش هاي كمپاني ها را در بسته بندي خود شركت عرضه مي كند و بقيه را با نام تجاري خود وارد بازار ميكند.

تمامي شركت هاي توليد لوازم يدكي كه براي شركت هيونداي استاندارد كشور كره را دارا هستند. و تمامي قطعات و لوازم يدكي توليد شده استاندارهاي لازم اين شركت برخوردار هستند.علت پايين تر بودن قيمت لوازم يدكي توليد شده ي كره اي در بسته بندي خود ان شركت نسبت به لوازم توليد شده در بسته بندي هيونداي پايين تر بودن تعرفه ي گمركي مي باشد.

بيشتر بخوانيد :

چرا كه از نظر كيفيت در حد نسبتا يكساني ميباشند.

تاجر هاي ايراني هم به دليل قيمت مناسب تر اين لوازم يدكي هيونداي در بسته بندي هاي كره اي بيشتر تمايل به واردات اين كالا ها دارند. و در ايران شركت هاي كره اي كه قطعات و لوازم يدكي هيونداي را توليد ميكنند. بين مصرف كنندگان كه ماشين هاي هيونداي را سوار ميشوند جاي خود را پيدا كرده. مصرف كنندگان زيادي تقاضاي اين قطعات و لوازم يدكي را مينمايند.

منبع : فروشگاه لوازم يدكي خودرو استارپارتس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۲:۳۲ توسط:netware موضوع: