جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انواع دستبند طلا

با توجه به سلايق متفاوت مشتريان، طراحان جواهرات سعي مي‌كنند در كنار به‌روزكردن طرح‌ها، تنوع آنها را نيز افزايش دهند. در حال حاضر نام و ويژگي‌هاي مختلف انواع دستنبدهاي طلا به شرح زير است:

– دستبند طلا زنجيره‌اي

دستبندهاي زنجيره‌اي معمولا داراي الماس، مرواريد يا سنگ‌هاي قيمتي ديگري نيستند و به معناي واقعي كلمه ساده و ظريف هستند. معمولا از طلاي ۱۸ عيار ساخته مي‌شوند و به دليل تفاوت نوع بافت زنجيره آنها به نام‌هاي دستبند زنجيره‌اي مهره‌دار (Bead chain)، بيزانس (Byzantine chain)، كابل (Cable chain)، رولو (Rolo chain)، طرح طناب (Rope chain)، طرح مار (Snake chain) و غيره شناخته شده‌اند. در تصوير بالا مي‌توانيد انواع بافت دستبند زنجيره‌اي را مشاهده كنيد.

در حال حاضر دستبندهاي زنجيره‌اي كم‌نظيري علاوه‌بر موارد ذكر شده به همراه پلاك با طرح‌هاي مختلف، مرواريد، چرم و انواع سنگ در گالري ساعتچي موجود است. در ادامه تصوير چند نمونه از آنها را مشاهده مي‌كنيد:

دستبند طلا النگويي:

دستبند النگويي به صورت النگو دورتادور مچ دست قرار مي‌گيرد و به‌تنهايي و يا به همراه چند النگو جلوه زيبايي دارد. در حال حاضر دستبند طلا النگويي به همراه الماس، از محبوب‌ترين انواع دستبند طلا است. نوعي از دستبندهاي كارتيه كه امروزه بسيار پرطرفدار است؛ از اين نوع دستبندها است. در بالا تصوير چند نمونه از طراحي‌هاي دستبند طلا النگويي ساخت گالري طلا ساعتچي را مشاهده مي‌كنيد:

دستبند النگويي طلا با مرواريد و فلاور

دستبند النگويي طلا طرح ديويد يورمن

دستبند النگويي ونكليف

بيشتر بخوانيد : گوشواره طلا

– دستبند طلا چارم:

دستبندهاي چارم داراي يك زنجير طلا ساده هستند كه با مهره‌ها و سنگ‌هاي گوناگون و پلاك‌هاي آويز در بين بافت زنجيره تزئين شده‌اند و معمولا به صورت آويز و معلق روي دست قرار مي‌گيرند. در بالا تصوير سه نمونه از طراحي‌هاي دستبند طلا چارم ساخت گالري ساعتچي را مشاهده مي‌كنيد:

دستبند طلا زنانه طرح ونكليف

دستبند طلا زنانه طرح فيوژن ونكليف با نگين و سنگ

دستبند طلا زنانه مدل پولكي

– دستبند طلا با مرواريد:

در ساخت اين نوع دستبندها از مرواريد در اندازه‌ها و رنگ‌هاي متنوع، از رنگ سفيد خالص گرفته تا مشكي درخشان، بين زنجيره طلا استفاده مي‌شود. وجود مرواريد به آنها ظاهري جذاب و براق مي‌دهد و معمولا در ميان خانم‌ها پرطرفدار است. در بالا نمونه‌اي از دستبند طلا با مرواريد ساخت گالري طلا ساعتچي را مشاهده مي‌كنيد

دستبند طلا تنيس:

دستبندهاي تنيس از نوع درجه يك و ظريف هستند كه به صورت متقارن از الماس در بين و بر روي زنجير آنها استفاده شده است.

منبع : طلا فروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۳:۳۸ توسط:netware موضوع:

بهترين رنگ رژگونه براي انواع پوست

رژگونه در رنگ هاي متنوعي در بازار موجود است اينكه كدام رنگ به پوست شما مي آيد, نياز به بررسي و تحقيق دارد با استفاده از يك رنگ مناسب مي توانيد ظاهر شاد و درخشاني داشته باشيد، رژگونه ها در دو نوع موجود هستند رژگونه اي كه رنگ طبيعي پوست را پوشش مي دهد دومي رژگونه اي كه رنگ مورد علاقه را به پوست شما مي دهد.  در ادامه ما شما را در انتخاب يك رژگونه مناسب و تكنيك هاي استفاده از آن با رنگ پوست راهنمايي خواهيم كرد:

انواع رژگونه

رنگ رژگونه از دو نوع تشكيل شده؛ يكي رنگ طبيعي پوست را مي پوشاند و ديگري رنگ دلخواه را به پوست مي دهد.

رژگونه‌ كرمي

رژگونه كرمي يا رژگونه مايع براي پوست‌هاي نرمال تا خشك در بازار براي فروش وجود دارد كه داراي رنگ هاي مختلفي مي باشد عيبي كه اينگونه رژگونه دارد مصنوعي بودن رنگ آنها است و به خوبي روي پوست جذب نمي شوند.

بيشتر بخوانيد :

رژگونه‌هاي پودري

پركاربردترين نوع رژگونه به حساب مي آيد، براي خانم هاي داراي پوست نرمال تا چرب مناسب است بدليل اينكه از مواد جاذب چربي تشكيل شده است با جذب چربي از روي پوست رنگ آن تغيير مي كند و ماندگاري آن روي پوست كم است.

رژگونه براي پوست روشن

براي اين نوع پوست رنگ رژگونه صورتي ملايم، هلويي و مرجاني روشن زيبايي طبيعي به گونه ها مي بخشد.

رژگونه براي پوست سبزه روشن

براي اين نوع پوست رنگ رژگونه سبزه روشن يا گندمي، رنگ صورتي پررنگ، زرد روشن بهترين انتخاب ب

رژگونه براي  پوست تيره

خانم هاي با پوست تيره رنگ هاي قرمز روشن،قرمز آجري و رنگ هاي گرم مايل به قهوه‌اي و مرجاني با ته رنگ بنفش و تيره چهره را با نشاط تر نشان مي دهد

ما از طرف آموزشگاه آرايشگري الماس نشان زيبايي دو چندان را براي شما آرزومنديم

منبع : دوره هاي آموزش آرايشگري الماس نشان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۴:۱۱ توسط:netware موضوع:

نكاتي مهم در هنگام استفاده از زيورآلات مردانه

با وجود اين كه روز به روز دنيا مدرن‌تر و پيشرفته‌تر مي‌شود و فضا براي درك تفاوت‌ها فراهم شده است، هنوز هم بسياري از افراد با شنيدن واژگاني مانند زيورآلات و جواهرات به طور ناخودآگاه به ياد بانوان مي‌افتند و اين لوازم را جزئي از وسايل خانم‌ها مي‌دانند؛ اما با نگاهي به تاريخچه زيورآلات مي‌بينيم كه از روزگاران قديم مردان نيز خود را با اين لوازم مي‌آراستند و چه بسا نوع جواهراتي كه مردان و زنان استفاده مي‌كردند، نشانه‌اي از طبقه، ميزان ثروت و… آن‌ها بود.

امروزه استفاده از زيورآلات براي مردان راحت‌تر شده است تا جايي كه گاهي تشخيص مردانه و يا زنانه بودن آن‌ها كار دشواري مي‌شود. اكنون زيورآلاتي وجود دارند كه به آن‌ها مدل «اسپرت» گفته مي‌شود و هم زنان و هم مردان مي‌توانند از آن‌ها استفاده كنند. در اين مقاله قصد داريم انواع زيورآلات مردانه را معرفي كنيم.

بيشتر بخوانيد :

زيورآلات را با استايل خود ست كنيد. زيورآلات استايل روزانه و رسمي متفاوت هستند.

به معني نمادها و سمبل‌ها توجه كنيد. بسياري از پين‌ها و پلاك‌هاي گردنبند و دستنبد (و كلا طرح‌هايي كه بر روي زيورآلات ثبت مي‌شود) معني خاصي دارند.

هر چه ساده‌تر، بهتر! زياده‌روي در هر چيزي زننده است.

جنس‌هاي مختلف را به درستي با هم تركيب كنيد. درست است كه تركيب چرم، سنگ و فلز مي‌تواند زيبا باشد، اما در همه موارد صدق نمي‌كند.

ر زمان و مكان مناسب از زيورآلات استفاده كنيد. در هر جايي نمي‌توان از هر چيزي استفاده كرد.

به تركيب رنگ‌ها دقت كنيد؛ مثلا گاهي تركيب رنگ طلايي با نقره‌اي خوب از آب درنمي‌آيد، مگر اين كه در هر دو تكه از زيورآلات شما، هر دو رنگ به كار رفته باشد.

از جنس‌هاي مختلف زيورآلات در زمان مناسب استفاده كنيد. به عنوان مثال، اصولا مردان از زيورآلات طلا و براق استفاده نمي‌كنند. بهتر است اين گونه زيورآلات در ساده‌ترين حالت باشند و در مراسم مناسب استفاده شوند.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۱:۰۲ توسط:netware موضوع:

انواع طوق گردن طلا يا چوكر طلا

طوق گردن در جنس‌ها و شكل‌هاي مختلفي توليد و عرضه مي‌شوند. از جمله مي‌توان به به موارد زير اشاره كرد:

روبان‌ها

شايد بتوان گفت كلاسيك‌ترين استايل طوق‌هاي گردن، مدل‌هاي روباني است كه دور گردن بسته مي‌شوند. اين يكي از مدل‌هاي رايج و محبوب بين بالرين‌هاست. به طور كلي، روبان‌هاي چوكر از جنس ساتن، پنبه، مخمل و گيپور ساخته مي‌شوند. اين روبان‌ها ممكن است پهن يا نازك ساخته شوند.

گردنبندهاي چند رشته‌اي

از ديگر مدل‌هاي چوكر مي‌توان به چندين رشته گردنبند اشاره كرد كه همزمان استفاده مي‌شوند و رشته‌ي اول آنها هميشه يك طول گردن است. اين گردنبندها ممكن است از جنس طلا يا ديگر جنس‌ها باشند. حتي ممكن است هر كدام از رشته‌ها از جنس‌هاي مختلفي ساخته شوند. مثلاً ممكن است چوكر از جنس چرم باشد اما رشته‌ي دوم گردنبند از جنس طلا باشد. يا مثلاض يك رشته از مرواريد باشد و بقيه‌ي رشته‌ها طلايي باشند.

چوكر زنجيري

يكي از انواع طوق گردن طلا مدل‌هاي زنجيري است. اغلب به اين صورت است كه يك زنجيرطلا يا هر فلز ارزشمند ديگري دور گردن بسته مي‌شود.

چوكر از جنس كريستال

استفاده از كريستال‌ها و حتي الماس‌ها مي‌توانند به چوكر ها ظاهري زيبا و جذاب ببخشند. شما مي‌توانيد اين چوكرخاي درخشان، زيبا و جذاب را به همراه لباس شب بپوشيد و در مهماني‌ها بدرخشيد.

طوق گردن طلا

چوكر از جنس طلا در شكل‌ها و طرح‌هاي بسيار متنوعي ساخته و عرضه مي‌شود. ما نيز در گالري آزادي انواع متنوعي از اين گردنبندها را عرضه مي‌كنيم كه مي‌توانيد از لينك پايين صفحه آنها را مشاهده و خريداري كنيد.

نكاتي براي خريد طوق گردن طلا

در مورد خريد طلا  و استفاده از چوكر بايد به چند نكته‌ي عمومي كه در زير نوشته‌ايم توجه داشته باشيد:

مدل چوكري كه انتخاب مي‌كنيد به شدت به استايل و لباس‌هاي شما وابسته است. به طور مثال، اگر بلوز زنانه ساتن با گلدوزي‌هاي ظريف مي‌پوشيد بهتر است يك چوكر روباني با رنگ‌هاي مشابه لباس استفاده كنيد.

حواستان به يقه‌ي لباستان باشد چون چوكر را بايد بر اساس مدل يقه‌ي لباس انتخاب و استفاده كنيد.

گردنبند چوكر براي لباس‌هاي دكلته مناسب است. اگر مي‌خواهيد گردنبند چوكر تهيه كنيد، توجه داشته باشيد كه طول زنجير آن ۵ سانتي‌متر بيشتر از اندازه‌ي دور گردن باشد.

انتخاب گوشواره طلا  متناسب با گردنبند چوكر نيز اهميت زيادي دارد. به طور مثال، اگر چوكر روباني نازك و زنانه استفاده مي‌كنيد، بهتر است آن را با يك جفت گوشواره حلقه‌اي ست كنيد تا تضاد ميان آنها باعث جذابيت استايل شما شود.

يقه‌هاي آف شولدر به لباس‌هاي رمانتيك شهرت يافته‌اند. اين لباس‌هاي رمانتيك به سادگي با چوكر و يا گردنبندهاي طوقي ست مي‌شوند.

اين گردنبند براي افرادي كه صورت قلبي شكل و چانه‌هاي تيز و دراز دارند بسيار مناسب است زيرا مي‌توانند تيزي پايين صورتشان را تا حدي مخفي كنند. اين تاكتيك همچنين براي افرادي كه صورت مربعي يا صورت كشيده‌ي مستطيلي دارند هم بسيار كاربرد دارد.

 

افرادي كه صورتشان دايره‌اي و گرد است بايد از انتخاب و خريد گردنبند كوتاه خودداري كنند. به اين خاطر كه گردنبند كوتاه باعث گردتر ديده شدن صورت خواهد شد. گردنبندهاي بلند با اندازه‌اي بين ۲۶ تا ۳۶ اينچ (۶۶ تا ۹۱ سانتي‌متر) براي كساني كه صورت‌هاي پهن و گرد دارند بسيار مناسب‌تر است.

منبع : طلافروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۳:۰۲ توسط:netware موضوع:

۵ روش براي جوانتر شدن

روش اول : دندان هاي سالم

دندان هاي نامرتب و مات سن شما را بالاتر نشان مي دهد اما لبخند زدن با دندان هاي صاف و درخشان نشان دهنده سلامتي مي باشد و چهره را زيبا و جوان مي كند.سفيد كردن دندان ها با خمير دندان هاي سفيد كننده  و محصولات ديگر براي اينكار مفيد مي باشد.. فقط حواس تان باشد كه طبق دستورالعمل آن استفاده كنيد تا آسيبي به لثه ها و دندان هاي تان نرسد و ايجاد حساسيت نكنند.

روش دوم: هايلايت مو

براي سرحال نشان دادن صورت تان در دوران چهل سالگي هايلايت با تناژ دو درجه روشن تر از رنگ مويتان انجام دهيد و موهاي تان را براق و سالم تر نشان دهيد.

روش سوم: بلندي موها

مدل  مو خرد بزنيد و تا سرشانه بلند كنيد موي كم پشت و كوتاه چهره تان را پيرتر مي كند.

بيشتر بخوانيد :

روش چهارم: مانيكور كردن ناخن ها

 از لاك ناخن و انگشتر براي كمرنگ ديده شدن چروك و لكه پوستي روي دستتان استفاده كنيد استفاده كنيد، افرادي كه دستان آن ها لاك ناخن و جواهرات دارند در نظر ديگران جوانتر ديده مي شوند.

روش پنجم:ابرو و مو با رنگ روشن

براي درخشان شدن صورت گذاشتن رنگ ابرو روشن حالت خوبي به چهره مي دهد، رنگ ابروي مشكي، بلوند يخي و خاكستري چهره را پيرتر نشان مي دهد.رنگ مو بلوند با تن عسلي و طلايي علاوه بر زيبايي براي خانم هاي بالاي ۳۵ سال، سن را هم كمتر مي كند و پوشش خوبي براي موهاي سفيد و خاكستري مي باشد.

منبع : دوره هاي آموزش آرايشگري الماس نشان

رفرنس : آموزشگاه آرايشگري الماس نشان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۲:۵۰ توسط:netware موضوع:

پيش بيني مسير طلا در سال ۲۰۲۱:

طلا همواره به عنوان فلزي گرانبها مورد توجه بشر بوده است، بنابراين پيش بيني قيمت آن از اهميت فراواني برخوردار است. ساموئل باومن تحليلگر سرمايه هاي اقتصادي بر اين باور است كه بهبود سريع اقتصادي در نتيجه گسترش توزيع واكسن كرونا احتمالا سرمايه‌گذاران را به فروش سهام صندوق‌هاي طلا (ETF) سوق دهد كه در اين صورت قيمت طلا با كاهش روبرو خواهد شد. با اين حال او همچنان نسبت به آينده طلا در بلندمدت خوش بين است و معتقد است كه قيمت جهاني طلا تا پايان سال ۲۰۲۱ در حدود بالاي ۱۹۰۰ دلار خواهد بود. قبل از اين تحليلگران گلدمن ساكس ارزيابي كرده بودند كه قيمت طلا در سال ۲۰۲۱ به دليل افزايش تورم ناشي از كاهش اثرات بيماري همه گير ويروس كرونا در جهان افزايش خواهد يافت. همچنين ادامه روند نزولي شاخص دلار نيز دليلي براي كاهش قيمت اونس جهاني و حركت سرمايه‌گذاران به سمت خريد طلا خواهد بود. گلدمن ساكس پيش‌بيني مي كند كه تا پايان سال ۲۰۲۱ قيمت هر اونس طلا در حدود ۲۳۰۰ دلار خواهد بود. سيتي ‌بانك ( سومين شركت خدمات مالي و بانكداري در ايالات متحده آمريكا) نيز نسبت به آينده قيمت طلا خوش بين است. اين بانك در جديدترين پيش ‌بيني خود اعلام كرده كه قيمت طلا در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به ۲۲۰۰ دلار و در ماه ششم تا دوازدهم (پايان سال ۲۰۲۱) به ۲۴۰۰ دلار خواهد رسيد. جيم استيل تحليلگر بانك HSBS نيز پيش ‌بيني كرده است قيمت طلا در سال ۲۰۲۱ به ۱۹۶۵ دلار خواهد رسيد. به اعتقاد او اين يك قيمت ميانگين است. به اين معنا كه قيمت طلا در سال ۲۰۲۱ براي مدتي در حدود ۲۰۰۰ دلار و مدتي نيز پايين تر از ۱۹۰۰ دلار خواهد بود.

منبع : طلافروشي انلاين آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۶:۰۸ توسط:netware موضوع:

انواع زيور آلات مردانه

1. ساعت مچي مردانه

يكي از مرسوم ترين و محبوب‌ترين زيورآلات مردانه، ساعت مچي است.

اغلب مردان دست‌كم دو نوع ساعت خوب دارند؛ يكي براي استفاده روزمره و ديگري ساعتي لوكس و گران‌قيمت براي مراسم رسمي و مناسبت‌هاي خاص.

البته در دهه‌هاي اخير ساعت‌هاي مچي هوشمند هم جاي خود در ميان اكسسوري‌هاي مردانه باز كرده‌اند.

ساعت هاي مچي مردانه در طرح‌ها و برندهاي بسيار متنوعي عرضه مي‌شوند.

اما وجه مشترك همه آنها اين است كه: ساعت بايد بدست غيراصلي شما بسته شود. يعني اگر چپ‌دست هستيد، بايد ساعت را به مچ دست راست ببنديد و برعكس.

همچنين بايد مطمئن شويد كه ساعت فيت دست است و از آن آويزان نمي‌شود.

2.دستبند مردانه

از ديگر اكسسوري‌هاي محبوب در ميان مردان مي‌توان به دستبند اشاره كرد. دستبندهاي مردانه تفاوت بارزي با انواع زنانه دارند. در اين زيورآلات از آويز يا اندازه‌هاي بزرگ خبري نيست و اغلب هم با متريال‌هاي ديگري همچون چرم همراه هستند.

شما با يك دستبند سنگي زيبا مي‌توانيد در يك جمع مردانه خوش بدرخشيد. البته اين امر به جنس و طرح دستبندي كه خريداري مي‌كنيد هم بستگي دارد. هر چه جنس سنگ‌هاي به كار رفته در ساخت دستبند باكيفيت‌تر باشد، جذابيت ظاهري آن بيشتر خواهد بود. دستبندهاي سنگي مردانه اغلب از سنگ‌هاي طبيعي ساخته مي‌شوند و مي‌توانند اثر فيزيكي و روحي نيز روي فرد داشته باشند.

اولين مساله‌اي كه هنگام استفاده از دستبند بايد مدنظر داشته باشيد اين است كه اين اكسسوري قرار است تكميل كننده تيپ شما باشد، نه نقطه كانوني آن. يعني سعي كنيد از دستبندهايي استفاده كنيد كه با تيپ و استايل شما همخواني دارد و در اندازه، طرح و رنگ آن زياده‌روي نكنيد. مثلاً دستبند مهره‌اي / سنگي را مي‌توانيد با هر لباسي ست كنيد. اما مثلا نمي‌توانيد مدل‌هاي چوبي يا پلاستيكيِ كم ارزش را با لباس‌هاي رسمي بپوشيد زيرا هيچ تناسبي با هم ندارند.

3.دكمه سرآستين

از جمله زيورآلات متداولي كه مردان از آن‌ها استفاده مي‌كنند، «دكمه سرآستين» است. از اين دكمه‌ها براي تزيين لباس‌هاي رسمي استفاده مي‌شود و اغلب آن‌ها را به صورت ست با گيره كراوات مي‌فروشند. دكمه سرآستين از جنس‌هاي مختلفي چون نقره، استيل، طلا و تيتانيوم ساخته مي‌شود و گاهي آن‌ها را با كريستال و سنگ تزيين مي‌كنند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

4.گوشواره مردانه

گوشواره طلا مردانه در ايران چندان مرسوم نيست اما هستند عده‌اي كه از اين زيورآلات براي تكميل تيپ خود استفاده مي‌كنند. اگر دوست داريد گوشواره به گوش كنيد، توصيه مي‌كنيم با اندازه‌هاي كوچك و به رنگ تيره شروع كنيد. اغلب مردان فقط در يك گوش خود گوشواره مي‌اندازند.

گوشواره‌هاي ساده، گوشواره‌هاي ميخي و گوشواره‌هاي تكي از جمله جواهراتي هستند كه هيچ‌گاه كهنه و قديمي نمي‌شوند و مي‌توانيد هميشه و براي مناسبت‌هاي مختلف از آنها استفاده كنيد. فقط بايد توجه داشته باشيد كه اگر تيپ شما رسمي است و كت و شلوار به تن مي‌كنيد، بايد حتما گوشواره‌تان بسيار ساده و كوچك باشد تا تضادي با لباس‌هايتان ايجاد نكند.

نكته جالب در مورد گوشواره اين است كه اول مختص مردها بوده و سپس به تدريج زن‌ها هم به استفاده از آن روي آورده‌اند. يعني قبل از اينكه يك زيور زنانه محسوب شود، وسيله‌اي براي نمايش قدرت، موقعيت اجتماعي و ثروت مردها مورد استفاده قرار مي‌گرفته است.

 

5.گردنبند مردانه

گردنبند مردانه از گذشته‌هاي دور مرسوم بوده‌اند. اما همان‌طور كه در بالا هم اشاره كرديم، براي شيك و باكلاس بودن بايد ساده باشيد.

بنابراين، زنجيرهاي نقره‌اي يا طلايي نازك و كوتاه را مي‌توانيد با تي‌شرت ست كنيد. يا آن را زير يقه پيراهن بگذاريد كه فقط بخشي از گردنبند ديده شود.

اما براي تيپ‌هاي غيررسمي مي‌توانيد از زيبايي ردنبندهاي سنگي و بلند بر روي لباس بهره بگيريد.

6.پلاك

مرداني كه از گردنبند استفاده مي‌كنند، مي‌توانند به آن پلاك هم آويزان كنند. اصولا مردان به همراه زنجير خود پلاك هم دارند اما به دليل اين كه آن را در زير لباس خود مي‌اندازند، مشخص نمي‌شود. اكثر پلاك‌هايي كه مردان استفاده مي‌كنند، داراي نگين و سنگ‌هاي زينتي نيستند. پلاك‌ها مي‌توانند نشانه‌اي از اعتقادات مذهبي، علايق، سبك فكري و… شما باشند. پس بهتر است در انتخاب آن‌ها دقت كنيد.

7.حلقه و انگشتر

حلقه جز دومين زيورآلات مردانه‌اي است كه بسياري از مردان صرفا به علت ازدواج كردن، از آن استفاده مي‌كنند و حلقه را جزئي از جواهرات حساب نمي‌كنند؛ اما كافي است نوع به كارگيري واژگان را كمي تغيير دهيم و به جاي كلمه «حلقه» از واژگاني مانند «انگشتر» يا «رينگ» استفاده كنيم.

با همين تغيير نام، ممكن است بسياري از مردان به سراغ اين زيورآلات نروند! با اين حال، انگشتر طلا يكي از بهترين زيورآلاتي است كه يك مرد مي‌تواند استفاده كند. بهتر است انگشتر را با توجه به نوع استايلي كه قرار است داشته باشيد، انتخاب كنيد، زيرا تنوع رينگ‌ها بسيار گسترده است و دانستن كاربرد هر كدام از انواع آن‌ها مي‌تواند به خوش‌پوشي شما كمك كند.

منبع : مجله طلا و جواهر asby


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۱:۳۳ توسط:netware موضوع:

روش هاي سفيد كردن دندان كدام اند؟

به طور كلي به دو روش مي‌توان دندان‌ها را سفيد‌تر كرد: ۱- لمينت دندان (ونير) ۲- بليچينگ در حالي كه لمينيت را مي‌توان سفيد كردن فيزيكي در نظر گرفت. بديهي است كه امكان تغيير فرم دندان‌ها با هر دو روش لمينيت دندان وجود دارد ولي با بليچينگ فقط امكان تغيير رنگ وجود دارد. در ادامه ضمن معرفي تفاوت بليچينگ و لمينت به توضيح هر يك ميپردازيم.

بليچينگ

بليچينگ دندان يعني سفيد كردن دندانها بوسيله مواد خاص اكسيد كننده مثل پر اكسيد هيدروژن. در روش ديگر سفيد كردن دندان ، كه به آن «بليچينگ» مي‌گوييم، چيزي به ساختار دندان اضافه نمي‌شود و طي آن به دنبال يك واكنش شيميايي، مولكول‌هاي رنگ نسوج دنداني، دستخوش تجزيه مي‌شوند. در واقع اين روش مانند استفاده از وايتكس است و مي‌توان آن را سفيد كردن شيميايي ناميد. مواد اكسيد كننده به داخل ساختار كريستالي ميله مانند ميناي دندان نفوذ كرده و رنگيزه‌هاي رسوب كرده در بين هرم‌هاي مينائي را اكسيد مي‌كنند. با گذشت زمان نفوذ مواد اكسيد كننده به داخل عاج دندان كه در لايه زيرين مينا قرار داردنيز صورت گرفته و رنگ آن نيز روشن تر مي‌شود. از هر سه نفر، دو نفر در طي سفيد كردن دندان به روش بليچينگ دچار حساسيت دنداني مي‌شوند. يعني تماس دندان‌ها با هواي محيط و آب سرد و گرم باعث ناراحتي مي‌شود. ممكن است خوردن غذا (بخصوص صبحانه) براي شما دشوار شود. بايد توجه داشته باشيد كه اين حساسيت يك حالت گذرا وناپايدار است وجاي نگراني ندارد. در صورت بروز حساسيت، به عنوان اولين اقدام بايد استفاده از تري بليچينگ را كاهش دهيد؛ يعني به جاي استفاده هرشب، آن را به صورت يك شب در ميان به كار ببريد. همچنين مي‌توان خميردندان را درون تري و براي چند دقيقه بر روي دندان‌ها قرار دهيد. اين كار باعث تسكين حساسيت مي‌شود. اگر حساسيت برطرف نشد به دندان‌پزشك خود مراجعه كنيد. استفاده از سيگار و مواد رنگي خوراكي مثل چاي و قهوه را در طي بليچينگ به حداقل ممكن برسانيد و در صورت استفاده بلافاصله دهانتان را بشوييد.

لمينيت

يك راه افزودن يك لايه خارجي به سطح دندان است. اين لايه مي‌تواند ماده ترميمي كامپوزيت دندان باشد يا يك لايه چيني كه به آن «لامينيت» مي‌گوييم. اين روش سفيد كردن مانند چسباندن ناخن مصنوعي روي ناخن‌هاي طبيعي است. بر حسب مورد ممكن است نيازي به تراشيدن دندان نباشد. لامينيت به صورت باليني و لابراتواري قابل انجام است. در نوع باليني، دندانپزشك به كمك مواد ترميمي همرنگ يا‌‌ همان كامپوزيت، مي‌تواند در يك جلسه كاري دندان‌ها را سفيد كند. درواقع لمينت دندان يا ونير لايه‌اي از مواد همرنگ دندان است كه براي اصلاح طرح لبخند، شكل، رنگ و طول دندان‌ها يا بستن فاصله بين دندان‌ها و درمان دندان‌هاي شكسته روي دندان قرار داده مي‌شود. در نوع لابراتواري، دندانپزشك بعد از آماده كردن دندان‌ها، از آن قالب تهيه مي‌كند. لابراتوار بر اساس دستور دندانپزشك لامينيت‌ها را كه معمولا از جنس سراميك هستند مي‌سازد. در جلسه بعد، بعد از امتحان و بررسي كار، لامينيت‌ها روي دندان‌ها چسبانده مي‌شوند. ونير‌ها يا از جنس كامپوزيت هستند و به طور مستقيم و داخل مطب ساخته مي‌شود (كه به آن‌ها ونير كامپوزتي مي‌گويند) و يا از جنس سراميك هستند و در لابراتور ساخته مي‌شوند (كه به آن‌ها ونير سراميكي گفته مي‌شود). به علت تراش بسيار كم و ايجاد زيبايي فوق العاده ونير‌ها اولين طرح درمان در دندان‌هاي قدامي محسوب مي‌شوند.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۹:۵۳ توسط:netware موضوع:

سفيد شدن دندان‌ها با بليچينگ

اگر دندان‌هايتان دچار تغيير رنگ شده به طوري كه زيبايي طرح لبخندتان را به خطر انداخته، مي توانيد روش‌هاي دندانپزشكي موثري كه باعث سفيد شدن دندان ها مي شود را امتحان كنيد. اين روش  ها در كوتاه ترين زمان ممكن و با هزينه اي بسيار مناسب دندان هايي كه دچار تغيير رنگ شده اند را سفيد مي كنند و نتايجشان تا بيش از 1 سال دوام دارد. اين روش ها با نام بليچينگ دندان شناخته مي شود كه در اين مقاله به طور كامل مورد بررسي قرار گرفته اند.

بليچينگ دندان چيست؟

بليچينگ دندان يك روش رايج و امروزي دندانپزشكي به منظور سفيد كردن دندان ها است. در اين روش از مواد شيمايي براي سفيد تر كردن دندان ها استفاده مي شود. روند كار به اين شكل است كه ژلي حاوي مواد سفيد كننده بر روي دندان ها قرار مي گيرد، مواد سفيد كننده فعال شده و به سفيد كردن دندان ها كمك مي كنند.

بيشتر بخوانيد : كامپوزيت دندان

انواع روش بليچينگ به منظور سفيد كردند دندان ها چيست؟

روش هاي زيادي وجود دارند كه از مواد شيمايي براي سفيد شدن دندان ها اسفاده مي كنند اما ما آن ها را در دو دسته زير قرار مي دهيم:

بليچينگ در مطب دندانپزشكي يا آفيس

بليچينگ در خانه و منزل

آفيس بليچينگ

اگر بخواهيم در مطب دندانپزشكي دندان ها را سفيد كنيم اصطلاحا ميگوييم كه بليچينگ دندان در مطب صورت گرفته و به آن آفيس بليچينگ نيز گفته مي شود. دندانپزشك براي اينكه دندان ها را سفيد كند از ژل سفيد كننده حاوي ماده هيدروژن پراكسيد يا كاربامايد پراكسيد استفاده مي كند. او اين ژل را به سطح دندان ها اعمال مي كند و با نور يا ليزر، عوامل سفيد كننده موجود در ژل را فعال مي كند.

ژل سفيد كننده، بعد از فعال شدن توسط نور، به از بين بردن رنگدانه هاي غير طبيعي و تيره روي سطح دندان ها كمك مي كند. اينكار در يك جلسه صورت مي گيرد و ممكن است 3 تا 4 بار ژل به مدت 10 دقيقه روي دندان ها قرار بگيرد.

هوم بليچينگ

كيت هايي وجود دارد كه تمام آنچه براي سفيد كردن دندان ها در خانه وجود دارد را در خود جاي داده است. در اين كيت ها ژل سفيد كننده، پلاك ها يا قالب هاي آماده دنداني، و دستگاه نور مخصوص وجود دارد.

ژل هاي هوم بليچينگ دندان، حاوي همان مواد سفيد كننده اي هستند كه در آفيس بليچينگ وجود دارد اما غلظت بسيار كمتري دارند. هزينه بليچينگ دندان در منزل مقداري از هزينه كلينيكي آن بيشتر است. همچنين كارايي كمتري دارد.

هزينه بليچينگ دندان چقدر است؟

بسته به اينكه با چه روشي قصد داريد دندان هايتان را سفيد كنيد هزينه ها هم متغيير خواهد بود. مثلا هزينه بليچ در مطب از 1.5 ميليون به بالا است. و هزينه بليچ در خانه مي تواند بيشتر از 800 هزار تومان باشد. براي اطلاع از هزينه بليچينگ دندان بايد از نزديك با متخصص و دندانپزشك خودتان مشورت كنيد.

بيشتر بخوانيد : هزينه ايمپلنت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۶:۰۵ توسط:netware موضوع:

سفيد شدن دندان‌ها با بليچينگ

اگر دندان‌هايتان دچار تغيير رنگ شده به طوري كه زيبايي طرح لبخندتان را به خطر انداخته، مي توانيد روش‌هاي دندانپزشكي موثري كه باعث سفيد شدن دندان ها مي شود را امتحان كنيد. اين روش  ها در كوتاه ترين زمان ممكن و با هزينه اي بسيار مناسب دندان هايي كه دچار تغيير رنگ شده اند را سفيد مي كنند و نتايجشان تا بيش از 1 سال دوام دارد. اين روش ها با نام بليچينگ دندان شناخته مي شود كه در اين مقاله به طور كامل مورد بررسي قرار گرفته اند.

بليچينگ دندان چيست؟

بليچينگ دندان يك روش رايج و امروزي دندانپزشكي به منظور سفيد كردن دندان ها است. در اين روش از مواد شيمايي براي سفيد تر كردن دندان ها استفاده مي شود. روند كار به اين شكل است كه ژلي حاوي مواد سفيد كننده بر روي دندان ها قرار مي گيرد، مواد سفيد كننده فعال شده و به سفيد كردن دندان ها كمك مي كنند.

بيشتر بخوانيد : كامپوزيت دندان

انواع روش بليچينگ به منظور سفيد كردند دندان ها چيست؟

روش هاي زيادي وجود دارند كه از مواد شيمايي براي سفيد شدن دندان ها اسفاده مي كنند اما ما آن ها را در دو دسته زير قرار مي دهيم:

بليچينگ در مطب دندانپزشكي يا آفيس

بليچينگ در خانه و منزل

آفيس بليچينگ

اگر بخواهيم در مطب دندانپزشكي دندان ها را سفيد كنيم اصطلاحا ميگوييم كه بليچينگ دندان در مطب صورت گرفته و به آن آفيس بليچينگ نيز گفته مي شود. دندانپزشك براي اينكه دندان ها را سفيد كند از ژل سفيد كننده حاوي ماده هيدروژن پراكسيد يا كاربامايد پراكسيد استفاده مي كند. او اين ژل را به سطح دندان ها اعمال مي كند و با نور يا ليزر، عوامل سفيد كننده موجود در ژل را فعال مي كند.

ژل سفيد كننده، بعد از فعال شدن توسط نور، به از بين بردن رنگدانه هاي غير طبيعي و تيره روي سطح دندان ها كمك مي كند. اينكار در يك جلسه صورت مي گيرد و ممكن است 3 تا 4 بار ژل به مدت 10 دقيقه روي دندان ها قرار بگيرد.

هوم بليچينگ

كيت هايي وجود دارد كه تمام آنچه براي سفيد كردن دندان ها در خانه وجود دارد را در خود جاي داده است. در اين كيت ها ژل سفيد كننده، پلاك ها يا قالب هاي آماده دنداني، و دستگاه نور مخصوص وجود دارد.

ژل هاي هوم بليچينگ دندان، حاوي همان مواد سفيد كننده اي هستند كه در آفيس بليچينگ وجود دارد اما غلظت بسيار كمتري دارند. هزينه بليچينگ دندان در منزل مقداري از هزينه كلينيكي آن بيشتر است. همچنين كارايي كمتري دارد.

هزينه بليچينگ دندان چقدر است؟

بسته به اينكه با چه روشي قصد داريد دندان هايتان را سفيد كنيد هزينه ها هم متغيير خواهد بود. مثلا هزينه بليچ در مطب از 1.5 ميليون به بالا است. و هزينه بليچ در خانه مي تواند بيشتر از 800 هزار تومان باشد. براي اطلاع از هزينه بليچينگ دندان بايد از نزديك با متخصص و دندانپزشك خودتان مشورت كنيد.

بيشتر بخوانيد : هزينه ايمپلنت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۴:۴۶ توسط:netware موضوع: