جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

به چه مدل ارتودنسي، ارتودنسي 6 ماهه مي گويند؟

ارتودنسي 6 ماهه چيست؟

ارتودنسي هاي 6 ماهه به سرعت نتيجه مي گيرند؛ زيرا طوري طراحي شده اند كه فقط تعداد معيني از دندان ها را انتخاب مي كنند. آنها فقط روي هم ترازي دندان هاي خاص متمركز هستند، به اين معني كه فشار بيشتر اختصاص يافته است. طراحي ابتكاري بريس هاي 6 ماهه نيز نقشي اساسي دارد. آنها به طور معمول از تيتانيوم نيكل ساخته مي شوند كه فشار پايدارتري را ارائه مي دهد.

ارتودنسي 6 ماهه مناسب كدام دندان ها است؟

درمان با ارتودنسي 6 ماهه بريس بر اصلاح زيبايي دندان هاي جلويي شما متمركز است. براي افرادي كه نياز به هم ترازي با نيش دارند، ايده آل نيست؛ اما اين روش درمان بريس با تمركز بر لبخند بسيار سريعتر از ارتودنسي معمولي است كه دندان هاي گزش و پشت را برطرف مي كند. ارتودنسي كوتاه مدت با بريس هاي شفاف ممكن است از چهار تا نه ماه طول بكشد؛ اما به طور متوسط​​حدودا شش ماه است.

دليل انتخاب ارتودنسي 6 ماهه چيست؟

بسياري از افراد با توجه به مدت زمان لازم براي انجام درمان و همچنين ثابت بودن سيم بر روي دندان هاي خود، مي توانند توسط درمان ارتودنسي به تعويق بيفتند. بريس هاي مفتولي سنتي معمولا حدود دو سال طول مي كشد تا دندان هاي كج يا نامرتب را به موقعيت صحيح برسانند.  ارتودنسي 6 ماهه يك راه حل سريع و قابل اعتماد است كه مي تواند فقط در عرض 6 ماه دندان هاي صاف، سالم و لبخندي زيبا به شما بدهد.

آيا هر كسي مي تواند از بريس هاي 6 ماهه استفاده كند؟

متأسفانه ، بريس هاي 6 ماهه براي همه مناسب نيستند. آنها در اصلاح مسائل با دندان هاي 6 تا 8 جلويي در بالا و پايين دهان و همچنين مشكلات كوچك ازدحام موثر هستند. كساني كه بيش از حد نيش يا ساير موارد گزش يا مشكلات شلوغي شديدتري دارند، براي بريس هاي 6 ماهه مناسب نخواهند بود. اگر مي خواهيد دندان هاي خود را به سرعت و به طور موثر صاف كنيد، بايد يك مشاوره با دندانپزشك خود رزرو كنيد. تيم دندانپزشكي لبخند شما را به طور كامل بررسي مي كند و اگر درمان شش ماهه لبخند براي شما مناسب است به شما اطلاع مي دهد.

بيشتر بخوانيد :

·         ارتودنسي سريع

·         ارتودنسي ژله اي

آيا درمان ارتودنسي 6 ماهه لبخند براي بزرگسالان مناسب است؟

دندان هاي راست تر معمولا با استفاده از بريس براي بزرگسالان در يك دوره طولاني به دست مي آيند. لبخندهاي شش ماهه تكنيكي را براي بزرگسالاني كه دندان هاي كج يا فاصله اي دارند و مي خواهند بدون ايجاد تغييرات اساسي در موقعيت گزش، زيبايي دندان ها را بهبود دهند، طراحي شده است. اكثر بزرگسالان بالاي 16 سال كانديداي اين تكنيك هستند كه ايجاد شده است تا دندان ها را به آرامي به موقعيت مناسب براي لبخندي جذاب و مطمئن براي هر فرد برساند.

ارتودنسي 6 ماهه چگونه باعث تغيير در دندان ها مي شود؟

در تكنيك ارتودنسي 6 ماهه از بريس هاي بزرگسالي استفاده مي شود كه با فشار كم دندان ها را به آرامي در طي شش ماه حركت مي دهند تا دندان ها به طور صحيح تراز شوند و فضاها و ظاهر كج را از بين ببرند. اين روش به طور كلي براي فرد ايمن تر است؛ زيرا احتمال آسيب ريشه يا دندان به دليل فشارهاي كم براي جابجايي دندان ها كم است. از يك قرار ملاقات كوتاهتر نيز با شش ماه لبخند استفاده مي شود كه باعث مي شود كل مراحل كار ساده تر و راحت تر از استفاده سنتي از بريس ها باشد.

 

رفرنس 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۸:۰۳ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي فك بالا چگونه است ؟

فك بالا و ژنتيك و ساختار مادرزادي استخوان‌هاي فك اصلي‌ترين دليل تداخل دندان‌ها كه باعث نيازمندي به عمل است و همچنين، پوسيدگي دندان‌هاي شيري، از دست دادن پيش از موعد دندان‌هاي شيري، ضربات، عادات نامناسب مانند مكيدن انگشت، التهاب و عفونت‌هاي شديد در زمان جايگزيني دندان‌هاي دائمي و عدم رعايت نكات بهداشتي دهان و دندان، عوامل محيطي هستند كه مي‌توانند منجر به انواع مال اكلوژن ها ازجمله اوربايت و درنتيجه تشخيص لزوم ارتودنس تك فك بالا، شوند.

درمان ارتودنس تك فك بالا

يكي از عوامل مهم در عمل ارتودنس تك فك بالا و همچنين نتيجه حاصل از آن و سن بيمار و شدت عارضه است. اگر بيمار كودك باشد و در سن رشد قرار داشته باشد، ارتودنس تك فك بالا بايد با استفاده از هد گير انجام مي‌شود. هد گير وسيله‌اي متحرك است كه از خارج به دهان متصل مي‌شود. لازم به ذكر است كه نتيجه درمان در اين روش، به همكاري كودك و توجه والدين وي در رعايت حداقل زمان استفاده از هد گير در طول روز بستگي دارد. در ارتودنسي بزرگسالان در موارد خفيف بودن عارضه موجود، درمان ارتودنسي يك فك بالا با استفاده از براكت هاي ثابت، همراه يا بدون نياز به كشيدن دندان، انجام مي‌شود. اگر جلو آمدن فك بالا و شدت عارضه‌هاي موجود بيشتر باشد، علاوه بر ارتودنس تك فك بالا، جراحي فك و صورت نيز ضروري تشخيص داده مي‌شود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي زيبايي

هزينه ارتودنس تك فك بالا

گاهي اوقات به دليل سختي كار، ارتودنس تك فك بالا هزينه‌اي بيشتر نسبت به ارتودنسي فك پايين نياز دارد؛ اما بايد توجه كرد كه برآورد هزينه درمان، چه در ارتودنس تك فك بالا و چه در فك پايين، به متخصصين درمان و همچنين درمان و نوع براكت مورداستفاده براي درمان ارتودنسي دارد.

در بعضي از روش‌ها يا در ارتودنسي ثابت يا متحرك، ارتودنسي ديمون، ارتودنسي شفاف، ارتودنسي لينگوال، ارتودنسي نامرئي، ازجمله روش‌هايي هستند كه در حال حاضر با استفاده از براكت هاي مختلف، انجام مي‌شوند كه هركدام تعرفه قيمتي جداگانه داشته و استفاده از هر يك براي درمان ارتودنس تك فك بالا با هزينه‌هاي خاص هركدام تعيين مي‌شود.

توجه كنيد كه تجهيزات مورداستفاده در مركز ارتودنسي موردنظر شما و شدت عارضه دنداني كه از آن رنج مي‌بريد نيز در هزينه ارتودنسي تك فك بالا يا هر نوع درمان ارتودنسي ديگر، اهميت دارد. همچنين در صورت وجود دندان يا دندان‌هاي نهفته در فك بالا، معمولا قيمت ارتودنس تك فك بالاكمي بيشتر حساب مي‌شود چراكه حساسيت كار در حضور اين دندان‌ها بيشتر است.

جلو زدگي فك بالا يا اوربايت

در مواقع عادي، هر دو فك بالا و پايين باهم رابطه مناسب و همچنين هماهنگ بوده و هم‌پوشاني دارند. فك بالا نيز معمولا چند ميلي‌متر جلوتر از فك پايين است؛ اما زماني كه به هر علتي (معمولا ژنتيك يا وراثت) فك بالا بيش از اين اندازه جلو باشد، اصطلاحاً گفته مي‌شود كه شخص اوربايت دارد. به اين وضعيت جلو زدگي فك بالا (جلو بودن فك بالا) يا عقب رفتگي فك پايين گفته مي‌شود زيرا اين‌طور به نظر مي‌رسد كه فك پايين عقب‌تر است اصلاح مي‌شود اين اوربايت معمولا با تركيبي از ارتودنسي دندان و جراحي فك اصلاح مي‌شود. همان‌طور كه در تصوير مشاهده مي‌كنيد، در اوربايت، بين دندان‌هاي فك بالا و پايين فاصله وجود ندارد، بلكه اين دندان‌هاي فك بالا هستند كه كمي جلوتر از دندان‌هاي فك پايين بوده و آن‌ها را مي‌پوشانند.

رفرنس

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۹:۳۲ توسط:netware موضوع:

توصيه‌هاي تغذيه در ارتودنسي جهت حفظ سلامت و ايمني بريس ها

همواره در اين رابطه به افراد توصيه مي‌شود غذاي خود را به دقت بجوند، به مقدار مناسب غذا در دهان خود بگذارند و پس از مصرف غذا مسواك بزنند. ساير توصيه‌هاي مفيد در مورد تغذيه در ارتودنسي به شرح زير هستند:

ميوه‌هاي سفت مثل سيب را به بخش‌هاي كوچك تكه كرده و آن را به صورت غوطه ور در ماست يا كرم شكلات مصرف كنيد

تكه‌هاي كوچك سيب را با كره بادام زميني مصرف كنيد.

از پنير و بيسكويت نرم استفاده كنيد

تكه‌هاي نان يا سبزيجات خام را با قرار دادن آنها در آب نرم كنيد تا به اين ترتيب جويدن و بلعيدن آنها ساده شود

ميوه‌هاي نرم مثل توت فرنگي، كيوي، موز، پرتقال، يا نارنگي مصرف نماييد

ماست چرب بدون شكر مصرف كنيد

با كمي خلاقيت، برنامه ريزي و اشتياق مي‌توانيد تغييرات شگرف در رژيم غذايي خود ايجاد كنيد. به اين ترتيب استفاده از يك رژيم غذايي مناسب و خوشمزه در طول درمان ارتودنسي براي شما ساده خواهد بود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي بدون سيم

تغذيه در ارتودنسي به معناي قطع مصرف همه چيزهايي كه دوست داريد نيست

در اكثر مواقع در طول درمان ارتودنسي شما مي‌توانيد غذاهاي مورد علاقه خود را مصرف كنيد، اما مسواك زدن و نخ دندان كشيدن پس از هر بار صرف غذا در زمان انجام ارتودنسي از اهميت ويژه اي برخوردار است. مشخص است كه انجام اين كار در صورت استفاده از ابزارهاي ارتودنسي متحرك همچون بريس هاي نامرئي ساده مي‌باشد. با اين وجود صرف نظر از روش ارتودنسي انتخاب شده، رعايت مناسب بهداشت دهان و دندان براي بيمار جهت دستيابي به بهترين نتايج درماني ممكن لازم و ضروري است.

تغذيه در ارتودنسي با بريس هاي متحرك

معمولاً به افراد بيمار توصيه مي‌شود از بريس هاي متحرك در طول 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته استفاده كنند و اين شرايط شامل زماني است كه فرد در حال غذا خوردن مي‌باشد. هنگامي كه فرد بيمار به اين بريس ها عادت نمايد، مي‌بايست بتواند از آنها در هنگام غذا خوردن به صورت عادي استفاده كند. در واقع لوازم ارتودنسي متحرك نبايد در هنگام غذا خوردن از دهان خارج شوند. هر چند انجام اين كار ممكن است در ابتدا دشوار باشد، با گذشت زمان و عادت كردن فرد انجام آن به تدريج ساده تر خواهد شد. علاوه بر اين همواره توصيه مي‌شود پس از هر بار صرف غذا بريس ها را از دهان خارج كرده و آنها را بطور كامل بشوييد. در حقيقت براي كامل شدن درمان ارتودنسي در حداقل زمان ممكن و دستيابي به نتايج دلخواه، مهم است كه بيمار مراقبت كافي از وضعيت بريس ها و دندان‌هاي خود در طول درمان داشته باشد.

منبع

رفرنس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۳:۲۳ توسط:netware موضوع:

همه چيز در مورد استفاده از روش درماني ارتودنسي دندان ژله اي

ارتودنسي دندان  يكي از روش هاي نوين دندان پزشكي است كه مي تواند مشكلات دنداني را نظير شلوغ بودن بيش از حد دندان ها، جلو بودن بيش از حد دندان هاي جلويي، روي هم قرار گرفتن دندان ها، فاصله داشتن بيش از حد دندان ها، مواردي مانند اوربايت، آندربايت و كراس بايت را مي ‌تواند برطرف كند.

درمان ارتودنسي شامل روش هاي مختلفي است كه عبارتند از:

ارتودنسي ثابت فلزي

ارتودنسي ثابت سراميكي

ارتودنسي ثابت بي رنگ

ارتودنسي فلزي

ارتودنسي نامرئي يا ارتودنسي دندان ژله اي

انواع ارتودنسي دندان ژله اي يا نامرئي

ارتودنسي ژله اي خودش جزء زير مجموعه ارتودنسي هاي نامرئي قرار مي گيرد و مي تواند به دو دسته پرانتزهاي زباني و ارتودنسي دندان ژله اي تقسيم شود.

نحوه نصب ارتودنسي دندان ژله اي

ارتودنسي دندان ژله اي كه به آن ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين هم گفته مي شود، مراحل مختلفي براي نصبش وجود دارد.

ابتدا شما بايد به يك متخصص ارتودنسي مراجعه كرده و از او مشاوره بگيريد. پزشك ارتودنسي شما در جلسه اول يك عكس سه بعدي از دندانه ايتان مي گيرد كه بتواند آن را بررسي كند. همچنين مشخص شود كه آيا شما مي توانيد براي درمان مشكلات دنداني تان از اين نوع ارتودنسي استفاده كنيد يا خير.

پس از اين كه عكس برداري انجام شد و پزشك دندان و دهان شما را معاينه كرد و مشخص شد كه مي توانيد از ارتودنسي دندان ژله اي براي درمان مشكلات دنداني تان استفاده كنيد، وقت آن مي رسد كه پزشك ارتودنسي شما توسط يك برنامه سه بعدي از پيش تعيين شده با استفاده از عكس سه بعدي دندان، به شما نشان دهد كه طول درمان تان به چه شكل خواهد بود و شما در هر مرحله از درمان چه چيزي را بايد انتظار داشته باشيد. همچنين در اين مرحله پزشك هزينه ارتودنسي دندان ژله اي و طول درمان آن را هم برايتان مشخص مي كند.

پس از آن عكس سه بعدي به لابراتوار هاي ساخت ارتودنسي ارسال شده و ساخته مي شود.

در مرحله بعد پزشك ارتودنتيست آن را روي دندان شما قرار مي دهد.

پرانتز زباني چيست؟

پرانتزهاي زبان يكي از انواع بريس هاي نامرئي مي باشد. اين بريس ها به طور سفارشي ساخته مي شوند و به دقت زيادي احتياج دارند. به بريس هاي زباني، بريس هاي لينگوال هم گفته مي‌شود. اين بريس ها دقيقا همانند بريس هاي سنتي مي‌باشند كه از براكت و سيم ها براي تراز بندي دندان و ترميم مشكلاتش استفاده مي‌كنند. معمولا اين بريس ها براي دندان هاي جلويي كاربرد دارد.

آن ها به گونه اي طراحي شده اند كه در داخل دهان و پشت دندان‌هاي جلو نصب مي‌شوند. اين بريس ها طيف وسيعي از مشكلات را مي توانند حل كنند. هم بزرگسالان و هم نوجوانان مي‌توانند براي درمان مشكلات دنداني شان از بريس هاي زباني يا لينگوال استفاده كنند. اين بريس ها به گونه اي بر روي دندان نصب مي شود كه از روبرو هيچ چيزي مشخص نمي شود و تمام براكت ها و سيم ها از داخل به دندان چسبيده‌اند.

رفرنس

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۶:۲۵ توسط:netware موضوع:

خيس كردن مكرر تخت در نوپايان

سن : كودك يك ساله  تا كودك دو ساله

كودك من در روز آموزش ديده است، اما در شب نه. بايد چه كنيم؟

تقريبا نيمي از كودكان، هنوز در سن ۳ سالگي تخت خود را خيس مي كنند. بيشتر متخصصان كودكان  خيس كردن تخت را تا سن ۶ سالگي، طبيعي تلقي مي كنند، در حالي كه تنها ۱۲ درصد كودكان هنوز در اين سن اين كار را انجام مي دهند. به نظر مي رسد يك مولفه خانوادگيِ قوي درباره خيس كردن تخت وجود دارد: ۷۷ درصد كودكاني كه هردو  والدينشان در سنين پايين تختشان را خيس مي كرده اند، همان كار را انجام خواهند داد. چهل و سه درصد از كودكاني كه يك پدر يا مادر شب ادرار داشته اند، همان منوال را ادامه مي دهند، و تنها ۱۵ درصد كودكاني كه والديني بي مشكل در خشك نگه داشتن تخت داشته اند، شب ادراري خواهند كرد.

بدون در نظر گرفتن اينكه چگونه عمل مي كنيد، از فشار آوردن به كودكتان و سرزنش كردن او خودداري كنيد. او كار بدي انجام نمي دهد. خشك ماندن در تمام شب، حتي اگر كودكتان بدون خيس كردن يا بيدار شدن براي استفاده از دستشويي، بخوابد، يك مهارت تكاملي است، كه تقريبا همه كودكان به موقع آن را بدست مي آورند.

در حالي كه منتظر هستيد كودكتان خيس كردن تخت را پشت سر بگذارد، اطمينان حاصل كنيد كه تشكش به اندازه كافي با يك كاور خوب پوشيده شده است، او را تشويق كنيد لباس هاي جاذب مثل شلوارك هاي پارچه ايي آموزشي يا پوشك هاي آموزشي بپوشد، و از او بخواهيد به محض اينكه فهميد تختش را خيس كرده است، بلند شود. شما مي خواهيد او و تختش را عوض كنيد، تا پوستش اذيت نشود و به خوابيدن با لباس خواب خشك عادت خواهد كرد.

معمولا كودكاني كه بيش از يك بار در هر شب تخت را خيس مي كنند، با تعداد دفعات كمتري خيس كردن تخت، شروع به گذر از اين مرحله مي كنند. سپس با افت و خيز، به خيس كردن تخت در شب هاي كمتري از هفته مي روند، تا اينكه نهايتا، شب ادراري را به طور كامل پشت سر مي گذارند. با اين حال، كل اين فرآيند مي تواند يك تا دو سال به طول بيانجامد.

بيشتر بخوانيد :

·         رشد كودك پنج ماهه

 

·         رشد كودك هفت ماهه 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۲۸:۳۴ توسط:netware موضوع:

پاسخ به سوالات رايج در در رابطه با روش هاي لاغري

آيا عمل لاغري سريع عوارض براي بيمار به همراه دارد؟

هر عملي عوارض خاص خود را دارد. اما در صورتي كه داروها و مكمل هاي خاصي كه توسط پزشك تجويز مي شود را به درستي مورد استفاده قرار دهيد، مي توانيد به ميزان قابل توجهي عوارض جراحي لاغري را كاهش دهيد.

پروسه كاهش وزن بعد از جراحي اسليو معده به چه صورت است؟

بيشتر افرادي كه به دنبال لاغري سريع هستند، و اقدام به جراحي اسليو معده مي كنند، بايد بدانند كه پروسه كاهش وزن در افراد تقريبا دو سال زمان مي برد. در مدت دو سال بيمار به صورت ماهانه كاهش وزن را تجربه خواهد كرد.

آيا خوردن نوشيدني هاي خنك در طي دو الي سه هفته بعد از جراحي لاغري مشكلي دارد؟

خوردن نوشيدني بعد از عمل لاغري مشكلي ندارد. اما بهتر است دماي نوشيدني نه زياد گرم و نه زياد خنك باشد.

ميزان هزينه جراحي اسليو معده چقدر است و آيا مشمول بيمه قرار مي گيرد؟

هزينه جراحي اسليو براي رسيدن به لاغري سريع، نسبت به جراحي هاي ديگر بيشتر است. اما اين عمل جراحي مشمول بيمه قرار ميگيرد در صورتي كه bmi بيمار بيش از 40 باشد. در صورتي كه بي ام اي بيمار كمتر از 40 باشد، هزينه به صورت آزاد محاسبه مي شود و تقريبا معادل 24 ميليون تومان خواهد بود.

(جهت محاسبه شاخص توده بدني خود قبل از جراحي لاغري به اين سايت مراجعه كنيد.)

بهترين عمل لاغري سريع براي فردي كه داراي شاخص توده بندي 32.4 است چيست؟

جراح لاغري معتقد است افرادي كه شاخص توده بدني آنها كمتر از 40 باشد، بهتر است از ورزش و رژيم غذايي استفاده كنند. تا بتوانند چاقي را از خود دور نموده و به تناسب اندام دست يابند. در صورتي كه شخصي در اثر اضافه وزن دچار افتادگي شكم شده باشد نيز، بهتر است عمل ابدومينوپلاستي انجام دهد.  

 

منبع 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۱:۳۶ توسط:netware موضوع:

توليدات فعلي شركت هيونداي

هيونداي الانترا

هيونداي الانترا يكي از محبوب‌ترين خودروهاي هيونداي موتور محسوب مي‌شود، كه تاكنون يك بار نيز بعنوان خودروي سال در آمريكاي شمالي برگزيده شده است. الانترا بعنوان يك سدان كوچك و فشرده اما كامل و با موتورهاي 1٫6 و 1٫8 ليتري عرضه مي‌شود. اين خودرو از سال 1990 در خط توليد هيونداي موتور قرار گرفته و تاكنون پنج نسل از آن، طراحي و توليد شده است.

هيونداي آي30

هيونداي آي30 اشتراكات فراواني با الانترا دارد، اما بزرگترين تفاوت آن در سبك هاچ‌بك بدنه مي‌باشد. در كانادا و ايالات متحده آمريكا با نام الانتراي واگن يا نسل چهارم الانترا عرضه مي‌شود. پلتفرم اين اتومبيل با كيا سيد يكسان و مشترك است. مشخصات اين مدل شامل: طول*عرض*ارتفاع 430*178*148 سانتي‌متر، فاصله دو محور جلو و عقب 265 سانتي‌متر و وزن خالص آن معادل 1185 كيلوگرم مي‌باشد.

هيونداي آي40

هيونداي آي40 يكي از جوانترين خودروهاي هيونداي است، كه در سال 2011 معرفي شد و در رده خودروهاي خانوادگي متوسط و بزرگ قرار مي‌گيرد. اين خودرو در دو نوع سدان چهار در و واگن پنج در توليد مي‌شود و در پلتفرم با سوناتا يكي است و آن را نسخه اروپايي سوناتا مي‌دانند. مدل آي40 بجز اروپا، در استراليا و نيوزيلند نيز به فروش مي‌رسد.

هيونداي سوناتا

هيونداي سوناتا يكي از پرفروش‌ترين مدل‌هاي كمپاني هيونداي موتور در سال‌هاي گذشته به‌شمار مي‌آيد. سابقه توليد اين خودرو به سال 1985 بر مي‌گردد. نسل ششم سوناتا ديگر يك خودرو فول سايز شناخته مي‌شود. موتورهاي 2 و 2٫4 ليتري روي اين خودرو قرار مي‌گيرند.

هيونداي آزرا

هيونداي آزرا سابقه‌اي طولاني دارد و از سال 1986 در خط توليد هيونداي قرار دارد و فاصله بين دو خودروي سوناتا و جنسيس سدان را پر مي‌كند. اين خودرو در كلاس لوكس قرار گرفته و در حال حاضر موتورهاي 2٫4 ليتري، 3 ليتري و 3٫3 ليتري روي اين اتومبيل قرار مي‌گيرند.

هيونداي جنسيس كوپه

هيونداي جنسيس كوپه را مي‌توان تلاش هيونداي براي تمايز بين محصولات عادي و لوكس خود دانست. جنسيس كوپه از سال 2008 وارد بازار شد. اين خودرو اولين مدل كوپه ديفرانسيل عقب هيونداي بود كه در پلاتفرم با جنسيس سدان اشتراكاتي دارد. در حال حاضر دو موتور دو ليتري چهار سيلندر توين توربو و شش سيلندر 3٫8 ليتري روي جنسيس كوپه قابل انتخاب مي‌باشند. مدل چهار سيلندر 274 اسب بخار نيرو و 275 پوند فوت گشتاور توليد مي‌كند. اين اعداد براي مدل شش سيلندر به ترتيب 348 اسب و 295 پوند فوت مي‌باشند.

هيونداي جنسيس سدان

هيونداي جنسيس سدان، يكي از خودروهاي لوكس كره‌اي است، كه براي رقابت با خودروهاي لوكس اروپايي و ژاپني وارد بازار شده است. جنسيس سدان فعلي، در سال 2008 رونمايي شد. سدان لوكس جنسيس همان راهي را مي‌رود كه نيسان با اينفينيتي و تويوتا با لكسوس پيموده‌اند.

هيونداي سانتافه

هيونداي سانتافه را بايد محبوبترين شاسي بلند هيونداي دانست كه با قيمت مقرون بصرفه و توانايي‌هاي مناسب و امكانات خوب خود، مشتريان زيادي را براي خود دست و پا كرده است. سانتافه در پلاتفرم با كيا سورنتو شريك مي‌باشد. از ماه ژوئن نسل سوم سانتا فه در مدل 5 نفره و از ماه نوامبر مدل 7 نفره آن به بازار خواهند آمد. مدلهاي با هفت صندلي از فاصله بين دو محور بيشتري برخوردارند و همچنين هواكش موتور، رينگهاي 18 اينچي، اگزوز و فرم بدنه آنها متفاوت مي‌باشد.

هيونداي توسان

هيونداي توسان فعلي اولين بار در سال 2009 در نمايشگاه فرانكفورت به نمايش درآمد. هيونداي براي توليد اين مدل 36 ماه زمان و 225 ميليون دلار صرف توسعه و تحقيق نموده است. موتورهاي بنزيني 1٫6، 2 و 2٫4 ليتري روي توسان قابل نصب اند. موتور چهارسيلندر 2 ليتري 165 اسب بخار نيرو توليد مي‌كند و مدل 2٫4 ليتري هم 176 اسب بخار. هيونداي توسان، همانند برادر بزرگتر خود در دو نوع ديفرانسيل جلو و دو ديفرانسيل عرضه مي‌شود.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد قطعات هيوندا

منبع : فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۰:۵۸ توسط:netware موضوع:

نحوه محاسبه قيمت طلاي دست‌دوم

براي اينكه بدانيد نحوه محاسبه قيمت طلاي دست دوم چگونه است بايد بدانيد اجرت چيست و چگونه محاسبه مي‌شود. چون بيشتر طلاهاي موجود در طلافروشي ها با كارمزد بسيار بالايي به فروش برسد و اگر خريدار بخواهد بعد از مدت زمان كوتاه تصميم به فروش آن بگيرد، ضرر بسياري خواهد كرد. در صورتي كه براي خريد طلاي دست دوم نيازي نيست كه شما اجرتي را پرداخت كنيد. تنها مبلغي كه بايد براي خريد طلاي دست دوم پرداخت كرد، سود فروشندگان و مالياتي است كه به مبلغ نهايي خريد طلاي دست دوم اضافه مي شود.

گفتيم كه كساني كه قصد خريد طلا ي نو دارند بايد مبالغي را به‌عنوان اجرت، سود فروشنده و ماليات بپردازند كه در زمان فروش از قيمت خريد آنها كسر خواهد شد. اجرت پرداخت در واقع به مقدار پولي مي‌گويند كه براي هر گرم طلاي ساخته شده به فروشنده پرداخت مي‌شود. بايد بدانيد كه طلاهاي مختلف اجرات ساخت متفاوتي دارند. هر چه مدل طلا به‌روزتر و جديدتر باشد، اجرت آن بيشتر خواهد بود. اجرت جواهرات هميشه بسيار بيشتر از اجرت طلاست به اين خاطر كه ساخت جواهر دقت و زمان بيشتري نياز دارد و چون از سنگ‌هاي قيمتي در ساخت آنها استفاده مي‌شود و احتمال شكستن اين سنگ‌ها وجود دارد، معمولاً كار پر خطري محسوب مي‌شود و در نتيجه براي ساخت جواهر هم اجرت بيشتري دريافت مي‌شود.

حتما بخوانيد :

به طور كلي بايد گفت بر اساس ميزان وقت و تلاشي كه براي ساخت طلا صرف شده، اجرت ساخت طلا نيز تغيير مي‌كند؛ اما توجه داشته باشيد كه فروشنده سر خود اجازه ندارد مبلغ اجرت و دريافت آن را تعيين كند، بلكه بايد بر اساس فاكتورهاي خريد كه از توليدي و بنكداران طلا تحويل گرفته اين مبالغ را دريافت كند.

قيمت طلاي دست دوم بر مبناي فرمول مشخصي است و هر طلا فروشي بايد از آن تبعيت كند. در اصل براي خريد طلاي دست دوم، طلا فروش نبايد از خريدار پولي را بابت اجرت دريافت كند. بنابراين اختلاف بين قيمت طلاي نو و دست دوم در ميزان پولي است كه بابت اجرت دريافت مي شود.

به‌علاوه، ميزان كارمزدي كه طلافروشان مجاز به دريافت آن براي فروش طلاي دست دوم هستند، كاملاً مشخص است. طلا فروشان مي‌توانند حداكثر ۷ درصد كارمزد بابت فروش طلاي دست دوم دريافت كنند. البته در اين ميان، طلا فروشان مجاز هستند ۹ درصد ماليات ارزش افزوده را نيز دريافت كنند. اما طلا فروش به هيچ عنوان مجاز به دريافت هيچ گونه مبلغ مازادي از خريدار نيست.

منبع : طلافروشي آنلاين كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۷:۲۰ توسط:netware موضوع:

حقايق و فكت هاي جالب درباره مسواك كه ممكنه براتون جالب باشه

اولين مسواك در چين باستان و در زمان سلسله تانگ (كه از ۶۱۹ تا ۹۰۷ ميلادي رو كار بوده) اختراع شده. جالبه اگه بدونيد كه حدود ۱۰۰۰ سال بعدش مسواك تازه در قرن ۱۷ از چين توسط تاجران وارد اروپا شد.

آمريكايي ها يكي از ملت هاي خوب جهان به شمار ميرن و مسواك بعد از ماشين و لپ تاپ هاي شخصيشون ارززشمندترين چيزيه كه هيچوقت ازش نميگذرن. البته اونا از اولم انقدر به فكر بهداشت دهان و دندان نبودن و پيشينه اين موضوع برميگرده به جنگ هاي جهاني. اونجا سربازا رو وادار ميكردن كه حتما مسواك بزنن. بر اساس عادت سربازا هم هر روز مسواك ميزدن و چه كسي از نظاميا منضبط تر. اونا اين عادت مسواك زدن و نظم و انضباطش رو بعد از جنگ برگردوندن آمريكا و همه جا ترويج شد.

يه چيزي كه تقريبا  بيشتر افراد تا حالا نميدونستن اينه كه مسواك رو بعد از استفاده بايد آب بكشيم و روي هوا نگهش داريم تا خشك بشه موهاش. هيچوقت مسواك ها رو كنار هم نگهداري نكنيم چون باعث انتقال آلودگي احتمالي از يه مسواك به مسواك ديگه ميشه. و از همه مهمتر مسواك رو تا دو متر دورتر از توالت نگهداري كنيد چون ممكنه ميكروب هاي معلق در نزديكي توالت روش بشينن.

بيشتر بخوانيد :

گرانترين مسواك دنيا ۴۰۰۰ دلار آمريكا است. از تيتانيوم ساخته شده است و حتي الكتريكي هم نيست!

به طور متوسط ​​يك فرد ​​۳۸.۵ روز را در طول زندگي ش رو  مسواك مي زنه.

به اشتراك گذاشتن مسواك با بقيه علاوه بر اينكه به طور كلي غير بهداشتيه، خطر گسترش بيماري هاي قابل انتقال از طريق خون و مايعات بدن مثل هپاتيت C رو به شدت افزايش مي ده.

بعد از هر ۶ تا ۱۶ هفته يه مسواك ديگه بخريد چون مسواك قبلي ديگه به دردتون نمي خوره.

مسواك زدن ۳ بار در روز و هر بار به مدت ۲ دقيقه در سال ۳۵۰۰ كالري براتون ميسوزونه و در طول ۱ سال ۱ كيلوگرم هم به كاهش وزن كمك مي كنه.

بعد از تجربه يك بيماري ويروسي مسواكتون رو عوض كنيد چون ويروس ها همچنان روي موي مسواك قبلي باقي ميمونه

آمريكايي ها سالانه بيش از ۸۵۰ ميليون دلار براي خريد مسواك هزينه مي كنن.

سعي كنيد براي مسواك درپوش انتخاب نكنيد. قرار دادن يك محفظه پلاستيكي كوچيك دور مسواك باعث ميشه كه اونجا رطوبت گير بيوفته و يه فضاي خوب براي رشد باكتري ها درش ايجاد بشه

منابع :

كلينيك دندانپزشكي ايده آل

كلينيك دندانپزشكي تاج  


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۶:۲۴ توسط:netware موضوع:

مراقبت از ارتودنسي دندان، چطور بايد حين درمان از دندان و دستگاه مراقبت كنيم؟

مهمترين مساله در درمان ارتودنسي دندان مراجعه منظم و مكرر به متخصص ارتودنسي هستش. متخصص معمولا به شما يك برنامه ميده كه بايد مطابق اون برنامه و سر موعد مقرر به مطبش بريد. چرا؟ يكي از مهمترين دلايلش اينكه دستگاه هاي ارتودنسي شما رو تنظيم كنه و مطمئن بشه دندوناتون اونجوري كه انتظار ميره دارن صاف ميشن.

براي اينكه بتونيد اين دوره رو با موفقيت پشت سر بگذاريد لطفا به چند تا نكته كوچولويي كه در ادامه نوشتم توجه كنيد:

هر روز مسواك بزنيد

 علاوه بر دندونا، شما بايد دستگاه ارتودنسي رو هم حتما تميز كنيد تا خراب نشن و يا پلاك پشتشون تشكيل نشه. دندون هاتون رو با يه خمير دندان خوب مسواك بزنيد.

حتما بخوانيد :

غذا و نوشيدني هاي شيرين نخوريد

از اونجايي كه اين مواد ميتونن به دندونا بچسپن و تميز كردنشون خيلي سخته! نخوريم بهتره. به زحمت تميز كردنش  نمي ارزه! به علاوه، بعضي از اين مواد خوراكي ميتونه به دستگاه ها آسيب بزنه پس اينكارو با خودتون نكنيد لطفا.

استفاده از دهانشويه رو فراموش نكنيد

اگر براتون مقدوره به جهت اينكه بهتر بتونيد بهداشت دهان و دندان خودتون رو رعايت كنيد از خمير دندان حاوي فلورايد استفاده كنيد و در كنارش هم دهانشويه هاي خوب اين مدلي تهيه كنيد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۳:۰۹ توسط:netware موضوع: