جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

خودروهاي هيبريد كيا و هيونداي

در اين مقاله از استار پارت نمايندگي فروش قطعات كيا و هيونداي قصد داريم شما را بهترين خودرو هاي هيبريدي كيا و هيونداي آشنا كنيم.

غول هاي هيبريد كيا و هيونداي

خودرو هيبريد به خودرويي گفته مي شود كه از دو يا چند منبع مختلف انرژي استفاده مي كند تا حركت كند.

براي مثال يك منبع انرژي برق با يك منبع انرژي بنزين

هدف از ساخت اين خودروها كاهش مصرف سوخت هاي فسيلي مانند بنزين است چرا كه آلاينده هاي زيستي توليد مي كنند.

شركت كيا موتورز و شركت هيونداي هركدام نمونه هايي از خودروهاي هيبريد دارند.

اما دو نمونه از تمام آن ها وارد مي شوند و در ايران موجود هستند.

مزايا و معايب خودروهاي هيبريد

از مزايا خودروهاي هيبريد مي توان به اين اشاره كرد كه اين خودرو ها داراي سوخت پاك هستند.

و اين يعني آلاينده هاي زيست محيطي كمتر.

از معايب اين خودروها نيز مي توان به اين كه براي رانندگي طولاني مدت مناسب نيستند

حتما بخوانيد :

كيا اپتيما هيبريد

نسل اول كيا اپتيما هيبريد در سال 2011 توليد و راهي بازار جهاني شد اما ايران شامل اين بازار جهاني نبود.

بعد از آن سه نسل ديگر از اين خودرو توليد شد و در هر نسل عيوب مدل هاي قبلي رفع و كيا اپتيما هيبردِ قوي تري ظاهر شد.

در سال 2018 كيا اپتيما هيبريد براي اولين بار وارد ايران شد كه از نسل چهارم اين خودرو بود كه سال توليد نمونه اوليه آن سال 2016 بود.

اين خودرو بعد از ارائه نسل چهارم نسخه هيبريد به يكي از بهترين خودروهاي دسته بندي سدان تبديل شد و يك بازار قوي براي خود دستو پا كرد.

موتور كيا اپتيما هيبريد، از تركيب يك موتور بنزيني با ظرفيت 2 ليتر با يك باطري پليمر ليتيومي با ظرفيت 1.6 كيلووات تشكيل شده است.

گيربكس اين خودرو 6 سرعته بوده و از نوع تيپ ترونيك است.

هيونداي سوناتا هيبريد

هيونداي سوناتا هيبريد در سال 2018 وارد بازار ايران شد.

اين خودرو به گونه اي ظاهر شد هيچ حرفي باقي نگذاشت و جاي خود را محكم كرد.

هيونداي سوناتا هيبريد از يك موتور بنزيني 4 سيلندري با ظرفيت 2 ليتر و با قدر 157 اسب بخار و يك موتور برقي با توانايي 51 اسب بخار توليد نيرو مي كند.

شتاب گيري هيونداي سوناتا هيبريد 9.3 ثانيه است.

باطري ليتيوم پليمري با ظرفيت 1.76 كيلوات ساعت.

منبع : فروشگاه قطعات اصلي كيا و هيونداي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۰:۱۶ توسط:netware موضوع:

ارزانترين نوع پودر كاكائو در ايران

براي خريد پودر كاكائو با قيمت مناسب، سه راهكار به شما پيشنهاد مي شود كه مي توانيد با توجه به نوع سليقه خود، با استفاده از هر يك از اين روش ها، نسبت به خريدتان اقدام فرماييد. اين سه روش به شرح زير مي باشند:

خريد مستقيم: اگر به روش خريد مستقيم نسبت به تهيه انواع پودر كاكائو اقدام كنيد، قيمت محاسبه شده براي شما خيلي مناسب تر از نرخ روزانه بازار خواهد بود و در واقع اين شيوه، بهترين روش در جهت تهيه پودر كاكائو قيمت مناسب مي باشد.

زيرا در اين حالت شما به صورت مستقيم با هسته اصلي توليد و توزيع كننده اين محصولات سر و كار خواهيد داشت و بنا بر همين امر، مبلغ خيلي خوبي براي شما محاسبه مي شود.

همچنين شاهد اين امر مي باشيم كه در خريد مستقيم شما مي توانيد ضمانت خريد خود را نيز دريافت كنيد و به اين ترتيب از كيفيت محصولات نيز نهايت اطمينان را خواهيد داشت.

خريد آنلاين: در خريد آنلاين نيز قيمت محاسبه شده براي شما خيلي مناسب تر از نرخ روزانه بازار مي باشد. در بستر فروشگاه هاي اينترنتي، يكسري هزينه اضافه وجود ندارد. قطعا مستحضر هستيد كه صاحبان مشاغل اينترنتي از پرداخت هزينه براي اجاره مغازه، قبوض مختلف خدماتي و ماليات هاي متعدد معاف هستند و به اين شكل، اين مبالغ سنگين از نرخ نهايي مورد پرداخت فرد خريدار كسر گرديده خواهد شد.

بيشتر بخوانيد :

خريد عمده: پودر كاكائو يك محصول كاملا مصرفي مي باشد و زماني كه شما اقدام به تهيه اين محصول در حجم زياد مي كنيد، نه تنها متحمل هيچ ضرر مالي نخواهيد شد، بلكه از صرفه اقتصادي ايده آلي نيز بهره مند مي شويد.

در خريد عمده، باز هم درصدي از مبلغ نهايي براي شما كسر گرديده مي شود و همچنين مي توانيد محصولات مورد نيازتان را تا مدت طولاني در دسترس داشته باشيد. در دسترس بودن محصولات تا مدت طولاني به منزله در امان ماندن از موج بعدي افزايش نرخ اين محصولات مي باشد.

در جهت خريد درست و اصولي پودر كاكائو مي توانيد به اين راهنمايي نيز توجه داشته باشيد:

نياز خود را مشخص كنيد: شما بايد بدانيد كه چه مقدار پودر كاكائو و از چه مدل آن مي خواهيد تهيه كنيد. وقتي شما يك پيش ذهنيت درست در اين زمينه داشته باشيد، قطعا مي توانيد انواع پودر كاكائو را به بهترين شكل ممكن تهيه نماييد و سرعت و كيفيت خريد شما افزايش ويژه اي خواهد يافت.

انتخاب شركت توليد كننده معتبر: امروزه شركت هاي متعددي در زمينه توليد و توزيع انواع پودر كاكائو در حال فعاليت هستند. وظيفه شما اين است كه رزومه و سوابق تمام اين شركت ها را با هم مورد نقد و بررسي قرار دهيد و در نهايت بهترين انتخاب ممكن را داشته باشيد.

امروزه رقابت سنگيني بين اين شركت ها شكل گرفته است و ايشان به خوبي مي دانند كه اگر نتوانند نياز بازار را تامين كنند، قطعا شركت هاي رقيب اين كار را انجام خواهند داد. به همين دليل ايشان سعي مي كنند تا با بهره گيري از بهترين مواد اوليه، متخصص ترين افراد و تكنولوژي روز دنيا، با كيفيت ترين محصولات را به بازار عرضه نمايند و رضايت عموم مشتريان خود را جلب كنند.

خريد با قيمت مناسب: در نهايت پس از نقد و بررسي كامل، به يكي از سه روش مطرح شده، خريدتان را انجام دهيد تا علاوه بر كيفيت مناسب از قيمت خوب نيز بهره مند گرديد.

منبع : https://www.jahanshimi.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۷:۴۲ توسط:netware موضوع:

كاهش قيمت طلا در بازار جهاني و افزايش قيمت طلا و سكه در بازار ايران

امروز با افزايش ارزش دلار آمريكا شاهد كاهش ارزش طلا بوديم، اين در حالي اتفاق افتاد كه ارزش دلار در يك شيب صعودي در حال رشد است. اما با اين حال بيشتر مردم در تمام كشورهاي جهان، با توجه به شرايط كرونا باز هم دوست دارند تا روي اين فلز گرانبها به عنوان تنها سرمايه گذاري امن، سرمايه گذاري كنند.

در چند هفته اخير شاهد كاهش قيمت طلا در بازار جهاني بوديم و اين كاهش امروز به حدود 35 دلار رسيد و در حال حاضر قيمت هر اونس طلا به 1914 دلار و 34 سنت رسيده است، كه نسبت به چند ماه گذشته افت بسياري داشته است.

به گزارش تسنيم، افزايش ارزش دلار به بالاترين رقم در حدود 6 هفته اخير عامل افت شديد قيمت طلا در معاملات بازارهاي جهاني بوده است.

اين در حالي است كه امروز سه شنبه در حالي كه طلا در بازار جهاني با افت همراه بوده است، اما قيمت سكه و طلاي آبشده در ايران با افزايش قيمت همراه بوده است و اين روند طي چند هفته اخير ادامه‌دار بوده است.

پس از چند هفته كاهش قيمت طلا در بازار جهاني، انتظار مي‌رفت كه با كاهش قيمت طلا و سكه در ايران مواجه شويم كه اين انتظارات عملي نشد و رقم اين فلز گرانبها در ايران كماكان روند افزايشي خود را طي مي‌كند.

از ابتداي امسال و بعد از بروز مشكلات و بحران‌هاي اقتصادي در تمام كشورها، خريد طلا به عنوان بهترين انتخاب براي سرمايه گذاري انتخاب شد. قيمت اين فلز در بازار جهاني و هم در ايران همواره با افزايش رو به رو بود و مي‌توان گفت در برخي مواقع شاهد جهش حدودا 26 درصدي قيمت اين فلز از ابتداي امسال بوديم.

پس از تمام اين كش و قوس‌ها در اقتصاد جهاني و اتخاذ راه كارهايي براي كاهش قيمت طلا و همچنين افزايش ارزش دلار توسط آمريكا، شاهد كاهش قيمت طلا بوديم و در حال حاضر قيمت هر انس جهاني طلا در بازار جهاني يك هزار و ۹۰۵ دلار قيمت‌گذاري شده است.

حتما بخوانيد :

اين در حالي است كه علاوه بر اين در بازار ايران، بهاي يك گرم طلاي خام ۱۸ عيار يك ميليون و ۲۳۷ هزار تومان بوده است كه در مقايسه با قبل ۱۰ هزار توماني افزايش قيمت داشته است. همين‌طور هر مثقال طلا پنج ميليون و ۳۶۰ هزار تومان در بازار خريد و فروش شد حدود ۴۰ هزار توماني كاهش قيمت داشته است.

يكي ديگر از محصولاتي كه در بازار طلا ايران به فروش مي‌رسد، سكه است. سكه تمام بهار آزادي طرح جديد امروز به بهاي ۱۳ ميليون و ۱۵۰ هزار تومان فروخته شد كه اين قيمت نسبت به روز گذشته افزايش ۵۰ هزار توماني داشته است. سكه تمام بهار آزادي طرح قديم نيز ۱۲ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسيد كه ۱۰۰ هزار تومان نسبت به روز قبل افزايش قيمت داشته است.

به همين ترتيب، نيم سكه نيز ۶ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته شد، ربع سكه سه ميليون و ۹۵۰ هزار تومان و هر قطعه سكه يك گرمي نيز دو ميليون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

منبع : طلا فروشي آنلاين كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۲:۳۸ توسط:netware موضوع:

علل لق شدن دندان در بزرگسالان چيست؟

فاكتورهاي زير اغلب مسئول شل شدن يك يا چند دندان در بزرگسالان  هستند:

بيماري لثه (Gum disease)

بيماري لثه تحت عنوان پريودنتيت نيز شناخته ميشود. پريودنتيت نوعي بيماري است كه شامل التهاب و عفونت در لثه ها مي‌شود. اين بيماري معمولاً در اثر عادت هاي بهداشتي ضعيف دندان ايجاد مي شود. مراكز كنترل و پيشگيري از بيماري ها (CDC) در ايالات متحده گزارش مي دهد كه نيمي از بزرگسالان اين كشور در سن 30 سال و بالاتر داراي بيماري لثه هستند.

اگر با مسواك و نخ دندان زدن به صورت منظم و پي در پي پلاك هاي دنداني برداشته نشود، به احتمال زياد شاهد بيماري لثه خواهيد بود. پلاك دندان حاوي باكتري است. اين ماده به دندان مي‌چسپد و با گذشت زمان سخت و سختر مي‌شود. در صورتي كه پلاك رشد كند و ضخيم شود تنها متخصصان دندانپزشكي قادر به برداشت و حذف آن خواهند بود. پلاك سخت شده به تارتار معروف است. تارتار باعث مي‌شود لثه ها از دندان جدا شوند و شكاف‌هايي ايجاد مي‌كنند كه مي توانند مورد هجوم باكتري ها و مواد آلوده قرار بگيرند.

حتما بخوانيد :

بارداري (Pregnancy)

افزايش سطح هورمون استروژن و پروژسترون در دوران بارداري مي تواند بر استخوان ها و بافت هاي دهان تأثير بگذارد. افزايش بيش از اندازه اين هورمون ها مي تواند پريودنتيم يا  مجموعه استخوان ها و رباط هايي كه از دندان ها حمايت مي كنند و آنها را در جاي خود نگه مي دارند را تغيير دهد. هنگامي كه پريودنتيم تحت تأثير قرار مي گيرد، ممكن است يك يا چند دندان شل و لق شوند.

تغييرات ايجاد شده طي دوره بارداري پس از اتمام اين دوره به مرور زمان به حالت نخست خود بازميگردند. و دليلي براي نگراني وجود ندارد. اما، هر كس در دوران بارداري دچار درد يا لق شدن دندان مي‌شود، بايد به دندانپزشك مراجعه كند تا بيماري لثه و ساير مشكلات بهداشت دهان را به خوبي مديريت كند و از بروز مشكلات بعدي پيشگيري كند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون دندانپزشكي بارداري اينجا كليك كنيد.

صدمه و آسيب به دندان (Injury to the teeth)

دندان هاي سالم و طبيعي، قوي هستند اما زماني كه ضربه سهمگين و جدي به آن ها وارد شود مي‌توانند مورد آسيب قرار بگيرند. نتيجه برخي از تصادفات مي‌تواند نه تنها به لق شدن دندان بلكه به خرد شدن آن نيز منجر شود.

به طور مشابه به هم زدن دندان ها يا دندان قروچه در طي خواب نيز ميتواند دليلي ديگر براي وارد شدن آسيب به دندان ها و سست شدن آن ها باشد. بسياري از افراد تا زماني كه درد فك ها را تجربه نكرده اند، متوجه عادت دندان قروچه خود نميشوند. اما مراجعه به مطب دندانپزشكي ميتوند در اين زمينه مفيد باشد. ممكن است يك دندانپزشك قبل از وارد شدن آسيب دائمي دندان ها مشكل را تشخيص دهد.

پوكي استخوان (Osteoporosis)

پوكي استخوان نوعي بيماري است كه باعث مي شود استخوان ها ضعيف شده و تحليل روند. در نتيجه، حتي وارد شدن ضربات بسيار جزئي نيز مي‌توانند منجر به شكسته شدن استخوان ها شود.

در حالي كه پوكي استخوان معمولاً بر ستون فقرات، باسن و مچ دست تأثير مي گذارد، اين امكان نيز وجود دارد كه استخوان هاي فك بالا و پايين را نيز درگير كند. در نتيجه پوكي استخون ميتواند به صورت مستقيم باعث لق شدن دندان ها شود.

اگر از تراكم بافت استخواني كاسته شود احتمال سست شدن دندان ها بسيار بالا است. انستيتوي ملي بهداشت (NIH) در ايالات متحده همچنين از ارتباط احتمالي بين ريزش استخوان و افزايش خطر ابتلا به بيماري لثه خبر مي‌دهد.

منبع : كلينيك فوق تخصصي دندانپزشكي ايده آل

رفرنس : https://www.tajdentalclinic.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۵:۰۴ توسط:netware موضوع:

درمان‌هاي ليزري دندانپزشكي چگونه انجام مي‌شود؟

دو نوع روش اصلي كه براي دندانپزشكي با ليزر استفاده مي‌شود، روش‌هاي بافت سخت و بافت نرم است. بافت سخت به دندان‌ها و بافت نرم به لثه اطلاق مي‌شود.

استفاده از ليزر براي بافت سخت

تشخيص حفره: ليزرها با يافتن شواهدي از پوسيدگي دندان مي‌توانند حفره‌ها را زود تشخيص دهند.( جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون دلايل و در مان پوسيدگي دندان اينجا كليك كنيد.)

آماده سازي دندان و پر كننده‌هاي دندان: در دندانپزشكي با ليزر، نيازي به بيهوشي موضعي و استفاده از مواد قديمي نيست. ليزر مي‌تواند باكتري‌ها را در حفره از بين ببرد، و اين كار مي‌تواند در طولاني مدت به سلامت دندان كمك كند.

درمان حساسيت دندان. دندان‌هايي كه به سرما و گرما حساسيت دارند را مي‌توان با ليزرهاي دنداني كه توبول‌هاي ريشه دندان را مي‌بندند، درمان كرد.

استفاده از ليزر براي بافت نرم

درمان لبخند لثه‌اي: از ليزرها براي تغيير شكل بافت لثه در مشكل لبخند لثه‌اي و طرح لبخند استفاده مي‌شود كه در آن، لثه‌ها بخش زيادي از دندان را مي‌پوشانند.

طويل كردن تاج: در اين روش با كمك ليزر هم ساختار لثه و هم استخوان تغيير شكل مي‌دهد.

درمان مشكلات مربوط به بند زباني. كساني كه داراي بند زباني ضخيم يا محكم هستند، مي‌توانند از انجام درمان ليزري بهره مند شوند. اين روش درماني به كودكاني كمك مي‌كند كه محدوديت بند زباني باعث بسته شدن زبان، بروز مشكل در شير خوردن يا مشكلات گفتاري مي‌شود.

از بين بردن چين‌هاي بافت نرم. ليزر مي‌تواند چين و چروك‌هاي بافت نرم را بدون درد و بخيه براي استفاده از دندان مصنوعي از بين ببرد.

ساير گزينه‌هاي دندانپزشكي با ليزر

مشاهده‌ي بافت‌ها. توموگرافي انسجام نوري به پزشك اجازه مي‌دهد تا با خيال راحت داخل دندان يا بافت لثه را ببيند.

از بين بردن تومورهاي خوش خيم. ليزر مي‌تواند تومورهاي كام، لثه و كنار لب‌ها و گونه‌ها را از طريق روش بدون درد و بخيه از بين ببرد.

درمان آپنه‌ي انسدادي خواب. هنگامي كه آپنه‌ي خواب به دليل رشد بيش از حد بافت در گلو ايجاد مي‌شود، ليزر مي‌تواند گلو را تغيير شكل داده و مشكلات مربوط به تنفس را تسكين دهد.

درمان TMJ (مفصل گيجگاهي فكي). ليزر مي‌تواند به كاهش درد و التهاب مفصل كمك كند.

بازسازي اعصاب. ليزر مي‌تواند به بازسازي رگ‌هاي خوني آسيب ديده، اعصاب و زخم‌ها كمك كند.

درمان تبخال. ليزر مي‌تواند زمان بهبودي را به حداقل برساند و درد ناشي از تبخال را كاهش دهد.

سفيد كردن دندان‌ها: ليزر روند سفيد كردن را تسريع مي‌كند. ( بليچينگ دندان )

رفرنس

منبع : كلينيك دندانپزشكي دنيا دنتال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۹:۲۵ توسط:netware موضوع:

زمان مناسب جهت درمان دندانپزشكي خانم باردار

بطور كلي دوران حاملگي را كه تقريباً نه ماه است به سه دوره سه ماهه تقسيم مي‌كنند، سه ماهه اول، دوم و سوم. زمانهاي مناسب جهت مراجعه به دندانپزشك شامل دو بار در سه ماهه اول، حداقل يكبار در سه ماهه دوم و يكبار در سه ماهه سوم است. در طول اين دوره تغييرات مختلفي در بدن مادر و جنين ايجاد مي‌شود.

سه ماهه اول

بافت هاي مختلف بدن جنين در اين دوره تشكيل مي‌شود و جنين به مواد و تحريكات مختلف بسيار حساس است و احتمال سقط جنين زياد است. همچنين در اين دوره مادر از كسالتهايي چون تهوع و استفراغ صبحگاهي، بي‌ميلي به غذا و تغييرات قلبي و عروقي رنج مي‌برد. بنابراين بهتر است درمان هاي دندانپزشكي طولاني مدت در اين دوره انجام نشود.

در ويزيت اول ، دندان هاي مادر معاينه و راديوگرافي هاي دنداني كه قبل از بارداري گرفته شده‌اند بررسي مي‌شود و دندان هايي كه قبل از زايمان ممكن است براي مادر مشكل ايجاد كند معين مي‌شود و جهت ترميم آنها در سه ماهه دوم حاملگي به بيمار نوبت داده مي‌شود. همچنين چگونگي مسواك زدن صحيح و استفاده از نخ دندان به مادران باردار آموزش داده مي‌شود. ملاقات دوم سه ماهه اول جهت ارزيابي رعايت بهداشت دهان توسط مادران باردار است. تغييرات بافتهاي لثه در اثر هورمونها بررسي مي‌شود و دستورات بهداشتي لازم داده مي‌شود.

حتما بخوانيد :

سه ماهه دوم

اين دوره بهترين زمان جهت انجام درمانهاي دندانپزشكي است چون بافتهاي مختلف بدن جنين تشكيل شده‌اند و در حال رشد و تكامل هستند. هم چنين حالت كسالت و تهوع ابتداي حاملگي تا حدودي برطرف شده است. مادران باردار معمولاً راحت تر از سه ماهه اول مي‌توانند در وضعيت مناسب روي يونيت دندانپزشكي قرار گيرند. در اين دوره مي‌توان تمام درمانهاي دنداني لازم را انجام داد. استفاده از بي حس كننده موضعي مانعي ندارد . همچنين در صورت لزوم دندانپزشك ممكن است بعد از درمان، آنتي‌بيوتيك يا مسكن تجويز كند كه استفاده از آنها بدون مشكل است. بايد توجه داشت كه درمان دندانهايي كه قبل از زايمان براي مادران باردار مشكلي ايجاد نمي‌كنند، بايد به بعد از زايمان موكول شود.

سه ماهه سوم

در اين دوره رشد و تكامل جنين ادامه دارد و سرعت آن بيشتر از شش ماهه اول حاملگي است. مادران باردار به دليل افزايش وزن جنين نمي‌توانند مدت زيادي را در حالت خوابيده به پشت روي يونيت دندانپزشكي تحمل كنند. بنابراين بهتر است فقط درمان هاي كوتاه مدت و اورژانسي در اين دوره انجام شود. همچنين در ملاقات دندانپزشكي اين دوره نكات لازم در مورد چگونگي رويش دندان هاي نوزاد، مراقبتهاي منزل و زمان مراجعه جهت معاينه دندانپزشكي نوزاد توصيه خواهد شد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با خدمات دندانپزشكي در زمان بارداري اينجا كليك كنيد.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۰:۵۸ توسط:netware موضوع:

جراحي زيبايي لثه با ليزر

جراحي لثه با ليزر يكي از جديدترين روش هاي جراحي لثه است كه در آن، جراح با كمك پرتوي ليزر، عفونت هاي زير لثه بيمار را تبخير مي كند. لثه با اين روش پاكسازي مي شود. سپس براي ترميم بافت لثه، لخته هاي خوني بر روي آن ايجاد مي كنند تا بافت لثه تحريك شود و ترميم صورت گيرد. اين روش جايگزين مناسبي براي جراحي لثه با روش سنتي است

جراحي لثه به روش سنتي

اغلب بيماري هاي لثه به دليل تجمع بيش از حد باكتري و پلاك ها در لثه ايجاد مي شوند. معمولاً بدن قادر به از بين بردن عفونت هاي ناشي از باكتري هاي تجمع يافته زير لثه نيست. از اين رو جراحي لثه براي درمان بيماري هاي لثه مورد استفاده قرار مي گيرد تا پلاك ها و باكتري ها را خارج سازد. در روش جراحي سنتي لثه، پس از خارج سازي باكتري ها و پلاك ها، متخصص بافت لثه را روي دندان ها محكم مي كند و يا بر اساس نياز بيمار ممكن است بخش هايي از بافت لثه را بردارد و يا از بخش هاي ديگر دهان، بافت هايي را به لثه پيوند دهد. روش سنتي جراحي لثه معمولاً درد زيادي دارد و مدت زمان بهبودي آن طولاني است.

حتما بخوانيد :

جراحي لثه با ليزر

در اين روش، فرايند درمان كاملاً متفاوت است. در اين روش، ليزر با طول موج مشخصي بر سطح لثه مي تابد. ليزر تابيده شده كه ضخامتي كمتر از سه تار موي انسان دارد، به بخش هاي عمقي تر لثه نفوذ پيدا مي كند و باكتري هايي كه منجر به عفونت لثه شده اند را تبخير مي كند. درواقع در اين روش با كمترين اثرات جانبي، پاكسازي اوليه انجام خواهد شد. پس از اين مرحله، ليزر به بخش هاي ديگر لثه تابانده مي شود تا با ايجاد لخته خون، لثه را تحريك كند و مجدداً بازسازي و ترميم صورت گيرد. در اين روش از ليزر PerioLase® MVP-7 ™ به جاي چاقو يا تيغ جراحي استفاده مي شود. از اين رو در اين روش، هيچ گونه برش و بخيه اي وجود ندارد و دوران بهبودي بيمار كوتاه مي شود.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون ساير روش هل جراحي زيبايي لثه اينجا كليك كنيد.

مزايا:

• جراحي لثه با ليزر نسبت به جراحي لثه با روش سنتي، دوران بهبودي بسيار كوتاهي دارد.

• تمام لثه ها را مي توان در يك جلسه جراحي كرد. سرعت جراحي لثه با ليزر بسيار بيشتر از جراحي هاي سنتي است. بنا به درخواست بيمار مي توان تعداد جلسات را افزايش داد.

• مهم‌ترين مزاياي جراحي لثه با ليزر، كاهش خونريزي و درد است. با اين كه بيمار با از بين رفتن اثر بي حسي موضعي، درد خفيفي را احساس مي كند اما در مقايسه با درد جراحي هاي سنتي كه شامل بخيه و برش مي شود، درد ناچيزي است. در نهايت زير نظر متخصص مي توانيد از مسكن هاي مناسب، استفاده كنيد.

• در روش لناپ، بيمار بعد از ۲۴ ساعت مي تواند فعاليت هاي روزمره خود را از سر بگيرد.

• از ديگر مزاياي جراحي لثه با ليزر، عدم وجود عوارض در اين روش است.

• مراقبت هاي پس از جراحي لثه با ليزر در مقابل مراقبت هاي جراحي لثه با روش سنتي بسيار كمتر است. فقط كافي است رژيم غذايي مناسبي داشته باشيد و نكاتي كه دندانپزشك به شما مي گويد را رعايت كنيد.

منبع

رفرنس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۳:۴۱ توسط:netware موضوع:

مزاياي درمان ارتودنسي به موقع چيست؟

مزاياي درمان ارتودنسي به موقع بسيار است.

همه مي دانند كه درمان ارتودنسي مي تواند دندان ها را رديف كرده و لبخند زيبا به وجود بياورد.

اما آيا مي دانيد كه درمان ارتودنسي نه تنها دندان ها را رديف مي كند بلكه سلامت دندان ها و لبخند شما را نيز بهبود مي بخشد.

بريس هاي ارتودنسي مي توانند مشكلات همسويي فك بالا و پايين را حل كنند.

دستگاه هاي ارتودنسي ثابت  يا ارتودنسي متحرك مي توانند ، شلوغي دندان و يا فاصله هاي دنداني را برطرف كنند.

آنها ممكن است بهترين چيزهايي باشند كه تا به حال  شما يا فرزندتان داشته ايد.

مزاياي درمان ارتودنسي به موقع مي تواند در طول زندگي شما به خوبي احساس شود.

زمان و تلاش شما در درمان ارتودنسي سرمايه گذاري مي شود و در طول زندگي با بهبود سلامتي دهان و دندان از آن بهره خواهيد برد.

بيشتر بخوانيد :

·         راهنماي انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي در كرج

·         تغذيه در ارتودنسي

مزاياي درمان ارتودنسي به موقع شامل چه مواردي است؟

از مزاياي درمان ارتودنسي اين است كه هنگامي كه دندان هاي شما اصلاح مي شود، مي توانيد از بسياري از مشكلات بالقوه دندان جلوگيري كنيد.

مزاياي درمان ارتودنسي به موقع مي تواند شامل موارد زير باشد:

دسترسي بهتر به دندان ها براي رعايت آسانتربهداشت دهان و دندان

جلوگيري از ايجاد پوسيدگي دندان و بيماري لثه

بهبود گفتار

توانايي تغذيه مواد غذايي به صورت موثر

تاثير مثبت بر روي رشد فك ها

حفظ فضا براي دندان شيري از دست رفته كودكان

كاهش توانايي آسيب دندان ها به مفاصل فك

كاهش يا حذف نياز به استخراج دندان دائمي

كاهش خطر آسيب به دندان هاي جلويي

جايگزيني عادت هاي صحيح به جاي عادت هاي غلط

بهبود بخشيدن به عرض قوس دندان

تاثير مثبت بر روي رويش دندان هاي دائمي

راهنمايي دندان دائمي به موقعيت هاي مطلوب

كاهش فشار لب

بهبود لبخند و افزايش اعتماد به نفس

لذت بردن از يك لبخند زيبا براي همه عمر

تغيير چهره و زيباتر شدن صورت

 

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۱:۴۱ توسط:netware موضوع:

آيا ارتودنسي فك پايين يا بالا به تنهايي امكانپذير است؟

اغلب كساني كه مشكل خاصي در خصوص عدم هماهنگي يا عدم تراز دندان هاي خود دارند معمولا نياز به درمان ارتودنسي دندان دارند. در اين ميان برخي مشكلات جدي دارند كه نيازمند توجه ويژه و فوري هستند. اين افراد كساني هستند كه با انواع مال اكلوژن و مشكل متوسط تا شديد دچار هستند و علاوه بر زيبايي فك، دهان و لبخندشان با مشكل عملكردي مواجهند. و برخي نيز هستند كه تنها مشكل جزئي در تنها يكي از فك هاي خود دارند. ما مي خواهيم در اين مقاله به بررسي امكان ارتودنسي فك پايين يا بالا به تنهايي بپردازيم. اگر شما هم، چنين مشكلي داريد حتما اين مقاله را بخوانيد.

نظر بهترين متخصصان ارتودنسي در خصوص درمان ارتودنسي براي فك بالا يا پايين به تنهايي چيست؟

در يك كلام هر چند كه چنين چيزي امكان پذير است (ارتودنسي فك پايين و بالا به تنهايي) اما بهترين متخصص ارتودنسي يا بهترين متخصصان اين رشته توصيه مي كنند كه هر دو فك را با هم ارتودنسي كنيد. دلايلي كه در ادامه مي خوانيد نشان دهنده اهميت درمان ارتودنسي هر دو فك با هم است.

آيا براي همه روش هاي ارتودنسي بايد هر دو فكر را ارتودنسي كرد؟

ما با روش هاي مختلفي اقدام به تراز كردن دندان ها و فك شما مي كنيم. در همه روش هاي زير كه از مهمترين روش هاي ارتودنسي هستند، شما بهتر است كه هر دو فك را همزمان با هم درمان كنيد:

·         ارتودنسي ثابت معمولي

·         ارتودنسي نامرئي با اينوزيلاين

·         ارتودنسي ديمون

·         ارتودنسي فانكشنال

·         ارتودنسي لينگوال

چرا بايد هر دو فك را با هم ارتودنسي كرد؟

خيلي ساده  است، فك هاي شما دو عضو اصلي صورت شما هستند و مانند اغلب اعضاي بدن كه جفتي هستند، فك ها نيز جفت هم به شمار ميروند. از اين رو هر تغيير و يا اصلاح عمده اي كه انجام مي دهيم بهتر است كه در هر جفت عضو مشابه نيز انجام دهيم. بياييد طور ديگري به قضيه نگاه كنيم.

اگر بخواهيم تنها يك فك خود را ارتودنسي كنيم چه مي شود؟

اكنون بياييد تصور كنيد كه شما تنها با فك پايين خوودتان مشكل داريد و نوعي ناهماهنگي دنداني در اين فك داريد اما فك بالاي شما مشكلي ندارد. شما اصرار داريد كه فك بالاي شما نيازي به درمان ندارد و بنابراين  تنها فك به فكر ارتودنسي فك پايين خود هستيد. اگر فك بالا را رها كنيد تاثيرات براي هر دو فك بالا و پايين پيش خواهد آمد. به عبارتي نه تنها ارتودنسي فك پايين شما به تنهايي اثر نخواهد كرد بلكه ممكن است دوباره بازگشته و بدتر نيز شود.

آيا براي بستن فاصله بين دندان ها نيز هر دو فك بايد ارتودنسي شوند

بله. در ساده ترين حالت پاسخ شما بله خواهد بود و باز هم براي برطرف كردن اين مشكل جزئي بايد هر دو فكر را ارتودنسي كنيد. يكي از ساده ترين دلايل مي تواند اين باشد كه دستگاه هاي ارتودنسي مانند كش الاستيك ها، اسپرينگ ها و … ممكن است نياز باشد كه با كمك دندان هاي بالا فاصله بين دنداني شما را برطرف كنند. و از همه مهمتر شايد مشكل فاصله بين دندان هاي فك پايين شما به خاطر موقعيت دندان هاي فك بالاي شما باشد.

جمع‌بندي كلي درباره امكان ارتودنسي فك پايين يا بالا به تنهايي

اگر مي خواهيد دندان هاي خود را صاف كنيد، بايد هر دو قوس فكي را تنظيم و ارتودنسي كنيد. تمام هدف انجام درمان ارتودنسي فك پايين يا بالا با هم اين است كه  شما به دندان هايي يكدست برسيد كه تا ساليان سال همچنان صاف و هماهنگ باشند. اما اگر ميخواهيد براي يك مدت كوتاه دندان هايتان صاف باشد مي توانيد تنها يك فك را درمان كنيد كه آن هم تنها براي يك مدت كوتاه اثر خواهد كرد.

منبع : مجله اينترنتي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۴:۲۵ توسط:netware موضوع:

پاسخ به مهترين سوالات درباره ارتودنسي لينگوال

در ارتودنسي لينگوال آيا بريس لينگوال درد دارد؟

پيشرفت هاي انجام شده در حوزه ارتودنسي باعث شده كه ماننند سابق درد ارتودنسي ناشي از دستگاه ها و تجهيزات تجربه نشود. با اين حال شايد بخش هاي مختلف بريس لينگوال به زبان، لثه ها، بخش داخل گونه ها برخورد كرده و باعث ناراحتي جزئي شود.

آيا سيستم لينگوال به زبان آسيب ميزند؟

از آنجا كه سيستم لينگوال پشت دندان ها بوده و در تماس مستقيم با زبان است، طبيعي است كه حين غذا خوردن يا صحبت كردن بارها زبان با براكت ها و سيم ها برخورد كند. چند روز اول استفاده از اين روش مي تواند باحث افزايش حساسيت استفاده كننده شود و زبان كمي اذيت شود. به مرور زمان كه به بريس ها عادت شد، مشكل چنداني با برخورد زبان با بريس لينگوال نخواهيد داشت.

حتما بخوانيد :

·         ارتودنسي كودكان

·         مراحل ارتودنسي دندان

ممنوعيت هاي غذايي در درمان ارتودنسي لينگوال كدام ها هستند؟

زماني كه ارتودنسي انجام مي شود بايد در رژيم غذايي روزانه تجديد نظر شود. فرقي نمي كند كه چه روش ارتودنسي داريد در هر صورت بايد برخي غذاها را نخوريد و آن ها را جايگزين كنيد. اين مساله البته براي ارتودنسي لينگوال بايد بيشتر مورد توجه باشد زيرا تميز كردن دندان ها و بريس پشت دنداني كمي دشوارتر است. مواد غذايي سفت و سخت، چسپنده و يا آن هايي كه باعث تغيير رنگ مي شوند اكيدا نبايد زياد مصرف شوند و پس از مصرف دندان ها مسواك زده شود.

آيا مدت زمان ارتودنسي لينگوال بيشتر از ارتودنسي معمولي و متحرك است؟

مدت زمان اين ارتودنسي نسبت به ارتودنسي معولي برابر و كمي بيشتر است. اما از آنجا كه كاربرد لينگوال با ارتودنسي متحرك متفاوت است مقايسه مدت زمان اين دو درست نيست. اما پلاك هاي ارتودنسي مشكلات جزئي تا متوسط نامرتبي دندان ها را بين 4 تا 12 ماه برطرف مي كنند.

آيا بريس لينگوال اوربايت يا جلوزدگي فك بالا را برطرف مي كند؟

بريس هاي لينگوال مي توانند كراس بايت، اوربايت، آندربايت، وجود فاصله بين دندان ها و ازدحام بيش از حد آن ها را برطرف كنند.

آيا هزينه سيستم ارتودنسي لينگوال نسبت به روش هاي ديگر بيشتر است؟

بله. با توجه به پيچيدگي نصب و تنظيم اين سيستم ارتودنسي، هزينه آن نيز نسبت به ساير روش ها نسبتا بالاتر است. براي مثال مطابق هزينه جهاني انواع روش هاي ارتودنسي، هزينه بريس لينگوال 5 تا 13 هزار دلار است . اين درحالي است كه هزينه ارتودنسي سراميكي 2 تا 8 هزار دلار و هزينه بريس معمولي 3 تا 7 هزار دلار است.

منبع : مجله اينترنتي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۹:۵۵ توسط:netware موضوع: